Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 10/26/2022 in all areas

  1. gibonu

    Vineri, 14.10.2022 Dupa doi ani de pauza din motive de pandemie, anul asta am reluat traditia plimbarilor pe canalele dobrogene in luna octombrie. Deplasarea la Medgidia am facut-o cu trenul Regio care pleaca din gara Bucuresti Obor, tren care pana la Fetesti are doar doua vagoane etajate. Bicicleta, cu ghidonul aliniat paralel cu cadrul, a stat foarte bine langa usa vagonului si nu a incomodat pe nimeni. Din pacate, datorita genialitatii decidentilor de la CFR Calatori, bicicleta nu se mai poate transporta in vagoanele etajate [desi exista cel putin 3 locuri in care s-ar putea depozita fara probleme bicicletele]. Asa ca banii pentru transportul bicicletei ii iau nasii si nu CFR Calatori. Comparativ cu anii trecuti trenul chiar a fost liber. Si implicit mai curat, poza facuta pe la Ciulnita. Inutil sa mai mentionez ca trenul pleaca curat din Bucuresti Obor. La Fetesti trenul sta peste 20 de minute. Locomotiva se decupleaza iar cele doua vagoane care vin de la Bucuresti se ataseaza altui tren care merge la Constanta. In gara la Medgidia, cele 4 gauri din drepta pozei marcheaza locul in care pana acum vreo 10 ani inca mai exista un telefon public, d-ala cu fise, nu cu cartela. Canalul, vedere spre Agigea.
  2. Noiembrie 2022 Hai noroc la toata lumea. Am fost in zona Brasovului cu ceva treaba, care odata terminata mi-a lasat cateva ore de plimbare prin Brasov. Auzisem cateva ceva despre cartierul Tractorul, asa ca n-am ratat ocazia. Inainte de a incepe, in masura in care este posibil, ii rog pe brasoveni completeze povestea, eu sigur nu am toate informatiile. Am ajuns in cartierul Tractorul de la gara, prin tunelul de acces la linii, tunel care are un capat in gara si altul in parcul Tractorul. Tunelul este curat, nu pute a urina, nu este depozit de gunoaie asa cum se intampla in multe locuri similare din Bucuresti. Iesirea din parcul Tractorul. Parcul nu este foarte mare, se traverseaza repede si se ajunge in cartierul propriu-zis, care pare ca nu mai este in RO, avand in vedere pista de bicicleta, trotuarele generoase si suprafata mare de spatiu verde. Plus faptul ca toata zona este pietonala. Stie cineva ce reprezinta chestia asta? Asta pare fostul bloc administrativ al uzinei. Vazut mai de aproape. Basorelief cu tractoare. Anul de fabricatie si posibil semnatura artistului. Sub geamuri s-a pastrat amprenta lozincii "Traiasca in veci prietenia romano-sovietica". Pe cealata parte cred ca scrie "Sa ne insusim temeinic metodele sovietice de munca, chezasia indeplinirii planului" Am apreciat faptul ca amprentele acelor lozinci nu au fost sterse, pentru ca nici realitatea istorica nu o putem sterge, indiferent daca ne place sau nu. N-am inteles daca hangarul asta a ramas de la fosta fabrica de avioane sau a fost construit dupa 1945.
  3. majikstone

    In curand se fac 5.000 km, si ma bucur nespus ca am facut la timp "saltul" la unul dintre ultimele cadre Spitfire vandute de PlanetX. Am revenit intre timp la o sa Selle SMP Extra (albastra de data asta, era singura pe care am mai gasit-o cu textura veche, mai alunecoasa) si la o tija de sa de carbon relativ flexibila si relativ ieftina de la Massi, pe care am mai avut-o si pe alte biciclete in versiunea de 27.2 mm. In plus, am facut un side-grade la o pereche de clesti de frana Campagnolo Chorus de generatie mai veche, skeleton, pentru puncte bonus la capitolul "impresie artistica". Pedalierul ROTOR a fost inlocuit cu unul Shimano GRX FC-RX810 48/31 (am relatat pe topicul adecvat de ce), care se intelege perfect cu transmisia Campagnolo Centaur si pinioanele 11-32 in ciuda chainlineului cu 2.5 mm mai mare decat al pedalierelor uzuale de sosea. La capitolul confort pe distante lungi, cu tija de sa de carbon si saua SMP Extra, e de-a dreptul canapea. Altfel, tija de sa de 31.6 mm - standard pe multe cadre de titan - ramane in continuare "calcaiul lui Ahile" la capitolul asta, fiind semnificativ mai rigida decat una identica de 27.2 mm. De asta, cu tija de sa de aluminiu anterioara si saua Selle SMP VT20C care avea mai putin padding decat Extra, confortul pe distante foarte mari (ture de peste 6 ore) si pe drumuri nu tocmai de cea mai buna calitate (deci orice in afara de Gutinel) lasa putin de dorit.
  4. hayvelo

