All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Claudiu Moga

    Day 28, intrarea mea in Italia Day 31, il fiume Po Day 31, campare langa Nogarra
  3. gibonu

    Luni, 18.06.2019 Benouville - Podul Pegasus - Bateria de la Merville - Merville Franceville Plage - Benouville Podul Pegasus, peste canalul Caen - Ouistreham. Podul original pe care l-au cucerit englezii in noapte de 5 spre 6 iunie 1944. Voi reveni cu niste detalii referitoare la vechiul pod. Chiar langa pod se afla cafeneaua Gondree, care este prima casa eliberata din Franta, spre sfarsitul zile de 05.06.1944 si apoi folosita ca infirmerie. Despre luptele de la podul Pegasus. Canalul Caen - Ouistreham, vedere spre Caen si spre Ouistreham. Sistemul de rabatare al podului. Probabil un tun ramas de la germani. Podul vazut din alt unghi.
  4. majikstone

    Nu mergi cu ea la cumparaturi sau iti cumperi si 3 caini de paza, pe care sa ii iei si pe ei la cumparaturi. Cat despre reparatii, inca nu am patit sa nu imi pot folosi bicicleta mai mult de o saptamana, maxim doua (timpul necesar sa comand piesele de schimb respective si sa le inlocuiesc singur). Nu vad ce reparatii pot necesita o luna de zile...
  5. După ce Fabio Jakobsen a câștigat prima etapă din această competiție, a venit rândul colegului său, Evenepoel, să se afirme în Portugalia, reprezentând a treia victorie din acest sezon a lui. Proaspăt venit din Turul San Juan, unde s-a impus în clasamentul general, tânărul belgian reprezintă unul dintre favoriții la titlu și în Volta ao […] Citește întreg articolul
  6. Claudiu Moga

    Day 18, campare si fac foame Day 19, campare si multumiri Ciresica, pisica musulmana
  7. alexadi

    E frumos conceptul cu o singura bicicleta insa apar urmatoarele probleme: - Ai curaj sa iesi la cumparaturi cu ea si sa o lasi in parcare la supermarket? - Ce faci daca se strica si reparatia ei dureaza 1-2 luni sau mai grav e avariata complet si ramai fara bicileta o perioada de peste 4-5-6 luni de zile?
  8. Claudiu Moga

    Prima cazare in Asia Day 21, ultimul deal inainte de Mediterana Day 21, pe bacul intre Europa si Asia Mica
  9. majikstone

    @Trevizes da, sunt perfect de acord cu faptul ca preturile anumitor tipuri de tehnologii si componente a explodat in ultimii ani. La fel cum au explodat preturile cerute de "marii producatori" inclusiv pentru bicicletele entry-level din oferta lor. Mai mult, o buna parte din cadrele astea "bune la toate" (intitulate gravel) costa absurd de mult din simplul motiv ca incep sa realizeze si producatorii ca o parte dintre cumparatorii lor recurg la ele pentru a-si reduce numarul total de biciclete din ograda. Incet-incet, unele cadre (si biciclete echipate complet) de genul asta ajung sa coste aproape la fel de mult ca optiunea custom-built, care iti ofera, dincolo de unicitatea bicicletei, o geometrie in perfecta concordanta cu propriile nevoi. Vorbeam mai sus de Rides of Japan si de bicicleta lui cu cadru Open U.P. - bicicleta lui a ajuns sa coste la fel de mult ca una sur mesure de otel de cea mai buna calitate sau chiar titan, construita de producatori precum Victoire Cycles sau CLV. Altfel, da, cu 6.000$ in perioada de reduceri iti poti lua, intr-adevar, 4 biciclete diferite, exact cum spui. Dar nici una din ele cu groupset peste Ultegra/XT, nici una dintre ele cu roti care sa nu fie ceva entry-level (Aksium sau echivalent de la Shimano/DT Swiss/Campagnolo), si probabil si cauciucurile si perifericele (tija sa, pipa, ghidon) vor fi mediocre. Nu mai zic de faptul ca vei avea de stocat 4 biciclete in loc de una (o adevarata placere cand stai la bloc si vrei sa le mai si stochezi in interiorul apartamentului), ca vei avea de facut mentenanta la 4 biciclete in loc de una, ca va trebui sa ai la dispozitie consumabile pentru diferite tipuri de biciclete, ca de fiecare data cand vei trece de la o bicicleta la alta vei avea nevoie de o perioada de acomodare. Si nici nu iau in calcul faptul ca in secunda in care le cumperi va trebui probabil sa le inlocuiesti seile cu unele potrivite cu propriul fund. Eu unul as prefera sa am o singura bicicleta cu componente de top de banii aia, si nenumarat mai putine batai de cap. Construita/asamblata in perfecta simbioza cu nevoile mele si necesitand doar alternanta intre 2 seturi de roti. Cine stie, poate pana la pensie reusesc sa-mi fac si hatârul ăsta
  10. Trevizes

