Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 08/25/2020 in Posts

  1. Niște oameni harnici s-au apucat de treabă și pe la noi. Deocamdată cu marcaje pe traseele frecventate din zonă. Dacă acțiunea stârnește interes și susținere sper să ajungă și la trail building & trail maintenance.
  2. EyesOnly

    In urmarirea Turului Romaniei, pe TF(locuri si poze clasice pe care niciunul dintre voi nu le-a mai vazut pana acum :))))) )
  3. Claudiu Moga

    Cativa km pedalez pe un drum carosabil. Posibil sa fi pierdut pista ciclabila. Trec prin sate pitoresti. In curand voi pedala din nou pe o ciclabila de vis. Am parte sa pedalez alaturi de doi soti care stiu sa-si educe copilul in spiritul dragostei de natura si sport. Peisajele sunt la inaltime. Se vad deja Alpii Iulieni la orizont.
  4. gibonu

    Miercuri, 29.07.2020 - Partea a V-a Livezi Ciuc - viaductul Caracau - Livezi - Nadejdea - Mihaileni - Frumoasa - Sumuleu Ciuc - Miercurea Ciuc 34 km Intarea in satul Livezi este chiar sub viaduct. Indicator din satul Livezi. Intrarea in sat, dinspre Miercurea Ciuc. Ajungem la Nadejdea, unde maistru' foto a fost foarte placut impresionat de pretul berii de la magazinul din centrul satului. Adica 3,10 lei. Peisaj "toscanez" in depresiunea Ciucului, intre Nadejdea si Mihaileni. In Mihaileni am virat stanga, spre Frumoasa. Viaductul, vazut de la iesirea din Mihaileni. In Tinutul Secuiesc inca nu incepuse treieratul. Margine de drum, la 2 km inainte de Frumoasa.
  5. Traveller

    Discuția a cam trecut demult în derizoriu, de vreme ce am senzația că încerci să arăți publicului că înainte de 89: - cetățeanul avea posibilitatea de a face niște alegeri (politice, economice, de călătorie, divertisment, etc) - cetățeanul avea șansa să își arate nemulțumirea față de cei aleși sau numiți în funcții publice, fără a se teme pentru sine și familia sa Eu am fost martor al anilor 80 în toată splendoarea lor. Singurul lucru realmente plăcut au fost excursiile prin diverse locuri din țară. În rest... - cozile la tacîmuri de pui, lapte sau brînză la 4-5 dimineața - cozile la banane și portocale, doar în decembrie, evident - apa caldă cu program (de unde mulți români au rămas cu baia de sîmbătă și spălatul la mașină idem) - gaze cu program - curent electric cu program - școala de sîmbătă, cu ora de desene animate la prînz (Mihaela sau Nu zaieț, pagady!) sau Leka noci deța seara, la bulgari Dă-o încolo...
  6. Mie imi pare un pic deplasata judecata asta a impostorului, sau macar prematura. Nu zic ca nu-i posibil, ca e mereu. Dar parca stirbeste din meritele copilului astuia formidabil, iar acum ar trebui doar lasat sa se bucure.
  7. Razvan Olaru

