Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 10/19/2018 in all areas

  1. Și de biță. Și de curaj. Am învățat să schiez relativ târziu (pe la 29 sau 30). Anul următor mă dădeam deja pe pârtia Carp în Sinaia (câțiva ani după, mi-am dat seama că fusesem oarecum nebun. Deși m-am descurcat foarte onorabil pentru un începător - nici nu prea erau prea mulți p-acolo). Faza e că pe jgheabu' ăla, io cu Merida mea care-i coadă-tare, 26" și dedicată XC nu pot concura cu un YT (așa văz io pă cadru ) oricâte skilluri aș avea și oricât de anesteziat mi-ar fi instinctu de conservare. Mi-aduc aminte de o filmare faină din 2014 de la MTB Thassos a lu' @Croocodillul. La vremea aia el mergea pe un Giant FS de 29" și gpsu' de pe camera lui zicea că merge cu 42km/h prin niște zone unde io, cu tot curaju' meu nebun mergeam cu 28-30 și cu mulți morcovi în koor.
  2. Potecuță ≠ canal/jgheab (ca să-l parafrazez pe @akim)
  3. Axe

    Jucaria asta pacaleste senzorul motoarelor bosch cu care nu poti depasi 25km/h pt ca sunt limitate, astfel ajungand usor cu un bulan corespunzator la peste 50km/h! :)
  4. Frank

    Putin cam mare mi se parte acea "usa de terasa" - mai ales prin oras.
  5. adipe

    ok, sa inteleg ca tu nu ai cumpara niciodata o bicicleta care a fost pusa la marketplace cu serie, cu poze etc. si ar avea sfert de pret? sau un angrenaj la sfert sau niste roti la sfert de pret. sau niste actiuni la bursa la sfert de pret... dar daca hotul vinde la sfert de pret unui intermediar care pune si el un adaos comercial si are alibi ca nu a fost la ora si locul furtului in calitate de hot iar tu nu poti sa trasezi conexiunea intre operator si plasator?... asta era ideea cu tracker-ul, e un dispozitiv ce isi are utilitatea intr-o gama restransa de biciclete, cele de competitii, in valoare de 3000 10.000 euro. unuia i s-a furat bicicleta pe care o bagase omul in masina si era cu ea la competitie la munte. si mai stiu pe unul care mi-a vandut o bicla la 600 lei acu 6 ani - avea furca judy sl, frana doar pe fata mx2, cadru merida dual matts, angrenaj truvativ pe patrat, roti wtb, lant si pinioane in stare buna, transmisie 1x9, o bicla decenta pt un beater si vanduta la 1/3 din pretul la care ai fi gasit-o in magazin - pentru a face rost urgent de bani sa plateasca detectivi si oameni de interventie pentru a-si recupera bicicleta de downhill in care bagase o gramada de bani. stia unde e, in ce oras e, avea insa nevoie de "intariri". deci, tracker-ul e de rahat pentru ca daca bicicleta trebuie luata cat mai repede de la un om pe care il poti dovedi ca are in mod sistematic legaturi de 'afaceri' cu hotul si sa dovedesti deci complicitatea la furt tainuind faptasul si ceilalti oameni de legatura, altfel nu ai sanse sa iti recuperezi bicicleta. nu e vina cumparatorului ca hotul a furat. e vina legislativului ca nu a dat legi sa ocroteasca proprietatea privata si sa dea posibilitate celui pagubit sa isi recupereze prejudiciul si sa puna in spinarea hotului amortizarea pentru cheltuielile de paza si pentru ancheta. de-asta in trecut era expresia "cu varf si indesat". dar probabil ca vlad tepes era un om crud daca nu ii iubea pe hoti mai mult decat pe napastuiti. eu, unul, ma consider napastuit sa fiu nevoit sa traiesc intr-un oras in care oamenii nu merg cu bicicleta tocmai pentru ca e prea multa poluare si pe deasupra nu isi pot asigura bicicleta impotriva furtului considerand ca decat sa faca o investitie pentru a o amortiza in mai multi ani mai degraba merg cu tramvaiul. in jungla de aici chiar trebuie sa ai o bicicleta scumpa, nu ca in olanda unde un harb te poate duce in siguranta peste oriunde pentru ca nu e jungla in trafic. cand vor pune de parcari subterane etajate in bucaresti? nu e nevoie de paznic, robotul iti ia cartela si atat... cand ne va cuceri japonia probabil. la care judecator pot sa ma duc incat sa obtin mandat de perchezitie a domiciliului daca bicicleta sta bagata in vreun subsol la vreun interlop?... sa fim seriosi, ai nevoie de firma de detectivi si securitate. sau de cunostinte in acel oras unde a ajuns bicicleta. pentru ca cele scumpe nu prea sunt vandute in acelasi oras. intr-un fel e de vina si proprietarul pagubit de viitoarele furturi daca se lasa pagubas si nu depune eforturi pentru a fi prinsi faptuitorii. dar nu este el principalul vinovat ci cei care sunt legiuitori si ministri peste tara. iar asta e un fenomen generalizat doar ca difera de la o tara la alta in oarece masura. nu zic sa i se taie mana hotului dar sa fie reabilitat prin munca fortata daca nu isi permite sa plateasca de 4x valoarea produsului furat in cazul in care e prins ulterior. iar daca e prins asupra faptei trebuie sa fie disculpat penal cel care si-a aparat proprietatea. deci, hotul trebuie sa zica bine mersi daca scapa fara oase rupte. tu, personal, cum ai proceda daca l-ai prinde pe un hot incercand sa iti fure bicicleta? i-ai da bani ca sa nu mai fie nevoit sa fure, nu?
  6. majikstone

