Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 01/20/2021 in all areas

  1. Traveller

    Un traseu nu atît "util", cît original prin aceea că are forma României, și pe care nu întîmplător l-am parcurs azi, sărbătorind Mica Unire. https://www.strava.com/activities/4672732856 Extremitatea vestică (vîrful de la Beba Veche, cum am zice) am plasat-o sus lîngă Academia Militară, iar traseul l-am parcurs în sensul acelor de ceasornic (astfel am minimizat pe cît posibil lungimea secțiunilor de parcurs pe contrasens și traversările neregulamentare). De parcurs într-o zi și la o oră cu trafic redus.
  2. De 3 ori Someşul Cald: vale, lac, localitate.
  3. Claudiu Moga

    Aici este un popas turistic unde fac o pauza de rontaiala si de hidratare langa un arbore secular. Dupa Neudorf ajung in DJ691 care o ia spre Timisoara. Pana la intrare in judetul Timis drumul este de o calitate execrabila, uneori spart si cu piatra cubica. Am si 2 catarari legere de facut dar imediat ce intru in judetul Timis, asfaltul devine perfect ca prin minune. Fac o pauza in Pischia unde este un izvor cu apa minerala gratis pt. publicul larg. Aici gasesc un frumos arbust inflorit. In Timisoara ma intalnesc cu domnul Horia, un important om de afaceri care-mi da o modica donatie. De aici pedalez pe E70, un drum mult mai circulat care duce spre capitala Serbiei. In continuare ma opresc la Voiteg la un local sa ma mai incalzesc si sa socializez cu localnicii. Ulterior ma pun cu cortul chiar langa localitate langa o gospodarie! Huuu Carpaticus, acum observ ca la perioada respectiva mai si fumam. Drogurile si tigara e sfanta pt. cicloaventurieri iar in combinatie cu alcolul adesea poate ucide. Glumesc, toate cu masura mica ca oricum vom crapa si cei sanatosii si cei viciosii!
  4. Salutare tuturor! M-am gandit sa dau viata unei calatorii mai vechi din frumoasa noastra tara! Protagonist - Pantani Carpaticus, 35 anisori, cicloturist roman. Bicicleta trekking Radon - probabil una dintre putinele biciclete din lume care a vazut 17 tari intr-o traversare continentala de doar 4500 km. Day 1) Ineu - Lipova - Timisoara - Voiteg Mi s-au aliniat din nou planetele si in pregatire pentru turul european ce avea sa vina in curand m-am gandit sa fac o mica tura de incalzire, un tur al Banatului. Pornesc pe 26 martie din Ineu in directia Timisoara. Pe traseu opresc ca zaresc o ciocanitoare. Nu mai tin minte locul, cred ca e parcul din Siria. La inceput pedalez spre Lipova, trecand prin Siria marelui Slavici. Pe langa Neudorf, deci dupa Lipova zaresc un stalp electric in flacari. La intrare in Neudorf, ultima localitate din judetul Arad, este un parc frumos.
  5. Claudiu Moga

    Iata-ma ajuns in statiunea turistica de interes national Albac. Pt. inceput opresc in centru sa vizitez un monument dedicat unor mari eroi din zona. Dupa atata cultura si piosenie mi se face foame. Opresc la cea mai modesta carciuma din localitate La Tanta unde se mananca cel mai bun mititel si cea mai buna placinta cu finetti. Preturile sunt derizorii. Adica o placinta e 3 lei, micul 3 lei iar o bere 3,50lei.
  6. Claudiu Moga

    Day 2) Voiteg - Stara Moravita - Varset - Jasenovoc Dorm bine in cortul care a vazut atatea aventuri de-a lungul a 9 ani cu aproape 100 000km pedalati. Bicicleta mi-am legat-o de gardul unei gospodarii. La iesire din Voiteg am un frumos viaduct si ajuns deasupra zaresc cimitirul localitatii. Urmatoarea oprire o fac la Stara Moravita unde pt inceput admir biserica din localitate si arborii denudati incarcati de cuiburi de ciori. Imagine bacoviana. Abia astept berica sarbeasca.
  7. majikstone

    Eh, consumerismul e una si competitivitatea implicita e alta. Poti sparge o gramada de bani si pe biciclete de cicloturism fancy, usoare, eficiente si exotice si sa le folosesti pentru a explora o latura a ciclismului de care nimanui din "media" si "industrie" nu pare sa ii pese in mod special, cu foarte mici exceptii. Si problema nu e atat legata de profit cat e legata de "comunitate", care propaga din generatie in generatie ideea ca practica regulata si in regim macar marginal sportiv a ciclismului echivaleaza competitie. Comunitate insemnand forumuri, cluburi, oamenii care comenteaza pe YouTube sau Facebook, si asa mai departe. Doar ca ciclismul, fata de majoritatea covarsitoare a restului de sporturi, iti permite sa te bucuri de nenumarate satisfactii fara sa trebuiasca sa fii in competitie cu nimeni. Asta e valabil si pentru schi (alpin sau de fond sau de tura), si pentru alergare, si pentru mersul pe jos, si pentru alte cateva exceptii. Si exact asta e latura pe care atat industria ciclista cat si "media" ciclista o ignora in cea mai mare parte a timpului sau o prezinta ca pe o activitate "doar pentru cei (inca) prea slabi sa concureze". Russ (si Laura) sunt unii dintre putinii producatori de continut media care se axeaza pe latura asta, non-competitionala, a ciclismului. Il mai putem adauga si pe Tobias de la Rides of Japan, care desi e un weight weenie convins, e practic tot un cicloturist si promoveaza tot latura non-competitionala a ciclismului. Si sincer n-ar fi rau sa apara tot mai multi promotori vizibili ai acestui tip de practica a ciclismului, pentru ca asta ar permite si partii "oprimate" a comunitatii - online sau offline - sa se regrupeze si sa se exprime in afara mediului astuia obsesiv si toxic.
  8. Claudiu Moga

