Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 01/18/2022 in Posts

  1. paulrad

    A dat cu pow proaspăt de Sus așa că am băgat o focă clasică pe Vf Mogoșa. Asta e furată de la oamenii cu care ne-am întâlnit pe vârf și care au avut vreme să facă o poză la coborâre până m-am mișcat și eu
  2. hayvelo

    Salutare ! Dacă nu se oferă nimeni de peste o jumătate de an, iaca intervin eu, ca să ținem secțiunea vie Desi sînt biciclist de oraș (prin forța lucrurilor, nu din preferință) și vitezist, pe jucăria asta mă dau cînd și cînd cu foarte mare plăcere : KUWAHARA TIGER 1990 (cu niscaiva îmbunătățiri : roți, manete etc.). Din păcate, de peste 1 an nu am mai avut răgazul să o scot la o plimbare de plăcere, așa că vin să mă laud aici cu ea
  3. paulrad

    Același loc, alte condiții.
  4. MaC®

    Un tânăr merge la un înțelept. - Înțeleptule, am dorința de a trăi veșnic. Ce trebuie să fac? - Însoară-te. - Şi apoi? Am să trăiesc veşnic? - Nu, dar o să-ți dispară dorința.
  5. liviu m.

    gibonu, Ai afirmat anterior ca nu ai face o calatorie in Elvetia cu masina. Daca stai si calculezi, autobuzul m-ar fi costa 140E (dus) si trebuia sa-l iau din Timisoara. Am condus 1500km deci cam 90 litri combustibil care m-a costat ceva mai putin decat pretul autobuzului. Pentru 2 persoane chiar ai avea un avantaj serios. Nu stiu cat ar costa cu avionul sau alte mijloace de transport. 27.06.2021 Camping Grund, desteptarea, cort adunat, impachetare, in jur de ora 8 am reusit sa plec, nu inainte de a ma trezii cu o cafea facuta cu o zi inainte. Planul de azi, pe hartie pare foarte simplu as vrea sa ajung in Andermatt prin pasul Grimsel si Furka. Pasul Grimsel a fost deschis pentru circulatie pe 15.05.2021 iar Furka cateva zile mai tarziu. Numai ca pe vreo 57km e o diferenta de nivel de 2200m. Nu imi amintesc sa fi facut o asa diferenta de nivel inainte, intr-o zi… Asa ca ma decid spre Grimsel-Furka am o atractie deosebita spre pasurile acestea doua. Pana pe Grimsel ar fi 26km cu 1500 diferenta de nivel. Camping Grund Am inceput cu o panta usoara dar dupa 2-3km am trecut pe pinionul mare si foaia mica si parca cineva ma tragea inapoi spre camp. Nici bicicleta incarcata cu 4 coburi, apa, mancare nu ma ajuta prea mult. Cu apa nu e o mare problema, cel putin in satele inferioare se gaseste apa la discretie. Imagini de pe drum. Unul cu scula mare. Cred ca e o zona de linistire a apelor venite de la barajele dinspre partea superioara a pasului. Unul din multele tuneluri. Pe langa mine trec o gramada de masini dar cel mai deranjante sunt motocicletele care vin si trec bubuind muntii, parca era o intrecere cine face zgomot mai mare. In special in tunele zgomotul se amplifica la maxim, combinat cu latimea mica a soselei, nici in afara tunelelor latimea soselei fiind prea comoda. Dupa primul tunel, urmatoarele le-am trecut la pas impingand bicicleta. Pauzele lungi si dese nu sunt chiar cheia marilor succese. Curios, roata din fata a inceput sa danseze stanga-dreapta mai ales cand aveam masini in spate sau treceau bubuitorii. A fost aleasa si prost ziua aia de sambata,toti elvetienii s-au napustit in pas. Deci cu chiu cu vai am facut 14km si am ajuns in parcarea de masini Gelmerbahn (Parkplaz Gelmerbahn). In toate parcarile de pe traseu, si in marea majoritate a Elvetiei, sunt semnale de interzis pentru corturi si rulote intre orele 19 si 8 dimineata. In partea de jos a indicatorului e marcata o parcare aflata mai sus spre pas(Parkplaz Gelmerbahn) In Gelmerbach este o parcare unde poti sa lasi masina pentru 20CHF/noapte dar nu gasesti nimic pentru corturi. Tot terenul din jur este inconjurat de garduri cu o banda alba asa ca nu am gasit nici un loc ascuns unde sa-mi pun cortul. Am stat un timp si m-am gandit, chiar daca ajungeam pe Grimsel, urma Furka si nu stiu daca as fi gasit un loc de cort intre pasuri. Cam multe reguli pe aici … n-am vrut sa risc asa ca am decis sa ma intorc InInnertkirchen. Daca as merge prin pasul Susten spre Andermatt ar fi cam 50km cu o diferenta de nivel de 2150m, tot dracu ala e, asa ca pas. Ma intorc in Innertkirchen si ma campez in Campingul Grimselblick. Cost camping: 18CHF dar nu a acceptat card asa ca i-am platit 20E.
  6. liviu m.

