Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 04/14/2021 in all areas

  1. cafe6am

    Da, la final era destul de curata. Am avut cateva zile libere si m-am ocupat de ea, mai ales ca-mi place sa le desfac si sa le reasamblez, in limita timpului disponibil. Iata si povestea Colnago-ului portocaliu: In prima duminica din 2018, dupa ce m-am trezit si mi-am facut o cafea, mi-am aruncat un ochi pe anunturile din acea dimineata. Mi-a atras atentia unul aparut in Bucuresti, cineva pusese la vanzare 2 biciclete: un Colnago si un Sputnik rusesc, cu mentiunea ca ambele necesita reparatii. Pozele erau foarte proaste si prezentau mai mult Sputnik-ul, insa in doua dintre ele aparea si cealalta bicicleta, care era aruncata pe jos. Pret: 120 RON pe bucata. Nu avea trefla pantografiata pe umerii furcii, deci m-am gandit ca trebuie sa fie un fake, cineva sigur a lipit stickere Colnago pe un cadru maidanez, e practica des intalnita. Totusi, am zis sa-i dau un telefon omului, mai ales ca aveam in plan sa ies la o tura in acea zi. L-am rugat sa mi-o pastreze, mi-a dat adresa, am luat repede 200 RON si mi i-am bagat in buzunar. Convins fiind ca e fake si ma duc degeaba, nu m-am urcat in masina, ci tot pe bicicleta, desi erau vreo 0 grade afara si 20 si ceva de km de pedalat pe centura. Pe atunci nu eram asa putoare, asa ca am invins frigul, vantul din fata si am ajuns la adresa destul de repede, a la Fabian Cancellara. Iata si poza din anunt: Era un Colnago Super, din 1969 sau ianuarie - februarie - martie 1970, proaspat scos din cotet, plin de panze de paianjen, rahat de pasare, pamant si, bonus, ceva stropi de vopsea pe care m-am chinuit mult sa-i scot. Intre timp, telefonul vanzatorului suna de zor si primea oferte chiar si de 10 ori mai mari decat ceruse, insa le raspundea tuturor spunadu-le ca cineva a venit deja s-o ia si ca nu mai poate da inapoi, fapt care m-a impresionat in mod placut. Mi-a propus sa mai pun un ban in plus si sa le cumpar pe amandoua, desi, saracul, se tot holba la mine, nu intelegea cum de a venit un tampit sa ia o bicicleta cu o .... bicicleta. I-am aratat cei 200 RON pe care-i aveam la mine si l-am rugat sa-mi vanda doar Colnago. A fost de acord, ne-am luat la revedere si am iesit pe poarta cu 2 biciclete, nu inainte de a muta roata de fata de pe Sputnik, pe noul meu Colnago - erau inversate. A trebui sa dau telefoane in stanga si in dreapta, sa vina cineva sa ma ia, pentru ca la Colnago nu se invarteau nici macar rotile. M-am dus pe alta strada si am asteptat acolo, pana a ajuns un prieten cu masina, nu cumva sa se razgandeasca vanzatorul.... Am curatat-o putin si am adus-o in casa: Pe downtube era un sticker cu echipa SS Oltrarno, din Florenta. L-am dezlipit, desi probabil nu trebuia si am descoperit ca vopseaua de sub el era nou nouta, conservata perfect timp de 50 de ani. Cel mai probabil, o fosta bicla a echipei. Gastone Nencini este unul dintre ciclistii care au concurat pentru ei: Inca o poza cu Gastone Nencini, in echipamentul acestei echipe: Decalul de pe headtube, folosit in 1968, 1969 si ian-feb-martie 1970: Umerii furcii si cuvetele Campagnolo Nuovo Record din acea perioada, cu "C"-ul intre 2 paranteze: Capetele chain stays-urilor, folosite de Ernesto incepand cu 1969. Super-ul din 1968 a pastrat capetele chainstays-urilor ca la modelul anterior, "Freccia", din 1967. Tija de sa nu a mai putut fi salvata, din pacate. Colnago si Cinelli au fost singurii constructori care au folosit stickerul Columbus de mari dimensiuni. Mai trebuie mentionat ca era singurul sticker de pe bicicleta, restul decalurilor fiind pe transfer de vopsea, de foarte buna calitate. BB-ul cu 9 gauri... Intre 1968 si martie 1970, bicicletele Colnago Super au avut cutout sub BB cu 9 sau 11 gauri. In 1967, la modelul Freccia, era o singura gaura. Ghidaj pentru cablu de schimbator, clamp-on, Campagnolo. Abia in martie 1970 ( + - o luna) Ernesto a trecut la ghidajele braze-on. Michele Dancelli a castigat cursa Milano - San Remo cu o bicicleta identica, in martie 1970, insa se observa in poza ca aceea avea ghidaje sudate si frane Campagnolo, care erau disponibile doar pentru plutonul profesionist: Si poza cu Dancelli, martie 1970, cu o bicla identica, insa cu ghidaje braze on pe bottom bracket. Are decaluri "Molteni" pe headtube si downtube, pentru ca la acea vreme, constructorului nu ii era permis sa-si puna numele pe bicla. Se folosea numele sponsorului, in cazul acesta, Molteni. A se observa si cele 9 gauri de sub bb: Decalurile de pe downtube... Unele exemplare din acea perioada au si dungile de campion mondial in stanga si in dreapta decalului. Aici, nu sunt prezente: Butucul spate, acoperit complet de mizerie. Cineva i-a montat quick release-uri mai noi, curbate, insa butucii erau originali si nu aveau deloc uzura, in ciuda aspectului: Schimbatorul original, din 1969, avea paralelogramul stramb si din pacate nu l-am mai putut salva, a trebuit sa caut altul: Ghidonul Cinelli Giro d'Italia si Pipa Cinelli 1A. Asa cum am scris si in postarea de mai sus, Colnago a folosit pipe si ghidoane Cinelli pana prin '74-'75, cand a trecut la 3ttt. Ar mai fi de preciezat ca pipa Cinelli 1A dinainte de 1971 necesesita un imbus de 7, care e destul de greu de gasit. Pana la urma am facut rost de una si am putut s-o desfac. Bicla avea manete de frana Campagnolo Nuovo Record, '72-'78, insa nu erau originale. A trebuit sa-i caut Universal, de dragul restaurarii: Si cateva poze dupa asamblare: A primit pedale Campagnolo Nuovo Record de la sfarsitul anilor '60, care insa n-au fost chiar corecte, pentru ca aceste Colnago-uri, desi erau de sosea, veneau echipate mai mult cu pedale de pista, nu stiu de ce: Un detaliu si cu mufele. Cutout-ul reprezinta o floare de crin (fleur de lys) si a fost prezent pe bicicletele Colnago Super din 1969 pana in martie 1970. Desi seamana foarte mult cu celebra trefla a lui Colnago, nu are nicio legatura cu aceasta. Abia in martie 1970, dupa ce Michele Dancelli a castigat Milano - San Remo, Ernesto a ales sa sarbatoreasca victoria optand pentru un logo: trefla. Schimbatorul Campagnolo NR, din 1969 si camasa Campagnolo, cu capetele originale: Inca un detaliu cu stantarea "Patent", folosita in '68 si '69: Si o poza cu vopseaua originala portocaliu Molteni, conservata perfect sub stickerul care a fost lipit cand bicicleta era noua. E probabil singurul cadru din lume pe care vopseaua Molteni este conservata in stare de noua, fara patina. Ar fi un bun reper pentru restauratori, care cauta nuanta exacta. Se observa si cum restul bicicletei a prins galben, din cauza soarelui, in 50 de ani. Angrenajul original, fara data si cu BCD 144:
  2. Mircea PF

