Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 07/14/2020 in all areas

  1. paulrad

    E complicat cu oamenii ăștia de îs în concediu și bagă bățu prin gard cu invitații la câte o tură mai departe de casă, așa că ieri am lăsat tastatura să se odihnească și am băgat o cățărare în Padiș. Tare cu spor a mers treaba din Beiuș până aici. Nu știm noi road cycling de ăla cu pluton, schimbat la trenă, chestii pro. 3 oameni, cel mai bun duce trena și restul încearcă să nu se piardă. Cu misiunea asta în minte am trecut pe lângă un izvor deși ar fi trebuit să iau apă. Necazul a fost dublu: că n-am luat apă și mi se termina curând și că după vreo 5 minute am rămas singur, deci am trecut degeaba pe lângă izvor fără să opresc A început pantă de aia de arată 0% pe minunatul Garmin, s-a terminat apa, genunchiul bun cârâia mai tare decât cel rău, cadență 60rpm, wații au intrat în grevă. Bonus: știam în mod eronat că trebuie să ajungem la +1600 alt, am tras un ochi pe garmin: 1000m alt, bornă cu 7km până la Cabana Padiș, adică mai aveam 600m de cățărat. La intersecția cu drumul spre Poiana Glăvoi parcă am prins aripi, dar am mers econom că deh, știam că mai am de urcat câteva sute de metri pe verticală. În zona cabanei Padiș am oprit să-mi iau o apă fără să știu că mai e doar 1km până în vârf, dar oricum mi se deshidrata și sufletul dacă mai treaceau 5 minute de secetă. Am stat la o terasă și am alimentat cu tot felul de lichide apoi am mai urcat o dată până în vârf că băieții și-au tras poză cu o bornă pe care eu nu o văzusem. A doua oară n-aveam cum să o ratez, stăteau 2 ciobani pe ea. Coborârea a fost atipică: multe pauze de poze și o baie în Crișul Pietros. Locul de baie: No gata, la muncă.
  2. Trăim vremuri interesante, în care se schimbă multe, inclusiv felul în care ne planificăm vacanțele. După ce anul trecut ne-am adunat pentru o scurtă dar intensă excursie în secuime, culminînd cu traversarea Cheilor Vîrghișului, pentru 2020 ne-am planificat din timp o întoarcere în valea Hârtibaciului, cel căruia în 2016 de-abia îi zărisem luciul apei intr-una din zile. Văzusem pe 2 roți acea parte a pămîntului săsesc ce se cheamă Haferland, cît și colinele care mărginesc cursul Tîrnavei Mari. Ne-am întors, deci, pentru a vedea o bună parte dintre tîrgurile de pe valea Hârtibaciului și cele ascunse între dealuri, pe cursurile micilor săi afluenți. Cum vremurile sunt cum sunt, @a_mic a acontat un singur loc de cazare, la pensiunea Agramonia din satul Stejărișu, la 11 km de Agnita: https://www.agramonia.com/ Pensiunea aparține lui Iulius Fabini, dacă nu mă înșel nepot al arhitectului Hermann Fabini, cel care a contribuit decisiv la restaurarea patrimoniului architectural săsesc și a publicat, printre altele, și un atlas al bisericilor transilvănene. De aici aveam să întreprindem ture în stea, conform unui obicei deja consacrat. Echipa inițială număra 9 oameni, dar cum @majikstone și @MaC nu ni s-au putut alătura, am rămas 7: @a_mic, Leo (@artistul33), @Bodoc, @fizikant, @iacobdoc, eu și băiatul meu, Mircea. A doua descălecare a noastră în Hârtibaciu a constituit debutul lui într-o tură de o săptămînă. Sîmbătă, 1 august La ora 6 dimineața ieșeam din București, cu răsăritul în dreptul aeroportului. Eu și Mircea eram în mașina lui @Bodoc, în timp ce @a_micul, mergând în tandem cu noi, urma să îl ia pe Leo din Sinaia. Am luat Artistul, am vizitat și cetatea Făgărașului și pe la orele 15 ajungeam în Stejărișu. Pensiunea Agramonia are 2 corpuri de clădire, unul aflat chiar în spatele bisericii fortificate. Iar celălalt, care adăpostește recepția, bucătăria și terasa, e vizavi, de partea cealaltă a pîrîului. Țesătură cu binecunoscuta expresie "Transilvanie, dulce patrie", aflată în sala de mese. Biserica a fost ridicată în secolul al paisprezecelea. O dată cu fortificarea bisericii, care a avut loc în jurul anului 1500, a fost construit în capătul ei vestic un donjon, la fel cum s-au înălțat și altele, tot pe atunci, în satele învecinate. De-a lungul timpului construcția a fost modificată și întreținută, astfel că biserica se află azi în stare bună de conservare. Stejărișu (în dialectul săsesc –sau franconian, dacă vreți - Priusterf, Pristref, în germană Probstdorf, în maghiară Prépostfalva) este un sat care aparține de comuna Iacobeni. Denumirea originară germană Probstdorf înseamnă satul prepozitului (funcție centrală a Bisericii Evanghelice). Numele indică apartenența satului la Prepozitul de Sibiu, fapt atestat încă din 1223, într-un document ce reprezintă prima menționare istorică a localității. După mulți ani, prepozitul a fost desființat și Probstdorf a intrat în jurisdicția Scaunului Cincu în calitate de comună liberă. Din cauza inundațiilor repetate ale pârâului, satul a fost mutat mai departe de albia râului Hârtibaciu. Rumânii noștri nu prea au înțeles cum devine treaba cu denumirea germanică și l-au numit Proștea sau Proști. După război, în timpul vreunei reorganizări administrative a regimului comunist, a revenit la numele de azi. Cum @iacobdoc și @fizikant mai întîrziau, prinși cu treburi, mica tură introductivă, Ziua 0 cum îi zicem noi, a fost comprimată, sub forma unei plimbări spre frontul de dealuri nordic, apoi la întoarcere continuată pe comunalul DC 29 care leagă satul de județeanul de Agnita (DJ 106). Comunalul e impecabil asfaltat, 2.75 km în coborîre ușoară spre valea Hîrtibaciului, în timp ce DJ 106, aflat în lucrări, arată ca după bombardament. La plimbare spre nord, printre pajiști și fînețe. Punct terminus (dacă ne-am fi apucat să împingem în creastă, ajungeam la potecile marcate de pe indicatoarele Colinele Transilvaniei, omniprezente în ținut). La întoarcere am continuat pe asfalt, să le ieșim în întîmpinare prietenilor noștri ardeleni, la intersecția DC/DJ. Odată ajunși toți, ne-am reunit în curte, în jurul lespezii de piatră ce servea drept masa în curte. Primul răsărit de lună peste Stejărișu, pentru noi. Și bicicletele pregătite cu "marca înregistrată" a grupului. Aventura putea să înceapă! Harta plimbării: https://ridewithgps.com/trips/53509070
  3. Tolstoievski

