Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 04/26/2020 in Posts

  1. majikstone

    Revenim la activitatea normala.
  2. Prima tură mtb după o luuungă perioadă de pauză. Am făcut bicla ca nouă - trecut de la 2x10 (24/36 - 11-36) la 1x12 (30T oval - 11-51) + înlocuit toate consumabilele (mai puțin cauciucurile). Oricum i-am pus gând rău și în toamnă cel mai probabil o schimb cu un full.
  3. gibonu

    Joi, 20.06.2019 - Partea a XV-a Orasul vazut de pe acoperisul catedralei [parca 80 m inaltime]. Acoperisul, daca nu ma insel, din plumb. Asta pare un fel de capac de protectie a prinderii acoprisului. A se observa protectia la apa de ploaie din semicercul superior. Una dintre turle. Diverse statui. Sprijin pentru zidurile principale [sigur nu-i asta denumirea corecta]. Gramada de cosuri a unui bloc vechi.
  4. purix

    Un om moare si ajunge la poarta raiului. Da omul sa intre, dar e intampinat de Sf. Petru care ii spune: - Alo, domnu'! Masca, masca! Si stati un pic sa va iau temperatura! - An primul rînd dumneata nai pregatire medicala, Petrule si an al doilea rînd oculta cereasca mondiala ampreuna cu Bill Gates va spalat pe creier! - Auzi, dom'le, daca nu-ti convine poti sa te duci la dracu'. Precum in cer asa si pe pamant Sent from my SM-G973F using Tapatalk
  5. Claudiu Moga

    Berea Efes de la magazin costa 5 sau 6TL putin sub 1EUR si e excelenta. In Iskele vizitez si o mica biserica bizantina. Descopar un parc natural generos si voi avea parte de cateva campari reusite in mijlocul naturii. Sunt incantat de cantecul pasarilor iar intr-o noapte ma viziteaza un mamifer. Dupa vreo 5 zile de recreere, decid sa ma intorc in Ciprul grecesc dar nu inainte de a mai vizita o data catedrala Sfantul Nicolas din Famagusta care dateaza din anul 1298.
  6. Claudiu Moga

    Mananc bine pe la fast-food-uri dar si pe la restaurante de lux. Cel mai bun doner costa doar 20TL. Cel mai delicios platou cu fructe de mare pe care dau 100TL alaturi de 2 beri Efes. Cazarea cea mai ieftina costa 250TL, adica 40EUR astfel incat ma cazez gratis in locurile mele preferate. In zona gasesc si o cladire boema ideala pentru boschetarit.
  7. BodoC

    Mi-a stat chestia asta pe cap si am mai săpat. Aparent multă lume înjură standardul ăsta, totuși iezistă o iesplicație Sunt două tipuri de axuri de strângere 1. QR (clasic, îl stie toată lumea) 2. Thru-Axle 12 mm (TA) Apoi sunt două standarde in ce privește distanța dintre dropuri. Clasicul 135mm Si mai nou standardul Boost, care are 148 mm. Bine si ce e cu 142? Păi butucii cu ax de 142 sunt aceiași butuci ca cei de 135, doar ca se inlocuiesc bucșile din capete pentru a fi adaptați tipului de cadru pe care îl are fiecare, respectiv cu ax QR sau cu TA. Pe scurt, diferența aia de 7mm dintre 135 si 142 se imparte in două si se distribuie câte 3,5 mm pe fiecare capăt. Sunt exact bucsile cu care se așează butucul/roata în dropuri la rotile cu QR. La TA (142) roata nu se mai așează in dropuri ci axul trece prin cadru-butuc si se înliletează pe partea opusă in cadru. Cei 3,5 mm sunt incluși in end-capul caracteristic axului. Vrei să treci roata de pe un cadru pe altul? Schimbi adaptoarele (end-cap) si voila. Cam alambicată asta. După un timp a aparut standardul Boost. cu un butuc mai lat (148) pentru rigiditate mai bună, lățime mai mare la anvelope si ce avantaje o mai avea. Un butuc conceput pentru 135/142 nu poate fi adaptat la 148 și nici invers, orice adaptoare i-ai pune, chiar manufacturate special. Nu se va potrivi la discul de frână si la chain-line. E alt butuc. Eh, si uite așa, butucul ăsta Boost cum stătea el singur, a zis: "Dar de ce nu am si eu un frate mai mic?" Și atunci industria si marketingul au iesit la o cafea, si dupa câteva luni iată că are Boost un frate mai mic, QR141. De remarcat simetria. La standardul normal 142-135=7. 7/2=3,5 jumate intr-o parte, jumate intr-o parte, călare pe dropuri. La Boost, 148-141=7. 7/2=3,5 jumate intr-o parte, jumate intr-o parte, călare pe alte dropuri, mai depărtate. Acum, cât de nevoie era de el, nu stiu. Evoluția de la 135 la TA 142 a fost una normală, datorată nevoii unei rigidități mai mari (in cazul TA). S-a eliminat si problema așezării corecte a roții in dropuri ca să nu mai frece discul in etrier dacă nu o montezi la loc fix in aceeași poziție. Cănd a apărut Boost, a apărut firesc direct cu TA dar de 148. De ce te-ai intoarce la planșetă să scoți un standard inferior, pe care l-ai imbunătățit de nevoie în trecut?
  8. Exercitii la birou Sent from my LYA-L09 using Tapatalk
  9. Studio54

