Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 06/17/2019 in all areas

  1. Bucata Sulina - Chilia Veche am parcurs-o cu barca. Hai noroc la toata lumea. O tura in Delta suna totdeauna bine. Initial am fost 5 insi, insa, din diverse motive 3 s-au pierdut pe drum si n-au mai putut efectua deplasarea, astfel incat am plecat impreuna cu un prieten care, printre altele, este si maistru' foto. Sculele omului. Ca orice maistru' foto care se respecta, obiectivul mic nu l-a folosit deloc, doar l-a carat degeaba prin toata Delta. Inutil sa mentionez faptul ca fotografiile cele mai frumoase nu imi apartin. Vineri, 17.05.2019 Bucuresti - Tulcea cu bicicletele pe masina. Am mers pe varianta A2 - A4 - Tulcea si am facut 3 ore fara 10 minute de la iesirea din Bucuresti pana la intarea in Tulcea. Masina am lasat-o in parcarea de la Casa Sindicatelor, pret 6 Lei / zi, cu bilet cumparat de la automat. Cat timp am descarcat si echipat bicicletele pe langa noi s-a tot invartit un tip mai bronzat care incerca sa ma convinga ca parcarea se plateste la el. Oare exista oameni creduli care sa plateasca astfel parcarea? Pasagerul pana la Sf. Gherorghe costa 49 Lei per pasager si 10 lei pentru bicicleta. Un catamaran. Santierul naval din Tulcea. La ora 13:30 fix vasul s-a desprins de faleza Tulcei. Am plecat in acelasi timp cu Moldova care mergea la Sulina. Parca ponton plutitor se numeste chestia asta. Sara din Zanzibar. Vasul cu care am mers la Sf. Gheorghe. Mop marinaresc de apa dulce. Bicicletele au stat foarte bine la pupa [sper ca n-am gresit termenul]. Siajul lui Mircesti. Masa de pranz din ziua respectiva a fost in sandwich cu sunca, cascaval, legume si sos, facut de prietena mea. Delicios comparativ cu oferta din benzinarie / super-market.
  2. gibonu

    Sambata, 18.05.2019 Sf. Gheorghe - Sulina 36 km Reciclare. Farul din Sf. Gheorghe. Aproape imediat dupa iesirea din Sf. Gheorghe urmeza cam 2.5 maxim 3 km de nisip si de impins bicicleta. Apoi drumul devine un macadam bun si o tine asa pana la Sulina. Intalnire pe drum. Cred ca este vipera, dar nu garantez. Daca exista colegi de forum care se pricep la serpi, ii rog sa nu ezite. Tin minte ca proprietarul pensiunii de la Sf. Gheorghe mi-a spus ca a gasit o vipera in curte si ca in localitate nu exista ser anti-viperin. Calul asta nu stiu daca este la pascut sau la adapat. Drumul ramane bun. Daca nu ma insel, cu mult timp in urma casa asta a apartinut granicerilor [Polita de Frontiera de azi]. Stalpii dintre Sf. Gheorghe si Sulina sunt numerotari, si parca in total sunt 350. Tot proprietarul pensiunii din Sf. Gheorghe mi-a spus ca satul a fost electrificat abia in anul 1996, prin intermediul retelei electrice care vine de la Sulina. Undeva inainte de primul deversor, venind dinspre Sf. Gheorghe. Nu am reusit sa inteleg la ce foloseau frigiderul si masina de splata rufe.
  3. gibonu

    Vineri, 17.05.2019 - Partea a III-a Pericol de inec. Nisipul extra fin al plajei de la Sf. Gheorghe. Plaja. Pana acum nu stiam ca broasca poate trai si in apa sarata. Bratul Sf. Gheorghe. Inapoi spre sat. Cazare din Sf. Gheorghe a fost la pensiunea Spiritul Deltei, exact in aceiasi camera in care am stat si la tura din 2014. Pretul pentru doua persoane [cazare, cina si mic dejun] a fost 310 Lei. Cina a fost niste crap la gratar cu cartofi prajiti si mujdei, plus o salata de castraveti. Buna, suficienta, dar nimic impresionat. Idem si micul dejun, cu omleta, branza, salam, cateva legume. Dupa cina, am mai stat putin de vorba cu proprietarul, un tip din Brasov. Mi-a spus ca in opinia lui prohibitia la sturion [valabila pana in 2021] va fi prelungita permanent. Tot el mi-a povestit ca inca se pescuieste cu curent in Delta. Curent = o instalatie compusa dintr-o baterie auto si alte piese precum magnetou si inversoare de tensiune, valoare 5-600 Lei. Practic, acesti braconieri nu pot fi prinsi deoarece la apropierea oricarei barci de control arunca in apa instalatia de pescuit cu curent. Plus ca in prealabil au autorizatie de pescuit la plasa pentru a putea justifica existenta pestelui din barca. Cel mai afectat peste de pescuitul cu curent electric este somnul, deoarece aceste nu are solzi. Apoi, pestii care nu sunt luati din apa isi revin, insa odata curentati devin sterili si nu se mai pot reproduce.
  4. De prin Prahova, colț cu Ialomița.
  5. puterfixer

    O completare la ceea ce am scris mai sus: „CiclismPunctRo mi-a schimbat viața - încă o dată”. Fiindcă săptămâna trecută, Vera a născut o fetiță minunată, înger pe pământ, nu alta. Suntem fericiți și sănătoși și începem să ne acomodăm cu programul artistic. Și toate astea nu s-ar fi întâmplat dacă nu aveam drag de bicicletă.
  6. gibonu

