Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 05/02/2020 in all areas

  1. P'aci pe baltă și pe la pădure și prin câmp, între Buftea, Gulia, Săbăreni și Chitila. Precum @akebono mai sus, nici eu n-am fost călare pe MTB, dar au fost @BodoC și @a_mic, deci am dispensă. Offroad a fost puțin, vânt a fost din belșug. Mici și bere, exact când și cât trebuia!
  2. majikstone

    Revenim la activitatea normala.
  3. killer_fan

    Si sudurile se vad la fel de grosolan. Ma intreb, la o intalnire intre biciclisti, cum raspunzi la intrebarea "ce bicla ai?". Ca toti ar zice 29er... dar tu nu, e gravel cu flat bar :)). Un pic off: acum vreo opt ani am convertit bicla de trekking (pt ca accepta cauciuc balon 35) intr-un ciclocros cu furca cu suspensie pe aer (furci pe aer care erau rare pt 28", pana sa bubuie moda 29er). Toata lumea se uita la mine ca la balamuc.. eu ma distram si pe sosea si pe off road . Pe net era o nisa numita Monster Cross pe la americani... Si ma uitam anul trecut, ca la struto-camila mea de acum 8 ani, ii zice Gravel bike, are suspensie si este la moda.
  4. Prima tură mtb după o luuungă perioadă de pauză. Am făcut bicla ca nouă - trecut de la 2x10 (24/36 - 11-36) la 1x12 (30T oval - 11-51) + înlocuit toate consumabilele (mai puțin cauciucurile). Oricum i-am pus gând rău și în toamnă cel mai probabil o schimb cu un full.
  5. Claudiu Moga

    Berea Efes de la magazin costa 5 sau 6TL putin sub 1EUR si e excelenta. In Iskele vizitez si o mica biserica bizantina. Descopar un parc natural generos si voi avea parte de cateva campari reusite in mijlocul naturii. Sunt incantat de cantecul pasarilor iar intr-o noapte ma viziteaza un mamifer. Dupa vreo 5 zile de recreere, decid sa ma intorc in Ciprul grecesc dar nu inainte de a mai vizita o data catedrala Sfantul Nicolas din Famagusta care dateaza din anul 1298.
  6. gibonu

    Joi, 20.06.2019 - Partea a XV-a Orasul vazut de pe acoperisul catedralei [parca 80 m inaltime]. Acoperisul, daca nu ma insel, din plumb. Asta pare un fel de capac de protectie a prinderii acoprisului. A se observa protectia la apa de ploaie din semicercul superior. Una dintre turle. Diverse statui. Sprijin pentru zidurile principale [sigur nu-i asta denumirea corecta]. Gramada de cosuri a unui bloc vechi.
  7. purix

    Început de an școlar, într-un liceu din America. Diriginta prezintă clasei un nou coleg: Sakiro Suzuki, din Japonia. Începe ora. DIRIGINTA: – Să vedem cine știe cel mai mult din istoria Americii. Cine a zis: „Libertate sau moarte!”? Tăcere de mormânt în clasă. SUZUKI ridică mâna: – Patrick Henry, 1775, Philadelphia. DIRIGINTA: – Bravo Suzuki! Și cine a zis: „Țara e poporul, de aceea poporul nu poate să moară”? SUZUKI: – Abraham Lincoln, 1863, Washington. DIRIGINTA se uită peste clasă: – Mi-e rușine pentru voi! Suzuki vine din Japonia și știe mai multe despre America decât voi! O VOCE DIN SPATE: – Pupă-mă-n cur, japonez împuțit! DIRIGINTA: – Cine a spus porcăria asta? SUZUKI se ridică și zice: – Generalul McArthur, 1942, la Guadalcanal, și Lee Iacocca, 1982, la ședința acționarilor Chrysler. ALTĂ VOCE: – Îmi vine să vomit! DIRIGINTA strigă: – Cine a fost nemernicul? SUZUKI: – George Bush Sr. către prim-ministrul japonez Tanaka, în timpul unui dineu de lucru, Tokio, 1991. UN ELEV zice: – Să mi-o swgi! DIRIGINTA (crizată): – De ajuns! Cine a fost impertinentul? SUZUKI: – Bill Clinton către Monica Lewinsky, 1997, Washington, Casa Albă, Biroul Oval. ALTA VOCE: – Suzuki e un rahat mare! SUZUKI: – Valentino Rossi, 2002, Brazilia, Superbike GP. Diriginta leșină. În clasă – haos total. Se deschide ușa și intră furios directorul, care spune: – O adunătură de idioți mai mari ca voi n-am văzut în viața mea! SUZUKI: – Klaus Iohannis, către Guvernul PSD, după adoptarea OUG 13, 31 Ianuarie 2017. Sent from my SM-G973F using Tapatalk
  8. purix

