Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 08/29/2022 in Posts

  1. Traveller

    Ziua 1 (31 iulie) - continuare Ajungînd înapoi în Ilidia, n-am urmat șoseaua principală ci am urcat pe o uliță de pe dealul de la nordul satului, unde cică trebuia să găsim ruinele unei biserici medievale, lîngă cimitir. Am reușit doar să vedem satul și biserica de la înălțime. În imagine este biserica "dă rumâni", după cum ne-a indicat o localnică, neștiind cum devine treaba cu ruinele pe care le căutăm noi. Am continuat pe uliță și ne-am umplut troacele de noroi. Eu m-am umplut și de miștoul coechipierilor, după cît de "bine" desenasem traseul. Era mai mult noroi aici decît pe forestierul spre cascadă. Cele mai potrivite mijloace de deplasare pe strada respectivă: La Ciclova Montană am ajuns pe drumul cu urcări și coborîri și pe un asfalt deosebit de denivelat. De altfel, drumurile catastrofale sunt principala problemă în Banatul Montan, mai ales pentru șoferi. Biserica Romano-Catolică Sf. Maria din Ciclova Montană e monument istoric de la 1777. Cunoscută și sub denumirea „Bisericuța de pe cleanț” (stâncă) – „Maria Fels” în limba germană, este amplasată la poalele muntelui Rol, pe Valea Călugărului. La poalele stâncii pe care se afla azi biserica exista un schit, într-o grotă, locuit de pustnici franciscani. Iat-o în mai multe fotografii vechi, în linkul de mai jos - biserica domină satul, pe o stîncă aflată pe mâna stînga la intrarea dinspre Ciclova Română: https://urbanism.oravita.ro/biserica-romano-catolica-sf-maria/ Biserica, văzută de după gard, fiind închisă. ...și văzută de jos din șosea. Am completat traseul cu o buclă prin Oravița - Răcășdia - Ciuchici - Macoviște, cu întoarcere prin Potoc și Socolari. Peisajele cu cîmpia și cu munții Aninei în fundal ne-au însoțit de-a lungul zilei. Mașinile treceau rar pe drumurile astea, încît ne-am permis diverse experimente foto: Apus și final de tură cu un pahar de Bloody Mary, care avea să devină lait-motivul încheierii fiecărei zile, în curtea pensiunii.
  2. Tolstoievski

    A fost fain ca am primit invitatie moka, dar la anul nu le mai dau bani,s-a vina cu politia daca e.. Multe grase pe strada si chitul plin de harti..eu vreau piese, ca nu maculatura ma duce la Giurgiu!
  3. purix

    Cadru Marino, otel, furca idem ecchipare 1x12 Sram SX, frane Deore, angrenaj Deore cu foaie 32T chinesium , roti ZTR Crest cu butuci Deore Cadrul si furca au prinderi de portbagaj, gata de echipare pt cicloturism, pana la vara viitoare sper sa o echipez corespunzator pt Via Transilvanica, pana atunci trebuie testata cu o tura de o zi, sper sa prind un we cu soare cat mai curand Sent from my SM-G996B using Tapatalk
  4. Trevizes

    Nu știu cum este la maratoanele din marile orașe cu 10000-20000 participanti dar cred ca sunt la start și campioni olimpici și simpli cetățeni și persoane cu handicap. Profesioniștii pleacă primii, televiziunile sunt cu camerele pe ei pina la final. Unii nu termina cursa și acolo. Se organizează open de șah și în România în sistem elvețian cu 7 runde, 200 de oameni, toți plătesc aceeași taxa, participa mari maeștri și pur începători care primesc pe loc categoria a 3-a și apar imediat online cu rezultate în fide rankings. Profesioniștii joaca la primele mese și pleacă și cu premiile în bani. Cicliștii par a fi o categorie narcisista, își pun unii altora tot felul de etichete, dispretuind pe cei din alta categorie: limita de viteza, de kg, de preturi ale echipamentelor, etc. Iar în România, cum altfel, și putini și "prețioși". Poate de aceea sunt și puține evenimente și inițiativele în citeva ani ori dispar ori sunt pe trend descendent.
  5. MaC®

    #sincereregretecănumaisuntmoderator #aiae
  6. mosu cu plete

    duminica ora 10 la iesirea spre jilava la benzinarie si ma vezi acolo dar vezi ca se merge tare daca nu poti mentine 40-45km/h stai acasa. miercurea la arc pt tds sambata la 7-8 dimineata aici de obicei merg singur tunati-balotesti-snagov Vin cu masina si o parchez prin tunari sau balotesti
  7. pedale

    Deci stii sa scrii corect dar te doare degetu'. Pozele s-au predat pentru identificarea celor care au participat "moka".
  8. gibonu

    Zic sa faci asa si la carciuma. Te asezi la masa si consumi din traista. Sa faca plangere la Politie daca nu le convine. Eu credeam ca pedelezi doar pentru glorie. Mi s-a spulberat un vis. In rest, multumesc pentru postari. Fara gluma, dar asa mai vedem si noi realitatea romaneasca, cea de la firul ierbii. Noroc cu "L'Etape by Tour de France: România" pentru ca n-am mai mers de mult timp cu trenul Regio (fostul personal) care pleaca din gara Bucuresti Obor spre Constanta.
  9. gibonu