    Mulțumesc mult de raspunsuri tuturor, chiar aveam emoții că e mort forumul, nu prea sunt postări de prin 2014 și îmi era frica că vorbesc singur. Mă așteptam la răspunsuri de tipul alimentație & bla bla, in 90% din cazuri așa este, dar la mine metabolismul e lent, ca un exemplu exagerat si in gluma mai mult sau mai puțin: daca mănânc 100gr de carne, mă ingras cu 110gr; in caz de război eu voi supraviețui mulți ani doar cu apa Lasand gluma la o parte, alimentația este zic eu sub control, fara pâine, zero zahar sub orice forma(nici în cafea de 3 ani care și aia e decofeinizata), fara prăjeli, am uitat ce gust are ceafa de porc sau șunca. Am făcut analize la gastroenterologie, nutriționiști până și colonoscopii, asta îmi e organismul, trebuie sa ard calorii. Problema e ca in urma operației de acum 6 ani, activitatea mea zilnica de a face mișcare minim 15 km de mers pe zi și un efort fizic minimal dar zilnic si constant s-a transformat în munca de birou de la care mă ridic doar că sa merg la baie. De acasă la munca merg cu mașina de firma pt că asta mi se impune, uneori trebuie sa merg la clienți pentru sedinte in care stau tot pe scaun și povestesc dar tot cu mașina mă plimb. Mă apucă râsul cu lacrimi(nu de fericire) când google îmi raporta luna de luna că "luna trecuta am făcut 2.3 km de mers pe jos și 1800km cu masina". Iar pt că jobul mă obligă iau telefonul cu mine si când merg la baie, nu cred că minte deloc. Am văzut clar cum grăsimea și kg se aduna încet și constant, de asta in anul trecut am mai mers și la sala sau înnot câteva luni și kg scădeau frumos și constant (8 in prima luna și apoi 3-4 / luna), dar din ianuarie 2020 în schimb am încetat sa mai ies oriunde mulțumită guvidului. In 6 luni din care aproape 5 am stat izolat în casa alaturi de sotie și doi copii(fun), am pus la loc cele 20+ kg slăbite. Gata, m-am trezit, vreau sa fac măcar un minim de mișcare dar constant, la sala și înnot nu mă duc pentru că riscuri, hai sa nu mai discutam aici de meniuri si diete, va rog. Mulțumesc de recomandări Traveler dar ma așteptam să primesc un pic mai mult sfaturi referitor de unde mă pot documenta ca să nu vă deranjez atât de mult, am inceput cu YouTube seara asta și încep să pricep care ar diferențele între clasele de biciclete, dar am de mâncat pe pâine informatii câteva luni bune. Nu știu dacă un fat bike se pretează la plimbările în proporție de 90% în oraș, pe inserat și în weekend de 5-10km pe malul Bahluiului și pe colinele Iașiului. Ce zice IonutA și Crystale pare mult mai plauzibil și sunt pe frecventa cu mine, a zis ceva de dealuri și rapoarte de viteza(mulțumesc de pont, eu mă plimbam cu un Pegas pliabil și nu știu ce sunt alea schimbătoare, o să mă documentez), o clasă Trekking / Cross, asta ma ajuta mult pt că reduce mia de opțiuni la doar o clasă și cu niște specificații ce probabil mi se potrivesc(sper) și pot citi mai multe despre ea. Downhill si acrobații nu mă coafează, sunt din alt film. Am nevoie să mă ghidați daca mai sunt și alte indicații / specificații ce să mă ajute sa reduc opțiunile cum ar fi: - cadru hardtail sau full suspension dar cu arc nu cilindru presurizat doar daca e din ala cu besini de bursuc că altfel fac plici la -10 grade când bate vântul din est - dimensiune cadru(aici chiar îmi prind urechile că văd că în funcție de forma, dimensiunile recomandate diferă de la 46cm până la 58cm wtf) - dimensiune roti; de 29 și nu de 26 că o să se îndoaie coarnele când sar peste o monedă - Șa cu arcuri din titan roz și inserție de gel de păr, că la 120 kg o să îmi iasă oasele din fund prin clavicula când merg prin gropile plantate de PSDNListul Chirica pe strazi - jante din pexal că alea de sticla se crapă... - frane Samurai Jack că alea Shimano Turner de blochează - clasa de tzoacle Burtorex de la Tonnage pentru că alea sunt echipate decent și au cam tot ce îți trebuie - You get the point. O parte din ce zice Studio54 este foarte corect, se închide sezonul, se face curățenia de iarnă și dacă mă documentez și aflu cam ce îmi trebuie între timp, poate o sa prind o reducere. La ce vreme am avut in ultimii ani, nu îmi fac griji că iar o să fie surprinse autoritățile de zapada și o să mă pot bucura de ea tot anul. Dar în același timp, pot găsi ceva SH, întreținut corect, dotari bune și probabil ce îmi trebuie, la un preț mai mult decât decent fata de orice reducere de poleiala noua dar mai slabă; doar sa aflu ce mi se potrivește. Teach me! @MaC® mulțumesc mult, abia acum am văzut postarea, eu scriam de zor de pe buda comentariul de mai sus, am să citesc. Bicicleta nu o iau ca singur țel de a slăbi, dar decât să stau doar în pat și să mă uit la desenele lu fiimiu de 1 an de pe Disney junior (nu ne uitam la TV de vreo 16 ani dar You get the point), cred că e un șut în cur in plus favorabil să mă plimb afara cu ficămea care a căpătat și ea proporții cat am stat închiși în casă(sotie izolatoare ușor paranoica 😘)
  8. BodoC

