Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 11/29/2019 in Posts

  1. Trăim vremuri interesante, în care se schimbă multe, inclusiv felul în care ne planificăm vacanțele. După ce anul trecut ne-am adunat pentru o scurtă dar intensă excursie în secuime, culminînd cu traversarea Cheilor Vîrghișului, pentru 2020 ne-am planificat din timp o întoarcere în valea Hârtibaciului, cel căruia în 2016 de-abia îi zărisem luciul apei intr-una din zile. Văzusem pe 2 roți acea parte a pămîntului săsesc ce se cheamă Haferland, cît și colinele care mărginesc cursul Tîrnavei Mari. Ne-am întors, deci, pentru a vedea o bună parte dintre tîrgurile de pe valea Hârtibaciului și cele ascunse între dealuri, pe cursurile micilor săi afluenți. Cum vremurile sunt cum sunt, @a_mic a acontat un singur loc de cazare, la pensiunea Agramonia din satul Stejărișu, la 11 km de Agnita: https://www.agramonia.com/ Pensiunea aparține lui Iulius Fabini, dacă nu mă înșel nepot al arhitectului Hermann Fabini, cel care a contribuit decisiv la restaurarea patrimoniului architectural săsesc și a publicat, printre altele, și un atlas al bisericilor transilvănene. De aici aveam să întreprindem ture în stea, conform unui obicei deja consacrat. Echipa inițială număra 9 oameni, dar cum @majikstone și @MaC nu ni s-au putut alătura, am rămas 7: @a_mic, Leo (@artistul33), @Bodoc, @fizikant, @iacobdoc, eu și băiatul meu, Mircea. A doua descălecare a noastră în Hârtibaciu a constituit debutul lui într-o tură de o săptămînă. Sîmbătă, 1 august La ora 6 dimineața ieșeam din București, cu răsăritul în dreptul aeroportului. Eu și Mircea eram în mașina lui @Bodoc, în timp ce @a_micul, mergând în tandem cu noi, urma să îl ia pe Leo din Sinaia. Am luat Artistul, am vizitat și cetatea Făgărașului și pe la orele 15 ajungeam în Stejărișu. Pensiunea Agramonia are 2 corpuri de clădire, unul aflat chiar în spatele bisericii fortificate. Iar celălalt, care adăpostește recepția, bucătăria și terasa, e vizavi, de partea cealaltă a pîrîului. Țesătură cu binecunoscuta expresie "Transilvanie, dulce patrie", aflată în sala de mese. Biserica a fost ridicată în secolul al paisprezecelea. O dată cu fortificarea bisericii, care a avut loc în jurul anului 1500, a fost construit în capătul ei vestic un donjon, la fel cum s-au înălțat și altele, tot pe atunci, în satele învecinate. De-a lungul timpului construcția a fost modificată și întreținută, astfel că biserica se află azi în stare bună de conservare. Stejărișu (în dialectul săsesc –sau franconian, dacă vreți - Priusterf, Pristref, în germană Probstdorf, în maghiară Prépostfalva) este un sat care aparține de comuna Iacobeni. Denumirea originară germană Probstdorf înseamnă satul prepozitului (funcție centrală a Bisericii Evanghelice). Numele indică apartenența satului la Prepozitul de Sibiu, fapt atestat încă din 1223, într-un document ce reprezintă prima menționare istorică a localității. După mulți ani, prepozitul a fost desființat și Probstdorf a intrat în jurisdicția Scaunului Cincu în calitate de comună liberă. Din cauza inundațiilor repetate ale pârâului, satul a fost mutat mai departe de albia râului Hârtibaciu. Rumânii noștri nu prea au înțeles cum devine treaba cu denumirea germanică și l-au numit Proștea sau Proști. După război, în timpul vreunei reorganizări administrative a regimului comunist, a revenit la numele de azi. Cum @iacobdoc și @fizikant mai întîrziau, prinși cu treburi, mica tură introductivă, Ziua 0 cum îi zicem noi, a fost comprimată, sub forma unei plimbări spre frontul de dealuri nordic, apoi la întoarcere continuată pe comunalul DC 29 care leagă satul de județeanul de Agnita (DJ 106). Comunalul e impecabil asfaltat, 2.75 km în coborîre ușoară spre valea Hîrtibaciului, în timp ce DJ 106, aflat în lucrări, arată ca după bombardament. La plimbare spre nord, printre pajiști și fînețe. Punct terminus (dacă ne-am fi apucat să împingem în creastă, ajungeam la potecile marcate de pe indicatoarele Colinele Transilvaniei, omniprezente în ținut). La întoarcere am continuat pe asfalt, să le ieșim în întîmpinare prietenilor noștri ardeleni, la intersecția DC/DJ. Odată ajunși toți, ne-am reunit în curte, în jurul lespezii de piatră ce servea drept masa în curte. Primul răsărit de lună peste Stejărișu, pentru noi. Și bicicletele pregătite cu "marca înregistrată" a grupului. Aventura putea să înceapă! Harta plimbării: https://ridewithgps.com/trips/53509070
  2. EyesOnly

