Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 09/26/2020 in Posts

  1. majikstone

    Ziua 6: Cime de la Bonette (dinspre Jausiers) Traseu: 47 km, 1.578 m diferenta de nivel pozitiva, 2.806m altitudine maxima Profil al catararii: 23.3 km, 6.8% panta medie Dificultate: 9/10 - fiind cea mai inalta sosea din Europa cel mai inalt pas montan din Franta cea mai inalta sosea asfaltata din Franta, cu o diferenta de nivel ceva mai mica decat in cazul Col de l'Iseran, dar cu o panta medie mai mare, o altitudine maxima mai mare si lipsita de orice zona plata pe parcursul ei, catararea catre Cime de la Bonette trebuie indiscutabil luata in serios. Aproape intreaga catarare se face in bataia soarelui, iar in zilele toride de vara temperatura va deveni suportabila abia dupa 1700-1800m altitudine. Atentie mare la hidratare, respectiv la faptul ca singurele puncte de "alimentare" de pe catarare se gasesc la Halte 2000, la aproximativ 11 km de baza catararii, respectiv in apropiere de Col du Restefond, la peste 2600m altitudine. Fara sa fie cu adevarat dura (cu exceptia ultimelor cateva sute de metri, unde panta depaseste 15%), catararea trebuie abordata foarte conservativ, pentru ca o data trecut de 2.000 de metri orice slabiciune se plateste. Cu atat mai mult daca picioarele sunt deja "muncite" in zilele anterioare. Si ca vorbeam de finalul ei, ultimii ~2 km de dinainte de Col de la Bonette (2715m) ofera o panta medie de 3-4%, numai buna pentru a-ti trage sufletul inaintea finishului cu pante de 14-15% (poate chiar mai mult, in functie de GPS). Sa fii nevoit sa produci 300-350W la 2800m altitudine dupa ce ai urcat deja o asemenea diferenta de nivel nu e chiar atat de amuzant, dar "suferinta" de dinainte de finish il face probabil cu atat mai binevenit si binemeritat. Impresii: Ca frumusete, versantul nordic (dinspre Jausiers) este clar mult mai frumos si spectaculos decat cel sudic, dinspre Saint-Étienne-de-Tinée, desi in ambele cazuri ultimii kilometri merita tot efortul de a ajunge pana acolo. Mai mult, cei curajosi au posibilitatea sa-si ia bicicleta ”in spinare" si sa continue sa urce pe o poteca ingusta spre punctul de maxima altitudine, aflat la 2860m, care ofera o priveliste senzationala asupra muntilor din jur. Trebuie sa recunosc, primii kilometri ai catararii, pana in apropiere de 1800-1900m altitudine, sunt destul de banali, dar o data trecut de cota 2000 spectacolul incepe. Nenumarate serpentine, sentimentul de "acoperis al lumii" pe care urci treptat, aerul tot mai rarefiat si mai rece, plus ocazional constructii militare abandonate care amintesc de rolul strategic pe care il aveau astfel de sosele montane in trecut. In ciuda statutului ei (eronat, de altfel) de "cea mai inalta sosea din Europa", soseaua nu e chiar atat de circulata de masini, dar motociclistii si biciclistii sunt omniprezenti - ceea ce face soferii cu atat mai prudenti si respectuosi. Desi nu e cu mult mai inalta decat Col de l'Iseran sau chiar Col du Galibier, soseaua care duce catre Cime de la Bonette iti lasa cu siguranta impresia ca te duce mult mai sus decat suratele ei, in parte datorita salbaticiei si in parta modului si scopului in care a fost construita, departe de statiuni turistice si protejand cat mai mult integritatea naturii. Desi extrem de rar inclusa in Turul Frantei (4 aparitii in total, ultima fiind in 2008), din punctul meu de vedere e fara discutii o catarare care merita mai multa atentie decat "celebrele" Alpe d'Huez, Mont Ventoux sau altele. Cu toate astea, nu primeste din punctul meu de vedere titlul de "cea mai frumoasa sosea montana pe care am ajuns pana acum", titlu care ramane rezervat pentru traseul din urmatoarea zi Galerie foto: Video:
  2. MaC®

    Rezumat scurt al acestui topic. Nu e off-topic.
  3. Doar câțiva au asimilat conceptul ciclist egal DOPAT, majoritatea locuitorilor țării sunt convinși că ciclist egal SĂRAK!
  4. Danyutz

    Topic vechi, da' e al meu. Am mai terminat o bicla zilele trecute, are si poveste pe pagina ei, da' nu pun link sa nu se considere reclama. E un SSP, facut pe un cadru custom de aluminiu, pe care l-am lasat nevopsit, doar lãcuit. Raport 48 x 19, perfect pentru plimbari si naveta fara batai de cap pe cateva din pantele din SB.
  5. ZIUA 5. Cascada Susara Planul pentru ziua urmatoare era sa facem o rapida drumetie catre Cascada Susara si abia apoi sa pornim la drum catre Podul Bei- Cascada Beusnita- Oravita. La indrumarea gazdei, am gasit usor drumul spre Casca Susara, o drumetie prin padure de cca 30-40 min. Stiind ca sunt niste zone in care ar fi trebuit sa caram bicicletele, am decis sa le legam dar nu chiar la sosea, ci dupa ce am intrat in padure, in ideea ca este putin probabil sa vreun excursionist plecat la drum cu ustensile de taiat antifurturile (3, cu care am legat atat cadrele dar si rotile bicicletelor de un copac). Drumul prin padure nu este deloc greu, fiind accesibil chiar tuturor. Aici se pare ca era intrarea intr-o veche mina romana: Culoarea apei in locurile mai adanci capata irizatii interesante si aici, nu doar la ochiul Beiului: Aici este scurta portiune de chei, in care trebuie sa mergi agatat tinandu-te de cablul metalic ancorat in stanca. Cum apa nu era foarte mare, am parcurs zona fara sa ne udat la incaltari: Aproape de cascada, o salamandra incerca sa se incalzeasca pe o piatra: Dupa cca 40 min de mers foarte relaxat, am ajuns si la cascada Susara. Ne-am bucurat un pic de linistea padurii intrerupta doar de zgomotul caderii apei pe stanci, apoi am facut cale intoarsa, sperand totusi sa gasim bicicletele legate la fel cum le lasaseram.
  6. Claudiu Moga

