Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 10/31/2012 in all areas

  1. LucianLS

    Pentru mult timp s-a spus ca, ipotetic, o infinitate de maimute, folosind o infinitate de masini de scris, ar putea produce, intr-un final, opera intreaga a lui Shekespeare. Apoi a aparut Facebook si a demonstrat contrariul.
  2. E femeie, ma baieti, ca i se vede sanul drept lipit de brat. In fine... =P~
  3. preda_0

    Fiul lui Bula: - Tata, mi-e frig! Bula: - Du-te in colt, ca-s 90 de grade!
  4. maurice

    Daca dimineata nevasta nu vorbeste cu tine, inseamna ca betia de aseara ti-a reusit
  5. kriss

    - Nu stiu ce se intampla, dar cu fiecare luna ce trece, e din ce in ce mai umflata...ii zic sotiei mele, in timp ce stateam in fotoliu si citeam factura la electricitate. - Credeam ca n-ai observat, imi raspunse ea din bucatarie. Oricum, odata si-odata tot trebuia sa afli... Asa ca mai bine iti spun acum, inainte sa ajunga fiica-ta de la scoala: O s-avem un nepotel!
  6. a_mic

    In seara asta, din fereastra de la etajul 6: Uploaded with ImageShack.us
  7. rapsohigh83

    Majoritatea au pauza intre orele 13:00 si 16:00 ca in Spania si se iese la putina "dezamortire"
  8. AlpineTrails

    Upgrades dupa ca. 6 luni si ca. 2500 KM rulati: KindShock Lev 100mm cu magic button :) Sea ultracomfortabila Specialized Ariel, my biking sofa :D Pneuri Onza Ibex 2.40 DH Poze cu upgrades si prima tura in zapada proaspata: https://picasaweb.go...feat=directlink
  9. moromete

    Acest tip de telefon este primul tip de telefon inter-urban public in Romania de uz PTTR. Functiona cu fise de 1 sau 3 lei , aparut cam o data cu proiectul Canalului (1975?). Daca aveai fise... vorbeai acasa sau cu prietenii fara sa astepti la bunavointa unei operatoare de telefonie de la Posta. Anterior si simultan .....existau unele de uz local cu fise de 25 de bani.
  10. xemax

    Tot cu blonde... Un tip si o blonda revin de la discoteca spre casa, scurtand drumul printr-un lan de porumb. - Tare mi-i frica ca o sa mi-o tragi chiar acum! - Nu te teme, ca nu-ti fac nimic, o linisteste tipul. Nu trec cinci minute si blonda zice iar: - Tare mi-i frica ca o sa mi-o tragi chiar acum. - Nu te teme, ca nu-ti fac nimic. Nu trec bine alte cinci minute si blonda zice din nou: - Tare mi-i frica ca o sa mi-o tragi chiar acum. - Nu te teme, ca nu-ti fac nimic. Mai trec cinci minute si tot nu se intampla nimic. - Auzi ba tampitule, se enerveaza blonda, da' scapa-ma dracu' odata de frica asta!
  11. pustiu

    O blondă era o clientă statornică a barului "Cafe Aroma". În fiecare dimineaţă, ea venea la cafenea, comanda un croissant cu cafea şi frunzărea ziarele. Într-o dimineaţă ea n-a a mai apărut. La fel s-a întâmplat şi în dimineaţa următoare. Văzând că blonda n-a apărut după două zile la rând, proprietarul cafenelei a început să se îngrijoreze, că s-a întâmplat ceva rău cu ea. Intr-a patra zi, proprietarul a văzut-o traversând strada şi intrând în barul "Cafe Cafe", vis-a vis de barul său. El a dat fuga la ea şi, jignit de moarte, a oprit-o şi i-a spus cu o voce furioasă: Știi că am fost foarte îngrijorat pentru tine? Mi-era teamă că ceva rău ţi s-a întâmplat , iar acum se pare că mă înşeli cu cel mai mare concurent! Blonda, surprinsă, îl priveşte şi-i zice: "Eu nu te înşel, ţi-am rămas credinciasă ... Doar că am avut unele probleme dentare de rezolvat, iar medicul m-a sfătuit ca, timp de câteva zile, să mănânc pe partea cealaltă."
  12. gibonu

