Mulțumesc, le-am trimis e-mail:
"Bună ziua,
am citit aici (https://www.mai.gov.ro/informatii-publice/transparenta-decizionala/?fbclid=IwAR0AKOZ06oQiErqVp3Y8UG562Vh3ooUJxD9ehcWqfazNAHMC7cbqmZ5p9pA) că se dorește, printre altele, a "se interzice conducătorilor de biciclete să circule cu acestea cu o viteză mai mare de 30 km/h" (Art. 99). În "nota de fundamentare" nu am găsit motivul acestei decizii. Dimpotrivă, am găsit: "Totodată, având în vedere calitatea Ministerului Afacerilor Interne, de reprezentant în cadrul Consiliului interministerial de coordonare pentru dezvoltarea pieţei pentru combustibili alternativi, conform art. 2 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 87/2018 pentru aprobarea Strategiei privind Cadrul naţional de politică pentru dezvoltarea pieţei în ceea ce priveşte combustibilii alternativi în sectorul transporturilor şi pentru instalarea infrastructurii relevante în România şi înfiinţarea Consiliului interministerial de coordonare pentru dezvoltarea pieţei pentru combustibili alternativi, precum și faptul că Strategia europeană de transport durabil prevede că o politică de transport sustenabilă ar trebui să facă faţă intensităţii traficului şi nivelelor de congestie crescânde, zgomotului şi poluării şi să sprijine folosirea tipurilor de transport cu impact redus asupra mediului înconjurător, ale soluţiilor de transport intermodal, precum şi să ofere un nivel de accesabilitate adecvat persoanelor care deţin vehicule care utilizează combustibili alternativi, se impune crearea unui cadru legal care să instituie un regim prioritar de acces al acestei categorii de vehicule la punctele de reîncărcare cu energie electrică, prin asigurarea vizibilității acestor categorii de vehicule în traficul rutier, acest demers fiind de natură să stimuleze introducerea pe piaţă a vehiculelor de transport nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, susținând aplicarea dispozițiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 40/2011 privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic cu modificările şi completările ulterioare."
Deci, dacă se dorește/cere/impune "promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic", de ce se propun noi limitări, de viteză sau de orice fel, pentru bicicliști? Dacă ar fi vorba doar de anumite zone, cum ar fi (unele) piste de bicicletă, între blocuri, etc., pentru a proteja copiii cu role, trotinete, etc., aș mai înțelege, poate, dar în afara localităților e de-a dreptul aberant. Practic asta înseamnă interzicerea ciclismului ca sport și o limitare inutilă a cicloturismului. Tocmai acum când toată Europa promovează transportul nepoluant și sănătos, vă găsiți să limitați/descurajați folosirea celui mai nepoluant și sănătos vehicul? E ca și cum ați limita mersul pe jos (pe trotuare, prin parcuri, etc.) la 4 km/h, interzicând astfel jogging-ul. Inutil și aberant. De ce vreți să interziceți ciclismul?!? În ce țară ați mai văzut o astfel de lege/limitare?!? V-ați consultat măcar cu ministrul Tineretului și Sportului?"