Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 04/23/2022 in all areas

  1. purix

    Un taran vine la oras la fratele lui, care este medic. Pute a grajd, e rapciugos si nebarbierit. Asistenta intra la doctor si-i spune : - E unu, vai de capul lui, un boschetar, un amarat, zice ca e fratele d-voastra si vrea sa intre. - Spune-i sa vina maine , zice doctoru'... Taranul pleaca, gaseste un hotel ieftin, se spala, doarme si a doua zi vine din nou sa-l vada pe fratele lui. De data asta e primit. - Ce faci, bai, ce e cu tine? - Am venit la tine ca am ceva pe pula, mi-a iesit ceva si nu stiu ce e si am venit la tine, ca tu esti doctor. - Ia sa vad !...( i-o ia, i-o intoarce, i-o beleste, i-o suceste...) - N-ai, ba, nimic. Du-te linistit acasa... Taranul se indreapta spre usa, cand fratele il striga: - Bai, stai putin, zi-mi si mie ce fac mama, tata, ce fac surorile, ce mai e prin sat? - Pai...astea am vrut sa ti le spun ieri. Azi am venit doar sa-mi belesti pula !!!
  2. Traveller

    Findcă se lucrează, iar niște unii au stricat una-alta peste noapte, accesul pe dig a fost temporar interzis, pînă la insulă. Așa că am folosit drumurile de la baza digului și am ocolit prin Giulești ca să ajung din nou pe dig, prin strada Cornului (care e unită cu digul pintr-o rampă asfaltată). Îmi place că au luat în calcul, cînd au construit cel puțin scara mare din dreptul parcului Crîngași, că poate o să aibă nevoie oamenii de rampă pentru a urca pe dig. Și au încorporat-o în scări într-un concept interesant. O să fie util pentru bicicliști, părinți cu copii în căruț sau oameni cu mobilitate redusă, aflați în cărucior. Chiar de la baza scării pornea pe gazon o potecă bătută de pietoni și bicicliști - au amenajat-o frumos, cale de 400 de metri, acolo unde se termină Calea Crîngași în strada Mehadia: Reintrînd pe dig din Giulești, am observat cu satisfacție cum de pe tot cîmpul de la vest de lac, un fel de no-man's land între Giulești și Chiajna, au fost curățate toate gunoaiele. Băi, dar toate! Se poate merge lejer și pe off-road, adică drumul de macadam paralel cu digul.
  3. Cum mâine avem mare eveniment biciclistic pe plaiurile județului, astăzi am zis că ieșim la un mtb lejer. Evident, bunul meu prieten ebiker* a venit cu ebike-ul la tura mea lejeră. După cum s-a dovedit, turele astea nu prea îs bune că avem timp de povești și toată urcarea ne-am înțepat unii pe alții, ne-am heitărit, ne-am hârjonit. Am stat la poze, am dat și mai mult hate, iar la coborâre s-a văzut asta... Aici ultima poză înainte să pice ebikerul pe cea mai bolovănoasă bucată din traseu. A rupt un braț pedalier de carbon, a umblat un pic cotruit pe urmă, iar cu moralul numai el știe în câte cioburi e... mai ales că s-a lăsat cu de alea gen ”cum să vii la tură cu ebike-ul și să termine Paul Rad coborârea înaintea ta?!”. *să nu creadă colegii de forum ce au e-bike că am ceva cu ebikerii în general, dar dacă l-ați cunoaște pe prietenul ăsta ați înțelege...
  4. Sambata, 30.04.2022 - Partea a IV-a Spre Giurgiu. Neajlovul, putin inainte de varsarea in Arges. Amonte si aval. O panta scurta. Dreapta, spre Comana. Stupina, cu albinele la treaba amplasata direct in lanul de rapita. DJ 411 este intr-o stare foarte buna, atat pe camp cat si prin padure. Pauza.
  5. david01

    Chirurgul care-l va opera pe Putin a avut un vis: se făcea că a luat Premiul Nobel...pentru pace. Trimis de pe al meu CPH2145 folosind Tapatalk
  6. paulrad