    @ciomby Multumesc. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Sambata, 18.05.2019 - Partea a II-a Sf. Gheorghe - Sulina 36 km Pauza. Primul deversor, din fericire total uscat. Al doilea deversor, cu apa pana la glezna, l-am traversat pe langa bicicleta. Nuferi vazuti mai de aproape. Plus una artistica, de la maistru' foto. Dupa traversarea deversorului. Comparativ cu tura din iunie 2014, atunci nivelul apei era ridicat, astfel incat a trebuit sa asteptam sa apara un pescar cu barca pentru a ne trece de cele doua deversoare. Un pod nou la intrarea in Sulina, construit probabil pentru a facilita accesul la unitatea militara unde sunt amplasate niste radare. Si probabil barja cu macara care a participat la constructie. Noul model al indicatorului "fotografiatul interzis" adaptat tehnologiei contemporane.
  7. majikstone

    Poze mai putin compromitatoare de la dubla traversare de ieri. Din sud, am urcat pe o vreme perfecta, si m-am intalnit si cu @krazyeone, care cobora spre Cârțișoara: Apoi am coborat pana inapoi la cota 1000, vremea fiind inca frumoasa. La intoarcere, dupa o pauza de ciorba prin zona Piscul Negru, ne-a prins si ploaia, care ne-a insotit pana aproape de Balea Lac: Inapoi spre Cârțișoara, vremea a revenit la ganduri mai bune, iar pe ultimii kilometri am avut parte chiar si de soare. Nota redactionala: poza aia compromitatoare de mai sus, in care sunt imbracat "in civil", era in drum catre mici, mămăligă si Ursus Black, in seara de dinainte.
  8. Mircea PF

    Deşi a mai fost postată tura asta, merită reamintită pentru peisajele ei splendide. Este ceva mai lungă pentru cine nu are maşină şi mai scurtă pentru cine îşi lasă maşina la Gura Râştii: traseu: Cluj-Gilău-Someşu Rece-Gura Râştii-Măguri Răcătău- şaua Dobrin- vârful Buturii-Buşeşti-Balta-Doleşti-Muntele Rece-Gura Râştii-Gilău-Luna de Sus (pentru a evita un pic DN1)- Cluj cca 90 km parcurşi de mine în cca 9 ore cu pauze cu tot (da io-s mai bătrân şi pe alocuri am avut vânt de 25-40 km/h din faţă) altitudine maximă 1549 m (vârful Buturii), urcare pe verticală, 1480 m la capătul localităţii Măguri Răcătău se ia la stânga pe drumul forestier - este semn vizibil - 11 km ciclabili până în şaua din vârf din şaua Dobrin io am cotit un pic la dreapta până în cătunul Dobrin să văd cum arată sărbătoarea de sf. Petru şi Pavel a oamenilor din partea locului dar traseul urmat este pe drumul din stânga de la intersecţia din şa izvoare în cătunul de sub Dobrin, Doleşti, Muntele Rece spre vârful urcării drumul este presărat cu pietre aruncate pe drum ceea ce face pedalatul instabil; io am preferat să împing fiind şi obosit de la povara anilor coborârea de pe vârful Buturii este de asemenea cu pietre instabile, deci atenţie! despre ce se poate vedea pe traseu, câteva imagini aici: https://photos.app.goo.gl/BugVffRJdeumNJRF8
  9. Lucianpim

    Ziua 3-a, am intrat in Germania rurala. Plecarea ca de obicei in jur de ora 9-10 nu prea de vreme dar nici dupa pranz Aici am estimat eu ca am pierdut cel putin 30 de km pt ca am uitat sa pornesc numaratoarea. Trebuia sa ajungem din Purgen in Huglfing si desi mergea de-a dreptul am vrut sa facem un ocol pe la lacul Starnberger asa ca .. Oricum pana pe la lac nu a fost nici un obiectiv de vizitat dar a fost o placere de pedalat mai ales ca este destul de "valurita" zona. Asta e favorita mea. La marginea lanului de cereale aveau din loc in loc cate o banca numai buna de odihnit. Este si traseu pentru biciclete asa ca toata lumea are de castigat. La un moment dat trebuia sa sevim si ceva de brunch. Arta rurala. Ghiciti animalul Dupa ori ce deal vine o vale asa ca punem iar hainele pe noi. Nasol ahead. Alta viata. Pe drum am intalnit multe ferme de vaci si oi iar la intrarea uneia dintre ele era un automat de unde cumparai diferite produse care cred ca erau locale pentru ca aveau numele fermei pe ele, am luat, am mancat, buun. Castel dar si scoala de muzica undeva pe malul lacului https://schloss-hoehenried.de/ Uite si lacul. Acelasi castel de pe cealalta parte. Multe floricele. Si mai multe. Ce sa zic: visul biciclistului de oras. Romania U21, ca e de sezon. Echilibristica. \ Shark attack. Imaginatie bogata. Toate astea se intampla la https://www.buchheimmuseum.de/ care bineinteles era inchis la ora aia dar am luat masa cu vedere la lac (am degustat branza de mai sus). Ce lac nene, ditamai marea. My kind of horse sau mai degraba magar. Aaa, nu mancasem desert. Pe margine. Ok povestea cu lacul asta Starnberger e ca un nebun de rege Ludwig al II-lea a fost ucis sau s-a sinucis sau a cazut din greseala in lac la numai 41 de ani, dar deja apucase sa construiasca cele 2 castele Linderhof si Neuschwanstein https://www.mygermancity.com/lake-starnberg Un alt castel , acum casa de miliardar https://de.wikipedia.org/wiki/Schloss_Seeseiten Alte paduri. Incepem sa ajungem undeva. V-am zis ca e o placere pe asa drumuri. La airbnb. Acelasi feeling Cica: Gata si ziua a 3-a, eram in Huglfing.
  10. gibonu