    Bubulina se descurca de minune! Ajung intr-un loc de reculegere si rugaciune. Apare zona de carst in apropiere de comuna Scarisoara. Sunt mandru de mine si de pasiunea mea. Cicloturismul inseamna multa bucurie, incantare si sanatate!
  9. purix

    -Chelner este un floc in ciorba mea! -La 6 lei ce voiai toata pula? Sent from my SM-G973F using Tapatalk
  10. gibonu

    @DAMIAN Mersi. Acum plec sa-mi cumpar. Iau mai multe, in ideea "mai bine sa fie decat sa nu se ajunga".
  11. Claudiu Moga

    Inspre Albac trec pe langa o manastire unde am poposit in urma cu 17 ani cand faceam un tur cu un amic. Tin minte ca calugarul de odinioara m-a cinstit cu niste votca Stalinskaya iar colegul Alin care era cu cativa ani mai tanar decat mine intretimp s-a realizat si desigur ca a uitat de mine. Putin mai departe trec pe langa alta manastire unde am fost cazat candva. Ultima data in urma cu 16 ani o maicuta zicea sa nu ma mai prinda pe la ei ca nu sunt agreat. Sa merg la munca si la munca m-am dus ulterior dupa cativa anisori. Multa lume se pare ca nu l-a uitat pe Dumnezeu! Drumul are o calitate excelenta si trec si printr-un portal de lemn la intrare in Albac.
  12. Claudiu Moga

    Ma imprietenesc cu pisica localului. Ulterior socializez cu niste tineri si voi petrece toata ziua. Seara ma vor conduce la un alt local unde se poate si manca ceva si voi servi o bere excelenta si o tocana haiduceasca. Baietii sunt de treaba si-mi spun si un loc bun de campare. Voi dormi langa batranul Aries. In apropiere am si un izvor si un pavilion amenajat pentru picnic.
  13. Claudiu Moga

    Aici gasesc o casa istorica unde a avut cartierul general marele Crai al Motilor. Centrul orasului este pitoresc dar cam multe cabluri electrice. Cladirile sunt cam eclectice, adica langa cladiri vechi de pe vremea imperiului Austro-Ungar avem si caldiri moderne din zilele noastre unele langa altele.
  14. Studio54

    Cum zicea un clasic: slab forumul, dincolo primeam 10 raspunsuri pana acum.
  15. Confirm, sunt super. Am pe toate 3 bicicletele modelul ăsta.
  16. Da, asta sigur e compatibil. Merge si Tiagra 4600 (sau mai vechi), Ultegra 6700 (sau mai vechi) si, daca nu ma insel, si Dura-Ace 7900 sau mai vechi. Desi dintre astea de departe cea mai buna optiune e acel 105 5700 din cauza ca e compatibil cu pinioane de pana la 32 dinti.
  17. EyesOnly

    Check out my activity on Strava: https://strava.app.link/YcB6CNItjdb Am urcat după Sibiel, spre Săliște. Speram sa fi terminat lucrările pe drumul de coborâre. Nu prea e asa+umbra multa care a ținut zăpadă mai mult timp. Viteza mare. Combinația perfectă.
  18. XeoniX

    Va salut cutoata stima dragi colegi de forum! Sunt nou pe-aici, numele meu este Marius. Nu am mai mers pe bicicleta de peste zece ani. Ma aflu in Germania la munca, nu sunt vreun mofturos, m-am dus de nevoie ca multi alti connationali. De urgenta a trebuit sa-mi achizitionez o bicicleta si mi-a placut tare mult un MTB Zundapp Blue 5.0. 26" 3x7 viteze, frane pe disc, mai ales ca a fost si redus pretul de la 385 la 222 de euro. M-a atras faptul ca are suspensie full, roti de 26" cu cauciucuri Kenda, lumina pe led fata spate si cu dinam, frane pe disc ... dar.. Nu a durat mult si au inceput problemele. Prima data mi-a zburad pedala stanga cu brat cu tot (normal, pui surub de alambic in butuc de otel). Apoi cablurile lasate neglijent de catre fabricant de la dinam catre lumina spate s-au agatat de spite si mi-a smuls lumina, dinamul si mi-a macerat cablul una doua. Dinamul original este o jigodie, urla de ma latra toti cainii dimineata si seara, cand ma duc si ma intorc de la munca, sistemul de prindere este de nimic, cand ploua mai bine aprinzi o lumanara ca ai mai multa lumina. L-am inlocuit cu un superdinam de la Schneider (marca de biciclete si de piese foarte popular aici, fac diferite componente de bicicleta foarte bunute si la preturi acceptabile). A urmat saua, cea originala iti aplatizeaza copii in... la 14 km dus-intors pe zi, eu fiind un "slabut" de 120 de kile in viu (asta a si fost alt motiv pentru care am achizitionat jucaria). Tot Schneidr, cu gel, pentru MeSe DOS plat, ca al posesorului...e altceva. Camerele de la cauciucuri, model popcorn, au pocnit ca floricelele, azi spatele peste doua saptamani fata... schimbat tot cu Schneider umplute cu gel de reparatie, e circa 7 euro bucata, dar superbune !!! Neavand porbagaj m-a ajutat un coleg sudor si mi-a croit un porbagaj de metebeu din inox de moare omul!!! Am carat aproape 25 de kile pe el (masa lui fiind de vreo 8 kilograme) si nu a zis nici pas! Cat am avut Metebeul in probleme, m-ia dat un prieten imprumut un Biancchi model 1900 toamna, MTB fara suspensii (cadru rigid, ceva arculete in sa care merg foarte bne) si schimbator SHIMANO XTR200. Mi-a dat reset total!!! Saracia mea are doar robinetele (ca nu se pot numi schimbatoare) de tip SHIMANO Revoshift iar transmisia e Sug Cia Puk Ling Bao Ghe (made in china, cu "Ci" mic ca nu merita respectul pentru mizeriile astea. Rulmentii cred ca sunt pe baza de orez, aruncatorul zice ca e SHIMANO XT (bai ma lesi, lesi pa pres), am uitat s va spun ca transmisia e 3x7 (=21, pentru cine a uitat tabla inmultirii, dar mie nu imi da fizic nici 10 la halul in care merge).Ce sa va povestesc, ca dau la pedale pana mi se duce tot aerul si de-abia se misca? Ca la 2-3 maxim 4 rotiri de pedala sare lantul (sau da in gol mai bine zis)? M-am dus cu ea la garantie, mi-au pus numai un brat de pedala la mishto inscriptionat SHIMANO si cam asta a fost! Gata, m-am saturat!!! Bicicleta este foarte confortabila datorita articulatiilor duble, urca si coboara bordurile de nici nu simti, pluteste pe piatra cubica fara sa-ti clantane dintii, juri ca are perne de aer de la ce era odatata Mercedes. Vreau sa o fac calumea, sa iau si eu un pic de viteza, la Bianchi dai doua pedale si ai prins suta, basca mai mergi si 1 kilometru in inertie.. la a mea, doar vise. Va rog sa-mi recomandati si mie ce - care - cum sa fac sa imi schimb transmisia.. 1.000 de euro nu dau, ca imi luam bicicleta noua calumea daca aveam.. dar nici 2 lei nu ma astept sa fie... De pe Ebay sau AMAZON imi puteti recomanda ceva? Puteti sa-mi prezentati propunerile voastre sub forma butuc fata: cutare fabricant si model, butuc central, butuc spate, foi si pinioane.... aa, si schimbatoare si aruncator vreau ceva bunut! Va rog sa ma ajutati cu raspunsurile voastre, chiar imi place bicicleta si am nevoie de ea zilnic sa ma duc si sa ma intorc de la servici, eu stau intr-un sat unde u am mijloc de transport apropiat pana la oras. Ce date sa va mai dau ca sa va fie imaginea cat mai completa? Momentan, nu stiu nici cate tipuri de transmisii/butuci/foi/pinioane sunt, am vazut in mare pe forum si v-am scris ce am in minte acum. Va multumesc tuturor pentru intelegere si suport!
  19. majikstone

