Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 10/18/2019 in Posts

  1. Urcând spre Dodeşti (munţii Gilăului):
  2. liviu m.

    07.06.2019 Impachetarea si urmeaza Zagrebul. Dar pana acolo mai e Sop,Ivanja Reka,apoi atac Zagrebul frontal,am intrat pe Slavonska Avenija,care avea un fel de trotuar pe dreapta,am ajuns la o statie de benzina unde am luat o pauza de cafea. Trotuarul a mai continuat dupa statie putin dupa care s-a terminat brusc cu o bordure destul de inalta. Abia am coborat trailerul de pe trotuar,urmau 2 benzi,practic cu un spatiu foarte mic pe margine. Am reusit sa ies de pe banda de viteza undeva la City Center East unde am gasit si un Decathlon. Mi-am cumparat o pereche de pantaloni scurti de bicicleta cu bazon,cei pe care-I aveam erau foarte slabi si mi-au facut o mica rana intre picioare. Tot nu pot sa pricep de ce o sa scumpa ca Brooks necesita si bazon cat de cat mai rasarit. Am dat pe ei 130kune,vreo 18E aproximativ,erau mult mai buni decat ce aveam eu… Alaturi de Decathlon mai e un centru comercial mare unde am schimbat kunele ramase in euro si am cumparat si ceva de mancare. Urma sa nu mai pierd timpul,campusul era undeva departe ,trebuie sa traversez tot Zagrebul. Am pus GPS,prin oras nu a fost prea simplu cu trailerul dupa mine, urcari si coborari pe trotuare,treceri pietonale,dar incet m-am apropiat de iesire. Din cauza soarelui s-a blocat GPS-ul telefonului,asa ca am bajbait ceva pana am gasit iesirea,cu ajutorul lui Google map. Camping Zagreb e undeva pe langa Bestovje,pe malul lacului Rakitje,e destul de nou,cu grupuri sanitare si dusuri moderne. Partea de sud e delimitat de o padure. Erau catva corturi si era plin de rulote. Pe locul de corturi nu erau prize asa ca am incarcat un power bank intr-o camera de service pentru intretinere. Era una grasa care gestiona curatenia prin camp,a descoperit power bank-ul,a sunat la receptive,dar probabil i-au spus ca nu e nici o problema,pentru ca nu s-a atins de el. Ceva copii faceau galagie prin jur,dar pana la urma au plecat la culcare,asa ca am adormit si eu. Fotografii din Zagreb Cateava poze din Camping Zagreb
  3. theDriller

    The work hose: city bike pentru naveta. Single speed / fixie. Cardu otel marime 52 Roata fata si spate 32 spite, jante duble Angrenaj bloc pedalier 46T, brat 175mm Butuc Flip-flop: 17T fixie, 18T freewheel Greutate: ~11kg O folosesc in regim freewheel. Mi-e cam frica sa incerc fixie in oras
  4. Coborând pe valea Feneşului spre Finişel (munţii Gilăului)
  5. liviu m.

    01.06.2019 Pe la 3-4AM a inceput sa ploua. Am stat in cort pana pe la 7-8 AM si apoi am iesit in ploaie, se pare ca nu are de gand sa se mai opreasca. De la iesit si intrat in cort, am reusit sa ud si sacul de dormit plus ca a inceput si prin cort sa se plimbe apa. Noroc ca salteaua e mai inalta asa ca nu am avut contact direct cu apa Trec orele si nu reusesc sa plec din loc . Noroc cu umbrela si scaunul, mai ies afara si ma dezmortesc, e clar astazi e o zi pierduta. E o ploaie fara vant, si tot curge apa din cer, parca am aterizat in zona bacoviana si ma inec incet sub plafonul ala imobil de nori. Abia la amiaza se intrerupe pentru scurt timp dar nu apuc sa adun, incepe iar. Dupa inca 2-3 reprize, in sfarsit se opreste si reusesc sa-mi adun toate catrafusele, bineanteles cu sacul de dormit pe jumatate ud si de cort, ce sa mai zic, l-am adunat asa cum curgea apa din el. Ieri drumul printre culturi era ok, dar acum a devenit foarte noroios si foarte lipicios. Rotile de la bicicleta si una de la trailer s-au umplut imediat de noroi si pana la sosea a trebuit sa opresc de mai multe ori sa le curat. Aproape de sosea am gasit o balta mai mare unde am inceput sa spal bicicleta si trailerul de noroi. Un cioban de pe partea cealalta a soselei m-a vazut venind de pe camp, a venit sa vada aratarea. Bineinteles ca nu ne-am prea inteles. Trebuia sa-mi caut un loc de cazare sa-mi usuc toate toalele, iar prin satele din jur negasind nici o cazare, am modificat putin traseul, si am pedalat spre Sremska Mitrovica. Intre timp, Directorul de operatii, adica sotia mea (iar o sa ma acuze userul Majikstone ca sunt condus de nevasta), a gasit un motel in oras, la un pret convenabil, la B&B Passage, 20E/noapte. Dupa ce m-am instalat, am dat si hainele la spalat, inca 4E. Am plecat apoi putin prin oras, am facut ceva poze. Abia la sfarsitul turei am constatat ca unele poze nu le mai pot deschide si nu numai din ziua respective, si alte zile. In camera de motel aveau un radiator pe ulei, l-am pus in baie. Cortul l-am atarnat pe cabina de dus, iar sacul de dormit pe usa baii. Pana dimineata, cand am luat si hainele uscate, toate erau ok. Un nou inceput. Putina ploaie...
  6. liviu m.