    La Gaesti nu au ajuns stirile vizavi de starea de urgenta?
  10. xSeba69

    eu am intrebat de niste opinii.. nu de unde sa imi cumpar, ca asta stiam si eu.
  11. MLADEN

    Am vazut recent multi conducatori auto purtand masti chiar daca sunt singuri in masina... oare poarta si prezervativ chiar daca sunt singuri in pat?
  12. majik doar graieste adevaru', eu nu as numi asta ca rautate. on topic. Bicicleta pare a avea butuc pe bile, deci trebuie desfacut si vazut ce s-a intamplat pe acolo. Procedura ar trebui sa fie asemanatoare: Diferenta ar fi ca in cazul de fata pinioanele is cel mai probabil pe freewheel, nu pe caseta.
  13. gibonu

    Vineri, 21.06.2019 - Partea a II-a Centrul Georges Pompidou. De fapt cautam expozita dedicata atelierelor lui Brancusi, care nu este in interiorul centrului, ci in imediata apropiere a acestuia. Fara a ma da cunoscutor in domeniu sau mare admirator al lui Brancusi, cate ceva din epozitie. La iesirea din expozitie, niste concetateni, avizi de cultura si fini cunoscatori ai artei lui Brancusi, se injurau in dulcele grai romanesc si se amenintau reciproc cu taiatul cu cutitul. Parca Brancusi spunea ceva de genul "V-am lăsat săraci şi proşti, vă găsesc şi mai săraci şi mai proşti!" In apropiere se afla centrul comercial de la Chatelet - Les Halles, unde bineinteles ca exista si un magazin FNAC. Iar daca tot am intrat, era pacat sa plec fara doua harti, ca sursa de documentare pentru turele viitoare [6,95 Euro bucata].
  14. La 1,5-2m distanta de cel din fata
  15. gibonu

    Joi, 20.06.2019 - Partea a XIII-a Despre distrugerea partiala a catedralei de catre germani in 1914. Atunci propaganda din ambele parti s-a activat, in sensul ca francezii i-au acuzat pe germani de barbarism pentru distrugerea unui simbol cultural al Frantei iar germanii i-au acuzat pe francezi ca ar fi folosit turnurile catedralei ca posturi de observatie pentru coordonarea tirului de artilerie asupra pozitiilor germane de langa oras. Dupa razboi, catedrala a fost reconstruita [detalii mai tarziu]. Azi, catedrala din Reims este unul dintre simbolurile reconcilierii franco-germane de dupa anul 1945. Momentul este marcat prin doua placi amplasate pe caldaram, in fata catedralei, care marcheaza momentul vizitei comune a catedralei de catre de Gaulle si Adenauer, din 08.07.1962. Traducerea, din franceza: "Monseniorului Marty, arhiepiscop al Reimsului. Excelenta, cancelarul Adenauer si eu insumi, am venit in catedrala dvs. pentru a parafa reconcilierea intre Franta si Germania. Charles de Gaulle, duminica, 8 iulie 1962, ora 11:02"
  16. Nu au trecut decât 4 zile. Si bărbații sunt măgari și misogini, nu-i așa?
  17. Sau pana mea... https://www.panamea.bike/
  18. Dacă aveți sugestii pentru mine, legate de achiziționarea unei biciclete, le aștept în continuare cu interes
  19. Hmm, ce bine ar fi daca ar exista o solutie sa nu iti uzezi cauciucul spate de sosea pe trainer...
  20. domnișoara de mai sus era cât pe ce să fie descalificată, noroc că și-a procurat în ultimul moment un ghidon rătăcit !
  21. Nexus

