Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 12/24/2017 in all areas

  1. 14 points
    Ieri la mănăstirea Muntele Rece din munții Gilăului:
  2. 13 points
    Bucurându-mă de apusul de soare pe Râtu Penii, la câteva pedale de Cluj.
  3. 12 points
  4. 11 points
    Salut. Ma numesc Gigi si toata viata mea am condus numai BMW-uri. Acu cateva zile am lovit din greseala ceva in stanga volanului si de atunci imi apare in bord un bec verde cu o sageata pe el si se aude un zgomot de clic-clac. Ii grav? Ce sa fac? Multumesc. Continuare: Am fost la reprezentanta. S-au uitat toti, de la mecanici pana la director, si nimeni nu stie ce-i aia. Noroc in nea Ion, portarul. A vazut multa lume adunata in jurul masinii mele si a venit sa vada ce se intampla. I-am povestit ce am patit si a zis ca ma rezolva el. Am ras, el merge cu bicicleta... n-are cum sa se priceapa la masini. A bagat capul pe geam, a apasat ceva pe acolo si problema a disparut. Sunt extrem de fericit. L-am intrebat care era defectul, dar el doar mi-a zambit si a plecat. Al naibi biciclisti astia, se cred tare destepti!
  5. 11 points
  6. 10 points
    Lacul Morii Lacul Mihăilești Lacul Herăstrău
  7. 9 points
    Să mă laud și io, că la 62 de ani nu se știe cât mai pot: 4650 km, 68.662 m ascensiune, majoritatea offroad, pe dealurile din jurul Clujului și în Apuseni.
  8. 8 points
    Marti, 19.09.2017 - Partea a III-a Coborarea nu dureaza foarte mult si de termina la un far. Langa far mai era o casa a deserventului, geamurile erau deschise si o masina era parcata in poarta. Suficiente motive cat sa cer niste apa. Adica sa umplu sticla pe care o aveam cu apa de la cismea. Insa grecul de acolo nici nu a vrut sa auda de umplut sticla de la cismea si mi-a dat, gratis, o sticla de apa rece direct din frigider. Frumos din partea lui. Un cactus. Poteca continua si in curand ajunge la nivelul marii. Daca nu ma insel, drept in fata se vede o bucata din Grecia continentala iar aici este insula Evia. Pe langa mare. Mica localitate Geroplina. La fel ca si anul trecut, am savurat momentul in care am lasat bocancii pe plaja si am facut o baie [desi cam pietroasa plaja pentru gustul meu]. Detalii despre traseu: http://www.pilionwalks.com/english/walks/11a. Aghia Kyriaki.eng.pdf Si despre restul traseelor din Pelion: http://www.pilionwalks.com/english/walks/engwalksstart.html# La Agia Kyriaki am ajuns exact in momentul in care autobuzul care venea de la Trikeri facea manevrele de intoarcere intr-un spatiu destul de mic. Nava rapida care face lagatura intre Volos si arhipelagul Sporadelor. O nava oarecum similara, de productie sovietica daca nu ma insel, face legatura intre Tulcea si Sulina. Cina din seara respectiva a fost intr-o carciuma de pe malul marii din Agia Kyriaki. Anuntul in mai multe limbi existent de cativa ani in Grecia din care rezulta ca in lipsa bonului fiscal clientul nu este obligat sa plateasca. Treaba a inceput cu o salata greaceasca si a continuat cu o portie de scoici cu orez. Delicios. Plus o retsina Chryssanthi. Din partea proprietarului grec nu a fost nicio problema sa stam cu Jerry pe terasa carciumii. A fost mai dificil cand vreuna dintre multele pisici din zona se apropia de masa, insa ne-am descurcat. Bucata de montagne russe pe drumul de intoarcere spre cazare.
  9. 8 points
    7400 pe cursiera //9300 ciclocros si 5300// pe ploi, zapada, uragane Total 22.000 km [cel mai bun an de cand ma dau ]
  10. 7 points
    Și ce dacă-i aer polar, vânt năpraznic și zoaie pe drum? https://photos.google.com/share/AF1QipND5epxj9HaFEvRdh974epGHTLdHMTVVXio1_4C1vybYzqKFRyIhjRnk7TV1idMIA?key=LWdFNWJLTEJhd2V4cWNUZ0x3TWR0WmtEbXhlaHdB
  11. 7 points
  12. 6 points
    Ești în mașină, ai doi copii pe bancheta din spate și te oprește Poliția Rutieră. Ce faci? Oprești sau mergi mai departe? De frica Politiei Rutiere parintii au inceput sa scoata din luneta semnele cu "baby on board"
  13. 6 points
    Mi-a ajuns si mie ieri bicla, o Verenti Substance Sora de la Wiggle. Am avut timp doar sa o montez si,cum afara ploua, sa dau doua pedale prin casa scarii . Bicla e asta: http://www.wiggle.co.uk/verenti-substance-sora-2017-adventure-road-bike-navy-52c/ . Am comandat-o vineri si a ajuns joi dupa amiaza, conform estimarii initiale a celor de la DHL. Am primit in pachet inbusuri, cheie de pedale, stopuri,clopotel, ochi de pisica, pedale si un bilet scris de mana, in romana "Am adaugat cateva accesorii, succes cu noua bicicleta" Cum e prima bicla cu ghidon "de cursiera" probabil ca o sa imi ia ceva timp pana sa ma obisnuiesc cu pozitia si sa o reglez corespunzator. Am oarece emotii ca am ales marimea buna dar pare sa fie in regula, sper ca maine sa am timp de reglaje.