    Tură numa bună de Florii: traseu: Cluj-colonia Făget-Sălicea-Ciurila-Filea de Jos-Filea de Sus-Săcel- Băișoara-Moara de Pădure-Valea Ierii-pasul Prislop-mănăstirea Muntele Rece- Gura Râștii-Gilău-intersecția cu drumul spre Luna de Sus-malul Someșului-baraj Florești-ocolitoarea nord-Cluj 96 km (și prin oraș) parcurși de mine în 7 ore și jumătate (cu asistență electrică pe urcări) altitudine maximă 1138 m, diferență de nivel 1475 m urcare mai solicitantă de la monumentul eroilor din Valea Ierii în pasul Prislop dar când eram tânăr (acum 2 ani) am urcat-o fără electrică deci nu-i chiar așa de speriat majoritate asfalt dar și macadam pe urcarea din Valea Ierii până în valea Râșca Mare io m-am întors pe taluzul Someșului de la intersecția DN1 cu drumul spre Luna de Sus ca să nu înghit gazele mașinilor; în schimb mi-am zgâriat privirea cu gunoaiele care tronează din abundență până la baraj cam ce-i de văzut pe drum, aici: https://photos.google.com/share/AF1QipM4yF1Ea8N-rsFqjwF083CqFm92CXfzNjdgWhOleChuixpgHL1Adc1wnHZwZI9gwQ?key=eW9GU1h6TDE5bVlwRnF6N2Q5anNKdWNyYjJXdnJn traseul, aici: https://www.wikiloc.com/wikiloc/spatialArtifacts.do
  3. alexadi