    Ziua 4: Hallstatter See - Gößl Grundlsee Dupa ce ne activam de dimineata, pregatim bagajele, lasam corturile la soare sa se usuce si facem o plimbare sa vedem Hallstatt. E o dimineata placuta si deja putin cam calduroasa. In oras e plin de asiatici, peste tot, te calca pur si simplu pe picioare. Ne plimbam, printre asiaticii agitati, prin orasel. Incercam in acelasi timp sa gasim un magazin de articole sportive/outdoor. DIn pacate, nu gasim bete universale cort - solutia gasita acu 2 zile trebuie sa mai functioneze pentru BuGy Ne intoarcem la camping. ne strangem corturile si pornim spre urmatoarea destinatie. Iesim din Obertraun pe acelasi traseu pe care o gafasem acu cateva zilem, cand am venit - "v-am zis eu ca pe aici trebuie sa mergem si nu m-ati crezut" Dupa vreo 13km incepe o urcare brutala. Indicatorul arata o rampa incredibila. Nu cred ca a fost chiar asa, dar pe acolo sigur a fost. Siri injura de mama focului in spate. E momentul in care gasim inca un nivel de categorie a catararilor - categoria a 4a, a 3a, a2a, 1a, speciala si.....nivel de dificultate "bag poola" Trecem la sesiune de push bike, ca altfel nu se poate. Chiar si asa, sub soarele care ne incinge bine, tot greu parcurgem bucata aia relativ scurta. Masinile trec pe langa noi, suntem pe asfalt nu pe pista, ne claxoneaza si ne fac semne de incurajare. Lasand la o parte dificultatea urcarii, peisajele tot frumoase raman. Terminam cu rampele brutale si facem pauza de revigorare. De aici umreaza un fals plat, in usoara coborare. Inainte de Bad Ausee avem parte, din nou, de o scurta urcarre mai dificila. urmata de o urcare lejera dar constanta pana in oras. Traseul si caldura ne-au chinuit desrtul de mult asa ca facem pauza sa mai "ungem lantul" putin Ne ascundem la umbra unei terase si suntem serviti cu zambetul pe buze. Ospatarul chiar schimba cateva cuvnte cu noi, de unde venim si unde mergem. Unii nu au probleme prea mari cu caldura. Pedalam pe malul raului Grundlseer Traun, avem parte si de cateva portiuni cu umbra superba. Dupa vreo 5km de la Bad Ausee, dam de capatul Grundlsee ascuns pitoresc printre munti. Arata superb, mai ca-ti vine sa te opresti si sa ramai acolo - dar noi trebuie sa pedalam pe malul stang pentru a ajung tocmai in celalalt capat. Mai avem vreo 11km pana la destinatie si ne bucuram de fiecare moment, chiar daca pedalam pe drum de masini. Ajungem la Camping Gößl. E super super plin. Desi e amplasat intr-o zona superba, nu ai parte de umbra de niciun fel, nu sunt copaci pe campul pe care e plasat. Planul ar fi sa stam doua nopti aici - sa ne relaxam pe malul Grundlsee, sa ne plimbam cu barcile cu vasle pe Toplitzsee si sa vizitam imprejurimile Kammersee. Intrebam de loc de cort, ni se spune ca e arhiplin si nu au unde sa ne puna. Ni se ofera, pana la urma, doua variante - pe un teren din stanga campingului, teren cam in panta sau pe o portiune plata de pamant in spatele cladirii bucatarie. Incercam ambele variante dar, pe primul loc o cam luau corturile la vale, la al doilea nu era nicio sansa sa le ancoram acolo. Revenim, din pacate, la a 3-a varianta oferita: o singura noapte de cazare, pe un loc unde a doua zi urma sa vina o rulota. Ne adaptam la situatia in care ne aflam, intindem rapid corturile si ne indreptam spre malul lacului. Ne racorim partial la o terasa si apoi incercam apa super calda si curata a lacului. In timp ce ne balacim stabilim ca o sa pregatim cina pe malul lacului. Sigur o sa fie mai bine decat in aglomertia campingului. Ceva mai tarziu ma intorc la cort sa aduc cele necesare pregatirii cinei. Meniul din aceasta seara - niste wursti deliciosi prajiti, orez cu porumb si fasole. Tarziu in seara ne intoarcem cam praf la corturi. O sa dormim neintorsi. Peste noapte se abate peste noi o ploaie cu vant puternic si fulgere. Ies sa strang hainele de pe gardul de langa cort. Adorm cu speranta ca o sa gasim inca un loc de cort si pentru a doua noapte aici.
  3. Niște oameni harnici s-au apucat de treabă și pe la noi. Deocamdată cu marcaje pe traseele frecventate din zonă. Dacă acțiunea stârnește interes și susținere sper să ajungă și la trail building & trail maintenance.
  4. Facut si lui Decathlon cunostinta cu Mãgura ( urcare din Cisnadie )
  5. cafe6am

