Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 10/25/2020 in all areas

  1. EyesOnly

    Ziua 4: Hallstatter See - Gößl Grundlsee Dupa ce ne activam de dimineata, pregatim bagajele, lasam corturile la soare sa se usuce si facem o plimbare sa vedem Hallstatt. E o dimineata placuta si deja putin cam calduroasa. In oras e plin de asiatici, peste tot, te calca pur si simplu pe picioare. Ne plimbam, printre asiaticii agitati, prin orasel. Incercam in acelasi timp sa gasim un magazin de articole sportive/outdoor. DIn pacate, nu gasim bete universale cort - solutia gasita acu 2 zile trebuie sa mai functioneze pentru BuGy Ne intoarcem la camping. ne strangem corturile si pornim spre urmatoarea destinatie. Iesim din Obertraun pe acelasi traseu pe care o gafasem acu cateva zilem, cand am venit - "v-am zis eu ca pe aici trebuie sa mergem si nu m-ati crezut" Dupa vreo 13km incepe o urcare brutala. Indicatorul arata o rampa incredibila. Nu cred ca a fost chiar asa, dar pe acolo sigur a fost. Siri injura de mama focului in spate. E momentul in care gasim inca un nivel de categorie a catararilor - categoria a 4a, a 3a, a2a, 1a, speciala si.....nivel de dificultate "bag poola" Trecem la sesiune de push bike, ca altfel nu se poate. Chiar si asa, sub soarele care ne incinge bine, tot greu parcurgem bucata aia relativ scurta. Masinile trec pe langa noi, suntem pe asfalt nu pe pista, ne claxoneaza si ne fac semne de incurajare. Lasand la o parte dificultatea urcarii, peisajele tot frumoase raman. Terminam cu rampele brutale si facem pauza de revigorare. De aici umreaza un fals plat, in usoara coborare. Inainte de Bad Ausee avem parte, din nou, de o scurta urcarre mai dificila. urmata de o urcare lejera dar constanta pana in oras. Traseul si caldura ne-au chinuit desrtul de mult asa ca facem pauza sa mai "ungem lantul" putin Ne ascundem la umbra unei terase si suntem serviti cu zambetul pe buze. Ospatarul chiar schimba cateva cuvnte cu noi, de unde venim si unde mergem. Unii nu au probleme prea mari cu caldura. Pedalam pe malul raului Grundlseer Traun, avem parte si de cateva portiuni cu umbra superba. Dupa vreo 5km de la Bad Ausee, dam de capatul Grundlsee ascuns pitoresc printre munti. Arata superb, mai ca-ti vine sa te opresti si sa ramai acolo - dar noi trebuie sa pedalam pe malul stang pentru a ajung tocmai in celalalt capat. Mai avem vreo 11km pana la destinatie si ne bucuram de fiecare moment, chiar daca pedalam pe drum de masini. Ajungem la Camping Gößl. E super super plin. Desi e amplasat intr-o zona superba, nu ai parte de umbra de niciun fel, nu sunt copaci pe campul pe care e plasat. Planul ar fi sa stam doua nopti aici - sa ne relaxam pe malul Grundlsee, sa ne plimbam cu barcile cu vasle pe Toplitzsee si sa vizitam imprejurimile Kammersee. Intrebam de loc de cort, ni se spune ca e arhiplin si nu au unde sa ne puna. Ni se ofera, pana la urma, doua variante - pe un teren din stanga campingului, teren cam in panta sau pe o portiune plata de pamant in spatele cladirii bucatarie. Incercam ambele variante dar, pe primul loc o cam luau corturile la vale, la al doilea nu era nicio sansa sa le ancoram acolo. Revenim, din pacate, la a 3-a varianta oferita: o singura noapte de cazare, pe un loc unde a doua zi urma sa vina o rulota. Ne adaptam la situatia in care ne aflam, intindem rapid corturile si ne indreptam spre malul lacului. Ne racorim partial la o terasa si apoi incercam apa super calda si curata a lacului. In timp ce ne balacim stabilim ca o sa pregatim cina pe malul lacului. Sigur o sa fie mai bine decat in aglomertia campingului. Ceva mai tarziu ma intorc la cort sa aduc cele necesare pregatirii cinei. Meniul din aceasta seara - niste wursti deliciosi prajiti, orez cu porumb si fasole. Tarziu in seara ne intoarcem cam praf la corturi. O sa dormim neintorsi. Peste noapte se abate peste noi o ploaie cu vant puternic si fulgere. Ies sa strang hainele de pe gardul de langa cort. Adorm cu speranta ca o sa gasim inca un loc de cort si pentru a doua noapte aici.
  2. feribotu

    Ziua 1 partea a 2-a. Viscri- Crit- Mesendorf Alimentat fiind cu 1l de combustibil cu cifra octanica de 5%, am zis ca este momentul sa-mi fac curaj sa o iau pe druml spre Bunesti, cel care stiam din tura de acum 2 ani ca era cam praf. Nu mica m-a fost mirarea cand am dat de un drum proaspat asfaltat, numai bun pentru partea a doua a turei. Viscri in vale, pozat de pe scurta urcare de la iesirea din sat: Si daca tot suntem pe topicul asta, inca o poza cu colinele Transilvaniei: Drumul serpuieste miraculos sub ultimele raze de soare: Singurul impediment era un puternic vant de fata, dar si asta parca lucra in favoarea mea, prelungind o zi minunata de pedalat: Pozele facute contra directiei de mers sunt mai luminoase, nefiind contre-jour ca cele de mai sus: Deja se facuse aproape ora 20, iar cum masa se servea doar cel tarziu pana la ora 20:30, am intrat un pic in viteza, fara opriri in Bunesti si Crit. Drumul pustiu de la Crit spre Mesendorf: O placere sa pedalezi pe astfel de drumuri necirculate, intr-un pesaj de vis: Prima zi se termina frumos, la un pahar de vin si un mic foc de tabara, pe terasa din spatele surei: Mai prind un colt de luna pitit dupa cealalta sura (in lucru) Iar apoi merg la odihna, dupa o zi absolut minunata cu timp frumos, peisaje superbe si carari sau drumuri aproape neumblate, numai bune pe timp de pandemie.
  3. Claudiu Moga

