Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 10/16/2020 in all areas

  1. Alții nu prea o au nici la 5026 posturi.
  2. MaC®

    Rezumat scurt al acestui topic. Nu e off-topic.
  3. Claudiu Moga

    Intre Longarone si Ponte nelle Alpi am parte de o ciclabila spectaculoasa in linie dreapta. Pista ciclabila este flancata de munti semeti. Pedalatul pe o astfel de pista intr-un asemenea decor nu poate fi decat o placere puternica.
  4. Par a fi Mavic Cosmic Pro Carbon UST Disc, de 45mm. LE. In jur de 900euro.
  5. A început sa îmi placă dinte-o dată BMC urile...
  6. shhhhh... că cine știe , să închide și aici
  7. Traveller

    Altă șchioapă, mă nene...
  8. Pretul ca pretul, dar sunt aero-ish?
  9. Aproape ca esti dispus sa treci cu vederea ca-i cu discuri... aproape...
  10. gibonu

    Miercuri, 29.07.2020 - Partea a VI-a Livezi Ciuc - viaductul Caracau - Livezi - Nadejdea - Mihaileni - Frumoasa - Sumuleu Ciuc - Miercurea Ciuc 34 km Ajungem la Frumoasa. Daca am inteles bine, statuia din poza de mai jos este dedicata regelul Ladislau I al Ungariei [1077 - 1095] si al Croatie [1091 - 1095]. Urmeaza catedrala romano-catolica de la Sumuleu Ciuc. Pentru vorbitorii de latina. Suportul de biciclete de langa usa catedralei [parcarea pentru masini este peste drum]. Apa sfintita.
  11. MaC®

    https://mihaivasilescublog.ro/2018/08/27/inainte-bine/ Înainte era mai bine Săptămâna trecută am rămas cu gura căscată când am văzut un reportaj pe tema „români cu care ne mândrim”, reportaj care prezenta și un top în care Nicolae Ceaușescu ocupa un stupefiant loc trei. Parcă. Oricum, era sus de tot în top. Și mi-am zis că poate n-ar fi rău să las aici un scurt rezumat al perioadei cunoscută și sub numele de „Epoca de Aur”. Eu înțeleg că trecerea timpului mai estompează părțile negative și ți le aduci aminte doar pe cele pozitive, dar chiar să uiți cu desăvârșire că anii ’80 au fost doar un geamăt de durere nesfârșit? Bun, să începem. La noi în casă intrau lunar undeva între 8000 și 10.000 de lei. Salariile alor mei plus ce mai scotea mama din meditații. Deci bani ar fi fost, problema era că nu aveai ce să faci cu ei. A, da, puteai să-ți iei mașină. Dacă erai dispus să aștepți minim doi ani pentru o Dacia 1300. Mașină pe care, după ce-o cumpărai, o țineai frumușel în parcare două weekend-uri din patru. Da, da, poate nu știați că într-o duminică aveau voie să circule mașinile cu numere pare și în următoarea cele cu numere impare. Funny, nu? Și nici măcar asta n-ar fi fost cea mai mare problemă, ci că nu prea aveai ce să-i bagi în rezervor. Pentru că benzina era raționalizată, aveai cotă lunară, nu te duceai tu așa de capul tău la pompă și-i cereai băiatului să facă plinul. Iar când se mai întâmpla câte un miracol de genul „se dă benzină la liber”, în secunda doi se formau cozi care se întindeau pe kilometri întregi. No joke. Blocul alor mei, din Vâlcea, era chiar lângă unul dintre peco-urile din oraș. Știu exact ce zic. Mai puteai să-ți cumperi și tv color. Tot dacă aveai răbdare să aștepți cu anii după el. Chestia e că după ce-l luai, dacă n-aveai video sau parabolică, puteai să-l folosești cu un singur scop: să pui pe el un mileu și vestitul pește de sticlă. Sau pescarul chinez. Fiecare după posibilități. De ce? Păi pentru că de luni până vineri erau doar două ore de emisie tv. În general reportaje despre mărețele realizări ale partidului și câte un telejurnal cu subiecte pe aceleași teme. Doar duminica mai puteai vedea câte ceva în plus, desene animate, steaua fără nume și câte un film, în general foarte prost. Dacă nu mă credeți, aveți aici și aici două pagini ale programului tv de atunci. A propos, poate nu știați că sâmbăta era zi lucrătoare. Se mergea la școală și se mergea la muncă. Fac precizarea asta pentru cetățenii care în zilele noaste își încep weekend-urile de vineri seară. Atunci de ce nu vă cumpărați videouri sau antene parabolice? Ar fi o întrebare plină de logică și bunsimț, nu? Din două motive foarte simple. Un video costa cât o mașină. Yup. Un player era în jur de 30.000 de lei și un recorder în jur de 70.000 de lei. Dar chiar dacă aveai banii, nu prea găseai de unde sa le cumperi. Se aduceau numai de afară, se vindeau numai pe sub mână, iar cetățenii care făceau asta suflau și-n iaurt de frica miliției. Deci nu era ca și cum dădeai o fugă la Altexul din mall. În plus, chiar dacă reușeai să-ți iei unul, îți mai trebuiau și casete. Că nici p-astea nu le găseai la librărie. Cu parabolicele era și mai și. Tovarășu’ Ceaușescu nu prea le agrea. Deloc. Prin urmare, îți trebuiau cojones și „spate” ca să-ți pui o drăcovenie din aia în balcon. A propos, știți povestea cu oficialii care însoțeau naționala de fotbal într-un turneu nu știu pe unde și-au băgat atâtea videouri și perechi de blugi în avionul cu care trebuiau să vină acasă, că li s-a cerut să mai scoată din ele ca să se poată decola? Gata, am terminat cu “produsele de lux”. Acum trecem la ce-l doare mai tare pe român: mâncarea. Well, cu mâncarea era extrem de simplu. Nu se găsea. Gen, deloc. Cel puțin în Vâlcea, absolut tot era raționalizat, pe cartelă. Pâinea? Jumătate de pâine de om, pe zi. Da, da, ți-o tăia cu cuțitul și-ți dădea jumătate. Știu asta prea bine pentru că eu mergeam în fiecare zi. Îmi dădea tanti vânzătoarea o pâine si jumătate, după care scotea un pix de după ureche și bifa ziua respectivă pe cartelă. Ce se întâmpla dacă pierdeai cartela? Nimic. Doar că luna aia nu mâncai pâine. Uleiul, zahărul, carnea, ouăle, făina, laptele? Toate pe cartelă. În București am înțeles că se dădeau și 300 de grame de salam pe lună, tot pe cartelă. Feliat, ca să nu cumva să faci stocuri. La noi nu exista așa ceva. Desigur, se mai băgau chestii și „la liber”. Apărea câte un vecin și dădea vestea: „au băgat ouă/carne/unt/brânză la Alimentara din nord”. Nu vreți să știți ce urma. Jihadul era mic copil. Cozi din alea cu urlete, nervi și bătăi. O singură dată am stat la așa ceva (cred că pentru niște carne de pui) și n-am crezut că mai ajung întreg acasă. Carne n-am prins. Bine, bine, o să ziceți, dar existau totuși magazinele alimentare, ce puteai să cumperi din ele? Păi, e simplu, tot felul de produse în componența cărora nu intrau zahărul, uleiul, carnea, brânza sau ouăle. Găseai oțet din belșug, gemuri și dulcețuri care n-aveau în ele nici macar un gram de zahăr, apă minerală, vinuri și kilometri întregi de rafturi cu vestiții creveți vietnamezi care conțineau orice, mai puțin creveți. Cam astea. Țin minte că într-o iarnă au făcut rost ai mei de un porc întreg. Mort, nu viu. L-au adus acasă noaptea, pe furiș, să nu cumva să-i vadă cineva din bloc și, de ciudă, să le facă vreo reclamație la miliție. Nu, mint, l-au adus în timpul zilei, dar l-a ținut taică-meu în portbagaj până s-a făcut întuneric. No fucking joke! Poate credeți că exagerez, dar nu. Reclamațiile la miliție și securitate erau sport național. Hai c-am terminat și cu mâncarea. Trecem la chestii necomestibile, dar necesare traiului. Curentul electric. Se întrerupea zilnic câteva ore. Era foarte mișto si romantic să citești la lumina lumânarii sau la lampă cu gaz. Sau, dacă erai inginer, ca tata, aduceai bateria de la mașină în casă și un bec de far. Ce să mai, te simțeai ca și cum ai fi păcălit sistemul. Gazele. Aveau iarna o presiune atât de scăzută că flacăra aragazului abia pâlpâia. Practic, găteai mai usor la lumânare. Dar asta se întâmpla doar dacă aveai norocul să trăiești într-o localitate racordată la rețeaua de gaz, pentru că în cele neracordate se foloseau butelii. Nu vreți să știți ce înseamna asta, ce cozi, ce bătăi, ce nervi, ce povești s-au trăit la cozile alea de la butelii. Căldura. Una dintre glumele vremii era „moartea vine prin țeava de la calorifer”. Mai e ceva de explicat? Iarna puneam pe mine, în casă, minim un pulover, o vestă și o bluză de trening. Apa caldă. O dată pe săptămână, în cel mai bun caz. Și nu la discreție, două ore duminică seara. Dacă nu se mișcau repede toți membrii familiei, macar unul rămânea neîmbăiat. Iar la Vâlcea stăteau binisor lucrurile. Vară-mea, la Bârlad, nu mai știa ce e aia apă caldă. Încălzeau pe aragaz și se spălau la lighean. Da, da, în secolul 20. Haine. Eeei, cu hainele era mișto de tot, în sensul că toate magazinele care vindeau așa ceva erau de stat. Vă imaginati cam ce nenorociri puteai să găsești? Dacă nu, căutați un video cu imagini din timpul mișcărilor din decembrie ’89 și uitați-vă cam cum erau îmbrăcați oamenii de pe stradă. Cred că eram cel mai prost îmbrăcat popor din Europa. Desigur, se mai găseau pe piața neagră blugi sau adidași. Era minim 2000 de lei perechea. Adică un salariu. Gata, că m-am lungit și tot aș mai avea de scris pentru măcar două zile. Dar simțiți-vă liberi să completați cu ce vă mai aduceți aminte. Ei, cum e? Nu-i așa că înainte era mai bine și tovarășul Nicolae Ceaușescu își merită din plin locul între românii cu care ne mândrim? https://mihaivasilescublog.ro/2018/08/27/inainte-bine/ De citit și comentariile. Și pentru început e un toarăș, Unchiu', care și-o fură* și al cărui discurs seamănă cu multe chestii de p-acilea. *e simplu. Ejt fan comunism, ok. Să fii sănătos și să–ți fie bine (că ți-a tot fost) Da' dacă intri în pub-ul unde sunt mulți anti-comunizm, nu te-apuci să strigi ca tembelu' că comunizmu era ok. Gen io-s fan Celtic și intru în pub de Glasgow Rangers și mă dau mare. Simplu. Sau: nu te duci în Cișmigiu la pensionarii șahiști și începi să dai din gură că șahu sux și e un sport de idioți bătrâni. Că până și ăia mătură cu tine pe jos. Ai soluția de avarie să te duci pe un forum și să-ti verși zoaiele
  12. Traveller