    Du-ti uăi! Zilnic eram cu tine-n gând. Tocmai in tura in care zilnic plecam după 9:30 să nu ne gândim la tine?
  9. PVN10

    Gaby despinoiu e bărbat. Face mișto pe tot felul de subiecte tragice. Asta se intampla cand nu f...! Bine, mai si orbesti...
  10. Claudiu Moga

    Sunt deja in Slovenia profunda in drum spre Velenje. Peisajele sunt tot mai generoase iar vremea este superba. Secretul este sa alegi drumuri secundare cu trafic redus. Dupa Velenje am parte de o catarare de cativa km iar apoi o coborare si ma pun cu cortul langa un sat langa niste culturi de porumb.
  11. Eu urc pe jos, ajung mai repede oricum.
  12. paulrad

    Anul ăsta ne-a ținut pandemia pe lângă căși, dar aflu eu unde stai și mă prezint cu cursiera la tine când mai mergi la o tură de asta. Așa am zis și anul trecut
  13. paulrad

    Huoo! Așteptăm continuarea.
  14. gibonu

    @purix Sugestie: iti poti coordona programul cu cel al pasagerului de pe ruta Chilia Veche - Periprava. Pasagerul pleaca la ora 13:30 din Tulcea si face cateva ore bune pana la Chilia Veche, suficient cat sa ajungi si tu acolo, plecand pe bicicleta de la Tatanir. Detalii: https://www.navromdelta.ro/program-si-preturi/ Bafta.
  15. gibonu

    @purix Sugestia mea este sa mergi Tulcea - Tatanir in prima zi, Tatanir - Periprava a doua zi, Periprava - Sulina a treia zi, Sulina - Sf. Gheoerghe a patra zi. La sud de Sf. Gheoorghe nu am fost. Dupa mintea mea, ideea unei ture, mai ales in Delta, este sa o savurezi, sa te bucuri de peisaj, etc. In niciun caz un maraton contra-cronometru. Iti recomand cu toata caldura sa petreci o seara la Tatanir. Mancarea este foarte buna, vinul la fel, iar personalul foarte de treaba. Idem o seara la Periprava, care cred ca inca nu a fost atinsa de turismul de masa care se practica la Sf. Gheorghe si Sulina. In niciun caz nu as incerca Periprava - Sulina - Sf. Gheorghe in aceiasi zi. Pe langa padurea Letea s-ar putea sa fie niste zone de nisip, pe care sa impingi bicicleta, la fel si la intrarea in Sf. Gheorghe. Plus ca s-ar putea sa nu poti trece de cele doua deversoare, astfel incat sa fie nevoie sa astepti o barca ca sa te treaca pe apa. Nu in ultimul rand, la 20 septembrie ziua nu mai este asa de lunga, parca in jurul orei 19:00 se intuneca. Stiu ca nu te incalzeste cu nimic, insa Delta tot acolo ramane, nu este nevoie sa o parcurgi pe toata intr-o singura tura, in regim de maraton. Bafta. L.E. De la Chilia Veche la Periprava cum ajungi?
  16. MaC®

