Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 08/13/2019 in Posts

  1. Urcând spre Dodeşti (munţii Gilăului):
  2. cafe6am

    De la tura de zilele trecute... nu e din carbon, dar merge bine - nu bate, nu troncane.
  3. purix

    Început de an școlar, într-un liceu din America. Diriginta prezintă clasei un nou coleg: Sakiro Suzuki, din Japonia. Începe ora. DIRIGINTA: – Să vedem cine știe cel mai mult din istoria Americii. Cine a zis: „Libertate sau moarte!”? Tăcere de mormânt în clasă. SUZUKI ridică mâna: – Patrick Henry, 1775, Philadelphia. DIRIGINTA: – Bravo Suzuki! Și cine a zis: „Țara e poporul, de aceea poporul nu poate să moară”? SUZUKI: – Abraham Lincoln, 1863, Washington. DIRIGINTA se uită peste clasă: – Mi-e rușine pentru voi! Suzuki vine din Japonia și știe mai multe despre America decât voi! O VOCE DIN SPATE: – Pupă-mă-n cur, japonez împuțit! DIRIGINTA: – Cine a spus porcăria asta? SUZUKI se ridică și zice: – Generalul McArthur, 1942, la Guadalcanal, și Lee Iacocca, 1982, la ședința acționarilor Chrysler. ALTĂ VOCE: – Îmi vine să vomit! DIRIGINTA strigă: – Cine a fost nemernicul? SUZUKI: – George Bush Sr. către prim-ministrul japonez Tanaka, în timpul unui dineu de lucru, Tokio, 1991. UN ELEV zice: – Să mi-o swgi! DIRIGINTA (crizată): – De ajuns! Cine a fost impertinentul? SUZUKI: – Bill Clinton către Monica Lewinsky, 1997, Washington, Casa Albă, Biroul Oval. ALTA VOCE: – Suzuki e un rahat mare! SUZUKI: – Valentino Rossi, 2002, Brazilia, Superbike GP. Diriginta leșină. În clasă – haos total. Se deschide ușa și intră furios directorul, care spune: – O adunătură de idioți mai mari ca voi n-am văzut în viața mea! SUZUKI: – Klaus Iohannis, către Guvernul PSD, după adoptarea OUG 13, 31 Ianuarie 2017. Sent from my SM-G973F using Tapatalk
  4. P'aci pe baltă și pe la pădure și prin câmp, între Buftea, Gulia, Săbăreni și Chitila. Precum @akebono mai sus, nici eu n-am fost călare pe MTB, dar au fost @BodoC și @a_mic, deci am dispensă. Offroad a fost puțin, vânt a fost din belșug. Mici și bere, exact când și cât trebuia!
  5. purix

    Interviu de angajare: - Vorbiti engleza? - Fluent. - Traduceti "onion rings". - Te suna ceapa.
  6. BodoC

