Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 09/03/2013 in all areas

  1. raresr10

    Care este asemanarea intre un preot si un proxenet? Ambii spun mergi cu domnul .
  2. Nightwork

    Iarasi nu merge. Ridicarea masinilor se poate face si altfel, nu neaparat de terti, nu neaparat pagubos pentru primarii. Ca e implementata prost e o problema, dar asta nu inseamna ca ideea in sine e proasta. Faptul ca platesti mai mult la ridicare decat atunci cand depasesti viteza legala n-are nici o treaba. Prima e stabilita de primarie, a doua prin lege. Nu e nimic penibil. Vorbim aiurea, iarasi. Nu plateste nici unul dintre noi taxe ca sa ai tu parcare in detrimentul altora. Nu poti sa platesti taxe pentru un privilegiu de care beneficiaza doar o parte a populatiei (exceptand taxele ce tin de solidaritatea sociala, gen ajutoare sociale etc.; dar alea nu sunt privilegii). Deci eu nu platesc taxe ca sa-ti faca tie parcare (desi asta se practica in Bucuresti, unde parcarile sunt in top3 prioritati la primaria generala si la cele de sector); daca vrei parcare, platesti in plus; la fel, vrei masina, ar trebui sa platesti in plus. Avand in vedere conditiile in care traim in Bucuresti, ar trebui sa platesti foarte mult in plus. Spatiul e limitat si cand tu te folosesti de o parte din spatiul urban pentru a-ti depozita conserva, automat le iei spatiul celorlalti (se subintelege ca nu pentru a-si parca ei masinile, sper; vorbim de spatiul public sau semi-public). E o logica simpla si foarte buna, bineinteles, daca nu crezi ca totul ti se cuvine numai tie.
  3. RaduB

    Ba da, are doua carti de colorat.
  4. Dr2005

    Cu scuze că ,,redeschid" un topic abandonat de câteva luni, biletele de tren nu se mai combină de vreo 2 ani. Acum dacă schimbi 2, 3, n trenuri primeşti 2, 3 sau n bilete. Evident, nu se mai însumează distanţele, deci te costă mai mult (logic 2 bilete de 60 km costă mai mult decât unul sungur de 120 km). Pentru bicicletă vei primi câte un bilet pentru fiecare tren. De exemplu, la un Târgovişte - Bucureşti cu schimbare la Titu o să dai 10 RON pentru biclă (adică 2 bilete de tren Regio de câte 5 RON fiecare). Bine, de obicei tanti de la ghişeu o să îţi spună ,,vă dau dacă vreţi, dar mai bine vă înţelegeţi cu şeful de tren, că nu cred că se merită să plătiţi atâta". Şeful de tren n-a comentat nimic şi nici nu a cerut bilet sau bani de-o bere. În schimb, pe alte rute (cu deosebire Valea Prahovei) se face exces de zel. Evident, navetiştii cu câte un DHS obosit scapă (de fapt, ăia nu cred că plătesc nici pentru ei, d'apoi pentru biclă). Dar eu dacă merg cu un DHS la fel de obosit da' mă vede naşul cu pantaloni de ciclism şi bilet până la Sinaia/Predeal imediat mă ia la verificat... Se poate lua bicicleta în orice tren, la clasa a doua, cu condiţia să nu deranjeze pe ceilalţi călători. La trenurile fără vagoane de biciclete* biletul se emite manual (adică casiera introduce manual datele în calculator, primind un mesaj de avertizare că trenul nu are vagon cu locuri pentru biciclete). La cele cu vagon de biciclete pe diagramă se emite automat, dar tot trebuie să stea tanti să introducă manual seria biletului biciclistului, biletul de bicicletă fiind valabil doar însoţit de biletul biciclistului, ar cărui număr apare în rubrica ,,Motiv" de pe biletul de bicicletă. *) Fără vagoane în sistemul electronic de rezervare... dar realitatea de acolo nu prea corespunde cu cea din tren, în sensul că sunt trenuri care au vagon de biciclete în compunere dar nu apare pe diagrama din sistem şi trenuri care apar acolo cu vagon de biciclete dar fizic nu îl au, gen celebrul 2801/2802 Sibiu - Mangalia, care nu prea are cum să aibă vagon de biciclete, pentru că necesită 2 garnituri, iar vagoane etajate cu loc de biciclete sunt doar 3, din care 2 fac Valea Prahovei, iar al treilea, de regulă, tot pe Valea Prahovei se plimbă. La vagon de dormit cred că o poţi băga în cabină cu tine, nu cred să comenteze naşul, dar s-ar putea să comenteze colegul de compartiment (dacă nu ai norocul să nimereşti singur într-o cabină), pentru că ocupă tot spaţiul. La fel şi la cuşetă (mai ales că acolo sunt 4 sau 6 paturi, în funcţie de amenajare). Concluzii: - la CFR Călători: 5 RON la R, 10 RON la IR, la IC teoretic nu ai voie cu biciclete; se emite câte un bilet de bicicletă pentru fiecare tren, deci dacă schimbi 2 trenuri plăteşti 2 bilete pentru bicicletă - la Regiotrans: între 3 şi 20 RON, în funcţie de distanţă: http://www.regiotrans.ro/tarife/tarife-diverse.pdf , indiferent de rangul trenului - la TFC: 50% din preţul biletului întreg pe ruta pe care circulă posesorul bicicletei - la Regional: de la 2 RON până pe la vreo 10, după distanţă şi nişte criterii doar de ei ştiute (adică doar de softul de pe tableta naşului)
  5. BogdanTimisoara

