Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 03/12/2014 in all areas

  1. hipopotanu

    ne-am saturat de poze cu bicicleta ta, ai postat-o de atatea ori de ne-am saturat de ea, deci nu mai spune ca pui poze, ca nu are rost, o stim toti pe de rost. cum sa nu primesti reactii negative, am fi anormali daca am avea reactii negative, e doar o bicicleta scumpa pentru majoritatea oamenilor de pe aici, fara absolut niciun gust, cine are admiratie pentru ea, are de fapt iluzii cu ce ar dori ei de la o bicicleta (componente de top si greutate cat mai mica), cand de fapt piciorul si tehnica e ce conteaza. dar stii ca nu degeaba se zice ca vrabia malai viseaza, adica daca nu esti in stare sa pedalezi, dai vina ca nu ai bicicleta bune si te apuci si arunci ca prostu cu banii in bicicleta (o spun din experienta mea anterioara)
  2. a_mic

    Sotul, intorcandu-se seara de la serviciu, este intampinat de sotie cu un afis in maini pe care scria: "Nu vreau sa vorbesc cu tine!!!" Dupa ce citeste continutul afisului, sotul da din umeri, merge la frigider, isi ia o bere, se asaza pe canapea, da drumul la televizor si deschide berea. Peste 5 minute apare sotia cu un nou afis pe care scria: "Dar stii de ce?"
  3. Status dupa aproape 1500 de kilometri si 19 zile, toate bune si frumoase mai putin vremea care a fost dezamagitor de ploioasa in prima parte a lui martie, din 19 zile abia 3 fiind cu soare. De la atata ploaie o sa trebuiasca sa schimb sabotii mai devreme cat planuiam si nici lantul nu are viata prea lunga, cu tot cu chainglider cu tot. O sa incerc sa pun si sa aranjeze in urmatoarea perioada si cateva postari si pe forum. Deocamdata postarea despre plecare: Pe masura ce s-a apropiat ziua plecarii timpul a parut ca se contracta si nu putine au fost momentele in care nu eram deloc sigur daca voi reusi sa rezolv toate lucrurile pe care voiam sa le rezolv la timp. Astfel incat lista cu lucruri ce trebuie facute, s-a lista lunga s-a scurtat in lista cu lucruri ce trebuie facute neaparat inainte de plecare urmata de inca o scurtare la lista de lucruri critice. Totul a culminat cu ziau de vineri, in care m-am impartit intre rezolvat o lista destul de lunga de lucruri si petrecut timp cu parintii si cu Mihaela. Punctul culminant a fost in schimb probabil momentul in care am luat de la Decathlon cateva piese de echipament esentiale pentru a putea pleca, respectiv cortul, incaltamintea si o pufoaica usoara, la ora 7:30 in seara de dinainte de a pleca. Dupa care o ultima masa de seara impreuna cu parintii, socrii si cu Mihaela urmata de definitivarea bagajelor care s-a terminat seara la 23:30. La un moment dat am renuntat sa le mai organizez, si pur si simplu le-am aruncat in cob-uri in speranta ca voi avea mai mult timp pe drum pentru a vedea ce si unde va sta. Si dupa o noapte scurta vine si marea dimineata, cu o burnita neanuntata si cu atmosfera bacoviana numai buna de inecat corabiile. Mai montez pe ultima suta de metri un suport de bidon, fac un dus rapid si facand pe pace-bycicle pentru parintii mei fac drumul de la usa blocului pana in Tineretului. De ce am ales in Tineretului? Poate pentru ca aici am muncit aproape 6 ani de zile, poate ca era oarecum pe directia prin care urma sa iesim, poate pe de o parte pentru ca ar fi fost un loc de plecare ca si oricare altul. E greu de spus ce a fost