Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 10/05/2017 in all areas

  1. 6 points
    Anul acesta am avut a doua participare la L'eroica Gaiole din Italia. Fata de anul trecut acum am fost cu un grup de 10 entuziasti ai fenomenului ciclistic vintage din Romania. Atmosfera din weekend cand sunt undeva la 7000-8000 de oamenii si bicicletele lor este greu de descris. Am atasat imagini din ziua cursei. Am reusit sa indeplinesc cu succes cei 46 de km alaturi de 5 membri ai grupului iar ceilati au facut cursa de 115 km si 209 km. Cursa de 46km are o diferenta de nivel de 700 m, cea de 115 are 2400 m diferenta de nivel si cea de 209 km are 3251 m diferenta de nivel. Pentru unii este importanta dificultatea traseului ar pentru ceilalti este importanta frumusetea peisajelor si experienta de a pedala alaturi de oamenii de pe tot mapamondul. Pe langa cursa este de vizitat casa L'eroica unde se afla o coletie importanta de biciclete dar si targul de piese, accesorii si biciclete, targ ce este raspandit prin tot centrul satului Gaiole. Cu siguranta anul urmator o sa reprezinte inca o experienta de neuitat. Bicicleta care m-a purtat pe "route bianchi" este Stefanoni Castano din 1975, tubulatura reynolds 531 si echipat Campagnolo Super Record. Am renuntat la perechea de roti pe baieu pt usurinta de a schimba camera in caz de pana. Baietii de la tura de 209 au schimbat undeva la 4 baieuri. Multumesc si sper sa va faca o mica idee pozele din telefonul meu. https://eroica.cc/
  2. 4 points
    Sâmbătă, 09.09.2017 – Partea a V-a Cernavodă – Rasova – Ion Corvin – Adamclisi 66 km Speram sa pot campa in curtea monumentului Tropaeum Traiani din Adamclisi, asa cum am facut in iunie 2011. Am intrebat-o pe doamna de la casa de bilete daca este posibil, insa aceasta nu a stiu ce sa-mi spuna si ca trebuie sa isi sune sefa. Dupa vreo 3 incercari a reusit sa vorbeasca cu sefa iar raspunsul sefei a fost negativ, pe motivul ca "suntem o institutie publica". Tot doamna de la casa de bilete mi-a spus ca pot campa in afara curtii, langa gard si ca peste noapte exista paza. Mi-a placut argumentul final "vara au venit niste straini cu rulote aici". Langa gard. Cat m-am coit sa montez cortul, doamna de la casa de bilete a plecat si a inchis si poarta in urma ei, asa ca a trebuit sa sar gardul ca sa ajung la cismeaua de langa casa de bilete. Apoi, in timp ce ma splam, a aparut paznicul de noapte, pe un scuter. Omu' era deja informat despre prezenta mea acolo asa ca n-am mai fost nevoie de explicatii suplimentare. Foarte de treaba, m-a asigurat de vreo 10 ori ca pot sta linistit, ca el nu doarme noaptea si ca la cel mai mic zgomot este prezent la poarta. Dupa asta a aprins si luminile, asa ca n-a mai fost nevoie sa folosesc lampa frontala. Sub bec. Poza facuta fara blitz. Pe langa paznicul de la monument, am mai avut la dispozitie doi caini care au dormit langa cort. Cina din seara respectiva a fost orez cu ton si lamaie, un deliciu. Bonus au fost luminile rosii intermitente de balizaj ale unor centrale eoliene [cred ca din satul Pestera] care sunt amplasate mai jos fata de nivelul monumentului de la Adamclisi, astfel incat acele lumini pareau a pulsa la nivelul solului. In rest, o seara placuta de toamna, dupa care somn. Lumina de la bec nu a fost o problema, am adormit imediat dupa ce am intrat in sacul de dormit.
  3. 3 points
    La Mulți Ani cu sănătate și voie bună, @MaC®!
  4. 2 points
    Nemaipunand la socaotela ca furca-i ba alba ba neagra, ca la alba neagra.....