    Declaram ca ne dorim sa avem ca in "tarile cu apa calda" insa ne comportam cum vrem noi, nu ca in tarile acelea, acolo respectam toate regulile aici ne gasim orice scuza ca sa le evitam. Schimbarea pleaca de la noi, asta e un lucru esential. E ca si cum ai un pahar cu cola in mana si ii spui copillului ca nu e bun, el ce va intelege ca tu ii spui minciuni ca daca il bei e bun ca asta ii arati. Conteaza sa fi acelasi in fapte si in vorbe. In cazul de fata, ne dorim ca sa avem acces cu biciclete in tren dar ii dam nasului bani in loc sa ne luam bilet, da chiar daca este mai scump ca biletul de la ciclist, ca atunci cand zbori cu low cost si cumperi biletele la ciclist cu 5euro sau 10euro depinde de noroc, iar pentru biciclete nu dai 25 euro sau te intelegi cu cei de la imbarcare pt un 5-10euro? (am caz concret cand am cumparat un bagaj de cabina mai scump ca pretul a doua bilete de avion, sa nu mai vorbesc de cel de cala, oare daca ma duceam pe aeroport ma intelegeam cu o atentie la imbarcare iti spun eu ca nu, atentia era taxa oficiala de doar 50 euro, adica cam de parca 2-3 ori pretul platit la rezervare pentru bagaj). Daca vrem ca schimbarea sa se produca trebuie sa facem schimbarea in noi, cumperi bilete si asta e ca e 15 sau 60 lei e mai putin important, ca banuiesc ca in alte tari nu ai mers la intelegere cu nasul, la bicicleta sau chiar la calatoria cu trenul, cat a fost atat ai platit. Asa bani vor ajunge direct la CFR nu la nas nefiscalizati (sa ii fac lui burta mare ca doar el e sef de trib, sau sef de mosie) si pt care nu sunt platite taxe si impozite, iar pretul calatoriei sa il suportam tot noi prin subventiile care le statul la CFR din buget care buget e din bani nostri de la taxe si impozite. Asta e ca ci cum ma fur pe mine de doua ori, o data ca dau niste bani la negru nefiscalizati ca in loc de 60 lei dau 10 lei si a doua oara ca in loc de ca subventia sa ajunga la dezvoltare ajune la acoperirea gaurilor ca nu sunt bilete, deci un lant vicios nu avem bani de invetitii ca ii dam nasului in loc sa ne cumparam bilete. PS: In orice excursie ai un buget pe care il faci la plecare si banuiesc ca iei in calcul tot inclusiv si cei 60 lei bilet in loc de 15 ca eu asa fac in orice excursie in care plec, am buget si daca e si vreau sa vad un muzeu il bugetez, vreau sa schimb localitatea iau in calcul acel mijloc de transport.
  4. Sambata, 08.05.2021 - Partea a III-a Iesirea pe Dunare [cam doua ore jumatate pentru 10 km de vaslit]. Am vaslit vreo 200 de metri spre amonte pana am ajuns la o plaja pe care am putut de debarca. Pauza. Singurul nod pe care stiu sa-l fac. In engleza ii spune "mooring knot" cred ca in romana i s-ar spune nod de acostare. Este un nod rezistent plus ca are avantajul ca se poate desface rapid. Pacat ca craca repectiva nu era mai aproape de apa, ca sa fie mai multa sfoara in poza. Cutia impermeabila "made in USA" de la Pelican in care intra perfect actele [buletinul si talonul masinii], tutunul, bricheta si cheile de la masina. Masa de pranz, cu nuci, halva si o bucata mica de ciocolata. Suficient. Bulgaria. Undeva mai spre mijlocul Dunarii, unde puteam vasli, fara prea mare efort spre amonte. Inapoi spre masina, pe la jumatatea drumul m-a prins ploaia, ocazie foarte buna pentru a testa echiparea de ploaie pe apa [scos vesta de salvare, pus geaca de ploaie, fustita, pus vesta la loc]. Totul a mers conform planului. Beneficiile de dupa ploaie. Cam asta a fost. Daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.
  5. Mookyama

    Se pare ca o sa am ceva de lucru săptămânile următoare. Și asistenta personală face un check in
  6. D'astea se pun? DN73 era, în seara asta, deosebit de degajat...
  7. Pe Valea Fericirii (între Râșca și Beliș) unde fericirea înseamnă 3 pante de 16%, una de 13% și restul de umplutură:
  8. majikstone

    @paulrad o sa apreciezi mult acest topic
  9. EyesOnly

    In ultimii 5 ani am cate doua mailuri pe an, trimise la Ministerul Educației, Ministerul de interne, Inspectoratul județean Sibiu, poliția Sibiu, parlamentarilor de Sibiu din toate partidele, exact pe aceasta temă. Până acum m-am ales cu aceleași rezultate, îndrăznesc să cred chiar mai puține, decât aș obține daca ti-as trimite ție mailurile. Dar insist și o să continui sa le trimit. De care ori am ocazia, sunt "mosul" ăla enervant care le atrage atenția să poarte cască și să caste ochii și urechile la mașini. Și de multe ori mi-am luat înjurături crunte pe strada când am avut "tupeul" să atrag atenția unor pietoni ca mine, să scoată ochii din telefoane sau macar sa se uite puțin în stânga înainte să se arunce pe trecerea de pietoni.
  10. majikstone

    @gibonu de la bun inceput am repetat ca nu exista vreo justificare pentru actiunile de tip "spaga" si ca ele nu fac decat sa mentina sau sa agraveze starea de putrefactie in care se afla institutiile publice din Romania. Tu continui sa oferi justificari pentru care faci asta, respectiv insisti ca nu o faci decat in anumite situatii. Nu exista. Indiferent de situatie, nu exista. Si ca o faci tu e alegerea ta, dar motivul pentru care am deschis gura e pentru ca ii incurajezi si pe altii sa o faca, ca si cand ar fi ceva normal. Nu e, absolut deloc nu e. Eu imi inchei argumentatia aici, ca imi racesc gura de pomana. Ar face bine sa ramana aici discutia, pentru ca cei "tentati" sa dea in continuare spaga nasului (sau altor angajati ale institutiilor publice romanesti) sa se gandeasca de doua ori inainte sa o faca. Sau daca o fac, macar sa isi asume consecintele gestului lor.
  11. gibonu