    @dan tm Multumesc pentru link-uri. Interesante informatiile, insa pana acum nu s-a materializat nimic. Sau, cel putin pe site-ul Politiei de Frontiera din RO nu apare niciun punct de trecere cu Ucraina in judetul Tulcea. Sursa: https://www.politiadefrontiera.ro/ro/traficonline/ Cat despre bacului Isaccea - Orlovka, proiectul are cel putin 20 de ani vechime. Sau cel putin asta mi-a spus un prieten tulcean. Oricum, pe cei din Periprava, Chilia Veche sau Sulina nu-i ajuta cu nimic viitorul punct de trecere de la Isaccea. Gandeste-te ca pentru a-si cumpara o scandura este nevoie sa mearga pana la Tulcea, desi Chilia sau Izmail sunt mult mai aproape. Cat despre statutul non-UE al Ucrainei, nu cred sa fie vreo mare problema. In 2014 am facut o tura pe Clisura Dunarii, de la Bazias la Orsova. In toate satele tigla care se vindea provenea din Serbia, tot tara non-UE. L.E. Ca fapt divers, desi ambele state sunt non-UE, Polonia are 11 puncte de trecere a frontierei cu Ucraina si 13 cu Bielorusia. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Duminica, 19.05.2019 - Partea a III-a Sulina - satul Letea - lacul Merheiul Mare - lacul Merheiul Mic - canalul Sulimanca - bratul Cernovca - bratul Babina - bratul Chilia - Chilia Veche Stavilar, care probabil alimenteaza un canal de irigatii, pe malul ucrainean. Plus un dig betonat, tot in Ucraina. Niste lipoveni veseli. Am ajuns la Chilia Veche. De la Sulina pana la Chilia Veche am facut aproximativ 4 ore jumate cu barca, cu juma de ora pauza la Letea. Barcagiul ne-a spus ca se va intoarce la Sulina pe la Mila 23 si apoi pe bratul Sulina. Daca are cineva nevoie de numarul de telefon al barcagiului, il rog sa nu ezite pe PM. Chilia Veche - domeniul Tatanir 40 km Odata coborati din barca ne-a cam lovit caldura si eu am trecut si tricou si mi-am suflecat pantalonii lungi [mi-a fost lene sa-i schimb cu unii scurti]. Biserica din Chilia Veche. Pe ulita. Din Chilia Veche pana la domeniul Tatanir avem doua variante: drumul pietruit, mai lung sau drumul de pamant de pe dig, mai scurt. Inainte de iesirea din sat am gasit un localnic calare pe bicicleta, l-am intreabat care drum este mai bun iar omul ne-a indrumat pe drumul pietruit. Am mers pe mana lui. Uneori am mai gasit si umbra. Un dublu selfi [daca asta o fi denumirea corecta].
  11. gibonu

    Duminica, 19.05.2019 - Partea a II-a Sulina - satul Letea - lacul Merheiul Mare - lacul Merheiul Mic - canalul Sulimanca - bratul Cernovca - bratul Babina - bratul Chilia - Chilia Veche Lacul Merheiul Mare. O lebada surprinsa la decolare [de maistru' foto si teleobiectivul de juma de metru']. Plus doi pelicani. Gramada de nuferi. La un moment dat barcagiul a gresit traseul astfel incat am intrat pe un canal foarte ingust si plin de vegetatie. Intrare pe canalul Sulimanca din lacul Merheiul Mic. Canalul Sulimanca, cea mai spectaculoasa etapa a transportului pe apa. O tentativa de piloni, probabil pentru un ponton pe bratul Cernovca. Bratul Babina. Bratul Chilia.
  12. gibonu

    Duminica, 19.05.2019 Sulina - satul Letea - lacul Merheiul Mare - lacul Merheiul Mic - canalul Sulimanca - bratul Cernovca - bratul Babina - bratul Chilia - Chilia Veche Traseul se vede aproximativ in harta de mai jos. Bucata asta, de aproximativ 55 km lungime am parcurs-o cu barca. Din iarna lui 2013 stiam un barcagiu in Sulina, l-am sunat inainte de plecare in tura si am aranjat transportul. Pretul a fost 700 Lei pentru 2 oameni si doua biciclete. Am considerat ca este mai sigur sa avem transportul cu barca aranjat in prelabil inainte de plecarea in tura. Altfel, duminica dimineata ne-ar fi fost cam greu sa gasim o barca in Sulina care sa ne duca 55 km pana la Chilia Veche. Iar pretul cred ca ar fi fost mult peste 700 Lei. Mustafa Yagci, abia sosise. Impingatorul poate avea contact cu vasul doar in anumite zone. Turcii au uitat sa monteze dispozitivul anti-sobolani. Vedere din fata. O initiativa interesanta. Bicicletele au stat foarte bine in barca. Traversarea canalului Sulina. Spre satul Letea. Un observator pentru fauna. In apropiere de sat. Pauza la Letea.
  13. Fiind nostalgic incurabil, m-am socotit ca daca nu reusim sa ne intalnim "in acelasi timp", macar sa postam turele pe TF facute individual. Spor!
  14. Nu sunt facute azi, dar merita sa ajunga pe aici. Urcarea din Sinaia pe Transbucegi te munceste un pic odata ajuns pe platou, vantul are tendinta de a bate din fata. Pentru urmatoarea incercare as incerca sa ajung la Vf Omu si coborare pe la cota 2000 si 1400.
  15. Lucianpim

