All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. mosu cu plete

    Fara vaccin schema completa nu mai e voie sa iesiti cu cineva cu care nu locuiti impreuna. Si maxim 10 persoane Azi la ce ora este intalnirea pt iesirea la giurgiu? tot 9.30-10
  3. Yesterday
  4. Mookyama

    Salut, la 10 o sa fie 3*C. La ora 12 vor fi 6*C. Nu-i cam friguț, @IonutA? Cât se face dus întors, 80km? - Pentru cine nu doarme, Seciu, mâine, întâlnirea la 11:00 cu Alex Ciocan, Frunzeanu, etc. Vin de toate nivelurile. Se face traseul de 3 ori sau fiecare cât dorește. Este tren cu loc de bicicleta la ora 9:55. Până la Seciu sunt 20km din Ploiești. Vine cineva? Verific dimineață sau PM. Ps: cred ca e mai bine la cel 9:12, ajungem la 9:49, Softrans. Cel de 9:55 ajunge la 10:37 in Ploiești, cam târziu.
  5. IonutA

    Salut! Luni (25.10) vreau să fac o tură scurtă până la Comana. Plecare zona Piața Sudului, orele 10:30. Dacă sunte-ți interesați aștept un semn. Numai bine!
  6. IonutA

    Salut! S-a redeschis Parcul Sticlăriei. Un parc neasfaltat și cu mult lemn masiv. Merită văzut cât încă totul are un aspect și miros de nou. Este situat între străzile: Vergului, Basarabia și Ion Șahighian, intrarea principală se face din Șahighian, există și o intrare secundară din Spitalul Malaxa. Mai multe detalii: http://www.fotostefan.ro/parcul-sticlariei-sora-mica-a-deltei-bucurestiului-foto-video/ Localizare: https://www.google.com/maps/place/Parcul+Sticl%C4%83riei/@44.4369996,26.1782789,17.4[…]f94e4fc7c1f7:0x8291b2b23dde7b9d!8m2!3d44.4370647!4d26.1771235
  7. cafe6am