    iegzista veat-a dupe munte..
  4. Claudiu Moga

    Protagonist - Pantani Carpaticus, cicloturist roman. Velodromaderul - Bubulina, la a doua expeditie internationala alaturi de stapan. Salutare prieteni! Day 1) Ineu - Bekeschaba. Iata vine ziua de 27 iunie cand ma sui pe Bubulina si o tai spre Dolomiti. Mi s-a facut dor de Alpi si a venit momentul pentru o noua cicloaventura. Pornesc din Ineu cam tarziu pe o canicula mare directia Varsand. La Sintea Mare fac o pauza de hidratare si discut cu niste sateni despre noua mea provocare si despre cum e traiul pe la noi. Inspre Chisineu Cris avem o ciclabila deplorabila. Gasesc o cismea sa-mi astampar setea. Romania rurala este destul de saracacioasa.
  5. Claudiu Moga

    Pana la Kondoros pedalez pe drumul principal, dar incep sa apara pistele ciclabile. Ungaria are o infrastructura de invidiat pentru ciclisti. Este o tara bike friendly in care ma reintorc cu drag. Pentru aceste piste si infrastructura bike friendly, am ales sa pedalez din nou spre Occident. De la Kondoros o iau pe un drum secundar spre Szentes trecand prin Fabiansebestyen. Aici fac un mic popas sa admir arhitectura. Aici intalnesc un arbore cu flori superbe.
  6. EyesOnly

    Singurele poze pe care am reusit sa le fac in plimbarea de ieri pana la Paltinis. (pozele pe coborare, fugarit de ploaie din Palti, dar bicicleta regulamentar la poza, cu transmisia spre camera foto :-D)
  7. Claudiu Moga

    Urmeaza un traseu autentic de pusta cu portiuni de padure pana ajung la DN 54 pe care pedalez doar 3 km si o iau la stanga pe un drum secundar. Opresc la Orgovany la o terasa pe care o stiam din alte ture sa beau un Borsodi la halba care aici costa doar 350FT. Ramanand fara forinti ma prezint cu o hartie de 100 euro sa cumpar o bere iar un ungur simpatic si generos se ofera sa-mi faca cinste un unicum si o halba. In Ungaria ador berea si soda. Ma bucur ca acest popor imbratiseaza cultul bicicletei. Urmatoarea oprire o fac la Izsak, unde mananc o bucata de pizza si vad un cocos superb. E momentul sa vizitez localul meu preferat din aceasta localitate, un adevarat muzeu la preturi moderate. Vedem personaje istorice de trista amintire.
  8. DAMIAN

