Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 09/03/2013 in all areas

  1. meridan

    Foarte corect dar de ce sterilizati si nu eutanasiati ? Daca ii tai ouale ii raman coltii. Mie mi-e frica ca ma musca, nu ca ma f.te ...
  2. O tură frumoasă pe culmea munților Nemira 43km, diferență de nivel +1400m / -1700m Acces din com. Brețcu / Tg Secuiesc sau com. Oituz / Onești. Retragere prin Valea Uzului / Eghersec sau Dărmănești / Comănești. Surse de apă: lângă stâna de sub vf. Nemira (100m în dreapta potecii) și în zona Farcu Mare / Mic (izvor pe potecă) Track GPS Harta Nemira Traseul Prima jumătate, până la Șandrul Mare este pe un drum de culme “întreținut” de ATV-uri și 4x4, perfect pentru ciclism, stil XC. De pe Șandru până jos, la Poiana Uzului traseul este pe potecă alpină suficient de largă, iarăși perfect pentru MTB, stil AM ;-) Cicliștii din poze: Andrei S. (11 ani), Iuliu C. și Catalin S. (tată, fotograf amator și povestitor) Zona este deosebit de frumoasă, foarte puțin umblată, perfectă pentru MTB. Pădurea alternează cu golul alpin în mod ideal astfel că a fost o plăcere să pedalăm chiar și în căldura din iulie. Am pornit din pasul Oituz spre Nord pe marcajul bandă roșie. Marcajul este vizibil, proaspăt aplicat dar puțin cam rar pentru MTB. Mai ales în zonele de bifurcație din șei de multe ori trebuie să te orientezi fără marcaj dar în cel mult 100m întâlnești un marcaj de confirmare. După ce am trecut de cota 1000 am găsit afine pe săturate. De multe ori pentru noi timpul s-a oprit în loc, la fel și pedalatul, întegrându-ne în natură. Până la urcarea pe Șandrul Mare, traseul este relativ ușor, urcarea susținută dar nu abruptă alternează cu coborâri scurte. "Checkpoint-uri" dese și distracție lângă vârfurile Mailat, Boca, Ghepar, Ceangăul… Urcarea pe Șandrul Mare (1640m) este solicitantă, cu puțin push (sau mai mult...) Info orientare traseu: Traseul marcat ocolește vf. Șandru. Noi am urmat drumul de ATV, am ieșit pe Șandru (marcaj cruce roșie), am făcut o poză și ne-am întors la marcajul de culme (bandă roșie/albastră). Devierea este de cca 200m. Punctul de deviere nu este marcat. Poteca cu marcajul banda albastră ce pornește din drumul de ATV (cca 200m sub vf. Șandru) nu este semnalizată, trebuie căutată. Se distinge clar ca potecă dar nu mai seamănă deloc cu drumul care a fost până aici. Marcajul bandă albastră este mai vechi și mai rar. Vedere de pe vârful Șandru Mare: ...și o amintire: Din Șandru traseul devine solicitant. Urcările spre vârfuri și coborârile în șei devin mai abrupte, mai solicitante dar plăcute și abordabile 100% în stil AM (pante abrupte, bolovani) Urmează vf. Țiganca, se trece pe curbă de nivel, mult sub vârf... Orientare: În zona Țiganca nu părăsiți curba de nivel și pădurea, țineți relativ stânga; există și o potecă care urcă înainte printr-un luminiș pe vf. Țiganca - exclus pt. MTB. ...apoi ajungem în șaua Nemira unde cred că tot timpul sunt rafale puternice de vânt. Vf. Țiganga și șaua Nemira (văzute dinspre Nemira Mare): Orientare: Traseul pe curba de nivel este la nivelul șeii. O urcare susținută pe curba de nivel... și am ajuns sub vf. Nemira Mare (1650m): Aici este o stână, am găsit apă iar un cioban amabil ne-a dăruit cel mai bun caș din lume... Așa l-am simțit noi la prânzul dintre brazi de unde n-am mai fi plecat. Peisajele din zona vf. Nemira sunt superbe. Andrei spunea că am ajuns în rai… Mai ales peisajele spre vest sunt deosebite prin înlănțuirea culmilor, ai impresia că nu se mai sfârșesc. Culmile sunt domoale, specifice Carpaților Orientali, de un farmec aparte. Este atâta liniște și pace aici… Chiar în aceste locuri,ciobanul ne-a povestit, la 1600m altitudine s-au purtat luptele de la Oituz și încă mai există urme de tranșee. O cruce mare de fier este amintire pentru tragedia ce a fost cândva aici. continuare...
  3. In urma cu doi ani, Majikstone, impulsionat si de ce citise pe forumul "ciclism punct ro" cum ii spun eu, vine cu propunerea de a practica cicloturismul. Ideea nu era noua dar cum eu ma consider un foarte bun strateg dar un tactician de toata jelea, era nevoie de abilitatile organizatorice ale lui Majikstone pentru ca ideea sa prinda viata. Trebuia aleasa o prada usoara. Majikstone citise pe forum ca ar fi intersant de facut un traseu de peste 200 km pe care unii l-au incercat in o zi dar cu putin succes si care putea fi impartit in doua. La vremea aceea stiam ca nimeni nu-l facuse intr-o singura zi. Acesta este traseul: http://www.mapmyride.com/routes/view/277455409 Una din particularitatile traseului este alternanta de sosea cu drum pietruit ceea ce nu-l face accesibil cursierelor. Este accesibil trekking'urilor dar cine isi ia asa ceva cand e mult mai fezabil un MTB!? Consecinta este ca viteza "de croaziera" care se poate atinge este semnificativ mai mica. O alta dilema este legata de siguranta. La o tura atat de lunga, singur, trebuie sa fii pregatit sa repari o pana sau sa faci diverse reglaje intr-o zona in care nu poti spera la un service, iar asta inseamna greutate suplimentara. Vremea in ariile: Marisel, Poiana Horea - Horea si pe valea Ariesului este adesea impredictibila, drept urmare trebuie sa fii pregatit atat pentru ploaie cat si pentru frig. Mai mult, o ploaie in primii 100 km poate creea multe probleme sezutului. Chiar daca se usuca, umezeala hipotona mentinuta de bazon degradeaza pielea si o expune iritatiilor, dar probabil nu la toata lumea. Acestea fiind spuse, ma gandeam de doi ani ca as putea face traseul dar nu ma hotarasem pana acum. In urma cu ceva vreme, unul din prietenii de facebook a declarat ca a facut traseul in sens invers. Zicea el ca in 18 ore cu pauze lungi si pozat. Eu am zis: drum de vara pana-n seara. Asta m-a ambitionat sa il fac si eu dar pe traseul initial al turei de cicloturism de doua zile facut acum un an impreuna cu Majikstone. Pentru mine, principala provocare era urcarea de la Marisel pentru ca daca acolo imi epuizam resursele intr-o abordare prea energica nu mai aveam resurse pentru restul traseului. O a doua problema era timpul pe care