    Vin și eu cu mici completări la capitolul poze, căci la narațiune @Traveller, ca de obicei, face minuni. În prima zi: GPS Poza asta este memorabilă. Aici s-a băut prima bere din tură GPS GPS Satul Merești văzut de la înălme. GP GPS GPS La intrarea in Sânpaul GPS GPS GPS După o călătorie lungă, ajunge @iacobdoc. Mai multe, poate de la el Balconul ăsta nu are gură, că tare ar vrea să ne spună ceva. Bine, nici fund nu are.
  7. O ieșire pentru a-i face cunoștință lui Mircea pentru prima dată cu o cățărare cît de cît semnificativă (Măgureni, Prahova) și a explora niște drumeaguri de macadam din lunca Prahovei: https://www.strava.com/activities/2647701994 Tura s-a făcut din nou în 3, de data asta împreună cu @MaC®. Urcarea a mers neașteptat de bine, coborîrea de vis. Singura porțiune cu trafic semnificativ a fost DJ 720, spre Florești. Apoi, dincolo de palatul Micul Trianon, ne-a lăsat traficul, dar ne-a luat în primire canicula. Am revenit în șosea și ulterior în gara Cîmpina, traversînd rîul în paralel cu podul feroviar de la 1909, cel care a suferit, recent, reparații capitale. Biserica Sf Dumitru din Cocorăștii Caplii (1826), la care se ajunge pe o potecă între tarlale, apoi o pantă de 200 m și 6%, ”pavată” cu traverse de beton. Vedere de la biserică spre Buștenari și munții Baiului. Provița, iapa și mînzul Un om bucuros că a ajuns în apex (via MaC). Unde a constatat că a uitat să treacă pe foaia mică... Margine de drum cu de toate. Comunal în Măgureni, avea să piardă curând asfaltul. Canicula era acasă la ea. Familie în Cap Roșu, cartier de blocuri cam ”creepy” în Florești. Drum pe versantul stâng al luncii Prahovei. Avea să coboare chiar lîngă mal, pe un tobogan pietros. Căldură mare, cu disconfort accentuat. Pînă la urmă am trecut peste. Orice șofer de buldozer știe că așa se rezolvă problema. Podul feroviar de la 1909, care suportă cu brio traficul intens al magistralei 1000. Noi am traversat pe un pod pietonal în stare mediocră, care se zărește în spatele lui, în amonte. La 15.54 am luat trenul Regio Călători, arhiplin, care ne-a depus la 17.30 acasă, în gară.
  8. Tolstoievski

