Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 07/18/2015 in all areas

  1. sopinel

    Asfintiit la Vulcanii Noroiosi de la Paclele Mici Jud.Buzau:
  2. MLADEN

    Da, dacă pe o coborâre printr-o pădure deasă stai mult cu ochii pe GPS. ;)) Acu serios: Semnalul emis de sateliţi este foarte slab (mult mai slab decăt semnalul de la telefonia mobilă) iar aparatele sunt doar recivere, deci nu emit semnal, cu alte cuvinte nu dăunează sânătăţii.
  3. Claudiu Moga

    Ador vegetatia mediteraneana, dar arborii ma incanta in mod deosebit. Ura! Sunt fericit! Traiasca cicloturismul! Maria sa muntele este atat de aproape de inefabila mare. Apa marii are o culoare ireala si ma imbata de fericire. La tot pasul intalnesc flori care emana parfumuri imbietoare.
  4. Geordan Corvette

    Hehe... cat de curand o sa auzim de Pantani Carpaticus Gastronomicus...
  5. Update Dupa cateva ture de seara prin Bucale, am constatat ca trilul nu prea foloseste la nimic. Soferii nu sunt obisnuiti cu acest sunet si nu il asociaza cu un potential pericol. Pietonii nici atat. Impasibili pana in miezul inconstientei. Doar copii ce sar in mijlocul strazii tind sa il bage in seama. Cu sunetul continuu, tras in rafale, e alta poveste. Este foarte eficient pentru soferii neatenti, deoarece il asociaza cu sirenele vehicolelor de interventie si devin brusc atenti la ce se intampla in jurul lor. Problema consta in faptul ca se uita dupa ceva mare si cu girofar, ignorand complet o chestie mica si cu profil ingust, recte biciclistul si agregatul din dotare. Concluzie: zornaitoarea functioneaza doar in tarile cu apa calda, unde exista o cultura a bicicletei adanc inradacinata in mentalul colectiv. La noi in Meltenica, e chestie de sansa si defensive driving :)
  6. gerula

    Etapa 13 Rezultate: 1 Greg Van Avermaet (Bel) BMC Racing Team 2 Peter Sagan (Svk) Tinkoff-Saxo 3 Jan Bakelants (Bel) AG2R La Mondiale 4 John Degenkolb (Ger) Team Giant-Alpecin 5 Paul Martens (Ger) Team LottoNL-Jumbo 6 Christopher Froome (GBr) Team Sky 7 Vincenzo Nibali (Ita) Astana Pro Team 8 Alberto Contador (Spa) Tinkoff-Saxo Tricoul galben: Christopher Froome (GBr) Team Sky Pronosticuri: ShutUpLegs, dang, Trevizes, gerula: Peter Sagan/Froome – 9p radu91: Kristoff/Van Garderen – 0p shinelikeme: Alexandre Geniez/Froome – 1p crk: Bak/Froome – 1p Fandango, Fra'su: Degenkolb/Froome – 6p dinica: Van Avermaet/Froome – 11p darieteslui: Gallopin/Froome – 1p Clasament: 1. Trevizes – 81p 2. crk, Fandango, Fra'su – 75p 3. dinica – 71p 4. dang – 70p 6. gerula – 66p 7. shinelikeme – 63p 8. radu91 – 62p 9. darieteslui – 54p 10. ShutUpLegs – 22p 11. Octav – 1p
  7. Bai, unde va este inspiratia? Puneti ceva plin de viata!
  8. Nu mai sunt un obisnuit al acestui forum dar un numar de colegi de pedala sustin ca trebuie neaparat sa scriu aici 2-3 cuvinte despre tura. Daca-i ordin, cu placere :) Varsta: 50+ Masa corporala la plecare: 95 kg Obiectiv: sa fac un traseu mai lung dupa o perioada de 8 luni de inactivitate ciclistica datorata unei lucrari ample de 7 zile din 7, 10-14 ore pe zi (Craciun, Anul Nou etc inclusiv); am ales sa fac un tur al tarii; nu a fost in scop de a vedea locuri sau a vizita orase, obiective turistice - am fost cam peste tot prin tara; m-am dus sa pedalez, sa fiu singur cu mine, sa ma bucur de aer si de soare dupa 8 luni intre betoane in care n-am pedalat mai mult de 300-400 km in total. Timp disponibil: preferabil pana in 3 saptamani (cand termina si sotia treburile); data plecarii a fost flexibila, functie de prognoza meteo; am avut noroc sa predau ultima sectiune a lucrarii duminica si marti sa se dovedeasca o zi optima pt a pleca. Bicicleta: reclinata (recumbent), 17 kg cu scule, rezerve si aparatori de noroi, RWD, suspensie spate (oarecum blocata), 18000 km, 2 x 26", transmisie 53-39 + 12-34 9 vit (spatiere personala); 28 spite spite pe spate, 24 pe fata (DIY din janta/butuc 36/36 gauri cu spitele 2x neintretesute); anvelope Schwalbe Durano de 28 mm latime. Bagaj: haine + diverse [~ 2,5 kg], echipament campare bazat pe hamac (se poate face si cort) [2,2 kg], ustensile pt preparea mancarii, combustibil si accesorii [0,8 kg], genti + portbagaj + plasa elastica + ... [1,5 kg]. Masa totala trotineta + bagaj, fara apa (2 bidoane) si fara mancare (n-am carat mai mult de 0,5 kg peste zi): 24 kg (9 pe fata + 15 pe spate). Conditiile de deplasare: aceleasi ca acasa, nu merg pe ploaie si nici pe ud semnificativ (apa aruncata de anvelope). Lungimea etapelor planificata: circa 150 de km functie de putinta, relief si vreme; uneori mi-am calculat "pasii" ca sa ma strecor printre ploi. Locuri de innoptat: eu am vrut sa fac jumi-juma, o parte la pensiuni, o parte la hamac, functie de locuri si vreme; sotia s-a opus sa innoptez pe coclauri - de obicei sotia nu se baga peste mine, am ascultat-o pt ca si asa avea griji peste zi ca sunt pe drum, macar noaptea sa doarma linistita; ulterior s-a dovedit ca si bicla era o problema, multi credeau ca e naveta spatiala care merge singura si mi-a fost teama sa nu raman fara ea (sau fara piese) chiar si in camping - am avut lant dar acela nu e pentru hoti. Buget: fara buget dar in niciun caz nu arunc cu banii; cazare pana in 50 de lei si mancare preparata de mine (seara, peste zi nu prea mananc). N-aveam de gand sa depasesc 100 de lei pe zi cu totul. Am plecat cu 1000 de lei pe un card si urmand sa-mi suplimenteze sotia cand va fi cazul. Harta traseului parcurs in sens trigonometric, casutele reprezentand locurile in care am innoptat: Traseul e incomplet (intrerupt) pentru ca acea bucata, Bucuresti - Ciulnita, am parcurs-o cu trenul. Am niste istorii cu natiunea conlocuitoare si pe Lehliu si pe Budesti plus ca n-am gasit niciun mod de a planifica o noapte la cca 150 km de Bucuresti si sa ies bine cu restul opririlor pe mai departe. Intentia a fost sa fac in ultima zi traseul Bucuresti - Ciulnita pe bicla si sa ma intorc cu trenul ca sa inchid bucla. Dar pentru ca alte lucruri s-au precipitat, trebuie a scriu aici si am de pregatit urmatoarea aventura, am renuntat (azi trebuia sa mai fac 110 km). Rog un moderator sa-mi dea un PM cu limita maxima a numarului de foto cu link extern per mesaj si cu timpul sub care doua mesaje consecutive ale aceluiasi user se contopesc. Multumesc.
