Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 04/10/2021 in all areas

  1. Coborând pe drumul Generalului, munții Gilăului:
  2. purix

    Cu si fara bicle, hai ca e loc! [emoji16] Sent from my SM-G973F using Tapatalk
  3. Astăzi am făcut unul din cele mai ”în vogă” trasee din zonă, Feriga Trail, ocazie cu care am testat cele 2 cărări săpate pe urcare, muncă povestită în topicul corespunzător: Ne așteptam să fie noroi pe urcare, dar a fost brici. Coborârea a fost chiar prea uscată. În zona cea mai abruptă deja pământul era mai mult praf condimentat cu mulți bolovani și deși am intrat pe secțiunea aia cât de încet s-a putut, pe la jumătate am prins viteză. Am zis un ”Doamne ajută” de mai multe ori și am scăpat. Colegu` mai puțin credincios a pus frână cu umărul. Ce să faci, ne încăpățânăm cu cauciucuri race.
  4. Azi am fost în premieră și am dat trailul pe care l-am săpat în toamnă + o coborâre pe care data trecută am înjurat de numa. A fost brici
  5. alexadi

    Declaram ca ne dorim sa avem ca in "tarile cu apa calda" insa ne comportam cum vrem noi, nu ca in tarile acelea, acolo respectam toate regulile aici ne gasim orice scuza ca sa le evitam. Schimbarea pleaca de la noi, asta e un lucru esential. E ca si cum ai un pahar cu cola in mana si ii spui copillului ca nu e bun, el ce va intelege ca tu ii spui minciuni ca daca il bei e bun ca asta ii arati. Conteaza sa fi acelasi in fapte si in vorbe. In cazul de fata, ne dorim ca sa avem acces cu biciclete in tren dar ii dam nasului bani in loc sa ne luam bilet, da chiar daca este mai scump ca biletul de la ciclist, ca atunci cand zbori cu low cost si cumperi biletele la ciclist cu 5euro sau 10euro depinde de noroc, iar pentru biciclete nu dai 25 euro sau te intelegi cu cei de la imbarcare pt un 5-10euro? (am caz concret cand am cumparat un bagaj de cabina mai scump ca pretul a doua bilete de avion, sa nu mai vorbesc de cel de cala, oare daca ma duceam pe aeroport ma intelegeam cu o atentie la imbarcare iti spun eu ca nu, atentia era taxa oficiala de doar 50 euro, adica cam de parca 2-3 ori pretul platit la rezervare pentru bagaj). Daca vrem ca schimbarea sa se produca trebuie sa facem schimbarea in noi, cumperi bilete si asta e ca e 15 sau 60 lei e mai putin important, ca banuiesc ca in alte tari nu ai mers la intelegere cu nasul, la bicicleta sau chiar la calatoria cu trenul, cat a fost atat ai platit. Asa bani vor ajunge direct la CFR nu la nas nefiscalizati (sa ii fac lui burta mare ca doar el e sef de trib, sau sef de mosie) si pt care nu sunt platite taxe si impozite, iar pretul calatoriei sa il suportam tot noi prin subventiile care le statul la CFR din buget care buget e din bani nostri de la taxe si impozite. Asta e ca ci cum ma fur pe mine de doua ori, o data ca dau niste bani la negru nefiscalizati ca in loc de 60 lei dau 10 lei si a doua oara ca in loc de ca subventia sa ajunga la dezvoltare ajune la acoperirea gaurilor ca nu sunt bilete, deci un lant vicios nu avem bani de invetitii ca ii dam nasului in loc sa ne cumparam bilete. PS: In orice excursie ai un buget pe care il faci la plecare si banuiesc ca iei in calcul tot inclusiv si cei 60 lei bilet in loc de 15 ca eu asa fac in orice excursie in care plec, am buget si daca e si vreau sa vad un muzeu il bugetez, vreau sa schimb localitatea iau in calcul acel mijloc de transport.
  6. purix