    Salutare! Ieri dimineata am plecat spre munca, insa pana la urma am ajuns la Braila, de unde m-am intors cu o mica bijuterie marca "Tomas", probabil un mic atelier de prin Italia, construita prin '82-'83 cu tubulatura Columbus si echipata cu linie completa Campagnolo Super Record, ghidon si pipa 3ttt. Nu va lasati inselati de aparente, sub ghidonul de city bike si saua coborata parca special sa zgarie tija Campagnolo se ascunde un adevarat calut de curse. Este bicla cu cea mai frumoasa si elaborata 'lucratura' pe care am vazut-o, desi recunosc ca n-am auzit, pana acum, de acest constructor. Stiam de Thomas (Tommasini), Tomi, dar Tomas imi suna complet necunoscut. Din fericire, vanzatorul a pastrat ghidonul, pipa si manetele originale. M-am uitat atent la cadru, care este in stare originala, nu se vede absolut nicio urma de decaluri. Ma gandesc ca fiind atelier mic si avand atat de multe pantografieri, si-au permis sa experimenteze putin si sa-l lase asa, simplu. Sau o fi fost la cererea clientului, cine stie? Chainstays-uri pantografiate, cu auriu pus in litere. Nu prea se vede din cauza murdariei - am fotografiat-o exact cum am gasit-o. Ar trebui, totusi, sa se curete usor. Clesti si cuvete Campagnolo Super Record: Captele chainstays-urilor si mufa de la sa, ambele pantografiate: Podul dintre chainstays-uri:
  8. Din Donji Milanovac pînă la Brza Palanka sînt 40 km peste munte în partea cealalta în dreptul Burilei Mari. Interesant
  9. Continuare Duminica, 1 August: Golubac - Donji Milanovac, Planificati: 50km, Realitate: .52,82km, Total: 856,22km Ne pregatim sa parasim Lepenski Vir. Traseul desentat de acasa imi indica ca tre sa urcam abruptul ce l-am coborat la sosire, ca sa revenim in drumul; principal. Indicatoarele de traseu ne indica sa mergem tot inainte, pe un drum mai ingust si mai vechi. Zis si facut - luam indicatoarele de bune. Se pare ca nu scapam de urcare abrupta - avem parte de vreun km de rampa serioasa, sub soarele care ne parleste bine de tot. Eu o iau la pedale, Siri mai pe bita, mai pe langa. In dreapta noastra, undeva sus, vedem drumul principal, o intrare intr-unul din cele 21 de tunele si auzim sunete de masini. Efortul de a urca ace rampa grea ne este rasplatit cu un loc superb, cu deschidere spre minunata Dunare si malurile sale. Din acest punct drumul coboara la fel de abrupt cum a urcat mai devreme. Am ceva dubii, mai ales ca vad, sus de tot, drumul principal la care, inevitabil, va trebui sa ne intorarcem II dam la vale, pe un drum cam spart, in coborare abrupta. Peisajul e superb, drumul ne capteaza atentia si reusim performanta sa trecem pe langa restaurantul Sport, unde planuiam sa mancam(o recomandare a unui amic care stie foarte multe despre Serbia si aceasta zona) Ajungem in canionul raului Boljetin, pedalam pe drumul asfaltat printre peretii mari ai canionului. Inca 15km pana la destinatia zilei Dupa cum ma asteptam, avem ceva de muncit pentru a reveni in drumu; principal. O urcare de vreo 2km, cu 7% constant. II pune ceva probleme la Siri, dar ii da inainte printre injuraturile de rigoare Ajungem chiar sub viaductul pe care il vauzusem de jos Iesim in drumul principal si ....surprize, surprize....inca vreo 2km de urcare abrupta, fara pic de umbra si cu ceva trafic. Fac pauze, din cand in cand, sa o astept pe Siri. si ma ascund pe sub copacii de pe margine. In varful catararii, o statie de autobuz din BCA. Un artist nedescoperit, iubitor de biciclete, si-a lasat opera la interior De aici, o poti lua la picior pana deasupra Dunarii Noi aruncam o privire de la distanta In timp ce ne revenim putin cu ritmul cardiac, opreste o masina care transporta oi. Soferul deschide remorca si, dupa ceva efort, scoate o oaie ce pare moarta si o aseaza langa drum. Am sentimentul ca va face un gest nedorit si o va lasa