Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 03/17/2021 in all areas

  1. Coborând pe drumul Generalului, munții Gilăului:
  2. Azi am fost în premieră și am dat trailul pe care l-am săpat în toamnă + o coborâre pe care data trecută am înjurat de numa. A fost brici
  3. puterfixer

    Ce-ai, bre, cu omul? La cât amar de popor analfabet avem, zic că intratul în sistemul de învățământ pentru a doua oară e de bun augur pentru mulți. Ce nu-s convins e de care parte a catedrei ar trebui să stea, și dacă a doua oară va fi cu rezultate mai bune sau va fi din categoria "mersul la biserică te face un bun creștin în aceeași măsură în care mersul la un service auto te face bun mecanic". Adică io-mi amintesc că gramatica și ortografia se învăța cu efort și exercițiu, nu prin prezență fizică și osmoză pasivă. Pe de altă parte, nici pe vremea mea profii de sport nu erau talente literare, nici mari matematicieni, deci să nu pretindem prea multe de unde nu e; doar nici zidarii nu-i alegi după cât de bine joacă șah.
  4. Stuparul

    Ea spune: -iubesc bărbații curajosi! El se uita in ochii ei și răspunde: -Te-ai îngrășat!
  5. BodoC

    Fii mai explicit. @majikstone strânge de frâne și pe urcare, dacă e fals plat de 6%.
  6. Șansele reale ale unui partener de trafic din spatele tău (fie mașinist sau biciclist) de a observa și a intui că ai pus frînă sunt mici. Sunt mulți care lasă stopul pe intermitent, de exemplu, și eu tot așa fac. De unde știi că am pus frînă, mai ales că la viteza relativă a mașinii e și mai greu pentru mulți șoferi să estimeze cum se mișcă un biciclist (majoritatea cred oricum că se mișcă încet). Stopul cu accelerometru funcționează precum ai spus. Mai sunt unele care permit trecerea cablului de frînă (la frîne mecanice, bineînțeles) și se aprind cînd apeși maneta de frînă. Dar am renunțat la idee, nici nu merg seara prea mult și oricum șansa de a fi observabilă manevra de frînare prin aprinderea becului mi se pare nesemnificativă.
  7. feribotu

    Ziua 5 (continuare). Partea a doua a zilei am alocat-o vizitarii bisericii din Richis, gazda mea fiind ghid turistic si avand si cheia bisericii. Din pacate Herr Shaas, curatorul bisericii, batranul sas care facea turul bisericii nu era intr-o stare de sanatate foarte buna, asa ca m-am lasat pe mana ghidei mai tinere. Biserica nu impresioneaza din exterior, neavand nici vreo fortificatie masiva, nici nu este asezata pre vreun deal expusa vederii dar mai ferita in caz de pericole. Si in cazul acesta timpul, dezinteresul si lipsa banilor isi face simtit efectul, starea bisericii pe exterior nefiind chiar cea mai buna. In interior biserica a mai fost renovata in urma cu ceva ani: Broasca usii se pare ca era la un inalt nivel tehnologic pentru vremurile acelea: Tavanul boltit dar si alte locuri din interiorul bisericii contin niste chipuri destul de neprietenoase, ba cu coarne, ba cu frunze...care au starnit ceva controverse printre localnici si chiar prelati. Multi erau de parere ca reprezentau niste dracusori, inclusiv curatorul bisericii chiar asa ii prezenta turistilor ca fiind "dracusorii lui". Prin anii 2000, o turista l-a contrazis insa pe batranul curator al bisericii, explicandu-i ca ea studia acest tip de influenta in arta care provenea de la celti, reprezentand o zeitate care era opusul masculin al Marii Zeițe a Pământului, mai exact "Omul Verde" / "Green Man"/ „Grünnen Mann”. Dupa 2000, Printul Serban Cantacuzino, fascinat si el de povestea dracusorilor, a luat legatura cu diversi specialisti din Occident care au confirmat ca acele chipuri reprezinta pe Omul Verde. Așa cum este des întâlnit și în alte biserici din Germania și din Anglia, zeul Omul Verde trebuia sculptat undeva față în față cu Dumnezeu, cele două forțe trebuiau să se confrunte. Desi din fata altarul bisericii pare sculptat in piatra...privind din spate realizez ca este din lemn:
  8. majikstone