    iegzista veat-a dupe munte..
  9. MLADEN

    Am vazut recent multi conducatori auto purtand masti chiar daca sunt singuri in masina... oare poarta si prezervativ chiar daca sunt singuri in pat?
  10. Trăim vremuri interesante, în care se schimbă multe, inclusiv felul în care ne planificăm vacanțele. După ce anul trecut ne-am adunat pentru o scurtă dar intensă excursie în secuime, culminînd cu traversarea Cheilor Vîrghișului, pentru 2020 ne-am planificat din timp o întoarcere în valea Hârtibaciului, cel căruia în 2016 de-abia îi zărisem luciul apei intr-una din zile. Văzusem pe 2 roți acea parte a pămîntului săsesc ce se cheamă Haferland, cît și colinele care mărginesc cursul Tîrnavei Mari. Ne-am întors, deci, pentru a vedea o bună parte dintre tîrgurile de pe valea Hârtibaciului și cele ascunse între dealuri, pe cursurile micilor săi afluenți. Cum vremurile sunt cum sunt, @a_mic a acontat un singur loc de cazare, la pensiunea Agramonia din satul Stejărișu, la 11 km de Agnita: https://www.agramonia.com/ Pensiunea aparține lui Iulius Fabini, dacă nu mă înșel nepot al arhitectului Hermann Fabini, cel care a contribuit decisiv la restaurarea patrimoniului architectural săsesc și a publicat, printre altele, și un atlas al bisericilor transilvănene. De aici aveam să întreprindem ture în stea, conform unui obicei deja consacrat. Echipa inițială număra 9 oameni, dar cum @majikstone și @MaC nu ni s-au putut alătura, am rămas 7: @a_mic, Leo (@artistul33), @Bodoc, @fizikant, @iacobdoc, eu și băiatul meu, Mircea. A doua descălecare a noastră în Hârtibaciu a constituit debutul lui într-o tură de o săptămînă. Sîmbătă, 1 august La ora 6 dimineața ieșeam din București, cu răsăritul în dreptul aeroportului. Eu și Mircea eram în mașina lui @Bodoc, în timp ce @a_micul, mergând în tandem cu noi, urma să îl ia pe Leo din Sinaia. Am luat Artistul, am vizitat și cetatea Făgărașului și pe la orele 15 ajungeam în Stejărișu. Pensiunea Agramonia are 2 corpuri de clădire, unul aflat chiar în spatele bisericii fortificate. Iar celălalt, care adăpostește recepția, bucătăria și terasa, e vizavi, de partea cealaltă a pîrîului. Țesătură cu binecunoscuta expresie "Transilvanie, dulce patrie", aflată în sala de mese. Biserica a fost ridicată în secolul al paisprezecelea. O dată cu fortificarea bisericii, care a avut loc în jurul anului 1500, a fost construit în capătul ei vestic un donjon, la fel cum s-au înălțat și altele, tot pe atunci, în satele învecinate. De-a lungul timpului construcția a fost modificată și întreținută, astfel că biserica se află azi în stare bună de conservare. Stejărișu (în dialectul săsesc –sau franconian, dacă vreți - Priusterf, Pristref, în germană Probstdorf, în maghiară Prépostfalva) este un sat care aparține de comuna Iacobeni. Denumirea originară germană Probstdorf înseamnă satul prepozitului (funcție centrală a Bisericii Evanghelice). Numele indică apartenența satului la Prepozitul de Sibiu, fapt atestat încă din 1223, într-un document ce reprezintă prima menționare istorică a localității. După mulți ani, prepozitul a fost desființat și Probstdorf a intrat în jurisdicția Scaunului Cincu în calitate de comună liberă. Din cauza inundațiilor repetate ale pârâului, satul a fost mutat mai departe de albia râului Hârtibaciu. Rumânii noștri nu prea au înțeles cum devine treaba cu denumirea germanică și l-au numit Proștea sau Proști. După război, în timpul vreunei reorganizări administrative a regimului comunist, a revenit la numele de azi. Cum @iacobdoc și @fizikant mai întîrziau, prinși cu treburi, mica tură introductivă, Ziua 0 cum îi zicem noi, a fost comprimată, sub forma unei plimbări spre frontul de dealuri nordic, apoi la întoarcere continuată pe comunalul DC 29 care leagă satul de județeanul de Agnita (DJ 106). Comunalul e impecabil asfaltat, 2.75 km în coborîre ușoară spre valea Hîrtibaciului, în timp ce DJ 106, aflat în lucrări, arată ca după bombardament. La plimbare spre nord, printre pajiști și fînețe. Punct terminus (dacă ne-am fi apucat să împingem în creastă, ajungeam la potecile marcate de pe indicatoarele Colinele Transilvaniei, omniprezente în ținut). La întoarcere am continuat pe asfalt, să le ieșim în întîmpinare prietenilor noștri ardeleni, la intersecția DC/DJ. Odată ajunși toți, ne-am reunit în curte, în jurul lespezii de piatră ce servea drept masa în curte. Primul răsărit de lună peste Stejărișu, pentru noi. Și bicicletele pregătite cu "marca înregistrată" a grupului. Aventura putea să înceapă! Harta plimbării: https://ridewithgps.com/trips/53509070
  11. Coborând pe valea Feneşului spre Finişel (munţii Gilăului)
  12. Traveller

    S-a făcut și înlocuirea asta - mecanicele au fost trase pe dreapta, locul lor a fost luat de o pereche de Magura MT4, cu care viața pare mult mai ușoară. Urmează să le scot la un test. Jurnalul de bord actualizat: https://1drv.ms/x/s!AgyCdPzF0cKvg00upoWqC7_7bEFt?e=XXau0u
  13. Croocodillul

  14. Mica Unire cu muntele: urcând spre Pape (munţii Gilăului): privind peste valea Someşului Rece de pe urcare:
  15. Salutare Ajut gratuit la repararea bicicletelor cu sculele mele profesionale de la Parktool Unior, RockShox, IceToolz, Ztto, Shimano , schwalbe plus multe alte firme de renume. Montat, demontat pinioane, lant, monobloc, pedalier schimbatoare, frane hidraulice etc. ATENTIE!!! Ofer aceste servicii in timpul meu liber. Cei interesati astept sa fiu contactat aici si prin mesaj privat. Rog seriozitate maxima!
  16. Si: - cote lunare la benzina/motorina (cea mai rapida solutie pt. traficul din capitala); - cote lunare la alimente (se evita abuzurile alimentare si toata cohorta de boli aferente); - interzicerea chiuretajelor (se rezolva problema declinului demografic); - program limitat la tv (2 ore) - se reduce dependenta de tv a pensionarilor; - limitarea la minim a stocurilor de medicamente - se reduce, pe cale naturala, aglomeratia din spitale; - partid unic - se elimina deruta alegatorilor zapaciti de oferta electorala excesiv de diversificata. PS Ma duc sa cumpar niste gaz (inca mai am o lampa achizionata in vremurile alea),
  17. De-a lungul lacului Tarniţa de pe Someşul Cald:
  18. Catalin_