    De-a lungul si de-a latul Salajului, pe 33 de grade
  9. gibonu

    Miercuri, 29.07.2020 Viaductul Caracău [Karakó völgyhid in maghiara] de pe calea ferata Miercurea Ciuc - Ghimes, din cate stiu cel mai inalt din RO, cu 63 metri inaltime maxima. Ceea ce se exista azi este varianta nr. 3 a viaductului. Varianta nr. 1 de la inaugurarea din 1897. Troznita de catre armata austro-ungara in august 1916. Varianta nr. 2, reconstruita tot catre austro-ungarii in noiembrie 1916. Troznita de catre germani in 1944. Varianta nr. 3, cea care exista si azi. Pozele de mai sus sunt facute langa gara Ghimes. Intrarea pe viaduct dinspre Livezi Ciuc. Pana acum nu am mai avut ocazia sa pedalez la 63 de metri inaltime fata de sol. Vedere dinspre halta Caracău. Sub calea ferata. Inainte de coborare. Sub viaduct. Parte din structura laterala. Sub arc. Una dintre bazele arcului, comparativ cu bicicleta. Spre satul Livezi [scuze pentru firul care se vede in poza]. Si o veste buna: la viaduct tocmai erau pe final lucrarile de reparatii capitale. Mai multe detalii despre viaduct: https://ro.wikipedia.org/wiki/Viaductul_Caracău
  10. EyesOnly

    Doua ture prin "estul salbatic" care mi-au adus aminte cum arata acum 10-12 ani traficul de pe langa Sibiu pentru un biciclist. Mi s-au "sters" pantofii la greu cu tot respectul (ne)oferit de soferii pe care ii cam incurcam, se pare. https://www.strava.com/activities/3907855635 https://www.strava.com/activities/3910583983 In prima tura nu am reusit sa ma opresc sa fac niste poze .La a doua doar una statica si restul din miscare. Manastirea Probota, dupa o catarare scurta si abrupta(dar foarte placuta coborarea la intoarcere)
  11. Claudiu Moga

    Pt Gibonu, sunt mai multe feluri de carnati picanti in Ungaria. Pe carnatul meu nu scria nimic. Din pacate intampin probleme. Salutare prieteni! Am si eu o intrebare daca se poate. Incepand de astazi se pare ca nu mai pot introduce poze in articolele de pe blogul meu. Ma puteti sfatui ce SA fac? Sa-mi creez un alt blog? Se mai pot crea bloguri gratuit? Multumesc anticipat! Se pare ca va trebui sa postez direct de pe facebook caci nu am posibilitati acum sa mi fac un nou site sau blog cu plata. Sint un mare admirator al florilor. Probabil ca intr-o viata anterioara am fost o floare. Bagajul atarna greu pe Bubulina mai ales rotile ungurului. Urmeaza cam 20 km draconici pe DN52, un drum plin de tiruri cu multe denivelari si cam ingust, un adevart cosmar pentru biciclisti. Dupa o ora de chin ajung in Solt unde incepe o lunga pista ciclabila pana in Dunafoldvar. Sunt salvat! In curand ajung la un local pe care-l stiam de mai demult. Aici mereu am oprit sa sevesc o pita cu untura si ceapa. Nu mica mi-a fost stupoarea sa constat ca pretul la aceasta delicatete care-mi aduce aminte de sarmana-mi copilarie s-a triplat. Acum o felie costa 350FT. In urma cu cativa ani aceasi felie costa 120FT. Apa minerala soda a ramas la acelasi pret 10FT pt 10dl, adica 50FT pt un pahar mare. 1EUR costa o felie de paine cu unsoare in Ungaria, un pret decent asadar!
  12. Claudiu Moga

    Aici prin centrul orasului intalnesc arbori de poveste. Interesante protuberante au dezvoltat acesti copaci bizari. Nu voi uita niciodata acest oras si pe ungurul binefacator. Ma voi intoarce sub auspicii mai favorabile!
  13. Claudiu Moga

    Pedalez pe o ciclabila pe un dig pe langa Tisza. E foarte cald, cam 35 grade Celsius. Ajung la Tisza, marele afluent al Dunarii. Ma opresc inainte de Csongrad sa mananc un hamburger la 750FT si sa beau o bere la 350FT. Kobanyai e preferata mea, o bere usoara cu doar 4,3% alcool. Continui sa pedalez pe DN 451 pe un traseu monoton de pusta pana in orasul Kiskunfelegyhaza. Nu este un secret ca am plecat de acasa de aceasta dat cu un buget printre cele mai modeste din viata mea, adica doar 350EUR, fiind lovit de Covid, tinand cont ca mi-am pierdut locul de munca din Cipru. De asemenea am plecat fara echipamentul necesar. Nu aveam la mine nici macar o camera de rezerva si nici lipici si petece. In plus frana pe spate nu functiona. Asa ca nu este de mirare ca m-am trezit in a 3-a zi in orasul Kiskunfelegyhaza ca mi se blocheaza si frana pe fata si ca practic bicicleta devine nefunctionala. Oare cum voi ajunge pana in Alpi in aceste conditii? Norocul imi surade si la un magazin de biciclete din localitate, patronul imi serviseaza bicicleta gratuit, imi rezolva franele, imi face reglajele necesare si impresionat de povestea mea si bugetul precar imi doneaza si 2 roti cu 2 camere pline in ele. Iata-ma ca m-am scos! Dar vai cat o sa am de carat! Multumesc oamenilor care mai au suflet in aceasta lume materialista! De acum inainte asa va arata bagajul meu!
  14. purix