    Poate ajuta pe cineva. Si poate apar si alte sugestii pentru bagaje usoare, care se pot lua in avion ca bagaj de mana si nu ca bagaj de cala. Sugestii care se pot aplica si in alte domenii, cum ar fi ture cu bicicleta sau ture pe munte. Am fost in Grecia 15 zile [Kalamata, Mistra, peninsula Mani si Atena]. Astea au fost bagajele pe care le-am avut pentru cele 15 zile [sticla de apa de 2 litri este pusa in poza pentru comparatie]. Trolerul a fost al doamnei, rucsacul a fost al meu. Ambele se incadreaza in dimensiunile impuse de catre companiile aeriene pentru bagajul de mana. Am zburat cu Aegean Airlines, cu biletele cumparate pe 16.08.2022 [plecarea a fost pe 09.09.2022]. Principalul motiv pentru care am optat doar pentru bagaj de mana a fost haosul care a fost cam toata vara pe aeroporturile din Europa, cu zboruri intarziate si mai ales bagaje de cala pierdute / ratacite / care nu au ajuns la timp / etc Al doilea motiv a fost pretul. Nu mai tin minte exact cat ar fi costat bagajul de cala, insa fara 100 de euro [2 persoane, dus-intors] nu cred ca scapam. Revenind la rucsacul meu, nu stiu cati litri are, dar nu cred sa aibe mai mult de 30, cu tot cu buzunarele laterale. In el au incaput tot ceea ce se vede in pozele de mai jos. Pe randul de sus este o geaca de ploaie si doua perechi de pantaloni scurti. Pe urmatorul rand sunt 3 tricouri, d-alea de plastic de la Dechatlon, varianta mai veche, ceea care acum costa 25 Lei. Multi cred ca o stiu deja, eu abia acum cateva saptamani am aflat [de pe You Tube] de modalitate de impachetare prin rulare numita Army Roll. Adica asta [plus multe alte filme similare]: https://youtu.be/fuD-ZZydsVg Primul avantaj este ca hainele raman impaturite in forma de ghem / cocon. Poti da cu ele de perete si tot nu se desfac. Al doilea avantaj este ca hainele astfel impachetate se aseaza mai bine in ruscsac, se impaneaza / muleaza si ocupa mai putin loc. In plus, chilotii si ciorapii sunt ambalati in triocuri, asadar alt spatiu castigat. Urmeaza niste ochelari de inot, sosonii [aqua shoes] pe care ii folosesc la caiac si care sunt ideali pe plajele cu piatra din Grecia. In cutia incolora [cutie pentru un sandwich de la Kaufland] sunt incarcatorul pentru telefon si bateria de rezerva de la aparatul foto. Pe ultimul rand sunt: aparatul foto, doua flacoane de 50 ml de la Dechatlon, unul cu crema de plaja si altul cu o solutie foarte eficienta de pulverizat seara in ghete impotriva mirosului neplacut, bateria externa pentru telefon [12.000 mAh] si incarcatorul pentru bateria aparatului foto. Cele doua flacoane de 50 ml se pot lua fara probleme in avion. Iar solutia pentru pulverizat in ghete este asta [parca 14 Lei la Kaufland]. O folosesc de multi ani si o recomand cu toata caldura, este mult peste tot felul de spray-uri de la farmacie sau Dechatlon. Plus ca nu te poti urca in avion cu un spray. Tot in rucsac a intrat o bluza putin mai groasa [fleece] pe care o am din 2010. Bluza a fost impaturita tot prin metoda Army Roll [daca asta o fi denumirea corecta si unanim acceptata] Pantalonii lungi care se fac scurti, luati de la o oferta de la Dechatlon anul trecut, parca cu vreo 80 lei. Cureaua, facuta de mine dintr-o bucata de chinga si doua inele de chei de 1 Leu bucata. Sistemul este cel pe care il folosesc la ancorarea bagajele pe bicicleta. Partea buna pentru avion este ca acele inele de chei par ca nu au metal in ele, adica nu mai este nevoie sa iti dai cureau jos la controlul de securitate. 3 carti care au incaput tot in rucsac. Plus soricaria pe care o am de mult timp pentru periuta, pasta de dinti, deodorant, cheile de la casa, aspirine, etc. Pana atunci mergeam ca taranu' cu o punga de plastic. La plecare, tot in rucasac au intrat 10 pungi de tutun [Virginia verde de 30 grame pentru fumatori], filtre si foite. Pijamau [pe asta n-am mai fotografiat-o] este o pereche de pantloni scurti si un tricou de bumbac mai vechi. Roluite tin foarte bine in interior incarcatorul de la bateria aparatului foto. Cum stai 15 zile in doar 4 tricouri [3 in rucsac si unul pe mine]? Foarte simplu, speli in fiecare seara tricoul purtat in ziua respectiva [plus chilotii si ciorapii]. Pentru unii poate parea ciudat, insa eu sunt obisnuit cu asta de aproape 30 de ani, de cand mergeam la munte cu rucsacul cu cadru in carca [initial de la Urziceni si apoi de la Tg. Mures, pentru cunoscatori] iar tricoul [de bumbac pe atunci] il spalam in rau. Mai recent, tricoul il spalam in fiecare seara si in turele pe care le-am facut anii trecuti cu bicicleta si cortul. Iar ciorapii si chilotii ii spal in fiecare seara de cand avem 15 ani. Un sapun pentru spalat haine, cu aroma de maslina, costa 80 de centi. In mod cert nicio companie aeriana cu taxeaza bagajul de cala cu doar 80 de centi. Daca mai exista si alte sugestii, va rog sa nu ezitati.
  10. Traveller

