Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 01/20/2020 in all areas

  1. cafe6am

    De la tura de zilele trecute... nu e din carbon, dar merge bine - nu bate, nu troncane.
  2. Catalin_

    Brussels airport
  3. Mica Unire cu muntele: urcând spre Pape (munţii Gilăului): privind peste valea Someşului Rece de pe urcare:
  4. Claudiu Moga

    Iata-ma din nou in orasul cosmopolit plin de fete frumoase unde voi fugi dupa negrese, febletea mea! Urmeaza sa mai pedalez 20 km pana in statiunea Bogaz unde ma pun cu cortul. Day 48) Bogaz - Kaleburnu - Dipkarpaz Pedalez prin Karpasia,tinut binecuvantat. Am o vreme superba cu nori minunati. Trec pe langa sate traditionale unde sporadic intalnesc si o biserica crestina pe langa moschee.
  5. Claudiu Moga

    Ma cinstesc la o terasa unde intalnesc o turcoaica frumoasa care a incercat sa ma excrocheze cerandu-mi bani pt. copilul din bratele sale despre care zicea ca sufera de cancer. Nu am pus botul la sarlatanie. Ma surprinde o furtuna. Raman la acelasi local si ulterior dorm pe plaja la iesire din localitate. Day 41) Alanya - Gazipasa - Yakacik Din nou o zi perfecta de pedalat. Ma intalnesc pe traseu cu 2 tinere cicloturiste din Elvetia care pedalau spre China. In Gazipasa merg sa-mi repar bicicleta din nou. Iar mi s-au rupt spitele la roata din spate. Aici reparatia bicicletei m-a costat doar 30TL si avea sa ma tina mult mai mult. Tipul din Kusadasi m-a pacalit asadar. Dupa Gazipasa am parte de o frumoasa catarare.
  6. Claudiu Moga

    Ma prinde noaptea si voi dormi langa o benzinarie intr-o casa dezafectata aproape de orasul Serik. Day 40) Serik - Side - Alanya Intre Side si Alanya s-au dezvoltat statiuni somptuoase cu hoteluri opulente. In apropiere de Alanya il intalnesc pe Pegasus. Pe vremuri am avut o bicicleta Pegas cu care am pedalat pana la 18 ani cand am reusit sa fac rost de primul MTB rudimentar din viata mea. Colegii mei de liceu radeau de mine cand ma vedeau pe Pegas si ma faceau nebun cand spuneam ca voi face turul tarii pe bicicleta. De mic copil visam sa calatoresc pe bicicleta. Acum la maturitate pot spune ca bicicleta mi-a oferit cele mai intense satisfactii. Ajung in Alanya si vizitez portul turistic in care sunt multe ambarcatiuni extravagante.
  7. Claudiu Moga

    Paralel cu drumul principal avem si un drum secundar spectaculos. Ajung in sfarsit la Kaplica, restaurantul meu preferat din Cipru de Nord. Sa inceapa distractia! Un dorada, o bere, un rachiu, o muzica buna!
  8. Claudiu Moga

    Cam multe flori galbene pe ziua de azi! In Ziyamet dau peste un cicloturist polonez cam grabit. Facea turul insulei. De aici cotesc la dreapta pe un drum secundar spre Kaleburnu. In curand ajung la o biserica veche aflata in paragina.
  9. gibonu

    Sambata, 15.06.2019 - Partea a V-a Benouville - Ouistreham- Benouville Monumentul denumit "Flacara". Inaugurat de Mitterand in anul 1984, la cea de-a 40-a aniversare a Debarcarii. Langa monumet se afla statuia lui Philippe Kieffer, conducatorul comandourilor franceze care au debarcat, printre altele, pe plaja Sword. Mai multe detalii: https://en.wikipedia.org/wiki/Philippe_Kieffer In apropiere ajungem si la statui Lordului Lovat, unul dintre putinii luptatori reveniti in Franta dupa dezastrul de la Dieppe [19.08.1942] Mai multe detalii despre lord: https://en.wikipedia.org/wiki/Simon_Fraser,_15th_Lord_Lovat Cabine de plaja. Pacat ca nu le-am prins deschise, era curios sa vad cum arata in interior. Plaja Sword. Pauza.
  10. Claudiu Moga