    Cel mai bun rezumat al unui subiect despre care am vorbit si eu de cateva ori: cum toata industria ciclismului si in special cei care promoveaza ciclismul (publicatii, canale YouTube, influensări, Global British Cycling Network) ignora aproape cu desavarsire existenta sau nevoile celor care practica ciclismul cu alte scopuri decat cele competitionale: Recomand altfel calduros canalul tuturor celor care nu iau ciclismul mai in serios decat e cazul
  20. Tolstoievski

    Am vazut filmul asta la Saschiz, in campingul amenajat pentru TBT. Asa zisul ecran era intins intre ramurile copacilor. A doua zi, Zsolt cadea fatal in Fagaras.
  21. Traveller

    Aici s-a comis o greșeală pe reclamă, trebuia să scrie - Prima pe țară, a doua pe județ!
  22. MaC®

    Vertical - Cerro Torre
  23. feribotu

    ZIUA 4 - Richis- Alma Vii- Nemsa- Medias- Atel- Dupus- Biertan- Richis (Continuare) Continui inca cativa km pe DN14, apoi fac dreapta spre Atel. Instantaneu traficul dispare, ramane doar linistea si drumul care serpuieste frumos strajuit pe alocuri de copacii de pe margine. Apoi privelistea se deschide mai amplu: Atel pare un satuc cu oameni gospodari, casele si gardurile sunt bine intretinute: As fi vrut sa vizitez biserica din sat, insa omul cu cheia ar fi ajuns in circa 30 min si nu am dorit sa astept atata: Am facut apoi cale intoarsa pe sosea vreo 2 km, apoi am virat la dreapta spre satul Dupus. Dupus pare fratele mai sarac al lui Atel Biserica de aici este mai micuta si nu prea fortificata: Apoi am luat drumul peste deal, de la Dupus spre Biertan. Drumul ingust cat sa treaca o masina, un macadam bunicel, desi pe alocuri are niste pietre mai maricele: La un moment dat vad pe marginea soselei o caprioara moarta. Probabil accidentata de vreo masina, caci ma gandesc ca daca ar fi fost vreun pradator (fie el animal sau om), s-ar fi infruptat un pic din ea. Drumul are niste pante destul de sustinute, multe peste 10%, insa nu pe lungime foarte mare Ajuns in varful catararii, bucuros ca acum o sa o iau la vale: Ultimele pante, in apropiere de DJ 141B spre Biertan: Desi arata ca o pensiune, aici este un azil de batrani. Ma gandesc ca macar aerul mai curat sa le mai aduca putina alinare batranilor, de preferat aici decat in mijlocul unui oras mare in care oricum nu ai iesi sa te plimbi. De aici, drumul era deja cunoscut pentru ca il mai facusem de 2 ori in ziua precedenta...asa ca am dat pedale pana an ajuns la locul de cazare. Mai rustic asa, casa fiind una de patrimoniu. Imi povestea proprietara cat de greu este totusi de intretinut si mentinuta asa, cu toata patina aia arhaica, dar si sa aduci confortul cu care suntem obisnuiti in sec 21. Seara mi-am petrecut-o pe terasa, eram singurul turist asa ca am avut tot locul numai pentru mine:
  24. Claudiu Moga