    Un evreu aterizează la Otopeni după 30 de ani de stat în Israel. Vede un automat de băuturi, bagă 10 lei să-și ia o Coca Cola, aparatul îi ia banii, dar nu-i dă sucul. Mai bagă 10 lei, tot nimic. Mai încearcă cu încă o bancnotă, tot nimic. Se dă trei pași înapoi, își mângâie barba și șoptește: - Genial...
  15. paulrad

    Închideți repede threadul până nu se trezește @majikstone după tura de ieri și începe să posteze.
  16. akebono

    Rose din pacate nu este o masina eficienta la urcat decat cu shock-ul inchis. Am avut si stiu ce vorbesc. Al meu a fost 4 bar, si este de mentionat ca al meu avea si horst link si eu sunt cam greu. Singura varianta sa fac Rose-ul sa urce fara sa bobeze a fost sa-i pun un Fox DPS cu tuning F care are lock-outul foarte ferm. La vale parea ca are travel mai mare decat cei 100mm pentru datorita suspensiei. RR si Rose au acelasi tip de suspensie, ambele au pivotul sus, deci ar putea fi eficiente dpdv pedalare cu un shock cu platforma buna, poate acel deluxe sa fie reusit, nu l-am probat, dar vine dupa RT3 ceea ce ar trebui sa fie de bine. In rest, Rose-ul este lucrat extrem de frumos si fin. Prin comparatie Giant-ul de acum este sweat shop style. Insa, Giant-ul are multiple alte avantaje. Da, ar fi frumos sa mai spui si cate un multumesc.
  17. EyesOnly

    Asa o fi fost scrisa si Sara pe deal, n-o avut parte de sofer=carutas cunscator de meleaguri Ma bucur. Nu doresc nimanui senzatia aia P>S> vine acusi plecarea spre melegearuile natale dragi si traseul TransRarau va fi din nou luat la macinat. Intre timp martoaga albastra a primit un set nou de frane full-hydro de la SRAM, magarul de pe ea a pierdut vreo 20+ kg pe undeva printr-o curba si, astfel, amandoi la unison speram sa nu mai ajungem in situatia aia prea curand De data asta prognoza arata ceva mai bine si nu se preconizeaza lipsa de frane :-D
  18. MLADEN

    Prima o rezolva cu o curea, iar la a doua face ca la curea... daca-i prea larga, o baga in urmatoarea gaura.
  19. Danicusan

    Salut , am ținut cont și luat o cu mersul pe jos fac in medie 100000 de pași pe sap am o ruta de 10 km care o fca zilnic ... plus pașii făcuți in rutina zilnică,, multumesc pt sfaturi . Numai bine 😃😃
  20. Se poate închide topicul.
  21. MLADEN

    Am fost abordat pe strada de doua femei mai in varsta: - Tinere, covid-ul a omorat 1.6 milioane de oameni in toata lumea dar tu esti bine sanatos, acorda cateva momente pentru o rugaciune si a-i multumi lui dumnezeu... Eu incercand sa fiu politicos: - Doamne, iti multumesc pentru ca ai omorat 1.6 milioane de oameni!
  22. majikstone

    Mai multe lozuri, mai multe sanse de castig. PS: nu neaparat in palarie, dar undeva sa imputa pe toata lumea.
  23. Studio54

    Raul Sinza, campion national de sosea poveste cum, azi noapte, a anihilat o tentativa pe 35% reusita de a se fura cateva cursiere a 4-5000e bucata, tinute in vila echipei sale, Victoria Palomar, venita pentru Turul Sibiului. Pentru hoti: cat de dement, nesanatos sa fii sa spargi usa intr-o vila cand stii sau estimezi ca cel putin 10 persoane sunt inauntru. (conform a diverse camere din oras, i-au filat inca de cand au ajuns). Se pare ca de data asta Politia a actionat corespunzator. https://www.facebook.com/sinzaraul/?__tn__=kCH-R&eid=ARBw3okAcLkv4j10tAGIVpJbuwjI61jmIq_hxj2USP8Lsno0gdFr5eXRnxygoI1IUbdjhapCbF36qWlQ&hc_ref=ARQDH2NutXS8KMUINUQhNVWah3aqYsJZTDn3UEY2BAGKdd-__krVIzgjbO5CpPyh_TY&__xts__[0]=68.ARC4WHBP3ngB5rOIB48uUcQnAum5Ci3JQKrZdtGFdUuBpMiu4VqJh4Zh6XPkzF1tikZ42RGwwV1VaKBRXtV6LRQq-XJxzl_kN-vekKX9bUgyDh4wRggCNmKxspMAFEi4h5HcdoDPCbDJ14W4XdfaCchViBkd0V6pLGktPhciHHlmLEvmZXbzaU34zg64bV3j0WysCVXqmjkhNcK_1YBAiO3hy8epYjSDV_Oxr8HbeIJZTqAr_xNX6PjEtEu2J3Vad6K0lpKROq2EmHSqPfoAHC_rrt4vErnm7IVcNdVT9EQFGgIsGe4C_2ZhWoqNodzIZP3RZvhV3oQpQDxTvolh3qQw5WsP9oJQT-y--aH7YfvPMWBZ
  24. purix