    Gibonu, cel albastru este conectorul tata care se cupleaza in prizele din campinguri (in general 230v in Europa) dedicate rulotelor. Am facut o adaptare cu stecherul alb ca sa pot folosi tripla si in alimentare de la o priza normala (am avut cu mine doua incarcatoare, unul pentru telefon, celalalt pentru loadbank) Sunt legate impreuna in paralel, cand introduci adaptorul albastru o sa ai tensiune si pe cel normal (si viceversa). De aceea am pus 2 izolatoare (rosii) sa nu ma electrocutez sau sa fac scurtcircuit Tot la fel si adaptorului albastru i-am pus niste izolatoare pe terminale (nu se vad in poza) Loadbank (baterie externa) cred ca l-am luat prin 2018 din Dubai, in jur de 70 Lei echivalenti. Se gasesc si la noi, nu am link si cred ca sunt chiar putin mai ieftine. 25.06.2021 Toata noaptea a plouat in reprize, temperature a scazut la 15-16 grade. De dimineata s-a oprit putin, dar cand sa-mi incep demontarea cortului, a inceput sa ploua din nou. O zi cam mohorata. Am asteptat cam o ora pana s-a oprit asa ca am reusit sa plec. Dupa un timp am ajuns pe malul lacului Sempachersee, la inceput ascuns de multele proprietati/garduri verzi de pe malul sau. Am mai gasit ici colo cate o pozitie de fotografiat. Am trecut prin Eich si Sempach, tot pe o combinatie de pista de bibiclete si sosea. Inainte de Lucerna am pierdut traseul de biciclete, adica in Rothenburg, in loc sa fac la stanga am continuat drept. Am realizat tarziu si nu mai m-am intors. Zona Lucerna foarte aglomerata, mai gasesti loc si pentru biciclete dar sunt multe masini, abia astept sa ies din oras. O sa revin mai tarziu cu Lucerna la topicul Calatorii fara bicicleta. Am trecut exact prin central Lucernei, dar pana la urma ies din nebuneala aia Pe malul lacului Lucerna,spre camping. Hergiswil, tot pe malul Lacului Lucerna. Dupa un peisaj de vis de pe malul lacului Lucerna, ajung in camping Bachmattli aflat la o mica distanta de Lacul Alpnacher care e in legatura cu Lacul Lucerna printr-un canal scurt. In camping Campare :20.5CHF,inclusiv dus si WiFi.
  7. Salut oameni, Cum zice si titlul o sa pun aici "turele" mele scurte si editate din jungla urbana - Bucuresti. Ssunt un om simplu care vrea doar sa se dea. Atat ca ma dau foate putin si rar ca n-am timp. Aasa ca am zis sa filmez daca tot ma dau asa rar sa-mi fac un jurnal video. Si daca tot editez sa o fac la caterinca - asta e ideea de baza. Clipurile cam toate cred ca vor fi din Bbucuresti. Sper sa va placa, eu le fac pentru si dupa chipul si asemanarea mea, dar cenzurandu-ma am zis sa le fac publice, pentru ca de ce nu? Gen entertainment sa zicem. Primul, facut in graba mare, regulile spun ca trebuie sa il descriu putin, dar daca il descriu ii ia din farmec Sa zicem ca imi place sa ma dau nu chiar pe piste de biciclete https://www.youtube.com/watch?v=SRUk17dHw3g&t=2s&ab_channel=frigider Si al doilea, asta este afara in parc, suna boring dar sper sa nu fie este in stilul primului. https://www.youtube.com/watch?v=mfsbgqmz308&t=62s&ab_channel=frigider Pana acum am 2 clipuri si cu al 3-lea vreau sa le fac rau de ras pe primele 2, daca oi reusi sa il fac (cat uram cersitul .. acum ma gasesc cersind vizualizari/share/subscribe etc. e nevoie de sponsor caci locul unde vreau sa filmez e pe bani etc.) ^^Deci daca vi se pare ok-ish dati va rog macar share. Ma va ajuta sa il fac pe al 3-lea sper. Nu castig niciun leu din asta, sper sa nu fiu banat de aici.
  8. Mircea PF

    De ce alţii pot: https://www.youtube.com/watch?v=Uhx-26GfCBU
  9. 1. Daca acopar o suprafata cu panouri solare, aceasta ramane in umbra si nu se mai incalzeste ca inainte. Energia (calorica) pe care o primea anterior de la soare, este absorbita de panourile solare. Rezulta o suprafata mai rece, care schimba microclimatul local (inclusiv deplasari ale aerului, verticale/orizontale) 2. Daca instalez intr-o zona eoliene, acestea capteaza energia vantului si reduc substantial viteza curentilor locali. Se schimba, deci microclimatul local. Concluzie: energia captata de solare/eoliene si convertita in energie electrica nu se mai regaseste in bilantul energetic local, care dicteaza microclimatul. Sigur e ca nimeni nu se gandeste, deocamdata, la o abordare sistemica, asa cum ar fi normal. E nevoie de observatii asupra modificarilor microclimatului (temperatura, curenti aer, presiune atmosferica, precipitatii), in zonele in care s-au instalat centrale de mare capacitate, solare sau eoliene.
  10. liviu m.

