Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 06/27/2022 in all areas

  1. Din nou pe baltă în sus (sîmbătă) și-n jos (duminică), adică pe malurile Colentinei, în haită. Sîmbătă am plecat de la 6 dimineața de acasă, spre a evita să ne bată-n cap Soarele prea tare. Azi am scăpat complet de caniculă, ne-am întors apărați permanent de un strat de nori. Prin alte părți norii ăia turnau ploi, dar noi am driblat-o ca de obicei. Schița traseului (ambele zile combinate): https://ridewithgps.com/routes/39971349
  2. alexadi

    O mica plimbare azi, chiar și ceva macadam ușor pt 1-1.5km, prin butimanu și Crevedia cu un contrastant miros de floarea soarelui vs parfumul fermelor de pui Crevedia.
  3. MaC®

    Uneor îț pui problema dacă accesu la net nar trebii restricțiuonat cunva.
  4. majikstone

    Gata, m-ai convins, ma duc sa imi convertesc in single speed bicicleta pentru tura de 210 km si 4.500 m de diferenta de nivel pe care o am in program duminica asta. Daca un individ necunoscut poate iesi duminica spre Giurgiu cu un single speed, nu vad de ce nu ar trebui sa imi convertesc si eu bicicleta la single speed. Mai mult, aparent faptul ca un alt individ pe care nu il cunosc si care considera ca tura la Uzunu e reprezentativa pentru ciclism ca sport in ansamblul lui mi-a spus ca merge "fix la fel" cu Sora sau cu 105 e un argument nu doar imposibil de demontat, dar si extrem de relevant in contextul discutiei. O sa le transmit colegilor mei de club cu SRAM Red mecanic, Ultegra Di2, Dura-Ace mecanic, 105 mecanic, Campagnolo Chorus si altele ca exista ciclisti AMATORI care se dau pe la Uzunu, deci nu oriunde, fara probleme cu Shimano Sora, si ca ar trebui sa ia exemplul lor. Sau sa castige niste puncte in competitii UCI.
  5. mosu cu plete

    Hai sa facecem miting in fata la ambasada japoniei in semn de protesc ca nu mai fac si grup mecanic Ciclisti cu adevarat profesionisti pedaleaza pt job si bani, au pedalat de placere pana sa ajunga profesionisti. Poti sa iei ce groupset vrei, eu am spus ca sora e arhisuficient pt amatori, poti merge la uzunu si fara ultegra sau dura ace pe bicicleta. Dovada e ala cu SS care vine mereu la benzinaria de pe giurgiului duminica cand se iese spre giurgiu. Cu un singur pinion face fata la carboane si ultegra
  6. majikstone

    Nu e de azi, e de la Cyclomontagnarde d'Annecy, de acum 3 saptamani: https://www.youtube.com/watch?v=ONDH1bREu6w
  7. mosu cu plete

    Am prea multe abonamente netflix,hbo,disney O sa caut un live pe undeva Ne baga astia pe gat numai tenis non stop au tactica hotomani, stiu ca pt ciclism mai da lumea bani pe playerul lor dar la tenis nu vedeau un leu.
  8. majikstone

    Nu stiu cine sunt "voi", dar la mine un lant Shimano tine in jur de 2.500 km (cu 30.000 m diferenta de nivel, pe plat ar tine semnificativ mai mult din cauza puterilor mai mici si cadentelor mai mari), iar o caseta Shimano in jur de 15.000 km, poate 20.000 km (cu peste 200.000 m de diferenta de nivel). Asta in cazul meu inseamna o caseta la 2 sezoane, respectiv in jur de 3 lanturi pe sezon. Lanturi si pinioane demontate, curatate, unse si montate la loc aproximativ lunar. Cat despre upgradeuri, da, in esenta mi-am schimbat groupseturile cam o data la 3 ani, cand inca erau in stare foarte buna de functionare, pe cele vechi vanzandu-le pentru preturi rezonabile. Din 2015 incoace, cand am cumparat primul groupset de sosea, am avut sub maini Shimano 105 5700, Ultegra 6600, Ultegra 6700, Ultegra R8000 si Campagnolo Centaur 11. Toate mecanice si cu frane pe janta, si incluzand si diferite experimente cu grade diferite de succes (deraioare spate Deore RD-M592 si casete 11-36 combinate cu manetele 10v de la Shimano, deraior spate GRX 812 cu caseta 11-42 si manetele R8000, RoadLink). Toate piesele au ajuns ori sa fie revandute in stare foarte buna, ori au ajuns pe alte biciclete. Nici unul dintre lucrurile astea, in schimb, nu au nici cea mai mica relevanta cand vine vorba de subiectul central al discutiei, si anume evolutia pietei bicicletelor catre una in care aceeasi suma de bani (raportata la puterea de cumparare, inflatie, cursuri valutare, etc.) iti permite azi sa cumperi o bicicleta de sosea entry-level sau mid-range (precum cele echipate in trecut cu Shimano 105) semnificativ mai proasta decat in urma cu 10 ani, in timp ce bicicletele "de top" depasesc din ce in ce mai des dublul sau triplul pretului bicicletelor de top de acum 10 ani fara sa ofere altceva decat castiguri marginale la capitole care nu sunt relevante decat pentru 0.1% din populatia de biciclisti.
  9. psb

