All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Hi fizikant, Thanks for your feedback. The website is perfect to see pensions providing bike rental. Some are really close to the Mountains so they could be great to start. Just need to find how to get there I actually don't have a planned route yet but basically, we're two people arriving in Cluj on April 30th and planning to leave for the Apuseni mountains on May 1st and come back to Cluj on May 5th to visit the city then on May 7th/8th do daily expeditions around Cluj such as Turda, Remetea and maybe Corvin but looks a bit too far. That's the idea! In the Apuseni moutains, we're looking to discover the landscapes and see the nature, get some fresh air, discover the local life by cycling around. So not necessarily do a heavy load of cycling every day but discovering the nature by bike and get in the mountains and the forests by bike if possible. And stay at pensions at night as we won"t have equipment for camping. We thought that early May is gonna be too cold for that maybe. Thanks for your help, Cepe
  3. Today
  4. Eu zic ca face diferenta pozitia pe bicicleta,geometria cadrului.Giant-ul in cauza e de trail nu de XC.
  5. Buna. Vreau sa cumpar a bicicleta noua si nefiind priceput la ele v-as cere ajutorul. Imi place foarte mult aspectul la Pepita VIC. https://www.shoph2o.ro/biciclete/city-bikes/pepita-bikes-vik-7-viteze.htm Despre partea technica nu stiu ce sa cred.
  6. Salut, Sunt in cautarea unei biciclete strict folosite prin oras. Bugetul ar fi undeva pe la 1000 RON (e flexibil, dar as dori sa il tin mai mic pentru ca o sa o las in diferse locuri si exista posibilitatea sa fie furata). De asemenea, tin sa mentionez ca am 193cm si o greutate de aprox. 100kg. In general, pentru a ajunge la lucru tb sa pargurg cam 3-4km. Ce am gasit in gama de preturi, dar nu stiu cat de buna ar fi este: https://www.decathlon.ro/bicicleta-oras-elops-500–id_8378492.html Am vazut totusi, cateva review’uri unde lumea se plange ca rotiile se descentreaza usor. Ce parere aveti despre bicicleta asta, in special dat fiind greutatea mea? Alte sugestii de biciclete in bugetul acesta?
  7. Aksium 132.5mm -> 135mm. Saiba mica este facuta din goverul mai mare, ca o bucsa peste rulment sub piulita de strangere. Important este sa nu atinga de interiorul piulitei mari de pe caseta. Piulita care strange caseta, cea mai de jos din poza este foarte lunga si filetata pe toata lungimea. Evident, axul nu mai vine pana in capat, ramane 2mm la interior, insa nu reprezinta o problema. Pe partea cealalta inserasem de mai de mult un grover. Ca sa fiu sincer are 134.4 mm ;). Cu ocazia aceasta a devenit 1x10: 42x11-46. Am modificat putin si cusca deraiorului:
  8. 140mm insa nu face diferenta pe urcari de genul celei de mai sus, decat prin prisma greutatii. Drumul fiind neted, supensia nu prea are mult de lucrat sau o poti bloca partial sau total. In plus Trance-ul (Giant in general) nu prea sufera de pedal bob.
  9. Iar nu a iesit Pecineagu dar am fost pe Tabla Butii si Valea Stanii.
  10. @Mookyama Scrisesem pe undeva... Este de la Sheldon Brown citire. El spunea asa: cel mai mare necaz al uzurii lantului este alungirea lui. Legat de alungirea lantului, dadea urmatoarele trepte: - pana la 0,7% incep sa fie afectate pinioanele dar nu foile, - peste 1% incep sa fie afectate foile. Lua de reper 50 de perechi de zale sau 100 zale de lant, stiind fiind ca standardul de lungime este 1 inch (2,54 cm) pentru o pereche de zale. Rezulta urmatoarele praguri pentru 127 cm: - 9 (8,89) mm pentru pragul fara uzura relevanta pe pinioane si absenta pe foi - 12,7 mm pentru uzura pe foi. De aici rezulta ca pana in 6 mm alungire la 100 zale (127 cm), nu se intapla mai nimic pe pinioane si foi (prima utilizare). Folosesti un numar de lanturi ... rezonabil ar fi maxim 6. Reutilizezi lanturile pana la alungire 10-12 mm (a doua utilizare). Dupa cele 4-6 lanturi utilizate astfel, schimbi si caseta de pinioane. Chestia e ca daca lasam deoparte “avioanele”, un lant costa cam cat o caseta de pinioane. Problema e sa nu faci uzura pe foi. Asta e opinia mea. Din experienta, uzura de 6-8 mm alungire, la un lant spalat complet la fiecare 200 km se atinge pe la 2000-2500 km. Oricum de tinut minte: in situatii limita un lant bine uns oricat de murdar e mai protejat decat unul “uscat”.