    Început de an școlar, într-un liceu din America. Diriginta prezintă clasei un nou coleg: Sakiro Suzuki, din Japonia. Începe ora. DIRIGINTA: – Să vedem cine știe cel mai mult din istoria Americii. Cine a zis: „Libertate sau moarte!”? Tăcere de mormânt în clasă. SUZUKI ridică mâna: – Patrick Henry, 1775, Philadelphia. DIRIGINTA: – Bravo Suzuki! Și cine a zis: „Țara e poporul, de aceea poporul nu poate să moară”? SUZUKI: – Abraham Lincoln, 1863, Washington. DIRIGINTA se uită peste clasă: – Mi-e rușine pentru voi! Suzuki vine din Japonia și știe mai multe despre America decât voi! O VOCE DIN SPATE: – Pupă-mă-n cur, japonez împuțit! DIRIGINTA: – Cine a spus porcăria asta? SUZUKI se ridică și zice: – Generalul McArthur, 1942, la Guadalcanal, și Lee Iacocca, 1982, la ședința acționarilor Chrysler. ALTĂ VOCE: – Îmi vine să vomit! DIRIGINTA strigă: – Cine a fost nemernicul? SUZUKI: – George Bush Sr. către prim-ministrul japonez Tanaka, în timpul unui dineu de lucru, Tokio, 1991. UN ELEV zice: – Să mi-o swgi! DIRIGINTA (crizată): – De ajuns! Cine a fost impertinentul? SUZUKI: – Bill Clinton către Monica Lewinsky, 1997, Washington, Casa Albă, Biroul Oval. ALTA VOCE: – Suzuki e un rahat mare! SUZUKI: – Valentino Rossi, 2002, Brazilia, Superbike GP. Diriginta leșină. În clasă – haos total. Se deschide ușa și intră furios directorul, care spune: – O adunătură de idioți mai mari ca voi n-am văzut în viața mea! SUZUKI: – Klaus Iohannis, către Guvernul PSD, după adoptarea OUG 13, 31 Ianuarie 2017. Sent from my SM-G973F using Tapatalk
  25. EyesOnly

