Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 07/19/2018 in all areas

  1. Traveller

    Vorba titlului, de ce nu și cu cei mici, dacă au crescut mai mari și s-au suit pe bicla de 26? Și de ce nu un traseu cu de toate, să simtă omul gustul unei ture ca lumea călare pe MTB, cît e ziua de lungă? Așa că la orele 9 și un sfert (academic) eram cu Mircea al meu acasă la @MaC®, se suiau 4 oameni (Mac fiind împreună cu consoarta) și 4 bicle pe și în mașina dumisale, după care puneam Waze azimut pe mânăstirea Sf. Niculae Balamuci din satul Sitaru. Desenasem o buclă care includea Fierbinți (cu obiectivele lui ”turistice” aferente serialului tv omonim), Gruiu cu cîrciuma La Leu și cîteva sate și drumuri mai pitorești și mai puțin circulate. La 10.45 o luam din loc. Era senin, cald. Știam că după amiază ne paște o amenințare de ploaie, dar am mers înainte. În Fierbinți am făcut un tur al străduțelor, până la barul lui Bobiță. La bar era animația obișnuită din weekend. Ne-am luat și noi o bere și-o cola și am stat afară la o buturugă pe malul Ialomiței. Stîrnite de agitația turiștilor, toate gîștele își mutaseră domiciliul în apă. Cu o gustare și-o hidratare la bord am continuat Le Tour de Fierbinți. Din satul de reședință se trece Ialomița spre nord, în Fierbinții de Jos. Acasă la Celentano (pe str. Bisericii, unde e și magazinul La Oaie, dacă aveți nevoie de ceva de mîncat sau de băut): Pentru că Ride with GPS dădea rateuri (adică tăcea din gură cînd era vorba de unele viraje), era să o luăm înapoi, dar am remediat iute și am continuat pe macadam spre vest, adică spre Micșuneștii Mari. Spre Micșunești Moară se continuă pe asfalt, tot cu mașini foarte puține. Drumul cotește spre sud și traversează din nou Ialomița, spre satul Balta Neagră. Ialomița era învolburată și plină de aluviuni de la ploile din ultima vreme. În sat ne-au dat binețe niște copii mici pe biciclete, plus o barză pe un stîlp, imortalizată de MaC. Balta Neagră e legată de Lipia printr-un drum care traversează o pădure. Drumul ăsta comunal era cu macadam, după știința mea, dar un primar de treabă îl asfaltase ca-n palmă, ceea ce nu putea decît să ne bucure. Am traversat pădurea în fîșîit de cauciucuri, la răcoare. Din Lipia am vrut să intrăm în Gruiu ”pe centură”, adică pe niște drumuri de pămînt lăturalnice și pe un pod peste A3 aflat mai la sud decât cel principal. Din nou surpriză - traseul este asfaltat integral și la fel de puțin circulat de mașini! La Casa Leu din Gruiu ne-am relaxat la umbră, am mâncat bere, am băut care mici cu #cartoprăjiț, care pizze și-o cafea, după care am purces către Balamuci, pe scurtătură. De la cîrciumă traseul a luat-o pe străduțele din spate, apoi direct printre tarlale, ca să iasă direct la podul obișnuit peste A3. Un drum destul de răscolit de cauciuc de tractor. Odrasla mea a tăiat-o fără să-i pese de șleauri, lăsînd boșorogii în spate. În Lipia roata spate a lui MaC s-a gîndit că trebuie să avem o tură cu de toate și s-a bosumflat. Pană, pe care a rezolvat-o la umbră, în curtea unui magazin mixt. Ieșiți din pădurea Balta Neagră nu am mai trecut podul, ci am făcut dreapta pe drum de căruță, pe cîmp. Drumeagul apare pe RwGPS în modul OSM Cycle și e vizibil pe harta din satelit. Are și bifurcații, după copacul solitar din mijlocul luncii. Nu trebuie să vă abateți în dreapta către pădure, ci să țineți stînga, către Ialomița, pe marginea lanului de porumb. După poteca inițial înierbată și micile șleauri de tractor/căruță, drumul prin lan se remarcă datorită pămîntului plat ca asfaltul! Ieșim la liman, chiar la intrarea în Sitaru, în dreptul canalului de irigații. De aici încă 1 km la dreapta către mînăstirea care e monument istoric de la 1627. Acum amenințată de oarece nori, care aveau să-și verse năduful numai după ce vom fi încheiat noi tura, că așa-i frumos! Și, deși nu sunt mai frumoase decît amintirile, sunt frumoase și cifrele uneori (mai ales pentru ”cei mici” care sar pentru prima dată de 50 km într-o zi): Traseul: https://ridewithgps.com/trips/26060616
  2. gibonu