    De la tura de zilele trecute... nu e din carbon, dar merge bine - nu bate, nu troncane.
  6. purix

    Început de an școlar, într-un liceu din America. Diriginta prezintă clasei un nou coleg: Sakiro Suzuki, din Japonia. Începe ora. DIRIGINTA: – Să vedem cine știe cel mai mult din istoria Americii. Cine a zis: „Libertate sau moarte!”? Tăcere de mormânt în clasă. SUZUKI ridică mâna: – Patrick Henry, 1775, Philadelphia. DIRIGINTA: – Bravo Suzuki! Și cine a zis: „Țara e poporul, de aceea poporul nu poate să moară”? SUZUKI: – Abraham Lincoln, 1863, Washington. DIRIGINTA se uită peste clasă: – Mi-e rușine pentru voi! Suzuki vine din Japonia și știe mai multe despre America decât voi! O VOCE DIN SPATE: – Pupă-mă-n cur, japonez împuțit! DIRIGINTA: – Cine a spus porcăria asta? SUZUKI se ridică și zice: – Generalul McArthur, 1942, la Guadalcanal, și Lee Iacocca, 1982, la ședința acționarilor Chrysler. ALTĂ VOCE: – Îmi vine să vomit! DIRIGINTA strigă: – Cine a fost nemernicul? SUZUKI: – George Bush Sr. către prim-ministrul japonez Tanaka, în timpul unui dineu de lucru, Tokio, 1991. UN ELEV zice: – Să mi-o swgi! DIRIGINTA (crizată): – De ajuns! Cine a fost impertinentul? SUZUKI: – Bill Clinton către Monica Lewinsky, 1997, Washington, Casa Albă, Biroul Oval. ALTA VOCE: – Suzuki e un rahat mare! SUZUKI: – Valentino Rossi, 2002, Brazilia, Superbike GP. Diriginta leșină. În clasă – haos total. Se deschide ușa și intră furios directorul, care spune: – O adunătură de idioți mai mari ca voi n-am văzut în viața mea! SUZUKI: – Klaus Iohannis, către Guvernul PSD, după adoptarea OUG 13, 31 Ianuarie 2017. Sent from my SM-G973F using Tapatalk
  7. Mookyama