    In curand ajung in Skofja Loka, un orasel medieval, o adevarata bijuterie arhitectonica. Pentru a ajunge in centrul istoric am de traversat un pod peste raul Sora. Stau la o terasa, mananc un burek, mai povestesc cu o fata si ulterior campez langa oras in apropierea unor supermarketuri.
  4. gibonu

    Vineri, 31.07.2020 - Malnas Bai - Valea Zalanului si retur pe acelasi traseu 17 km De la Miercurea Ciuc la Malnas Bai am mers cu bicicletele pe masina, iar masina am parcat-o pe strada care mergea spre halta din localitate. Pe o masina din Malnas Bai. Singurul indicator spre Valea Zalanului care exista in Malnas Bai, probabil montat prin grija unui localnic. Drumul este integral pe macadam si incepe cu o urcare. Apoi drumul se domoleste iar pesisajul se deschide. Insa nu pentru mult, pentru ca drumul intra in padure si urca. Nu se vede prea bine in poza, insa panta este destul de accentuata. Alta deschidere. Apoi urmeaza o coborare si apoi plat pana la intrarea in Valea Zalanului. Aici am stat vreo juma' de ora de vorba cu un domn care isi pastea vacile. Nu orice vaci, ci unele de 2000 [doua mii] Euro bucata. Domnul respectiv era fostul primar din Malnas Bai, care s-a saturat de politica si s-a apucat de crescut vaci, fiind furnizor de lapte al unei importante firme de lactate din RO. Tot de la acest domn am aflat multe amanunte interesante despre relatia dintre romani si maghiari si despre viata cotidiana din judetul Covasna. Cel mai tare amanunt: cu cativa ani in urma, pe vremea cand era primar, omologul sau la de Aita Mare [sat de langa Valea Zalanului] a primit o adresa de la Budapesta prin care era anuntat ca un mic pod rutier are deja 100 de ani vechime si ca ar fi necesara repararea lui.
  5. gibonu

    @mumus Cu cea mai mare placere. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Sambata, 01.08.2020 Miercurea Ciuc Nu puteam pleca din Miercurea Ciuc fara sa vedem cate ceva din oras si mai ales Muzeul Secuiesc al Ciucului. Cofetaria lui Eduard Novak, localizata pe strada pietonala Sandor Petofi, langa capatul de langa consulatul Ungariei. Interiorul este decorat cu fotografii ale marelui campion iar marfa produsa in cofetarie este excelenta. Monumentul Ostasului Sovietic. Va urma si steaua rosie din varful obeliscului. Placutz trilingv in romana rusa si maghiara. Catedrala ortodoxa Sfantul Nicolae unde am aprins o lumanare pentru inca o tura reusita. Ca sa fie si pentru altele.
  6. Claudiu Moga

    Soseaua este impecabila cu trafic redus, recomandat pentru cicloturism. Pe traseu ma intalnesc cu un ciclist slovean care ma intreaba unde merg. De la Crni Vrh am o lunga coborare pana la Godovic. De aici cotesc la stanga spre Idrja unde opresc sa-mi cumpar ceva de mancare de la un supermarket. E cazul sa fac pauza de masa. O felie de pizza la mercator costa doar 1,19EUR. Urmeaza o catarare draconica spre Ziri cu o rampa medie de 9% cam ca si traseul spre pasul Valcan la noi. Catararea ma stoarce de energie. Efortul fizic este marea mea dragoste. Sunt cel mai fericit cand dau sa ma prapadesc dand la pedale pe infernale rampe care ma invata ca viata e o provocare, o lupta si un dor. Sfarsitul nu-i aici! Baga mare Carpaticus! Dupa mult chin ajung la un izvor sa ma reimprospatez. Se poate manca si ieftin asadar in Occident.
  7. EyesOnly