    Ai scris asta privind in oglinda?! Unde am avut eu pretentia asta?! Si cum as putea avea? Mi se pare chiar o insulta la inteligenta. Mi-am exprimat niste puncte de vedere si culmea, chiar ti-ar fi de folos (daca nu ai fi atat de plin de propriile idei si propriile credinte si atat de convins de propriul adevar). Ti-am recomandat (deci recomandare) sa intrebi un oftalmolog in legatura cu problema cititului in mijloace de transport, deci in conditii de miscare, zgaltaiala. Mai ales in conditiile in care cu totii abuzam de privitul in diverse ecrane si ecranase. Si daca citim din ecranase cu definitie foarte mare si scris foarte marunt, cu atat mai rau. Daca acum esti tanar si nu-ti pasa (cand esti tanar timpul si viata par infinite), te informez ca viata trece cu o viteza mult mai mare decat iti imaginezi si maine te vei trezi mai putin tanar, moment in care vine nota de plata pentru toate abuzurile tineretii. In opinia mea forumurile se dovedesc de cele mai multe ori locuri pentru diverse defulari personale, mai ales la rumani (probabil cel mai frustrat popor din Europa). Insa cateodata exista unele beneficii - intr-o lume virtuala unde orice opinie, idee, informatie este rezultatul unei tranzactii financiare, aproape numai pe forumuri mai gasesti opinii si informatii oneste si care nu au scopuri financiare sau de alta natura. Evident, e foarte greu in oceanul de zgomot al diverselor frustrari personale (multi gasesc forumul locatia perfecta de a sa da balena in borcan). Plus, eu mi-am exprimat punctual unele opinii despre ce s-ar putea face sau rezolva. Prost sau bine, nu conteaza, am scris niste pareri. De la tine nu am citit opinii (personale, clare) despre cum s-ar putea rezolva starea actuala a mobilitatii urbane despre care se observa foarte clar ca toti o consideram extrem de proasta. Inteleg ca esti adeptul trenurilor. Te-ai intrebat cate trenuri/sine/gari s-au construit in tara asta in 31 de ani?! Ai vazut ce inseamna un proiect din asta de infrastructura mare in tara asta?! Asa cum arata sistemul actual, administrativ si politic orice mare investitie (ca de exemplu trenuri urbane si periferice) reprezinta imposibilul, adica reprezinta numai gargara de care avem cu totii parte de 31 de ani. Vorbe, vorbe, cu faptele e mai complicat. Cel putin eu m-am gandit (asa de amorul artei) ce s-ar putea face practic, oarecum realizabil. Si orice pe lumea asta pleaca de la o idee, un proiect, un principiu, chestiuni pe care le-am scris mai sus (prost sau bine, atat am putut). Desi cum se vede sunt foarte pesimist, totusi cred ca niste idei (inevitabil..... politice.... totul este in final politica) realizabile, practice, simple, nu megalomanice (pista de bici de 2,4 m pe strazi gen Colentina = megalomanie melteneasca), adica niste idei clare, simple, realizabile in conditiile imperfecte actuale ar fi fost intotdeauna de ajutor, indiferent de calitatea "clasei politice". Macar sa stie o parte din electorat (aia mai cu "creeer") ce sa ceara, ce sa astepte, ce sa pretinda (pana acum nu am observat o unitate de idei decat in jurul respingerii, criticii - adica toti stim ce nu e bine si suntem critici insa cand vine vorba de solutii avem un bazar intreg de idei variate). Nu ca s-ar schimba mare lucru.... poate. Nu am auzit sau vazut vreodata ca dupa alegeri electoratul sa ceara alesului ceva.... orice. Lumea abia ca are habar pe cine a ales si pe unde se afla, adica se uita la TV, ii face hoti pe toti si asteapta o minune cazuta din cer. Eu am incercat de multe ori sa fac ce pot, am scris reclamatii online (nu am timp sa umblu cu hartiile pe la ghisee - cine are?!) si am constat cu surprindere ca "organul" raspunde si mi-am mai dat seama ca "organul" nu e foarte cautat sau deranjat de marea masa a populatiei. Desi problemele reale din strada sunt enorm de multe si grave. Populatia in imensa majoritate este perfect inerta. Vad oriunde in jurul meu pana la blocurile in care locuim unde din sute de proprietari de apartamente aproape invariabil actioneaza si este activa o minoritate care trage sforile si face si desface. Insa imensa majoritate e nemultumita si vorbeste, adica trancane din gura pe la colturi ca "astia sunt hoti si fura si nu fac nimic bun" insa ei nu se prezinta nici la sedintele de adunare generala unde se voteaza si se discuta ceva. Exista blocuri cu 130 apartamente unde niciodata nu au venit mai mult de 30 de proprietari/reprezentanti la adunari! Adica niciodata! Dar toti sunt convinsi ca sunt furati si totul e in zadar. Asta e societatea in care traim. Majoritar. Si cred ca problema trebuie apucata de un capat de fir iar asta ar fi comunicarea si ideile fundamentale, principiile care sa fie intelese si acceptate de cat mai multi. Adica intai trebuie sa existe un gand, o idee, cu asta se incepe. Insa la noi fiecare mai activ, mai rasarit, mai dotat cu "creeer" nu accepta ca ar trebui sa dezbata si sa se puna in acord cu ceilalti, chestie care presupune compromisul si acceptarea si ideilor de la altii. Nici vorba! Fiecare se crede un mic mesia si detinatorul adevarului absolut. Si cand incerc unuia sa-i spun problema in care se afla, imi raspunde...... ca si cand s-ar privi in oglinda si ar vorbi cu el insusi. In conditiile astea niste idei simple si clare ar fi poate un punct de plecare. Dar pentru asa ceva trebuie un dialog, o dezbatere si mai ales trebuie ca majoritatea sau cat mai multi, chiar daca e o majoritate intr-o minoritate (activa, treaza) sa le inteleaga, sa le adopte, sa creada in ele. Insa iata "dialog" (= confruntare de mici orgolii) chiar si aici intre 3 oameni cati suntem pe subiectul asta, pe acest forum cu vreo 10 oameni activi (eu picat musca deranjanta din afara). La noi la rumani, fiecare e un mic dictator absolut detinator al adevarului, fiecare e sef si vrea sa impuna ce crede el, nu are nevoie de parerea altora. Cand apare unul care nu-i suna pe plac, incepe demolarea. Practic ca societate ne demolam unii pe altii si chestia asta ne ocupa atat de mult timp si multa energie ca nu mai ramane si pentru constructie. O simpla privire in mass-media asa corupta, manipulatorie, cumparata, falsa si semi analfabeta e de ajuns sa intelegem cu ce se ocupa rumanii primordial - sa se conteste, sa se demoleze, sa se anuleze unii pe altii, sa se distruga intre ei. Oriunde, incepand de sus din partide si "organe" pana jos la orice constructie sociala cat de mica. De aceea chiar si parte din agendele politice au fost de fapt axate doar pe contestarea, distrugerea, demolarea adversarului privit ca raul absolut (situatie in care se deduce clar, cel care contesta e binele absolut). Tot acest cancer de mentalitate, de educatie, social ar incepe vindecarea atunci cand voi vedea pe vreunul sa aprecieze pe cineva mai bun ca el, sa aprecieze pe cineva sau ceva care nu-i aduce un folos personal sau de interes, sa admire pe cel care s-a ridicat cu ceva. Dar un personaj ca asta ar fi considerat chiar nebun in actuala societate romaneasca. ...Scuze..... cred ca iar am scris mult si am inteles ca iti pierzi concentrarea si atentia dupa cateva fraze! Desi culmea, ai spus ca citesti Dilema, o publicatie romaneasca de factura intelectuala unde textele nu sunt tocmai scurte.
  10. majikstone