    O țigancă la semafor, cu puradelul de gât: - Dă şi matale 10 lei pentru ăsta micu! Omul deschide geamul, îi dă 10 lei, închide geamul și dă să plece. Țiganca ciocăne iar. Omul, nervos: - Da' acuma ce mai vrei ? - Păi ce faci, nu-l iei ?!
  8. P'aci pe baltă și pe la pădure și prin câmp, între Buftea, Gulia, Săbăreni și Chitila. Precum @akebono mai sus, nici eu n-am fost călare pe MTB, dar au fost @BodoC și @a_mic, deci am dispensă. Offroad a fost puțin, vânt a fost din belșug. Mici și bere, exact când și cât trebuia!
  9. purix

    Interviu de angajare: - Vorbiti engleza? - Fluent. - Traduceti "onion rings". - Te suna ceapa.
  10. BodoC

    Vin și eu cu mici completări la capitolul poze, căci la narațiune @Traveller, ca de obicei, face minuni. În prima zi: GPS Poza asta este memorabilă. Aici s-a băut prima bere din tură GPS GPS Satul Merești văzut de la înălme. GP GPS GPS La intrarea in Sânpaul GPS GPS GPS După o călătorie lungă, ajunge @iacobdoc. Mai multe, poate de la el Balconul ăsta nu are gură, că tare ar vrea să ne spună ceva. Bine, nici fund nu are.
  11. MaC®

    Rezumat scurt al acestui topic. Nu e off-topic.
  12. Tolstoievski

    iegzista veat-a dupe munte..
  13. MLADEN

    Am vazut recent multi conducatori auto purtand masti chiar daca sunt singuri in masina... oare poarta si prezervativ chiar daca sunt singuri in pat?
  14. feribotu

    Ziua 1 partea a 2-a. Viscri- Crit- Mesendorf Alimentat fiind cu 1l de combustibil cu cifra octanica de 5%, am zis ca este momentul sa-mi fac curaj sa o iau pe druml spre Bunesti, cel care stiam din tura de acum 2 ani ca era cam praf. Nu mica m-a fost mirarea cand am dat de un drum proaspat asfaltat, numai bun pentru partea a doua a turei. Viscri in vale, pozat de pe scurta urcare de la iesirea din sat: Si daca tot suntem pe topicul asta, inca o poza cu colinele Transilvaniei: Drumul serpuieste miraculos sub ultimele raze de soare: Singurul impediment era un puternic vant de fata, dar si asta parca lucra in favoarea mea, prelungind o zi minunata de pedalat: Pozele facute contra directiei de mers sunt mai luminoase, nefiind contre-jour ca cele de mai sus: Deja se facuse aproape ora 20, iar cum masa se servea doar cel tarziu pana la ora 20:30, am intrat un pic in viteza, fara opriri in Bunesti si Crit. Drumul pustiu de la Crit spre Mesendorf: O placere sa pedalezi pe astfel de drumuri necirculate, intr-un pesaj de vis: Prima zi se termina frumos, la un pahar de vin si un mic foc de tabara, pe terasa din spatele surei: Mai prind un colt de luna pitit dupa cealalta sura (in lucru) Iar apoi merg la odihna, dupa o zi absolut minunata cu timp frumos, peisaje superbe si carari sau drumuri aproape neumblate, numai bune pe timp de pandemie.
  15. Doar câțiva au asimilat conceptul ciclist egal DOPAT, majoritatea locuitorilor țării sunt convinși că ciclist egal SĂRAK!
  16. Danyutz

    Topic vechi, da' e al meu. Am mai terminat o bicla zilele trecute, are si poveste pe pagina ei, da' nu pun link sa nu se considere reclama. E un SSP, facut pe un cadru custom de aluminiu, pe care l-am lasat nevopsit, doar lãcuit. Raport 48 x 19, perfect pentru plimbari si naveta fara batai de cap pe cateva din pantele din SB.
  17. EyesOnly

    In urmarirea Turului Romaniei, pe TF(locuri si poze clasice pe care niciunul dintre voi nu le-a mai vazut pana acum :))))) )
  18. Claudiu Moga

