Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 10/04/2017 in all areas

  1. 4 points
    Inca 2 poze de pe dune. In aceasta excursie de o zi am fost fara bagajele mari dupa noi, acestea au ramas la gazde . Cea de a 3-ia zi a fost si ziua de transfer catre Nantes de unde urma sa pornim pe Valea Loarei. Din nou caldura mare inca de dimineata noi plecand in jur de ora 10. Cam astea au fost conditiile de cazare la prima gazda airbnb. Pregateam bagajele. Rola de folie cu bule am carato cu noi tot drumul fiindca era foarte usoara si nu ne incurca prea mult Prima oprire dupa plecare, prima boulangerie (aveau sa fie multe). Am avut trenul spre Nantes pe la ora 17 asa ca am avut ceva timp sa dam o tura de Bordeaux. Din nou nu cred ca viteza maxima a fost de 57km/h dar nici nu afost motivul pt care am dat drumul la Strava . Am mers cu aplicatia pentru a reface mai tarziu traseul si eventual pentru a vedea numarul de km facuti. Am avut de gand sa mergem la Parc de l'Ermitage Sainte-Catherine dar Google maps ne-a dus pe niste stradute foarte abrupte iar apoi la foarte multe trepte pe care trebuia sa le urcam cu bicicletele incarcate asa ca am renuntat si ne-am indreptat din nou spre centru. Pana la acest parc am trecut peste Pontd'Aquitaine care este destul de abrupt. Garonne (nu bautura ca aia e cu 2 de r) Pe pod. Si dupa el. De pe celalat pod: Pont Jacques Chaban Delmas. Intre cele 4 turnuri este o platforma care se ridica pentru a face loc vaparelor de croaziera, noi am vazut si un semn care indica ora pana la care se pote trece peste el dar nu am inteles ce era cu acel semn decat pana mai tarziu. Am putut admira pe afara si https://www.tripadvisor.com/Attraction_Review-g187079-d10200972-Reviews-La_Cite_du_Vin-Bordeaux_Gironde_Nouvelle_Aquitaine.html Apoi am ajuns pe faleza plina de restaurante si magazine. Pauza de hidratare , afara cred erau peste 40 de grade. Pe asa ceva am petrecut cam 10 ani din viata (nu pe biciclete). Am avut nevoie si de ceva umbra asa ca am gasit ce cautam. Cat am stat la umbra a plecat si vaporul. Am plecat si noi mai departe si am ajuns la Apoi am mers la gara unde aveam biletele deja cumparate de acasa care au costat 64 E cu tot cu biciclete cu intercity. Problema mare a fost ca am nimerit intr-un vagon unde nu mergea aerul conditionat si ne coceam la propriu. Conductorii au rezolvat problema lasandu-ne sa mergem in alt vagon unde era aer conditionat. Noi aveam bicicletele si bagajele aranjate asa ca am mers cate unul in acel vagon. Erau doar cateva locuri pentru biciclete (cred ca 10) in tot trenul asa ca rebuie facuta rezervare. Si pentru ca era asa caldura, trenul a avut cativa km in care de abia mergea asa ca am ajuns in Nantes pe la 11 seara in loc de 10. Pe drum am dat telefon la camping sa ma asigur ca putem campa peste noapte chiar daca ajungem asa tarziu, si ni s-a spus ca nu e nici o problema. Catre camping am avut inca 10 km si am ajuns pe la ora 12 noaptea dar dupa cum am spus nu a fost o problema cu administratorii ci poate doar cu alti cicloturisti care ne-au atras atentia ca tragem de prea multe ori fermoarul la cort si ei nu pot sa se odihneasca. Traseul pana la camping-belleriviere.com, unde am mers primii km pe langa Loara. Parcarea peste noapte. Dupa ce ne-am instalat, dus si la somn.
  2. 4 points
    Sâmbătă, 09.09.2017 – Partea a IV-a Cernavodă – Rasova – Ion Corvin – Adamclisi 66 km DN 3 "coala de hartie" intre Ion Corvin si Adamclisi. Zidurile [ce-a mai ramas din ele] cetatii de la Adamclisi vazute de pe DN 3. Vazute mai de aproape. Una dintre portile de intrare. Printre ruine. Cealalta iesire din cetate, diametral opusa fata de intrarea dinspre DN3. Singurul panou explicativ pe care l-am gasit si care nu este intr-o stare prea buna. Drumul care face legatura dintre cetate si monumentul Tropaeum Traiani.