    Pun si eu rotile mele de zi cu zi, folosite pt transportul prin oras (desi pana acum am avut parte de vreme prielnica, odata cu venirea ploilor va trebui sa fac unele schimbari). Ideea de la care s-a plecat a fost sa iau cele 3 biciclete care stateau degeaba, ba chiar incomplete (o cursiera + 2 "semicursiere", toate de prin '80) si sa fac o bicicleta de oras, cat mai simpla, supla, care sa nu bata prea mult la ochi, sa nu tenteze. Munca nu am facut-o eu, ci Ursa Bike (unul din atelierele care se ocupa cu asa ceva in TM). Cateva detalii: Cadru de cursiera de pe la sfarsitul anilor '80 (origini necunoscute - dar dupa unele imperfectiuni de pe top-tube, rezultate de la "trasul tevilor", tind sa cred ca e un entry-level), adus la viata cu o vopsea simpla data in camp electrostatic; Roti noi (Remerx Taurus 622x14 + Cauciucuri CST 28C) Clestii de frana - aceeasi clasici Weinmann, care curatati bine de tot, chiar arata si merg bine pt. varsta lor; Manete frana noi - Saccon, model clasic (care impreuna cu camasi & saboti Jagwire + clestii de mai sus, isi fac treaba decent pt modul in care este utilizata bicicleta); Angrenaj aluminiu Silstar; Transmisie 52x18 (decent pt. un oras plat); Cablu frana spate tras prin cadru (inner routing) - aici a fost ceva de munca, dar rezultatul imi place; Mansoane piele + bucata de piele de pe cadru (care desi pare de design, e buna pt. carat bicicleta pe scari + ascunde din imperfectiunile top tube-ului) au fost facute & cusute de Ursa Bike; Pedalele originale de pe bicicleta - destul de enervante, deoarece doar o parte e plata, pe cealalta parte se simte axul pedalei ca fiind mai sus ca platforma. Se vor schimba cu altceva care sa fie din aceeasi poveste (vechi sau noi cu aer retro); O sonerie de pe AlliExpress (design interesant, suna tare & curat, dar culorile disponibile nu erau ce trebuie, asa ca nu se integreaza deloc ); Plusuri si minusuri: + arata bine, are un aer de bobber parca; - poate sunt subiectiv & paranoic (cred ca rezultatul final arata mai scump decat face), dar a primit 1 bucata Asus Bordo pt. momentele cand trebuie sa astepte afara. Noaptea doarme in apartament; - ciclistica nu este ideala in acest moment. Lookul dat de ghidounul coada de randunica (montat invers) este fain, dar controlul sufera. Voi trece cat de curand la un ghidon drept; - desi cauciucurile de 28 sunt la limita "teoretica" a latimii pt jantele de 14, sunt total neadecvate borduriadei Timișorene. Voi incerca sa ma apropii de valoarea de 35C, marime avuta pe Gravel si care mi s-a parut mult mai potrivita/ confortabila prin TM. Poate un 35 spate - 32 fata, sa vedem ce zic si furcile. La cum e expolatata bicicleta, nu mi-e frica de dejantari;
  19. Stuparul

    Viorica Dancila si-a cumparat o punga de pufuleti si la surprize i-a picat guvernu'.
  20. purix