    Protagonist - Pantani Carpaticus, cicloturist roman. Velodromaderul - Bubulina, la a doua expeditie internationala alaturi de stapan. Salutare prieteni! Day 1) Ineu - Bekeschaba. Iata vine ziua de 27 iunie cand ma sui pe Bubulina si o tai spre Dolomiti. Mi s-a facut dor de Alpi si a venit momentul pentru o noua cicloaventura. Pornesc din Ineu cam tarziu pe o canicula mare directia Varsand. La Sintea Mare fac o pauza de hidratare si discut cu niste sateni despre noua mea provocare si despre cum e traiul pe la noi. Inspre Chisineu Cris avem o ciclabila deplorabila. Gasesc o cismea sa-mi astampar setea. Romania rurala este destul de saracacioasa.
  19. Claudiu Moga

    In curand ajung in Skofja Loka, un orasel medieval, o adevarata bijuterie arhitectonica. Pentru a ajunge in centrul istoric am de traversat un pod peste raul Sora. Stau la o terasa, mananc un burek, mai povestesc cu o fata si ulterior campez langa oras in apropierea unor supermarketuri.
  20. Claudiu Moga

    Dupa Latisana ma prinde o torentiala care ma uda tot. Astfel voi face popas la un local langa langa Palazzolo unde se bea un vin adevarat. Petrec o seara agreabila, niste italieni simpatici se baga in seama cu mine si-m fac cinste niste vin. Ulterior sunt lasat sa campez in zona. Day 22) Palazzolo - Volcja Draga Dimineata stau pana pe la ora 10 sa-mi usc boarfele. Azi e 18 iulie, ziua de nastere a prietenului gratie caruia am ajuns din nou in Alpii Italieni. Astfel ca opresc la un local celebru in zona Friuli sa sarbatoresc! La multi ani draga Tibi! Azienda Agricola Zaglia este la mare inaltime avand o vechime considerabila. Sunt in Friuli, patria vinurilor fine, adica in paradis! La vita e bella! Observ si un vechi storcator. Toate-s vechi si noua toate!
  21. gibonu

    Vineri, 31.07.2020 - Malnas Bai - Valea Zalanului si retur pe acelasi traseu 17 km De la Miercurea Ciuc la Malnas Bai am mers cu bicicletele pe masina, iar masina am parcat-o pe strada care mergea spre halta din localitate. Pe o masina din Malnas Bai. Singurul indicator spre Valea Zalanului care exista in Malnas Bai, probabil montat prin grija unui localnic. Drumul este integral pe macadam si incepe cu o urcare. Apoi drumul se domoleste iar pesisajul se deschide. Insa nu pentru mult, pentru ca drumul intra in padure si urca. Nu se vede prea bine in poza, insa panta este destul de accentuata. Alta deschidere. Apoi urmeaza o coborare si apoi plat pana la intrarea in Valea Zalanului. Aici am stat vreo juma' de ora de vorba cu un domn care isi pastea vacile. Nu orice vaci, ci unele de 2000 [doua mii] Euro bucata. Domnul respectiv era fostul primar din Malnas Bai, care s-a saturat de politica si s-a apucat de crescut vaci, fiind furnizor de lapte al unei importante firme de lactate din RO. Tot de la acest domn am aflat multe amanunte interesante despre relatia dintre romani si maghiari si despre viata cotidiana din judetul Covasna. Cel mai tare amanunt: cu cativa ani in urma, pe vremea cand era primar, omologul sau la de Aita Mare [sat de langa Valea Zalanului] a primit o adresa de la Budapesta prin care era anuntat ca un mic pod rutier are deja 100 de ani vechime si ca ar fi necesara repararea lui.
  22. ZIUA 5. Cascada Susara Planul pentru ziua urmatoare era sa facem o rapida drumetie catre Cascada Susara si abia apoi sa pornim la drum catre Podul Bei- Cascada Beusnita- Oravita. La indrumarea gazdei, am gasit usor drumul spre Casca Susara, o drumetie prin padure de cca 30-40 min. Stiind ca sunt niste zone in care ar fi trebuit sa caram bicicletele, am decis sa le legam dar nu chiar la sosea, ci dupa ce am intrat in padure, in ideea ca este putin probabil sa vreun excursionist plecat la drum cu ustensile de taiat antifurturile (3, cu care am legat atat cadrele dar si rotile bicicletelor de un copac). Drumul prin padure nu este deloc greu, fiind accesibil chiar tuturor. Aici se pare ca era intrarea intr-o veche mina romana: Culoarea apei in locurile mai adanci capata irizatii interesante si aici, nu doar la ochiul Beiului: Aici este scurta portiune de chei, in care trebuie sa mergi agatat tinandu-te de cablul metalic ancorat in stanca. Cum apa nu era foarte mare, am parcurs zona fara sa ne udat la incaltari: Aproape de cascada, o salamandra incerca sa se incalzeasca pe o piatra: Dupa cca 40 min de mers foarte relaxat, am ajuns si la cascada Susara. Ne-am bucurat un pic de linistea padurii intrerupta doar de zgomotul caderii apei pe stanci, apoi am facut cale intoarsa, sperand totusi sa gasim bicicletele legate la fel cum le lasaseram.
  23. Traveller