    Pt Bobalex18 - Traveller a zis-o relativ bine. In plus imprietenirea si obtinerea de mancare, bautura, donatii, echipamente, cazari etc tine si de talentul, carisma si sansa fiecaruia. Personal in anul trecut am avut doar 350euro banii mei si am obtinut donatii si echipamente de inca cateva sute de euro reusind sa acumulez 50 zile de cicloturism de buna calitate. Deci nu a fost asa de rau. Day 10) Campeni - Sustiu Dimineata este cam racoare si pot admira orasul aflat pe celalat mal al raului. Azi e o zi perfecta de pedalat. Soare, cer senin, un adevarat regal pt. cicloturism. In drum spre Vadu Motilor am o catarare de 1km si mi se deschide o panorama superba asupra Ariesului. Din pacate ma ataca un caine, deci sunt deranjat putin. In Vadu Motilor intalnesc o casa parasita ce pare a fi in stare destul de buna.
  25. Traveller

    Dacă te-ai uitat la filmul Filantropica, are acolo personajul lui Gheorghe Dinică exact răspunsul căutat.
  26. Claudiu Moga

    Observ si caini vagabonzi si oameni necajiti. Orasul pare cam sarac. Prin centru trece un parau plin de mizerii si in stalpul de curent de langa el pot observa si o geanta abandonata. Imaginea este tipic balcaneza. Pana la urma nimeresc la cel mai vechi bar din oras, la Hanul Motilor. Vremea e cam capricioasa, cam noroasa, decid sa raman aici sa ma simt bine. Prima bere ce o comand un Bergenbier se dovedeste a fi expirata. Asa ca voi consuma doar Staropramen. Preturi bune aici, evident ca mai ieftin ca-n Cehia, de 3 ori mai ieftin ca la Praga.
  27. paulrad

    Focă până pe Vf. Mogoșa (1300m). Partea frumoasă la urcare: Partea mai puțin frumoasă la urcare: La coborâre cel mai frumos a fost când am ajuns la cota 1000 și am scăpat de chinul pârtiei negre neamenajate. Mă rog, chinul e dat de lipsa îndemânării.
  28. Traveller

    E capătul lacului de acumulare Ighiș. Iată-l pozat de pe partea opusă, din DC 10 Mediaș - Ighișu Nou.
  29. Claudiu Moga

    In Petrosani, orasul marelui campion nautic si danubian Avram Iancu, ma imprietenesc cu niste momarlani la o benzinarie si atmosfera se incinge. Petrec o seara agreabila in cinstea ilustrului meu contemporan si prieten si ulterior pedalez pana la Hanul Bolestilor unde continui petrecerea. La 7 dimineata rupt de oboseala ma campez vizavi de han chiar langa drum. Hai c-a fost tare! Sa traiesti Avrame! La anul sper sa am onoarea sa te pot vizita! Day 8) Baru - Abrud Azi sunt putin mahmur, nu mi arde de poze, de fapt dupa peste 20 de ani de aventuri sunt cam satul de poze si filmari. Pedalez usor pana in Simeria, trecand prin Hateg. De aici voi trece podul peste Mures spre Uroi si voi pedala pe DJ 107A pana dupa localitatea Harau unde intru in DJ 761. Opresc la intrare in Soimus la pizzeria La casuta unde voi manca niste paste cu fructe de mare. In continuare voi pedala pe E79 spre Brad. Pe traaseu fac o pana si va trebui sa pompez din 5 in 5 minute ca nu mai am camera de rezerva. Dupa nici o ora cand m-am oprit sa dau la pompa langa Fornadia, ma trezesc ca opreste o masina bengoasa si din ea sare prietenul meu Cosmin, patronul pensiunii Silinel din Abrud si binefacatorul meu gratie caruia am facut traversare Trascau si Transalpina. Dupa o scurta discutie, Cosmin are amabilitatea sa ma transporte cu el in masina pana la Abrud unde iar sunt omenit si cinstit foarte bine si apoi primesc o noua cazare gratuit la pensiunea sa. Day 9) Abrud - Campeni Dimineata ma intalnesc din nou cu Cosmin, primesc un mic dejun copios si in plus Cosmin ma ajuta si cu 2 camere noi si o mica trusa de depanare in caz ca mai fac pana. Ne luam ramas bun si din nou imi voi schimba traseul. Deocamdata pedalez pana in centrul Abrudului unde dau peste o biserica pe acoperisul careia cresc flori si buruieni. Centrul urbei este plin de cladiri istorice dar si de biserici. Pacat ca unele case arata cam degradant. Ar trebui restaurate.
  30. Claudiu Moga

    Sunt un mare iubitor de arta. Aici voi bea niste beri si voi savura un pastrav delicios. Am norocul sa intalnesc 2 oameni de treaba din Petrila care au lucrat in Austria. Discut mai multe cu ei despre calatoria mea si la final primesc o modica donatie care-mi acopera consumatia din aceasta seara agreabila. E cazul sa pornesc la drum. Din pacate la doar 2 km mai jos ma trezesc ca fac explozie la roata spate. Sunt in pustietate pe valea Jietului. Noroc ca am frontala si cauciuc si camera de rezerva. Opreste o masina cu 2 fete care vor sa ma ajute dar nu am nevoie de ajutor, ma voi descurca singur. Imi rezolv problema relativ repede si o pornesc la drum. Ajung in Petrosani si fac un popas la o benzinarie apoi voi dormi la cort undeva pe langa Pestera Bolii. Day 7) Petrosani - Baru Azi ma decid sa ma intorc in Petrosani sa fac catararea spre Statiunea Parang. Din pacate vremea se arata cam noroasa si astfel ajuns la Popasul Haiducilor de unde incepea drumul spre statiune, voi ramane aici sa ma relaxez toata ziua. Ma imprietenesc cu un pisoi si ulterior ajung sa-mi povestesc aventurile proprietarilor unitatii de turism care imi fac cadou o conserva si niste placinte inainte sa pornesc la drum.
  31. Claudiu Moga