    Eu nu stiu ce varza "socialista" visezi tu, mai ales cand astfel de notificari despre "nostalgii" inchipuite vin de la cineva care a lucrat sau inca mai lucreaza/traieste intr-o tara eminamente stangista: Franta. Am vrut sa subliniez simplu ca bicicletele s-au scumpit foarte foarte foarte mult in ultimii ani, mai ales "noutatile". Si chiar plecand de la exemplul tau, doar ca un alt model, de la opencycles, cel intitulat WI.DE (atractiv pentru capacitatea de a folosi cauciucuri 2.4"/27.5 si 2.1"/28) este aproape 6000$. Rotile nu sunt carbon, SRAM Force AXS nu etap AXS adica nu e electronic. Exsita si varianta cu SRAM etapAXS dar pretul toal este peste 7000 EUR. Iar tocmai daca planetx pot scoate un cyc complet (xLA-ul) cu Apex 1x11 cu pret total 650 EUR [care e deja un pret din "categoria" olx-ului de la noi] asta e un alt argument ca preturile au luat-o foarte tare in sus la unii. Din multe puncte de vedere, cu caracter personal, nu m-a atras niciodata si nu voi cumpara de la planetx, dar oricat de mare ar fi diferenta in calitate, planetx ca si decathlon sunt totusi branduri "de incredere" nu livreaza pocnitori, poti argumenta pentru un pret de 8x mai mare? Cu 6000$ daca astept perioada propice de reduceri, imi iau cursiera carbon, ciclocros carbon, si mtb full-suspension carbon, TOATE NOI, (atentie , NOI am zis, nu SH) de la branduri precum Merida, Specialized , iar daca imi pun mintea cu furnizorii online gen Canyon, Rose, Ribble, am buget de vreo 4 biciclete din outlet. As zice ca preturile fata de acum 10-12 ani, au crescut de 2 ori, pentru cam aceeasi categorie de calitate. Explicatia mea este ca nu cadrele si materialele lor imbunatatite au adus acest salt, cat componentele moderne si gadgeturile aferente. Ca sa dau si un exemplu, tot in baza unor aprecieri si observatii personale, mult mediatizatul "sistem" IsoSpeed din cadrele Trek, la oricare ar fi modelul, duce la un adaos de 500 EUR pe bucata. Oricat de inovativ si fiabil, imbunatati continuu si comfort ar aduce, nu este asa o mare smecherie tehnologica incat sa platesti pretul unei biciclete intregi numai pentru el.
  11. BodoC

    Erată. Există și al cincilea. E in spatele aparatului de fotat.
  12. MLADEN

    Pentru mine conteaza prea putin greutatea la o bicicleta. ... de ce se uita ciudat lumea la mine? Am scris clar: pentru mine
  13. Traveller

    Da, așa e cînd povestești după juma de an. Ca în bancul cu evangheliștii.
  14. iacobdoc