    Vineri, 23 August, Sadova-VatraDornei si retur, Bucovina, Romania Dupa plimbarea peste TreiMovile, trimit bicicleta la Sadova cu o masina. Cad de acord cu un amic sa urcam vineri pe Rarau. Planul de acasa e sa plecam din Sadova pe TransRarau si, mai apoi, Vatra Dornei urmand a ne intoarce in Sadova pe drumul european, prin pasul Mestecanis. Dimineata devreme, dupa cafeluta regulamentara, ajung la punctul de intalnire - o statie de alimentare cu carburant. Sprijin bicicleta si intru sa cumpar niste banane. Cat timp astept la interior, apare un angajat care imi spune ca "tipa" bicicleta. Ies si o gasesc intinsa pe jos si aud GPS Garmin care emite un fel de alarma. Era pentru prima oara cand auzeam sunetul scos de alarma anti-furt(pe care o activasem in prealabil) Instant imi suna si telefonul - Garmin-ul are o functie de "detectare incident" care trimite un mesaj persoanei de contact definite in prealabil. Evident ca am bagat-o in sperieti avand in vedere ca tocmai ce ne vazusem cu cateva minute mai devreme. Lamuresc problema rapid si promit sa fac tot posibilul sa nu mai trimit alarme false :-D Intre timp apre si amicul meu si pornim la drum. Avem vreo 3km de mers pe drum european, prin Pojorata pana ajungem la intersectia cu drumul judetean 175B care ne va duce pana aproape de Cabana Rarau. Un prim popas de alimentare cu "lichid de parbriz" O borna kilometrica ne arata ca mai avem 12km pana sus pe Rarau Drumul e foarte bun, e destul de racoare afara si, in afara rameplor pe care le avem in fata, e foarte placut de pedalat. Depanam povesti si dam pedale in acelasi timp. Pauzele lungi si dese, cheia marilor succese De aici avem parte de o urcare sustinuta Reusesc "sa dau distanta" de urmaritori dar opritul pentru poze(fiecare intelege ce vrea din acest motiv de oprire) il aduce foarte aproape de mine ;-D Am ceva dubii daca chiar trebuie sa urcam sau sa coboram. Directia indicata de acest panou e clara - sus sus, tot mai sus Momente, mai mult sau mai putin, artistice Profit de un nou foisor de popas amenjat(sunt destul de multe pe traseu si arata, inca, foarte bine) si arunc o privire asupra Pojoratei, lasate in urma. Urmeaza cativa km de pedalt in "camp" deschis. Soarele ne cam face probleme dar, din fericire, nu avem parte de vant "Unii" dintre noi se cred mai smecheri si se lasa asteptati In aceasta zona, pe asfalt, sunt inca vizibile foarte clar urmele de evenimentul de Drift pentrecut cu o luna in urma Un video gasit pe net cu evenimenul care a avut loc in acest an: Sub atenta supraveghere a Pietrelor Doamnei Arunc si o privire mai spre nord 2km mai sus - ajungem la intersectia cu DJ175A Transrarau. Vom reveni in acest punct pentru a continua excursia noastra dar, pentru moment, urmeaza pauza regulamentara in zona Cabnei Rararu. Evident ca nu poti face pauza decat dupa un efort sustinut asa ca ultimul km pana la cabana ne ofera cu "drag" rampe foarte abrupte. Asezonam pauza cu ceva Cola si Snickers, imbatati de mirosul de mici si fripturi furnizat de gratarele tarabelor asezate pe fostul teren de sport al statiunii. Deh, mancarea si bautura se vand mult mai bine decat sportul. Din categoria - fericirea are chipul tau (din motive de sanatate mintala si cu niscaiva bun-simt la bord sunetul original a fost inlocuit cu ceva mai .... dansant) E prea devreme pentru a consuma proteinele oferite de tarabe si avem drum lung in fata. Ne multumim cu Cola si stam la povesti cu cativa dintre turistii destul de numerorsi aflati prin zona. Dupa vreo jumatate de ora pornim la drum - urmeaza o coborare frumoasa dar si periculoasa. De aici, Transraraul e foarte ingust(cu asfalt de calitate) si cu multe curbe destul de stranse. Sunt multe locuri in care doua masini venind din sens opus cu greu, sau chiar deloc, pot trece una pe langa alta. Nu avem parte de foarte mult trafic dar mergem prudent. Sunt pante si de -16% pe anumite locuri. Folosesc destul de mult franele dar.....doar pana la un punct. Imediat cum iesim din padure, dupa vreo 8km de coborare de la Caban Rarau realizez cu groaza ca nu mai am frane. (simtisem ceva probleme cu vreo doua viraje mai devreme), SI asta pe o zona de -7/-8% panta. Care arata cam asa Un scurt (milisecunde) moment de panica dupa care incep sa ii urlu amicului meu, aflat in fata mea, "am ramas fara frane, nu mai am franeeeee". Incep zeci de calcule in minte si incep sa "admir" marginea drumului pentru a gasi cel mai bun loc si cea mai buna metoda de a ma "tranti" in mod controlat. Trec milimetric pe langa amicul meu(avea sa rememoreze multe zile dupa aceea acest moment in care "i-am facut freza" in viteza). Decid sa incerc sa franez cu piciorul asa ca scot pantoful drept din pedala si il pun pe asfalt. Fac tot felul de zgmote teribile, las o dara de vreo 6-7m(probabil) pe asfalt, de la restul de crampoane pe care le avea pantoful sub varf Reusesc sa ma opresc la jumatate de metru de gardul de lemn de pe marginea drumului. De la forta pe care am pus-o in picior pentru a frana mi se blocasera, pur si simplu, muschii de la coapsa. Daca stau in picioare e OK, dar daca incerc sa ma asez e nasol rau de tot. Ne revenim incet amandoi din soc, pun mana pe discurile de frana si frigeau de puteai sa prajesti oua pe ele. Imi zic ca o sa se raceaasca si mergem mai departe. Arunc o privire la placutele fata ....dar ele nu arunca nimic la mine pentru ca, pur si simplu nu mai exista. Fac o incercare sa vad daca am vreo sansa sa continui pe bicicleta - mai erau multi km pana la destinatie si urmau inca vreo 6-7km pe putin de coborare destul de abrupta. Constat ca n-am nicio sansa - zero barat capacitate de franare. Asta e, am facut-o lata. Incep sa rememorez momentele care au dus la acest deznodamant: coborarea de pe Transfagarasanul super aglomerat cu vreo 2 saptamani in urma, coborarea pe drumul foarte prost TreiMovile-Vatra Moldovitei cu 2 zile in urma, lipsa drumului meu cu bicicleta catre service inainte de a veni in Bucovina. gabaritul destul de mare al magarului ce se deplaseaza pe doua roti..... (cu ocazia vizitei la service dupa ce m-am intors la Sibiu am aflat ca as mai fi avut o sansa sa strang putin placutele pe spate, aparent inca mai existau acolo, si sa mai am ceva frana. De asemenea m-am ales cu schimbarea etrierului de frana de pe fata. Se pare ca l-am stricat cumva si nu au reusit sub niciun chip sa il repare) Suntem fericiti ca am scapat amandoi doar cu o spaima si cantarim variantele pe care le avem - ne intoarcem 8km in deal la cabana Rarau si chemam o masina de depanare sau continui la picior pe km de coborare care urmeaza, urmand a pedala pe plat si poate reusim sa ii dam de cap in Vatra Dornei. Luam decizia de a continua spre Vatra Dornei. Mai arunc o privire cu camera foto la peisajul din zona cu oprirea brusca O iau la picior, pe langa bicicleta, proferand injurii de mama focului. Amicul meu coboara pe bicicleta intr-un ritm foarte relaxat. Realizez foarte repede ca o sa ma chinuie mult coborarea asta, ca totusi sunt destul de multi km pana la platul din vale. Am noroc cu o Dacie pick-up fara caroserie care opreste la semnele mele si e de acord sa ma coboare pana in satul Chiril. Trec in viteza pe langa amicul meu si ii urlu ca ne vedem in vale. Soferul conducea de parca era un mic Schumacher. (cazul clasic de sofer din zona care stie fiecare curba si fiecare gaura din asfalt). Cursa cu "taxiul" se incheie la intesectia cu drumul 17B. Ii multumesc ca m-a scapat de chinul acelor ultimi km si imi astept amicul. Continuam spre Vatra Dornei(mai avem vreo 22 de km de parcurs), de aceasta data amandoi pe biciclete. Drumul e proaspat asfaltat, ne deplasam pe malul Bistritei, peisajele sunt superbe dominate de superbul verde crud. Traficul este foarte redus si nu am nevoie sa folosesc franele(pe care oricum nu le am). Drumul e un fals plat, usor in urcare sau in coborare dar nimic care sa imi puna probleme(inca, pentru ca surprizele sunt pregatite pentru final) Facem o pauza de alimentare cu apa(mult mai usor de zis decat de oprit, pardon facut, pentru mine) Si continuam, cu voie buna spre destinatie Urmeaza km enervanti pentru mine pentru ca traseul devine valurit. Astfel ca urcarile le fac pe bicicleta, coborarile pe langa Timp berechet si de poze Odata cu intrarea in orasul Vatra Dornei sunt nevoit sa merg pe langa. E trafic, sunt pietoni pe sosea. Folosesc trotuarul, mor de cald si de nervi. Calcaiele incep sa ma chinuie deja - nu e foarte placut sa mergi cu pantofii de MTB in picioare atatia km. Ne indreptam spre gara in speranta ca vom gasi un tren spre casa. Am renuntat la orice idee de a incerca sa repar franele pentru a continua pe bicicleta. Raul Bistrita vazut din centrul statiunii si gara Vatra Dornei in care, cu mare surprindere, gasim un Interegio care nu ar fi trebuit sa fie acolo, conform informatiilor de pe site-ul CFR. Intrebam rapid nasul daca ne ia pana la Campulung, cu tot cu biciclete si ne parcam regulamentar in vagon Tariful pentru 2 magari si 2 biciclete - 15lei Avem placuta surpriza ca trenul sa opreasca neprogramat in halta Sadova(inainte de oprirea pe care o asteptam la Campulung Moldovenesc) asa ca ne miscam rapid si sarim din tren inainte de a o lua la drum din nou (credeti-ma pe cuvant ca scrie Sadova in spatele becului) Incheiem tura la casa surorii mele(cu ceva mici eforturi de a ajunge acolo fara frane) cu ceva bere rece, rememorand momentele placute si mai putin placute din tura. Ne bucuram nespus ca am ajuns cu bine si intregi acasa. (Berea Suceava inca nu era rece) Cat timp s-au mai racit berile si s-a incins gratarul a reusit si cameramanul sa termine video-povestea Cam asta a fost povestea scurtei aventuri prin Bucovina. Daca aveti nedumeriri va stau la dispozitie. Pana la povestea urmatoare sa auzim numai de bine
  26. IonutA