in mintea si in inima mea in momentul in care am facut drumul pana acolo. Un amestec de entuziasm cu teama de a nu fi uitat ceva important. Si un ciclocomputer prost calibrat, care imi arata ca merg cu 10km/h cand eu aveam probabil de doua ori pe atat. La Tineretului prietenii incep sa apara unul cate unul, si chiar ma bucur pentru fiecare mana pe care am strans-o acolo. Pe multi ii stiu de ani buni de zile iar altora cred ca le-a placut mult ideea unei calatorii lungi pe bicicleta cert e ca s-au strans suprinzator de multi oameni pentru o plecare destul de matina intr-o sambata dimineata. Multumesc inca odata. Si dupa o jumatate de ora de glume, planuri, poze si chiar un mic interviu pentru o televiziune care habar nu aveam ca o sa fie acolo si dupa despartirea de parintii ne urcam pe bicicleta si ne asternem la drum. Spun “ne” pentru ca in prima zi de pedalat am avut o mica echipa de insotitori care au facut plecarea putin mai usoara. Si din nou le multumesc pentru asta. Primii kilometri la iesirea din Bucuresti in schimb sunt foarte uzi si murdari mai ales ca multi dintre oameni nu si-au gasit la timp aparatorile de noroi pentru ploaia neauntata. Pe masura ce ne departam de Bucuresti si de drumurile principale asfaltul se zvanta si cum se mai si incalzeste pedalatul incepe sa devina din nou o placere. Cerul in schimb a ramas plumburiu si bacovian pana la sfarstiul zilei, un cer complet nefotogenic care face sa dispara orice urma de contrast din poze. Din Comana urmeaza o mica bucata pe drumuri mai rupte, in schimb in momentul in care ajungem pe national intindem velele si cu un vant prielnic ajungem pe la 15:30 in Giurgiu, de unde ne facem si cumparaturile pentru masa de seara. Trecem si podul prieteniei si nu reusesc sa impresionez din pacate vamesul bulgar cu viza de Kyrgystan. In minte jucase deja urmator dialog: - Si, pana unde mergeti? - Pai pana aici aproape, pana in Kyrgystan. - Pana unde?! - Pana in Kyrgystan, vedeti ca e si viza pe pasaport. Realitatea a fost in schimb formata din cateva cuvinte balmajite in bulgara si un semn de a trece mai departe. Prin Ruse trecem prin parc si prin centru pentru a schimba ceva bani si pentru a cauta un operator de telefonie mobila pentru o cartela de bulgaria. Daca primul punct a fost simplu la al doilea mi-am dat seama ca o sa fie interactiv prin Bulgaria cu engleza, dar am aflat prin metode de comunicare mono-silabice ca Vodafone e Mtel in Bulgaria si ca toate magazinele sunt cam inchise la ora asta. Nu-i nimic, sper sa rezolv in urmatorul oras mare luni dimineata. Ultimii 15 kilometri pana in Basarbovo ii facem pe intuneric si cu ocazia asta imi amintesc ca nu-mi place de nici o culoare sa merg noaptea. In schimb acum stim ca ne asteapta locul de cort de langa falezele de catarat, unde ajungem dupa un deal redutabil pe care nu l-am observat pana acum cand veneam aici la catarat pe bicicleta. A urmat o ultima seara cu prietenii si o ultima noapte cu Mihaela inainte de cele 9 luni de calatorie. Datele zilei: Distanta: 110km. Diferenta de nivel: 200m. Moral: 9. Peisaj/Obiective: 6. Prietenii stransi inainte de plecare. Pinguin bulbucat. La poze. La kilometrul 0. Plutonul care m-a insotit. Fara aparatori, rastignit. Nu trebuie sa mergi departe pentru a da de locuri mai salbatice. Suspendat. Catre comana. Pe camp. Masa campeneasca.
  4. purix