  14. 6 points
    Tu Mărie, așa ceață-i afară de-a trebuit să ies în ogradă să-ntorc cânele, că lătra cu fața la perete!
  15. 6 points
    Am profitat și azi de încălzirea globală. Pasul Gutin, 7* C. O privire spre Creasta Cocoșului și Munții Rodnei câtă vreme am mai pus o bluză pe mine pentru coborâre.
  16. 6 points
    Salutare si La multi ani !!! pentru anul nou si pentru Sf.Ion. Revin acum si cu ultima parte a excursiei noastre desi aceasta am facut-o cu trenul. Din Beauvais am luat bilete de tren pana la Versailles de la aparatele de bilete pentru ca de la ghiseu nu puteau sa ne dea decat pana in Paris si de acolo sa luam pentru legatura cu Versailles. Am intrebat de ce la aparate ne dau bilete pentru tot drumul dar operatoarea nu a crezut ca putem lua asa. Ideea e ca a doua zi am descoperit ca nu mergea nici trenul din Beauvais din cauza unor lucrari dar ne-au pus la dispozitie niste autocare pana la gara din Meru de unde am luat trenul pana in Paris.Complicat, nu? Nu chiar, a fost destul de simplu dar a existat tracasarea intre gara si satie dar au fost foarte apropiate. Autocarul a mers pana in Meru exact prin satele in care oprea trenul si a fost totul in timp util pentru a prinde continuarea din Meru. In Paris am luat trenul din gara Austerlitz, dar aici era smecheria, trebuia sa ne validam biletele luate de la automat, la un ghiseu unde bineinteles ca era coada, asa ca am alergat si am luat trenul in ultimile minute. In graba noastra nu am mai taxat biletele la intrarea pe peron si bineinteles ca a fost printre singurele dati in care a venit si controlul. Din cate trenuri am fost doar in 2 sau 3 a venit controlul acesta fiind unul din ele (la intoarcere nu a mai venit) asa ca a trebuit sa dam din maini pana au inteles ca nu eram de rea vointa. Ne-a ajutat si faptul ca cele din Beauvais le taxasem si le-am aratat toate biletele adica si cele de intors asa ca pana la urma s-au lasat dar ne-au atras atentia ca putea sa ne coste. Am ajuns si la Versailles si ce sa vezi: lume ca la balci , desi era o zi mohorata si pana sa intram a inceput sa si ploua, lumea tot venea cu zecile. Am avut bilet cu prioritate dar e o teapa pentru ca cel putin cand am fost noi coada nu era la bilete ci la controlul de securitate unde nu era pe prioritati. Am stat cam 30-45 de minute (cred) la coada apoi am intrat. Tocmai bine ca incepuse sa ploua zdravan si batea si vantul. Aici se vede un pic din coada de la intrare. Ce o fi asta ?; o lustra daca nu v-ati dat seama. Sala oglinzilor. Apoi am iesit afara, mai bine mai stateam inauntru. Casa lui Marie Atoinette sau micul Trianon. Marele Trianon. Aici facea Apolo baie. Templul iubirii. Ce sa mai vorbim, este imens. Pe noi ne-a plouat la inceput de ne-a facut fleasca si pana am terminat ziua eram uscati chiar si la picioare. Este de vizitat, noi ne-am pierdut efectiv la un moment dat pentru ca erau niste poteci blocate de lucrari si a trebuit sa iesim cu gps-ul . Fantanile pornesc intre anumite ore si sunt foarte multe. Apoi din nou tren, metrou, tren, autocar si am ajuns in Beauvais pe seara . Ultima zi si cea de pleacare. Am avut avionul pe la 7 seara asa ca am avut timp suficient sa ajungem la aeroport si sa impachetam bicicletele, chiar pre mult timp. Am plecat de la gazde pe la 10:30 si eram la aeroport pana in 12 asta pentru ca ne-am oprit pe drum pentru un ultim ecler. La aeroport. Dupa operatiune. Aici e povestea cu bicicletele. Dupa ce am stat cateva ore bune in aeroport si ne-au vazut cam toti de la birourile de imbarcare ce facem, cand am ajuns sa stam la coada pentru check-in a venit cineva de la Blue Air sa ne spuna ca nu sunt ambalate corect, adica nu au carton pe ele. M-am cam enervat si am avut o discutie cu un domn care tot imi spunea ca la Blue nu merg asa bicicletele. Dupa cateva minute bune de incertitudine in care a vorbit la telefon cu nu stiu cine, ala tot ii spunea ca e ok dar el nu voia sa-si asume responsabilitatea (am mai inteles si eu cate ceva) pana la urma a plecat si ne-a lasat in aer cam 10 min. dupa care a venit a vorbit cu cel de la desk si ne-au lasat sa ne imbarcam. Cel de la desk chiar a facut ceva poze cu bicicletele pe banda si apoi pa. Ghidoanele erau puse pe cadru , aici erau montate la loc. Gata de un nou drum. Cam astia au fost km facuti si cam asta a fost povestea noastra din anul care a trecut deja. Sper sa fie de folos cuiva pe viitor . O zi buna.