    Voi dormi la 13 km distanta intr-un loc drag mie aproape de baza britanica de la Dhekelia. Day 47) Dhekelia - Achna - Famagusta - Iskele - Bogaz Azi vizitez manastirea Sfanta Marina de la Achna. Aici gasesc o adevarata gradina botanica.
  11. Sambata, 01.02.2020 Predeal - valea Leucii - valea Iadului - Dihamul Militar - saua Baiului - cabana Diham - Pichetul Rosu - cabana Poina Izvoarelor - Gura Diham - Busteni Bucuresti Nord [07:00] - Predeal [08:56] cu trenul IR 1631, fara niciun minut de intarziere. Din gara Predeal, spre intersectia DN1 cu DN73A exista trotuar [pe sensul de mers spre Ploiesti] care merge pana la 250 de metri de intersectie. La vreo 500 de metri dupa intrarea pe DN73A, pe partea dreapta [spre Rasnov], se afla un mic cimitir militar din Primul Razboi Mondial. In partea dreapta se afla parcela romanilor, iar in partea dreapta se afla parcela maghiarilor si a austriecilor. Nu am inteles motivul pentru care pe crucile maghiarilor si austriecilor era pus tricolorul romanesc. Dupa vizita la cimitirul militar, m-am intors vreo 200 de metri si am intrat pe drumul forestier de pe valea Leucii. Dupa ce am trecut de unitatea militar de vanatori de munte am ajuns intr-o zona de exploatare forestiera. Marcajul care era aplicat pe bustenii incarcati intr-un camion forestier. Un tractor universal 651M, adaptat pentru munca la padure. Lanturile vazute mai de aproape. Troliul actionat prin lant, direct din cutia de viteze. Daca am inteles bine, unealta asta pentru manevrat busteni se numeste țapin.
  12. gibonu

    Sambata, 15.06.2019 - Partea a II-a Benouville - Ouistreham- Benouville Senalul navigabil [sper ca asta-i denumirea corecta] pentru ferryboat-uri si docul la care aceastea acosteaza. Se apropie ferryboat-ul care vine din Anglia, cel mai probabil de la Portsmouth. Incep manevrele de intoarecere la 180 de grade. Dupa care ferryboat-ul este tras la doc. Cateva dintre barcile de salvare. Ponton mobil care culiseaza pe piloni, in functie de flux sau reflux. O mica piata de peste. Automat pentru plata parcarii care functioneaza atat cu fise si card bancar cat si prin intermediul unei aplicatii pentru telefonul mobil.
  13. Mircea PF

    Io m-am obişnuit şi oricum nu am prea mult de pierdut că am trăit destul .
  14. Ca sa traiasca localnicii din Ditrau bine mersi si neprihaniti de srilankezi. Cum dreaq se intampla de vine soacra-mea doar in jurul datei de 13 in vizita, nu stiu.
  15. Claudiu Moga

    Trec pe langa livezi pline de flori. Nu voi uita localul Mon O Lah unde am fost speriat de un caine ciudat si unde mi s-a refuzat incarcarea celularului desi facusem consumatie. Ajung in Kukukerenkoy unde voi petrece o seara agreabila la un local cu englezi apoi dorm in zona cu sacul intr-un hotel dezafectat. Day 55) Kukukerenkoy - Gecitkale - Iskele Azi traversez Muntii Pentadaktilos. Sunt doar 3km de catarare apoi de la Gecitkale fac stanga si ma opresc in Iskele. Aici admir o bisericuta bizantina.
  16. Claudiu Moga

    Prima zi la cort in tur! 9 MARTIE, PRIMA ZI De ziua barbatului ma pornesc la drum.
  17. Vreau să explic simplu, fierătaniile care alcătuiau sonda de exploatare/foraj se produceau în țară la Ploiești (țevi-profile din oțel chior). Piesele importante: frezele, motoarele electrice, cimentul special pentru betonarea puțului (Cehoslovacia), pompele de calitate pentru extracție erau din import, și astea costau mai mult decât sonda propriu-zisă.
  18. Claudiu Moga