il voi pierde pe portiunea de la Poiana Horea la Horea, portiune care trebuia facuta pe drum neasfaltat din care 6 km de urcare destul de sacaitoare in special din cauza pietrisului. Plecarea a fost cumva pripita, motivata de perspectiva unei zile frumoase atat la Albac, cat si la Campeni, lucru rar in zone unde si cand e canicula cu cer cristal, tot se gaseste sa traga cate o sfanta de ploaie asa ca sa nu uiti care este esenta vietii. Totusi, am apucat cu o dupa-amiaza inainte sa elaborez lista cu minimul necesat, sa imi completez mini trusa sanitara, sa imi iau incalzitoare pentru picioare si sa pregatesc tot ce am considerat necesar. Planul era simplu: ma incalzesc relaxat pana la coada lacului Tarnita, ma menajez pe urcarea de la Marisel, recuperez pana la Poiana Horea, imi aloc cat timp e nevoie pentru trecut dealul la Horea dupa care recuperez catre Campeni si incerc sa mentin ritmul pe valea Ariesului. Ultima portiune: Buru - Luna de Sus, de voie. Anticipand ca voi avea nevoie de minim 12 ore pentru traseu mi-am propus sa plec la 7:00. La sase inca era bezna asa ca am bagat botul inapoi in perna si am mai motait ceva vreme. Totusi, la 7:30 eram in fata blocului gata de plecare. Prima portiune era una cunoscuta destul de bine. In jargonul nostru trebuia facuta o "coada lacului Tarnita" si o "urcare la Marisel". Am luat-o usurel in ideea de a-mi face gradat incalzirea. Pauze dese, pedalat lejer, mentinut viteza intre 25-30 km/h. Am fost preocupat mai mult de a-mi documenta, cu poze VGA, via Facebook, progresul de-a lungul traseului decat pozatul peisajului. Ora: 08:21 (3 likeuri) Gilau. Si asa a inceput. Pana aici, lejer, fara stress. Urcarea de la Marisel nu m-a mai impresionat ca altadata, am urcat-o dintr-o bucata straduindu-ma sa nu exagerez. Totusi, cand am ajuns la Crucea Iancului aveam o difuza durere musculara si o foarte usoara durere a rotulei stangi, localizata strict superficial. Stiind ca ma asteapta un drum lung am luat o aspirina efervescenta mai mult cu gandul la febra musculara. Ora: 11:35 (tot 3 likuri). Crucea lui Iancu. The point of no return. Coborand de la Crucea Iancului, eram decis ca nu ma mai intorc. pe acelasi traseu. Nu merita efortul. Am coborat prudent pana la rascrucea spre Poiana Horea. Sperantele mele de a recupera pe acea portiune s-au cam spulberat. Drumul permitea viteze de la 30-60 km/h. In practica, jumatate din distanta am facut-o cu maxim 45 km/h din cauza asfaltului care arata parca impuscat. Ora: 13:07. Poiana Horea. In schimb urcarea catre Horea nu mi s-a mai parut atat de problematica. Au fost 11 km de drum pietruit, in urcare, initial lejera, iar pe ultimii 6 km, ceva mai ampla. Pietrisul il face sacaitor si obositor. Aici, fara sa-mi dau seama, mi-am accentuat durerea din genunchiul stang. Dupa 11 km am ajuns la limita cu judetul Alba de unde am inceput sa cobor, mai intai pe drum pietruit si apoi pe drum asfaltat dar ingust cam cat latimea unui camion. Spun camion ca era sa ma trezesc cu unul in bot dar l-am evitat la timp. La Albac am facut o pauza, care mi s-a parut binemeritata. Ora: 14:17. Albac. Ma uitam la cei trei (Horea, Closca si Crisan) si imi spuneam ca genunchiul meu e parfum pe langa tragerea pe roata dar problema devenea din ce in ce mai serioasa. Am plecat mai departe. Am tot coborat, am mai urcat si iar am coboran, ori de cate ori am bagat mare cat s-a putut. Sigur mergeam in directia buna. Vantul sufla din fata. Am ajuns si la Campeni. Ora: 15:16 (un amarat de like). Deci! Campeni! Da!? (Plagiat dupa Traveller). Inca eram optimist. Am continuat dar nici vorba sa pot mentine un ritm decent. Normal ar fi trebuit pot mentine un 27-33 km/h cu urcari la 15-25 km/h, In realitate, cu greu am putut tine peste 25 km/h si de multe ori abia ma taram pe urcari cu 13 km/h. Frecventa cardiaca deabia daca ajungea la 140 /min asta insemnand ca eram sub potentialul efortului fizic si asta din cauza durerii din genunchi care devenea din ce in ce mai intensa. Undeva la Salciua, ma prinde o pala de vand mai racoros si simt un frison. Stiam ce urmeaza: frisoane. M-am oprit si m-am imbracat. Aveam o camasa de corp pentru ski iar ulterior am luat pe mine si foita pentru ploaie. Mi-a fost bine. Am plecat mai departe. Poza de la intersectia de la Buru, catre Luna de Sus am ratat-o dar am facut una la Shopul din Iara. Majikstone stie care. Ora: 19:27 (4 likuri si 3 comentarii). "Shopul" din Iara. Sacait si marait dar increzator ca voi reusi. Soarele inca era sus pe cer. Deja eram ca acasa. La un moment dat mi-am pus farul. Vedeam foarte bine da ce mi-am zis, ce-ar fi sa le pun pe amandoua (ca imi luasem inca unul de rezerva). Va spun ca de la 1000 de lumeni in sus spectacolul merita. Pentru soferi, devii un obiect "zburator" necunoscut. Cat eram de amarat, cand am vazut cum imi fac soferii cu farurile sa schimb faza lunga, asta m-a facut sa ma simt foarte bine. Unii, isi dadeau seama ce i-a lovit abia dupa ce treceau de mine si auzeam cate un claxon in spate. Ba chiar am ajuns sa tot inchid unul din faruri la intalnirea cu masinile din fata. Pe chestia asta, coborarea de la Salicea am facut-o aproape ca ziua si am putut mentine ulterior un 25 km/h. Si in final am ajuns. Ora: 21:56. Acasa (7 likuri si 9 comentarii, cele mai multe ale mele). 231 km, 10 ore de pedalat, viteza medie de 21 km/h, total parcurgere traseu: 13 ore, total calorii arse 8800 kcal. Epilog: Dupa jumatate de ora dupa ce am ajuns m-au luat frisoanele, temperatura 36,5, durere genunchi stang intensa, epuizare fizica nu foarte intens perceputa, 2 kg pierdute in mod real pe drum. Fundul ma durea intens dar fara rani ca in alte dati (sa traiasca cremele pentru bebelusi). A trebuit sa constat din nou ca purtatul unei genunchere elastice recupereaza durerile articulare extrem de rapid si intr-un mod pe care nu il inteleg deplin. Posibil facand indirect un masaj continuu prin compresiunea care o realizeaza. Totusi, inca nu stiu ce sa ii raspun sotiei la intrebarea: "De ce ai facut traseul asta?". Chiar asa! Oare ce mi-a venit?
  4. adrian  marinescu