  3. 3 points
  4. 2 points
    Dupa Marea Adriatica si cea Ligurica iata-ma si la Egee, sunt la a 3-a mare pe acest sezon. Ajunsesem in Grecia si la Marea Egee pt. a patra oara in viata mea pe 2 roti. In Vrisi sunt nevoit sa-mi incarc telefonul si stau cateva ore la o patiserie unde gust si berea lor traditionala, aici o bere mica la doza costand 1,20EUR, ieftin pt. Grecia dar scump pt. buzunarul meu. De aici o voi lua catre Bulgaria din nou. Inspre Akropotamos am de urcat un deal pe un soare torid. Pe coborare intalnesc cel mai mare arbore intalnit in sezonul 2017, un sicomor urias.
  5. 2 points
    La 1 noiembrie 1871 consorțiul austriac Offenheim, ce fusese subcontractat de statul român, livra spre inaugurare calea ferată secundară Verești - Leorda - Botoșani. Azi ea este cunoscută sub indicativul 511. Botoșani este stație terminus, cei 44 km legând reședința de județ de magistrala principală 500 (București Nord - Ploiești Sud - Buzău - Bacău - Roman - Suceava - Vicșani - ieșire spre Ucraina). Linia 511 e de mai mulți ani căzută în desuet, neîntreținută și cu trafic de călători în scădere. M-am plimbat de mai multe ori pe ea, dar niciodată în miezul zilei, deci nu prea am avut ocazia să surprind instantanee de pe ea. Mi s-a oferit ocazia anul ăsta, pe 7 iulie. În stația Verești am ajuns cu IR 12389 care a plecat din București la 6.15 dimineața și a ajuns la 12.54. El și-a continuat drumul spre Suceava, eu am rămas pe linia 4 a gării. Clădirea gării Verești: Privire către Suceava, adică înspre NV. Peisaj cu călători obosiți și Sulzer: Peste un sfert de oră și-a făcut apariția o altă locomotivă diesel, tractând un singur vagon: personalul 5564 către Botoșani, venind de la Suceava gol. Ne-am urcat, eram vreo 15 călători. La 13.17 se pleacă spre SE, iar trenul virează stânga 120 de grade, către NNV. Satul Bursuceni. Exista și o haltă omonimă, acum desființată. După trecerea la nivel cu DN 29 (Botoșani - Suceava) și a podului peste Siret, se ajunge în halta Bucecea. Canton: Gara, în care s-au urcat mai mulți muncitori și au coborât vreo 2-3 studenți. Bucecea e oraș, numără puțin peste 4000 de locuitori, iar gara e situată la extremitatea lui sudică. Ieșirea din Bucecea marchează începutul porțiunii celei mai frumoase a liniei, care șerpuiește printre dealuri. Undeva în apropierea fostei halte Belcea. Calea ferată ajunge în imediata apropiere a drumului județean DJ 291, împreună cu care se îndreaptă spre Leorda (CF dispusă în stânga șoselei). Chiar înainte de intrarea în Leorda, drumul traversează CF la nivel. O porțiune de terasament proaspăt refăcută. Nu știu dacă asta a adus ridicarea vitezei maxime de circulație, care între Bucecea și Leorda e de 30 km/h. Gara Leorda, nod feroviar (bifurcație către Botoșani, spre est, și către Dorohoi, spre nord - linia 512 - acum necirculată). Prin Leorda trec zilnic 12 trenuri (8 trenuri Regio care leagă Verești de Botoșani, plus 4 IR de Bucuresti). Secția 512 spre Dorohoi a fost închiriată până anul trecut de Regiotrans, care între timp s-a retras. Trecere la nivel cu un drum comunal. Se observă aceeași restricție de viteză menționată mai devreme. Majoritatea călătorilor au coborât în Leorda, vagonul (foarte curat și bine întreținut, de altfel) a rămas aproape gol. După Leorda, linia continuă parcursul sinuos și cotește spre SE, lasă ipoteștiul în dreapta (la vest) și intră în Botoșani prin nord. Se vede gara Botoșani. Locomotiva amărâtă care ne-a tractat până aici: Ultima imagine este a fațadei gării Botoșani, peste care au trecut mai bine de 10 ani până să fie renovată (din 2003 o tot știu cu schelele pe ea). Clădirea gării a fost proiectată de inginerul botoșănean Elie Radu, cel care a lăsat o moștenire substanțială României (drumuri, poduri, clădiri de gări și alte stabilimente civile, precum Primăria Bucureștiului de pe Bd. Elisabeta). Linia ferată 511 rămâne una dintre liniile cele mai vechi din România, într-un decor pitoresc, însă traficul tot mai redus și nepăsarea au afectat-o drastic. Dacă aveți ocazia să o parcurgeți cu trenul, sau să treceți prin apropierea ei cu bicicleta (cazul ideal), faceți-o, că e o mică bucată de istorie, numai bună de explorat în tihnă.
