All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Yesterday
  3. gibonu

    Miercuri, 12.06.2019 - Partea a III-a Tierceville - Graye sur Mer - Courseulles sur Mer - Berniers sur Mer Urmeaza vizita la Juno Beach Center. Biletul de intrare costa 7 Euro. Inainte de intrare. Monumet ridicat in memoria canadienilor care au debarcat pe plaja Juno. Pe podea, o harta a Canadei. Plus o harta [mai degraba un contur] al Frantei, din care se observa ca acesta poate sa incapa in golful Husdon. Cu ocazia asta am aflat despre insulele Saint Pierre si Miquelon, care, daca am inteles bine, au ramas singurele teritorii ale Frantei din America de Nord. Mai multe detalii: https://en.wikipedia.org/wiki/Saint_Pierre_and_Miquelon Despre copii englezi care au fost trimisi in Canada in timpul razboiului. Diverse postere de propaganda din epoca respectiva. Diverse unitati ala armatei canadiene. O pusca cu luneta Lee Enfield [no. 4 Mk. 1]. In rest, cam slabut muzeul, ma asteptam la mai mult. Niste robinete dispuse mai ciudat. A urmat o pauza de vreo doua ore, din cauza ploii, la un Carrefour, ocazie cu care am aflat ca exista si cidrucultor sau cidrocultor, nu stiu cum se spune corect. Cat am stat la Carrefour am identificat un camping in apropiere si am taiat-o spre el, pe o ploaie usoara. Insa, odata ajunsi in poarta campingului, francezul de acolo ne-a spus ca nu are loc pentru corturi, doar casute, la 75 de euro pe noapte si minim doua nopti perioada de cazare. Am incercat sa-l induplec sa ne lase sa campam o singura noapte, insa omul a insistat ca nu are locuri. Apoi ne-a recomandat un camping, la vreo 10 km distanta. Acum urmeaza cea mai tare parte din tura. Auzind recomandarea francezului, am scos telefonul ca sa studiez harta ca sa vad unde era campingul recomandat. Insa, cat studiam eu, acelasi francez m-a intrebat daca steagul de pe bicicleta este al Romaniei. Imediat dupa ce i-am raspuns, omul a scos telefonul, a vorbit putin, apoi mi-a dat aparatul sa vorbesc eu. Surpriza totala a fost ca interlocutorul de la telefon era un roman, administrator al unui alt camping din apropiere, camping care in acel moment nu era deschis publicului. Omul m-a mi-a dat indicatiile necesare pentru a ajunge la acel camping. Nu a fost prea greu pentru ca era la vreo 2 km distanta. I-am multimit francezului pentru ajutor si am plecat. Dupa aproximativ un kilometru de mers, am remarcat ca pe marginea drumului era un tip care se uita cu mare antentie la sosea. Era romanul cu care am vorbit la telefon, a venit cu masina in intampinarea noastra, ca sa fie sigur ca nu ne ratacim. Astfel, cazare din seara respectiva a fost la campingul Havre de Berniers. Campingul inca nu era deschis pentru turisti, fiind intr-un amplu proces de reamenajare, insa grupul sanitar era functional, inclusiv apa calda.
  4. vincentiu

    Despre cine e vorba???
  5. Creste sufletul in mine ca am avut si eu fix modelul ala de Felt <3
  6. Mookyama

    Ursul, rată și vulpea mergeau cu avionul. La un moment dat rața îi dă o palmă ursului și spune: - Dă, bă, o țigară! Ursu se execută. După cinci minute iar: - Dă, bă, un foc! Ursu îi dă. După 10 minute faza se repetă. Din spate vulpea, să se dea și ea tare, îi dă și ea o palmă ursului și cere o țigară. Ursul se enervează, ia rața și vulpea și le aruncă pe geam. La care rața către vulpe: - Vulpe, știi să zbori? - Nu! - Și atunci de ce faci figuri în avion?!
  7. IonutA

    Bun bancul și încă de actualitate!
  8. Claudiu Moga

    Pt Dan tm si Liviu m., sincer nici eu nu am inteles cine este cel care nu are ce cauta acolo. Avocatul Justin Pop despre Avram Iancu... Iosif Vulcan despre Avram Iancu... Tot aici isi dorm somnul cel de veci si ceilalti 2 conducatori ardeleni ai revolutiei de la 1848, Ion Buteanu si Simion Groza, martiri ai neamului romanesc. Multi alti eroi simplii se odihnesc aici.
  9. maurice