    Singura biciletă vîndută vreodată a fost fost una de damă, Giant, luată nouă din magazin cu 2000 de lei și vîndută cu 900, preț în care a intrat și perechea de roți schimbate cu unele făcute de mine, mai zdravene și mai arătoase. Bicicleta era în stare perfectă, tehnic era chiar mai bună decît din fabrică. Afacere nu glumă Vechiturile toate din pasiune le-am luat, iar plăcerea cu cheltuială se ține. De vîndut, ar fi practic imposibil la noi să vizni o biciletă reconstruită sau reconfigurată cu piese de calitate, cumpărate separat sau obținute din canibalizări. De exemplu, Nishiki Modulus : din bicicleta cumpărată cu 500 lei (+ drum cu mașina de vreo 80 lei) am păstrat doar cadrul și cuvetele, în rest a fost complet reconstruită. M-a costat atunci (a fost gata în 2015) vreo 2.200 lei cu totul. De ce așa de mult ? Pentru că sînt inclusiv mărunțișuri pe care le poți obține doar la suprapreț sau din canibalizări (adică din suprapreț + bătaie de cap). De exemplu, distanțierele puse pe drop-out-uri m-au costat 100 de lei. Nishiki punea din fabrică un singur distanțier doar pe partea stîngă (!), iar asta e o mizerie la fixarea roții din spate. E ca și cum șurubelele alea clasice nu ar fi două, ci unul. Ei, cu cît aș putea să o vînd ? Cu 1.000 de lei, la banii de azi ? Halal, afacere ar fi Dar, sincer, nu aș da-o nici cu profit, că alta la fel nu găsesc în veci, mai ales pusă la punct așa cum trebuie. PS Per total pasiunea asta, chiar dacă presupune "vîrfuri" de cheltuială, nu m-a costat în decursul anilor mai mult decît dacă aș fi fumat un pechet pe zi, plus că las moștenire niște jucării minunate, nu radiografii de plămîni funinginoși. Ca fost fumător, e o bună scuză cînd mă mustră conștiința că forțez buzunarul.
  5. @Diesel Multumesc pentru completari si detalii. Cumva motorul de pe tractoul Universal 650 se monta si pe ARO? Sau era doar o legenda cu motoare diferite, adica cel fabricat la Campulung [Muscel] si cel fabricat la Brasov? --------------------------------------------------------------- Partea a IV-a Sectiunea despre aviatie. IAR 80. IAR 824. Si avionul propriu-zis, in poze si in realitate.
  6. Tolstoievski

    Cine, la ce unde?
  7. majikstone

    Pai puteai sa vii cu ei si sa pedalezi cu mine. Asa aveam ocazia sa bem mai multe jumatati de bere.
  8. purix

    O femeie superbă şi voluptoasă merge la ginecolog. Doctorul îi aruncă o privire femeii şi tot profesionalismul îi zboară din cap. El îi cere imediat acesteia să se dezbrace. După ce femeia se conformează, doctorul începe să-i pipăie coapsele, timp în care o întreabă: - Ştiţi ce fac eu acum? - Da. Verificaţi dacă sunt abraziuni sau anomalii dermatologice. - Aşa este! spune doctorul, apoi începe să-i mângâie sânii. - Acum ştiţi ce fac? - Da. Verificaţi dacă nu sunt noduli sau semne de cancer mamar. - Corect! replică doctorul, înfierbântat. Imediat, îşi încalecă pacienta şi începe un sex nebun cu aceasta. - Dar acum, ştiţi ce fac? întreabă doctorul gâfâind. - Ştiu. Vă umpleţi de gonoree. Acesta era, practic, motivul pentru care mă aflu aici. Sent from my SM-G996B using Tapatalk
  9. Marius.R

