Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 09/24/2017 in all areas

  1. 11 points
    Din ~2300km făcuți cu cursiera, 1800, dacă nu mai mult, i-am făcut pe drumul ăsta. Ziceți voi, cum să te saturi?!
  2. 11 points
  3. 11 points
    Baia Mare - Câmpia Tineretului & Muzeul de etnografie Pe Vf. Pietricica Vf Igniș sub ceață Spre vârf. Panoramă de pe Vf. Igniș Stațiunea Izvoare (părăsită) Lacul de acumulare al orașului
  4. 11 points
    Inca 2 poze de pe dune. In aceasta excursie de o zi am fost fara bagajele mari dupa noi, acestea au ramas la gazde . Cea de a 3-ia zi a fost si ziua de transfer catre Nantes de unde urma sa pornim pe Valea Loarei. Din nou caldura mare inca de dimineata noi plecand in jur de ora 10. Cam astea au fost conditiile de cazare la prima gazda airbnb. Pregateam bagajele. Rola de folie cu bule am carato cu noi tot drumul fiindca era foarte usoara si nu ne incurca prea mult Prima oprire dupa plecare, prima boulangerie (aveau sa fie multe). Am avut trenul spre Nantes pe la ora 17 asa ca am avut ceva timp sa dam o tura de Bordeaux. Din nou nu cred ca viteza maxima a fost de 57km/h dar nici nu afost motivul pt care am dat drumul la Strava . Am mers cu aplicatia pentru a reface mai tarziu traseul si eventual pentru a vedea numarul de km facuti. Am avut de gand sa mergem la Parc de l'Ermitage Sainte-Catherine dar Google maps ne-a dus pe niste stradute foarte abrupte iar apoi la foarte multe trepte pe care trebuia sa le urcam cu bicicletele incarcate asa ca am renuntat si ne-am indreptat din nou spre centru. Pana la acest parc am trecut peste Pontd'Aquitaine care este destul de abrupt. Garonne (nu bautura ca aia e cu 2 de r) Pe pod. Si dupa el. De pe celalat pod: Pont Jacques Chaban Delmas. Intre cele 4 turnuri este o platforma care se ridica pentru a face loc vaparelor de croaziera, noi am vazut si un semn care indica ora pana la care se pote trece peste el dar nu am inteles ce era cu acel semn decat pana mai tarziu. Am putut admira pe afara si https://www.tripadvisor.com/Attraction_Review-g187079-d10200972-Reviews-La_Cite_du_Vin-Bordeaux_Gironde_Nouvelle_Aquitaine.html Apoi am ajuns pe faleza plina de restaurante si magazine. Pauza de hidratare , afara cred erau peste 40 de grade. Pe asa ceva am petrecut cam 10 ani din viata (nu pe biciclete). Am avut nevoie si de ceva umbra asa ca am gasit ce cautam. Cat am stat la umbra a plecat si vaporul. Am plecat si noi mai departe si am ajuns la Apoi am mers la gara unde aveam biletele deja cumparate de acasa care au costat 64 E cu tot cu biciclete cu intercity. Problema mare a fost ca am nimerit intr-un vagon unde nu mergea aerul conditionat si ne coceam la propriu. Conductorii au rezolvat problema lasandu-ne sa mergem in alt vagon unde era aer conditionat. Noi aveam bicicletele si bagajele aranjate asa ca am mers cate unul in acel vagon. Erau doar cateva locuri pentru biciclete (cred ca 10) in tot trenul asa ca rebuie facuta rezervare. Si pentru ca era asa caldura, trenul a avut cativa km in care de abia mergea asa ca am ajuns in Nantes pe la 11 seara in loc de 10. Pe drum am dat telefon la camping sa ma asigur ca putem campa peste noapte chiar daca ajungem asa tarziu, si ni s-a spus ca nu e nici o problema. Catre camping am avut inca 10 km si am ajuns pe la ora 12 noaptea dar dupa cum am spus nu a fost o problema cu administratorii ci poate doar cu alti cicloturisti care ne-au atras atentia ca tragem de prea multe ori fermoarul la cort si ei nu pot sa se odihneasca. Traseul pana la camping-belleriviere.com, unde am mers primii km pe langa Loara. Parcarea peste noapte. Dupa ce ne-am instalat, dus si la somn.
  5. 10 points
  6. 10 points
  7. 10 points
    Ora de varf in Olanda.
  8. 10 points
    La 1 noiembrie 1871 consorțiul austriac Offenheim, ce fusese subcontractat de statul român, livra spre inaugurare calea ferată secundară Verești - Leorda - Botoșani. Azi ea este cunoscută sub indicativul 511. Botoșani este stație terminus, cei 44 km legând reședința de județ de magistrala principală 500 (București Nord - Ploiești Sud - Buzău - Bacău - Roman - Suceava - Vicșani - ieșire spre Ucraina). Linia 511 e de mai mulți ani căzută în desuet, neîntreținută și cu trafic de călători în scădere. M-am plimbat de mai multe ori pe ea, dar niciodată în miezul zilei, deci nu prea am avut ocazia să surprind instantanee de pe ea. Mi s-a oferit ocazia anul ăsta, pe 7 iulie. În stația Verești am ajuns cu IR 12389 care a plecat din București la 6.15 dimineața și a ajuns la 12.54. El și-a continuat drumul spre Suceava, eu am rămas pe linia 4 a gării. Clădirea gării Verești: Privire către Suceava, adică înspre NV. Peisaj cu călători obosiți și Sulzer: Peste un sfert de oră și-a făcut apariția o altă locomotivă diesel, tractând un singur vagon: personalul 5564 către Botoșani, venind de la Suceava gol. Ne-am urcat, eram vreo 15 călători. La 13.17 se pleacă spre SE, iar trenul virează stânga 120 de grade, către NNV. Satul Bursuceni. Exista și o haltă omonimă, acum desființată. După trecerea la nivel cu DN 29 (Botoșani - Suceava) și a podului peste Siret, se ajunge în halta Bucecea. Canton: Gara, în care s-au urcat mai mulți muncitori și au coborât vreo 2-3 studenți. Bucecea e oraș, numără puțin peste 4000 de locuitori, iar gara e situată la extremitatea lui sudică. Ieșirea din Bucecea marchează începutul porțiunii celei mai frumoase a liniei, care șerpuiește printre dealuri. Undeva în apropierea fostei halte Belcea. Calea ferată ajunge în imediata apropiere a drumului județean DJ 291, împreună cu care se îndreaptă spre Leorda (CF dispusă în stânga șoselei). Chiar înainte de intrarea în Leorda, drumul traversează CF la nivel. O porțiune de terasament proaspăt refăcută. Nu știu dacă asta a adus ridicarea vitezei maxime de circulație, care între Bucecea și Leorda e de 30 km/h. Gara Leorda, nod feroviar (bifurcație către Botoșani, spre est, și către Dorohoi, spre nord - linia 512 - acum necirculată). Prin Leorda trec zilnic 12 trenuri (8 trenuri Regio care leagă Verești de Botoșani, plus 4 IR de Bucuresti). Secția 512 spre Dorohoi a fost închiriată până anul trecut de Regiotrans, care între timp s-a retras. Trecere la nivel cu un drum comunal. Se observă aceeași restricție de viteză menționată mai devreme. Majoritatea călătorilor au coborât în Leorda, vagonul (foarte curat și bine întreținut, de altfel) a rămas aproape gol. După Leorda, linia continuă parcursul sinuos și cotește spre SE, lasă ipoteștiul în dreapta (la vest) și intră în Botoșani prin nord. Se vede gara Botoșani. Locomotiva amărâtă care ne-a tractat până aici: Ultima imagine este a fațadei gării Botoșani, peste care au trecut mai bine de 10 ani până să fie renovată (din 2003 o tot știu cu schelele pe ea). Clădirea gării a fost proiectată de inginerul botoșănean Elie Radu, cel care a lăsat o moștenire substanțială României (drumuri, poduri, clădiri de gări și alte stabilimente civile, precum Primăria Bucureștiului de pe Bd. Elisabeta). Linia ferată 511 rămâne una dintre liniile cele mai vechi din România, într-un decor pitoresc, însă traficul tot mai redus și nepăsarea au afectat-o drastic. Dacă aveți ocazia să o parcurgeți cu trenul, sau să treceți prin apropierea ei cu bicicleta (cazul ideal), faceți-o, că e o mică bucată de istorie, numai bună de explorat în tihnă.