acolo. Oaia nu da niciun semn de viata. Soferul, in schimb, scoate niste apa din masina, stropeste oaia cu apa din sticla si, dupa cateva minute, aceasta isi revine. O lasa sa isi mai traga sufletul si apoi o arunca inapoi in remorca, incercand sa ii gaseasca un loc cat mai bun. Saracele animale, sunt inghesuite si sufocate de caldura in acea remorca. Nu pot decat sa sper ca nu mai are multi kilometri de parcurs pana la destinatie. Pentru noi, de aici, urmeaza o binemeritata coborare in viteza. Oprim pe la mijlocul ei ca sa mai aruncam o privire la Dunare si Romania de dincolo si cat ai zice vitezaaaaaaaa intram in Donji Milanovac, Mai avem vreo 4km pana la cazarea de astazi Ne oprim pe faleza Dunarii din centrul micutei localitati si cascam gura la Dunare. Inca o zi de traseu terminata cu bine. Sentimentul acela ca ne apropiem de final si tre sa tragem cat mai mult de timp incepe sa se accentueze. Soarele ne "ajuta" cum a facut-o in totate aceste zile Pe Dunare, cativa pescarusi smecheri si lenesi renunta sa mai zboare si aleg sa foloseasca "transportul in comun" de pe fluviu - un bustean imens care ii poarta in aval Dupa ce ne racorim cu sucul de mere rece si un cola binevenit, ne indreptam spre cazarea aflata la vreo 200m de noi. Pensiunea apartine unui cuplu tanar, cu un copilas super dragalas. Ea rupe ceva roamana si ii da bine cu engleza. El vorbeste foarte bine romana - a stat prin Curtea de Arges vreo 9 ani. Impreuna cu tatal sau, care a ramas in Romania, au avut un bar, niste pacanele si apoi o afacere cu flori in Curtea de Arges. Tatal inca se ocupa cu acea afacere cu flori. Ne luam in primire camera, cu balcon si vedere spre Dunare. DIn pacate, nu are aer conditionat, asa ca cerem sa fie schimbata. Ne revenim putin, aruncam o haina curata pe noi si ne indreptam spre restaurantul de pe faleza. O bere rece si super buna ne aduce relaxarea si racoarea de care aveam nevoie Avem parte de un ospatar super de gasca, la vreo 45 de ani. Vorbeste bine romana, face si tine la glume bine si asta nu face decat sa imbunatateasca starea de bine pe care o avem. Se uita putin mai lung la mine cand ii cer bere si cola. Dar o aduce, la a doua cerere. Ne face recomandari din meniu, ce e dispionibil, ce nu. Care e buna, care nu prea. Ma aleg cu un salau delicios langa o mica portie de salata de carotofi rece. Siri ii da batai de cap unui somn. De-li-cios! Daca pana acum, prin Croatia nici nu vroiau sa auda de usturoi pe langa peste, in Golubac ne-au pus mici bucatele peste peste, aici s-a schimbat foaia - mujdeiul a venit default pe masa, fara sa il pomenim. De asemenea, chelnerul glumet ne spune ca putem plati in dinari, euro sau lei. Noi alegem sa platim cu cardul Inchidem micul dejun/pranz cu o inghetata extraordinar de buna La intoarcerea spre pensiune dam de un cicloturist din Israel A iesit la pensie, s-a urcat pe bicicleta si a decis sa pedaleze pe unde l-or duce ochii si picioarele. E plecat din Instanbul si merge in amonte, pe langa Dunare. Revenim la cazare si ne odihnim putin. Siri chair fura ceva somn, eu lenevesc, stau la povesti cu gazda noastra. Le-a mers cam rau de cand cu pandemia, inainte avand pensiunea plina in timpul sezonului primvara-vara-toamna. Pe seara pornim putin la plimbare prin orasel. Regele Petru I si Cneazul Milan Obrenovic ne supravegheaza din desenele de pe peretii blocurilor unde au fost importalizati Ceva mai incolo, capitanul Stefan Stefanovic Tenka, ne zambeste de sub mustata. Ne plimbam pe faleza si avem parte de un apus frumos Ma balesc putin in Dunare, langa o mica plaja amenajata foarte frumos(inclusiv dusuri cu apa calda si rece). In drum spre pat si un somn odihnitor salutam si mamutul din parculetul cochet. N-am nici cea mai vaga idee ce e cu el acolo si nici nu am curiozitatea sa aflu Noapte buna!
  10. MLADEN

