All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Alegz30

    In principiu merge, din ce gasesc legat de angrenaj, poate primi inca o foaie (poti sa ne atasezi o fotografie te rog), dar iti trebuiesc si niste suruburi mai lungi pt foi. Parerea mea: am facut o treaba asemanatoare cu un angrenaj Stylo 36/24, pentru ca doar modelul asta il gaseam rapid. L-am facut 44/36/24, si iti spun sincer ca in formula asta nu iti aduce mari beneficii foaia mare, am schimbat in scurt timp si celelalte foi. Doar daca schimbi toate foile cu unele mai clasice gen 44/32/22 atunci te bucuri de rapoartele unei transmisii 3x. Eu personal pe asfalt cel mai frecvent (>95%) merg pe 44 cu 14 si asta imi ofera un raport mai mic decat 38 cu 11 sau 12 pe care il poti folosi tu, deci ideea de a merge mai repede nu prea o inteleg. Cobor in urmatoarele pinioane de la 40+. Eu unul nu as modifica nimic la transmisia ta, parerea mea 😅. Asemenea colegului @IonutA si eu ma gandesc de zor sa fac un upgrade la un 2x10/11 candva.
  3. Today
  4. Iustin L

    Bine spus, am 165 si cadrul e de 410
  5. paulrad

    Ar fi bine să ne zici ce înălțime ai (eventual și inseam), ce mărime are cadrul bicicletei tale, eventual o poză cu tine stând pe șa... Să ne spui în ce condiții apar durerile (după x ore, pe urcare, etc) Cel mai probabil spatele te doare de la lipsa dezvoltării corespunzătoare a musculatorii din zona lombară
  6. Se zice să alegi mărimea mai mica, dacă vrei mai mult control și să mergi mai sportiv, mărimea mai mare pentru mai mult confort. Oricum se mai poate aranja din scaun, îi pipa mai scurtă/lungă, etc. La 1.68 eu zic că e prea mare cea de 460.
  7. Pareri personale ale mele... sunt la a 20a bicicleta insa nu am parasit pt nici o clipa categoria de amator Marimile vin din 2 in 2 inch. Nimeni nu e perfect pe o marime, toti suntem intre doua marimi. Din ajustari mici poti obtine o pozitie aproape identica intre marimea superioara si cea inferioara pt tine. La nivel amator, 27.5 vs 29 e o chestie de feeling , la un blind test multi ar da fail sa distinga intre cele 2. Ca si incepator prima parere conteaza mai putin; cum te simti dupa 2 3 saptamani de acomodare e mai relevant. Atata doar... sa nu faci greseli uriase, ca in rest totul se drege usor. Nu vreau sa te influentez in achizitie, ambele par ok.
  8. Iustin L

    Buna ziua, as dori sa stiu daca mă va ajuta o tija pentru sa mai inalta ca cea care o am acuma, deoarece bicicleta mi-a ramas un pic cam mica si ma deranseaza cand pedalez, adica ma doare spatele de la pozitie.
  9. Claudiu Moga

    Pt Megabicicleta - nu am avut posibilitati sa pun bagaje pe roata din fata. Spitele s-au rupt de la prea mult pedalat prin Cipru. Pedalam in fiecare zi timp de 6 luni. Bicicleta era o donatie se la un prieten, o bicicleta ce m-a chinuit, m-a costat mai mult reparatiile la ea decat daca as fi cumparat un entry-level nou. Asa ca uneori donatiile se platesc. Urmeaza o zi de relaxare si o serata pe cinste cu o cina copioasa. Un platou de fructe de mare pentru o persoana si o bere mica costa 20EUR. Ulterior pedalez cativa km pana la aeroport si-mi cumpar un bilet de avion spre Bucuresti. Zborul va fi peste 7 zile, mai am o saptamana de vacanta in paradis. Fiind cam obosit campez pe un camp in apropierea aeroportului. Azi ma deplasez doar cativa km pana pe o plaja din satul Meneou. Aici gasesc multe alge marine. Aici sunt multe case de vacanta si majoritatea locuitorilor au tot felul de barcute.
  10. megabicicleta