    Admir niste icoane. Gasesc si o icoana foarte sugestiva in care Sfanta Marina il strange de gat pe Satana. Am surpriza sa intalnesc si tricolorul pe aici. Raman uimit de simplitatea constructiei bizantine.
  19. Trevizes

    "Maculatura" era doar pentru cine era lenes intelectual. Cu exceptia ziarelor politice, care culmea nu se mai gaseau nici ele la vanzare dupa o anumita ora, restul nu erau scrise ca astazi de niste fomisti pseudo-"jurnalisti" si era "bataie" sa le procuri de la chioscul de ziare. Daca s-a mai vorbit de Flacara, Saptamana, Magazin istoric (si tata a strans toata colectia), Sport (publicau si partidele Karpov-Kasparov, rezultate din toate sporturile din ligi inferioare), Revista Sport (foarte cautata, nu era color, dar gazduia multe poze, interviuri), Urzica (greu de procurat in provincie) vad ca nu s-a amintit de: - revista Lumea (dupa 4-8 pagini de "ceausescu-pcr" devenea o revista de informatie autentica de politica externa), - almanahul Anticipatia (probabil creme de la creme in privinta continutului pentru fanii genului, trebuia urmarit cu saptamani inainte la Posta pentru a nu rata aparitia), - Revista Romana de Sah (foarte greu de facut abonament la ea), - o revista de Modelism caruia imi scapa numele, - Cutezatorii (se distribuia doar prin abonament in scoli, cel putin la noi) Legat de publicatii externe: Eu am avut ~ 2 ani abonament la revista "Pif", nu era deloc usor, trebuia sa ai relatii. Evident ca s-au sistat pentru provincie la un moment dat dar veneam la bucuresti si cautam prin anticariate asa ca pina la disparitia totala aveam jumatate de dulap de biblioteca cu colectia respectiva. Desigur cautam si Tintin. Pretul "nescris" al acestui abonament era ca revista imi parvenea fara acel gadget inclus pe care il oprea un smecher de posta la judet. In mod cu totul exceptional o perioada s-a gasit chiar la chioscurile din provincie revista "Rahan", o derivatie de la Pif tot in franceza. Este interesant cum de trecea Pif, o publicatie franceza de cenzura, nu cred ca toate personajele erau pe chipul "omului nou" deloc. De ex. personajul meu preferat Corso Maltese Cu trecerea anilor am avut abonamente la revistele de sah rusesti "64" (unde seful cel mare era chiar Karpov) si "Sahmatai Biuleteni". Nu era usor sa te abonezi la asa ceva, dar pina in 1988 cand am plecat in armata, am avut aceste reviste bisaptamanale in casa. Nu am reusit niciodata sa prind (desi era pe lista) "Sahmatai Informator", publicatie sarbeasca care aparea cu tot ce era nou si ce se juca in lume, esentiala in acele vremuri, Biblia de baza pentru orice jucator de sah. Plateam o groaza de bani pe varianta "trasa" la copiator de diversi "oameni cu initiativa". un vecin, care mi-a fost diriginte dar si profesor de la limba rusa avea un fel de abonament la cele mai importante edituri din URSS si era la curent cu tot ce aparea nou in literatura rusa. Mai aveam carnet de cititor la "Biblioteca Americana" care era atunci langa amabasada pe Batistei, imprumutam reviste si casete video. Aceste "extravagante" insa aveau costul lor, totul era la dosarul meu pe care l-am vazut in armata in anumite contexte in biroul ofiterului CI, Cel mai greu atirna la dosar insa corespondenta privata cu cineva din republica moldova, un rus casatorit cu o moldoveanca, jucasem "saski" (dame rusesti) cu el prin corespondenta in cadrul unui turneu international si ramasesem amici, imi trimitea publicatii din Moldova in limba moldoveneasca (pe atunci o noutate) scrisa cu chirilice.
  20. IonutA