    S-a făcut și înlocuirea asta - mecanicele au fost trase pe dreapta, locul lor a fost luat de o pereche de Magura MT4, cu care viața pare mult mai ușoară. Urmează să le scot la un test. Jurnalul de bord actualizat: https://1drv.ms/x/s!AgyCdPzF0cKvg00upoWqC7_7bEFt?e=XXau0u
  24. Croocodillul

  25. Salutare Ajut gratuit la repararea bicicletelor cu sculele mele profesionale de la Parktool Unior, RockShox, IceToolz, Ztto, Shimano , schwalbe plus multe alte firme de renume. Montat, demontat pinioane, lant, monobloc, pedalier schimbatoare, frane hidraulice etc. ATENTIE!!! Ofer aceste servicii in timpul meu liber. Cei interesati astept sa fiu contactat aici si prin mesaj privat. Rog seriozitate maxima!
  26. Si: - cote lunare la benzina/motorina (cea mai rapida solutie pt. traficul din capitala); - cote lunare la alimente (se evita abuzurile alimentare si toata cohorta de boli aferente); - interzicerea chiuretajelor (se rezolva problema declinului demografic); - program limitat la tv (2 ore) - se reduce dependenta de tv a pensionarilor; - limitarea la minim a stocurilor de medicamente - se reduce, pe cale naturala, aglomeratia din spitale; - partid unic - se elimina deruta alegatorilor zapaciti de oferta electorala excesiv de diversificata. PS Ma duc sa cumpar niste gaz (inca mai am o lampa achizionata in vremurile alea),
  27. gibonu

    @mumus Cu cea mai mare placere. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Sambata, 01.08.2020 Miercurea Ciuc Nu puteam pleca din Miercurea Ciuc fara sa vedem cate ceva din oras si mai ales Muzeul Secuiesc al Ciucului. Cofetaria lui Eduard Novak, localizata pe strada pietonala Sandor Petofi, langa capatul de langa consulatul Ungariei. Interiorul este decorat cu fotografii ale marelui campion iar marfa produsa in cofetarie este excelenta. Monumentul Ostasului Sovietic. Va urma si steaua rosie din varful obeliscului. Placutz trilingv in romana rusa si maghiara. Catedrala ortodoxa Sfantul Nicolae unde am aprins o lumanare pentru inca o tura reusita. Ca sa fie si pentru altele.
  28. Claudiu Moga

    Soseaua este impecabila cu trafic redus, recomandat pentru cicloturism. Pe traseu ma intalnesc cu un ciclist slovean care ma intreaba unde merg. De la Crni Vrh am o lunga coborare pana la Godovic. De aici cotesc la stanga spre Idrja unde opresc sa-mi cumpar ceva de mancare de la un supermarket. E cazul sa fac pauza de masa. O felie de pizza la mercator costa doar 1,19EUR. Urmeaza o catarare draconica spre Ziri cu o rampa medie de 9% cam ca si traseul spre pasul Valcan la noi. Catararea ma stoarce de energie. Efortul fizic este marea mea dragoste. Sunt cel mai fericit cand dau sa ma prapadesc dand la pedale pe infernale rampe care ma invata ca viata e o provocare, o lupta si un dor. Sfarsitul nu-i aici! Baga mare Carpaticus! Dupa mult chin ajung la un izvor sa ma reimprospatez. Se poate manca si ieftin asadar in Occident.
  29. Claudiu Moga