    Norii sunt fabulosi, temperatura este excelenta. Dupa 2 ore de relaxare ma decid sa o iau spre Petrosani. Deci voi cobora spre Obarsia Lotrului si la prima intersectie o iau la stanga. Am 5 km de urcat pana in pasul Groapa Seaca, iar de aici doar coborare pana in Petrosani. Sunt tentat sa opresc la prima cabana intalnita in cale. Ma decid sa continui. Ajung la un loc ideal de cort langa un parau. Voi opri la cabana Mija ca m-a apucat foamea. Aici gasesc niste frumoase mozaicuri.
  32. floringl

    La multi ani si kilometrii tuturor ! Pe 1 ianuarie o tura de oras a cazut la fix tura de 1 ianuarie 2021
  33. Claudiu Moga

    Calitatea drumului este impecabila. Traseul este de mare interes turistic. Mai sunt si turisti cu masini bengoase. Intalnesc si picturi rupestre nostime si sugestive. Se pare ca sunt multi ursi in zona.
  34. feribotu

    Ziua 2 (continuare). Saschiz- Cloasterf- Mesendorf Dupa pauza de la Casa Tei din Saschiz, am continuat bucla, incepand urcusul destul de abrupt al dealului. Saschiz in vale: Si panta tot mai accentuata: Aici a fost unul din segmentele de drum care mi-a placut maxim, nu am intalnit nicio masina pana la Cloasterf...iar peisajele sunt de poveste, desktop photos cum bine spunea @Traveller. Desi nu suntem la Movile, avem si aici movile. O plantatie de tutun (cred): Si apoi un pic la vale: Este o zona apoi numita "montagne russe": Din pacate cei 8km pana la Cloasterf au trecut foarte repede, aici incepeam coborarea spre sat (scuzati degetul): Imaginea clasica a satelor romanesti depopulate, o ultita si o babuta cu toiagul ei: Am mai oprit sa mai pozez inca o data casa din care, la tura de acum 2 ani, rasuna total contrastant cu restul satului melodia "I still haven't found what I'm looking for" al lui U2 De la Cloasterf catre Crit am luat-o pe DN pentru ca voiam sa pozez chestia asta, de care imi spusese un amic: Daca ma intrebati ce ar trebui sa vedeti...pai cam asta: Erau acolo un cerb si inca 2-3 caprioare, stateam si ma gandeam, in afara de cat de crud poate sa fie pentru animalele acelea, cat de legal este asa ceva...sa inchizi niste animale salbatice in 300-400 mp. "Minunea" este la iesirea din Mihai Viteazu, o las aici si pentru indignarea altora. Dupa cum probabil stiti ca sunt iubit maxim de cainii de pe ulite (si alergat de cainii de stana ), las aici inca o dovada. Cainele a fost atat de simpatic inca am fost nevoit sa ma duc sa cumpar ceva de mancare pentru el: Desi aveam de gand ca de la Crit sa merg pana la Mesendorf pe o alta bucata de traseu amenajata de catre cei de la fundatia ADEPT, din pacate chiar la 200-300 de intrarea pe traseu era o turma de oi. Am asteptat cateva minute doar doar vad si ciobanul, asa, in caz ca vasnicii caini de paza ar fi vrut sa serveasca o bucata de gamba la cina....si cum ciobanul a ramas pitit, am luat-o catre cazare pe acelasi drum ca si ziua precedenta. Mai o scurta urcare sa treaca plictiseala: mai un apus de soare printre nori: ...si am ajuns asa si la finalul traseului din ziua 2. Bucata de traseu de care aminteam mai sus este cea cu mov, fiind apreciata din cate am inteles mai ales pentru senzatia la coborare. Dar "nu strivim corola de minuni a lumii", chiar imi place sa las zone sau lucruri pentru o descoperire ulterioara. Intors la primitorul loc de odihna, am petrecut seara la inca o sticla de vin in aer liber, bucuros ca am putut face tura asta in vreme de pandemie:
  35. feribotu