    Un om moare si ajunge la poarta raiului. Da omul sa intre, dar e intampinat de Sf. Petru care ii spune: - Alo, domnu'! Masca, masca! Si stati un pic sa va iau temperatura! - An primul rînd dumneata nai pregatire medicala, Petrule si an al doilea rînd oculta cereasca mondiala ampreuna cu Bill Gates va spalat pe creier! - Auzi, dom'le, daca nu-ti convine poti sa te duci la dracu'. Precum in cer asa si pe pamant Sent from my SM-G973F using Tapatalk
  9. Claudiu Moga

    Mananc bine pe la fast-food-uri dar si pe la restaurante de lux. Cel mai bun doner costa doar 20TL. Cel mai delicios platou cu fructe de mare pe care dau 100TL alaturi de 2 beri Efes. Cazarea cea mai ieftina costa 250TL, adica 40EUR astfel incat ma cazez gratis in locurile mele preferate. In zona gasesc si o cladire boema ideala pentru boschetarit.
  10. Claudiu Moga

    Gasesc si un restaurant frecventat de englezi. Aici o halbe rece de Keo costa doar 3,50EUR. Ospatarita este o cipriota tanara si draguta. Dupa cateva ore de relaxare e timpul sa ma plimb prin sat unde intalnesc o gramada de feline simpatice. Mi se face foame si gasesc o carciumioara unde savurez un excelent lamb doner la un pret bun, doar 6EUR.
  11. BodoC

    Mi-a stat chestia asta pe cap si am mai săpat. Aparent multă lume înjură standardul ăsta, totuși iezistă o iesplicație Sunt două tipuri de axuri de strângere 1. QR (clasic, îl stie toată lumea) 2. Thru-Axle 12 mm (TA) Apoi sunt două standarde in ce privește distanța dintre dropuri. Clasicul 135mm Si mai nou standardul Boost, care are 148 mm. Bine si ce e cu 142? Păi butucii cu ax de 142 sunt aceiași butuci ca cei de 135, doar ca se inlocuiesc bucșile din capete pentru a fi adaptați tipului de cadru pe care îl are fiecare, respectiv cu ax QR sau cu TA. Pe scurt, diferența aia de 7mm dintre 135 si 142 se imparte in două si se distribuie câte 3,5 mm pe fiecare capăt. Sunt exact bucsile cu care se așează butucul/roata în dropuri la rotile cu QR. La TA (142) roata nu se mai așează in dropuri ci axul trece prin cadru-butuc si se înliletează pe partea opusă in cadru. Cei 3,5 mm sunt incluși in end-capul caracteristic axului. Vrei să treci roata de pe un cadru pe altul? Schimbi adaptoarele (end-cap) si voila. Cam alambicată asta. După un timp a aparut standardul Boost. cu un butuc mai lat (148) pentru rigiditate mai bună, lățime mai mare la anvelope si ce avantaje o mai avea. Un butuc conceput pentru 135/142 nu poate fi adaptat la 148 și nici invers, orice adaptoare i-ai pune, chiar manufacturate special. Nu se va potrivi la discul de frână si la chain-line. E alt butuc. Eh, si uite așa, butucul ăsta Boost cum stătea el singur, a zis: "Dar de ce nu am si eu un frate mai mic?" Și atunci industria si marketingul au iesit la o cafea, si dupa câteva luni iată că are Boost un frate mai mic, QR141. De remarcat simetria. La standardul normal 142-135=7. 7/2=3,5 jumate intr-o parte, jumate intr-o parte, călare pe dropuri. La Boost, 148-141=7. 7/2=3,5 jumate intr-o parte, jumate intr-o parte, călare pe alte dropuri, mai depărtate. Acum, cât de nevoie era de el, nu stiu. Evoluția de la 135 la TA 142 a fost una normală, datorată nevoii unei rigidități mai mari (in cazul TA). S-a eliminat si problema așezării corecte a roții in dropuri ca să nu mai frece discul in etrier dacă nu o montezi la loc fix in aceeași poziție. Cănd a apărut Boost, a apărut firesc direct cu TA dar de 148. De ce te-ai intoarce la planșetă să scoți un standard inferior, pe care l-ai imbunătățit de nevoie în trecut?
  12. Exercitii la birou Sent from my LYA-L09 using Tapatalk
  13. Sper ca se incadreaza, desi pare trecuta bine de 20:
  14. majik doar graieste adevaru', eu nu as numi asta ca rautate. on topic. Bicicleta pare a avea butuc pe bile, deci trebuie desfacut si vazut ce s-a intamplat pe acolo. Procedura ar trebui sa fie asemanatoare: Diferenta ar fi ca in cazul de fata pinioanele is cel mai probabil pe freewheel, nu pe caseta.
  15. majikstone

