Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 03/21/2020 in all areas

  1. majikstone

    E partial offtopic, dar sunt de parere ca ar trebui redenumit topicul in ceva generic de genul "Transmisie 1x pentru sosea". Long story short, de ceva vreme cochetam cu ideea unei transmisii 1x, din cateva motive care tin mai mult de simplitate decat de eficienta. Am avut doua tentative: prima fortata de imprejurari, pe bicicleta de sosea/cross pe care o pastrez in Romania, incropita din piese ceva mai vechi. Manetele STI Ultegra 6600 care au ajuns pe ea au venit cu un mecanism defect al manetei stanga, care schimba foile, motiv pentru care singura configuratie pe care o puteam implementa era 1x10. Cu o foaie de 40 dinti narrow-wide de la B.O.R. si o caseta 11-36 de MTB (cred ca Deore, daca nu ma insel), bicicleta isi face treaba cu brio si face fata fara nici o problema la trasee de sosea (si chiar si gravel) din Apuseni, si chiar si la Transfagarasan si Transalpina. A doua tentativa, ceva mai putin reusita, a avut loc acum in jur de 2 ani, si am relatat-o aici. Am renuntat si a revenit la 2x10 in mare parte din cauza zgomotului generat de foaia narrow-wide (am pus un video mai sus). A treia tentativa tocmai avut loc, din acelasi motiv al simplitatii, combinat si cu faptul ca exista o anumita incompatibilitate intre pedalierul improvizat 46/30, cadrul de sosea de carbon si schimbatorul fata braze-on, care se traducea prin chain rub cand eram in cele mai usoare doua rapoarte. Mentiunea e ca de data asta am decis sa renunt complet la ideea de narrow-wide, alegand o foaie normala, de pe pozitia interna a unui pedalier obisnuit de sosea, in combinatie cu un chain guide minimalist (care, la nevoie, poate fi improvizat inclusiv dintr-un schimbator fata vechi, sculptat si decupat dupa nevoi. Avantajele sunt multiple: dincolo de absenta zgomotului, foile "clasice" sunt semnificativ mai ieftine decat cele narrow-wide (cam 1/3 - 1/4 din pret) si se gasesc mai usor in magazine. In concluzie, am instalat: - un pedalier Dura-Ace FC-7900 second-hand, cu BCD 130 + bratul stang FC-5800 cu Stages G3 de pe fostul pedalier + o foaie Stronglight 5083 Type S de 42 de dinti (-150g fata de vechiul pedalier) - o extensie a urechii deraiorului spate Wolftooth Roadlink DM, gandita pentru deraioare spate R7000/R8000/R9100 (+5g fata de vechea ureche) - o caseta Shimano XT M8000 11-42 (+150g fata de vechea caseta) - un lant nou Shimano HG701 (cu 110 zale in loc de 104 cat avea cel vechi, deci +10g) - un chain guide Praxis Road braze-on (-60g fata de schimbatorul fata R8000 anterior) Pe langa asta, evident, am eliminat cablul si camasile schimbatorului fata, deci inca 30 de grame. Per total, conversia a usurat bicicleta cu 75g. Complet neglijabil, dar obiectivul meu principal a fost ca in urma conversiei bicicleta sa nu ia in greutate, ceea ce nu era neaparat evident conform spuselor celor care au incercat asa ceva. Trecand la rapoartele de viteza, lucrurile stau destul de simplu. Fata de configuratia anterioara, am pierdut 4 rapoarte (11 fata de 15): raportul cel mai mare, de 4.18, care oricum imi era cvasi-inutil, respectiv 3 rapoarte intermediare in plaja de rapoarte care sunt utile la viteze de peste 30 km/h. Tinand cont de faptul ca m-am mutat intr-o regiune in mare parte inconjurata de munti, am fost mai mult decat dispus sa sacrific o parte dintre rapoartele de altfel extrem de utile pentru traseele in mare parte plate. Instalarea s-a desfasurat, in mare parte, fara probleme, cu o singura exceptie: reglarea pozitiei chainguideului de la Praxis. Desi el ofera un reglaj facil al inaltimii la care e amplasat, al unghiului si al pozitiei fata de planul foii, se pare ca a fost gandit pentru pedaliere pe care unica foaie e montata pe pozitia externa, si nu interna a pedalierului. Cum pentru mine era important ca chainlineul sa fie cat mai bun pe pinioanele mari, pe care imi petrec o mai mare parte din timp si la puteri mai mari, a trebuit sa indoi si sa ajustez partea metalica a chainguide-ului pana la punctul la care a ajuns sa se alinieze perfect cu pozitia foii mici. O data rezolvata problema asta, totul a functionat normal. Altfel, cum vremurile s-au tulburat, nu am avut ocazia sa-l scot decat la o tura, care a inclus pe traseu si segmente plate, si catarari multe si marunte, dar si temuta catarare catre La Planche des Belles Filles (8.5% panta medie, 22% panta maxima). Transmisia a functionat impecabil, a schimbat vitezele impecabil, lantul nu a sarit sub nici o forma, iar rapoartele de viteza au fost in mare parte suficiente. In marea majoritate a pinioanelor (2-9), transmisia e extrem de silentioasa. Un oarecare zumzet se aude pe pinioanele mici (in special pe cel de 11 dinti, din cauza ca lantul atinge ocazional interiorul pinionului de 13 dinti), dar zgomotul e de intensitate redusa si acoperit integral de zgomotul cauzat de vant la vitezele respective. In schimb, pe pinionul cel mai mare (de 42, de altfel fabricat din aluminiu in cazul casetei XT), transmisia e ceva mai zgomotoasa decat ar trebui, si inca nu mi-e clar de ce. Pozitia lantului e identica cu cea pe care ar avea-o intr-o configuratie 2x11, pozitia deraiorului spate e reglata ca la carte, iar lantul nu freaca de nimic. Zgomotul nu e nici pe departe la fel de deranjant ca in cazul foii narrow-wide utilizate anterior, si e posibil sa isi piarda in timp din intensitate. Per total ma declar foarte multumit de conversie, desi intr-o lume perfecta probabil ca as etaja putin diferit caseta 11-42. Din pacate, vor mai trece cateva saptamani, poate chiar luni pana cand voi mai avea ocazia sa ies din casa cu bicicleta, datorita situatiei in care se afla Franta (si, in curand, probabil intreaga Europa). Pana atunci, ma folosesc cu incredere de trainer, pe roata caruia am instalat vechea caseta 11-30. Ca nota paralela, desi schimbatorul spate Ultegra R8000 SS cuplat cu extensia Roadlink DM schimba impecabil pe caseta 11-42, se chinuie destul de tare sa schimbe vitezele pe caseta 11-30. Evident ca problema ar disparea in momentul in care as monta inapoi vechea ureche a schimbatorului, dar nu imi voi bate capul sa fac asta de fiecare data cand folosesc trainerul.
  2. IonutA