    Hai noroc la toata lumea. Desi pentru multi Canalul nu pare un traseu de ciclo-turism, inca de la inceputul anului ma tot chinui sa ajung pe acolo cu bicicleta. Am reusit abia week-end-ul trecut. Nu intru in detalii tehnice despre Canal pentru ca nu stapanesc subiectul. Insa, va recomand filmul din link-ul de mai jos, care dupa mintea mea de ne-specialist in domeniu, pare un documentar interesant: http://www.acn.ro/index.php?id=1 In plus, in textul din link se explica clar care este diferenta intre Canalul Dunare – Marea Neagra si Canalul Poarta Alba – Midia Navodari. Si un scurt istoric al Canalului: http://www.acn.ro/index.php?id=3 Orice completare cu privire la Canalul Dunare – Marea Neagra sau localitatile din zona este binevenita. Nu in ultimul rand, trebuie sa-i multumesc colegului nostru Road_racer. Vineri, 19.10.2012 Pe la ora 17:30 am taiat-o spre Medgidia, cu bicicleta pe masina. Pana la Medgidia nimic deosebit, in afara de aglomeratia de la iesirea din Bucuresti. Plus o pauza in prima parcare de pe A2 ca sa curat si sa ung lantul de la bicicleta. Cazarea in Medgidia a fost la hotelul Livius (http://www.hotellivius.ro/contact.html). Am orbecait putin prin oras, insa dupa ce am vorbit cu un taximetrist si cu un politist am gasit hotelul, Hotelul este OK. Aproape de centru, 80 lei camera/noapte si (optional) 10 lei micul dejun. Plus ca nu a fost nicio problema sa iau bicicleta in camera. Doar am fost rugat sa am grija la pereti. Apoi o plimbare scurta prin oras, un sprtiz, o pizza si somn. Sambata, 20.10.2012 – Partea I-a. Medgidia – Castelu – Poarta Alba – Murfatlar – Monumentul de la Staja – Agigea – Lazu – Constanta. 63 km Micul dejun consta intr-o omleta aproape cat farfuria, 3 felii de paine, unt, gem, miere si doua cani mari, una de ceai si alta de cafea. Pentru 10 lei mi s-a parut rezonabil. Prima oprire a fost la geamia Abdul Mecid. Aici l-am gasit in curte pe un domn tarar, care mi-a spus ca in mod normal geamia este inchisa sambata si duminica. Insa, in aceea sambata astepta un grup de copii. Numele geamiei provine de la sultanul otoman Abdul Mecid prin al carui firman din 02.09.1857 s-a dispus construitrea lacasului de cult pentru cei 6.000 de emigranti tatati veniti din Crimeea. Mai multe informatii despre oras si geamie. Interiorul geamiei. Nisa din partea stanga se numest mihrab. Indica directia in care se afla Mecca si este oarecum similar cu altarul din bisericile crestine. Scara si pupitrul din dreapta se numesc minbar si este oarecum similara cu amvonul din bisericile crestine. Namaz Vakitleri = Orele de rugaciune Imsak = Rugaciunea din zori (de la prima geana de lumina pana la rasaritul Soarelui); Sabah = Dimineata sau rasaritul soarelui, moment care marcheaza sfarsitul rugaciunii din zori; Ogle = Rugaciunea de pranz; Ikindi = Rugaciunea dupa-amiaza, inainte de apus; Aksam = Rugaciunea de seara, dupa apusul Soarelui; Yatsi = Rugaciunea de Noapte, inainte de miezul noptii. Cel putin asta stiu ca semnifica cele 6 ceasuri. Daca ma insel, imi cer scuze. Minaretul. Gardul geamiei. Primaria Medgidia, situata chiar vis-a-vis de geamie. Primaria si geamia sunt cele mai vechi constructii din oras. Sau cel putin asa mi-a spus tatarul din geamie. Piata Decebal. Unde se afla bustul lui Dan Spataru. In aceiasi piata se afla statuia “Femeie cu harpa”, a sculptorului Ion Jalea. Cel care a sculptat toata cariera doar cu o singura mana (cealalta mana a pierdut-o in Primul Razboi Modial) Printre lucrarile sale se afla statuiele lui Spiru Haret si George Enescu din Bucuresti sau monumentul statuar “Dragos Voda si zimbrul” din Campulung Moldovenesc. Ceasul (langa statuia lui Jalea) arata bine, insa nu este functional. Restaurantul “Tanta si Costel”. Nu stiu daca exista vreo legatura cu Dan Spataru, insa Tanta si Costel sunt amintiti in textul melodiei “Vin la noi la Medgidia”, strofa a III-a: „Oamenii sunt fraţi cu ospeţia ...................... N-are rost să fugi de ei Întârzii si tu ninţel Să-i cunoşti pe Tanţa şi Costel”
  13. BogdanTimisoara

    http://www.boston.com/bigpicture/2012/10/hurricane_sandy_the_superstorm.html Consecintele uraganului Sandy, in imagini
  14. a_mic