    [emoji854] Sent from my SM-G973F using Tapatalk
  7. majikstone

    @gibonu de la bun inceput am repetat ca nu exista vreo justificare pentru actiunile de tip "spaga" si ca ele nu fac decat sa mentina sau sa agraveze starea de putrefactie in care se afla institutiile publice din Romania. Tu continui sa oferi justificari pentru care faci asta, respectiv insisti ca nu o faci decat in anumite situatii. Nu exista. Indiferent de situatie, nu exista. Si ca o faci tu e alegerea ta, dar motivul pentru care am deschis gura e pentru ca ii incurajezi si pe altii sa o faca, ca si cand ar fi ceva normal. Nu e, absolut deloc nu e. Eu imi inchei argumentatia aici, ca imi racesc gura de pomana. Ar face bine sa ramana aici discutia, pentru ca cei "tentati" sa dea in continuare spaga nasului (sau altor angajati ale institutiilor publice romanesti) sa se gandeasca de doua ori inainte sa o faca. Sau daca o fac, macar sa isi asume consecintele gestului lor.
  8. alexadi

    Se pare ca am scris degeaba tot cea ce am scris. Cand privesti doar prin ochelarii de cal nu vei putea intelege sistemul in ansamblul lui ci doar cea ce te intereseaza pe tine si atat, (nu mi-o lua in nume de rau e fix modul in care percepi situatia decat sa fortez sistemul sa se schimbe prefer sa dau spaga si sa ramana la fel, ca eu asa imi rezolv problemele). Da as plati, pt ca mi-as asuma cheltuiala de la inceput. Cu CFR merg putin spre deloc de ce? ca o sanctiune a mea pentru ca nu ofera serviciile corecte, caut solutii sa evit acesta modalitate, la munte de exemplu cu bicicleta am fost cu concurenta privata pt ca asta e prefer sa nu le dau bani daca nu ii merita. Legatura cu low costul e ca acolo biletul de bicicleta e mai scump ca cel de calator dar il cumperi ca e simplu ai nevoie dar nu comentezi, la CFR daca nasul ti-ar spune scurt biletul e 60 lei a doua oara ai cumpara de la casa cu 45 lei sa vezi ca nu ar mai fi rau. Aici si nasul e tot cu ochelarii de cal ca nu se gandeste ca maine poate sa nu mai existe CFR deci de unde sa incaseze nici salariu si nici cei 10 lei pentru ca ups a ales sa ia spaga 10 lei in loc sa taie biletul. Daca toti am gandi nu mai dau spaga si nu mai iau spaga sistemul ar fi fortat din interior sa se schimbe, stiu ca am luptat cu multe chestii de schimbare, ma uitam ca acum 20 ani ziceam de niste chestii in administratie gen depuneri si eliberari de acte electronice si se uitau la mine ca la un nebun, insa uite ca acum sunt ceva uzual. Peste tot sa stii ca daca vrei o schimbare, ea vine de la tine, este primul pas spre schimbare si daca nu crezi putem aprofunda subiectul cu tot ce e pe partea de dezvoltare personala incepand cu ani 1800 ca de pe atunci a inceput, insa stiu e mai usor sa te adaptezi si sa te fofilezi decat sa fii corect. Eu unul refuz sa spaguiesc sa traiasca bine nasul ca sa nu fie interesat sa se schimbe ceva sa nu piarda el bani. Peste tot cand se duce undeva un roman respecta legile in romania e contra lor de ce, simplu pt ca la noi nu are nici o repercursiune, acolo ar simti rau la buzunar si poate si la ceva munca in folosul comunitatii. PS: ochelarii de cal se rezuma fix doar la situatia de bilet cfr spaga nimic altceva.
  9. Traveller

    Cred că deja puteți înființa un brand de lux al forumului ciclism.ro și să-l numiți aranjămbiciclete.ro. După o seară ca asta, cu comentarii din astea care aduc plus-valoare, ar crește acțiunile companiei cu ochiul liber, și astronauții ăia de pe ISS le-ar observa!
  10. majikstone

    @paulrad Daca era forumul prajituri.ro sau spatule.ro iti dadeam dreptate, dar nu e, asa ca trecem cu vederea.
  11. majikstone