    Pai si cum crezi ca a ajuns sa fie vanduta cu 350 de euro avand in vedere ca pretul ei e (zice-se) de peste 2000?
  7. Tancul

    Da, varianta cu pager-ul ar merge de minune. Indesi transmitatorul pe unde poti(seat tube, ghidon, in cazul meu pot pune si in toptube ca am gaura dinspre cuvete, unul mic intra), pe baza de sensor de miscare. Bine, fiind mic, raza de actiune nu ar fi foarte mare, sa zicem o raza de 100m.
  8. MBZ

    Dupa mine antifurtul trebuie sa fie descurajant pentru initiatorul sectiionarii. Descurajarea trebuie sa fie directa sau subtila. Daca as face un antifurt el ar avea structura geometrica a unui lant dublu ADN. O spirala din zale cementate in sectiune patrata(aluneca din majoritatea falcilor) de maxim5 mm/za, in rpfil lantul avand 3 zale decalate in spirala. Miexul ar fi compus din cablu de otel cementat cu maduva din canepa(pe aceeasi structura ca sufele de tractat tancuri). Peste asta as aplica o camasa(husa) din Kevlar. Ar iesi destul de scump pentru achizitie, si probabil ar fi considerat o extravaganta pentru orice bicicleta. Incuietoarea ar fi de tip put(z), cu cititor de amprenta in 9 puncte (H.D.) O astfel de traznaie ar ajunge pe la 500 Euro bucata la lungime de un metru. Ar cumpara cineva? Ma indoiesc. Ar arata apropiat de acest ca desen Pentru orice antifurt, trebuie conceput un sistem de straturi. Metalele toate cedeaza la taiere sau hipercongelare(exista tuburi cu lichid care le distruge termic prin supercongelare, apoi le strangi intr-un cleste si se sfarama metalul ca ipsosul, fie el si cementat). Spre exemplu, o usa metalica, blindata, poate fi taiata cu torta fara probleme, in relativa liniste. Pentru a nu putea fi atacata cu flacara cu temperatura foarte inalta, se placheaza cu lemn tratat special sau cu stratificate compozite(care in amestec cu rasini, rectioneaza la flacara cu fum greu si inecacios). Balamalele exterioare(de cutii blindate sau seifuri, dupa cementare se placheaza cu un compozit de tipul azbestului(ca proprietati, dupa care se camasuiesc cu o alta carcasa metalica. In opinia mea, secretul unui grad mare de securitate provine din constructia cu mai multe straturi care sa se comporte diferit.
  9. wirespot

    Dar de ce presupunem că hoţii sunt idioţi? Eu zic că-s cel puţin la fel de deştepţi ca şi noi. Şi că-i duce capul să creeze o diversiune, cum ar fi o alarmă de maşină, ca să taie 2-3 minute cu flexul. Poţi întârzia un flex 10 minute? Jumătate de oră? O oră?
  10. CristiC

    Nici nu ne-a spus care e proiectu lui si deja i-ai gasit puncte slabe :))
  11. CipM

    Iar altii doresc sa ajunga mai repede sau mai putin obositi si transpirati la serviciu in conditiile in care au de traversat unul sau mai multe dealuri. Unii calaresc bicicleta de placere sau pentru exeritiu iar altii de nevoie sau din dorinta unei alternative la combustibilii fosili. S-a inventat deja :). Se cheama (pin Europa dar noi nu ne-am aliniat inca): - pedelec - daca sunt biciclete asistate electric (motorul merge doar atat timp cat pedalezi) + limitari putere si viteza (250W si la 25km/h se intrerupe automat asistenta electrica) - e-bike - poate fi propulsata exclusiv cu motorul + limitari viteza/putere ca mai sus - moped - ca e-bike doar ca limitele sunt mai mari, 4kW si 45 km/h - motocicleta - restul Esti sigur ca piticul n-avea si o trotineta acasa? Poate era ziua de mers cu masinuta in parc si nu cu trotineta sau era racit sau ...
  12. ChrisM