    Inainte de a pleca in tura asta am cumparat un lacat cu alarma - mare si destul de greu, odata blocat, in momentul cand cineva il misca incepea sa urle de trezea toti mortii. Cred ca l-am folosit doar in primele 2 nopti - in campingul din Salzburg si in urmatorul. In rest, nu a fost decat o greutate in plus in bagajele mele. Fiind si prima oara cu cortul intr-o excursie cu bicicleta, le-am cam legat intre ele peste noapte, in fiecare seara. Ziua 5: leeneeeeee maxima Ziua 5 a insemnat o zi cu relaxare si lene crunta pe malul Traunsee. Petrecem majoritatea timpului in caming, cu o carte intr-o mana si o bere in alta. Ne balacim in apa lacului. Profitam de ocazie si folosim masina de spalat rufe(cu fise) pentru a ne pune la punct echipamentul. Era ceva zi de sarbatoare in familia proprietarului - se pun pe gatit niste burgeri home-made incredibili si pe tot felul de povesti vesele din care nu intelegeam nimic(nici nu am incercat prea mult) Pe seara gatim niste cartofi taranesti alaturi de o salata. Ploaia da putin peste noi dar nimic de speriat. Ziua 6: Traunsee - Attersee Cel mai simplu mod de a descrie aceasta zi: tot un deal si-o vale. Bem cafeaua de dimineata, ne strangem catrafusele si pornim la drum. Pana la Gmunden, vreo 8km, in facem pe malul lacului. O scurta pauza de poza pe faleza in Gmunden - avem cativa nori deasupra noastra dar prognoza arata destul de bine pentru restul zilei Doi pescari harnici sunt deja pe balta Din Gmunden, iesim spre stanga, printr-o zona industriala destul de aglomerata si intortocheata Nu stiu daca chiar pe acolo era traseul oficial sau ba, dar pedalam vreun kilometru pe DN145 - un drum cu doua benzi pe sens incredibil de aglomerat. Toti trei avem senzatia ca nu e locul nostru acolo si ca trebuie sa gasim varianta alternativa. GPX-ul meu de acasa continua pe acel drum dar eu nu am de gand sa ma "chinui" pe acolo. Studiez putin harta, in timp ce-mi aud injuraturile de acum clasice, gasesc o varianta alternativa si parasim drumul aglomerat in dreapta. Dam de un traseu superb, prin padure si printre campuri cultivate. Totul e un verde incredibil. Aveam sa sub-traversam drumul aglomerat de cateva ori in urmatorii km. Dupa cum ziceam la inceput, urcam si coboram, urcam si coboram. Ne deplasam printre ferme care mai de care mai cochete, La una din ele am vazut si un ventilator imens(cred ca vreo 3 metri diametru avea) care sa asigure conditiile necesare vacutelor de la interior - deh, austriecii si ideile lor. Ne deplasam la un moment dat paralel si cu autostrada A1/Westautobahn pe care am venit acum cateva zile la Salzburg. La un moment dat o sub-traversam. La baza unui nou deal abrupt gasim si cateva mure delicioase Drept rasplata pentru mure avem parte o noua super repriza de push bike, sub soarele incins la maxim. E greu de tot la deal. Ca sa ne fi mai usor, pe langa noi trec in viteza tot felul de mosneguti si babute, cu biciclete fara bagaje si.......electrice, evident. Facem o pauza de rehidratare la Schörfling am Attersee. Am facut bine ca am ales aceasta pauza. Aveam sa aflam ca urmatorii 6+km sunt in continua urcare cu portiuni abrupte si criminal de abrupte. Cea mai nasoala, undeva pe la Berg im Attergau - 1km cu medie de 11% si maxima de 20%. vedem si lacul urmator, in zare, departe de noi (fi-v-ar piscina sa va fie) O noua urcare scurta si foarte solicitanta. Eu in fata, BuGy putin in urma mea, Siri si mai in spate. Ajuns in varful catararii ma opresc sa reunim gasca. BuGy apare rapid dar Siri nu se arata deloc. Dupa cateva minute intram putin la griji si ma gandesc sa ma intorc. Apare incet si ea. Ne povesteste ca un nene de la casa pe langa care am trecut pe urcare a intrat in vorba cu ea. A vazut drapelul si a crezut, initial, ca e tricolorul Italiei(?!?) Dupa 2-3 cuvinte afla ca era un roman in varsta de 61 de ani plecat de mult din tara, cu origini in Sibiu(mama) si care a locuit, pana la plecarea pe meleaguri mai bune, I-a oferit la Siri apa rece, cata doreste si si-au luat la revedere cu toate urarile de bine, In sfarsit dam mai mult in coborare, de aici. Teoretic mai avem vreo 4km pana la destinatia planificata a zilei - Seecamping Gruber, Nußdorf am Attersee, Austria Ajunsi la destinatie, poftim belea - camping-ul e full si nu avem nicio sansa sa ne cazam. E si pe la orele amiezii cand majoritatea receptiilor sunt inchise. Arunc ochii pe harta, mai gasesc cateva in zona si ma apuc de sunat. la Camping Bruckbacher, imi raspunde greu un batranel(dupa voce) care vorbeste foarte greu(parea ca l-am trezit din somn) si ne intelegem destul de dificil in engleza/germana. Cadem de acord ca are liber si ne indreptam spre el. In curtea casei mare si vechi, un tanar care n-are habar de engleza. Apare mosul, ma bucur ca nu l-am trezit din somn mai devreme - pur si simplu asa vorbeste el. Pe iarba din curte are cateva custi cu iepurasi Isi ia bicicleta veche si imi face semn sa il urmez. Mergem vreo 200 de metri maxim, ajungem in gradina din spatele casei - acolo putem sa ne alegem loc de cort. Pe drum trecem pe langa o cladire mare cu mansarda - la parter avem baile si dusurile, afara o zona de spalat vasele si o cladire mai mica cu masina de spalat. Mansarda o sa o vizitam mai tarziu(si tare o sa ne bucuram de existenta sa ) Are o zona mare plina cu rulote tractabile, puse la punct fix acum, de inchiriat. Noi ne asezam vis-a-vis de ele, pe o zona cu multa iarba. De la zona de camping, pe un drum ce trece prin livada(altui proprietar probabil) ajungem rapid pe malul lacului. Insfacam niste beri si pornim la balaceala Dupa ce ne-am racorit, ne intoarcem la corturi si pregatim ceva de-ale gurii. Urmeaza o relaxare maxima, udata cu niscaiva bere Mai spre seara, facem o plimbare pana la lac, din nou. Nu ratam, evident, inca o portie de balaceala. Ceva mai tarziu, pe intuneric, ajung in camping doi prieteni din gasca noastra. Locuiesc in Viena si au venit special aici ca sa ne vedem. SI-au adus si cortul "la minut" de la Decathlon, impreuna cu o saltea adunata nush de unde. Evident, ne lungim la multe povesti pana tarziu in noapte alaturi de cateva pahare de whiskey. Noapte buna, copii!
  8. majikstone

    Sends bobs and vegana.
  9. Claudiu Moga

    Dupa o seara agreabila campez langa localitate aproape de un canal unde pescuitul e interzis. Day 21) Caposile - Palazzolo dello Stella In nici o ora de pedalat ajung la Lido di Jesolo, celebra statiune pe riviera venetiana. Ma bucur sa revad frumosii leandri. E cazul sa fac si eu o baie in Adriatica. Plaja lunga de cativa km este cam goala fata de anii trecuti.
  10. gibonu

    Joi, 30.07.2020 - Partea a III-a Gheorghieni - Izvorul Oltului si retur pe acelasi traseu 25 km La coborarea spre Gheorghieni ne-am oprit ca sa admiram mai bine minunea tehnicii din domeniul forestier. Ce se vede in pozele de mai sus costa 300.000 [trei sute mii] Euro. Bani d-astia, de acum. Sau cel putin asta mi-au spus cei doi domni care erau cazati intr-o remorca de langa utilaj. Tot ei mi-au spus ca TAF-ul inca reprezinta un utilaj de baza in exploatarea forestiera. Motivul: TAF-ul este usor si se poate deplasa prin noroi [mai ales dupa ploaie] chiar mai bine comparativ cu minunea tehnicii de la John Deere. Inutil sa mentionez ca cei doi domni, desi erau muncitori forestieri care mare parte din timp si-o petrecerau in remorca din padure, erau fluenti in limba romana. Localitatile cu care orasul Gheorghieni este infratit, inclusiv doua cartiere din Budapesta. Peste zi, masina a stat foarte bine in parcarea de la Kaufland. Pe strada, in Miercurea Ciuc.
  11. paulrad