    Intre Longarone si Ponte nelle Alpi am parte de o ciclabila spectaculoasa in linie dreapta. Pista ciclabila este flancata de munti semeti. Pedalatul pe o astfel de pista intr-un asemenea decor nu poate fi decat o placere puternica.
  30. gibonu

    Miercuri, 29.07.2020 - Partea a V-a Livezi Ciuc - viaductul Caracau - Livezi - Nadejdea - Mihaileni - Frumoasa - Sumuleu Ciuc - Miercurea Ciuc 34 km Intarea in satul Livezi este chiar sub viaduct. Indicator din satul Livezi. Intrarea in sat, dinspre Miercurea Ciuc. Ajungem la Nadejdea, unde maistru' foto a fost foarte placut impresionat de pretul berii de la magazinul din centrul satului. Adica 3,10 lei. Peisaj "toscanez" in depresiunea Ciucului, intre Nadejdea si Mihaileni. In Mihaileni am virat stanga, spre Frumoasa. Viaductul, vazut de la iesirea din Mihaileni. In Tinutul Secuiesc inca nu incepuse treieratul. Margine de drum, la 2 km inainte de Frumoasa.
  31. Claudiu Moga

    La un local gasesc niste desene dragute. De asemenea intr-un sat observ multe statui din lemn. Infrastructura turistica este remarcabila. Ador pontoanele.
  32. EyesOnly

    Singurele poze pe care am reusit sa le fac in plimbarea de ieri pana la Paltinis. (pozele pe coborare, fugarit de ploaie din Palti, dar bicicleta regulamentar la poza, cu transmisia spre camera foto :-D)
  33. JDM

    Ii faci cadou lui Chief Grizzly saua mult dorita si promit ca imi cer scuze. Impuscam doi iepuri, tu reusesti sa te faci util si iti peticesti si egoul ranit de catre derbedeul de JDM. Chief Grizzly sa lasi adresa sa stie IonutA unde sa trimita cadoul.
  34. Prima tură mtb după o luuungă perioadă de pauză. Am făcut bicla ca nouă - trecut de la 2x10 (24/36 - 11-36) la 1x12 (30T oval - 11-51) + înlocuit toate consumabilele (mai puțin cauciucurile). Oricum i-am pus gând rău și în toamnă cel mai probabil o schimb cu un full.
  35. Claudiu Moga

    Berea Efes de la magazin costa 5 sau 6TL putin sub 1EUR si e excelenta. In Iskele vizitez si o mica biserica bizantina. Descopar un parc natural generos si voi avea parte de cateva campari reusite in mijlocul naturii. Sunt incantat de cantecul pasarilor iar intr-o noapte ma viziteaza un mamifer. Dupa vreo 5 zile de recreere, decid sa ma intorc in Ciprul grecesc dar nu inainte de a mai vizita o data catedrala Sfantul Nicolas din Famagusta care dateaza din anul 1298.
  36. Este cu munte si bicicleta asta chiar a fost prin muntii aia din fundal:
  37. majikstone

    De ieri, de prin Alsacia:
  38. Claudiu Moga

    Ma prinde noaptea si voi dormi langa o benzinarie intr-o casa dezafectata aproape de orasul Serik. Day 40) Serik - Side - Alanya Intre Side si Alanya s-au dezvoltat statiuni somptuoase cu hoteluri opulente. In apropiere de Alanya il intalnesc pe Pegasus. Pe vremuri am avut o bicicleta Pegas cu care am pedalat pana la 18 ani cand am reusit sa fac rost de primul MTB rudimentar din viata mea. Colegii mei de liceu radeau de mine cand ma vedeau pe Pegas si ma faceau nebun cand spuneam ca voi face turul tarii pe bicicleta. De mic copil visam sa calatoresc pe bicicleta. Acum la maturitate pot spune ca bicicleta mi-a oferit cele mai intense satisfactii. Ajung in Alanya si vizitez portul turistic in care sunt multe ambarcatiuni extravagante.
  39. Claudiu Moga