    Butucul cu motor fata plus acumulatorul va deveni unul din cele mai vandute componente de biciclete in anii urmatori (nu in Romania). O schimbare de spite pe aceeasi janta si un centrat si ai bike electric!!!1 Ca fapt divers anul asta la Euro Bike o oarecare asociatie a anuntat ca anul acesta vamzarea de biciclete electrice in Olanda a depasit pentru prima oara numarul de biciclete clasice vandute.
  13. LuluMOB

    Nu cumva Frank admiră eclipsa de soare?
  14. Abraham

    Baiatul asta explica aici cum a facut conversia cu lux de amanunte ... Atata vreme cat faci transformarile din inchi si pounds in cm si kg, nu e greu de inteles ... http://www.austinev.org/evalbum/1314
  15. majikstone

    Randamentul sistemelor actuale folosite pe masinile hibride cu regenerarea energiei de franare e undeva pe la 70% (daca nu mai mult in cazul tehnologiilor de varf inca neintroduse pe piata). Tinand cont de restul randamentelor (mecanic al transmisiei bicicletei, electric al sistemelor de incarcare/control) sa zicem ca un randament global de 40-50% al sistemului, cu tehnologiile actuale, e realist. Ce ar insemna asta in practica? Se ia un biciclist care cu tot cu bicicleta si echipament cantareste 100 kg, care urca o panta de 10% si 20 km lungime cu o viteza de 10 km/h, fara vant. Folosind un calculator oarecare de putere consumata de biciclist, obtinem faptul ca ar avea nevoie sa produca 300W pentru a se deplasa in regimul respectiv. Un "boost" de 50W dat de un motor electric i-ar creste viteza medie de deplasare la 11.7 km/h, insemnand ca ar urca in 1:42:30 in loc de 02:00. Pentru asta avem nevoie de un acumulator care poate stoca macar 85 Wh de energie, mai exact un acumulator similar cu cel din laptopul meu. Da, la un randament al motorului electric de 100%, dar exista deja motoare brushless cu randamente de 90%. Pe coborare, presupunem ca biciclistul coboara aceeasi panta (-10%) cu o viteza medie de 30 km/h si ca toata diferenta de energie pe care altfel ar risipi-o prin franarea traditionala ajunge sa fie transmisa sistemului de incarcare. Folosind acelasi calculator, observam ca prin franare se consuma o putere de 680W. La viteza medie respectiva, coborarea ar fi facuta in 40 de minute, insemnand ca energia totala risipita prin franare ar fi de 453 Wh. Asta ar insemna ca, daca ar fi sa transmitem energia respectiva sistemului de regenerare in loc de a o disipa prin frecare, avem nevoie de un randament minim de 85 / 453 = 18.75%. Sau, altfel spus, ca la un randament de 40-50%, am reincarca acumulatorul folosind doar 40-50% din energia pe care altfel am fi risipit-o prin franare. In concluzie, mi se pare complet realista existenta unui astfel de sistem, chiar si cu tehnologiile actuale. Singura problema ar fi pretul, absurd de mare pentru beneficiul adus. Dar, de ce nu, in vreo 20-30 de ani poate vom vedea astfel de sisteme, complet autonome si inteligente, care decid automat daca in momentul in care apasam pe frana energia respectiva ajunge inapoi in baterii sau nu, cu randamente decente si la preturi realiste.
  16. Axe

    Testez de ceva vreme o bicicleta cu motor electric spate si 43V/29A la baterie. Senzatia de vant de fata nu ma paraseste deloc, am permanent 40km/h(daca drumul permite), daca vreau pedalez, daca nu, nu! :D Ce sa zic?! Senzatie! Inteleg ca pe afara au luat un avant extraordinar, sunt magazine imense dedicate electricelor, o lupta apriga intre diferite sisteme de propulsie, frumos...!
  17. mihaipreo

    am gasit ceva similar: http://www.alstom.com/press-centre/2015/5/9000-km-from-france-to-kazakhstan-by-solar-bicycle/
  18. StefanL