  5. 1 point
    Hai noroc la toată lumea. Dobrogea mi s-a părut tot timpul o regiune interesantă, în care merg cu plăcere oricând am ocazia. Plus că în multe zone este ideală pentru o tură cu bicicleta, datorită peisajelor interesante şi a traficului auto redus. La toate astea se adaugă posibilitatea unei nopţi dormite în cort şi a unui spălat la cişmea, aşa că abia aşteptam să plec de acasă. Sâmbătă, 09.09.2017 Cernavodă – Rasova – Ion Corvin – Adamclisi 66 km Bucureşti Nord (06:40) – Cernavodă Pod (08:40) cu trenul IR 1989. Tren sezonier, capăt de linie la Tulcea, penultima zi de circulaţie a trenului respectiv. De asemenea, trenul (Săgeata albastră) avea locuri (online) şi pentru bicicletă. Gara Ciuniţa. În gara Ciulniţa se vând nişte merdenele foarte bune, mult peste ceea ce există în Bucureşti, însă trenul oprea doar 1 minut, n-am putut să-mi iau. Când m-am urcat în tren în gara de Nord, în vagon mai era un tip cu o cursieră. L-am salutat, am vrut să stau de vorbă cu el, însă omu’ era distant şi fără chef de vorbă, aşa că l-am lăsat în pace. La plecarea trenului din Feteşti, m-am trezit cu tipul cu cursiera în faţa mea, cu chef de vorbă, nu mai scăpam de el. A fost o conversaţie interesantă, de genul “io cu cursiera merg şi cu 50 km/h”, “de ce am şaua aşa de mare”, “cursiera mea costă 2500 de euro”, etc. În gară la Cenavodă m-am oprit la o cafea, omu’ cu cursiera a plecat (mergea până la Eforie). Capătul vestic şi intersecţia cu Dunărea a Canalului Dunăre – Marea Neagră. Nivelul apei din canal destul de scăzut. Podul Sfânta Maria din Cernavodă. Cugetarea asta o admir de fiecare dată când trec pe aici. Sub autostrada A2. Indicator care nu mai este de actualitate. Am intrat pe DJ 223, însă aproape imediat am virat dreapta spre crama Rasova. Până la crama sunt vreo 2 km, iar aproape tot drumul este asfaltat şi iluminat. Crama este cu circuit închis, vizita se face cu programare şi cu număr minim de persoane. Însă am avut noroc că am dat de un paznic de treabă care m-a lasat să intru puţin în curtea cramei pentru câteva poze cu podul lui Saligny. Dunărea (amonte) văzută din poarta cramei.
  6. 1 point
    Daca tot suntem la bancuri (sic), zic si eu: mai degraba ar trebui sa se bucure. Acum isi poate cumpara o bicicleta adevarata.
  7. 1 point
    Am înțeles ce spui dar nu sunt din București și în vitrina nu vreau sa o țin . Și mai mult eu nu sunt purist , dar asta nu înseamnă că am ceva împotriva cuiva care este. Trimis de pe al meu SM-G930F folosind Tapatalk
  8. 1 point
    Daca te referi la faptul ca acum cu furca gaurita nu mai are valoare pe piata nu-mi pasa. E ceva ce imi doream de mult si nu am sa o vand prea curand. Asa ma gandeam si eu
  9. 1 point
    Urmatoarea oprire o fac in Platanotopos unde admir niste statui. Voi pedala pana seara si ma pun cu cortul tot in localitatea Doxato dar langa o biserica.
  10. 1 point
    Dimensiunile arborelui sunt naucitoare. Avea si o scorbura de puteam dormi in ea. Langa Podochori fac o noua blestemata de pana dar in timp ce mi-o repar ma imprietenesc cu un caine simpatic.