    @Mookyama Pentru colete expediate in UE, folosesc Posta Romana sau allpacka.ro. Trimit cu posta cand sunt tari ceva mai indepartate din UE, precum tarile nordice, Spania, Portugalia, pentru ca au tarif mai bun si pentru restul prin allpacka.ro, cu DPD sau GLS. Pentru colete in afara UE, SUA si UK, exclusiv prin posta, pentru ca au si tarifele mult mai mici decat oricare alt curier, si datorita formalitatilor vamale. Singurul dezavantaj cu posta este ca pentru coletele extracomunitare trebuie sa mergi la oficiul postal vamal si sa iti verifice vamesul continutul. Un alt dezavantaj pentru mine este ca nu am oficiul postal vamal in localitate si sunt nevoit sa merg la Bacau sau Piatra Neamt. Surprinzator, in ultimul timp, se misca destul de repede Posta Romana. Daca expediez un colet azi, de exemplu, in 2-3 zile iese din tara si cam in 1-2 saptamani ajunge la destinatie. Ai numar de tracking, le poti urmari pe tot parcursul, iar daca alegi serviciul prioritar se livreaza in mana. La cateva sute de colete expediate in afara, nu mi s-a pierdut niciunul pe drum, toate au ajuns la destinatie.
  10. @gibonu Motorul la ARO era de tractor dar nu 650 ci unul mai mic vreo 3200cmc cam cu 17l/100 consum cred. Motorul "de Brasov" era cotat mai bine decat cel de Campulung care trepida mai tare si era si mai putin fiabil. Oricum caroseriile de Aro exploatate intens se tot rupeau de la trepidatii si trebuiau sudate mereu. Si in Aro vechi mirosea a benzina si a gaze de esapament. Cele pentru Ceausescu (alea bleu) erau cu motoare Ford. La aviatie nu ma pricep prea bine dar aveam inainte de razboi avioane foarte bune apoi ne-au interzis rusii,de aia apar avioane prin anii 1970.
  11. pedale

    De când nu ai plătit întreținerea?
  12. paulrad

    adică bere, cola și prăjitură în fiecare vârf de cățărare?
  13. Dacă-i zăpadă doar de la 600m alt în sus e perfect. Deci voi vă puteți vedea acolo de câmpie și de statul pe Valea Prahovei 👀
  14. pedale

    Hai că ai dormit cu o ora mai mult, te apuci de pozele alea că a trecut 6am!
  15. hayvelo

    Ca să nu fie degeaba, de regulă, atunci cînd mă duc după cîte o bicicletă care e relativ departe, încerc să-mi aloc o zi întreagă pentru plimbare, ca să fie ca mersul la pescuit, adică să fie de plăcere, indiferent dacă prinzi ceva sau te întorci cu mîna goală (nu-s pescar, dar mă gîndesc că așa trebuie să fie pentru cineva care nu pescuiește de foame, ori nu-i așa ? ). Cît despre stare, încă nu mi-a fost dat să găsesc vreo bicicletă din categoria ăstora "bătrîne" care "să se țină pe roți" așa cum trebuie. Munca e multă, dar sînt foarte mulțumit atunci cînd bicicleta e completă și cînd uzura pieselor e normală, adică am doar de muncit, nu și de înlocuit piese. Iar jucăria asta țipătoare se încadrează în categoria asta (în plus, a venit bonus cu o plimbare faină). Și mai e și foarte decorativă agățată pe perete
  16. Prin localitatea Dealu Mare, pe stânga defileului Someșului Cald: Coborând din Lăpuștești spre Mărișel Uzină: Așezarea Rusești de pe Someșul Cald:
  17. Tv-urile erau un cosmar, nu numai benzina dar scoteu si gaze in cabina pentru ca aveau motorul intre scaune si ieseau gaze pe langa toat imbinarile, erau si autobuze interurbane tot TV pe benzina care de asmenea te imbolnaveau....brrr te durea capul la propriu. Sasiurile si motoarele erau facute la Brasov, si apoi transportate la Autobuzul Buc unde se faceau caroseriile.
  18. Dacă m-ai urca legat la ochi într-un TV și m-ai întreba ce mașina e, as recunoaste-o după mirosul specific de benzina amestecat cu mușama!
  19. 17 ani pentru construirea unui amărât de pod la Grădiștea, acum mai vor și electrificare pe București-Giurgiu ! Vom avea mare noroc cu altii la primărie pentru a finaliza și Canalul București-Dunăre așa cum au promis în prima campanie electorală la primăria Bucureștiului !
  20. Mircea PF

    Topicul ăsta o muritu sau un pic s-o hodinitu? Trezirea cu o tură de toamnă foarte faină: traseu: Cluj-ocolitoarea nord-baraj Florești-mal lac de acumulare-Gilău-Someșul Rece-Gura Râștii-Muntele Rece-Dâmbul Bisericii (cătun Râșca)-Ghiuri-șaua Testieșu-Testieșu-mănăstirea Muntele Rece-Gura Râștii- Someșul Rece-Luna de Sus-mal lac de acumulare Florești-baraj Florești-Cluj cca 90 km (inclusiv cei 10 prin oraș) parcurși de mine în cca 8 ore (cu asistență electrică pe urcări) cei cu mașini pot face tura de la Gura Rîștii altitudine maximă 1302 m, diferență de nivel 1347 m (gps telefon) drumuri cu de toate: asfalt, macadam, pământ, iarbă, frunze lungimea și cele câteva urcări solicitante de pe parcurs mă determină să recomand tura celor mai antrenați pentru cei care fac traseul ca mine în noiembrie și pleacă după ora 9, atenție că pe la ora 16 soarele începe să apună și la ora 17 e întuneric ! peisaje magnifice pe traseu izvoare în Muntele Rece-, Ghiuri-, la mănăstirea Muntele Rece, pe coborârea spre Gura Râștii imagini de pe traseu, aici : https://photos.google.com/share/AF1QipOHODZKgLJSW8v2o_W0u_FJMSNBQ0ub2nugfDJnys6EV_8tDHXkFkRjnx21JqZs8Q?key=cEU2YUlqaTVvQXJxcTk3OHc3TFI3Yl9KU3lyQ0ZB traseull, aici: https://www.wikiloc.com/mountain-biking-trails/dambul-bisericii-testiesu-119009212
  21. purix