    Sotul s-a certat cu sotia si comunicau doar prin biletele. Seara sotia ii scrie: "Trezeste-ma dimineata la ora 9:00." In dimineata urmatoare a deschis ochii la 11.00 si a gasit pe noptiera un biletel: "Trezeste-te"
  5. Bogdan_bike

    George Copos e atat de zgarcit incat inainte sa plece spre penitenciar s-a scos de la intretinere.
  6. BogdanTimisoara

    Si la Timisoara s-a facut o petitie catre primar, sa schimbe bannerul de la intrarea in oras, dinspre Lugoj. Cica sa nu mai scrie "Bine ati venit!", ci "Bine venirati!"
  7. hipopotanu

    La mine e o mare problema ca nu gasesc apa mai usoara, peste tot e la fel de grea, daca stie cineva pe undeva o apa cu o densitate mai mica sa dea de stire.
  8. sopinel

    Sambata, 08-03-2014, undeva intre drumul de Santa si Paltinis, un drum salbatic si cu un grad mare de dificultate, adica asta. Ghiocel Spanz oriental Bujor de munte, cred Nu stiu ce este
  9. CiDo

    mi-am luat un scott scale 710. postez ca poate ma montez sa o folosesc :)
  10. majikstone

    Stai linistit @@hipopotanu, pentru unii nu conteaza cat, cum si unde pedalezi, ci doar aplauzele de pe margine, like-urile de pe contul de youtube si facebook, invidia vecinilor si alte masuri ale "succesului" si "valorii".
  11. maurice

    A inceput Paris - Nisa. Azi, prima jumate de ora (vreo 15 km) am mers-o in pluton. Mai o gluma cu baietii, mai o poveste de dopaj... alea-alea. Pana m-a vazut un comisar al cursei si m-a dat jos... ... de pe home-trainer :D
  12. Tie gandul, mie un nasture de la sliţ.
  13. joby_toss

    Mi-e frică să „Vote this post up”, ca faceți mișto de mine...:)
  14. hai ca asta nu prea mai lasa loc de alte comentarii. pur si simplu faina! ...la fel si bicicleta :D
  15. Poate vor scoate 1x11...
  16. diorgulescu

    Drumul ala forestier (cel ce trece prin Cheile Oltetului si urca pana in Curmatura) este de fapt foarte ok. Nu l-as cataloga deloc ca fiind foarte prost :) . In octombrie arata asa (zona unde incepe urcusul mai zdravan pana in Curmatura): Iar sus, la Curmatura, arata asa: Dupa mine, se poate pedala lejer. Panta nu e atat de nasoala, nici pe departe. Din Curmatura, pana jos la lac, este o coborare superba! Odata ajunsi la lacul Petrimanu, poti face dreapta, pe valea Latoritei, catre Ciungetu sau, stanga pentru barajul Galbenu si un drum cu push-bike zdravan (si cu o traversare a unui rau in prealabil - vara nu pune deloc probleme, cred ca e chiar binevenita) ce duce pana-n Strategica, sus. Zona este extraordinara, orice varianta alegi :)
  17. purix

    Femeile sunt ca țigările. Le iei mai ieftin dacă vin din Republica Moldova. Soția mea și-a cerut astăzi scuze pentru prima dată. A zis că-i pare rău că s-a măritat cu mine. Se numește ‘Ziua Îndrăgostiților’ pentru că ‘Ziua În Care Faci Un Sex Oral Pentru Un Buchet De Flori Și Un Ursuleț De Pluș’ ar fi sunat aiurea. Mai devreme am auzit-o pe iubita mea când îi spunea la telefon celei mai bune prietene că visul ei este să se logodească de Valentine’s Day. Sper din tot sufletul să-și găsească un băiat de treabă.
  18. adrian  marinescu

    Superba @vlady_zach, chiar daca linia ar fi aratat bine si pe cadul de otel, stii tu care:), sa o stapanesti sanatos si sa o calaresti cu placere, in alta ordine de idei greutatea conteaza mai putin , conteaza mai mult placerea de a pedala:)
  19. purix

    Bulișor către prietenului său: ”Bă, soră-mea poate să-și bage o veioză în cur” ”Du-te, mă, n-are cum!” i-a răspuns prietenul ”Ba da, mă!” zice Bulișor ”Am auzit eu aseară când i-a spus iubitului ei: Dacă stingi veioza, o iau în cur”
  20. MLADEN

    Iar după aia merge puţină yoga pentru relaxare ;)) http://www.dailymotion.com/video/xqisq2_sara-jean-underwood-naked-yoga_redband?start=0
  21. Salutare. Astazi am constatat cu stupoare ca,cadrul bicicletei fiului meu este fisurat la head tube,partea superioara.Fisura se poate extinde,se mai poate face ceva,eventual se poate suda sau...adio mama cadru? Atasez cateva poze cu impricinatul si fisura pacatoasa. Multam anticipat pentru ceva sfaturi si pareri.
  22. A doua poza e in panta. Piste de apa înclinate pentru schi nautic. Si are cosul ala de gunoi pe fundal, si e taiata prea jos imaginea, prea mult aer deasupra... Totusi prima e de Pulitzer. L.E. Unde vezi tu bicicletă?
  23. mihaighimpu

    Maneta are o piulita de reglaj a tensiunii cablului ce merge catre schimbator.Uite-o chiar acolo,dupa inscriptia Dynasys.Vezi daca poti ajusta din acest reglaj,tensionand sau detensionand cablul.
  24. juliusmeinl