    Salut toti forumisti! Vreau sa postez o tura, scurta, pe care am facut-o cu ceva timp in urma. Titlul turei l-am ales, pana la urma, cu ceva retineri, dar reflecta cat de cat, folosirea unui trailer, cam greu din nastere, intr-o tura de mai multe zile 27.05.2019 O zi innourata dar buna de pedalat. Prin vama romaneasca de la Portile de Fier I am trecut in viteza, s-au uitat putin in buletin si gata, liber ca pasarea cerului. Primul soc l-am avut in vama sarbeasca unde ala de la control acte m-a pus sa dau jos steagul de pe trailer. Era un steag mic, de la aniversarea a 100 de ani a Romaniei si care se monta pe geamul masinii, acum flutura in spatele trailerului. I-am spus vamesului ca o sa-l dau jos dupa ce ies din vama, a spus nu, chiar acum, noroc ca am avut un multitool legat pe bicicleta si am reusit sa tai cei 2 soricei cu care era prins. De ce? Nu stiu si nici nu am vrut sa aflu. Pe clisura Dunarii e cam ca la noi, drumul valonat si o catarare mai importanta, 2 km mai grei, ultimul mai lejer. Ar mai fii una dar nu este prea inclinata. Drumul destul de bunicel, fara trafic deosebit, n-am avut probleme deosebite cu trailerul, in afara de accelerari mai lente si franari mai lungi si bineinteles pe catarari un pic mai greu. Trailerul l-am facut dintr-un profil patrat, initial cu lungimea de 1 metru, am taiat o bucata de 45cm la care am sudat, la capete, doua placute gaurite pentru roti. Pe el am pus carja de la o poliartrita reumatoida, dupa indoirea celor doua tevi de aluminiu (suportul de la brat), a ramas cam 1 m in lungime. Deasupra am mai pus niste profile de aluminium si o placa de plastic ca baza pentru geanta. Fara geanta, trilerul avea pana in 7kg si ma asteptam de la croitor sa-i mai adauge max 2kg. Numai ca pana la urma in loc de geanta a iesit o cutie de lemn, imbracata in, cred ca un fulgarin, dintr-o haina de ploaie mai veche. Cand l-a vazut sotia m-a intrebat unde merg cu cosciugul ala. Asa a iesit, nu mai am chef sa astept, nici nu l-am cantarit dar cred ca are lejer 12-13kg adica comparabil cu bicicleta. Suportul in jurul portbagajului e facut din tije filetate de 6mm iar cuplajul o articulatie sferica M10m, care a fost testata pe vechiul trailer cam 500km. Nu am vrut sa cuplez trailerul la roata, asta ar fi adaudgat inca un metru, cred ca ar fi iesit cat un marfar. La bicicleta, am schimbat foile 48/36/26 cu 44/32/22, mai potrivite pentru mine, pinioanele au ramas aceleasi, 11-32. Pe la sarbi nu am fost decat cu masina asa ca o tura cu bicicleta pare o alegere logica. Singura diferenta pe clisura sarbeasca par sa fie tunelurile. In prima zi am trecut prin patru tuneluri al doilea fiind si cel mai lung ,de 259m. Bezna aproape totala, lanterna era undeva prin coburi nu am mai stat sa o caut. E o senzatie tare neplacuta sa pedalezi pe intuneric fara sa vezi soseaua. Numai o dunga aurie abia se vedea pe perete si ceva din dunga alba de pe mijlocul drumului. Noroc ca in tuneluri asfaltul era foarte bun, fara gropi. Dupa cum vedeti din foto, drumul pe clisura sarbeasca face parte din EV6 si aproape de Donji Milanovac se intersecteaza cu EV13, chiar langa podul de peste Golful Porec. Sunt o multime de parcari de-a lungul drumului, asezate in zonele cu cea mai buna vedere spre Dunare si in unele existata,cam la 4-5km si toalete mobile. Greu de gasit un loc de campare, de o parte Dunarea cu maluri inalte de cealalta parte, stanci care se ridica ametitor de sus. Peisajul e nemaipomenit, merita din plin sa-l parcurgi macar o data pe bicicleta. Abia dupa mai multi km de Donji Milanovac am reusit sa gasesc un loc, cam stramt,pe partea Dunarii, pe partea cealalta a drumului fiind un deal domol fara pericol de prabusiri de pietre. La intrarera in Vama Portile de Fier1 Vase inainte de intrarea in ecluza sarbeasca De pe clisura. Zona Macronia, malul romanesc, chipul lui Decebal abia se vede. Intersectie de Eurovelo-uri. Parcare pe clisura sarbeasca. In sfarsit, cineva mai lent decat mine. Si locul de parcare al zilei.
  7. liviu m.

    20.06.2019 Dupa trezire, un iepuras trece cam la 3m de mine, nu are nici o treaba, parca nici n-as exista. Dupa ziua de ieri, cu aglomeratia aferenta, am cautat pe harta un drum mai lejer spre Cremona. Am gasit SP27, care chiar daca am ocolit un pic, m-a dus pana la intrarea in Cremona, cu trafic aproape inexistent. E un drum printre sate si culturi, porumbul a ajuns deja cam la 1m inaltime, soseaua este destul de buna de ciclat si in plus, intre anumite sate au piste de bicicleta paralele cu drumul, aflate in stare buna, nu ca pista Treviso-Oglia... Am gasit un camping chiar in Cremona, nu era nimeni la receptie la ora aceea. Am intrat si eu cum intra orice RV (recreation vehicle), adica am luat un card de acces de la un automat si am deschis poarta rulanta. La receptie am citit si tariful, adica 1E/ora, pentru mine daca stateam pana a doua zi dimineata m-ar fi costa cam 17-18E. La plecare introduci cardul in automat si platesti cat ai stat, apoi ti se deschide poarta. Am pus cortul, am facut un dus care costa 0.5E - 2minute, cam putin timp, asa ca am introdus 1E. Locul de campare pentru biciclete are si copaci asa ca umbra lor a fost binevenita. Apoi am plecat putin prin oras, unde am facut ceva poze, dar am incercat sa schimb si cei 40$, pe care nu reusisem sa-i schimb pana aici. Am vizitat si alte banci, la care nu am incercat inainte, dar acelasi raspuns, numai pentru clienti. Cineva mi-a dat un pont, sa incerc la posta asa ca m-am dus la posta centrala. Da, schimbau, mi-au verificat dolarii, si pe 40$ am primit 32E. Cam mare comisionul... M-am mai invartit prin oras, am gasit un magazin de unde mi-am cumparat un izopren, parca a fost 8E. In camping, dupa ora 6pm, a venit un tip la receptie, ii fac o vizita sa-l intreb de electricitate. Electricitate, care pentru biciclisti e gratis, mi-a dat si un adaptor sa pot sa-mi incarc power bank-urile si telefonul. In plus tariful de 1E e pentru RV, eu trebuie sa platesc numai 10E pentru cort. Bun, am facut economie de aproximativ 10E. Undeva in apropiera campingului se auzea o muzica suparatoare, am adormit cam tarziu, plus ca pe timpul noptii au mai venit niste rulote asa ca nu am avut o noapte prea buna. Italia rurala. Imagini din Cremona.
  8. De-a lungul lacului Tarniţa de pe Someşul Cald:
  9. liviu m.