    @dan tm Multumesc pentru ajutor. ------------------------------------------------------------------------- Marti, 17.09.2019 - Partea a XI-a Prin Tiergarten. Nemtii insista sa-i spuna parc, desi este o padure in toata regula [doar 210 hectare in mijlocul orasului]. Pentru biciclisti. Alee pentru pietoni. "Atentie biciclisti" [daca am inteles bine]. Si pista pentru biciclete. Probabil ca asta o fi casa padurarului. Pregatiri pentru maraton si "gramada mare de oameni multi". Ce vremuri.
  12. Mookyama

    Cel putin e fain outfit-ul, haz de necaz. Insanatosire grabnica si spor la recuperare!
  13. Trevizes

    Oare bicicleta din ce in ce mai usoara e singurul criteriu al "progresului" tehnologic? Nu cumva de la un anumit punct nu ne mai ajuta nici blestemata asta de materie stiintifica, fizica? Mda, cadre aero, groupseturi cu mai multe pinioane, roti care permit cauciucuri mai late, frane pe disc, si altele ... toate acestea adauga grame dar vin si cu citeva posibilitati suplimentare pentru ciclist. In ciclismul profesionist probabil bicicleta conteaza cel mai mult in proba de contratimp. Performantele sunt in crestere, se castiga citeva secunde (Dar care conteaza la acel nivel si evident nu au nici o relevanta pentru ciclistul amator) din tot felul de gadgeturi & tricks, de la casca, de la pozitia de bicicleta, de la forma ghidonului, etc. Se investesc bani grei in aceasta cercetare si nu se poate spune ca brandurile importante vand iluzii. Poate ca un ciclist amator asimileaza o bicicleta buna doar cu una cat mai usoara pentru ca pentru el catararile au prioritate dar mi se pare o viziune foarte ingusta ... ca sa nu zic altfel ... asta imi aminteste discutiile de pe "marketplace"-uri cand posta unul o vechitura la vanzare, nici nu mai conta modelul, categoria dar urma invariabil sa apara un "inteligenta" care sa intrebe: dar cat cantareste?
  14. Claudiu Moga

    I have to cope with a health problem. My back is all sore because a few days before I cycled without t-shirt. After Borgo a Mozzano I come across Ponte del Diavolo. This ancient bridge dates back to 12th century and I climb it on foot because it's too steep. From this bridge I can behold some nice views.
  15. majikstone

    Nu, problema mea e cu piata de pe care dispar produsele pe care le vreau eu din cauza ca prea multi cumparatori au pus botul la marketing ca daca si-ar cumpara biciclete de sosea cu frane disc si schimbatoare electronice doar cei care au realmente nevoie de asa ceva, nu ar anunta cu pompa tot mai multi producatori de biciclete sau componente ca vor sa renunte la productia de cadre pentru frane pe janta din cauza lipsei "popularitatii" lor. Respectiv sa vorbeasca de posibilitatea de a face groupseturi de top doar in versiune electronica sau cu frane hidraulice. Also, problema mea e cu producatorii si marketerii care incearca sa ma convinga ba ca greutatea bicicletei nu conteaza, ba ca performanta sistemului de franare e atat de importanta ca merita sa fac sacrificii la alte capitole sau sa platesc bani grei pentru ea, ba ca e important sa ai full cable integration desi asta da peste cap cable routingul. Si daca ar fi vorba doar de publicitate ar fi una, dar problema e din nou cu evolutia pietei intr-o directie care elimina solutiile tehnologice pe care le prefer eu doar de dragul de a vinde cat mai multe biciclete noi cat mai multor oameni care nu au nevoie de biciclete noi. Cu cumparatorii care arunca cu banii pe lucruri de care nu au nevoie pentru ca e cool si trendy nu am o problema direct, cel mult imi e mila de ei. Dar cand devin prea multi, ma obliga indirect sa fac aceleasi alegeri pe care le-au facut si ei. Si cu asta am o problema, da.
  16. MaC®

    Păi și nu-i așa? "Și tu ai dreptate!" (bancu' vechi cu Rabinul înțelept)
  17. majikstone

    Sa fii cu 2.5% mai rapid e intr-adevar irelevant pentru cineva care nu poarticipa la competitii. Sa fii in schimb la fel de lent, dar sa ti se termine energia cu 2.5% din timp mai repede si sa suferi pe ultima catarare a zilei... Well, asta e o problema pentru oricine. Dar ma amuza ca incearca toti in ultimii ani sa gaseasca scuze pentru "evolutia" bicicletelor catre solutii tehnice mai grele (frane disc, roti aero, schimbatoare electronice) si cu preturi mai mari. Ca acolo e buba, de fapt, nu la capitolul "diferente intre o bicicleta entry-level de azi si una state-of-the-art de azi". Buba e ca biciclete de 2000€ de azi sunt simtitor mai grele decat biciclete de 1000€ de acum 10-15 ani.
  18. majikstone