    @Gibonu: 1. Nu am informatii pertinente despre hidrocentrala din corpul ecluzei Agigea. Singurele lucruri pe care le stiu sunt urmatoarele: - sunt operate, in baza unui protocol, de catre Administratia Canalului D-MN si Sucursala Siriu-Buzau a Hidroelectrica; - functioneaza numai in perioade cu debite foarte mari pe Dunare, debite ce patrund si in Canal; - are, daca mi-aduc bine aminte, doua grupuri de cate 2.4 MW. Mai exista o hidrocentrala, abandonata de Hidroelectrica dar, construita de TCH, in zona de est a centralei nucleare, in aval de statia de pompe. Puterea ei este tot de cca 5 MW. Aceasta a fost gandita sa asigure alimentarea cu energie de avarie a centralei nucleare in cazul unor probleme care ar fi aparut in sistemul energetic national. 2. O alta folosinta importanta a Canalului este utilizarea unei parti a debitului sau ca apa de racire pentru cele 2 grupuri de la Cernavoda. Apa este utilizata la condensarea aburului din cele doua turbogeneratoare de cate 680 MW (corespunzatoare celor doua reactoare in functiune). 3. Canalul a avut si functiuni strategice in perioada razboiului rece, fiind un obstacol antitanc extrem de eficient (lui Ceausescu i-a fost teama mereu de o invazie sovietica, la care s-a adaugat bararea posibilului transfer de trupe din URSS in Bulgaria in momentele in care Bulgaria lui Jivkov isi dorea sa devina - peste Romania - republica sovietica). 4. O mica mentiune: ceea ce frumos se vede in pozele tale si denumit "sparge-val" sunt de fapt descarcatori de torenti. Acesti descarcatori sunt prevazuti cu un fel de dinti, asezati in sah formand un ansamblu numit "rizberma", cu rolul de a disipa energia torentului. 5. Privitor la capacitatea lucrarii de a-si amortiza costurile, este corect spus ca, acordand-o cu folosinta principala a lucrarii (transport marfuri), va dura cateva sute de ani. Dar, exista beneficii necuantificabile, respectiv: alimentare cu apa a centralei nucleare, folosinta irigatiilor, alimentarea cu apa a uneia din cele mai mari fabrici de ciment din Romania (Medgidia), alimentarea cu apa a localitatilor riverane (fie si doar industriala) si, nu in ultimul rand, beneficiul turistic pe care aceasta lucrare il aduce. Probabil ca mai sunt si altele dar, nu imi vin in cap acum. Ca o concluzie: mult distinse, m-ai incantat! Iar asta, cu atat mai mult cu cat cariera mea profesionala cam acolo a inceput :). Iti doresc sa ai parte de cat mai multe drumuri minunate si sa te tina puterile (si rabdarea) sa ne povestesti despre ele.
  15. Geordan Corvette

    @gibonu...chapeau bas! Acu' cu referire la canal Necesitatea canalului a aparut de multisor, inca in secolul 19, cand Comisia Dunarii (cu sediul la Sulina) semnala faptul ca indiferent de gradul de dragare a bratelor Deltei, pescajul navelor care ar fi fost necesare sa tranziteze era prea mare. Primele lucrari la canal au inceput in anii '30, pe vremea lui Carol II. Traselul ales nu a fost utilizat ulterior de canalul lui Dej, ci pastrat partial de actualul canal. Utilitatea canalului tine atat de capacitatea de tranzit a barjelor (mult mai mare decat pe bratele Deltei), scurtarea traseului, cat si de faptul ca nivelul apelor se pastreaza relativ constant, ceea ce nu se poate asigura pe vechiul traseu. Mai mult decat atat, canalul a fost construit simultan cu alte entitati economice, destinate sa "lucreze" integrat. Astfel,tot in acea perioada au fost construite danele sudice ale portului Constanta, unde se aduce minereu, carbune, cocs (actualmente Comvex SA, cel mai mare operator portuar de marfuri vrac din Marea Neagra), danele de incarcare a barjelor (tot de Comvex tin) precum si combinatul siderurgic de la Galati. Canalul urma sa faciliteze accesul minereului si carbunelui catre: Galati, Calarasi, precum si termocentralele din tara. De asemenea, accesul marfurilor dinspre si spre portul Constanta, si mai departe spre Europa Occidentala (Canalul Rin-Dunare-Marea Neagra) unind astfel Marea Nordului de Marea Neagra. Nu in ultimul rand, canalul avea un rol important in sistemul de irigatii
  16. RaduSpeedy

    "Roate" noi in peisaj :D Roti Peisaj Si un testride pe o urcare mai deosebita :P
  17. LucianTheOne