    Dupa cum ati vazut in poze, din cei cinci apar doar patru pentru ca aceasta prima zi a fost cam ca in bancul cu satelitul. Pe malul lacului, Maria mulgea vaca. Din satelit se vedea invers. Ziua intai a avut o alta derulare in ceea ce ma priveste. Sper sa revin in curand.
  15. Din 2017 încoace, timpul și tot felul de alte evenimente ne-au împiedicat să ne reluăm obișnuitele plimbări turistice pe două roți. Sigur, ne-am mai văzut în ture de-o zi, dar turele de-o săptămînă au fost trase pe dreapta, în așteptarea unor vremuri mai bune. Anul trecut, avînd în minte Cheile Vîrghișului, obiectiv dorit de toți de atîta vreme, am găsit un prilejul de a ne reuni pentru o tură de cîteva zile, pe care o s-o povestim în cele ce urmează. Vineri, 19 iulie 2019, ne-am dat întîlnire tusșase la pensiunea Hanna din Ocland, un loc frumos unde vă recomand să vă hodiniți măcar pentru o zi și-o noapte. Cei 6, carevasăzică, eram după cum urmează: @MaC®, @BodoC, @a_mic, @Artistul33, @iacobdoc și cu mine. Cu biclele pe acoperișul mașinilor, am ajuns după ora prînzului în Ocland și ne-am făcut comozi. Gazdele au și biciclete (MTB, bunicele) de închiriat. Pentru că aveam o după amiază la dispoziție, aveam și un traseu pregătit, pe văile Homorodului Mic și Mare. Am luat-o frumos spre nord și primul sat prin care am trecut a fost Crăciunel. Biserica Unitariană din sat este înconjurată de o incintă fortificată, iar în curte se află un monument închinat Împărătesei Sissi. Biserica datează din a doua jumătate din secolul al XIII-lea și detalii despre ea găsim pe amfostacolo.ro. Monumentul a fost ridicat în 1904. Drumul curge lin de-a lungul Homorodului Mic, pînă cînd apare turla albă a bisericii unitariene din Merești, înconjurată de același verde crud al dealurilor împrejmuitoare. Emblemă de pe gardul primei case din Merești. În zona Homoroadelor ocupația de a extrage sarea din fîntîni special construite are o tradiție veche. În Merești, de pildă, există o astfel de fîntînă sărată (soskut) construită în 1801, chiar pe malul pîrîului, înainte de a coti la stînga spre Mărtiniș. Curtea era închisă, dar un domn în vîrstă a apărut ca de nicăieri și ne-a invitat să vizităm interiorul. Nu există tarif de vizitare, fiecare lasă cît îl lasă inima. Și am lăsat. De aici lăsăm în urmă atmosfera de dolce far niente și urcăm dealul. Drumul, care pe imaginea din satelit pare de pămînt, este asfaltat recent. Ce frumos se vedea Mereștiul de pe deal! S-a coborît iute în Mărtiniș, inclusiv pe o bucată de vreo 2 km de macadam. S-a băut o bere, s-a glumit, s-a tot. Ba nu, că nu s-a mîncat. Cu asta ne-am ocupat într-un birt respectabil din Rareș, unde bineînțeles un gulyas ți-o bere am comandat. Ne-am ostoit foamea și am continuat spre Sînpaul, unde se află și o mini ”deltă” a Transilvaniei, lacuri pentru pescuit și popas pentru observația păsărilor. De aici, părăsind valea Homorodului Mare, ne întoarcem peste deal, în Ocland. Priveliștea spre Sînpaul, la nord, din vîrful dealului. Priveliște spre sud, spre Crăciunel. Există un drum abrupt de pămînt care leagă vărful dealului de acel sat. Se pare că se trece printr-un vad (am văzut căruțe care îl parcurg), unde podul e rupt. De aici am coborît vijelios spre vremelnica noastră casă, pensiunea Hanna, spre a ne odihni peste noapte. PS: traseul a fost, împărțit în 2 înregistrări, astfel: https://www.strava.com/activities/2552919058 https://www.strava.com/activities/2552982778
  16. majikstone

    Daca discutam de dream bike, alea 300 de grame conteaza si mai mult decat atunci cand nu iti permiti asemenea avion
  17. MLADEN

    Pentru cateva sute de grame nu cred ca merita carbonul din moment ce-ti place mai mult titanul.
  18. majikstone

    Ce am zis mai sus in primul post, dar cu carbon "indestructibil" (cu pereti grosi si la fel de rezistenti ca in cazul unor tevi de titan) si cel putin la fel de elastic ca un cadru echivalent (cu geometrie identica) de otel sau titan. Asta in speranta ca pot economisi vreo 200-300g in total. Altfel, daca greutatea e similara in conditiile astea, titan, din simplul motiv ca nu trebuie vopsit - si, in concluzie, ca nu are cum sa fie distrusa vopseaua.
  19. MLADEN

    Confortul titanului ii doar un mit. Putem intra in detalii, dar deturnam topicul. Daca defectiunea ii minora, carbonul il poti petici si tu acas', spre deosebire de Al, Fe, sau Ti. Presupunand ca esti limitat doar de legile fizicii, iti poti face bicicleta ideala la toate? Daca da, care-i aia?
  20. Traveller

    Acum am citit mai cu atenție povestea. Nu (mai) există cale ferată de zeci de ani prin Agnita, de cînd calea ferată îngustă care o lega de Sibiu a fost desființată. Accesul la rețeaua feroviară se face deplasîndu-te spre Sibiu și magistrala 200 (Sibiu - Făgăraș - Brașov). Mai există cîteva cantoane și gări, plus o bucată de linie între Cornățel și Hosman, readusă la viață de o organizație de voluntari (ONG).
  21. majikstone