    24.06.2021 N-am facut prea multi purici in Olten. Planul era sa ajung in pasul Grimsel, dar pana acolo e ceva de mers asa ca mi-am propus sa campez pe undeva in zona dupa Lucerna. Deocamdata sunt tot in Olten, a inceput sa ploua zdravan, abia in jurul orei 11 apuc sa prind o pauza sa evadez de acolo. Traseul spre Lucerna e destul de valonat,trec prin multe sate si mici orasele. La inceput urmaresc traseul dupa harta Google pentru biciclete si care e o combinatie intre soseaua nationala si traseele printre multele sate de acolo. Pista de biciclete de pe sosea, pe partea dreapta, e marcata cu linie galbena discontinua si e suficient loc pentru o bicicleta,oricum se vede o grija deosebita a soferilor fata de biciclisti (si nu numai). O fumegatoare langa Oftrigen. Pana la urma iese timid si soarele,dar cu o rezerva substantiala de nori si ploaie. Trec prin Aabur, Oftringen, Wilkon, Dagmersellen. Ceva poze din zona rurala. Wilkon Si un porc roz Bineanteles, netinand telefonul permanent deschis si mergand si orbeste m-am ratacit de 2-3 ori asa ca am bagat 10-15 km in plus la traseu. Pe masura ce ma apropii de Lucerna, incep iar ploile, gasesc insa un camping in apropiere, este vorba de Camping Sursee Waldheim. Ma duc la receptie, nu e nici o problema cu camparea, asa ca platesc 15CHF pentru o noapte. Mai am de asteptat, nu pot sa-mi pun cortul, ploaia nu se mai opreste si e si putin frig. Ma adapostesc intr-o sala de mese cu un frigider si un televizor, asa ca cortul mai poate astepta. Aici imi incarc si telefonul si loadbank-ul. Inainte de a se insera complet, reusesc sa-mi pun cortul, intre un loc de joaca pentru copii si un loc de gratar, acoperit, cu masa si 2 banci.
  11. BodoC

    Iată s-a săvârșit proiectul. https://www.ciclism.ro/forums/topic/5527-coborarea-spre-parterul-blocului-de-25-ori-in-luna-ianuare-2011/
  12. frigider

    atunci are 2 viteze: 1 inainte si 1 inapoi
  13. Danyutz

    Vreme frumoasa, tura pana la Rau Sadului. N-am mai fost de ceva vreme acolo, dar e superba zona. Am facut bicla noua ( e de vanzare btw )
  14. purix

    Un tânăr intră în biserică: - Părinte, vreau să mă spovedesc. - Haide, fiule, ușurează-ți sufletul! - Săptămâna asta, am ajutat o prietenă să monteze un dulap. L-am montat, a început să plouă și ea îmi spune: "Ei, unde să te pornești pe ploaia asta, rămâi!" Am rămas și am futut-o. Câteva zile în urmă, am ajutat-o pe nevasta prietenului meu să lipească tapet. L-am lipit și a început să plouă. Ea îmi spune: "Ei, unde să ieși pe ploaia asta, asteaptă!"... si am futut-o. Dar ieri, îmi ajutam prietenul în garaj să-și repare mașina. Am reparat-o și a început să plouă. El îmi spune: "Unde să pleci prin ploaie, rămâi să bem!" Ne-am îmbătat și l-am futut. Ce să fac, părinte? - Pleacă-n plm de-aici, până nu începe să plouă! Sent from my SM-G996B using Tapatalk
  15. Alecsus

    Ideea e buna daca facea la el in casa, daca murdareste/strica in spatiul comun, nu cred ca iese el pe scara la trafalet din proprie initiativa pe banii lui etc.
  16. frigider