    Una din preferatele mele, daca nu imi era mare cadrul o pastram. O frumusete de Triumph din oţel, in stare foarte buna, fara nici o zgarietura. Am construit-o pentru un client mai peretentios care a pus ochii pe butucul meu Nexus 8 si l-a vrut neaparat. Am cam oftat dupa butuc, dar nu-i bai, deja am gasit altul. Aripi tip sandviş, şa lata cu gel, lumini fata-spate la dinam. Frane cantilever fata-spate, cu saboti, manete si camasi noi sunt foarte eficiente. Antifurt prins de cadru.
  18. Mr Pit

    http://www.mbr.co.uk/wp-content/uploads/2012/07/12e180074.jpg
  19. gibonu

    @ VladG Multumesc frumos. Cu cea mai mare placere. M-as bucura ca povestea asta sa te ajute, ca minima documentare, pentru o tura in zona. Duminica, 21.10.2012 – Partea I-a. Medgidia – Mircea Voda Gara – Saligny – Cernavodă 37 km La parterul hotelului in care am stat era un restaurant. Si dupa cum m-am asteptat, sambata seara era o nunta. Insa hotelul era foarte bine izolat fonic, astfel incat doar se auzea in surdina muzica de la nunta. Desi mi-am propus sa ma trezesc la ora 07.00, la ora 08.20 dormeam ca valiza-n gara. Am fost trezit de cineva care ciocanea discret la usa. Era chelnerul de la restaurant, cu menu-ul de la micul dejun in mana. Omu’ s-a scuzat si mi-a spus ca petrecerea de la nunta inca nu s-a terminat. Mi-a intins menu-ul, rugandu-ma sa-i comand micul dejun pe care urma sa mi-l aduca in camera. I-am spus ca nu-i nicio problema, ca cobor eu la micul dejun si ca nu ma deranjeaza ca nunta inca nu s-a terminat. Chelnerul s-a mai scuzat inca odata si mi-a spus ca ma asteapta, la ce ora vreau eu. La ora 09.00 am coborat in restaurant. Nunta se terminse, nuntasii plecasera, acum se stangeau boxele si se dadea cu matura. Am intrebat de curiozitate daca asa sunt in general nuntile la Medgidia si am aflat ca in mod normal se termina pe la orele 05-06. Asadar, nunta asta a fost o exceptie. Micul dejun identic cu ziua anterioara. Dupa micul dejun am platit cazarea si i-am spus chelnerului ca ma duc sa-mi stang lucrurile si ca eliberez camera. L-am mai intrebat daca pot lasa masina in parcarea hotelului pana dupa-amiaza. Am fost asigurat ca nu este nicio problema cu parcare si ca eliberarea camerei nu este o urgenta. Frumos din parte lor. Camera, cu tot cu bicicleta. Inainte de a merge pe malul Canalului, m-am mai plimbat putin prin Medgidia, catre iesirea din oras spre autostrada A2. Intr-un parc (Parcul Posta dupa Google Maps) am remarcat doua busturi. Mehmet Niyazi, a fost poet, jurnalist, profesor, lider al comunitatii tatare din Dobrogea. Este inmormantat in Medgidia, unde a trait mult timp. Ataturk nu are nevoie de nicio prezentare. Monumentul Eroilor Sarbi, din cimitirul ortodox din Medgidia. Placile de la baza scarii. Inscriptia bi-lingva. Stema Regatului Sarbilor, Croatilor si Slovenilor. Se pare ca este cel mai mare monument militar sarbesc din afara Serbiei. Este ridicat in memoria sarbilor, croatilor, bosniacilor si slovenilor care au luptat in Primul Razboi Mondial, alaturi de armata romana in Dobrogea, in 1916. Voluntari au fost organizati sub forma unei divizii in armata tarista. In afara se sarbi, restul componentilor erau prizoneiri sau dezertori din armata austro-ungara. Au ales sa lupte sub comanda sarbeasca deoarece Serbia era singurul stat independent din viitorul Regat al Sarbilor, Croatilor si Slovenilor. Ofiterii acestei divizii de voluntari erau sarbi, proveniti din armata sarba care se afla refugiata undeva pe langa Salonic. Interesant este faptul ca pentru a ajunge de la Salonic la Odesa (locul in care se alfa in pregatire divizia de voluntari) acei ofiteri au trebuit sa faca un ocol maritim prin Egee – Mediterana – Gibraltar – Atlantic – Canalul Manecii – Marea Nordului – Atlantic pana la Murmansk, apoi au continuat calatoria cu trenul pana la Odesa. Mai multe detalii despre acest monument se gasesc aici: http://www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/voluntari-sarbi-frontul-romanesc-dobrogea Dupa ce am plecat de la monument, fiind cu palaria in cap, am fost intrebat de doi copii ceva de genul “nenea, dvs. sunteti caiboi”. Tot in cimitrul ortodox din Medgidia se afla parcela ostasilor sovietici. Steau rosie din varf a disparut. Inscriptia de la baza. Stemele unor state care nu mai exista. Mormintele cu stea rosie. Sergent Mihailiuc Ivan (sper ca am citit bine). Se observa ca si in cimitirele miltare sovietice, la fel ca si in cele germane sunt inscrise datele de nastere si deces. Fata de cimitirele militare ale Commonwealth-ului sau americane, unde este scrisa doar data decesului. Plăcuţ-bilingv in romana si turca. Din nou despre Ataturk. Traditiile se pasteaza.
  20. kriss