  11. 1 point
    Demult-demult, pe când se potcovea puricele cu o mie de ocale de fier, România avea niște trenuri de lung parcurs clasificate drept InterCity. Între timp, dată fiind scăderea vitezei medii de circulație, ele nu mai există. Dar în 2008 erau, și iată-mă într-o după-amiază de vară, gata să mă îmbarc într-unul, în gara Târgu Mureș, ca să mă întorc acasă după vreo 3 zile de deplasări. Trenul pleca pe la 13.30, dacă-mi amintesc bine, și trebuia să ajungă în București la 22.00. Azi există sub forma IR 1646 (13.07 - 21.36) Am ajuns la timp în gară, tocmai cînd în cepea o ploaie torențială. Trenul era garat, locomotiva diesel clasa 65 aștepta cu motoarele duduind. Pentru vreo 10 minute duduitul a fost acoperit de răpăitul ploii. Între timp, ploaia s-a oprit și a sosit acceleratul Timișoara - Iași. M-am suit în tren, care s-a pus în mișcare la timp. Târgu Mureș e situat pe linia secundară 405, Deda - Războieni. Ne-am îndreptat, așadar, spre Deda, către nord-est. Calea ferată străbate orașul, plasată fiind între râul Mureș și centru. Halta Dumbrăvioara În satul Petelea, linia trece prin imediata apropierea DN15 și a Mureșului, pe lângă o balastieră. După care se ivesc primele case ale Reghinului. Gara Reghin. Până la Deda linia a fost dispusă pe malul stâng al Mureșului, dar pentru a intra în gară e nevoie să îl traverseze. În gara Deda se intră pe magistrala 400, electrificată. Ca atare, staționăm nițel ca să schimbe locomotiva cu una electrică. Gara asta nu prea am apucat s-o văd la lumina zilei, însă e o amintire destul de bine înșurubată în memorie, fiind locul unde schimbam vagonul de dormit de București, cu cel obișnuit, de Târgu Mureș. Schimbarea asta se întâmpla în creierii nopții (pe la 4.00, cand veneam dinspre București, respectiv pe la 22.00 când veneam dinspre Târgu Mureș). Și de obicei vagonul meu nu prea mai prindea peron, deci o luam de-a dreptul prin terasamentul înierbat. Pe lumină, Deda arăta mult mai prietenos. Se pleacă din gară, iar linia urmează îndeaproape cursul Mureșului, de-a lungul defileului pe care acesta l-a săpat până la Toplița. Nu trece mult timp și ajungem din urmă același accelerat de Iași care plecase înaintea noastră din Târgu Mureș. Aflăm că ploaia aia fusese furtună în toată regula în defileu și doborâse copaci peste firele electrice. Stăm ce stăm și primim verde. Ceva peisaje din defileu, cât am putut surprinde de dincolo de geam. Podișcă pentru săteni: În halta Lunca Bradului ajungem din urmă alt tren, un personal de Brașov, care săracul arată de parcă e gata să se dezmembreze în mers. Îi ținem companie și mai mult decât la precedenta staționare, pe motiv de alte fire rupte de arborii doborâți de vânt. Clădirea haltei și mașina care trebuia să repare catenara. Ceea ce s-a întâmplat, după vreo 45 de minute de staționare. După Stânceni peisajul se lărgește, pereții defileului se depărtează. Ultimii colți ai Călimanilor. O bisericuță de lemn, a cărei localizare nu mai mi-o amintesc precis. Și am ajuns în Toplița. De aici am cam dormit pe mine și am mai surprins doar câteva crâmpeie din imaginile care defilau pe geam. Ultima imagine a fost cea a gării Gheorgheni: Înainte de Brașov, între Chichiș și Ozun, am mai prins o staționare zdravănă, astfel încât am ajuns în Gara de Nord la orele 00.30, deci după 11 ore de la plecare (de unde și titlul povestioarei de față).