    Nimic deocamdata, dar pandesc o furca pe RCZ, pana acum n-am apucat nici una S-au dat instant! Era un Pike la 239 de euro! Sper ca pana la craciun sa prind totusi un pike sau un revelation
  22. krazyeone

    Da , merg senzorii , eu am prima generatie si merg pe ambele deviceuri Lumina la varia se poate seta din Garmin , sau automat cu ceva Iq app, din wahoo nu merge, decat manual din buton
  23. majikstone

    Exact asa e fixata, sub suportul de bidon de pe seat tube, in stanga, cu suportul ei. E un model de la Airbone, luat de pe Bike24 (am uitat exact care, e de lungime medie si a fost sub 30€). Nu e cea mai rapida din univers, dar furtunul e solid, lung, si la 90 PSI inca nu imi rupe mainile. Cat am nevoie de ea, o data sau de doua ori pe an, isi face treaba cu brio.
  24. majikstone

    Nu e greu de facut o bicicleta de 6.5 kg cu banii cu care iti iei azi o bicicleta noua cu Ultegra Di2 disc de 8.5 kg, cu urmatoarele conditii: - frameset de carbon (evident) - frane pe janta si groupset mecanic (evident) - roti cu limita de greutate pentru ciclist pe la 70-80 kg (nu-s pentru oricine) - jante de carbon (nu-s pentru toata ziua) - cauciucuri cu balon mic si zero protectie antipana sau chiar baieuri (nu-s pentru toata ziua) - sei de carbon fara padding sau cu padding minimalist, extrem de inconfortabile daca ai mai mult de 60 kg si care oricum au si ele limita de greutate pentru ciclist (nu-s pentru toata ziua sau pentru oricine) - periferice (tija sa, pipa, ghidon) care au foarte des limite de greutate pentru ciclist (nu-s pentru oricine) - ghidolina minimalista, subtire si inconfortabila Deci sa construiesti o bicicleta de 6.5 kg cu care sa poti pedala oriunde si oricand, si cu un buget rezonabil, asta chiar e arta. Cu atat mai mult daca reusesti sa o faci cu componente cu limita de greutate "standard" pentru ciclist (110-120 kg). Eu unul am renuntat la iluzia ca intr-o buna zi o sa am o bicicleta de sosea de 6.8 kg, incompatibila cu "realitatile" turelor mele cu bicicleta chiar si facand abstractie de buget. Dar ma bucura sa vad ce se poate face de catre cei pasionati de subiectul asta.
  25. gibonu

    @Traveller Din pacate orasul s-a dus deja dracu'. Ma mir si acum ca s-au putut monta garduri pe langa liniile de tramvai, astfel incat masinile sa nu mai incurce circulatia tramvaielor. Insa, in afara de asta, nu imi aduc aminte sa se fi implementat ceva cu adevarat important pentru transportul public si implicit pentru pietoni. In rest, se viseaza la cai verzi pe pereti: refacerea liniilor de tramvai pe strazi inguste precum V. Lascar - Viitorului - Lizeanu - Maica Domnului, pasajul de la dna. Ghica, pasajele rutiere care sunt pe teava in sectorul 3, etc. Nu are rost sa ne imbatam cu apa rece. Masuri dure impotriva masinilor (cum ar fi plata parcarii pe orice milimetru patrat de domeniu public unde se poate parca legal, cresterea impozitului pe masina la nivel national, crestere progresiva a impozitului pentru a doua masina, etc) nu se vor adopta. Pentru simplul motiv ca sunt masuri ne-populare si decidentii romani se feresc sa adopte astfel de masuri din motive bine cunoscute. Sper sa ma insel, insa pana acum, luand in considerare ultimii 20 de ani, nu a fost cazul (zicem ca anii '90 au fost unii de haos total). --------------------------------------------------------------------------------------------------------- In alta ordine de idei, despre cum vad altii ideea de mobilitate urbana. "02.11.2022 DHL a implementat serviciul de curierat cu tramvaiul în orașul german Schwerin Grupul Deutsche Post DHL a început pe 28 octombrie transportul de colete cu tramvaiul în capitala statului Mecklenburg-Pomerania de Vest. De acum încolo, aproximativ 450 de colete DHL vor fi transportate în fiecare zi lucrătoare pe noua linie specială din zona orașului. Călătoria suplimentară începe la ora 11:17 la depoul Haselholz și se oprește la stațiile de la Kieler Straße, Platz der Freiheit și Hegelstraße. Tramvaiul este unul adaptat special pentru serviciul de curierat și nu efectuează transport de călători. La opriri, transporturile sunt distribuite la statiile de ambalare. Cu acest concept inteligent, se economisesc emisiile și se reduce traficul în centrul orașului. Pachetele sunt livrate la depozit într-o manieră neutră în CO2 cu ajutorul unui StreetScooter alimentat cu energie electrică verde." Sursa si mai multe detalii: https://mobilitate.eu/dhl-testeaza-curierat-tramvaiul/ Se poate vedea traseul pe Google Maps. Tramvaiul DHL cu colete pleaca de undeva din sudul orasului, ajunge in centru apoi se intoarce undeva in sud-est. Pentru comparatie, la Bucuresti se pune problema de tocat multe milioane de euro pentru ca in final sa avem un tramvai care va sta blocat intre masini.
  26. Mookyama