    Cred ca daca o astfel de lege trece, Romania o sa fie prima tara din Europa, daca nu din lume care sa puna in aplicare o astfel de idee Câță... pardon, creață. Good luck with that.
  19. alexadi

    Eu cred ca e o intrebare la care ar trebui sa raspundem fiecare personal. Pentru munca noastra de o facem in fiecare zi, luam spaga in afara salariului ca altfel nu o mai facem sau luam spaga ca sa o facem mai putin bine? Asa sa ne gandim si la dau spaga ca sa isi faca treaba, sa nu isi faca treaba? Dau spaga in cazul de fata ca sa faca un abuz si sa nu imi taie bilet de bicicleta / bagaj voluminos sau cum e corect pe aceea ruta.
  20. majikstone

    Sure, inteleg pe deplin frustarea si dezamagirea cauzate de tot ce ai spus. Dar solutia nu e sa ne furam caciula unii altora. Solutia nu e sa plecam cu mere ascunse in șubă dupa ce i-am dat 10 lei vanzatoarei sa "inchida ochii" pentru a compensa furtul primelor mere. Solutiile sunt nenumarate, nu zic ca "la indemana" sau lipsite de efort, dar toate se rezuma la a face tot posibilul ca lumea sa poata sa plece acasa cu merele pe care le-a platit. Sau a ne face cumparaturile in alta parte. Sau a nu mai manca mere. Altfel, nu facem decat sa alimentam un cerc vicios care se sfarseste inevitabil cu colapsul.
  21. Astăzi am făcut unul din cele mai ”în vogă” trasee din zonă, Feriga Trail, ocazie cu care am testat cele 2 cărări săpate pe urcare, muncă povestită în topicul corespunzător: Ne așteptam să fie noroi pe urcare, dar a fost brici. Coborârea a fost chiar prea uscată. În zona cea mai abruptă deja pământul era mai mult praf condimentat cu mulți bolovani și deși am intrat pe secțiunea aia cât de încet s-a putut, pe la jumătate am prins viteză. Am zis un ”Doamne ajută” de mai multe ori și am scăpat. Colegu` mai puțin credincios a pus frână cu umărul. Ce să faci, ne încăpățânăm cu cauciucuri race.
  22. Azi am fost în premieră și am dat trailul pe care l-am săpat în toamnă + o coborâre pe care data trecută am înjurat de numa. A fost brici
  23. Cu astea încep de săptămîna viitoare. Deocamdată mă bucur că am scăpat de gips rapid și fac exerciții de flexie/extensie acasă, de cîteva ori pe zi, cu ajutorul ortezei "dă robocop".
  24. Tolstoievski

    Incep ploile. The end.
  25. Alea albe par a fi egrete (stârci albi). Iar in poza de mai jos sunt (pe lângă egrete) niște bâtlani (stârci cenușii) și cel puțin un pelican.
  26. MaC®

    În plus se observă că la "test" băieții fac doar drifturi. Chestie care nu forțează prea mult prinderile. Cred că iese nasol rău la testul elanului
  27. Danyutz

    Inca in stadiul de concept, dar niste baieti ingeniosi au facut asta: https://www.kickstarter.com/projects/racebox/easy-bike-mount-ebm?ref=at2mrt
  28. ovitelu

    Întotdeauna, dar intotdeauna, rovinieta pt Ungaria se cumpăra din Ungaria de la prima benzinărie întâlnită si daca parcurgi pe teritoriul lor 50km pana dai de prima benzinărie.
  29. pedale

    La forum regional/ Bucuresti cred ca poti gasi informatiile dorite. Chiar s-a inchis stadionul? Am fost sambata.
  30. gibonu

    @dan tm Din ce scrie mai sus, inteleg ca omul discuta cu nasii despre gradul de aglomerare al trenului, nu despre aranjat transportul tandemului. @feribotu Daca te ajuta infomatia, mai exista si trenul R 3003 (cu vagon pentru biciclete) Bucuresti Basarab (07:46) - Brasov (11:27). La fel, pentru "scos" din Brasov, poate te ajuta trenurile Regio Calatori spre Zarnesti sau Bretcu. Ar mai fi trenul sezonier (29.05 - 12.09) Bucuresti Baneasa - Brasov, insa asta pleaca tarziu din Bucuresti, la ora 17:51.
  31. feribotu

    Eu inteleg si unde "bati" tu si sunt de acord in general cu ideea de a nu da spaga. Dar simpla conformare, respectiv sa decidem din start ca nu luam bicicletele in tren, nu va face ca sistemul sa se schimbe. Unii (cu drept de decizie) ar putea intelege ca nu este cerere pentru asa ceva si deci nici nevoie sa schimbe status-quo-ul. Pe de alta parte, sunt convins ca nu neaparat din biletele de bicicleta ar trai CFR-ul (adica faptul ca banii se duc ca spaga in buzunarul nasului in loc sa se duca legal in bugetul companiei), dar poate realizeaza ca neoferind acest serviciu o parte din oameni renunta efectiv si la calatoria cu trenul. Si nu vorbim aici de chestii SF sau care necesita investitii ci pur si simplu de o chestie minora. Doar statul in bancuta noastra nu va duce la miscarea unui mamut cu asemenea inertie cum este CFR-ul.
  32. gibonu