  17. 6 points
  18. 5 points
    https://www.facebook.com/ce
  19. 5 points
    Amfiteatrul părăsit dintre Tineretului și Văcărești Lacul și parcul Tineretului, într-o plimbare de Sf. Ion, cu copilul, pe biciclete. Piațeta din capătul aleii Suter, unde se află Carol Park Hotel, locul care altădată era cel mai înalt punct din București. Casa Poporului e în stînga, pe fundal. Coborîrea din piațetă spre Parcul Carol se face prin străduța Xenofon, cea cu scări.
  20. 5 points
  21. 5 points
    Bicicleta cu care am facut 2 tururi cicloturistice in Spania. In iunie-iulie2016 si iunie-iulie 2017. Bicicleta este Vortrieb echipata cu un butuc Shimano Alfine 11. Portbagaj Tubus si coburi Vaude Aqua Plus.
  22. 5 points
    Marti, 19.09.2017 Spre extremitatea sudica a peninsulei Pelion. Margine de drum. Curand ajungem la Agia Kyriaki. La intrare exista o parcare gratuita unde turistii sunt rugati sa-si lase vehiculele doarece in localitate nu sunt locuri de parcare. In inteligenta mea nemarginita, am ignorat respectivul indicator. Nu aveam nevoie de parcare in localitate, insa aveam nevoie sa ajung in celalalt capat al satului, in locul in care incepea un traseu prin plantatiile de maslini. N-am mers foarte mult pentru ca drumul s-a ingustat si era intr-o mica panta, suficient cat sa ma convinga sa intorc. In rest n-a fost nicio problema, doar ca am pierdut vreo 20 de minute. Agia Kyriaki vazut din parcarea de la intrare. Vase pescaresti. Ne apropiem de intrarea in sat. Pe aici m-am convins ca nu are rost sa mai continui cu masina [desi grecii nu aveau nicio problema sa treaca cu masinile pe aici]. Oriunde se poate desena un steag. O fereastra alb-albastra. Pisica. Un loc pentru reparat amabarcatiuni. Micul golf in care este situat satul Agia Kyriaki. Sedinta foto.
  23. 5 points
    Luni, 18.09.2017 Plaja Marathias, cea pe care ne-am petrecut ultima zi in Pelion in 2016. Atunci era cam innourat, acum nici urma de nori. Apa cristal. Si Jerry s-a simtit bine. Anul asta carciuma de pe plaja era deschisa. Mancarea nu arata prea apetisant, insa a fost delicioasa. Poate la gustul bun al mancarii a contribuit si faptul ca aproape statem cu picioarele in apa. Insula Prasouda, pe care anul trecut am vizitat-o cu caiacul. Din pacate pentru mine, anul asta am lasat caiacul acasa.
  24. 4 points
    Eu o țin rezemată de fotoliu. De suportul acela mi-e teamă că o să-mi zgârie parchetul specialized.
  25. 4 points
    Degeaba ai suport daca n-ai portofelul asta: https://www.specialized.com/ro/ro/s-wallet-slim/p/134247?color=219647-134247 Rupi inima vânzătoarelor din autogara Q7! Exact, in Sibiu exista o autogara cu acest nume (lângă stadion)...
  26. 4 points
    Am fost tot timpul... N-ai stat tu să baleiezi/bănănăiești p-aici să vezi cum șade treaba. E plin de persoane cu humor. Mai fin sau mai grosier, pentru toate gusturile.