    parerea unui avizat!!! :
  5. http://radlfahrer.blogspot.de/2013/08/island2013.html'>radlfahrer
  6. Nightwork

    Iarasi nu merge. Ridicarea masinilor se poate face si altfel, nu neaparat de terti, nu neaparat pagubos pentru primarii. Ca e implementata prost e o problema, dar asta nu inseamna ca ideea in sine e proasta. Faptul ca platesti mai mult la ridicare decat atunci cand depasesti viteza legala n-are nici o treaba. Prima e stabilita de primarie, a doua prin lege. Nu e nimic penibil. Vorbim aiurea, iarasi. Nu plateste nici unul dintre noi taxe ca sa ai tu parcare in detrimentul altora. Nu poti sa platesti taxe pentru un privilegiu de care beneficiaza doar o parte a populatiei (exceptand taxele ce tin de solidaritatea sociala, gen ajutoare sociale etc.; dar alea nu sunt privilegii). Deci eu nu platesc taxe ca sa-ti faca tie parcare (desi asta se practica in Bucuresti, unde parcarile sunt in top3 prioritati la primaria generala si la cele de sector); daca vrei parcare, platesti in plus; la fel, vrei masina, ar trebui sa platesti in plus. Avand in vedere conditiile in care traim in Bucuresti, ar trebui sa platesti foarte mult in plus. Spatiul e limitat si cand tu te folosesti de o parte din spatiul urban pentru a-ti depozita conserva, automat le iei spatiul celorlalti (se subintelege ca nu pentru a-si parca ei masinile, sper; vorbim de spatiul public sau semi-public). E o logica simpla si foarte buna, bineinteles, daca nu crezi ca totul ti se cuvine numai tie.
  7. Maxime felicitari! Il facem si impreuna la vara, preferabil fara epuizare si frisoane dupa.
  8. purix

    Lasam in urma, cu parere de rau, creasta Bucegilor Mergem inainte cu avant pionieresc! :) Dupa coborari rapide, prin padure, pe creasta, etc, dam de civilizatie. Coborarea a fost dementiala, cu viteze de peste 40 km/h Nu am mai avut timp sa fac nici poze, dar asteptam filmarile :) Facem un mic popas cu poze artistice :)) Si privelistea care face toti banii! Pornim relaxati, si iesim in drumul forestier care coboara in Moeciu. Un cal frumos, tare frumos! Dupa o coborare abrupta Roland face pana, singura problema tehnica din tura, bine ca nu au mai fost altele ! Coborarea cu pricina, dar frumoasa! Coboram fara alte incidente sau opriri pana in drumul asfaltat si continuam direct pana la masini. Si protagonistele ce au avut rolurile principale: A mea. Catalin. Dan. Roland Marius Acum asteptam si filmarile de la Catalin, Dan si Roland Va urma ...
  9. RaduB

    Ba da, are doua carti de colorat.
  10. crk

    Hehehe........ =)). Pe cuvant ca am vrut sa scriu.... Pam-pam!
  11. Azi a avut loc dezbaterea. Rezultatele le vom anunta in perioada urmatoare (dupa ce discutiile se vor concretiza). http://prezi.com/pck4knlkb6jn/?utm_campaign=share&utm_medium=copy&rc=ex0share
  12. csuporj