    Concluzia e că îi bine să te uiți pe fereastră cum am făcut și eu la tura de la care a pornit discuția. 🙄
  7. Sambata, 30.04.2022 - Partea a V-a Intrarea in Comana. Vechile sine ale caii ferate Bucuresti - Giurgiu pregatite sa plece la fier vechi. Pe aici pare ca va trece noua cale ferata, care va fi construita de la zero. Dupa pilonii deja forati [daca asta o fi denumirea tehnica corecta], pare ca se face treaba serioasa. Manastirea Comana. Interiorul nu l-am vizitat, pentru ca era un botez in desfasurare. Lacul Comana. Neajlovul, in aval de lacul Comana. Parcare publica, care nu poate fi utilizata in cazul previziunilor de ploaie. Dreapta, spre Gradistea. Lebada statuie n-am mai vazut pana acum. La cateva sute de metri de statuie, spre Calugareni, se afla debarcaderul Lebada. Unul dintre scopurile plimbarii a fost sa vorbesc cu cei de la debarcader, sa-i intreb daca ma pot lansa la apa cu caiacul meu. Oamenii mi-au spus ca da si ca ma costa 15 lei, inclusiv parcarea masinii in curtea lor. Rezonabil, sper sa-i vizitez cat mai curand. Tot de la debarcaderul Lebada se pot inchiria caiace. Insa n-am cerut detalii.
  8. Tură printre păpădiile și... și lacurile din estul Clujului
  9. Trăiască 1 Mai, ziua internațională a celor ce pedalează (nu neapărat) spre grătare!
  10. Traveller

    Dacă orașul ăsta dădea pe dinafară de zone cu piste pe care niște oameni amatori de bicicleală să se dea, eventual cu tot cu copiii din dotare, probabil că am fi putut trece zona Lacul Morii la ȘI ALTELE. Cum nu e cazul, aș zice că Lacul Morii, împreună cu Văcărești, constituie 2 plusuri importante. Iar într-o dimineață de weekend, dacă nu ai timp de o tură mai lungă, oricare dintre ele reprezintă o variantă bună măcar pentru o plimbare de relaxare. Eventual pot fi unite într-o buclă de vreo 50 km, pe axa vest-est. Iar drumul asfaltat care merge paralel cu Dîmbovița mai are o utilitate - pentru cei care fac ture și ies din sau intră în București prin giratoriul Dragomirești, e mult mai lejer să mergi pe drumul ăsta fără trafic auto, decît să mergi pe DJ 601A (strada principală din Chiajna, care dă în Bd Uverturii). La prînz și după amiază ăla e un drum infernal, foarte aglomerat.
  11. paulrad

    S-a băgat TGV pe Gutin. Desigur, când a început urcarea propriu-zisă am pierdut trenul, dar până acolo am spulberat toate recordurile personale.
  12. majikstone

    Ce ne-am face noi fara tine...
  13. psb

    Eu am facut doar arhitectura si structura, deci numai partea de constructie pentru AC. Beneficiarul facea partea de instalatii. El mi-a dat gabaritele si toate informatiile care erau necesare pentru a putea sa dimensionez structura. De exemplu, teava de aductiune apa are 140cm in diametru - de aici un inginer hidro poate estima aproximativ cat ar fi turbina (eu am avut doar dimensiuni si schite primite, nu si datele hidro - pe care nu le stiau nici ei, doar estimau - au vrut intai sa obtina AC si dupa aia detaliau problema turbinei, generatorului, etc). CARACTERISTICILE CONSTRUCTIEI : Investitia consta intr-o constructie tehnica tip hala metalica la nivelul solului si doua subsoluri tehnice (beton armat). - functiune: centrala hidroelectrica de mica putere; - dimensiuni maxime constructie supraterane: 8,3m x 11,3m; - regim de inaltime: 2 S + Parter - cota 0,00 = 82,90 cota absoluta Hmax. atic = 5,42 m (+88,32 cota absoluta); - suprafata construita: 93 mp; - suprafata desfasurata: 244,7 mp; Categoria de importanta = D-redus Clasa de importanta = IV Gradul rezitenta la foc = I Pericol de inceniu = mic Constructia este limitata de locatie. Se afla dupa zidul de beton existent care NU se demoleaza sau modifica. Deci dimensiunile constructiei sunt dictate de amplasamentul existent si nemodificabil. Doar sapau dupa zidul existent, evident cu consolidari si eventuale gauri si mici modificari. Structura superioara (metalica) este vizibila. Legat de discutia voastra, pun pariu ca daca peste 5 ani mai suntem si ne intalnim aici o sa constatam cu totii ca in Bucuresti nu s-a facut NIMIC. Oricum, cat mai exista actualul mandat la primarii in Bucuresti, mai ales avand in vedere primarul general, pun pariu ca nu se va face, construi, etc, NIMIC (pana la urmatoarele alegeri dupa care sansele sa fie la fel sunt mari - evident, toti cei acum in functie vor zbura, insa inlocuitorii vor fi la fel)
  14. paulrad