  27. 4 points
    Cheile Zărneștilor, mult mai cunoscute ca Prăpastiile Zărneștilor, reprezintă o rezervație naturală de tip geologic situată în județul Brașov, pe teritoriul administrativ al comunei Moieciu. Aria naturală se află în extremitatea sudică a județului Brașov (aproape de limita teritorială cu județul Argeș), pe teritoriul vestic al satului Măgura, în imediata apropiere a drumului județean (DJ 112G) care leagă orașul Zărnești de localitatea Peștera. Rezervația naturală cu o suprafață de 109,80 ha, a fost declarată arie protejată prin Legea Nr.5 din 6 martie 2000 (privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului național - Secțiunea a III-a - zone protejate) și este inclusă în Parcul Național Piatra Craiului. Aria protejată reprezintă o zonă naturală de interes geologic, floristic, faunistic și peisagistic cu formațiuni de tip chei (cu versanți împăduriți și multă vegetație) străbătute de valea Râului Mare, care în unele locuri dispare în calcarele trecătorii, ca apoi să apară din nou la ieșirea din chei. Acces: - dinspre capătul de N-E, venind de la Zărnești, pe DJ 112G, care pierde asfaltul la intrarea în PN Piatra Craiului. - dinspre capătul de S-V, venind dinspre Moieciu (via satul Peștera - șaua Joaca) sau Dâmbovicioara (via Șirnea), traseele intersectându-se în punctul La Table. Descriere: Intrarea propriu zisă dinspre Zărnești se face după depășirea cu 1 km a cabanei Gura Râului, traseul fiind încă practicabil auto. Ulterior se ajunge la o ramificație: în stînga urcă drumul auto forestier spre Măgura, înainte continuă traseele de picior și bicicletă. Locul este marcat, pe dreapta, de Fîntîna lui Botorog. De aici pornește, pe versantul nordic, poteca de picior spre Cabana Curmătura. Traseul prin Prăpăstii este reprezentat de un drum pietros, care urcă 350 de metri de-a lungul a 4.5 km. La ieșire prin capătul de S-V, peisajul se deschide și dezvăluie panorama asupra crestei Pietrei Craiului. Acces auto: - DN 73A, Râșnov - Zărnești, continuat cu DJ 112G - DN 73 (E574) - Câmpulung - Moieciu de Jos - Bran - Brașov Acces feroviar: - linia Brașov - Zărnești, deservită de operatorul privat Regio Călători (fost Regiotrans): https://regiocalatori.ro/wp-content/uploads/2017/12/Brasov-Zarnesti.pdf Surse: http://muntii-nostri.ro/?s=zarnesti https://ro.wikipedia.org/wiki/Cheile_Zărneștilor http://www.montaniarzi.ro/cheile-zarnestilor-prapastiile/
  28. 4 points
    @vis-a-vis N-am apucat sa scriu in topicul dedicat...dar daca iti doresti suficient de mult...
  29. 4 points
    Azi am reusit sas ies in sfarsit la o tura pe sosea, asa ca am avut timp sa vad cum functioneaza si partea de harti si mapping a Wahoo Elemnt Bolt. Pentru inceput, trasele le-am adaugat de pe RideWithGPS. Mai exact, o data ce am configurat aplicatia de pe mobil astfel incat sa sincronizeze traseele de pe RideWithGPS, acestea au fost toate incarcate pe GPS, iar in momentul in care se creeaza un traseu nou pe RideWithGPS, acesta se sincronizeaza automat in momentul in care GPS-ul are conexiune la Internet (via WiFi). Traseele sunt incarcate corect, cu tot cu informatiile de altitudine (la Edge 500 trebuia sa le trec prin convertorul celor de la GPSies ca sa preia si informatiile de altitudine). Din punctul asta de vedere, pe Bolt e parfum, practic n-ai mai nimic de facut ca sa incarci un traseu nou. O data iesit "in natura", harta si traseul sunt vizibile pe ecran intr-un mod foarte lizibil si intuitiv. Traseul e marcat cu o banda cu sageti orientate in sensul in care te deplasezi, in cazul in care te si duci si te si intorci pe acelasi drum se vede doar traseul pe care urmezi sa il faci imediat (in sensul corect), iar traseul pe care ai mers deja e marcat cu o linie groasa si plina. Altfel, diferitele drumuri se vad pe harta cu diverse latimi si tipuri de marcaj, in functie de importanta lor, astfel ca hartile sunt foarte intuitiv de folosit. In momentul in care iesi de pe traseu, aparatul face galagie, iar