    Exista 3 tipuri de oameni pe Pământ: cei care ştiu să numere şi cei care nu ştiu să numere.
  21. gibonu

    @ moromete Cu cea mai mare placere. Sunt bune si aspectele colaterale legate de Canal. @rotax Poate nu m-am exprimat eu corect sau coerent. Insa chiar nu stiu cum ai ajuns ca concluzia ca am mers "pana la Medgidia pe A2 pe bicicleta" . Sambata, 20.10.2012 – Partea a VII-a. Medgidia – Castelu – Poarta Alba – Murfatlar – Monumentul de la Staja – Agigea – Lazu – Constanta. 63 km Calitatea drumului mai scade. Plus ca mai apar si niste zone scurte cu balti. Avand in vedere faptul ca restul drumului era uscat, acele balti nu au fost o problema. Insa, daca restul drumului nu era uscat, atunci era mai nasol. In sensul ca pe jos este o argila pacatoasa, care se lipeste imediat de bicicleta. Convoi de 6 barje. Ansamblul de 2 barje dispuse una langa alta se numeste FILĂ. Ansamblul de file, dispuse una in spatele celeilalte se numeste DANĂ. Asadar, convoiul din pozele de mai sus era dispus in filă dublă, dană tripla. Ansamblul filă dublă, dană tripla constituie lungimea maxima pentru a putea trece prin ecluze. Sau cel putin asa se spune in filmul de prezentare a Canalului. Impingatorul convoiului de barje, sub pavilion german (desi Colmar este in Franta). Daca impingatorul se ducea la el acasa, avea ceva de mers. Sant pentru scurgerea apei. Spre Agigea. Din nou cuburi de ciment. Sparge-val curbat, pe malul nordic. Ultima bucata a Canalului (deja se vedea podul rutier de la Agigea). Podul vazut de aproape. Cele doua macarale albastra de langa pilon, desi par macarale portuare sunt pe pneuri. Erau pregatite pentru lucrarile de reparatie ale podului. Aici se termina drumul de pe malul canalului. Pe langa ghereta (unde nu era nimeni) exista un loc de trecere pentru pietoni. Pe podul de la Agigea, directia Lazu – Constanta. Din pacate, poza cu ecluza de la Agigea n-am mai apcat sa fac din cauza intunericului. In Lazu a inceput sa ploua usor, asa ca am scos geaca de ploaie. Ploaia s-a oprit la intrarea in Constanta, insa n-am mai stat sa dau jos geaca de ploaie, pentru ca ma grabeam sa ajung la gara, ca sa prind trenul catre Medgidia de la ora 19.36. Am ajuns in gara cu vreo 10 minute inainte de plecarea trenului. Am incercat sa-mi iau si bilet pentru bicicleta, insa casiera de acolo nu a stiut sa butoneze computerul incat sa printeze biletul (pentru bicicleta). Oricum, s-a straduit sa ma ajute pentru ca a avut o conversatie cu colega de genul “Fată, la personal dam bilete de bicicleta?” Pana la urma, mi-a recomandat sa vorbesc cu nasu’ in tren. In tren, spre Medgidia. La un moment dat, la o manevra mai brusca a trenului bicicleta s-a intins la orizontala. Pe holul vagonului era intuneric, asa ca n-am vazut ca din buzunarul lateral al gentii de ghidon a cazut setul de imbusuri. Noroc ca l-a vazut nasu’ (cu lanterna). Apoi, bineinteles ca m-a intrebat de biletul de bicicleta. I-am spus de recomandarea casierei din gara. Nasu’ mi-a raspuns “Hai, da si tu de-o tuica”. A fost multumit cu 5 lei (mai ales ca mi-a gasit si setul de imbusuri pe podeaua vagonului). In gara la Medgidia, probabil de-o varsta cu Canalul. Si instructiunile de utilizare. Din gara, urmatoarea oprire a fost la carciuma Tanta si Costel. Ziua s-a terminat cu o tochituta (cam putina carne) si un spritz. As fi baut un Murfatlar, ca doar eram langa podgorie. Insa in menu erau doar sortimente dulci sau demi-dulci.
  22. xemax