    Ia uite cine recomandă tehnologie avansată! Mă mir că nu ai zis să mă uit după ce fac albinele, să înfig 3 țăruși în pământ și să urmăresc umbra sau alte metode de pe vremea frânelor pe jantă 🧐
  15. pedale

    Nu porniti voi impreuna pe 29 iunie de la Berlin spre Brasov si in drum cuceriti si Gutinel?
  16. ,,L”-urile de beton se folosesc pentru peroane. Uite aici modul de asezare. https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=69.8880
  17. Sambata, 30.04.2022 - Partea a VI-a DJ 412 A, spre Gradistea. Probabil viitori piloni ai noului pod feroviar de la Gradistea. Stie cineva ce sunt astea? Spre podul propri-zis nu am fost, deoarece se vedeau niste caini prin gramada de camioane de pe santier. Daca este cineva pasionat de echitatie, pare ca Regatul Cailor [din Adunatii Copaceni] arata bine. Marginea generoasa a lui DN5, inainte de intrarea in 1 Decembrie], pe unde se poate merge foarte bine cu bicicleta. In interiorul localitatii marginea de drum dispare. Insa reapare la iesirea din localitate, spre Jilava. Ideal af fi fost ca respectiva margine de drum sa fi fost curatata de acel pietris fin, pe care, in caz de manevre bruste cu bicicleta, te duci pe el ca pe gheata. Viitoarea A0 prinde contur, la iesirea din 1 Decembrie spre Jilava ca rezulat al colaborarii turco - romane. Sub viitoarea autostrada. Podul peste Sabar [inainte de intrarea in Jilava] are acum o extensie metalica, ideala pentru pietoni si biciclisti. Apoi, pana acasa, nimic deosebit. Totalul plimbarii. Cam asta a fost. Daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.
  18. purix

    Se întâlnesc un rocker cu un manelist şi se iau la bătaie. Se bat până se omoară. Ajung în purgatoriu. Se uita Iisus la ei şi îi întreabă: - Aţi fumat? - Da. - Aţi băut? - Da. - Aţi avut femei? - Da. - Aţi înjurat? - Da. - Tu, îi spune Iisus manelistului, te duci în iad. Tu, îi spune rockerului, te duci în Rai. La care manelistul întreabă supărat: - De ce? Aceleaşi păcate le-a avut şi el! Iisus răspunde serios: - Da, dar el are plete ca mine! Sent from my SM-G996B using Tapatalk
  19. Mircea PF