banda de leduri incepe sa clipeasca frenetic, dar nu sunt afisate altfel de mesaje cat timp nu se vizualizeaza pagina cu harta. De mentionat ca am folosit navigatia fara modul turn-by-turn (cu mesaje text cu privire la intersectii), editand traseul in RideWithGPS astfel incat sa nu aiba mesajele respective (Edit / Clear all cues). Cam asa arata harta intr-o zona destul de imbârligată, se poate vedea pe unde am trecut, iar traseul intre timp il dezactivasem pentru ca am decis sa o iau pe alt traseu decat cel planificat. (bulele de pe ecran sunt din cauza ca am adaugat eu in graba un film de protectie pe ecran) Inca nu am incercat sa folosesc functia de route builder a aplicatiei de mobil (care teoretic functioneaza cam ca Google Maps, doar ca trimite pe GPS traseul). Altfel, in 3 ore de utilizare la o temperatura de 3 grade Celsius, cu butonat ocazional pentru a alterna intre pagini, senzori ANT+ conectati, banda de leduri pusa sa afiseze zona de puls, dar fara telefonul mobil conectat la aparat prin Bluetooth, nivelul bateriei a scazut de la 100% la 80%. Extrapoland, o durata de viata a bateriei de 15 ore ar trebui foarte usor de atins, in special daca se dezactiveaza si banda de leduri. Informatiile referitoare la altitudine si panta sunt corecte si coincid cu ce imi afisa Edge 500 cand era calibrat corect. De mentionat ca la Bolt nu am gasit nicaieri optiunea de a seta puncte cu altitudine cunoscuta, aspect destul de important la Edge 500, dar presupun ca isi calibreaza automat altitudinea pe baza informatiilor din harti. Altfel, ca sa nu se creada ca fac reclama, o sa mentionez si niste aspecte negative: banda de leduri nu e tocmai vizibila in lumina exterioara, chiar si cand e innorat afara... presupun ca in soare puternic va deveni cvasi-inutila, dar macar pe trainer se vede bine butoanele se apasa cam greu cu manusi groase, de iarna, dar cu putin exercitiu se poate dobandi tehnica corecta device-ul mi-a calculat cadenta medie tinand cont si de perioadele in care nu pedalam, ceea ce e enervant, dar probabil ca trebuie sa modific ceva in setari sau sa adaug alt camp in loc de Average Cadence; pe Strava si Golden Cheetah cadenta medie a aparut ca fiind cea care ignora zonele de cadenta zero calculul instantaneu al pantei e destul de "oscilant", de exemplu pe o panta de 8% constant oscila undeva intre 7 si 9% destul de aleator; probabil ca exista pe undeva un camp cu panta medie calculata pe ultimii 50-100-200m, o sa vad ce gasesc
  30. 4 points
    Joi, 21.09.2017 Ultima zi in pensinsula Pelion. Prima oprire a fost pe o plaja fara nume [nu era marcata pe harta] din zona de sud a peninsulei [coasta vestica]. La nivelul apei. Diferite nuante de albastru. Dupa cateva ore petrecute pe plaja am taiat-o spre satul Trikeri. Un ac de par. Pe fundal, parte din coasta vestica a peninsulei. Insula Peleo Trikeri. Alt ac de par. Un vas se indrepta spre Sporade.
  31. 4 points
    Ha! Ieri am fost și eu la Dedeman (nu mai fusesem demult) și m-a amuzat anunțul. Chiar mă gândeam că un rebel mai simpatic ar putea să taie cu un marker cuvântul "bicicleta" și să scrie lângă "grijile"
  32. 4 points
  33. 4 points
    Începe să-mi placă iarna tot mai mult
  34. 4 points
    Când vremea-i incertă și gerul (Bobotezei de pildă) e de +8 grade, puteți trage de coadă lacul Tarnița (chiar și cu cursiere - recomandare pentru @Sherlock): https://photos.google.com/share/AF1QipNsfpOV6PoPEna7iAhYuBQkY_VKq8WMKl9Ry3GKaY8sOysPefWfZUkk5-vNfPlTbg?key=N3lLLTBwd0pjMk5IR0VaRTZ3S1U1NmVuZlAtbC13
  35. 4 points
    Cateva fotografii si de la mine. 1. Transfagarasan. 2. Canalul Dunare - Marea Neagra, monumentul de la Straja. 3. Dunarea la Bazias. 4. Calea ferata Oravita - Anina. 5. Judetul Caras-Severin, DN 57B, intre Petnic si Prigor. 6. Canalul Poarta Alba - Midia Navodari Monumentul memorial de la Poarta Alba. Din pacate pentru noi, unul dintre putinele monumente din RO ridicate in memoria celor care s-au opus comunismului.