  12. 1 point
    Inca 2 poze de pe dune. In aceasta excursie de o zi am fost fara bagajele mari dupa noi, acestea au ramas la gazde . Cea de a 3-ia zi a fost si ziua de transfer catre Nantes de unde urma sa pornim pe Valea Loarei. Din nou caldura mare inca de dimineata noi plecand in jur de ora 10. Cam astea au fost conditiile de cazare la prima gazda airbnb. Pregateam bagajele. Rola de folie cu bule am carato cu noi tot drumul fiindca era foarte usoara si nu ne incurca prea mult Prima oprire dupa plecare, prima boulangerie (aveau sa fie multe). Am avut trenul spre Nantes pe la ora 17 asa ca am avut ceva timp sa dam o tura de Bordeaux. Din nou nu cred ca viteza maxima a fost de 57km/h dar nici nu afost motivul pt care am dat drumul la Strava . Am mers cu aplicatia pentru a reface mai tarziu traseul si eventual pentru a vedea numarul de km facuti. Am avut de gand sa mergem la Parc de l'Ermitage Sainte-Catherine dar Google maps ne-a dus pe niste stradute foarte abrupte iar apoi la foarte multe trepte pe care trebuia sa le urcam cu bicicletele incarcate asa ca am renuntat si ne-am indreptat din nou spre centru. Pana la acest parc am trecut peste Pontd'Aquitaine care este destul de abrupt. Garonne (nu bautura ca aia e cu 2 de r) Pe pod. Si dupa el. De pe celalat pod: Pont Jacques Chaban Delmas. Intre cele 4 turnuri este o platforma care se ridica pentru a face loc vaparelor de croaziera, noi am vazut si un semn care indica ora pana la care se pote trece peste el dar nu am inteles ce era cu acel semn decat pana mai tarziu. Am putut admira pe afara si https://www.tripadvisor.com/Attraction_Review-g187079-d10200972-Reviews-La_Cite_du_Vin-Bordeaux_Gironde_Nouvelle_Aquitaine.html Apoi am ajuns pe faleza plina de restaurante si magazine. Pauza de hidratare , afara cred erau peste 40 de grade. Pe asa ceva am petrecut cam 10 ani din viata (nu pe biciclete). Am avut nevoie si de ceva umbra asa ca am gasit ce cautam. Cat am stat la umbra a plecat si vaporul. Am plecat si noi mai departe si am ajuns la Apoi am mers la gara unde aveam biletele deja cumparate de acasa care au costat 64 E cu tot cu biciclete cu intercity. Problema mare a fost ca am nimerit intr-un vagon unde nu mergea aerul conditionat si ne coceam la propriu. Conductorii au rezolvat problema lasandu-ne sa mergem in alt vagon unde era aer conditionat. Noi aveam bicicletele si bagajele aranjate asa ca am mers cate unul in acel vagon. Erau doar cateva locuri pentru biciclete (cred ca 10) in tot trenul asa ca rebuie facuta rezervare. Si pentru ca era asa caldura, trenul a avut cativa km in care de abia mergea asa ca am ajuns in Nantes pe la 11 seara in loc de 10. Pe drum am dat telefon la camping sa ma asigur ca putem campa peste noapte chiar daca ajungem asa tarziu, si ni s-a spus ca nu e nici o problema. Catre camping am avut inca 10 km si am ajuns pe la ora 12 noaptea dar dupa cum am spus nu a fost o problema cu administratorii ci poate doar cu alti cicloturisti care ne-au atras atentia ca tragem de prea multe ori fermoarul la cort si ei nu pot sa se odihneasca. Traseul pana la camping-belleriviere.com, unde am mers primii km pe langa Loara. Parcarea peste noapte. Dupa ce ne-am instalat, dus si la somn.
  13. 1 point
    Sâmbătă, 09.09.2017 – Partea a IV-a Cernavodă – Rasova – Ion Corvin – Adamclisi 66 km DN 3 "coala de hartie" intre Ion Corvin si Adamclisi. Zidurile [ce-a mai ramas din ele] cetatii de la Adamclisi vazute de pe DN 3. Vazute mai de aproape. Una dintre portile de intrare. Printre ruine. Cealalta iesire din cetate, diametral opusa fata de intrarea dinspre DN3. Singurul panou explicativ pe care l-am gasit si care nu este intr-o stare prea buna. Drumul care face legatura dintre cetate si monumentul Tropaeum Traiani.