    ZIUA 2. Mesendorf- Saschiz. Dimineata parea destul de innorata si chiar au venit cateva picaturi de ploaie, asa ca am zis sa profit de asta si sa vizitez biserica din sat. Langa (dreapta sus in poza) este un spatiu circular, strajuit de copaci care creeaza o umbra deasa, un foisor cu umbra naturala. Asteptand sa vina doamna cu cheia, am facut cativa pasi pe ulita satului, nici tipenie de om, doar o iapa cu manzul ei: Lipit de gardul exterior al bisericii era un spatiu dezolant, m-a dus gandul ca ar fi fost vreun grajd sau spatiu de adapostire a animalelor. Aflu mai tarziu de la doamna care deschidea biserica ca era fosta scoala din sat: Biserica si fortificatia este destul de micuta, avand insa 2 ziduri de aparare. Poza de aici este facuta dupa ce trecusem de primul zid inconjurator: Iar aici curtea interioara si biserica: Si cateva poze din interior. In timp ce eram atent la orga, inaintand in acelasi timp spre ea, doamna in tot spunea "Stop, stop". Aflu apoi ca zona aceia, dupa acel prag, este asimilata altarului, biserica nefiind declarata muzeu ca prin alte parti, aici mai avand loc slujbe din cand in cand. Chiar daca zona este una mai ferita in ceea ce priveste riscul de cutremur, tot nu vad bine maniera asta de sprijinire a stalpilor: In curte, lipit de zidul interior, era zona in care la nevoie se adaposteau cerealele si alte lucruri care trebuiau carate din calea atacatorilor. Trecutul si prezentul alaturate...insa macar s-au straduit sa foloseasca acelasi tip de tigla ca si cea originala: Unul din turnurile de aparare: Ma reintorc apoi sa iau bicicleta si sa pornesc spre Saschiz pe traseul de bicicleta. Initial am ratacit un pic traseul, continuand drumul care se lasa in stanga bisericii. Stiam ca traseul de biciclete trece practic prin curtea de la Mesendorf 65, tipul fiind si un fost coleg de munca, asa ca m-am intors catre biserica si vazand si nr 65 pe poarta, traseul fiind semnalizat si cu o bicicleta. Asa ca nici bine nu am plecat si am mai facut o pauza, stand putin de vorba si povestind despre viata la tara. El si sotia au renuntat la traiul din Bucuresti si s-au mutat acolo la Mesendorf, punand pe picioare o mica gospodarie. Mi-a povestit cum la concursul de MTB traseul trece literalmente prin sura mijlocul surei lui, acum foarte frumos amenajata. Din pacate nu am facut poze, telefonul lasandu-l in geanta de pe bicicleta in timp ce discutam si ma plimbam un pic cu fostul coleg prin mica lui gospodarie. Imi iau la revedere si ies prin fundul gradinii, trec printr-o livada de meri lasata in paragina si imediat intru in padure. Prima parte a traseului este intr-o urcare pronuntata, am preferat sa dau la pedale decat sa fac poze. AIci o poza dupa ce panta se mai indulcise: Eu practic mergeam in sensul invers fata de traseul concursului de MTP, se poate observa poteca construita in acea curba astfel incat sa nu te arunce de pe traseu la o coborare in viteza: Dupa putin timp am ajuns la intersectia potecilor, existand varianta de a o lua catre Viscri fara a mai cobori in Mesendorf sau direct catre Saschiz: Iau directia Saschiz si inaintez agale pe traseu, astfel incat sa ma pot bucura de fiecare mentru de poteca: Cum plouase un pic peste noate si dimineata, poteca era mai uda dar totusi ciclabila, eu nu am avut nicio problema cu anvelopele mele 37x700c. @a_mic - despre astfel de zone din padure ma refeream cand ziceam de crengi sau copaci cazuti si lasati sa putrezeasca. Despre cei din mijlocul potecii ai dreptate, insa daca se curata padurea cred ca scoteai sute de mc de lemn de foc. Poteca era cand foarte vizibila, cand mai putin vizibila, dar repet, fara riscul de a te rataci chiar si fara GPS: Aici era intersectia cu drumul care venea de la Cloasterf...eu am continuat inainte pe poteca de biciclete: Urmeaza din nou o zona in care traseul se suprapune pe circa 1 km cu un drum forestier: Aici dau despre o remorca care incarca lemn din padure...dar nu copacii aceia cazuti ci arbori buni, taiati. Si era clar ca era lemn pentru foc, pentru ca erau taiati la lungime de cca 1m, astfel incat sa fie pusi si asezati usor in remorca. Am avut o scurta discutie in contradictoriu cu 2 muncitori de acolo, care tot vociferau ca ce caut eu acolo, ca nu am voie sa ma plimb in padure. Le-am spus ca nu sunt pe urmele lor, fiind doar la plimbare cu bicicleta, si ca din acest punct de vedere ei sunt cei care nu prea au ce sa caute in padure. In timp ce ocoleam remorca am fotografiat nr remorcii, apoi dupa vreo cateva sute de metri am gasit un loc in care aveam semnal la telefon si am oprit sa sun la politie. Le-am explicat cu aproximatie pe unde eram, le-am dat nr masinii...dar aveau o lehamite in ei de parca eu eram infractorul. Dupa cum arborii incepeau sa fie mai rari iar poteca mai luminoasa, mi-am dat seama ca ma cam apropii de zona in care voi iesi din padure: Iesirea in drumul forestier care in dreapta coboara spre Saschiz, iar in stanga continua spre Sighisoara era strajuita de un ciulin imens, cred ca avea peste 2.5m inaltime: Aici eu am cotit dreapta spre Saschiz, am mai coborat cateva sute de m pe drumul forestier, care apoi devine asfaltat: Este o zona in care te poti da vertiginos la vale, traficul fiind inexistent iar drumul nu are curbe foarte stranse: Eu m-am tot oprit insa, ba sa mai pozez dealurile si din partea asta: ...ba sa surprind drumul care serpuieste usor la vale: Am coborat i Saschiz...si cum aici vizitasem biserica in urma cu 2 ani, acum doar m-am oprit la Casa Tei, ceainaria din sat unde poti sta sa te relaxezi un pic, sorbind un ceai (sau o bere, cum am facut eu), la umbra foisorului din curte: Pentru cineva mai boem, exista si varianta de cazare, in fosta sura a fost amenajata o camera de inchiriat (cu baie proprie) - in partea stanga , sura fiind un loc de relaxare: Traseul primei parti a zilei: https://ridewithgps.com/trips/55422262
  36. feribotu

    Ziua 1 partea a 2-a. Viscri- Crit- Mesendorf Alimentat fiind cu 1l de combustibil cu cifra octanica de 5%, am zis ca este momentul sa-mi fac curaj sa o iau pe druml spre Bunesti, cel care stiam din tura de acum 2 ani ca era cam praf. Nu mica m-a fost mirarea cand am dat de un drum proaspat asfaltat, numai bun pentru partea a doua a turei. Viscri in vale, pozat de pe scurta urcare de la iesirea din sat: Si daca tot suntem pe topicul asta, inca o poza cu colinele Transilvaniei: Drumul serpuieste miraculos sub ultimele raze de soare: Singurul impediment era un puternic vant de fata, dar si asta parca lucra in favoarea mea, prelungind o zi minunata de pedalat: Pozele facute contra directiei de mers sunt mai luminoase, nefiind contre-jour ca cele de mai sus: Deja se facuse aproape ora 20, iar cum masa se servea doar cel tarziu pana la ora 20:30, am intrat un pic in viteza, fara opriri in Bunesti si Crit. Drumul pustiu de la Crit spre Mesendorf: O placere sa pedalezi pe astfel de drumuri necirculate, intr-un pesaj de vis: Prima zi se termina frumos, la un pahar de vin si un mic foc de tabara, pe terasa din spatele surei: Mai prind un colt de luna pitit dupa cealalta sura (in lucru). Iar apoi merg la odihna, dupa o zi absolut minunata cu timp frumos, peisaje superbe si carari sau drumuri aproape neumblate, numai bune pe timp de pandemie.
  37. feribotu