  6. 2 points
    Ajuns in orasul Drama constat ca pot scoate de la un bancomat suma de doar 50EUR. Preturile sunt mari pe aici, nu stiu cum o sa ma descurc. Pedalez pana in Doxato unde ma pun cu cortul pe proprietatea unui cetatean langa un cotet cu miei. Dimineata la 7 imi da trezire proprietarul intrand cu remorca in cortul meu exact in partea in care dormeam. M-am speriat ingrozitor, am sarit ca ars, i-am spus grecului ca sunt turist aventurier si nu hot de oi. Omul m-a lasat in pace si m-am ales cu un bat de la cort fisurat. Omul a venit sa-si verifice animalele vazand cortul langa cotet si s-a gandit sa ma sperie putin si sa ma alunge intr-un mod original. Day 15, Doxato - Kavala - Vrisi - Eleftheroupoli - Doxato, 103km. Dupa localitatea Stavros mai am de urcat un deal inainte de coborarea spre Marea Egee. In varful dealului imi aduc aminte de Cipru.
  7. 1 point
    Hai noroc la toată lumea. Dobrogea mi s-a părut tot timpul o regiune interesantă, în care merg cu plăcere oricând am ocazia. Plus că în multe zone este ideală pentru o tură cu bicicleta, datorită peisajelor interesante şi a traficului auto redus. La toate astea se adaugă posibilitatea unei nopţi dormite în cort şi a unui spălat la cişmea, aşa că abia aşteptam să plec de acasă. Sâmbătă, 09.09.2017 Cernavodă – Rasova – Ion Corvin – Adamclisi 66 km Bucureşti Nord (06:40) – Cernavodă Pod (08:40) cu trenul IR 1989. Tren sezonier, capăt de linie la Tulcea, penultima zi de circulaţie a trenului respectiv. De asemenea, trenul (Săgeata albastră) avea locuri (online) şi pentru bicicletă. Gara Ciuniţa. În gara Ciulniţa se vând nişte merdenele foarte bune, mult peste ceea ce există în Bucureşti, însă trenul oprea doar 1 minut, n-am putut să-mi iau. Când m-am urcat în tren în gara de Nord, în vagon mai era un tip cu o cursieră. L-am salutat, am vrut să stau de vorbă cu el, însă omu’ era distant şi fără chef de vorbă, aşa că l-am lăsat în pace. La plecarea trenului din Feteşti, m-am trezit cu tipul cu cursiera în faţa mea, cu chef de vorbă, nu mai scăpam de el. A fost o conversaţie interesantă, de genul “io cu cursiera merg şi cu 50 km/h”, “de ce am şaua aşa de mare”, “cursiera mea costă 2500 de euro”, etc. În gară la Cenavodă m-am oprit la o cafea, omu’ cu cursiera a plecat (mergea până la Eforie). Capătul vestic şi intersecţia cu Dunărea a Canalului Dunăre – Marea Neagră. Nivelul apei din canal destul de scăzut. Podul Sfânta Maria din Cernavodă. Cugetarea asta o admir de fiecare dată când trec pe aici. Sub autostrada A2. Indicator care nu mai este de actualitate. Am intrat pe DJ 223, însă aproape imediat am virat dreapta spre crama Rasova. Până la crama sunt vreo 2 km, iar aproape tot drumul este asfaltat şi iluminat. Crama este cu circuit închis, vizita se face cu programare şi cu număr minim de persoane. Însă am avut noroc că am dat de un paznic de treabă care m-a lasat să intru puţin în curtea cramei pentru câteva poze cu podul lui Saligny. Dunărea (amonte) văzută din poarta cramei.
  8. 1 point
    Dimensiunile arborelui sunt naucitoare. Avea si o scorbura de puteam dormi in ea. Langa Podochori fac o noua blestemata de pana dar in timp ce mi-o repar ma imprietenesc cu un caine simpatic.