    Nț. Nu ie bine. Linkurile sunt de la 2 gazete imperialiste. Iar sărciu a fost făcut cu Gugăl, altă chestie câh.
  17. valiflo

    Update: depășire de buget - am achiziționat SMART SAM PLUS PERF DD 28X1.75 - se pare că sunt ceea ce doream! (poate puțin cam grele, dar protecție PLUS). Mersi de sfaturi!
  18. Asa incepe :). 100 ... 120 ... 140 ... 160 ;). Si cu dropperul e tot cam la fel ...
  19. Pii io ce spui? Gospodăria ie grea. Ca și edilitarizmu. Durează ani și ani.
  20. psb

    majikstone ! Multumesc! Iti sunt dator cu cel putin o bere! (dar din poze pare ca locuiesti departe....). Este exact cum ai spus (despre toate! EXACT!). Deci, au venit, le-am pus si nu am mai recunoscut bicicleta! Sunt asa cum ai zis, mai maricele de 25 cand sunt umflate (le-am dat 7 bar, astea merg 5....7,5 bar) Am avut senzatia ca mi-am pus motor electric, parca mergea singura! Si au amortizare evident mai buna decat celelalte. Nu exista comparatie! Nu sunt cele mai usoare, probabil este pretul platit pentru rezistenta la tzeapa. "Endurance" asta inseamna. Din semnele pe cutie pe primul loc este rezistenta si anti tezapa. Deci perfecte pentru oras. In concluzie, sunt minunate! Nu as fi crezut sa fie asa o diferenta desi stiam de zeci de ani cat conteaza cauciucurile! ...Asa ca am mers la magazin (langa mine la Pallady) si mi-am mai luat doua la fel (sa fie ca mai am biciclete), aveau numai 3 bucati la 1 bucata/cutie (si doua impreuna costa cu 10 lei mai putin decat setul ala la comanda)....si eu de fapt voiam iau 23mm "Endurance" (225gr), ca ma gadila intrebarea cu 23,mm dar la magazin aveau numai varianta "Service course" de 200gr la cutie 1 bucata si am luat doua din astea (3 bucati in tot magazinul). Ca m-am gandit sa-mi fac niste roti (alta bici?) pentru drumuri extra city. Acum ma mananca sa le pun pe astea sa vad cum este cu 23mm usoare. ....Da stiu, nu le poti avea pe toate! Si rezistente, si usoare, etc. Dar ma socheaza totusi diferenta intre ce aveam si astea! Deci inca o data multumesc pentru sfaturi la toata lumea!!!
  21. Traveller

    Așa e. Supraestimează. Komoot, de exemplu, deși e mult mai greoi la desenarea traseelor, estimează mult mai aproape de realitate (ulterior, confirmată de ceasul Vivoactive HR).
  22. EyesOnly

    Am plecat sa imi caut cuvintele potrivite pentru acest topic. Ma indoiesc ca reusesc sa le gasesc. Raman plecat si cu palaria jos!
  23. Tolstoievski

    E aur topicul asta. Multumim!
  24. majikstone

    Daca erau Garmin amandoua, probabil unul a decis sa se blocheze fara sa mai poata fi repornit, iar celalalt ii afisa viteze de 300 km/h.
  25. Etrierii calca uniform nu asta e problema. Am rezolvat problema. Placuțele buclucașe le-am dat din nou pe smilghel dar de data asta am lasat vreo 100km pe smilghel si acum țin ca la inceput și au carne suficientã. Nu mai scarțâie, toate bune.
  26. Traveller

    Îmi pare rău că trebuie să încep cu o mică descurajare, dar bicicleta nu o să te ajute să dai jos burta, decît dacă pedalezi serios și frecvent. Mersul pe jos și atenția la alimentație, bicicleta statica (antrenament supravegheat) sau mersul pe banda la sală, toate o să te ajute mai degrabă la slăbit. Asta nu înseamnă că nu trebuie să-ți iei bicicletă, mai ales că i-ai luat fetei. Pentru tine m-aș gîndi la una solidă, chiar dacă ar fi mai grea. https://bicicletapegas.ro/drumuri-grele-pro-l-verde-neon
  27. Pe holul ăla era greu oricum. În orice caz, varianta cu bicicletă de adult (damă, cea mai mică mărime pe care se simte bine) e mai bună decât bicla de copii. O s-o aibă pentru mai multă vreme.
  28. gibonu