    La vaccinare: Englezul: – Nu vreau! – Un gentleman s-ar vaccina. Face englezul vaccinul. Vine neamțul și zice: – Nu vreau vaccin! – E un ordin! Neamțul se supune și face vaccinul. Vine francezul: – Nu fac vaccinul! – E ultima modă. Face și francezul vaccinul. Vine românul. – Bre, nu mă vaccinez. – Un gentleman s-ar vaccina. – Și ți se pare că arăt eu a gentleman in plm!? – E un ordin! – Mă doare-n pix. Execută-l tu! – E ultima modă. – Nici piți nu sunt, mânca-mi-ai. – Auzi, ce nație ziceai că ești? – Român. – A, păi tu nu trebuie să faci. Oricum n-am suficiente doze. – Adică cum, să rămân eu fără vaccin???
  11. Last week
  12. majikstone

    N-am nimic de pierdut
  13. EyesOnly

    Asta-i modul tau de a ne spune, indirect, că ai pierdut la un țzol distanță?!
  14. majikstone

    Fun fact ontopic dar in acelasi timp offtopic: nemtii folosesc acelasi cuvant pentru inch si pentru vamă. Zoll. Am realizat asta la o tura pe sosea de acum cateva zile, pe cursiera.
  15. pedale

    Am onoarea! La și - și. Conform reclamei.
  16. MaC®

    Pare c-ar fi închis. (soața-mi mi-a zis că stătea în stație la 104 și a văzut în interval de 10 min 2 cicilijti profi ce au făcut cale întoarsă. Stația de la Pier deo Cubertan)
  17. MaC®

    ie vechi rău, da' e mijto. Și acum e cumva într-o altă prezentare (mai succint și foarte "espresiv") Big laic. p.s. sunt fuarte-fuarte epuizat de la câți km fac pe biclă. De când? De mâine.
  18. purix

    Un tip se prezintă la doctor: - Domn' doctor, nu mai pot, sunt epuizat, cred că sufăr de sindromul burnout. - Munciți prea mult? întreabă doctorul. - Ca să vă spun drept, cred că e de la prea mult sex. - Interesant, spune doctorul, ia povestiți-mi puțin, să vedem. - Păi dimineața, la prima oră, o văd pe nevastă-mea dormind și... - Erecția de dimineață, nimic neobișnuit, spune medicul. - La muncă, după ședință, mă retrag cu o colegă, că avem noi un colțișor al nostru... în fine... apoi, în pauza de masă, trag o fugă până la un salon de masaj erotic. - Într-adevăr, cam mult, spune doctorul cu o oarecare invidie în glas. - Stați așa, că n-am terminat. După muncă, mă duc direct la amantă. După aia, ies cu băieții la un club de striptease. Ajung seara târziu acasă, o văd pe nevastă-mea și... - Și de cât timp vi se întâmplă asta? întreabă doctorul înmărmurit. - Păi am de gând să încep de luni. Sent from my SM-G996B using Tapatalk
  19. Și noi care avem și-și, unde intrăm? Care-i calea de urmat? "Niculaie, unde mergem noi domnule?"
  20. pedale

    S-o fi deschis stadionul? Maine la 9.00 as vrea sa ma antrenez in aer liber, nu ca hamsterul la interior.
  21. pedale

