All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Invitat special

    Una peste alta sa iti mai zic una invatata din scurta mea experienta: omul castiga cursele si urca muntii, nu bicicleta.
  3. Duno

    Domnule , nu stiu cine esti dar parca ai fi EU-l meu (greierul ala din Pinochio), spun asta pentru ca iti dau dreptate, exact acelasi lucru imi zice "cealalata voce" cand incep sa-mi fac calcule la ce sa-mi cumpar si ce sa inlocuiesc....nu stiu de unde obsesia pentru Dura Ace , si intradevar, nu ma duc la competitii , mi-ar place sa-mi numar watti si as vrea sa dau ture de 100 de km ( de fapt intentionez sa fac cam toate astea mai putin competitiile , desi as incerca un criterium dar mi-e team de cazaturi ) .Deocamdata am doar ture de 40-50km cam 2 pe saptamana, am avut si saptamani cu 30 km zilnic. Dar in oras . Cred ca ma molipsesc putin cate putin de boala asta a gramelor . Am plecat de la faptul ca vreau sa slabesc si cum cu alergatul nu m-am impacat am considerat ca efortul pe bicicleta este mai usor de suportat. Asa ca mi-am luat un cicclocros la second si am inceput sa pedalez, si a inceput sa-mi placa . M-am tot uitat la unii care participa la competitii gen criterium si am vazut ca poti obtine si 50 km/h si nu stiu cum dracu am capatat o obsesia si pentru cifra asta . Bineinteles ca aia au cam 70 de kg , ca biclele au 6-8 kg ca baietii sunt fit dar am ajuns aici. Asa ca odata cu datul kilelelor jos vreau sa-mi usurez si bicla . Deja imi fac calcule sa-mi iau un cadru si dupa aia sa-mi iau cate o componenta si sa imi fac singur bicicleta. STIU ca ai dreptate . Sa o luam de la inceput. Multumesc pentru link ! Excelent ! Abia astept sa vad despre ce e vorba .
  4. majikstone

    M-a mancat in fund tare de tot sa trec pe Campagnolo anul trecut, dar dupa ce-am pus mana pe niste manete Potenza si Record de ultima generatie la un salon de biciclete, am decis ca voi uri cu pasiune sistemul ala de thumb shifter, care ma obliga sa-mi contorsionez palma pentru a schimba vitezele indiferent de pozitie. Altfel... stiu, se vor rasuci multi in mormant cand vor vedea un cadru italian cu roti Campagnolo si groupset Shimano, dar asta-i viata... Lasand gluma la o parte, sa stii ca am emotii din cauza prinderii braze-on a deraiorului fata. Teoretic, exista sanse sa nu pot monta deraiorul fata suficient de jos pentru foile 46/30, desi la o prima masuratoare n-ar trebui sa am probleme. Si pana nu sosesc si pipa si frana spate, nu ma apuc sa mut nimic de pe vechiul cadru, sa nu cumva sa ma prinda weekendul fara bicicleta.
  5. ShutUpLegs

    Un italiano vero îi va scrie moșului pentru o transmisie Campagnolo potenza argintie.
  6. Stuparul

    Proiectul e gresit din fasa. Cum vine aia, cadru aero cu pedalier 46/30? Se accepta doar daca pui una din trei ture si nu ne mai imblonavesti cu Alpii aia.
  7. Invitat special

    Stai sa o luam de la inceput. De unde obsesia pentru Dura ace?! Participi la competiii, iti numeri watt-ii, faci des ture de peste 100km? http://bitacolor.ro/cursuri-de-mecanica/
  8. majikstone

    Problema majora aici e stackul, care e semnificativ mai mic decat la vechiul cadru, si aveam de ales intre o marime de cadru cu reachul potrivit dar stackul prea mic (56) si o marime de cadru cu stackul potrivit dar reachul prea mare (58). In varianta a doua, asta insemna sa folosesc o pipa scurta, cum spui si tu, dar asta ar face directia mult prea rapida si reactiva si nu vreau sub nici o forma asa ceva. Am avut in trecut o pipa de 65 mm pe cadrul actual si nu puteam nici sa ma sterg la nas fara sa-mi fuga ghidonul in toate partile. Never again. Altfel, cum spuneam mai sus, obiectivul meu a fost sa obtin un stack si un reach ale ghidonului cat mai apropiate de cele actuale, chiar daca cadrul are o geometrie usor diferita, iar matematic asta e solutia. Puteam sa apelez si la o pipa cu unghi mare (10-17 grade) ca sa renunt la o parte dintre spacere, dar ar fi aratat hidos. Aia 3 cm de spacere ar fi cam limita bunului simt din punct de vedere estetic. Ideal, mi-ar fi trebuit un cadru cu stack de 625 mm si reach de 375 mm, ca sa pot folosi o pipa de 100 mm orientata in jos, cum e frumoa, si sub 10 mm de spacere, pentru a obtine o pozitie similara cu cea actuala, dar iti garantez ca asa ceva nu exista decat custom built.
  9. MLADEN