    Usor baieti cu defaimarea publica, in curand primiti ban permanent daca postati imagini incongruente cu doctrina de partid.
  9. Traveller

    Îi punem să organizeze Întîlnirea Ciclism.ro în vară, pe Gutinel. @paulrad pe post de gazdă, o să organizeze puncte de belvedere pe traseu. @majikstone, pe post de MC și DJ, pregătește muzica, mîncarea, băuturile și, cel mai important, asigură consultanță pentru toate frînele pe disc ale participanților.
  10. alexadi

    Azi am fost între Cernica și Budești, la întoarcere cu vânt în rest o zi frumoasă. Peisajul nu e ofertant însă am găsit o poza frumoasă Plus o poza cu atelajul cu care mă deplasez
  11. gibonu

    Luni, 16.09.2019 - Partea a V-a Despre legenda buncarului lui Hitler. Buncarul a fost finalizat pe 23.10.1944. Insa turnurile pentru ventilatie n-au mai apucat sa fie finalizate. Sinuciderea lui Adolf [desi teoria conspiratiei spune ca a fugit cu submarinul in Argentina]. Dupa razboi, buncarul a fost distrus, prima data de catre genistii sovietici apoi de catre rdg-isti. Azi, pe locul fostului buncar [mai exact deasupra lui] este o parcare. Bahn Tower, adica sediul central al lui Deutsche Bahn [Caile Ferate Germane] situat in Potsdamer Platz. Intrarea in gara [compet subterna] Potsdamer Platz prin care trece S-Bahn-ul si cateva trenuri regionale.
  12. purix

    - Tată, după ce ai făcut vaccinul, ai avut vreo reacție adversă? - Sunt mă-ta, imbecilule! Sent from my SM-G973F using Tapatalk
  13. majikstone

    @gibonu de la bun inceput am repetat ca nu exista vreo justificare pentru actiunile de tip "spaga" si ca ele nu fac decat sa mentina sau sa agraveze starea de putrefactie in care se afla institutiile publice din Romania. Tu continui sa oferi justificari pentru care faci asta, respectiv insisti ca nu o faci decat in anumite situatii. Nu exista. Indiferent de situatie, nu exista. Si ca o faci tu e alegerea ta, dar motivul pentru care am deschis gura e pentru ca ii incurajezi si pe altii sa o faca, ca si cand ar fi ceva normal. Nu e, absolut deloc nu e. Eu imi inchei argumentatia aici, ca imi racesc gura de pomana. Ar face bine sa ramana aici discutia, pentru ca cei "tentati" sa dea in continuare spaga nasului (sau altor angajati ale institutiilor publice romanesti) sa se gandeasca de doua ori inainte sa o faca. Sau daca o fac, macar sa isi asume consecintele gestului lor.
  14. Exact. :))) Cum era la Cațavenci: cititorii noștri e mai intelighenți dăcât ai lor. Da' uite că ăia ie mai mulți și mai vocali. Și mai prezenți. Și - mai nou - demonstrează în stradă și huiduie în curțile spitalelor. Etc. etc...
  15. alexadi

    Eu cred ca e o intrebare la care ar trebui sa raspundem fiecare personal. Pentru munca noastra de o facem in fiecare zi, luam spaga in afara salariului ca altfel nu o mai facem sau luam spaga ca sa o facem mai putin bine? Asa sa ne gandim si la dau spaga ca sa isi faca treaba, sa nu isi faca treaba? Dau spaga in cazul de fata ca sa faca un abuz si sa nu imi taie bilet de bicicleta / bagaj voluminos sau cum e corect pe aceea ruta.
  16. majikstone