    Iepurașul stă la o țigară în fața vizuinii. Curioasă, vulpea, trecând prin zonă, îl întreabă: - Ce faci, iepurașule? - Am început lucrarea de doctorat despre cum este mâncată vulpea de către iepuraș... - Ha, ha, ha... păi cum o să mănânce un amărât de iepuraș o vulpe? Poate invers... - Cercetare științifică, vulpeo. Dacă nu crezi, te aștept diseară la vizuină. A doua zi dimineața, pădurea - uimită de mirare. În fața vizuinei, pielea vulpii era întinsă la uscat. Curios, lupul apare și el la iepuraș și îl întreabă: - Despre ce scrii tu acolo, iepurașule? - Sunt la cercetarea propriu-zisă din lucrarea de doctorat. Studiez cum e mâncat lupul de către iepuraș. - Ha, ha, ha... cum o să mănânce un amărât ca tine un lup mare și tare ca mine? - Asta e cercetare științifică serioasă! Dacă nu crezi... ne vedem diseară la vizuină. A doua zi dimineața, stupoare mare în toată pădurea: pielea lupului era întinsă la uscat lângă cea a vulpii. Nemairezistând, ursul o apucă și el spre iepuraș și îl întreabă: - Despre ce mai scrii tu acolo, iepurașule? - Sunt deja la concluziile cercetării în care demonstrez cum e mâncat ursul de către iepuraș. - Ha, ha, ha, ho, ho, ho... ce tot spui, pricăjitule?... Cum să mănânce un mititel ca tine un urs mare ca mine? - Nu crezi?! Aceasta este o cercetare științifică, nu e o glumă. Vino diseară la vizuină și ai să te convingi... A doua zi dimineața, toată pădurea era șocată: pielea ursului era întinsă la uscat lângă cea a lupului și a vulpii. După câteva ore, când lighioanele pădurii se răspândiseră speriate care încotro, iepurașul ieși râzând din vizuină, de gât cu leul... care îi spuse: - Ai văzut, iepurașule? Ce îți spuneam eu? Nu tema contează, ci coordonatorul!
  10. J0hn

    Multumesc pentru indrumari si sfaturi, ne vor fi de mare folos. 👍
  11. iacobdoc

    @Vlad Stoian Aici poti gasi foarte multe informatii despre compatibilitati ... https://bike.bikegremlin.com/158/bicycle-rear-hub/ Linkul este directionat catre partea despre butuci. In esenta, chiar daca este rupt, masori lungimea axului si cauti unul echivalent. Atunci cand il cumperi el vine cu conurile pe el. Poate poti pastra conurile existente, poate nu, in functie de uzura de pe calea de rulare a bilelor. Evident ca ar trebui sa stii diametrul bilelor, cate bile erau pe o parte. La randul lor, desi conurile au cam acelasi filet, au dimensiuni diferite. Cel mai bine e sa iei roata, cu tot cu axul rupt si macar o bila din butuc si sa mergi la un atelier specializat.
  12. Last week
  13. Traveller

    După mine, trimiterea bicicletelor de la Drobeta la Iași prin curier rămâne cea mai rezonabilă variantă, urmând ca spre Constanța să continuați cu un tren sezonier. Să faci tentative de descurcăreala cu nașii, mai ales pe trenuri de lung parcurs, mi se pare contraproductiv. În ciuda obtuzității de care dă dovadă CFR Călători in privința bicicletelor, asta trebuie să rămână ultima alternativă, nu prima variantă de lucru la un drum atât de lung. Însăși discuția despre tren trebuie sa cadă pe loc secund aici, iar discuția despre traseul Via Transilvanica (sau varianta bike friendly) să primeze.
  14. gibonu

