All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. gibonu

    @liviu m. Felicitari pentru tura si asteptam continuarea povestii. Cam ciudata atitudinea vamesului sarb referitorare la steag.
  3. IonutA

    Salut, Interesantă tura. Bine că te-ai priceput să faci acel trailer (data viitoare unul mai ușor). Aștept continuarea. Numai bine! Adrian
  4. Yesterday
  5. liviu m.

    Salut toti forumisti! Vreau sa postez o tura, scurta, pe care am facut-o cu ceva timp in urma. Titlul turei l-am ales, pana la urma, cu ceva retineri, dar reflecta cat de cat, folosirea unui trailer, cam greu din nastere, intr-o tura de mai multe zile 27.05.2019 O zi innourata dar buna de pedalat. Prin vama romaneasca de la Portile de Fier I am trecut in viteza, s-au uitat putin in buletin si gata, liber ca pasarea cerului. Primul soc l-am avut in vama sarbeasca unde ala de la control acte m-a pus sa dau jos steagul de pe trailer. Era un steag mic, de la aniversarea a 100 de ani a Romaniei si care se monta pe geamul masinii, acum flutura in spatele trailerului. I-am spus vamesului ca o sa-l dau jos dupa ce ies din vama, a spus nu, chiar acum, noroc ca am avut un multitool legat pe bicicleta si am reusit sa tai cei 2 soricei cu care era prins. De ce? Nu stiu si nici nu am vrut sa aflu. Pe clisura Dunarii e cam ca la noi, drumul valonat si o catarare mai importanta, 2 km mai grei, ultimul mai lejer. Ar mai fii una dar nu este prea inclinata. Drumul destul de bunicel, fara trafic deosebit, n-am avut probleme deosebite cu trailerul, in afara de accelerari mai lente si franari mai lungi si bineinteles pe catarari un pic mai greu. Trailerul l-am facut dintr-un profil patrat, initial cu lungimea de 1 metru, am taiat o bucata de 45cm la care am sudat, la capete, doua placute gaurite pentru roti. Pe el am pus carja de la o poliartrita reumatoida, dupa indoirea celor doua tevi de aluminiu (suportul de la brat), a ramas cam 1 m in lungime. Deasupra am mai pus niste profile de aluminium si o placa de plastic ca baza pentru geanta. Fara geanta, trilerul avea pana in 7kg si ma asteptam de la croitor sa-i mai adauge max 2kg. Numai ca pana la urma in loc de geanta a iesit o cutie de lemn, imbracata in, cred ca un fulgarin, dintr-o haina de ploaie mai veche. Cand l-a vazut sotia m-a intrebat unde merg cu cosciugul ala. Asa a iesit, nu mai am chef sa astept, nici nu l-am cantarit dar cred ca are lejer 12-13kg adica comparabil cu bicicleta. Suportul in jurul portbagajului e facut din tije filetate de 6mm iar cuplajul o articulatie sferica M10m, care a fost testata pe vechiul trailer cam 500km. Nu am vrut sa cuplez trailerul la roata, asta ar fi adaudgat inca un metru, cred ca ar fi iesit cat un marfar. La bicicleta, am schimbat foile 48/36/26 cu 44/32/22, mai potrivite pentru mine, pinioanele au ramas aceleasi, 11-32. Pe la sarbi nu am fost decat cu masina asa ca o tura cu bicicleta pare o alegere logica. Singura diferenta pe clisura sarbeasca par sa fie tunelurile. In prima zi am trecut prin patru tuneluri al doilea fiind si cel mai lung ,de 259m. Bezna aproape totala, lanterna era undeva prin coburi nu am mai stat sa o caut. E o senzatie tare neplacuta sa pedalezi pe intuneric fara sa vezi soseaua. Numai o dunga aurie abia se vedea pe perete si ceva din dunga alba de pe mijlocul drumului. Noroc ca in tuneluri asfaltul era foarte bun, fara gropi. Dupa cum vedeti din foto, drumul pe clisura sarbeasca face parte din EV6 si aproape de Donji Milanovac se intersecteaza cu EV13, chiar langa podul de peste Golful Porec. Sunt o multime de parcari de-a lungul drumului, asezate in zonele cu cea mai buna vedere spre Dunare si in unele existata,cam la 4-5km si toalete mobile. Greu de gasit un loc de campare, de o parte Dunarea cu maluri inalte de cealalta parte, stanci care se ridica ametitor de sus. Peisajul e nemaipomenit, merita din plin sa-l parcurgi macar o data pe bicicleta. Abia dupa mai multi km de Donji Milanovac am reusit sa gasesc un loc, cam stramt,pe partea Dunarii, pe partea cealalta a drumului fiind un deal domol fara pericol de prabusiri de pietre. La intrarera in Vama Portile de Fier1 Vase inainte de intrarea in ecluza sarbeasca De pe clisura. Zona Macronia, malul romanesc, chipul lui Decebal abia se vede. Intersectie de Eurovelo-uri. Parcare pe clisura sarbeasca. In sfarsit, cineva mai lent decat mine. Si locul de parcare al zilei.
  6. gibonu