    Faptul ca nu e o surpriza nu inseamna nici ca e justificat de nevoile reale ale pietei, si nici ca pretul ultimului groupset 105 e altceva decat nesimtit comparativ cu cel al fostelor groupseturi 105. Partea buna e ca a ajuns Campagnolo sa fie din marca de lux una accesibila. Un Campagnolo Chorus 2x12 (echivalent de Ultegra in lantul trofic) mecanic cu frane disc e mai ieftin decat un Shimano 105 R7100 si cantareste cu 750g mai putin. Nu 75, șapte sute cincizeci. A ajuns pana si Tiagra 4700, vechi de cand lumea si pamantul, sa aiba mai mult sens din punct de vedere al raportului cost/beneficii, decat 105 R7100, asta dupa cateva generatii de 105 care au fost considerate de toata lumea referinta pietei la capitolul raport cost/beneficii.
  11. majikstone

    Am inteles, deci un amator (ce-i ala amator, sportiv care nu e legitimat la un club de profesionisti?) trebuie sa cumpere piese mai proaste decat putea cumpara acum 5 sau 10 ani cu aceeasi suma de bani (corectata cu rata inflatiei). Pentru ca asta inseamna progresul, nu?
  12. mosu cu plete

    imi cer scuze ca am vorbit urat la adresa unor bucati de metal. Unde scrie in regulament ca nu am voie sa injur niste bucati de plastic si metal defecte? Am cautat si nu am gasit acest regulament. Daca as fi injurat pe un membru da meritam restrictionarea asa ai facut abuz
  13. Traveller

    Prea multă dramă.
  14. gibonu

    Vineri, 10.06.2022 - Partea a V-a Inapoi spre masina. Adica vaslit contra vantului pe toata distanta. Intalnirea cu profesionistii. Pistele de antrenament, balizate cu pet-uri de 5 litri vopsite pe interior. Pauza pe un ponton care pare parasit de mult timp. La debarcare am fost atent sa calc pe zona de imbinare dintre scanduri, ca sa nu am suprize neplacute. Un alt concept de hidro-bicicleta. Cum spunea, tot drumul de intoarcere am vaslit cu vantul din fata. Acum a fost a doua data cand mi-am luat-o pe Snagov din cauza vantului, am mai patit asta si anul trecut. Adica am ignorat site-ul meteo norvegian [yr.no] care indica un vant dinspre nord cu 5 m/s. Am crezut ca exagereaza norvegenii, ca n-or vedea ei tot vantul de pe Snagov. Eroare totala, pentru ca norvegienii au avut dreptate. La caiac si la conditia mea fizca, 5m/s este foarte mult, m-a cam rupt. Plus ca, datorita latimii mari a lacului, nu poti pacali vantul asa cum o poti face pe canalele din Delta Dunarii unde vaslesti pe langa peretele de stuf mai apropiat de directia din care bate vantul. Cand ma apropiam de capatul lacului, o blonga calare pe un ski jet s-a apropiat usor de mine [fara sa faca valuri] si m-a intrebat direct "Marius?". I-am raspuns ca nu, mi-a multumit si a demarat in tromba cu ski jetul. In stanga erau nori de furtuna, insa am avut noroc pentru ca nu m-a prins ploaia iar in dreapta era senin. Distanta totala vaslita in ziua respectiva a fost de aproape 30 de km. Cam asta a fost. Daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.
  15. psb

    Dincolo de granita cu Ungaria este o alta planeta care vorbeste alta limba si are cu totul alt sistem de valori, asa ca ce spune majik este perfect strain (adica extraterestru) de realitatile de aici din RO si mai ales marele gaoz al tarii numit Bucuresti (apropos, eu sunt nascut in Bucuresti sector 1 din parinti si unii bunici si chiar unii strabunici bucuresteni). Gibonu, pana la trenuri si rachete spatiale zi-mi si mie macar un capac de canal la nivel cu pavajul in acest oras?! Cunosti vreunul? Eu nu. Si daca dai o tura pe oriunde si te uiti cum arata orice.... strada.....trotuare, stalpi, diverse.... si ai fost dincolo de granita aia pe cealalta planeta mentionata, zi-mi si mie daca tu chiar crezi ca in anii care vor veni, nu conteaza cati, chiar o sa se faca ceva in orasul asta in asa fel incat sa inceapa cumva sa semene cu planeta de dincolo de granita de vest?! Poti arunca o privire si la oamenii din jurul tau, una rece, logica si sa-mi spui daca ti se pare posibil chiar si cel mai umil vis de imbunatatire al acestui oras?!?! Nu mai spun si despre citirea istoriei..... Aia chiar te trimite in pesimism absolut! Asa ca, trenuri, strategii.....etc.....vise monsher! Asta cu modificarea densitatii oraselor chiar ca pare mousse de ciocolata dietetic pentru somalezi! Deci, se descurca fiecare cum poate! Eu imi voi face cruce si cu limba in gura cand voi vedea macar un capac de canal perfect la nivel cu pavajul. Asa cum am vazut in Italia chiar si in orase mici din fundul tarii lor. Nu mai astept sa faca astia trenuri si rachete, mi-am facut deja provizii de biciclete. La masina oricum nu mai am nici o zeama in amortizoare dar nu conteaza, cu bicicleta am viteza mai mare. Si evident, fara politica! Dar oricum, nu conteaza!
  16. majikstone