    Sure, inteleg pe deplin frustarea si dezamagirea cauzate de tot ce ai spus. Dar solutia nu e sa ne furam caciula unii altora. Solutia nu e sa plecam cu mere ascunse in șubă dupa ce i-am dat 10 lei vanzatoarei sa "inchida ochii" pentru a compensa furtul primelor mere. Solutiile sunt nenumarate, nu zic ca "la indemana" sau lipsite de efort, dar toate se rezuma la a face tot posibilul ca lumea sa poata sa plece acasa cu merele pe care le-a platit. Sau a ne face cumparaturile in alta parte. Sau a nu mai manca mere. Altfel, nu facem decat sa alimentam un cerc vicios care se sfarseste inevitabil cu colapsul.
  17. paulrad

    Nașpa. Nu o să-ți cumperi tigăi Tefal pe puncte
  18. Axe

    Discutia despre el trebuie sa se opreasca..., nici macar el nu cred ca e in stare sa spuna ceva despre sine, d-apai noi! :)))))))...
  19. Axe

    Lui i se pare ca poate promova mersul pe bicicleta chiar si la o manifestatie anti-masca, asta spune totul..., despre fixatia obsesiva, cronica si degenerativa!
  20. EyesOnly

    cred ca ar trebui pusi pe pauza vreo 2-3 zile sa se mai "linisteasca" LE: abia astept sa se linisteasca pandedracul asta sa ii vad cum pun poze impreuna de pe un Gutinel din ala cu baghete proaspete si eprubete de struguri
  21. Drysna

    De multe ori oamenii care se inscriu in acest program renunta la locul de munca din buricul targului, platit cu bulioane cateodata, si aleg sa ajute comunitati defavorizate la 20 30 de km distanta, in sate uitate.
  22. Hai mai, lasa-ma sa-i intind o capcana, sa ne zica el singur ca de fapt isi da cu parerea despre siguranta biciclistilor dupa ce a ajuns biciclist mai mult de nevoie decat de voie
  23. gibonu

    Fiind de ceva timp plecat din RO (io stiu de cel putin 4 ani) probabil ca nu mai esti la curent cu realitatea de aici, cea de la firul ierbii. Asadar, in majoritatea (ca sa nu spun toate) companiile detinute de statul roman, angajatii se impart in doua categorii principale: fraerii care muncesc si "jmekerii", angajati pe sfantul prinicipiu de pile - cunostiinte - relatii, care stau si o freaca. In cazul CFR Calatori fraerii sunt: nasii din tren, mecanicii de locomotiva, cei care repara locomtive si vagoane, etc. Iar "jmekerii" sunt cei care o freaca prin birouri, de la sediul central pana la cea mai indepartata subdiviziune teritoriala. Cei care concret nu fac nimic, doar vin la munca la ora 08:00 si rup usa la ora 16:00. Tot "jmekerii" sunt cei care iau deciziile halucinante si complet rupte de realitate precum cele pe care le-am enumerat mai sus. Astfel, avand in vedere cele de mai sus, personal refuz sa ma supun acelor decizii halucinante si sa incerc sa ma inteleg cu nasul. O spun clar: ma culc seara multumit sa stiu ca din banii mei a baut nasul o bere comparativ cu banii platiti oficial pentru un pret complet rupt de realitate si care ajung degeaba la o companie falimentara a statului roman. Si mai simplu: m-am saturat sa sustin incompetenta, prostia, lipsa oricarei viziuni de dezvoltare si a oricarei initiative. Repet (desi pare ca nimeni nu citeste si partea asta): de fiecare data cand a fost posibil, am cumparat bilet pentru bicicleta si nu a fost nevoie sa ma inteleg cu nasul. Insa nu este vina mea ca CFR Calatori nu are mimina viziunea si intiativa incat sa doteze parte din vagoane cu locuri pentru bicicleta.
  24. Action