    - Bunicul a trăit 105 ani. Fuma trei trabucuri zilnic, bea doar whisky-uri învechite si cognac fin. Mânca fructe de mare si caviar de trei ori pe săptămână. Mergea la iubitele lui tinere si apetisante de cinci ori pe săptămână! - Și din ce cauză a murit? - A trebuit să-l împușcăm, că ne costa prea mult! Sent from my SM-G950F using Tapatalk
  21. Claudiu Moga

    Protagonist - Pantani Carpaticus, cicloturist roman. Velodromaderul - Bubulina, la a doua expeditie internationala alaturi de stapan. Salutare prieteni! Day 1) Ineu - Bekeschaba. Iata vine ziua de 27 iunie cand ma sui pe Bubulina si o tai spre Dolomiti. Mi s-a facut dor de Alpi si a venit momentul pentru o noua cicloaventura. Pornesc din Ineu cam tarziu pe o canicula mare directia Varsand. La Sintea Mare fac o pauza de hidratare si discut cu niste sateni despre noua mea provocare si despre cum e traiul pe la noi. Inspre Chisineu Cris avem o ciclabila deplorabila. Gasesc o cismea sa-mi astampar setea. Romania rurala este destul de saracacioasa.
  22. EyesOnly

    Singurele poze pe care am reusit sa le fac in plimbarea de ieri pana la Paltinis. (pozele pe coborare, fugarit de ploaie din Palti, dar bicicleta regulamentar la poza, cu transmisia spre camera foto :-D)
  23. JDM

    Ii faci cadou lui Chief Grizzly saua mult dorita si promit ca imi cer scuze. Impuscam doi iepuri, tu reusesti sa te faci util si iti peticesti si egoul ranit de catre derbedeul de JDM. Chief Grizzly sa lasi adresa sa stie IonutA unde sa trimita cadoul.
  24. Prima tură mtb după o luuungă perioadă de pauză. Am făcut bicla ca nouă - trecut de la 2x10 (24/36 - 11-36) la 1x12 (30T oval - 11-51) + înlocuit toate consumabilele (mai puțin cauciucurile). Oricum i-am pus gând rău și în toamnă cel mai probabil o schimb cu un full.
  25. Claudiu Moga

    Berea Efes de la magazin costa 5 sau 6TL putin sub 1EUR si e excelenta. In Iskele vizitez si o mica biserica bizantina. Descopar un parc natural generos si voi avea parte de cateva campari reusite in mijlocul naturii. Sunt incantat de cantecul pasarilor iar intr-o noapte ma viziteaza un mamifer. Dupa vreo 5 zile de recreere, decid sa ma intorc in Ciprul grecesc dar nu inainte de a mai vizita o data catedrala Sfantul Nicolas din Famagusta care dateaza din anul 1298.
  26. Este cu munte si bicicleta asta chiar a fost prin muntii aia din fundal:
  27. MLADEN

    Intra o tipa intr-un sex shop - Buna ziua, as dori un vibrator - Care anume? - Acela rosu - Acela este stingatorul
  28. majikstone

    De ieri, de prin Alsacia:
  29. Claudiu Moga

    Ma prinde noaptea si voi dormi langa o benzinarie intr-o casa dezafectata aproape de orasul Serik. Day 40) Serik - Side - Alanya Intre Side si Alanya s-au dezvoltat statiuni somptuoase cu hoteluri opulente. In apropiere de Alanya il intalnesc pe Pegasus. Pe vremuri am avut o bicicleta Pegas cu care am pedalat pana la 18 ani cand am reusit sa fac rost de primul MTB rudimentar din viata mea. Colegii mei de liceu radeau de mine cand ma vedeau pe Pegas si ma faceau nebun cand spuneam ca voi face turul tarii pe bicicleta. De mic copil visam sa calatoresc pe bicicleta. Acum la maturitate pot spune ca bicicleta mi-a oferit cele mai intense satisfactii. Ajung in Alanya si vizitez portul turistic in care sunt multe ambarcatiuni extravagante.
  30. Claudiu Moga