    @majikstone Referitor la elefantul mic: nu consider ca a fost complet justificat si am oarecare remuscari pentru ca a trebuit sa ma inteleg cu nasul. Insa asta a fost singura solutie, nu aveam alta alternativa. Referitor la elefantul mare: ca pasionat de cicloturism nu pot sa incurajez oamenii sa nu faca ciclotursim. Nu le pot spune "Da, ar fi frumos sa faci o tura in zona X, insa din pacate nu se poate pentru ca CFR Calatori a decis ca nu te poti urca cu bicicleta in trenul care vine din fabrica cu locuri pentru biciclete. Nu mai bine te apuci de pescuit? Ca (deocamdata) cu undita te poti urca in orice tren. Si undita nu este considerata ca are 15 kile". Nu am spus niciodata ca intelegere cu nasul "ar fi ceva banal, normal si chiar recomandat". Am spus doar, ca de multe ori, este singura solutie daca vrei sa faci cicloturism in RO si in alte zone in care CFR Calatori nu a binevoit sa aibe vagoane cu locuri pentru biciclete. Cat despre batut in lung si lat tara si alte tari cu bicicleta, mai este mult pana departe. Chiar si in RO, mai sunt o gramda de ture de facut, din Banat in Dobrogea si din Maramures in Oltenia. Din fericire, la capitoul potential pentru cicloturism stam foarte bine. Mai rau stam cu intelegerea fenomenului din partea decidentilor. Iar despre ture externe, nu as avea probleme sa astern instantaneu pe hartie planurile pe care le am pe urmatorii 20 de ani. Asa o fi. Io folosesc acel burete de izolat tevi de ani de zile la carat caiacul pe masina (caiacul are 19 kg iar cu el pe masina merg cu aprox. 110 km/h pe autostrada). Pana acum doar s-a tasat putin in zona de contact dintre caiac si bara. Oricum, era doar o sugestie.
  33. feribotu

    Cum ziceam si colegului mai sus, in mod clar nu imi fac sperante sa o pot pune vertical intr-unul din suportii aia. O varianta ar fi vagoanele acelea etajate, in spatele vagonului este un spatiu in care cu siguranta as putea-o rezema. Acolo sunt si niste locuri fata fata in fata la niste masute, as putea sta acolo ca sa o supraveghez sau sa fiu acolo daca deranjeaza pe cineva. Referitor la nas, vreau sa ma duc inainte cu 2-3 sapt sa vad trenul si unde as putea-o pune, inclusiv sa vb cu nasul despre asta. Daca insa trenul are vagon de bicicleta (si spre Brasov sunt cateva care au acel marcaj in mersul trenurilor) si pot cumpara bilete de bicicleta, nu o sa ma rog de el daca este reticent. Sunt un tip impaciutor de obicei si (aproape) mereu am gasit intelegere sau am oferit intelegere nasului - au fost cazuri in care aveam bilet de bicicleta dar trenul in ziua respectiva nu avea vagon de biciclete, sau de la casa de bilete se vandusera mult mai multe bilete de biciclete decat locuri fizice in vagoul respectiv, etc. Dar chiar daca el nu este de acord (si nu cred ca in final nasul este cel care ofera interpretarea legala a termenilor si conditiilor de transport la CFR), eu tot o sa ma urc cu tandemul in tren, cred ca este si de datoria noastra sa popularizam astfel de probleme, astfel incat decidentii sa cunoasca problemele. Daca asta inseamna vreo amenda, eu sunt dispus sa o platesc, dar si sa fac demersuri astfel incat problema sa fie cunoscuta. Nu ma refer aici neaparat la mersul cu tandemul in tren (am vazut parerea colegului ca asta poate fi considerat un moft) ci la bicicleta in general...cred ca popularizarea anumitor probleme poate face ca acestea sa ajunga si la urechior celor care decid. Altfel, prin intelegerea cu nasul noi putem circula cu trenul (si da, am facut si eu asta de nenumarate ori cand nu am avut posibilitatea sa cumpar bilet), dar decidentii nu vor avea o reprezentare corecta a cererii pentru astfel de servicii de transport. In ceea ce priveste zilele de tura, mereu am incercat sa fiu in contratimp cu aglomeratia sau cel putin sa plec si sa ma intorc in cursul saptamanii, astfel sa evit transportul in weekend cand este mai aglomerat.
  34. gibonu

    Marti, 17.09.2019 - Partea a VIII-a Eroii tacuti. Deghizat in "june" hitlerist. Azil in casa parohiala. Lista lui Schindler. Falsificatorul.
  35. gibonu