    @Tony Alexandru dintre cele 2 as alege 530 care e model mai nou si merge mai bine decat 520+
  22. Daca faci teste cu powermeter, recomand sa mentii testele pe durata de timp de 15 min+ si sa te uiti la averageuri. Oricum insa, sunt curios ce rezultate mai obtii.
  23. Parerea mea e ca in momentul in care ajungi la punctul la care sa ai (nevoie de) un antrenor, inseamna ca ai ajuns la punctul la care nu mai practici ciclismul din placere, ci pentru ca te intereseaza performanta. Si nu doar ca te intereseaza performanta mai mult decat satisfactia oferita de ciclism in sine, dar esti dispus sa sacrifici multe alte aspecte ale vietii tale pentru performanta aia. In momentul in care esti sportiv profesionist si iti castigi existenta din sport, e perfect justificat sa iei decizia de a sacrifica totul pentru performanta. Cand esti amator si/sau pasionat - indiferent de nivelul tau fizic, capacitatea de efort, numarul de ore sau kilometri pedalati anual sau rigurozitatea cu care pedalezi, tot ce conteaza e placerea pe care ti-o ofera sportul asta. Si pentru asta nu ai nevoie de un antrenor. Nu ai nevoie de cineva care sa iti spuna cand, cum si cat de mult sa pedalezi (sau sa mananci, sau sa dormi, sau sa practici sporturi "complementare"). Ba chiar, din punctul meu de vedere, existenta unei asemenea persoane (sau unor asemenea persoane) nu m-ar face decat sa imi pierd complet interesul de a mai practica acest sport, pentru ca sursa motivatiei de a-l practica nu ar mai fi una interna, ci una externa, iar "pasiunea" ar deveni "obligatie'.
  24. Dacă ești amator nu este nevoie!
  25. majikstone

    Bun, ca nu pot veni cu ceva nou e una, ca vin cu ceva vechi pe care il ambaleaza ca fiind ceva nou si revolutionar e cu totul altceva. Si mai ales avand in vedere ca e ceva "vechi" ce a fost declarat "out of fashion" de fix aceeasi industrie acum 5-10 ani. Ce o sa urmeze, lansarea noii generatii de MTB-uri cu roti de 26"?
  26. majikstone

    N-am zis ca nu imi plac. Ce e penibil e ca bicicleta aia nu e cu nimic diferita de o bicicleta de cross de acum 10 ani. Sau un 29er full rigid de acum 5 ani. Bicicletele de cross s-au demodat complet si oricum au fost o nisa, 29erele full rigid au fost tot o nisa, iar acum ei reincalzesc ciorba vanzandu-le ca "flat bar gravel bike". Cu preturi pe masura, bineinteles, ca orice alta ultima inovatie a industriei. Ca vezi doamne, suspensia aia de 20 mm integrata in headtube e gaura macaroanei, iar dropper postul e gaura de la capatul opus al macaroanei.
  27. why god whyyyyyyyyyyyyyyyyy?
  28. Trevizes

    "Deci" asa: http://cycling.today/france-italy-and-spain-set-to-lift-cycling-restrictions/
  29. BodoC

    Comorbidități: A vorbit de sub pat.
  30. majikstone

    Nu si daca nu pedalezi aproape niciodata in picioare, nici macar in "lumea reala"
  31. gibonu