    06.06.2019 M-am trezit pe la 5:30 incercand sa plec mai devreme sa nu ma vada cineva pe acolo, am inceput sa mananc ceva, cand pe la 6AM apare un nene, care incepe sa turuie, ca aici nu-I loc de campare, ca daca nu plec in 5 minute cheama politia, tra la la... Bineinteles ca nu am putut impacheta in 5 min, mi-a luat o ora si ceva. Noroc ca aveam o pereche de adidasi cu care m-am incaltat, sandaua fiind de negasit. Am impins bicicleta pe terenul de fotbal plin de apa, am urcat la sosea. Mai multi angajati stateau in usa fabricii si priveau dupa mine. Astia n-au somn, lucreaza si sambata. N-a chemat politia pana la urma. Am ocolit Sisak-ul, am continuat pe malul Savei, pe malul drept, pe langa digul de protectie. Undeva dupa Hrastelnica am parasit Sava si am pedalat drept spre Mahovo. Pe aceasta portiune, drumul este foarte distrus, multe gropi pe care abia le ocolesc, cam 10km/h, nu se poate pedala mai repede. Apoi din nou pe malul Savei, trec pe langa podul din Martinska Ves. Langa pod e un magazine alimentar, am baut o cafea si ceva apa si am continuat tot pe malul drept. Dupa succesiunea aceea de sate, aici, pe langa Sava, peisajul e schimbat complet. Apoi Rugvica, Dragosicka si la Cista Mlaca gasesc un loc de campare, pe un drum din sat spre campurile agricole. Pana la campingul Zagreb mai erau in jur de 30-35km, prin Zagreb, probabil ca m-as fi miscat foarte lent, asa ca o lasam pe maine. Pana pe la 9PM au tot trecut pe acolo tractoare, alte autovehicule dar apoi totul s-a linistit si a fost o noapte instelata. Podul peste Sava in Martinska Ves. Campare langa Cista Mlaca.
  10. Sambata, 12.10.2019 - Partea a III-a Poarta Alba - ecluza Ovidiu - Navodari - Mamaia - Constanta 53 km Loc special amenajat in Navodari pentru giumbuslucuri cu bicicleta, trotineta, rolele, skateboard-ul si ce mai folosesc pustii din ziua de azi. Bucata dintre Navodari si Mamaia. Kaufland in cort n-am mai vazut pana acum. Orice spatiu liber este ocupat de un bloc. Doar o parte din Phoenicia Holiday Resort. Teoretic, imesitatea din poza de mai sus de afla in Mamaia Nord, practic este in Navodari, deoarece indicatorul care marcheaza iesirea din localitate este amplasat la cateva sute de metri dupa hotel [spre Constanta]. Pauza pe plaja la Mamaia. Sticla de bere am adus-o eu de langa un cos de gunoi, nu stiam ca voi gasi o caramida pe plaja pe care sa o folosesc pe post de cric. Plaja era pustie, cu exceptia unor baieti care faceau kite surfing. Pauza pentru o cola si un Snickers la OMV-ul de la intrarea in Constanta [dinspre Mamaia], dupa care am taiat-o spre gara. Mi-a placut faptul ca in Constanta parcarea de langa trecerile de pietoni [sau colturile intersectiilor] nu mai este posibila. Bineinteles, in Bucuresti nu se poate face ceva similar. Un semafor foarte vizibil [inclusiv la culoarea rosie]. Plan inclinat in gara Constanta, ideal pentru a nu cara bicicleta in carca pe scari. Inapoi la Medgidia cu trenul Regio 8034. De data asta am folosti cardul Tren Plus. Iar cu cel 1,30 Lei reducere, am depasit suma de 100 Lei, pretul cardului de reducere, care este valabil pana in ianuarie 2020. Din ciclul ciudateniilor existente la CFR Calatori, vagonul cu loc de baut. Acum doar intreb ca prostu': nu ar fi mai eficient ca in acel loc pentru baut sa existe niste suporturturi pentru biciclete, iar CFR sa ia, oficial [casa de bilete sau online] 15 Lei per bicicleta? Seara s-a incheiat la carciuma Tanta si Coste din Medgidia, cu o pizza, un gin tonic si o portie deliciosa de clatite. Cam asta a fost. Pana data viitoare cand voi mai ajunge pe Canalul Poarta Alba - Midia Navodari, daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.
  11. Mircea PF

    Tură ceva mai lungă: traseu: Cluj-colonia Făget-Sălicea-Ciurila-Filea de Jos-Filea de Sus-Săcel-Băişoara-Moara de Pădure-Frăsinet-Valea Ierii-Plopi-şaua Prislop-valea Feneşului-Finişel-Săvădisla-Vlaha-Luna de Sus-Cluj cca 88 km (inclusiv prin Cluj) parcurşi de mine în aproape 8 ore, cu multe pauze de făcut poze fiindcă toamna la munte e demenţială altitudine maximă 1027 m , diferenţa de nivel 1294 m traseu ciclabil în întregime; urcare mai solicitantă de la Valea Ierii în şaua Prislop din şaua Prislop există mai multe variante de întors la Cluj (direcţii, cum stai cu spatele la Valea Ierii): la stânga pe la mănăstirea Muntele Rece înainte pe valea Feneşului la dreapta prin Hăşdate asfalt (prea mult), macadam- după Filea de Sus până în Săcel şi pe urcarea spre şaua Prislop, drum forestier la început cu pietre şi făgaşe, după podul peste Feneş OK- pe coborârea până în Finişel nu am văzut izvoare pe drum şi nici turme de oi poze, aici : https://photos.app.goo.gl/ZjPUHkJZC2XwWVwu5 traseu, aici : https://www.wikiloc.com/mountain-biking-trails/valea-ierii-plopi-finise-42894450
  12. Catalin_