  9. Ziua 13 Bechet - Turnu Magurele - Alexandria - Bucuresti 225 km; 10:18 h; 21,8 km/h; 59 km/h Am plecat la 9 de la Bechet, dupa micul dejun inclus in pret. 4 felii de salam de 2 feluri (mancat una), 2 felii subtirele de branza (mancat una care era 50% sare pura), masline (pas), 2 oua ochiuri (mancat) plus un ceai si o felie de paine. Dupa cei 300 de km de ieri, nu prea am elan, mai ales ca drumul e, in continuare, cu asfalt peticit si valurit. Pe drum iar am gasit un camp de floarea soarelui cu spatele la soare: La Corabia am oprit la un Lidl (ultima data pe anul asta sper), am mancat 2 gogosi si am dat pe gat 1 litru de granini de portocale. In timpul asta m-am intretinut cu un vorbitor de engleza, nu l-am "citit" de pe unde era, doar de pe unde nu era (dupa accent, am hobby-ul asta), care cauta sa inchirieze o biclicleta. Ha, duminica in Corabia? Ai gresit tara, colega :) I-am zis sa fure una, erau o gramada priponite la Lidl sau i-o dau pe-a mea o tura daca poate sa mearga mai mult de 5m cu ea. In fine, am mai glumit cu el, i-am zis ca nu-s de p-acolo, i-am povestiti un pic de tura si mi-am vazut de drum. Pe masura ce ma apropiam de Alexandria au inceput sa apara zone cu asfalt mai bun. Traversez Alexandria si ies din oras. La iesire e o rampa mai lunguta unde sunt depasit de cineva pe cursiera, echipament complet. Il vad din timp in oglinda. Cand ajunge in dreptul meu striga tare un "Ho!" de parca ar fi fost in primejdie sa-i intre calul cu oistea-n gard si ar fi vrut sa-l opreasca in ultima clipa. Dupa ce ma depaseste trage imediat pe dreapta intr-un Petrom. Ma iau dupa el, mai apar vreo 2-3. I-am spus ca daca pana si el, care se vrea a fi biciclist, scoate niste onomatopee din astea in loc sa zica salut, sa faca un semn sau, pur si simplu, sa treaca mai departe, ce pretentii sa mai am de la altii. Prefer sa ma abtin de la alte comentarii. Pe drum am mai fotografiat ceva. Ghiciti ce. Inlocuiti "780"-ul din link-ul pozei cu o valoare mai mare pt o rezolutie mai buna. Cand m-am vazut la Stalpu, pe unde trece tura "clasica" de Calugareni - Stalpu - Mihailesti, deja era eram acasa. Chiar ma gandeam daca sa ma opresc la tanti Lili :) Am bagat carbuni din ce in ce mai multi, mergeam cu 35-36. Bineinteles ca a trebuit si o cireasa pe tort. Inainte de podul peste centura un alt reprezentant al natiunii conlucuitare, de data asta intr-o Solenza, a facut la stanga prin fata mea fara nici macar sa se uite. Ma astept la asa ceva de obicei, am franat pana la zero si l-am umplut de carne. Dupa care am mers intins cu motoarele full direct acasa. Ceea ce nu fac de obicei, cu 5 km inainte de casa trec la ralanti sa nu ajung gafaind. Total:
  10. Ziua 12 Bozovici - Orsova - Severin - Calafat - Bechet 299 km; 13:09 h; 22,72 km/h; 71,4 km/h Am plecat de la Bozovici tarziu, la 8:20. In primele cateva zeci de km am mers tare greu. Aveam o oarecare slabiciune si abia pedalam cu 20 km/h pe plat. Asta a durat vreo 4 ore pana am ajuns la Orsova. S-a dovedit ca in seara precedenta n-aveam cum ajunge la Orsova in 3 ore, mai bine ca m-am oprit in Bozovici. Primul indicator cu Bucuresti pe care-l vad dupa multa vreme: Am sperat ca acesta sa fie ultimul deal: Vederea si mirosul Dunarii la Orsova parca mi-a dat energie, mi-am mai revenit. Ajung si la baraj: De pe baraj au iesit vreo 30 de baieti si fete pe MTB-uri, ori erau romani ce fusesera in vreo excursie peste garla, ori invers, erau de peste garla si vizitau Severinul. Acolo e la vale. Dadeau baietii cu sarg la pedale, stateau la trena, se asezasera pe cadru ca sa se faca mai mici, doar-doar sa mai capete viteza. Am trecut pe langa ei cu vreo + 15 km/h fara nicio pedala, stand lejer si comod cu o mana pe ghidon :) Mai incolo am tras pe drepta si ne-am tolanit, si eu si calul, la umbra pt vreo 15 min. Pe drum carduri de camioane mergeau spre Calafat sa traverseze la Vidin. In toata tura, cu vreo 2 exceptii - un turc si un camion de SJ, n-am avut treaba cu camioanele: Initial am vrut sa opresc la Calafat dar ma simteam in forma, mai ales dupa ce am baut pe saturate o apa incredibil de rece si cu gust bun de la un izvor: Mi-am zis sa mai trag 80 de km pana la Camping Zăval, unde urma sa ajung pe la 10 seara. Numai ca socoteala n-a iesit. In primul rand drumul a fost rau, abia mergeam cu 25. La ora 20 s-a pornit sa ploua si m-a tinut in loc vreo 30 min. Am rugat un amic sa sune la camping ca eu nu gasesc nr de tel si mi-a zis ca nici el nu gaseste nr de tel iar o relatare a unui strain spunea ca acel camping s-ar fi desfiintat. Urmatorea varianta era Bechet, la hotel. Mi-a rezervat o camera acolo in regim single cu 80 de lei mic dejun inclus. Pe drumul asta striga copiii Ola, Elo, Ielou, Elău, fiecare ce stie. Cred ca oamenii in zona asta nu-l pot pronunta pe H. Nu stiu care-i cauza dar intotdeauna striga dupa ce am trecut de ei cu cel putin 5 m. O fi pt ca nu-mi vad bagajele decat dupa ce trec de ei? Raspund ridicand mana, oricum nu m-ar auzi. Altii intind mana pt un high5. Sincer, mi-e teama ca le smulg mana din umar la 25 de km/h. Am incercat o data si, dupa cum simteam eu, cred ca i-am facut o vanataie piticului. Sorry. La un moment dat, sa fi fost vreo 9 seara, un pitic sare in drum sa zica hello si intinde mana dar eu ma dau putin mai catre axul drumului. Probabil frati-su mai mare, sare si el si incepe sa alerge spre mine stringand "tu's dumnezeirea ma-tii!!" incercand sa ma atinga. Eu deja luasem viteza si am evitat pe contrasens. Se intuneca, lumina pe spate ok, pe fata un led 0,5W amarat care numai bun sa mergi pe intuneric nu era (o lanterna de cap Petzl montata pe ghidon). Pe la 21:30 trec printr-o comuna in care drumul face doua viraje la 90 de grade, primul la dreapta. Comuna era luminata, ca toate satele de pe drum. La primul viraj totul ok, la doilea nu vad ca asfaltul a fost frezat chiar in curba, intru in groapa, nu mare branza, dar cand ies nimeresc peste nisip care are aceeasi culoare cu asfaltul nefrezat. Fac virajul la stanga numai cu gandul pt ca pierd roata fata si ma trezesc pe jos. N-aveam cine stie ce viteza. Culmea a fost ca eram in telefon cu amicul, deci am cazut in direct :) Nicio paguba in afara de o pedala zgariata si cotul meu cu 2-3 cm patrati de "frecuș". Un avantaj al reclinatei e ca nu cazi de sus :) Bag carbuni mai departe. Pe la 10 seara trec printr-o alta comuna, mai bine ca nu-i stiu numele, unde careva dintr-un grup la o terasa striga in gura mare "Bă handicapatule!". Pesemne nici el nu-l putea pronunta pe H. Pe la 11, tot printr-o comuna, evident, striga unul dintr-o curte mai pe un deal "fu. ........ pe ma-taaaa" [cu intonatie si ecou]. Ce sa mai zic? Deja de abia asteptam sa ajung in afara localitatilor in bezna decat sa mai merg prin localitati. Ajung la camping Zăval, bezna totala dar semnul exista, chiar e reflectorizant. Urmeaza padurea Zăval, amicul imi zice ca are 2 km. Nasol, in padure e si mai bezna. La un moment dat vad doua perechi de ochi sticlind spre mine. Aoleu, astia or alerga mai tare decat pot pedala eu? Noroc ca s-au bagat in padure, nici nu stiu ce-au fost. Caini, cel mai probabil. Ce ma ingrijora era multimea de fulgere de care parea ca ma apropii din ce in ce mai mult. Inca nu se auzeau si tunetele dar nici departe nu eram. L-am rugat pe amic sa verifice niste situri pe care le stiam eu si am determinat ca fulgerele care ma ingrijorau erau la o distanta sigura. Fusese ploaie si la Bechet dar trecuse. In fine, dupa ceva palpitatii am ajuns la Bechet. Noapte fiind, n-am vazut cati km facusem. Daca stiam ca aveam 299, mai dadeam o tura prin oras numai sa vad 300 pe ecran. Data aviatoare ... Am primit camera la etajul 3 iar cladirea avea etaje f inalte. Carat bicla 3 etaje. Offf, nu se mai terminau scarile. Am ras 2 halbe si am mancat o ciorba de perisoare la restarantul hotelului si m-am culcat pe la 1 noaptea. N-ar fi trebuit sa merg noaptea, asta a fost o greseala.