    Colnago C64 - 7.14Kg. Desi prefer cadrele minimale cu o tenta de culoare, asta e o frumusete Galeria se poate viziona aici.
  27. Mookyama

    Rapha Films Presents | Descent (Trailer) - abia astept sa vad filmul! Cred ca o sa fie public abia dupa festivalul din Kendal, din UK, unde as merge numaidecat Poate la anul, cred ca stiam de el, dar abia acum mi-a sarit in ochi odata cu filmul de la Rapha. "Following a near fatal crash in 2021 that left her bed-bound and unable to walk, Ana Orenz could think of only one correct course of action - to return to the race that nearly killed her just one year on. Pitched to Rapha on the terrace of Kendal Mountain Film Festival in 2021 by Best Short Film winners Rufus Exton and Steve Bliss, Descent tells the remarkable tale of a life lived in devotion of the bike, where passion becomes obsession and the tests of true strength go far beyond the physical - when the ultimate test of endurance exists inside the mind. A working, single mother and ultra distance cyclist, Ana’s life is geared toward solitude but has been shaped by the presence of others. From childhood disability to triple-everesting and then sustaining life-altering injuries, this is the journey of coming to terms with a body you no longer recognise and relearning what it is, and is not, capable of." #NeverJustARide www.rapha.cc/stories/never-just-a-ride THIS IS NOT A GRAVEL RACE The 2021 Belgian Waffle Ride San Diego "THIS IS NOT A GRAVEL RACE chronicles the 10th anniversary of the most unique cycling event in the country, the Belgian Waffle Ride. The only Spring Classic on American soil and a Monument of Gravel, the BWR CA is known as the 'Hell of the West’ and features an extremely challenging 135-mile multi-surface course across single track, rocks, water crossings, sand, gravel and some roads - all taken on in temperatures reaching 112 degrees even though it rained the morning of the race. This documentary highlights not only the arduous trails to victory for winners Peter Stetina and Katerina Nash but also the journeys of several other riders from a variety of backgrounds, including BMX star, Andrew Jackson, cycling newbie and former D1 soccer standout, IZ King, professional road cycling champion, Whitney Allison, and PR and marketing maven, Alain Mazer. With over 4,000 registrants, this was the largest gravel race in history and also the most interesting."
  28. gibonu

    @psb Ai dreptate "nu ii intelegi si pe cei care imi sunt diferiti sau opusi". De exemplu nu ii pot intelege pe "meseriasii" astia doi, adica cel cu taxi si cel cu camioneta de marfa din poza de mai jos [de ieri, de langa blocul meu din sectorul 2]. Stiu, sunt teleflist, neo-marxist, hastagist, curcubeist, etc daca spun ca nu se parcheza pe trecerea de pietoni si pe trotuar. Si aici este un caz "fericit" in care trotuarul este suficient de lat incat sa ramana loc, la limita ce-i drept, pentru un carucior de copil. In final, asta este orasul in care vrei sa traiesti? Ca io sigur nu vreau sa traiesc intr-un astfel de oras, gandit pentru masini.
  29. Marius.R

    S-au mai schimbat, intre timp, modul in care se calculeaza taxele pe ebay. Nu mai lucreaza cu Paypal, acum au alt procesator de plati, banii iti intra direct in cont bancar. Pentru produse vandute in UE, taxele oprite de ebay, sunt de aproximativ 10-12% din suma totala, adica din pretul de vanzare plus taxele de transport. La aceste taxe mai adauga TVA si o taxa "final value fee". Pentru produse vandute in SUA sau UK, taxele sunt de aproximativ 13-15% din total, la care se mai adauga si o "taxa nternationala" de 1,6%. De mentionat este ca, pe langa pretul meu de vanzare, ebay mai adauga si TVA la pret, care il ramburseaza autoritatilor competente. Si cand imi calculeaza taxele, iau in considerare pretul final cu tot cu TVA, deci platesc taxe si la TVA oprit de ei. Am atasat si 2 exemple, ambele de la tranzactii recente, un produs vandut in Germania si unul in SUA, ambele din categoria de Cycling.
  30. cafe6am