    2022. Iaca, se fac 10 ani de cînd haita Cavalerilor BBB s-a coagulat în (aproape) actualul format, cu notabilele adăugiri din ultimii cîțiva ani. Anul trecut tradiționala tură de o săptămînă s-a anulat, din multiple motive, inclusiv faptul că subsemnatul s-a nemerit să-și frîngă mîna în aprilie. Chiar și așa, mai spre toamnă ne-am adunat cu toții pentru un weekend lung la Mediaș. Acum însă am făcut cam tot ce s-a putut să ne revedem în decorul sălbatic al Banatului Montan și să mai vedem și alte lucruri decît văzusem în 2015. Sîmbătă, 30 iulie, ne-am pus în mișcare dis-de-dimineață: @a_mic, @BodoC și cu mine într-o mașină, @MaC® și @Artistul33 în altă mașină, dinspre București. @iacobdoc urma să vină de la Cluj. @fizikant ne-a însoțit doar cu gîndurile dumisale de bine, din cauza programului. Drumul spre Pensiunea Nera House din Ilidia, gazda noastră pentru următoarele 9 zile și 8 nopți, a fost ceva mai ușor și datorită inaugurării centurii Slatina de pe DX 12. Apoi am profitat de traseul pe care ne conducea Waze și am admirat cascada Bigăr în versiunea 2.0. Care, precum mai toate cascadele din Banat în perioada asta de secetă, se află în mare suferință. Sosirea în Ilidia s-a făcut sub auspiciile numeroaselor avertismente lansate în eter de sistemul RoAlert, cum că e cod roșu de furtună. A urmat o ploaie torențială, singura din toată tura, în timp ce ne aflam la cină în Oravița. Am acceptat urarea de bun venit și ne-am pregătit pentru o săptămînă sălbatică, departe de orașul potopit de caniculă! - va urma -
  11. Tolstoievski

    Dar hei, avem titlu si pentru astazi: "Mai multi ciclisti din Turul Romaniei au cazut din cauza gropilor, in judetul Satu Mare". Revenim maine cu noi aventuri la Radio Erevan.
  12. Traveller

    Bine ai revenit, Sopinele!
  13. Trevizes

    Mii de poze facute de niste habarnisti puse de-a valma pe pagina de facebook. Iti ia ore sa te cauti, 95% nu stiu sa incadreze, au intelegerea despre fotografie ca inseamna sa faci un click si gata, aparatul face totul. Horror! Organizarea pe traseu, destul de "Safe" si inedita pentru Bucuresti. Nu prea vad ce se poate reprosa organizatorilor. Poate doar politiei pe traseu care mai lasa pe ici pe colo sa treaca masinile daca nu erau ciclisti in apropiere. Prea multe premii, greu de inteles, intai pe categorii de varsta apoi "cei mai buni" dar tot pe varste. Dar totusi un clasament overall exista pe undeva? Ca nu am timp sa compar categorii de varsta intre ele. Pe de alta parte, "amatorii" din Bucuresti si nu numai vad ca au etalat cursiere noi si scumpeeee Romanul, clar, baga bani in biciclete, ca doar nu erau toate de pe olx Vad comentarii contradictorii, unii sunt nemultumiti ca au venit profesionistii si au luat premii cu duiumul, alti ca au venit amatorii fara experienta. Totusi trebuia sa fie un eveniment si pentru cetateni, pentru "civili" nu numai pentru amatori aroganti care sunt doar citeva zeci, maxim sute in Bucuresti. Vad comentarii indignate ca "nu sunt platiti voluntarii". Asta suna intr-un anume fel in limba romana, nu ai ce sa mai zici. Ori esti "voluntar" ori nu esti si cauti o activitate platita. Please check the DEX. Nu inteleg logica cu "viteza minima", habar nu am daca s-a si aplicat ca nu m-am prins pe traseu unde era checkpoint de 25 km. Tura completa avea sub 42 de km deci nu se poate spune ca ultimii incurcau pe cineva. Interes redus al bucurestenilor pentru ciclism, pe zonele centrale (calea victoriei, bld kiseleff, etc) nu interesa aproape pe nimeni ce se petrece pe sosea. La start/finish da, cativa privitori dar mai degraba rude sau prieteni ale "concurentilor". Acum serios, totusi 150 sau 120 lei, nu mai retin taxa, e chiar asa o mare suma la scumpirile de azi? Berea, cafea, apa, energizant, cookies, fructe la discretie si pe traseu si in "city". Nu stiu cat e taxa in alte tari, dar obsesia ca organizatorul "baga bani in buzunar" e mai degraba chestie de mentalitate romaneasca. Nu cred ca daca taxa era de 10 ori mai mica aveam de 10 ori mai multi participanti. Dar ar fi fost nevoie de bani publici de la primarie si se gaseau altii sa reproseze si partea asta. Din pacate, prea putini participanti totusi, prilej pentru multi idioti ("analisti, influenceri") sa comenteze ca pentru o mana de biciclisti s-a "blocat" orasul. Eu l-as inchide in fiecare duminica, si fara sa fie un concurs de ciclism. Omul modern de azi, tanarul din corporatie, este un personaj pentru care sportul e ceva in contradictie cu confortul sau. Arunca prosteste bani in festivaluri in care conteaza prezenta pentru ca e instagramabil si unde nu se mai merge pentru muzica sau diversi cantaciosi ci doar pentru "atmosfera". Sa dai la pedale 14, 40 de km pentru un "pretios" din asta care acum lucreaza "remote", care se trezeste la 10:25 cu 5 minute inainte de un "daily" , este ceva foarte ciudat.
  14. pedale