    Creepy rău prima poza . Tare.
  17. frigider

    astea-s din Poiana, nu? jud Brasov
  18. EyesOnly

    Fagaras, pe Platoul Scarisoarei, Poiana Neamtului - Barcaciu - Piciorul Scarisoarei
  19. ZIUA 5. DUMBRAVENI Minunat loc este Pensiunea Kokel. De cum am pasit pe mocheta pufoasa de pe hol am stiut ca o sa avem o sedere foarte placuta si relaxanta. Camera spatioasa, dotata cu absolut tot ce ai nevoie, incusiv cu aparat espresso cu capsule (aveai inclusiv cateva capsule) in caz ca te trezesti atat de diminineata incat nu este inca deschis la restaurant. La baie aveai consumabile de toate felurile, inclusiv periuta si pasta de dinti, aparat de ras si spuma de ras, etc etc. Aveau inclusiv o zona de relaxare sau lucru...in caz ca uitasei sa trimiti vreun email urgent Maimuta am legat-o in curtea pensiunii, era tare bine camulfata acolo in boscheti Am iesit apoi la o mica plimbarica prin oraselul Dumbraveni, cu soarele inca puternic prezent In departare se vedea catedrala armeneasca, cu unul din turnuri "fara palarie" Dupa cativa pasi am gasit un alt unghi in care se vad turnurile atat de le biserica armeneasca cat si de la cea romano-catolica: Cum prima in drum era cea catolica, ne-am apropiat putin sa o vedem si mai de aproape: Imediat ajungem si in piateta centrala a orasului: De aici puteam vedea mai bine biserica armeneasca, ridicata in a doua jumatate a sec XVIII (inceputa in anul 1766, finalizata in anul 1791). Asimetria prezenta acum in partea superioara a fost cauzata de o furtuna puternica de la inceputul sec XX, furtuna care a smuls acoperisul turnului din partea stanga, nerefacut ulterior. "Uitarea" in care lasam mai toate monumentele vechi se simte si se vede si aici: Ne-am mai plimbat un pic pe stradute, cautand pe cat posibil umbra aproape inexistenta: Ne-am rotit un pic pe stradute si ne-am reintors in zona centrala: Urmatoarele poze sunt de la castelul Apafi, aflat chiar langa biserica armeneasca. La fel ca si celelalte cladiri care au ramas in picioare venite din vremuri mai de demult...si aceasta cladire este bineinteles in paragina: O poza cu biserica armeneasca si dintr-o alta perspectiva: Din acest unghi, starea de degradare a castelului Apafi este si mai evidenta: Vis-a-vis de castel, o alta casuta cu personalitate...dar intr-o stare de degradare la fel ca si altele: "Zona comerciala" a orasului, cu 2 magazine Profi si Pepco, contrasteaza teribil cu celelalte cladiri care sunt mancate de timp: Ne-am reintors apoi la cazare pentru ca se facuse deja ora de masa...asa ca am poposit pe terasa Baum, aflata imediat dupa pensiune (au acelasi "stapan", se poate intra in pensiunea Kokel direct de pe terasa). Locul nu numai ca este bike friendly, dar mancarea este absolut delicioasa. Doar meniul are probabil 3-4kg...eu trecusem pe aici si anul trecut si imi ramasese in babgulyas-ul pe care l-am incercat din nou...la fel de delicios si acum. Fiind practic la cazare, am zabovit ceva mai mult pe terasa, acompaniind mancarea cu cateva sticle de bere pana mai tarziu in noapte.
  20. liviu m.

    PREGATIRE Dupa cum am postat si la sectiunea Planuri / Proiecte (primavara, anul trecut), vroiam sa calatoresc cu masina pana in Italia si de acolo, cu bicicleta sa trec in Elvetia peste ceva pasuri importante. Pana la urma am renuntat sa caltoresc spre Italia datorita situatiei incerte cu Covidul, dar si a parcarii masinii in conditii incerte timp de aproximativ o luna, asa ca am cautat ceva transport cu autocarul direct in Elvetia. Singura optiune pe care am gasit-o, nu-mi mai amintesc numele companiei rutiere, care imi permitea si transportul bicicletei pana acolo, ma costa cam 150E si imbarcarea era din Timisoara, de 2 ori pe saptamana. Putin cam complicat, pana la urma am decis cu sotia sa plec eu cu masina noastra (si bineinteles bicicleta) direct in Elvetia, si ea urma sa vina acolo mai tarziu cu avionul. Intre timp m-am decis sa-I dau o sansa bicicletei MTB de 26’, m-am gandit ca e o zona preponderant montana si ar fi mai usor de parcurs. I-am pus 2 aparatori spate-fata, luate de la Carrfour iar rotii din fata i-am adaugat 2 bare de aluminiu pentru fixarea aparatorii. Suporul de coburi fata este proiectat pentru bicicleta de 29’, asa ca i-am facut pentru prinderea partii superioare 2 U-uri din 2 frezoane de 6mm iar jos la imbinarea suspensiei am adaugat 2 placute metalice in forma de L, cu 2 gauri. Din doua corniere de aluminiu am format un prelungitor la portbagajul spate, prinse in partea de jos a portbagajului, pe cornier am fixat 2 chingi de prindere al izoprenului. Portbagajul bicicletei, astfel, a ramas liber sa-l folosesc pentru altceva, plus ca s-a lungit partea din spate pentru a tine mai la distanta eventualele masini. In turele precedente am avut dificultati in unele campuri, neavand prize normale de incarcare, asa ca mi-am confectionat un adaptor pentru prizele speciale din campinguri. Toate componentele le-am luat de la Dedeman si le-am asamblat acasa. Tot pentru tura mi-am cumparat un mic ventilator alimentat de la un loadbank portabil de 30000mA, dar nu prea l-am folosit acolo in Elvetia avand nevoie de un heater si nu de ventilatie. PLECAREA SPRE ELVETIA 22.06.2021 Pana am montat suportul de bicicleta pe portbagajul spate al masinii si bicicleta, a trecut ceva timp si abia pe la 7:00 dimineata am reusit sa plec din Severin. In general drumul a fost destul de linistit, a fost putin aglomerat pana la Lugoj unde am intrat pe autostrada A1, apoi pe langa Timisoara, undeva dupa Arad, am alimentat masina cu motorina si am cumparat si Rovinieta pentru Ungaria, putin peste 10Euro. Bicicleta nu a fugit este tot acolo. La punctual de trecere Nadlac nu era vama, am fost oprit pe partea ungara unde am fost intrebat unde merg si cam aia a fost. Pe langa Budapesta, apoi la vama austriaca s-a format ceva coada dar nu exagerat de multe. Oricum, fiecare era luat la intrebari unde merge, m-a intrebat unde merg, i-am raspuns apoi mi-a cerut adresa de destinatie, s-a saturat sa astepte pana m-am cacait sa caut adresa prin telefon si mi-a zis sa plec. Am cumparat Rovinieta, cam acelasi pret ca si in Ungaria. La granita cu Germania erau ceva vamesi, nu opreau pe nimeni, se mergea la viteza scazuta. Apoi prin Munchen, langa lacul Konstanz trec printr-un tunel unde pierd semnalul GPS de la telefon, pierd si eu traseul, apoi sunt redirectionat pe nu stiu unde, e ora 12 noaptea, parca trec printr-un punct de control dar nu era nimeni. Aici in Elvetia sunt directionat pe autostrada 1 rosu, dar greul a trecut asa ca in jur de 1:30-2 noaptea am ajuns la destinatie in Olten. Rovinieta costa cam 45CHF (aproape de cursul euro)/an, am cumparat-o zilele urmatoare. Ziua urmatoare (23.06.2021)am facut ceva recunoatere la traseul care avea sa ma duca spre Lucerna si m-am plimbat putin prin Aarburg, un mic orasel langa Olten.
  21. pedale