    Pun si eu rotile mele de zi cu zi, folosite pt transportul prin oras (desi pana acum am avut parte de vreme prielnica, odata cu venirea ploilor va trebui sa fac unele schimbari). Ideea de la care s-a plecat a fost sa iau cele 3 biciclete care stateau degeaba, ba chiar incomplete (o cursiera + 2 "semicursiere", toate de prin '80) si sa fac o bicicleta de oras, cat mai simpla, supla, care sa nu bata prea mult la ochi, sa nu tenteze. Munca nu am facut-o eu, ci Ursa Bike (unul din atelierele care se ocupa cu asa ceva in TM). Cateva detalii: Cadru de cursiera de pe la sfarsitul anilor '80 (origini necunoscute - dar dupa unele imperfectiuni de pe top-tube, rezultate de la "trasul tevilor", tind sa cred ca e un entry-level), adus la viata cu o vopsea simpla data in camp electrostatic; Roti noi (Remerx Taurus 622x14 + Cauciucuri CST 28C) Clestii de frana - aceeasi clasici Weinmann, care curatati bine de tot, chiar arata si merg bine pt. varsta lor; Manete frana noi - Saccon, model clasic (care impreuna cu camasi & saboti Jagwire + clestii de mai sus, isi fac treaba decent pt modul in care este utilizata bicicleta); Angrenaj aluminiu Silstar; Transmisie 52x18 (decent pt. un oras plat); Cablu frana spate tras prin cadru (inner routing) - aici a fost ceva de munca, dar rezultatul imi place; Mansoane piele + bucata de piele de pe cadru (care desi pare de design, e buna pt. carat bicicleta pe scari + ascunde din imperfectiunile top tube-ului) au fost facute & cusute de Ursa Bike; Pedalele originale de pe bicicleta - destul de enervante, deoarece doar o parte e plata, pe cealalta parte se simte axul pedalei ca fiind mai sus ca platforma. Se vor schimba cu altceva care sa fie din aceeasi poveste (vechi sau noi cu aer retro); O sonerie de pe AlliExpress (design interesant, suna tare & curat, dar culorile disponibile nu erau ce trebuie, asa ca nu se integreaza deloc ); Plusuri si minusuri: + arata bine, are un aer de bobber parca; - poate sunt subiectiv & paranoic (cred ca rezultatul final arata mai scump decat face), dar a primit 1 bucata Asus Bordo pt. momentele cand trebuie sa astepte afara. Noaptea doarme in apartament; - ciclistica nu este ideala in acest moment. Lookul dat de ghidounul coada de randunica (montat invers) este fain, dar controlul sufera. Voi trece cat de curand la un ghidon drept; - desi cauciucurile de 28 sunt la limita "teoretica" a latimii pt jantele de 14, sunt total neadecvate borduriadei Timișorene. Voi incerca sa ma apropii de valoarea de 35C, marime avuta pe Gravel si care mi s-a parut mult mai potrivita/ confortabila prin TM. Poate un 35 spate - 32 fata, sa vedem ce zic si furcile. La cum e expolatata bicicleta, nu mi-e frica de dejantari;
  13. liviu m.

    Salut dan tm! Ma bucur sa aflu ca am respirat acelasi aer ca si Simion Barnutiu,chiar nu stiam ca a studiat si in Pavia. Se pare ca si eu ca si tine,citat dan tm : "Si eu am fost pe fuga pe acolo, plus ca am profitat ca e nod feroviar sa fac niste ture pe liniile din zona." Sant 2 sectiuni,una Cicloturirm si cealalta International unde poti posta pozele care le-ai facut in Pavia. Daca le-ai postat deja,imi cer scuze,pune si tu un link unde sunt,sa le pot admira si eu. 25.06.2019 S-a facut ora 10AM si sunt tot in camping astepatand sa se usuce rufele. Intre timp ,in camping vine un irlandez pe bicicleta ,cu 2 coburisi si cu un trailer dupa el. Trailerul era mai mic decat al meu plus ca avea roti de 16’. Am stat putin de vorba,era un batranel cam de 60+,micut de stat si nu mai mult,cred de ,60kg, se plimba si el prin Europa. L-am lasat sa se instaleze,si aproape de amiaza am pornit la drum,spre un alt camping,la Bussoleno. Drumul spre Bussoleno e in urcare , nu e o panta de speriat, SP24 se schimba cu SS25 si dupa ceva pause ajung in sat. Dupa internet,campingul Flow Casa,e undeva in partea superioara a satului,undeva in dreapta. Trec pe sub calea ferata,si putin dupa incepe o strada lunga cu ceva panta,pe care constat ca nu o mai pot urca pentru ca nu pot schimba pe foaia mica. Normal trebuia sa intorc si sa schimb foaia,numai ca strada nefiind prea lata era dificil sa intorc cu trailerul,am coborat si am inceput sa imping bicicleta. Ciudat ca pe drum nu am vazut nici o indicatie de camping. Am impins cam 1km iar casele se rareau si nici un semn de camping,pana la urma am excitat caini de la o casa pana a iesit proprietara care mi-a spus ca ar fi mai putin mai sus. Am trecut pe langa o casa ,unde un dulau urias,latra de zor prin curte si alerga pe langa gard. Dar nici aici nu era vreun semn de camping,asa ca am continuat urcarea apoi am lasat bicicleta si m-am indreptat spre varful pantei ,unde pe un fel de platou mai erau niste case. Nici aici ,nici urma de camping.La o casa cu etaj,pe balcon ,un batanel statea si mesteca,probabil,aer curat. De pe strada il intreb de camping,imi zice sa vorbesc italiana,se vedea din vorba ca era cam nervos ca l-am deranjat,pana la urma imi zice cu habar nu are de vreun camping in zona. Deja era spre inserare,fara camping, trebuia sa-mi caut loc de campare . Chiar acolo unde stateam si vorbeam cu mosul,langa drum ,era o statie de transformare,inchisa cu un gard,iar langa gard era un loc drept cu iarba mai mica ,loc suficient pentru cort. Il intreb pe mosneag ,in engleza,daca pot sa dorm acolo langa postul de transformare,el nu intelege si zice din nou “parla italiana”,ce sa vorbesc daca nu stiu italiana. Pana la urma imi amintesc de niste cantece italienesti si ii zic “voglio dormire…” si ii arat locul. El incepe,furios sa zica “no no no…”,ce acritura,am plecat,probabil daca imi puneam cortul acolo chema politia. Am plecat,am luat bicicleta ,mai verific o data pe google,parea ca ar fi casa aia cu cainele cel urias. Cobor putin,ajung la poarta,cainele incepe iar sa se agite prin curte,pana la urma iese proprietarul. Un barbos intre 40-45ani,il intreb de camping,stia ceva engleza ca si mine,apoi zice sa intru. Apoi imi zice ca a avut deschis un camping cu multi ani in urma dar ca nu prea a avut client asa ca la inchis apoi imi arata locul unde pot sa-mi pun cortul. Terenul,undeva in dreapta intrarii,era putin in panta,dar pana la urma am gasit o portiune mai dreapta sub un nuc,unde dupa ce am curatat putin locul ,am instalat cortul. Il intreb cat costa campatul si imi zice ca 15E,neavand marunt i-am dat o hartie de 20E. Imi zice ca tot are ceva treaba in sat asa ca o sa-mi aduca restul mai tarziu. Dupa ce a plecat ,am ramas eu si cainele care intre timp a devenit foarte jucaus. Am mancat ceva si am hranit ,bineanteles si cainele apoi am intrat la somn. Dormeam,cand,pe la 12 noapte,aud ceva pasi pe langa cort si vocea italianului,n-am inteles nimic din ce vorbea,si nici nu am iesit din cort. Mi-a cam sarit somnul dupa vizita,eram si putin speriat,nu stiam cam cum sa reactionez,putea sa astepte si el pana dimineata daca vroia sa-mi spuna ceva. Era o noapte de smoala,doar cateva stele pe cer,intuneric aproape total. Pana la urma am adormit,cu chiu cu vai,nu inainte de a vedea prin plasa cortului,de cateva ori, un cap de caine proiectat pe un cer intunecos. A doua zi de dimineata,in timp ce-mi strangeam cortul,am gasit 15E sub el. Apoi,in timp ce ne beam cafeaua,mi-a povestit ca a plecat in sat ,unde s-a intalnit cu niste prieteni si s-a facut muci. Putea si el astepta pana dimineata ,nu sa vina in miezul noptii. Pana mi-am strans lucrurile,cainele mi-a luat sapca cu cozoroc,a trebuit sa alerg prin toata curtea dupa el,ca sa o recuperez. Apoi ,la rivederci,si am pornit spre catararile care abia ma asteptau. In drum spre Bussoleno
  14. liviu m.