  11. Frumos, era și cazul. Când vezi 9 la Shimano te duce cu gândul la DA și la ceva scump. Totuși e bine că este. Însă la 9€ nu e tocmai ieftin, fiind prețul la x2 zale rapid de la Sram sau juma de preț dintr-un lanț KMC care include și zaua rapidă.
  12. Că bine grăiești! Da’ așa, totul curat, spălat ai fi cu 15W mai rapid 🤭[emoji100]
  13. Yesterday
  14. Vă salutam și ciocnim un VR beer cu voi de la Canyon!@Elucid și Mookyama ^^
  15. @paulrad Nu e 220-varsta ci e 180-varsta si e vorba de anduranta. Totusi, ai dreptate, cel mai bun e un test de efort cu spirometrie care iti va spune care cat este pragul aerob (ala la care ar trebui sa mergi in regim de anduranta) cat si pragul anaerob sau pragul lactic, care foloseste la antrenamentele cu intervale. Pentru pulsul maxim exista si alte formule de calcul dar toata lumea recomanda valoarea determinata “istoric”, asta daca nu sunt erori de masurare. @majikstone Erorile de HR pe vant sau coborari (mecanism comun), mi-a fost semnalat de un prieten. L-am constatat si eu dar rar. Este posibil sa fie datorat unor mici pulsuri de curent electrostatic ce paraziteaza dispozitivul EKG.
  16. Am montat anvelopele, dar sunt ma mari la balon decat cele vechi. Au intrat cam fix cu aripile. Schimbatorul functioneaza doar pana la jumatate, deci asta cu 1 2 3 mergea la fix.
  17. 220-vârsta e o formulă (nu foarte corectă după unii) de a stabili pulsul maxim la care ar trebui să mergi. Aia nu înseamnă că la valoarea aia îți pușcă supapele, se dezintegrează inima, etc. Poți să treci de ea... În rest, cum a zis majikstone. La vreo 2 ture mă enerva și pe mine centura de puls, după ce porneam de pe loc îmi arăta puls 245 o vreme.
  18. Fa-ti timp sa mergem la iarba verde, apoi nu mai dai decat cu laicuri...
  19. 8 minute la o distanta de 5 km. e mult,e diferenta mare.Merci.Cursa e de 140?
  20. Salut! M am hotarat de curand sa mi achizitionez o bicicleta MTB dupa mai bine de 10 ani de pauza. Intre timp s au cam schimbat lucrurile nu mai sunt asa simple ca atunci asa ca m am hotarat sa apelez la ajutorul vostru. Eu am tot incercat sa ma documentez dar sunt depasit. Am cautat pe olx si m am cam rezumat la aceste 4 variante: https://www.निषिद्ध/oferta/bicicleta-nakamura-cliff-ID8vQvh.html#6bc3350734 https://www.निषिद्ध/oferta/mtb-fuji-aluminiu-frane-disc-hidraulice-IDaOWXP.html#6bc3350734 https://www.निषिद्ध/oferta/bicicleta-27-viteze-sram5-IDat4nW.html#6bc3350734 https://www.निषिद्ध/oferta/bicicleta-kayoba-mtb-29-shimano-altus-24-viteze-frane-disc-ID8UR71.html#6bc3350734 Speram sa ma puteti ajuta cu un sfat. Am cautat SH deoarece bugetul meu este destul de mic nu prea as gasi noi si bine echipate la maxim 1000 de lei.