    Suna-l pe Sergiu Fotograful sa-ti povesteasca cum este cu Semintele de Chia,poate gasesti alternativa. Nu te mai uita la Trek-ul ala ca faci icter.
  25. Pai daca cheltui 500 euro pe tot ce ai scris acolo inseamna ca esti econom din fire .
  26. tzunoi

    da exista. Dar doar pe anumite dispozitive garmin. Ma uit maine si iti cum se numeste acea functie. Imi scăpa acum. Si iti trebuia map atlas creator...dar o versiune mai veche pt ca mai nou au fost obligati de google sa scoata acest feature. Asta e varianta home made. A doua varianta e sa iti iei un abonament la garmin si poți acesa birds eye - un serviciu similar cu google maps dar oferit de garmin. Care e mai bun nu stiu ca nu am incercat varianta birds eye
  27. Nu, pentru aia trebe sa infiintam topicul "Planuri pentru o poza de la tura de maine" :)) Pamflet over. End off-topic.
  28. Suporti am eu doi, daca mergge visu cel patimas poate ma dezrobesc si eu :D
  29. crk

    Sunt sceptic cu privire la recuperarea pagubelor dar sustin latura morala a demersurilor tale. Omul ala poate va intelege ceva, poate povesteste prietenilor, poate...
  30. sole42

    Daca o sa urmaresti topicul cu atentie, o sa vezi ca aceiasi persoana o da si in balbaiala si in franceza. [-X
  31. andreibelcic

    ...si marmota invelea aluna in staniol si apoi o cantarea....
  32. vlady_zch

    Dupa muult timp am apucat si eu sa ii fac ceva poze mai bune si am zis sa bag una si aici ca sa o prezint corespunzator: Cursiera este Liotto, cadrul este de carbon, echipare integrala Campa Chorus Carbon pe 10 viteze, Roti Campa Scirocco G3, greutate 8,3kg asa cum este.
  33. mihaighimpu

    Incepand cu tine coane,data aviatoare vei fi atarnat acolo,in locul sacului si cercetat mai de aproape >:)
  34. marius_eugen

    Ti-am citit cu atentie motivarea , am recitit si regulamentul tau suplimentar impus pe acea arie . De ce oare exact pe o arie care nu ar trebui sa fie atat de stricta (oamenii nu se jignesc , nu se cearta , nu se baga poze indecente ...) , a fost impus inca un regulament suplimentar ... e mare mister . Problema este ca userul care a pornit topicul hotaraste DACA va face alt topic in continuare, NUMELE celuilalt topic , DACA se va realiza sau NU urmatoarea tura , care va fi si unde , iar ceilalti impreuna cu el hotarasc detaliile . Nu este normal sa impui cuiva sa faca asa cum vrei tu cu amintirile , planurile si viitorul celorlalti . Nu este normal sa actionezi si APOI sa intrebi ! Nimeni nu a uitat regulamentul , dar asa cum ti s-a amintit , pe acea sectiune NU este nevoie de acea moderare stricta , mai ales ca nici tu nu ai respectat propriile reguli si principii , dar nu asta nu ne deranjeaza , e treaba ta pe topicul tau , dar ti-ai dovedit si tie ca NU este nevoie de acea moderare stricta si ca nu poti fi mereu strict cu amintirile si ideile tale . Noi doar vroiam sa ne lasi in pace topicul si promitem ca atunci cand vom avea nevoie de ajutor , vom apela cu incredere la moderator pentru a crea/muta/copia posturi in alt topic . Te rog inca o data sa muti inapoi acele posturi si promitem sa cerem ajutorul cand va fi cazul ! Multumesc inca o data pentru intelegere ! P.S. Te rog sa-l lasi si deschis . La fel se va cere inchiderea lui de catre initiatorul topicului , atunci cand acesta hotaraste acest lucru . Multumesc !
  35. paulrad