    Cursieristii, cursieristi; mtbistii, mtbisti. Intr-un sistem democratic ca al nostru, fiecare e liber sa-si aleaga calea. Cu emotie in glas indraznesc sa intreb la ce va referiti cand mentionati sistemul de masura imperial?
  22. Din pacate pentru mine, pot sa spun ca, pana acum, nu stiam de existenta sa. Multumesc de info! Binevenite oricand completarile care ne aduc mai multe informatii noi ;-)
  23. Am vazut adeseori cladirea de la Lepenski Vir de pe malul romanesc. Ar fi interesanta comparatia cu cladirea care ,,protejeaza" situl arheologic de la Murfatlar. E de la sine inteles ca fiind atit de vechi fiecare tara depune eforturi sa pastreze dovezile ,,prezentei" cît mai timpurii in acel loc. Estimp în Romania, Muzeul Banatului din castelul Huniade se pregateste sa mute asezamîntul neolitic de la Parța. Muzeul e deja în reparatii de mai mult timp de cît a durat construcția lui. Sa nu mai spun cam cum arata situl arheologic de la Parța. Coliba din poze e aproape identica cu coliba care era cîndva la Muzeul Banatului. https://mnab.ro/sectiadearheologie/sanctuarul-neolitic-de-la-parta/ asa era expozitia de la muzeu http://opinianationala.ro/sanctuarul-neolitic-de-la-para-unic-in-lume/ https://adevarul.ro/locale/timisoara/a-inceput-constructia-muzeului-parta-adaposti-replica-unicului-sanctuar-neolitic-romania-1_616d206a5163ec42718186ac/index.html scuze de off topic
  24. Continuare Duminica, 1 August: Golubac - Donji Milanovac, Planificati: 50km, Realitate: .52,82km, Total: 856,22km Dupa vreo 35 de km de pedalat, bIfam primul obiectiv major al zilei - Lepenski vir - un sit arheologic, din perioada mesolitica, de importanta nationala culturala pentru Serbia(incepand cu 1965). Ultimele cercetari estimeaza ca aceasta locatie a fost locuita intre anii 9500/7200 si 600 BC. SItul e compus dintr-o asezare mare si zece sate adiacente. Arheologul Dragoslav Srejović e cel care a descoperit si studiat sit-ul arheologic. Situl prezenta un nivel foarte ridicat de conservare si o calitate excelenta a artefactelor. Datorita faptului ca asezarea s-a dovedit a fi una permanenta, planificata si cu o viata solciala organizata - a fost declarata primul oras din Europa de catre arhitectul Hristivoje Pavlović. O prezentare detaliata a acestui sit poata fi gasita aici Pentru a ajunge in parcarea principala a acestei locatii parasim drumul principal, in stanga, pe un drum scurt si suuuuper abrupt. (o sa fie interesanta intoarcerea in drumul principal). Ajunsi in parcarea principala, studiem programul de functionare(program pe cere, evident, nu l-am studiat in prealabil, in ziua precedenta) si aflam ca avem de asteptat vreo 40 de minute, daca vrem sa il vizitam. Parcam si legam bicicletele in spatele unei cladiri din gradina prin care se face intrarea in zona sit-ului, ne asezam la umbra pe una dim bancile asezate printre copaci si asteptam Casutele superbe din gradina Un panou informativ despre asezare Incet incet, aproape de ora deschiderii, incep sa apara si angajatii. Cu cateva minute inainte de deschidere parasim superba livada si pornim spre cladirea muzeului, cu o arhitectura ineresanta. Platim taxa de intrare si incepem vizitarea cu un film de prezentare. Ghidul ne-a reperat ca suntem din Romania si ne anunta ca a gasit varianta de subtitrare in romana. Filmul cotine imagini filmate in timp real, la o calitatea mai joasa evident, din perioada sapaturilor din sit. Putem observa studentii si profesorii lor in timp ce efectau sapaturile, cum se desfasurau acestea. Pune accent destul de mult si de perioadele de inceput cand nu aveau loc descoperiri importante si schimbarea de comportament a studentilor din momentul in care era clar ca e vorba de un real succes. Dupa vizionarea celor aproximativ 30 de minute de film, intram intr-o camera in care sunt prezente diferite exponate ce au fost descoperite pe parcursul sapaturilor. Un mic panou ne prezinta istoria sapaturilor din sit Diferite exponate si cate detalii despre anul in care au fost "fabricate'" Moon Altar, piatra din quartz din perioada 6300-5900 BC Altar All-seeing eye Sculptura "micul somn", 6300-5900 BC Sculptura Danubius, 6300-5900 BC Sculptura "Cerb in padure", 6300-5900 BC, Sculptura "Undine", 6300-5900 BC, Obiecte din perioada neoliticului Intr-o alta