    @paulrad glumetule, el macar a pozat-o de pe partea corecta. Long story short, in ordinea descrescatoare a importantei, astea-s regulile: 1. Bicicleta pozata de pe partea dreapta. - 60% din puncte 2. Pedalierul paralel cu solul sau cu dowtubeul - 20% din puncte 3. Ori nici un bidon, ori ambele bidoane in suporti (cu exceptia situatiei in care n-ai decat un suport) - 10% din puncte 4. Logoul cauciucurilor aliniat cu valvele si ambele valve plasate la 0 sau 180 de grade (adica in contact cu solul sau in pozitia diametral opusa) - 5% din puncte 5. Impresie artistica - 5% din puncte *cifrele le-am scos eu din burta, care din cauza ca nu am antrenor personal pentru ca prefer sa pedalez, sa mananc si sa beau fara sa urle cineva la mine, nu e chiar inexistenta @EyesOnly primeste in alea doua poze mai multe puncte decat tine in tot topicul asta PS: rezematul bicicletei cu partea ei dreapta catre ziduri/borduri/parapeti/ce-o fi nu e doar inestetic, dar si nesanatos pentru deraioarele spate, care pot ajunge indoite (ele si/sau urechea lor). Nu vorbesc din auzite, ci din patite, in repetate randuri chiar.
  12. yo6ial

    Îs offtopic acuma dar parcă pe aici am citit bancul ăla. ”Ieri m-am jucat cu nevastă-mea de-a doctoriţa şi pacientul. M-a ţinut în faţa cabinetului 2 ore şi când am intrat m-a re-programat peste 2 luni... Aşa că m-am dus peste drum la privat şi am plătit.” Totuşi, fiind vorba de biciclism, cicloturism... hai bre... Merge să mai dai şi pedale. Mersul cu bicicleta pe portbagajul maşinii sau în vagonul din spate nu mai este cicloturism.
  13. alexadi

    Eu cred ca e o intrebare la care ar trebui sa raspundem fiecare personal. Pentru munca noastra de o facem in fiecare zi, luam spaga in afara salariului ca altfel nu o mai facem sau luam spaga ca sa o facem mai putin bine? Asa sa ne gandim si la dau spaga ca sa isi faca treaba, sa nu isi faca treaba? Dau spaga in cazul de fata ca sa faca un abuz si sa nu imi taie bilet de bicicleta / bagaj voluminos sau cum e corect pe aceea ruta.
  14. puterfixer

    Pentru cei cu capul mare chiar e o problemă să găsească niște căști cât găleata. Uneori abia încape propria chică, darămite și o izmană cât de subțire. Și mărimea indicată de producători diverși nu se chiar pupă întotdeauna cu realitatea. Pentru vreme rece mai e varianta să tragi peste toată casca o husă de ploaie, și atunci nu intră insecte. Adio ventilație da' fiind așa frig nici nu îți îngheață sinapsele. În același sistem DIY ai putea lua plase pentru păr (cum folosesc lucrătorii în bucătăriile restaurantelor) și să tragi una peste cască, da' atunci CHIAR întorci capete pe stradă cu plasa albă peste Hello Kitty Alternativa fiind care, să mă frece grija de părerea trecătorilor despre cum arăt? Cu aia ar trebui să fii vaccinat deja de când începi să umbli în lycra pe stradă.
  15. majikstone

    Sure, inteleg pe deplin frustarea si dezamagirea cauzate de tot ce ai spus. Dar solutia nu e sa ne furam caciula unii altora. Solutia nu e sa plecam cu mere ascunse in șubă dupa ce i-am dat 10 lei vanzatoarei sa "inchida ochii" pentru a compensa furtul primelor mere. Solutiile sunt nenumarate, nu zic ca "la indemana" sau lipsite de efort, dar toate se rezuma la a face tot posibilul ca lumea sa poata sa plece acasa cu merele pe care le-a platit. Sau a ne face cumparaturile in alta parte. Sau a nu mai manca mere. Altfel, nu facem decat sa alimentam un cerc vicios care se sfarseste inevitabil cu colapsul.
  16. Mookyama