    Nu am inteles de ce ai pus toata greutatea doar pe spate, nu ai incercat pe cadru sau pe furca fata, ghidon? Si cum ai facut praf spitele alea?
  11. Salut, Mă bag și eu puțin în seama. Cum ai conchis și tu, roata de 27,5” îți este mai potrivită dar ar fi bine și să testezi viitoarea bicicletă, adică să te urci pe ea, să dai ”două pedale” așa o să îți fie mult mai limpede dacă 16” sau 17” este ce ai nevoie. De exemplu cei de la Sport Guru încurajează testarea bicicletei mai ales dacă văd că ești interesat să cumperi. Nu știu dacă au brand-ul Cross. De aceea și eu te încurajez să probezi înainte să cumperi. Mai ales că ești din București și s-au deschis multe magazine. Numai bine! Adrian
  12. Felicitări, mulți km fără incidente!!
  13. Yesterday
  14. Am greșit eu, nu e cu un piston ci cu 2,am desfăcut un etrier azi. La discul din spate l-am îndreptat un pic cu patentul, nu se aude ca ar atinge, dacă o face e insignifiant . La cel din fata pare sa fi fost din cauza plăcuțelor prea apropiate, probabil prea mult lichid în sistem sau aer. S-au mai depărtat un pic cand am desfăcut etrierul, am pierdut puțin lichid și acum plăcuțele stau mai depărtate. Când o sa iau lichid și seringă, o sa fac un bleed off la amândouă, sa ma uit și de unde pot comanda un kit.
  15. Multumesc BodoC. Da, am măsurat, dar din păcate n-am măsurat cu placa desfăcută, am uitat atunci și am măsurat pe poziție (nu foarte precis). După cum am spus, angrenajul este de la Prowheel, brand-uit Orbea Carpe după fisa tehnica a bicicletei. Aș crede că este asta: pedalier Dar nu știu unde se găsesc piese pentru el. Legat de înlocuitul apărătorii, era doar o discuție ipotetică, adevărul e că i-aș strica Feng shui-ul, mai mult decât atât, nici nu aș avea nevoie de o foaie mai mica > 90% din timp. Dar am crezut că este posibil, apărătoarea și placa pedalier fiind de o parte și de alta a pedalierului, prinse cu aceleași șuruburi/bolturi. Nu știu cât ar trebui sa fie distanta intre 2 foi, suportul pedalier având ~ 3mm (nu am pus șublerul pe el).
  16. Salut. M-am decis sa imi achizitionez un Cross Traction SL5 cu roti de 27.5" pentru plimbari prin oras/parcuri, poate nitel off-road. Problema mea este ca am citit si mi s-au dat informatii contradictorii. Cei de la Click4sport mi-au recomandat marimea de 410mm si mi-au zis ca nu influenteaza marimea rotilor, iar cei de la Probike mi-au recomandat 460mm cu roti de 27.5" si mi-au zis ca mi-ar recomanda 410mm doar cu roti de 29". Sunt barbat, inaltimea mea este 1.68m(nu mai sunt in crestere), inseam-ul este 76cm - l-am masurat cu un top de coli intre picioare(asta am avut), calcaiele lipite de perete, am pus ruleta de la muchia de sus a topului de coli pana in pamant si am stat cat mai drept posibil. Mi-ar trebui un 43 cm (17 inch) conform acestui site: https://www.bergfreunde.eu/bike-frame-size-calculator/ Din cate am observat pe site marimile din zona mea de inaltime ar fi 410mm sau 460mm. Atat, nimic intre. Eu sunt din Bucuresti, bicicleta ar veni de la Brasov. Un retur nu ar fi prea frumos, mai ales ca se goleste stocul destul de repede, ar insemna probabil sa astept inca 2-3 saptamani. De asemenea, avand in vedere conditiile actuale nu prea ar fi indicat sa ma duc prin magazine si sa probez biciclete. PS: Voi merge clar pe roti de 27.5" si Cross Traction SL5. Am incercat acum un an Trek-ul unui prieten(el are 1.75m), cadru de 16.5"-17.5", roti de 29" - m-am simtit inconfortabil si s-a simtit ca o bicicleta greoaie, greu de manevrat, nu mi-a placut. Ma poate lamuri cineva? Are cineva vreun Cross Traction/Fusion si ma poate indruma in legatura cu marimile la Cross? Daca mai este nevoie sa iau si alte masuratori, spuneti-mi si se va rezolva. Multumesc frumos.
  17. Azi dimineață m-au sunat de la Bikexcs și mi-au spus că nu mai au pe stoc Urban sprint-ul (că au decis inca de anul trecut să nu mai comercializeze modelul de 24" că s-au plâns clienții că este incomod. Mi s-a părut ciudat, având în vedere că apare încă pe site-ul lor), așa că am luat TILT 500 BTWIN de la Decathlon, că mi se părea că am tergiversat oricum suficient. Deci, de azi am și eu bicicleta din nou, m-a transpus direct în copilărie când am dat prima tură.
  18. Claudiu Moga

