Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 10/02/2020 in all areas

  1. Doar câțiva au asimilat conceptul ciclist egal DOPAT, majoritatea locuitorilor țării sunt convinși că ciclist egal SĂRAK!
  2. https://probike.ro/bicicleta-scott-strike-730-2019 ? Iar cu privire la generații... chiar crezi că în 2020 motoarele electrice pentru ebicle au ceva în plus față de 2015? Sau 2018? Față de 2002 da, cu siguranță. Atunci erau altfel. Perii, plumb, ctc și experiență puțină... Din păcate, la capitolul motoare trifazice cu magneti permanenti și acumulatoare pe bază de litiu... nu prea sunt nici mari descoperiri nici inovații extraordinare. Doar povești din gură de CEO pentru a unge banda rulantă dintre fabrică și clienți. Eficiența e aceiași de decenii, de la implementarea magneților NdFeB și laminațiilor subțiri în statoare. Toate îs made in China, de chinezi plătiți aproape cu nasturi, ce oricum trăiesc și lucrează după filozofia "N-ai ce-i face". Cam ca la noi. Puterea, performanța, consumul la suta de kilometri sau emisiile de carbon sunt la fel. Mai ales când vorbim de pedelec unde nu poate producătrul să bage nici un watt în plus în motor să dea bine pe dinamometru. Iar la "cum" e livrată puterea... iarăși, nici o schimbare de decenii, chiar. Nu vorbim de motoare termice, cu motorină/benzină care au evoluat un pic mai abrupt în ultimii ani din pricina presiunii publice și adoptarea din ce în ce mai acerbă a vehiculelor electrice. Concurență, frică... Eu aș fi mai atent la echiparea bicicletei decât la caracteristicile de pe hârtie ale motorului. Frâne fiabile, discuri mari, plăcuțe agresive, casetă solidă, de oțel, de la 11 la 50 sau cât o fi, o furcă pufoasă și robustă, anvelope aderente, gripuri și o șa confortabile. Și pedale suficient de aderente de papuc încât să nu alunece pe hârtoape dar nici prea agresive cu tibiile în caz că alunecă. Și menținând în vizor pandemia... eu aș căuta să nu mă întind prea departe cu livrări din UE. Pandemia, schimbările climatice, schimbările de atitudine și comportament plus popularizarea în creștere parabolică a vehiculelor electrice... golesc rafturile și depozitele mai repede decât face față căpitanul vaporului, mărilor agitate dintre China și restul planetei.
  3. https://probike.ro/bicicleta-cross-quantum-29-e-mtb-510mm În stoc, în buget, rămâm bani de accesorii şi bere. In opinia mea, bicicletele electrice comercializare pe continent sunt împărţite în teri categorii: - ieftine, de oraş. Nu e cazul aici, cred, că nu m-am prins ce vrei de la ebicla ta. - hard tail MTB la preţuri 10-20k lei - full suspension MTB peste 20-25k. În rest, la capitolul fiabilitate, performanţe... toate sunt o apă şi un pământ. Toate se laudă că au cu 2N/m în plus faţă de concurenţă sau, vezi Doamne, ce algoritm AI de asistenţă personalizată de însăşi Sfântul Jobbs. Toate au baterii proprietare, componente proprietare pe partea electrică, preţuri în consecinţă dacă/când ceva crapă. Şi crapă. Toate mănîncă transmisiile, chiar dacă îs etichetate ca ”ebike specific”. Toate peste 10k sunt echipate decent să-ţi permiţi şi downhill moderat cu ele. Toate îs peste 