    Parcă era mai relaxată atmosfera într-o vreme pe forum. Acuma parcă se aplică regulamentul cu prea mult zel, intervin moderatorii la tot pasul de parcă am fi copii mici cu părinți prea ”grijulii” ce fug în spatele nostru în parc să nu facem vreo boacănă, nu mai poți posta un link către un blog personal*, etc. * Nu, nu sunt de acord cu topicurile de genul ”am făcut o tură de 2 săptămâni și 1300 km prin țară, găsiți povestirea pe blogul meu”, dar totuși, mai găseai prin povestirea omului un link către blogul personal unde găseai mai multe detalii/poze sau alte ture de-ale povestitorului. Or fi scăzut așa mult cititorii forumului încât trebuie interzise blogurile personale? Semnăturile, că deh, conțineau și alea link-uri...?
  36. si alte femei adevarate: http://www.realityproject.net/
  37. alo, dom' moderator, cam multa gargara pe langa subiect si nema lucruri de clatit ochiul la mine ochiul se incanta la triatloniste desi nu as zice pas si altora mai durduliipana la urma conteaza frumusetea interioara
  38. mihaighimpu

    Pai hai sa vedem ce facem atunci,nu?
  39. thymothey

    Am revenit si cu partea a doua, adica ziua a 2-a. Traseu: Pestera Ursilor(Chiscau)-Beius-Remetea-Rosia-Zece Hotare-Tomnatic-Varciorog-Tileagd-Oradea Distanta: 125 km, Diferenta de nivel: ~1100 m Traseul din a doua zi il gasiti aici, cel din prima zi aici. Sa ne reamintim ca ieri am urcat destul de mult ~2700m, iar la sfarsitul zilei m-am simtit destul de obosit. Noaptea am dormit foarte bine. Dimineata ma trezesc de bunavoie pe la 7, zici ca s-a dat refresh la toate durerile mele de aseara. Nimic nu ma durea, chiar ma simteam bine si eram bine dispus. Asa ca pe cai pana acasa. Pornesc in jur de ora 8 de la pestera, din capatul satului. Mergand spre iesirea din sat, vad cum copiii merg la scoala, cu ghiozdanele in spate(mi-am adus aminte de copilaria mea) iar la un moment dat un grup de copiii ii aud cum zic: "Uite ciclistul, ciclistul", te simti bine cand ii auzi :). La iesire din Chiscau Ma indrept spre Beius, pe asfalt, si intru si pe un drum national. Nu e placut pe aici, dar dupa Beius o sa ies de pe el. Intr-o ora ajung in Beius, imi iau ceva de mancare, iar apoi iau drumul spre Remetea. Imediat la iesire din Beius ma opresc intr-o padure faina si servesc micul dejun. Din cauza tantarilor nu pierd vremea si pornesc mai departe. Drumul nu este aglomerat, dar calitatea asfaltului lasa de dorit pe aici, nu e rau, dar ar fi loc si de mai bine. Ma simt bine, vremea e foarte buna, e soare, iar pe la amiaza chiar se incalzeste bine de tot. O frumoasa moara de apa. Pana aici nu prea am urcat, doar putine dealuri. Ajung si in Rosia, unde am primele serpentine. De pe marginea drumului se vad intrari in mina, posibil sa fi fost sat minier. O intrare intr-o mina Dar ce e fain aici, e ca urcam prin padure, e racoare, e fantastic, e bestial. Urc usor, ma opresc pe la intrari in mine si ma uit, stau si ma minunez de natura. Urc aproximativ 12 km pe asfalt, inconjurat de padure, de pasuni. Superba zona. La un moment dat las asfaltul si fac stanga si urc spre Zece Hotare, Tomnatic, desi e drum judetean, e doar ca un drum de munte de padure. In momentul in care am luat-o spre deal serios, o bunica se minuna si ma intreba "Mai poti?", iar eu "Sigur ca da!", "Si nu te dai jos de pe ea?" "Nu, ca merge ea usor la deal!" Tare se minuna ea cum urc eu la deal pe bicicleta. Continui sa merg prin padure de fag. E fenomenal, verdele crud de primavara, dar nimeni nu se plimba pe aici. La un moment dat parca iarasi mie frica, poate ar putea fi lupi pe aici, cine stie? La un moment dat vad un microbuz, si ma gandesc ca totusi nu o fi asa rau. Continui sa urc. Drum judetean Se face ora 2:30 si imi iau o pauza bine meritata. Pana aici am facut 60 km in 3,5h de pedalat, mult mai bine ca in prima zi. Dupa o pauza de aprox 1 ora, pornesc cu puteri noi, natura imi da puteri noi, e frumos verdele crud al padurilor. Desi e drum de piatra, e destul de bun. Ajung la altitudinea de 720 m, cea mai mare pe ziua de azi. La pestera Ursilor eram ~600 m, in Beius am ajuns pe la 180 m, iar acum am ajuns sus. Urmeaza sa coboram usor, am un traseu comun cu Iron Bike Oradea(280 km in 22h). Loc de odihna Dupa mai multi km incepe si asfaltul, doar ca pe coborari si urcari avem piatra cubica, care nu imi place deloc, dar zona e frumoasa in schimb. De aici merg mai mult prin padure pana ajung in Varciorog, clar ca zona e frumoasa. Avand in vedere ca era foarte cald afara, mi-a prins foarte bine umbra, racoarea copacilor. Un moment care ar trebui amintit: la un moment dat, in dreptul unei case, cu poarta deschisa, un caine mai mare la talie ca restul cainilor s-a dat la mine. M-am dat jos de pe bicicleta sa ma apar cu ea, iar cainele era destul de rau. Nu ma lasa sa inaintez, cum inaintam cum era mai inflacarat. Scaparea a venit de la un sofer de treaba. A vazut situatia mea, eu eram pe o parte a drumului(cu un singur sens) iar cainele pe cealalta. S-a oprit in dreptul meu, si mi-a spus sa merg paralel cu el, incat cainele sa nu ma vada, asa ca am scapat de cainele cel rau. In jur de ora 6 ajung in varf la Varciorog, aici avem un loc de belvedere sa zicem, spre oras. De aici incolo lasam padurile, luam asfaltul sub roti si mai mult monotonie pana acasa, in Oradea. La 8:30 ajung acasa sanatos, intreg, implinit, multumit de tura, de vreme, de momentele petrecute pe bicicleta. Surprinzator in a doua zi m-am simtit mai bine ca in prima zi, poate ca nu am urcat asa mult. In cele 2 zile nu am avut nici o problema cu bicicleta, nici pene. Total pe cele 2 zile: Distanta: 240 km Diferenta de nivel: 3200 m Concluzie: - turele pe mai multe zile sunt faine, poti cuprinde multe zone. - singur e bine, dar cred ca in doi sau mai multi e mai bine - mai bine mai putini km fericiti, decat multi si cu chin :), totusi iesim la recreere, nu la concurs - voi continua sa merg pe mai multe zile, anul acesta vreau sa fac o tura Satu Mare-Negresti Oas-Sapanta-Sighetu Maramtiei-Baia Mare-Satu Mare O zi faina sa aveti, si asteptam sa vina vremea faina, sa iesim pe caii nostri.
  40. mihaighimpu