  9. 1 point
    Cred ca e vorba de HS448 in cazul meu, nu au striatiile respective, deci sigur nu sunt HS462A. Sunt complet slick si negre, fara dungi colorate sau banda reflectorizanta. Le-am luat in februarie 2017, erau modelul 2016, e posibil sa fi aparut versiuni mai noi intre timp. Cat despre catarari si motivul pentru care am precizat detaliul asta, e din cauza ca uzura unui cauciuc e mai mare daca parcurgi si diferente mari de nivel (ceea ce e valabil si pentru lanturi si pinioane de altfel) datorita regimului de mers diferit si a utilizarii mult mai intense a franelor. La asta se adauga si factori care tin de stilul de mers al fiecaruia (cat de des face ruperi de ritm, ce regim de mers are pe plat vs pe catarari, cat de mult si de brusc franeaza pe coborari, cat de des ajunge sa abuzeze de frana spate, etc.). Cineva care sprinteaza mult si des sau merge in general cu ruperi de ritm s-ar putea sa manance cauciucuri intr-un ritm mult mai alert decat le mananc eu pe catarari si coborari, in schimb cine merge pensionărește pe plat, constant si fara ruperi de ritm, va uza considerabil mai putin atat cauciucurile, cat si transmisia. Ce voiam sa spun e, deci, ca am un regim de mers care predispune la uzura prematura cauciucurile, datorita numarului deloc neglijabil de metri de ascensiune (si, evident, de coborare) adunati. Cineva care merge preponderent pe plat s-ar putea sa le uzeze mult mai putin ca mine in acelasi numar de km, in timp ce cineva care merge peste tot cu ruperi de ritm dese (atat accelerari, cat si franari) sa le uzeze considerabil mai rapid ca mine.
  10. 1 point
    Urmeaza coborarea spre mare. Pe coborare fac un popas intr-un parc bine amenajat sa admir chiparosii de care mi-a fost atat de dor. Ajung in orasul Kavala unde fac niste cumparaturi la un supermarket. Este foarte cald. Aici la Kavala pe o plaja realizez ca nu o sa-mi permit sa ajung pe insula Thassos pt. ca risc sa fac foame si daca nu gasesc urgent de munca nu voi mai avea nici bani sa ma intorc acasa asa ca cu parere de rau decid sa ma intorc spre casa. O iau spre Tesalonic pe coasta si opresc la cate o baie la cateva plaje.
  11. 1 point
    S-a infiintat (cred eu) primul website de Mersul Trenurilor ce reuneste toti operatorii. Sper sa continue sa functioneze, mie imi place cum arata si ce informatii ofera, in afara de simpla cautare a trenurilor pe o anumita relatie: https://mytrain.ro/ro/ LE: Trenurile ultimului operator privat aparut, Astra Transcarpatic, pe relatie Bucuresti Nord - Arad, nu sunt incluse. In rest sunt prezenti toti.
  12. 1 point
    Dupa Kato Nevrokopi incepe o catarare ce pare ca nu se va mai termina. Langa drum se intalnesc adesea astfel de bisericute. In Granitis ma intalnesc cu o haita de caini care pazeau o fantana. Aici este un mic sat turistic de unde incepe coborarea.
  13. 1 point
    Eram la facultate, deja începuse ora de vreo 15 minute, când intră o colegă de grupă, un pic ciufulită, cu ochii semi-închiși și un mers nu prea sigur, se vedea că avusese o noapte furtunoasă, săraca. Desigur, profesorul indignat de o asemenea apariție, apropo, era destul de dur și avea în jur de 40 de ani, i se adresează:– Domnișoară, de ce ai întârziat?Și în loc de binecunoscutele răspunsuri ”Mă scuzați, am venit de la țară” sau ”Mi-a murit bunica” ori alt răspuns banal folosit de studenți, ea îl țintuiește cu o privire puțin tulbure, zâmbește dulce și trântește:– Dragule, de ce nu m-ai trezit și pe mine când ai plecat?
  14. 1 point
    La iesire din localiatea Sadovo in ultimul local din Bulgaria inainte de granita cu Grecia, ghici cu cine ma intalnesc? Este vorba de cei mai tari ciclisti ce i-am intalnit vreodata in persoana ciclistei profesioniste Sina Witte care are etatea mea si a terminat de 2 ori prestigioasa cursa Paris-Brest-Paris intr-un timp excelent si ciclistul Victor Decouard, proprietarului unui magazin de biciclete in Paris. Se aflau in cea mai grea competitie de anduranta din lume Transcontinental Ride. In nici 2 saptamani au pedalat aproape 4000km si mai aveau putin pana la Meteora la finish. Erau echipa TRCNo5. Am stat cateva minute la povesti si ne-am imprietenit. Incredibili oameni! Succes prieteni! Grecia ma intampina cu o caldura infernala si cu munti mari de urcat.