    Ebay-ul nu trebuie luat neaparat ca reper atunci cand vrei sa afli cat valoreaza o piesa sau o bicla anume, pentru ca au taxe super nesimtite. Nu mai stiu exact procentul, insa ajung pana spre 20%, ceea ce e mult. Iti taxeaza pana si banii pe transport. Adica, tu vezi ca s-a vandut piesa x cu 100 euro si zici gata, inseamna ca atat valoreaza si a mea, insa vanzatorul nu primeste nici pe departe atat. Mie mi-au facut o figura foarte urata in urma cu 2-3 ani si am jurat ca nu vreau sa mai aud de ei, insa pana la urma am cedat si tot am mai vandut ceva maruntisuri intre timp. Pusesem la vanzare un Colnago Mexico, revopsit, cu 3400$, pe care mi l-a cumparat cineva din America. Omul a platit, insa banii au ramas "blocati" timp de vreo 2-3 saptamani, inclusiv cei pentru transport. Am zis ok, asta e procedura lor: intai trimiti, cumparatorul primeste pachetul, apoi ai acces la bani. Am platit transportul din banii mei, bicla a ajuns foarte repede, in jur de o saptamana, omul multumit, toate bune si frumoase pana cand, intr-o zi, ce crezi? Ma trezesc ca-si trag acele taxe direct de pe cardul meu, cu o zi inainte de-a-mi da acces la banii primiti de la cumparator. Practic, s-au servit din niste bani pe care eu nici macar nu-i primisem. Apropo de De Rosa, maine dimineata incerc s-o pozez si eu pe a mea, am asamblat-o luna trecuta si inca nu a vazut lumina zilei. O sa revin cu poze.
  31. mosu cu plete

    ia auzi la tine ban, nu te stiam asa ofticat. Si da ne cunoastem sa iti dau in indiciu, erai cu sotia si mergeai la o radiografie la picior si ne-am intalnit Ghici cine sunt Poate imi spui care sunt aberatiile alea pe care le visezi A promis bike box de 1 an si nu a facut nici unu A promis piste moderne si ce sa vezi le face inapoi pe trotuar. In mai a promis ca in 2 luni face pista pe la casa presei, ia zi a facut vreun metru?au trecut 4 luni deci dublu Pistele pe care tot le promite au primit si denumiri gen pista de shoping, etc
  32. Traveller

    Propunerile astea arată că nu poți reloca traficul auto dedesubt sau deasupra pe bucăți. Dacă faci pasaje (subterane sau supraterane) în cîteva locuri, la prima intersecție distal de ele traficul tot se va aglomera. Ca atare se induce necesitatea mutării COMPLETE a traficului auto în subteran sau suprateran. Binînțeles, după un prag al numărului de autovehicule, nici mutarea aia nu mai e suficientă, iar lumea ajunge să perceapă necesitatea reducerii (drastice) a circulației auto. Noi încă n-am ajuns acolo, aparent oamenii sunt mulțumiți cu viteza medie de 10 km pe oră. Încă o mențiune: toți decidenții ăștia vorbesc și scriu mereu NUMAI ȘI NUMAI de "fluidizarea traficului AUTO". Fluidizarea traficului de pietoni, de bicicliști, de transport public? Ntz, vezi de treabă!
  33. majikstone

    Întrebări puse în batjocură, răspunsuri așijderea
  34. mosu cu plete

    1 lant cam 1 sezon, 1 sezon jumatate depinde de lant 1 anvelopa 1 sezon poate daca as merge cu ele peticite, rupte sa se vada atele ma duce mai mult nu desteptule, alea erau anvelope ia ceva de tinere de minte ca ai pierderi de memorie
  35. majikstone

    Acolo pe Aliexpress unde ai gasit sabotii aia de frana, la categoria "consumabile pe sarakie", nu au si camere "ieftine rau la oferta"? Presupun ca si peticele tot de acolo le-ai luat, ca pana si alea B'Twin din Decathlon "tin presiunea cum trebuie" chiar si cativa ani - sigur, cu conditia sa ai un minim de habar cu privire la modul in care se folosesc.
  36. Mookyama