    @purix Nu mai stiu exact, pentru ca am fost cu pasagerul de la Tulcea la Periprava in 2014. Parca a ajuns la Periprava undeva in jur de 17:30 As spune ca face vreo 3 ore pana la Chilia Veche , dar nu garantez. Cel mai bine este sa suni la Navrom (ai link-ul mai sus). Ei sigur stiu sa-ti spuna. In alta ordine de idei, vad de pe site ca pretului biletului Chilia Veche - Periprava este 24 Lei. Probabil ca te vei intelege cu baietii de pe vas si scapi cu 10 Lei pentru bicicleta. Asadar, in total ar fi 34 Lei. Nu cred ca o rezolvi mai ieftin cu o barca tocmita pe loc la Chilia Veche. Mai ales ca barca respectiva va trebuie sa revina la Chilia Veche contra curentului, adica va consuma mai multa benzina, pe care tot tu trebuie sa o platesti. Bafta.
  29. Traveller

    Cred că adaptarea traseului astfel încît să devină ciclabil e cea mai bună soluție. Cei care au bicle ușoare și condiție fizică foarte bună probabil că o să parcurgă drumul ca provocare.
  30. puterfixer

    Să nu-mi zici că abia acuma v-a prins curentul emo
  31. PVN10

    Am intalnit un singur caine care s-a pus cu mine. Era de la o stana de pe malul barajului argeș. A trebuit să mă dau jos si sa-l bat cu bicicleta in cap!
  32. yo6ial

    Da, ui ce mi-o făcut unul la o stână lângă Zârna: https://www.carpati.org/poze_fotografii/fagarasului/atacatsi_muscat_de_câinii_de_la_stână/93772/
  33. majikstone

    Cainele, fiind unealta diavolului, se imbraca si el de la Prada.
  34. MaC®

    Mai simplu nițel: v=D/t deci D=v*t așadar rezultă ceea ce interesează în cazu' de față, adică că t=D/v Poți să te joci cu cifre aici: https://www.calculatorsoup.com/calculators/physics/displacement-calculator-svt.php
  35. Mookyama

    Salut. Comanda este open order momentan și se va da luni, pe 31.08, însă nu mă ocup eu de comanda.
  36. Traveller

    A venit și anunțul oficial: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10159972135372542&id=323111237541 Se va circula tot pe cei 7 km dintre Cornățel și Hosman, însă la tracțiune va fi o locomotiva cu aburi.
  37. Facut si lui Decathlon cunostinta cu Mãgura ( urcare din Cisnadie )
  38. Am luat până la urmă, în același preț un Cannondale Trigger, în stare excelentă.
  39. jerme

    Trek Emonda SL6
  40. paulrad

    Absa Cape Epic 2019, stage 1/8
  41. LucianLS

    Eu am de 4 ani butuci Sram X9 (fata) si Novatec D712SB (spate). Nu stiu cat am mers, poate vreo 15000-20000 km, in principal pe asfalt si aproape deloc pe vreme uda. Pe fata butucul merge impecabil din prima zi. Pe spate l-am dus anul trecut la service ca agata un pic la rotirea rotii in mana dar nu mi-au schimbat rulmentii, cred doar mi i-au curatat si uns un pic pe cei exteriori.
  42. majikstone