    Intre Longarone si Ponte nelle Alpi am parte de o ciclabila spectaculoasa in linie dreapta. Pista ciclabila este flancata de munti semeti. Pedalatul pe o astfel de pista intr-un asemenea decor nu poate fi decat o placere puternica.
  7. MaC®

    Păi ce facem Bobiță? Tușim când ținem spici și operatorii chineji cosmetizează? Pan away? Hai măăăă... https://www.digi24.ro/stiri/externe/televiziunea-de-stat-a-chinei-a-mutat-camera-de-pe-xi-jingping-cand-acesta-tusea-in-timpul-unui-discurs-1385086 Dar stai, că digi deformează realitatea. Sun' plătiț' de Soroș și/sau Bil Gheiț. Păi să căutăm. "xi jinping speech coughing" Să vedem ce găsim. (a, da, știu, caut cu Gugăl care e vândut) https://edition.cnn.com/2020/10/15/asia/xi-jinping-shenzhen-speech-cough-intl-hnk/index.html https://www.bbc.com/news/world-asia-china-20338586 https://www.newsweek.com/china-state-media-catches-xi-jinping-coughing-speech-1539295 momentan sunt pe IP de Japonia, ca să pot găsi mai multe rezultate care sunt oprite de Gugăl "Some results may have been removed under data protection law in Europe."
  8. Claudiu Moga

    Constat cu mahnire ca bicicletei mele care m-a costat doar 100EUR si care a vazut 6 tari de pe 2 continente, i-a cedat portbagajul. Dupa 19 zile de expeditie s-a rupt modestul meu portbagaj. Pana la urma reusesc sa-l leg cu o coarda elastica si pot sa pedalez mai departe. Urmeaza sa pedalez pe langa lacul Santa Croce pe drumul SP 423. La capatul lacului intru in drumul principal SS 51 si ma opresc la restaurantul La Baita unde petrec o seara agreabila. Ulterior ma pun cu cortul vizavi de local langa sosea dupa niste boscheti. Cand imi montam cortul ma trezesc ca vine un italian si ma intreaba ce fac si ca s-ar putea sa am probleme cu oameni rau intentionati fiind atat de aproape de drum. Intr-adevar pe terasa restaurantului erau niste cetateni in stare de ebrietate care urlau si vorbeau urat. Cu frica in san voi dormi totusi fara sa fiu deranjat de nimeni decat de zgomotul unor animale, padurea fiind aproape. Day 20) Santa Croce - Caposile Acesta este peisajul cu care ma trezesc dimineata. Se vede lacul Santa Croce. Merg iar la restaurant sa mananc o pizzeta si sa ma hidratez. Aici gasesc multe animale impaiate.
  9. Mircea PF

    Tură spre nordul Clujului numai pe asfalt, deci bună şi pentru cursiere: traseu: Cluj-Chinteni-Deuşu-Băbuţiu- Şoimeni-Panticeu-Dârja-Pâglişa-Dăbâca-Luna de Jos-Bonţida-Jucu de Sus-Apahida-Cluj 104 km parcurşi de mine în 8 ore cu pauze şi asistenţă electrică pe ici-colo la urcări şi datorită vântului turbat din faţă altitudine maximă 570 m, diferenţă de nivel 818 m asfalt bun şi foarte bun, mai puţin în Bonţida pe alocuri dar este în curs de refacere exceptând urcările de la Deuşu, pe dealul Panticeului şi la Jucu de Sus (pante acceptabile) în rest traseul este un fals plat printre frumoasele dealuri din nord-estul Clujului de văzut pe traseu lacuri pentru pescuit, biserici vechi, conace, castele, zidurile cetăţii de la Dăbâca cetatea Dăbâca nu este semnalizată dar se vede urcarea la ea cum se intră în localitate imagini de pe traseu, aici: https://photos.google.com/share/AF1QipNd3GkcOJBSahEGX-SMPzUI_E7IuYDPCZN_lsBZlnWSBZgrvXVmz21pcLrHqr1kdg?key=VjJjcTQ2TDFJdWNqbFg4U05GSkNzeHV3SlQ4R3pR traseul, aici: https://www.wikiloc.com/cycling-trails/dabaca-57454210
  10. gibonu

    Joi, 30.07.2020 - Partea a III-a Gheorghieni - Izvorul Oltului si retur pe acelasi traseu 25 km La coborarea spre Gheorghieni ne-am oprit ca sa admiram mai bine minunea tehnicii din domeniul forestier. Ce se vede in pozele de mai sus costa 300.000 [trei sute mii] Euro. Bani d-astia, de acum. Sau cel putin asta mi-au spus cei doi domni care erau cazati intr-o remorca de langa utilaj. Tot ei mi-au spus ca TAF-ul inca reprezinta un utilaj de baza in exploatarea forestiera. Motivul: TAF-ul este usor si se poate deplasa prin noroi [mai ales dupa ploaie] chiar mai bine comparativ cu minunea tehnicii de la John Deere. Inutil sa mentionez ca cei doi domni, desi erau muncitori forestieri care mare parte din timp si-o petrecerau in remorca din padure, erau fluenti in limba romana. Localitatile cu care orasul Gheorghieni este infratit, inclusiv doua cartiere din Budapesta. Peste zi, masina a stat foarte bine in parcarea de la Kaufland. Pe strada, in Miercurea Ciuc.
  11. shhhhh... că cine știe , să închide și aici
  12. Pretul ca pretul, dar sunt aero-ish?
  13. Aproape ca esti dispus sa treci cu vederea ca-i cu discuri... aproape...
  14. gibonu