    Cat va costa intretinerea lacului de cianuri sa nu se scurga (sa nu otraveasca apa potabila si eventuala apa de irigatii) pe 300 de ani ? Daca consideram evaporarea (ploaia si posibila ceata cu cianuri) si praful neglijabile.
  13. puterfixer

    Încerc să calmez spiritele puțin, că cearta asta nu produce nici un rezultat util :) cu o întrebare interesantă: dacă s-ar pune stop exploatării miniere în zonă, voi ce ați face cu Roșia Montană? Mi se pare o întrebare legitimă care poate fi pusă fie acum, în căutarea de alternative la minerit, fie peste niște ani, când RMGC va fi plecat și va fi lăsat în urmă un oraș cu aceeași nelămurire pentru viitor, doar că și cu o haldă de steril și cianuri cadou. Din ce poate trăi sustenabil o comunitate mică, fostă localitate minieră, care acum își caută o altă menire?
  14. adrian  marinescu

    Oameni buni multi dintre voi luat de "bun" ce se arata pe la "telespicker"(televizor) , am vazut si de dimineata dezinformari cu duiumul referitor Rosia Montana ,ca ar fi fost in Piata Universitatii numai 1000 de persoane , ca ar fi fost ai opozitie, etc multe baliverne si nascociri pentru somnorosi si creduli, noroc ca mi-am baut cafeluta de dimineata , problema se pune in felul urmator: Ce are Romania de castigat de pe urma exploatarii? cati bani ia de pe urma sa? cateva zeci sau sute de milioane? si cu cianura cum ramane? voi stiti ca urmeaza sa fie defrisate 235 Ha de padure matura ,activitatiilede minerit urmand sa afecteze peste 1200 ha , iar in peroada de exploatare ar urma sa fie exploatate cel putin 215 tone de minereuri prin utilizarea a peste 200000 de tone de cianuri? ce se intampla cu cianurile? . Ar trebui sa ne mai intrebam ce se intampla cu istoria noastra? ce este un popor fara istorie? se intampla cu legea care creaza un precedent referitor la exproprierea de catre o companie privata ?
  15. @@iacobdoc sincere felicitari pentru traseu, ma bucur ca ai virusul bicicletei, dealtfel asta este si raspunsul la "De ce ai facut traseul asta?", cum se poate spune si despre mine la fel in legatura cu tura de 314km. Eu in tura respectiva nu am utilizat nicio crema, nu am avut nicio iritatie, m-am simtit excelent in tot timpul turei, seara(noaptea) cand am ajuns la destinatie eram in extaz, a doua zi ma intepa putin genunchiul stang dar a trecut dupa cateva pedale. Poate in urmatoarele ture ne delectezi si cu ceva poze cu natura. Sa auzim de bine.
  16. Trevizes

    Pai daca ganditi corect ca orice banut pe care-l platim impozit nu trebuie risipit, atunci de ce nu se prea aplica abordarea asta si pentru militantii anti-minerit la Rosia, pe care cand ii vezi la TV, de vreo 7 ani, flutura un material gros, pe a carui coperta se citeste "Strategie pentru ..." probabil incantatoare pe hartie, cu surse de finantare estimate de la buget? In atatia ani, toate fundatiile astea au avut bani pentru campanie, concerte, evenimente, publicitate dar nu au investit niciodata nimic in vreo infrastructura vizand patrimoniul istoric, agro-turism sau orice altceva despre care ei spun ca apara acolo. Daca vine o firma privata care baga banii ei pentru profit e rau, dar daca vine un "om de bine" care face strategii pe buzunarul meu, sa-l iau de bun? Unde a fost energia asta inversunata cand s-a vandut PETROM de exemplu? As fi vrut s-o vad pe Maia Morgenstern si atunci la TV cu bidonul de benzina scos din rezervor, nu smulgandu-si cerceii din urechi. Miza acolo a fost de 1500 poate 15000 ori mai mare.
  17. Dr2005

    Cu scuze că ,,redeschid" un topic abandonat de câteva luni, biletele de tren nu se mai combină de vreo 2 ani. Acum dacă schimbi 2, 3, n trenuri primeşti 2, 3 sau n bilete. Evident, nu se mai însumează distanţele, deci te costă mai mult (logic 2 bilete de 60 km costă mai mult decât unul sungur de 120 km). Pentru bicicletă vei primi câte un bilet pentru fiecare tren. De exemplu, la un Târgovişte - Bucureşti cu schimbare la Titu o să dai 10 RON pentru biclă (adică 2 bilete de tren Regio de câte 5 RON fiecare). Bine, de obicei tanti de la ghişeu o să îţi spună ,,vă dau dacă vreţi, dar mai bine vă înţelegeţi cu şeful de tren, că nu cred că se merită să plătiţi atâta". Şeful de tren n-a comentat nimic şi nici nu a cerut bilet sau bani de-o bere. În schimb, pe alte rute (cu deosebire Valea Prahovei) se face exces de zel. Evident, navetiştii cu câte un DHS obosit scapă (de fapt, ăia nu cred că plătesc nici pentru ei, d'apoi pentru biclă). Dar eu dacă merg cu un DHS la fel de obosit da' mă vede naşul cu pantaloni de ciclism şi bilet până la Sinaia/Predeal imediat mă ia la verificat... Se poate lua bicicleta în orice tren, la clasa a doua, cu condiţia să nu deranjeze pe ceilalţi călători. La trenurile fără vagoane de biciclete* biletul se emite manual (adică casiera introduce manual datele în calculator, primind un mesaj de avertizare că trenul nu are vagon cu locuri pentru biciclete). La cele cu vagon de biciclete pe diagramă se emite automat, dar tot trebuie să stea tanti să introducă manual seria biletului biciclistului, biletul de bicicletă fiind valabil doar însoţit de biletul biciclistului, ar cărui număr apare în rubrica ,,Motiv" de pe biletul de bicicletă. *) Fără vagoane în sistemul electronic de rezervare... dar realitatea de acolo nu prea corespunde cu cea din tren, în sensul că sunt trenuri care au vagon de biciclete în compunere dar nu apare pe diagrama din sistem şi trenuri care apar acolo cu vagon de biciclete dar fizic nu îl au, gen celebrul 2801/2802 Sibiu - Mangalia, care nu prea are cum să aibă vagon de biciclete, pentru că necesită 2 garnituri, iar vagoane etajate cu loc de biciclete sunt doar 3, din care 2 fac Valea Prahovei, iar al treilea, de regulă, tot pe Valea Prahovei se plimbă. La vagon de dormit cred că o poţi băga în cabină cu tine, nu cred să comenteze naşul, dar s-ar putea să comenteze colegul de compartiment (dacă nu ai norocul să nimereşti singur într-o cabină), pentru că ocupă tot spaţiul. La fel şi la cuşetă (mai ales că acolo sunt 4 sau 6 paturi, în funcţie de amenajare). Concluzii: - la CFR Călători: 5 RON la R, 10 RON la IR, la IC teoretic nu ai voie cu biciclete; se emite câte un bilet de bicicletă pentru fiecare tren, deci dacă schimbi 2 trenuri plăteşti 2 bilete pentru bicicletă - la Regiotrans: între 3 şi 20 RON, în funcţie de distanţă: http://www.regiotrans.ro/tarife/tarife-diverse.pdf , indiferent de rangul trenului - la TFC: 50% din preţul biletului întreg pe ruta pe care circulă posesorul bicicletei - la Regional: de la 2 RON până pe la vreo 10, după distanţă şi nişte criterii doar de ei ştiute (adică doar de softul de pe tableta naşului)
  18. BogdanTimisoara