  9. 10 points
    Maramureș Balloon Festival 2017
  10. 10 points
    Azi o tură pe drumuri noi. Am scurtat un pic traseul, voiam mai mult offroad, dar am cam rămas fără soare pe cer.
  11. 9 points
    ziua 7 , prima parte : Din nou foarte valurit dar parca au fost un pic de nori si soarele nu sa simtit atat de puternic . Dimineata ca de obicei pe la 9 am luat-o din loc . Prima oprire a fost castelul din Saumur chateau-saumur.com . Am ajuns prea devreme asa ca am avut timp de o cafea chiar la poarta castelului pana la castel e ceva de urcat bicicletele au fost legate la poarta de intrare in castel intr-un loc special , dar nepazit . Oricum am lasat toate bagajele pe bicleta si am luat doar ce era de o valuare mai mare si bineinteles actele cautatorii de diamante este frumos inauntru dar mai impresionant este pe afara Dupa ce am vizitat ce era de vizitat am plecat si nu prea departe am gasit o bere de abatie asa ca ... piste de biciclete apoi intram intro zona foarte interesanta , casele trogloditilor http://uk.france.fr/en/information/troglodyte-sites unde fac baie trogloditii si locul de unde beau ziua asta a fost lunga cu o multime de locuri de vizitat asa ca a trebuit sa plecam mai departe va urma
  12. 9 points
    ziua 6 , Strava nu a mers in aceasta zi dar am avut cam 75 km. A fost cea mai grea zi fiind si mai multi km dar in special fiind foarte cald . A inceput si terenul sa fie mai valurit , plus peste 35 de grade afara , plus bagaje , ce sa mai vorbim a fost o zi grea Am inceput ca de obicei in jurul ore 9 prima parte a drumului fiind aceeasi cu cea care am facut-o spre Anger , pe langa linia de tren arhitectura locala foarte multi fluturi in zona si sunt oameni care stau sa le faca si poze de parca nu au mai vazut fluturi pentru o clipa am crezut ca suntem in Olanada irigatii se vede ca sunt fericit ? 2 Rue de l'Arcade, 49250 Saint-Mathurin-sur-Loire, France un luc bun de luat masa . 12 E de persoana , aperitiv , fel principal , desert si un pahar de vin pe pod in Saint-Mathurin-sur-Loire dupa atata mancare e mai greu la deal caldura mare in Saint-Rémy-la-Varenne in Saumur , la o inghetata am campat la saumur-camping.com , cam 15 E pentru 2 persoane , aici am intalnit o gramada de batrani nordici care vizitau zona in special cu biciclete electrice si toti foloseau prizele sa-si incarce bateriile asa ca greu am gasit si noi o priza sa putem incarca accumulatorii de la camere . dupa ce ne-am instalat am iesit la o tura de recunoastere intrucat castelul era deja inchis metoda de parcare sau de expozitie castelul din Saumur pe care l-am vizitat a 2-a zi inapoi la camping , manacat din ce am cumparat de prin oras si la somn
  13. 9 points
  14. 8 points
    Hirschgruben Alm la 1564 m altitudineDincolo de muntii inzapeziti e Carintia.
  15. 8 points
    salut , Ziua 4 -a . Am ajuns la camping cu bine si am dormit prima noapte la cort . A fost ok si ne-am sculat pe la 8 ( ultimii dintre cicloturisti ). am luat micul dejun cu ce cumparasem in ziua precedenta . ca fapt divers , luasem o branza Brie care daca deschideam sacosa in care era pusa ameteam tot trenul dar care sa dovedit a fi foarte buna la mic dejun . Inca din prima zi am decis , datorita caldurii sa dormim fara supratenda la cort si a fost o decizie buna . branza buna Dupa ce ne-am dezmeticit am lasat bagajele la camping intr-o magazie inchisa si am plecat la un rapid tur al orasului Nantes Château des ducs de Bretagne ( https://en.wikipedia.org/wiki/Château_des_ducs_de_Bretagne ) Cathedral Of St. Peter and St. Paul pisica in Nantes si elefant copii asteptau sa fie stropiti de apa care iesea prin tompa Machines de l'île ( lesmachines-nantes.fr ) apoi ne-am intors la camping ( camping-belleriviere.com ) am luat bagajele , dupa ce am mancat o inghetata am pornit pe drumul la care am visat drumuri in general cu asfalt dar mai erau si bucati nepavate la un momentdat am avut si prima pana ( tocmai eu ) dar a fost si singura ( la mine ) asta a fost drumul pana la urmatorul camping din program camping-babins.fr care cred ca afost si cel mai ieftin , cam 10E . Verdeata multa , toalete cu compost , apa calda si posibilitatea servirii mesei chiar si seara . Toate campingurile in care am stat si chiar si gazdele airbnb le recomand ,in ideea unei vizite in zona . bineinteles ca dupa o sticla de vin vedeam iarba mai verde .