27” Sub 27 ai numai de oraş, utilitare sau de fiţe (gen e-choppere) Dacă e vândută în Europa - e legală. Dacă e legală, e limitată la legislaţia pedelec. Măcar de ochii lumii dacă nu la sânge. Pe şosea, legea ne limitează asistenţa la 25km/h. În 15k lei nu iei nici o bicicletă care să poată să depăşească, modată, aproximativ 30km/h pe plat în cei 250w de care dispune legal. De la 25 la 30km/h e atât de puţin încât nici nu contează. Modarea aia constă în simpla mutare a senzorului de turaţie de pe roata din spate pe un braţ pedalier. Un şoricel şi mutat magnetul înapoi şi a revenit în garanţie. În plus începe să afişeze viteza corect, din nou. Zidul resimţit la încetarea automată a asistenţei este pur imaginar. Şi eu mi l-am ”imaginat” de multe ori până am avut de mers mulţi kilometri cu bateria goală puşcă. După aia mi-am amintit cum era când urcam pe munţi cu 25kg de biclă fără motoraş, fără baterie dar cu paniere şi rucsac de ajungeam la 100kg în mişcare. 55kg eu, 25kg bicla, 20kg bagaje. Deci. Eu urăsc chestiile proprietare, secretoşeniile şi incompatibilităţiile. De aia sunt adept al religiei DIY. Şi o ebicicletă DIY poate face de râs o biclă de firmă doar prin prisma costului. Dar no... implică multă unsoare de lanţ ajunsă pe degete. Personal merg cu un ebike DIY de 25kg în locul unui MTB decent şi în zona 12-14kg pentru că, pe lângă asfalt mult merg şi prin şleauri de tractor, hârtoape şi noroi în pante hazlii, stâncăraie şi asta iarnă-vară. Pornisem iniţial doar cu dorinţa de a avea tracţiune integrală. De acolo... a scăpat de sub control/ Şi nici nu mai am 20 de ani. Dar opresc alimentarea la motoraşe şi în zece kilometrii bicicleta se simte normală. Nu frânează nimic, musculatura se încălzeşte, plămânii lucrează... merge treaba. Şi când mai sui pe o biclă în zona 10-15kg parcă zboară! Angrenată corespunzător prinde 50km/h. Sincer, nu m-am urcat nicicodată pe o cursieră, din cauza asta! De frică! P.S. Nu vă grăbiţi să vă modaţi ebiclele. Bateriile au în general 400-600wh. Motoraşul, dacă e corect limitat la 250w, oferă acei 250w de asistenţă vreo două ore continue sau, mai bine zis, multe ore de biciclit cu asistenţă pentru că nu suge 250w tot timpul. Personal am observat consumuri de circa 100-200w pe asfalt, la viteze moredate, pe curse lungi. Crescând puterea cărată în motor, scade drastic timpul în care te bucuri de asistenţă. Asta pentru că motoraşul, chiar dacă suportă cu stoicism şi o mie de watt... nu este şi la fel de eficient în a converti puterea electrică suplimentară în forţă mecanică. Da, performanţa sau abilitatea de a căţăra, de a aborda teren dificil, de a demara, etc. cresc odată cu puterea cărată în motor dar fiind totuşi bicicletă... apare şi limitarea mecanică a bicicletei în sine. Cât suportă freehub-ul? Cât rezistă lanţul? Chiar şi angrenajul reductor din motoraş, în general cu roţi dinţate de plastic, suportă cât suportă după care nu mai suportă. P.P.S dacă vrei ebike mai ieftin dar din aceiaşi categorie, stai după un blec fraidei Am luat pentru taică-meu un ebike de oraş cu 1500 care valorează cam 1700 dar e vândut (la preţ de speculă) la peste 5000lei.