    Era si un topic pe tema asta, da' nu-l mai gasesc acuma:
  23. gibonu

    @ Trevizes Poate nu m-am exprimat corect. Am spus ca estimarea perioadei de amortizare unei astfel de constructii este relativa. Pot sa apara multi factori care sa schimbe estimarea initiala (cum ar fi o criza economica). In rest, banuiesc ca oricine este de acord cu faptul ca constructia Canalului "a fost o megalomanie si propaganda politica, s-a lucrat cu voluntari, cu armata, in nici un caz nu s-au urmarit criterii economice". La fel ca si constructia Transfagarasan-ului. Cu toate astea, cel putin din punctul meu de vedere, atat Canalul cat si Transfagarasan-ul sunt niste lucrari de inginerie care merita admirate. Admirate din punctul de vedere al executiei tehnice nu al criteriilor economice. Sambata, 20.10.2012 – Partea a VI-a. Medgidia – Castelu – Poarta Alba – Murfatlar – Monumentul de la Staja – Agigea – Lazu – Constanta. 63 km Monumentul Tineretului de la Straja este amplasat undeva deasupra Canalului. Pentru a ajunge la monument se paraseste malul Canalului pe un drum care urca vreo 2-300 de metri in lungime. Drumul care urca iese in camp, apoi se vireaza stanga catre monument. Drumul din camp. Spre monument. Sparge – val vazut de sus, inainte de monument. Monumentul. Realizat de catre artistul Pavel Bucur si ianugurat in primavara anul 1988. Simbolizeaza un inger fara aripi si a fost construit din fondurile UTC (Uniunea Tineretului Comunist). Se pare ca UTC-ul a asigurat fonduri pentru constructia a 10 km din lungimea Canalului. Statuia are 38 de metri inaltime iar soclul pe care este amplasat are aproximativ 10 metri inaltime. Inaltimea soclului se obsesva mai bine in poza de mai jos, comparativ cu bicicleta. Soclul pe care se afla statuia este triunghiular. Pe fiecare latura a triunghiului era cate un basorelief din bronz, infatisand probabil scene similare cu mozaicul de langa Poarta Alba. Fiecare basorelief de bronz cantarea in jur de 15 tone. Toate basoreliefurile au fost furate iar o parte dintre ele au fost recuperate de la un centru de colectare a fierului vechi din Calarasi. Statuia este construita din placi de inox, montata pe un schelet metalic solid. Conform artistului, monumetul de la Straja este al doilea monumet din lume de acest fel, dupa Statuia Libertatii de la New York. Toate informatiile legate de monumetul de la Straja le-am gasit intr-un interviu cu artistul plastic. http://www.adevarul.ro/locale/constanta/Constanta-monumentul_tineretului-Straja-statuia_libertatii-canalul_dunare-marea_neagra-pavel_bucur-jaf-bronz-basorelief-ceausescu_0_649735537.html# Priveliste asupra Canalului de la monument. Spre Agigea. Spre Murfatlar. Inclusiv podul peste Canal al autostrazii A2. Monumentul se vede foarte bine si de pe autostrada. Stol de pescarusi. Pe care nu ii deranja prea mult vantul care sufla cu putere. Langa monumet ogorul se muncea chiar daca era sambata dupa-amiaza. Drumul care coboara pe malul Canalului, altul decat cel pe care am urcat. Monumentul ramane in urma, iar eu continui alergarea spre Agigea.
  24. gibonu

    Sambata, 20.10.2012 – Partea a VI-a. Medgidia – Castelu – Poarta Alba – Murfatlar – Monumentul de la Staja – Agigea – Lazu – Constanta. 63 km Drumul pe malul sudic al Canalului devine mai ingust. Malul taluzat cu cuburi de beton. Dupa cuburi urmeaza o bucata cu grinzi de beton. Alternanta cuburi – grinzi. Lucrari la taluzul Canalului. N-am inteles prea bine, insa se pare ca grinzile vor inlocui cuburile. La santierul din poza de mai sus am avut singura intalnire cu cainii. Initial au venit destul de fiorosi spre mine, insa s-au calmat repede cand au auzit fosnetul pungii apoi au primit painea pe care o cumparasem din Medgidia, tocmai pentru astfel de intalniri. Malul nordic al Canalului. Probabil puncte de supraveghere, fiind destul de multe de-a Canalului. Iar scara de acces ori nu a fost montata ori a ajuns la fier vechi. Calitate drumului ramane buna. Pe malul nordic, probabil pentru a dimunua forta apei care vine de pe camp atunci cand ploua mult. Parca sparge-val se numeste. Autostrada A2, vazuta din lateral, si de jos. Pe bucati scurte se pierde contacul vizual cu Canalul. Sparge-val pe malul sudic. Pe fundal, incepe sa se vada mai bine Monumentul Tineretului de la Straja.
  25. a_mic