    Într-un club londonez un tip se apropie de altul, care citea liniștit un ziar, lîngă un ceai. - Domnule, n-ați avea chef de o partidă de șah? - Îmi pare rău, domnul meu, dar am jucat o dată și mi s-a părut tare plictisitor. - Iertați-mă, domule. O zi plăcută! A doua zi, același domn se adresează din nou celui care citea ziarul. - Domnule, scuze pentru deranj. Sîntem trei și am vrea să jucăm Bridge. N-ați avea chef să jucați cu noi? - Îmi pare rău, domnul meu, dar o dată am jucat și eu Bridge și mi s-a părut un joc tare plictisitor. Următoarea zi, aceleași personaje... - Domnule, vă deranjez din nou, cu scuzele de rigoare. Suntem 21 și am vrea să jucăm fotbal. N-ați avea chef... - Îmi pare rău, dar am mai jucat fotbal o dată și... - Vi s-a părut plictisitor... - Da, domnul meu. Dar, uite, acum coboară scările fiul meu. Poate el va avea chef. - Mă scuzați, domnule, e singurul dumneavoastră copil? - Da. - Mă gândeam eu... joke of the month! 🤣🤣🤣
  17. gibonu

    Despre iarba [indiferent ce se intelege prin asta] si oameni mai omenosi nu stiu ce sa spun. Insa, ca sa fim on-topic, mai jos pe harta [adica in Bulgaria] te poti urca cu bicicleta in orice tren iar biletul costa 5 Leva [apox. 5 Lei]. Infrastructura feroviara bulgareasca este cam la fel de praf ca la noi, materialul rulant similar, invechit, cu exceptia unor Siemens Desiro achizitionate cam in aceiasi perioada cu RO. Asadar, suntem ca la acelasi nivel, insa bulgarii au reusit sa rezolve decent problema transportului bicicletelor in tren. Romanii de ce nu pot? Iar la stanga pe harta [in Ungaria] exista inclusiv compresor pentru umflat rotile bicicletei in vagonul cu locuri pentru bicicleta. Recunosc, la OBB [Caile Ferate Austriece] nu m-am uitat, nu vreau sa imi creasca tensiunea.
  18. paulrad

    Predici în deșert by @majikstone. Ar putea fi un podcast nou 🤔
  19. paulrad

    Nașpa. Nu o să-ți cumperi tigăi Tefal pe puncte
  20. Avem de toate pentru toți și orice condiții, doar cârcotașii cârcotește :p Edit. Ah, stați să învăț să înot (da, nu știu ) și apoi să vedeți poze cu sup-ul pe lac 😛. O să trebuiască să actualizeze @Traveller mema.
  21. Claudiu Moga

    Pt Gibonu - Multumesc frumos! Cipru depinde de turism, nu-si mai permite sa piarda inca un sezon. Din ce am auzit dupa 15 mai se va deschide pt turistii din Marea Britanie, principala lor clientela. Deci turismul va reporni plapand din mai, in iunie va fi mai bine dar estimez ca abia prin iulie vor fi suficient de multi turisti straini incat sa se gaseasca locuri de munca si pt stranieri. De obicei cipriotii nu se baga la munca de jos, acum nu stiu pe pandemia asta multi au falimentat, multi au credite la banca si copii acasa de crescut si au ramas fara job. Deci dupa 15 mai pornesc, voi ajunge in Cipru la sfarsitul lui iunie, dau un tur de insula si sper sa gasesc ceva de lucru. De data asta nu mai merg la sigur, dar lumea apartine celor care indraznesc si au curaj. Deci ma duc la risc si pt aceasta calatorie o sa iau bani imprumut ca sunt falit de mult. Va fi o aventura pe cinste, adio restaurante si hoteluri, o sa ma simt ca la inceputuri! apropo voi posta calatoria pe facebook, ma gasiti la claudiu moga dan daca sunteti suportivi deci nu hateri ca voi sterge haterii, suportivi ma refer macar o vorba buna sau cel putin fara denigrari publice. In ciuda faptului ca am avut nenunarati hateri am mers inainte si am avansat spiritual. Sunt sarac ca un soarece material, ma rog asta e soarta! Mi-o asum, ma bucur ac mai traiesc sa o iau de la zero. Pt Dantm - Fac cinste in Romania, chiar si mai multe beri desi bugetul nu-mi va permite decat de la market sa cumpar in acest tur.
  22. IonutA