    Sunt mai multe topicuri pe tema câinilor și nu m-am putut hotărî pe care să-l aleg, așa că las știrea asta bună aici. ”ÎCCJ: primarul răspunde pentru prejudiciul suferit efectiv, dar și pentru cel afectiv al cetățenilor atacați de câini în spațiul public” https://www.facebook.com/IRECROMANIA/photos/a.436289293141994/3184572571646972/
  12. Claudiu Moga

    Pt Megabicicleta - Nici o pana in tot turul, a fost cu noroc! Localitatile sunt idilice si infloritoare. Intalnesc un totem. Intr-un sat gasesc un grup statuar foarte bine realizat. In Smlednik, o localitate din zona, se pare ca inceput o mare rascoala taraneasca prin secolul al XVI-lea. Sculpturile sunt sugestive! Viata era grea pt iobagii iar plebeienii zilelor de astazi nu sunt nici ei foarte fericiti!
  13. Traveller

    Uite, așa arată un gravel cum se cade, domne! https://freerider.ro/noutati/bombtrack-hook-ext-ti-e-un-gravel-bike-din-titan-facut-sa-reziste-o-viata-167266
  14. gibonu

    Adica unde a fost "marea jignire" ca omul ti-a oferit, gratis, o carafa de apa plata cu lamaie? Ca poate imi scapa mie ceva.
  15. MLADEN

    Am fost până la Lidl în seara de Halloween și m-au speriat foarte tare niște oameni fără mască.
  16. EyesOnly

    Tura 11: Fosta Cabana Urlea/Valea Sambetei Cand am terminat cu tura precedenta, prin Rezervatia Belioara, nimeni nu avea habar ce ne asteapta. Si uite ca a dat starea de urgenta peste noi, am ramas inchisi in prin case si muntele parea tot mai departe. O lipsa totala de activitati outdoor, inclusiv plimbarile pe munte. Dupa starea de urgenta, hotaram sa ne miscam putin pana la tara, pe langa Fagaras. in weekend-ul cu Rusaliile. Amicii mei pornesc cu masina, eu aleg sa fac vreo 100km pana acolo, evitand DN1, pe bicicleta Petrecem restul zilei de sambata la relaxare, in aer curat si AFARA din casa. Ne indeletnicim cu "chestii" de la tara Zilele de Duminica si Luni le rezervam pentru dezmortire prin muntii de pe langa noi. Duminica, ne deplasam de la Manastirea Breaza catre Fosta Cabana Urlea, prin Poiana Coltului. (Intre timp, cabana nu mai exista asa dezolant cum arata aici. Totul a ars pana la temelie si se vad doar resturi dintr-o asa-zisa cabana.) Avem parte de un traseu predominant prin padure, mai mult sau mai putin defrisata. Adunam si cativa hribi si niste floricele si ajungem la Fosta Cabana Urlea De aici, intoarcerea se face pe triunghiul albstru, pe valea raului Brescioara. Un traseu foart abrupt la inceput, pe drumuri de TAF dar cu peisaje superbe. Raul ne insoteste pe tot traseul, la inceput fiind nevoiti sa il traversam de vreo 6-7 ori. De asemenea si ploaia a hotarat sa ne insoteasca, dar nu e foarte puternica La final de traseu, povestim cu o salamandra si, ceva mai tarziu, povestim cu niste sticle de vin :-D Luni ne deplasam spre Statiunea Sambata si, de aici, mai departe cu masinile pe forestierul de pe Valea Sambetei. Pornim apoi la picior, pe traseul plin de "pantofari" in cautarea Pesterii lui Arsenie, urmand traseul prin padure pana la Cabana Sambata Vedere asupra cabanei si, in departare, Fereastra mare a Sambetei - pe care o vom aborda cu alta ocazie Dupa ceva pranz si bere la cabana ne indreptam spre masini. Facem o oprire de "alimentare" la pastravarie si ne indreptam spre casele noastre, fericiti ca putem sa ne plimbam din nou pe munte.
  17. Traveller

    S'tem numa ochi și urechi în direcția asta!
  18. Traveller

    Dacă își asumă, da. Oameni ciudați, domne. Poate le e ciudă că au stat în casă, că aveau un plan asemănător și n-au putut să-l pună în acțiune. Sau poate nu le plac cîrnații.
  19. Revin cu niste lamuriri in privinta austriecilor de la Sportokay. M-am riscat sa le transfer banii prin banca, am platit cu un carf BT si am pierdut un pic la schimbuk valutar, dar in niciun caz cat as fi pierdut daca as fi facut tranzactia prin Paypal la cursul lor. In privinta celor de la Revolut nu stiu ce sa spun , mai ales dupa ce au dat chix cu o plata. Deocamdata nu mi se par f siguri ptr a le lasa pe mana sume considerabile. Suma nu a fost deloc neglijabila, dar de la 4200 de euro la 3400....este o reducere consistenta. Am solicitat reduceri si la comerciantii romani. Cu chiu cu vai am "stors" un 10% de la unul dintre ei., dar incerca sa imi bage pe gat o bicla marimea M desi mie imi trebuia L. Cel mai important : foarte rapid am putut discuta telefonic cu acel consilier de vanzari care mi-a facut oferta de pret. Am platit pentru transport 5,99 euro. Deoarece cutia a avut 30 kg , din Austria pana aici bicla a facut 2 saptamani. Mai bine zis de cand ei au primit banii de la mine si au dat comanda de curier. Am discutat telefonic si cu cei de la Sportokay si cu AFS, curierul agreat de ei. Transparenta totala, amabilitate maxima, totul pe principiul "tu cumperi de la noi si noi facem totul pentru ca tu sa fii multumit si sa revii pe viitor". Am primit cadou si o trusa de la Topeak in valoare de 100 de euro. Cutia biclei a sosit in perfecta stare. O eticheta mare format A4 galbena ma atentiona ce trebuie sa fac mai intai, pasii pe care trebuie sa ii urmez (incepand de la inspectarea cutiei, ce masuri trebuie sa iau daca observ ca ceva nu este in regula si pana la ordinea in care imi recomanda sa montez bicla). Bicla nu a avut nici cea mai mica zgarietura, nu a prezentat nicio urma de folosire, bateria a venit in cutia ei, destept pozitionata in cutie ptr a nu lovi ceva in timpul transportului. Avea montata pe ea capacul de protectie si garda de jos (un soi de cauciuc mai dur). A sosit fara pedale (m-au atentionat asta dinainte), am gasit in cutie si o punguta cu tot felul de accesorii necesare - cadou din partea lor plus un cupon de discount de 10% pentru viitoarele cunparaturi. Pe prima pagina in cartea de la Scott aveau grija sa te sfatuiasca sa porti casca, manusi etc ptr. a fi in siguranta. Apoi era specificat ca bicicleta este un vehicul care, condus iresponsabil, iti poate aduce moartea. Mda. Safety first ! Cam astea fiind spuse, experienta mea cu Sportokay a avut un final fericit. Sper sa ii fie cuiva de ajutor acest "review" al meu. Multumesc celor care au raspuns la topicul meu !:)
  20. gibonu