    Marti, 05.06.2018 - Partea a III-a Dietfurt - Allersberg - Nurnberg 73 km Deja era ora 14:00, vantul batea tare din fata, iar pana la Nurnberg mai avea aproximativ 50 km, asa ca continuarea pe malul Canalului nu era o optiune eficienta. Plus ca vroiam sa vad cum arata Germania rurala asa ca am iesit de pe Canal si am continuat pe asfalt. Indicator pentru camioane si copaci. Pauza de masa, cu doua tipuri de branza [1,99 Euro], taite in cuburi, ideal pentru a fi mancate pe margine drumului. Plus desertul [2,09 Euro]. Soseaua si pista pentru biciclete. Doua biserici din satul Ebenried. Doamna din poza de mai jos, desi se depasa cu ajutorul unui cadru, aduna de pe jos frunzele uscate cazute din gardul viu. Asta daca mai este cazul sa ne miram de ce este Germania locomotiva Europei. Un mini TIR. Pista pentru biciclete, aproape la fel de lata cat o banda din sosea. Piesaj toscanez in Bavaria.
  3. pHane

    Hmm. Și eu mai beau seara câte ceva; o țuică cu gheață, o bere, un pahar de vin ... Bă frate, da' n-am nici o șansă să țin pasu' cu muchiama ăsta. Deci, mă dau bătut la fundu' gol: omu' e un adevărat globtrotăr. Băi, e peste tot, e ca un spirit, cam cum eram io prin liceu: pfffuaii! Are omulețu' asta o limbariță de mă bagă-n boale. Și nu mai mai pun la socoteală faptu' că e și priceput rău, bă fraților. Vă spun io: n-are nimeni nici o șansă în următorii doi-trei ani să facă mai multe postări decât el. A ajuns chiar să se citeze pe el însuși. Se bagă peste tot. Vorba ceea: ca o muscă mică ... Hai, sănătate la toată lumea! și să am pardon pentru ce am zis, monșerilor, dacă nu vă e cu supărare.
  4. paulrad

    Azi am băgat un granfondo de 133km cu 1800m. Poza clasică de Tg Lăpuș La birt am întrebat dacă e asfaltat până la mănăstirea Rohița. Ne lămurește barmanul că nu e asfalt până sus, dar sare în schemă drojderul de serviciu: aaa cu bicicletele puteți mere, io am fost! Spre Rohia Prima poartă a mănăstirii Rohia Urmează 2km de purificare cu pantă de până la 14%, medie 10%. A doua poartă Clădirea asta arăta foarte bine, mai ales partea din spate. Păcat că nu a fost niciun loc de unde să se poată poza cum trebuie. Detaliu Mândrie și beton. Gata vizita. Colegul de tură voia să o luăm spre Dej să ne întoarcem pe european, eu nu prea. Așa că am luat-o înapoi spre Tg Lăpuș, apoi spre Strâmbu-Băiuț - Cavnic să nu batem același drum. De la drumul ăsta și acuma îmi tremură imaginea. 15-20 km am mers mai mult pe axul drumului căci pe margine era asfaltul fin, dar denivelat, iar mai pe mijlocul benzii era foarte grunjos. Am ajuns pe Marte înaintea lui Elon Musk. Pauză de la trepidații Drumul e tot mai prost, dar măcar urcăm. Coborârea asta ne-a cam spart dinții. O privire spre Vf. 3 Apostoli înainte de a ieși din nou la asfalt.
  5. gibonu