  11. Ziua 11 Timisoara - Moravita - Oravita - Bozovici 168 km; 8:37 h, 19,5 km/h, 67,5 km/h. De la Timișoara am plecat cam târziu, pe la 8:30. Drum asa și asa pana la Moravita. Vant de față dar nu cum a fost prin Moldova. După ce am cotit stanga spre Oravita, drum prost, mers incet. Din Oravita incepe urcus serios spre Anina. Pe la jumatatea urcusului cred ca am avut o cadere de glicemie. N-am mai facut asa ceva. M-am oprit, am stat, aveam tot felul de senzatii ciudate. In fine, stau jos 15 de min si apoi fac push bike pana-mi mai revin un pic. Ma urc din nou pe bicla dar merge greu. Vorbisem la Orsova dar mi-am dat seama ca nu mai am cum ajunge pana seara si opresc in Bozovici unde gasesc o pensiune, parea de 3 stele, cu 80 de lei. Sincer, merita si 100. Recomand. Seara am mancat 6 oua, o floricica de chifle (6 chifle) si inca ceva dar am uitat ce :)
  12. Ziua 10 Carei - Oradea - Salonta - Arad - Timisoara 288 km, 11:09 h, 25.8 km/h, 59 km/h Am dormit pe saturate si am plecat abia la 8. Zi frumoasa, nori dimineața. Vântul lateral dar si de spate. Mi-am zis ca acu-i momentul sa-mi scot parleala. Bagat carbuni, viteza 32-38. Drum plat, o veselie. Planul initial fusese sa innoptez la Oradea apoi la Curtici. Sunt niste stranduri/campinguri si imi planificasem s-o las mai moale p-acolo si sa ma refac un pic cu ape termale. Pe de alta parte m-am gandit si la ziua pierduta cu prima ploaie si drumul prost cand am innoptat la Barlad in loc de Vaslui. Acum aveam ocazia sa recuperez. Dupa 70 de km fac o pauza de tufis. Profit ca m-am oprit, sun la Oradea la un magazin de bicle si-mi spune ca au camere. Intru in Oradea, ajung la adresa, eroare. Magazinul era din Salonta si exista o strada cu acelasi nume si in Oradea, greseala mea ca nu am cascat ochii cand am gasit nr de tel. Sun la alt magazin din Oradea, care zic ca au ce-mi trebuie. Sun din nou la Salonta si contramandez. In Oradea e vorba de magazinul Doua Roti, au si in Bucuresti. Traversez orașul, care e in lucru din temelii și care e asa de întortocheat ca nu merge fara gps, si ajung la locatie. "Pai am zis noi ca avem camera din aia?". Sa cad jos. Imi arată doar camere de tractor, așa erau de mari. Plec furios. Sun din nou la Salonta si rog sa-mi rezerve cele 2 camere pe care le aveau. Prin Oradea unul nu-mi da prioritate desi sunt aproape convins ca m-a vazut, il evit la mm. Plec la Salonta. Mai fratilor, alti oameni, alt aluat. Camerele erau ce trebuie, pregătite tot. Ma întreabă daca am apa, daca vreau o cola, singurii de pana acum si unicii in aceasta tura a mea. Parca vorbeau si erau altfel, mai luminosi, mai deschisi. I-am intrebat daca sunt din Romania sau daca nu acumva am traversat eu granita din greseala si ma aflu in alta tara sau pe alta planeta. Au raspuns ca sunt mai langa Ungaria. Pai si cei din Oradea langa ce sunt? Ce mai, placut impresionat, a fost unul din momentele mai mult decat pozitive ale turei. Cinste voua si multumesc SAMOB Bike din Salonta! Plec mai departe. Deja mi-a încolțit gandul sa-mi bat recordul de distanță (240 de km pana acum, n-am avut ocazia de mai mult). Trec de Curtici, unde trebuia sa opresc, adică la 200 km, trec de Arad, intru in Timișoara si ... cand sa ies din TM, mi se termină bateria la telefon, opresc la OMV si pun pe încărcator. Foarte scump cazarea in zona datorita apropierii de granița. Ma intorc la Camping Internațional, cazat la căsuța cu baie proprie 70 lei. As mai fi mers inca cel putin 50 de km dar se insera. Am zis sa mai dau o tura prin oras ca ieseau 300 km dar am preferat sa ma odihnesc, era mai important. O shaorma, niste napolitane (singurele dulciuri din tura in afara de niste croissant-e), bere, nelipsitul iaurt, apa plata, un dus si somn de voie ...
  13. Ziua 9 Sighetu Marmatiei - Negresti Oas - Satu Mare - Carei 158 km; 7:28 h, 21 km/h, 65 km/h. M-am grabit si trebuia sa mai pun un filmulet la ziua anteriora dar nu conteaza asa mult unde e. Daca vreti sa vedeti cam cum a fost pe bicla, am inregistrat 7 minute la rand: Pornit la drum pe la 8 din Valea Izei. Drum bun, vant f ușor de spate. Dupa primii 30 km aveam 27 km/h vit medie. Dupa care am dat de un deal cam mare, înainte de Negrești Oas, care mi-a dus media la 18. Noroc ca urcarea a fost prin pădure, total la umbra. După aia serpentine la vale gen Poiana Bv. Apoi iar drum plat, elementul meu. Bag pedale si ridic media la 22. Faca o halta la Sapanta si filmez un pic pana se ia un nene de mine, ca trebuie taxa bla-bla. Intru in Satu Mare. Pana pe spate. Am crezut ca a cedat anvelopa cu problema. Ma trag pe o stradă laturalnica la umbră si gasesc un șpan in cauciuc. Am mai găsit și o sarmulita mica. Sh.t! Cred ca a fost o pana tripla simultana. Spanul a gaurit camera in doua locuri, cu cele doua extremitati, iar sarmulita a facut si ea o gaurica mica. Gaurica de sarmulita n-a fost problema dar n-am reusit sa repar gaurile de span, erau prea mari. Până la 3-4 bar erau ok dar peticele/liptura cedau la presiune mai mare. Iau cealalta camera (cea busita la Tulcea) si descoper ca sufera de aceeasi problema, nu tine la presiune mare, garile sunt mari. Caut pe net magazin de bicle in Satu Mare, din fericire se nimereste sa fie unul la < 200 de metri de mine si are si camera :) Numai una dar are. Push bike, schimbat camera, folosesc prilejul sa pun un petec de duct tape pe interior in dreptul taieturii de pe flanc, baga baiatul aer si ma inarmeaza si cu un set de 10 petice (eu le terminasem cu incercarile mele). Intre timp imi povesteste ca nu are camere pt ca baietii din zona le folosesc pe fixie si in ultima vreme au avut o multime de pene de la aceleasi sarmulite pe care le gasisem si eu in cauciuc. Sarmulitele provin de la ceva perii de sarma de pe masinile cu care municipalitatea matura strazile. Daca asa o fi, cineva nu are minte nici cat un pui de gaina. Noroc cu magazinul ca a avut camera, alfel cred ca Satu Mare ar fi fost pretendent serios la lingura de lemn. Dau bice mai departe si ajung la Carei unde ma cazez la casuta. In poza e unul din cei 2 polonezi veniti pe moto. Pe la 12 noaptea ii apuca limbarita chiar la 2 metri de mine si ma trezesc. Am rabdare 30 de minute dupa care ies fioros, in chiloti, le spun ca m-au trezit si sa nu mai vorbeasca. Ma rog, am zis usor mai politicos. Au balmajit ei un Sorry, ok dar au facut liniste de n-am mai auzit absolut nimic. Casuta avea pat dublu inaintru, m-am lafait. Chiar am dormit f bine dupa aceea. Am uitat cat am platit, cred ca 50.
