Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 05/01/2021 in all areas

  1. majikstone

    Dupa ce in ultimii ani m-am jucat cu imprimantele 3D ale altora, am decis ca e buna o imprimanta 3D la casa omului si mi-am luat o Easythreed X1. E ieftina, mica, usor de montat/demontat, ocupa putin spatiu, dar cu toate astea calitatea imprimarii e mai mult decat rezonabila. Primele piese facute cu ea: capacele pentru suruburile foilor pentru pedalierul meu Dura-Ace 7900 convertit la 1x. Design facut cu FreeCAD, iar pentru slicing am folosit CURA (softul imprimantelor Ultimaker). Materialul e tot PLA, care se gaseste la preturi rezonabile (am luat tot de la HobbyKing 500g de PLA negru la 18€). Din juma' de kilogram de plastic se pot face foarte multe. A fost nevoie de cateva incercari pana sa nimeresc dimensiunile exacte ale componentelor, dar in final au iesit decent. Spre deosebire de solutiile dedicate (care dincolo de faptul ca sunt foarte scumpe pentru niste capacele, nici nu se mai gasesc pentru modelul meu de pedalier), ale mele se fixeaza prin presare usoara in capetele suruburilor uzuale si nu in locul lor. Daca pierd vreunul, imi pot reface oricand altul
  2. Vă salut din mers, un mers ce a fost cam rar în ultima vreme
  3. Privind cu jind spre munți fiindcă prognoza meteo pentru zilele următoare mă ține departe de ei.
  4. majikstone

    Asigurarea de "raspundere civila" e alta treaba, de obicei vine la pachet cu asigurarile de locuinta. Cat am fost student a trebuit sa imi fac una in mod obligatoriu (in mare parte pentru a acoperi eventuale daune aduse infrastructurii facultatii). Acum ca am asigurare de locuinta, am si asa ceva "la pachet" si in general acopera accidente casnice si alte maruntisuri. In schimb n-am nici cea mai vaga idee in ce masura acopera accidente produse pe bicicleta din vina mea - in special pe drumuri publice - soldate cu vatamari corporale sau daune materiale. O sa ma interesez, in caz ca ma trag nemtii de urechi in acest sens. Bineinteles, am si asigurare auto, chiar destul de completa la masina actuala, dar aia n-are legatura cu subiectul discutiei. Altfel, sunt complet impotriva atitudinii asteia de lamentare a vesticilor care isi fac asigurari pentru literalmente orice rahat ca sa isi gaseasca o scuza sa se deresponsabilizeze pentru actiunile lor. Exemplu simplu: lume care isi face asigurare in caz ca isi sparge ecranul smartphoneului sau in caz ca il ploua si se strica in loc sa fie adulti responsabili si sa aiba grija de obiectele pe care le-au cumparat. S-au inventat huse de silicon de 10€ si ecrane suplimentare de protectie din sticla, asa cum s-au inventat si oameni care in multi ani de utilizare a unui smartphone nu au spart nici un ecran. De aia in linii mari eu imi fac asigurare pentru situatiile in care din vina mea risc sa cauzez daune colosale altora, si bineinteles tot ce tine de sanatate si accidente in situatii de mare risc (gen mers la ski), dar mi se pare stupida tendinta vesticilor de a-si face asigurari pentru orice pretext care le permite sa devina mai lenesi si ignoranti cu privire la actiunile lor. PS: daca in calitate de adult responsabil reusesti performanta sa dai pe jos o sticla de sampanie de 50€ intr-un magazin, o platesti, eventual mai si maturi cioburile dupa tine, si inveti pe pielea ta o lectie, ca data viitoare sa stii mai bine. Daca stai la umbra politelor de asigurare, ajungi treptat sa ai impresia ca actiunile tale (voluntare sau nu) nu mai au nici o consecinta, pentru ca in primul rand nu te mai ard la portofel. Sa faca altii cum vor, eu prefer sa stiu ca propria mea prostie se plateste si ca mai bine previn decat sa vindec.
  5. cafe6am