  16. 8 points
    Anul acesta am avut a doua participare la L'eroica Gaiole din Italia. Fata de anul trecut acum am fost cu un grup de 10 entuziasti ai fenomenului ciclistic vintage din Romania. Atmosfera din weekend cand sunt undeva la 7000-8000 de oamenii si bicicletele lor este greu de descris. Am atasat imagini din ziua cursei. Am reusit sa indeplinesc cu succes cei 46 de km alaturi de 5 membri ai grupului iar ceilati au facut cursa de 115 km si 209 km. Cursa de 46km are o diferenta de nivel de 700 m, cea de 115 are 2400 m diferenta de nivel si cea de 209 km are 3251 m diferenta de nivel. Pentru unii este importanta dificultatea traseului ar pentru ceilalti este importanta frumusetea peisajelor si experienta de a pedala alaturi de oamenii de pe tot mapamondul. Pe langa cursa este de vizitat casa L'eroica unde se afla o coletie importanta de biciclete dar si targul de piese, accesorii si biciclete, targ ce este raspandit prin tot centrul satului Gaiole. Cu siguranta anul urmator o sa reprezinte inca o experienta de neuitat. Bicicleta care m-a purtat pe "route bianchi" este Stefanoni Castano din 1975, tubulatura reynolds 531 si echipat Campagnolo Super Record. Am renuntat la perechea de roti pe baieu pt usurinta de a schimba camera in caz de pana. Baietii de la tura de 209 au schimbat undeva la 4 baieuri. Multumesc si sper sa va faca o mica idee pozele din telefonul meu. https://eroica.cc/
  17. 8 points
    Multumim , A doua zi a trebuit sa ne decidem incotro si am decis sa mergem in Arcachon care este o statiune la 50 de km distanta de Bordeaux. Am decis sa mergem cu trenul pana acolo si am luat un "TER" care a costat 22 Euro si in care bicicletele au voie gratuit in limita locurilor disponibile. Am ajuns in gara la timp dar pana ne-am dumirit de unde luam bilete si cand am vazut ce coada era .... am fost aproape sa pierdem trenul. Mai erau trenuri dar la ceva distanta de timp. Biletele le-am luat pana la urma de la automat care nu este foarte greu de folosit. In alergatura noastra catre tren nu am compostat biletele la intrarea pe peron, cum este obligatoriu, dar au fost compostate fara probleme de controlor. Trenul asemenator cu cele de la noi (de la softtrans), bicicletele undeva la capatul vagonului, trenul gol, aer conditionat si un nene la varsta a 3-ia care mergea la plimbare tot cu bicicleta si care ne-a luat la intrebari de unde venim, unde mergem si altele. Arcachon dupa cum am spus o statiune la malul Atlanticului destul de linistita desi cu multi turisti. Afara erau 38-40 de grade, eram cu 2 sapatamani inaintea caldurii care a venit si in tara. Tinta noastra au fost "Dunele lui Pilat" care de fapt este o fasie de nisip inalta de 100 m. Gara din Bordeaux Plaja in Arcachon. La scoici. Dunele de nisip. De sus. Balena galbena. Dupa ce am urcat atat a trebuit sa ne oprim sa mancam ceva asa ca am gasit niste midii proaspete, cam 30 E cu tot cu bere. La intoarcere trenul la fel 22E dar de data aceasta foarte aglomerat pentru ca era pe seara si multa lume se intorcea in oras asa ca am stat claie peste gramada la propriu. Au fost cam 10 biciclete si am avut noroc ca am incaput, a fost ceva ca la noi daca vii de la munte intr-o duminica frumoasa, nu puteai sa misti un deget. A fost bine ca am mers pana la capat de linie altfel era destul de complicat sa scoatem bicicletele din tren. De la gara la cazare am mai avut cam 11 km ne-am oprit sa mai luam ceva de mancare si am constatat ca este o placere sa mergi pe bicicleta si sa nu auzi un claxon de masina. Maison Paroissiale Des Ardillos Eglise Cathedrale in Merignac. Gata si ziua a 2-a
  18. 8 points
  19. 7 points
  20. 7 points
  21. 7 points
    Tură de admirat culorile toamnei; din păcate la un moment dat s-a încețoșat atmosfera văduvind imaginile de strălucirea soarelui. traseu: Cluj, zona gării-Gilău-Someșu Rece-Gura Râștii-Muntele Rece-urcare pe traseul maratonului-Dodești-Păltinei-valea Bârlogului-Uzina-Gilău-Cluj cca 75 km în 7h:30min cu multe pauze, mai ales de gâfâit; cine are mașină poate scurta DN1plecând de la barajul Gilău de pildă sau de la Gura Râștii eu am împins de la confluența cu valea Bisericii până sus pe culmea Păltinei (pe unele porțiuni din greu!) altitudine maximă, 1147m, urcare pe verticală, 1014m izvor în Muntele Rece pentru cine nu știe: urcarea pe culme începe de la confluența cu valea Bisericii (există săgeți indicatoare de la maraton), aproape de culmea Păltinei se ia la dreapta iar din Păltinei se coboară în valea Bârlogului fie pe primul drum la stânga, fie pe al 2-lea (ele se întâlnesc oricum); mai există o coborâre mai abruptă în vale de pe al 2-lea drum, unde acesta face o curbă ac de păr imagini cât 1000 de cuvinte despre traseu aici: https://photos.google.com/share/AF1QipNDCznsVQFOcfaF8t1bdlQdqWY3QuwDw5ig2wI2WCGtZS--knLi8ovauuTJ4qxZKw?key=cUJpa1A2NXdXb3pFZ0stRWg2ZXg4UjBrUm0xcE1B
  22. 7 points
    Astăzi tura ”clasică” de granfondo. O mai făcusem doar în sens invers. 112km cu 1780m urcare. Sus-jos pe sate, încălzirea pentru Pasul Neteda (8.6km cu medie 6%) Aproape în vârf. Pădurea distrusă de furtuna de luna trecută. off-topic: sâmbăta trecută am făcut pe jos traseul Pasul Neteda - Vf. 3 Apostoli - Vf. Gutâiul Mare - Creasta Cocoșului - Pasul Gutin. Am parcurs primii 4km în 3 ore. Coborârea a fost de vis. Zona Budești-Breb cu Masivul Gutâi în fundal. Un pic de soare ar fi făcut spectacol. Urcarea în Pasul Gutin(11km cu 4% medie) a fost mai grea ca alte dăți când veneam direct din Baia Mare așa că am oprit să fac o panoramă nereușită. În rest, bucurie de toamnă.