    Tură de primăvară la lacurile din estul Clujului, numa bună ca să saliveze pasionații de pescuit traseu: Cluj-Apahida-Căianu Mic-Vaida Cămăraș-Pălatca-Sucutard-Țaga-Sântioana-Sântejude-Sic-Coasta-Vișea-Jucu de Sus-Apahida-Cluj 118 km (inclusiv prin oraș) parcurși de mine în cca 8 ore (cu asistență electrică pe urcări) altitudine maximă 491m, urcări 664m drum cu mult asfalt dar și cu macadam (în interiorul localităților dintre Căianu și Sucutard și între Sântioana și Sic); io am fost cu mtb dar și cu un gravelbike cred că merge de pedalat primăvara sau toamna când soarele nu este așa puternic ca să te bată în cap de văzut pe drum: lacurile dintre Sucutard și Sântejude, biserici monumente de arhitectură (Vaida Cămăraș, Sic), stufărișul de la Sic, peisaje faine între și de pe dealurile parcurse pănă la Căianu Mic drumul de Reghin este foarte aglomerat; se poate evita o parte din drumul spre Reghin dacă înainte de Căianu Vamă se ia la stânga spre Bărăi- Mureșenii de Câmpie și se iese în traseul urmat de mine în Chiriș dacă de la Sântioana se merge înainte pe la Fizeșu Gherlii și apoi la stânga spre Nicula se mai bifează un lac, la Săcălaia și se poate vizita ansamblul monahal Nicula dar se lungește traseul cu vreo 25 km urcările vreo 5 la număr nu sunt dificile și nici lungi imagini de pe traseu, aici: https://photos.google.com/share/AF1QipNprA8FB_qsPjYIr0NH9mNcCpF168Im49aCbZqMtAO1GWkBhvX_u0tdOISbO7tK-Q?key=cVpmUldzN0t2WGtHRXNyUG1PZDVSb3RyUXZkbzVR traseul, aici: https://www.wikiloc.com/mountain-biking-trails/taga-sic-102140790
  20. EyesOnly

    https://www.youtube.com/watch?v=d83D3AD0d7g Doar un video "in miscare"
  21. Sambata, 30.04.2022 - Partea a III-a Incepe sa prinda contur si giratoriul suspendat peste centura de la iesirea spre Berceni. Finalul rampei de acces dinspre Berceni. Structura metalica vazuta mai de aproape. Sustinere temporara. Inceputul rampei de acces dinspre Berceni. A0 prin Berceni nimic nou comparativ cu octombrie 2021. Pista de bicicleta care exista in toata comuna Berceni, cel putin pana la intersectia cu DC 83. DC 83, intre Berceni si Dobreni, este acceptabil. DJ 412 intre Dobreni si Campurelu. Prin Colibasi. Ecluza de la Falastoaca.
  22. psb

    Acolo am proiectat eu o mini hidrocentrala pentru un client privat prin 2010...2011 (o sa caut proiectul la mine in server sa-mi aduc aminte anul), culmea, am luat si bani pe el. Omul dorea sa produca curent si sa fie si material didactic de profil (era si profesor). Dar nu a mai facut nimic deoarece statul nostru trebuia sa puna o minima contributie (in general sa nu bage bete in roate, sa faciliteze niste avize, etc) si evident, adica el statul nu a facut nimic, doar vorbe goale, s-au schimbat politicii si ca de obicei, cei noi veniti au demolat ce facusera aia dinainte. Ar fi produs ceva curent, era si draguta si de vizitat pentru viitorii ingineri si nu numai. Acum ca mi-am adus aminte de proiectul asta o sa-l caut (l-am facut singur). E ceva debit pe acolo!
  23. majikstone

    Am râs deja la "pedale din fier" deci da. Mai amuzant ar fi sa aflam ca cine vinde bicicleta asta are mai mult de 15 ani.
  24. Mookyama

    Sărbători faine tuturor, lanț întins și cozonac cu voie bună! Sent from my iPhone using Tapatalk
  25. purix

    Cîțu și Ciolacu se suie în tren dar nu în trenul spre Kiev. După vreo oră de mers, parcă încep să bănuiască că au greșit trenul. Când vine controlorul, Cîtu își face curaj și-l întreabă: – Domnule, nu te supăra, trenul ăsta mă duce la Kiev? – Nu. După câteva momente de tăcere, Ciolacu întreabă si el pe controlor: – Dar pe mine? Sent from my SM-G996B using Tapatalk
  26. Mircea PF