    Salut, Azi am făcut o tură lejeră de aprox 90km Chitilia - Tărtășești - Chiajna Mi-a plăcut văd pe podul după Chitila acești ”parapeți” de protecție foarte interesanți: https://photos.app.goo.gl/bH8LGmeemrttVNqF9 https://photos.app.goo.gl/cJ1RpK9DvJHZWLPj9 https://photos.app.goo.gl/pMNe8tDW8tPEUPVVA asemănători cu aceștia Mi-a plăcut și zona Slobozia Moară - Dragomirești Deal asfalt bun, trafic redus, mulți localnici pe biciclete bine echipate/accesorizate. https://photos.app.goo.gl/7UG3fZxEmv3b6nQv6 https://photos.app.goo.gl/Mc88Yj4h4WPp6gNdA https://photos.app.goo.gl/ed13PHKqpvbTy8987 Un avion de aproape https://photos.app.goo.gl/ZYTz4nCoWU4L7pCQ7 https://photos.app.goo.gl/oWjEf9GKFJ5TuLvq6 Monument al eroilor satului https://photos.app.goo.gl/9fsJ83gkfB2z1BLMA https://photos.app.goo.gl/YXu57YiBVgC8EJxR9 Stație de tratare a apei potabile împrejmuită cu sârmă ghimpată https://photos.app.goo.gl/XZ7wtXGTizTjRojS6 https://photos.app.goo.gl/keMZ9t7FKJVFhS88A Numai bine! Adrian
  21. EyesOnly

    Ikea a existat dintotdeauna. Chiar dinaintea copacilor. Doar ca inca nu au gasit arheologii urmele corecte ;-)
  22. M si L sunt marimi generice si nu au standard, iar nr de cm pt o marime pot diferi chiar si intre modelele aceluiasi producator. Din pacate, exemplul dat de mine e dat la mtb, unde am incercat mai multe biciclete. Cursiera am ales-o dupa criteriul distantei dintre picioare in pondere mai mare decat criteriul inaltimii si mi-a iesit. La marimea ML as fi avut poate mai putin de 2cm intre cadru si bijuterii si nu mi-a sunat bine, la marimea M sunt in partea de sus a limitei, dar ma simt bine.
  23. Claudiu Moga

    Vreme buna prin Voivodina! 11 martie, day 3, un arbore solitar Pe podul dintre Kovin si Smederevo Day 14, campare langa o cale ferata Campare in Kucuruz,
  24. purix

    - Mă scuzați, l-ați văzut pe fratele meu geamăn? - Ai mai întrebat!! Merge unul cu maşina cu 100 km/h. La un moment dat, îl depăşeşte o găină. Omul apasă acceleraţia, dar n-o ajunge. După ce merge el aşa vreo 5 km, vede cum găina intră la o fermă. Se duce la fermier şi îl întreabă: - Ce fel de găini sunt acestea? Prima dată văd să fugă aşa de tare o găină! - Este o specie nouă, cu 3 picioare... inginerie genetica. Stiti, in felul asta au mai multe pulpe, sunt gaini pentru carne. - Şi-i gustoasă carnea? - Nu ştie nimeni, fiindcă nu le putem prinde.
  25. Eu sunt curios cum ar arata aplecata peste orice.
  26. dan tm

    Revista Lumea. Am gasit una din 14 decembrie 1989, dar ce reclama pe ultima coperta. https://www.निषिद्ध/oferta/revista-lumea-14-dec-1989-ID8YBAF.html https://www.निषिद्ध/oferta/revista-lumea-intalnirea-ceausescu-gorbaciov-4-dec-1989-ID8YBq1.html
  27. Despre titei am gasit un petroblog!? porca miseria. http://furcuta.blogspot.com/ Cica ar fi o rafinarie romaneasca in Siria, https://diplomatclub.ro/diplomatie/momente-semnificative-dintr-un-secol-de-relatii-romano-arabe/ https://www.hotnews.ro/stiri-esential-15455007-romania-siria-relatiile-bilaterale-dosarele-fierbinti-hayssam-comunitatea-romaneasca-prinsa-conflictul-intern.htm Romanii insa in mod sigur au construit cladirea parlamentului din Sudan. Dar astea nu trebuiau discutate dincolo la ,,Si eu am trait in comunism?" Erau un fel de pliante cu un concurs pionieresc pe vremea aia si stiu ca aveau niste intrebari despre platformele romanesti de foraj marin. Gloria, Orizont , Atlas si care mai erau? mai erau 2-3 dar nu mi le amintesc. E mult de atunci dar la geografie era bine sa le sti pe toate. Hai ca le-am gasit, Prometeu, Satur, Jupiter. De fapt vad ca erau 7 platforme. https://adevarul.ro/locale/galati/monstrii-metalici-mijlocul-marii-istoria-tumultoasa-celor-sapte-platforme-foraj-marin-realizate-galati-1_555c78b1cfbe376e3567afe6/index.html
  28. ciomby

    filmare din cabina de locomotivă într-o țară ceva mai evoluată (dacă nu sunt afectate drepturile de autor)
  29. Radu 5