  14. 1 point
    Eram la facultate, deja începuse ora de vreo 15 minute, când intră o colegă de grupă, un pic ciufulită, cu ochii semi-închiși și un mers nu prea sigur, se vedea că avusese o noapte furtunoasă, săraca. Desigur, profesorul indignat de o asemenea apariție, apropo, era destul de dur și avea în jur de 40 de ani, i se adresează:– Domnișoară, de ce ai întârziat?Și în loc de binecunoscutele răspunsuri ”Mă scuzați, am venit de la țară” sau ”Mi-a murit bunica” ori alt răspuns banal folosit de studenți, ea îl țintuiește cu o privire puțin tulbure, zâmbește dulce și trântește:– Dragule, de ce nu m-ai trezit și pe mine când ai plecat?
  15. 1 point
    Sâmbătă, 09.09.2017 – Partea a III-a Cernavodă – Rasova – Ion Corvin – Adamclisi 66 km Canalul Dunare - Marea Neagra vazut de la distanta. Dunarea vazuta de sus, si de la nivelul malului, la intrarea in Rasova. Fosta, mai bine zis ruina, statie de pompare de la iesirea din Rasova. Se observa faptul ca garnituta conductei este facuta dintr-o anvelopa spate de tractor. O capra care parea ca vrea sa faca baie. Spre Aliman. Statuia lui Dan Spataru din curtea scolii din Aliman, satul natal al artistului. Cam ruginit indicatorul care marcheaza iesirea din sat. Asfatul ramane bun. Margine de drum. Un card de gaste in Floriile. Surprinzator, insa asta pare a fi o perdea forestiera. Stanga, spre Adamclisi pe DN 3.
  16. 1 point
    Sâmbătă, 09.09.2017 – Partea a II-a Cernavodă – Rasova – Ion Corvin – Adamclisi 66 km Înapoi pe DJ 223, de pe contrasens m-a abordat direct în engleză o doamnă la volanului unui Duster cu numere româneşti. Iniţial am crezut că se rătăcise, însă doamna (părea olandeză) mi-a spus că câţiva km mai încolo este un adapost pentru animale care merită văzut. Ştiam despre acel adăpost, era în plan să-l văd şi i-am mulţumit doamnei pentru sugestie. Despre asta este vorba. Regulile de vizitare. Zona dedicată câinilor şi cea dedicată pisicilor. Casa propriu-zisă a pisicilor. Protecţia anti săritură de pisică în partea superioară a gardului. Printre locatare. Plus o pisică obeză. Caii au casa lor, însă când am trecut pe acolo erau plecaţi. O parte dintre măgăruşi (mai erau şi altii însă nu i-am fotografiat). “Gardul electric” care îi ţinea pe măgari în tarc. Este doar o bandă care de la distanţă seamănă cu tifonul şi care doar pişcă puţin la atingere. Simplu, frumos şi eficient. As fi vrut să stau de vorbă cu cineva de la acest adăpost de animale şi să îi felicit pentru iniţiativă. Din păcate am găsit doar un domn îngrijitor, cam supărat pe viată, care mi-a spus ceva de genul “noi suntem doar muncitori, normal”. Poate mă înşel, însă din exprimarea omului am dedus că nu prea înţelege motivul pentru care cineva este dispus să dea nişte bani pentru ca măgării să nu fie puşi la cătuţă iar căinii să nu fie ţinuţi în lanţ. Locaţia adăpostului, la nici 3 km distanţă faţa de autostrada A2.
  17. 1 point
    Sunt cu totul de acord cu dezvoltarea tehnologica dar ca treaba sa fie cat mai corecta, tu ca producator respectabil ar trebui sa semnalizezi cat mai clar si de preferat dificil sau chiar imposibil de indepartat semnalizarea respectiva. In cazul in care, modificarea este facuta de un atelier third party, da, e altceva, fiecare isi poate pune ce termopane vrea in casa lui. De fapt aici e nelamurirea mea: cine instaleaza aceste motorase. Numai cand se foloseste cuvantul "ascuns" si deja suna dubios.