  23. 7 points
    Salutare ! Incep acum relatarea excursiei din aceasta vara pe Valea Loarei . Asa cum am scris in topicul legat de transportul bicicletei, am impachetat bicicletele in folie de plastic. In timp ce le impachetam a venit un oficial de la Blue Air si mi-a spus de dezumflarea rotilor si de scoaterea pedalelor. In timp ce impachetam am observat ca an uitat la noi o bara care ne-a ajutat la transportul bicicletelor pe haion si ma tot gandeam ce sa fac cu ea, daca sa o iau cu noi sau sa gasesc o modalitate de a o lasa in aeroport si sa o recuperez la intoarcere. Din fericire am colegi de munca "super" asa ca am rezolvat problema. Bagajele au fost din nou cam multe si sper sa invatam pana la urma ca nu ne trebuie atatea lucruri in special in zone in care poti sa-ti speli hainele cel putin la cateva zile . Am facut lista cu tot ce trebuia sa luam si desi taiam din lucruri se pare ca atunci cand am facut in sfarsit bagajul tot mai adaugam cate ceva. Saltelele de la Decathlon sunt autogonflabile, au fost bune dar un pic cam voluminoase. Au fost, pentru ca intre timp le-am schimbat din cauza ca la urmatoarea escapada cu ele au inceput sa rasufle pe linga gura de umflare. Am avut cam 6 camere la noi din care am folosit 2. Am mai avut la noi si un cap de Primus caruia i-am luat o butelie de pe drum. In rest dupa cum spuneam cam multe haine . Cam asa aratau "caii" inainte de plecare. Pana la aeroport am avut bicicletele pe haion, am vrut sa mergem pe ele dar mai bine ca nu am mers pentru ca am calculat ora de plecare cam tarziu si nu cred ca am fi avut timp de impachetat si predat bagajele. Ghidonul intors si un cobur lasat pe portbagaj, ceva plastic cu bule pe unde am crezut ca este necesar, saua scoasa am legat-o tot de portbagaj. Scuze pentru calitatea acestei poze dar eram deja transpirat si agitat de la impachetarea primei biciclete. Aici avem mumiile gata de transport. Poate au fost super ambalate dar luasem 2 role de plastic din care am folosit doar una si am zis ca e mai bine mai mult decat mai putin. La check in a trebuit sa asteptam un pic pana s-au dumirit cei de la Blue cum e cu ambalatul asta dar apoi nu au mai fost probleme. Ne-a dus cineva cu ele la lift si duse au fost. In avion au fost puse la sfarsit si transportate peste celalte bagaje. Noi am zburat la Bordeaux unde aveam sa stam 2 zile . Am inchiriat o camera de pe airbnb unde puteam sa stam 1 sapatamana nu numai 3 zile , dar aveam drum lung de facut. Asa arata prima locatie unde am stat. Am ajuns pe la ora 20 aeroportul fiind cam la jumatate de ora fata de cazare asa ca am avut timp de o baie si de o cina cu ce ne-a oferit gazda. Va urma
  24. 7 points
    O tura cu peripetii! Cutu a vrut sa-mi guste putin picioarele, noroc ca nu aveau rockshox pe coborare
  25. 7 points
    ziua 5 , cum ne-am facut deja un obicei am rupt si aceasta zi in 2-a , adica prima parte de la campingul camping-babins.fr pana la campingul camping-lesplagesdeloire.com . adica 45km in prima parte Dupa cum am mai spus campingurile in care am stat le-am cautat inainte de a pleca si am vazut ca au recenzii bune asa ca am mers aproape la sigur . tot Les babins gata de plecare , tot in jurul orei 9 de la bar nu am luat decat o limonada , dar faceau si ceva mancare apoi am plecat . Drumuri agricole folosite si ca piste de biciclete castile de biciclisti nu le-am prea folosit , desi din cate am inteles sunt obligatorii dar am vazut si la ei o gramada de oameni care nu aveau . Noi le-am folosit doar cand am iesit pe drumuri nationale sau cand era o zona mai aglomerata si credeam ca sunt necesare . cineva ne-a atras atentia cred ca odata , dar ne-am facut ca nu intelegem .Nu cred ca am procedat foarte bine dar ca si scuza erau cele peste 35-40 de grade din aer . mergem in directia buna credeam ca noi suntem granarul europei dar la cat grau am vazut pe aici incep sa ma intreb ... intre maci pod in Saint-Florent-le-Vieil crocodil in Montjean-sur-Loire pauza de pranz cococsul galic ? Eglise Saint-Symphorien ca sa ajungi la aceasta biserica , e ceva de urcat pixelul albastru si in jos iarasi grau iarasi maci deschideau prea tarziu asa ca am "vizitat "doar pe afara sistem de irigare si am ajuns si la camping-lesplagesdeloire.com , cred ca 16 E incluzand curentul electric cortul si prima spalare ( in 20 de minute cred ca erau uscate ) Pentru ca am ajuns prea tarziu , am pierdut legatura cu autobuzul care mergea spre Anger asa ca dupa ce ne-am dusat am pornit tot calare spre oras asta e dus intors spre Angers daca nu ne-am fi grabit dar trebuia sa vizitam castelul pe care l-am prins deschis chateau-angers.fr scopul principal au fost Apocalypse Tapestry - Wikipedia vie pe castel \ apoi catedrala orasului catholique-angers.cef.fr si orga aferenta la intoarcere am oprit pe malul Loirei pentru o bere apoi camping si somn .
  26. 7 points
    Hai noroc la toată lumea. Dobrogea mi s-a părut tot timpul o regiune interesantă, în care merg cu plăcere oricând am ocazia. Plus că în multe zone este ideală pentru o tură cu bicicleta, datorită peisajelor interesante şi a traficului auto redus. La toate astea se adaugă posibilitatea unei nopţi dormite în cort şi a unui spălat la cişmea, aşa că abia aşteptam să plec de acasă. Sâmbătă, 09.09.2017 Cernavodă – Rasova – Ion Corvin – Adamclisi 66 km Bucureşti Nord (06:40) – Cernavodă Pod (08:40) cu trenul IR 1989. Tren sezonier, capăt de linie la Tulcea, penultima zi de circulaţie a trenului respectiv. De asemenea, trenul (Săgeata albastră) avea locuri (online) şi pentru bicicletă. Gara Ciuniţa. În gara Ciulniţa se vând nişte merdenele foarte bune, mult peste ceea ce există în Bucureşti, însă trenul oprea doar 1 minut, n-am putut să-mi iau. Când m-am urcat în tren în gara de Nord, în vagon mai era un tip cu o cursieră. L-am salutat, am vrut să stau de vorbă cu el, însă omu’ era distant şi fără chef de vorbă, aşa că l-am lăsat în pace. La plecarea trenului din Feteşti, m-am trezit cu tipul cu cursiera în faţa mea, cu chef de vorbă, nu mai scăpam de el. A fost o conversaţie interesantă, de genul “io cu cursiera merg şi cu 50 km/h”, “de ce am şaua aşa de mare”, “cursiera mea costă 2500 de euro”, etc. În gară la Cenavodă m-am oprit la o cafea, omu’ cu cursiera a plecat (mergea până la Eforie). Capătul vestic şi intersecţia cu Dunărea a Canalului Dunăre – Marea Neagră. Nivelul apei din canal destul de scăzut. Podul Sfânta Maria din Cernavodă. Cugetarea asta o admir de fiecare dată când trec pe aici. Sub autostrada A2. Indicator care nu mai este de actualitate. Am intrat pe DJ 223, însă aproape imediat am virat dreapta spre crama Rasova. Până la crama sunt vreo 2 km, iar aproape tot drumul este asfaltat şi iluminat. Crama este cu circuit închis, vizita se face cu programare şi cu număr minim de persoane. Însă am avut noroc că am dat de un paznic de treabă care m-a lasat să intru puţin în curtea cramei pentru câteva poze cu podul lui Saligny. Dunărea (amonte) văzută din poarta cramei.