    Ai spus singur destul maxime de-a lungul celor 16 (!) pagini de discuție de aici, nu e nevoie să mai pun eu etichete. Ai ținut să ne arăți că te pricepi și la ideologie, și la istorie, și la medicină, și la AI, și la robotică, și la economie. Un întreg tratat-monolog de socialism științific. Eu nu am atîtea cunoștințe. 88-0 e un scor la care mă pot retrage, îmi cer scuze că am îndrăznit să atrag atenția asupra unor probleme din discursul tău.
  13. MaC®

    dar... Asta a sunat ca "au furat, da' au și făcut" :)))))) acum, daca ajungem sa disecăm o memă e nasol. Chiar mai nasol decat sa fii grammar nazi ca mine Realitatea e că e mișto să mai ții prizonieri inca x ani de la terminarea razboiului si sa-i pui la munca. "20.718 de români morţi în Gulag – o picătură într-un ocean. Numărul real, de cinci ori mai mare Cîţi români au fost în Gulag, şi cîţi au murit de fapt acolo? „Mă încearcă un sentiment de liniştire interioară, dacă se poate spune aşa, în această perioadă complicată, că am încheiat un lung şi anevoios drum – acela al recuperării identităţii, aflării destinului şi redării memoriei unui număr de peste 20.000 de români – majoritatea prizonieri de război, alţii deportaţi civili, decedaţi în lagărele NKVD din Rusia în anii 1941-1956”, afirma ambasadorul României la Moscova, domnul Vasile Soare, pe pagina de Facebook în Miercurea Mare din săptămîna Paştilor, în care a anunţat publicarea numelor celor 20.718 de prizonieri de război şi civili români morţi în Gulag. Dar este, într-adevăr, o picătură într-un ocean. Nici să nu vă gîndiţi că acesta este totalul românilor morţi în lagărele sovietice. A fost, de fapt, de cinci ori mai mare. După încheierea celui de-al doilea război mondial, Uniunea Sovietică nici nu a vrut să audă, multă vreme, de eliberarea prizonierilor de război români, deşi armata română a luptat, cu pierderi grele, alături de Armata Roşie ”eliberatoare” după 23 august 1944 şi pînă la încheierea acestuia. Abia în aprilie 1946, după îndelungi insistenţe, Viaceslav Molotov, ministrul de externe sovietic, acelaşi care îşi pusese semnătura, alături de Joachim von Ribbetropp pe pactul cu Germania nazistă încheiat la 23 august 1939, anunţa repatrierea a 61.662 prizonieri de război români din lagărele sovietice." Mă lăsaț vă rog cu rușii?
  14. Claudiu Moga