    Miercuri, 29.07.2020 - Partea a VI-a Livezi Ciuc - viaductul Caracau - Livezi - Nadejdea - Mihaileni - Frumoasa - Sumuleu Ciuc - Miercurea Ciuc 34 km Ajungem la Frumoasa. Daca am inteles bine, statuia din poza de mai jos este dedicata regelul Ladislau I al Ungariei [1077 - 1095] si al Croatie [1091 - 1095]. Urmeaza catedrala romano-catolica de la Sumuleu Ciuc. Pentru vorbitorii de latina. Suportul de biciclete de langa usa catedralei [parcarea pentru masini este peste drum]. Apa sfintita.
  15. MaC®

    https://mihaivasilescublog.ro/2018/08/27/inainte-bine/ Înainte era mai bine Săptămâna trecută am rămas cu gura căscată când am văzut un reportaj pe tema „români cu care ne mândrim”, reportaj care prezenta și un top în care Nicolae Ceaușescu ocupa un stupefiant loc trei. Parcă. Oricum, era sus de tot în top. Și mi-am zis că poate n-ar fi rău să las aici un scurt rezumat al perioadei cunoscută și sub numele de „Epoca de Aur”. Eu înțeleg că trecerea timpului mai estompează părțile negative și ți le aduci aminte doar pe cele pozitive, dar chiar să uiți cu desăvârșire că anii ’80 au fost doar un geamăt de durere nesfârșit? Bun, să începem. La noi în casă intrau lunar undeva între 8000 și 10.000 de lei. Salariile alor mei plus ce mai scotea mama din meditații. Deci bani ar fi fost, problema era că nu aveai ce să faci cu ei. A, da, puteai să-ți iei mașină. Dacă erai dispus să aștepți minim doi ani pentru o Dacia 1300. Mașină pe care, după ce-o cumpărai, o țineai frumușel în parcare două weekend-uri din patru. Da, da, poate nu știați că într-o duminică aveau voie să circule mașinile cu numere pare și în următoarea cele cu numere impare. Funny, nu? Și nici măcar asta n-ar fi fost cea mai mare problemă, ci că nu prea aveai ce să-i bagi în rezervor. Pentru că benzina era raționalizată, aveai cotă lunară, nu te duceai tu așa de capul tău la pompă și-i cereai băiatului să facă plinul. Iar când se mai întâmpla câte un miracol de genul „se dă benzină la liber”, în secunda doi se formau cozi care se întindeau pe kilometri întregi. No joke. Blocul alor mei, din Vâlcea, era chiar lângă unul dintre peco-urile din oraș. Știu exact ce zic. Mai puteai să-ți cumperi și tv color. Tot dacă aveai răbdare să aștepți cu anii după el. Chestia e că după ce-l luai, dacă n-aveai video sau parabolică, puteai să-l folosești cu un singur scop: să pui pe el un mileu și vestitul pește de sticlă. Sau pescarul chinez. Fiecare după posibilități. De ce? Păi pentru că de luni până vineri erau doar două ore de emisie tv. În general reportaje despre mărețele realizări ale partidului și câte un telejurnal cu subiecte pe aceleași teme. Doar duminica mai puteai vedea câte ceva în plus, desene animate, steaua fără nume și câte un film, în general foarte prost. Dacă nu mă credeți, aveți aici și aici două pagini ale programului tv de atunci. A propos, poate nu știați că sâmbăta era zi lucrătoare. Se mergea la școală și se mergea la muncă. Fac precizarea asta pentru cetățenii care în zilele noaste își încep weekend-urile de vineri seară. Atunci de ce nu vă cumpărați videouri sau antene parabolice? Ar fi o întrebare plină de logică și bunsimț, nu? Din două motive foarte simple. Un video costa cât o mașină. Yup. Un player era în jur de 30.000 de lei și un recorder în jur de 70.000 de lei. Dar chiar dacă aveai banii, nu prea găseai de unde sa le cumperi. Se aduceau numai de afară, se vindeau numai pe sub mână, iar cetățenii care făceau asta suflau și-n iaurt de frica miliției. Deci nu era ca și cum dădeai o fugă la Altexul din mall. În plus, chiar dacă reușeai să-ți iei unul, îți mai trebuiau și casete. Că nici p-astea nu le găseai la librărie. Cu parabolicele era și mai și. Tovarășu’ Ceaușescu nu prea le agrea. Deloc. Prin urmare, îți trebuiau cojones și „spate” ca să-ți pui o drăcovenie din aia în balcon. A propos, știți povestea cu oficialii care însoțeau naționala de fotbal într-un turneu nu știu pe unde și-au băgat atâtea videouri și perechi de blugi în avionul cu care trebuiau să vină acasă, că li s-a cerut să mai scoată din ele ca să se poată decola? Gata, am terminat cu “produsele de lux”. Acum trecem la ce-l doare mai tare pe român: mâncarea. Well, cu mâncarea era extrem de simplu. Nu se găsea. Gen, deloc. Cel puțin în Vâlcea, absolut tot era raționalizat, pe cartelă. Pâinea? Jumătate de pâine de om, pe zi. Da, da, ți-o tăia cu cuțitul și-ți dădea jumătate. Știu