    ZIUA 1. Mesendorf- Viscri pe poteca de biciclete. Cazarea pentru primele zile a fost la Mesendorf Gasthaus, o minunatie de loc. Gazdele au investit ceva bani, dar au imbinat foarte frumos rusticul cu confortul necesar secolului 21. Astfel de locuri merita facute cunoscute, mai ales pe pandemia asta care ne-a cam restrictionat calatoriile si ne-a facut sa ne mai intoarcem ochii si catre ce avem aici, la noi. Locul pastreaza tipicul gospodariilor sasesti, cu casele aliniate la strada si sura in spate, care creaza practic o curte interioara, in spate fiind gradina. Am stat in casuta de la strada, la mansarda. Cum nu a fost excesiv de cald la acel inceput de Septembrie, nu am avut nevoie de aer conditionat...insa am observat totusi lipsa acestuia, asa ca sincer nu stiu cum este vara in acea mansarda. Locul de luat masa amenajat foarte frumos in fosta sura, avand si o terasa cu mese in partea care da inspre gradina: Conceptul este foarte ok, micul dejun (foarte ok) este inclus in pretul cazarii insa exista posibilitatea si de la lua pranzul si cina, anuntand acestu lucru dimineata, pentru ca gazdele sa stie cate portii sa pregateasca (meniul este unic si iti este comunicat in dimineata fiecarei zi). In sura si pe terasa este un frigider special de vin si unul cu bere...fiecare se serveste cu ce doreste si isi noteaza ce a consumat pe o fisa pusa la dispozitie de gazde. Mie unul mi-a placut acest concept. Ok, dupa aceasta scurta introducere despre cazare, sa revenim si la cicloturism. Planul primei zile era sa merg pe traseul de bicicleta pana in Viscri, de acolo spre Bunesti- Crit si revenire in Mesendorf. Iesirea din Mesendorf si pana pe culme in padure, unde intalneste traseul de bicicleta, este intr-o urcare destul de accentuata si pe un drum de carute, pe alocuri cu sleauri si pietre destul de mari (in special in partea dinspre sat). Spre padure, panta se mai linisteste iar drumul este mai ciclabil. Dupa intrarea in padure, la scurt timp acest drum intersecteaza traseul de bicicleta (este semnalizat, insa am omis sa fac poza). Si am intrat pe poteca de bicicleta: Drumul este bine semnalizat iar poteca, desi ingusta (gen single trail) este destul de vizibila, fiind in mare parte pietruita, ceea ce o face ciclabila chiar daca pamantul din padure este mai umed. Odata intrat pe traseul asta te simti ca intr-o poveste, drumul serpuieste lin printre copaci, dificultatea fiind minima, ceea ce il face o de strabatut chiar si de cei fara prea mult antrenament sau experienta. Singurele zone mai dificile sunt cele de urcare in coasta pe traseu, fie ca urci din Mesendorf, Viscri, Cloasterf sau Saschiz, si nu pentru ca traseul ar fi foarte tehnic ci datorita pantei destul de accentuate. Erau zone in padure de genul acesta, cu multa lumina...te simteai ca si cum mergeai intr-un basm spre casuta piticilor, dar si zone ma intunecoase, cu copacii foarte desi...care iti creau senzatia ca mergi spre zmeul cel rau. Cum spuneam...traseul este marcat, fiind aproape imposibil sa te ratacesti (cum am mai citit pe la unii). La un moment dat se iese din padure si deschiderea care ti se ofera este incredibila, poza nu iti descrie nici 1% senzatia aia de libertate pe care o simti in acele momente: Poteca ingusta in aceasta zona, in dreapta rapa era destul de mare... Discutasem inainte de plecarea pe traseu cu gazda, care imi spusese cum sa incerc sa evit o stana care este pe traseu, alegand drumul care te duce cat mai departe de stana si nu direct pe langa ea. Din fericire, oile nu erau acolo, erau insa 2 caini...m-au latrat ei dar doar asa, sa sa se noteze ca au latrat. Nu am vrut insa sa-mi fortez norocul asa ca am continuat drumul care din fericire era in coborare....asa ca nu am apucat sa fac poza (stana era spre stanga) Dupa o coborare urmeaza de obicei si o scurta urcare....apoi drumul revine pe poteca single trail: Urmeaza o noua portiune prin padure, preponderent in coborare, semn ca deja ma apropiam de Viscri: Traseul mai alterneaza scurte zone de urcare, apoi coborare...dar sunt genul montagne russe, daca vii cu viteaza la vale urci mare parte din panta urmatoare doar din inertie Pur si simplu nu ma saturam de acest traseu, mai ales ca am ales sa merg incetisor si nu la modul sportiv, tocmai pentru a putea sa ma bucur de peisaje si liniste: O noua zona de iesire din padure (poza este inspre inapoi) Din fericire poteca de bicicleta este vizibila, chiar daca este un pic mai innierbata, astea fiind zonele in care poti sa te ratacesti, alegand drumul lasat de urmele carutelor sau rotilor de la vreun 4x4: Nu stiu daca aceasta padure este o rezervatie naturala, de genul acela in care nici macar arborii cazuti nu sunt lasati a fi extrasi. Oricum, am observat ca erau foarte multi copaci cazuti si lasati sa putrezeasca...cred ca era mult mai ok ca acestia sa fie extrasi si valorificati (ca lemn de foc), decat sa fie taiati arbori sanatosi (cum am vazut in special in ziua urmatoare, pe traseul dinspre Mesendorf catre Saschiz). Inteleg si conceputul de a lasa natura asa cum este, insa de obicei incendiile din padure sunt intretinute si amplificate tocmai de acesti copaci si grengi cazute si care nu sunt extrase... Un ultim obstacol inainte de Viscri: Am ajuns in satul devenit foarte mainstream pe la apus de soare: Chiar daca este pandemie, dupa numarul de masini, ne putem da seama ca totusi turismul in zona nu a murit deloc: Ca si acum 2 ani de zile, m-am oprit la birtul din sat ca sa ma alimentez cu apa si sa beau o binemeritata bere: Am stat asa, pe tipic ardelenesc, la inca o bere, privind spre strada principala pe care apunea soarele:
  38. majikstone