    Drumul de la Finișel în șaua Prislop a fost lărgit, s-a nivelat și s-au construit podețe de beton unde șuvoailele năvăleau în cale (sper să nu-l asfalteze, e mai fain așa!).
  27. Va salut! Am zero experienta in "aplicatiile" pe telefon pentru ciclism. Nu am conturi pe feisbuc & company. Nu doresc (urasc ideea). Va cer sfatul - ce "aplicatie" GRATUITA si SIMPLA (pe bune) as putea instala pe telefon Android pentru a avea urmatoarele chestiuni: - sa masoare distanta parcursa la un tur (daca o face si automat, cu atat mai bine - adica sa detecteze pauzele lungi) - sa imi arate pe harta pe unde umblu si pe unde am umblat. Daca da si diferenta de altitudine, cu atat mai bine. - sa masoare vitezele (maxima, medie, etc) In rest NU ma intereseaza alte balarii (calorii, pasi, fitze, etc) Am incercat sa instalez acum Strava si unul din pasi era sa bag contul, cardul, creditul, naiba, etc (desi e gratis, dar inteleg ca e un soi de trial - insa vor sa stie contul de la bun incept - si eu nu vreau sa completez asta - nici sa taxeze la abonament) - deci nu puteam trece fara sa bag - l-am dezinstalat instant. Am instalat MapMyRide dar si asta imi spune ca am trial o perioada si imi cere sa completez masurile in inchi, funzi, iarzi, mama-ma-sii desi am selectat la instalare Romania (si nu gasesc de unde sa setez unitatile de masura + m-au pus sa fiu obligatoriu de acord cu niste chestiuni suspecte) - presimt ca diseara il dezinstalez. Pare cam stufos, nu am nevoie de balarii. Deci, va rog, daca ma puteti ajuta cu un sfat - ceva SIMPLU si cu adevarat GRATIS! Altfel renunt.
  28. Din ce stiu eu, Strava nu iti cere datele bancare decat daca faci greseala de a alege trialul ala de 30 de zile - ceea ce pare obligatoriu, dar nu e. Si eu sunt bombardat tot la cateva utilizari de un ecran in care sunt invitat (aproape in disperare) sa incep trialul pentru contul premium, dar ajunge sa il inchid ca sa imi vad de treaba mai departe fara el. Altfel, incearca RideWithGPS - care pe langa functionalitatile oferite gratis de aplicatia de mobil, te mai lasa sa si planifici trasee in browser, pe PC, tot gratuit, si are o interfata foarte bine pusa la punct in acest sens. Alta varianta (desi nu am mai folosit-o demult) e OruxMaps, care e complet gratuita (nici nu cred ca a avut vreodata optiune de cont premium platit), dar si ceva mai stufoasa din ce tin minte.
  29. Da, dar din partea ”ailantă”. Cum ai ghicit?! :O
  30. Lasa-ma sa ghicesc: urcati pe Gutinel?
  31. Veșnicile tale probleme: - ce face altul cu banii lui - jumping to conclusions
  32. Trevizes