    @dan tm Murmure de Flots II, vazut din fata. Si Murmure de Flots [simplu] vazut din spate. Avand in vedere ce spunea @Contas despre capacele de la magazii, as spune ca Murmure de Flots [simplu] este un slep autopropulsat iar Murmure de Flots II este un slep. Oricum, cred ca cel mai bine tot @Contas ne lamureste. In rest, multumesc pentru apreciere. Nu este niciun efort, doar placerea mea. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Miercuri, 06.06.2018 Nurnberg 25 km Cazarea la Nurnberg a fost Knaus Campingpark: https://en.camping.info/germany/bavaria/knaus-campingpark-nürnberg-19133 Pret: 15,70 Euro / noapte. Dusul, cu cabina intermediara, ideala pentru lasat hainele si geanta de ghidon. Chiuvetele pentru spalata vase. O mica sala in cladirea grupului sanitar, ideala pentru incarcat telefonul si citit ceva intre timp. Am ajuns in camping la ora 20:02 iar receptia, conform programului s-a inchis fix la ora 20:00. Am gasit un afis pe care scria ceva de genul "sunati daca ajungeti dupa ora 20:00", am sunat si nemtoaica de la capatul firului, intr-o engleza perfecta si putin mirata de apelul meu, mi-a spus sa-mi pun cortul si sa trec a doua zi dimineata pe la receptie pentru inregistrare si plata. In camping am stat langa un tip nascut in Tiroul de Sud dar care acum statea la Hamburg. L-am intrebat daca se considera italian sau austriac, iar raspunsul a fost tirolez. Frumos si diplomat. Omul facea cu bicicleta o tura de la Hamburg la Munchen, apoi de la Munchen continua alergare pe jos, pe trasee amenajate, pana la el acasa in Tirol. Plus ca a fost foarte impresioat de cortul meu si mai ales de spatiul interior al acestuia. El avea unul intr-o singura foaie si mi-a spus ca uneori dimineata, din cauza condensului "am impresia ca a inceput ploaia". Sala de congrese a Partidului Nazist, nefinalizata. Vazuta mai de aproape. Azi este un centru de documentare.
  6. gibonu

    @dan tm Multumesc. Am trecut si eu de mult ori cu trenul pe langa Canalul Dunare - Marea Neagra, stiu despre ce vorbesti. @Contas Multumesc pentru completare si apreciere. Sper sa revin cat mai curand cu ce am inteles despre notiunea de "dana" si "fila". --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Marti, 05.06.2018 - Partea a IV-a Dietfurt - Allersberg - Nurnberg 73 km Allersberg. Un indicator prezent langa multe poduri. Chiar si langa cele foarte scurte. Semnificatia indicatorului. Moscheea Selimiye din satul Allersberg din Bavaria. Am continuat alergarea pe drumul 2225. Spre Nurnberg. Pe drumul asta usor virajat prin padure, pe o coborare, a stat un Audi TT [masina sport] vreo 2 km in spatele meu, la o distanta rezonabila incat sa nu ma incomodeze, din simplul motiv ca nu avea vizibilitate totala pentru depasire. Iar cand m-a depasit masina s-a dus total pe cealalta banda. Autostrada A9 care face legatura intre Berlin si Munchen, pe langa Leipzig si Nurnberg. Paralel cu autostrada este o cale ferata pe care circula inclusiv trenurile de mare viteza ICE [Inter City Express] oarecum echivalentul german al TGV-lui frantuzesc. Cat am stat pe acolo au trecut doua trenuri, insa din cauza vitezei lor mari de deplasare n-am apucat sa le fac poza. Se observa faptul ca traversele de cale ferata sunt montate direct in beton armat si nu in piatra de concasor. Pista pentru bicicleta pana in centul orasului. Cehia si Praga nu erau prea departe. Spirala care se vede in poza de mai jos face parte strict din pista pentru biciclete. In apropiere de intrarea in Nurnberg am oprit la un semafor iar din masina de langa mine [un Audi A5 nou, cu numere de inmatriculare germane] s-a auzit, cu un puternic accent ardelenesc, "De unde haida?". In cele cateva secunde pana s-a facut verde i-am dat omului cateva detalii iar el mi-a urat drum bun. Asadar, inca un avantaj adus de steagul de pe bicicleta. Pana la camping nu a mai fost mult.
  7. LucianTheOne