    Salutare, Deja a trecut o luna de cand am fost prin Bavaria si inca nu am uitat chiar tot asa ca am sa incerc sa scriu o scurta istorie a turei. Excursie pentru relaxare si pentru a scapa de rutina de zi cu zi pentru a vedea locuri noi si obiective turistice atat cate om gasi. Obiectivul principal a fost de a ajunge la Neuschwanstein si de a ne plimba pe malul lacurilor din zona. Deci biletele la Wizz cumparate prin Ianuarie, decolarea acum o luna. Despre ambalarea bicicletelor: pana la urma le-am pus in husa cumparata de la Decathlon si apoi in cutii de pe la magazinele de biciclete (dubla protectie). Dupa parerea mea cel mai ok mod de a le transporta cu avionul este cutia de carton asta chiar daca si cu folie de plastic sunt "beton". ideea este ca in carton sunt mult mai usor de controlat in aeroport si mi se pare ca sunt la fel de "antishock" Husa cred ca nu lasa nimic sa se miste aiurea prin cutie. Noi am luat si huse pentru eventualitatea ca nu gasim cutii la intoarcere. La Otopeni le-au pus etichetele si apoi am mers cu ele la lift. Am asteptat pana sa intors omul de la Wizz sa vad daca sunt ok si asata a fost. Gentile de bicicleta le-am avut intr-o geanta mai mare tot de pe la Decathlon. Zborul ok si deja ne minunam de cat de verde este totul. Am avut avionul dimineata asa ca dupa asamblarea bicicletelor care a durat cam o ora si ceva am plecat la drum. Inainte de a parasi aeroportul am cautat un loc unde sa punem cutiile si le-am pus pana la urma oarecum ferite de ploaie in locul unde se strang carucioarele dar mai in spate cumva si am scris pe ele in germana si engleza ca o sa ne intoarcem sa le luam intro saptamana, din pacate nu a functionat Si am plecat spre Landsberg am Lech mai exact un sat langa el Pürgen. Destul de plat dar mirositor, am descoperit ca mirosea peste tot a balegar sau compost sau ingrasamant pe care il puneau pe terenuri. Pe semnul din spate scrie ca era apa pentru cicloturisti dar din pacate nu am reusit sa gasim tasnitoarea sau furtunul dar nici nu am mai ciocanit la usile oamenilor. Rapita peste tot. Bineinteles piste separate peste tot. Transhumanta la ei. Prima cazatura. Noroc ca nu a fost mai grav desi se resimte si azi. Bineinteles ca s-a intamplat pe o bucatica de sosea si nu pe pista. De remarcat ca o masina care venea din spate si ne-a vazut sa oprit sa ne intrebe de sanatate. Lech. Dupa cazatura. Prima zi s-a incheiat dupa ce am mers la un market si am ajuns la gazda noastra airb&b din Purgen. In acesta calatorie nu am mai luat cortul pentru ca se anunta o saptamana ploioasa asa ca am ales alte metode de cazare dar se pare ca am fost inspirati. Gazdele super ok, un cuplu de francezi care traia de mult in Germania ne-au pus bicicletele intr-o magazie desi ale lor erau pe afara. La mansarda. Asta a fost prima zi.
  16. Lucianpim

    Multumim pentru incurajari, despre cutii si huse va mai povestesc cand ajungem la momentul plecarii A 2-a zi am rezervat-o pentru Munchen mai exact am zis ca mergem si sa votam daca tot se poate, mare greseala. Gazda la care am stat ne-a recomandat sa mergem cu bicicleta in Munchen pentru ca eu initial vroiam sa las bicicletele la gara de unde luam trenul spre marele oras. Deci pana la urma am luat si bicicletele desi ne-au costat cam 40E dus intors 2 persoane (am stat cam 5 min sa ne hotaram daca sa dam banii astia sau nu). In ori ce caz acolo ne-am miscat mult mai repede si cred ca afost o idee buna. Desigur ca se puteau inchiria chiar din gara dar nu stiu cat costa si mai era si treaba ca trebuia sa aduci bicicleta la o anumita ora inapoi. Noi am luat ultimul tren posibil spre Landsberg si centrele de inchiriere pareau inchise asa ca tind sa cred ca a meritat banii. Ca si km am facut peste 70, avand si norocul sa fie o zi frumoasa. Am facut cam 30-40 de minute, peronul la nivelul platformei de intrare in tren ceva normal. Am ajuns pe la 9.30 si am zis hai sa gasim consulatul sa votam si sa mergem in free walking tour. Nu stiu daca stiti dar in fiecare oras mai mare exista aceste ture care sunt gratuite sau pe baza de tips in care poti ai parte de un mic tur (cam 2-3 ore) al orasului respectiv. Eu am fost in Bucuresti cu niste oaspeti de pe warmshowers (pana atunci nu stiam ca exista) si a fost chiar ok. Ce sa votezi bai frate, se stie ce sa intamplat iar Munchen a fost chiar un oras principal in poveste. Cert este ca am aparut si la tv pentru cateva secunde si dupa ce am stat cam 30 min la coada sa vedem cum se misca am renuntat cu ideea ca venim pe seara ca nu o mai fi chiar asa multa lume numai ca in felul asta sa dus si turul de oras organizat pe care vroiam sa-l facem asa ca am plecat pe cont propriu. In oras, petrecere mare ca era ziua votului dar se intamplau si multe targuri si tot felul de muzici. Lume relaxata. Dupa care am nimerit in gradina engleza unde oamenii faceau ... surf sau cum s-o chema chiar in mijlocul orasului. https://www.muenchen.de/sehenswuerdigkeiten/orte/119359.html Un fel de Herastrau. Templul lui Diana Formatie rock mobila. Nevasta mea s-a documentat mai bine si a zis sa mergem si pe aici https://www.schloss-nymphenburg.de/ ceea ce nu a fost rau. Daca nu erau regii astia nebuni nu stiu ce mai vizitam azi Poate asta si dupa ce dai de una parca nu se mai opresc. Dar am mai facut o incercare de vot si cand am ajuns parca coada era si mai mare. Am vorbit cu oameni de pe acolo si erau unii care venisera odata cu noi dimineata si de abia votasera (cred ca era 5-6 seara ) asa ca am lut-o din loc catre gara. Tot prin centru. r Aici alt balamuc pentru ca era ceva despre fotbal. Am ajuns pe sera inapoi in Purgen si dupa cum am spus cred ca a fost bine ca am luat biciletele pentru ca ne-am deplasat repede pe distante destul de mari si am prins si apusul. Munchen e foarte mare si probabil ca sunt o gramada de locuri de vazut si cred ca merita cateva zile nu cateva ore.
  17. Ieri, întorcând spatele Pietrosului Rodnei, nu de alta, dar era potop peste tot în jurul nostru. Azi, răsplata după 17.5km (înaintea cărora au fost alți 4km cu 390m diferență de nivel exact la începutul turei) @rovid Am urcat pe un forestier până la fosta cabană Puzdrele (pe la stâna/cabana salvamont). De acolo am tras un pushbike serios, am ieșit în Șaua Galați, am mers în Șaua Gârgălău, am coborât pe lângă Lacul Știol și apoi Cascada Cailor. Track aici: https://www.strava.com/activities/2468131097
  18. Prin defileul Someşului Rece:
  19. gibonu