    circulația pe drumurile publice - Publicat în data de - 14.04.2021 - 12:38 https://www.mai.gov.ro/informatii-publice/transparenta-decizionala/?fbclid=IwAR0AKOZ06oQiErqVp3Y8UG562Vh3ooUJxD9ehcWqfazNAHMC7cbqmZ5p9pA Propunerile, sugestiile și opiniile persoanelor interesate pot fi transmise în termen de 20 zile calendaristice, calculate de la data publicării anunțului, pe adresa de e-mail dgj_transparenta@mai.gov.ro
  23. gibonu

    Fiind de ceva timp plecat din RO (io stiu de cel putin 4 ani) probabil ca nu mai esti la curent cu realitatea de aici, cea de la firul ierbii. Asadar, in majoritatea (ca sa nu spun toate) companiile detinute de statul roman, angajatii se impart in doua categorii principale: fraerii care muncesc si "jmekerii", angajati pe sfantul prinicipiu de pile - cunostiinte - relatii, care stau si o freaca. In cazul CFR Calatori fraerii sunt: nasii din tren, mecanicii de locomotiva, cei care repara locomtive si vagoane, etc. Iar "jmekerii" sunt cei care o freaca prin birouri, de la sediul central pana la cea mai indepartata subdiviziune teritoriala. Cei care concret nu fac nimic, doar vin la munca la ora 08:00 si rup usa la ora 16:00. Tot "jmekerii" sunt cei care iau deciziile halucinante si complet rupte de realitate precum cele pe care le-am enumerat mai sus. Astfel, avand in vedere cele de mai sus, personal refuz sa ma supun acelor decizii halucinante si sa incerc sa ma inteleg cu nasul. O spun clar: ma culc seara multumit sa stiu ca din banii mei a baut nasul o bere comparativ cu banii platiti oficial pentru un pret complet rupt de realitate si care ajung degeaba la o companie falimentara a statului roman. Si mai simplu: m-am saturat sa sustin incompetenta, prostia, lipsa oricarei viziuni de dezvoltare si a oricarei initiative. Repet (desi pare ca nimeni nu citeste si partea asta): de fiecare data cand a fost posibil, am cumparat bilet pentru bicicleta si nu a fost nevoie sa ma inteleg cu nasul. Insa nu este vina mea ca CFR Calatori nu are mimina viziunea si intiativa incat sa doteze parte din vagoane cu locuri pentru bicicleta.
  24. Action

    Nu stiu cand ai citit tu ultima data codul rutier, dar neoprirea la semnalul politistului e tot contraventie, nici vorba de fapta penala.
  25. majikstone

    Cred ca daca o astfel de lege trece, Romania o sa fie prima tara din Europa, daca nu din lume care sa puna in aplicare o astfel de idee Câță... pardon, creață. Good luck with that.
  26. paulrad

    Permite-mi să râd. Bwuhahahahahahahahahahaha. Știam mai multă legislație și să circul mai corect decât 70% dintre șoferi înainte să fac școala de șoferi. Dacă ai permis luat cu 26p acum 15 ani și n-ai avut nici un accident (ăsta era argumentul la o discuție contradictorie legată de un giratoriu) nu înseamnă că știi neaparat legislație și să conduci ci că ai avut noroc, te-au ferit unii sau alții. Dacă arunc aici o poză cu un giratoriu o să fie aproape atâtea păreri câți oameni mai suntem pe forum.
  27. Am trecere pe la Roll Fast dar intr-adevar ei importa de la Motorex doar Car Line... au ceva produse pe care le importa si care merg si la bitze, de ex. uleiul mineral de frane si alte specialitati cam greu de gasit uneori. Importatorul pentru Romania de Bike Line e Schumoto din Bucuresti. Apropos, la caruta tot de la ei bag si eu uleiul Chiar sunt curios cum e lantul ... Poate s-a mai evaporat din benzina daca era in recipient deschis ... material didactic! Sharuieste niste poze cu noi
  28. megabicicleta