    Salutare dragi colegi şi scuze de întârziere, sau mai bine zis absenţă... Am trecut prin câteva luni foarte zbuciumate şi pline de avenimente copleşitoare. Am devenit tătic, mi-am schimbat adresa de două ori, am fost promovat şi alte chestii ce m-au impiedicat să mai postez. Plus ca în noua casă nu am internet şi trebuie sa mă mulţumesc cu ceva firimituri de la vecini. Am să reiau serialul în curând că am materiale pentru multe episoade.
  8. Mookyama

    Tipul ăsta și-a pus numere personalizate. Mașina e înscrisă regulamentar în SuediaA venit omul în țară cu mașina și îl oprește Poliția Rutieră peste tot! ps: nu e PS.
  9. cafe6am

    Dupa aproape 2 ani, acest cadru a fost salvat de la moarte. Cineva ii sudase ghidaje de cablu, pe toptube. Au fost taiate si inlocuite cu unele pe colier. Gaurile in care se prinde emblema fusesera astupate cu alama, au fost refacute. Probabil acelasi destept ii daduse, in mod grosolan, si cateva gauri in BB. Au fost astupate cu metal topit. Downtube-ul era indoit. Teava a trebuit indreptata.
  10. MaC®

    Ne pare rău, cererea trebuie însoțită de dosar cu șină. Și programul este 8-14.
  11. gibonu

    Miercuri, 06.06.2018 - Partea a III-a Nurnberg 25 km Piata Hiroshima. O cladire in curs de demolare. Se observa ca nemtii nu si-au mai batut capul cu demontatul geamurilor cladirii. Spre Palatul de Justitie si spre cladirea in care s-au judecat Procesele de la Nurnberg. Pe scurt, a fost vorba despre 13 procese desfasurate in perioada 1945 - 1949, procese in care Aliatii invingatori [Uniunea Sovietica, Statele Unite, Marea Britanie si Franta] i-au judecat pe germanii invinsi [inalti oficili nazisti, militari, industiasi, juristi, medici, etc] in principal pentru crime impotriva pacii si umanitatii. Palatul de justitie. Cladirea in care s-au judecat procesele este situata langa palatul justitie, in spate la Pitstop. Vazuta mai de aproape. Indicatoare in cele 4 limbi ale invingatorilor si niciunul in limba germana.
  12. Una mișcată, deh, tehnolojia chinezească din 2014. Apoi am intrat pe un tronson de autostradă forestieră. Noroc cu autostrăzile astea că-s bune acuma toamna în schimb nu-s bune că se duce pădurea la vale...
  13. Caprele la pascut prin M-tii Cindrel.
  14. Ca să nu mai bocești atâta că ai fost jignit. Legat de postul invocat de la care a început discuția, dacă zic că ai probleme de înțelegere a unui text, mai plângi în vreo 5 posturi că ai fost jignit. Ca să traduc propoziția aia complicată: contradicția e dată de faptul că acționarea în instanță nu e nici decum rezolvarea rapidă. Apoi nu știu de unde ai înțeles tu că i-am zis să accepte orice i-ar oferi ăia, dar să nu-i dea în judecată. Așa mă întrebi pe mine dacă am avut astfel de incidente să vorbesc în cunoștință de cauză de parcă tu ești expert când chiar tu ai recunoscut că n-ai avut astfel de probleme din fericire, dar eu am dat exemple de cazuri care au fost rezolvate în ambele moduri. Apoi începi cu exemple din viața ta care n-au nicio legătură cu subiectul (cât ai stat prin străinătate, românisme, proteste). Înainte să mă întrebi de câte ori am ieșit în fața Guvernului, ar trebui să faci legătura logică și să îți dai singur răspunsul: niciodată, că-s din Baia Mare. Dacă vrei să mă întrebi de câte ori am ieșit la protest, îți și răspund. În concluzie: mai uită-te puțin și în oglindă și vezi și tu că ori cu cine interacționezi pe forum, o faci în același mod, indiferent de subiect. Că tot ziceai că are ceva @majikstone și că m-am aliat cu el să ne dăm like-uri reciproc.
  15. majikstone