    Sambata, 18.05.2019 - Partea a III-a Sf. Gheorghe - Sulina 36 km Plaja Sulina. La parastas n-am participat. Nava rapida care merge la Tulcea. Cazarea de la Sulina a fost la pensiunea Marina, 160 Lei camera dubla / noapte. Cina din seara respectiva a fost la restaurantul Marea Neagra, una dintre cele mai tari carciumi din RO dupa mintea mea. Am inceput cu un storceag de sturion [nisetru ''din pacate de crescatorie" dupa cum ne-a spus gagica care ne-a servit] a continuat cu o scrumbie si s-a incheiat cu un Riesling de la crama Histria. Totul delicios, servire foarte rapida, asadar o carciuma in care ma intorc tot timpul cu placere si pe care o recomand oricui. Am inteles ca in plin sezon [iulie - august] este putin haos si aici. Palatul fostei Comisii Europene a Dunarii (C.E.D), institutie care a functionat la Sulina in perioada 1856 – 1938. Azi in cladire este sediul Administratie Fluviale a Dunarii de Jos – Sectia Cai Navigabile Sulina. M-am bucurat mult sa vad ca Sir Charles [Augustus] Hartley are, in sfarsit, o statuie la Sulina [dezvelita in noiembrie 2016]. Cateva vorbe despre Hartley, supranumit "parintele Dunarii" (luate de pe Wikipedia). Initial s-a ocupat de constructia cailor ferate, ulterior s-a specializat in inginerie hidraulica si imbunatatirea estuarelor si porturilor in vedere navigatiei. Pe langa activitatea in slujba C.E.D. a mai dat o mana de ajutor Congresului Statelor Unite cu privire la construitea si mentinea in functiune a unui canal in delta fluviului Mississippi. A fost nominalizat de catre guvernul britanic in comisia tehnica internationala care s-a ocupat cu latirea Canalului de Suez. S-a mai implicat in lucrarile pentru imbunatatirea navigatie pe fluviile Scheldt (Escaut in franceza), Don si Nipru sau a porturilor Odesa, Trieste, Constanta, Burgas, Varna si Durban. Un articol interesant despre Hartley: https://www.historia.ro/sectiune/general/articol/mari-ingineri-care-au-regularizat-bratul-sulina Noapte buna.
  20. Stuparul

    Marea Nordului la ceas de seara, vazuta din Skegness. Sent from my Moto G (5) using Tapatalk
  21. MLADEN

    15.21 lbs = 6.89kg
  22. gibonu

    Vineri, 17.05.2019 - Partea a II-a Puntea de comanda. Aprovizionarea cu lemne. Singura oprire pe care pasagerul a facut-o a fost la Mahmudia. In cariera de la Mahmudia se lucreaza cu spor. Dupa 3 ore si un sfer de la plecarea din Tulcea pasagerul a ajuns la Sf. Gheorghe. Spre varsarea in mare. Biserica din Sf. Gheorghe. O initiativa interesanta. Tractor [cred] U445. Stangere organizata a gunoiului.
  23. gibonu

    Duminica, 19.05.2019 - Partea a II-a Sulina - satul Letea - lacul Merheiul Mare - lacul Merheiul Mic - canalul Sulimanca - bratul Cernovca - bratul Babina - bratul Chilia - Chilia Veche La plimbare prin satul Letea. Pregatiri pentru iarna, in luna Mai. Case specifice locului. Un sarpe la plimbare pe ulita. Biserica din Letea. Ulita principala. Biserica vazuta mai de la departare. Continuam alergarea cu barca spre Chilia Veche. Cu canoea n-am avut ocazia sa merg pana acum, insa banuiesc ca este mult mai comoda comparativ cu caiacul [de agrement, in cazul meu]. Canalul care face legatura intre satul Letea si lacul Merheiul Mare. Dupa cum arata malurile, pare ca a fost largit / decolmatat de curand. Aproape de iesirea in lacul Merheiul Mare. Iesirea in lac.
  24. gibonu

    @midan Multumesc pentru lik. @dan tm Intr-adevar, exprimarea este neclara. Cred ca pur si simplu au luat epitaful lui Hartley si l-au pus pe statuie, intr-o traducere aproximativa. Daca am inteles bine, epitaful este "Chief Engineer working to make the lower portion of the Danube navigable." dupa cum se vede in poza de mai jos (chenarul rosu): Sursa: https://www.findagrave.com/memorial/10562/charles-augustus-hartley Partea buna este ca Hartley are acum o statuie la Sulina. Ca a fost nevoie 101 ani ca sa-i faca statuie, conteaza mai putin. (omu' a murit in 1915 iar statuia a fost dezvelita in 2016) L.E. Daca tot am pornit discutia despre Hartley, doua fotografii din Muzeul Farului Vechi din Sulina facute pe 31.12.2013. Despre CED si Hartley. Mai concret, ceea ce a facut Hartley astfel incat sa fie numit "Parintele Dunarii". Si un amanunt interesant. La tura din 2014 am revizitat muzeul Farului Vechi din Sulina. La intrare am intrebat-o pe doamna custode daca Charles Hartley nu merita o statuie in Sulina insa raspunsul primit a fost unul evaziv. La iesire, dupa maxim 20 de minute, doamna custode mi-a spus ceva de genul “sa stiti ca m-ati pus pe ganduri, ca pana acum nu m-am gandit deloc la necesitatea unei statui a lui Charles Hartley”. Mentionez ca doamna custode de atunci (sper ca si de acum) era nascuta si crescuta si Sulina, isi facea meseria cu pasiune si stia sa spuna o poveste despre fiecare obiect din micul muzeu. Adica nu era doar o simpla angajata, asa cum din pacate se intampla in multe muzee din RO. In final, precizez ca (inca) n-am luat-o razna incat sa cred ca ideea constructiei statuie lui Hartley a pornit de la mine.
  25. majikstone