    Salut, Câteva poze din tura de la Comana - Vlad Țepeș. Vântul a fost mai lejer, multe mașini și bicicliști în zona Comana, am descoperit două urcări greuțe dar frumoase în Vlad Țepeș. Mulțumesc cursieristului care ne-a prins din urmă pe la Jilava și ne-a adus până la București ca gândul (+40km/h cu vânt din spate). Apropo aici o să găsiți traseul de azi și mica buclă din Vlad Țepeș unde sunt urcările interesante de care ziceam mai sus: - http://www.movescount.com/moves/move331313681 Link: - https://photos.app.goo.gl/VeohtbndW3b1DjUa8 - o buburuză https://photos.app.goo.gl/jtBux8FMNTXsCyfFA - caii din dotare https://photos.app.goo.gl/XQyG2GthjrPDPqpRA - https://photos.app.goo.gl/joaU9WGBGCzS7JKz8 Numai bine! Adrian
  3. IonutA

    Salut, Mâine se ține o tură de asfalt pe traseul București - Falaștoaca -Comana - Vlad Țepeș și retur pe același traseu. La 10:30 ne întâlnim la intersecția cu ”3 craci” Fântâna Florilor. Am uitat să spun: se poate veni și cu mtb-ul la această ieșire. Numai bine! Adrian
  4. BodoC

    Un turist într-un sat din Ardeal: – Auzi bade, în satul asta, unde fierbeți voi palincă? – D'apoi, domnule dragă, văzi dumniata biserica aia? – Da. – No, numa acolo nu!
  5. Traveller

    Cine pune poze dă la ski ia treijdă zile cu suspendare!
  6. paulrad

    Du-te dom'le la ski și lasă-ne în pace că vine vijelia. 😞
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up