    Doamna croseteaza calcaiu', nu ca altii :D
  19. Poate mă ambiţionez şi dau jos spiţele şi o fac calumea....
  20. dragancenusa

    Am mers cu motoreta in Norvegia la Nordkap amu vreo catva ani. Cum de obicei plecam din camping sau de unde dormeam pe la 5-6 dimineata, am intalnit motoristi si cicloturisti campati in parcari, pe marginea drumului, etc. In nordul Finlandei, in Inari parca, am vazut pus un cort pe scuarul dintro parcare de supermarket. Asta in Peninsula Scaninavica mai mult, dar am vazut ceva si prin tarile baltice si central europene. Si ma gandesc ca nu erau toti romani.
  21. Frumos. Te inteleg perfect, si la mine Sudocrem a facut minuni (inainte si dupa) :))
  22. gibonu

    Doua exemple concrete despre campat in afara campingului. 1. Austria. Am un prieten austriac (din orasul Leoben, landul Stiria). Printre altele, omu' este voluntar la pompieri si la salvamont. L-am intrebat despre campatul in afara campingului in Austria. Mi-a spus ca se poate face, in limita "bunului simt". In sensul ca nu este nicio problema sa campezi de seara pana dimineata, intr-un loc mai retras. Loc mai retras, inseamna ca n-ai voie sa-ti pui cortul in parc sau pe vreun petec de iarba din oras. In schimb, sub nicio forma, n-ai voie sa faci focul. 2. Romania, Adamclisi (monumentul Tropaeum Traiani). Am campat acolo la tura cu bicicleta pe care am facut-o in Dobrogea de Sud, in iunie 2011. Stiam in prealabil de la ghidul de la monument ca "biciclistii sunt bineveniti sa campezi aici". Este o pajiste imensa, iar langa cabina ghidului/paznicului exista o cismea. De mai mult nici nu aveam nevoie. Asadar, atunci cand exista bun simt si disponibilitate nu cred ca campatul in afara campingului este o problema atat de mare.
  23. E o tura super, sa stii ca eu am fost cu cursiera de la Poiana Horii spre Albac si merge bine daca nu ploua, e foarte bun drumul. N-am avut treaba, am mers chiar tare. Deci daca e vreme buna, merge si asa. Mai nasoala mi se pare cu cursiera bucata Tarnita - Marisel, la urcare mai merge dar la coborare e rau de tot. Ultima data mi-a si explodat o roata si s-a facut franjuri.
  24. Trevizes

    E inadmisibil dar asa se va intampla. Unii ar trebui sa raspunda penal, e inadmisibil cum primaria de sector a "aruncat pisica". E cel mai rusinos caz din istoria Bucurestiului, dar nu era greu de anticipat ca intr-o zi se va intampla si asa ceva. Desi e un caz grav nimeni nu a iesit sa protesteze. In alta ordine de idei, copii de 4 si 6 ani nu se lasa ne supravegheati intr-un oras salbaticit ca Bucurestiul asa ca si bunica e buna de parnaie.
  25. Trevizes

    Eu stiu parcari private care nu au tarife asa de mari, nu sunt asa de complicate/ costisitoare / subterane si sunt absolut goale. Bucuresteanul vrea sa parcheze gratis si cat mai aproape de unde are treaba.
  26. Felicitari, doctore. Foarte frumos. =D>
  27. Admirabil povestita aceasta tura apuseana.....Bravo :)
  28. andreibelcic

    Cainii nu au nici o vina. Sunt animale. Ar trebui sterilizati si ridicati de pe strazi. Sau invers. Termenul de caine comunitar trebuie sters din vocabular. Cainii nu formeaza comunitati asa cum oamenii nu formeaza haite. Cei ce sunt surprinsi dand de mancare cainilor pe strada ar trebui amendati usturator sau obligati sa adopte respectivii caini, cu bulletin, cu bagat la intretinere, etc. Dupa un an - control. Daca nu mai au cainele/cainii, vor plati amenda retroactiv. Amenda de genul 2000 euro.
  29. dany86