asta prea bine pentru că eu mergeam în fiecare zi. Îmi dădea tanti vânzătoarea o pâine si jumătate, după care scotea un pix de după ureche și bifa ziua respectivă pe cartelă. Ce se întâmpla dacă pierdeai cartela? Nimic. Doar că luna aia nu mâncai pâine. Uleiul, zahărul, carnea, ouăle, făina, laptele? Toate pe cartelă. În București am înțeles că se dădeau și 300 de grame de salam pe lună, tot pe cartelă. Feliat, ca să nu cumva să faci stocuri. La noi nu exista așa ceva. Desigur, se mai băgau chestii și „la liber”. Apărea câte un vecin și dădea vestea: „au băgat ouă/carne/unt/brânză la Alimentara din nord”. Nu vreți să știți ce urma. Jihadul era mic copil. Cozi din alea cu urlete, nervi și bătăi. O singură dată am stat la așa ceva (cred că pentru niște carne de pui) și n-am crezut că mai ajung întreg acasă. Carne n-am prins. Bine, bine, o să ziceți, dar existau totuși magazinele alimentare, ce puteai să cumperi din ele? Păi, e simplu, tot felul de produse în componența cărora nu intrau zahărul, uleiul, carnea, brânza sau ouăle. Găseai oțet din belșug, gemuri și dulcețuri care n-aveau în ele nici macar un gram de zahăr, apă minerală, vinuri și kilometri întregi de rafturi cu vestiții creveți vietnamezi care conțineau orice, mai puțin creveți. Cam astea. Țin minte că într-o iarnă au făcut rost ai mei de un porc întreg. Mort, nu viu. L-au adus acasă noaptea, pe furiș, să nu cumva să-i vadă cineva din bloc și, de ciudă, să le facă vreo reclamație la miliție. Nu, mint, l-au adus în timpul zilei, dar l-a ținut taică-meu în portbagaj până s-a făcut întuneric. No fucking joke! Poate credeți că exagerez, dar nu. Reclamațiile la miliție și securitate erau sport național. Hai c-am terminat și cu mâncarea. Trecem la chestii necomestibile, dar necesare traiului. Curentul electric. Se întrerupea zilnic câteva ore. Era foarte mișto si romantic să citești la lumina lumânarii sau la lampă cu gaz. Sau, dacă erai inginer, ca tata, aduceai bateria de la mașină în casă și un bec de far. Ce să mai, te simțeai ca și cum ai fi păcălit sistemul. Gazele. Aveau iarna o presiune atât de scăzută că flacăra aragazului abia pâlpâia. Practic, găteai mai usor la lumânare. Dar asta se întâmpla doar dacă aveai norocul să trăiești într-o localitate racordată la rețeaua de gaz, pentru că în cele neracordate se foloseau butelii. Nu vreți să știți ce înseamna asta, ce cozi, ce bătăi, ce nervi, ce povești s-au trăit la cozile alea de la butelii. Căldura. Una dintre glumele vremii era „moartea vine prin țeava de la calorifer”. Mai e ceva de explicat? Iarna puneam pe mine, în casă, minim un pulover, o vestă și o bluză de trening. Apa caldă. O dată pe săptămână, în cel mai bun caz. Și nu la discreție, două ore duminică seara. Dacă nu se mișcau repede toți membrii familiei, macar unul rămânea neîmbăiat. Iar la Vâlcea stăteau binisor lucrurile. Vară-mea, la Bârlad, nu mai știa ce e aia apă caldă. Încălzeau pe aragaz și se spălau la lighean. Da, da, în secolul 20. Haine. Eeei, cu hainele era mișto de tot, în sensul că toate magazinele care vindeau așa ceva erau de stat. Vă imaginati cam ce nenorociri puteai să găsești? Dacă nu, căutați un video cu imagini din timpul mișcărilor din decembrie ’89 și uitați-vă cam cum erau îmbrăcați oamenii de pe stradă. Cred că eram cel mai prost îmbrăcat popor din Europa. Desigur, se mai găseau pe piața neagră blugi sau adidași. Era minim 2000 de lei perechea. Adică un salariu. Gata, că m-am lungit și tot aș mai avea de scris pentru măcar două zile. Dar simțiți-vă liberi să completați cu ce vă mai aduceți aminte. Ei, cum e? Nu-i așa că înainte era mai bine și tovarășul Nicolae Ceaușescu își merită din plin locul între românii cu care ne mândrim? https://mihaivasilescublog.ro/2018/08/27/inainte-bine/ De citit și comentariile. Și pentru început e un toarăș, Unchiu', care și-o fură* și al cărui discurs seamănă cu multe chestii de p-acilea. *e simplu. Ejt fan comunism, ok. Să fii sănătos și să–ți fie bine (că ți-a tot fost) Da' dacă intri în pub-ul unde sunt mulți anti-comunizm, nu te-apuci să strigi ca tembelu' că comunizmu era ok. Gen io-s fan Celtic și intru în pub de Glasgow Rangers și mă dau mare. Simplu. Sau: nu te duci în Cișmigiu la pensionarii șahiști și începi să dai din gură că șahu sux și e un sport de idioți bătrâni. Că până și ăia mătură cu tine pe jos. Ai soluția de avarie să te duci pe un forum și să-ti verși zoaiele
  16. MaC®