    @gibonu un exemplu simplu: daca as fi ramas in Paris (sau zona pariziana), as fi platit in jur de o treime spre jumatate din salariul actual lunar (care e peste salariul median net al Frantei) pe o chirie care ar fi implicat un timp de deplasare de cel putin 30 de minute, daca nu o ora, inmultit cu 2, zilnic, pana la serviciu si inapoi. Indiferent de mijlocul de transport ales, cel mai rapid si convenabil fiind cel mai probabil transportul feroviar. Cand eram student si apoi doctorand in periferia sudica a Parisului, aveam colegi care faceau zilnic naveta cu metroul pierzand aproximativ 2 ore pe zi, zi de zi. 10 ore pe saptamana. Echivalentul a 21 si ceva de zile pe an de umblat aiurea de la A la B si inapoi la A. Altii faceau asta cu masina si pierdeau comparabil de mult (daca nu chiar mai mult) timp. Intre timp campusul respectiv a explodat ca dimensiuni, numar de universitati si optiuni de cazare/entertainment, exact pe modelul de oras universitar de tip Oxford. In oraselul de nici 20.000 de locuitori (de dimensiunile Bradului, orasul meu natal) in care locuiesc acum platesc sub un sfert din salariu pe chirie si stau la 7 minute de mers pe jos de birou. Nici o retea feroviara sau de transport in comun din lume nu iti ofera asa ceva. Un oras de sub 100.000 de locuitori cu infrastructura si servicii dimensionate adecvat la populatie (incluzand scoli, spitale, spatii verzi, zone comerciale), in schimb, da, iti ofera exact asta. Iar pentru rarele ocazii in care ai nevoie sa mergi pe la Inalta Curte de Casatie si Justitie din Capitala, imi permit sa fac cate ore e nevoie pe drum - fie cu trenul si transportul in comun - ca voi avea de unde.
  17. Mircea PF

    Dacă vreți să vizitați biserici fortificate în Țara Călatei și să vă întoarceți în Cluj printr-un defileu copleșit de vegetație: de la Cluj la Huedin am mers cu CFR-ul de 7:48 (recomand totuși Transferoviarul care vă ia doar 7 lei pe bicicletă, nu 30 lei ca CFR-ul) traseul: Huedin-Sâncraiu-Călata-Văleni-Mănăstireni-Ardeova-Bedeciu-Căpușu Mic-Căpușu Mare-Gilău-Luna de Sus-malul Someșului-baraj Florești -ocolitoarea sud a Floreștiului (cele 4 din urmă pentru a mai evita DN1)-Cluj cca 78 km (inclusiv prin oraș la întoarcere) parcurși de mine în cca 7 ore (cu asistență electrică pe urcări) altitudine maximă 870 m, diferență de nivel 555 m traseu în majoritate asfaltat, mai puțin prin defileul Căpușului cu drum forestier bun și în ultima parte a ocolitorii DN1 dintre Căpuși Mic și Căpușu Mare se trece de 2 ori prin vadul Căpușului o singură urcare remarcabilă pe asfalt, după Văleni dar fără a fi dificilă după ieșirea din Huedin veți vedea pe dreapta pista de biciclete ce vă duce la Sâncraiu; pista trece pe lângă localitate dar vă recomand să coborâți în Sâncraiu fiindcă este remarcabil izvor este în defileul Căpușului de văzut pe drum: biserici fortificate în Huedin, Sâncraiu, Văleni, Mănăstireni biserici gotice vechi de piatră în Bedeciu, Căpușu Mic (aceasta din urmă am găsit-o doar îndrumat de o localnică fiindcă nu are nici un semn de orientare și nici nu se vede din drum) localitățile Sâncraiu, Văleni, Mănăstireni, cu case caracteristice Țării Călatei defileul verde al Căpușului panorama munților Vlădeasa și Meseș lacul de acumulare Florești între Căpușu Mic și Căpușu Mare se poate ocoli DN 1 pe un drum la început asfaltat, apoi cu piatră cubică și pământ; în prima parte a ocolitorii sunt pe stânga 2 case de unde m-au fugărit câte 3 câini de la fiecare o remarcă pentru părintele Stelian Neag de la biserica din Bedeciu (biciclist ca și noi) care cu deosebită amabilitate m-a însoțit dându-mi explicațiile de rigoare imagini de pe traseu, aici: https://photos.google.com/share/AF1QipMv3y0D3jm3wmGEmhhdaCLCjNaA4xw8TwhWmA5HE7sym-O2Kt0nenC8O2xzATRQ6w?key=NXpoOS1pR1ZLOGg0V0JUd2l5SXJMV0JPWDFHbEhB traseul, aici: https://www.wikiloc.com/mountain-biking-trails/tara-calatei-si-defileul-capusului-106323367
  18. chipuc

    Si legat de promovarea turului, o reclama care mi-a placut enorm de mult. :)
  19. mosu cu plete

    maine cine vine la uzunu de pe forum? Hai ca nu ii cunosc pe toti aia de se aduna la benzinarie sau la capat la tramvai maine vreau sa ies cat mai de dimineata ca azi am iesit cam tarziu si m-a topit caldura
  20. majikstone

    Ma bucur ca pot fi de folos!
  21. paulrad

    Îmi place că ai pus afișajul ăla cu datele. Așa ne putem da seama mai ușor când urci și când mergi la vale. 👌
  22. psb