    Peste 20 ani ne vedem post mortem. Eu sunt de acord sa va bantui.
  29. EyesOnly

    Total de acord cu voi. Scuzati pesimismul(realist) dar, ca sa ne mai si simtem bine, propun sa stabilim o adunare la o bere(doua, trei, doua nutrii) peste 20 de ani. Undeva in Romania, departe de casele noastre(fie ele temporare, in vizita), si, preferabil, sa venim cu bicicletele in tren. O sa fie vreme sa discutam cat si cum s-a schimbat sistemul in vremea asta.
  30. puterfixer

    Dezgrop topicul pentru că După ce-am luat niște albine-n blană, mi-am revizuit criteriile de cumpărat cască: 1) să încapă pe bostan, și 2) să aibă aerisiri multe și cu plasă în față. În rest, că e groasă sau cu cozoroc sau e roz cu Hello Kitty, nu mă interesează. Tre' să-și facă funcția, de estetică mi se fâlfâie că nu-s pe catwalk și nu mă uit la ea când o țin pe cap. Nu-s chiaaaaar atât de greu de găsit, da' trebuie să te obișnuiești să schimbi obiceiul de a te uita dacă design-ul sau culoarea sau forma îți plac.
  31. gibonu

    Hai sa facem un calcul, ca sa vorbim pe cifre concrete [pentru bicicleta]. Luam o tura pe care am tot facut-o in ultimii ani. Asadar: Bucuresti Obor - Medgidia: 45 Lei; Medgidia - Poarta Alba / Murfatlar [depinde pe care canal mergeam]: 30 Lei; Constanta - Medgidia: 30 Lei; Cernavoda - Bucuresti Obor: 45 Lei. Total: 150 Lei Acum hai sa vedem cati sunt dispusi sa plateasca cei 150 Lei. Io unul o spun clar si raspicat ca nu sunt dispus. Pana la urma, postura de cavaler al dreptatii cu cheltuiala se tine. Ai mai sus un calcul simplu. Esti dispus sa platesti 150 Lei pentru o plimbare cu bicicleta? Daca da, dupa ce o faci, te rog sa postezi poze cu biletele eliberate de nas, in valoare totala de 150 Lei. Nu inteleg ce legatura are un zbor low-cost cu discutia asta? Daca vrei sa platesti taxa de bicicleta la ghiseul de imbarcare, cred ca te pupa oamenii de acolo, pentru ca abia asteapta sa incaseze o taxa de cateva ori mai mare pentru acelasi serviciu prestat [comparativ cu taxa mult mai mica pe care ai fi platit-o in momentul rezervarii]. Sincer si fara gluma, iti apreciez entuziasmul. Am trecut si io prin asta acum multi ani, am refuzat o oferta de a lucra in privat pentru a ramane sa lucrez in administratia publica, am facut si niste scoli inalte [studii post universitate si master] de administratie publica. Dupa cativa ani m-am linistit, mi-a trecut entuziasmul si cand a venit a doua oferta de a lucra in privat am apucat-o cu ambele maini si cu dintii. Acum sunt doar resemnat, nu mai am nicio asteptare de la statul roman si orice se intampla bine il incadrez la categoaria "minuni". Posibil sa fiu io mai ciudat.
  32. Claudiu Moga

    Some details of baptistery. The heart of the Piazza del Duomo is the Duomo, the medieval cathedral of the Archdiocese of Pisa, dedicated to Santa Maria Assunta (St. Mary of the Assumption). The cathedral has two aisles on either side of the nave. The transept consists of three aisles. The church is known also as the Primatial, the archbishop of Pisa being a Primate since 1092. Its construction began in 1064 by the architect Buscheto. It set the model for the distinctive Pisan Romanesque style of architecture. The mosaics of the interior, as well as the pointed arches, show a strong Byzantine influence. The façade, of grey marble and white stone set with discs of coloured marble, was built by a master named Rainaldo, as indicated by an inscription above the middle door: Rainaldus prudens operator. The cathedral, the Duomo is placed between the baptistery and the leaning tower.
  33. Axe