    Pt IonutA, am avut 5 sau 6 spite rupte. Dupa o serata minunata ma campez in imediata proximitate a magazinului pe un teren intravilan in plin cartier de vile la intrare la Larnaka. Ziua urmatoare sunt dispus sa ofer pana la 100EUR pe o roata noua pe spate insa din pacate nu gasesc asa ceva la cele 2 magazine de biciclete pe care le frecventez. E momentul sa ma relaxez pe o plaja generoasa in frumosul oras cipriot. Gasesc o terasa pe plaja si ma rasfat cu cateva halbe Keo. O bere costa 4EUR. Sunt vizitat de mai multi porumbei jucausi pe care-i hranesc cu arahide.
  19. gibonu

    Sambata, 22.06.2019 Ziua plecarii. Trezit dimineata devreme, incarcat cele doua cutii de carton [cu bicicletele in interior] pe plafonul masinii prietenului nostru din Paris si cam intr-o ora am ajuns la aeroportul Charles de Gaulle, terminalul nr. 3. Aici, indicatoarele sunt tri-lingve, in franceza, engelza si chineza. Ne-am asezat la coada, asteptand deschiderea ghiseului de imbarcare, desi de partea cealalta a ghiseului erau cativa salariat ai aeroportului care butonau cu simt de raspundere niste computere. Intre butonari, am observa ca o negresa se tot uita la cutiile noastre cu biciclete. Pana la urma, s-a ridicat de la ghiseu, a venit la noi, si foarte politicos m-a intrebat ceva de genul "Monsieur, ce aveti in cutiile astea". Cand i-am spus ca sunt bicicleta s-a cam blocat. La fel de politicos mi-a cerut biletele de avion, a plecat cu ele la ghiseu, a mai butonat vreo 5 minute computerul alaturi de colegii ei, am mai vorbit cate ceva la telefonul fix, dupa care mi-a reuturnat biletele si mi-a spus un sec "c'est bon" [e-n regula]. Dupa finalizarea formalitatilor de imbarcare, negresa m-a indrumat cu cutiile spre o usa, unde a aparut alt negru, a deschis-o, ne-a condus pe un culoar si ne-a spus sa-i asteptam pe colegii lui care vor prelua bicicletele. Intre timp, negrul mi-a confirmat ca pot lipi cu duct tape cutiile pentru ca nu va mai fi niciun control de securitate care sa necesite prezenta mea. Abia am terminat de lipit cutiile pentru ca dinpre exterior s-a deschis o usa, au aparut doi magrebieni, au luat cutiile si dusi au fost. Imbarcarea. Avionul nu era chiar nou, avea aproape 30 de ani vechime. Un Concorde, acum obiect de decor pe aeroport. Alte avioane care se pregateau sa decoleze sau care abia au aterizat. Decolarea noastra a fost foarte tare, in sensul ca pilotul a inceput sa accelereze avionul inca de pe pista secundara, curba de 90 de grade parca a luat-o cu frana de mana, astfel incat pe pista principala a intrat cu ceva viteza, dupa care imediat a decolat. Mi-a placut mult manevra tipului. Undeva prin estul Frantei, la sud de Verdun [punctul albastru], la 10348 m altitudine si o viteza de 765 km/h. Deasupra Cazanelor Dunarii, si deasupra Oltului. Cel mai tare moment al zborului a fost cand comandantul Paul Ochirosii s-a adresat pasagerilor. Ne-a spus ceva de genul "zburam cu un Boieng 737-800, nu prea nou, dar din fericire nu este Max". Apoi ne-a povestit