    Dupa Ponte nelle Alpi traversez raul Piave si voi merge pe drumuri secundare spre lacul Santa Croce. Pe traseu pedalez cativa km cu un italian care-mi arata drumul. Ajungem la o bicicleta roza imensa unde ne despartim. Pana in localitatea Farra d Alpago pedalez pe o ciclabila nemodernizata si plaina de denivelari. In Farra opresc la un supermarket si ma prinde o furtuna. Ma adopstesc cateva ore in spatele supermarketului. Din pacate si-n Italia sunt destui cetateni certati cu bunul simt caci gasesc destule gunoaie pe jos.
  15. De frumoasă, nu-i urâtă, da'i deșteaptă proasta dracu'. Offtopic edit. La câte laicuri s-au dat aici, il detronați pe campion. Nu dăm nume, că ne doare.
  16. @majikstone@fizikantStați un pic, e (am făcut) o confuzie! Permiteți-mi, vă rog, să mă justific. Am cheie din aceasta ce este pentru grup filetat, ce este asemănătoare ca formă cu aceasta, despre care când am presupus-o „identică” cu cea pe filet, n-am mai văzut specificația „cheie combinată”. Am încercat să scot un grup casetat și nu a mers, nici cu lanț, nici fără, fapt repetat și confirmat și la un magazin de biciclete, unde vânzătorul a fost amabil și le-a scos, însă cu o cheie din aceasta pentru grup de pinioane casetat. Din cauza asta m-am grăbit să cred că este pentru grup pe filet, neobservând că de fapt au caneluri diferite. Vă rog mult să mă scuzați! Mulțumesc mult pentru lămurire și pentru răbdare.
  17. Mookyama

    Via @pro-e https://www.aero-coach.co.uk/inner-tube-rolling-resistance
  18. Nu. Mopedele nu mai au ce cauta pe pistele de biciclete, incepand din luna mai 2020, de cand s-a modificat acel articol si in loc de mopeduri s-au introdus trotinetele electrice. Nu va mai informati din articole abrogate sau modificate! Articolul 6În sensul prezentei ordonanțe de urgență, expresiile și termenii de mai jos au următorul înțeles: 25. pistă pentru biciclete - subdiviziunea părții carosabile, a trotuarului ori a acostamentului sau pistă separată de drum, special amenajată, semnalizată și marcată corespunzător, destinată numai circulației bicicletelor și trotinetelor electrice; Paragraful § 1. Poziții în timpul mersului și circulația pe benziArticolul 41(1) Vehiculele și animalele, atunci când circulă pe drumurile publice pe care le este permis accesul, trebuie conduse pe partea din dreapta a drumului public, în sensul de circulație, cât mai aproape de marginea părții carosabile, cu respectarea semnificației semnalizării rutiere și a regulilor de circulație.(2) Numerotarea benzilor de circulație pe fiecare sens se efectuează în ordine crescătoare de la marginea din partea dreapta a drumului către axa acestuia. În cazul autostrăzilor, banda de urgență nu intră în numerotarea benzilor de circulație.(3) Dacă un drum este prevăzut cu o pistă pentru biciclete, bicicletele și trotinetele electrice vor fi conduse numai pe pista respectivă. În lipsa acestei piste, circulația trotinetelor electrice este permisă numai pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă pentru circulația vehiculelor este de 50 km/h.(la 11-02-2020, Alineatul (3) din Articolul 41 , Paragraful § 1. , Sectiunea a 2-a , Capitolul V a fost modificat de Punctul 5, Articolul I din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 13 din 4 februarie 2020, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 102 din 11 februarie 2020 )Articolul 42
  19. majikstone

    Corect, dar intreb din nou, cu ce pret? Si merita platit pretul ala cand exista alternative prin care poti ajunge la acelasi nivel de bunastare fara sa platesti acel pret? E retoric, ca am raspuns deja la intrebarea asta in repetate randuri... singurii dispusi sa plateasca acest pret sunt cei care nu au avut ocazia sa inteleaga cu adevarat ce inseamna sa traiesti intr-o societate in care pretul asta nu trebuie platit. Cei care nu apreciaza lucrurile pe care o dictatura le ia cetatenilor pentru ca nu au invatat niciodata sa le aprecieze. Echivalentul unor caini batuti si abuzati de stapani timp de ani de zile, dar care se bucurau de fiecare data cand primeau o coaja de paine de la stapanii lor abuzivi, dar nu-si puneau niciodata problema ca ar putea sa aiba o viata in care sa nu trebuiasca sa fie batuti si chinuiti in schimbul cojii aleia de paine. Iar o data rupti de stapanii lor abuzivi, au avut nevoie de luni de zile si de eforturi constante sa inteleaga ca "se poate si altfel".
  20. Traveller

    O filmare interesantă de la cursa de Ștafetă (XCR - cross country relay): XCR (Cross Country Relay) – este o probă de ştafetă, desfăşurată între echipe ce conţin un junior, un U23, un concurent de la elite masculin şi unul de la elite feminin. Fiecare parcurge câte o tură pe un traseu de XCO. Ordinea de intrare a fiecăruia în concurs este decisă de strategia fiecărei echipe. (am citat Freerider, de aici: https://freerider.ro/mag/tipuri-de-curse-discipline-de-mtb-107824)
  21. Traveller

    Din descriere rezultă că e o roată de 29 inch din carbon, clincher (adică pentru cauciucuri cu cameră), ax 15 mm, prindere disc pe 6 șuruburi (ultima, doar din imagine, că descrierea e insuficientă).
  22. MaC®