  36. 4 points
    Nu. Sudul Pelionului mi s-a parut mai neumblat, mai nepopulat si fara prea multe facilitati de cazare. Nici nu prea parea ca situatia asta s-ar schimbat prea curand. --------------------------------------------------------------------------------------------------------- Marti, 19.09.2017 - Partea a II-a Urmeaza traseul prin plantatia de maslini si pe malul marii. Harta traseului [culoare verde]. Intrarea in traseul din drumul asfaltat. Incepe urcarea. Apar si maslinii. Afara era foarte cald, asa ca prietena mea si cu Jerry au abandonat urcarea si s-au intors in Agia Kyriaki iar eu am continuat singur alergarea. Asta pare un vas pentru stocat apa. Iar asta pare un locas al comenzilor pompei de apa. Urcarea continua. Satul Trikeri vazut de la distanta [urmeaza zilele urmatoare]. Soseaua Trikeri - Agia Kyriaki. Incepe coborarea spre mare.
  37. 4 points
    Salut, Meri crismas si La multi ani! Atentionare (rezultata dupa ce am aspectat ce a iesit): luati-va floricele si o bere, o sa aveti nevoie @akebono imi pare rau de ce citesc despre genunchiul tau. O sa iti spun in cateva cuvinte cum a fost cu al meu, poate te ajuta ceva. Atentie, povestesc asa cum le-am aflat si eu, pentru ca la sfarsit vei vedea ca a fost altceva decat la inceput: Am executat o "triada nefasta" la piciorul stang (LIA rupt, ligament colateral intern rupt, menisc rupt), la schi, in 6 februarie. Ultima coborare, inainte de a pleca acasa. Doctorul de la partie (Bansko, Bulgaria) mi-a imobilizat piciorul si m-a trimis acasa. Pentru ca sunt viteaz, a doua zi mi-am dat jos atela si am sofat pana la Bucuresti (de fapt a trebuit sa fiu viteaz, ca altfel masina nu mergea singura...). In urmatoare saptamana am fost la trei doctori si am facut si un RMN. Toti cei trei doctori au avut recomandare de operatie. Ba mai mult, unul m-am programat peste doua zile la operatie. Era medic sportiv. Ma rog, inca este. Consulturile au fost exact cum ai spus tu (facut piciorul ghem, testul sertarului...) si concluzia clara: operatie. Dar numai pentru LIA si menisc, deoarece ligamentul colateral intern s-a vazut clar ca era doar extrem de intins. Doi doctori au avut disponibil si RMN-ul, care, in opinia lor le-a confirmat decizia. In opinia lor, deoarece doctorul care interpretase RMN-ul a scris negru pe alb: "LIA desirat". Atunci era clar: in stanga os si insertia ligamentului, in dreapta os si insertia ligamentului iar intre ele nimic. Trei oameni au vazut asa: doi doctori si moa. Unul nu: cel care a interpretat RMN-ul. In economia finala a accidentarii m-am ales si cu ceva bun dupa aceasta saptamana: o luna cu piciorul imobilizat. Care a condus la revenirea la forma initiala a ligamentului colateral. Pauza publicitara. Acu-i momentul de WC, luat alta bere, verificat facebook. Revenim imediat Singura mea problema era ca in acel an ma inscrisesem la Paris-Roubaix pentru amatori, dupa o nehotarare de cinci ani. Si cursa era pe 11.04. Deci ideea de operatie nu-mi suradea. Drept pentru care, la inceputul lui martie, m-am dus la o doctorita pentru recuperare. Si cucoana aceasta mi-a spus "te fac sa alergi cursa, dar dupa aia promiti ca te operezi, deoarece te vei simti asa de bine cu piciorul ca nu vei mai vrea sa te operezi". Si m-am apucat de recuperare. 20 de sedinte de fizio-kineto-terapie, a 2,5 - 3 ore zilnic. Am inceput cu diversi curenti electrici pe muschi si exerciti usoare. De exemplu, in fata spalierului atingeam cu virful piciorului fiecare treapta. Am vrut sa fiu erou si m-am repezit la a treia treapta si cucoana mi-a spus: "parca vroiati cu bicicleta... pai atunci faceti ce va zic eu. prima treapta". Si asa catinel, am ajuns la a cincea treapta. Intr-un final, am ajuns la bicicleta stationara, dupa doua saptamani de curenti, masaj, si altfel de exercitii. Cu bicicleta a fost simplu. Cu saua sus, pentru a nu indoi piciorul. Si cinci minute. Apoi am crescut progresiv si am si coborat saua. Dupa patru saptamani de