  27. 7 points
    Salutare, Am facut-o! Bucuresti – Viena (ma rog Budapesta si apoi Viena …. ca am pierdut trenu spre Viena) – Venetia – Florenta – Pisa – Genova – Monaco – Marsellia – Montpelier – Millau – Narbone – Girona. O adevarata aventura …… am plecat doar eu pana la urma, 23 de zile vro 2300 km. Am avut 2 zile de pauza la Venetia si la Lodeve (la vro 65 km de Millau), in rest am biciclit. Nu va pot descrie in scris, nici daca as fi Sadoveanu, ceea ce s-a intamplat in acele 23 de zile. M-am bucurat de natura si privelisti. Am cantat dimineata prin Italia (dupa ce imi beam cappuccino-ul, cafeaua iti da o stare de euforie). Am injurat vantul care imi batea din fata, l-am chiar scuipat …. Iar el ma scuipat inapoi Am mancat atat gatit de mine cat si de localnici (au italieni o pizza). Am baut zilnic cel putin 4 litri de apa, dar si berea austriecilor, italienilor, frantuzilor si spaniolilor. Am baut apa din Mediterana ….. seamana cu cea din Marea Neagra . In fiecare zi am facut cate o burta de fructe de la localnici ….struguri, mere, pere, rodii si mai ales smochine in Italia (delicioase). M-am cazat in cea mai mare parte la cort, exceptia au fost 2 cazari in Austria (frig al dracului noaptea) si una in Florenta (veneam dupa o noapte in care a plouat continuu si in urmatoare zi a fost tot ploioasa, asa ca m-am cazat la hotel si mi-am uscat toate cele). Nu am avut incidente majore …. De fapt singurele incidente au fost un surub sarit pe la portbagaj (l-am remediat partial seara cu niste sarma si dimineata cu unul de rezerva) si o semipana (in ultimele 6 zile din aventura cam la 2 zile trebuia sa umflu roata de pe spate). Am vazut un accident mortal intre 2 masini (maxim 5 minute inainte sa ajung in acel loc) si un accident de bicicleta (2 italieni m-au depasit si dupa vro 5 km unul dintre ei era pe jos plin de sange pe fata …. o masina de gunoi il agatase). Am mers atat pe piste de biciclete cat si pe sosele (din Venetia cam 80% din traseu l-am facut pe sosea). Spre rusinea mea am mers 50 km pe o autostrada in Franta (am facut-o, nu o s-o mai fac). Record personal intr-o zi - peste 200 km, insa am avut conditii prielnice - vant din spate si coborare (intre Austria si Italia). Viteza maxima 61 km/ora (o vale prin Franta ..... nebun (alt lucru pe care nu cred ca-l mai fac)) Viteza minima - am impins bicla - au fost pante pe care l-am urcat pe langa bicla, chiar si cu putine bagaje (is niste pante de la Lodeve la Millau, de mama, mama) Va multumesc pt sfaturile de pe acest site, mi-au fost de mare ajutor. Daca ar fi sa o mai fac inca o data (probabil ca o voi mai face ….. baiatul meu, care are doar 5 ani si jumatate, m-a rugat sa mai fac acest traseu impreuna cu el, cand va fi el mare), clar as fi mult mai pregatit.
  28. 7 points
    Sâmbătă, 09.09.2017 – Partea a IV-a Cernavodă – Rasova – Ion Corvin – Adamclisi 66 km DN 3 "coala de hartie" intre Ion Corvin si Adamclisi. Zidurile [ce-a mai ramas din ele] cetatii de la Adamclisi vazute de pe DN 3. Vazute mai de aproape. Una dintre portile de intrare. Printre ruine. Cealalta iesire din cetate, diametral opusa fata de intrarea dinspre DN3. Singurul panou explicativ pe care l-am gasit si care nu este intr-o stare prea buna. Drumul care face legatura dintre cetate si monumentul Tropaeum Traiani.
  29. 7 points
    Eram la facultate, deja începuse ora de vreo 15 minute, când intră o colegă de grupă, un pic ciufulită, cu ochii semi-închiși și un mers nu prea sigur, se vedea că avusese o noapte furtunoasă, săraca. Desigur, profesorul indignat de o asemenea apariție, apropo, era destul de dur și avea în jur de 40 de ani, i se adresează:– Domnișoară, de ce ai întârziat?Și în loc de binecunoscutele răspunsuri ”Mă scuzați, am venit de la țară” sau ”Mi-a murit bunica” ori alt răspuns banal folosit de studenți, ea îl țintuiește cu o privire puțin tulbure, zâmbește dulce și trântește:– Dragule, de ce nu m-ai trezit și pe mine când ai plecat?