    @Trevizes Aaa, mijto. Arunci o postare și dacă se pune o întrebare pertinentă o dai că tre' întrebați ăia care au scris. Păi de ce ai adus-o ca argument??? Nu ți-o mai asumi? Cumva pare cunoscută tactica. Am văzut-o pe la parlamentari, "nu știu domne' - întrebați-l pă ala cu inițiativa legislativă, io dăcât am votat" , chit ca era despre mutilarea unor legi... Hai, că poți mult mai mult. Io doar mă screm. Și mișto rău fenta cu Xinhua si Drumul Taberei. Tot ca parlamentarii Scriu cu litere mari dă tot că poate există oameni pe aici care pot procesa această informație: Xinhua is a major channel for the distribution of news related to the Chinese Communist Party (CCP) and Chinese central government and its headquarters in Beijing are strategically located close to Zhongnanhai, which houses the headquarters of the CCP, the State Council and the office of the President. #aplauzefrenetice #urale
  23. De data asta i-am tras-o lui Murphy! Cand am intrat in curtea crasmei din Racos, parca eram cei 4-5 cavaleri ai apocalipsei, iar expresiile de pe figurile celor doi, sot si sotie, ne-au dat dreptate. Sa nu uitam insa ca lucrurile s-au asezat atat de bine pana la urma incat am primit si un detz de palincuta facuta de proprietar pentru uz propriu: adica MINUNATA! Iar noroialo-mocirleala s-a constituit intr-un tratament excelent la "pisic"-urile noastre cam zgariate de stress!
  24. MLADEN

    - Si la voi in familie se spune rugaciunea inaintea cinei? - Nu, ca maica-mea stie sa gateasca. - Ieri nevasta-mea a fugit cu Ion, cel mai bun prieten al meu. - De cand ii Ion cel mai bun prieten al tau? - De ieri!
  25. Cum urmăresc pe youtube vreo 2 canale cu backyard trail building am văzut tot felul de scule interesante și m-am pus pe căutat. Am constatat rapid că americanii ăștia au niște chestii care s-ar putea nici să nu-ți treacă prin cap în colțul ăsta de lume unde târnăcopul și sciaoca sunt instrumentele din popor. Prima unealtă pe care am pus ochii e asta: Au tot felul de scule în toate formele și mărimile. https://roguehoe.com/product/70ar-travis-tool/. Prețul pe măsură, deși una de asta cum e în imagine aș lua cu drag, doar că nu se găsește pe continent și chiar n-am chef să plătesc încă atâta pe taxe și transport. Apoi dacă mai sapi un pic dai și de alte mai SF: kit de unelte cu coadă detașabilă din mai multe segmente, numai bun de aruncat în rucsac și plecat la pădure. Prețul îl vedeți în link că dacă-l scriu nu mă credeți. Revenind la ale noastre, sper să nu uit dimineață să-l întreb pe colegu` de sapă dacă a pus scioaca în apă la umflat coada.
  26. majikstone

    O idee excelenta si surprinzator de ieftina care face compatibile manetele de 11 viteze de sosea SRAM cu deraioare spate si casete SRAM de MTB Eagle pe 12 viteze: https://road.cc/content/tech-news/ratios-conversion-kit-adds-shift-1x11-sram-groupsets-278169 Intre timp a aparut pe piata si Campagnolo Ekar cu al sau 1x13, dar pretul ramane exagerat. Varianta de mai sus de kit de conversie permite practic "incropirea" unei transmisii de sosea 1x12 low-cost (kitul e 50€, o pereche de manete Apex 1x e 130€, un deraior spate GX Eagle e 98€, doar casetele pe 12 fiind inca la preturi destul de mari si cu putine optiuni de dantura). Chiar si asa, un pret mult sub alternativele pe 12 viteze de sosea.
  27. M-am gandit sa strangem la un loc cele mai frumoase si putin cunoscute coborari pe poteca de pe la noi. Fara sa mai insistam pe cele consacrate, gen Postavaru sau Strunga-Moeciu, cu variantele lor, prezentate deja pe larg aici pe forum. Incep eu, oricine e binevenit sa adauge. Dar sa fie doar poteci de munte, nu forestiere ( pe alea doar urcam ), sa aiba o anumita lungime si un oarecare grad de dificultate tehnica (fara sa fie trasee dedicate de DH), altfel le lipseste anvergura si prezinta prea putin interes. Poate la un moment dat facem si un poll si votam un top 10 sau 20. Pentru fiecare propun sa avem track GPS disponibil pentru descarcare, o scurta descriere si eventual imagini sau film. Utila ar fi si o clasificare a dificultatii, dar aici e mai greu, nu toti avem aceleasi abilitati sau biciclete. Am putea face asa: -usor: poteca fara dificultati mari, accesibila oricui stapaneste un minim de cunostinte de coborare pe bicicleta. -mediu: portiuni mai abrupte sau instabile, rock gardens, etc -dificil: la o prima tentativa te dai jos si te uiti bine inainte sa abordezi anumite pasaje. Pe unele le faci, pe altele le lasi pe data viitoare. Nu e imposibil de mers pe un hardtail dar e domeniul bicicletelor full cu o cursa semnificativa si geometrie dedicata. Pe primul loc la mine e o coborare din Valea Cernei, un loc foarte special in ceea ce ma priveste, asa ca pot fi usor subiectiv aici. Coborarea incepe in creasta Muntilor Cernei, si continua pana in firul vaii Cerna pe poteci batatorite de muntenii ce traiesc de sute de ani in catunele uitate de timp si aproape izolate din Abruptul Cernei. Cea mai spectaculoasa e portiunea finala, intre catunul Inelet si Valea Cernei, pe o poteca dificila, abrupta, cu cele mai stranse curbe in ac de par, pe alocuri taiata direct in calcar. Genul de poteca pe care daca o faci pe bicicleta iti pune un zambet mare pe fata. http://www.bikemap.net/ro/route/3012053-herculane-bolovasnita-dobraia-inelet-herculane/
  28. Traveller

    Nu e pe potecă și știu că autorul a precizat că nu prea e cușer să includem forestiere, dar coborîrea pe drumeagul din vîrful lui Crai (masiv Tătaru din Ciucaș) pînă deasupra satului Slon face toți banii: https://ridewithgps.com/trips/57702767 Am inclus aici porțiunea dintre km 43.6 și 49, pe traseul din link. Sunt 5,3 km cu medie 10,5 %, cu porțiuni de 20% la început și spre final. Sus e drum pietros, ulterior se transformă într-un macadam relativ omogen.
  29. Traveller

    Ehei, aveam odată un coleg de ture care avea o cursieră full-suspension. Bine, nu era șchioapă și nu era "dă gravel"... @paulrad, fă un topic separat din ăsta cu Biciclete urîte și șchioape. E păcat să le pui aici. Uite, a ta, deși are frîne pe disc șu mai e și neagră, încă poți spune că e frumușică.
  30. gibonu