    Tarane,ti-au venit astazi si foliile.
  41. VladG

    Cat de mult s-a schimbat zona! Am fost acum vreo 12 ani de la Pietroasele la Padis si era dezastru drumul, forestier bolovanos, acum vad asfalt... Pensiuni la Padis.... Era doar cabana de lemn, unde ne-am razboit cu puricii... Dar macar nu se taia lemn asa de vizibil atunci. M-am bucurat sa revad locurile. Zi-i inainte, ca-mi place. :)
  42. mihaighimpu

    Ai de primit Ady, asa casca nu gasesti peste tot, si da... nu vezi ca e treaz, nebaut-nemancat? :P
  43. hachac1972

    Imi este cam frica... Gandind la "Soarele si tenisul intareste ....organismul", daca mai jucam si tenis imi este teama ca a doua zi nu mai pot pedala! La tenis nu ma bag... La piscina, da... Desigur ca mergem si vedem ce si cum. Zona merita batuta... M-am uitat in zona si sunt multe de vazut! Un trei zile ar fi ideal dar sa vedem...
  44. mihaighimpu

    Conasu' este autorul si pozar si diclitor. Ady, hai sa vedem cum strangem randurile si sa vedem cum putem sa o mai comitem, cand vor fi oportunitati! @@sole42 coane, nu aveam berici in asteptare ci pe cumatrul Grant's, ai uitatat? macate-ar cine stiu eu sa te manance! Da' ce bine ne-a prins, ne-a readus on line!!!
  45. mihaighimpu