    Povestea mea incepe cam asa: aveam de ceva vreme un mtb si dupa cateva mii de kilometri parcursi cu el imi dau seama ca bicicleta de sosea ramane marea mea dragoste si ca nu ma voi putea acomoda niciodata cu rotile de 26" si geometria cadrelor de mtb. Asa ca incep sa citesc pe ciclism despre ciclocrossuri, ma uit la poze si vad ca, desi este o ramura destula de slab dezvoltata in Romania, sunt din ce in ce mai multi oameni care trec si pe acest tip de bicicleta. Ma hotarasc sa imi cumpar una, imi vand mtb-ul, mai adun bani dar dupa cateva saptamani de cautari pe toate forumurile seara de seara, nu gasesc nimic care sa imi placa cat de cat si sa imi pot permite. Ma hotarasc sa imi fac singur una si dupa indelungi cautari gasesc un cadru foarte frumos la un pret mai mult decat bun. Incep sa adun piesa cu piesa si dupa 3 luni de la achizitia cadrului si vreo 2, 3 zile de lucru pot sa spun ca in sfarsit am terminat bicicleta si v-o pot arata si voua. Bicicleta e un Scott CX team, model 2010, cu linie Shimano Ultegra 6600, jante Remerx Taurus pe 32 de spite (le-am ales pt. rezistenta), frane canti Tektro. Mai am sa cumpar saua si ghidolina. Inca nu stiu ce sa fac, daca sa pun alba sau neagra. Sper sa va placa!
  30. pinkbike

    de la astia cu fixie si retro ssp te poti astepta la orice.
  31. wirespot

    Dar bicicleta şi autovehiculele nu sunt egale în trafic. Se deplasează în complet altă plajă de viteze şi bicicleta poate face manevre laterale mult mai rapid (şi deci mai suprinzător) decât un autovehicul. Stilul de mers rezultat diferă radical. A insista să amesteci trafic auto şi de biciclete pe aceleaşi benzi este un efort pentru toţi cei implicaţi, nu are niciun rost să ne prefacem că nu-i aşa. Orice veteran al ciclismului în traficul bucureştean ştie foarte bine cum trebuie procedat pentru a-şi mări siguranţa, controlând banda în punctele cheie. Dar la fel de bine ştie că procedând aşa se expune la (1) reacţii neplăcute din partea şoferilor şi (2) risc crescut când dă de şoferi care forţează trecerea. Evident că participanţii la trafic se pot adapta, deja au făcut-o după cum s-a putut şi e inutil să speri la mai mult. Stilul de condus e produsul mediului, un oraş supra-aglomerat unde nu se ia nicio măsură pentru decongestionarea traficului va produce şoferi (şi ciclişti) agresivi şi care "se descurcă". Nu-mi e clar la ce fel de miracol te aştepţi, ce crezi că o să schimbe din senin atitudinea asta.
  32. Trevizes

    Si eu tot de mijloc de transport vorbeam, iar impartirea cu carnet, fara carnet, ai facut-o si tu, acum te surprinde. Ca ultim argument, am curajul sa pariez ca masurand kilometri parcursi de un biciclist si cei parcursi de un sofer in traficul de Bucuresti, pe orice interval de timp doresti, biciclistul va avea mai multi. Ca sa nu mai zic ca si strazile le cunoaste mai bine, implicit si intelegerea semafoarelor. Si atunci de unde mai multa experienta practica? Doar din detinerea unui carnet? Conteaza kilometri facuti pe bicicleta in trafic si expunerea practica la cat mai multe situatii. Tot din observatiile mele: soferii care nu sunt biciclisti, chiar daca merg regulamentar si se comporta civilizat, au un disconfort in prezenta unui biciclist. In principiu e deranjat ca ii fura din spatiu si il obliga la manevre suplimentare, il forteaza sa fie mai atent sa nu-l accidenteze si traiectoria biciclistului e uneori mai putin previzibila. Este insa doar o problema de adaptare si mentalitate, pentru ca daca l-ar considera egalul sau in trafic, nu ar mai fi nimic deranjant.
  33. purix

    Facem un popas binemeritat pe creasta, dar vantul bate cu putere iar noi ne culcam la firul ierbii Dupa 15 minute de odihna coboram pana in Seaua Strunga. ^:)^ URAAAAAAA! Ne pregatim de coborare, dam seile jos, etc ... De aici va curge numai lapte si miere ... sau nu! Prima portiune de coborare imi pune probleme, lovesc mereu cu pedalele in pietre si avand SPD-uri ma dezechilibrez si cat pe aci sa cad. Drumul este destul de rupt cu pietre mari si sleauri adanci. Pe aici fuse accidentul, puteam sa imi iau zborul lejer :) Dar totul e bine cand se termina cu bine! Prind frica de coborare si prefer sa cobor o buna portiune pe langa bicicleta :-q Altii mai cu sange in oo si cu bicle mai de AM nu au probleme! Se termina coborarea cu pietre, facem un mic popas pt schimbare de baterii la camere (unii) si hidratare (altii) Urmeaza o coborare mai umana si mai pe masura experientei mele (sau a lipsei, mai bine zis :) ) Catalin, desi singurul care are HT, imi da lectii pe coborare, bine, si pe urcare :) Urmeaza o portiune cam inaccesibila cu pietre si facem pushbike, chiar si carrybike De aici incepe paradisul! Coborare prin padure, peisaje bestiale, ce mai, orgasm! Iesim din padure si urmeaza o usoare urcare, apoi iar coborare!
  34. Nightwork