    N-am zis ca nu imi plac. Ce e penibil e ca bicicleta aia nu e cu nimic diferita de o bicicleta de cross de acum 10 ani. Sau un 29er full rigid de acum 5 ani. Bicicletele de cross s-au demodat complet si oricum au fost o nisa, 29erele full rigid au fost tot o nisa, iar acum ei reincalzesc ciorba vanzandu-le ca "flat bar gravel bike". Cu preturi pe masura, bineinteles, ca orice alta ultima inovatie a industriei. Ca vezi doamne, suspensia aia de 20 mm integrata in headtube e gaura macaroanei, iar dropper postul e gaura de la capatul opus al macaroanei.
  16. La 1,5-2m distanta de cel din fata
  17. gibonu

    Joi, 20.06.2019 - Partea a XIII-a Despre distrugerea partiala a catedralei de catre germani in 1914. Atunci propaganda din ambele parti s-a activat, in sensul ca francezii i-au acuzat pe germani de barbarism pentru distrugerea unui simbol cultural al Frantei iar germanii i-au acuzat pe francezi ca ar fi folosit turnurile catedralei ca posturi de observatie pentru coordonarea tirului de artilerie asupra pozitiilor germane de langa oras. Dupa razboi, catedrala a fost reconstruita [detalii mai tarziu]. Azi, catedrala din Reims este unul dintre simbolurile reconcilierii franco-germane de dupa anul 1945. Momentul este marcat prin doua placi amplasate pe caldaram, in fata catedralei, care marcheaza momentul vizitei comune a catedralei de catre de Gaulle si Adenauer, din 08.07.1962. Traducerea, din franceza: "Monseniorului Marty, arhiepiscop al Reimsului. Excelenta, cancelarul Adenauer si eu insumi, am venit in catedrala dvs. pentru a parafa reconcilierea intre Franta si Germania. Charles de Gaulle, duminica, 8 iulie 1962, ora 11:02"
  18. cafe6am

    De la tura de zilele trecute... nu e din carbon, dar merge bine - nu bate, nu troncane.
  19. Studio54

    Pai tocmai aici e problema, saua e ca e un accesoriu personal, fiecare are preferinte in functie de variabile. Deci nu e nimic de recomandat. Ce sfat ti-as da insa in linii mari, ar fi sa cumperi accesorii pentru bicicleta doar din magazine dedicate. Majoritatea au si dimensiunile, compara-le cu ce ai acum, cele mai comode sunt maricele si relativ inestetice.
  20. Incercam sa subliniez printr-o ironie faptul ca multi soselisti fac alegeri atat cu privire la componente si echipament, cat si la lifestyle, din spirit de turma. O sa fii surprins cati oameni folosesc [introduceti un obiect aici aici] "de sosea" cu bicicleta "de sosea" doar pentru ca scrie "de sosea" pe ambalaj. Echipament, casti, incaltaminte, pedale, ochelari de soare, you name it. O sa pun intrebarea altfel, mai constructiv: cati dintre cei 20 de soselisti au mers suficient de mult atat cu standardul SPD (sau echivalent) cat si cu SPD-SL (sau echivalent) incat sa ia o decizie pe baza unei comparatii directe a avantajelor/dezavantajelor fiecarui sistem? Nu de alta, dar daca discutam de sondaje, nu m-as baza prea mult pe parerea celor care au mers doar cu SPD-SL (sau echivalente) toata viata si stiu ei sigur ca sunt mai bune decat SPD. Altfel, stiu si lume care prefera fara discutii pedalele si pantofii de sosea pentru motive greu de contestat, ca de exemplu floatul prea mare (si pe prea multe axe) ale pedalelor de MTB. Ba chiar folosesc doar placutele alea cu zero float. Dar au ajuns la concluzia asta dupa ce au testat multiple sisteme.
  21. paulrad