    13.06.2019 Ma trezesc, o usoara ceata se vede pe campul de grau din apropiere. Impachetez repede si trec iar pe SP8. Trec rapid prin Sagrado apoi pe SR351 prin Ruda, Cervignano del Friuli si San Giorgio di Nagaro pe SS14. Cam toate satele sant la fel. In unele din ele, in centru aveau un fel de targ unde vindeau tot felul de produse . De pe aici ma aprovizionam cu diverse fructe. Dupa Lugugnana am gasit un loc de campare, bineinteles dupa multe cautari. Ori e iarba prea mare, ori prea expus, acces la campurile de culturi de pe marginea soselei e foarte rar, multe garduri. Data viitoare o sa iau o coasa cu mine. Deci locul gasit, e intre niste culturi de porumb, langa niste canale de irigare. De pe sosea am facut dreapta pe un drum de tara, apoi am trecut pe langa o bariera inchisa cu lacatul, avea un spatiu liber, exact cat sa trec cu bicicleta. Pe la 8 PM a venit proprietarul, intr-un Mercedes,sa ma intrebe de sanatate. Ii explic cam ce face eu pe acolo, a fost si el in Romania pe la Timisoara asa ca ne-am inteles la fix. Salteaua, nu mai prea tine aerul, are un por pe undeva, trebuie sa ma trezesc o data pe noapte sa o stimulez. A fost un loc bun, iarba excelenta, fara tantari, cantece, departe de zgomotul masinilor. Locul de campare din seara precedenta. Si locul curent de campare, porumbul abia s-a inaltat putin.
  15. Targoviste, 09.11.2019 Hai noroc la toata lumea. Chiar langa gara Targoviste se afla UM 01417, locul in care s-a desfasurat procesul si apoi executia cuplului Elena si Nicolae Ceusescu. Denumirea completa, asa cum este prezenta pe site-ul Complexului Naţional Muzeal "Curtea Domnească" Târgovişte este "Metamorfozele unui loc al memoriei: de la cavalerismul Şcolii de Ofiţeri "Ferdinand I" la spaţiul profan al procesului şi execuţiei soţilor Ceauşescu şi al sfârşitului regimului totalitar din România". Mult prea lung pentru un titlu. Revenind, panoul care este vizibil din strada. In curte se afla 3 panouri in limbile romana, engleza si franceza cu cateva repere ale represiunii din Romaia comunista, in perioada august 1977 - decembrie 1989. Cel in romana. Intrarea in cladire. Deasupra intrarii. Pretul biletului de intrare este 8 Lei. Taxa foto costa 15 Lei, pentru care n-am primit bilet si am vaga senzatie ca banii i-a luat doamna care mi-a dat biletul. Mi s-a spus ca audio-guide exista, insa nu si in limba romana, asa ca n-am insistat. Prima camera din muzeu. Din biblioteca existenta in birou. Iosif Broz Tito [presedintele Iugoslaviei] si Ceausescu la inaugurarea [16.05.1972] a SHEN Potile de Fier 1. Revista Lumea apare si azi. Piesa de rezistenta este pestele de pe televizorul Olt 239. Stie cineva ce inseamana "HQ" din coltul din dreapta sus? Nu cred ca inseamna High Quality.
  16. purix

    2 tipi într-o florărie. Primul: te costă o groază de bani, țin puțin și se ofilesc... Al doilea: mda și le mai cumperi și flori... Sent from my SM-G950F using Tapatalk
  17. @krazyeone Foarte buna observatia. Power meterul iti arata actiunea in timp ce frecventa cardiaca este reactiva, secundara la efortul depus si destul de tardiva. De exemplu: bagi un sprint si o vreme frecventa cardiaca este sub o anumita valoare tinta. Te hotarasti sa reduci efortul depus dar frecventa cardiaca e in continua crestere discordant cu scaderea efortului depus. Adica, daca pedalezi constant pe o panta constanta (sau trainer cu gradul de rezistenta fixat) atunci poti spune ca dupa cateva minute, pulsul este in acord cu puterea dezvoltata ... In lumea reala, daca te iei dupa puls mai intai te loveste trenul si mult dupa aceea auzi si sirena locomotivei. Sa revenim. Nu ai nimic decat un vitezometru, apreciezi subiectiv intensitatea efortului dupa cat de capabil esti sa vorbesti in timp ce pedalezi. Ai un HR atunci ai un pas mare inainte pentru ca poti sa iti dozezi efortul pe perioade de timp mai mari de cateva minute (mai putin, nu stii exact ce ti se intampla). la antrenamentele cu intervale nu te mai intereseaza HR ci doar cat poti sustine intensitatile mari. Ai un Power meter, deja esti boier. Joci in liga nationala. Poti sa iti faci planuri de antrenament de un rafinament remarcabil. Daca esti Chris Froome, nu te intereseaza nimic, urci pe bicicleta si dai bice.
  18. liviu m.