    Dincolo de nota clara de nostalgie socialista la care, de data asta, nu voi reactiona, o sa pun problema altfel: da, 5.000€ e enorm pentru o singura bicicleta. Dar cand majoritatea bicicletelor de doamne-ajuta de sosea, cu cadru de aluminiu, echipare Shimano 105 si roti Aksium ajung sa coste de la 1.000€ in sus, iar o cicloturista get-beget cam tot pe acolo incepe sa se invarta, atunci 5.000€ pentru titan, Dura-Ace si diverse accesorii nu suna rau deloc. Altfel, o bicicleta cu multe, dar nu toate dintre caracteristicile antementionate se poate gasi si la 2000-2500€ (modelele de la PlanetX fiind primele care imi vin in minte). Da, vin cu roti sub orice critica din perspectiva greutatii, cu frane disc (câh), cu transmisie 1x (buna pentru cicloturism si gravel in functie de rapoartele alese, dezastru pentru ture pe sosea in regim mai sportiv) si cu periferice destul de entry-level, dar ideea e ca exista si alternative rezonabile. Eu am incercat sa ma raportez totusi si la ce anume poate fi gasit pe piata actuala si ce nu. De aia concesiile respective. Altfel, titanul are un avantaj major fata de carbon, dincolo de confortul net superior. Ia un ciocan si loveste lejer din lateral, cu varful ascutit al ciocanului, oricare tub al unui cadru de carbon, in zona lui cea mai subtire. Il poti arunca la gunoi dupa asta. Un cadru de titan va rula bine mersi dupa multe socuri de acest gen. Fix anizotropia fibrei de carbon, cea care o face atat de grozava cand vine vorba de a reduce masa unei componente si de a ii oferi rezistenta doar pe directiile "care conteaza", e si blestemul care face orice tub de carbon din bicicletele moderne susceptibil la a ajunge la gunoi in urma unui impact minor pe o directie "care nu conteaza".
  22. MLADEN

    @majik, Din punctul meu de vedere titanul era alternativa mai performanta la otel. Iar fata de carbon are un singur avantaj, se pot produce chestii unicat sau in serie mica in ateliere mici (boutique). La carbon ai nevoie de matrita, iar producerea acesteia implica costuri care greu pot fi justificate pentru serii mici. iar fata de haluminiu, ii perceput ca ar fi mai bun doar pentru ca pare mai exotic. Dar, daca am inteles corect ideea topicului, nu trebuie sa te limiteze chestiile astea. Daca iti place titanul (de exemplu), atunci de ce sa nu fie complet din titan... pana la ultimul surub? Sau daca nu conteaza materialul, atunci facuta din carbon, chiar daca costa cat 2 case. In antonima cu topicul curent: toamna trecuta ma gandeam sa-mi pun aripi pe bicicleta de sosea, ca sa o pot iesi si cand ii vremea mai nasoala (eventual si naveta)... long story short... am ajuns sa-mi fac inca o bicicleta. Am plecat de la ideea sa fie bicicleta buna pentru vreme rea, deci rigida, aripi, viteze in butuc... a ajuns sa aiba si portbagaje fata-spate, iar acu' ma uit pe la genti si coburi. Aceasta ajungand sa fie varianta de tavaleala a bicicletei de sosea, bicicleta de sosea o voi modifica mai spre performanta. Asta ar fi ce tine de sosea... nici nu o sa incep sa zic de mtb. Deaceea sunt chiar curios cum se descurca lumea cu o singura bicicleta.
  23. Trevizes

    cam asta e tristeta vremurilor actúale, cum vezi pe piata ceva sa-ti umezeasca ochii, cum iti taie tot entuziasmul pachetul asta financiar
  24. Tolstoievski

    Anul trecut, cand copiii pedalatori aveau 6 ani, am facut si 75 km pe zi, fara ca ei sa fie problema Totusi, realist e sa planifici in jur de 50, ca sa nu ai surprize. Si planul nostru e la fel pentru anul asta, chiar daca ne mai adaptam pe parcurs. Mai relevanta decat varsta e obisnuinta lor de a pedala, ca altfel e cu dureri si vaiete de la cap la coada. Verifica te rog si mesageria, ca ti-am scris in privat.
  25. majikstone

    Altfel, as inlocui titanul cu carbon peste tot, cu doua conditii: - sa fie supradimensionati peretii laterali ai tuburilor, in asa fel incat sa nu ajunga la gunoi cadrul dupa cel mai mic impact lateral cu vreun obiect contondent sau sa flexeze cand presezi peretii intre degete - in conditiile date (pereti suficient de grosi), sa ofere un nivel de confort similar cu cel oferit de un cadru de titan - ceea ce inseamna probabil tuburi de diametru redus Cu specificatiile astea, probabil ca respectivul cadru ar cantari marginal mai putin (100-200g) decat unul de titan echivalent. Asta judecand pe baza diferentelor dintre cadrele actuale de carbon de sosea (cu tuburi groase, pereti subtiri si fragilitatea unei coli de hartie) si cele de titan echivalente. Si daca un cadru de titan cu caracteristicile antementionate e aproape imposibil de gasit cu exceptia cadrelor construite la comanda, dupa chipul si asemanarea proprietarului, unul de carbon cu proprietatile respective e imposibil de gasit.
  1. Load more activity
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up