All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Deci ai reușit să-l reglezi cu trim și nu freaca de schimbător?
  3. Fara trimming nu, desi la 5700 reusisem sa fac asta. Cum spuneam, tolerantele dintre cusca schimbatorului fata si lant au scazut destul de mult.
  4. Pentru asta exista functia de trimming.
  5. @majikstone tu ai reusit sa reglezi schimbatorul de foi in asa fel sa nu frece lantul indiferent de pozita lui? Gen foaie mare pinion mare?
  6. BodoC

    Da. Le-am găsit second hand, dar erau neutilizate. Cineva a făcut un upgrade si le-a vândut pe astea.
  7. akebono

    Cel mai mult vei simti schimbarea la manete. Manetele XT sunt un upgrade major chiar si fata de SLX. Restul componentelor nu se simt atat de tare, totusi in cazul tau sunt convins ca si deraiorul va fi un upgrade important.
  8. boreas

    @BodoC manetele sunt M660? trecerea la 1x11 sau 2x10/11 ar fi prea costisitoare. Ar trebui sa schimb cam multe, de aceea ma gandeam ca sa schimb doar schimbatorul spate si manetele, in speranta unei imbunatatiri.
  9. BodoC

    Eu am trecut de la Alivio la XT 772 schimbător si manete SLX. Se simte schimbarea. Cea mai vizibila îmbunătățire este la manete. Precizia schimbării contează foarte mult de calitatea shifterelor.
  10. Invitat special

    Iti pierzi vremea si banii. Transmisiile 3x se mai folosesc doar pe biciclete de supermarket sau mega entry leveluri de brand. Gasesti zeci de clipuri comparative cu 2x pe yutube. Treci la 2x10, ideal 2x11.
  11. M-am gândit, dar trebuie sa ții cumva apăsată pârghia. Nu e greu, dar e mai bine asa.
  12. Drysna

    Ambele fiind vechi, conteaza mai mult uzura lor. Eu as recomanda sa nu faci upgradeul asta. Tine banii si fa mai degraba o conversie la 1x sau ia o furca buna daca nu ai deja
  13. Drysna