    @EyesOnly Postarea ta despre TEE am mutat-o in topicul dedicat discutiilor pe teme feroviare. Acum o gasesesti aici: Sta mai bine acolo, aici era putin off-topic. Multumesc.
  31. Mookyama

    Ăștia clar nu au probleme cu frigul. Sau rău de înălțime. https://www.redbull.com/ro-ro/cliff-diving-salina-turda
  32. Drysna

    Cearta de oameni surzi... Si talibanii somalezi au treaba cu comunismu atunci? Iar tiganii romani din Paris pe cine mai reprezinta?
  33. majikstone

    Ehe... masina, benzina, tv color, parabolica, emisie TV, curent electric, apa calda... mofturi, tovarase. Important e ca aveati unde sa aplaudaț la parada de 23 august, plus canalul Dunare-Marea Neagra, construit de vajnicii aparatori ai socialismului. Cineva sigur a stat in primul rand la parada, cu cravata rosie de pionier la gat. Pai cum le spui tu lor ca era nasol pentru moftangiii din spate?
  34. majikstone

    Asta am stabilit demult, dar nu te-a impiedicat sa afirmi diverse ba despre sistemele de invatamant din Europa, ba despre ce e fezabil sau nu din punct de vedere tehnologic in domeniul roboticii si IA, ba despre ce e sau nu cenzurat pe teritoriul Chinei...
  35. Diesel

    E o gluma. Formula de raspuns la telefon in Ro este: Buna ziua tie si ascultatorilor nostri!😀
  36. MaC®

    Sunt relax. Am noroc că-s ceva mai bătrân și am ceva rude care au avut ce povesti. Una din ele fiind o femeie care a făcut fizica cu nenea Geiger (ăla cu contoru') la Technische Universität Berlin. Și a fost colegă de generație cu Sergiu Celibidache. Ooooo, ce de povești faine a avut. Îmi pare rău că nu le-a pus pe hârtie și probabil că odată cu dispariția tuturor rudelor noastre care încă mai trăiesc și cu mine și sor-mea, astea se vor pierde definitiv... S-a întors in țară puțin înainte de 23 Aug '44 să-și vadă rudele. Avea job asigurat la uzinele Krupp. N-a mai fost să fie și a rămas aici, a coz dă comuniști. Băeț buni dealfel dacă citești forumuri și FB și altele...
  37. MLADEN

    ... hold my beer!...
  38. DAMIAN

    Parca se incapataneaza sa mai ramane verde ....
  39. MaC®

    Păi ce facem Bobiță? Tușim când ținem spici și operatorii chineji cosmetizează? Pan away? Hai măăăă... https://www.digi24.ro/stiri/externe/televiziunea-de-stat-a-chinei-a-mutat-camera-de-pe-xi-jingping-cand-acesta-tusea-in-timpul-unui-discurs-1385086 Dar stai, că digi deformează realitatea. Sun' plătiț' de Soroș și/sau Bil Gheiț. Păi să căutăm. "xi jinping speech coughing" Să vedem ce găsim. (a, da, știu, caut cu Gugăl care e vândut) https://edition.cnn.com/2020/10/15/asia/xi-jinping-shenzhen-speech-cough-intl-hnk/index.html https://www.bbc.com/news/world-asia-china-20338586 https://www.newsweek.com/china-state-media-catches-xi-jinping-coughing-speech-1539295 momentan sunt pe IP de Japonia, ca să pot găsi mai multe rezultate care sunt oprite de Gugăl "Some results may have been removed under data protection law in Europe."
  40. Claudiu Moga

    Pt Paulrad - da, ai dreptate, anul asta nu mi-am permis nici macar un camping caci mi-am pierdut locul de munca din cauza pandemiei. Langa drum trece si calea ferata spre Belluno. Gasesc un loc potrivit langa o mica cascada sa fac pauza de masa. Savurez niste peste delicios. Drumul este paralel cu raul Piave.
  41. majikstone

    Da, latura de interactiune sociala a roboticii din anul de gratie 2020, domeniu pe care l-am studiat intens in cei 3 ani de doctorat, e in ciuda cifrelor pe care le-ai invartit tu cu mare pompa la stadiul la care: - robotii umanoizi existenti pe piata azi sunt in cel mai bun caz capabili sa execute autonom un set foarte restrans de sarcini si doar intr-un set foarte limitat de medii - capacitatea de calcul necesara pentru a face speech recognition si in special analiza semantica in timp real si indiferent de zgomotele de fond necesita puteri de calcul imposibil de imbarcat intr-o platforma robotica de dimensiuni umane (desi algoritmii functioneaza bine mersi pe ditamai serverele, cum e si in cazul multor aplicatii de tip OK Google sau Siri) - majoritatea algoritmilor de detectie, recunoastere sau tracking facial care sa functioneze in timp real (si mai ales aletrasaturilor faciale) sunt foarte sensibili la variatii ale conditiilor de iluminare sau ale aspectului facial (barba, par, pozitie a capului, etc.), ceea ce face utilizarea lor pe roboti comerciali cu puteri de calcul limitate (mult sub cele ale smartphoneurilor din ziua de azi) o experienta cel putin dificila in orice conditii altele decat controlate - toate, dar absolut toate articolele stiintifice care abordeaza subiectul IA cand vine vorba de detectie de imagini sau obiecte folosesc metrici si seturi de date de antrenament si test care sunt extrem de limitate ca varietate in comparatie cu situatiile pe care un astfel de robot ar trebui sa le gestioneze in "viata de zi cu zi", ceea ce inseamna ca in ciuda unor rezultate extrem de promitatoare obtinute in conditii de testare controlate (si unanim acceptate de comunitatea stiintifica), diversele sisteme bazate pe IA esueaza lamentabil in multe scenarii din viata reala Concluziile ar fi ca: - desi se pompeaza foarte multi bani in cercetare, robotica e departe de a fi o stiinta matura (si nu ma refer aici la roboti industriali folositi pe linii de fabricatie sau la aspiratoare Roomba) - majoritatea covarsitoare a robotilor umanoizi pe care lumea ii vede in demonstratii si sunt laudati ca fiind autonomi de fapt sunt ori comandati la distanta de un operator, ori preprogramati sa aiba un comportament rigid si inadaptat la schimbari - cel mai probabil, robotul ala chinezesc pe care l-ai prezentat mai sus, si cam orice alt robot din gama aia produs astazi, ori e controlat de la distanta de cineva (teleprezenta) desi lasa impresia de robot autonom, ori are un grad minim de "inteligenta" preprogramata care ii permite sa functioneze OK cat timp persoana din fata lui respecta cu strictete scenariul de interactiune, dar e complet incapabil sa inteleaga si sa se adapteze la anomalii sau erori De la algoritmi care functioneaza perfect pe servere de calcul enorme folosind date colectate timp de ani de zile din toata lumea pana la roboti care sa dialogheze natural si neasistat cu oameni mai sunt vreo 20-30 de ani de cercetare, cel putin. Dar probabil stii tu mai multe decat mine (si) pe tema asta din materialele media nastrusnic ticluite de cei care vor sa para ca o au mai mare decat o au de fapt. Si ce scriu eu aici nu are legatura cu China in particular, ci cu limitarile in conditii reale de utilizare ale sistemelor catalogate ca "inteligente", respectiv cu discrepantele dintre ceea ce se lauda dezvoltatorii lor ca pot face in mod pur autonom, respectiv ceea ce chiar pot face.
  42. @BodoC Am uitat de topic, dar o să bag acolo o filmare când e gata toată poteca. Peste vreo 2 ani așa dacă în continuare lucrăm doar 2 oameni
  43. gibonu