    @Traveller ce e esential e ca cererile online se depun la etajul 2
  39. paulrad

    Am văzut că multă lume se plânge că ar merge la ski, dar n-are zăpadă. În același timp am văzut multă lume la pedalat pe zăpadă... Permiteți-mi să împărtășesc cu voi, în special cu @Traveller tura de ieri: traseul a fost banal, un forestier pe curbă de nivel, 11.2km, nici nu am dat jos focile de pe schiuri, dar a fost frumușel (mai puțin partea cu întoarcerea la mașină prin același loc). Aici vedem vf. 3 Apostoli din Munții Gutâi. În dreapta imaginii e Vf. Creasta Cocoșului, pt el am venit. L-am pozat, ne-a suflat un vânt de era să zboare cerealele din baton și ne-am întors la mașină pe aceleași urme. P.S. Nu vă faceți inimă rea. E artificială!
  40. majikstone

    In cazul asta ia linistit jantele alea, n-ai ce probleme sa ai.
  41. majikstone

    Am citat inclusiv acea parte pentru a scoate in evidenta faptul ca asteptarile si standardele tale cu privire la rotile de sosea, bazate pe zero experienta directa cu ele, pot fi destul de diferite de "realitatea din teren". Am avut candva jante de 13 mm, am pus pe ele inclusiv cauciucuri de 32-35 mm, n-am avut nici o problema cu ele. Ca la MTB sunt niste criterii de alegere a jantelor care fac ca jantele (mult) mai late sa fie (mult) mai potrivite sunt perfect de acord. Pe sosea nu vad ce problema ar fi sa mergi cu jante de 13 mm latime interna si cauciucuri cu balon de 25-28 mm. Cum s-a mers ani de zile asa se poate merge in continuare. Iar cine chiar vrea performanta si e interesat de castigurile marginale date de un wheelset de 1900g fata de unul de 1800g nu se uita la jante de 10 euro bucata, asta e clar.
  42. ChrisM

    eu zic asa BILE pentru cei priceputi, chibzuiti si pasionati RULMENT pentru cei ce vor ce-i mai bun fara grija buzunarului. PS Rulmentul tot pe bile functioneaza doar ca au garnitura dar si bilele au la unele modele de butuci Cat despre cat de durabil e unul sau altul eu zic ca va plictisiti si-l schimbati pana sa se strice (vb aici de butuci de calitate)
  43. ce vremuri trecute Frank, nu sunt eu un mare fan al fostului regim, dar in ceea ce priveste surubaritul bicicletei, in aceea perioada era obligatoriu sa te pricepi la reparatii/improvizatii, alternative nu prea aveai multe. Piesele noi se gaseau greu si erau raritati. Tin minte odata cand am gasit niste bile de 3 mm, tocmai bune pentru butucul de Sputnik, eram asa de mandru de mine, ca anterior masurasem cu sublerul respectivele bile si stiam exact ce am nevoie. Pe de alta parte vorba ta, cand meseriasul de la tratament termic avea chef de lucru, facea cate o lucrare de .....nu puteai scoate scantei la polizor.....
  44. Incearca ambele variante. Vezi ce iti place (cum schimba, pozitia mainilor pe manete, materialul din care sunt facute etc). La nivelul acesta nu o sa ai probleme nici cu shimano nici cu Campy. O sa te tina o viata daca le ingrijesti. Shimano vs Campagnolo este un "never ending story". :P
  45. Frank

    Diferenta la rulaj se poate simti in vid (spuneau undeva niste ciclisti ingineri). Noi nu ne deplasam in vid :wink: . Cert este (mai bine zis, cred eu) : - Un rulment pe bile rezista foarte bine la forte radiale - Conuri cu bile (cum e cazul la biciclete) rezista foarte bine la forte radiale si axiale (cu dezavantajele prezentate de maus : reglare etc.) - O solutie ar fi rulmenti cu role conice (vezi imaginea de mai sus) cum se folosesc la automobile. Problema cu acesti rulmenti la biciclete este greutatea si spatial redus. Ce spun inginerii si cei specializati in constructii masini ?
  46. maus

    Nu o sa spun ca se simte vreo diferenta,are dreptate blue cind zice ca diferenta nu e sesizabila. Nu stiu cum este cu fiabilitatea -dar inclin sa cred ca rulmentii sunt mai fiabili decit coronitele cu bile pe conuri (unde poate intra usor apa si alte impuritati).Iar e discutabil. Dar cel mai bun lucru e ca nu mai stau sa reglez jocul in ax si sa reglez 4 piulite mai la stinga ,mai la dreapta,sau sa stringi conul prea tare si sa bulesti ceva pe acolo. Acesta mi se pare mie avantajul major la rulment versus bile(e la fel ca la axul pedalier pe bile versus monobloc -care odata montat uiti de el :P ) Daca nu sunteti de acord cu mine -nu dati cu bile-n mine- ci argumentati frumos :roll: si incercati sai faceti si pe ceilalti sa inteleaga ce aveti de spus.
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up