  14. Ziua 8 Ciocanesti - Borsa - Sighetu Marmatiei 155 km; 8:15 h; 18,8 km/h; 57,5 km/h Peste noapte am reusit sa mai ud un tricou (pilota prea groasa, nerespiranta) astfel incat dimineata toate tricourile erau ude fiind prea mare umezeala in zona. Nu mai ploua, cer acoperit si 11 grade. Casa era prea departe de drum sa vad daca era ud sau uscat. Am pus cel mai putin ud tricou pe mine si bluza de polar. La 6:45 eram pe drum care era umed dar era ok de mers. Oricum trebuia sa merg f incet pe cei 65 km de drum rau pana la Borsa. Asa arata drumul cand era mai bun: Azi urma pasul Prislop. Dar pana la Prislop am avut 3 evenimente. Imaginati-va mai intai ca drumul e absolut pustiu, nici masini, nici oameni. Asadar: - prin Carlibaba, pe contrasens, o duduie cu un Opel se apuca sa depaseasca o basculanta chiar cand treceam eu, fara sa tina seama de mine si de faptul ca acolo era un trotuar, cred ca singurul pe o raza de 50 de km, si n-am cum iesi de pe drum; ma si vedeam plonjând pe trotuar; pana la urma ne-am strecurat toti trei; - pe la iesirea din Carlibaba ma ia la ochi o corcitura de pitbull si incepe sa se dea la mine hotarata; asta era in dreptul unui depozit de lemne cred; imediat ies din curte si i se alatura alti 6 caini dintre care unul e o namila ca un ciobanesc latos; o bagasem pe maneca pt ca drumul f prost nu-mi permitea sa trec de 25 la ora; ma si vedem sfartecat p-acolo; bag atata viteza cata se poate, scot bidonul si ii stropesc cu apa; din fericire stratagema a functionat pt toti cainii mai putin corcitura de pitbul; cu greu am scapat de el peste inca o suta de metri; vreau sa zic ca mi-a iesit adrenalina prin toti porii si mie nu mi-e frica de caini (daca nu-s multi); e posibil sa trec in curand cu masina pe acolo si cred ca-i voi face pictura pe asfalt daca am ocazia; - vreo 20 de km mai incolo, tot pustiu, ma incrucisez cu un pickup; vad ca incetineste si ma trag mai catre marginea drumului, preventiv; bine am facut ca usa soferului se deschide larg in timp ce masina inca mai mergea si cineva bălmăjește ceva in gura mare; n-am inteles o iota si nu-s sigur ca n-a vrut sa-mi dea cu usa-n cap. In fine, ma apropii de Prislop. De vreo cateva zile incerc sa filmez caii sau vacile pe langa care trec pt ca au un stil deosebit in a ma urmari cu privirea. Sunt ca niste roboti pt ca intorc capul ca sa te tina in vizor cu miscari sacadate, nu continue. Am incercat si acum dar calul s-a speriat: Ajung in dreptul manastirii: ... si la indicator: Urmeaza coborarea. Dupa 300 de metri halt! Am inghetat lemn. Scos tricoul ud de pe mine, am intors polarul pe cealalta parte, pus bluza de ploaie si la vale. Alta viata :) Pana la Borsa e tot o vale, doar ca drumul nu e prea bun. De la Moisei a început asfaltul bun, parca era tot la vale si am băgat carbuni. O feerie, am mers de parca eram la o tura in jurul casei. La Prislop aveam media 11 la ora, si dupa vreo 50 km o ridicasem la peste 20. Am mers constant cu 32-35 la ora. Vant? Care vant, ce-i ala? A fost bestial. Fiidca totul are un preț, la vreo 32 km de Sighetul Marmației ma prinde ploaia, ploaie nu joacă. Picaturi mari de tot. Bina ca n-a dat cu piatra. N-am avut unde să mă adăpostesc, copacii nu tineau. O oră ploaie, o juma de oră mers pe jos, să se usuce, 5 km mers ca melcul. La 25 de km de Sighet era uscat, nu plouase. Daca treceam cu 15 min mai devreme scapam de ploaie. Am ajuns la Sighet si am intrat pe Valea Izei unde vorbisem cu o gazda. S-a nimerit ca totalul pana in acea seara sa fie fix 1200 km, cam jumatatea traseului:
  15. Ziua 7 Ipotesti - Suceava - Gura Humorului - Campulung - Iacobeni - Ciocanesti 155 km; 9:05 h; 17 km/h, 72 km/h Asta a fost o zi asa cum visasem eu ca va fi. Soare putin, drumuri bune, nu prea multe dealuri, un urcus ca sa stii ca nu esti in Olanda cu o coborare pe masura, soferi mai cu scaun la cap. La 7:45 eram pe drum după ce am pierdut 15 min sa ung o rotita de la schimbator care scârțâia cu intermitente. Exact cand incercam eu sa gasesc sursa in ziua precendenta, nu mai scartaia. De dimineata am prins-o cu pantalonii in vine :) Adica eu cu pantalonii in vine, in timp ce ma imbracam am lovit pedala si a scartait ceva. Era rotita de sus, aia cu lagare de ceramica. Desfacut bucati, curatat, uns. Apropo de uns, pt lant totdeauna folosesc Finish Line teflon (flacon rosu). Niciodata nu spal lantul, doar il sterg cu carpe din prosop flausat. In tura asta l-am sters de 3 ori (am avut 3 carpe si 3 manusi chirurgicale pt asta) si l-am uns de 6-7 ori. Acasa ung cam la 3-500 km, functie si de timpul dintre ungeri si sterg de fiecare data. E adevarat ca nu dau cu noroi pe lant si nici nu merg pe ploaie. Vântul nu s-a rotit, a bătut cam tot dinspre nord, dar mai incet. La plecare, pana sa ies in drumul de Suceava, am mers spre sud cu vant de spate. Desi acea bucata de drum era peticita, am mers ață cu 38 la ora pe pinionul mic in ritm de pedalat în parc. Bestial, 8 km au trecut ca 800 de metri. După aia, drum european cu acostament asfaltat, vant de dreapta. Prin Suceava m-am rătăcit nițel, bagat gps. Se bătea toaca în tot orașul de începuse sa ma doară capul. Oare cate "toace" or fi in orasul asta? Azi am văzut primul si singurul cicloturist din toata tura :) Era pe contrasens pe la Gura Humorului (cred), abia ne-am zărit si salutat reciproc printre masini. Cum am scris, zi excelenta, peisaje deosebite. Si iata ca ajung la primul pas, la Mestecanis. Imi fac curaj, ma imbarbatez, ma adap, arunc restul de apa si purced. Calm, cu 8 km/h :) O sepentina, doua, nici nu apuc sa numar ca ajung la o panorama unde lumea facea poze. Te pomenesti ca asta a fost tot si eu abia am inceput sa transpir. Fac si eu filmulet, sa nu fiu mai prejos: Mai urc doua serpentine mici si gata, aia a fost tot :) Si eu care ma inarmasem pentru cel putin de 3 ori mai mult. Adevarul e ca urcusul e nasol in sens invers, daca mergi de la vest la est. A urmat o coborare excelenta, 60-70 pe ora, mi-era frica de anvelopa spate. Am zis sa arat si altora cum este, asa, mai la sfarsit, cand s-a mai inmuiat: Imediat am facut la dreapta spre Ciocanesti. Stiam ca urmeaza drum rau, se vorbeste de ani de zile de drumul asta. Usurel-usurel am ajuns la Ciocanesti unde rezervasem la o pensiune. Aici e altitudine, vreo 750 de m, umeazela, frig, nu prea se recomanda la cort daca exista posibilitati. Basca asteptam si ceva ploaie. Gazda mi-a cerut 40 de lei dar mi-a dat 20 de lei rest la 50 pt ca, desi mi-a dat sa aleg ce camera cu ce pat vreau, am zis sa mi-l dea pe cel mai mic si unde sa fac deranj cat mai putin ca-i numa' pt o noapte. Fuga la magazinul local, luat 4 oua, rosii, iaurt, bere si alte lichide. Facut paste cu rosii si parmezan, oua "omleta lenesului" la aragazul gazdei. Omul avea sobe de teracota, la bucatarie cu o plita de cel putin 2 m patrati - n-am mai vazut asa de mare. Bineinteles ca dogorea de la 5 metri. In comuna sunt casele acelea cu modelase, vedeti Street View daca vreti imagini, lumina era prea slaba ca sa iasa ceva la tel meu. M-am uitat la 10 min de film pe telefon si am adormit. M-am trezit pe la 1, ploua asezat. Oare s-o opri pana maine?
  16. Ziua 6 Iasi - Targu Frumos - Ipotesti 125 km; 7:12 h, 17,25 km/h, 71 km/h. Tii, ce-am uitat! In ziua precedenta am oprit special sa-l salut pe Stefan cel Mare. Adica statuia lui ... M-am odihnit acceptabil, la 7 eram în picioare si la 8 am coborat. Nu mai era fratele mai mare in zona, era altcineva mai mic. Vine c-o surubelnita sa deschida usa magaziei unde era bicla. Nexam, usa de metal era serios blocata. Aduce un șurubelnițoi si un ciocan si incepe sa dea sanatos. Stai domnule putintel, sa vedem unde tine, de unde se misca, nu da la intamplare. Pana la urma i-am aratat unde sa dea iar eu trageam tare de usa dar cu piciorul pe post de opritor sa nu-i sara usa omului in cap. Din 3 ciocane bine date s-a deschis. Uff. Am găsit un magazin deschis de unde am cumpărat o rola de duct tape să fiu pregătit daca anvelopa o ia razna. Deocamdată era stationara. Vântul era la locul lui, ușor de dreapta dar pana la Târgu Frumos au fost sate, mal de pământ pe dreapta, vegetatie si a fost mai bine. La ieșirea din Tg Frumos aveam media 20,2 în ciuda dealurilor lungi. Asta e media ideala pe care mi-am propus-o pe plat usor valurit. Deci cu dealuri era super, nu mai zic de vant. După Tg Frumos am cotit spre nord si iar am luat vântul în fata. Am lăsat-o mai moale, ca tot era duminica :) Pe o urcare la deal m-a prins din urmă un băiat pe o bicla de supermarket. La vale am frânat ca sa-l las in față cu gand sa stau in plasa lui. Am făcut asa, i-am cerut voie sa stau in spate insa băiatului i s-au terminat resursele in juma' de km si abia se tara cu 17 km/h pe plat. L-am lăsat in urma. Am mers si eu 2-300 m la plasa unui biciclist in turul asta :) La sfarsit am franat brusc pt ca i-a scapat baiatului piciorul de pe pedala. Ce-mi place sa vad pana departe: Am schimbat judetul: ... si asezamintele monahale apar din ce in ce mai des: Asta a fost ziua cu numărul cel mai mare de șoferi idioți. Cel puțin 12 care au depășit din contrasens ignorându-ma total. Astea sunt cele mai periculoase situatii, urmate de cazul in care doua mașini se incruciseaza fix în dreptul tau desi drumul e pustiu in rest. Ce vine din spate e neglijabil daca ai oglinda buna. De mâine e vorba ca scade vantul. Eu o carmesc spre vest si se pare ca si vantul se rotește ca sa-mi sufle tot din față :) Am făcut o halta la Kaufland in Botosani si m-am cazat in complexul de la Ipotesti, lângă casa știți voi cui. 30 lei la căsuța, frigider, a.c., nu mai e nimeni p-aici in afara de paznicul de la muzeu/complex. Baia nu e nemaipomenita dar la 30 de lei e pomana fara lumanare. Mi-am facut de mancare in liniste si fara graba. Daca tot suntem la subiect, o sa spun cate ceva despre ustensilele de facut mancare. Tot setul cantareste cca 0,8 kg. Tot ce apare in poza de mai sus minus pastele plus un briceag intra in oala de 1 litru Primus Litech (care mai are un capac-tigaie pe care nu l-am luat). Sobita cu alcool dupa model Fancee Feast Stove cu modificari de-ale mele (merge si cu spirt medicinal de n-are treaba). "Castronul" facut dintr-o galeata de iaurt cu rol de protectie a oalei pe dinauntru (intra fix) si de vas suplimentar, ecran de vant din 2 cutii de bere (verde, in spate), sticla de alcool tehnic (200 ml mi-au ajuns toata tura), sare (nu mananc sare iodata din magazin, nu-mi place, folosesc sare de mina), recipient cu detergent de vase, bricheta, ulei (de obicei de masline, acum era de samburi de struguri), invelis termic facut dintr-un parasolar ('pot cozy' in engleza), paharel de 30 ml ca sa masor cat alcool pun in sobita. 15 ml alcool tehnic sau 18-20 ml spirt medicinal pentru fiert 500 ml apa indoors (ca in poza). Mai am un capac de plastic facut din capacul galetii de iaurt, bun si ca sa strecori pastele (nu prea e nevoie), si un briceag (nu e ultralight, e norocos - a dovedit-o si in tura asta). Pe post de pahar folosesc un recipient de iaurt mare (in tura asta n-am folosit ca nu mi-a trebuit). Acum am folosit tacamuri de unica folosinta. Se pot arunca daca nu le poti spala si iei altele din primul fast-food etc sau cumperi 25 de buc cu 2 lei, opresti 2 sau 3 si arunci restul. Pentru ce vedeti ca am gatit aici am consumat 25 ml alcool tehnic dar e aproape un litru.