    Traim de peste 30 de ani in orasul acesta ca sa ne dam seama ca acestea au devenit doua lozinci goale de continut. In teorie, de la tastatura poate asa stau lucrurile dar in realitate stim ca in primul rand nu s-a vrut si nici cetatenii nu au manifestat alte optiuni decat masina personala inainte de orice altceva, mai ales cei tineri. Si daca vorbim de Europa asa-zis civilizata, si acolo sunt probleme de trafic. Ce sa mai dezvolti la transportul public? Tramvaie, Metrou, alte linii de STB? Tu ai impresia ca dupa ce a aparut metrou in Drumul Taberei lumea se inghesuie sa-l foloseasca si soselele au fost degajate? Nu am sa spun ca nu e important dar chiar daca acopera un cartier, el nu leaga destinatii concrete si utile pe un spatiu mic, nu prea ai de ce sa pierzi vremea cu el. Asta cu trenul urban chiar e fumata de mult, nu exista nici un proiect in acest sens si nici nu ai pe unde sa-l faci si nici nu ar avea clienti. Garantat suntem condusi de incompetenti dar si comportamentul generatiilor noi nu ajuta la "dezvoltarea urbana". Oamenii sunt sedentari, comozi, voi ii vreti sa foloseasca bicicleta, sa se deplaseze de acasa pina jos la statiile de metrou sau STB? Ei cheama in cel mai bun caz Uber-ul desi la orele care conteaza preturile sunt duble fata de taxi (ati observat cat au inceput sa dispara si taxiurile, nu?) si ti se respinge cursa mai abitir decat acei taximetristii care "fac pretul" si refuza curse. Avem un oras dupa chipul si asemanarea celor care il locuiesc. Dar totusi sa zici ca orice initiativa de poduri, tuneluri nu ajuta e complet absurd. Actualul pod in constructie Colentina, nu ar ajuta? Ba da ar ajuta. Pe principiu acesta ce sa facem? sa dispara si parcarile pentru ca incurajeaza folosirea masinii? Nu bineinteles dar si pe acestea degeaba le faci daca oamenii nu le folosesc pentru ca prefera sa parcheze gratis oriunde.
  33. Salutare si ma bucur ca v-am gasit! Sunt Leon, din Cluj, a intrat febra cicloturismului acum 10+ ani si de atunci incerc anual sa fac macar o tura doua tip traseu A-B de mai multe zile. Vreau acum in weekendul prelungit de paste sa fac o tura solo din Copsa Mica pana in Rasnov. Traseul va fi Copsa Mica -> Seica Mare -> DJ141A (via Buia - Metis - Vecerd) -> DJ106 (Altana -> Cornatel) -> DJ104G (Nucet - Sacadate - Avrig) si apoi drumurile paralele fata de DN1 prin Tara Fagarasului (Cartisoara -> Sambata de Sus -> Sercaita -> Sinca) , terminand apoi cu DN73A pe la Poiana Marului. O sa merg cu coburile in spate, inca nu am plan unde voi dormi mai exact dar probabil o sa-mi impart tura pe 3 zile. Nelamurirea (si sincer sa fiu, teama) mea e in legatura cu situatia stanilor pe DJ141A, DJ106 si DJ104G descrise mai sus. Stiu ca anumite zone sunt pe traseu sunt destul de salbatice si ca se practica oieritul pe acolo. Din cate stiti voi, e realizabil pentru o singura persoana, sunt zone mai "fierbinti" pe traseu unde ar trebui sa fiu mai atent? Am mai pedalat prin zona Mosna, Alma vii, Ighisu Vechi, Barghis, Pelisor si pe acolo nu am avut deloc probleme, si sper sa nu fi fost doar noroc, ca trecand cu masina prin zona colinelor transilvaniei am mai tot vazut turme pe dealuri. Am un spray cu piper cu raza lunga de actiune (7m) folosit cu succes o data pe un caine mediu care nu imi mai dadea pace, iar sa bag viteza daca ar fi sa fiu urmarit e exclus pe distante lungi (sau la deal), ca am epilepsie, si trebuie sa nu ma suprasolicit fizic excesiv. O data am fost atacat de 2 caini in Marisel, atac slabut de altfel, dar eram in spatiu deschis si a fost suficient sa imi dau seama ca nu-mi pot folosi bicicleta ca si scut eficient (cainii o ocoleau mult prea usor sa ajunga in zona "nepazita"). De la Avrig incolo nu-mi fac probleme, zona mi-e familiara si situatia e decenta acolo chiar daca mai dai de cate o turma de oi. Ca un subtopic, ma gandesc sa imi iau un baston cu electrosocuri, ca am auzit ca are un efect bun impotriva cainilor agresivi doar datorita sunetului sau, aveti asa jucarie? O recomandati? Va multumesc, drumuri uscate!
  34. valiflo

    Pe PC-Chrome folosesc AdBlock - cel mai bun blocant de reclame - nici nu mai știu ce se vinde pe planetă de vreo 5 ani!
  35. yo6ial

    Pentru mine nu mai contează deloc. M-am înțărcat de trenulețe. Plec când vreau, mă întorc când vreau, dacă vreau... \
  36. majikstone