    O poza in care sa nu arat dubios n-ai putut pune si tu?
  26. Azi am făcut o deplasare la Gilău pentru o tură pe la Muntele Rece - Măguri Răcătău
  27. krazyeone

    Zici? La mine bicicleta are 7kg si eu 90 , dar am citit eu undeva ca masa pantofilor conteaza mult
  28. MLADEN

    Ma numesc Ivan si am trait toata viata nu departe de Cernobil. Tocmai m-am uitat la serial si am numarat 14 inadvertente pe o singura mana...
  29. sunteți un picuț răutăcioși. băiatul este un începător „pur”, pornește de la ceva ieftin și va acumula experiență în timp.
  30. Cu Wouter Cleppe in Șaua Gârgălau
  31. csuporj

    Manastur (360 m) - Floresti - Coasta Dumbravilor (640 m) - Vlaha (460 m) - Valisoara - Varful Recea (pana la 750 m) - valea Garbaului. 38 km in 3 ore si 45 minute. Poze: https://photos.app.goo.gl/B2YTvahvW3hCdkBq8 Traseu: https://www.wikiloc.com/mountain-biking-trails/valisoara-38755261 Pushbike: vreo 300 metri, pe urcari. Turma de oi nu a fost pe traseu.
  32. Trevizes

    Si toata discutia a plecat de la faptul ca nu s-a inteles ce-am scris. Eu m-am referit la faptul ca daca politia prinde/ajunge la un hot, ei stiu cum, l-a turnat cineva, au urmarit o pista, sa zicem ca ajung la el acasa. Si gasesc in garaj vreo 20 de biciclete. Atunci cred ca ei verifica in baza dosarelor pe care le au daca este vreuna reclamata ca fiind furata. Politia ti-a verificat calitatea de proprietar cand ai facut reclamatia, ai depus o declaratie/reclamatie. Nu discutam de ce se intampla cu o bicicleta furata gasita la un nou cumparator de buna credinta. Si pe forumul asta faceam pe dracosii cu anunturile la MarketPlace si unii se intreceau cu lectiile de morala ... un efort inutil care nu a miscat nimic, nici in piata, nici in mentalitate. Bicicleta trebuie pazita de proprietar, punct. Pe lumea asta sunt hoti si daca le oferi ocazii iti fura si cirpa cu care stergi lantul. Politia de nicaieri nu sta sa caute biciclete furate, dar daca ai un suspect pot verifica daca reclami asta.
  33. Traveller

    Să facă navigabilă ultima parte a Dunării. Acum putem trece mai departe.
  34. BogdanTimisoara

    Nu iti trebuie cadru legal ca sa soliciti cuiva care iti vinde ceva, sa iti dea o copie dupa buletin sau niste date de identificare. Daca ai avea cadru legal ca sa il legitimezi, el nu ar putea refuza. Dar ca sa ii soliciti o copie dupa buletin, iar el sa aiba optiunea de a iti da sau nu, pentru asta nu iti trebuie cadru legal. A cumpara o bicicleta inseamna sa inchei un contract, indiferent daca il pui pe hartie sau nu, tot contract se cheama. Iar asta inseamna doua persoane identificate sau identificabile, plus un bun care se vinde / cumpara. Eu, cand am cumparat bicicleta, am pastrat print-screen-uri de la anuntul de pe OLX, am facut contract scris, cu serie de cadru si de butuc (Rohloff, in speta), am inclus in contract scanaturi ale buletinului meu si al vanzatorului. Acum sunt foarte bun prieten cu cel de la care am cumparat bicicleta (si care este un nume destul de cunoscut in Timisoara, ca om de cultura), dar la vremea respeciva eram suspicios.
  35. paulrad

    Vineri Sâmbătă
  36. A fost bine azi! Cu toate ca ...
  37. csuporj

    Manastur - dealul Garbaului (doar pana la 520 m, ca era turma sus) - Floresti (360 m) - strada Cernauti (510 m) - podul Garibaldi. 31 km in 3 ore. Practicabil in intregime pe bicicleta. A iesit asa lung ca am incercat stradutele de pe deal, sa vad daca continua drumul pana sus, dar sunt toate drumuri infundate cu gard in capat, inafara de cea pe care am urcat de la coltul padurii, si strada Magnoliei, pe care era o a doua turma. Poze: https://photos.app.goo.gl/3QCy6ha5bpd9pi2c7 Traseu: https://www.wikiloc.com/mountain-biking-trails/manastur-dealul-garbau-38352006
  38. csuporj

    Manastur - Parcul Central (340 m) - Cetatuia - Hoia (540 m). 25 km in 2 ore si 30 minute. Intreg traseul e practicabil pe bicicleta. Oile pasc pe la stalpii de inalta tensiune, pana unde am mers. Cand am vazut turma, m-am intors inainte sa ma vada cainii. Poze: https://photos.app.goo.gl/K919kjEo7fzTeWy68 Traseu: https://www.wikiloc.com/mountain-biking-trails/manastur-cetatuia-hoia-38318995
  39. Asta-i un topic unde si noi restul putem insira ce ne dorim dar nu ne iese pasenta, sau ii doar al tau?
  40. gibonu

    Iunie 2019 Caen, parcare etajata pentru biciclete. Paris, malul Senei, langa Notre Dame. Banda pentru vehicule transformata in pista dubla pentru biciclete.
  41. gibonu