    Bineineles ca nu m-am referit la faptul ca exista un risc iminent de accident atunci cand te invarti cu bicicleta cateva sute de metri in jurul blocului. M-am referit la plimbari de cateva zeci de km, facute de placere, indiferent de ritmul de pedalare. In plus, dupa cum s-a mai spus deja pe acest topic, autoritatile nu au interzis mersul cu bicicleta la munca*, indiferent de distanta si ritmul de pedalere intre domiciliu si locul de munca. Sau ar fi fost absurde daca ar fi interzis mersul cu bicicleta la munca pe motiv de accident. *pe un traseu oarecum bine stabilit si in cadrul unor anumite ore (si de cele mai multe ori zile din saptamana). @EyesOnly Arata foarte bine painea. Presupun ca nu este prima pe care ai facut-o. Sfidezi, in doze mici, societatea de consum. In alte vremuri, ti s-ar fi spus, ca manie proletara: Reactionarule !!! Las-o asa. Iti expun cateva cand se va ridica starea de urgenta si nu vor mai fi restrictii. Acum, as putea fi acuzat de instigarea la nerespectarea legii. Ma refer la deplasari in oras, nu la padure, MTB, ture de cicloturism, etc. Corect. Nu sunt medic, asa ca nu am ce sa spun mai mult. Ideea este ca acesta categorie exista. In ce masura, probabil ca vom stii dupa ce trece nebunia asta. Si mai simplu: nu trebuie sa ai febra 38 de grade si sa iti scuipi plamanii tusind ca sa fi un potential infectat (si implicit raspanditor) de covid.
  32. Tacx Flow smart 1000 ron + 1 cauciuc dedicat 80-180 ron + munca scos si pus cauciuc = 1200 ron Tacx Flux 2500 ron +caseta 200 ron + ax special disc 200 ron = 2900 ron (2700 ron (fara caseta) dar cu uzura filetelor la schimbarea repetata a casetei + scule-- 70 ron cheie caseta + 100 cheie cu lant ). Diferenta este de zgomot si o pedalare mai lina la direct-drive ( la wheel -on mai pot aparea cateva derapari - alunecari la panta) + diferenta de bani . Am sa incerc intai wheel-on si daca nu voi fi multumit atunci voi trece la direct drive dar voi vinde si bicla cu disc si voi reveni la franele clasice ca sa nu am probleme de ax. Dar mai voi duce direct catre Wahoo Kickr .
  33. Trevizes

    @gibonu motivul cu "accidentul" e mai degraba absurd atita timp cat te deplasezi cu bicicleta si nu faci un sport extrem sau solicitant pentru organism. Ce sens ar mai avea incurajarile pentru mersul cu bicicleta din linkurile pe care le-am pus? De ce e mai periculos mersul cu bicicleta decat mersul pe jos sau alergarile in apropierea casei? @MLADEN aici te inseli, principalul motiv pentru care stai in casa este sa nu te infectezi tu insuti sau sa nu transmiti la altii. De abia dupa vine ratiunea de a nu aglomera spitalele. Unde poti fi cel mai ferit de virusi decat la tine acasa? @majikstone cel mai bine a reactionat Grecia tinand cont de fluxul de calatori in cele doua mari orase, valul de imigranti continuu, un sistem economic si medical devalizat de criza. Iar raportat la milionul de locuitori au testat de la inceput mai bine ca noi. Dar tocmai ca experienta unei crize profunde a calit oamenii si i-a invatat sa fie solidari, sa stie unde cand trebuie sa se opreasca disputele politice care nu ar ajuta la nimic. Sunt evident impresionat de Corea de Sud dar acolo erau pregatiti. La fel si China stia ce are de facut, aveau protocoalele facut si resursele umane si financiare de a face un lockdown ca la carte. La polul opus, US si Franta, Spania. Unde vad pe twitter ca lumea se plimba intr-o veselie, fac proteste. E de preferat Romania ca macar se dadeau amenzi, dar si aici a inceput o relaxare. Italia, Germania, Belgia au sisteme de raportare diferite. Iar in US totul este politizat, atit intern cat si extern.
  34. Iustin L

    Salut, nu sunt un mare expert, dar iti pot spune faptul ca bicicleta pare calitativa , mai ales ca are niste specificatii destul de bune pentru pretul sau, insa e un model mai vechiut din 2018, ceea ce nu e neaparat rau stiind ca are componented destul de bune, dar iti recomand sa mai cauti ca sunti sigur ca vei gasi ceva mai bun, din pacate nu pot sa iuti recomand ceva mai bun la 3500 de lei deoarece sunt mai bine interesat legat de bibicletele intre 1000 si cel mult 3000 de lei insa iti pot recomanda ceva foarte bun raport pret calitate Sprint Apolon 29 2019. Succes.
  35. gibonu