  17. Ziua 5 Barlad - Vaslui - Iasi 148 km; 7:49 h; 17,2 km/h; 57 km/h. In zori m-am trezit ca mi-e frig desi eram transpirat. M-am invelit mai bine si am mai dormit nitel. La desteptare m-am simtit cam obosit. De la lupta cu vantul. Ma dureau muschii de parca ziua precedenta ar fi fost prima zi. Bine ca nu ma dureau articulatii, ligamente, tendoane. Cu ultimele stau eu mai rau dar deocamdata functioneaza brici. Incep sa consider o zi de pauza sau cu 50 de km pe placa mica. Poate pe la Botosani pt ca prognoza nu arata bine pe unde sunt. M-am uitat pe fereastra sa vad daca mai bate vantul. La prima vedere nu mai batea asa tare: Aiurea, cand am iesit in camp iar s-a dezlantuit vantul. Ca sa va faceti o idee, asa batea intr-un sat: Si asa batea la Movila lui Burcel: La un popas am observat o chestie neplacuta. Anvelopa spate avusese de suferit de pe urma drumurilor execrabile. Flanc taiat cu o mica galma. Asta n-o sa tina. Deja imi faceam planuri sa comand o anvelopa si s-o primesc prin curier. Eu am vrut sa pregatesc acasa o anvelopa de rezerva dar n-am avut vreme s-o comand; in tara romanesca dai cu tunul (ma refer la Bucuresti), uneori nici camere de aer nu gasesc. Drumul din ziua asta a fost bun, asfalt foarte bun. DN24 are acostament asfaltat practicabil. Vantul si-a facut de cap toata ziua, parca vroia sa ma intoarca din drum. Nicio sansa, vântule! Ajung in Iasi, trec repejor pt ca vantul nu ma mai gaseste asa usor prin oras, ies spre Targu Frumos (care e mai "frumos" ca "bujor" cu siguranta). Eu ma duc in fiecare an la Iasi in septembrie, oras frumos dar il cunosc cat de cat. Ma opresc la Letcani la un popas cu casute. Platesc casuta 40 de lei, vine un zdrahon o data jumate cat mine, imi arata o camera sub cladirea principala (cam nasoala dar avea chiuveta), apoi, in drum spre casuta, primeste telefon de la d-na ce are grija de locatie ca-mi da o camera in pensiune cu baie proprie (fara niciun ban extra). Multumesc! Am rugat sa pun bicla undeva sub cheie. Fratele mai mare imi arata o camaruta sub scara de afara care "n-are lacat dar nu se mai deschide decat cu ranga daca inchid usa" si-mi arata si doi caini zdraveni. Ok. Imi luasem ceva de mancare la iesirea din Iasi, nu mai stiu ce, am facut dus, am mancat, sforait instantaneu. P.S. La Iasi am fost la Kaufland si am luat un pui intreg facut la rotisor :) Mi-am adus aminte pt ca a doua zi am dat resturile cainilor care mi-au pazit bicla. Normal ca nu puteam manca un pui intreg dar am vrut sa consum un piept intreg pt proteine.
  18. Ziua 4 Galati - Targu Bujor - Bârlad 115 km; 7:13 h; 15,8 km/h; 51 km/h La 8 eram pe drum. Iesire execrabila din Galati. Vantul era la locul lui, acolo unde il lasasem. Asfalt in general prost, groaznic dupa de ce am cotit spre Targu Bujor (ma asteptam, dar nu mai fusesem prin acest oras). Pe la 10 am prins un tractor si m-am ascuns de vant vreo 2 km cat a stat pe sosea. Vai ce bine am mers cu vreo 25 la ora, ca in parc :) Am trecut prin: Asta sa fie "Cuca Măcăii"? La 11 a inceput sa picure, apoi a plouat un piculet. Tras pe dreapta sa consult radarul, sa vad daca mai merg sau care-i treaba. Pus husa pe bicla dar eu m-am adapostit sub/dupa un copac. In 10 minute s-a oprit, asfaltul nu se udase rau si eram iar pe drum. La 11:30 a inceput ploaia sanatos, norocul a facut sa ajung la un izvor. Husa iar pe bicla, eu trec la "costum". Pe de o parte ma deranja ploaia, pe de alta ma bucuram pt ca, de obicei, vantul se opreste dupa ploaie (daca e front). "Husa" este facuta din 2 saci pentru gunoi de 240 litri fiecare, imbinati cu banda adeziva. Cand nu e folosita, o s-o vedeti in poze legata pe cadru inaintea furcii fata. Cand incepea ploaia, prima grija era sa acoper bicla (10-15 sec) apoi sa ma imbrac eu. A plouat aproape 1 ora, timp in care m-am indopat cu apa. Dupa ce s-a oprit iar a inceput vantul. Imi era cam racoare asa ca mi-am facut o supa. De asta e bine sa ai scule de preparat mancarea, nu stii cand ai nevoie. La 20 de min dupa ce s-a oprit ploaia, asfaltul a inceput sa se usuce, asa de tare batea vantul, asa ca eram din nou pe drum. Speram sa ajung macar la Barlad desi in plan fusese Vaslui. Asa a fost drumul: Am trecut prin Tg Bujor si oras mai urat ca ala eu n-am mai vazut. Nici n-a meritat sa consum bateria facand o poza. Orasul asta ar trebui sters de pe harta cu tot cu drumurile ce duc la el sau mutat prin Namibia pe undeva. Am ajuns la Barlad unde m-am oprit la o pensiune la intrarea in oras care se se lauda cu preturile cele mai mici. Pe net scria 60, mi s-au cerut 70, eu am zis ca n-am decat 50 in buget si doamna mi-a spus ca "acum doar n-o sa ne certam pt 20 de lei" si a acceptat 50. Multam :) Lasat bagaj, mers la Lidl (vad ca numai Lidl au orasele astea si eu urasc lantul asta, ma refer la produsele alimentare pe care le au). Somon, paste, rosii, iaurt - combinatia mea preferata in turul asta, plus lichide. De la Lidl m-am intors cu vant de spate. Am mers cu 45 km/h fluierand. Pai bine frate vant, nu puteai si tu sa mergi ca mine, spre nord, zilele astea? Desi n-a fost soare, imi ardea pielea. De la vant. Speram sa pot dormi. Am uitat sa zic ca la Galati am abandonat tricoul cu maneca lunga pt ca nu-i mai puteam scoate față. Greseala a fost ca l-am luat alb. Mi-a parut rau pt ca nu mai aveam ceva cu maneci pt drum. P.S. Am "reusit" sa scot o medie si mai mica in ziua asta. Deci intotdeauna e loc de mai "bine".