    Felicitari pentru tura, Giboane. Te-am invidiat si, de nervi, am plusat la fiecare post. Este impresionant ce se stie despre detinutii politici ce au lucrat in prima faza a canalului. Istoria Romaniei secolului 20 s-a scris cu mult prea mult sange nevinovat... Ca sa ies din starea aceata, am sa va spun: - Canalul Midia - Navodari a fost umplut cu apa inainte de finalizare. Ceausescu l-a inaugurat intr-o barcuta pentru ca a impus un termen nerealist pentru terminare. Canalul era plin cu bolovani din derocari, el a mers cu o barcuta cu chila plata (pescaj redus) dupa care canalul a fost golit si excavatoarele au reluat lucrul; - localitatea Murfatlar s-a numit o vreme Basarabi datorita incapacitatii lui Ceausescu de a-i rosti in mod corect numele: el ii spunea "MUFLATAR". A dispus schimbarea numelui localitatii. Din 1991 localitatea a redevenit Murfatlar. - la studiile realizate pentru ecluze, cu umilinta unui incepator, am participat.
  26. Mircea PF

    Iesiti la o plimbare prin Faget pana nu incep ploile!
  27. gibonu

    Sambata, 20.10.2012 – Partea a V-a. Medgidia – Castelu – Poarta Alba – Murfatlar – Monumentul de la Staja – Agigea – Lazu – Constanta. 63 km Biserica “Nasterea Maicii Domnului” din Murfatlar, situata in apropierea iesirii spre Canal. Intrarea in curtea bisericii, in care se afla amplasata toaca. Despre biserica. Anunt important pe usa bisericii. Banuiesc ca pct. nr. 5 se refera la barbati. Tot prin curtea bisericii. Geamia din Murfatlar. Podul peste Canal. Prinderea intre partea superioara si cea inferioara. Vedere de pe pod, spre Poarta Alba si spre Agigea. Practic de aici incepe partea cea mai spectaculoasa a Canalului. Inainte de a cobora din nou pe malul Canalului, m-am abatut putin pe la ansamblul rupestru Basarabi si pe la lacul din cariera de creta. Ambele sunt situate pe malul sudic al Canalului, imediat dupa ce se iese de pe pod. Lacul nu este vreo minune. Iar la Ansamblul rupestru Basarabi n-am observat nicio miscare prin curte. Am coborat din nou pe malul Canalului si am continuat alergarea spre Agigea. Bucata Murfatlar – Agigea am parcurs-o pe pe malul sudic al Canalului. Podul de la Murfatlar vazut de jos.
  28. gibonu

    Sambata, 20.10.2012 – Partea a IV-a. Medgidia – Castelu – Poarta Alba – Murfatlar – Monumentul de la Staja – Agigea – Lazu – Constanta. 63 km Inapoi spre malul nordic al Canalului Dunare – Marea Neagra. Podul de cale ferata si nacela vazute mai de aproape. Podul rutier pe care l-am treversat (peste Canalul Poarta Alba – Midia Navodari). Intersectia Canalelor vazute de pe celalalt mal. Sant betonat, paralel cu drumul. Malul pietruit al Canalului, spre Poarta Alba, si spre Murfatlar. Pauza la borna fluviala care indica ca mai sunt 28 km pana la Agigea. Cel putin pe Google Maps atat arata. Spre Murfatlar. Trafic pe canal. Undeva pe la jumatea drumului intre Poarta Alba si Murfatlar, pe malul sudic se afla un mozaic (surprinzator de bine pastrat) care surprinde diverse etape de executie ale Canalului. Gramada de fier vechi in portul Murfatlar (fost Basarabi). Scurgere. Intarea in Murfatlar de pe malul nordic al Canalului.
  29. gibonu