    Fiind de ceva timp plecat din RO (io stiu de cel putin 4 ani) probabil ca nu mai esti la curent cu realitatea de aici, cea de la firul ierbii. Asadar, in majoritatea (ca sa nu spun toate) companiile detinute de statul roman, angajatii se impart in doua categorii principale: fraerii care muncesc si "jmekerii", angajati pe sfantul prinicipiu de pile - cunostiinte - relatii, care stau si o freaca. In cazul CFR Calatori fraerii sunt: nasii din tren, mecanicii de locomotiva, cei care repara locomtive si vagoane, etc. Iar "jmekerii" sunt cei care o freaca prin birouri, de la sediul central pana la cea mai indepartata subdiviziune teritoriala. Cei care concret nu fac nimic, doar vin la munca la ora 08:00 si rup usa la ora 16:00. Tot "jmekerii" sunt cei care iau deciziile halucinante si complet rupte de realitate precum cele pe care le-am enumerat mai sus. Astfel, avand in vedere cele de mai sus, personal refuz sa ma supun acelor decizii halucinante si sa incerc sa ma inteleg cu nasul. O spun clar: ma culc seara multumit sa stiu ca din banii mei a baut nasul o bere comparativ cu banii platiti oficial pentru un pret complet rupt de realitate si care ajung degeaba la o companie falimentara a statului roman. Si mai simplu: m-am saturat sa sustin incompetenta, prostia, lipsa oricarei viziuni de dezvoltare si a oricarei initiative. Repet (desi pare ca nimeni nu citeste si partea asta): de fiecare data cand a fost posibil, am cumparat bilet pentru bicicleta si nu a fost nevoie sa ma inteleg cu nasul. Insa nu este vina mea ca CFR Calatori nu are mimina viziunea si intiativa incat sa doteze parte din vagoane cu locuri pentru bicicleta.
  36. Action

    Nu stiu cand ai citit tu ultima data codul rutier, dar neoprirea la semnalul politistului e tot contraventie, nici vorba de fapta penala.
  37. Am trecere pe la Roll Fast dar intr-adevar ei importa de la Motorex doar Car Line... au ceva produse pe care le importa si care merg si la bitze, de ex. uleiul mineral de frane si alte specialitati cam greu de gasit uneori. Importatorul pentru Romania de Bike Line e Schumoto din Bucuresti. Apropos, la caruta tot de la ei bag si eu uleiul Chiar sunt curios cum e lantul ... Poate s-a mai evaporat din benzina daca era in recipient deschis ... material didactic! Sharuieste niste poze cu noi
  38. EyesOnly

    Total de acord cu voi. Scuzati pesimismul(realist) dar, ca sa ne mai si simtem bine, propun sa stabilim o adunare la o bere(doua, trei, doua nutrii) peste 20 de ani. Undeva in Romania, departe de casele noastre(fie ele temporare, in vizita), si, preferabil, sa venim cu bicicletele in tren. O sa fie vreme sa discutam cat si cum s-a schimbat sistemul in vremea asta.
  39. Claudiu Moga

    Some details of baptistery. The heart of the Piazza del Duomo is the Duomo, the medieval cathedral of the Archdiocese of Pisa, dedicated to Santa Maria Assunta (St. Mary of the Assumption). The cathedral has two aisles on either side of the nave. The transept consists of three aisles. The church is known also as the Primatial, the archbishop of Pisa being a Primate since 1092. Its construction began in 1064 by the architect Buscheto. It set the model for the distinctive Pisan Romanesque style of architecture. The mosaics of the interior, as well as the pointed arches, show a strong Byzantine influence. The façade, of grey marble and white stone set with discs of coloured marble, was built by a master named Rainaldo, as indicated by an inscription above the middle door: Rainaldus prudens operator. The cathedral, the Duomo is placed between the baptistery and the leaning tower.
  40. Axe

    Egal tensionate stg-dr, sunt la orice tip de roata, altfel janta s-ar deplasa catre spitele mai tensionate...fizica Ruprerea spitelor vine de la calitate, vechime, greutate, presiune prea mare in anvelopa etc
  41. Claudiu Moga

    Pisa has about 90 000 inhabitants and is crossed by Arno River. I encounter many sumptuous palaces. The historic center is fortified.
  42. Coborând pe drumul Generalului, munții Gilăului:
  43. feribotu