  19. Ziua 3 Murighiol - Tulcea - [bac] - Galati 137 km; 8:34 h; 16 km/h; 67,5 km/h Am dormit acceptabil in hamac. Asa cum doua paturi nu-s la fel si-ti ia 1-2 nopti sa te obisnuiesti, asa si 2 hamacuri nu-s la fel. Pana pe la 1 m-am mai rasucit eu in cautarea pozitiilor bune sau deranjat de bazaitul tantarilor dar apoi am dormit neintors. La ora 5:00 a sunat pendula. Ce naiba cauta o pendula in camping? Fac ochi. Nu, nu era o pendula, era un cuc veritabil chiar deasupra mea, in copac. Cei drept avea un glas/sunet foarte melodios, suna bine "uns". A mai cucuit vreo 30 secunde si a plecat. N-am mai fost trezit in viata mea de un cuc in carne si pene asa ca l-am iertat. Tantarii erau la post. Am mai stat 15-20 min in "pat" constatand ca bate vantul. Daca bate asa de dimineata, asta nu e vant termic, e ceva front. Am consultat prognoza pe net, urma sa bata vantul semnificativ si m-am pregatit sufleteste de lupta cu tantarii. Am mancat un iaurt in timp ce mergeam de jur imprejur apoi am strans totul rapid si la 5:45 pedalam deja pe strada. Hamacul are un mare avantaj, se instaleaza si se strange semnificativ mai repede fata de un cort (si nici n-ai saltea de dezumflat etc). Imediat ce am iesit din localitate m-a luat in primire un vant de dreapta cu o viteza de vreo 25-30 km/h. Avea sa fie o lupta cu vantul timp de 4 zile si ceva. Desi in plan era sa nu incerc sa ma bat cu vantul, stiam ca ma asteapta lupte grele. Asfaltul a fost bun tot drumul cu exceptia ultimilor 10 km inainte de Galati. Dupa o ora vantul a inceput sa fie mai mult de fata. Dealuri unul dupa altul, a la roller-coaster. In ziua asta nu cred ca am mers mai mult de 10 km pe plat. Ajung la Tulcea. Orasul asta ar trebui sa se cheme orasul celor 100 de coline. Am mers pe centura, nu ma interesa orasul. Pe langa ca era prafaraie si drumul era prost, mai erau si coline de 7-8% una dupa alta. Cand am dat de o urcare pe piatra cubica mi-am bagat picioarele si am carmit-o sa intru in oras. Mare greseala. In Tulcea sunt gratare pe strada foarte periculoase pt rotile subtiri. Traversam gratarele in diagonala si a fost ok pana la o intersectie cu o alee din dreapta unde un ..... cu o dacie mi-a iesit in fata fara sa-mi dea prioritate si mi-a si taiat din spatiu facand la stanga f strans. Gratie Street View asta e locul si gratarul: Frana brusca, roata fata mi-a intrat in gratar dar a iesit, roata spate a intrat dar n-a mai iesit iar eu aproape pe jos. Rezultatul a fost o pana pe fata cam ca un snake bite cu 2 gaurele. Gasit un loc cu umbra, schimbat camera, bagat pompe dar nu aveam energie sa bag 7 bar, cred ca m-am oprit la vreo 4-5. Caut pe net, apare un magazin in Tulcea nu departe de unde eram, dealer DHS. Ma duc acolo si-i rog sa ma ajute sa umflu roata. Pai n-avem pompa cu Presta, am avut. Adaptor? Nici adaptor, am avut si din-asta. Si cum umflati camerele cu Presta? Pai n-are nimeni Presta pe la noi. Bun asa. Mai era un magazin mai la vale. Si mai rau, nu cred ca aveau vreo pompa de vreun fel. Asa ca am decretat Tulcea cel mai 'bike unfriendly' oras de pana acum si asa a ramas pana la sfarsit, desi a mai fost un candiditat la lingura de lemn. Ies din Tulcea, iarasi dealuri. Vant de fata. Ce e rau la vantul de fata cand sunt dealuri este ca la deal esti in rotor si te supraincalzesti iar la vale, cand sa prinzi si tu viteza, abia te tarasti cu 30-40 la ora dar vantul iti salta casca din cap. Frustrant. Am oprit de doua ori cate 10 min pe drumul intre Tulcea si Galati ca nu mai puteam. Cred ca mai mult a fost psihicul si apoi conditia fizica. Viteza medie a iesit groaznic de mica, nu-mi amintesc sa fi 'produs' o asa valoare vreodata. La 16:30 m-am imbarcat pe bac spre Galati. Pe bac ma gandeam sa fac schimb cu trotineta aia din spate: In Galati am zarit un magazin de bicle (pe bulevardul larg aproape de si paralel cu Dunarea) unde un baiat serviabil mi-a bagat urgent restul de bari in roata fata contra 1 leu. Alta viata! Cazat la un hotel ocupat cam in totalitate cu muncitori dar care era curat, inclusiv grupurile sanitare comune, unde am primit un single contra 55 lei. Campinguri mai greu in Galati. E unul care nu m-a atras deloc, nici nu stiam daca mai era in functiune si cica s-ar mai campa mai neoficial in padurea Garboavele. Informatii putine, asa ca am ramas la hotel, un fost bloc de garsoniere sau camin muncitoresc ('das Hotel' se cheama). Aprovizionat Lidl, nu mai stiu cu ce dar sigur erau 3 doze de bere si inghetata. Cazut lat, la 22:30 sforaiam, m-am trezit de 2 ori sa beau apa, in rest am dormit bustean.
  20. Ziua 2 Eforie Nord - Constanta - Navodari - Sinoe - Babadag - Enisala - Murighiol 177 km; 9:32 h; 18,63 km/h; 61 km/h La ora 6 m-am hotarat ca am ascultat destul slagarul motorului de frigider si am inceput sa-mi strang bagajul. Ma simteam surprinzator de bine dupa 190 de km si dormit pe sponci. Pana la Constanta abia m-am incalzit. In Constanta e numai o vale spre Navodari, am prins o unda verde pe bulevard, mers cu 30-35 km/h cursiv, fara efort. Aveam media vreo 28 la intrarea in Navodari - unde s-a inchis robinetul. Se lucra la drum din loc in loc, praf cat cupride, pietris, slalom, tot tacamul. Ies din Navodari spre Corbu, drum infect. Asa e drumul asta de cand am mers eu pe el pt prima oara cu masina tatului meu acum aproape 30 de ani. Merg mai departe pe drumul asta pentru ca voiam sa trec prin Corbu si prin Istria, ca sa-mi aduc aminte de niste locuri si vremuri ... Chiar daca drumul n-a fost prea stralucit mi-am amintit o multime de lucruri despre o anume vara, anume persoane, chestii frumoase. Filmul rememorarii s-a terminat brusc in Istria unde doi pusti de 6-7 ani, vrejuri ale natiunii conlocuitoare, se dadeau pe trotinete (la propriu) pe partea cealalalta a drumului. Unul din ei ma vede, baga viteza si traverseaza soseaua prin fata mea, eu franez usor iar cand ajung in dreptul lui ma scuipa. Norocul meu ca in clasele primare nu se studiaza compunerea vectorilor miscare, asa ca scuipatul lui a traversat traiectoria mea cu vreo 2-3 m mai in spate. Dupa Istria urmeaza Sinoe. Chiar in virajul spre vest din centru un pusti de vreo 12-13 ani striga "Băă, nebunuleeee!". Asta e un alt "avantaj" al unei biciclete reclinate, adica mai deosebite, daca eram pe un Tohan, treceam neobservat. N-au fost si nu vor fi singurele manifestari de acest fel, nici in tura si nici pe viitor. Acesta fiind al 5-lea sezon pe o astfel de bicicleta, nu pot sa zic ca m-am obisnuit, doar am capatat experienta :) Undeva pe drum am tras la umbra pt 10 minute. Am scos folia ca sa ma rezem de copac: Am tras si calul la umbra, la el e mai usor cu rezematul: Apropo de rezemat, inainte sa plec m-am gandit daca sa iau cricul sau nu. Am ales sa nu-l iau si nu i-am simtit lipsa. Cam asa a aratat cea mai mare parte a drumului: Am oprit la o terasa in Mihai Viteazu, prima oprire a zilei, pt ca incepuse sa fiarba radiatorul. Bagat 2,5 litri lichide, 1 in radiator si 1,5 in rezervoare si plecat mai departe sa iau in piept dealul Babadagului. Care deal mi s-a parut mai mult plicitisitor de lung decat greu. I-am dat incet si muncitoreste pana sus. Ma asteptam la o coborare mai interesanta dar a fost usor plicitisitoare si asta. Dealul e impadurit dar eu am nimerit pe mijlocul zilei deci umbra nu prea a fost. Incepuse sa fie cam cald si dealul Babadagului m-a cam lasat fara lichide. In Babadag am intrebat o fatuca unde e cea mai "tare" pizzerie din oras si m-am instalat. Am ras doua beri pe nerasuflate, singura data in tura in care am baut bere (alcool) in timpul biciclitului. Am comandat niste paste dar am rugat sa nu puna carne (greu de digerat pe efort) si sa puna mai mult sos de rosii facut din rosii, nu din suc sau bulion. Cinste bucatarului, au fost facute la fix. Nici nu mi-a trecut prin cap sa fac poze, sorry. Plecat spre Enisala. Mai intai o urcare care sa-ti "aseze" bine mancarea si dupa aia o topeala de amiaza de sat dobrogean (sau din Baragan) unde nici musca nu mai zboara, totul e fiert si toti se ascund la umbra. Mai putin eu. Inainte de cetatea