    Faină treabă! https://sfstandard.com/community/san-francisco-cyclist-goes-viral-for-rides-supporting-protests-in-iran/
  37. psb

    gibonu, estimez ca esti cu 10 ani mai tanar ca mine. Observ ca esti extrem de cimentat in ceea ce tu consideri bine si corect fara sa ai nici cele mai mici dubii, nici sa-ti pui macar o secunda intrebarea, ca poate realitatea e diferita, poate contrara, poate altfel de cum o consideri tu. Si mai constat ca mergi catre complicare in loc de simplificare. Asta e problema pe care o vad eu ca fiind cea mai grava. Venim dintr-un sistem care s-a complicat pana la absurd. Statul actual este construit pe scheletul fostului sistem. Nu se vede nici o evolutie profunda, pe fond, pe principiu, adica la structuira de baza care este aceeasi ca in fostul regim, adica are aceleasi "caracteristici tehnice" (complicarea pana la absurd, ipocrizia abosoluta, dispretul pentru oamenii din jur, credinta intr-o realitate profund negativa, defetista, pesimista precum si lipsa de sperante pozitive). Am mai scris probabil, ceea ce a dus fostul sistem denumit "comunist" catre pieire, practic la faliment absolut; a fost in primul rand natura acelui sistem anti-umana si anti-naturala. Dincolo de doctrine si alte "ambalaje" de genul asta, fostul sistem avea aceasta mare problema, se impotrivea naturii umane, avea tema sa o modifice fortat, rapid, pe cai artificiale si impuse. E cum te pisi contra vantului si asta s-a si intamplat. De exemplu fostul regim avea tema marxista si leninista sa elimine religia ("opiul popoarelor") iar rezultatul a fost exact contrar, in toate fostele sisteme comuniste dupa marele faliment religia s-a intarit in timp ce in Occident religia trage sa moara cu adevarat. Din pacate si asa cum spuneau niste intelectuali, am fost "iradiati" cu totii care ne-am nascut si crescut in fostul regim. La putere ("la butoane") inca nu au ajuns aceia care nu s-au nascut in acel regim. Acum vad ca in lumea civilizata a crescut o miscare denumita generic "progresista". Nu as fi crezut ca esenta a ceea ce a fost o data bolsevismul, marxismul, leninismul sa renasca! Probabil in sine face pare si asta din esenta firii umane. Dar eu o vad ca pe un cancer. La baza are ceea ce am spus, ideea de a te pune contra Naturii (de orice fel, inclusiv natura umana) si dorinta de a modela (artificial, fortat, impus) aceasta Natura in credinta de a realiza ceva mai bun, perfect, minunat. De aceea e foarte valoroasa vorba din batrani care spune ca "drumul spre iad e pavat cu cele mai bune intentii". Probabil si din cauza asta noi ca popor am fost si am evoluat si mai acut catre incrancenare, catre conflict perpetuu intre noi ca indivizi, intre indivizi si comunitate, intre indivizi si stat, intre comunitati si stat, toti contra toti. Peste tot observ confruntare, incrancenare, o lupta a disperarii si de fapt, disperare, deoarece de multe ori cel care "sare la beregata" o face din disperarea neputintei de a infrunta pe cai normale, din credinta inferioritatii personale, din disperare. Astfel vad la tine lipsa totala de a accepta si alte puncte de vedere. Totul pleaca de la ce am scris acum, nu iti pui niciodata intrebarea personala ca poate ceea ce tu consideri bun, corect si drept, e posibil sa nu fie chiar asa. A nu avea un cat de mic procent de dubiu personal arata incapacitatea de a intelege relativitatea vietii, cumva as putea spune, gandirea in alb si negru, cea fara griuri intermediare. Din pacate la putere in tara asta au fost mereu genul asta de oameni, de aceea nimic din ce s-a facut nu e nici prea bine, nici ispravit si nici durabil, de aceea ne aflam incremeniti intr-un perpetuu scenariu al resetarii si provizoratului. de aceea nu ne putem pune de acord nici doi oameni sa realizam ceva, cat de mic. Mereu suntem un grup mai mic sau mai mare de mici dictatori.
  38. EyesOnly

    In vizita la Moldoveanu si Vistea Mare, pe Valea Vistea Mare, TR/LR/BR, retur pe aceeasi ruta
  39. EyesOnly

    Raul Sadului, spre final. Curmatura-Caligaru. Baraj Gura Raului
  40. paulrad

    https://www.strava.com/activities/7966309845 Este foarte fain și primăvara după ce înfloresc copacii. Principala atracție e Codrul Butesei - Preluca Nouă* și se poate continua spre Preluca Veche cu coborâre în satul Măgureni, așa faci cam toată ”creasta” dealului, doar că între Preluca Veche și Măgureni e o porțiune neasfaltată, dar care merge și pe cursieră. *Cândva exista un panou la intrarea în sat care ne informa că Preluca Nouă e cel mai frumos sat din România și ca atestare a celor spuse chiar lângă era o casă superbă de chirpici. Ei bine, a dispărut de câțiva ani casa, satul e plin de tot felul de cocioabe și vile cu acoperișul roșu, iar o casă de chirpici, albastră, ruptă din povești, foarte rar mai vezi. Dar tot e fain...
  41. IonutBD