    Doamna Dăncilă, dumneavoastră sunteți?
  16. La 10-15min de mine - Gusterland Imi place tot mai mult bicla asta
  17. Pt azi am avut planuri mari. 100km cu 2600m. În vârful primului deal, după numai 10km, ce să vezi? Vine ploaia. A sosit ploaia. Încet se termină, dar ne-a stricat mega-tura.
  18. majikstone

    In configuratia actuala, e pregatita pentru sosea, vreme buna si munte: - pedalierul 46/30 pe care il aveam in minte de muuuuulta vreme (momentan cuplat cu o caseta 11-25, cand ajung la munte o pun pe cea de 12-30) - schimbator fata nou (FD-5703 in loc de FD-5700, se impaca mult mai bine cu combinatia respectiva de foi) - cauciucuri noi (Panaracer Race Type A Evo 3, 700x25c, 225g bucata pe cantar fata de 240g declarate, flancuri albastre) - voi merge in general tot pe Bontrager AW3 de 32, astea sunt pentru duminici si sarbatori legale - intr-un impuls de moment, roti noi Campagnolo Scirocco C17 model 2018 - teoretic ceva mai aero, ceva mai rigide si ceva mai usoare decat Mavic Aksium (pe care le voi pastra pentru cand merg prin bălării sau cu bagaje dupa mine) Ramane de vazut cat va fi placebo si cat va fi un upgrade real, cert e ca demult salivam dupa niste roti cu profil de 35-40 mm si patternul G3 al Campagnolo de impletire a spitelor. Asa la o prima tura tot ce pot spune e ca noile cauciucuri sunt surprinzator de confortabile (bun, poate nu chiar ca alea de 32, dar confortabile oricum), va trebui sa fac niste sute de kilometri ca sa trag o concluzie pertinenta. PS: stiu, un numar deloc neglijabil de persoane se vor rasuci in mormant, respectiv isi vor scuipa cafeaua sau ceaiul de mușețel pe ecran in momentul cand vor vedea ca am pus roti Campagnolo pe o bicicleta echipata Shimano 105, dar asta e, imi asum aceasta lipsa de ortodoxism cuantic.
  19. Padurea din Ganeasa e ok chiar si dupa ploile din ultima vreme caci intra foarte rar utilaje grele in ea fata de Cernica. Poteca paralela cu lacul e superba[emoji41] Sent from my SM-A520F using Tapatalk
  20. MaC®

    Șamp Elizee. Doi dă e, pur l'acsan. E pur etr pliu moan deo realite. Vez că nu "ști" să vuorbejte corect? E ca aia cu copi/copii/copiii, eh?
  21. Până a ajuns vărumio la punctul de întâlnire m-am dus să studiez fauna din parc. Am pozat doar lacul cu pești nu și felinele de pe pista de alergare. Apoi am purces către un forestier mișto ca să nu dăm de noroaie. Am zis că ar merge un PR la urcare, dar mi-a trecut chiar înainte să intrăm pe forestier. Aici deja mă dureau toate cele pe partea dreaptă: din talpa piciorului până sub coaste. Pe stânga era mai bine, durea doar celebrul genunche. Așa că am oprit la o poză. Cum am văzut că nu tare-i spor la pedalat, am oprit și pe coborâre la o poză. Minunăția de drum se termină brusc după o vreme. Dacă cobori pe un abrupt vreo 100m, poți să continui și să ieși la șosea, dar noi am făcut cale întoarsă.
  22. La o berica deasupra la Rasinari! Doua Capre la munte ca asa le sta bine....una 29' Al si una 27.5 Cf
  23. Inca mai sunt balti si noroi la Cernica, dar practicabil. M-am intalnit si cu 4 mistreti aflati la SPA in mlastina Tanganu.Nu stiam ca pot sari asa mult, cand i-am vazut zburand din mlastina peste poteca pentru a se retrage in padure[emoji41] Sent from my SM-A520F using Tapatalk
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up