    Apropos de blocul compact - da, este mai greu de urmarit (mai ales cand te zgaltaie ceva :))) insa e un fel de protest personal la adresa mass-media romaneasca online. Am observat ca se folosesc intens spatiile, bold-ul, sublinieri, chiar si repetari (in corpul textului sunt inserate repetari boldurite, eventual scrise si cu caractere mai mari) in speranta ca cel care citeste sa fie cat mai zguduit, impactat, influentat, fortat sa priceapa ideile principale care ii sunt indesate (oricat de lenes si semianalfabet functional ar fi). E ca si cand te-ar lua de guler si ti-ar urla in fatza. Pe de alta parte majoritatea cartilor au textul compact, fara aeriseala. Nu am avut nici o intentie sa te jignesc (nici nu ar exista o justificare, ar fi chiar o tampenie majora din partea mea) si nu ar trebui sa fi atat de sensibil (chiar daca textul nu e ceva cu care esti obisnuit). Sunt sigur ca nu gandim foarte diferit si nu suntem asa de diferiti, ba din contra. Cumva comunicarea de tipul asta poate sa conduca la opinii gresite despre cel care sta in spatele textului. De ambele parti. De vina e stilul in care scriem fiecare, poate al meu e ceva mai agresiv (piperat?!). OK (am bagat aeriseala!) ar trebui sa revenim la trenuri de toate felurile! Parerea mea ca fan Metrou (am mers cu M inca din prima zi de inaugurare cand m-a dus tata sa vad minunea - ca s-a construit practic in fata casei mele, ani de santier ma jucam cu puta in tarana Metroului), deci opinia mea este ca Metroul a salvat Bucurestiul. Nu stiu ce ne faceam in orasul asta fara M ?!?! Deci, ideal, mi se pare la mintea gainii - cea mai grozava investitie in transportul in comun este fix Metroul. Dar cum ziceam, este prea mare pentru niste conducatori atat de mici! Pe locul 2, mai ieftin si rapid de facut e trenul. De asemenea prea mult pentru gunoaiele politice care s--au perindat la butoane in ultimii 31 de ani. Pe locul 3 este tramvaiul si mi-a cazut basca din cap ce tramvaie am vazut in anii recenti prin Vest! Tot pe acolo stiu sa faca sine drepte si sa puna pavajul si piatra cubica asa cum la noi nu s-ar putea nici cu mitraliera pe trepied. Abia apoi vin troleibuzele pe care le consider un soi de tramvaiul saracului. Au multe dezavantaje si astea se agraveaza cand strazile sunt in halul in care sunt. La urma autobuzele care au nevoie ca si troleibuzele de o banda auto...... de unde atatea benzi auto?! Cam lux, risipa cu autobuzele. Deci logic, Metroul si trenul sunt salvarea! Insa astea sunt investitii care nu se pot desfasura in 4 ani de mandat din care primii 2 sunt doar pentru acomodarea cu scaunul si privilegiile medievale (nu se face nimic ....pentru popor, comunitate, doar pentru ei personal si tribul din care provin). Pai astora nu le ajung 4 ani sa frece hartiile si stampilele necesare daca totul merge uns! Pe urma vine urmatorul in noul mandat si traditional demoleaza, anuleaza si blocheaza tot ce a lasat ala dinainte, mai zace 2 ani (asa cum zace retardatul asta care e la capitala - impreuna cu alte lighioane din sectoare) si apoi nu mai ramane nimic, timpul trece fabulos de repede (mai ales printre pandemii si razboaiele altora)! Si oricum, nu ramane destula energie nici pentru hartii deoarece energia se epuizeaza pentru analiza plagiatelor! Adica contestarea generala, lupta continua si asidua intre indivizi, caratere marunte cu orgolii uriase. Poate ca ar fi mai util sa discutam asta la o bere (eventual si un mic cu mustar).
  23. gibonu

    Nu stiu, nu am verificat programul de la TV. Insa nu m-ar mira sa nu fie nimic live in weekend, ci doar rezumate seara. Din motive de tenis, pana cand se termina Wimbeldon (sper ca am scris corect). Din motivul asta, revin cu recomandarea pentru Eurosport Player. 20 de Euro pe an, contul se face imediat, plata cu cardul de Lei. Iar prelungirea abonamentului se face automat, doar esti notificat cu o saptamana inainte de expirare ca ti se vor trage banii din cont si ca poti opta pentru oprire. Parca mai exista si varianta pe o luna, cu 2,99 Euro pe luna. L.L.E. Mai exista si varianta 4K. Insa nu stiu nimic despre soricaria asta, poate stie altcineva sa dea detalii. Acum vad etapa de la Copenhaga pe telefon, pe Eurosport Player, comentariu in limba romana. Vive le Tour, vive la France. L.E. Din pacate danezii si-au luat-o precum nemtii in 2017, cand Turul a plecat de la Duseldorf. Azi vremea la Copenhaga este de ... c (am vrut sa spun caine), cu ploaie, nori, nu prea se vede nimic in afara de ciclisti. Nici elicopterele nu stiu daca zboara. Sper ca in urmatoarele doua zile, cand sunt etapele daneze, sa fie vremea buna. Nu de alta, dar am in plan (nu stiu cand) o tura cu bicicleta in Danemarca si Turul este o ocazie excelenta pentru documentare.
  24. mosu cu plete

    Voi faceti upgrade din 3 in 3 ani? Pe mine o caseta shimano la sosea ma tine cam 4-5 ani cu schimb de lant anual Pt lant folosesc parafina+pulbere teflon Campagnolo nu imi trebuie nu imi plac deloc manetele sunt oribile cu butonul ala lateral.
  25. majikstone

    Daca sa dai 800 de lei pe pinioane e fudulie, sa dai 1200 de lei pe un deraior spate 105 Di2 ce e? Sau ai ratat partea in care comparam preturile si avantajele unui groupset Chorus cu cele ale unui groupset 105 Di2, si nu Shimano Sora sau Claris? PS: inainte sa scoti in evidenta faptul ca o caseta Chorus pe 12 viteze costa probabil dublu fata de una 105 pe 12 viteze, si ca, fiind consumabila, e un cost care se va perpetua pe toata durata utilizarii groupsetului, ma gandesc ca stii si faptul ca piesele de uzura Campagnolo (casete si pinioane in special) au avut dintotdeauna durate de viata mult mai mari (lejer duble in cazul casetelor) decat cele Shimano. Sigur, nu gasesti informatia asta nicaieri in brosurile publicitare, dar ma gandesc ca la turele voastre se discuta si despre asta, nu doar despre politica.
  26. mosu cu plete

    164 euro pinioanele https://www.bike24.com/p2322027.html?sku=1121654 Nu stiu ce joburi aveti voi dar la salariile din Romania sa dai 800 lei pe niste pinioane asta e fudulie A ok, daca esti spagar si faci 800 lei din spaga in 20 minute da, merge sa arunci cu bani prezentare Shimano 105 Di2 https://www.youtube.com/watch?v=juGiU45tEAc
  27. majikstone

    Daca fac in medie 3 iesiri si aproximativ 160 km cu vreo 1500-1700m de diferenta de nivel pe saptamana (raportandu-ma la statisticile din ultimii ani), la ce groupset am dreptul conform legii? Ciclistii care nu-s amatori nu pedaleaza de placere niciodata? Daca fac si ture dupa care vin acasa suparat, imi pierd statutul de amator? Cam cu ce frecventa ar trebui sa imi produca neplacere turele ca sa nu mai fiu considerat amator si sa emit pretentii pentru achizitia unui groupset care nu e pentru amatori? Alte stereotipuri mai cunosti?
  28. mosu cu plete

    Amator persoana care pedaleaza de placere in scop recreativ de 1-2 ori pe saptamana Aici cu piese mai proaste ai dreptate sa ne uitam la maneta de foi r7000 si refuzul shimano de a rezolva problema de productie. Deci versiunie anterioare au fost mai bune. Apoi o bicicleta de acum 10 ani nu prea se merita upgradata la ultimul model de groupset Am avut cam 6 ani sora, a mers brici, am facut upgrade mai mult din moft ca am vrut manete cu cablurile sub ghidolina. Nu merg nici mai tare nici mai incet cu 11 viteze, merg fix la fel cand aveam 9v Ala cu SS de merge mereu la giurgiu cu grupul ii bate si pe aia cu carboane asa ca 13viteze e fita pt unu care face maxim 500km pe luna
  29. purix