    Salut, împărtășesc aici primul meu proiect, Pogliaghi Italcorse Milano 1965 Foarte interesant modul de strângere a tijei de sea, cred ca este un cadru construit de Billato la sfârșitul anilor 80.
  42. Traveller

    Bine ai revenit, Sopinele!
  43. paulrad

    The one and only: G u t i n e l. Era un nor supărat tare în vârf ce ținea umbră pe toată urcarea și cum n-a plouat din el am mai urcat o dată să fiu sigur că mă plouă.
  44. majikstone

    Nu stiu ce sa zic, poate la Baia Mare e alt nivel de trai si cresc rotile de carbon Mavic in copaci, dar daca arunci un ochi la "Galeria cursierelor" o sa vezi mult mai putine roti de carbon decat ai crede.
  45. psb

    Va salut! Intre timp mi-am mai cumparat 2 sei SMP dupa ce in toamna 2019 am luat prima oara (second hand insa noua si cu pret de nimic) o SMP, exact ce recomanda majikstone aici pe site si mi-a placut enorm! Anul trecut in plina pandemie si isterie am distrus aspectul acelei SMP (noua!) cand din graba tembela am "curatat-o" (definitiv) cu un dezinfectant de guvid pe baza de alcool izopropilic. Substanta care i-a dat lovitura finala, adica i-a dizolvat aspectul. A ramas folosibila dar urata. Ocazie cu care am postat aici cu foto, insa dupa interventia unui mitocan-prost (interventie complet anapoda de mioritic) am renuntat sa mai postez pe acest forum, inclus sa mai citesc. Acum am revenit citind de cateva zile ce s-a mai intamplat (mai nimic, aceeiasi cinci.....sase prieteni draguti intre ei care deruleaza un chat prietenesc monosilabic si cifrat. Insa sunt interesante pozele si video din trasee!). Deci, anul asta din plictiseala am comandat doua SMP noi pe netul romanesc din Ardeal, un TRK si un Hybrid constatand cu maxima uimire urmatoarele: 1) aspectul (adica la ochi) nu are nici o treaba cu folosirea seii. Aia care la ochi imi parea "sigur" cea mai buna, s-a dovedit ca ma doare curul de ea dupa o ora de mers incet! 2) daca depasesc o latime anume e de nefolosit. Am curu mare, am vreo 99 kile (am avut si 108!) dar bag de seama ca daca sar de vreo 15 cm e naspa! Eu nu returnez cumparaturile pe net, ori de jena, ori de lene dar pe aia am returnat-o! La ochi juram ca-i cea mai comoda ever! .......La calarit.... infecta! As mai spune ca oricata masurare am face, proba practica e capitala. 3) mai bine mai ingusta decat mai lata..... Culmea, asa ceva nu as fi crezut pana nu am incercat mai multe! 4) pozitia seii nu e o reteta universala. Vad ca multi o pun orizontala. Insa eu cred ca tine si de geometria cadrului si cum stai pe el. Cateodata trebuie sa inclin mult in fata. Aceeasi sa pe doua cadre (si am vreo 6 biciclete) nu imi vine bine la aceeasi inclinatie. Pe unul o tin mai orizontala, pe altul trebuie sa o aplec in fata. 5) Culmea! Asta chiar e culmea! La SMP nu mi-a placut varianta cu gel! Imi place mai mult fara gel! (si cu gel e mai scumpa!). Nu stiu de ce dar am probat, returnat, schimbat si la concluzia asta am ajuns.... Stiu ca exista si explicatii tehnice, cred ca am citit pe aici mai demult. 6) nu conteaza asa mult daca saua e grea sau foarte usoara. Dupa parerea mea nu conteaza prea mult greutatea bicicletei cat conteaza greutatea elementelor in miscare/rotatie. Ma refer la viata normala, nu la sportul de performanta. Dar e frumos sa fie usoara! Alta chestie, cat asteptam sa imi vina comanda de la SMP mi-am cumparat de pe OLX o sa de Specialized sa am ceva acolo, si ca era ieftina. Arata cam subtire si nu prea bine. Juram ca o sa ma doara curul! Dar a lasat-o la 100 lei si am luat-o. Ei bine.... e una din cele mai bune din tot ce am sau am avut! La ochi nu se distinge de majoritatea pentru cursiere. E de la un model mediu, omul isi cumparase ceva performant si voia sa scape de ea. E minunata pentru mine! Si la cum arata juram ca o sa ma doara curul de ea!
  46. BebeNeuzer

    Montreux, 2004
  47. paulrad

    N-am vrut, așa s-a nimerit. Însă ce-i sigur e că acuma nu mi-ar mai trebui altceva.
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up