  21. Tura MTB de azi a avut cam mult asfalt, dar nu m-a încurcat prea tare mai ales când garminul arăta pantă 16%, ceea ce se întâmpla frecvent. Am băgat 113 km cu 2430m diferență de nivel ca să văd dealurile înflorite La nici 5 km de oraș, primele dealuri înflorite. Se vede după dealuri turnul de la combinat (351.5m) Bisericuță de lemn Pe o urcare (asfalt) unde panta nu a scăzut foarte des sub 10% În zare se văd munții Rodnei și Țibleșului cu vârfurile încă acoperite de zăpadă. Gospodărie tradițională de lemn. Peste Râul Lăpuș am trecut de 3 ori. O dată am trecut și peste Râul Cavnic. Prin satele astea vezi în (semi)libertate: porci, oi, capre, vaci O panoramă la răscruce de drumuri. Deja eram sătul de urcat. O pădure foarte faină, păcat că au distrus drumul cu tractoarele. Era plin de urme și șanțuri, dar anul trecut a fost excelent. O biserică de zid veche de câteva secole se prăbușește câte un pic. Între timp chiar lângă ea au făcut un colos de prost gust cu câteva miliarde de lei (vechi). Satul Întrerâuri (Cavnic și Lăpuș). Începe jos în vale cu asfalt, căsuțe de lemn cochete și aglomerate, treci un deal și cobori iar în vale, sunt niște vile mai răsfirate ce țin tot de sat, iar apoi urci de te saturi și e câte o casă ici colo, ca în poza de mai jos. Același sat, coborârea mult așteptată. Aproape de oraș
  22. In graficele acelea incercam sa-ti arat ca o bicicleta usoara face diferenta la o urcare lunga. Toate acele rezultate sunt ale mele. Cel mai bun rezultat a fost cu bicicleta usoara fara suspensii si cu roti subtiri. Diferenta de 6 min pe o urcare de 5km si panta medie de 8%, pe alocuri 17%. Toate acestea in aceleasi conditii de drum, dispozitie si acelasi nivel de antrenament. Destul de relevant. Azi am urcat iar cu cea usoara, fara de saptamana trecuta cand am fost cu FS-ul am scos -8 min. Cu FS-ul imi place mai mult, dar la deal se simte. Si Trance-ul chiar urca bine.
  23. Cand se ajunge la asa ceva, imi pare rau dar e cam cazul de schimbat inclusiv casete si foi. Si de aia lantul trebuie intretinut cat mai bine. Ca dincolo de uzura lantului in sine, un lant plin de nisip si mizerie va uza mai rapid si restul componentelor transmisiei (pinioane, foi, rotite ale deraiorului). Si poate ca e si placebo, dar io promit ca cu lantul, foile si pinioanele proaspat spalate si unse sunt mai rapid
  24. bun , practic redenumi topicul cu "merida crossway 600 vs canyon pathlite al sl 6.0" canyon: https://www.canyon.com/en/fitness/pathlite/pathlite-al-sl-6-0.html merida: https://www.veloteca.ro/bicicleta-de-cross-merida-crossway-600-2018 nu mi dau seama daca canyon are aceelasi unghi ca si pozitie de mers fata de merida deja probata si care e ok. o sa dau si mail ca canyon dat fiind ca sunt intre numere (177 cu 90kg , "inseam lenght" in jur de 73-75). (rotile am inteles ca sunt aceleasi 29 canyon cu 28 merida, desi nu inteleg daca sunt la fel de ce totusi difera) diferenta eu o vad la suspensie 75 canyon fata de 63 merida si la greutate 11,5 canyon (nu stiu daca e cu pedale sau fara) fata de 13 la merida. alte diferente la echipare mai sunt ? la schimbatoare, foi, etc eu nu ma prices vad ca ambele sunt pe deore. Imi spunea un coleg de forum ca la canyon sunt niste rapoarte mai bune la schimbatoare .. merita diferenta de aproximativ 500 lei ? (zic 500 pt ca merida dau un bonus card de 300 lei cu care iti mai poti lua ceva accesorii de la ei) Astept cateva opinii.
  25. @Diesel poi nu-mi fac nici o grijă. Îl curăț cam o dată la 200-250km și când îmi aduc aminte mai pun și lera pe el să văd cât e uzura
  26. Akebono te rog tradu,sunt "afon" la aceste grafice. Nexus,Traveller,multumesc.Cred ca voi ramane pe full,inclusiv sotia m-a ajutat sa iau hotararea"poate vrei doua peste cap"
  27. O bătrânică sprintenă. Cadru Graf, furcă Gazelle, grup Shimano 600 (6207), jante Mavic, pipă și ghidon Cinelli. Anvelope 28mm cu sârmă și camere normale. 9,9 kg în forma actuală.
  1. Load more activity