    Deci un Garmin cumparat include in pret inca cel putin 4 identice pentru inlocuire in garantie, ca altfel ar da faliment!
  15. krazyeone

    Dupa cum am spus am cumparat un Wahoo Bolt V2 , am revenit cu ceva feeback Comparatia nu este una chiar ok dpdv pret , dar haide sa trecem peste acest aspect Touch vs butoane Este parerea mea personala , ca touch ul implica mai putin timp in care esti fara maini pe ghidon Wahoo Hardware +Ecranul este extrem de lizibil, in orice conditie , soare sau umbra (+-)Butoanele sunt ok , dar uneori imprevizibile, nu sunt 100% sanse ca apesi si se va intampla aceasta actiune (de ex la power, trebuie sa tii apasat) +Bateria e ok, inca nu imi dau seama cat tine, ca nu am facut asa multe teste, dupa 3:20 ore ieri , am ramas cu 75% , ceea ce e foarte ok (+-) La cat de mic este ecranul este f lizibil, still marginile sunt destul de generoase. -Nu imi place ca nu exista buton de back , ca ecranele se desfasoara doar spre dreapta , nu si spre stanga dar nu e nimic grav -Nu iti dai seama cand incarca , este ciudat rau sa nu apara nimic pe ecran referitor la baterie si ca incarca in momentul ala (doar daca e inchis) -Mi-ar fi placut ca ecranul sa fie full flash-in , ca la telefon , dar mai are o mica buza de 0.1 mm intre carcasa si ecran Software +Simplicity , simplicity , totul simplu , fara bling bling uri +Faptul ca poti sa faci zoom la campuri -Nu inteleg de ce nu poti sa afisezi 5 campuri ci doar 4 (poti 1,2,3,4,7,9 campuri ) , mi se pare f aiurea campul lipsa cand faci zoom la pagina, dar nimic grav -Boot Time cam mare, undeva la 35-40 secunde, -Gps aquisition time, cam mare, nu stiu sa estimez dar nu este instant -Nu gasesc un camp pe care il are Garmin, sunset sau sunrise hour -NU merge sa controlezi lumina de la Varia, small thing , trebuie sa il deschizi manual, pe cand la Garmin se deschide automat Usability +foarte misto, totul este clar , doar cu o privire vezi totul, faptul ca ai in acelasi camp, si power si zona, incorporeaza doua informatii in acelasi camp +Panta este real time ! Cred ca si temperatura este mai ok , asa la feeling +Couse cat am folosit ieri , este f misto, lizbil , fara probleme, easy to use +Daca ratezi ruta , sau traseul propus, recalcularea se face foarte rapid +culorile f ok vizibile, bine puse (+-) Este usor de customizat dar greu de schimbat , daca ai nevoie sa schimbi un camp, ai nevoie de telefon , -nu are salvare a configuratiei in cloud, daca device ul se reseteaza, sau iei altul, trebuie sa o iei de la capat -Mi-ar fi placut sa apara si climb pro , este ok si cum e acum, dar la Garmin ai mai multe informatii despre cat mai ai de urcat din panta etc Garmin Hardware +Foarte bine construit , materiale premium , inlusa cordeluta de prindere de ghidon, suportul garmin mai smart facut, permite atasarea de lumini sau alte device uri sub el +Bateria incredibila, undeva la 40-50 de ore , in functie de setari , uiti sa il incarci -Ecranul are reflexii , culorile nu sunt asa de vibrante ca la Wahoo (poate si de la faptul ca e gen paper ink) Software +Boot time instant daca este pus in stand by, daca este inchis, in 7 secunde se deschide +Autodetect FTP, Heart rate , resting hours , poti sa generezi ture instant din device + un milion de alte optiuni +Garmin connect unde poti centralizat sa creezi trasee , antrenamente , +Este mai usor sa cauti puncte de interes , adrese +Profile multiple pentru activitati +climb pro , este f utlil -Afisarea pantei este cu delay , lag ce vreti , cam 15-20 sec -Temperatura cred ca este afisata cu 3-4 grade in plus Usability +Navigatia , mai degraba cum sunt afisate informatiile despre next point, next action, cat mai ai din traseu etc , +Touch ul si butoanele dedicate (de ex buton dedicat de lap ) sau de start stop activitate +totul merge rapid , se vede ca exista un procesor ok -Daca ratezi ruta , sau traseul propus, exista un timp de recalculare a traseului -sageata de la navigatie mi-ar fi placut sa fie mai groasa , la fel si dunga pe unde mergi Este un draft de "versus" cu toate ca device urile sunt usor diferite si nu prea pot fi comparate adliteram Ca si concluzie, ca usability, orice device este ok , Garmin este mai focusat pe partea de informatii dupa cursa , partea de antrenamente , statistici, all in one place , pe cand Wahoo sa zicem e mai simplist , dar din punctul de vedere al unui ciclist normal, este perfect functional Usability
  16. majikstone