curenti si exercitii, cucoana a zis: "gata, puteti alerga, dar atentie sa nu cadeti. Ne vedem dupa cursa. Si ar fi mai bine sa ploua, o sa aveti genunchiul mai relaxat". In gandul meu: "cucoana 52 km pe pavate cu ploaie, doar o minune ma salveaza de cazatura". Am alergat cursa, nu am cazut si m-am intors la doctorita. Zice: "cum e?". "Bine, parca n-am nimic". "Io v-am zis. Sus pe masa". Mi-a facut piciorul ghem, a tras si intins de el si mi-a recomandat sa ma operez in septembrie, ca sa fie mai racoare cand o sa stau in pat. Pana atunci mi-a mai recomandat sa fac exercitii pentru intarirea musculaturii de deasupra si de sub genunchi, ca sa-mi fie mai usor la recuperarea de dupa operatie. Ca urmare, toata vara am alergat 4300 km. Ultima pauza publicatara. Stiti voi bbt (baie, bere, telefon). Va asteptam sa reveniti In toamna m-am prezentat la doctor, pentru operatie. Si pentru ca paranoia functioneaza, m-am dus la unul din primavara si la un altul (la inceput si astuia i-am aratat RMN-ul din primavara si mi-a spus ca-i LIA rupt). Si am facut si un RMN. Si acum vine faza tare: ambii doctori, dupa ce m-au consultat "manual" fara sa se uite la RMN-ul din toamna, au decis ca genunchiul nu este de operat. Si motivul a fost clar: genunchiul se comporta ca un genunchi normal. Dupa care s-au uitat pe RMN. Iar acolo, intre insertiile explicite de ligament pe os din stanga si dreapta imaginii se vedea frumos un firicel, cam cu jumatate de grosime fata de un LIA normal, despre care au spus ca este noul meu ligament. Singura explicatie gasita a fost ca la "desirarea" ligamentului acesta s-a lungit si s-a pozitionat (nefast) intre planurile de RMN, de aceea nu a fost vazut. De ei, ca doctorul care a interpretat RMN-ul a spus "desirat" si nu "rupt". Concluzie: operatie pentru LIA nu, ca am jumate de LIA acolo si ar trebui taiat, operatie pentru colateral nu ca a revenit la loc, operatie pentru menisc, nu ca nu se comporta ca unul rupt. Sa ma mai duc la consultatii daca am probleme cu el. Si gata cu sporturile care necesita pivotari (deci inclusiv schi). Unul din doctori mi-a recomandat sa merg cu pedale platforma si nu cu SPD. Ce s-a intamplat de atunci: schi nu (am incercat, dar genunchiul a protestat la primul viraj. L-am intrebat pe unul din doctori despre o orteza care se prinde de genunchi si de clapar si mi-a spus: "da, e buna, nu o sa strigati la fel de tare de durere cand se duce genunchiul..."), greutati nu (cand le ridic si calc pe piciorul stang simt; ca urmare, cumparaturi mai multe plase cu mai putine-n ele), trebuie sa nu rasucesc piciorul necontrolat si nici sa nu-l pliez sub 90 grade la voia intamplarii. Dar bicicleta da. Doar sosea, mtb nu. Cred ca din povestea asta (proiectata pentru cateva cuvinte, iti inchipui cum era daca imi propuneam sa o spun de-a fir a par...) trebuie sa iei in calcul ca recuperarea sa o faci sub recomandarile unui doctor. Fizioterapia este formidabila. De fapt iti lucreaza muschii cand tu nu poti. Dar iti da doar o mana de ajutor. Mai sunt exercitiile, care trebuie luate gradual, deoarece prea puternice pot afecta ce este lezat deja. Si apoi in mod constant bicicleta. Dupa operatie, de la cap. Iti tin pumnii. Succes! P.S. Fie-mea zice ca ar fi interesant sa documentezi recuperarea dinainte si dupa operatie (tipuri de exercitii, dificultate, progrese obtinute), pentru ca sigur va mai citi un accidentat aceste postari.
  38. 3 points
    =sarcasm sau =pamflet. Cum vă place, vorba lu Șekspir. Hai măi băieți că nu e așa grav. Ne vedem la o bere în Piața Mare din Sibiu, iar ospătarul ne aduce berea pe o tavă făcută din 4 suporturi de roată spate, gravate Specialized. Și gata. Chill out!
  39. 3 points
    Poate interesează pe cineva: am văzut azi la Decathlon (in Cluj) cursiera CARBON Triban 900 (cea mai înaltă serie), profil aero, echipare 105, roti Aksium la neverosimilul preț de 4000 lei. Redus de la 7000. Dacă as căuta așa ceva, sincer n-aș sta prea mult pe gânduri.