    Da, la final era destul de curata. Am avut cateva zile libere si m-am ocupat de ea, mai ales ca-mi place sa le desfac si sa le reasamblez, in limita timpului disponibil. Iata si povestea Colnago-ului portocaliu: In prima duminica din 2018, dupa ce m-am trezit si mi-am facut o cafea, mi-am aruncat un ochi pe anunturile din acea dimineata. Mi-a atras atentia unul aparut in Bucuresti, cineva pusese la vanzare 2 biciclete: un Colnago si un Sputnik rusesc, cu mentiunea ca ambele necesita reparatii. Pozele erau foarte proaste si prezentau mai mult Sputnik-ul, insa in doua dintre ele aparea si cealalta bicicleta, care era aruncata pe jos. Pret: 120 RON pe bucata. Nu avea trefla pantografiata pe umerii furcii, deci m-am gandit ca trebuie sa fie un fake, cineva sigur a lipit stickere Colnago pe un cadru maidanez, e practica des intalnita. Totusi, am zis sa-i dau un telefon omului, mai ales ca aveam in plan sa ies la o tura in acea zi. L-am rugat sa mi-o pastreze, mi-a dat adresa, am luat repede 200 RON si mi i-am bagat in buzunar. Convins fiind ca e fake si ma duc degeaba, nu m-am urcat in masina, ci tot pe bicicleta, desi erau vreo 0 grade afara si 20 si ceva de km de pedalat pe centura. Pe atunci nu eram asa putoare, asa ca am invins frigul, vantul din fata si am ajuns la adresa destul de repede, a la Fabian Cancellara. Iata si poza din anunt: Era un Colnago Super, din 1969 sau ianuarie - februarie - martie 1970, proaspat scos din cotet, plin de panze de paianjen, rahat de pasare, pamant si, bonus, ceva stropi de vopsea pe care m-am chinuit mult sa-i scot. Intre timp, telefonul vanzatorului suna de zor si primea oferte chiar si de 10 ori mai mari decat ceruse, insa le raspundea tuturor spunadu-le ca cineva a venit deja s-o ia si ca nu mai poate da inapoi, fapt care m-a impresionat in mod placut. Mi-a propus sa mai pun un ban in plus si sa le cumpar pe amandoua, desi, saracul, se tot holba la mine, nu intelegea cum de a venit un tampit sa ia o bicicleta cu o .... bicicleta. I-am aratat cei 200 RON pe care-i aveam la mine si l-am rugat sa-mi vanda doar Colnago. A fost de acord, ne-am luat la revedere si am iesit pe poarta cu 2 biciclete, nu inainte de a muta roata de fata de pe Sputnik, pe noul meu Colnago - erau inversate. A trebui sa dau telefoane in stanga si in dreapta, sa vina cineva sa ma ia, pentru ca la Colnago nu se invarteau nici macar rotile. M-am dus pe alta strada si am asteptat acolo, pana a ajuns un prieten cu masina, nu cumva sa se razgandeasca vanzatorul.... Am curatat-o putin si am adus-o in casa: Pe downtube era un sticker cu echipa SS Oltrarno, din Florenta. L-am dezlipit, desi probabil nu trebuia si am descoperit ca vopseaua de sub el era nou nouta, conservata perfect timp de 50 de ani. Cel mai probabil, o fosta bicla a echipei. Gastone Nencini este unul dintre ciclistii care au concurat pentru ei: Inca o poza cu Gastone Nencini, in echipamentul acestei echipe: Decalul de pe headtube, folosit in 1968, 1969 si ian-feb-martie 1970: Umerii furcii si cuvetele Campagnolo Nuovo Record din acea perioada, cu "C"-ul intre 2 paranteze: Capetele chain stays-urilor, folosite de Ernesto incepand cu 1969. Super-ul din 1968 a pastrat capetele chainstays-urilor ca la modelul anterior, "Freccia", din 1967. Tija de sa nu a mai putut fi salvata, din pacate. Colnago si Cinelli au fost singurii constructori care au folosit stickerul Columbus de mari dimensiuni. Mai trebuie mentionat ca era singurul sticker de pe bicicleta, restul decalurilor fiind pe transfer de vopsea, de foarte buna calitate. BB-ul cu 9 gauri... Intre 1968 si martie 1970, bicicletele Colnago Super au avut cutout sub BB cu 9 sau 11 gauri. In 1967, la modelul Freccia, era o singura gaura. Ghidaj pentru cablu de schimbator, clamp-on, Campagnolo. Abia in martie 1970 ( + - o luna) Ernesto a trecut la ghidajele braze-on. Michele Dancelli a castigat cursa Milano - San Remo cu o bicicleta identica, in martie 1970, insa se observa in poza ca aceea avea ghidaje sudate si frane Campagnolo, care erau disponibile doar pentru plutonul profesionist: Si poza cu Dancelli, martie 1970, cu o bicla identica, insa cu ghidaje braze on pe bottom bracket. Are decaluri "Molteni" pe headtube si downtube, pentru ca la acea vreme, constructorului nu ii era permis sa-si puna numele pe bicla. Se folosea numele sponsorului, in cazul acesta, Molteni. A se observa si cele 9 gauri de sub bb: Decalurile de pe downtube... Unele exemplare din acea perioada au si dungile de campion mondial in stanga si in dreapta decalului. Aici, nu sunt prezente: Butucul spate, acoperit complet de mizerie. Cineva i-a montat quick release-uri mai noi, curbate, insa butucii erau originali si nu aveau deloc uzura, in ciuda aspectului: Schimbatorul original, din 1969, avea paralelogramul stramb si din pacate nu l-am mai putut salva, a trebuit sa caut altul: Ghidonul Cinelli Giro d'Italia si Pipa Cinelli 1A. Asa cum am scris si in postarea de mai sus, Colnago a folosit pipe si ghidoane Cinelli pana prin '74-'75, cand a trecut la 3ttt. Ar mai fi de preciezat ca pipa Cinelli 1A dinainte de 1971 necesesita un imbus de 7, care e destul de greu de gasit. Pana la urma am facut rost de una si am putut s-o desfac. Bicla avea manete de frana Campagnolo Nuovo Record, '72-'78, insa nu erau originale. A trebuit sa-i caut Universal, de dragul restaurarii: Si cateva poze dupa asamblare: A primit pedale Campagnolo Nuovo Record de la sfarsitul anilor '60, care insa n-au fost chiar corecte, pentru ca aceste Colnago-uri, desi erau de sosea, veneau echipate mai mult cu pedale de pista, nu stiu de ce: Un detaliu si cu mufele. Cutout-ul reprezinta o floare de crin (fleur de lys) si a fost prezent pe bicicletele Colnago Super din 1969 pana in martie 1970. Desi seamana foarte mult cu celebra trefla a lui Colnago, nu are nicio legatura cu aceasta. Abia in martie 1970, dupa ce Michele Dancelli a castigat Milano - San Remo, Ernesto a ales sa sarbatoreasca victoria optand pentru un logo: trefla. Schimbatorul Campagnolo NR, din 1969 si camasa Campagnolo, cu capetele originale: Inca un detaliu cu stantarea "Patent", folosita in '68 si '69: Si o poza cu vopseaua originala portocaliu Molteni, conservata perfect sub stickerul care a fost lipit cand bicicleta era noua. E probabil singurul cadru din lume pe care vopseaua Molteni este conservata in stare de noua, fara patina. Ar fi un bun reper pentru restauratori, care cauta nuanta exacta. Se observa si cum restul bicicletei a prins galben, din cauza soarelui, in 50 de ani. Angrenajul original, fara data si cu BCD 144:
  6. Traveller