    Nu stiu cand ai citit tu ultima data codul rutier, dar neoprirea la semnalul politistului e tot contraventie, nici vorba de fapta penala.
  25. EyesOnly

    Total de acord cu voi. Scuzati pesimismul(realist) dar, ca sa ne mai si simtem bine, propun sa stabilim o adunare la o bere(doua, trei, doua nutrii) peste 20 de ani. Undeva in Romania, departe de casele noastre(fie ele temporare, in vizita), si, preferabil, sa venim cu bicicletele in tren. O sa fie vreme sa discutam cat si cum s-a schimbat sistemul in vremea asta.
  26. Axe

    Egal tensionate stg-dr, sunt la orice tip de roata, altfel janta s-ar deplasa catre spitele mai tensionate...fizica Ruprerea spitelor vine de la calitate, vechime, greutate, presiune prea mare in anvelopa etc
  27. gibonu

    Cred ca ar fi bine sa vedem care sunt regulile CFR Calatori referitor la transportul bicicletelor. "4. La trenurile la care se oferă serviciu de transport biciclete (la care există pictograma corespunzătoare în Mersul Trenurilor de pe site-ul www.cfrcalatori.ro) se pot lua la transport biciclete nepliabile, pentru care se va achita la casele de bilete un tarif de 15 lei/ bicicletă. 5. Pe toate trenurile se pot transporta gratuit biciclete pliabile la clasa 1 şi a 2-a sau schiuri la vagoanele de clasa a 2-a, ca bagaj de mână, în limita spaţiului disponibil bagajelor de mână, cu condiția să nu incomodeze pe ceilalți călători (o bicicletă pliabilă sau o pereche de schiuri de persoană). 6. Dacă la verificarea legalității călătoriei personalul de tren constată călători care sunt însoțiți de o bicicletă și nu prezintă biletul de transport bicicletă, se va aplica tariful pentru bagaje voluminoase, pentru zona kilometrică corespunzătoare legitimației de călătorie a călătorului (o bicicletă se consideră că are 15 kg). 7. În cazuri bine justificate în care gradul de ocupare al trenului respectiv este aproape de 100% sau peste, personalul de tren poate interzice îmbarcarea călătorilor cu biciclete, dacă aceștia NU posedă bilete de bicicletă pentru trenul respectiv." Sursa: https://www.cfrcalatori.ro/transportul-bicicletelor-si-schiurilor/ Regulile de mai sus mi se par de clare si nu prea vad unde ar putea nasul sa abuzeze. Ideea folosirii husei era pentru a incerca sa echivalezi o bicicleta obisnuita cu una pliabila. Teoria pare simpla insa practica este mai complicata, pentru ca, odata scoase rotile apar alte probleme: - deraiorul de pinioane trebuie scos de pe cadru [nu si din cablu]; - lantul, cu unsoarea aferenta, trebuie fie scos [ajuta zaua rapida] fie infasurat pe cadru. Aici ajuta manasile chirurgicale, acum la mare moda; - foile trebuie izolate cu mult burete. Altfel, dintii lor vor rupe husa. Plus riscul de indoire a acestora; - ar mai fi si partea inferioara a furcii fata, ar putea si asta sa rupa husa.
  28. Tolstoievski

    E de admirat si evolutia parametrilor lui pe Strava. Il gasiti dupa nume, daca sunteti curiosi.
  29. Traveller

    Dacă îmi amintesc bine, 3 pe acoperiș plus una înăuntru, cu roata față scoasă. Acuma, scopul discuției noastre nu e să supunem pe nimeni oprobriului public (să facem public shaming, cum zic anglo-saxofonii), doar ca, în afara cazurilor de urgență, cînd sistemul nu îți oferă alternative, să ne obișnuim să facem lucrurile reglementar. O să mai curgă multă apă pe Dunăre, pentru că locuri special amenajate n-or să fie din abundență prea curînd, dar măcar atitudinea obtuză a CFR Călători poate om reuși să o schimbăm.
  30. majikstone