    Joi, 20.06.2019 - Partea a X-a Catedrala, vazuta din lateral. Langa catedrala se afla Palatul Tau sau fostul palat episcopal, azi transfomat in spatiu expozitional. Expozitia temporara pe care am avut norocul sa o prind deschisa. Traducerea, desi nu este nevoie: "Maria a Romaniei, regina si artista". Vizitarea expozitiei si a acoperisului catedralei [detalii mai tarziu] costa 11 Euro. Prin palat, pana la expozitie, si un semineu care odata a fost folosit intens.
  36. Este cu munte si bicicleta asta chiar a fost prin muntii aia din fundal:
  37. paulrad

    Nț nț. Ești offtopic. Nu se mai primesc la redacție decât poze cu hometrainerul
  38. cafe6am

    De la tura de zilele trecute... nu e din carbon, dar merge bine - nu bate, nu troncane.
  39. majikstone

    In caz ca nu am fost clar, eu comparam pedalele SPD de MTB cu pedalele SPD-SL de sosea. Nu cele plate cu cele de sosea. La standardul SPD de MTB ai urmatoarele avantaje: - poti clipsa pe ambele parti ale pedalei (practic indiferent de pozitia in care se afla pedala sau de unghiul facut de piciorul tau cu pedala) - chiar si cand se contamineaza placutele si mecanismele pedalelor cu noroi, tot vei putea clipsa si declipsa (cu exceptia situatiilor cu adevarat extreme) - majoritatea pantofilor ganditi pentru MTB sau gravel iti permit sa umbli aproximativ normal cu ei, fara sa aluneci Pe de alta parte, sistemul SPD-SL de la sosea permite (in teorie) un transfer mai optim al fortei de la talpa la axul pedalei, dar din postura de amator care poate produce ocazional 1000 W, nu am perceput nici o diferenta. Alta particularitate a sistemului de sosea e ca piciorul e tinut mult mai fix in pedala fata de MTB - unii considera asta un avantaj, altii un dezavantaj, iar altora nu le pasa. Cu ce m-am confruntat o data cu trecerea (dupa cativa ani de utilizare) de la SPD de MTB la SPD-SL de sosea: - situatii in care a trebuit efectiv sa ma uit la pedala ca sa pot clipsa cum trebuie (chiar si dupa cateva luni de "obisnuinta") pentru ca nu reuseam nicicum sa clipsez din prima; soldate fiecare cu injuraturi - situatii in care dupa ce am facut cativa pasi "prin boscheti" (pe pamant umed sau chiar zapada) mi-a fost imposibil sa clipsez fara sa curat complet toata mizeria din jurul placutei; soldate cu injuraturi dar de alta natura, mai poetice si complexe - inca mi se pare aproape imposibil sa clipsez la pornirea in pante de peste 6-7%; ultima data cand a trebuit sa ma opresc in mijlocul unei pante de peste 10% a trebuit sa o iau la vale si sa intorc din mers in mijlocul soselei ca sa pot clipsa in siguranta si era sa dea peste mine un ciclist care cobora; s-a lasat cu injuraturi din partea lui, pe deplin meritate - uzura mult mai rapida a placutelor (cam de 2-3 ori mai rapida fata de cele de MTB); fara injuraturi, doar privit cu ingrijorare la portofel - o singura cazatura din cauza ca n-am putut clipsa, pe loc drept, pe o sosea necirculata, intr-o zi in care nici macar nu ma grabeam nicaieri; din fericire doar orgoliul mi-a fost ranit Nici una dintre situatiile de mai sus nu mi s-au intamplat in cei cativa ani de utilizare de pedale si placute si pantofi SPD de MTB. Si cu toate astea, am decis sa renunt la ele, pentru ca nu suport ca bicicleta sa scoata sunete parazite, si in special pe catarari, cand sunt la efort maxim. Pe scurt, daca ai de gand sa te opresti la semafoare, la intersectii, sa faci pauze in timpul turei, sa umbli fara sa aluneci pe gresie ca pe patinoar, si in special daca nu ai mai avut pedale care iti fixeaza piciorul de pedala, iti recomand calduros sa alegi pedale si placute de MTB (tip SPD, nu SPD-SL), iar ca pantofi sa te orientezi catre ceva de gravel (sunt mai usori si cu talpa mai minimalista decat cei de MTB) sau chiar catre pantofi de sosea care au si prindere pentru placute SPD de MTB. Sunt mult mai versatile, mult mai practice in viata de zi cu zi, si iti ofera 90% din avantajele pe care ti le ofera cele SPD-SL de sosea.
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up