    Multumesc Gibonu de informatii! Si eu sunt fascinat de Turcia si abia astept sa revin, poate la anul! Este vorba de opera arhitectului Sinan cel Mare. Fac o pauza sa mananc o prajitura apoi ma plimb pe pietonala din centru si ajutat de niste turci reusesc sa gasesc magazinul de unde reusesc sa-mi achizitionez o frontala mult mai slaba decat cea de firma pierduta la Sibiu. In acest oras surprind deja cultura si arhitectura musulmana atat de diferita de cea europeana.
  31. @Trevizes Daca vorbim despre fapte si cifre, ai putea oferi niste statistici oficiale furnizate de o entitate neutra (adica nu masina de propaganda PCR) care sa ateste afirmatiile tale? Ca discursul ceaușist l-am auzit deja cam toti (direct sau transmis din generatie in generatie). Pana una-alta, primele iteratii ale Daciei 1300 erau in cel mai bun caz la fel de proaste ca modelul Renault pe care l-au copiat, iar pana la finalul anilor 80 Renault a scos pe piata nenumarate modele net superioare calitativ, in timp ce Dacia a reusit performanta sa produca un model din ce in ce mai prost. Motorul pe benzina K4M de 1.6 din Scenicul meu a fost conceput undeva pe la finalul anilor 80 si e considerat inca printre cele mai fiabile produse de Renault, in timp ce Dacia inca nu auzise de injectoare sau catalizator. Dar da, in tari bananiere in care si in ziua de astazi populatia se confrunta cu epidemii si foamete, Daciile erau foarte apreciate.
  32. purix

    Scrisoare din armată Dragă mamă și tată, Mă simt foarte bine aici! Sper că și vouă acasă, lui Gheorghe, Ion, Petru, Lenuța, Florica și Ana, vă merge la fel de bine. Spuneți-le lui Gheorghe și Ion că în armată este minunat și să se înroleze și ei neapărat, înainte să se ocupe toate locurile. La început mi-a fost mai greu, fiindcă trebuia să stau în pat până la ora 6, dar m-am obișnuit. Mai spuneți-le lui Gheorghe și Ion că nu trebuie să-și facă decât lor patul și încă câteva fleacuri înainte de micul dejun. Nu tu muncă în grajd, hrănit de animale, tăiat lemne, făcut focul. Micul dejun este mai ciudat: sunt tot felul de sucuri, chifle, dulceață, müsli, dar niciun cartof, carne, șuncă, cârnați și varză, așa cum mâncăm noi acasă. Dar poți să le mănânci porția unor orășeni care beau doar cafea. Nu mă miră că orășenii nu pot merge așa repede și departe. După un marș de câteva ore, au bășici la picioare și se întorc în unitate cu camionul. Și nu au mers decât cum ar fi la noi de acasă la poștă. Peisajul este frumos, dar din păcate foarte plat. Acum o să râdă Gheorghe și Ion: am primit laude pentru tragere la țintă! Nici nu știu de ce. Cercul negru din centru este mult mai mare decât un cap de șoarece și nici măcar nu se mișcă. Și nici nu trage înapoi, ca frații Tudosă de peste deal. Unde mai pui că trebuie să te întinzi comod pe o saltea și să aștepți până trag și ceilalți (o veșnicie). Cel mai mult îmi plac antrenamentele de luptă corp la corp. Dar trebuie mare atenție la orășeni, că se rup repede. Doar cu Ionuț am probleme, l-am pus jos doar o singură dată. Cred că din cauză că eu am 1,80 m și 80 kg, iar el 2 m și 130 kg. Oricum, este mult mai ușor ca acasă când scapă taurul nostru la vaci și trebuie să-l bag înapoi în grajd. Vă îmbrățișez cu drag, Fiica voastră, Maria Sent from my SM-G973F using Tapatalk
  33. Claudiu Moga