    Ezact. În loc să le bag în biclă, le-am băgat pe persoană fizică.
  7. Mircea PF

    Tură numa bună de Florii: traseu: Cluj-colonia Făget-Sălicea-Ciurila-Filea de Jos-Filea de Sus-Săcel- Băișoara-Moara de Pădure-Valea Ierii-pasul Prislop-mănăstirea Muntele Rece- Gura Râștii-Gilău-intersecția cu drumul spre Luna de Sus-malul Someșului-baraj Florești-ocolitoarea nord-Cluj 96 km (și prin oraș) parcurși de mine în 7 ore și jumătate (cu asistență electrică pe urcări) altitudine maximă 1138 m, diferență de nivel 1475 m urcare mai solicitantă de la monumentul eroilor din Valea Ierii în pasul Prislop dar când eram tânăr (acum 2 ani) am urcat-o fără electrică deci nu-i chiar așa de speriat majoritate asfalt dar și macadam pe urcarea din Valea Ierii până în valea Râșca Mare io m-am întors pe taluzul Someșului de la intersecția DN1 cu drumul spre Luna de Sus ca să nu înghit gazele mașinilor; în schimb mi-am zgâriat privirea cu gunoaiele care tronează din abundență până la baraj cam ce-i de văzut pe drum, aici: https://photos.google.com/share/AF1QipM4yF1Ea8N-rsFqjwF083CqFm92CXfzNjdgWhOleChuixpgHL1Adc1wnHZwZI9gwQ?key=eW9GU1h6TDE5bVlwRnF6N2Q5anNKdWNyYjJXdnJn traseul, aici: https://www.wikiloc.com/wikiloc/spatialArtifacts.do
  8. Ce gluma buna cum vorbesc astia de autostrazi. Nu au reusit sa termine nici una inceputa de la revolutie, adica in 31ani. 3000km de piste de bicicleta, poate 2080-2100, poate...
  9. Pe la noi trece doar EV6, în timp ce EV13 ne ocolește pe la vest, prin imediata apropiere a graniței cu Ungaria, Serbia și Bulgaria.
  10. Nicaieri in lume nu exista piste de biciclete PE autostrada. Sa spui ca o autostrada va avea pista de biciclete, cam asta inseamna. Sa faci o pista de biciclete, pe langa autostrada, e cu totul altceva.
  11. Articolul indicat de tine pare a fi un "clickbait" (sau cum s-o numi modalitate de a vraji cititorul cu titulul pentru a deschide / accesa articolul respectiv). Cat despre piste de biciclete de-a lungul autostrazii: "ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat pentru Economedia.ro că nu vor exista piste de biciclete de-a lungul traseului noilor autostrăzi, ci pe alte rute. ”Vreau să clarific că nu vom construi piste de biciclete de-a lungul autostrăzilor. Există în PNRR un program de dezvoltare de drumuri velo (până la 3000km de rețea), într-adevăr, dar acestea vor fi pe rute mai prietenoase pentru plimbare/deplasare în aer liber, decât lângă drumurile de mare viteză" Sursa: https://economedia.ro/premiera-absoluta-in-romania-autostrada-a7-care-leaga-moldova-de-bucuresti-va-avea-pista-de-biciclete-si-statii-de-incarcare-pentru-masini-electrice.html#.YFSF9K8zZPZ
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up