    Ăla din Șveția e mai expresiv, îl imita pe Arnold!
  22. dan tm

    Ala unu cu scula mare are ceva neamuri pe aici, prin zona de aici unde sint mai multe https://destepti.ro/statuia-muncitorului-din-bocsa-bocsa Interesant pasarela aia cu plasa pentru pietoni.
  23. Vyk

    Multumim Pandy pentru logistica si mai ales livrarea personala, foarte apreciata! Pana la urma important e ca a venit cu toate produsele ok pachetul. Imi vine bine bluza si este chiar mai grosuta (cu un pic de fleece), fata de ce aveam eu care era ca un tricou de vara, insa cu maneci.
  24. Un exemplu clasic de eco-extremism. Exista si in RO exemple similare. Intr-o noapte, l-am auzit la Radio Romania Actualitati pe un eco-extremist roman care spunea ca eolienele din Dobrogea afecteaza populatia de harciogi din zona. Iar motivul erau drumurile pietruite de exploatare care deservesc acele eoline si pe care harciogii nu le pot travera pentru ca nu sunt obisnuit cu piatra. Ce mai conteaza ca prin turele pe care le-am facut cu bicicleta prin Doborgea am vazut o gramada de harciogi care travesau soseau asfaltata? In rest, nimic nou. De multe ori acesti eco-extremisti sunt folositi ca masa de manevra, pentru a sustine diverse interese.
  25. Inchei, cu cateva pareri personale: 1. Piata de energie trebuie reformata, pt. ca nu este normal sa pui in conditii de concurenta grupuri energetice care au costuri diferite doar din cauza combust. utilizat si nu ca urmare a performantei tehnice. Si nici sa ai ponderi atat de mari ale tranzactiilor pe PZU (piata pt. ziua urmatoare) in loc de contracte pe termen lung, cu preturi stabile. 2. In actuala situatie, in lipsa unui sistem de acumulare la nivel de sistem energetic, regenerabilele (peste 5000 MW instalati) constituie un factor care penalizeaza: - siguranta sistemului, prin falimentarea si inchiderea grupurilor pe comb. clasic existente, care asigura acum rezerva in lipsa unor investitii noi; - pretul pe care-l plateste consumatorul final pt. energia electrica consumata. 3. In ce priveste automobilele electrice, intai trebuie asigurata productia de energie suplimentara necesara, si apoi dezvoltata aceasta piata. Importul este limitat, deocamdata, de capacitatea interconexiunilor cu tarile vecine. Subliniez ca investitiile in grupuri energetice noi sunt de durata (cativa ani) si implica fonduri foarte mari. Deci strategia/politicile investitionale trebuie sa asigure corelarea productie-consum si sa garanteze siguranta functionarii sistemului, in conditii de costuri rezonabile/suportabile. Mai precis, fantezii temperate si masuri adaptate realitatilor bastinase. Masuri propuse/luate de profesonisti si nu de politicieni habarnisti. Tuturor, numai bine!
  26. frigider