    Doamna croseteaza calcaiu', nu ca altii :D
  6. killer_fan

    awesome! poate mai ramane putina si pt doamna care croseteaza ciorapi.
  7. Nightwork

    Uau! Tocmai cand ziceam ca nu poti scoate o prostie mai mare, iat-o ca a si venit.
  8. Trevizes

    Eu stiu parcari private care nu au tarife asa de mari, nu sunt asa de complicate/ costisitoare / subterane si sunt absolut goale. Bucuresteanul vrea sa parcheze gratis si cat mai aproape de unde are treaba.
  9. wirespot

    Dar bicicleta şi autovehiculele nu sunt egale în trafic. Se deplasează în complet altă plajă de viteze şi bicicleta poate face manevre laterale mult mai rapid (şi deci mai suprinzător) decât un autovehicul. Stilul de mers rezultat diferă radical. A insista să amesteci trafic auto şi de biciclete pe aceleaşi benzi este un efort pentru toţi cei implicaţi, nu are niciun rost să ne prefacem că nu-i aşa. Orice veteran al ciclismului în traficul bucureştean ştie foarte bine cum trebuie procedat pentru a-şi mări siguranţa, controlând banda în punctele cheie. Dar la fel de bine ştie că procedând aşa se expune la (1) reacţii neplăcute din partea şoferilor şi (2) risc crescut când dă de şoferi care forţează trecerea. Evident că participanţii la trafic se pot adapta, deja au făcut-o după cum s-a putut şi e inutil să speri la mai mult. Stilul de condus e produsul mediului, un oraş supra-aglomerat unde nu se ia nicio măsură pentru decongestionarea traficului va produce şoferi (şi ciclişti) agresivi şi care "se descurcă". Nu-mi e clar la ce fel de miracol te aştepţi, ce crezi că o să schimbe din senin atitudinea asta.
  10. Trevizes

    Si eu tot de mijloc de transport vorbeam, iar impartirea cu carnet, fara carnet, ai facut-o si tu, acum te surprinde. Ca ultim argument, am curajul sa pariez ca masurand kilometri parcursi de un biciclist si cei parcursi de un sofer in traficul de Bucuresti, pe orice interval de timp doresti, biciclistul va avea mai multi. Ca sa nu mai zic ca si strazile le cunoaste mai bine, implicit si intelegerea semafoarelor. Si atunci de unde mai multa experienta practica? Doar din detinerea unui carnet? Conteaza kilometri facuti pe bicicleta in trafic si expunerea practica la cat mai multe situatii. Tot din observatiile mele: soferii care nu sunt biciclisti, chiar daca merg regulamentar si se comporta civilizat, au un disconfort in prezenta unui biciclist. In principiu e deranjat ca ii fura din spatiu si il obliga la manevre suplimentare, il forteaza sa fie mai atent sa nu-l accidenteze si traiectoria biciclistului e uneori mai putin previzibila. Este insa doar o problema de adaptare si mentalitate, pentru ca daca l-ar considera egalul sau in trafic, nu ar mai fi nimic deranjant.
  11. Nightwork

    E pacat si stupid ca cei care posteaza si comenteaza aici nu se obosesc sa citeasca ce s-a discutat cu 2-3 pagini in urma. Ne repetam la nesfarsit. S-a discutat deja de nspe ori de ce trecutul pe rosu (si ala pe trecere, pana la urma) nu e o "mizerie"; de casca nici n-are rost sa discutam. Eu nu o sa ascult niciodata ce imi spune un sofer. Scoala de soferi imi foloseste foarte mult pe bicicleta numai ca sa ma feresc de soferi. Trec pe rosu si pe trecere daca nu am alta posibilitate, asigurandu-ma inainte si nu vad nici o problema cu asta; nu port casca, merg tare dar stiu foarte bine sa controlez bicicleta si evaluez foarte bine situatiile din trafic asa ca in 6-7 ani de mers prin Bucuresti n-am avut decat 2-3 cazaturi minore. Mi se pare mult mai grav sa vad zilnic zeci sau chiar sute de masini care taie benzile, nu semnalizeaza, claxoneaza ca nebunii, merg cu mult peste viteza legala decat sa vad unul sau doi biciclisti care trec pe rosu sau merg pe alte benzi decat banda 1. Sunt mai putin ingrijorat de "imaginea biciclistilor" decat de faptul ca masina si soferia sunt in continuare vazute atat de catre oameni cat si de autoritatile publice ca principala forma de mobilitate. Zic din nou ca sunt mai multi soferi decat biciclisti pe aici, sau sunt mai multi cei care sunt in primul rand soferi si numai apoi biciclisti. Masina/sofatul/soferii ar trebui sa fie un fel de second- sau third-class citizens in mediul urban. Pana nu intelegem asta, schimbam topicul in "Soferii dau sfaturi (de supravietuire) biciclistilor"?
  12. meridan

    Madalin, tu n-ai teme de vacanta ? :-@
  13. Mr Pit

    :))) ce fata de nevinovat are al-mic
  14. Mr Pit

    In m-tii Apuseni :bici-1:
  15. nerazzurru

    Niciunde in lumea astea nu exista niste zgarieturi dupa un spate.
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up