    Miercuri, 29.07.2020 - Partea a V-a Livezi Ciuc - viaductul Caracau - Livezi - Nadejdea - Mihaileni - Frumoasa - Sumuleu Ciuc - Miercurea Ciuc 34 km Intarea in satul Livezi este chiar sub viaduct. Indicator din satul Livezi. Intrarea in sat, dinspre Miercurea Ciuc. Ajungem la Nadejdea, unde maistru' foto a fost foarte placut impresionat de pretul berii de la magazinul din centrul satului. Adica 3,10 lei. Peisaj "toscanez" in depresiunea Ciucului, intre Nadejdea si Mihaileni. In Mihaileni am virat stanga, spre Frumoasa. Viaductul, vazut de la iesirea din Mihaileni. In Tinutul Secuiesc inca nu incepuse treieratul. Margine de drum, la 2 km inainte de Frumoasa.
  44. DAMIAN

    Nu stiu care e treaba cu Google photos....ca de publice sunt publice
  45. nu ma intereseaza clujul, nu ma intereseaza bucurestiul, nu ma intereseaza humulestiul. m-ar interesa sa fie popularizate oarece cunostinte de mecanica pentru ca nu sunt foarte greu de priceput si nici nu dureaza mult pana sa fie asimilate. cadrul legislativ este anapoda rau, cadrul executiv este si mai anapoda pentru ca unii e mai egali in fata legii decat altii... ce sa mai zic de cadrul judecatoresc, ca nu poti sa ai un proces care sa nu coste mai mult decat ii costa pe nesimtitii cu care te lupti sa te desfiinteze. drept pentru care... nu prea am incredere in pravalii si merg pe principiul de a asuma ca fiecare meserias e un netot si/sau un hot pana nu se dovedeste contrariul. si nu am sperante mari sa fie de gasit preturi "rezonabile" cum spui dumneata pentru servicii cu adevarat complete. vezi in bold parametrii de mai jos. cati mecanici cunosti sa poata lucra la roti muncite poate de alti nepriceputeanu incat sa le indrepte aproape de +/-0.05mm cu variatie in tensiune sub 10% cu tensiune ridicata pana la 150gf DS pe 32-36 spite? eu stiu ca nu am gasit asa ceva decat in spatiul virtual. tolerantele celor mai multi sunt mai mari de atat si asta mergand pana la case mari. repet, degeaba ai scule daca nu ti-ai facut temele. iar a-ti face temele nu inseamna sa asimilezi tot ce te invata un cutarescu mentor... pt ca nu prea vei gasi pe cineva care sa le stie pe toate. inseamna sa culegi de oriunde ce ai de cules si sa le pui cap la cap logic, sistematic, acele cunostinte. sa mergi pana acolo incat sa te intereseze si cum pot unele bacterii sa degradeze parafina chiar daca mai greu pe cea de lant lung, adica aia microcristalina care se si evapora mai greu... si ce substante le pot inhiba pe acelea. sa zici ok, hai sa incerc sa pun niste ulei de cimbru in camera ca am gasit pe undeva ca ii prinde bine butilului, il face mai rezilient si mai putin permeabil la gaze... iar daca e disipat acel ulei incet incet inclusiv prin fondul de janta atunci parafina pe care am pus-o pe acolo, in jurul niplurilor, va fi papata mai greu de specii precum rapid Rhodococcus equi. deci parafina nu numai ca se pierde treptat prin evaporare dar poate fi si degradata de asemenea specii intr-un ritm care nu poate fi deci neglijat. cam asta inseamna sa iti faci temele, sa fii deschis si sa nu spui "gata, le stiu pe toate". cu jante noi poa sa iti iasa lejer rotile bine centrate si cu tensiune destul de uniforma dar nu va fi optimizata rezistenta in timp daca nu depasesti valoarea dogmatica de 120kgf avand grija sa faci si acele operatii de stress relieving care raman invizibile pentru client. rezistenta poa sa creasca chiar si cu 20%, vezi mai jos ultimul link. daca escrocheria e la ordinea zilei pana la nivel de guvernanta atunci mai ramane doar DIY. daca vrei o treaba bine facuta atunci trebe sa o faci singur. ce e mai interesant la rotile de bicicleta este ca nu ai nevoie de scule profesionale incat te poti descurca chiar si doar cu o cheie de spite si in rest... maracini si oarece improvizatii, doar ca nu vei lucra foarte rapid dar poti sa obtii rezultate mult mai bune decat altii care au scule si cunostinte tehnice incomplete. as fi curios daca fenomenul numit "stress corrosion" - potentandu-se impreuna factorul chimic cu factorul tensional, mecanic - ajunge sa fie prevenit si de catre sculerist dar si de clientul ce ar fi cazul sa primeasca o mica educatie de la sculerist in acest sens. e urmatorul pas de facut dupa ce s-a ajuns la o tensiune uniforma incat sa fie tolerabila o tensiune medie ridicata presupunand ca e un criteriu important durabilitatea. intr-o societate sanatoasa, cu oameni de integritate morala si care nu se apuca deci de o afacere decat daca s-au pregatit tehnic suficient... ar trebui sa ajunga sa fie cunoscute clientilor daca nu prea degraba teoretic macar practic asa incat sa li se spuna: nu spala rotile cu orice iar cand le speli la nevoie asigura-te ca le ramane unsoare, mai ales la nipluri si la capsele jantei si prin zonele pe care nu le vezi cu ochiul liber din interiorul jantei... incat sa nu cumva sa ajunga portiunile din jurul capselor fara unsori care protejeaza impotriva coroziunii. cheltuiesti un mizilic, mai mult timp decat bani pe substantele astea si adaugi cateva grame jantei dar stii ca nu iti va crapa janta chiar daca ai tensiuni foarte ridicate, in afara dogmelor care zic max. 120kgf, +/-20%. nu are decat sa zica unul sau altul de mine ca sunt urechist daca eu am mers pe calculator si luat frecventa cu urechea. poa sa mai zica lumea si ca as fi un urechist sarantoc si care se da destept... umbla cu toale rupte si nu vrea sa protesteze cu tot poporul in strada cand se organizeaza vreun protest... ci protesteaza pe forumuri. daca chiar era ceva de capu lui ar fi avut clienti si pravalie. ai scule, ai carte... nu ai pile. ai investit aiurea in scule, iti da la cap concurenta, mai pe fata, mai pe spate, saracesti. concurenta loiala... o fraza de dansii inventata. ai scule, ai pile... nu ai carte. clientul nostru