    09.06.2019 Din Sevnica continui pe malul Savei, pe partea stanga, prin Breg apoi ajung in Zidani Most. Aici ma fura peisajul si pana ma trezesc eu, eram departe spre Celje, practic pe malul raului Savijna . Trebuia sa fac stanga pe 108, sa continui pe malul Savei. Mai fac ceva kilometric in plus, nu strica. Dar asta e, o sa revad o parte din traseul dintre Lujbljana si Maribor pe care l-am facut in 2016. Atunci am gasit un camping chiar langa Celje, la Zadobrova,la nord de Celje,dar acum, nu era in drumul meu. Ocolesc Celje prin partea sudica, apoi pe 447 prin Zalec, Kapla si Brode, apoi iar trebuie sa-mi caut loc de campare. Dupa Brode, pe stanga se vede o trecere peste autostrada A1, acolo am gasit un loc chiar langa ea, fara sa o traversez. Cortul l-am pus cam la 20m de gardul autostrazii. Niste localnici au venit in zona sa vada daca mai au pamantul acolo, la loc, nu s-au apropiat prea mult ca sa interactionez cu ei. Am gasit ceva sa-mi pun in urechi ca sa mai atenueze cat de cat din zgomotul autostrazii. Imagini din Zidani Most. Spre Celje.
  19. liviu m.

    Multumesc a_mic 08.06.2019 Astazi sunt hotarat sa trec in Slovenia, asa ca trec prin Bestovje, Samobor si Bregana, la granite, erau ceva masini la coada dar cam in 30minute am reusit sa trec, prezentand buletinul, apoi am continuat pe langa autostrada A2 si raul Sava. In Slovenia am mai trecut prin Catez ob Savi, Vihre, Drnovo apoi pe drumul 5 pe langa Krsko, ocolit pe malul drept. Undeva, pe Sava, a aparut o hidrocentrala electrica si un pod, peste care trec, si ajung pe drumul 679, cel initial, 5,fiind prea aglomerat. Tot cautand loc de campare ajung in Sevnica. Aici in sat fac stanga pe sub un viaduct si ajung aproape de digul Savei. Undeva in dreapta era un teren de sport iar, in fata, digul e folosit pentru alergare si biciclete. Chiar un batranel, intre 75-80 ani alerga pe dig, respira ca o locomotiva, bravo lui. Un loc cam expus dar n-am prea avut ce face. Din cand in cand mai trece si cate un tren, dar m-am obisnuit cu ele. Undeva deasupra satului vegheaza un mic castel care le aminteste localnicilor, de vremurile de mult apuse. La coada in vama croata. Podul si mai jos putin hidocentrala pe Sava. Cateva poze din Sevnica. Vedere de la locul de campare.
  20. puterfixer

    Dacă maximul posibil e 4 atmosfere și funcționează pe baterie, vă puteți aștepta că va atinge 4 atmosfere după ce merge vreo 6 ore și ați schimbat vreo 2 baterii și l-ați mai lăsat să se răcească În general toate aparatele astea pe baterie n-au la fel de mult zvâc cât alea pe fir, iar specificațiile „până la...” sunt așa, în condiții ideale, nu neapărat în practică. Iar pentru umflat roți de biclă, de banii ăștia mai bine vă luați cartușe de CO2, măcar alea sunt și mai ușoare pentru a fi luate în buzunar și au și presiune.
  21. liviu m.

    Salut gibonu, Da, despre campingul acela e vorba, dar nu numai. Deci, las la o parte ca electricitatea costa jumatate din costul de campare. Hai sa facem un calcul simplu: Incarcatorul de la telefonul meu (si nu numai al meu), care il folosesc sa incarc si un power bank, are outputul de 5V si 2 Amperi (sau 2000mA cum le place producatorilor, sa fie cat mai multi). Deci puterea consumata ar fi de 10Wh, hai sa zicem ca am tinut power bancul la incarcat 10 ore. Deci am consumat de la ei 100Wh. Daca luam pretul de la noi (sau chiar Europa), 1KVAh este cam 60 bani (0.6 lei), in 10 ore de incarcare i-am pagubit de 0.60 lei. Nu crezi ca nu prea bate ce consumi cu ce platesti? Vreau sa zic ca, consumul e neglijabil. Am impresia ca preturile din camping pentru electricitate sunt pentru rulote si alte RV care au, probabil un consum mare de curent, ai vazut, au prize speciale pentru cuplare. Acum, daca tu,cu bicicleta, iti pui cortul pe locul unei rulote, normal ca nu poti folosii priza aia speciala si ai nevoie de adaptor daca vrei sa o folosesti. Parerea mea ca adaptoarele alea care le gasesti prin campinguri (nu toate au) probabil, ca sunt o sursa de extravenit, adica un fel de teapa pentru biciclisti. 31.05.2019 Si acum unde? Batajnica –Stara Pazova-Golubinci-Putinei –Ruma-Veliki Radnici. Inainte de Stara Pazova, cam 1.5km, a inceput o pista de bicicleta. Sa vedem cat o tine. Pana la intrarea in oras, unde era blocata de o masina. Pe portiunea aia de 1.5km am numarat mai mult de 10 banci. Apoi am facut stanga spre Ruma unde am oprit si am mancat 2 hot dogi. Undeva inainte de Veliki Radnice am facut stanga pe un drum printe culturi, sa-mi caut loc de campare. Din cauza ierbii foarte mari, pana la 1m, a trebuit sa pedalez 500-600m de sosea pana am gasit un loc drept cu iarba mica, langa niste culturi de porumb, la aceea vreme fiind foarte mic. Era o liniste totala,numai niste nori negri se invarteau undeva departe si-si lasau apa mult asteptata de sol. Zona mea, inca, parea departe de tumultul ploii. La iarba verde. Drumul de la sosea inca in stare buna.
  22. m-am gandit si eu la alea de pe olx, dar sunt in cutie de plastic. Iar shimano foloseste numai cutii de carton Toate produsele pe care le-am cumparat de la shimano au venit in cutie de carton ori bulk la punga
  23. Multumesc frumos! Incerc sa mai ajut si eu lumea. Mai ales copii care nu au posibilitatea sa merga la un service.
  24. majikstone