    Exceptional exemplul cu revista "Lumea" care, "dupa 4-8 pagini de "ceausescu-pcr" devenea o revista de informatie autentica de politica externa"! De acolo puteai sa afli ce se mai intampla pe la Ouagadougou, ce mai fac Tshombe, Kasa-Vubu sau Mobutu Sese Seko Kuku Ngbendu Wa Za Banga. Si ce marsavii mai pun la cale ticalosii imperialisti americani. Adica informatie prin "ochelarii" partidului. PS Ai uitat de L'Humanité, organul comunistilor francezi, usor de procurat. Si de "Urzica", unde Matty si Nell Cobar "ardeau", in tuse groase, naravurile bastinasilor cu idealuri mai burgheze. E he he...si de "Luminita"...si de "Arici Pogonici"...
  30. IonutA

    Salut, Am participat la evenimentul istorico-militar ”Frați de arme, peste Milcov”, din cadrul Muzeului Militar Național ”Regele Ferdinand I”, organizat cu ocazia ”Unirii Principatelor Române ”(1859). Câteva poze pe link: https://photos.app.goo.gl/UsAgZLejvqKMgzGk6 Detalii: - https://www.mapn.ro/cpresa/16453_24-ianuarie---ziua-unirii-principatelor-romane - http://www.romania-actualitati.ro/unirea_principatelor_romane_este_marcata_si_la_muzeul_militar_national-134397 Numai bine! Adrian
  31. Traveller

    Pentru anii de dinainte de 1 ianuarie 2016, nu aș reproșa nimănui folosirea acestei substanțe. Dar, odată adăugată pe lista substanțelor interzise (o decizie la fel de îndoielnică precum presupusul ei efect), dacă ești medic de echipă și sportiv cu capul pe umeri, o lași deoparte și gata. Păcat.
  32. MLADEN

    Mama lor de mecani cu etriri lor. Sunt convins ca se gasesc si care sa schimbe si pistonul din maneta, problema ii ca nu se gaseste respectiva piesa. Din cate stiu, Tektro nu au reprezentanta in Romania, deci service-urile nu au de unde sa se aprovizioneze cu piese de schimb. Plus multa lume ii familiarizata doar cu Shimano, unde nu se gasesc piese de schimb pentru frane, deoarece Shimano nu le ofera.
  33. Fane Deraior

    Da, da si eu am amintiri cu aeroflotul Mai erau niste aparate de radio micute, rusesti care veneau dezasamblate si cu schema pe care le montai tu acasa - ikea style :))) Crevetii aia, in ultimii ani ai comunismului la restaurante, erau serviti pe post de garnitura la friptura in loc de cartofi prajiti. Erau sinistre alimentarile care aveau vitrinele pline de creveti si borcane de mazare sau cateodata si cate un coniac "tarancuta". RDV, SDD, RDD erau bauturile la moda
  34. Studio54

    sa ma ridic din pat.
  35. Mircea PF

    Oare ce-o fi de admirat la hidoşenia asta?
  36. ibella18

    A patra zi: A fost ziua de desfatare si rasfat, dureri de burta datorita rasului. Bineinteles ca am continuat sa vizitam: Manastirea Weltemburg, Domul Sf. Peter din Regensburg, Kelheim. La manastire ne-am delectat cu cate o bere fabricata chiar la manastire (28% alcool!!!) care...ne-a aprofundat buna dispozitie fara sa ne imbete (recomand oricui ajunge macar sa o guste). Traversarea Dunarii, de la manastire am efectuat-o cu barca si a fost un nou prilej de a ne desfata privirile. Drumul a continuat catre Domul din Regensburg. Apoi ne-am continuat drumul catre urmatorul punct de inoptare, Bad Abach.
  37. Stuparul