    Pai de exemplu: un groupset Ultegra 6800 2x11 mecanic costa 600 de euro, in timp ce DI2 costa 1050 de euro. De diferenta aia de 450 de euro mai bine imi iau niste roti mai usoare sau mai aerodinamice, pentru ca din punctul meu de vedere castig mai mult daca dau 450 de euro pe niste roti mai bune decat daca dau aceeasi suma pentru o transmisie electronica. E vorba de criterii de alegere a dotarilor unei biciclete cand esti constrans de un buget fix. Unii poate o sa considere ca diferenta aia de bani merita investita intr-un cadru mai usor sau mai aerodinamic. Si ce mare smecherie fac schimbatoarele alea DI2? Ca in afara de trimmingul automat al schimbatorului fata in functie de pinionul ales nu vad nici o mare smecherie. Nu am auzit inca pe nimeni sa se planga de groupsetul lui Ultegra 6800 mecanic cum ca ar schimba vitezele prea imprecis.
  43. Salut tuturor, in linkul urmator aveti mai multe informatii despre Titan Desert competitia cea mai extrema si dura din lume tip Dakar, in MTB Marathon prin desertul Sahara din sudul Marocului!... NISSAN TITAN DESERT MTB MARATHON, SITIO OFICIAL. Anul acesta va fi a patra editie si se asteapta participarea a multi ciclisti de elita din intreaga lume. Dureaza cinci zile, din 27 Aprilie pana in 1 Mai si inscrierile se pot face inca pana in 20 Martie, adica raman 15 zile. Imi pare rau ca nu am putut sa postez informatia aceasta pana acum ;) Anul trecut editia 2008, au participat de exemplu, Laurent Jalabert, Claudio Chiapucchi, Roberto Heras(castigatorul editiei), Melcior Mauri, in anul 2007, Abraham Olano, cum puteti vedea mari figuri din lumea ciclista inca activi si plini de energie!... :eek: Din pacate informatiile de la webul organizatiei este doar in spaniola si engleza. Dar daca aveti nevoie de orice informatie eu care am participat si am terminat toate editiile, am sa incerc sa va ajut cu mare placere :D Mi-ar face mare placere si mandrie sa participe si vreo echipa din Romania, echipele sunt de trei participanti si pot fi si mixte adica baieti si fete. Impresia mea despre competitia aceasta o puteti citi intrun interviu publicat la sfarsitul lunii Octombrie 2008 in spaniola in pagina organizatorilor... NISSAN TITAN DESERT MTB MARATHON, SITIO OFICIAL. - NOTICIAS - 31-10-2008 ENTREVISTA - Jordi Sandor dar ca rezum pot sa va spun ca este o aventura extrema de neuitat in conditiile cele mai dure din planeta sub o caldura ce poate ajunge pana la 48ºC in unele locuri, de la 12ºC la ora 5 dimineata, la desteptare. Dar cel mai grozav si MAGIC este energia si forta ce desprinde desertul Sahara, de care m-am indragostit la nebunie... ha ha ha ;) Salutari si numai bine :cool:
  44. Mookyama