    Deci in esenta cam cat o bicicleta de sosea moderna cu frane disc si Di2
  17. krazyeone

    Pentru ca ma plictiseam , am cumparat si un Wahoo Bolt v2 Am sa revin cu detalii
  18. raz_on_bike

    Nu cred ca vei gasi, dar este simplu: - cand te intorci din tura cureti bicicleta si te asiguri ca sistemul de transmisie nu este murdar de pamant; verifici rotile daca nu au urme de taieturi, intepaturi, alte chestii care pot cauza pene; - cand pleci in tura faci presiunea. La fiecare tura; - la un numar de kilometri cureti sistemul de transmsie (adica speli lantul, foile, pinioanele, rotitele, deraioarele de foi si pinioane si apoi le gresezi). Numarul de kilometri il poti gasi prin pliantele elementelor de transmisie sau il stabilesti tu din modul de comportare al sistemului de transmisie. Eu, de exemplu, fac chestia asta o data la 200 km sau dupa fiecare ploaie pe care o iau pe bicicleta; - in cartea bicicletei (mai ales daca-i carbon; am vazut ca ai mtb Rockrider dar ideea se pastreaza) scrie la ce interval sa verifici cuplul de strangere al suruburilor; carbonul "se lasa" iar un surub nestrans sau unul prea strans iti strica bicicleta; ca urmare, trebuie sa stii cam cand trebuie verificata strangerea suruburilor; - identifici un service unde te duci periodic cu bicicleta (ex: minim o verificare pe an, plus daca apar probleme). In timp te prinzi catre ce sa fii atent mai des si catre ce mai rar. Si cam asta este. In rest apesi pe pedale, inveti sa schimbi corect vitezele si nu culci bicicleta pe partea cu deraiorul. Lant intins!
  19. Traveller

    Că tot are loc inaugurarea Via Transilvanica peste o lună, puteau să lege evenimentele, dar și traseele. Mergea un start peste pasurile Ciumîrna și Trei Movile, un finish la Alba Iulia sau Turnu Severin.
  20. Tolstoievski

    Paaai... la barfa vin si io.
  21. majikstone

    Eu multumesc, ca nu stiam nimic de existenta acestor faruri pana nu m-ai intrebat tu despre ele.
  22. feroviarul

    foarte utile informatii! super lumina din poza! multumesc pentru mentiune! eu pe MTB am pus la dinam in butuc(pana la urma) un far cu trei leduri xml-t6(dupa ce am scos tot din el si am lipit ledurile in serie),o punte de 7w si un condensator de 16V de peste 20000 µF! a iesit o minune de far,care scoate cam 500-550 de lumeni!
  23. pedale

    Vopseaua noua nu va fi la fel de trainica ca cea din fabrica. Se va zgîria usor. Și cel mai important, își pierde identitatea.
  24. psb

    https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-25815254-primaria-capitalei-lansat-licitatia-pentru-modernizarea-50-linie-tramvai-500-milioane-euro.htm https://www.dcbusiness.ro/16-proiecte-pentru-modernizarea-a-50-km-de-linie-de-tramvai-din-bucuresti---lista-traseelor_645204.html Deci, gibonu, alesii tai (progresisti/tefelisti/pluralisti/curcubeisti/etc) au ales deja tramvaiul in frunte cu marele ales de la PMB. Imi pari extrem de incapatanat si ce-i mai nasol, nu vezi realitatea din strada, pari sa le "sti" numai din internet si din virtual, adica din povestea cu Scufitza Rosie. Refuzi sa intelegi ceva logic,, adica ce am scris de la bun inceput, anume ca pe o linie de tramvai (cea mult discutata aici, cea cu Viitorului - si acum discutia se incheie, decizia pentru tramvai este deja luata) exista o situatie speciala pentru ca un tronson dintr-un traseu (adica Viitorului) este deja facut, modernizat, investit. O schimbare de solutie (la troleul "cel ieftin" asa cum o ti tu mortis) presupune aruncarea pe apa Sambetei a investitiei deja facute. Ori nu accepta nimeni asa ceva. Deci ai presupus gresit ca eu (arh) "nu inteleg" sau etc-etc. Iar argumente pentru tramvai ti le-a scris Traveller mai sus, si mai bine de atat nu se putea. Dar tu o ti mortis pe a ta. Eu ti-am scris mai sus ca mai bine investesti mai mult in ceva care are fiabilitate mai mare, costa exploatarea mai putin si e pur si simplu mai eficient. Iar in ce priveste traficul din Bucuresti, adica in mare parte nesimtirea si lipsa legii, astea sunt chestiuni care tin de "organele" statului, adica de faptul ca astea nu isi fac datoria si vedem nesimtirea la fiecare metru din Bucuresti. Daca as face un jurnal in care sa scriu cata NESIMTIRE si dispret pentru ceilalti semeni vad zilnic in Bucuresti, numai de asta m-as ocupa! Eu sunt mai mult biciclist decat sofer si am ajuns chiar sa ma simt vinovat cand folosesc masina prin Bucuresti. Dar ce vad din partea tuturor, in principal soferi dar si alti biciclisti sau pietoni, frizeaza halucinatia. Am mai vazut si eu cateva "pe dincolo" dar nesimtire si dispretul legii si oricarei reguli ca in Bucuresti, nu am mai vazut nicaieri dincolo de granite...... Dar de curand am vazut cum e prin Constanta si am avut un soc, nu credeam ca poate fi ceva mai rau decat Bucuresti, dar se pare, Constanta depaseste Bucurestiul in haosul, nesimtirea, teribilismul, dispretul si barbaria din trafic. Insa toate astea se intampla pentru ca "organul" nu isi face treaba. Iar asta se intampla pentru ca "organele" sunt politizate profund si totul se dicteaza de sus numai din interese politice si electorale. Traim democratia canibalilor. Sefii de trib de canibali promoveaza tot ce face placere la canibalului majoritar, chit ca acesti canibali majoritari se mananca si intre ei si ar trebui niste masuri evident impopulare pentru a fi cat de cat civilizati. Cat priveste spatiile verzi, iar dai dovada de rupere de realitatea strazii. Numai daca ai da cateva ture in "real-world" ai intelege ce tot vreau sa spun. Sau mergi si tu prin orase din Italia sau Spania sa vezi acolo "betonare si pietruire" dar si curatenie, pentru ca in primul rand nu mai au sursa de praf si noroi. Dar au parcuri, au URBANISM, au arhitecti care sunt arhitecti si nu stampilatori si obtinatori de autorizatii si avize.... intr-un cuvant au civilizatie, educatie si o gandire normala. Nu contorsionata. (noi inca mai spoim pomii si bordurile cu var primavara ca in fosta URSS - ca asta ne e "nivelul")
  25. majikstone