Enisala, ma dau mai pe langa niste "ventilatoare": Astia cred ca n-au platit factura la curent. Abia fac o rotatie la 20 de secunde, normal sa nu simt vantul care-l fac, d-aia mie si cald :) Trec pe langa: As fi vrut sa vad pt ca n-am fost niciodata. Nici tipenie dar poarta deschisa. Data viitoare. Undeva la vreo 15 km de Murighiol asfaltul se transforma in macadam cu piatra alba sparta. Crima pentru anvelope, mai ales pt ale mele. Abia mergeam, slalom printre pietre. Nu stiu de cand e asa dar se formasera corugații ca in Australia. Cum pe o astfel de bicicleta nu te poti ridica in pedale ca sa amortizezi, mi-a luat ore ca sa trec de portiunea asta. Dupa aia asfaltul e frezat neglijent acum 1000 de ani in vederea unui nou covor asfaltic. N-am fost inspirat sa fac poze. Abia ma puteam concentra sa pedalez si sa inaintez. N-am depasit 10 km/h, media cred ca a fost vreo 6 pe portiunea asta. In fine, am scapat si am ajuns la Murighiol. Ajung la camping, cer o casuta, ma uit, era plina de tantari. Cred ca erau mai multi tantari inauntru decat afara. Plus o caldura insuportabila neavand pod. Zaresc 2 copaci numai buni dar erau langa grupul sanitar. Intreb daca are clienti. N-avea decat la 2 casute cu baie proprie. Bun, inseamna ca grupul nu e folosit. Intr-adevar, nu mirosea, era ok. Asa ca am preferat sa dorm la hamac - 15 lei cu "baie proprie" ca eram singurul care folosea acel grup sanitar. Fost la magazinul local, cam saracie, luat lichide si iaurt la greu. Facut supa proprie si completat cu iaurt si un baton cu proteine. Intre timp se lasa seara si tantarii trec la treaba. Si nu se joaca, vin in valuri, hoarde, ataca cu cavaleria. Incerc o spirala anti-tantari din aia careia ii dai foc si face fum. Aiurea, la 10 cm de ea vine tantarul si da sa ma ciuruiasca din zbor. Arunc restul spiralei. E timpul sa ma ascund. In timp ce se facea supa intinsesem hamacul, am consultat prognoza, nu erau semne de ploaie in acea noapte si n-am mai pus tenda. E nemaipomenit sa dormi sub cerul instelat sau sa te trezesti noaptea si sa vezi tavanul "camerei" plin de stele. Ma rog, se mai interpun frunzele copacilor de care stau atarnat dar tot mai ramane ceva. Ma bag rapid in hamac cu plasa de tantari deasupra. Plasa pe care am luat-o nu e inchisa ermetic, se creaza niste sicane si e suficient pt tantarii obisnuiti. Numai ca astia sunt tantari kamikaze, se dau cu capul de toti peretii si forteza intrarea. Daca simt ei ca e ceva dincolo de plasa, forteaza si reusesc sa treaca. Nasol. Introduc in lupta linia a doua de aparare: sacul de dormit are plasa de tantari. Noroc ca s-a racorit si ma pot baga in sac complet, trag plasa peste cap si le arat degetul tantarilor. Nu e ideal sa dorm cu bazait de tantari, chiar daca stiu ca nu ajung la mine. Numar stelele in loc de oi si adorm. Daca tot am vorbit de hamac hai sa descriu sistemul. Masa totala a tot ceea ce urmeaza e 2,2 kg. Asa arata tot sistemul cu toate accesoriile cand e strans in sacul de compresie versus o sticla de 2 litri: Asta-i din dimineata urmatoare: Hamac: aveam vreo 2 dar nici unul nu era perfect, ambele facute de mine (materialul nu e cel ideal); cel din poza e luat cu o zi inainte de plecare din Decathlon cu 50 de lei, nici nu stiam ca au asa ceva; l-am luat sa-l testez dar am lasat unul de-al meu pregatit acasa, in caz de ceva trimiteam un curier dupa el; asta din Decathlon nu e grozav; avantaje: super ieftin, respirant, tiv la margine colorat deschis; dezavantaje: elastic (cu tiv prea rigid), prea scurt pt gustul meu, sforile cu care vine nu-s potrivite (oricum le foloseam pe ale mele); per ansamblu face treaba. Sac de dormit: Snugpak Jungle Bag; bun, chiar f bun pt un sintetic de vara la banii lui, se comprima surprinzator de bine; fermoarele ok dar cam firave; dar cu altele mai zdravene ar fi fost mult mai greu si nepotrivit cu restul; eu dorm cu sacul invelind hamacul, nu ma bag in sac si ma asez in hamac; pt alte detalii cautati 'pea pod hammock'. Tenda (nu apare in poze): foaie de cort de 3 x 3 m luata de la Decathlon la inceputuri. Cam grea pt standardul anului 2015, are 700 de grame, dar a fost rastestata si tine bine. Chiar anul trecut a stat intinsa peste hamac in curtea casei mele de la munte timp de 7 zile din care 5 a plouat continuu iar eu mergeam si stateam frecvent in hamac in timpul ploii (testam alte chestii). Nici macar o singura picatura nu m-a deranjat. Si am dat 100 de lei pe ea la vremea aia. Si-a scos banii demult :) Sistem de suspedare: panglici cu insertie de kevlar (cele cu care te legi de copaci); pe langa ca nu se intind nici la ploaie, nu poate sa faca cineva o gluma proasta sau in alt scop si sa taie panglicile in timp ce dormi; nu se pot taia cu cutitul sau foarfeca decat dupa multe incercari. Plasa de tantari: organza kaki cu saculet propriu; in poza e varianta simpla care se fixeaza la mijlocul a 2 laturi opuse, se innoada la capete si e ok (dar nu in delta :) ); varianta bullet proof e ca un sac (tub) in forma de banana pe care-l tragi peste tine, se strange la capete si nu mai intra absolut nimic; e mai complicat sa intri/iesi, mai ales in cazuri de bezna/urgenta. Accesorii: o perna gonflabila pt configuratia cort (sau pensiuni cu perne mult prea moi), 4 cuie de aluminiu intr-un saculet mic cu 4 sfori de ancorare pt tenda sau pt configuratia de cort, sac de compresie.
  21. Ziua 1 - Bucuresti - Ciulnita cu trenul; Ciulnita - Calarasi - [bac] - Ostrov - Adamclisi - Cobadin - Eforie Nord 187 km; 9:44 h; 19,19 km/h; 69 km/h Valorile de mai sus sunt date de ciclocomputer (Sigma 1609) pe care am incercat sa-l calibrez cat de bine am putut: static, dinamic, gps, borne kilometrice. Voi reda pentru fiecare zi, in ordine, distanta parcursa, timpul inregistrat de ciclocomputer, viteza medie, viteza maxima. Am resetat complet ciclocomputerul astfel incat in fiecare seara notam valorile zilei si resetam urmand ca parcursul general sa fie redat de odometru. Trezit la 4 in loc de 6 (febra plecarii), asa ca am mers la gara Obor si am luat trenul de 6 in loc de cel de 8. Tren regio, 2 vagoane etajate, nasul a zis sa pun bicla pe hol undeva la mijlocul trenului (cam nasol ca la mijloc e traficul mai mare). In vagon era deja o familie extinsa, reprezentanta de seama a natiunii conlocuitoare, care dormea intinsa pe cat de multe banci se putea. De ce mi-a fost frica, n-am scapat. Numai ca astia nu aruncau cu pietre ci cu particule puțitoare. Vreau sa zic ca mi s-au blocat caile respiratorii din prima secunda. Am ramas pe hol, in picioare, tot drumul, dar macar eram langa usa. Le-am tinut usa compartimentului inchisa permanent. Culmea e ca in vagon au stat cel putin 25-30 de oameni fara nicio greata. Pana si pe hol puțea din cand in cand in statii. Ajuns la Ciulnita. In sfarsit liber, in sfarsit la aer curat, soare, numai eu si drumul, nimic de facut altceva decat sa invart pedalele. Nu-mi venea sa cred. In singura zi in care am facut un test inainte de plecare (100 km cu bagaj) mi-am impus si un plan de pedalare. Pe plat fara vant ar suna asa: - nu fortez pedala sub nicio forma (decat daca ma alearga cainii); orice accelerare vioaie etc o fac tragand de pedale (am uitat sa zic ca am mers cu papuci de touring cu spd de mtb - asa am toate pedalele la toate biclele); - sunt atent la fiecare semn al corpului, la fiecare durere, intepatura; de obicei nu bag de/în seama; - 25 km/h viteza tinta (adica de la care nu mai cresc viteza si caut s-o mentin cu minim de efort); de obicei merg cu 30-35, mai curent 32; 25 viteza tinta duce la o medie de ~ 22 pe plat sau 20 daca e valurit mai serios; macar la inceput pana imi reintru in forma; si asa n-am experienta multor zile consecutive de efort; - caut sa ma concentrez sa pedalaz cat mai rotund; - periodic fac ceva ca un 'system check' - verific sa nu am muschi incordati fara rost; pesemne am eu ceva defecte, ma mai trezesc ca am degetele de la picior usor stranse, abdomenul incordat, umerii ridicati degeaba; deci caut sa relaxez tot ce nu trebuie la pedalare altfel consum energie de pomana; - am zis ca nu