    Nu a zis nimnea ca tre sa fie si frumoasa,nu?
  14. boreas

    Salut, am un MTB echipat cu Altus M-370 3×9. Ma gandeam daca merita sa fac upgrade la XT M770 (tot 3×9). Intrebarea mea este daca acest upgrade chiar este real, tinand cont ca Altus M370 este generatie 2013, iar XT M770 este generatie 2007, iar cum bine stim in general firmele fac upgrade la seriile mai slab cotate practic aducand elemente de la seriile mai vechi mai bine cotate? Mai concret vreau sa schimb schimbatorul spate de la Altus M-370 la XT M-772 si manetele schimbatoare de la M-370 la M-770. Nu vreau sa trec la 10 sau 11 viteze. Va multumesc.
  15. Va functiona si tubeless garantat. Minunata idee! Ma gandesc ca merge alimentat si pe unde descarca, pentru cei care nu vor sa adapteze valva de umplere. Evident, trebuie un adaptor pentru pompa.
  16. Yesterday
  17. Cum de ceva timp mă gândesc să schimb cauciucurile, mi-a trecu prin cap să văd si eu cum e cu sistemul tubeless. Căutând avantaje si dezavantaje la diverse modele de anvelope, probleme de asamblare, am regăsit avantajul utilizării unui boost charger pentru montajul anvelopelor. M-am informat nițel, am văzut cam cu ce se mănâncă și mi-am zis că nu merită să cumpăr o pompă cu sistemul ăsta, sau unul stand-alone, si mi-am propus să încropesc eu unul home made. De fapt, mă mâncau palmele. M-am oprit la o soluție simplă și ieftină, prin adaptarea unui extinctor cu pulbere de 2 litri (P2). Are toate caracteristicile care mă interesează pe mine: - Este ieftin - Rezistă la presiuni mai mari decât am eu nevoie - Are inclus sistemul rapid de evacuare a aerului, Si ca bonus are si un simulacru de manometru care te ajută să intuiești un pic presiunea din interior. Am cumpărat un stingător P2, (50 Lei) l-am golit de pulbere si la treabă. Pentru golire am folosit un sac menajer de 100 litri, am băgat stingătorul înăuntru și am apăsat. După asta i-am deșurubat capul. (merge ușor, cu mâna liberă). Am scurs și restul de pulbere care a rămas in tub, l-am curățat bine de praful depus. Pulberea recuperată am predat-o la un service care întreține stingătoare. Capul demontat arată așa: cu deosebirea că țeava neagră din plastic este mai lungă. Eu am tăiat-o că mă incurca la manevrare. Se poate renunța la ea complet. Am pastrat-o pentru că in interiorul mufei de culoare alba există 4 aripioare care susțin arcul supapei de eliberare si am zis sa nu rămână in aer, să se sprijine pe marginea țevii. Ștuțul roșu se deșurubează usor cu mâna și este ajutajul prin care se eliberează pulberea. Piulița pe care este gravat “24 ± 2 bari” este închizătoarea supapei de siguranță la suprapresiune. Se demontează foarte ușor cu o fixă sau tubulară de 12. ATENȚIE! NU DEMONTAȚI “PIULIȚA” ACEEA ÎNAINTE DE A GOLI STINGĂTORUL DE PRESIUNE Va scoate pulberea sub presiune. Demontat, arată cam așa: Ajutajul de culoare roșie a fost înlocuit de ștuțul cromat după prelucrare la un atelier de strungărie. (scurtare, filetare) https://www.dedeman.ro/ro/niplu-rapid-pentru-furtun-6-mm/p/1026355 Închizătoarea supapei a fost transformată in valvă de alimentare. Am recuperate valva Presta (una cu ventil demontabil) de la o cameră veche, am mai scurtat din ea lasând 17 mm (fără ventil), am bărbierit filetul pe vreo 2-3 mm, am majorat gaura inchizătoarei supapei de la 3,6mm la 5,4mm, am băgat valva in ea si am alămit-o. Am pus o garnitură de cauciuc si am montat-o la loc, fără arc si supapă. La final s-a dovedit că garnitura de cauciuc nu etanșa corect, pentru ca nu avea pe ce să se așeze, iar la strângere se deforma. Ca urmare, am etanșat cu bandă de Teflon infășurată pe filet si nu am mai avut nicio problemă. La gata arată cam așa: Indicația manometrului pentru o presiune de 8 bari. L-am probat, dar nu pe o anvelopă tubeless de MTB. Am avut anvelope semi-slick de 1,6 cu camera. La montare clasică cu pompa, trebuie să dau cu soluție de săpun, să le umflu in trepte, să trag de anvelopă ca să se așeze pe jantă. Cu extinctorul a fost chiar simplu. Anvelopele uscate, dezlipite de pe interiorul jantei, ca la o montare curată. Am avut 5 bari în extinctor, l-am cuplat, am eliberat, a sărit anvelopa pe jantă imediat. E adevărat, având camera, nu s-a pierdut presiune deloc, in camera mai aveam aer (nu am putut să o dezumflu complet). S-a echilibrat pe la 2,5 bari. Sunt semne bune. Aștept să-l văd cu tubelles când va fi cazul.
  18. mihaitasr

    Cea mai noua feblete a mea (in sensul ca ultima). Giant Defy Advanced (carbon) cu pipa si ghidon Ritchey din carbon, tija sa din carbon, sa Fizik Gobi, bottle cage Elite Cannibal, bartape Bontrager si groupset 105 5800. Inca sunt foarte topit dupa cat de frumos merge pentru o bicicleta cu o geometrie destul de ciudata pentru gusturile mele.
  19. csuporj