sectiune, ne sunt prezentate detalii despre morminte si modul in care erau inhumate persoanele decedate - au fost descoperite 136 de morminte continand ramasitele a 180 de persoane. Inhumare in pozitie ghemuita(5900-5500BC), reconstructie Inhumare individuala, in pozitie asezata Inhumare in pozitie extinsa Locatia prezinta si o zona in care e prezentata cum arata asezarea La exterior, gasim o coliba, cu scopul de a arata cum se estimeaza ca aratau colibele din acel moment Ne indreptam spre iesire, aruncand inca o privire pe structura asezarii. Overall, o experienta foarte interesanta. E greu de pus in cuvinte si in poze tot ce am vazut acolo. Categoric, se merita a-i fi acordat timpul pentru vizitare. Ne incheiem vizita si ne indreptam spre calutii nostri care abia asteapta sa porneasca la drum, din nou ~va urma~
  25. Duminica, 1 August: Golubac - Donji Milanovac, Planificati: 50km, Realitate: .52,82km, Total: 856,22lm Trezirea cu noaptea in cap, pe la 4.30. Pe seara, cand ne pregateam de somn au inceput sa apara nori negri, fulgere si tunete cateva picaturi de ploaie si vant puternic. De dimineata, toate acestea au disparut de parca nu ar fi existat. Pregatesc si bem cafeaua pe terasa restaurantului si la 5.30 suntem gata de plecare. Peisajele devin din ce in ce mai frumoase, pe masura ce Dunarea e strivita intre malurile care se apropie tot mai tare, parca incercand sa isi dea mana. Soarele ne dam semne de dupa colt ca incepe a se trezi N-avem prea multi km de pedalat astazi, asa ca ne bucuram de fiecare moment si fiecare loc de belvedere. Pedalam pe un drum de buna calitate, cu ceva trafic dar destul de redus. Soferii au grija de noi si ne depasesc pe banda de pe sensul opus. Soarele isi face de cap cu noi si ne deschide imagini spectaculoase, Aleg sa pedalez fara ochelarii de soare, sa ma pot bucura de culorile naturale din jurul meu Un indicator de traseu, pe langa Brnjica, unde descoperim si EuroVelo13- traseul Cortinei de Fier. Un traseu care a intrat de ceva vreme pe radarul meu de posibile ture si pe care sper sa ajung sa il parcurg. Doi pasi mai incolo, Romanica vazuta de la Sarbi Avem parte de o urcare scurta si abrupta, de unde putem sa vedem barjele miscandu-se alene pe Dunare Incepe seria celor tunelurilor de pe malul sarbesc al Dunarii. Acestea nu au un nume specific pentru fiecare dintre ele, cum vezi in multe alte locuri, sunt doar numerotate descrescator, incepand cu T21 si cu lungimea fiecaruia. Avem vestele reflectorizante pe noi si becurile pregatite sa fie aprinse ori de cate ori e nevoie. Fluviul e din ce in ce mai incorsetat. Nu suntem departe de cazane si asta se observa deja Iesireaa din T20 si intrarea in T18 La intrarea in T14 vedem pentru prima indicatoarele specific pentru biciclisti. Prin acestea suntem atentionati sa apasam un buton special, la trecerea prin tunel. Prin apasarea acestui buton, indicatoarele luminoase de avertizare de la intrarea in tunel semnalizeaza soferilor ca un biciclist se afla in tunel. O idee care m-a incantat si nu prea. Sa te opresti chiar la intrarea in tunel si sa apesi acel buton mi se pare mai periculos decat sa iti continui pur si simplu deplasarea. L-am apasat o singura data, in acest prim tunel unde l-am intalnit, si l-am ignorat in rest. Nici nu am stat sa verificam daca panourile luminoase (mai) functioneaza cu adevarat. Traseul e bestial de frumos, candideaza cu succes la cea mai frumoasa portiune pe care am parcurs-o pe bicicleta pe Dunare, pana acum. Facem pauze multe si dese ca sa imprimam in mintile noastre aceste imagini de basm ~va urma~
  26. EyesOnly

    masuram, masuram dar....metric sau imperial? aceasta-i intrebarea
  27. paulrad

    Vă rog frumos să vă măsurați cuvintele! O blasfemie așa mare n-am mai auzit de mult timp. P.S. La ”drum întins” pe urcare apar o parte din aceleași probleme și pe mtb, dar nu chiar așa intense, 87% legate de poziția pe bike. Deci mtb-ul la mtb rămâne. Un forestier de 20-40 minute, un trail tehnic la urcare unde mai schimbi poziția pe bike, o coborâre unde faci puțin ”stretching” și de la capăt.
  28. Traveller

    Dacă te duci dă relaxare, călare pă MTB, să dau amenzi sau ce? Să uită urît cursieriștii la tine?
  1. Load more activity
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up