    E pacat si stupid ca cei care posteaza si comenteaza aici nu se obosesc sa citeasca ce s-a discutat cu 2-3 pagini in urma. Ne repetam la nesfarsit. S-a discutat deja de nspe ori de ce trecutul pe rosu (si ala pe trecere, pana la urma) nu e o "mizerie"; de casca nici n-are rost sa discutam. Eu nu o sa ascult niciodata ce imi spune un sofer. Scoala de soferi imi foloseste foarte mult pe bicicleta numai ca sa ma feresc de soferi. Trec pe rosu si pe trecere daca nu am alta posibilitate, asigurandu-ma inainte si nu vad nici o problema cu asta; nu port casca, merg tare dar stiu foarte bine sa controlez bicicleta si evaluez foarte bine situatiile din trafic asa ca in 6-7 ani de mers prin Bucuresti n-am avut decat 2-3 cazaturi minore. Mi se pare mult mai grav sa vad zilnic zeci sau chiar sute de masini care taie benzile, nu semnalizeaza, claxoneaza ca nebunii, merg cu mult peste viteza legala decat sa vad unul sau doi biciclisti care trec pe rosu sau merg pe alte benzi decat banda 1. Sunt mai putin ingrijorat de "imaginea biciclistilor" decat de faptul ca masina si soferia sunt in continuare vazute atat de catre oameni cat si de autoritatile publice ca principala forma de mobilitate. Zic din nou ca sunt mai multi soferi decat biciclisti pe aici, sau sunt mai multi cei care sunt in primul rand soferi si numai apoi biciclisti. Masina/sofatul/soferii ar trebui sa fie un fel de second- sau third-class citizens in mediul urban. Pana nu intelegem asta, schimbam topicul in "Soferii dau sfaturi (de supravietuire) biciclistilor"?
  35. Trevizes

    "Pericolul cianurilor" nu e ceva nou de care romanii nu ar mai stii. Aurul si argintul se scot in Romania tot cu o tehnologie prin cianuri, iar aceea mult mai invechita decat a corporatiilor canadiene. Cine nu-si mai aminteste, in 2000, i-am poluat pe unguri via Baia Mare si am platit despagubiri. Toti sunt impotriva RMGC dar nu si impotriva Aurul S.A. :) :) Intr-adevar sunt tari in Europa care au interzis exploatarea prin cianuri, dar de regula sunt tari care nici nu au zacaminte cu bogatiile respective (vezi Ungaria). Este un protest inedit, cetateni din mari orase, inclusiv Viena, Bruxelles, au iesit sa demonstreze impotriva locurilor de munca ale altor oameni, chiar mai nevoiasi decat ei. Cel putin cei din Bucuresti mai bine si-ar bate capul cu poluarea in care traiesc ei zi de zi din cauza noxelor. :)
  36. puterfixer

    Păi nu problema Roșiei Montane ar trebui să te afecteze, ci faptul că un guvern dă la București își umflă mușchiu' în ceea ce privește niște probleme de nivel local sau regional, așa cum ziceai. Dacă ăia-s oamenii ce vor fi afectați de deciziile ce le iau aleșii lor locali, atunci tot ei ar trebui să fie în măsură să hotărască, nu niște unii care se cred mai buricul pământului doar fiindcă și-au tras reședință dă capitală. Fiindcă dacă acum guvernanții de la „centrală” calcă în picioare administrația locală în Roșia Montană, poate că data viitoare o vor face pentru o problemă dintr-un alt loc unde îți pasă ce se întâmplă, și nu vrei ca deciziile să le ia niște habarniști pe care îi doare la glandă de consecințe, fiindcă nu au călcat și nici nu vor călca vreodată prin zona afectată.
  37. MBZ

    Nu am citit articolul. Il voi citi insa dupa ce scrie acest comentariu. Eu nu sunt cicloturist. Nu declarat. Sunt un cicloturist de negare. As pleca maine daca as putea. Unde as vedea cu ochii. Dar daca as pleca, as pleca in mod special sa fug de civilizatie. De civilizatia de asfalt si beton, si de ingradiri conventionale. Este si motivul pentru care desi sunt benzinarii din 10 in 10 km, opresc sa mă piş doar in aer liber. Ma pot spala pe maini si din sticla. Mi-am batut capul o vreme cu posibile trasee. Ce am realizat este ca nu punctele prin care treci si locurile in care ajungi sunt importante, ci insasi drumul. Intr-o astfel de calatorie, mi-as bate capul cu locul unde campez doar din doua aspecte. Primul ar fi sa stau sub vant si nu in vant, din doua motive lesne de inteles, unul fiind frigul si al doilea animalele. Mi-as bate capul sa gasesc lemn de foc, nu pentru un ceai cald, ci pentru starea pe care ti-o dau flacarile cand esti ostenit si le privesti, chestie care tine de cateva mii bune de ani. Bun, aspectele legale, pe aiurea sau pe forum tin de ce facem noi. Regulile din ce in ce mai aspre si restrictive apar pentru ca tot felul de indivizi au abuzat de libertati si nefiind ilegal sa te aciuezi unde te taie capul, s-au pomenit cu un fenomen. Deloc singular. Si de atunci campatul nu a mai fost posibil decat in locurile amenjate. Pentru ca satrele circula si unde se aseaza si trec ca lacustele, ele de fapt faceau nevinovate campari. Noi platim oalele sparte. Si atunci? De ce mai plec? De ce nu cu trenul? De ce nu cu masina sau avionul? Pentru ca drumul nu este acelasi. Pentru ca esti tot in stabilimentul orarelor facute de altii si nu de tine si voia ta. Eu inteleg opozitia statelor pentru campare unde te apuca noaptea, dar nici nu prea sunt disponibil in a achita nota de plata a unor indivizi(si nu dau nume de etnii) dar de pe acolo ni se trage. Locul: Parc IOR Loc de joaca copii (unul din ele). Zi de vineri, prima jumatate a lui august 2013 Vine o familie cu trei copii spre ora 10 si cu doi alti copii. Aseaza o masa de camping, cateva scaunele, un hamac intre doi copaci si un mic cort pentru 2 persoane pentru stat in umbra. Toate acestea pe gazon la cativa metri de locul de joaca. Dupa cca 3 ore apare o patrula formata din doi barbati, politisti comunitari, si le cere imperativ acestor oameni, sa stranga toate materialele si sa plece, fiind interzisa camparea pe domeniul public. Acel domeniu public construit si intretinut cam din banii acestor oameni, care platesc printre altele si salariile respectivilor politisti comunitari. Si totul sub amenintarea unui procesa verbal si plata unor amenzi de peste 500 de lei. Deci despre ce vorbim? Vorbim despre institutii concepute si platite pentru serviciul public, in orice tara, dar care fac contrariul, sanctioneaza indeobste cetatenii obosnuiti facand parada de zel sub sloganul "sigurata si incredere" , si stau impasibili(oare?) la prostitutie, contrabanda, specula, violenta si comportament antisocial, fara sa intervina desi se desfasoara sub ochii lor. Asa cum si parintii sau rudele ne pot fi prieten sau dusman, asa si statul, oricare ar fi el, poate fi prieten sau dusman. Si inainte de a inchide si a citi articolul, ma intreb daca se face om pentru lege sau lege pentru om. Si ma intreb daca vreau sa stau in camping. Fie ele si 1000 intr-un judet. Sa aud manele din cortul alaturat, sau sa aud niste corturari discutand sau certandu-se pe traseu, pe o muiere, pe o bere. Si ma intreb de ce ar trebui sa fiu inregistrat oriunde merg. Sa completez o fituica cu ziua in care vin si cea in care plec. Dincolo de nevoile politienesti. :)
  38. meridan