    O tura jumate asfalt, ca e noroi la umbra: Manastur (380 m) - asfalt - Salicea - Magura Salicei (827 m) - Valea Magurii - Dealul Plesu - Padurea Ciurilei - Ciurila - asfalt - Dealul Rates - Varful Recea - Salicea - asfalt - Strada Cernauti din Cluj. 43 km, 900 m diferenta de nivel, in 4 ore si 15 minute. Poze: https://photos.app.goo.gl/GdokqZ7sc38zCZDz7 Traseu: https://www.wikiloc.com/mountain-biking-trails/magura-salicei-36840959 Pushbike: 50 metri diferenta de nivel pe urcarea pe Varful Magura, si un pic in cateva locuri cu noroi.
  20. Sunt o gramada de moduri in care poti instala gresit un deraior fata. De exemplu, daca setezi prea jos limita superioara din surubul H, iar apoi te apuci sa apesi ca un animal pe maneta ca sa urce dincolo de limita impusa => faci praf mecanismele din maneta. La schimbatoarele fata "clasice", tehnic puteai fixa cablul pe bratul deraiorului in 2 pozitii, una prin "exteriorul" surubului de fixare si cealalta prin "interiorul lui". Daca il tragi prin interior, creste tensiunea in cablu si cresti cursa deraiorului => motiv in plus sa crape ceva in manete. Nu mai zic de routat cablu prost prin/pe langa cadru, care se poate solda cu cablu blocat pe cine stie unde. Te apuci sa apesi ca un cioban pe maneta => faci praf mecanismele din maneta. La astea noi (R7000 si R8000) nici nu mai spun, pentru ca designul lor si modul de fixare/reglare nu mai are nici o legatura cu schimbatoarele fata clasice. Sunt destui "isteti" (si am fost si eu in cateva randuri) care cred ca stiu ei mai bine cum sa instaleze/regleze ceva, si se mai si grabesc, si apoi strica ireversibil componentele. Si bineinteles ca daca ai facut praf niste componente noi-noute primul instinct e sa dai vina pe producator. Problema cu bucata aia de plastic de la R7000, desi exista, pare sa afecteze destul de aleator si la scara destul de mica utilizatorii, deci nu poate fi exclus ca intervin si niste factori care nu tin doar de designul sau fabricatia componentelor, cat si de instalare sau utilizare. Eu nu m-as pripi sa spun ca sunt "de evitat" doar din cauza asta. Cat despre 5700, sunt pe Internet destui care au reusit sa le strice. Plus nenumarate povesti despre cabluri rupte in interiorul manetei si imposibil de scos afara dupa aia fara dezmembrarea completa a manetei. Dar asta nu inseamna ca sunt ele niste manete proaste. Ale mele schimba la fel de bine ca in prima zi, fara sa fac nimic special cu ele in afara de a le inlocui cablurile ocazional.
  21. Pai modelele vechi nu au probleme Din ce am citit se pare că Shimano știe de problema. Numai maneta r7000 de foi e cu probleme. Cum naiba sa bagi cablu greșit? Schimbat acum 2 săptămâni cablul că mi-am luat schimbator de foi nou și nu ai cum sa-l bagi greșit.
  22. Eu am 105 de cel putin doi ani. Am reusit performanta sa stric in mers predominant pe sosea, doua deraioare spate dar manetele nu au nimic. dar... este adevarat ca daca nu esti atent, poti baga cablul aiurea fara sa fii sigur ca e pe canalul potrivit si asta e o maaare problema. Este posibil ca baietii de pe reddit sa se fi uitat la acelasi film cu erori?
  23. Tolstoievski

    Am gasit si ghidon. Deci raman doar cadrul si tija.
  24. Da, am citit si eu topicul ala pe reddit. 10 baieti care se plang pe Internet (si in special pe reddit) = cazuri izolate. N-ai de unde sa stii ca nu e vorba de un lot cu probleme sau ca, in cazul tipului aluia care a avut aceeasi problema cu maneta primita in schimbul celei vechi, ca manetele n-au fost instalate si reglate prost de aceeasi persoana. In ultimii ani am citit si de destule cazuri de manete 5700 stricate in diferite moduri, sau care ajungeau sa nu mai schimbe bine vitezele dupa nici un an de utilizare, dar eu n-am avut nici o problema cu ale mele. Oricum, n-ai de unde sa stii ca manetele respective n-au ajuns sa se strice din cauza ca au fost instalate si reglate prost. Am facut si eu o prostie majora cand am instalat acum cativa ani o pereche de Ultegra 6600 noi-noute. Am distrus mecanismul din interiorul manetei fata din cauza ca am reglat prost suruburile care limiteaza cursa deraiorului fata, iar apoi am apasat ca un cioban pe maneta pana s-a rupt o piesa de cativa mm in interiorul ei. Dar mi-am asumat 100% tampenia facuta, si mare lucru ca n-am facut una similara acum, ca mi-a dat mult de furca instalarea si reglarea schimbatorului fata chiar si cu manualul de instalare si reglaj deschis in fata mea.
  25. nu ai citit suficient Aia cu lipitul de plastic e carpeala nu reparare. le-au inlocuit si iar s-au stricat Ma batuse gandul sa vand manetele 5800 si sa le iau si eu pe astea noi ca sa file toata bicicleta cu r7000 dar am renuntat pana nu apare ceva clar ca au reparat designul nu mai iau nimic de pe reddit This has happened to me twice! - I brought a new 105 groups that shifted perfectly for 2 days and then failed. The replacement also failed after 1 day. I've been building bikes for 20 years and never ever experienced this. Thanks for the video but SURELY shimano shouldn't be supplying a part that needs this hack every time! Hai sa fim seriosi e un defect de proiectare
  26. majikstone

    Da, sunt convins ca e plin pe forum si pe soselele Romaniei de baieti cu FTP si max power mult peste cele ale lui Merckx. De W/kg nici nu mai discut, la cele 74 kg ale lui era de-a dreptul grăsan.
  1. Load more activity
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up