La cursele juniorilor sau a tinerilor sub 23 de ani este de obicei o prezență constantă la plecările și sosirile de etapă, luând notițe și vorbind cu oamenii de la echipele profesioniste. Mulți tineri rutieri îl văd, dar nu îl recunosc, dar când aud numele lui deja devin interesați. Este vorba de impresarul italian Giuseppe Acquadro. Deoarce în ultimii ani, a fi un ciclist reprezentat de Acquadro este practic sinonim al succesului, atât pe plan sportiv cât și mai ales pe plan economic.

Un conflict a apărut între Giuseppe Acquadro și Movistar înainte de startul sezonului 2020. Spaniolul Oscar Rodriguez care se anunța un ciclist foarte promițător a semnat cu Astana pentru două sezoane. Ciclistul de 25 de ani care a câștigat o etapă în Vuelta 2019, a fost dorit și de Movistar. La început, Rodriguez era aproape în curtea lui Movistar, dar în momentul în care agentul italian Giuseppe Acquadro, cel care îl reprezintă pe Rodriguez, nu s-a mai înțeles cu echipa spaniolă, spaniolul a semnat cu Astana. Dar sezonul 2020 a fost foarte slab pentru Rodriguez, să vedem cum va evolua în următorii ani.

Mulți dintre rutierii reprezentați de Acquadro au semnat cu Ineos sau cu Astana. Presa a scris despre conflictul dintre impresarul italian și managerul celor de la Movistar, Eusebio Unzué din cauza negocierii prelungirii de contract pentru ecuadorianul Richard Carapaz, câștigătorul Giro 2019. Carapaz și din cauza lui Acquadro și din cauza banilor mult mai mulți oferiți de britanici, a ales să semneze pentru 3 sezoane cu Ineos. Putem să spunem că a fost o decizie bună, având în vedere că ecuadorianul Carapaz a terminat pe locul 2 Vuelta 2020 foarte aproape de învingătorul cursei, Primoz Roglic. Acquadro a declarat că: “Carapaz deja se gândea să părăsească pe Movistar, cu atât mai mult după victoria din Giro 2019. Am relații foarte bune nu doar cu Ineos sau Astana, ci cu aproape fiecare echipă din World Tour și cu cele din categoriile inferioare. Este adevărat că lucrez mai puțin cu unele echipe deoarece reprezint mai mulți cicliști din America de Sud și unele echipe din Europa Centrală preferă să transfere cicliști din Germania, Austria sau Elveția”. Acquadro se apară, spunând că el muncește doar pentru binele clienților săi într-o piață extrem de competitivă: “Movistar a hotârât să nu mai lucreze cu mine și au tot dreptul să facă asta. Așa că nici eu nu mai lucrez cu ei acum. Cicliștii sunt cei care la urma urmei decid unde vor să își desfășoare cariera. Doresc să obțin ce este mai bine pentru ei, pentru nimeni altcineva.”

Conflictele din cauza contractelor cicliștilor sunt lucruri des întâlnite în ciclism, rutierii, agenții și echipele negociază dur termenii financiari și durata unui contract (cazul plecării lui Sam Bennett de la Bora Hansgrohe la Deceuninck Quick Step sau cazul echipei Bahrain McLaren care i-a terminat contractul unilateral lui Rohan Dennis, fostul campion mondial de contra-timp). Acquadro reprezintă multe vedete din America de Sud și Spania, printre care Egan Bernal, Nairo Quintana, Rigoberto Uran sau Richard Carapaz, printre alții. Andrey Amador, rutierul din Costa-Rica care a concurat din 2011 până în 2019 pentru Movistar și reprezentat tot de Acquadro, s-a transferat și el din 2020 la Ineos chiar dacă în Iulie 2019 Movistar a anunțat că Amador va concura la echipa spaniolă. Acquadro a fost de asemenea în centrul disputei din 2018 când tânărul talent columbian Ivan Sosa care era aproape să semneze cu Trek Segafredo, până la urmă a semnat tot cu Ineos. În acest caz, UCI a stabilit că Sosa se poate transfera la Ineos în loc de Trek Segafredo.

Conflictul dintre Unzué și Acquadro a condus la o plecarea unora dintre rutierii importanți de la Movistar, inclusiv Nairo Quintana la Arkea-Samsic (care a spus că are nevoie de o nouă provocare după 8 ani petrecuți în rândurile echipei spaniole) și Mikel Landa la Bahrain McLaren. Pentru a contra-balansa aceste plecări, Movistar l-a adus doar pe Enric Mas pentru clasamentul general al Marilor Tururi. Mas a fost o mutare bună, acesta terminând pe locul 5 și Turul Franței și Vuelta 2020.

Acum Acquadro încearcă să realizeze transferul tânărului rus de 24 de ani Aleksandr Vlasov, câștigător în 2020 al Giro dell’Emilia și Mont Ventoux Dénivelé Challenge, de la Astana la Ineos Granadiers. Astana și Ineos sunt 2 echipe cu care impresarul italian are excelente relații de colaborare. Vom urmări subiectul și vom reveni cu mai multe informații.

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.