Turul Flandrei a închis calendarul Monumentelor, clasice de o zi, din ciclismul profesionist din anul 2020 ca urmare a deciziei anulării a Paris Roubaix care ar fi trebuit să aibă loc săptămâna viitoare. Pentru a putea face față pandemiei de Covid-19 și pentru a putea ca Turul Flandrei să se poată desfășura, organizatorii au intensificat măsurile de protecție sanitară, nepermițând publicului să fie prezent nici la start-ul, nici la finish-ul cursei și nici nu s-a creat o zonă special destinată spectatorilor. Dar totuși au fost destul de mulți fani pe traseu. În 2020 Kapelmuur nu va fi prezent pe traseul Turului Flandrei, așadar cele mai importante obstacole care vor putea decide învingătorul vor fi ultimele treceri pe Oude Kwaremont și Pateberg.

Rutierii au plecat din Antwerp și vor ajunge după 243 de kilometri, 17 ascensiuni și 14 tronsoane de piatră cubică (multe dintre ele făcând parte din zidurile care vor trebui urcate), la Oudenaarde. Până la kilometrul 84, traseul a fost plat. După această bornă dificultățile au început să apară: Katteberg, după care va urma Oude Kwaremont care s-a urcat de 3 ori. După prima trecere peste Oude Kwaremont, traseul a fost doar din urcări și coborâri constante (7 ascensiuni unele pavate) până s-a ajuns din nou să se străbată Kwaremont. În prima parte a cursei, au fost foarte mulți rutieri care au spart și au fost nevoiți să înlocuiască roata sau chiar bicicleta. După această a doua trecere pe Oude Kwaremont, rutierii au mers spre Pateberg, Kopenberg, Steenbeekdries și Oudestraat.

Alberto Bettiol (Education First) este câștigătorul de anul trecut care i-a surprins pe favoriții, terminând în fața lui Kasper Asgreen și Alexander Kristoff. Printre favoriții din 2020, sunt Campionul Mondial pe șosea Julian Alaphilippe (Deceunick Quick Step) și specialiștii clasicelor de o zi precum Wout Van Aert (Jumbo Visma), Mathieu Van der Poel (Alpecin-Fenix), Matteo Trentin (CCC), Oliver Naesen (AG2R), Michal Kwiatkowski (Ineos Grenadiers), Alexander Kristoff (UAE Emirates), Mads Pedersen (Trek Segafredo), Niki Terpstra (Direct Energie), Zdenek Stybar (Deceunick Quick Step), Sep Vanmarcke (Education First) și Nils Politt (Israel Start up Nation).

Evadarea timpurie a zilei a fost formată din Gregor Mühleberger (Bora), Gijs Van Hoecke (CCC), Samuele Battistella (NTT), Dimitri Peyskens (Bingoal), Danny Van Poppel (Wanty) și Fabio Van Den Bossche (Sport Vlandeeren) care a ajuns să aibă chiar și 9 minute față de pluton. Dar când ascensiunile importante au apărut, avantajul evadării s-a evaporat. Pe la kilometrul 110 Wout van Aert a căzut ușor, dar a revenit rapid în pluton. Apoi Alaphilippe a atacat pe Kopenberg și a fost urmat doar de Mathieu van der Poel. Van Aert a ratat mișcarea celor doi, dar a reușit să îi ajungă pe cei doi pe următoarea ascensiune, Taaienberg. Dar apoi din păcate francezul a căzut după ce s-a lovit de roata din spate a unei motociclete și a abandonat. A fost vorba de o căzătură serioasă care probabil a produs o fractură la umărul lui Alaphilippe.

După căzătura lui Alaphilippe, doar doi oameni s-au luptat pentru victoria în Turul Flandrei: imenșii Wout van Aert și Mathieu van der Poel. Ceilalți rutieri nu au avut nicio sanșă să prindă acest duo senzațional. Ultima ascensiune pe Oude Kwaremont a fost plasată cu 17 kilometri până la final, urmată imediat de ultima trecere pe Pateberg. În vârful Pateberg, cei doi aveau un avans de 1 minut față de grupul urmăritor.

Van der Poel nu a reușit să îl distanțeze pe Van Aert până la sprint-ul final unde s-a decis învingătorul din Turul Flandrei 2020. Surprinzător, Van der Poel s-a dovedit mai puternic în sprint, terminând cu un vârf de roată în fața belgianului. Pe locul 3 s-a clasat Alexander Kristoff, învingătorul din 2015 care a câștigat sprintul grupului urmăritor în care s-au aflat aproximativ 15 rutieri. Este primul Monument din cariera lui Mathieu Van der Poel. Adri van der Poel, tatăl lui Mathieu, a câștigat Turul Flandrei în 1986. Precedentul olandez care a câștigat Turul Flandrei a fost Niki Terpstra în 2018.

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.