    Multumesc Gibonu de informatii! Si eu sunt fascinat de Turcia si abia astept sa revin, poate la anul! Este vorba de opera arhitectului Sinan cel Mare. Fac o pauza sa mananc o prajitura apoi ma plimb pe pietonala din centru si ajutat de niste turci reusesc sa gasesc magazinul de unde reusesc sa-mi achizitionez o frontala mult mai slaba decat cea de firma pierduta la Sibiu. In acest oras surprind deja cultura si arhitectura musulmana atat de diferita de cea europeana.
  40. @Trevizes Daca vorbim despre fapte si cifre, ai putea oferi niste statistici oficiale furnizate de o entitate neutra (adica nu masina de propaganda PCR) care sa ateste afirmatiile tale? Ca discursul ceaușist l-am auzit deja cam toti (direct sau transmis din generatie in generatie). Pana una-alta, primele iteratii ale Daciei 1300 erau in cel mai bun caz la fel de proaste ca modelul Renault pe care l-au copiat, iar pana la finalul anilor 80 Renault a scos pe piata nenumarate modele net superioare calitativ, in timp ce Dacia a reusit performanta sa produca un model din ce in ce mai prost. Motorul pe benzina K4M de 1.6 din Scenicul meu a fost conceput undeva pe la finalul anilor 80 si e considerat inca printre cele mai fiabile produse de Renault, in timp ce Dacia inca nu auzise de injectoare sau catalizator. Dar da, in tari bananiere in care si in ziua de astazi populatia se confrunta cu epidemii si foamete, Daciile erau foarte apreciate.
  41. purix

    Scrisoare din armată Dragă mamă și tată, Mă simt foarte bine aici! Sper că și vouă acasă, lui Gheorghe, Ion, Petru, Lenuța, Florica și Ana, vă merge la fel de bine. Spuneți-le lui Gheorghe și Ion că în armată este minunat și să se înroleze și ei neapărat, înainte să se ocupe toate locurile. La început mi-a fost mai greu, fiindcă trebuia să stau în pat până la ora 6, dar m-am obișnuit. Mai spuneți-le lui Gheorghe și Ion că nu trebuie să-și facă decât lor patul și încă câteva fleacuri înainte de micul dejun. Nu tu muncă în grajd, hrănit de animale, tăiat lemne, făcut focul. Micul dejun este mai ciudat: sunt tot felul de sucuri, chifle, dulceață, müsli, dar niciun cartof, carne, șuncă, cârnați și varză, așa cum mâncăm noi acasă. Dar poți să le mănânci porția unor orășeni care beau doar cafea. Nu mă miră că orășenii nu pot merge așa repede și departe. După un marș de câteva ore, au bășici la picioare și se întorc în unitate cu camionul. Și nu au mers decât cum ar fi la noi de acasă la poștă. Peisajul este frumos, dar din păcate foarte plat. Acum o să râdă Gheorghe și Ion: am primit laude pentru tragere la țintă! Nici nu știu de ce. Cercul negru din centru este mult mai mare decât un cap de șoarece și nici măcar nu se mișcă. Și nici nu trage înapoi, ca frații Tudosă de peste deal. Unde mai pui că trebuie să te întinzi comod pe o saltea și să aștepți până trag și ceilalți (o veșnicie). Cel mai mult îmi plac antrenamentele de luptă corp la corp. Dar trebuie mare atenție la orășeni, că se rup repede. Doar cu Ionuț am probleme, l-am pus jos doar o singură dată. Cred că din cauză că eu am 1,80 m și 80 kg, iar el 2 m și 130 kg. Oricum, este mult mai ușor ca acasă când scapă taurul nostru la vaci și trebuie să-l bag înapoi în grajd. Vă îmbrățișez cu drag, Fiica voastră, Maria Sent from my SM-G973F using Tapatalk
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up