    @J0hn Daca te ajuta informatia, de la Drobeta la Craiova sunt cateva trenuri Regio [fostele trenuri persoanel] pe zi, care parcurg distanta in aproximativ 3 ore. In aceste trenuri te poti intelege cu nasul referitor la bicicleta. Apoi, de la Craiova la Constanta exista, in timpul sezonului estival [aprox. perioada 15.06 - 15.09] trenul operat de Softrans [TGV-ul oltenesc]. In trenurile astea se poate lua bicicleta [maxim 4 bucati] iar tariful pentru bicicleta este jumatata din pretul biletului pentru calator. Mai multe detalii: https://www.softrans.ro/index.html De la Constanta la Iasi nu stiu sa existe vreun operator privat, asa ca va trebui sa te descurci cu CFR Calatori. Eventual, in cazul in care exista trenuri sezoniere, o alternativa ar fi vagonul de dormit cu cabina de doua locuri/paturi. Avem colegi de forum care au folosit varianta asta pe trenuri internationale. Pentru mai multe detalii despre transportul bicicletei cu trenul in RO, iti recomand si eu topicul pe care ti l-a indicat deja @EyesOnly Bafta.
  15. Traveller

    În principiu, traseul este gândit pentru a fi parcurs la picior, sunt numeroase porțiuni accidentate, cu gradient mare. Se poate adapta in așa fel încât să devină potrivit pentru deplasare cu bicicleta. Și eu îl am în plan, și am făcut o adaptare in sensul ăsta: https://ridewithgps.com/routes/31360170 Părți din el l-am parcurs, in Bucovina și Transilvania. Bucata dintre Putna și Sucevița, pe Valea Bercheza, are o urcare și o coborâre sănătoasă, unde se face push/carry bike. Dacă plouă, e nenorocire. Sunt convins că mai sunt multe astfel de porțiuni, după cum se vede pe hartă, de aceea și propun să adaptarea traseului la ceva mai prietenos, mai ales dacă se parcurge împreună cu un copil. La 13 ani poate să facă destule, dar depinde și dacă îl ajută bicicleta și traseul nu e prea rupt.
  16. dan tm

    Ce s-a modificat (probabil in zilele noastre) pe placa aia de pe biserica? Cine nu are ce cauta acolo la Tebea? Nu imi dau seama.
  17. Claudiu Moga

    Ultima dorinta a acestui mare patriot a fost... Dorinta lui Avram Iancu a fost sa fie ingropat aici. Ce spunea Iancu la Marea Adunare de la Blaj din 1848... Crezul lui Iancu!
  18. ciomby

    trebuie să existe chiar și în Siret un atelier de reparații pentru biciclete
  19. @EyesOnly nu folosesc, recent am auzit de el. Mi se pare că e făcut de români
  20. J0hn

    Baiatul meu anul viitor o sa aiba 13 ani. Am planificat sa facem in medie 25 - 30 km. Dorim sa vizitam mult dealungul traseului, astfel mi.am scos obiectivele turistice pe care le intalnim in zona. Vom dormi la pensiuni, case particulare sau la cort in campuri amenajate. Vreau sa zic ca nu.mi voi face griji de starea fizica a baiatului, mai degraba a mea, asa ca de " prima bucata" mie imi cam este de speriat.
  21. Catalin_

    Salut atat ideea cat si pe tine Poti sa-mi spui te rog ce varsta are baiatul? De asemenea, cum va ganditi sa aranjati cazarea pe traseu (cort vs. pensiuni / case parohiale / casele taranilor) ? Intreb pentru ca si eu ma gandeam sa incerc traseul cu baiatul cel mare (4 ani), dar: 1. Traseul inca nu este marcat / aranjat in intregime (doar 40% este facut din cei 950 km cat are traseul total); 2. Am un prieten care a facut perpedes in primavara asta prima bucata "deschisa" (140 km - bucata numita Bucovina) si colectand informatii de la el, am inteles ca sunt portiuni bune unde e de impins serios (cel putin pe bucata facuta de el). Cam asta spun si ei in ghid: "necesită pushbike într-un procent de 75% de la Putna până la Vatra Dornei, iar de la Vatra Dornei până la Lunca Ilvei devenind mai puțin dificil." De la Putna la Vatra Dornei sunt ~90 km. Din pacate nu stiu nimic de portiunea noua (~160 km finalizati anul asta), dar am inteles ca cei de la Tasuleasa sunt oameni faini si au info legate de locurile de cazare / accesul biciclistic. Cazarea si conditiile biciclistice pentru traseul ramas (cei 650 km nemarcati inca) cred ca sunt o necunoscuta inclusiv pentru ei. Dar sa nu lasam lipsa (mea) de informatii sa strice o idee buna. Eu tot vreau sa ajung la vara pe traseu (daca nu pe bici, atunci pe jos).
  22. EyesOnly

