All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. gibonu

    Miercuri, 19.09.2018 - Partea a III-a Blocada Berlinului [de Vest] si Podul Aerian. Aprovizionarea a peste doua milioane de berlinezi. Se observa mai bine cum americanii si britanicii au adunat avioane din toate colturile Lumii pentru a asigura Podul Aerian catre Berlinul de Vest. Culoarele de zbor dinspre / spre teritoriul RFG-ului, singura concesie facuta de Uniunea Sovietica pentru aprovizionarea orasului. Despre cum a fost perceput Podul Aerian in Vest si in Est. Problemele ridicate de transportul carbunelui cu avionul. Sacii pe care i-au folosit americanii. Cativa dintre ''eroii'' Podului Aerian. Aeroporturile folosite in timpul Podului Aerian. Construcita aeroportului Tegel, finalizara in doar ... 3 luni. Din echipamentul de zbor al americanilor.
  3. JDM

    Comparatia cu MTB nu e chiar ok, exista ceva diferente intre puterea necesara pentru a merge cu un MTB cu 30km/h fata de o bicicleta de sosea. Dar cu concluzia sint de acord, un angrenaj 40-42-44/32-30T este mai mult decit ideal pentru ciclistul de weekend atit pentru sosea cit si pentru gravel. Pentru cineva care a trecut pe 11x (11-42t) putem sa vorbim deja de un angrenaj 1x cu 40-42T ca fiind arhisuficent. Referitor la a doua parte, nu stiu exact ce a zis Joe Friel (a trebuit sa caut cine este, recunosc). Se referea la plat sau urcari? In principiu concluzia era previzibila, mereu spinningul maninca mai putine resurse fizice decit mashingul. Ciclismul per ansamblu este o activitatea sportiva unde mashingul nu exista decit ca exemplu de asa nu. Scopul este sa lasi matematica sa isi urmeze cursul si sa cauti cel mai potrivit raport. Nimeni nu are organismul apt sa scoata sute de watti pentru sute de minute.
  4. Eu aș zice să iei un trekking, pe care poți monta și anvelope cu balon de 2.0, la nevoie. Suportă și portbagaj, și apărători, e bun pe teren mixt, e bun și la navetă. Daca spui că nu ești înclinat spre MTB, ar trebui să fie exact ce-ți trebuie.
  5. fizikant

    Despre un alt mod de a gândi https://www.facebook.com/1MillionWomen/videos/388308018663740/
  6. Traveller

    Vezi că am deschis un topic la Randonneuri, exact ca să explic conceptul ăsta: se numesc ture populare (populaires, în franceză) și au 50, 100, 150 km.
  7. radu_has