    Cand am citit ca o sa intri in ton cu vremurile, am crezut ca-ti pui frane pe disc. Daca ai mobilitatea mai limitata, nu era mai potrivita o pipa mai scurta decat sa ridici ghidonul mai sus?
  10. MLADEN

    Doua chestii imi plac foarte mult: Carnatii, pentru ca nu ma imbat de la ei, si palinca, pentru ca nu-mi ramane intre dinti.
  11. Duno

    Mi-am cumparat un ciclocross second hand noname Vipera, imi place cadrul,si as vrea sa o imbunatatesc un pic , planul ar fi sa-mi iau un cadru si sa pun pe el , incet -incet, si ma gandeam ca daca iau acum Dura-ace -- pinioane si deraileur spate, le incerc pe asta pina imi iau cadrul. Cam asta ar fi ideea . Intradevar , ai dreptate cu mura-n-gura , dar crede-ma ca daca as gasi undeva un curs depanare , montare -demontare - intretinere bicicleta m-as duce sa-l fac. In Bucuresti nu am gasit . Ar fi buna o initiativa din asta .
  12. Asta mi-a adus aminte de un banc: - Ioane, o fute unu' pe nevasta-ta in porumb. - Sa vezi ce le fac, ii omor! Se intoarce Ion dupa un timp tinand o furca in mana... - Ce-ai facut ma, nebunule, ai omorat femeia? - Nu ba, nu era la mine in porumb...
  13. Invitat special

    In masura in care ai inclinatii mecanice eu cred ca te poti descurca usor usor cu clipuri de pe youtube. Vizavi de compatibilitati si alte detalii fine, ai spus-o foarte bine, "cineva care sa stea" sa iti dea mura-n gura, completez eu mai acid. Citesti, pui in practica, repeat. Mai pui o intrebare pe forum cand te impiedici de ceva ca s-o gasi unul altul sa-ti raspunda. Te referi sa faci cadrul de la 0?! Sau sa o faci pe piese?
  14. majikstone

    Nu pot sa spun ca nu m-am gandit si la ea dar am decis ca titanul va mai astepta multi ani, pana imi permit ceva custom built, ca sa nu mai am nevoie sa pun 3 cm de spacere sub pipa.
  15. Stuparul

    @majikstone si eu care credeam ca urmatoarea (si ultima (ce gluma)) ta bicicleta va fi Planet X Spitfire...
  16. majikstone

    Fork expander e chestia asta, echivalentul "stelei" cuvetariei, dar pentru gatul firav al furcilor de carbon, nu e prelungitor de furca Altfel, cu spacerele si pipa n-am ce sa fac, asta mi-e corpul: am picioare foarte lungi raportate la trunchi (inseam 89 la 183 cm inaltime) si flexibilitate destul de precara a coloanei (desi de cand fac yoga e pe drumul cel bun). Asta inseamna ca am nevoie de un stack peste medie raportat la reach. Cadrul asta e destul de average la capitolul "agresivitate a geometriei", cu un raport stack/reach de 1.5, iar daca il luam in marimea 58 avea stackul potrivit dar era simtitor mai lung decat cel vechi, care deja avea o pipa de 80 mm. Cum spuneam, am luat hartia si stiloul si am facut niste calcule din care a reiesit ca in locul vechii configuratii (pipa de 80 mm si -7 grade cu 1 spacer de 20 mm sub ea) voi avea nevoie de o pipa de 100 mm si +6 grade cu 30 mm de spacere sub ea. Astfel, voi avea un stack/reach al ghidonului de 672 mm / 467 mm fata de 670 mm / 465 mm anterior. Asta pe hartie, in practica voi vedea cand e gata, poate vor fi suficienti si 20-25 mm de spacere sub pipa cum aveam inainte. Altfel, intr-o lume perfecta mi-as fi luat un cadru cu o geometrie endurance, care sa aiba un head tube cu macar 2 cm mai inalt, doar ca nu (prea) exista cadre endurance full carbon cu frane pe janta (deja stiu ce o sa spuna unii), si cu siguranta nu la 580€ pentru tot ce am primit eu in pachet. Ca e aero sau nu, putin imi pasa, ma intereseaza mai mult sa fie confortabil pana una-alta. Ar mai fi fost varianta PlanetX Pro Carbon Evo, dar iesea simtitor mai scump, iar geometria era destul de similara. Si, subiectiv, imi place mai mult designul cadrului meu si paintjobul destul de minimalist, plus faptul ca chiar e fabricat in Italia de o companie cu oareșice tradiție.
  17. Duno