fortez pedala? nu? atunci zic acum. Nu fortez pedala. Primii 30 de km trec ca gandul ajutat de un mic vanticel lateral spate. Nici nu m-am incalzit bine si sunt la Calarasi. Stiu orasul, merg ață direct la bac. Acolo aflu ca s-a ieftinit la 5 lei din cauza de cincurenta (ferry nou). Dever mare, 2 bacuri, vine in 3 minute, hopa pe bac: Intru iar pe teren ferm (nu ma entuziasmeaza barcile pe care nu le controlez eu) si ma pun pe pedalat: usor, incalzire, mai repede, intru in ritm. Ajung la Manastirea Dervent. Undeva pe acolo, inainte cred, e un semn de 7% rampa cu o bicicleta desenata de cineva alaturi de masina folosita ca simbol in semnul de circulatie. M-a amuzat. Dar mi-a trecut repede ca a inceput urcarea. Ah, am uitat sa zic. Urăsc urcarile, chiar prefer sa nu folosesc termenul de cățărare care mi se pare si mai groaznic :) In fine, eram pregatit psihic dar dealul ala chiar m-a suparat, singurul din toata tura, de fapt. Nu stiu de ce. Poate pt ca era primul, pt ca ma bazaiau toate insectele pamantului si se asezau pe tricoul meu cel nou si alb (mare greseala culoarea). In fine, multi stiu cum e traseul: deal, vale, deal, vale. Toate ok mai putin portiunea de piatra cubica ramasa pe la Baneasa sau cam asa. Am mers mai bine pe alaturi, pe "trotuar" (pe pamant). Ajung la Adamclisi (pe care l-am vizitat acum 2 veri pentru a 3-a oara) si ma opresc pt prima oara din pedalat de buna voie ca sa fac o poza. Initial am vrut sa ajung la Mereni prin Ciobanita. Noroc cu un echipaj de politie la intrare in Cobadin, incerc sa confirm directia, se uita baiatul la rotile mele si-mi zice ca nu-mi recomanda s-o iau pe acolo ci sa ocolesc prin Ciocarlia de Jos/Sus. Asa am facut, drumul a fost țuț, asfalt ca-n palma. In genreal am mers lejer, urcarile cu calm, viteza mica, aproape ca pe plat. Daca as fi fortat as fi riscat sa ma accidentez din primele zile si se ducea totul de râpă. Mai bine mai incet. Planul fusese sa innoptez intr-un camping in Navodari (GPM cred ca e mai rasarit sau unul nou tinut de niste italieni cred). Numai ca la preturile alea mai puneam putin si gaseam gazda. Asa ca la ora 21 in seara precedenta am cautat unde e mai ieftin de obicei, in Eforie Nord. Pensiuni cate vrei cu 50 de lei, am ales sa fie cu floricele roz :) Am ajuns la gazda, nu mai stiu la ce ora. Cazat, dus, vizita la Lidl: somon, paine, rosii (intotdeuna rosii cherry in acest tur - sunt mai coapte, nu trebuie taiate, n-au 'cotor'); lichide, inghetata. Pe drum am mancat 2 sandwichuri in tren, un baton de 300 Cal, 2 sucuri la bac, 1,5 litri apa. Am avut rezerve in 'cocoasa' :) Pe nas si pe picioare m-am dat cu crema de protectie solara (factor 50). M-o fi protejat ea dar se lipeau toate ganganiile de mine. M-am simtit ca o hartie din aia de prins muste atarnata in bucataria bunicilor. Pana la sfarsit voi ajunge sa urasc vaselina asta. Mainile au fost protejate de tricou cu maneca lunga. Din pacate pensiunea n-a fost o alegere fericita. Gazda a avut proasta inspiratie sa puna un frigider vitrina din acela de magazin pe holul unde erau dormitoarele. Ma trezeam la fiecare 10-15 minute cand pornea motorul. M-am gandit sa-l scot din priza dar erau lucruri in el, poate ale altor musafiri. Eu, care nu pot dormi nici cu un ceas de mana mecanic in camera, va dati seama ce-am mai dormit. Pana la urma am legat cateva ore de somn din bucatele.
  22. Ziua 0 - Finalizarea pregatirilor. A fost o zi importanta pentru ca noaptea am "visat" ca ar fi bine sa gasesc o solutie mai buna pentru bagaje. Initial am pus un porbagaj mai sanatos (si mai greu) si aveam doua genti laterale ca tot cicloturistul. Cand am vazut ca am ajuns la 60 cm latime si o aerodinamica de caramida mi-am dat seama ca pierd avatajul aerodinamic si nu se justifica pt ca eu nici n-am asa multe bagaje (sunt adeptul ultralight dar fara exagerari sau bani aruncati). Plus ca, asa cum se vede si din alegerea bicicletei, mie imi plac lucrurile mai altfel (nu, la alte chestiuni sunt "clasic" :) ). Schimbat porbagajul cu unul mai mic si mai usor (il aveam, 400+ grame fata de 800+), am renuntat la o geanta si am luat o gentuta de ghidon pe care o mai iau eu la ture de o zi intreaga si care se prinde la spate, de scaun. Trotineta e una dintre cele doua: Geanta e pusa orizontal pe porbagaj, prinsa cu elastice in 2 locuri si e una luata de la noi, scrie Streetcoach, am dat sub 50 de lei pe bucata si am luat doua cu gand sa mai merg la piata cu ele :) N-o fi Ortlieb la carlige/prinderi dar materialul tot ala e (am lucrat > 10 ani cu materiale din astea). Mie oricum nu-mi plac prinderile rigide, poate sa fie mama' lu' Ortlieb. Nu-i problema ca nu tine ci ca transmite socuri. Eu tin la principiul "ce se-ndoaie, nu se rupe" :) Geanta e cu fata spre portbagaj (moale), cu prinderi elastice. Deasupra gentii vine o folie de polietilena expandata (pe post de saltea daca dorm pe jos), pusa la indemana pt stat pe jos in pauze, gentuta de ghidon si o plasa elastica (Decathlon 20 lei) cu rol de Jolly Joker - sa transport obiecte la care sa am acces rapid (in foto echipamentul de ploaie) sau consumabile (apa, cumparaturi de la magazin seara). Plasa am luat-o in aceasta ultima zi, iarasi inspiratie. Initial nu mi-a placut cand am vazut-o pe raft, stiam ca pretul e de 30 si am luat-o pt ca pretul la raft era 20 :) Extrem de multumit de ce am facut cu ea si cat de utila a fost. Asa cum a fost prinsa, era o treia legatura a gentii mari pe portbagaj. Astfel totul e in spatele meu si aerodinamica se pastreaza (am putea specula ca e chiar mai buna). Ulterior s-a dovedit a fi o inspiratie de ultim moment de milioane. In geanta: - hamacul, sacul de dormit, tenda, cuie, sfori, panglici de atarnare, perna gonflabila (nu pot sub nicio forma fara daca dorm pe plat), plasa de tantari - toate intr-un sac de compresie de la un sac de dormit mai mare; ma enerveaza la culme sa transpir inghesuind un sac de dormit in sacul de compresie cu care vine din fabrica; prefer sa iau unul mai mare in care sa pun totul in 5 secunde si sa folosesc chingile de compresie; car 100 de grame mai mult, mare branza. - papucii stil crocks (stiu, stiu, stiu dar sunt foarte usori, au bareta, poti si alerga cu ei, intri in apa, faci dus cu ei, plutesc si se comprima cat de cat); o data pe an am voie sa umblu cu asa ceva :) - hainele: 4 tricouri din care au ramas 3, 2 pantaloni de bicla deveniti 3 si apoi 2, o bluza polar subtire, un pantalon lung sport intre tercot si fas, pantalon si bluza de ploaie, 3 perechi de ciorapi deveniti 2 apoi 1, trusa de toaleta putin mai mare ca palma si 3-4 cm grosime (in care intra inclusiv prosopul - micro fibra cat un A4); n-am uitat dopul special pt facut dus cu 2 litri de apa, periuta si aparatul de ras cu cozile taiate - nu le-am taiat de greutate ci pt ca nu intrau in trusa :) In gentuta de ghidon: - jumatate ocupata de kitul de ustensile pt facut mancare bazate pe un vas de 1 litru si spirtiera (DIY); am si aragaz, chiar mai multe, dar ma descurc excelent cu spirtul (daca nu e f frig, topesti zapada sau nu vrei sa faci de mancare in vant puternic - ceea ce nu a fost cazul aici), am satisfactia lucrului facut de mine care merge brici si pot sa arunc totul daca e nevoie (sau nu plang daca le uit sau mi le fura - in afara de oala, 100 de lei, si de briceagul norocos, fara de pret) - cealalta jumatate a fost cu maruntisuri si ceva batoane cu care am pornit la drum plus 5 supe pregatite de mine (paste, rosii si alte legume deshidratate, parmezan, ulei de masline, bla-bla), ulterior am pus cate ceva de mancare pt drum. Tot in acesta zi zero am definitivat traseul cu ajutorul unei harti cu starea drumurilor in RO. Am ales tinand cont de starea drumului (calitatea asfaltului cat mai buna), relief, zone placute ochiului, distante, poate drumuri pe care nu am mai fost. E si pe acest forum ceva pt starea drumurilor dar nu prea e de folos pt ca nu e grafica, ia o vesnicie sa planifici ceva; e buna pt ture zonale. Mi se pare ca nu am voie link, dar cine cauta va gasi.
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up