despre traseul urmat, alocat de computerul central de la Bruxelles, care a fost prin Franta, Germania, Elvetia, Italia, marea Adratica, Croatia si Serbia. Clar, cel mai tare pilot cu care am zburat pana acum. Daca stie cineva mai multe detalii despre computerul central de la Bruxelles care aloca rutele de zbor fiecarui avion, raman dator. La Henri Coanda a durat ceva pana au aparut si bicicletele. Fata de turele trecute, n-au mai venit pe banda, ci au fost aduse la o usa de doi salariati ai aeroportului. Cutiile erau putin rupte in zona manerelor, dar nimic grav. Data viitoare, voi blinda mai bine cu duct tape zona manerelor. In autobuzul 780 cutiile cu biciclete au stat foarte bine. Apoi, de la Gara de Nord, cu alt autobuz am ajuns direct in fata blocului. Astfel, transportul de la aeroport acasa ne-a costat doar 9.60 Lei pentru doua persoane, doua biciclete, un sac de rafie plin cu bagaje si un geamantan. Cam asta a fost. Pana data viitoare cand voi ajunge la Paris, daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.
  20. Eu am avut acum vreo 12 ani o bicicleta cu frine Hayes care aveau doar un piston si pozitia celeilalte placute se ajusta prin infiletarea capacului care era in locul celui de-al doilea piston. Sper ca la Rockrider-ul asta nu e asa, alea erau niste vechituri si erau groaznice...
  21. Bun venit. Din ce mi se pare din a treia poză, e o foaie asimetrică. Dacă inteleg ai măsurat distanța dintre două suruburi alăturate si ti-a dat pe undeva pe la 90x64. La o căutare rapidă am găsit că sunt două standarde pe lângă cotele alea. 110mm Shimano - asymmetrical 63.6mmx90.6mm 110mm SRAM - asymmetrical 64.8mmx 89.3mm https://www.sheldonbrown.com/cribsheet-bcd.html https://www.wolftoothcomponents.com/pages/how-to-measure-bolt-circle-diameter-bcd Ar trebui să masori mai precis ca să afli ce foaie ai nevoie. Adică e clar că ai pe diagonala suruburilor 110 (BCD), dar trebuie să afli si celelalte cote. De inlocuit apărătoarea cu altă foaie, ai fost simpatic, dar nu se pune problema. Ar fi o soluție să montezi un angrenaj dublu, schimbător de foi si manetă schimbător, dar îi strici feng-suiul bicicletei. E frumoasă foc așa.
  22. Salutare. De ceva timp am redescoperit placerea mersului pe bicicletă. Am achiziționat o bicicletă hybrid Orbea Carpe 30 la mana a doua într-o stare foarte buna, de care sunt multumit. Pentru oras e ideala, ochioasa, ușurică, destul de iute ( e drept că în ultimii 15 ani nu prea am mai mers cu bicicleta și pe vremea aia mergeam cu Pegas-ul). Achiziția mea a stârnit interesul câtorva prieteni care și-au achiziționat biciclete de munte, in ideea că vor face și trasee ceva mai off road, prin jurul orasului. Aici apare problema mea, eu având doar o foaie de 42 cred că nu aș reuși să fac fata unor pante mai serioase. Din specificații pedalierul este de la Prowheel, placa pedalier are prinderea dreptunghiulara (măsurat ~ 90 x 64 mm). Unde pot găsi o placa pedalier mai mica, ma gândesc că aș putea să o schimb când aș vrea să abordez un traseu mai greu, nu ar lua mai mult de 10 minute, nu cred că pierderea vitezei maxime ar fi o problema prea mare in acel caz oricum. Mai iau în calcul, daca este posibil, să înlocuiesc aparatoarea. Sa mut placa de 42 in locul apărătorii și în locul plăcii sa pun o foaie mai mica. Credeți că e posibil?