    Visul oricărui livrator modern (glovo Foodpanda etc) 😀 Când le văd așa curate mai ca-mi vine sa pun mana pe cârpă. Noroc ca-mi trece repede.
  27. @Radu 5 Multumesc pentru explicatie. Absorbirea energiei solare de catre panourile solare nu cred ca este tot timpul un lucru rau. Montate pe terase de blocuri sau prin parcari (supraterane) ar mai reduce putin caldura din oras din timpul verii. Iar montate pe flotoare, pe luciul de apa al lacurilor de acumulare, cred ca ar mai reduce putin coeficientul de evaporare al apei. Despre montarea panourilor pe camp, intr-o tara precum RO, am spus deja ca nu pare cel mai bun lucru. Si ca plantarea de padure ar fi cea mai eficienta masura pe termen lung. Ramane de vazut cum influenteaza eolienele microclimatul din zona respectiva. Insa si aici cred ca se poate actiona cu masura (de exemplu sa nu fie instalate pe traseele de migratie ale pasarilor). @bobalex18 1. Carbunele ar trebui sa iasa din discutie, cel putin in RO (se fac pasi in sensul asa, dar cam firavi). Pur si simplu nu se justifica din punct de vedere economic. De poluare nu mai vorbesc. 2. Nuclearul pare o solutie eficienta. Dar produce deseuri care raman radioactive cel putin 1000 de ani (americanii spun ca mai mult). Am mai intrebat aici, dar nu am primit un raspuns: stiinta de azi poate spune cum se vor comporta acele deseruri la anul 500 de depozitate? 3. Hidro, oricat de avansata ar fi, tot depinde de cantitate de apa din lacul de acumulare. Nu discutam despre RO si de tot felul de prostii care se fac pe aici (de la vaca de mult a bugetului de stat pana la parcuri eoliene cumparate de Hidroelectrica). 4. Corect, solar/eolian beneficiaza de scheme de sprijin. Insa si carbunele beneficiaza de acelesi scheme pana la urma. Adica parte din banii tai (si ai nostri) merg in gaura neagra numita carbune. Masina electrica inseamna in primul rand o dezvoltare tehnologica, nu doar prelungitorul scos pe geam. Iar cine are banii necesari sa isi cumpere masina electrica, cu siguranta va mai gasi niste maruntis pentru un sistem de incarcare putin mai sofisticat comparativ cu prelungitorul scos pe geam. In plus, masina electrica este in principal gandita pentru a fi folosita in aglomerari urbane. Ma refer la masinile electrice obisnuite, nu la Porsche Taycan. Comparativ cu pretul benzinei, cam cat insemana 2-2,5 lei per kwh?
  28. Traveller

    Gravel riders be like:
  29. frigider

    ^asa se întâmplă, explici frumos plastic, elastic apoi până dai "reply" aia mai scris 2 inși , mai pe scurt. Mersi oameni de explicații, credeam că știu și eu una alta termeni. Credeam că DH e FS și gata. Dar nu.
  30. frigider

    ai ceva viteze in butuc? din poze pare frig rau parca se vede un cablu ceva sau ma inseala privirea cu zoom?
  31. MaC®

    ezact d-asta m-era frică. aceste poze ne duare la retină. Și trezesc sentimente din zona lu' stânga lu' zero (pe axa x). Plus cuvinte din lexiconul turcesc.
  32. Prin pădurea înghețată bocnă:
  33. paulrad

    Azi probabil a fost o zi bună pt muncă, dar pentru schi a fost perfectă.
  34. haarp

    4437 km si 109.000 m diferenta de nivel. Sper ca anul asta o sa fie mai bine.
  35. Mookyama

    Hop și eu Am mers pe jos aproape jumătate cât am pedalat, ușor peste 1800km, cel mai mult în luna August. Pentru unul cu meserie “de acasă”, zic că e binișor. PR-urile m-au suprins ușor pe 2021, nu mă așteptam la numărul de km parcurși. Am avut un accident urat în luna Iunie, care m-a scos din uz aproape 2 luni, plus una tură Covid, probabil că săream ușor de 5500-6000km. Sent from my iPhone using Tapatalk . Sent from my iPhone using Tapatalk . Sent from my iPhone using Tapatalk
  36. paulrad