    Asta ține de Codul Rutier, nu cred că are vreo treabă Legea Bicicletei, dar și dacă are, e cale lungă până să fie aplicată
  22. Action

    Daca nu l-ai intrebat si cat prinde n-ai facut nimic.
  23. Drysna

    Sper ca nu e offtopic asa de tare, cu cat ai cracii disproportionati mai lungi cu atat restul corpului e mai scurt si ai nevoie de o bicicleta mai scurta? Daca esti fix intre M si L si nu esti in aia 85% cu proportii normale, e criteriul de mai sus unul valid pt a alege intre M sau L ? Ontopic Cand tie iti pasa mai mult de bicicleta consoartei decat ii pasa ei...
  24. MaC®

    și eu zic la fel, ai ales minunat să o pui așa. Adică bine. Cum se cade. Așa cum trebuie. Nu sunt însă de acord cu frânele pe disc. E blasfemie depedeve al multor useri de pe aici. Mie îmi plac deși nu am cursieră dar am observat trendu' general de pe aici, d-aia zic.
  25. Nu au trecut decât 4 zile. Si bărbații sunt măgari și misogini, nu-i așa?
  26. Sau pana mea... https://www.panamea.bike/
  27. Dacă aveți sugestii pentru mine, legate de achiziționarea unei biciclete, le aștept în continuare cu interes
  28. Hmm, ce bine ar fi daca ar exista o solutie sa nu iti uzezi cauciucul spate de sosea pe trainer...
  29. domnișoara de mai sus era cât pe ce să fie descalificată, noroc că și-a procurat în ultimul moment un ghidon rătăcit !
  30. Nexus

    @Tony Alexandru dintre cele 2 as alege 530 care e model mai nou si merge mai bine decat 520+
  31. Daca faci teste cu powermeter, recomand sa mentii testele pe durata de timp de 15 min+ si sa te uiti la averageuri. Oricum insa, sunt curios ce rezultate mai obtii.
  32. Parerea mea e ca in momentul in care ajungi la punctul la care sa ai (nevoie de) un antrenor, inseamna ca ai ajuns la punctul la care nu mai practici ciclismul din placere, ci pentru ca te intereseaza performanta. Si nu doar ca te intereseaza performanta mai mult decat satisfactia oferita de ciclism in sine, dar esti dispus sa sacrifici multe alte aspecte ale vietii tale pentru performanta aia. In momentul in care esti sportiv profesionist si iti castigi existenta din sport, e perfect justificat sa iei decizia de a sacrifica totul pentru performanta. Cand esti amator si/sau pasionat - indiferent de nivelul tau fizic, capacitatea de efort, numarul de ore sau kilometri pedalati anual sau rigurozitatea cu care pedalezi, tot ce conteaza e placerea pe care ti-o ofera sportul asta. Si pentru asta nu ai nevoie de un antrenor. Nu ai nevoie de cineva care sa iti spuna cand, cum si cat de mult sa pedalezi (sau sa mananci, sau sa dormi, sau sa practici sporturi "complementare"). Ba chiar, din punctul meu de vedere, existenta unei asemenea persoane (sau unor asemenea persoane) nu m-ar face decat sa imi pierd complet interesul de a mai practica acest sport, pentru ca sursa motivatiei de a-l practica nu ar mai fi una interna, ci una externa, iar "pasiunea" ar deveni "obligatie'.
  33. Dacă ești amator nu este nevoie!
  34. majikstone

    Bun, ca nu pot veni cu ceva nou e una, ca vin cu ceva vechi pe care il ambaleaza ca fiind ceva nou si revolutionar e cu totul altceva. Si mai ales avand in vedere ca e ceva "vechi" ce a fost declarat "out of fashion" de fix aceeasi industrie acum 5-10 ani. Ce o sa urmeze, lansarea noii generatii de MTB-uri cu roti de 26"?
  35. why god whyyyyyyyyyyyyyyyyy?
  36. MLADEN