prostu nostru. daca avem putin mai multa carte decat clientul atunci e suficient, il facem din vorbe pe cat se poate si daca se prinde il dam afara si il invitam sa se descurce singur. "in fiecare secunda se naste un fraier, totul e sa il gasesti" - e deviza. ... ai carte, ai pile... esti specie rara pentru ca de regula cei care au pile nu stau sa macine literatura si sa isi faca temele. faci rost si de scule: truing stand cu care sa masori cu precizie si rapid 0.025mm radial, tensiometru care sa citeasca rapid diferente sub 1kgf... fara sa ai prea mari temeri ca dai vreun faliment si cu timpul iti faci si ceva nume de meserias. dar oare vei face servicii complete pe sume "rezonabile" incat sa nu castigi prea multi bani in primii ani si treptat sa iti creasca reputatia pentru ca rotile vor tine 10-20 ani incat sa fie busite doar in accidente de-alea gen intra o masina din lateral in tine etc...? aceasta specie rara din pacate e pe cale de disparitie. eu nu am pile si nu am nici scule deci nu am cum sa saracesc, pot doar sa pierd timpul stufarind pe net incat sa mai si scriu incat abia abia sa scap fara sa imi dea cu piatra la rinichi vreun troll din cand in cand. imi fac singur treaba chiar daca mai greu, folosind zip ties, bibilica si... calculatorul. in rest sunt suparat ca in vorba aia cu vacarul si satul. daca narcisismul si sociopatia au devenit norme sociale la scara larga, la nivel global chiar, atunci eu sunt anormal. imi castig o leafa lucrand in cu totul alt domeniu decat al mecanicii. cam de atat ai nevoie ca sa citesti tensiunea in spite folosind urechea. un generator de ton ca sa compari si formula de calcul. mai departe ai excel etc. https://www.szynalski.com/tone-generator/ T = 4μL²f² https://www.school-for-champions.com/science/sound_from_string_equation.htm#.XV6rHOgzaUk densitatea la otelul inox e 8, lungimea pe care vibreaza spita e locul de unde iese din niplu si pana la locul unde face contact cu o alta spita. dificultatea cu care te lupti insa e sa disociezi vibratia spitei vecine ca nu va vibra doar una singura, nu poti sa ii zici celeilalte sa taca si deci le ciupesti pe rand cautand sa estompezi pe cat posibil vibratiile nedorite si compari. daca tensiunea intre spite este foarte apropiata vei putea disocia cu foarte mare dificultate care e mai sus si care e mai jos. de-asta e de mare folos tensiometru de mare precizie care nu costa chiar putin, ca sa nu te chinui in timp indelungat citind la ureche frecventa vibratiei. nu e atat de important sa masori exact aceasta distanta a vibratiei pentru ca pe flanse distantele de vibratie sunt la fel toate... vrei sa masori in cifre exacte tensiunea absoluta a fiecarei spite doar ca sa poti face in final o medie exacta si sa fii sigur ca ai cutare medie si nu cu 5-10kgf mai sus sau mai jos. iar daca vrei sa faci corectii cat mai precise in ce priveste abaterea radiala socotind cat de mult sunt mai intinse unele spite fata de altele atunci nu e asa de important ca eroarea sa fie cat mai mica pentru ca va fi raspandita in mod uniform eroarea pe toate spitele iar eroarea in ce priveste diferenta in tensiune fata de medie va fi destul de mica. la spitele butted ai de furca mai mult in a aproxima tensiunea daca spita nu e subtire imediat ce iese spita din niplu ci se ingroasa treptat. oricum insa... metoda cu urechea e destul de buna pentru citi diferentele relative intre spite. un semiton diferenta inseamna o tensiune cu 12% mai mare. cam ala e obiectivul, ca in final sa ai aproximativ un semiton diferenta la o abatere radiala de +/-0.05mm intre spite adica 0.1mm in total. daca nu iese usor atunci iese mai greu, stai si muncesti ca nu degeaba ti-ai cumparat poate cheie de spite, niste soricei... si ai internet sa te documentezi de una sau alta. tine minte pontul cu "stress corrosion" si asigura-te ca inlaturi factorul chimic. la ~96.5MPa este pragul dincolo de care se poate spune ca uzual aliajul 6061-T6 crapa la un numar de fluctuatii complete in tensiune ordinul sutelor de milioane la teste. oare conteaza frecventa/viteza? nu prea e larg cunoscut factorul chimic in ce priveste aparitia fisurilor ce ajung sa avanseze, ca despre asta e vorba cand vine vorba de fatigue... fisuri din interiorul materialului dar si din exterior. daca tehnologia de formare a jantei este cum este... mai ramane de luptat cu fisurile ce pot aparea din exterior si care vor fi potentate de factorul chimic. cam asta e situatia, rotile pot tolera tensiuni in spite mult mai ridicate daca sunt lucrate cum trebuie incat sa fie preaplicate substante anticorozive. si vei vrea sa le ai in felul asta, in afara dogmelor ca sa nu se descentreze frecvent cu pretul de a avea si grija sa fie inlaturat acest factor chimic, cum spuneam. mai e un lucru ce poate fi de mare folos, sa trantesti niste butuci cu spatiu mai mic pentru pinioane asa incat sa ai tensiune egala pe ambele flanse... dar vei fi in afara dogmelor care zic ca trebe sa ai cat mai multe pinioane la un butuc cu spatiu mare de salata si cu spitele NDS deci la un prag foarte scazut. pt ca astfel se descentreaza rotile, ajungand momentan tensiunea la zero se intampla ori una ori alta ori ambele: 1 janta se deformeaza torsional la socuri mari, chiar daca nu se desfileteaza niplurile; 2. niplurile se pot desuruba la socuri moderate. o solutie pentru a doua problema e sa pui in nipluri ceva care sa estompeze vibratiile fara sa creasca prea mult frecarea la tensiune zero si implicit la tensiuni ridicate. lubrifianti cu ceara microcristalina sunt de recomandat in acest sens, eventual amesteci si ceva ulei de in care sa sicatizeze daca nu te deranjeaza ca ulterior se intareste. http://asm.matweb.com/search/SpecificMaterial.asp?bassnum=MA6061T6 Fatigue Strength96.5 MPa14000 psi AA; 500,000,000 cycles