    Salut, scuze de offtopic, ce este aia: brevet de 100km? Am citit regulamentul celor de la Adaux si nu am gasit asa ceva. L.E. Am vazut si brevet de 150km = la fel de confuz.
  8. @ovitelu Foarte tare povestea. Felicitari tuturor participantilor si multumesc pentru disponibilitate. Am ramas surprins cand am vazut ca ai fost dispus sa platesti o cazare de 167 de Euro / noapte doar pentru a avea curent. Daca se poate, fara nicio intentie de polemica sau de discutie inutila, te rog, poti sa ne explici motivul pentru care era atat de important GPS-ul? Te intreb pentru ca am parcurs si eu partial traseul vostru (bucata Ingolstadt - Regensburg) si mi s-a parut foarte bine semnalizat. In rest, pentru identificat reprere precum camping, gara, magazin alimentar, etc Google Maps de pe telefon a fost suficient. Multumesc.
  9. Vești bune pentru fanii echipei Sky! După o perioadă de incertitudine legată de viitorul echipei britanice, astăzi s-a confirmat zvonul privind schimbarea denumirii. Astfel, începând cu 1 mai, echipa Team Sky va fi redenumită în Team INEOS. Compania petrochimică este deținută de cel mai bogat britanic și și-a manifestat interesul pentru achiziționarea brandului. Team […] Citește întreg articolul
  10. Tura de primavara tarzie s-a transformat intr-una de vara devreme, undeva pe la mijlocul lunii Iunie. Deh, asa este cand trebuie sa armonizezi concediile si alte planuri. Avand in vedere ca drumurile prin zona nu sunt chiar cele mai potrivite pentru o cursiera (din cate m-am interesat, drumurile in zona Sasca Montana-Oravita sunt chiar varza), ba mai mult, am adaugat pe traseu si cateva portiuni de off-road (de ex, drumul prin padure spre Lacul Ochiul Beiului, sau urcarea pe drumul neasfaltat catre Ravensca dinspre Barz), ma bate gandul sa imi cumpar si o bicicleta mai potrivita pentru astfel de drumuri. Sunt cumva intr-o dilema, caci bicicletele la care m-am oprit sunt din categorii diferite, chestia este ca as vrea la un moment dat sa le cumpar pe ambele. Asadar, varianta 1 ar fi acest Triban RC 520 https://www.decathlon.ro/bicicleta-sosea-triban-rc-520--id_8502389.html, la care sa-i pun cauciucuri de 36mm si portbagaj spate (eventual si aparatori). Este bicicleta pe care as vrea sa o folosesc ulterior si pentru deplasarea la job (cca 25km dus-intors) si pentru alte ture cicloturiste, cursiera din dotare sa ramana doar pentru ture de 1-2 zile fara bagaje. Varianta 2 ar fi Rockrider 540, la care la fel, sa-i pot monta un portbagaj pe spate. Nu sunt un impatimit al turelor off-road, deci bicicleta de genul asta nu ar fi folosita la 100%, de asta nici nu vreau sa ma arunc la chestii scumpe. Si pe asta as putea-o folosi la commuting spre munca si in rest eventuale ture mai scurte care includ si ceva off-road. Din considerente de buget dar si de socarea progresiva a sotiei ( , nu radeti, desi stau la curte si am loc pentru depozitarea lor...negocierea este dura si aparitia lor simultana ar duce la o alimentatie mai frugala pentru 2-3 saptamani), nu sunt decis de ordinea achizitiei. As inclina acum spre RR540, din urmatoarele ratiuni: costa mai putin, va face fata cu brio sper eu traseului de cca 450km si nu in ultimul rand, partenerul de tura va merge tot pe un MTB. Fiind el si mai neantrenat, ma gandesc sa merg si eu pe ceva care sa ma incetineasca voit . Voi ce ziceti?
  11. Mookyama

    Cumva m-a pufnit satiric rasul..."Ti-am vazut bicla in trafic." Varianta 1: Bai, ce misto bullhorn ti-ai pus! Varianta 2 : Ti-ai facut schimbare de sex, ca ai sani tare misto! Mersi, mersi, mi-au furat-o acum 2 ani.
  12. Mookyama

    Fain tare! Daca era cam in aceeasi bani ... Pana la urma e o bicicleta, indiferent ce scrie pe ea. Da, bre, nu ii mai vrea nimeni, mai ales de cand i-au preluat Rapha Herpes se pune?
  13. JDM

    Nu nenea, am descoperit ca avem astm!
  14. Mookyama

    Era pe la noi in zona, OP 74 Scria o firma anume pe cadru, nu mai retin care, cu alb, cumva cu un font de mana, italic parca. Cadrul parea de otel, nu am fost tare atent. Doar la cel de 100km, cu vanturile respective. De 150km am fost la munte. Cica se putea recupera unul dintre ele, insa mi-am belit genunchiul, cred ca stau o perioada pe tusa.
  15. Trevizes

    Nuuuuuuu Aveam un ciclocros Focus negru, facut singlespeed, pe care mi l-au furat pe 25 octombrie. Poate l-ai vazut pe noul "proprietar". Ai fost la GFR150?
  16. majikstone

    Intr-adevar, modelele alea sunt sub 8.5 kg. Dar si alea sunt biciclete de sosea, un gravel bike veritabil inseamna sa poti monta cauciucuri cramponate de macar 40 mm. Altfel, mi-am ajutat de curand un prieten din Chile sa-si caute in Europa o bicicleta de sosea full carbon si cu frane hidraulice si marea majoritate a modelelor peste care am dat cantareau in jur de 8.5 kg fara pedale (inclusiv Cervelo, BMC, Focus, Cube si altele). Pana la urma s-a decis sa ia un Merlin Ignite, care cu upgrade la roti Fulcrum Racing 500 Disc (1610g), caseta 11-32 si schimbator long cage costa sub 1900€. La Canyon nu ne-am uitat, ca are nevoie sa ajunga in maxim 2-3 saptamani la mine, ca apoi sa mergem s-o inauguram pe Alpe d'Huez, iar Cannondale a zis el ca nu vrea. Asa e, ciclistii de acum 5-10 ani erau vai de capul lor, inca nu descoperisera salbutamolul.
  17. paulrad