    Foarte multe detalii in afara celor de pe Wikipedia nu as avea de oferit. In iarna anului 1916-1917, germanii ar fi adus in Soultzmatt un numar destul de mare de prizonieri romani, cel mai probabil capturati pe alte fronturi. Ajunsi deja infometati si extenuati si pe un frig crancen, foarte multi nu au supravietuit, in ciuda ajutorului oferit (de multe ori cu pedepsele de rigoare) de locuitorii comunei. Desi nu am vazut estimari cu numarul total de prizonieri morti, 125 de soldati ar fi murit de frig intr-o singura noapte, intre 27 si 28 ianuarie 1917. Constructia cimitirului ar fi inceput in 1919, de lucrari ocupandu-se un grup de 25 de...chinezi. Inaugurarea lui s-a facut in 1922, in prezenta Regelui Ferdinand I si a Reginei Maria. A fost intre timp clasificat ca monument istoric si element de patrimoniu al secolului XX. De notat si faptul ca de intretinerea lui se ocupa (si e sustinuta financiar exclusiv de) statul francez. Anual, o ceremonie religioasa de comemorare a lor are loc in prezenta unor oficiali romani. Pura coincidenta, ceremonia din 2022 a avut loc chiar ieri, in prezenta ambasadorului Luca Niculescu. Mai multe pe pagina lui de Facebook.
  37. majikstone

    Cimitirul militar romanesc din Soulzmatt
  38. Dacă vorbim de Iran, cam da, cel puțin în nordul țării este jale cu traficul. Voi încerca să merg pe coclauri, între sate, ca să evit principalele, deci a vorbi bine limba este esențial mai ales dacă merg prin zone unde apă nu prea e și tre' să cer prin viu grai . Tot porecleam Spania ca șerpărie, acum chiar voi merge în zone cu adevărat aride (ochesc sudul Iranului eventual)! De aceea am să învăț bine turca/persana, am câțiva ani la dispoziție. Persana e limbă indo-europeană, doar că se scrie cu alfabet arab căruia i-au mai adăugat niște litere, deci e relativ ușor de învățat, exemple: ke - că, do - doi, now - nou, pedar - tată (cf. padre în spaniolă), dokhtar - fată (cf. daughter în engleză), buf - bufniță, sad - sută etc.), bașca mai au și modul verbal al conjunctivului ca noi! Cu turca e mai dificil un pic, dar e timp și pentru ea! Sunt pasionat de geografie, știu foarte bine cum arată Americile, îl știu și pe Radu Păltineanu din „citite”. Gusturile nu se discută. Nu sunt atras de Americi. Mă bucur că ți-a plăcut acest roman ilustrat!
  39. gibonu

    Sambata, 23.04.2022 - Partea a II-a Inainte de podul peste Dambovita [pe unde intra raul in lacul Morii]. Stie cineva ce inseamna "CD 63" din afisul de mai sus? Drumul spre amonte arata foarte bine. Mi-a placut faptul ca, pe o bucata scurta, era marginit de traverse de cale ferata, montate vertical. Dambovita, inainte de a intra in lacul Morii. Drumul este iluminat, cu LED-uri, pe toata lungimea. Pacat ca firele dintre stalpi nu au fost ingropate. Drumul se pastraza perfect pana la final. Continuarea canalului prin care Dambovita ajunge in lacul Morii, in amonte de podul care exista langa stadionul Chiajna. Daca ajuta pe cineva, drumul care se vede in pozele de mai sus, de la lacul Morii si pana la podul de langa stadionul Chiajna, conform Google Maps, are 3,7 km. Stadionul Chiajna. Inapoi spre lacul Morii, de-a lungul Dambovitei. Drumul asta pare sa aibe banda speciala pentru bicicleta, intre bordura si banda 1, desi marcajul s-a cam sters.
  40. mosu cu plete