    Egal tensionate stg-dr, sunt la orice tip de roata, altfel janta s-ar deplasa catre spitele mai tensionate...fizica Ruprerea spitelor vine de la calitate, vechime, greutate, presiune prea mare in anvelopa etc
  34. Tolstoievski

    Nu merge, ca-s cam fragile husele alea. Eu am sfasit una la prima folosire, doar intinzand-o pe bicicleta. Ori era vechi si putred materialul la aia, ori nu-i cea mai reusita cordura.
  35. gibonu

    Cred ca ar fi bine sa vedem care sunt regulile CFR Calatori referitor la transportul bicicletelor. "4. La trenurile la care se oferă serviciu de transport biciclete (la care există pictograma corespunzătoare în Mersul Trenurilor de pe site-ul www.cfrcalatori.ro) se pot lua la transport biciclete nepliabile, pentru care se va achita la casele de bilete un tarif de 15 lei/ bicicletă. 5. Pe toate trenurile se pot transporta gratuit biciclete pliabile la clasa 1 şi a 2-a sau schiuri la vagoanele de clasa a 2-a, ca bagaj de mână, în limita spaţiului disponibil bagajelor de mână, cu condiția să nu incomodeze pe ceilalți călători (o bicicletă pliabilă sau o pereche de schiuri de persoană). 6. Dacă la verificarea legalității călătoriei personalul de tren constată călători care sunt însoțiți de o bicicletă și nu prezintă biletul de transport bicicletă, se va aplica tariful pentru bagaje voluminoase, pentru zona kilometrică corespunzătoare legitimației de călătorie a călătorului (o bicicletă se consideră că are 15 kg). 7. În cazuri bine justificate în care gradul de ocupare al trenului respectiv este aproape de 100% sau peste, personalul de tren poate interzice îmbarcarea călătorilor cu biciclete, dacă aceștia NU posedă bilete de bicicletă pentru trenul respectiv." Sursa: https://www.cfrcalatori.ro/transportul-bicicletelor-si-schiurilor/ Regulile de mai sus mi se par de clare si nu prea vad unde ar putea nasul sa abuzeze. Ideea folosirii husei era pentru a incerca sa echivalezi o bicicleta obisnuita cu una pliabila. Teoria pare simpla insa practica este mai complicata, pentru ca, odata scoase rotile apar alte probleme: - deraiorul de pinioane trebuie scos de pe cadru [nu si din cablu]; - lantul, cu unsoarea aferenta, trebuie fie scos [ajuta zaua rapida] fie infasurat pe cadru. Aici ajuta manasile chirurgicale, acum la mare moda; - foile trebuie izolate cu mult burete. Altfel, dintii lor vor rupe husa. Plus riscul de indoire a acestora; - ar mai fi si partea inferioara a furcii fata, ar putea si asta sa rupa husa.
  36. Claudiu Moga

    Pisa has about 90 000 inhabitants and is crossed by Arno River. I encounter many sumptuous palaces. The historic center is fortified.
  37. feribotu

    Mai aveam o jumatate de zi de povestit , nu vreau sa stric misterul, dar nu s-au aliniat planetele pentru locurile astea deloc in zilele acelea. Astea sunt riscurile in astfel de locuri cand calatoresti singur...in 2-3-4 este mai usor sa te protejezi in fata unei haite chiar si de 5-6 dulai. Cand esti singur insa exista riscul sa te inconjoare repede si sa scapi cam sifonat. Intr-un fel regret ca nu am apucat sa testez eficacitatea sprayului cu piper...avea atat varianta cu jet tintit dar si tip "ceata"...macar as fi vrut sa stiu cat sunt de eficiente Vazusem cu doar putin timp inainte la voi, cavalerii BBB, detalii despre bucla aia si incercasem sa o includ. Nu a fost sa fie nici in ziua urmatoare...dar stii cum este...locurile raman tot acolo si faptul ca nu le-am vazut reprezinta o motivatie suplimentara pentru inca o tura in zona. Cum spuneam, Barcut mi se pare o baza extraordinara pentru o tura de 3-4-5 zile: - Barcut - Selistat - Movile- Bradeni- Retis- Barcut - Barcut- Granari - urcare pe poteca Adept - Viscri - Dacia - Jibert- Barcut - Barcut- Granari- urcare pe poteca Adept - coborare in Saschiz- Cloasterf- Crit- Mesendorf- Granari- Barcut - Barcut- Selistat- Merghindeal- Cincu- Soars- Barcut - Barcut- Bradeni- Apold- Daia- cararea Adept spre Mesendorf- coborare in Granari- Barcut.
  38. purix