    Salut, Fac apel la aceea dintre voi care donați sânge în mod constant și sunteți din București. Bunica mea o să fie operată din nou (nu au decurs bine lucruri după prima operație) săptămâna următoare și cei de la spitalul unde se operează i-au cerut minim 3 donatori de sânge iar spitalul îi v-a asigura în schimb grupa de sânge compatibilă, din baza lor. Donarea este bine să fie realizată mâine sau poimâine (13-14 august). Se donează sânge la Centrul de Transfuzie Sanguina Bucuresti, din Str. Constantin Caracas nr. 2, Bucuresti, Sector 1 (zona Piața Victoriei). PROGRAM Primire donatori: L-V / 7.30-13.30 Program canicula: 7.30 - 11.00 Tel: 031.405.36.60 031.405.36.61 031.405.36.62 Pentru pacienta: Manea Alexandra de la Spitalul Foișorul de Foc. Vă sunt recunoscător! Pentru mai multe detalii mă puteți contacta: 0724 262 163 Adrian
  27. Studio54

    Pentru ce sa fie buna?
  28. Bine ca ai rezolvat si ai bicla functionala. Spor la ture!
  29. Nu vad ce legatura au problemele avute de generatia Ultegra 6800 cu achizitia unui pedalier 105 R7000. Dar daca vrei sa iei un pedalier de aproape 1 kg la acelasi pret, nu vad cum te-am putea opri noi.
  30. alexadi

    Cum pro4 era pe stoc și îl putem ridica in timp ce mergeam spre casă fără nici un ocol și chiar mai ieftin cu 40 lei l-am achiziționat și deja e probat in ture. Pe fata ei Hutchinson equinox 2 so pe spate Michelin endurance pro 4 ambele de 25, alt motiv pentru care am rămas pe 25 in viitor mă gândesc tot mai mult la 28 pt confort
  31. Tolstoievski