    Sambata, 01.08.2020 - Partea a IV-a Miercurea Ciuc Comitele superm al Comitatului Ciuc in perioada 1906 - 1910. Si copia tinutei festive a comitelui. Aparitia caii ferate in Ciuc.
  21. EyesOnly

    Tura 20: V. Porumbacului - Cabana Negoiu - Vf. Negoiu(2535m) - Custura Saratii - Vf. Serbota(2331m) - Cabana Negoiu - V. Porumbacului Daca in Iulie am ales sa mergem pe al doilea cel mai inalt varf din Romania pornind de la Balea Lac, astazi 3 Octombrie, ne propunem sa urcam pe Valea Porumbacului, trecand pe la Cabana Negoiu. Pe langa atingerea varfului avem o alta provocare in fata - traversarea Custurii Saratii, de la baza Vf. Negoiu spre Vf. Serbota - una dintre cele mai frumoase(si destul de tehnica) portiuni din Muntii Fagaras. Pornim, ca de obicei, dimineata devreme din Sibiu. Mergem spre Porumbacu de Sus si, de aici, mai departe vreo cativa km buni pe forestierul(in stare destul de rea) de pe Valea Porumbacului. Pe la 6.40, suntem deja in traseu, cu cateva minute bune de deplasare la frontala. Urmam marcajul TA, spre Cabana Negoiu Poteca urca destul de lejer, in sperpentine, prin padure si, dupa aproximativ 1h30, poposim pe terasa Cabanei Negoiu(1546m) Ceva zapada ne asteapta pe culmile inalte In fata cabanei, un panou informativ cu traseele din zona Dupa pauza de la cabana, continuam pe TA, pe Drumul Zmeilor - un traseu pe sub stanca, cu portiuni de poteca ingusta si zone cu podete de fier peste niste vagauni super adanci. Unele dintre podete nu (mai) au niciun fel de balustrada si ai un sentiment destul de ciudata cand privesti sub ele prin gaurile din platforme Urmatoarele trei poze nu imi apartin, sunt luate de aici Avem parte de o vreme calduta(7-8 grade sau si mai jos in anumite zone) dar vantul e teribil si ne face sa simtim cu totul altfel temperatura. Continuam pe Valea Saratii In fata ni se arata Custura Saratii, pe care urmeaza o sa parcurgem ceva mai tarziu Urmeaza o urcare abrupta, destul de obositoare, in serpentine spre Piatra Pranzului si, mai departe, spre Saua Cleopatrei Ajungem la Piatra Pranzului si facem popos - deh, scrie acolo ca e rost de pranz. Ne ascundem de vant pe dupa pietrele masive Dupa pauza, urmeaza o sectiune cu panta mai domoala, dar cu bolovani uriasi care trebuie escaladati - nimic de netrecut, doar ceva atentie mai multa. Mai ales ca avem parte si de cativa centimetri buni de zapada. Cat p-aci sa ne intepam in Acul Cleopatrei Ajungem in Saua Cleopatrei si ne clatim ochii, bine batuti de vant, cu peisajele inconjuratoare. Inceputul Custurii Saratii ni se arata in fata. Dar lasam pe mai tarziu. Continuam pe curba de nivel, BR, pana ajungem la baza urcusului abrupt spre Vf. Negoiu. Ceata deasa acopera tot muntele - Custura Saratii nu se vede absolut deloc si incepem sa avem dubii daca o sa o parcurgem la intoarcere sau ba. Pe vreme cu vizibilitate buna - ultima urcare spre varf pare foarte grea si dificila. Dar, cu ceva grija unde iti pui mainile si picioarele, cred ca orice persoana poate aborda aceasta portiune Noi nu prea avem parte de vizibilitate, asa ca vedem doar cativa metri in fata noastra. Pietre ude, cu zapada si senzatie de frig de la ceata. Dupa exact 3 ore de la Cabana Negoiu - bifam al doilea cel mai inalt varf din Romania. Ceata ne impiedica sa vedem imprejurimile, vantul ne matura destul de tare. Pret de cateva secunde soarele isi face aparitia si varful se mai lumineaza. Dupa sedinta foto corespunzatoare, coboram spre Saua Cleopatra pe acelasi traseu abrupt pe care am urcat. Atentia este la nivel maxim - pietre ude, zapada, ceva noroi. Vremea tine cu noi, ceata se imprastie. Custura Saratii si Vf. Serbota ni se deschid in toata splendoarea lor Umbla vorba c-ar fi razboinicii gemeni ai muntilor dar va asisgur ca nu e asa :-D Traversarea Custurii Saratii e un du-te vino jos-sus-jos, stanga-dreapta-stanga peste creasta. Portiuni tenice de lanturi si cabluri se scucced. E o "adevarata placere" sa pui mana pe lanturile reci si, mai ales, pe cablurile ude. Noroc cu manusile. Vantul bate necontenit. Cand ne aflam pe partea nordica a crestei suntem feriti de vant si ne este foarte cald. In zonele in care ne deplasam pe stanga, vantul ne lipeste de stanci. Incepem cu o portiune de coborare, pe lanturi Catelului adoptat pe traseu "Patrocle" ne supravegheaza atent Ne apropiem incet, dar sigur, de urmatoarea destinatie Continuam, pe partea dreapta a crestei, pe poteca ingusta, cu scurte portiuni cu lant si pietre mai mari. Luam aminte la sfaturile bine articulate pe care le primim Urmeaza escaladarea unei pietre mari, plate, la un unghi aproape vertical, prevazuta cu lant pe lateral si, cel mai important, cu mici lanturi in zig-zag pentru sustinerea picioarelor Si mai aproape Avem parte de o noua urcare verticala, cu lanturi. Doua stanci mari, de o parte si de alta, las un gol masiv intre ele. E musai sa te tii bine de lant si sa te urci pe marginile pietrelor. Daca intri in acel gol, e dificil sa mai continui urcarea. Cu putina forta in brate, se rezolva destul de usor. Se creeaza chiar si ceva aglomeratie, asteptam rabdatori sa ne vina randul Traversam apoi pe partea stanga a crestei, urmeaza zone cu pietre mari si ceva lanturi lungi, nu foarte dificile O scurt privire in urma si continuam cu o noua urcare abrupta, dotata cu cabluri si ceva lanturi. Cablurile sunt ude si facem rapid o balustrada, in paralel cu cel mai lung dintre ele, folosind funia din dotare Inca o zona scurta, de catarare pe pietre si ajungem, in sfarsit, sa admiram peisajele oferite de Vf. Serbota Vantul nu ne lasa in pace mai deloc, la fel cum ne-a cam chinuit toata ziua. Ne dam pe dupa o piatra pentru o pauza bine-meritata inainte de incepe coborarea pe BA. spre cabana Inceputul coborarii e destul de abrupt si cu mult pietris in miscare. Urmeaza apoi coborare pe curba de nivel, in serpentine, scuturati bine de vant. Continuam lunga coborare pana la Cabana Negoiu si, de aici, mai departe spre masini si, si mai departe, spre Sibiu incheiem dupa aproape 12h30 de traseu, din care doar 6h30 in miscare. Fata si obrajii imi ard de la vantul care ne-a chinuit toata ziua, ochii rosii arata de parca as fi sudat 2 zile fara masca. Per total o zi superba, incununata cu atingerea obiectivelor zilei, cu piesaje superbe si, cel mai important, cu toata lumea ajunsa intreaga si nevatamata acasa. P>S> Un video, ce nu imi apartine, cu traversarea custurii, in sens opus fata de noi - de la Serbota spre baza Negoiului L-am vizionat putin, inainte de plecare, alaturi de altele. Am avut momente cand ameteam stand pe scaun si aveam dubii ca as vrea sa parcurg acea zona de traseu. Privind, la rece, dupa traversare - in video senzatia de pericol e amplificata de pozitionarea camerei pe cap; cu atentie maxima in anumite portiuni si ceva experienta de baza, se poate parcurge acest traseu fara probleme. In acest video parcurgerea se face in invers - dupa ce am observat traseul la fata locului, cred ca as prefera sa il fac tot in acelasi sens in care l-am parcurs, de la Negoiu spre Serbota. Zonele de abrupt pe lanturi si cabluri mi se par mai usor abordabil in urcare, decat in coborare.
  22. gibonu