    Următoarea tură va fi cu lumini, parol. Deja am încărcate bateriile 18650mAh pentru lanternele cu leduri, inclusiv rezervele, și 4 lumini spate, unele pe USB, altele pe 2x3V, de ieri. Ca sa fie! Apropo de asta, in seara asta am aflat cu tristețe de la @vladoiuca o colega de a noastră s-a stins din viața fiind lovită de o dubă. Astăzi este înmormântarea (10.09) 😔
  45. Va multumesc pentru raspunsuri si sper sa mai fie! Nu ma asteptam sa fiu bagat in seama. Deci.... da, nu am scris aiurea, renuntarea la MTB-ul meu tip "city" si trecerea la cursiera a facut sa nu mai am nici o durere dimineata. Acum pot spune in mod cert ca am revenit la normal! Si din informatiile primite imi dau seama ca asta a fost cauza (tot dadeam vina pe scaunele de la computere), pozitia pe acel MTB care e mai mult "city" pe care stau aproape vertical, intradevar! Avea din fabrica o sa tip cursiera si eu i-am pus instant o sa "de neam prost" din targ, din aia pe care o poti lua si cu 80 lei, lata, mare, grea, cu arcuri si pufoasa. Peste asta i-am tras si o pernitza cu gel de la dekathlon, marimea XXL, deci aia cea mai mare si asa am o sa de motoreta super amortizata care impreuna cu furca fata amortizata si cauciucurile balon mare o face destul de pufoasa si asta ma face pe mine sa stau ca blegul pe sa in loc sa merg mai des in picioare. Ghidonul drept tip MTB e cam sus deoarece in mod evident e mai mult bicicleta city decat MTB avand si 3 foi din care una destul de mare. Cand ma salt in picioare pe asta aproape sunt vertical, deci e clar sus. Asa ca am o pozitie care loveste pe verticala in coloana, mai ales ca port si rucsac (are si asta cateodata chiar si peste 7 kg) si in plus e greutatea proprie "de porc in viu", adica eu. M-am cantarit asta seara si am ramas dezamagit, ies 101 Kg .....dar sigur e cantarul defect! Aveam in iarna chiar si 97 Kg.... Dar acum mai multi ani cand foloseam masina abuziv ajunsesem si la 112Kg..... Nu as fi crezut sa conteze treaba asta cu pozitia pe bicicleta asa mult. Pana anul trecut in septembrie aproape nu foloseam acest MTB, doar cursierele. Dupa care l-am folosit exclusiv si prima durere de coloană lombo-sacrată (multumesc Traveller, chiar asta e! E in partea de jos dar mai sus de noada) m-a traznit asa cum am scris mai sus, in primele zile ale anului asta si am dat vina ca umblam in zdrente subtiri si ma batea vantul la spinare transpirat, dar imi dau seama ca frigul a accentuat o problema existenta. iacobdoc, multumesc pentru sugestie dar eu nu am timp de alte chestii mai urgente, nici vorba de kinetoterapeut, asta e pentru boieri, eu sunt mujic si muncesc ca dementul, pentru mine nu e timp, odihna o aman pentru lumea ailalta.....Mereu m-am gandit cum e sa ai timp sa te duci la tratamente, sa te ingrijesti, etc?!?! Sunt zile cand nu am timp sa beau apa, imi ia prea mult timp! Si oricum, nu le am cu doctorii, nici macar nu mi-am activat cardul de sanatate de cand il am. Anul trecut in august am cazut cu MTB-ul din prostia mea, am luat o bortura mica prea din paralel si in cadere m-am dus pe o parte direct in genunchiul stang pe asfalt. S-a umflat, durere o luna si acum cateodata mai schiopatez doar cand merg, nu si cand pedalez. Pentru asta trebuia sa merg la doktor sau kinoterapeut sau la un vraci dar nu am avut cand. A fost nasoala rau lovitura direct in genunchi. Ciudat, dar cel mai mult am cazut cu MTB-ul si nu cu cursierele! Mi se pare ca pozitia e mai periculoasa decat la cursiera cocosat, deci cu centrul de greutate mai jos. Insa modelul asta MTB semi city avand pozitia asta mai inalta si mai verticala are un avantaj in trafic, ma pot intoarce sa vad in jur sau in spate si sunt mai sus, mai ca magarul intre oi (masinile). Pe cursiera e foarte greu sa te uiti in spate asa cocosat. Stiu ca imi trebuie oglinda (din aia mica in capatul coarnelor pe stanga) dar am mai incercat si nu vad mare lucru in ele si e o problema aici, am observat ca soferii care si asa nu feresc biciclistii, multi trec la ras, cand vad ca ai oglinda