    Dupa doar cativa km ajungem intr-un loc mai special unde se afla amenajat un hotel intr-o pestera deschis pe perioada sezonului estival. Proprietarul se pare ca este patriot dupa tricolorul afisat si amenajarea exterioara. De asemenea a introdus si mazgaliri comerciale, rupestre menite sa atraga si sa bulverseze putinii calatori si turisti ai zonei. Apare si un cuplu pagan sau poate sunt protoparintii neamului omenesc Adam si Eva. Of, femeia, eterna poveste! In urma cu cativa ani l-am intalnit pe proprietarul acestui excentric stabiliment turistic si spunea ca are succes vara cu cicloturistii straini. Acest ciudat cetatean este un mot domiciliat in satul din apropiere.
  34. Claudiu Moga

    Urmeaza un traseu autentic de pusta cu portiuni de padure pana ajung la DN 54 pe care pedalez doar 3 km si o iau la stanga pe un drum secundar. Opresc la Orgovany la o terasa pe care o stiam din alte ture sa beau un Borsodi la halba care aici costa doar 350FT. Ramanand fara forinti ma prezint cu o hartie de 100 euro sa cumpar o bere iar un ungur simpatic si generos se ofera sa-mi faca cinste un unicum si o halba. In Ungaria ador berea si soda. Ma bucur ca acest popor imbratiseaza cultul bicicletei. Urmatoarea oprire o fac la Izsak, unde mananc o bucata de pizza si vad un cocos superb. E momentul sa vizitez localul meu preferat din aceasta localitate, un adevarat muzeu la preturi moderate. Vedem personaje istorice de trista amintire.
  35. gibonu

    Miercuri, 29.07.2020 Viaductul Caracău [Karakó völgyhid in maghiara] de pe calea ferata Miercurea Ciuc - Ghimes, din cate stiu cel mai inalt din RO, cu 63 metri inaltime maxima. Ceea ce se exista azi este varianta nr. 3 a viaductului. Varianta nr. 1 de la inaugurarea din 1897. Troznita de catre armata austro-ungara in august 1916. Varianta nr. 2, reconstruita tot catre austro-ungarii in noiembrie 1916. Troznita de catre germani in 1944. Varianta nr. 3, cea care exista si azi. Pozele de mai sus sunt facute langa gara Ghimes. Intrarea pe viaduct dinspre Livezi Ciuc. Pana acum nu am mai avut ocazia sa pedalez la 63 de metri inaltime fata de sol. Vedere dinspre halta Caracău. Sub calea ferata. Inainte de coborare. Sub viaduct. Parte din structura laterala. Sub arc. Una dintre bazele arcului, comparativ cu bicicleta. Spre satul Livezi [scuze pentru firul care se vede in poza]. Si o veste buna: la viaduct tocmai erau pe final lucrarile de reparatii capitale. Mai multe detalii despre viaduct: https://ro.wikipedia.org/wiki/Viaductul_Caracău
  36. MaC®

    Inconștienț', pregătesc nijte viitor' frustraț' care n-o să aive șcuala vieți' nț nț nț...
  37. Claudiu Moga

    Gasesc si un restaurant frecventat de englezi. Aici o halbe rece de Keo costa doar 3,50EUR. Ospatarita este o cipriota tanara si draguta. Dupa cateva ore de relaxare e timpul sa ma plimb prin sat unde intalnesc o gramada de feline simpatice. Mi se face foame si gasesc o carciumioara unde savurez un excelent lamb doner la un pret bun, doar 6EUR.
  38. Claudiu Moga

    Mananc bine pe la fast-food-uri dar si pe la restaurante de lux. Cel mai bun doner costa doar 20TL. Cel mai delicios platou cu fructe de mare pe care dau 100TL alaturi de 2 beri Efes. Cazarea cea mai ieftina costa 250TL, adica 40EUR astfel incat ma cazez gratis in locurile mele preferate. In zona gasesc si o cladire boema ideala pentru boschetarit.
  39. BodoC