    Da, dar de atunci lumea s-a mai antrenat și e ok și 9kg.
  18. Mookyama

    Nu m-am uitat la GCN de cateva luni. De cand a plecat Matt m-am uitat putin spre deloc. Macar omul ala avea ceva haz. Iar la noi s-au schimbat multe intre timp...sau cel putin calitatea oamenilor. Vremurile cu siguranta. La brevetul de 100km au fost cam peste 70-80% cu frane pe disc. Dar erau si mtburi. La noi lumea e mai...stii tu cum, must have, olx & co. Desi preturile pe olx, cel putin acum ceva timp, erau cu 10-20% sub pretul de vanzare online a bicicletelor, ca na, a nspea mana, nu ai ce sa faci. Iar in unele cazuri, nu putine, daca sapai nitel, sigur gaseai oferte mai bune...un exemplu a fost chiar Bike24 cu Cannondale Supersix cu Ultegra seria 8000, frana pe janta, la 1500euro. Iar cu DuraAce si roti Hollow de carbon, pana in 2500euro. Cu putin noroc prinzi si oferte de genul asta. Chiar 8.2Kg la marimea 56 Cannondale Synapse SE. Canyon Endurace e tot pe acolo, chiar sub 8Kg cu ultegra, anul trecut (7.6Kg la marimea M). Anul asta nu stiu de ce au sarit la 8.1Kg la acelasi model. Am mai intrebat pe forum daca a observat cineva acest lucru, insa ma gandesc ca modelul de caseta de 34T si bratul lung al schimbatorului au un mic aport la asta. Si asta in suma mentionata de tine, adica pana in 2500euro. Se pot monta cauciucuri si de 32c pe ambele modele. Personal am lasat-o mai moale cu avantul asta ciclism de strada, ma bate gandul sa revin pe mtb si sa fac ciclo-turism, mi se pare mai interesant. De unde si ideea de bicicleta de gravel. Ma tenteaza sa fac El Camino. Asta daca scap de cutit, mi-am belit de curand un genunchi pe munte. Ma asteapta un RMN si alte cheltuieli. Ca idee, doream sa iau bicla asta. Fără a face însă modificări. Poate șaua și pipa, dacă e cazul. Și cam atât. Păreri? Pro contra? https://www.bike24.com/p2235415.html?q=Diverge
  19. mtb passion

    In June 15-23 the Bike Odyssey 2019!!! The prologue returns for the first day of the race! Preparations for next year's Bike Odyssey have already begun and the organization of the race is already working hard for 2019. Therefore, the date of Bike Odyssey 2019 has been set for June 15-23! A change compared to the previous year is to be added by resetting a prologue for the first day of the race. The prologue will be a small team time-trial (approximately 6-7 km), consisting of technical dirt paths and small scenic alleys of the local settlement where it will take place. In this way, having in mind a purely festive note, the organization of the race will welcome and present the participants and those who choose to attend the race for this great celebration of cycling and sports in general that Bike Odyssey is!! As we can see, preparations for conducting the Bike Odyssey 2019 are already in progress and we are all looking forward to the upcoming and upgraded version of this special cycling event! UCI 4-Days North & UCI 4-Days South Bike Odyssey 2019 Any professional athlete could take part either in one or IN BOTH OF THEM, gaining that way DOUBLE THE POINTS - BENEFIT!! https://www.facebook.com/BikeOdyssey.gr/videos/1067196670129999/ https://www.youtube.com/watch?v=mo__BZd5hzs
  20. paulrad

    until

    Acu depinde și ce echipament de camping ai. Am dormit 15 nopți în cort fără nicio problemă, foarte comfortabil. A 16-a noapte am dormit la hotel, m-a durut spatele.
  21. gibonu

    Informatia de mai sus nu este tocmai exact, deoarece "Normele metodologice privind acordarea facilitatilor de transport intern feroviar si cu metroul pentru elevi si studenti" au fost publicate si se aplica incapand cu data de 01.02.2017. HG nr. 42/2017 contine toate detaliile tehnice, cum ar fi modelul legitimatiei de transport, tabele pentru decontare, etc. Ca sa fie clar: problema nu este ca informatia publicarii acestor Norme in 2018 nu era tocmai exacta, ci alocarea ineficienta a resurselor bugetare. Concret, in cei doi ani de cand se aplica gratuitatea totala pentru studenti, suma aferenta acesteia a fost de 45 milioane de Euro doar la CFR Calatori, fara a lua in calcul si operatorii privati (calcul detaliat se regaseste in prezenta discutie). Asadar, la un calcul simplu, rezulta ca din 45 de miloane de Euro s-ar fi putut achizitiona 37 de vagoane noi (la pretul de 1,2 miloane Euro per vagon). Sau un numar cel putin dublu de vagoane reconditionate (nu ma pricep, insa nu cred ca reconditionare costa mai mult de 50% din pretul unui vagon nou). Sau, cate revizii s-ar fi putut efectua cu cei 45 de milioane de Euro.
  22. majikstone