    Pai nu prea ai la ce sa te gandesti. Nu sunt un fan al cadrului Merida, dar toate piesele sunt net superioare. Astea-s argumente valabile atata timp cat nu te deranjeaza ca Merida e second hand
  32. Croocodillul

    Pun poze cumva la iesirea din club (sper eu definitiv). Accidentul a a avut loc acum 5 saptamani. In ciuda aspectului de Frankenstein am scapat doar cu chestii cosmetice, inclusiv la genunchi. Am suferit mai mult pentru ca in urma cazaturii (pe drum, ca boul) mi s-a desprins o piatra de la rinichi si am suferit pentru asta vreo doua saptamani mai mult decat pentru celelalte rani. Din ce mi-au povestit prietenii cu care eram, atat Salvamontul cat si Smurdul au recationat ca la carte, eu nu-mi aduc aminte nimic, am luat somn vreo doua minute si am o pierdere de memorie de vreo 6h. Cred ca mi-am invatat lectia dupa experienta asta. Bicicleta nu a avut mai nimic :).
  33. crystale

    @Traveller Citisem de drumul ăla între Chiajna și Giulești pe forumurile de profil, dar nu m-am încumetat, neștiind cum e cu fauna locală. Să înțeleg că nu ai rămas fără bicicleta de sub tine?
  34. Și înfierarea, cu mînie proletară, în următoarea ședință dă partid (CeX, cum îi zice acuma)!
  35. Unknown

    Toate cele mentionate anterior par foarte atractive, in special Scottul si Merida, insa toate au un mic dezavantaj, greutatea: 14-14,5kg. Pentru xc mi se pare cam mult ,mai ales la nivel competitiv... De aceea am pus Rockriderul pe primul loc. Are 12 kg, iar piesele nu mi se par mult sub merida si eventual Spark 940/950. Si eu m-am uitat dupa Merida One-Twenty Rc, achizitie placuta apropo, insa greutatea m-a facut sa ma mai gandesc... Scottul meu are fix 12kg cu pedale (Tubeless) si speram ca gasesc ceva macar la aceeasi greutate, daca nu se poate mai usor, luand in considerare pretul dublu pe care sunt dispus sa il dau... Legat de Spark, ador efectiv geometria si constructia premium, insa cu riscul de a ma repeta, are 13-13,5 kg si nu cred ca o sa fiu mai rapid intr-o cursa decat cu actuala mea bicicleta . Si este foarte scumpa, am uitat sa mentionez:)) Sincer caut o echipare decenta intr-o bicicleta care sa nu aiba mai mult de 12-12 si putin kg. Sper ca exista una si pentru mine:)
  36. paulrad

    Tubolito cred că e cea mai ”compactă” variantă de rezervă
  37. Reavermann

    Ba, eu cred ca majik are dreptate in legatura cu presiunea. Incearca sa spargi un balon umflat tare, apoi incearca sa spargi un balon similar umflat moale. Ia vezi, care se sparge mai usor?
  38. MaC®

    Ca apple fanboi nu posă mă abțâu. Și ca fan Matrix. (abia ajtept Matrix 4. Numa că din cauză de covid s-a cam amânat...) Enjoy.
  39. Traveller

    Pentru cursieriști - zice-se că s-a asfaltat un drum de legătură între cartierul Giulești și Chiajna, conform buletin.de/bucuresti: https://buletin.de/bucuresti/o-noua-alternativa-de-iesire-catre-a1-prin-chiajna-conexiunea-giulesti-centura-capitalei-este-gata/ Pentru cei care vor să iasă/intre în oraș prin Giulești, traseul ar arăta așa: https://ridewithgps.com/routes/33382267
  40. Rocket Ron pe fata si Racing Ralph pe spate. 2.25
  41. Nu era cineva pe aici care voia sa fie saua bicicletei?
  42. purix

    - Iubi, ce frumoși sunt papucii tăi cu puf! - Sunt desculță... Sent from my SM-G973F using Tapatalk
  43. purix

    Groparul se întoarce acasă abia ținându-se pe picioare. Nevastă-sa îl întreabă îngrijorată: - Ce-i cu tine? - Obosât... - Aoleu, așa de mulți ai îngropat azi? - Doar pe soacra lui Costel. - Păi și de ce ai obosit? - Atât de mult a aplaudat Costel când am îngropat-o că a trebuit să o scot și să o îngrop la loc de vreo 8 ori.
  44. MLADEN

    Intra o tipa intr-un sex shop - Buna ziua, as dori un vibrator - Care anume? - Acela rosu - Acela este stingatorul
  45. cafe6am

    De la tura de zilele trecute... nu e din carbon, dar merge bine - nu bate, nu troncane.
  46. MaC®

    Ținem pumnii și fingers crossed. Știi ce vreau să zic. Și am senzația că tre să te reorientezi. Vii cu noi pe la ture. Lași cursiera și bagi chestii mai liniștite, mai contemplative, cu pauze mai multe, ritm mai - cough, cough - hai să-l numim mai lejer... A, și trebuie musai să ne vedem mai mulți și să ne faci un tur de Uranus și să ne povestești istoriile de pe acolo.
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up