    Poate pe unde te dai tu sunt minoritari
  25. https://www.bike24.com/p260552.html asta e tija mea. Ma refer la 32mm sus a ta are 25mm la una din părți Vezi la pagina 8 Sper ca se vede. http://cloud.tapatalk.com/s/5db6d05fe7ae9/Libretto_Istr_Tourism_EN_Rev_Gen2017.pdf Dacă nu vezi cauta instalation guide SelleSMP pe net și la pagina 8 este.
  26. Nu, nu postați "acele" poze. PLS!
  27. @Nexus Senzatia mea a fost ca cei de la Dragasani au fost deranjati de faptul ca am platit cazarea prin intermediul unor tichete de vacanta, adica au fost obligati sa fiscalizeze plata in loc sa ia ei toti banii. Oricum, repet, asta a fost singurul incident in peste 10 ani de facute ture cu bicicleta prin RO. Gasesti aici mai multe detalii: @ciomby Cand vor fi destui biciclisti, atunci cu siguranta vor apare si spatii special gandite pentru depozitarea bicicletelor. Insa, sa impui acum asta prin lege mi se pare putin deplasat. Plus ca poate crea un precedent, in sensul ca poate maine vor dori si cei care merg cu motocicleta / trotineta / etc spatii speciale de depozitare, mergand pe ideea "daca pentru biciclisti s-a putut, pentru noi de ce nu se poate". L.E. Pana la spatii speciale de depozitare la facilitatile de cazare, mai bine s-ar rezolva problema transportului bicicletei in trenurile CFR Calatori. Asta mi se pare momentan cea mai mare problema.
  28. freetools, tu stai bine cu caputul ? Pe bune acum, vii cu niste enormitati de te iei cu mainile de cap... M8000-urile alea in cutie de plastic sunt fix exact ca orice alte XT-uri, ai impresia ca daca cineva se apuca sa faca pedale fake si chiar ii reuseste treaba asta, nu e in stare dupa aia sa fabrice si niste cutii de carton ?
  29. Am luat până la urmă, în același preț un Cannondale Trigger, în stare excelentă.
  30. IonutA

    Câteva poze din parcul de mai sus: - https://photos.app.goo.gl/xXBKYBt93XQPhfw6A - https://photos.app.goo.gl/qYasN1DKZbKWVqN3A - https://photos.app.goo.gl/eo4E9uqEbvVf1XBD8 - https://photos.app.goo.gl/YcqK16PbdWEpD5WN7
  31. Utopic ar putea sa se acopere cladirile si soselele (nu neaparat pe calea de rulare, ci facut acoperis) cu celule fotovoltaice si in felul asta nu se ocupa deloc spatiu suplimentar, iar faptul ca umbresc devine un plus in special vara, deoarece reduce consumul de curent cu aerul conditionat.
  32. Traveller

    Să am pardon, asta e o afirmație de tip "Miorița". Dacă totul ține de noroc, am putea să nu mai ieșim din casă. Evident, cauciucurile mai ușoare, cu TPI mai mare și cu marketing de ”race” au risc mai mare de fi tăiate pe șoselele noastre. În schimb, cele numite ”de antrenament”, cu TPI sub 120, chiar și fără bandă anti-pană, rezistă fără probleme la provocările uzuale.
  33. Hmm. Am o vagă bănuială. Ar putea spune că trenul circulă cu minim x călători, cu rezervare. Programarea ajunge sub semnul întrebării. După o perioadă ar putea să spună: Nu am avut solicitări, deci nu este economic să ținem personal in standby pentru un număr redus de turiști, deci pa și pu la gară. După care vor băga linia în "conservare" iar "magneții" o vor săvârși-o. Apoi ne vom bucura de amintirea liniei Oravița-Anina cu pozele, filmările si povestirile de pe net. Termen de implementare: Doi ani.
  34. ShutUpLegs

    Transport gratuit la Decathlon
  35. puterfixer

    Pentru pete încăpățânate e nevoie și de un pic de ajutor la prespălare. La dm se găsesc niște flacoane de la Dr. Beckmann cu periuță în vârf, cu care îmbibi și freci un pic petele înainte de spălare. Poate fi varianta universală, Gallseife, fie din seria Flecken Teufel (dracul petelor) cu formule pentru legume, cafea și vin roșu, sau pentru pământ, iarbă și produse cosmetice, sau pentru pixuri, carioci, stilouri, creioane, sau pentru rugină și deodorant, sau pentru ulei, unt sau ketchup, etc. Eu acasă folosesc un spray Frosch universal echivalent Gallseife, e suficient pentru majoritatea petelor, pare ceva mai bun decât Denkmit și e și ecologic, ca toate produsele Frosch. Dau pe pată și frec țesătura în mână un pic, și o las 15 minute înainte să o bag la spălat.
  36. gibonu

    Discutia despre depozitarea bicicletei am mutat-o intr-un topic separat: Motivul: discutia s-a dezvoltat si aici ar fi fost off-topic. Multumesc.
  37. majikstone

    In viata mea n-am vazut denumirile alea pentru pinioane si butuci cu freehub cu filet, respectiv pentru caseta probabil sunt traduse din engleza in chineza si apoi in engleza cu Baidu Translate. Lasand gluma la o parte, ai nevoie de un pinion cu filet pentru singlespeed, ca de exemplu asta: https://www.marosbike.ro/pinioane/pinion-1v-sxt-16t.html . Partea de clicheti (care iti permite sa te opresti din pedalat) e "integrata" in pinion. Mai ai si varianta asta, semnificativ mai scumpa, de la Shimano: https://www.marosbike.ro/pinioane/pinion-pe-filet-shimano-sf-1200-16t-maro.html
  38. pentru cine e interesat, si anul acesta, ne strangem cativa in weekendul 29.11-1.12 la Casa Duse pentru o urcare de iarna pe Transfagarasan. Nu e nimic organizat, fiecare vine pe cont propriu.
  39. gibonu

    @ciomby Am rugamintea de a ramane la povestea turei si de a nu devia discutia catre evenimente care au avut loc cu peste 30 de ani in urma. Daca vrei neaparat sa discutam problema asta, te rog deschide un topic separat in sectinea "Timp liber". Multumesc. Revenind la problema steagului, niciodata nu este bine sa-i calci pe coada pe vamesi. Altfel, risti sa-ti creasca barba asteptand in punctul de trecere al frontierei. Ii injuri in gand, te conformezi la ceea ce iti cer, apoi pleci mai departe. Am intrat/iesit de multe ori in/din Serbia, pe la frontierele ei cu Romania (Portile de Fier 1 si 2, si Naidas), Bulgaria, Croatia, Macedonia sau Bosnia, cu masina, motocicleta sau bicicleta si niciodata n-am avut nicio problema cu vreun vames sarb. Insa, pare ca cei de la Portile de Fier 1 sunt mai speciali. Un prieten motociclist a fost pus sa-si dea jos de pe casca camera de filmat GoPro. Degeaba a incercat omul sa-i explice ca camera respectiva este inchisa, s-a lovit doar de "n-ai voie sa filmezi in vama". Pana la urma, omul a dat camera jos si a plecat mai departe.
  40. Stuparul