    dar... Asta a sunat ca "au furat, da' au și făcut" :)))))) acum, daca ajungem sa disecăm o memă e nasol. Chiar mai nasol decat sa fii grammar nazi ca mine Realitatea e că e mișto să mai ții prizonieri inca x ani de la terminarea razboiului si sa-i pui la munca. "20.718 de români morţi în Gulag – o picătură într-un ocean. Numărul real, de cinci ori mai mare Cîţi români au fost în Gulag, şi cîţi au murit de fapt acolo? „Mă încearcă un sentiment de liniştire interioară, dacă se poate spune aşa, în această perioadă complicată, că am încheiat un lung şi anevoios drum – acela al recuperării identităţii, aflării destinului şi redării memoriei unui număr de peste 20.000 de români – majoritatea prizonieri de război, alţii deportaţi civili, decedaţi în lagărele NKVD din Rusia în anii 1941-1956”, afirma ambasadorul României la Moscova, domnul Vasile Soare, pe pagina de Facebook în Miercurea Mare din săptămîna Paştilor, în care a anunţat publicarea numelor celor 20.718 de prizonieri de război şi civili români morţi în Gulag. Dar este, într-adevăr, o picătură într-un ocean. Nici să nu vă gîndiţi că acesta este totalul românilor morţi în lagărele sovietice. A fost, de fapt, de cinci ori mai mare. După încheierea celui de-al doilea război mondial, Uniunea Sovietică nici nu a vrut să audă, multă vreme, de eliberarea prizonierilor de război români, deşi armata română a luptat, cu pierderi grele, alături de Armata Roşie ”eliberatoare” după 23 august 1944 şi pînă la încheierea acestuia. Abia în aprilie 1946, după îndelungi insistenţe, Viaceslav Molotov, ministrul de externe sovietic, acelaşi care îşi pusese semnătura, alături de Joachim von Ribbetropp pe pactul cu Germania nazistă încheiat la 23 august 1939, anunţa repatrierea a 61.662 prizonieri de război români din lagărele sovietice." Mă lăsaț vă rog cu rușii?
  17. Mircea PF

    Tură spre nord-vestul Clujului: traseu: Cluj-Baciu-Viştea-Gârbău-Aghireşu Fabrici-Laguna Albastră-Corneşti-Turea-Gârbău-dealul Pietrii-popasul Căpuş-Culmea Luncii-Gilău-Luna de Sus-Floreşti-ocolitoarea nord-Cluj am făcut un mic ocol la dreapta după popasul Căpuş până pe Culmea Luncii, ca să mă mai încarc cu pădure şi vedere spre munţi cca 90 km parcurşi de mine în 5h şi1/2 (cu asistenţă electrică pe dealul Nemeşilor şi Culmea Luncii) altitudine maximă 665 m, diferenţă de nivel 884 m traseu relativ uşor cu 3 urcări abordabile, dificultatea derivând doar din distanţă mult asfalt dar şi drum betonat cu fisuri pe urcarea spre lagună şi mai încolo, cu piatră cubică şi pământ spre Corneşti, macadam pe drumul spre Culmea Luncii ceea ce e de văzut pe traseu în câteva imagini de aici: https://photos.google.com/share/AF1QipPt5BnG9JNTdG24lsaPCJFlU5OCBawJmMTMo5Voa3Tj-LIy29GUDugeMeCiBFqOFA?key=dkxsM2FZeDZWeDhtUlFsLTdiVEh0VXRsY1A3NW1n traseul aici: https://www.wikiloc.com/mountain-biking-trails/laguna-albastra-57999869
  18. Mookyama

    O țigancă la semafor, cu puradelul de gât: - Dă şi matale 10 lei pentru ăsta micu! Omul deschide geamul, îi dă 10 lei, închide geamul și dă să plece. Țiganca ciocăne iar. Omul, nervos: - Da' acuma ce mai vrei ? - Păi ce faci, nu-l iei ?!
  19. @majikstone@fizikantStați un pic, e (am făcut) o confuzie! Permiteți-mi, vă rog, să mă justific. Am cheie din aceasta ce este pentru grup filetat, ce este asemănătoare ca formă cu aceasta, despre care când am presupus-o „identică” cu cea pe filet, n-am mai văzut specificația „cheie combinată”. Am încercat să scot un grup casetat și nu a mers, nici cu lanț, nici fără, fapt repetat și confirmat și la un magazin de biciclete, unde vânzătorul a fost amabil și le-a scos, însă cu o cheie din aceasta pentru grup de pinioane casetat. Din cauza asta m-am grăbit să cred că este pentru grup pe filet, neobservând că de fapt au caneluri diferite. Vă rog mult să mă scuzați! Mulțumesc mult pentru lămurire și pentru răbdare.
  20. Mookyama

    Via @pro-e https://www.aero-coach.co.uk/inner-tube-rolling-resistance
  21. Nu. Mopedele nu mai au ce cauta pe pistele de biciclete, incepand din luna mai 2020, de cand s-a modificat acel articol si in loc de mopeduri s-au introdus trotinetele electrice. Nu va mai informati din articole abrogate sau modificate! Articolul 6În sensul prezentei ordonanțe de urgență, expresiile și termenii de mai jos au următorul înțeles: 25. pistă pentru biciclete - subdiviziunea părții carosabile, a trotuarului ori a acostamentului sau pistă separată de drum, special amenajată, semnalizată și marcată corespunzător, destinată numai circulației bicicletelor și trotinetelor electrice; Paragraful § 1. Poziții în timpul mersului și circulația pe benziArticolul 41(1) Vehiculele și animalele, atunci când circulă pe drumurile publice pe care le este permis accesul, trebuie conduse pe partea din dreapta a drumului public, în sensul de circulație, cât mai aproape de marginea părții carosabile, cu respectarea semnificației semnalizării rutiere și a regulilor de circulație.(2) Numerotarea benzilor de circulație pe fiecare sens se efectuează în ordine crescătoare de la marginea din partea dreapta a drumului către axa acestuia. În cazul autostrăzilor, banda de urgență nu intră în numerotarea benzilor de circulație.(3) Dacă un drum este prevăzut cu o pistă pentru biciclete, bicicletele și trotinetele electrice vor fi conduse numai pe pista respectivă. În lipsa acestei piste, circulația trotinetelor electrice este permisă numai pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă pentru circulația vehiculelor este de 50 km/h.(la 11-02-2020, Alineatul (3) din Articolul 41 , Paragraful § 1. , Sectiunea a 2-a , Capitolul V a fost modificat de Punctul 5, Articolul I din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 13 din 4 februarie 2020, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 102 din 11 februarie 2020 )Articolul 42
  22. Traveller