    @megabicicleta Se mai gasesc si azi astfel de dormitoare. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Sambata, 01.08.2020 - Partea a III-a Miercurea Ciuc Mesterul sindrilar [sigur asta nu-i denumirea corecta]. Partea dintre uneletele sale. Si produsul final. Alte unelte pentru prelucrarea lemnului.
  23. EyesOnly

    Tura 10: Rezervatia Scarita – Belioara Poșaga de Sus – Șesul Craiului – Coșul Boului – Poșaga de Sus 29-Feb-2020 Continuam cu o superba tura de iarna-primavara, in Masivul Muntele Mare - Circuitul Scarita Belioara Traseul pornește pe un drum forestier spre stanga, iar după cateva sute de metri urca abrupt pe o pajiste avand în spatele nostru abruptul numit Sesul Craiului. Urmeaza o portiune tehnica, o urcare destul de abrupta pe stanci, de vreo 200m lungime - cu putina atentie si fara a fi nevoie de tehnici de catarare trecem destul de rapid peste aceasta zona. Intam apoi in padure si continuam urcarea pana iesim inntr-o poiana mare, cu superbele case cu acoperis de paie ce predomina in aceasta zona DIn poiana continuam urcarea pana in creasta, la aproximativ 1300m. De aici, mai departe pana ajungem sus In Sesul Craiului, deasupra prapastiilor pe care le admiram de jos. Ni se deschid niste priveslisti incredible, zapada ajuta si ea la crearea unui peisaj de vis. Continuam pe poteca ingusta, in anumte zone poteca este chiar pe marginea prapastiei si necesita mai multa atentie, mai ales cu zapada care scartaie de zor sub talpile noastre. Urmeaza o portiune destul de deprimanta, coborare pe poteca prin ceva ce a fost la un moment dat o padure. Pare sa fi ars destul de urat in urma unei furtuni cu ceva vreme in urma. Dupa coborarea destul de abrupta si solicitanta, iesim intr-o poiana cu aceleasi case cu acoperis de paie. De data aceasta casutele sunt strajuite de o grota imensa, denumita Cosul Boului. "Poarta" de intrare in grota ar avea cam 60m inaltime poze, poze si iar poze
  24. BodoC

    Așa m-ai bucurat cu poveste ta, că pe asta nu o văd. Când dragostea e mare, nici nu mai contează. Clar, îl ai pe "vino 'ncoa" și la scris, dar mai ales la programat vacanțe frumoase. Mulțumim pentru poveste! Ține sus munca bună! P.S. Ai un alt fel, mai special, mai savuros de a poza berea și pizza. (pour les connaisseurs )
  25. Claudiu Moga

    Protagonist - Pantani Carpaticus, cicloturist roman. Velodromaderul - Bubulina, la a doua expeditie internationala alaturi de stapan. Salutare prieteni! Day 1) Ineu - Bekeschaba. Iata vine ziua de 27 iunie cand ma sui pe Bubulina si o tai spre Dolomiti. Mi s-a facut dor de Alpi si a venit momentul pentru o noua cicloaventura. Pornesc din Ineu cam tarziu pe o canicula mare directia Varsand. La Sintea Mare fac o pauza de hidratare si discut cu niste sateni despre noua mea provocare si despre cum e traiul pe la noi. Inspre Chisineu Cris avem o ciclabila deplorabila. Gasesc o cismea sa-mi astampar setea. Romania rurala este destul de saracacioasa.
  26. Traveller