    Are un senzor de luminozitate (care e plasat undeva deasupra ecranului din ce deduc si are cam 1-2 secunde de intarziere) care ajusteaza automat lumina de fond cu cateva trepte de putere (vreo 3 am estimat eu). Din ce am testat, lumina nu se aprinde pe auto decat cam pe la asfintit, cam cand ajungi in punctul in care ecranul devine deja un pic dificil de citit dar nu periculos sau imposibil. Si atunci, intai se aprinde pe treapta minima. In esenta sistemul pare sa fie calibrat de asa natura incat sa consume cat mai putina energie, chiar daca asta face in anumite momente ecranul ceva mai putin lizibil. Altfel, in cazul in care lumina naturala e suficienta, iluminarea ecranului e oprita complet.
  26. majikstone

    Multumesc in numele urechilor si sinapselor (nu alea de la Cannondale, ca nu mai sunt ce erau candva) colegilor tai de ture
  27. krazyeone

    O sa fac un request , daca gasesc unde Oricum eu am avut si radarul activ , bipaie ala non stop la masini
  28. Sorin03

    Cu siguranta imi face placere sa merg cu ea si nu ma intereseaza cum o sa fiu privit. Cand am spus ca vreau sa o identific , ma gandeam doar in ideea de a comanda un set complet de stickere / sau sa lipesc ce lipseste + sa incerc sa gasesc saua si caseta de pinioane. As vrea sa o pastrez cat mai originala . Cred ca este un 1975...vad un 75 pe butucul rotii si cred ca este unul si pe schimbatorul spate. Trebuie sa incep sa o curat....o sa incep cu jantele , - deci cu ce as putea sa curat lipiciul de la baieuri, aluminiul...si apoi ce vaselina sa folosesc la butuci . Scule pentru demontat foile nu am , cred ca ies mai ieftin daca merg la un atelier in Brasov sau ce mi-ar trebui? Nici macar presa de lant nu am , o sa iau una din Decathlon, eventual. Numai bine,
  29. pedale

    Topic creat prin split din topicul "Despre mobilitatea urbana" Odata cu începutul pandemiei covid productia de biciclete din Romania a crescut considerabil. La nivel UE Romania se afla pe locul 8 cu aproape jumatate de milion de biciclete produse in 2019 din totalul celor 11.4 milioane. În 2021 productia de biciclete din Romania a atins 2.5 milioane unitati din totalul de 13.5 milioane, astfel ca țara noastra a devenit al doilea producator de biciclete din UE, pe primul loc fiind Portugalia. Grosul productiei de biciclete se realizeaza in partea de vest a Romaniei, la Timisoara, Deva si Reșita, astfel ca transportul spre comercianti nu sufera întarzieri din cauza lipsei unei autostrazi care sa treaca munții.
  30. alexadi