    Vineri, 11.10.2019 Octombrie, canalele dobrogene, al optulea an consecutiv. Trenul Regio Express [RE] care pleaca din gara Bucureti Obor spre Constanta, compus, in buna traditie a CFR Calatori, din doar doua vagoane, si cu o locomotiva de 46 de ani vechime, trecuta probabil prin mai multe procese de retehnologizare. Birtul garii Bucuresti Obor. Bicicleta in tren, cu ghidonul aliniat paralel cu cadrul astfel incat locul ocupat sa fie minim. Dupa cum ma asteptam, cele doua vagoane s-au umplut cu mult peste maximul capacitatii lor de transport la prima halta, respectiv Dragonul Rosu, astfel incat pana la Dor Marunt inghesuiala a fost maxima, similara cu cea din metrou in Bucuresti la orele de varf. Pana aici nimic deosebit, am mai calatorit cu acest tren, nu credeam ca ma mai poate suprinde ceva. Insa, calatoria pe acesta ruta este "mereu surprinzatoare" astfel incat nu ai cum sa te plictisesti. Concret, la un moment dat, a aparut o doamna cu o teava de fier, destul de groasa si lunga de vreo 4 metri, iar intentia respectivei doamne, fara niciun fel de gluma, era sa arunce respectiva teava din tren, bineinteles in timpul mersului. Am uitat sa mentionez faptul ca in acel tren deschiderea usii automate [in timpul mersului] nu este o problema. Pur si simplu este o clapeta langa usa, care odata actionata permite deschidere usii de la buton. Doamna respectiva nu a putut arunca teava din tren, deoarece ceialti calatori s-au opus acestui demers, urmand o conversatie de genul "faaa nebunooo, se loveste teava de un stalp si ne omori pe toti". Doamna respectiva a replicat prin "credeti ca-i prima data cand arunc tevi din tren?". Motivul pentru care dorea sa arunce teava din tren: casa doamnei era undeva langa calea ferata si teava, odata aruncata din tren, urma sa fie recuperata dupa coborare si carata acasa pe o distanta mult mai scurta comparativ cu distanta intre halta din casa. Civilizatia la romani. Inutil sa precizez faptul ca in tren exista cosuri de gunoi.
  7. gibonu

    @Traveller Am mutat eu postarea ta de mai sus aici [din topicul dedicat transprortului bicicletei cu trenul] ca sa putem continua discutia. Asadar, bine ar fi daca IC2 ar avea probleme doar cu climatizarea. Insa, pare ca au si alte probleme mai grave: "...este vorba despre automotoarele aruncate de operatorul feroviar național din Danemarca, DSB, din cauza fiabilității reduse și a faptului că pun în pericol siguranța călătorilor, cu riscuri majore de incediu, deraiere și depășire a spațiului de frânare, adică de coliziune cu alte trenuri." Sursa citatului de mai sus: https://www.construim-romania.ro/2017/11/26/pericolul-pe-roti-de-fier-iii-un-raspuns-pentru-valer-blidar/ Plus o analiza a esecului IC2: https://www.construim-romania.ro/2017/11/13/pericolul-pe-roti-de-fier-ii-catastrofalele-ic2/ Ideea de baza ramane: in RO, de multe ori, cumparam ceea ce Europa civilizata arunca la gunoi.
  8. Stuparul

    Au si suporti de bagaje dedicati pt gaurile alea si specifica in descriere destul de clar - 15 kg pt urmatoarele modele: - Toughroad- 2016+ - AnyRoad (Alloy version only)- 2017+ - Escape series (With alloy fork only) 2017+
  9. Într-un loc animat nu doar de biciclete și oameni minunați, dar și de copii, vuvuzele și lumini, Parcul Tineretului a fost din nou gazda uneia dintre cele mai așteptate competiții de MTB din calendarul ciclismului românesc – MoonTime Bike. Într-un peisaj perfect, cu o organizare pe măsură și pe un fundal cu muzică eletronică care […] Citește întreg articolul
  10. Mookyama