    Îmi place să văd optimismul uman în acțiune... dar știi cum e: s-a rezolvat, nu se poate. Ce vreau să zic - există o anumite dezordine care derivă din interpretarea ghidurilor de către fiecare - uită-te, de exemplu, la frecvența cu care lumea postează Sfat Achiziție în capitolele MTB 27/27/29, cînd teoretic ar trebui să o facă în Ce bicicletă să-mi iau. Asta pentru că primele sunt mult mai vizibile și oamenilor li se pare firesc, la prima vedere. Și mai pot să dau exemple. Asta e, important e că lumea apare și spune ceva util și civilizat.
  27. paulrad

    Schwalbe pe lângă că se tocesc repede, mai și se montează/demontează extrem de greu. După ce le-am schimbat cu Maxxis, mi se par o prostie. Dacă făceam vreodată pană cu Schwalbe în pădure cred că acolo eram și acuma încercând să așez cauciucul pe jantă...
  28. Traveller

    Cum mă întorceam ieri după amiază către casă, după o preumblare cu @BodoC, iaca numai ce îmi împușcă un obiect tăios neidentificat anvelopa spate. Era ceva ascuns sub frunzele de pe pista șoselei Kiseleff. A trecut prin cauciuc, stratul de power-tape și cameră. S-a auzit ca atunci cînd, după ce umfli camera de cursieră, scoți brusc muștiucul pompei. Zbuf! Am înlocuit camera iute, pe o bancă. Cauciucul Thunder Burt e la a doua ocazie în care e străpuns, prima dată a fost în vară, în tura din Hîrtibaciu, cînd s-a dezumflat camera lent. Acum l-am schimbat, avea cam 3000 km și deja stăteam cu oarece emoții (de aia pusesem și power-tape). Nu prea merită paralele, deși de rulat pe asfalt și hard-pack, rula excelent. Avea și grip, dar... aia e. Am pus vechiul Rapid Rob, pînă una-alta.
  29. Traveller

    Și prețul, aș zice. E un SSP cinstit de oraș plat.
  30. BogdanTimisoara

    In privinta numarului de pinioane, subscriu la ceea ce a scris @Drysna, o transmisie 3x7 sau 3x8 este absolut suficienta, nu ai nevoie de pasi atata de marunti intre viteze, incat sa se justifice 9-10 pinioane pe spate, plus ca intr-adevar, lungimea mare a cablului afecteaza precizia schimbarii vitezelor, mai ales la pas mic. Eu am 6 pinioane pe spate la un tandem retro si schimba foarte bine (desi sistemul este clar unul invechit, din anii 80). La un tandem am 3x7, la altul am 3x8. Sunt mai multumit de precizie la cel 3x7.
  31. liviu m.

    Pai cu ce ai mers la scoala,cu bicicleta sau autobuzul?
  32. pro-e

    O luna de pedalat in munti e mult chiar pt profesionisti. Pentru o experienta faina in munti as recomanda ceva de genul: https://www.hauteroute.org/events/overview/alps-2021-en Desigur sunt si alte variante. Eu am fost in 2 ani cu https://www.sicilia-bike.ch/fernfahrten-veloreisen
  33. Uau, ce casca interesanta. Ce marca e?
  34. gibonu

    Unul dintre marile avantaje ale cicloturismului este flexibilitatea pe care o ofera. Si mai clar, putem face ture de la wild camping (campare in afara campingului) si mancat din traista pana la asa numitul concept de "credit card touring", cu cazare in locatii exclusiviste si mancat la restaurante cu stele Michelin. Pana la urma, finantarea unei ture depinde de fiecare in parte si mai ales de disponibilitatea si de zona de confort a celui in cauza. Daca eu pot dormi fara probleme la cort nu inseamna ca sunt mai presus de un coleg de forum care nu se simte confortabil sa doarma in cort. In concluzie, va rog sa nu deviem discutia spre teme precum finantarea unei ture. Multumesc.
  35. Claudiu Moga

    Constat cu mahnire ca bicicletei mele care m-a costat doar 100EUR si care a vazut 6 tari de pe 2 continente, i-a cedat portbagajul. Dupa 19 zile de expeditie s-a rupt modestul meu portbagaj. Pana la urma reusesc sa-l leg cu o coarda elastica si pot sa pedalez mai departe. Urmeaza sa pedalez pe langa lacul Santa Croce pe drumul SP 423. La capatul lacului intru in drumul principal SS 51 si ma opresc la restaurantul La Baita unde petrec o seara agreabila. Ulterior ma pun cu cortul vizavi de local langa sosea dupa niste boscheti. Cand imi montam cortul ma trezesc ca vine un italian si ma intreaba ce fac si ca s-ar putea sa am probleme cu oameni rau intentionati fiind atat de aproape de drum. Intr-adevar pe terasa restaurantului erau niste cetateni in stare de ebrietate care urlau si vorbeau urat. Cu frica in san voi dormi totusi fara sa fiu deranjat de nimeni decat de zgomotul unor animale, padurea fiind aproape. Day 20) Santa Croce - Caposile Acesta este peisajul cu care ma trezesc dimineata. Se vede lacul Santa Croce. Merg iar la restaurant sa mananc o pizzeta si sa ma hidratez. Aici gasesc multe animale impaiate.
  36. Claudiu Moga

    Intre Longarone si Ponte nelle Alpi am parte de o ciclabila spectaculoasa in linie dreapta. Pista ciclabila este flancata de munti semeti. Pedalatul pe o astfel de pista intr-un asemenea decor nu poate fi decat o placere puternica.
  37. gibonu

    Miercuri, 29.07.2020 - Partea a VI-a Livezi Ciuc - viaductul Caracau - Livezi - Nadejdea - Mihaileni - Frumoasa - Sumuleu Ciuc - Miercurea Ciuc 34 km Ajungem la Frumoasa. Daca am inteles bine, statuia din poza de mai jos este dedicata regelul Ladislau I al Ungariei [1077 - 1095] si al Croatie [1091 - 1095]. Urmeaza catedrala romano-catolica de la Sumuleu Ciuc. Pentru vorbitorii de latina. Suportul de biciclete de langa usa catedralei [parcarea pentru masini este peste drum]. Apa sfintita.
  38. Nu cunosc site-ul, dar am săpat un pic să văd ce-i cu el. Are o vechime de 8 ani, e raportat ca sigur de Google Safe și Alexa, datele sunt securizate cu certificat SSL valid. Pe Trustpilot are 4.3/5 din 266 review-uri, dar sunt câțiva useri care spun că e scam sau se plâng de customer service. Scamadviser îi dă 80% din 277. Ce nu-mi place: Identitatea firmei deținătoare e ascunsă (inclusiv în whois, unde proprietarul nu e indicat, iar registrar e o firmă germană de găzduire web cu servere în Irlanda), nu are date despre locația fizică (e firmă austriacă). Ce mi se pare suspect: evitarea tranzacțiilor prin PayPal, care apără cumpărătorul, sub pretextul evitării taxelor (pe care le plătește de fapt cumpărătorul, nu vânzătorul)
  39. Mookyama