    Bine ca m-ai amintit sa caut prin bazar sau olx niste ergopowere pe 9v sa imi termin gravel-ul! Acu pana nu se scumpesc!
  30. purix

    Deci DuraAce-ul meu vechi de 9v tocmai a castigat valoare! Mai ales sentimentala!
  31. majikstone

    Din pacate, experienta mea ca biciclist urban in Paris a fost una limitata, marea majoritate a deplasarilor mele cu bicicleta fiind in zone extraurbane si evitand pistele. Ce am apreciat in Paris au fost zonele in care benzile dedicate pentru autobuze erau accesibile si bicicletelor, respectiv pistele demarcate pe sosea. Pistele de pe trotuare sau din zone pietonale, in schimb, nu, sub nici o forma. Mentalitatea mea ca biciclist a fost mereu ca prefer sa fiu eu utilizatorul vulnerabil decat sa ii pun pe altii (batrani si copii in special) in pericol. Aruncand o privire in timpul vizitei mele de toamna trecuta din Paris, concluzia mea a fost ca a crescut numarul benzilor de pe sosea, separate de pietoni, ceea ce e ceva de apreciat din punctul meu de vedere. Pe de alta parte, a crescut destul de mult si numarul biciclistilor care le folosesc, ceea ce sincer poate deveni o problema cand pistele sunt inguste, delimitate cu borduri, si nu ai loc sa depasesti lumea care circula cu 15 km/h cand tu ai vrea sa circuli cu 25 km/h. O consecinta a "democratizarii" bicicletei ca mijloc de deplasare e reducerea omogenitatii conditiei fizice (si vitezelor de deplasare) a celor care folosesc pistele - cam echivalentul unei autostrazi pe care in loc sa circule toate masinile cu 120-130 km/h, se circula si cu 70, si cu 110, si cu 140, si cu 160. Si nici nu mai vorbesc de trotinetele electrice, un pericol suplimentar nu doar pentru pietoni, dar si pentru biciclisti. Per total, sunt unul dintre cei care, pur subiectiv, considera ca o pista de biciclete si o retea de piste prost gandita creeaza mai multe probleme decat rezolva. Si tot de asta, in general, prefer sa evit astfel de piste. In Paris as zice ca situatia per ansamblu e una buna si in curs de imbunatatire la capitolul asta, dar tot sunt zone pe care probabil le-as evita.
  32. gibonu

    @majikstone Niciun proiect de infrastrctura nu rezolva toate probleme unui oras. Insa reduce din problemele existente. Iar in proiect de talia lui Grand Paris isi va arata utilitatea in urmatorii zeci de ani, nu doar in momentul inaugurarii. Lumea isi schimba de vreo 30 de ani [in RO] perspectiva asupra vietii in marile orase. Vezi cum s-au dezvoltat [de multe ori haotic] localitatile de langa orasele mari, cum ar fi Pipera langa Bucuresti sau Floresti pe langa Cluj. Problema este ca oamenii care stau acolo sunt in continuare dependenti de marele oras, chiar daca lucreaza numai de acasa. Ca nu cred ca-s prea multi care pot sta de placere singuri in casa, asa cum s-a intamplat in starea de urgenta. Iar daca acei oameni care stau in afara marelului oras au masina personala ca unica optiune pentru a ajunge [rezonabil] in oras, atunci apar problemele majore de trafic cu care se confrunta toate marile orase din RO. Pana acei oameni nu vor lasa masina in favoarea trenului nu se va schimba nimic, indiferent de cate pasaje si penetratii viseaza decidentii zilei. In alta ordine de idei, ne poti spune este acum ca biciclist in Paris, cu cei 1200 km de piste de bicicleta? La fel de bine ar fi sa nu mai ai pretentia ca toata lumea trebuie sa procedeze dupa cum crezi tu ca este bine.
  33. gibonu

    OK. Si atunci de ce se construieste Grand Paris Express, care in final va fi folosit de 2 milioane de oameni? Tu stii mai bine realitatile din Franta, insa imi este greu sa cred ca acolo nu stie stanga ce face dreapta (nu cele politice) si ca la finalul santierului Grand Paris Express trenurile vor circula goale. Cand spun Paris ma refer la intreaga zona metropolitana, nu doar la ceea ce este in interiorul Perifericului. Pe langa asta, aud de la prietenii mei (romani) din Paris (zona de dupa Periferic) ca acolo se construieste destul de mult. De exemplu, anul asta in toamna, ei se vor muta intr-un bloc nou, construit de la zero, in locul unui fost ghetou. Este unul dintre proiectele de regenerare urbana, adica populatia din ghetou a fost mutata, cladirile au fost demolate total si in locul lor au aparut blocuri noi, constuite la standardele contemporane, cu spatii comerciale, spatii verzi generoase, etc. Si in viitorul apropiat zona va fi deservita de Grand Paris Express. In plus, apartamentul in care se vor muta va fi al lor, nu vor mai sta cu chirie. Beneficiaza de un program foarte eficient al statului francez de creditare imobiliara si, cel mai important, sunt incadrati in schema de proprietari, adica nu au voie sa inchirieze apartamentul. Mai exista o schema similara pentru chiriasi, in sensul ca beneficiezi de acelasi program eficient de creditare, insa o anumita perioada de timp (parca 5 ani) esti obligat sa inchriezi apartamentul, nu ai voie sa te muti in el in calitate de proprietar. Exodul ca domiciliu este prezent si in RO. Si chiar este de dorit, avand in vedere ca marile orase si-au cam atins limitele. Insa cu exodul ca loc de munca, (vorbesc de RO) este putin mai greu, in majoritatea cazurilor locurile de munca sunt in marile orase. In plus, in RO exista deja orase fantoma, cum ar fi Oltenita, in care mare parte din populatia activa vine sa munceasca in Bucuresti, din simplul motiv ca in Oltenita nu gasesc nimic de munca (ma refer la cei care inca nu au plecat din RO). Iar Oltenita este doar un exemplu, mai sunt si alte orase similare In afara de munca, orasele mici nu iti ofera prea multe posibilitati de petrecere timpului liber. Concret, tineretul progresist din Medgidia, merge la mall la Constanta, ca in Medgidia nu exista mall. Asta-i un exemplu pe care il stiu pentru ca ii vedeam / auzeam in tren intre Medgidia si Constanta, cand faceam plimbarile pe Canal. Ca mall la Medgidia nu exista si nici nu cred ca va aparea unul prea curand identic cu cel din Constanta. La fel, Medgidia este un exemplu concret, mai sunt si alte orase similare. Astfel, azi in RO, majoritatea celor care sunt activi vin in marile orase la munca. Iar deplasarea asta se poate face in mod eficient, economic, ecologic, etc cu trenul, nu cu masina persoanala. Din motivul asta tot spun pe aici ca in RO inca nu s-a inteles conceptul de integrarea a trenului in transportul urban.
  34. Radu 5