    @Adrian_789 mulțumesc frumos pt ajutor dar nu cred că vrem sa plângă marele campion @mosu cu plete care zboară cu 40 și peste și care vrea sa fie singur pe tarla adică că vb aia e cel mai tare din parcare daca ii goala parcarea, el nu înțelege că din cei slabi de azi mâine poate fi un campion. El plânge și e nemulțumit de orice e negativistul care spurca și înjură că la ușa cortului, daca vrea să își facă singur un concurs cu regulile lui, și să nu uite că s-au înscris așa cu o mocangeala plătită din bani altora de ii vrea sa ii de-a afară. Eu cred că e doar vorba de el și atât e cum spunea chiar el pe aici aici e zmeu și în fața live e fata mare. ps: să învețe și el că la marathon nu contează cine este primul sau ultimul ci contează să termini asta parcă era spirtul olimpic, el este din cea ce vad eu o persoana pe care cei tineri nu îl pot lua că exemplu și să se apuce de sport ci se vor apuca de sticlism nu de ciclism că e singurul care prin tot forumul înjură și e negativistul de serviciu. Eu unul cred că acest eveniment ar trebui sa fie mai bine mediatizat că am aflat prea târziu de el și până să mă dezmeticesc s-au terminat înscrierile.
  31. majikstone

    Din regulamentul ciclism.ro citire (fiind arhivat, nu se poate da quote "ca la carte"): Nici sa va injurati, nici sa injurati alti utilizatori. Sa injurati. Respectul fata de ceilalti participanti la discutie se manifesta si prin alegerea unui limbaj ceva mai rafinat decat cel de Ferentari (sau alte dialecte periurbane). Si mai las aici si comentariul lui @creizi, tot din acelasi topic, scos din context, dar mesajul ramane valabil:
  32. Mookyama

    Cam așa a fost media la majoritatea, fiind in pluton, s-a mers repejor. Dacă scazi și problemele de pe traseu
  33. Tolstoievski

    Cu putin timp inainte de inceperea prologului, comisarii de cursa au hotarat interzicerea bicicletelor de contratimp, pe motiv ca etapa e prea scurta. Asta dupa ce toate echipele din lume si-au carat bicicletele, si-au adus roti lenticulare, transmisii etc. Bine ati venit in Romania! Ei, important e ca se televizeaza in 50 de tari.
  34. MaC®

    slăbuț. pân' la pazeci-pașcinci mai ai. Nu ejt conpetitiv. pe.se. zi și mie cân mai eși să viu și io. Nu că aj ține pasu- pardon, pedala, da' io fac o tură și tu faci doo și mă prinzi dân urmă. Și apoi, într-o pauză, depănăm impresii și bârfim despre forum și forumiști pe.pe.se. ai di plm, făcuși 31... io mai mult dă 20-22 nu am reușit
  35. majikstone

    Din punctul meu de vedere nu, e exact ce trebuie pentru sosea, ilumineaza in esenta latimea unei benzi. Singurul eventual minus apare in curbele stranse, unde vizibilitatea in interiorul virajului nu e neaparat optima, dar inca nu am coborat serpentine cu el noaptea sa ma pronunt in acest sens. Altfel, faptul ca fasciculul e ingust si bine decupat e, din punctul meu de vedere, un avantaj si un rezultat al unei optici eficiente. Sigur, asta e valabil la sosea, unde ce te intereseaza e sa vezi petecul de sosea din fata bicicletei. Pentru offroad (ma gandesc ca) cerintele sunt cu totul altele.
  36. Adrian_789

    lasă că îi împrumut eu o electrică și ține pasu cu dvs.
  37. Adrian_789

    Sincer,eu sper că da. Arată foarte bine băiatu ăsta, il tine pe Roglic la +2 minute de vreo 7 etape, un fel de Jonas cu Pogi in TdF
  38. Tolstoievski

    Mda, infinit mai bine ca tata nu se descurca la calculator
  39. gibonu

    In timpul desfasurarii concursului soseau nu mai este domeniu public. Asa cum nici Piata Constitutiei nu mai este piata publica atunci cand acolo are loc un concert. Organizatorii platesc pentru inchrierea (daca asta o fi termenul corect) soselei pe care se desfasoara concursul. Fix la bonul fiscal m-am referit. Ai inteles tot. Care este urmatorul concurs la care vei participa fara sa platesti taxa de inscriere?
  40. Tolstoievski

    Deci ce loc si la ce categorie a iesit? Ori nu s-a tras, fiindca nu era pe bani? (Ma scuzati, dar ironiile oricum nu-s intelese).
  41. mosu cu plete

    nu ma laud dar ceva premii am incasat pana acum. si vreau bani ca premiu nu labageli de vouchere, tricouri, invitati,lubrifianti
  42. Mookyama

    Am citit pe fuga, insa mi-a placut ceea ce ai scris. Asta am mentionat si eu ieri unora, insa viata bate filmul, comunitatea ar lua amploare, cu siguranta intr-o forma mai frumoasa, daca nu s-ar bate cap in cap cu ego-ul omului.
  43. raz_on_bike