    Poate dau un pic in off-topic...vazusem (acum cativa ani , pe Discovery/ Travel Channel/ ceva de genu) un reportaj despre ceva "traveller" care folosea o bicicleta electrica relativ rudimentara (cred ca era una normala adaptata), cu un trailer maricel pe care avea montate panouri solare. In zilele bune, tipu' aproape ca nu trebuia sa pedaleze, si mentinea o viteza maricica (peste 20 la ora, paote chiar 30...estimat ochiometric). La vremea respectiva, ideea mi s-a parut geniala. Bine, la oras e cam greu de adaptat, dar pt drumuri lungi cred ca e viabila, mai ales ca pedalatul + panourile solare ar trebui sa elimine grija descarcarii bateriilor. Daca reusesc sa-l regasesc pe net, il voi posta.
  19. Muttley

    Ce cadre de carbon se fac pe langa Pitesti? la Ciumesti?
  20. adipe

    sistemul ideal antifurt ar trebuie sa prezinte urmatoarele elemente: 1. rezistent incat sa implice zgomot mare si timp mai lung pentru a-l desface chiar si cu scule specializate 2. usor si compact pt a putea fi transportat 3. compus din cel putin doua module printre care un modul sa fie mic si indesat si altul mai mare si labartat. 4. cireasa de pe tort - sa dea ori alarma sonora la locul incidentului ori prin radio semnal catre un mic pager care sa aiba posibilitatea de a suna mai puternic sau mai incet, reglabil. sa mai castige si ursu, nu numai vulpea.
  21. mihai_atanasiu

    bicicleta e mult mai usoara; poti sa circuli prin parc si pe pistele de bicicleta cu ea; iar cind s-a consumat bateria poti sa ajungi in conditii decente la destinatie; sau daca nu mai poti chemi un taxi; asta in cazul bicicletelor pliabile; cu scouter-ul de 150 kg nu prea poti sa faci mare lucru in asemenea cazuri; cit despre deplasat cu bicicleta electrica pot sa spun ca este foarte placut; mai ales la urcat; chiar si pe strazi cu o usoara inclinatie unde cu pedalatul e mai greu; plus ca ajungi uscat la destinatie chiar si pe caldura cea mai mare. Acum lucrez la o bicicleta electrica cu greutate mai mica, maxim 20 kg cu tot cu motor si baterie.
  22. ciomby

    Eram în parc, prin faţa mea un puşti de 4-5 anişori "călărea" o maşinuţă electrică. Părea foarte fericit. După câteva ture bateria a cedat şi maşinuta s-a oprit brusc. A început să plânga, a coborît şi a început să-i tragă picioare maşinuţei sperând că va refuncţiona. Au intervenit şi părinţii, au întors-o, au desfăcut un capac dar nu s-a mai putut face nimic. Au fost nevoiţi s-o târască pe alee însoţiţi de urletele copilului, plimbarea la aer curat devenind un calvar pentru acea familie. Mă gândeam că şi până si copilaşi de azi au fost integraţi în era tehnologică, sunt practic obligaţi să nu mai facă niciun efort, nici măcar o simplă pedalare pe o tricicletă în parc ! Legat de aşa-zisele bicicletele electrice, personal nu consider că aceste obiecte care au aspect exterior de bicicletă se pot numi la fel. Ar trebui inventată o denumire care să caracterizeze aceste (auto)vehicule ! Eu doresc să pedalez, să simt că fac efort, să-mi fie greu când urc şi când bate vântul din faţă, să mă întrec cu cei din grup, să-mi cunosc limitele !
  23. blondul4ever

    Aceasta este geanta. Trebuie sa-i mai lipesc pe cusaturi material de imprimat tricouri pentru a nu patrunde apa pe acolo. Mai trebuie sa-i mai fac ceva la fermoar si e gata In poze am bagat in geanta : o plapuma mare, o patura foarte mare plus 2 perne maricele, volumul e destul de mare, chiar mare .
  24. Frank

    5 trailere + diverse biciclete: kapege.de - Fahrradseite
  25. Sir_Scorpion

    Buna ideea asta, deci ai inteles, Bagi un motor cu baterie de masina lololol :D 8O , si daca te lasa bateria mai faci un sistem in care sa incarci bateria dand la pedale. Vezi ca randamentul de transmisie a energiei mecanice nu mai e 100% 8O :D :D , ca se pierde pe transformarea en mec in electrica,, si invers plus 20 kg bateria lol ( mama ce dura e asta, nu mai pot de ras :D ). P990i, have fun anyway :wink: . P.S. Scuze de gluma, dar fara suparare, mai bine incearca cu un motor de drujba pe benzina. Pui in spate o sticla de 2l de benzina pe post de rezervor si mergi la sigur 150 km :wink: .
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up