    3,2,1... Sent from my SM-G973F using Tapatalk
  39. Continuăm seria de explorări suburbane (sic!) "Am fost noi aici, ca să nu trebuiască să vă duceți voi". Împreună cu @a_mic și @BodoC am decis să-l sărbătorim pe cel dintîi, dar și minunata zi de primăvară care urma să ne desfete cu vreo șaișpe grade. Ca să mai adaugăm ceva nou la obișnuita buclă Chitila - Gulia - Samurcași - Buftea - Mogoșoaia, am decis să nu o mai luăm pe DN7. Pădurea Chitila, deocamdată timid înverzită. În gara Chitila (traversare din str. Castanilor). Cele 2 linii din plan apropiat aparțin liniei 901 (spre Titu - Pitești - Craiova), cele din plan secund, din dreapta, magistralei 1000 spre Ploiești Vest. Imediat am făcut la dreapta și urma să continuăm paralel cu linia 901, pe un drum inițial asfaltat cam 2 km, apoi drum de macadam. După trecerea offroad, ne-am dat seama că o să avem de-a face cu noroaie multe, dar nu foarte rele. Am mers cu 10 la oră și nu prea ne-am stropit. Am trecut de o stînă, ne-au lătrat niște ciobănești. Drumul trece pe lîngă linii unde sunt garate vagoane vechi, pline cu traverse. După care doi portari ne anunță că suntem practic pe un teren al unei SC de constructii feroviare și la capătul dinspre gara Săbăreni e o poartă încuiată cu lanț și lacăt. Cum noi voiam să ajungem la Săbăreni și nu păream periculoși, ne-au indicat și unde e cheia, cu rugămintea s-o punem la loc după ce trecem. Am mulțumit, am trecut de poartă și am băut prima bere a zilei. Drumul trece prin spatele gării Săbăreni. Aici amicul se înfige mai tare în pedalier și rupe lanțul ca pe o clătită. Bodoc scoate o za rapidă și repară situația. Bine, întîi a fost necesar să găsim lanțul, care leșinase undeva printr-o baltă. Ajuși la asfaltul DJ 602, am dat la manivelă cu spor și am trecut prin Săbăreni și Gulia ca rapidul prin haltă. În pădurea Cereanca, înainte de dalele din Gulia). Din păcate, pe margini au înflorit multe gunoaie. În Samurcași am oprit la un magazin mixt ca să facem aprovizionarea, voiam să mîncăm la stăvilar. Stăvilarul era plin cu oameni la pescuit, așa că ne-am instalat pe o bancă a Parcului dintre Flori. De multe ori nici nu e nevoie de terase și restaurante. În loc de La revedere, cafeaua de după, la 5 to go Mogoșoaia (în curte la Mega). Traseul (ca să știți pe unde să NU o luați). https://ridewithgps.com/trips/63852886
  40. Pe lângă vârful Peana din Făgetul Clujului:
  41. De 3 ori Someşul Cald: vale, lac, localitate.
  42. Radu V

    Pe langa faptul ca te suspectez de agramatism, sunt sigur ca nu ai inteles ce am vrut sa spun mai sus. Pentru ca, de fapt, a doua parte a frazei nu o anuleaza pe prima ci o completeaza. Ce departe ar fi tara asta daca am lasa putin agresivitatea infantila si i-am respecta pe ceilalti.
  43. Când am sesizat primăria bocului că se construiesc 2 case în poiana Pater din pădurea Făget, având în PUG funcțiunea de zonă verde de agrement, numai bine i-am dat idei fiindcă după câțiva ani a aprobat acolo un cartier de blocuri care s-au și construit.
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up