    Nu mi se pare ca s-a decolorat [dupa 3 ani si trei turele ce cel putin o saptamana]. Alte impresii despre cortul Fjord Nansen, model Tordis 2. Pentru o uscare mai rapida, mai exact pentru risipirea condensului de peste noapte, se pot lega partile laterale ale cortului de batul superior [dupa scoatele cuiului uneia dintre partile laterale]. Un cap de sfoara este suficient. Cam ca la caciula sovietica din blana de iepure careia i se legau urechile de partea superioara. Prelata pe care o pun strict sub cortul interior, taiata la dimensiune dintr-o prelata de 30 de Lei cumparata de la Brico Store / similar. Printr-o tiganie simpla, fiecare capat este prevazut cu o chinga si o bucla din elastic [cuiul l-am gasit in camping, nu este cel original al cortului]. Cele 4 elastice se prind la final, de capatul fiecarui bat, dupa ce intreg cortul este montat si fixat in cuie. Prelata rulata pe cort, in vederea transportului. Avantajele prelatei sunt incontestabile. Pe langa o usoasa izolare pastreaza perfect curat fundul de cort. Au fost cativa colegi care s-au plans de faptul ca ies greu din acest cort. Personal nu mi se pare asa de greu. Din doua miscari, cu fata in sus si ajutat de maini, prima data curu' in zona de bagaje a cortului, apoi direct afara. In rest, Tordis 2 inca rezista foarte bine la ploaie. La vant puternic inca n-am avut ocazia sa-l probez. Ramane cel mai tare cort pe care l-am avut pana acum si il recomand cu caldura oricui.
  42. krazyeone

    de obicei astia bunii nu sunt pasionati de greutate Astia grasii si care dau vina pe echipament cantaresc totul
  43. gibonu

    Iunie 2019 Zbor Bucuresti - Paris si retur, operat de Blue Air. Comparativ cu turele din anii trecuti, anul asta am optat pentru varianta transportului bicicletelor in cutii de carton [cele originale, in care vin bicicletele la magazin]. Motivul renuntarii la husa de la Vaude a fost logistica mult mai simpla, deoarece: - acum Blue Air zboara pe Charles de Gaulle [aeroportul principal al Parisului, terminalul nr. 3]; - un bun prieten sta la Paris de 5 ani, asa ca omu' ne-a luat / dus la aeroport cu masina [Sandero Stepway] si ne-a tinut cutiile [doua bucati] cat timp noi am fost in tura. Cutiile le-am legat pe plafonul masinii cu chingile pe care le folosesc la legarea caiacului pe masina. Revenind la cutii, prim data am asteptat finalizarea inspectiei facute de Pice, pisica luata din Bulgaria in 2014. La bicicleta doar am scos roata fata, pedalele si ghidonul. Portbagajul, roata spate, saua si schimbatorul de pinioane au ramas la locul lor. Bratul pedalier legat de cadru. Axul, pus in partea interioara a rotii. In furca fata am pus un distantier din plastic dur [tot din kit-ul cu care vine bicicleta la magazin] plus niste burete pentru o izolare mai buna si etrierul demontat si legat in interiorul furcii. Odata scos ghidonul este utila legarea furcii de cadru. Asigurarea antifurtului ca sa nu se plimbe prin cutie. La legarea ghidonului de cadru trebuie sa mai lucrez putin. Rezultatul final [lateralele pe interior au mai fost intarite cu cateva straturi de carton subtire dintr-o cutie de sifonier de la Ikea]. In cutie mai ramane ceva loc pe care l-am folosit pentru a pune saltelele autogonflabile [stranse]. La Otopeni am mers cu cutiile legate doar cu sfoara pentru a putea fi deschise usor in cazul unui eventual control. Nu a fost cazul, asa ca le-am legat pe aeroport cu banda adeviza [Power Tape, 20 Lei rola de 25 de metri de la Mathaus]. La Paris cutiile au ajuns foarte bine, doar un maner de prindere deteriorat. Le-am luat de pe banda de bagaje voluminoase, lipita de banda pe care au venit restul bagajelor [clasicii saci de rafie]. La intoarcere, cutia cu biciceta mea a ajuns putin deteriorata in zona manerelor de prindere. Habar n-am daca deteriorarea s-a facut la Paris sau la Bucuresti. Inca n-am montat bicicletele. Pentru data viitoare voi fi generos cu intarirea cu power-tape in zona manerelor de prindere, asa cum se vede in poza de mai jos [sageata rosie]. Una peste alta, folosirea cutiilor a fost o experienta interesanta. Nu mai trebuie sa mentionez faptul ca montarea bicicletei este mult mai rapida comparativ cu cazul transportului in husa de la Vaude. In concluzie, asa cum spunea si @Lucianpimmai sus, la turelor viitoare voi folosi cutia de carton la dus si husa Vaude [incape in cutie] la intoarcere.
  44. csuporj

    Gilau (410 m) - Tarnita - Marisel (1210 m) - Drumul Generalului - Racatau. 70 km in 5 ore si 30 minute. Pana in Gilau cu masina. Practicabil in intregime pe bicicleta. 80% asfalt, 20% drum pietruit bun. Asfaltul intre Somesu Rece si Marisel e cu gropi, dar ok pentru mtb. Intre Racatau si Gilau e asfalt nou. Poze: https://photos.app.goo.gl/WUurz3cY1dkwEMdR7 Traseu: https://www.wikiloc.com/mountain-biking-trails/gilau-marisel-37861456
  45. csuporj

    Gura Rastii (490 m) - satul Muntele Rece - Dolesti - Balta (1360 m) - Bulitani - Racatau. 33 km in 3 ore si 15 minute. Pana la Gura Rastii cu masina. Pushbike: vreo 400 m, unde urcarea e de vreo 12%. Poze: https://photos.app.goo.gl/YndkSxvkH9rEE6h29 Traseu: https://www.wikiloc.com/mountain-biking-trails/balta-37789830
  46. csuporj