  40. 3 points
    Vineri, 22.09.2017 Ziua plecarii, cu regret, din peninsula Pelion. Inainte de plecare ne-am oprit la biserica Sfantul Andrei, pe langa care trecem in fiecare zi in drum spre cazare. Ultima baie. Pretul apei plate sub cel din RO. Pentru final, inca un exemplu despre cat de lenesi sunt grecii. Bucata de autostrada Volos - Salonic acum este acum completa iar cireasa de pe tort sunt niste tuneluri. Primul tunel are 1,9 km lungime. Al doilea tunel are 6 km lungime. Al treilea tunel are 2,8 km lungime. Aşadar, dupa un calcul simplu rezulta ca grecii au reuşit să construiască (în total) 10,7 km de tunel de autostradă. Iar Bucurestiul nu are nici macar o centura continua decenta. Pentru ca inca mai exista romani care sustin ca centura Salonicului nu este deloc semnalizata si ca ratacirea este inevitabila. Cam asta a fost. Daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.
  41. 3 points
  42. 3 points
    Sa o "calaresti" sanatos pe multe mii de km Micile detalii care fac marea diferenta!
  43. 3 points
    Joi, 21.09.2017 - Partea a III-a Din Trikeri am taiat-o cu masina spre Agia Kyriaki. De pe drum. Bucata de "montagne russe" vazuta pe lumina. Probabil ferryboat-ul care venea din Sporade. O troita de pe margine drumului. Cina din seara respectiva, in aceiasi carciuma in care am fost cu doua zile inainte. Grecul, chelner si patron in acelasi timp, s-a bucurat sa ne vada si am stat vreo juma' de ora de vorba. Ne-a povestit omu' multe lucruri interesante, cum ar fi ca in sudul Pelionului se mai intampla ca iarna temperatura sa coboare uneori sub zero grade iar rezultatul este ca se sparg tevile de canalizare care sunt montate pe exteriorul cladirilor. Si Jerry s-a inteles bine cu acel grec, deoarece l-a lasat sa-l mangaie, ceea ce nu prea face cu alti oameni. Conflicul cu pisicile de la carciuma a continuat, insa deja eram obisnuiti. Cel mai tare a fost ca omul ne-a considerat prietenii lui, drept pentru care nu ne-a lasat sa plecam pana nu ne-a dat cadou o sticla de vin. Frumos din partea lui. Inca n-am baut-o.
  44. 3 points
  45. 3 points
    Vand roata fata, folosita ocazional, ca noua!
  46. 3 points
    @akebono Ridici o problema importanta. Incep sa cred ca, uneori, ca sa faci sport ar trebui sa ai reteta.
  47. 3 points
    Incearca urmatoarea revelatie: In ziua respectiva probabil cateva sute de biciclisti au murit ca urmare a unei coliziuni cu un autoturism, la fel si in ziua precedenta si in cea ulterioara... Dar tie ti-a pasat* doar de ala... ... nobody cares 'til someone famous dies... * - merg pe presupunerea ca intradevar ti-a chiar pasat si nu ai postat doar de dragul sa te vezi postand, cum faci deobicei.
  48. 3 points
    Eu am adunat anul asta pe sosea 4.430 km si 48.217m de ascensiune cu o medie de 24.6 km/h si 151 bpm. Si inca niste varfuri montane de legenda (Galibier, Agnel si Izoard). La astia se mai adauga usor peste 550 km "virtuali" facuti pe trainer (de prin octombrie incoace), deci ar fi al doilea sezon consecutiv in care reusesc sa ating borna 5000.
  49. 3 points
  50. 3 points
    Ma decid sa petrec putin, fiind sfarsitul expeditiei si gasind aici berea mea preferata Timisoreana nepasteurizata la halba asa ca voi sta sa chefuiesc iar Liviu pleaca spre Ineu singur. Noaptea voi dormi la cort in localitatea Cuvin. Day 34, la Ghioroc Dimineata cand ma scol ma decid sa ma intorc la Plaja Ghioroc unde ma relaxez inca o zi, probabil ultima din acest sezon. Day 35, Ghioroc - Tarnova, 30km, iar de aici 15km cu 2 masini pana la Ineu Ma simt bine si sparg toti banii si voi dormi la cort langa plaja Ghioroc. Dimineata urmatoare observ ca mi-am pierdut ciclocomputerul, adidasii, manusile de ciclism si mi-am rupt ochelarii. Halal sa-mi fie! In buzunar mai am doar 13 lei pe care imi cumpar 2 litri de must din Masca. Mi-este rau, am o stare de voma. La iesire din Tarnova fac o noua explozie la roata spate dar am noroc ca opreste un baiat care se ofera sa ma transporte pana la Chier si-mi da si 2 lei sa-mi cumpar o apa de 0,5l. De aici vor veni parintii dupa mine cu masina sa duca victima acasa. Cea mai mare bucurie este reintalnirea cu cei dragi in special cu catelusa Candy de care mi-a fost dor nespus. Asa s-a terminat asadar ultima tura notabila a subsemnatului! Va doresc tuturor Craciun Fericit si un nou an inspirat si mai imbelsugat! La Multi Ani!
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00