  30. 6 points
    Burgundia, 15 octombrie, vreo douăj de grade, vreme perfecta
  31. 6 points
    Azi o tura mai lunga, aproximativ 60 km cu 1900 m diferenta de nivel. Plecare din Grossarl spre Alpendorf, apoi Wagrain si inapoi in Grossarl. Pentru amatorii de ski poate sunt locurile cunoscute . In departare masivul Hochkönig Padurea de zada a ingalbenit Pana aici a fost ultima urcare. De-acum doar la vale Indicatoare pe poteci
  32. 6 points
  33. 6 points
  34. 6 points
    Merge la glume, insa eu l-am dus in pungulita...l-am salvat de pe Bucuresti Giurgiu, de pe DN. Am avut impresia ca s-a stricat ceva la bicla la cum a mieunat pisica respectiva. Am sarit in fata masinilor si le-am facut cu mana sa ma ocoileasca...un idiot vorbea la telefon sau facea un handj... cu telefonul, era aproape sa ma calce. L-am dus aproape 40km pana Giurgiu la un cabinet veterinar. Nu m-a lasat a mea, ca il luam acasa. Acum cateva zile am salvat un pisoi, tot de asta mic, de la o casa abandonata, era blocat inauntru. Tot asa am trecut pe langa si l-am auzit urland ca din gura de sarpe. Am rupt o bucata de gard ca sa il pot scoate afara. A fost o prea faina cooperare, gagiul dorea sa iasa afara de acolo cu siguranta. Cum nu l-a lasat sa il iau acasa, i-am lasat pe baieti sa se duca si i-am cautat adapost in satul respectiv la o casa. Mi-a facut tricoul praf cu gherutele lui, tot o scama si un fir era sa ii fac mustatile elice Vin si cu o poza acusi. Here we go
  35. 6 points
    Sâmbătă, 09.09.2017 – Partea a V-a Cernavodă – Rasova – Ion Corvin – Adamclisi 66 km Speram sa pot campa in curtea monumentului Tropaeum Traiani din Adamclisi, asa cum am facut in iunie 2011. Am intrebat-o pe doamna de la casa de bilete daca este posibil, insa aceasta nu a stiu ce sa-mi spuna si ca trebuie sa isi sune sefa. Dupa vreo 3 incercari a reusit sa vorbeasca cu sefa iar raspunsul sefei a fost negativ, pe motivul ca "suntem o institutie publica". Tot doamna de la casa de bilete mi-a spus ca pot campa in afara curtii, langa gard si ca peste noapte exista paza. Mi-a placut argumentul final "vara au venit niste straini cu rulote aici". Langa gard. Cat m-am coit sa montez cortul, doamna de la casa de bilete a plecat si a inchis si poarta in urma ei, asa ca a trebuit sa sar gardul ca sa ajung la cismeaua de langa casa de bilete. Apoi, in timp ce ma splam, a aparut paznicul de noapte, pe un scuter. Omu' era deja informat despre prezenta mea acolo asa ca n-am mai fost nevoie de explicatii suplimentare. Foarte de treaba, m-a asigurat de vreo 10 ori ca pot sta linistit, ca el nu doarme noaptea si ca la cel mai mic zgomot este prezent la poarta. Dupa asta a aprins si luminile, asa ca n-a mai fost nevoie sa folosesc lampa frontala. Sub bec. Poza facuta fara blitz. Pe langa paznicul de la monument, am mai avut la dispozitie doi caini care au dormit langa cort. Cina din seara respectiva a fost orez cu ton si lamaie, un deliciu. Bonus au fost luminile rosii intermitente de balizaj ale unor centrale eoliene [cred ca din satul Pestera] care sunt amplasate mai jos fata de nivelul monumentului de la Adamclisi, astfel incat acele lumini pareau a pulsa la nivelul solului. In rest, o seara placuta de toamna, dupa care somn. Lumina de la bec nu a fost o problema, am adormit imediat dupa ce am intrat in sacul de dormit.
  36. 6 points
    Sâmbătă, 09.09.2017 – Partea a III-a Cernavodă – Rasova – Ion Corvin – Adamclisi 66 km Canalul Dunare - Marea Neagra vazut de la distanta. Dunarea vazuta de sus, si de la nivelul malului, la intrarea in Rasova. Fosta, mai bine zis ruina, statie de pompare de la iesirea din Rasova. Se observa faptul ca garnituta conductei este facuta dintr-o anvelopa spate de tractor. O capra care parea ca vrea sa faca baie. Spre Aliman. Statuia lui Dan Spataru din curtea scolii din Aliman, satul natal al artistului. Cam ruginit indicatorul care marcheaza iesirea din sat. Asfatul ramane bun. Margine de drum. Un card de gaste in Floriile. Surprinzator, insa asta pare a fi o perdea forestiera. Stanga, spre Adamclisi pe DN 3.
  37. 6 points
    Bunicul meu obisnuia deseori sa spuna: "Nu urma calea altor oameni, creeaza-ti propria ta cale". A murit in Al Doilea Razboi Mondial, ucis intr-un camp minat. S7 Edge by Tapatalk
  38. 6 points
  39. 6 points
    In sfarsit au trecut si ploile si am avut timp in weekend sa o scot afara. Mai jos un filmulet cu modelul meu. Inainte sa cumpar, am cautat initial pe youtube si nu era deloc un film mai detaliat cu acest model roadlite AL 5.0...am creat unul:
  40. 5 points
  41. 5 points
    "Ați urmărit rubrica: cum să ne împodobim și să ne despodobim locuința."
  42. 5 points
    ziua 7 - partea 2-a , harta zonei si plecam mai departe catre http://www.fontevraud.fr/en/ am urmat drumul vinului pe dealurile din zona in curtea unor localnici incotro ? catre moara si dupa cateva dealuri urcate si coborate ajungem caldura mare iar , dar o sa intram si inauntru . Intrarea 11E de persoana pe afara si inauntru fara master of puppets curtea interioara curtea exterioara inainte de iesire apoi pranzul undeva la umbra iar pe drum si am mers pe urmele frumoasei din padurea adormita si am ajuns la https://www.chateaudusse.fr/visites/le-chateau/?lang=en hello ladies cedru , de pe la 1808 Indre ca toti turistii pe bicicleta , trebuia sa fac poza asta catre urmatoarea cazare in Brehemont am ajuns la loireetchateaux.com asta a fost ziua cu nr.7 , dupa o masa copioasa am facut o baie la piscina apoi relax si somn . Ma uit acum pe poze si vad ca mai avem de povestit inca 7 zile .
  43. 5 points
    Azi o tură pe sate: toamnă, frumos, trafic redus, dar prea mulți câini... Finalul unei cățărări care, la prima abordare cu cursiera, m-a muncit mai mult decât mă așteptam. 4.6km cu pantă medie 7% și porțiuni unde pinionul 32T a muncit din greu. Din păcate casa tradițională acoperită cu paie de la intrarea în sat a fost înlocuită cu una de BCA. Ulițe pe care până nu de mult ne bucuram de ture off-road. Asfaltul se termină brusc unde începe o coborâre pe un drum ce odinioară era și el asfaltat. Așteptăm încă o campanie electorală ca să putem face un circuit cu cursiera prin locurile astea faine. A doua uliță în urcare pe care o parcurg prima dată cu cursiera. Înțelesesem că s-a asfaltat și se poate face legătura cu alt sat, dar când ajung în vârf, surpriză, drumul era tot cum îl știam eu: neasfaltat. Noroc cu un localnic care m-a îndrumat pe altă uliță cu asfalt După ce am pozat văcuțele și m-am urcat pe bicicletă, mi-au trecut prin față 3 căprioare. Ulița ce duce spre mulți câini. Aparent în anul 2017 oamenii n-au auzit de un dispozitiv simplu, primitiv, numit lanț...