  4. majikstone

    @Trevizes chiar nu cred ca intereseaza pe nimeni care sunt motivele si justificarile de natura economica, politica sau chiar sociala pentru care ar fi normal sa ti se restranga in mod indiscutabil de catre stat sau, mai rau, un partid libertatea de a parasi tara sau regiunea in care te-ai nascut. Logica ta si discursul tau care pun interesul statului (orice ar fi el) mai presus decat interesul oricarui cetatean sunt exact aceleasi care au dat nastere fascismului, nazismului, comunismului si a altor forme de dictatura (uneori in numele religiei), al caror rezultat direct a fost milioane de oameni arestati, batuti, torturati sau omorati pentru ca asta a decis statul ca e in interesul statului. Nimic, dar absolut nimic nu justifica asta. Cat despre contracte de formare si clauze, tu confunzi mere cu pere. Cand semnezi un contract, angajamentul intre parti e mutual si voluntar. Cand te nasti in tara gresita si la putere e un dictator, contractul e implicit si nu ai nici o sansa sa refuzi sa il semnezi. Si tocmai pentru ca fac parte dintre aia in care statul roman a investit timp, bani si energie ca apoi sa plec sa imi construiesc un viitor in alta tara (din care nu cred ca ma voi intoarce pe termen lung in Romania in urmatorii 20 de ani, cel putin), crede-ma ca m-as intoarce de bunavoie daca infrastructura rutiera din Romania nu ar fi sinonima cu moartea la fiecare pas, daca spitalele (si nu medicii) din Romania nu te-ar omori cu zile, daca nivelul educatiei maselor nu ar scadea vazand cu ochii, daca infrastructura de turism nu ar fi o batjocura (cred ca poti sa cumulezi toate partiile de ski de pe teritoriul Romaniei si abia aduni de o statiune de mana a treia din Alpi) si in special daca tara nu ar fi populata de o masa crescanda de indivizi care au impresia ca principala preocupare a unui stat e sa restranga libertatile cetatenilor la minimul necesar si sa le creasca obligatiile in contrapartida. Genul de oameni nascuti si crescuti sub teroare (a statului, a bisericii, a familiei) si care nu concep ca omenirea poate si trebuie sa traiasca si altfel. Pana atunci, ma bucur ca sunt liber si capabil sa aleg ce pot face cu destinul meu, si in special ca singura persoana responsabila de alegerile dar si de consecintele alegerilor mele sunt eu. Nu statul, nu preotul satului, nu secretarul de partid, nu Liderul Suprem. Eu.
  5. Claudiu Moga

    Pt Ciomby - Precizez ca tura s-a desfasurat intre 27 iunie si 30 iulie 2020! Pe traseu dau peste niste tapi simpatici. Drumul urca lejer. Trec prin zone de carst. Vremea s-a mai inseninat putin. Sunt intr-o zona extrem de importanta din punct de vedere geopolitic si geostrategic. Aici practic este frontiera intre Occident si Orient. Italia si Austria sunt foarte aproape, dar inca pedalez in extremitatea de Nord-Vest al Balcanilor de vest, in fosta Yugoslavie comunista. In zona s-au dat lupte grele pe vremea Imperiului Austro-Ungar dar mai ales in cele 2 razboaie mondiale. Astfel ca multe fortificatii militare pot fi intalnite in zona.
  6. Ma refeream la enuntul " Pentru mine, abia acum a devenit cunoscuta." E nevoie sa sti de acum incolo ca rotile Mavic sunt sensibile ca niste garofite Alternative sunt multe; cum spuneam, la mine a contat pretul/greutate, designul si mai ales franarea. Luate la reducere, cu putin peste 1000 euro, roti sub 1300 grame per set ....cam greu. Plus ca am fugit de full carbon pt problemele care pot sa apara la franarile f lungi, cand nu esti neaparat cel mai usor individ. Varianta Exalith, asa cum am mai precizat, o gasesc cu mult mult peste orice frane pe disc pe care am avut ocazia sa le incerc. Ba am facut chiar niste teste 1/1 in paralel cu cineva care avea discuri dintr-un range calitativ peste mediu, iar rezultatele , atat pe uscat cat si pe ud, ne-au facut sa ne amuzam copios. Evident, au si Mavic seria entry level si mediu, care sunt mai robuste si putin pretentioase. Cu niste Aksium-uri am mers 2 ani si n-au avut nici o treaba. Dar atunci cand crapa, le tot arunci. La modelele de varf, e nevoie de curatatea si gresarea ca la carte a butucilor cam la fiecare mie de km. Plus schimbat rulmenti cand ti-e lumea mai draga, fara, aparaent, nici o cauza concreta, care sa fi dus la deteriorarea lor. In conditii de ploaie, toate acestea sunt necesare si mai des.
  7. Altă problemă cunoscută la butucii Mavic
  8. Cu ala din mijloc. Pentru ca putem.
  9. Eu nu cred ca conteaza la absolut nimic cat de repede se invarte roata libera . Daca nu esti multumit de roti , am eu niste roti cu butuci ordinari , vechi si ruginiti , care se invart mai mult ca ceasul , putem face schimb ...
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up