    Marea Nordului la ceas de seara, vazuta din Skegness. Sent from my Moto G (5) using Tapatalk
  38. feribotu

    ZIUA 3. Sighisoara- Valchid- Copsa- Biertan- Dumbraveni- Sighisoara. Sumarul zilei: - Distanta: 65.3 km - Diferenta nivel: +564m - Timp total: 3:51 - Timp deplasare: 3:00 Pe langa bucuria pedalatului si faptul de a trece prin locuri frumoase nu din goana unui automobil ci cu 20km/h si cu vantul in plete (care nu prea mai sunt, dar asta este chestie doar pt carcotasi), au mai fost alte doua idei de la care am pornit in tura asta: sa raman in anumite orase mai mult de o singura zi, astfel incat sa am zile in care sa merg fara bagaje, iar in zilele astea sa programez ture mai scurte, de cca 60-70km care sa-mi permita ca restul timpului sa-l petrec si relaxandu-ma in oras. Dupa micul dejun copios urmat de o leneveala de vreo 2 ore citind o carte la o cafea, in jur de 10 eram pregatit de drum. Furia verde se bucura deja ca se simtea si ea mai usoara fara bagaje: Dupa iesirea un pic valurita din Sighisoara si cei cca 15km pe DN, faceam stanga spre drumul catre Valchid. Mi-a placut tare mult drumul usor serpuit printre colinele inverzite, in toata linistea aia absolut monumentala. Inca de la primele pedale pe asfaltul destul de grunjos dar suprinzator de bun (cel putin fata de asteptarile mele, caci bucata asta de drum nu era aratata pe Google) mi-a placut traficul absolut inexistent, pana la Valchid nu am intalnit nicio masina. Pentru ziua in curs nu prea o sa am vorbarie si o sa las pozele sa vorbeasca in locul meu: Dupa 25km imi apare in cale indicatorul ca sunt deja in Valchid; Biserica de aici este intr-o stare nu tocmai buna si se pare ca anii astia din urma incep sa treaca cu efecte exponentiale. Dar deh...sat mic, buget insuficient si per total poate parerea este ca oricum sunt prea multe edificii de-astea, asa ca ai nostri conducatori fac un fel de test al timpului si andurantei unor constructii. Biserica mi-a parut pur si simplu inghesuita din toate partile, nu numai ca este aproape imposibil de fotografiat, dar daca nu ar fi acel turn de la intrare ai putea trece pe langa fara sa o observi. Singura oprire planificata dinainte era la Biertan, aici as fi intrat doar daca era deschis. Cum bineinteles ca nu era, am facut un mic ocol de jur imprejurul micutei si batranei fortificatii, imortalizand momentul prin cateva poze. Sincer, m-a bucurat mult mai mult drumul de la DN pana in sat decat locul in sine si senzatia de loc parasit. Am purces apoi la drum spre Copsa, drumul avand aceleasi coordonate: muuult verde pe langa drumul care serpuieste lin din sat in sat. Cei cativa km trec repede infulecati de furia verde si iata-ma la rascruce de drumuri la intrarea in Copsa Biserica din sat se iteste de pe un mic deal, fiind vizibila inca de la departare: Neavand chef sa astept omul cu cheia si gonit oarecum si de un caine care se vedea mult mai stapan pe locuri decat mine, ma reintorc spre bucla de la intrare in sat, stiind ca vor urma niste pante destul de pronuntate (ridewithgps zicea de o panta maxima de 20.7% pe care insa nu prea am simtit-o pe teren), desi urcarea ar fi fost grea daca ar fi avut ceva lungime. Asa, sunt doar cativa sute de metri cu panta medie de cca 10% dar pe care ii parcurgi nervos ridicat din sa. Drumul spre Biertan venind dinspre Copsa este usor in coborare, prin aceleai peisaje dominate de nuante de verde: Intrarea in Biertan prin zona non-turistica este un pic diferit decat accesul pe soseaua principala. Casute mici: unele care trec testul timpului, altele nu Iar altele par cumva in afara timpului si nu se lupta absolut deloc cu trecerea acestuia. Odata ajuns in Biertan down-town, biserica de aici, una din cele inscrise si in patrimoniul UNESCO, se ridica maiestuoasa, obstructionata fiind doar de hotelul restaurant care ii ia fata. Am lasat furia verde legata la intrarea in zona de intrare cu promisiunea ca doamna care taie bilete isi mai arunca ochii pe acolo, apoi am urcat scara de lemn acoperita prin care se face accesul in fortificatie: Zidurile fortificatiei sunt chiar impunatoare, existand chiar 2 ziduri imprejurul bisericii Biertan privit de pe zidurile bisericii fortificate: Biserica este intens vizitata, a fost unul din putinele obiective unde chiar am vazut autocare cu turisti, marea majoritate straini. Orga impunatoare, sunt convins ca acustic ar putea impresiona si un porc mistret. Dupa iesirea din biserica fortificata am baut o bere la una din terasele din zona, apoi am luat-o incetisor pe drumul in usoara coborare spre Dumbraveni. Asflatul este absolut impecabil pana la Saros Pe Tarnave. Si acelasi verde te izbeste pe retina din loc in loc: O sa-l dezamagesc pe @BodoC si pe @Traveller (care mi-a recomandat din timp carciuma din Dumbraveni), insa eu la ture scurte, pana in 5-6 ore, nu prea ma omor cu mancatul. Adica...sunt mancau din fire si pauza de masa ar fi insotita ulterior de o alta pauza de vreo 2 ore...asa ca sunt obisnuit sa functionez cu ceva rapid de mancat si cu ceva bere. Cum tura asta inseamna cca 4 ore, deja imi programasem o masa copioasa la reintoarcerea in Sighisoara. In Dumbraveni m-a impresionat placut o casa foarte cocheta: Si bineinteles las cate o poza si cu bisericile diferitelor culte religioase: De aici am mai oprit doar sa imortalizez trecerea prin Hoghileag, trecerea peste Tarnava Mare si apoi biserica din Danes: Astfel la ora 14 eram deja inapoi la hotel, pregatit si pentru o dupa amiaza relaxanta sub zidurile umbroase ale cetatii Sighisoara.
  39. feribotu