    Uite, ai gasit singur alternative la mersul cu nasul. Eu as fi gasit una si mai buna: mers cu masina pana la punctul de plecare, facut un traseu in bucla (sau, de ce nu, dus-intors), luat masina de unde a fost lasata. La mersul in grup e si mai simplu: unul dintre membrii grupului poate sa fie, prin rotatie, sofer delegat intr-o anumita zi - asta presupunand ca au permis. Iti pot relata @MaC® sau @a_mic sau altii cum se descurca ei in astfel de situatii. Si da, as prefera sa fac lucrurile enumerate de tine decat sa ma inteleg cu nasul. O scriu aici negru pe alb. Iar legat de huse, o sa caut cand am mai mult timp la dispozitie. Dar mi-e clar ca se pot gasi (sau de ce nu, fabrica) huse minimaliste dintr-un material textil usor de impachetat care sa aiba rolul de a acoperi bicicleta si piesele ei, greutatea ansamblului (sau macar a cadrului si a tot ce e atasat de el) fiind preluata de niste chingi usor de rulat si pus in bagaje. Nu o sa mai insist pe discutia de etica cu privire la unde tragem fiecare linie cand vine vorba de a respecta legi si regulamente. Cert e ca o data ce accepti faptul ca mica intelegere facuta cu un angajat al unei institutii cu scopul de a iti permite sa faci ceva ce este interzis nu este o componenta acceptabila a planificarii turelor cu bicicleta, se gasesc si alternative.
  31. Claudiu Moga

    Before I leave FLORENCE, I catch a glmpse of Brunelleschi dome at Santa Maria del Fiore Cathedral, one of the best in the whole world. I stop to admire another two churches before I leave this marvelous town. It's time for me to ride on SS67 following the Arno river on my way to Florence. I am crossing such a nice area full of rolling hills with little villages perched on top of them.
  32. Mookyama

    Scrisoare scrisa de Maxmilian Radu Munteanu, unul din administatorii DirtBike.ro, catre ministrul sportului si tineretului, Novak Carol Eduard, legat de situatia CFR si a bicicletelor din trenurile din Romania. https://www.facebook.com/maximilian.munteanu/posts/10158335228074195
  33. Duminica trecută ne-am adunat 6 oameni și un junior, ocazie cu care am terminat ocolirea noroiului amintit mai sus. Și dacă tot am fost de 3x mai mulți decât de obicei, nu i-am lăsat să scape așa ușor pe oameni și am urcat până în vârf de deal unde am început un ”proiect” nou. Urcarea pe Vf Feriga, de unde încep 2 (deocamdată) trasee faine, nu prea e pentru cei fără motor așa că ne-am hotărât să facem o cărare în S care începe chiar în stânga imaginii de mai sus. După ce am analizat puțin pe unde să luăm virajul, am făcut destul de rapid lumină prin desișul de vlăstari și am dat la greblă până în punctul în care am întâlnit poteca originală. Astăzi am mers iar 5 oameni + juniorul și am continuat treaba. Am dat la sapă, am mai făcut un viraj și am scos iar poteca în cea originală ce urcă drept în sus. Aici ne-am scărpinat în cap și am zis că pt 20-30m cât mai e până în vârf merge strâns din dinți și urcat drept ca să nu mai muncim la încă un viraj. Mai de tăiat un copac ce-i răsturnat pe cărare, dar pentru care îi necesară binecuvântarea ocolului silvic (inițial au zis să încercăm să-l mutăm...) și de greblat cei 20-30m până în vârf. https://www.facebook.com/522512367/videos/pcb.10159166542357368/10159166541247368
  34. Claudiu Moga

    In this unique place I see lots of bicyclists and students. Soon I have the privilege to admire Palazzo Vechio. I wander a bit on the old cobbled streets in the historic center.
  35. Nici FB-ul nu va mai ajunge!
  36. BodoC