    O filmare interesantă de la cursa de Ștafetă (XCR - cross country relay): XCR (Cross Country Relay) – este o probă de ştafetă, desfăşurată între echipe ce conţin un junior, un U23, un concurent de la elite masculin şi unul de la elite feminin. Fiecare parcurge câte o tură pe un traseu de XCO. Ordinea de intrare a fiecăruia în concurs este decisă de strategia fiecărei echipe. (am citat Freerider, de aici: https://freerider.ro/mag/tipuri-de-curse-discipline-de-mtb-107824)
  23. Traveller

    Din descriere rezultă că e o roată de 29 inch din carbon, clincher (adică pentru cauciucuri cu cameră), ax 15 mm, prindere disc pe 6 șuruburi (ultima, doar din imagine, că descrierea e insuficientă).
  24. De data asta i-am tras-o lui Murphy! Cand am intrat in curtea crasmei din Racos, parca eram cei 4-5 cavaleri ai apocalipsei, iar expresiile de pe figurile celor doi, sot si sotie, ne-au dat dreptate. Sa nu uitam insa ca lucrurile s-au asezat atat de bine pana la urma incat am primit si un detz de palincuta facuta de proprietar pentru uz propriu: adica MINUNATA! Iar noroialo-mocirleala s-a constituit intr-un tratament excelent la "pisic"-urile noastre cam zgariate de stress!
  25. DAMIAN

    Parca se incapataneaza sa mai ramane verde ....
  26. Traveller

    Între socialiști și social-democrați e o diferență. Dar îți place ție să închizi ochii. Până la urmă, explică-mi te rog cum se pupă atitudinea ta inițială, în care ne spuneai că erau și chestii bune in comunism, cu atitudinea asta de libertarian sau capitalist feroce care vrea sa stoarcă bani de la absolvenții de liceu. Ăștia în vest aplică niște măsuri care s-au dovedit funcționale la ei. În România să faci sănătatea și învățământul total private ar fi imposibil acum. O nebunie. Un sfert și-ar permite. Uite, eu fac parte din sfertul ăla, dar tot nu pot să susțin o astfel de măsură. Pe măsură ce societatea noastră o să evolueze, o să se poată mai mult. Dar nu poți să vii acum cu discursul ăsta aberant.
  27. gibonu

    Unul dintre marile avantaje ale cicloturismului este flexibilitatea pe care o ofera. Si mai clar, putem face ture de la wild camping (campare in afara campingului) si mancat din traista pana la asa numitul concept de "credit card touring", cu cazare in locatii exclusiviste si mancat la restaurante cu stele Michelin. Pana la urma, finantarea unei ture depinde de fiecare in parte si mai ales de disponibilitatea si de zona de confort a celui in cauza. Daca eu pot dormi fara probleme la cort nu inseamna ca sunt mai presus de un coleg de forum care nu se simte confortabil sa doarma in cort. In concluzie, va rog sa nu deviem discutia spre teme precum finantarea unei ture. Multumesc.
  28. gibonu

    @EyesOnly Postarea ta despre TEE am mutat-o in topicul dedicat discutiilor pe teme feroviare. Acum o gasesesti aici: Sta mai bine acolo, aici era putin off-topic. Multumesc.
  29. Diesel

    E o gluma. Formula de raspuns la telefon in Ro este: Buna ziua tie si ascultatorilor nostri!😀
  30. majikstone