    Arunca un ochi si la Giant ToughRoad GX SLR sau Giant Revolt. Eu am incredere in aluminiul lor.
  41. BodoC

    Cam toate fac poc. La tine. Schimbă titlul topicului: Bicicleta omega Pocmas.
  42. Stuparul

    Trek 520 din otel?
  43. Traveller

    Cred că ăsta:
  44. Despre mine (Nou aici pe forum): Ma numesc Pop Viorel am aproape 60 de ani, practic ciclismul de cand ma stiu iar cicloturismu in țara si strainatate in ultimi 5 ani. Despre tour: Plecarea în jurul datei de 10.Aug.2019 (flexibil o zi doua in plus sau minus). Startul meu, din cel mai nordic punct din Romania(Sighetu Marmației), cu sosre in cel mai îndepartat sudic punct din Romania.(Vama Veche) Întoarcerea prin Moldova (pe la manastiri cetați). Total distanța aproximativ 1800km. Media km/zi 100-120. (Asta însemnând zile cu poate 150km la şes/pe drept/fara vant si 80km trecut Carpați/la munte sau vreme rea). Durata zilelor: - de pedalat 15-16 zile, - de vizitat si relax pe Litoral, 4-5 zile. Sosire înapoi in Sighetu Marmatiei aprox.în 30.Aug.2019. Tipul de tura este gen "Self Suported"...cea ce însemna ca: dormit la cort, preparat mancarea (cel puțin o data pe zi), tot la cort cu aragaz portabil , în rest cate un fast food pe traseu. Aceasta e tura ce am sa o fac eu dar oricine doreste sa se alature pe traseu din alte puncte (orase) de plecare, e bine venit. De asemenea: oricine care nu doreste dormitul la cort si nici sa-si care bucataria cu el (cum fac eu), poate dormi la pensiuni si motele pe traseu, caz in care poate veni nu neaparat cu o bicicleta de touring (ca si a mea cu 4 paniere+geanta de ghidon+cort pe pobagaj=40kg fara alimente perisabile si lichide) ci cu orice bicicleta cu un porbagaj pe spate. Disclaimer : Oricine vine in aceasta tura o face pe propria raspunere, nu îmi iau nici un fel de reponsabilitate financiara, accidente, îmbolnaviri sau de orice natura fața de respectivul/ respectiva. Tot ce am scris aici are rol informativ si consultativ si nu impune sau solicita nici un fel de obligati sau îndatoriri financiare, legale sau de orice natura între participanți.
  45. paulrad

    Absa Cape Epic 2019, stage 1/8
  46. Nu cred ca pe un cadru DH vei ajunge la 35 km/h in oras, pe plat (poate daca ai antrenament, nu gluma). Cadrele pt DH sunt facute pt rezistenta, deci greutatea lor este destul de mare, nu mai vorbesc de roti si restul componentelor. Eu m-am dat cu o bicla pt DH echipata X9 si avea 25 kg, nu sunt facute pt oras in nici un caz, ar fi si pacat.
  47. pacus

    Va citesc de mult topicu' si m-am abtinut de la comentarii. Multi sunt satui de "gura" mea si probabil au impresia ca prea ma pricep eu la toate. Din pacate...sau din fericire :) chiar ma pricep. Nu e cazu sa-mi insir "diplomele" cicloturistice, dar asa ca idee generala, am ajuns pe 2 roti si la Cheile Dunarii si la Sapanta si la Putna si la Focsani. Apusenii i-am disecat 3 ani la rand cu rabdare. Dar de ce ma bag eu in seama? Multe din lucrurile care se discut aici sunt foarte bine gandite. Dar...exista un dar. Ideea de a pleca cat mai multi, din diverse colturi ale tarii, oameni care se vad prima data la inceputul acestei ture, e gresita - PUNCT. In excursiile facute am fost si 6 bicilisti, dar eram prieteni. Ne stiam de ani. Pedalasem impreuna o gramada. Fiecare membru al unui grup inseamna un alt ritm. Poate 3-4 oameni accepta sa se astepte o zi, doua ... noua. Dar 10 oameni (sa zicem) doua saptamani ??? Plus ca pe zi ce trece se acumuleaza oboseala. Omul obosit e mai irascibil. O sa-mi spuneti ca nu e asa, ca voi nu vetzi fi asa. Credeti-ma ca m-am certat si impacat cu cel mai bun prieten aproape in fiecare zi. Dupa o saptamana de pedalat ajung sa te deranjeze lucruri care stand in fata tastaturii nici nu ti-ai imagina ca te-ar putea deranja vreun pic. Nu vreau sa va descurajez...vreau sa va incurajez sa faceti excursia asta in grupuri cu oameni pe care ii stitzi, cu oameni cu care ati mai pedalat distante lungi sau cu care daca nu ati pedalat aveti inca posibilitatea pana la marea plecare sa o faceti. Spor la organizat. Chiar sunt curios sa vad o varianta finala de traseu.
  48. puterfixer

    Din păcate Lidl a cam dat semne că renunță la sculele cu alimentare de la rețea și trece la baterii Am o bormașină compactă pentru 230V foarte faină și surprinzător de puternică luată anul trecut și apoi dată dispărută din magazinul online, apoi ultimele loturi au fost băgate la promoție în România acum câteva luni și de-atunci nu mai există niciunde. Există modelul similar cu acumulator care nu are aceeași forță și e mai grea din cauza acumulatorului. La fel s-a întâmplat cu suflanta pentru frunze, șurubelnițe electrice, șlefuitor cu bandă, fierăstraie de toate felurile, trimmere pentru gazon și frunze și așa mai departe. La toate, portabilitatea dată de baterie înseamnă însă și pierdere de putere și durată de utilizare. Și-ți trebuie minim 2 baterii dacă vrei să continui să lucrezi cât timp cea descărcată ai pus-o la încărcat. Păcat.
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up