    @feribotu Pe drumul sudic parcă am dat de o stână, după ce am trecut de Augustin, dar erau câini educati. Au hămăit de la distanță ca să vadă ciobanii că merită hrana. Cred că doar ne felicitau ca vizităm zona.
  37. Mookyama

    Numa așa ajungi să faci commuting cu bicla.
  38. Claudiu Moga

    In the vicinity I run into a beautiful medieval castle. Tuscany is full of this kind of marvels in stone. Near Vaglia I meet Uwe, a german cycling tourer who will prove very generous to me. We cycle together till Firenze and he accepts me to sleep in his room at 3 stars Hotel del Corso, in the center of the city. The fee for one night is almost 200EUR. It is the most expensive hotel I have slept in so far. The lounge is decorated with fine pieces of art.
  39. Mircea PF

    Bine că ATV-urile, maşinile 4x4, tractoarele şi camioanele (cu lemne) nu lasă urme!
  40. majikstone

    Pai in mare parte pentru ca pedalele M520 le am deja, ramase din vremea cand le aveam pe bicicleta de sosea. Cu toate astea, din motive practice, ca cele la care ai facut referire, e posibil sa ramana definitiv cu pedale cu platforma (desi poate nu neaparat astea actuale din plastic).
  41. Claudiu Moga

    A saint made of stone seems to sleep for ever in the middle of the church. I think he is Saint Leo and the church dates back to 10th century. The heroes from the first two world wars are also commemorated properly. In the village of Gallo I strike up a conversation with an old lady. I speak a little bit of italian and a decent french. She is interested in my adventure and invites me in her garden. She gives me some sandwiches and some orage juice. She tells me a very sad story of her life. She used to have two sons who unfortunatelly tragically died in some car accidents. I am pretty impressed with her story and I rest a bit on a chair in her garden musing over the implacable destiny. The old lady has lovely flowers and plants.
  42. Traveller

    Pentru prima dată după mai mulți ani, trenul Oravița - Anina și retur are 3 vagoane! Fotografia tocmai ce a fost postată de Peter Pacsika pe grupul de fb Trenuri Romanesti.
  43. Claudiu Moga

    On some ancient houses I run into many memorial plaques with moving messages. I also come across a lion's statue that reminds me of Venice. Not far from here I see a gipsy romanian woman begging for money. Some lavish palaces are endowed even with caryatids.
  44. Claudiu Moga

    Quite imposing indeed! In the town center there are many interesting temples and churches. Ferrara is a paradise for cyclists. It has about 135 000 inhabitants.
  45. Radu V

    Pe langa faptul ca te suspectez de agramatism, sunt sigur ca nu ai inteles ce am vrut sa spun mai sus. Pentru ca, de fapt, a doua parte a frazei nu o anuleaza pe prima ci o completeaza. Ce departe ar fi tara asta daca am lasa putin agresivitatea infantila si i-am respecta pe ceilalti.
  46. majikstone

    Côte d'Enfert, o catarare scurta dar apriga de pe traseul Cyclomontagnarde du Morvan 2017.
  47. paulrad

    "Pentru ca am primit in mai multe randuri, sesizari si poze cu urmele lasate de biciclete si motociclete pe traseele turistice de pe suprafata parcului, administratia a luat masura de a monta panouri de avertizare la intrarile in trasee, care interzic accesul bicicletelor, motocicletelor (OUG 57/2007, art. 53, alin 1, lit. i). Momentan au fost montate indicatoare la intrarea in 9 trasee (Cheile Peciniscai, Cheile Feregari, Crucea Alba, Izvorul Diana III, Grota Haiducilor, Ogasul lui Roset, Piatra Banitei, Cascada Vanturatoarea, Cheile Tasnei), insa in perioada urmatoare vom monta si pe celelalte trasee. Cei care nu respecta aceste reguli vor fi sanctionati conform legislatiei in vigoare." https://www.facebook.com/PNDomogled/photos/a.203388089766230/3503733879731618
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up