    Vezi ca Nicusor de 1 an nu mai aduna maidanezi. E cam periculos pe acolo cu haitele de caini.
  41. @Adrian_789 Mulțumesc pentru aprecieri, sărbători fericite și ție! Foarte tare imaginea, cam așa m-am simțit pe acolo ! Mașina aia e tipic portugheză. O mențiune mai am să fac: unele țări le-am vorbit de rău, altele de bine, dar asta e strict părerea mea subiectivă și neavizată. Cel mai bine e să vizitezi cutare loc în persoană și să-ți faci o părere proprie. Dacă de exemplu mie nu mi-a plăcut Germania nu înseamnă că altora nu le place etc.
  42. paulrad

    Contrar aparențelor, a fost o tură de șosea!
  43. Mircea PF

    Drumul dintre Someșul Rece și Stolna este asfaltat:
  44. Mircea PF

    Tură musai de făcut la sfârșitul lui octombrie când vremea este însorită pentru a vă desfăta cu beția de culori pe care le oferă toamna la munte: traseu: Cluj-Gilău-Someșul Rece-Uzina-Pape-muntele Ijar-cătunul Costești-Dâmbul Crucii-drumul Generalului-Măguri Răcătău-Someșul Rece-Gilău-Luna-mal Someș-ocolitoarea sud Florești-Cluj cca 90 km (inclusiv prin oraș) parcurși de mine în cca 7 ore cu pauze cu tot (cu asistență electrică zdravănă pe urcarea Pape) altitudine maximă 1250 m, diferență de nivel 1304 m (gps telefon) izvoare în Uzina și Măguri Răcătău urcare cu pante mari până puțin după Pape apoi pantele se domolesc între Uzina și Dâmbul Crucii drum de macadam și pământ dar ok, pământ și drum înierbat pe coronamentul lacului de acumulare Florești, în rest asfalt atenție pe coborârea de pe drumul Generalului fiindcă drumul este destul de îngust și de când s-a asfaltat este asaltat de mașini (oricum, teoretic este închis neriveranilor între 1.10 și 31.03) despre frumusețea traseului vă puteți face o idee din cele câteva poze de aici: https://photos.google.com/share/AF1QipO9aB6ulX3XjNxoTcQz5NCIxio9gL3PeMTwg-_H3L_zmSUQIms0bstyptKseFBo5g?key=T2xzNFFWUzZJcUNYWEJ1S09ZNWcyN0tUZW9CVnhB traseul, aici: https://www.wikiloc.com/mountain-biking-trails/pape-ijar-87200775
  45. La îndemnul lui @BodoC o să postez aici Am descoperit anul ăsta un deal pe care se dau mai mult motoriștii cu un trail foarte fain pe el. Problema: ca să-i dai din vârf, ai de făcut un mega pushbike (scurt, dar abrupt de tot), mergi un pic pe coamă, cobori abrupt și apoi iar un pushbike. Soluție: să săpăm un trail de la 0 pe versantul destul de abrupt chiar înainte să înceapă pushbike-ul. 3 Octombrie, primi metri săpați. 2 oameni. Săptămâna trecută am mers cu biclele și am mai muncit un pic. On-board de la colegul de sapă. Astăzi i-a dat cu ploaie bine de tot, după ce s-a calmat ne-am dus să mai muncim. Marea lucrare de azi: o bucată îngustă cu ceva stânci și bolovani înfipți în cărare. Am umplut cărarea cu pământ să treacă peste bolovani, iar apoi am spart puțin din stânca ce se înălța pe verticală, să încapă ghidonul fără emoții. Before After Ne-a și plouat, dar a fost și spectacol Problema cu cărarea noastră e că de la un momentdat urcă destul de mult ca să putem ieși cu ea în cărarea principală ce vine de pe coama dealului
  46. Tolstoievski

    Nu am PM, e doar estimare de Strava, unde e setata greutatea cu vreo 10 kg mai putin decat am acum. Deci da. Vant nu deosebit, dar a fost oricum dus-intors. Cert e ca la media asta de puls aveam medie 40 cand eram bine. Intre timp, m-am vindecat, asa sa-i ramaie numele.
  47. pedale

    Churchill a fost intrebat la un moment dat de catre un ziarist care este secretul longevitatii sale? - Sportul - Cum asa? - Niciodata, dar absolut niciodata nu am facut sport.
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up