  18. 1 point
    In timp, probabil, și cu o enorma perseverenta și răbdare, romanul poate cultiva ideea ca pot exista în trafic, sau mai bine spus în viata de zi cu zi, și alte mijloc de transport decât mașina. Mașină fiind un vehicul care s-a înmulțit considerabil datorita mentalității greșite pe care o avem de pe vremea lui Ceaușescu : ai mașină, ai statut. Ideea e ca în ziua de astăzi cu un salariu, da, un salariu, poți lua un hârb de mașină. Mulți oameni încă nu au trecut de pragul asta pentru ca asa au fost educați și așa educă mai departe. Când au realizat ca pot cumpăra chiar și un hârb de mașină, wow, uite ce ușor pot avea o mașină, unii 2-4, în fata blocului sau a curții, chiar dacă nu are proprietarul loc unde sa le parcheze. Romanul vede mașina... Nu, romanul e comod. Romanul nu știe cum e sa mergi de la 50-100km la servici cu masina. Nu încă. Romanul încă merge după pâine cu mașina, chiar dacă magazinul e după colț. Romanul nu are mijloace de transport în comun, nu are trenuri, nu are infrastructura, nu are de unde pentru ca nu a fost educat in acest sens. Și chiar dacă unii vor schimbare și ar putea sa facă asta, sunt cefe late și minți înguste cărora nu le pasă. Vezi pe Facebook ca în Danemarca s-au făcut x benzi, y drumuri, au apărut z biciclete suportate de stat. Statul vrea ceva mai bun pentru transportul în comun, indiferent de mijloc, încercând sa scoată mașină din casa doar de urgență și necesitate. Romanul trebuie educat. Biciclistul încă este scuipat, biciclistul încă se lupta pentru bucățica lui de strada, biciclistul încă se teme sa nu fie zdrobit în intersecție. Și acum sa o spun și pe cea dreapta, nici bicicliștii nu sunt educați. Oho... Știți povestea cu Donkey din animația Shrek? "are we there yet?!" "NO!"
  19. 1 point
    Cand eram copil am lovit din greseala cu ghidonul bicicletei alt copil cand ne fugaream pe biciclete prin jurul blocului. Din fericire s-a lasat doar cu putina smiorcaiala si o vanataie deloc neglijabila sub ochiul "victimei", dupa care ne-am vazut fiecare linistiti de viata. Daca e sa inmultesc virtual viteza mea de deplasare cu 2 si masa mea tot cu 2, acum am discuta de o energie a impactului de 8 ori mai mare in situatia in care as lovi cu ghidonul un pieton. Trage tu concluziile cu privire la ce ar putea pati o eventuala victima, mai ales daca e un copil sau un batran. Dincolo de ce "zice la lege", ca biciclist prefer sa fiu eu cel vulnerabil decat sa ii pun pe altii in pericol. Motiv pentru care evit cu desavarsire inclusiv pistele de pe trotuare, pentru ca dincolo de ce am voie sau nu am voie sa fac, nu vreau sa am pe constiinta vreun pieton, responsabil sau nu. Iar de facut educatie pietonilor care circula pe pistele de biciclete m-am saturat, am incercat-o de cateva ori prin Cluj in situatii in care era sa lovesc copii si in special caini lasati de izbeliste pe piste destinate exclusiv biciclistilor si n-am avut cu cine. In momentul in care ies cu bicicleta din casa imi asum automat faptul ca sunt expus unor riscuri, in schimb nu vad de ce i-as expune pe altii unor riscuri. Iar cand n-am incotro si trebuie sa merg pe trotuar, filosofia e foarte simpla: ma deplasez cu viteza pietonilor si le acord prioritate absoluta. Fara slalom, fara claxoane, fara circ.
  20. 1 point
    Bunicul meu obisnuia deseori sa spuna: "Nu urma calea altor oameni, creeaza-ti propria ta cale". A murit in Al Doilea Razboi Mondial, ucis intr-un camp minat. S7 Edge by Tapatalk
  21. 1 point
    Jmae și ziuoa lu Simona Halep, #lamulțean la toț 3!
  22. 1 point
    @majikstone filmuletele super insa muzica... mancam cand m-am uitat dar imi tot cadea farfuria de pe masa.
  23. 0 points
    Eh, ce e dragut e ca am adunat cifrele alea tinand cont de faptul ca pe unde ma dau 90% din timp cel mai mare deal pe care il gasesc are maxim 90m diferenta de nivel... but we digress.
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00