    Hangarul din capatul sagetii rosii era, prin anii '60, al clubului universitatii. In stanga lui se afla Clubul Sportiv Scolar. Daca maresti poza, observi in dreptul literei "R" din "Restaurant Ancora" un hangar lung si foarte ingust. De el vorbeam.
  35. psb

    asta e magistrala! E o minune sa citesti in metroul din Bucuresti! La M Pipera pana in pandemie in ora de varf, de exemplu in jur de 18 erai norocos daca prindeai al treilea metrou strivit de geam, transpirand. Cand intrau sau ieseau corporatistii numai o drona te mai salva din zona! Cititul pe zgaltaiala afecteaza vederea. Iti sugerez sa incerci in metroul din Bucuresti - nu trebuie sa spui aici rezultatul, ca sigur nu-l vei spune (eu merg cu metroul din 1979, de la infintare - cred ca pot circula legat la ochi si nu ma tin de bare din anii 80 - e un antrenament ca la surf - insa in recentii vreo 2...3 ani am trecut exclusiv pe bicicleta chiar si iarna, rar cu auto propriu cand am ceva de carat sau vremea e de caine) Multi sunt dusi cu capul, pe unii ii tampeste munca, mai ales cea corporatista (am vazut destui cu privirea pierduta). Imi exprim doar mila pentru aia care se bucura ca pot sta cu ochii in laptop in tren, metrou, etc! Neo-sclavia este extrem de subtila.
  36. pedale

    Legat de PNRR vreau sa fac o completare. Statele membre UE contribuie la bugetul UE cu 1% din venitul national brut. Astfel statele cu economii dezvoltate sunt net contributoare fata de țari ca Romania si Bulgaria care sunt mai mult beneficiare. Sa zicem merci ca ne-au acceptat langa ei, ca fara noi s-ar descurca si mai bine, nivelul de trai al cetatenilor occidentali ar fi si mai ridicat.
  37. psb

    Incerc pe scurt: 1) legalizarea folosirii ca proba a oricarei inregistrari video in trafic - problema autenticitatii fisierului video se poate rezolva cu expertiza, trebuie stabilit cu multa judecata cine plateste, cum plateste, cum se face treaba asta. Evident la cerere. 2) modificarea codului rutier masiv in favoarea biciclistului. Obligatii, pedepse marite, etc. 3) sistem de supraveghere video in tot orasul care o data cu legalizarea probelor video generate de orice sistem va genera pedepse, amenzi, belirea "jmecherilor" (si porcilor) si in general va genera FRICA - pentru ca omul stie numai de frica. Mai ales rumanul. 4) modificarea limitei de viteza in Bucuresti la maxim 40 Km/ora - care impreuna cu sistem video si radare fixe va potoli "jmechereala" dar MAI ALES va diminua apetitul majoritarului catre folosirea masinii. Unele artere raman cu limite mari de viteze sau chiar ar trebui crescute vitezele auto - insa acolo ar trebui facute piste de biciclete pe model/principiu Calea Victoriei. Insa se poate si fara, temporar - multi biciclisti merg pe drumuri nationale cu limite de viteza mari. Frica pazeste bostanaria - deci legislatia. 5) repararea drumurilor orasului asa cum se face, nu bataia de joc care se petrece acum (ca de fapt nu se petrece deloc!). Largirea pe cat posibil, desfintarea tuturor "mormintelor" care sunt considerate '"spatii verzi" (din care se fura gras banul public - irigatie, gazon, pansele, compaci plantati in tufa, aberatii). Toate "mormintele" din mijloc sau de pe margini eliminate si largit carosabilul, pe unde se poate facute locuri de parcare (vrem spatii verzi = facem parcuri). Strada e strada si parcul e parc. Toata aceasta mostenire cu aceste fasii de 'spatii verzi" genereaza praf, noroi si hotie din banul public iar o intreaga fasie din asta care mananca o banda de circulatie a unui bulevard genereaza oxigen mai putin decat un singur copac mai mare. Insa la noi copacii sunt "toaletati", adica omorati iar aceste "morminte" sunt foarte bine "sponsorizate" din banul public pentru faimosul parandarat. 6) prin legislatie, cod rutier si trasarea unei dungi pe carosabil toate drumurile sa aiba minim 1 m lateral pentru biciclete. Asta intra total in conflict cu modul de parcare actual. 7) legat de asta - toate zonele critice circulatiei pe arterele importante hasurate pentru interzicerea parcarii, opririi - amenzi mari - care impreuna cu sistemul de supraveghere video le va elibera definitiv. In general zonele critice sunt banda 1 in apropiere de intersectii importante. In prezent zone colmatate grav cu masini parcate, problema care nu se va rezolva NICIODATA cu politia actuala, doar prin supravghere video care va genera automat amenzi. Hasurarea e recomandabila sa vada toti naucii ca acolo NU E BINE. 8) raman alte zone unde banda 1 lata de 1m fizic trasata cu dunga sau virtuala precizata in lege va fi blocata cu masini parcate - fenomenul asta va continua, nu poate fi oprit pana nu vor exista suficiente locuri de parcare in oras, adica nu prea curand. Chestiunea va fi o problema pentru biciclist, va trebui sa ocoleasca intrand pe banda auto - asta se poate rezolva partial asa cum am spus, prin legislatie dura in care soferului sa-i tremure curul la gandul ca poate lovi un biciclist dar si biciclistul care este idiot (si sunt multi!) sa fie belit cu amenda - amintesc din nou de sistemul video de supraveghere in oras (model = Londra!) 9) abia acum, dupa toate de mai sus se poate discuta despre piste de biciclete de 2,4 m cu 2 benzi, semafoare si alte fitze rafinate - insa trebuie legalizat un sistem de calitate care sa nu permita piste de biciclete unde iti sar suruburile din bicicleta si ai tot soiul de obstacole, invarteli, borduri in drumul rotii. 10) paralel cu toate astea problema mare si grea a parcarilor - unica solutie eficienta sunt parcarile mari, toata parcarea numai cu taxa (ori impozit general, ori la locatie sau sistem mixt, dar sa nu mai existe nici o parcare gratis), dezvoltarea transportului in comun, mai ales feroviar si metrou. Dar cum sa faci toate astea cand sunt 6 primarii de sector si una generala care au intrepatrunse administrarea strazilor si alte atributii, care fiecare e organizata altfel, adica o turma cu 7 stapani care se bat intre ei si nu discuta unul cu altul?! Bonus intervin si diverse ministere pentru autostrazi, sine de cale ferata, spitale (e de bezna mintii cum sunt repartizate spitalele in administratie!), etc Deci punctul 11) ar fi reforma administrativa. ....Cine sa faca toate astea?! Va e clar ca totul tine de politica!
  38. pedale