    Ati fi mirat de cat de antrenati sunt unii amatori din cei care concureaza pe plaiurile mioritice (si nu o spun in zeflemea). De exemplu, primul amator din lista FRC a sportivilor licentiati (https://federatiadeciclism.ro/sportivi-licentiati/) a obtinut timpul de 2:26:15 si a plecat din SAS-ul 2. Ceea ce inseamna 34,55 km/h. Iar eu pot confirma ca in cel putin doua locuri de pe traseu era la trena si nu la plasa. Bine-nteles, nu inseamna ca toti sunt asa. Dar sunt multi care alearga asa. Despre "bani pentru un astfel de eveniment", trebuie luat in calcul mai mult din context. Stiu ca in general fiecare gandeste doar pentru el, dar totusi Bucurestiul este o comunitate (cunosc contraargumentele la aceasta afirmatie, nu as dori sa le mai prezinte cineva, ca deviem discutia). Si membrii comunitatii trebuie sa faca unele lucruri si pentru comunitate, nu doar pentru ei. In speta, ultimele concursuri adevarate de ciclism s-au desfasurat in Bucuresti in 2017, apoi Primarul General nu a mai aprobat astfel de evenimente deoarece "prin inchiderea strazilor, mai ales in centru, se blocheaza traficul auto". Total fara viziune. In doar trei ani ofensiva "mai putine masini pe strazi in Bucuresti" a capatat amploare si pe fondul populismului ("uite cum luam noi masuri pro-mediu. Votati-ne!") si pe fondul cresterii reala a poluarii in oras. Iar una din masurile potrivite (dupa exemplul altor capitale cu acelasi numar de locuitori sau mai mare) este transportul alternativ, din care bicicleta este unul din mijloace. Iar inchiderea a 40 de strazi si a cel putin tot atatea adiacente a scazut pentru jumatate de zi gradul de poluare locala. Deci da, membrii comunitatii din Bucuresti si-au sacrificat niste bani din buzunar pentru mai putina poluare pentru jumatate de zi. Este un alt punct de vedere. Despre faptul ca un eveniment bine gandit, cu un regulament bine articulat, a fost organizat romaneste la unele capitole, asta este alta treaba. Pana la urma trebuie sa ne dam in petec, ca altfel nu cred ca am mai fi romani. Desi si aici putem gasi o explicatie. Unii au fost suparati ca premiile au mers catre profesionisti. Si, daca citesti regulamentul, au dreptate. Scrie in regulament: - "Competitia este o cursa de sosea... deschisa atat ciclistilor profesionisti (acreditati UCI) cat si riderilor amatori" (fara virgula, ca asa este in regulament); - "categoriile de concurs organizate pentru Amatori, atat pentru Masculin cat si pentru Feminin; sunt urmatoarele: ... The Race... 30 - 39...". Apoi vine premierea: "Câștigătorii cursei The Race – 85 KM la masculin. CATEGORIA 30-39 ANI Locul 1- Eduard Grosu Locul 2 - Serghei Tvetcov Locul 3 – Bidilici Cosmin". Adica, tot conform listei FRC citata mai sus: - UCI ID 100 068 751 59 (categoria UCI - Elite, categoria nationala - Elite); - UCI ID 100 054 970 52 (categoria UCI - Elite, categoria nationala - Elite); - UCI ID 100 555 259 15 (categoria UCI - Master, categoria nationala - Master 1). Si nimeni nu mai intelege nimic. Pai premiile astea nu erau pentru amatori (adica doar Bidilici ar trebui sa fie pe podium din cei trei)? Si generalul pentru Elite? "Pai ca sa intelegi ceva, ia cronica plastica si o citeste. Ahaaa.... demitizarea exhaustiva si introspectional cadoca. Incongr... incongruenta fenomenologica si introspectiv cromatica. Adica l-a cautat pe dracu' si l-a gasit pe tac-su'" - Caragiu dixit. In cazul de fata ia Regulamentul si il citeste. La capitolul "Aplicabilitatea Regulamentului". Aliniatul doi: "Regulile pot fi amendate si modificate in orice moment de catre organizatori". Adica au si anuntat ca s-ar putea sa zica una si sa faca alta. Curat romanesc. Si din acest moment nimeni nu mai trebuie sa fie suparat. Amendarea este simpla: ti-am acordat increderea si banii mei. M-ai inselat. Data viitoare pa. Mi se pare cel mai democratic. Stiu ca azi nu doare, dar mai este doar un an pana data viitoare si trece repede. Totul este sa nu se uite pana atunci. Ca si la asta romanii sunt specialisti.
  44. gibonu

    Vineri, 20.09.2019 Ziua plecarii din Berlin. Cam la ce se poate folosi pista pentru biciclete [atunci cand exista]. Se observa ca gagica de pe bicicleta [obisnuita, nu electrica] este destul de firava si ca nu pedala vreun halterofil. Si cam asta este, vazuta mai de aproape, remorca pe care o tracta. Pare un fel de taraba pentru mancare. In lipsa bicicletei, remorca respectiva ar fi trebuit transformata intr-una care sa poata fi tractata cu masina. Insa existand pista pentru biciclete, nu mai era nevoie de masina. Altfel spus, costuri mai mici, poluare mai putina, aglomeratie mai mica, etc. Masa de pranz din ziua respectiva, rezolvata cu 3,26 Euro la un Penny Market. Pauza la Gara Centrala din Berlin pentru a lasa valiza. Parte dintre revistele despre biciclete la un magazin din gara. Daca am inteles bine, un bat se invarte in interiorul cercului.
  45. Mircea PF

    Veste bună : s-a activat izvorul de la mănăstirea Muntele Rece!
  46. purix

    - În ce lună se nasc agramații? - În luna m-ai. Sent from my SM-G996B using Tapatalk
  47. Tolstoievski

    Comarnic-Azuga, ieri: 7 lei omul, 20 lei bicicleta
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up