    Da, latura de interactiune sociala a roboticii din anul de gratie 2020, domeniu pe care l-am studiat intens in cei 3 ani de doctorat, e in ciuda cifrelor pe care le-ai invartit tu cu mare pompa la stadiul la care: - robotii umanoizi existenti pe piata azi sunt in cel mai bun caz capabili sa execute autonom un set foarte restrans de sarcini si doar intr-un set foarte limitat de medii - capacitatea de calcul necesara pentru a face speech recognition si in special analiza semantica in timp real si indiferent de zgomotele de fond necesita puteri de calcul imposibil de imbarcat intr-o platforma robotica de dimensiuni umane (desi algoritmii functioneaza bine mersi pe ditamai serverele, cum e si in cazul multor aplicatii de tip OK Google sau Siri) - majoritatea algoritmilor de detectie, recunoastere sau tracking facial care sa functioneze in timp real (si mai ales aletrasaturilor faciale) sunt foarte sensibili la variatii ale conditiilor de iluminare sau ale aspectului facial (barba, par, pozitie a capului, etc.), ceea ce face utilizarea lor pe roboti comerciali cu puteri de calcul limitate (mult sub cele ale smartphoneurilor din ziua de azi) o experienta cel putin dificila in orice conditii altele decat controlate - toate, dar absolut toate articolele stiintifice care abordeaza subiectul IA cand vine vorba de detectie de imagini sau obiecte folosesc metrici si seturi de date de antrenament si test care sunt extrem de limitate ca varietate in comparatie cu situatiile pe care un astfel de robot ar trebui sa le gestioneze in "viata de zi cu zi", ceea ce inseamna ca in ciuda unor rezultate extrem de promitatoare obtinute in conditii de testare controlate (si unanim acceptate de comunitatea stiintifica), diversele sisteme bazate pe IA esueaza lamentabil in multe scenarii din viata reala Concluziile ar fi ca: - desi se pompeaza foarte multi bani in cercetare, robotica e departe de a fi o stiinta matura (si nu ma refer aici la roboti industriali folositi pe linii de fabricatie sau la aspiratoare Roomba) - majoritatea covarsitoare a robotilor umanoizi pe care lumea ii vede in demonstratii si sunt laudati ca fiind autonomi de fapt sunt ori comandati la distanta de un operator, ori preprogramati sa aiba un comportament rigid si inadaptat la schimbari - cel mai probabil, robotul ala chinezesc pe care l-ai prezentat mai sus, si cam orice alt robot din gama aia produs astazi, ori e controlat de la distanta de cineva (teleprezenta) desi lasa impresia de robot autonom, ori are un grad minim de "inteligenta" preprogramata care ii permite sa functioneze OK cat timp persoana din fata lui respecta cu strictete scenariul de interactiune, dar e complet incapabil sa inteleaga si sa se adapteze la anomalii sau erori De la algoritmi care functioneaza perfect pe servere de calcul enorme folosind date colectate timp de ani de zile din toata lumea pana la roboti care sa dialogheze natural si neasistat cu oameni mai sunt vreo 20-30 de ani de cercetare, cel putin. Dar probabil stii tu mai multe decat mine (si) pe tema asta din materialele media nastrusnic ticluite de cei care vor sa para ca o au mai mare decat o au de fapt. Si ce scriu eu aici nu are legatura cu China in particular, ci cu limitarile in conditii reale de utilizare ale sistemelor catalogate ca "inteligente", respectiv cu discrepantele dintre ceea ce se lauda dezvoltatorii lor ca pot face in mod pur autonom, respectiv ceea ce chiar pot face.
  31. majikstone

    Nu e dublu standard daca in momentul in care se taie transmisiunea poti muta pe alt post care continua sa difuzeze dezbaterea. Cand nu poti, e dictatura. Un cuvant prea mic in raport cu milioanele de oameni omorati in numele ei. Si nu o mai da la intors, transmisiunea nunse abatea de la politica postului, ci de la politica statului. Politica a statului care se aplica fara discutie si fara explicatie oricarui post de pe teritoriul statului aluia. Intre timp poate imi explici de ce anume nu e mai bine sa poti alege intre 5 neadevaruri decat sa ai la dispozitie un singur neadevar (similar sau identic cu unul dintre alea 5).
  32. Claudiu Moga

    Ai dreptate Traveller, oricum ma intereseaza sa cunosc o cicloturista cataratoare. In Romania e mai greu!
  33. Traveller

    Sigur nu e așa în vest. Acolo oferta universităților este obligată să se adapteze permanent cererii de forță de muncă de pe piață. La noi situația asta de abia ce a fost înțeleasă. Venind dintr-o "economie" unde statul centra, dădea cu capul și punea și mingea înapoi la centru (mingea fiind angajatul), înțelegerea fenomenului n-a fost tocmai ușoară. Poate că Trevizes știe ceva pe domeniul lui de activitate, dar de la realitatea medicală e total decuplat. România a ajuns să aibă deficit de medici din multe cauze care i-au împins pe absolvenți să își caute de lucru în vest sau pe piața privată. Numărul de absolvenți de liceu care veneau să dea la medicină a scăzut considerabil, pentru că erau informați de salariile mizerabile, lipsa de posturi, condițiile proaste din majoritatea spitalelor și policlinicilor. Ulterior a început din nou să crească, pentru că acționat concurența privată, dar și creșterea salariilor la personalul de stat. Asta tot o intervenție a statului social este, dar decât să stai să asiști la exod, ca stat, mai bine bagi mâna în buzunar, iei niște măsuri să îl oprești (nu, măsură nu e să îi pui sula în coastă rezidentului să ți se dedice ție, comunistoid). Renovarea și reparațiile unor spitale au contribuit și ele, fie că au fost făcute de stat, fie prin acțiuni ale unor ONG-uri. De ce am inceput sa vorbesc despre asta, dincolo de faptul că e domeniul meu și cam știu ce se întâmplă? Pentru că în România, după 6 ani de facultate, dai examen de rezidențiat pe un LOC, adică un loc în sistemul de învățământ. Și te mai înhami la 3-6 ani de studiu. Rezidentul nu are parafă și nu are responsabilitate juridică. Astea vin numai după terminarea rezidențiatului și examenul de specialist. După ce devine specialist, nimeni nu-i asigură nimic, evident, și e liber să-și caute de lucru pe piață. Pe cea privată, că în aia de stat posturile sunt blocate, iar dacă se deblochează, sunt cu dedicație. În afara locurilor de rezident, care erau vreo 1500 pentru 6000 de candidați când am dat eu examen, mai exista un număr mic de posturi. Unii dau examen de rezidențiat pe post, la spitale de stat, unde scoate nenea managerul post. În contract scrie (sau cel puțin scria atunci) că rezidentul se angajează să rămână în postul respectiv o durată de ani egală cu rezidențiatul (să zicem 4), demisia fiind condiționată de returnarea cheltuielilor de pregătire făcute de stat. Dar astea erau și sunt puține posturi, 100 să zicem, scoase cu dedicație și în care veneau oameni care din start acceptau situația călduță.
  34. Trevizes

    S-ar putea sa am eu. Vorbim pe wa diseara si poate treci pe la mine.
  35. Tolstoievski

    Cam 40% mai aveam la final de zi. Dar da, nici eu nu am știut la ce să mă aștept și am cărat cu mine baterie externă
  36. Traveller