    @ moromete Cu cea mai mare placere. Daca crezi ca poti completa povestea cu informatii mai putin cunoscute, te rog nu ezita. Sambata, 20.10.2012 – Partea a III-a. Medgidia – Castelu – Poarta Alba – Murfatlar – Monumentul de la Staja – Agigea – Lazu – Constanta. 63 km Sub podul rutier de la Poarta Alba. De aici, trebuia sa urc in soseaua asfaltata (DN 22C) pentru a treversa pe pod Canalul Poarta Alba – Midia Navodari. Prima optiune era sa urmez drumul de macadam care trece pe sub pod, face o bucla apoi iese, dupa cateva sute de metri in soseaua asfltata. A doua opriune era sa urc pe scara de la baza podului. Am ales cea de-a doua optiune, iar planul inclinat din stanga scarii a fost foarte util pentru impins bicicleta. Intrarea pe pod. Semicercul partii superioare. Prinderea intre partea superioara si cea inferioara. Podul feroviar. Si nacela care culiseaza pe sub pod. Stol de porumbei. Canalul Poarta Alba – Midia Navodari. Si Monumentul Memorial Poarta Alba. Monumentul se afla chiar la intrarea in Poarta Alba, la vreo 500 m stanga fata de DN 22C, venind directia Medgidia – Constanta, fiind perfect vizibil din drumul national (inclusiv drumul de acces). Poza de mai jos este facuta din DN 22C. Intrarea in curtea Monumentului. Placile de langa intrare. Monumentul. Modulele verticale Columbia (Cernavoda) – Saligny – Medgidia – Poarta Alba – Noua Culme – Galesu – Peninsula – Midia – Constanta reprezinta locatiile fostelor colonii de munca ale detinutilor politici. Vizitarea este gratuita si fiecare vizitator primeste un pliant explicativ. Iar la final, vizitatorii sunt rugati sa scrie cateva cuvinte intr-un fel de carte de impresii. Avand in vedere ca nu se percepe o taxa de vizitare, probabil cele cateva randuri scrise in cartea de impresii sunt singura posibilitate a avea o evindenta a numarului vizitatorilor. Una peste alta, initiativa construirii si intretinerii monumentului este laudabila. Indicator (pe DN 22C) spre manastirea ridicata in memoria detinutilor politici care au murit in coloniile de munca de la Canal.
  30. gibonu

    @ Claudiu Moga Multumesc frumos. Nu stiu in ce masura prezentarea este superba, insa sper sa fie utila. Sambata, 20.10.2012 – Partea A II-a. Medgidia – Castelu – Poarta Alba – Murfatlar – Monumentul de la Staja – Agigea – Lazu – Constanta. 63 km Canalul vazut pe podul de la Medgidia, directia Agigea. De pe pod am coborat pe malul nordic la Canalului (sau malul stang, in directia de mers Medgidia – Agigea). Se coboara de pe pod, se trece pe sub pod, apoi se ajunge la gara. In fata garii este o strada (str. Plopilor daca nu ma insel) care duce direct pe malul Canalului. Drumul de pe malul Canalului, langa intrarea de langa gara Medgidia. Probabil Capitania portului Medgidia. Radarul de pe cladire nu cred ca functiona (nu se invartea). Macarele portuare. Fabrica de ciment Medgidia. Pod de cale ferata care cred ca deserveste doar fabrica de ciment. Drumul este bun in continuare. Medgidia ramane in urma. Spre Poarta Alba. "Front de asteptare", insa deocamdata nu era nimic acolo. Supraveghere si semnalizare pe Canal. Bifurcatie. In stanga Canalul Poarta Alba – Midia Navodari iar in dreapta Canalul Dunare – Marea Neagra. Podurile (feroviar si rutier) de la Poarta Alba.
  31. nemo_sps

    Salut, ma afisez si eu cu ancora mea de otel branduita egocentrist: Cadru de otel 60 cm cromat integral. L-am primit revopsit si nu stiu ce pedigree are asa ca mi-am permis sa-l decapez/revopsesc. Are bb italian si cam 2250g fara vopsea. Furca otel tip Precisa pe la 800 g Echipata complet Campa Veloce 2011 Roti Campa Khamsin Anvelope Kenda Kadence - ~200g/buc Tija e pe 26.8 Promax. Singura decenta pe care am gasit-o cu diametrul asta. ~250g Pipa 3ttt pe 25.4/26.0 - 190 g Ghidon Bontrager SSR compact, prindere 26.0 ~250g Sa foarte ieftina, o aveam in casa. ~300g Pedale SPD/platforma tot ceva obscur. Au venit cu o bicla mai veche dar isi fac treaba. Ghidolina piele naturala taiata si cusuta la un pielar. Cautam ceva negru perforat (piele volan) dar mai avea o bucata foarte mica. Pana reface stocul folosesc ce avea. Asa cum apare in poza are cam 9,5kg. Nu vad unde as putea taia din greutate fara costuri mari. Alta sa si alte pedale scad max 200g
  32. Pandy

    Uite așa arată o bicicletă murdară :)
  33. h3x0r

    Ma indoiesc de cele 10 kg. ;)
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up