    Ziua 6. Barcut - Selistat. In a doua parte a zilei era planificat sa merg catre Selistat, de acolo catre Movile (Iacobeni), apoi intoarcere inapoi prin Noistat- Bradeni- Retis si inapoi in Barcut. Drumul este pietruit, dar in stare buna. Imediat dupa iesirea din stat se incepe drumul incepe sa urce usor: Asteptam intrarea la umbra padurii, soarele fiind destul de arzator: Privelistea peste vai si dealuri este imbietoare: Apoi drumul spre Selistat este in usoara coborare, o placere chiar si pe drumul asta neasfaltat: Chiar inainte de intrarea in sat, ma opresc sa fac o necesitate fiziologica si cu ocazia asta vad ca exact in curba de dinaintea satului am norocul sa gasesc o turma de oi. Am apucat sa ma bucur de momentul de pauza cu scuturatul regulamentar...ridic bicicleta cand vad ca un dulau a pus tinta pe mine. Momentul a fost realmente scurt...practic cainele a aparut in cadru, a intors capul si m-a reperat, apoi a facut doar ham. Dupa fix 2 secunde din spatele lui au rasarit alti 6-7 dulai, din care 2-3 chiar uriasi. Distanta era de cca 200m, am scos repede spray-ul cu piper si mi-am cantarit optiunile...si mi-am dat seama ca ei sunt sunt prea multi iar turma fiind dupa curba, slabe sperante sa apara vreun baci in timp util. Toate astea au fost la nivel de cateva secunde, am decis sa ma sui pe bicicleta si sa incerc sa scap de ei facand cale intoarsa. Ce mi se pare totusi ciudat si acum cand scriu aceste randuri este ca au renuntat relativ repede sa ma fugareasca...eu avand experiente in care un dulau de-asta de stana m-a fugarit vreo 2km (acum vreo 2 ani undeva intre Somartin si Carta), norocul meu atunci a fost ca eram pe coborare...dar totusi animalul m-a fugarit taind curbele si aparand in spatele meu cand eu tot speram ca renuntase. Desi drumul era in usoara urcare, cred ca am dezvoltat 500-600W in urmatoarele 60 secunde, pana am realizat ca dulaii renuntasera sa ma haituiasca. M-am tot gandit daca sa incerc sa ma intorc si sa "negociez" altfel cu dulaii, insa avand in vedere prima interactiune, am decis sa renunt. Astfel, m-am multumit cu drumul de intoarcere, destul de pitoresc si el, insa fara sa mai apuc sa fac restul traseului planificat pentru ziua respectiva. Am mai facut o poza pe ultima portiune a urcarii dinainte de padure: Si astfel am ajuns destul de repede inapoi la locul de cazare, bucuros totusi ca pot avea toata linistea aia doar pentru mine (mai era doar un singur cuplu cazat in ziua respectiva). Fosta sura era inca in amenajare, fiind deocamdata disponibila doar in sezonul cald. Proprietarii insa inteleg ca au in plan modernizarea acesteia astfel incat locul de luat masa sa fie disponibil 4 seasons. Unul din colturi este destinat prezentarii unor vechi obiecte vestimentare salvate de catre proprietari...un mic colt de muzeu intr-un loc care a stiut sa pastreze autenticul: Am prins un apus de soare priceless din curtea din spate a gospodariei, savurand un pahar de vin bucuros totusi ca am avut parte de o tura chiar si in conditii pandemice.
  44. puterfixer

    Ce-ai, bre, cu omul? La cât amar de popor analfabet avem, zic că intratul în sistemul de învățământ pentru a doua oară e de bun augur pentru mulți. Ce nu-s convins e de care parte a catedrei ar trebui să stea, și dacă a doua oară va fi cu rezultate mai bune sau va fi din categoria "mersul la biserică te face un bun creștin în aceeași măsură în care mersul la un service auto te face bun mecanic". Adică io-mi amintesc că gramatica și ortografia se învăța cu efort și exercițiu, nu prin prezență fizică și osmoză pasivă. Pe de altă parte, nici pe vremea mea profii de sport nu erau talente literare, nici mari matematicieni, deci să nu pretindem prea multe de unde nu e; doar nici zidarii nu-i alegi după cât de bine joacă șah.
  45. Nicaieri in lume nu exista piste de biciclete PE autostrada. Sa spui ca o autostrada va avea pista de biciclete, cam asta inseamna. Sa faci o pista de biciclete, pe langa autostrada, e cu totul altceva.
  46. De 3 ori Someşul Cald: vale, lac, localitate.
  47. Nu e deloc complicat, dar intrebarea a fost foarte pertinenta. Desi schimbatoarele fata sunt perfect compatibile intre ele din perspectiva tragerii cablului, cel putin la MTB, indiferent de numarul de viteze, chiar daca asta nu e evident pentru toata lumea, latimile usor diferite ale custii pot face schimbare vitezelor ceva mai greoaie (daca se monteaza un schimbator cu cusca mai lata pe un lant mai ingust, de exemplu schimbator de 3x8 pe lant de 10 viteze) sau pot crea ceva mai mult chain rub (daca se monteaza un schimbator cu cusca mai ingusta pe un lant mai lat, de exemplu schimbator de 3x10 pe lant de 8 viteze). In ce masura astea doua fenomene vor fi percepute de utilizator, asta depinde strict de modul in care foloseste bicicleta (cat de des ajunge in combinatii extreme, cat de des schimba in timp ce pedaleaza in forta, cat de curat e lantul, etc.). Altfel, inclusiv de la un schimbator fata de 10 viteze la alt schimbator fata de 10 viteze pot aparea mici diferente cand vine vorba de chain rub in combinatii extreme.
  48. Traveller

    S-a realizat și acest upgrade, în premieră: una bucată placă de titan cu 6 șuruburi de 3,5 mm, pentru 1 an de acum înainte. Am scăpat de gipsul care atîrna ca o piatră de moară și am căpătat o armătură de kevlar învelită în fașă elastică.
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up