    Madalin, tu n-ai teme de vacanta ? :-@
  39. LucianTheOne

    NU! E "pozitia" mea personala! Ce am scris acolo sunt niste sugestii, nu obligatii. In majoritatea Europei e interzis sa pui cortul in afara campingurilor. Am intalnit multi cicloturisti straini care au venit in România tocmai ca se poate campa oriunde. Si nu neaparat din lipsa de bani ocolesc unii campingurile. Sunt campinguri care iti ofera conditii foarte proaste la bani foarte multi. Campingurile te obliga sa faci un numar predeterminat de kilometri si sa urmezi un traseu dinainte stabilit. Nu poti sa faci un anume traseu ca la capatul lui nu te asteapta nici un camping. Daca intre doua campinguri sunt 150 sau 200km esti obligat sa-i parcurgi, altfel esti infractor. Daca am o defectiune la bicicleta si nu reusesc sa ajung in camping ce ma fac? Sun politia si ma predau? Merg toata noaptea pe jos sau stau santinela? Nu, imi pun cortul dupa boscheti si dorm fara grija. Cine are griji poate sa stea la hotel.
  40. animaloo

    bai nene...ce comentarii. Genial. Auzi tu, cicloturisti care sa nu doarma numa in campinguri. In caz de urgenta. Ca de obicei, cicloturistul roman doarme cel putin la hotel de 3*.
  41. Frank

    Mai borcan - lasa mai si tu sa-si deie cu parerea ciclistii cu experienta in cimpul campingului national si international - boemi, aventurieri (-isti), expeditionisti, cel mai cea mai, etc.
  42. Mr Pit

    :))) ce fata de nevinovat are al-mic
  43. tonka

    Va salut Sa sfarsitul lunii iulie am fost in zona (Onesti) si am mers in cateva locuri pe care le tineam minte din vremea cand locuiam acolo. Am facut traseul Onesti-Palanca(bunica) dus intors, urcarea la magura de 3 ori pentru ca imi place foarte mult coborarea pe poteca turistica, urcare la Crucea de pe Perchiu si coborare pe marginea culmi dinspre oras, la Slanic Moldova cu incercare esuata de a ajunge la Poiana Sarata. Pe Magura am apucat si pe punctul albastru dar nu aveam timp sa merg prea mult. Stie cineva daca e ciclabil? ca la inceput parea destul de ok. Un film cu coborarea de pe Magura pe poteca turistica facut in conditii inventate pe moment ; http://www.youtube.com/watch?v=FNe8XPHHJEE Spun si eu ca locurile sunt foarte frumoase si cu posibilitati infinite pentru mers cu bicicleta. Numai bine.
  44. CataR

    O "noua" = inca una - a vrut sa spuna Claudiu in context!
  45. Claudiu Moga

    Vine momentul sa mai si mananc ceva si aleg o delicioasa pizza. In timp ce mancam pizza la o terasa din centru trece pe langa mine Cornelus, un personaj ciudat ce-l cunosteam din timpul studentiei. A stat cu mine 1 an in camera unui camin studentesc din Sibiu. Din pacate individul nu s-a schimbat deloc. Cand m-a vazut a ramas siderat, m-a intrebat doar ce mai fac si apoi a gasit un pretext absurd sa scape de mine cat mai repede desi vream sa-i fac cinste o bere si sa mai povestim asta dupa ce nu ne-am mai vazut de 13 ani. Urat din partea lui ca a plecat asa dar s-a speriat de mine vazand ca acelasi ciclohoinar am ramas ca si odinioara in facultate cand colegii de camera spuneau ca sunt nebun pentru ca veneam tocmai de la Ineu la Sibiu cu bicicleta. Mi-am vazut in curand de drum si primul popas l-am facut in Mosna unde se afla o superba biserica saseasca fortificata. Urmatoarea oprire o fac in Agnita sa mananc niste mici. Acest mic orasel se poate mandrii cu o superba biserica-cetate medievala. Dupa ce mai pedalez cativa kilometri ajung exact in centrul geografic al Romaniei. Imediat in localitatea Dealu Frumos zaresc o noua biserica fortificata interesanta.
  46. catalin74

    @@Freelancer O tura in Moldova: http://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/15601-mun%C8%9Bii-nemira-pasul-oituz-poiana-uzului/ Doamne, ce locuri frumoase aveti langa Onesti!
  47. sqryn

    madaline, taica-tu stie cat de urat vorbesti ?
  48. Eu cred ca aberezi ca-ntotdeauna!
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up