    :blink: fi mai expicit "schimbator cu pinioane"? "foaie a pinioanelor"?, nu poti fi ajutat daca nu spui clar ce vrei. 1 – Verificarea schimbatorului si a lantului In primul rand trebuie sa verifici daca schimbatorul este stramb ( in cazul in care a suferit ceva lovituri ). Cauzele pot fi multiple : de la urechea care tine schimbatorul de cadru, pina la patina acestuia strambata la o lovitura. In acest caz, cel mai bine este sa apelezi la un specialist, nu sa incerci de unul singur sa-l indrepti (urechea sau patina). Nu ca n-ai putea, dar nu este recomandat. De asemenea asigura-te ca lantul este in ordine si nu formeaza bucle sau prezinta portiuni rigide. Daca tot acest checking este in regula poti trece la pasul urmator. 2 - verificarea aliniamentului schimbatorului. Patina schimbatorului trebuie sa fie perpendiculară pe sol, altfel, inseamna ca schimbatorul tau a suferit ceva lovituri si va trebui indreptat. 3 – schimba lantul pe pinionul cel mai mic. Adica pe viteza 7, 8, 9, 10 sau 11, depinde cu cate pinioane este dotata bicicleta ta. In acest moment patina schimbatorului trebuie sa fie aliniata imediat sub pinionul cel mic. Trebuie sa formeze o linie. Daca nu se intampla acest lucru, va trebui sa actionezi asupra celor doua suruburi mici aflate pe schimbator. Acestea au marcate langa ele literele H si L, ce provin de la High si Low si reprezinta limitele maxime si minime in care actioneaza schimbatorul. Surubul pentru LOW se afla jos, iar cel pentru HIGH se afla sus. Surubul ce trebuie reglat cand lantul se afla pe pinionul mic este cel de High, asadar H. Daca patina schimbatorului se afla in stanga pinionului mic, invarte surubul in sensul acelor de ceasornic pina ce acesta va forma o linie dreapta cu pinionul mic. Daca patina se afla in dreapta pinionului mic va trebui sa actionezi asupra surubului H contrar acelor de ceasornic pina ce acestea se aliniaza. Consulta si imaginile pentru a intelege concret operatiunea. In cazul in care patina schimbatorului nu se aliniaza cu pinionul mic, chiar si dupa ce ai actionat asupra surubului de H, inseamna ca trebuie redusa tensiunea din cablu. Faci asta actionand asupra rotitei de reglaj a schimbatorului (vezi imaginea). La modele mai noi de schimbatoare aceasta rotita de reglaj nu se afla pe schimbator ci pe maneta de schimbare a vitezelor aflata pe ghidon (vezi poza). 4 - schimba lantul pe pinionul cel mai mare, deci pe treapta 1 de viteza. Daca schimbarea se face defectos, incet sau deloc, inseamna ca va trebui sa mai adaugi tensiune cablului schimbatorului de viteze. Astfel va trebui sa ma desurubezi din rotita aflata pe schimbator (sau pe maneta schimbatorului in functie de model). Teoria este aceeasi : patina schimbatorului trebuie sa formeze o linie dreapta cu pinionul pe care se afla lantul. Daca totul funcioneaza in regula, schimba pe primul pinion, cel mare, adica prima treapta de viteza. Patina schimbatorului trebuie si in acest caz sa formeze o linie perfect dreapta cu primul pinion. Daca in momentul in care dai la pedale lantul pare sa agate pe pinion, sau pur si simplu cade, va trebui sa actionezi asupra surubului LOW adica L. Invarte-l in sensul acelor de ceasornic un pic cate un pic pina ce lantul va sta bine pe pinionul cel mare. Reglajele de LOW și HIGH le faci o singura data, la inceput, odata ce ai instalat schimbatorul. In mod normal, limitele sunt stabilite din momentul in care bicicleta este asamblata. 5 - in acest moment schimbatorul tau ar trebui sa functioneze perfect. Sa recapitulam reglajele de baza : intotdeauna patina schimbatorului sa formeze o linie perfect dreapta cu pinionul pe care se afla lantul. Reglajul se incepe de pe pinionul cel mai mic (deci cea mai mare viteza de pe maneta de schimbare a pinioanelor). Cand lantul se afla pe pinionul mic foloseste surubul cu inscriptia H – pe care o misti in sensul sau contra acelor de ceasornic ca sa misti schimbatorul stanga-dreapta pina ce se regleaza perfect liniar cu pinioanele. Apoi, faci reglajul schimband pe pinionul cel mai mare, prima treapta de viteza. Procesul este acelasi doar ca actionezi asupra surubului LOW adica L. Daca patina este aliniata nu este necesar sa faci reglajele de LOW si HIGH.
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up