    O focă senină pe Vf Mogoșa. Pozele furate de la un coleg de tură.
  37. purix

    Într-un orăşel, un preot care are nevoie să meargă la toaletă intră într-un club, caută WC-ul şi, cum nu-l găseşte, întreabă barmanul: - Mă scuzaţi, unde e toaleta? - Îmi pare rău, părinte, dar nu vă recomand să intraţi acolo. - De ce? - Fiindcă în toaleta bărbaţilor este o statuie cu o femeie goală, iar singurul lucru care acoperă părţile ei intime este o frunză. - E ridicol, chiar credeţi că pot fi ispitit? O să mă uit în cealaltă direcţie! Intră popa la toaletă. În club, muzica şi dansul continuă, dar la un moment dat, se sting luminile. Lumea aplaudă, iar când iese preotul, toţi îl salută veseli. - Nu înţeleg, zice preotul, sărbătoriţi faptul că am intrat la toaletă? - Da, pentru că acum sunteţi de-al nostru! - Mă tem că nu înţeleg. - Vedeţi dv., părinte, de fiecare dată când cineva ridică frunza, luminile se sting... Sent from my SM-G996B using Tapatalk
  38. ZIUA 5. SIGHISOARA- MALANCRAV- DUMBRAVENI. Inca o zi torida de vara, o alta zi in care ne-am lungit dimineata. De fapt, neavand trasee foarte lungi, asta a fost ideea de la bun inceput....sa avem o vacanta in care sa ne si relaxam, sa vedem locuri frumoase dar sa si facem un pic de miscare. Cum ne astepta o zi "lunga" de doar 45km cu un singur obiectiv de vazut - Biserica din Malancrav - am plecat aproape la ora 11 din Sighisoara, dupa un mic dejun indestulator. Ne-am mai antrenat inca o data pe dealul de la iesirea din Sighisoara, apoi dupa inca vreo 5km pe DN, am facut stanga pe drumul spre Malancrav. Trecem repede de Laslea, un satuc saracacios, apoi facem o pauza la umbra, admirand minunata planta Ne continuam apoi drumul serpuind prin marea verde...din pacate foarte putina umbra pentru ziua calduroasa de august. Noroc ca am fost prevazatori si am luat crema pentru protectie solara cu care ne-am uns bine in cam toate zilele (exceptand prima zi cand era cam innorat afara si doar vreo 24-25 grade...si am ajuns la sfarsitul zilei cam ars pe brate). O placere sa pedalezi in 2 pe astfel de drumuri, este liniste asa ca poti discuta cu partenerul de tandem, nu este trafic asa ca atentia o poti aloca in mai mare masura catre ce se intampla si in stanga-dreapta. In continuare nici pic de umbra... Abia aproape de Malancrav gasim un pom care sa faca un pic de umbra la marginea soselei...profitam ca sa mai bem o gura de apa rece. Nu dupa mult timp intram in satul Malancrav: ....si ne oprim direct la biserica fortificata. Dar pana acolo, am intrat in curtea unde era un afis care indica unde poti gasi cheia de la biserica. S-a dovedit a fi de fapt casa parohiala, aici l-am gasit pe preotul din Malancrav, etnic german, de cativa ani buni mutat insa in Romania la Malancrav. Ne-a spus ca o sa gasim biserica descuiata pentru ca fiul sau doar ce a condus alti 2 turisti acolo. Am avut o discutie foarte amicala, omul era interesat de unde venim si unde mergem, ne mai vazuse si in ziua precedenta cand mergeam spre Stejarenii sau Cris. Ce mi-a placut maxim este ca aveai senzatia ca vorbeai cu un om absolut normal, nu avea aerul ala de superioritate pe care il vezi la multi preoti ortodoxi, care iti vorbesc doar prin pilde, dar fara sa ai senzatia ca vorbesti cu un om viu. Am pornit apoi sa vedem si biserica de aici, despre care auzisem multe lucruri interesante (cum ar fi ca este una din putinele care inca pastreaza inauntru niste picturi murale) dar niciodata nu trecusem sa o vizitez. Cum ii sta bine unei biserici fortificate, si cea de aici este pe un mic delusor...asa ca am luat la rand treptele de piatra pana la intrarea in biserica. Iti sare in ochi ca unele trepte au sculptate niste cifre...insemnand numarul casei/ familiei (uneori si anul) celui care a donat respectiva piatra pentru constructia respectivei scari. Biserica mi s-a parut intr-o stare de conservare foarte buna, fata de altele care sunt lasate in paragina. Ridicata in sec XIV, este o bazilica romanica cu trei nave si a purtat pana la Reforma hramul Sfantei Maria. Lacasul adaposteste cea mai mare fresca din Transilvania, datand din sec XIV (cca 1350). Spre deosebire de frescele din alte biserici, frescele din Malancrav nu au fost distruse in timpul Reformei si au ajuns astfel pana in zilele noastre. Pictura murala, in mare parte pe peretele nordic al navei principale, este cel mai bine pastrat ansamblu de pictura linear-narativa gotica din secolul al XIV-le(in sensul ca scenele picturale sunt dispuse pe orizontala in sensul narativ al faptelor din Vechiul sau Noul testament). Orga, inca functionala: Altarul bisericii de la Mălâncrav este singurul altar poliptic transilvănean păstrat intact din perioada catolică, de dinaintea reformei protestante. Pe langa frescele, in interior mai pot fi vazute si cateva scultpuri: Pe exterior biserica este netencuita, ramasa asa dupa renovarea din anii 1900. Dupa iesirea din biserica, am dat o raita si de jur imprejurul Conacului Apafi care este chiar langa biserica: Biserica vazuta de langa conac, un fel de poza in poza: Si un cadru in care se vede atat biserica cat si conacul: Am coborat apoi spre "maimuta", lasata la loc sigur in curtea pre-amabilului preot din Malancrav Altfel, satul Malancrav nu m-a prea impresionat. Avusesem niste idei sa termin una din zile aici, dar vazand totusi satucul nu mi-a parut rau ca am rezervat cazarea in Dumbraveni. Ne-am intors apoi pe acelasi drum spre Laslea, prilej bun sa pedalam in ritm lejer dar fara sa mai facem pauze de poze. Exceptand un mic loc umbros inainte de Laslea, umbra facuta de un mar paduret...in care am vazut si un vasc. De aici am trecut repede peste cei 2km de mers pe DN, am trecut ca acceleratul prin Hoghileag (din pacate cu 2 zile dupa ce fusese festivalul tuberozelor) si ne-am oprit direct la locul unde rezervasem cazarea pentru ziua aceasta, Pensiunea Kokel din Drumbraveni.
  39. majikstone