trec si mai aproape crezand ca tu vezi si stii. Dar de multe ori degeaba ai oglinda ca in gramadeala din oras nu vezi, nu sti, aia e mai buna afara pe sosea, ca e mai drept si vezi de la distanta. In oras iti apar din toate directiile, e haos. Si am mai observat un avantaj la MTB, parca le e mai frica la soferi, sunt putin parca mai prudenti. Am observat ca de cand am reluat cursiera nu mai e asa, mereu sunt unii care ma sterg la cativa cm cu oglinda (lor) dreapta, mai ales taximetristii si unele femei la volan care oricum, au privire de tunel direct in fatza si nu se uita deloc in dreapta! (cateodata le mai trag o palma in geam si ma distrez cum se sperie si tresar). Am observat, parerea mea, soferii din Bucuresti care sunt un dezastru total parca ignora mai mult cursierele decat MTB-urile. Oricum, e deja banal sa ai drept sa mergi inainte si gunoiul de la volan are semn de cedare si asta se uita la tine cum vi, chiar cu viteza, si brusc iti taie calea ca si cand nu ai exista. Multi ignora biciclistii ca pe niste chesti invizibile. In ultima vreme am adoptat o tactica, am un far din ala mic si rau cu baterie puternica incorporata, se incarca prin USB si are stroboscop foarte deranjant, deja sunt obisnuit noaptea sa isterizez pietonii mai sensibili cand le vine asta in ochi chiar de la mare distanta. Il folosesc acum si ziua si il indrept sa bata direct in oglinda dreapta la masini, asa ii deranjez si ii fac sa se uite in dreapta sa ma vada ca vin, sa nu ma inghesuie prea tare in bordura si canale sau sa-mi deschida o usa in fata - chestie care se poate intampla oricand! Cati soferi se asigura inainte ca pasagerul din dreapta sa se dea jos, brusc?!?! Am vazut ca stroboscopul ala face partie, e foarte deranjant si mai ii sperie putin pe astia! Ca alta e discutia ce vad zilnic in trafic! Nu cred sa fie popor mai necivilizat si mai scarba la volan! La fiecare 15 min numar un potential accident grav! Neacordarea de prioritate e cauza cea mai deasa si neasigurarea. Si mai sunt si "duamnele" la volan (cele in SUV trancane absolut incontinuu la telefon!) care ignora total orice in dreapta si te fac pilaf intre masina si bordura, bonus canalele de margine care sunt adevarate prapastii! De aia de multe ori ma bag intre masini pe marginea benzii dreapta, aia e oglinda in care se mai uita, totusi! La MTB-ul ala i-am scurtat de la inceput ghidonul sa incapa intre masini. Cursierele sunt inguste, asta imi place! Dar sunt cocosat si mai jos.... poate ar trebui sa-mi pun un steag?! Oricum, mersul cu bici prin Bucuresti daca nu poti aborda trotuare (oricum, nimeni nu se sinchiseste de codul rutier care interzice bicicleta pe trotuar - ce cauta masinile complet suite acolo?!?!) e foarte periculos si mi-am dat seama ca trebuie sa fi ca un OZN sa te remarci, sa fi vazut, sa stie de tine! De aceea ma tot minunez de multi pe trotineta electrica imbracati in negru (multi parca in adins cauta sa fie numai in negru!) si fara nici o semnalizare ca popica printre masini. Ma astept sa o pateasca multi. majikstone, intradevar, nu exista probabil o reteta fixa pentru toata lumea. Ma gandesc, e posibil sa conteze si cum e afectata coloana, la mine pare ca problema e mai spre spate exterior , adica doare cand sunt mai pe verticala, stiu de cand am avut crizele de dureri (sunt tare nasoale! De o data devi olog!).
  46. midan

    Probabil ca nanometrii sunt din jumatatea psihedelica ...
  47. Coane Muttley mersi pentru sugestie, totusi una e 26er cealalta e 29er, greutati diferite, nu stiu cat de edificator ar fi testul tau. Apreciez totusi spiritul de observatie dar acolo e bucataria open space si livingul deci nu e asa mare... ;) Ai observat pe filmulet si ca am o unghie la picior lovita... :P ?
  48. LucianTheOne

    EXISTA ROTI DE CURSIERA CU BUTUCI PE RULMENTI !!! De unde v-a venit ideea asta ca rulmentii ar transforma bicicleta in tractor. Eu daca as primi GRATIS un butuc pe bile nu l-as folosi pe bicicleta mea.
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up