    Nu arată rău deloc Revolt-ul. Nici ToughRoad. Puțin confuz la mărimi, M 170-180cm, ML 175-185cm. Fiind la 179cm, dar și o poziție cumva de anduranta, mai lunga ar trebui sa fie mai fit. Dar cine știe... LE. Îmi place ca au prinderi pe furca. Întrebarea este dacă prinderii acelea sunt doar pentru sticle sau poți pune și paniere sau ceva greutate mai mare. Nu mi-am pus problema câtă greutate ar trebui să susțină o furcă. https://www.giant-bicycles.com/us/revolt-advanced-2
  11. Last week
  12. Ajunsă la a șasea ediție, frumoasa competiție de la Pucioasa a strâns la start unii dintre cei mai buni rutieri ai momentului. Concursul a avut în componență două trasee – unul de 72 de kilometri, respectiv 39. Pe lângă cursa clasică dedicată adulților, la start s-au aflat și peste 100 de copii. De menționat este […] Citește întreg articolul
  13. Din păcate modelul de drapel național din una din fotografiile de mai sus este foarte intens folosit în satele noatre...
  14. Nu este prea puțin la 20 de grade? De obicei se recomanda la 30, cel puțin pe etichete. Și de multe ori nu se spala cum trebuie. Chestie pe care am observat-o și la alt echipament, probabil nu se diluează îmbibă cum trebuie detergentul. Cred ca voi renunța la capsule și ma voi retoarce la Ariel/Persil lichid, ce foloseam și înainte.
  15. Mookyama

    Credeam ca e un topic unde se întreabă despre genți in principiu, eventual ce suporti putem găsi ca sa agățam aceste genți, borsete, etc, nu o galerie cu biciclete cu suporți. Gandindu-ma ca probabil ai și analizat bicicleta înainte sa o postezi, presupun ca nu susține mai mult de 2kg suportul respectiv. Fiind o bicicleta de dame și lucrand cu doamne, pot spune ca geanta unei doamne cântărește in general între 4 și 7kg. Zic de cea de umăr. Unele folosesc laptopuri, deci o extra greutate de 2-3kg, inde mai pui ca un rucsac de umăr mai are 1-2kg. Designerii pot zice ca nu îmbina utilul cu plăcutul, oricât de mișto ar arata pe hârtie. @Invitat special am găsit și tipa întâmplator. Ea mai apare in filmul Outskirts, de la Rapha.
  16. Stuparul

    Arunca un ochi si la Giant ToughRoad GX SLR sau Giant Revolt. Eu am incredere in aluminiul lor.
  17. paulrad

    Poi... eu cu MTB-ul am aprox. 14500km. O dată a făcut ”poc” urechea la transport pe un suport nașpa, o dată a făcut ”poc” când a sărit un lemn. Schimbătorul în sine n-a făcut niciodată ”poc”.
  18. Am găsit piesa mai repede, mâine va muncii și voi merhe cam 50 de km!!
  19. EusuntCristian

    Câți km trebuia să mă țină?
  20. @BodoC poi s-o fi întâmplat la ”tura de azi” și nu o să mai fie ”tura de azi” pt următoarele 2-4 săptămâni. Adică până la primăvară.
  21. IonutA

    Dar are portbagaj pentru furca față.
  22. BodoC

    Cam toate fac poc. La tine. Schimbă titlul topicului: Bicicleta omega Pocmas.
  23. Si ce legătură are cu topicul acesta catastrofa asta pe care o postezi de două ori ?
  24. EusuntCristian

    Schimbătorul de pe spate a făcut poc azi de dimineață, am trecut la Tourney Tx800, ce părere aveți de asta?
  25. Mookyama

    @Stuparul misto modelul, dar e pe pentru touring adevarat. Eu as vrea gravel/touring light. @preda_0 sub 233lire? Cum se comporta cadrul la ture lungi? Din cadrele de titan vandute de catre Planet X care ar fi mai comod? As lua in calcul si bicicletele de la Genesis. Kona Libre, yum! Awol, din nou, foarte misto. Din ce am discutat cu un amic pentru joaca 1x e suficient. Pentru cicloturism mai light, fiind extra incarcatura pe bicicleta voi merge pe 2x. El chiar pe 3x. Tot discutand cu el pe tema asta, incep sa inclin incet spre Diverge. Am inteles ca este si foarte comoda ca si geometrie si din ceea ce am citit pe net. Nu vreau sa fie nici sa adorm pe ea, ceva in genul anduranta mai degraba. Aici prinderea suportului (rack) pe bicicleta 1 si 2. Intr-un final, ar putea arata cam asa ceva, insa cu chestile astea pe ea, plus doua paniere pe suport. Ideea este ca partea din fata a bicicletei trebuie sa suporte 6Kg bagaj pus pe acel suport, apoi panierele 2Kg si greutatea din paniere (vor fi niste haine, maruntisuri). Si un sac de dormit, sub 1Kg, intre coarnele ghidonului, more or less, in ideea ca nu stiu daca il voi lua sau il voi pune in alta parte.
  1. Load more activity
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up