    Am vazut recent multi conducatori auto purtand masti chiar daca sunt singuri in masina... oare poarta si prezervativ chiar daca sunt singuri in pat?
  37. Este cu munte si bicicleta asta chiar a fost prin muntii aia din fundal:
  38. IonutA

    O familie antrenată bine!!! Pe potecă de munte cu tot familionul - Chiar dacă e un clip video mai vechi, acum l-am văzut pentru prima oară.
  39. EyesOnly

    Uite de-asta suntem cu 100 de ani in urma fata de tarile civilizate la numar de biciclete folosite pentru transportul zilnic.
  40. majikstone

    In caz ca nu am fost clar, eu comparam pedalele SPD de MTB cu pedalele SPD-SL de sosea. Nu cele plate cu cele de sosea. La standardul SPD de MTB ai urmatoarele avantaje: - poti clipsa pe ambele parti ale pedalei (practic indiferent de pozitia in care se afla pedala sau de unghiul facut de piciorul tau cu pedala) - chiar si cand se contamineaza placutele si mecanismele pedalelor cu noroi, tot vei putea clipsa si declipsa (cu exceptia situatiilor cu adevarat extreme) - majoritatea pantofilor ganditi pentru MTB sau gravel iti permit sa umbli aproximativ normal cu ei, fara sa aluneci Pe de alta parte, sistemul SPD-SL de la sosea permite (in teorie) un transfer mai optim al fortei de la talpa la axul pedalei, dar din postura de amator care poate produce ocazional 1000 W, nu am perceput nici o diferenta. Alta particularitate a sistemului de sosea e ca piciorul e tinut mult mai fix in pedala fata de MTB - unii considera asta un avantaj, altii un dezavantaj, iar altora nu le pasa. Cu ce m-am confruntat o data cu trecerea (dupa cativa ani de utilizare) de la SPD de MTB la SPD-SL de sosea: - situatii in care a trebuit efectiv sa ma uit la pedala ca sa pot clipsa cum trebuie (chiar si dupa cateva luni de "obisnuinta") pentru ca nu reuseam nicicum sa clipsez din prima; soldate fiecare cu injuraturi - situatii in care dupa ce am facut cativa pasi "prin boscheti" (pe pamant umed sau chiar zapada) mi-a fost imposibil sa clipsez fara sa curat complet toata mizeria din jurul placutei; soldate cu injuraturi dar de alta natura, mai poetice si complexe - inca mi se pare aproape imposibil sa clipsez la pornirea in pante de peste 6-7%; ultima data cand a trebuit sa ma opresc in mijlocul unei pante de peste 10% a trebuit sa o iau la vale si sa intorc din mers in mijlocul soselei ca sa pot clipsa in siguranta si era sa dea peste mine un ciclist care cobora; s-a lasat cu injuraturi din partea lui, pe deplin meritate - uzura mult mai rapida a placutelor (cam de 2-3 ori mai rapida fata de cele de MTB); fara injuraturi, doar privit cu ingrijorare la portofel - o singura cazatura din cauza ca n-am putut clipsa, pe loc drept, pe o sosea necirculata, intr-o zi in care nici macar nu ma grabeam nicaieri; din fericire doar orgoliul mi-a fost ranit Nici una dintre situatiile de mai sus nu mi s-au intamplat in cei cativa ani de utilizare de pedale si placute si pantofi SPD de MTB. Si cu toate astea, am decis sa renunt la ele, pentru ca nu suport ca bicicleta sa scoata sunete parazite, si in special pe catarari, cand sunt la efort maxim. Pe scurt, daca ai de gand sa te opresti la semafoare, la intersectii, sa faci pauze in timpul turei, sa umbli fara sa aluneci pe gresie ca pe patinoar, si in special daca nu ai mai avut pedale care iti fixeaza piciorul de pedala, iti recomand calduros sa alegi pedale si placute de MTB (tip SPD, nu SPD-SL), iar ca pantofi sa te orientezi catre ceva de gravel (sunt mai usori si cu talpa mai minimalista decat cei de MTB) sau chiar catre pantofi de sosea care au si prindere pentru placute SPD de MTB. Sunt mult mai versatile, mult mai practice in viata de zi cu zi, si iti ofera 90% din avantajele pe care ti le ofera cele SPD-SL de sosea.
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up