    Un turist într-un sat din Ardeal: – Auzi bade, în satul asta, unde fierbeți voi palincă? – D'apoi, domnule dragă, văzi dumniata biserica aia? – Da. – No, numa acolo nu!
  40. Claudiu Moga

    Colonade dorice zac tacute la pamant. Imi continui drumul. Dupa cativa km fac o mica pauza de masa la umbra unui chiparos. E cazul sa incerc sunca si branza locala. Ciocolata cu fistic este preferata mea. Spre Kosedere am parte de un peisaj geologic colorat si stratificat.
  41. Claudiu Moga

    Day 18) Gurkovo - Nova Zagora - Glavan Servesc un mic dejun la acelasi restaurant. Carne de porc cu ceapa. Imediat dupa Gurkova trec pe langa un lac plin de pescari. Pedalez pe DN55, un traseu placut, vreme buna insorita. Dupa Radetki, mai trec pe langa un lac. Ma prinde noaptea in Glavan si negasind nici o pensiune ma pun la sac intr-o statie de autobuz primitiva din piatra de la marginea drumului.
  42. liviu m.

    15/16.07.2019 Mai am de prezentat cateva fotografii din Barcelona. Basilica de la Sagrada Familia. Arcul de Triumf. Parlamentul Catalan. Cristofor Columb. O fantana din Piata Spaniei. Turnurile Venetiene. Muzeul National de Arta. Din nou, Turnurile Venetiene. Palatul Congreselor. Pe Avenida Diagonal. In zona stadionului FC Barcelona. Un bilet pentru Messi. Dar nu astazi... Energie: 2 power bank-uri, unul de 13000mA/h, celalalt 22000mA/h, o saptamana pentru incarcat telefonul Orientare: Pe bikemap am dat direct Severin-Barcelona, dupa salvare, am exportat GPX-ul in viewrange.com, unde l-am editat si corectat, deoarece avea cam putine puncte de control. Totusi, din cauza consumului ridicat nu l-am folosit decat in Belgrad si Zagreb, in rest am folosit Google si majoritatea localitatilor prin care am trecut, printate pe o foaie, baza fiind GPX. Poate as fi vrut sa continui si dincolo de Barcelona, dar caldura si-a spus pana la urma cuvantul. Cam asta a fost tura, daca aveti ceva intrebari, cu cea mai mare placere.
  43. liviu m.

    13.06.2019 Ma trezesc, o usoara ceata se vede pe campul de grau din apropiere. Impachetez repede si trec iar pe SP8. Trec rapid prin Sagrado apoi pe SR351 prin Ruda, Cervignano del Friuli si San Giorgio di Nagaro pe SS14. Cam toate satele sant la fel. In unele din ele, in centru aveau un fel de targ unde vindeau tot felul de produse . De pe aici ma aprovizionam cu diverse fructe. Dupa Lugugnana am gasit un loc de campare, bineinteles dupa multe cautari. Ori e iarba prea mare, ori prea expus, acces la campurile de culturi de pe marginea soselei e foarte rar, multe garduri. Data viitoare o sa iau o coasa cu mine. Deci locul gasit, e intre niste culturi de porumb, langa niste canale de irigare. De pe sosea am facut dreapta pe un drum de tara, apoi am trecut pe langa o bariera inchisa cu lacatul, avea un spatiu liber, exact cat sa trec cu bicicleta. Pe la 8 PM a venit proprietarul, intr-un Mercedes,sa ma intrebe de sanatate. Ii explic cam ce face eu pe acolo, a fost si el in Romania pe la Timisoara asa ca ne-am inteles la fix. Salteaua, nu mai prea tine aerul, are un por pe undeva, trebuie sa ma trezesc o data pe noapte sa o stimulez. A fost un loc bun, iarba excelenta, fara tantari, cantece, departe de zgomotul masinilor. Locul de campare din seara precedenta. Si locul curent de campare, porumbul abia s-a inaltat putin.
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up