    ZIUA 2-CONTINUARE. Sighisoara Daca tot ajunsei si in Sighisoara, este pacat sa nu pun si cateva poze. Odata descalecat din pedale, fac un check-in rapid, pun furia verde la loc ferit si sigur, abuzez rapid de 5 minute de apa calda in dus si ies la o plimbare prin cetatea mediavala. Bineinteles ca nu o sa ies din clisee si atasez repede si o poza cu Turnul cu Ceas: Am nimerit in plin festival ProEtnica si sa-mi spal pacate cu poza cliseistica de mai sus, am fugit rapid de multimea adunata in fata scenei, preferand sa ma plimb agale pe stradute nepopulate. Cand vrei sa simti Mama Pamant, pai mergi nenicule hipstereste in picerele goale: In zare un nor incearca sa-mi spuna "si ce daca Deveselu?" Indragostit iremediabil de obloanele de genul asta: Si la fel de indragostit de casute mici si cochete, trendul de 200mp utili construiti "a prost" si fara gust m-a ratat si ca atare nu sunt un bun roman. Intr-un final intru intr-un loc nu foarte aglomerat sa mananc ceva: Apoi merg intr-un alt loc bine cunoscut (Casa Cositorarului) pentru un desert minunat si o cafea cu amaretto. Daca sunteti prin zona nu ratati, desi este unul din locurile alea pentru turisti, este linistitor sa stai un pic la umbra aia naturala si sa te bucuri de senzatia de liniste desi lume multa trece... Ziua urmatoare avea programata o plimbarica mai scurta de +/- 65km spre Valchid, Copsa Mica, Biertan si intoarcere prin Dumbraveni inapoi in Sighisoara. Cum esentele tari se tin in sticlute mici, asa si traseul asta care m-a bucurat mult chiar daca nu-s nici multi km, nici multe obiective "de bifat"...ci doar o sosea serpuind printre mici dealuri, verde, liniste si pace. Tineti aproape, in curand ii dau bun de tipar.
  40. JDM