    Ti se pare. Cred ca te uiti prea mult la GCN si alte canale care fac publicitate agresiva si urla sus si tare ca acum franele disc au devenit norma la sosea. Probabil printre MAMILii britanici cu salarii de 10.000 de lire pe luna si zero cunostinte tehnice or fi devenit majoritare bicicletele cu frane disc. Prin Franta procentul de biciclete de sosea cu frane disc de pe sosele e tot nesemnificativ, departe de a fi 50%, desi e totusi in crestere fata de acum 2-3 ani. Ma indoiesc ca in Romania ar fi mai mare. Cat despre 8.5-9kg, cam atata cantareste acum o bicicleta de sosea full carbon cu frane disc din intervalul de pret 2000-2500€. Fara pedale si accesorii. Cam cat o bicicleta decenta de otel din anii 1990 sau am cat un Canyon Endurace AL 6.0 care costa un pic peste o treime din pretul ala. Ma apuca rasul (si, simultan, si plansul) cand citesc comentarii de acum cativa ani, ori de pe-aici, ori de prin alte locuri, si vad ca acum 5 ani o bicicleta de 9 kg era considerata o fieratanie entry-level, cu care nu vei putea face nimic interesant, iar acum e perfect normal sa dai 2000+€ pe o bicicleta la fel de grea, dar care vine cu "ultima generatie" de frane disc hidraulice si cadre aero. Astea pedaleaza singure aparent, ca subit nimanui nu-i mai pasa de faptul ca acum unii au MTB-uri cu greutatea aia. Gravel de 8.5-9kg in echiparea "offroad" (deci cu cauciucuri de macar 400g bucata), cu tot cu pedale si accesorii, e, intr-adevar, un vis frumos, care costa multisor. Tipul de la Rides of Japan si-a construit un Open U.P. pe care incearca sa-l aduca la sub 7 kg, dar a bagat o gramada de bani in bicicleta aia, ultima investitie fiind un set de roti de carbon de la Extralite. Recomand canalul tipului, nu posteaza foarte mult, dar macar e obiectiv, nu face publicitate nimanui, si face filmari de calitate.
  23. IonutA

    Acum se văd pozele pe link-urile de mai jos? https://photos.app.goo.gl/93KqUBdwTCkWnGFN7 https://photos.app.goo.gl/vXyxtyMvEgLMLoDt5 https://photos.app.goo.gl/2AqEyp1EV1xmQ7PD9 https://photos.app.goo.gl/WgLP2RfhcKiPVMXE8 Numai bine! Adrian
  24. feroviarul

    ce spuneti de farul asta? http://www.acebeam.com/bk10
  25. Mookyama

    @Trevizes ai un fixie negru cumva cu bullhorn?
  26. Mookyama

    Daca e fara frane pe disc, da. Altfel, nu. Desi nu prea vezi de ceva timp incoace biciclete facute pentru gravel fara frane pe disc. Deci da, sunt cateva avantaje. Se zice ca e mai sigur totodata, pe langa pozitia fixa oferita de TA, mult mai stiff, mult mai sigur pentru persoanele mai "grele" desi nu stiu de cate ori ati auzit de un QR rupt, dar se poate intampla. Orisicum, avantajele se simt la mtb fara discutie, la cursiera prea putin as zice. Totusi, ma suprinde faptul ca acum 2-3 ani era un scandal imens de ce cursierele sa aibe frane pe disc. Acum, zau, daca nu ai frana pe disc pe cursiera te arata lumea cu degetul pe strada. Noul porn este 8.5-9 Kg, cauciucuri de + 30mm, geometrie de anduranta, rotile cu profil aero inca se pastreaza (spre mirarea mea)...cum alte cuvinte o bicicleta stroto-camila ajunsa sa fie denumita "gravel" pentru ca lumea dorea mai mult fun decat asfatul si altceva decat mtb-ul. Si o sa vedem tot mai multe data fiind segmentul lor de utilizare. Am tot spus, daca m-as muta din tara, ar fi primul lucru pe care l-as cumpara.
  1. Load more activity
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up