    Vezi, de aia n-au ce cauta nici franele disc pe bicicletele de sosea
  40. paulrad

    Întotdeauna m-am ferit de ăia cu mtb când am ieșit cu cursiera. Mi se pare că nu-s prea sănătoși în pluton pt că nu ocolesc/semnalizează toate chestiile care pe cursieră te încurcă și în plus pot frâna mult mai repede decât o faci tu cu cursiera 🙃
  41. Traveller

    Da. Am plecat într-o după amiază spre casă, cu prietenii, dinspre palatul brâncovenesc de la Potlogi. Mergeam lejer cu 28 la oră, vorbeam verzi și uscate, iar din când in când ne aduceam aminte să mai și pedalăm.
  42. majikstone

    In lipsa de alte provocari cicliste pentru vara asta (cam toate evenimentele fiind inca anulate din cauza COVID), mi-am propus sa accept provocarea Cinglés du Mont Ventoux: pe scurt, urcarea celor 3 versanti rutieri ai Mont Ventoux in aceeasi zi. Rezumatul ar fi asta: - 145 km, dintre care cam 70 km de catarare, cu 4500m de diferenta de nivel totala si 6.4% panta medie (desi cea mai mare parte din timp panta a fost mult peste 8%, cu kilometri buni la peste 10%) - 8 ore si 43 de minute de pedalat (13 ore si 33 de minute cu tot cu pauze) - 5200 kcal arse - meniul zilei: 7.5l de apa, 5 salt caps din Decathlon, 2 doze de Cola, 2 doze de Fanta, 4 inghetate la cornet, 6 geluri, 6 batoane, 1 cafea, iar la micul dejun de la 04:30 un Red Bull si 100 de grame de caju - o pana facuta (cred) pe prima coborare, lenta si cauzata de un petic aplicat gresit Prima urcare a fost cea dinspre Malaucène (21.2 km, 7.2%), facuta la racoarea diminetii. A doua a fost cea dinspre Bédoin (22.7 km, 7.1%), inceputa pe la ora 10, cand deja erau 30 de grade in vale. In incheiere, cea dinspre Sault (25.7 km, 4.5%), tot intr-o caldura greu de suportat. Si, in incheiere, o poza de la asfintit facuta in seara precedenta. Nu e de la tura, e bonus
  43. Traveller

    București, ora 00.00...
  44. hayvelo

    Salutare ! Pentru reanimarea secțiunii și clătirea ochilor, GT Night Sky 1991 :
  45. frigider

    Mersi man. Se "pierd" niste ore iti dai seama, mie unul nu-mi "pasa" de ele. Doar nevastuicii Se "pierd" multe si cu "scenariul", schita pe muzica etc. Ok nu vorbim de primul clip, ala e filmat si facut in graba Sa vina caldura si mai fac, noi sa fim sanatosi! Ar trebui sa dau cu var acolo, se va vedea ciudat alt undeva si in rest "gri". Nu neg. Am vrut sa fie si putin "huliganism" in clipurile astea, dar nu am vrut sa murdaresc intentionat. O sa revin cu poze cu urmele acoperite. Trebuia sa fac asta de atunci. Nu vreau sa o bag pe aia cu "dar si altii au murdarit" ca nu e de mine, asa mic cum sunt si eu Totusi ma intreb unele urme cum au fost facute - probabil la carat mobila pe scari. Doar copii nu prea sunt pe scara. Ok afara de mine. Poate merita topic nou gen - ghici cine/ce a facut urma asta pe perete Sa mai inveselim putin atmosfera
  46. gibonu

    @Alecsus Asta cred ca este problema lui @frigider si a vecinilor lui, nu a noastra.
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up