  23. Activitate sportivā individualā... Am evadat dupā douā luni de stat acasā, si ture de strāzi din apropirea locuintei. Aproape pe jumātatea traseului m-a însotit si un prieten. Vreme bunā, peisaje si cātārāri frumoase. https://strava.app.link/OCDFkzlpM6
  24. Mulțumesc, bătaia nu este foarte mare dar e acolo. Se aude și se și vede. Calitatea construcției la bicicleta asta nu m-a dat pe spate. Pe lângă faptul ca ating pe lateral, cel de pe spate pare și ușor oval de oscilează în sus și jos când învârt roata. Am încercat sa îl centrez din șuruburile de prindere pe roata, dar am impresia ca nu le-au dat unde trebuia, de aia zic și de calitate..
  25. Bine ai venit. Nu există plăcuță fixă. Ambele sunt mobile, acționate de câte un piston. Daca una e fixă, asta e pentru că a devenit fixă datorită vreunei defecțiuni sau a mizeriei acumulate. Nu e chiar rocket science, dar e bine să știi ce faci acolo. E destul de puțin probabil ca 3 discuri să fie strâmbe din fabrică, (două originale si unul schimbat de tine). Ele se strâmbă mai degrabă in timpul utilizării. Dacă te ajută cu ceva tutorialul ăsta, folosește-l. https://www.parktool.com/blog/repair-help/hydraulic-disc-brake-alignment Da, așa se face, iti trebuie puțină atenție, să strângi maneta, slăbești, simți la mână dacă de mai deplasează, strângi suruburile ușor, verifici, și tot așa. Montarea roții cu QR nu e întotdeuna atât de simplu pe cât pare. Nu se așează mereu in același loc din prima și pare ca ai nevoie de reglaj la frâne. Intâi de toate verifică dacă discurile au o bătaie chiar așa mare.
  26. Salut, am un rockrider 540 care de la data achiziționării a avut probleme cu atinsul frânelor în anumite poziții, pe fata cât și pe spate. Am concluzionat ca discurile nu sunt perfecte, asa ca am schimbat unul pe garanție, dar cu aceeași problema, iar acum când pun frana face și zgomot și produce vibrații. Am renunțat la a mai merge cu ea la decathlon, băieții de acolo fiind mai mult degeaba. Ce pot sa fac în cazul asta? As încerca să îndrept discurile, dar mi se pare munca de chinez bătrân in care trebuie sa fii foarte precis în a reuși. As cumpăra alte discuri, dar nu-mi oferă garanția ca și acelea nu vor fi strâmbe, cum am pățit cu cel nou de la decathlon. Am reglat etrierii, cu frana strânsă și apoi am strâns șuruburile. Se poate ajusta poziția placutei fixe, sa fie puțin mai departe de disc? Când dau roata fata jos, și o pun la loc îmi atinge tot discul de placute.
  27. majikstone

    Absolut! Si neaparat de pe partea dreapta a bicicletei, pentru fiecare poza facuta de pe stanga moare un copil de foame in Africa.
  1. Load more activity
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up