    Discuția a cam trecut demult în derizoriu, de vreme ce am senzația că încerci să arăți publicului că înainte de 89: - cetățeanul avea posibilitatea de a face niște alegeri (politice, economice, de călătorie, divertisment, etc) - cetățeanul avea șansa să își arate nemulțumirea față de cei aleși sau numiți în funcții publice, fără a se teme pentru sine și familia sa Eu am fost martor al anilor 80 în toată splendoarea lor. Singurul lucru realmente plăcut au fost excursiile prin diverse locuri din țară. În rest... - cozile la tacîmuri de pui, lapte sau brînză la 4-5 dimineața - cozile la banane și portocale, doar în decembrie, evident - apa caldă cu program (de unde mulți români au rămas cu baia de sîmbătă și spălatul la mașină idem) - gaze cu program - curent electric cu program - școala de sîmbătă, cu ora de desene animate la prînz (Mihaela sau Nu zaieț, pagady!) sau Leka noci deța seara, la bulgari Dă-o încolo...
  37. EyesOnly

    In urmarirea Turului Romaniei, pe TF(locuri si poze clasice pe care niciunul dintre voi nu le-a mai vazut pana acum :))))) )
  38. gibonu

    Miercuri, 29.07.2020 - Partea a V-a Livezi Ciuc - viaductul Caracau - Livezi - Nadejdea - Mihaileni - Frumoasa - Sumuleu Ciuc - Miercurea Ciuc 34 km Intarea in satul Livezi este chiar sub viaduct. Indicator din satul Livezi. Intrarea in sat, dinspre Miercurea Ciuc. Ajungem la Nadejdea, unde maistru' foto a fost foarte placut impresionat de pretul berii de la magazinul din centrul satului. Adica 3,10 lei. Peisaj "toscanez" in depresiunea Ciucului, intre Nadejdea si Mihaileni. In Mihaileni am virat stanga, spre Frumoasa. Viaductul, vazut de la iesirea din Mihaileni. In Tinutul Secuiesc inca nu incepuse treieratul. Margine de drum, la 2 km inainte de Frumoasa.
  39. Asta ar merge la categoria "Poteci curatate cu mainile noastre" ;)
  40. Am si eu o intrebare. De ce obsesia asta pentru fiecare gram ? Adica conteaza atat de mult greutatea bicicletei in comparatie cu cea a cicistului ? Decat sa iti schimbi rotile cu unele cu 500g mai usoare, nu mai bine dai tu jos 1-2 kg ? [asta in conditia in care mai ai de unde da] . Cer lamuriri :D Am observat si eu ca altfel urci cu o bicicleta mai usoara, dar nu pot sa imi explic fenomenul..
  41. aproape zilnic merg pe drum european si nu o avut niciodata politia treaba cu mine de stau mai tot timpu cu radaru la panda, deci du-te linistit.
  42. SakuraBlack

    Am testat butuci Tiagra vs. Mavic la vale. Ambele cursiere au mase egale , stare foarte buna fara joc in roti . Aceeasi presiune in toti dar anvelope diferite . Rotile Mavic aveau anvelope mai bune . Tiagra a castigat la distanta parcursa desi Mavic a atins o viteza de top mai mare . Cam ciudat nu ma asteptam la asta . Si eu prefer tot rulmentii .
  43. ciomby

    Pentru domnul Heinz 28, posibil sa aveti dreptate, sunt multi factori care duc la o utilizare lunga in timp a unui angrenaj, utilizarea corecta a rapoartelor, gradul de uzura al lantului...Totusi, personal nu vad o diferenta calitativa intre Campa si Shimano, materialele mi se par la fel de slabe fata de cele din seriile mai vechi, acum au devenit consumabile, nu mai tin "pe viata"! Important este cum exploatezi si intretii componentele. Sunt din Buc., poate mai discutam la o bere !
  44. Faby

    Dierenta mare la rulaj, faptul ca simteai ca nu se mai opreste nu vine neaparat ca ai scimbat butucii ci ca ai schimbat toat bicileta:D sunt convins ca nu simteai diferenta daca iti schimbai numai butucii sunt mai multi factori care fac ca si cursiera cea noua sa ruleze mai usor:-bd
  45. ovidiu

    Din cate stiu eu legea spune ca nu ai voie sa utilizezi drumul european "daca exista o varaianta ocolitoare (sau o alta varianta)". Daca acela este singurul drum nu cred ca are dreptul sa te amendeze.
  46. BLUE

    Nu pot sa inteleg cum oamenii pot sa spuna atatea prostii pe care le cred chiar si ei insisi...La cat de mica este diferenta de frecare intre un butuc cu bile si conuri si unul cu rulmenti si la cat ciclism practica multi de pe acest forum pot sa pun pariu pe ce vreti voi ca nu simtiti nici o diferenta. (mai ales cand iti schimbi doar butucul de fata :P ) Doaaaamneeee!
  47. IonutA

    Maratonul București ediția 2020 a fost anulat azi, cu o zi înainte de începere!!! La ediția din acest an maratonul era de fapt Campionatul Național de Maraton al sportivilor de performanță. Traseul îndeplinea condițiile pentru a realiza baremul de calificare la Jocurile Olimpice de la Tokyo. Marți 6 oct în conferința de presă a fost confirmată organizarea evenimentului, confirmare dată de câtre organizator, ministrul sportului cât și principalii sponsori care au participat la conferință: - Sâmbătă 10 oct pe site-ul oficial al organizatorului este anunțată anularea maratonului: - http://bucharest-marathon.com/ Trist!
  48. Io nu prea mă uit la ciclism la TV, dar am o problemă cu prietenii dopați mecanic. Îs tot mai mulți
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up