    Multumesc pentru raspunsuri, Nu vreau sa fac eu operatiunea , nu am facut niciodata si nu stiu cum , o s apelez la un mecanic . Multumesc pentru raspuns. Mi-ar palce sa gasesc pe cineva care sa ma invete sa fac asta , dar e foarte greu sa gasesti pe cineva care sa stea sa te ghideze.
  18. BodoC

    Sunt compatibile, nu schimbi foile. Cel mult poate trebuie ajustată lungimea lantului. (In functie de diferentele dintre pinioanele extreme ale casetelor.)
  19. Traveller

    Aștept să văd produsul finit, pentru că acum asocierea cadru aero + fork expander + 3 cm spacere sună bizar...
  20. Invitat special

    Eu nu ma pricep la mecanica dar pot sa iti spun ca mi s-a schimbat la service caseta 105 cu Ultegra, ambele de 10 viteze. Nu s-au schimbat nici lantul nici foile. Nu am inteles exact daca vrei sa faci tu operatiunea.
  21. Duno

    Cand aveti timp si disponobilitatea as dori sa am discutie cu dvs despre handmade bicycle. As dori sa incerc un proiect si am nevoie de cave ghidaj in directia asta. Din cate am vazut sunteti "doctorand " in constructia de biciclete, cel putin fata de mine. Multumesc si astept vesti.V-am trimis un mesaj si pe privat .Multumesc !
  22. Duno

    Buna ziua, sunt incepator in mecanica de bicicleta si as dori sa schimb o caseta. As vrea sa stiu daca pot schimba o caseta Shimano 105 cu 10 viteze cu Dura ace cu 10 viteze. Trebuie sa schimb si foile si lantul? sau doar trebuie indexata ? Nu-mi dau seama ce ratie am pe 105 , deocamdata . As dori sa stiu , doar daca pot fi compatibile . Multumesc !
  23. Mookyama

    Oriunde unde vrei, momentan. Ti-am raspuns la mesajul privat.
  24. Yesterday
  25. majikstone

    Teaser: dupa mai bine de 16.000 km facuti cu englezoaica, am decis sa trec la o italianca mai in ton cu vremurile CBT Italia Necer, fabricat in Cuneo, Italia - full carbon, aero, internal cable routing, dar tot cu frane cinstite, pe janta, si bottom bracket pe filet englezesc. 1240g cadrul gol in marime 56, 380g furca cu gatul netaiat, 1750g pentru tot pachetul (cu tot cu cuvetaria, expanderul pentru gatul furcii si colierul pentru tija de sa livrate in pachet). Fiind un cadru de sosea mai agresiv decat cel vechi, are stackul mai mic cu 30 mm decat cel vechi (585 mm fata de 615 mm), dar si reachul cu 5 mm mai mic (390 mm fata de 395 mm). Va primi cam toate piesele aflate initial pe The British Shorthair, cu exceptia franei spate (care era long reach si nu mai e compatibila cu noul cadru) si a pipei (care dupa niste calcule am decis ca va fi de 100 mm si 6 grade, montata in sus, cu 3 cm de spacere sub ea, pentru a obtine o pozitie foarte apropiata de cea de dinainte). Pe vechiul cadru voi monta piesele de pe bicicleta de oras, impreuna cu furca Surly Cross Check care statea nefolosita de ceva vreme, si il voi transforma intr-o bicicleta de cicloturism veritabila cu flatbar (cel putin pentru moment). Mai multe poze cand e gata.
  26. TAZ

    Legile fizicii sunt aceleași in întregul univers. Singura excepție este aceea în care accelerația gravitațională este direct proporțională cu valoarea telefonului scăpat din mână.
  1. Load more activity
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up