    O țigancă la semafor, cu puradelul de gât: - Dă şi matale 10 lei pentru ăsta micu! Omul deschide geamul, îi dă 10 lei, închide geamul și dă să plece. Țiganca ciocăne iar. Omul, nervos: - Da' acuma ce mai vrei ? - Păi ce faci, nu-l iei ?!
  40. purix

    Un evreu aterizează la Otopeni după 30 de ani de stat în Israel. Vede un automat de băuturi, bagă 10 lei să-și ia o Coca Cola, aparatul îi ia banii, dar nu-i dă sucul. Mai bagă 10 lei, tot nimic. Mai încearcă cu încă o bancnotă, tot nimic. Se dă trei pași înapoi, își mângâie barba și șoptește: - Genial...
  41. majikstone

    N-am zis ca nu imi plac. Ce e penibil e ca bicicleta aia nu e cu nimic diferita de o bicicleta de cross de acum 10 ani. Sau un 29er full rigid de acum 5 ani. Bicicletele de cross s-au demodat complet si oricum au fost o nisa, 29erele full rigid au fost tot o nisa, iar acum ei reincalzesc ciorba vanzandu-le ca "flat bar gravel bike". Cu preturi pe masura, bineinteles, ca orice alta ultima inovatie a industriei. Ca vezi doamne, suspensia aia de 20 mm integrata in headtube e gaura macaroanei, iar dropper postul e gaura de la capatul opus al macaroanei.
  42. majikstone

    Genul de lucruri pe care le apreciez foarte mult
  43. shauru

    In Leaota foarte faina e si coborarea din Vf. Leaota spre Nord, catre Fundatica, dupa ce parcurgi toata creasta.E cea de la traseul 3M. Dificultate medie. http://www.bikemap.net/ro/route/2224743-circuit-creasta-leaota-prin-fundatica In Iezer, un traseu ce nu trebuie ratat sub nici o forma, poteca de la Crucea Ateneului la cabana Voina, una din putinele super-coborari de la noi ( alaturi de Postavaru, Strunga si alte 2-3 ). O problema ar fi accesul, urcarea sustinuta din Leresti de 2000 hm :) . Dar si coborarea e pe masura, atat cantitativ cat si calitativ. Nu cred ca mai avem pe altundeva un trail ce coboara continuu de la aproape 2400m la 1000m. Mediu/Dificil, datorita pantelor mari pe teren instabil, bolovani, grohotisuri, in special dupa stana, la intrarea in padure. http://www.bikemap.net/ro/route/618304-iezer-mountains-tour-from-leresti-ag/ Tot in Iezer, am descoperit anul trecut intamplator o poteca foarte frumoasa, ce pleaca tot din urcarea pe clasicul forestier Portareasa, dar de la altitudine mai mica, aprox. 1700m. E bun si ca alternativa daca vremea se strica sau nu putem continua urcarea pana pe Iezeru Mic si nu vrem sa ne intoarcem pe unde am venit. Mediu, foarte fluid si rapid, mai putin prima treime, stancoasa. Se iese in valea Bratioara, unde ne asteapta o pastravarie... http://www.bikemap.net/ro/route/2736241-coborare-bratia-noua
  44. Cristi97

    Vad ca aveti cu ce va lauda. Cand voi termina ruseasca mea o Ucraina de prin '75 o sa o postez aici dar mai am un pic!
  45. Pai daca are efect la cai, iti dai seama ca la oameni e supereficienta:)) Serios acuma, vând de peste un an produsele firmei respective, iar crema din imagine e cea mai cumparata. De catre oameni. Life Care | Produse BIO
  46. Iata aici un curier pe bicicleta in Bucuresti (merg cam 6-8 ore pe bicicleta/zi), pe o vreme rece si ploioasa de toamna din noiembrie 2009, la 2-3 grade C. Echipamentul adecvat se vede in poza, la temperaturi si mai mici se poate purta si o cagula pe fata. Aici sunt pe la Pieptanari.
  47. Se pare că fiecare are părțile lui, moi... Singura problemă întâlnită pe timp de iarna, pe bicicleta, e că-mi îngheață stix-urile pe ghidon. La temperaturi sub 0 grade trebuie sa port mănușile cele mai groase care, altfel, mi-ar oferi confort la -35. Noroc cu schimbătoarele finuțe. La nevoie pot folosi piciorul :D Recunosc ca mi-o fost frică de degerături. Urechile și nasul... Dar am mai pus gluga pe cap dacă începeam sa nu-mi mai simt urechile. Iar ca să nu-mi înghețe nasul dau drumul la încălzire: inspir pe nas, expir pe gura, direcționez aerul expirat spre nas. :)) (dezgheață și ochii!)
  48. Vorba unui doctor pe care l-am vizitat eu mai demult :"mai conteaza si materialul din care esti facut" . Eu personal nu iubesc iarna , imi plac temperaturile de peste 10 grade si vreau cat mai mult soare . Genunchii mei plang pana prin luna martie . Anul acesta de prin luna mai mi-au trecut probleme cu genunchii(nu am mai avut nici macar o mica jena) pana acum 2 saptamani cand au revenit temperaturile mult iubite de catre mine. Dar , cu un echipament foarte bun si si fara fortari se poate merge si iarna . Mai bine inghetat ca un turture decat sa stau pe trainer :)
  49. PVN10

    Sper sa ies de aici. Mi-a ajuns o saptamana! E înfiorător...
  50. @LucianTheOne : esti sigur ca este pentru oameni crema ? Ca pe ea scrie ca este pentru incalzit caii .
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up