    UE nu e bancomat sa extragi bani cand ai nevoie. Trebuie sa muncesti pentru fondurile alea, sa faci proiecte convingatoare, sa raspunzi la întrebari cu argumente. Nu doar sa iti atingi vârfurile degetelor cand apari la televizor... Eu sunt interesat sa aflu despre noi idei, te rog, continua.
  39. Traveller

    Pista de la Sîncraiu e făcută pe terasamentul fostei CF Huedin - Călățele. Are șanse să reziste mai mult.
  40. Daca nu s-a îndepartat pamântul vegetal la inceperea lucrarii va ajunge la fel si cea de la Sâncraiu. Totusi se observa ca pista de la Sâncraiu e mai inalta fața de terenul alaturat, sigur are fundatie de balast. Dincolo s-a turnat asfalt direct pe câmp, ca asa e obiceiul pe meleagurile astea.
  41. majikstone

    Mda, in cazul asta inseamna ca problema s-ar putea sa fie mai sus - colier insuficient de rigid si/sau de inalt sau, mai rau, vreo fisura in curs de formare in zona respectiva. Daca nu rezolvi problema pana la sfarsitul lunii viitoare poate ne vedem la o tura si arunc o privire, o sa fiu cateva zile prin Cluj.
  42. feribotu

    Hai ca a aparut si Via Muntenia, o concurenta pentru sora Via Transilvanica. Ideea mi se pare buna, insa in afara de un traseu pe harta cred ca mai sunt si alte lucruri de pus la punct. Cazarile si serviciile din zona asta de acoperire mi se par mult mai slabe fata de alte zone. Poate si acestea sa creasca odata cu cresterea in popularitate a rutei...insa eu sincer ma indoiesc de asta. Ruta este promovata si intr-un clip pe youtube, din pacate platforma nu ma lasa sa il afisez aici. Ma gandisem initial sa abordez "Drumul lui Mihai Viteazul" insa apoi m-am lovit de vesnica problema cu tandemul...si anume returul cu trenul spre Bucuresti. Segmentul de traseu "Drumul doamnei Neaga" se suprapune partial cu Drumul Vinului, un traseu pe care l-as lasa pentru toamna (aici as avea tren si pentru plecare si intoarcere). Asa ca probabil tura din vara asta va fi tot ceva cu plecare din Brasov...
  43. Mircea PF

  44. Pe la bisericile fortificate din Țara Călatei... ...și prin defileul verde al Căpușului
  45. MirceaDP

    Vlad Dascălu la Leogang și Nove Mesto.
  46. gibonu

    @psb In primul rand, as aprecia foarte multe daca pe viitor nu imi vei mai atribui sustineri pe care nu le-am facut. Concret, nu am avut nicio reactie la faptul ca tu parchezi pe trotuar. M-am referit doar la acel cunoscut al tau, cel despre care spuneai ca isi cauta masina nr. 6. Eventual mai citeste odata ceea ce am scris. In al doilea rand, nu facem politica pe forum pentru ca este un subiect care sigur va duce la discutii inutile, balacareala, jigniri, etc. Spun asta din experienta celor 15 ani petrecuti aici pe forum, nu pentru ca ma consider "Ministerul Adevarului". In al treilea rand, problema parcarii la nivel de sector sau a gardurilor de la gradinile blocurilor nu fac obiectul discutiei despre mobilitatea urbana. Adica sunt off-topic. Pe langa faptul ca primarul general [institutia, nu persoana] nu are nicio legatura cu aceste probleme, care tin strict de primariile de sector. Nu in ultimul rand, revin cu rugamintea de a incerca sa renunti la postarile fluviu, cu text in format bloc-compact. Nu de alta, insa este greu de citit. Poti spune lucruri interesante, insa nu prea multa lume are rabdarea necesara sa citeasca o postare fluviu, cu text bloc compact. L.E. Ca sa revenim on-topic, de exemplu putem discuta despre inutiltatea [rutiera] totala a viitorului pasaj Doamna Ghica, care oricum nu se stie cand va fi gata. Iar cand va fi gata, se va bloca cateva sute de metri mai departe la semaforul Palatul Ghica. Iar in cealalata parte, parerea mea este ca intersectia de la Planorama [str. Doamna Ghica cu Heliade in Vii] va fi semaforizata in 6 luni, maxim un an de la deschiderea pasajului. Ca fapt divers, in zona Biacului / Electronicii sunt "pe teava" niste proiecte de ansabluri imobiliare [mii de apartamente] in zone precum fosta fabrica de ulei sau fost fabrica Izolatorul.
  47. BogdanTimisoara

    Complet fals! Columb a descoperit America pentru ca l-a trimis nevasta-sa dupa cartofi.
  48. Biciclaru

    Inaintea unei operatii, medicul: -Cati ani ati spus ca aveti? La care pacientul, un pic fricos: -Fac 46 peste 2 saptamani. Doctorul, putin amuzat: -Imi place optimismul dumneavoastra. Dupa ce loveste un pieton, masina isi continua drumul inca vreo 10 metri… Soferul scoate capul pe fereastra si tipa: - Fii ba atent!!! Pietonul se ridica repede, speriat, impleticindu-se si intreaba: - De ce, dai inapoi?
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up