    Din cate stiu nu e tot traseul documentat, in acest moment. Ai putea sa vezi ce portiuni lipsesc si cum le poti acoperi - drumuri judetene (nationale la nevoie), forestiere. Banuiesc, de asemenea, ca cel mai bine ar fi sa ii contactezi direct. Sunt convins ca, auzind de planul tau, vor fi deschisi in a te ajuta cu detalii si sugestii. Iti sugerezi sa dai o privire si pe aici. Sunt multe informatii despre cum se poate trece peste idiotenia CFR-ului de a nu avea vagoane dedicate (una din miile de hibe pe care le au) Cred ca nu gresesc cand spun ca gibonu e "expertul" de pe acest forum in materie de calatorit cu trenul in tara alaturi de bicicleta. Si sunt multe hint-uri despre cum poate sa aiba loc calatoria.
  23. J0hn

    M-am interesat si la CFR, cu trenul, dar ei nu au vagoane in care sa putem urca bicicletele. Nu inteleg de ce nu au pus si asemenea vagoane. Singura posibilitate e sa trimit bicicletele la Iasi prin curierat, iar noi sa mergem spre Constanta cu trenul sau autocarul. Daca stiti curse, variante si aveti sugestii impartasiti-le! Da, la acel traseu ma refer, dar nu au intreg traseul.
  24. EyesOnly

    @J0hn Foarte tare ideea. Si eu am in plan sa fac, anul viitor, Bucovina si, poate, o parte din Tinutul de Sus. Doar ca intentionez sa il fac la picior si nu pe bicicleta. Sper ca la traseul ViaTransilvanica te referi. In aceasta sectiune a paginii lor poti gasi gpx-urile pentru traseu
  25. gibonu

    @J0hn In primul rand, bine ai venit pe forum. In al doilea rand, felicitari pentru intentia de a face tura pe care ti-ai propus-o. In al treilea rand, nu stiu sa existe transport fluvial de pasageri intre Drobeta si Constanta. Si nici nu stiu daca te poti imbarca pe un convoi de barje cu destinatia Constanta Sud. Ar mai fi navele de croaziera fluviala care vin din Germania sau Austria, dintre care unele merg la Constanta, insa aici nu cred ca este prea iefin. Oricum, interesanta ideea, sa ne spui si noua cum ai rezolvat. Daca mai ai intrebari referitor la tura pe care vrei sa o faci, te rog nu ezita.
  26. J0hn

    Salutare tuturor!! Sunt din Iasi si imi doresc ca anul viitor sa strabat traseul Via Transilvanica impreuna cu baiatul meu pe biciclete. Vom pleca din Putna, si conform calculelor vom ajunge in Drobeta Turnu Severin in 40 de zile. De aici doresc sa gasim ceva care sa ne transporte fluvial pana In Constanta. Mi-am facut intreg traseul pe caiet cu cele necesare, dar m-ar interesa daca are cineva traseul in format .gpx sau alte formate si daca stie careva dintre voi vreun vas cu care sa pot ajunge in Constanta din Drobeta. Nu punem deloc accent pe conditiile de transport de pe vas, bineinteles ca-mi doresc si ieftin :)). Am eu mai multe intrebari si doleante, dar deocamdata atat. daca-mi puteti trimite idei, linkuri, aplicatii va multumesc anticipat!!
  27. Interesant. Nu stiam de asta. Ai rulat pe asta, ceva pareri?
  28. Fane Deraior

    https://premium.gsp.ro/premium/reportaj/pablo-escobar-cocaina-trafic-cu-pietre-de-mormant-4-gloante-in-cap-intr-o-mazda-si-ciclism-povestea-fabuloasa-a-pasiunii-ascunse-a-celui-mai-mare-lord-al-drogurilor-din-istorie-pablo-escobar-555834.html
  1. Load more activity
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up