  44. 5 points
  45. 5 points
  46. 5 points
    Daca domnul Dragnea a declarat ca furca aia e neagra, asa va fi! (scuze nu m-am putut abtine)
  47. 5 points
    11.09.2017 Ajunge cu graba.Ultimile 2 zile au fost atipice pentru mine,am cam depasit limita de pedalare.Pentru mine 70 ,maximum 80km sunt arhisuficienti.Asa ca astazi,mi-am propus sa ajung in zona Moravita si acolo sa caut o pensiune si daca nu gasesc,sa caut un loc de campare.De obicei,imi pun cortul departe de zonele populate,cat mai izolate.In Germania am facut 2 ture de cate 2 zile si am campat ,ambele ture ,in padure,pe malul Rinului.Nu pot sa zic,ca m-am odihnit mai bine decat in tura de acum,desi n-am fost deranjat deloc,cu exceptia unor zgomote mai ciudate intr-o noapte. Imi parasesc nepotica dupa ora 9,si ma indrept spre Calea Sagului unde la iesire apare Dedeman,si deoarece inca visam sa-mi cumpar o saltea gonflabila,am intrat sa-mi incerc norocul.Am folosit ambele legaturi antifurt,si ma deplasez rapid spre zona Gradina.Am gasit un tip de saltea care mi se potrivea,putin cam grea ,dar cum nu aveam de ales am cumparat-o,in jur de 30lei. Cum nu mai aveam loc in coburi,am lasat-o in punga de Dedeman(am aruncat cutia de carton)si am legat-o direct de coarda care tinea izoprenul pe portbagaj. La iesirea din Timisoara,un vant din fata stanga,m-a luat in primire si ma acompaniat pana in Moravita.Noroc ca ,pe alocuri ,mai exista mici tufisuri si copaci de-a lungul soselei,care mai deviaza vantul,dar si asa se produc turbioane care te incetinesc.Soseaua (E70),e destul de faina,nu este aglomerata,foarte putine TIR-uri au trecut pe langa mine,peisajul in jur excelent,soseaua putin valonata,se strecoara printre satele din Banat.Tot de pe sosea,in partea stanga,hat in departare abia se schiteaza Muntii Banatului. Si pentru ca soarele ardea putin,am folosit un tricou cu maneci lungi,manusi si protectie la fata si gat. Am oprit in Denta ,la un magazin satesc sa cumpar apa.Si cum in fata magazinului,era o masa si o banca,am mancat ceva din ce mi-a pus de dimineata nora mea.In acelasi timp am hranit si o pisica,care tot imi dadea tarcoale.Dupa ce am terminat de mancat,a venit o femeie si a incercat sa o prinda,dar nici o sansa,pisica era foarte agera si vigilenta.Pana la urma a renuntat ,si a zis ca mai are vreo 7 pisici acasa.Asa ca una in plus sau in minus nici nu se cunostea. Abia a plecat femeia,ca pisica ma ia in primire pe mine,sare pe mine,pe sub masa, scoate putin si ghearele si le simt prin pantaloni asa ca dupa un timp renunt la pauza si plec spre Moravita. La intersecia cu drumul spre Oravita,se afla un magazin alimentar,si intru acolo sa aflu ceva informatii despre cazare.Doamna de la vanzare imi spune ca in Moravita nu exista cazare,cea mai apropiata fiind in Oravita.Ha,pana acolo erau mai mult de 40km,asa ca,dezamagit ies afara si plec spre iesirea din oras,pe drumul de Oravita,sa gasesc undeva un loc de cort. Dupa 50m,pe partea stanga,apare stadionul de fotbal,fara tribune,dispus de-a lungul drumului,o strada paralela cu a mea de partea cealalta a stadionului,iar dupa poarta de fotbal,este in constructie o biserica,probabil ortodoxa,cea din fotografie fiind Romano-Catolica.Intrarea din drum,catre biserica,se face pe o alee cu doua banci fata in fata. In laterala bisericii era chiar si un WC de tara,asa ca unde sa ma mai duc sa caut de campare,aici e locul perfect.Langa biserica sant cativa copaci foarte inalti,si sub ei un loc plat ,foarte bun pentru campare,dar ma mai gandesc putin si imi pun cortul pe terenul de fotbal,departe de copaci undeva langa tabela de scor,de care imi si leg bicicleta.Am ridicat cortul pe directia vantului, care parea ca-si da ultima suflare.Le-am scos si aranjat pe toate in cort.Si coburile au locul lor,in spatiul dintre foaia interioara si exterioara.Tot acolo mai pun casca,sandalele ,avand acces la loc si din interior/exterior.Celelalte,sunt toate in cort,inclusiv cheia reglabila.Peste drum de cort,este o casa,iar din cand in cand vin niste niste sunete puternice si ingrozitoare,erau,cred emise de niste rate sau gaste,n-am mai auzit asa ceva de cand ma stiu,desi si eu am crescut la tara.Problema ca se repetau la cateva minute,dar pana m-am dus la culcare au incetat de tot. M-am suit pe bicicleta si m-am dus la magazin unde am cumparat 2 beri,m-am intors ,am mancat ceva si berea s-a dus aproape instantaneu.Intre timp vantul s-a oprit de tot,noaptea ,usor ,usor a pus stapanire pe toate din jur,biserica neterminata isi ridica si proiecta zidurile fantomatice spre cer,in noaptea tot mai neagra.Mi s-a parut mie sau nori negri se involburau in zarea abia vizibila?Nu,cred ca din cauza intunericului,nu mai puteam percepe lucrurile din jur,era doar o vedenie.Brusc,se aprind luminile stradale din oras.O lumina difuza se rasfrange deasupra strazilor,intrerupta de un bec defect care se aprindea si stingea periodic,si care cu greu razbea prin intuneric.De pe banca ,unde stateam in intuneric ca un animal de prada,vedeam perfect pe strazile din jur,fara sa fiu vazut,vizibil fiind doar cortul din marginea terenului de fotbal,si la care ,se parea ca se uitau cu teama toti care treceau pe acolo. Putin dupa ora 21 ma bag la culcare,si bineinteles ca somnul are mult de lucru si in seara asta ,probabil a fost la prea multi,si a uitat de mine. Chiar daca eram culcat pe salteaua gonflabila,ma intorceam de pe o parte pe cealalta fara succes.Plus ca, cortul a inceput sa falfaie usor,si imi atingea capul. Pe la 22:30 un suierat,cu un zgomot puternic venind de la copacii de afara si un vant puterernic se abate asupra cortului.Cortul se misca in toate partile,eu cu mainile sus pe el, incercand sa-l stapanesc.Deja au inceput sa ma doara mainile,si dupa cateva minute curentul s-a intrerupt brusc,lasandu-ma intr-un intuneric total.Am crezut ca voi zbura cu cort cu tot,nu am mai avut asemenea experiente la cort pana acum.Vantul s-a oprit putin apoi,dar a reinceput din nou parca si mai turbat,si inca odata,,nu stiu cat a durat,poate maximum15- 20 minute,apoi s-a domolit putin si a inceput ploaia.Am iesit repede afara,sa veric legaturile,erau toate intacte,dar le-am mai intarit putinA turnat ceva,a plouat cam o ora ,era si ceva vant,dar turbatul ala mare a plecat de mult sa terorizeze si alte locuri.Pe la ora 1PM am iesit afara sa verific bicicleta,era tot acolo,culcata,legata de piciorul tabelei de scor.Am intrat inapoi in cort,inca ploua usor,iar stropii faceau zgomot pe cort parca in ciuda ,ca furtuna nu a putut sa-l zboare de acolo.Probabil in jur de 3PM s-a oprit ,cand in sfarsit, am adormit iepureste,pitici din creier lucrand neobositi. Fotografiile din zona campare,fiind aproape seara,le-am facut in dimineata urmatoare asa ca vor aparea in topicul urmator. Soseaua spre Moravita e aproape perfecta Energia solara pe un camp din apropiera soselei Pisica nebuna,care abia m-a lasat sa parasesc locul de odihna Pisica si sandalele de biciclit
  48. 5 points
    Poate ajută pe cineva. Pentru iesirea cu câinele în afara tării este nevoie de paşaport pentru animal. Paşaportul canin este un carnet standard, fără regim special, oarecum similar cu carnetul de sanatate. În mod normal ar trebuie sa existe disponibil la orice cabinet veterinar. Există şi loc de fotografie pentu titularul canin, însă aceasta nu este obligatorie. Paşaportul are nişte rubrici pe care le completeaza medicul veterinar legat de vaccinările antirabice şi de deparazitări, plus o rublică specială unse se lipeşte codul de bare al cipului. Cu 24 de ore înainte de ieşirea din ţară, titularul pasaportului canin trebuie să treacă pe la medicul veterinar iar acesta trebuie să confirme în paşaport că animalul este apt să iasă din tără, că nu este bolnav, etc. Jerry până acum a fost doar în Bulgaria si Grecia, cu maşina. De paşaportului cânelui m-a întreabat doar poliţistul de frontieră grec de la Makaza. Pe români şi pe bulgari nu i-a interesat. În rest, Jerry s-a simţit foarte bine în Grecia (sudul peninsului Pelion) şi noi la fel alături de el.