  15. 1 point
    Sâmbătă, 09.09.2017 – Partea a II-a Cernavodă – Rasova – Ion Corvin – Adamclisi 66 km Înapoi pe DJ 223, de pe contrasens m-a abordat direct în engleză o doamnă la volanului unui Duster cu numere româneşti. Iniţial am crezut că se rătăcise, însă doamna (părea olandeză) mi-a spus că câţiva km mai încolo este un adapost pentru animale care merită văzut. Ştiam despre acel adăpost, era în plan să-l văd şi i-am mulţumit doamnei pentru sugestie. Despre asta este vorba. Regulile de vizitare. Zona dedicată câinilor şi cea dedicată pisicilor. Casa propriu-zisă a pisicilor. Protecţia anti săritură de pisică în partea superioară a gardului. Printre locatare. Plus o pisică obeză. Caii au casa lor, însă când am trecut pe acolo erau plecaţi. O parte dintre măgăruşi (mai erau şi altii însă nu i-am fotografiat). “Gardul electric” care îi ţinea pe măgari în tarc. Este doar o bandă care de la distanţă seamănă cu tifonul şi care doar pişcă puţin la atingere. Simplu, frumos şi eficient. As fi vrut să stau de vorbă cu cineva de la acest adăpost de animale şi să îi felicit pentru iniţiativă. Din păcate am găsit doar un domn îngrijitor, cam supărat pe viată, care mi-a spus ceva de genul “noi suntem doar muncitori, normal”. Poate mă înşel, însă din exprimarea omului am dedus că nu prea înţelege motivul pentru care cineva este dispus să dea nişte bani pentru ca măgării să nu fie puşi la cătuţă iar căinii să nu fie ţinuţi în lanţ. Locaţia adăpostului, la nici 3 km distanţă faţa de autostrada A2.
  16. 1 point
    Day 14, Satovca - Doxato, 114km, Urmeaza coborarea spre orasul Gotse Delchev. Aici admir niste biserici frumoase si multe flori in centru. Mai am putin pana in Grecia. Zona este predominant montana.
  17. 1 point
    Tura scurtă de după amiază din deal în deal spre vest: traseu: Muzeul satului-liziera pădurii Hoia-poiana rotundă-dealul Traistei-rezervația de stejari pufoși-dealul Melcului-dealul Suceagului (Bator)-următorul deal-coborâre în Gilău-DN 1 cca 40 km (din zona gării) parcurși de mine în cca 4 ore cu pauze cu tot 2 pushbike-uri: pe dealul Bator și pe următorul; o coborâre foarte abruptă de pe dealul următor Batorului (io am coborât pe lângă bicicletă) veți întâlni mai mult ca sigur turme de oi cu câini aferenți (multe stâne în zonă) cam ce e de văzut : https://photos.google.com/share/AF1QipPrjGu2ip4he4OjMjIjOSKf1FUQjzTjU9MRpOWsaZVKa__WWvt8RCUCLo5kxce7jA?key=WllPbWNyZmQzbi1KejlJRnRRVHNUWWFBOTlyUC13
  18. 1 point
    Acest lac minunat are chiar si o insulita. In orasul Dospat pot admira o moschee. Aici opresc la un hotel pt. wifi si iau o teapa fiind taxat cu 5 leva, aproape 3EUR pt o bere Stella de catre tanarul care a aflat ca fac o tura pana in Grecia. Urmeaza o noua catarare. Dupa vreo 30km ajung intr-un sat cu etnici musulmani. Aici voi petrece o seara agreabila la un local cu niste localnici prietenosi. Apoi sunt lasat sa ma campez langa local.
  19. 1 point
  20. 1 point
    Bunicul meu obisnuia deseori sa spuna: "Nu urma calea altor oameni, creeaza-ti propria ta cale". A murit in Al Doilea Razboi Mondial, ucis intr-un camp minat. S7 Edge by Tapatalk
  21. 1 point
    M-am trezit din cauza unei dureri cumplite in intreg corpul. Am deschis ochii si am vazut o sora medicala care statea alaturi de patul meu... - Domnule Fujima – a spus ea – aveti noroc, ati supravietuit bombardamentului din Hiroshima de acum doua zile! Acum sunteti in spital, in afara oricarui pericol. Foarte slabit, am intrebat: - Unde sunt? - In Nagasaki, a raspuns ea.
  22. 1 point
    Este curisera cu ghidon de mtb, se poate? PS: Sunt rotile de la aialalta ;). Acum le abuzez pe drumuri forestiere, raman perfect drepte. Lucru bun, made in Romania!
  23. 1 point
  24. 1 point
    Nu departe de acest loc izvoraste raul Sebes. Si cat de frumoasa poate sa fie padurea de conifere! Exact din acest loc incepe catararea spre pasul Tartarau(1678m). Nu este usor sa urci pante de 10% sub un soare torid.
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00