completely reversed stress (adica "zero mean stress", ceea ce inseamna ca alterneaza in tensiune cu compresie incat media sa fie zero) https://en.wikipedia.org/wiki/Flexural_strength#Flexural_versus_tensile_strength din formula de aici iti poti face idee in linii mari ca se ajunge la 110 MPa stres tensional static pe portiunea din jurul niplului la o janta roata spate cu 150kgf DS si cu 32 spite (~450g, densitate 2.7, 18mm profilul, 32 spite). vei vrea spite cat mai multe si cat mai subtiri si ar fi de recomandat cam 135kgf daca pe NDS ai spite de 1.5mm. e insa mai mult de munca si spitele de 1.5mm trebuie slabite momentan cand le urci tensiunea ca sa nu se deformeze plastic prin torsiune. merita efortul insa pentru ca vei avea o roata mai rezilienta, mai durabila, nu numai mai usoara. trebe insa sa ai grija sa nu dea cineva cu bocancii in spite etc. pt ca spitele de 1.5mm rezista cam la 200kgf pana sa se deformeze sau sa se rupa. si iti mai dau un pont... janta poate fi chiar intarita prin tehnicile numite generic "stress relieving" care efectiv fac ca materialul sa aiba deformari plastice in acele etape acolo unde sunt de dorit. asa incat daca atingi incet, incet, tensiuni extreme in spite ca dupa aceea sa dai inapoi... nu numai ca prin aceasta poti sa indrepti binisor janta daca era deformata de inainte ci ii si creste rezistenta plastica (yield) iar cea mecanica (tensile) creste si ea usurel initial dupa care se cam plafoneaza. daca iti faci griji ca plesneste janta sau niplurile la tensiuni extreme poti sa completezi din presiunea unei anvelope (preferabil ingusta) presurizata aproape de pragul limita de presiune permis asa incat si presiunea anvelopei sa contribuie la a ridica stresul compresiv circumferential asa incat janta sa ajunga sa cedeze mai usor plastic pe alocuri prin aceasta compresie care ii mareste si rezistenta. se numeste ecruisare acest fenomen si e de preferat sa fie facuta aceasta ecruisare prin solicitari compresive si nu tensionale. drept pentru care trebuie retinut ca cresterea tensiunii pe ambele flanse trebe sa creasca in asa fel incat sa ajunga spitele NDS aproape de tensiunea DS adica la 180-195kgf, dupa cum are fiecare sa socoteasca de cuviinta. o prima tehnica este de a aseza aseza roata pe ax asa incat sa apese pe janta lateral cu mainile, picioarele etc. si cica in acest fel rulmentii ar putea avea de suferit - motiv pentru care s-ar zice ca e mai indicat sa o sprijini nu pe ax ci presand uniform pe flansa butucului unde spitele vor pierde tensiune momentan daca cele de sus cresc in tensiune. ideea e sa apesi nu in mod uniform pe janta ci in extremitati. o a doua tehnica care e suficienta pentru jante noi, care nu au fost deformate prin torsionare inca...stranse din maini spitele paralele. prima varianta e pentru a indrepta janta torsional, a doua e mai de folos pentru a corecta abaterea radiala. la roata fata non disc esti limitat daca folosesti spite subtiri incat abia abia vei putea sa ajungi la 120kgf fara sa compromiti spitele. avand in vedere frecarea intre nipluri si spite poti sa le compromiti si pe la 80kgf daca nu aplici nici unsoare si nici nu slabesti momentan spitele cand invarti de nipluri. in astfel de cazuri nu prea ai cum altfel si te vei pune cu picioarele pe janta culcand-o ori pe ax ori pe flansa care sa apese uniform pe o suprafata nu foarte dura. ecruisare... strain hardening. cold working. la mai mult de 2% deformare - care inseamna ca nu mai e total elastica - aliajul incepe sa sufere/capete (desi nu e un cuvant bun suferinta asta si nici nu e pus pe capatuiala aliajul) transformari care ar fi de dorit cu pretul reducerii ductilitatii la un nivel inca tolerabil. cu alte cuvinte alte si alte solicitari vor fi din ce in ce mai mari sa ii dea o alta forma. asa zice urechistu care bantuie si culege informatii si il apuca din cand in cand sa le toarne: "The ductility for the 6061 alloy, when formed in T6 and tested in T6, decreases significantly at 2% cold work and continues to decrease with more applied strain." pagina 5 - https://digitalcommons.lmu.edu/cgi/viewcontent.cgi?referer=https://www.google.com/&httpsredir=1&article=1000&context=mech_fac atentie mare daca e ridicata tensiunea in spite treptat. e indicat ca dupa fiecare mica etapa sa fie facute mici corectii asa incat sa fie cat se poate de bine roata centrata mai ales radial, nu numai lateral. pasii trebuie facuti mergand pana la infiletarea niplurilor cu un sfert din 360 grade. si dupa fiecare pas cu aceasta verificare a centrarii sa fie facute operatiile de stress relieving si atentie sa nu ramana tensiune reziduala in spite de la infiletare ca ajung sa se rasuceasca si spitele cu tot cu nipluri si daca sunt subtiri se pune problema daca ai coeficientul de frecare destul de scazut cat sa nu dai in gol. cu nipluri brass, cu lubrifiantul potrivit si cu ceva tehnici de slabire momentana a tensiunii in spite se pot tensiona spite de 1.5mm la 120kgf. curba strain/stress in compresie are o inflexiune pt ca de la un oarece prag materialul devine mult mai moale chiar daca incepand de la zero e din ce in ce mai incapatanat pana la acea inflexiune. cam la 200 MPa stres compresiv incepi sa te minunezi vazand acestea. 200MPa insemnand o medie 176kgf la 32 spite pt o janta cu o arie de sectiune de 88mp - ca pt ~450g. repet... poti sa completezi cu o anvelopa cu oarece presiune acest stres compresiv daca crezi de cuviinta. in acel caz ramane sa verifici abaterea radiala pe interiorul jantei ca nu vei mai putea pe exterior... lucru care mai ales la o janta muncita iti va permite o mai buna precizie pentru buzele exterioare ale jantei nu prea au fluenta.
  46. Asta ar merge la categoria "Poteci curatate cu mainile noastre" ;)
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up