    Decathlon este deschis, te duci frumos acolo si cumperi camera pentru 28". Tinind cont ca vorbesti de 8bar banuiesc ca este vorba de o cursiera. Teoretic iti pot face aia pana, au oricum deschis. Daca nu se baga, da-mi un mesaj si iti fac eu pana si dai un big mac la un cersetor dupa.
  41. Eu cred ca încurcați concepte. Sa pornim de la asta, dacă eu stau o luna fără bicicleta și fac un test de LT, cum sunt atât de odihnit pulsul mediu e pe la 185 DAR după aceea ma antrenez 3 luni și mai fac un test de LT dar spre uimirea mea pulsul numai urca mai mult de 175 dar totuși observ ca merg mult mai bine, asta ce înseamă, ca eram mai eficient când nu m'am antrenat având un LT mai ridicat ? "De exemplu când termin de coborât 2 etaje și ajung cu bicicleta în fața blocului am puls 130 Dacă e până în 110 atunci ziua are semne bune" Pai dacă ți se ridica pulsul la un minim de efort înseamnă că nu ai un fond aerobic... sau nu.
  42. Daca traia Stefan cel Mare te batea cu sabia, cand uda cand uscata. Nu mai spune la nimeni parascoveniile astea ca intr-o buna zi, cineva nu te va mai suporta si o vei lua pe coaja.
  43. La 178cm ai mei mie mi-e bun un cadru de 46cm(18.5")
  44. 1. Pune mana si citeste singur despre istoria petrolului in lume si in Romania si lasa prosteala asta. Nu mai continui acest subiect, cel putin cu tine. Macar atit sa fi invatat si tu la scoala: https://www.activenews.ro/stiri/Romania-tara-care-a-avut-prima-SONDA-petroliera-din-lume-prima-RAFINARIE-si-prima-tara-care-a-exportat-BENZINA-145357 2. M-am exprimat ca am exportat rafinarii intregi, in sensul diversitatii de echipament si volumului de utilaje. Nu in sensul rafinariilor x1, x2 dar sunt convins ca prin lumea araba, de la algeria, irak, etc gasesti sigur rafinarii care au 100% echipamente de proces facute in Romania sau la fata locului sub conducerea expertilor romani. Cam toti din generatia tatalui meu au diverse stagii de lucru sau schimb de experienta in tari arabe. 3. Linkul de la vice era unul minor, l-am rasfoit rapid, dar garantez ca generalul Degeratu a avut emisiuni pe la B1, Realitatea, vazute de mine, unde a comentat cu alti analisti politici (gen Fota, Dungaciu, etc) ceea ce este planul armatei ruse in caz de razboi cu Romania. Este planul, nu "istoria". Dar apropo de istorie, in cite ore au ajuns la Praga? Sau in Crimeea cat le-a luat? Si pe asta cu Crimeea ai scapat-o? de unde s-a nascut si expresia cu "omuletii verzi"? Faci iarasi pe prostul si ignori celelalte linkuri? Haha 4. Tu nu numai ca esti superficial, chiar "dezbati "despre lucruri despre care nu stii nimic. Daca mergem cu trenul spre Ploiesti, fac pariu ca nu stii sa numesti utilajele pe care le vezi pe geam cand trecem pe langa Petrobrazi. Darmite sa intelegi ce presupune ingineria fizico-chimica de proces si cum sunt construite utilajele. Tu nu ai vazut niciodata in viata ta o sudura sub strat de flux la 20-30 m inaltime si n-ai idee ca la orice defect minor daca bubuie un astfel de echipament (de un anumit tip) poti sa stergi cu guma orasul vecin de pe harta. Dar ceri "cifre" ... si surse din "Lumea Libera" acum nici linkurile in limba romana nu mai sunt bune. Doamne Fereste!
  45. vikisor

    Salut am o Bicicleta electrica Pegas Comoda Dinamic cu Motor: Bafang 250W 36V si Baterie: 36V 10.4 Ah celule LG 2600Mah 40 buc, montare pe portbagaj; Cum pot sa delimitez limitatorul de viteza si daca pot sa pun acceleratie?
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up