  49. 5 points
    Este curisera cu ghidon de mtb, se poate? PS: Sunt rotile de la aialalta ;). Acum le abuzez pe drumuri forestiere, raman perfect drepte. Lucru bun, made in Romania!
  50. 5 points
    07.09.2017 Mama mi-a pregatit mai multe sandwich-uri,cu snitel de porc,plus un pui facut cu ou,si cateva oua fierte.Asa ca o zi,doua nu mai am probleme cu mancarea.Nu m-am grabit sa plec de dimineata,astazi mi-am propus sa ajung cat mai aproape de Orastie.Asa ca am plecat in jurul orei 10AM. E81 ,ca de obicei,este aglomerat,si cateodata ai dunga alba si ceva loc,cateodata dispare si atunci de cate ori vad o masina din fata,trag spre dreapta la maximum.Opresc in Aiud sa caut o saltea gonflabila,dar nu aveau decat colaci,mingi si alte articole de plaja.La Unirea ,in cele 2 zile,norii negrii se plimbau in jur ,si erau ca o amenintare in jurul satului,a plouat putin in fiecare zi. Azi e o zi frumoasa ,soarele straluceste usor ,nu e prea cald ,se poate pedala fara probleme,fara vant puternic,si daca n-ai fii pe E81,chiar ai fi aproape de fericire.In Teius,nici nu am mai incercat sa caut saltea,iar inainte de Alba-Iulia am oprit la un peco si am luat o cafea Am ocolit Alba-Iulia pe centura,si despre oras ,ce sa mai spun,fiind din zona l-am vazut si inainte si dupa modernizare.Am o multime de fotografii mai recente,dar nu le postez,pentru ca nu s-ar potrivii in context.Oricum,Alba Iulia este prezentata aici pe forum ,si prezentata foarte bine atat in fotografii cat si relatare.Daca vreti sa o vizitati cred ca in 2 zile se poate vedea tot ce e de vazut,trebuie avut grija la schimbarea garzii si salvele de tun.Cinste primarului care a reusit sa aduca orasul mai aproape de Europa si probabil le da "fum" la multe alte orase,si numai din bani europeni. La intrarea in Alba dinspre Sebes,si peste podul de peste Mures,pana la sensul giratoriu, spre Vintul de Jos ,masinile circula aproape bara la bara.Pentru mine e bine,imi vad de drumul meu,si ajung la sensul giratoriu unde fac dreapta ,spre Vintul de Jos,pe 107C,urmand sa ajung pe E68. La iesirea din Vint urma sa trec peste calea ferata,asa cum stiam eu acu 10-15 ani,numai ca e schimbare de peisaj in zona,au mutat si calea ferata si au inceput si un pod peste ea,si peste care am reusit sa trec dupa ce am facut cateva ridicari de bicicleta. Dupa cum arata podul slabe sanse sa-l termine anul asta. E68,un drum bun, fara traficul de demult,acum mutandu-se pe A1 ,si cu care merge aproape in paralel sau se intretaie uneori.De la Vintul de Jos,mai pedalez vreo 15km,si ajung la Hanul Surianu, undeva langa Sibot si intersectia cu drumul spre Cugir.Nu am vrut sa opresc,si chiar am trecut putin de el,cand in spatele Hanului vad o constructie in forma de U,fara etaj,asa ca ma intorc si ma duc la receptie sa intreb de pretul unei camere.Imi confirma ca da ,camerele sant acolo in spate si zice 60lei.Da ,un pret acceptabil,asa ca mergem sa le vedem.Da ,e acceptabil,camera are 2 paturi separate,are un dus ,chiuveta,wc,apa calda.Paturile sant cam butucanoase ,din fier masiv,dar merg.Usa nu se putea inchide cu cheia din interior ci numai de afara .Nu-i bai ,ca nu ma fura nimeni. Imi zice ca o sa-mi aduca niste hartie igienica dar nu am mai vazut-o pe printesa. Aveam hartie igenica si servetele umede,asa ca nu stateam eu in hartia ei.Deci,motel in forma de U,lateralele cam la 40m si partea din spate cam la 30m,cam la 3 camere e un spatiu, unde e o masa unde poti sa stai la aer,bea o cafea sau altceva.A, tipa mi-a spus sa tin bicicleta acolo afara in spatiul deschis dintre camere.Asa voi face,i-am zis.Bineinteles ca am pus bicicleta in camera mea imediat ce a plecat,era destul loc si pentru ea. Aia mai trebuia,sa nu pot sa dorm de grija bicicletei.Asa mai bine ma campam la cort si nu mai plateam 60 lei. Deci ce am vazut,si la Ranca,Cartisoara,Medias, cel ami mult am platit 110lei/noapte adica,cam 24-25E,bani pe care i-am platit in multe campuri din Germania,Elvetia culminand cu 35E pentru un loc de cort in Italia, Lacul Garda.Era in Iulie,dar oricum,deci cu bani de camping in Europa(vorbesc de tarile dezvoltate)poti sa o faci,o tura, lejer in Romania stand pe la pensiuni. E singura zi fara fotografii.
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00