    Gura Rastii (490 m) - Plopi - Ghiuri - Otelesti - Dobrin (1580 m) - Valea Negrutei - Racatau. 55 km in 7 ore si 30 minute. Pana la Gura Rastii cu masina. Aproape tot traseul e practicabil pe bicicleta, pushbike e doar vreo 50 metri pe scurtatura din Dobrin catre drumul Vaii Negrutei. Poze: https://photos.app.goo.gl/NF93SYCsh1E8AbBS7 Traseu: https://www.wikiloc.com/mountain-biking-trails/plopi-dobrin-37730657
  47. Action

    cobadine, noi te credem, dar nici tu sa nu mai faci
  48. csuporj

    Manastur (380 m) - Roata Faget - cascada Garbau (580 m) - Vivo (360 m) - strada Cernauti (500 m). 25 km in 2 ore si 30 minute. Poze si traseu: https://www.wikiloc.com/mountain-biking-trails/manastur-cascada-garbau-38261557 Pushbike: vreo 100 metri, unde sunt prea multe crengi pe drum. Turma de oi sau stana nu am vazut.
  49. Mircea PF

    Oare când se va întâmpla şi la noi minunea asta?
  50. buha

    Va salut! Pe 1 iunie a fost concursul de triathlon "Fara asfalt la mare", in statiunea 2 Mai. Un bun prieten m-a invitat asa cam mi-am luat liber 1 saptamana de la job. Miercuri dimineata la ora 7 am plecat din Iasi spre Vama Veche unde mi-am luat cazarea. Am pus bicicleta pe masina si dus am fost. Am trecut Dunarea cu bacul prin Galati iar apoi am luat-o prin Macin spre Vama Veche. Recunosc ca in Macin imi venea sa trag pe dreapta si sa o iau pe bicicleta! Pana acum nu am mai fost in Vama Veche si eram foarte curios. Am ajuns pe la ora 16 (conduc foarte lejer) iar dupa ce am urcat bagajele in camera am fugit sa vad marea. Apoi am facut o scurta plimbare cu bicicleta prin Vama. Joi dimineata la ora 8 am plecat spre Bulgaria. Traseul propus fiind Vama Veche - Kaliakra - Tylenovo - Shabla - Vama Veche. Am reusti sa strang 130 de km si 850 m urcare. https://www.strava.com/activities/2409398578 Drumul a fost aproape pustiu. Pe european asfaltul este perfect. Inainte de Kaliakra am facut dreapta si am coborat pana la Dolboka. Diferenta de nivel fiind foarte mare, am impins binisor bicicleta la deal, la urcare. In Cetatea Kaliakra m-am oprit la restaurat si am mancat o prajitura foarte gustoasa si am baut doua pahare de suc. Drumul spre Tyulenovo si spre Shabla este... asa si asa... portiuni de asfalt fisurate, carpite sau unele chiar bune. In Tyulenovo m-am oprit la restaurat pentru o alimentare cu peste + mamaliga + usturoi. Foarte buna masa! Am pozat "podul de piatra" iar apoi am pedalat spre Shabla catre far. Atat in Tyulenovo cat si in Shabla cred ca sunt in lumea mea daca stau aproape de mare. Este un peisaj de vis. Daca m-as pensiona acolo as vrea sa ma retrag. Shabla este un orasel uitat de lume cu locuitori care se feresc de caldura soarelui. Strazile sunt pustii iar la toate magazinele de cartier vanzatoarele stau afara in prag si isi asteapta clientii. Dupa ce am iesit din Shabla am facuti o pana. Am mesterit repejor si am pornit spre casa punand cauciucul spate invers! Dupa ce am trecut granita m-am plimbat putin prin Vama Veche pentru a rotunji tura la 130 de km. Sambata - zi de concurs. Am reusti sa strang 80 de km si 460 m urcare https://www.strava.com/activities/2414535935 Merg cu prietenul meu la start pentru incurajare. Pozez "masina de spalat", il astept sa iasa din apa iar apoi eu ma urc pe bicicleta. Aveam planuri mari: sa ajung in Eforie Nord - Techirghiol. Cerul era incarcat cu nori urati iar soarele nu se vedea deloc. Planul meu era sa merg in fiecare statiune de pe litoralul romanesc. In Mangalia am poposit mai mult, pozand santierul naval si farul. In timp ce pedalam pe faleza consultam insistent prognoza meteo si imi zic sa risc: ma indrept spre nord. Imediat norii se risipesc si tura prinde alt contur. Merg prin fiecare statiune (care sunt efectiv goale; peste 3 saptamani vor fi pline de turisti) pana in Costinesti unde rontati porumb fiert pe plaja, cu fundul in nisip. Ma duc sa pozez Epava Evanghelia si trecand pe langa plaja de nudisti observ un drum betonat care serpuieste de-a lungul tarmului. Il urmez. Duce spre Tuzla. Peisajul este mirific. Totul este pustiu. Un tip vasleste pe o placa in larg iar un cuplu se broneaza. Brusc pierd betonul de sub roti si dau de pamant asa ca ma introc spre Costinesti si ma gandesc sa ma pedalez spre Vama Veche abandonad drumul spre Eforie Nord. La intrarea in Olimp zaresc un magazin si imi aduc aminte ca am bidoanele goale. In acelasi timp ma gandesc ce as putea manca... Vreau sa fac dreapta sa ies de pe asfalt si sa urc pe trotuar dar... cred ca pot sa sar o bordura de 2 cm la 25 de km/h. Bicicleta a mers inainte iar eu am facut dreapta, "zburand" deasupra asfaltului. M-am ales doar cu o julitura la cotul drept. Am avut mare noroc caci putea fi mult mai rau. Abandonez orice plan, ma duc la prima farmacie si imi cumpar iod + pansament pentru a curata rana. Iar apoi ies pe european si pedalez repejor spre Vama Veche. Cam atat dpdv cicistic. Daca nu faceam buba la cot, as fi vrut ca duminica sa pedalez pana la Cariera Hagieni sau din Mihail Kogalniceanu pana in Cheile Dobrogei. Peisajul era superb. In rest... - am inotat in mare la 16 grade cu costum de neopren; - am simtit atmosfera Vamii; - duminica apa marii a fost calda, 20 de grade si m-am putut balaci in voie. Nici nu am mai simtit julitura de la cot. Abia astept urmatoarea tura la mare! Cu bine, buha PS: Multumesc pentru recomandarile din "Planuri si Proiecte Cicloturistice" "
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up