Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 01/15/2018 in all areas

  1. 4 points
    Cheile Zărneștilor, mult mai cunoscute ca Prăpastiile Zărneștilor, reprezintă o rezervație naturală de tip geologic situată în județul Brașov, pe teritoriul administrativ al comunei Moieciu. Aria naturală se află în extremitatea sudică a județului Brașov (aproape de limita teritorială cu județul Argeș), pe teritoriul vestic al satului Măgura, în imediata apropiere a drumului județean (DJ 112G) care leagă orașul Zărnești de localitatea Peștera. Rezervația naturală cu o suprafață de 109,80 ha, a fost declarată arie protejată prin Legea Nr.5 din 6 martie 2000 (privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului național - Secțiunea a III-a - zone protejate) și este inclusă în Parcul Național Piatra Craiului. Aria protejată reprezintă o zonă naturală de interes geologic, floristic, faunistic și peisagistic cu formațiuni de tip chei (cu versanți împăduriți și multă vegetație) străbătute de valea Râului Mare, care în unele locuri dispare în calcarele trecătorii, ca apoi să apară din nou la ieșirea din chei. Acces: - dinspre capătul de N-E, venind de la Zărnești, pe DJ 112G, care pierde asfaltul la intrarea în PN Piatra Craiului. - dinspre capătul de S-V, venind dinspre Moieciu (via satul Peștera - șaua Joaca) sau Dâmbovicioara (via Șirnea), traseele intersectându-se în punctul La Table. Descriere: Intrarea propriu zisă dinspre Zărnești se face după depășirea cu 1 km a cabanei Gura Râului, traseul fiind încă practicabil auto. Ulterior se ajunge la o ramificație: în stînga urcă drumul auto forestier spre Măgura, înainte continuă traseele de picior și bicicletă. Locul este marcat, pe dreapta, de Fîntîna lui Botorog. De aici pornește, pe versantul nordic, poteca de picior spre Cabana Curmătura. Traseul prin Prăpăstii este reprezentat de un drum pietros, care urcă 350 de metri de-a lungul a 4.5 km. La ieșire prin capătul de S-V, peisajul se deschide și dezvăluie panorama asupra crestei Pietrei Craiului. Acces auto: - DN 73A, Râșnov - Zărnești, continuat cu DJ 112G - DN 73 (E574) - Câmpulung - Moieciu de Jos - Bran - Brașov Acces feroviar: - linia Brașov - Zărnești, deservită de operatorul privat Regio Călători (fost Regiotrans): https://regiocalatori.ro/wp-content/uploads/2017/12/Brasov-Zarnesti.pdf Surse: http://muntii-nostri.ro/?s=zarnesti https://ro.wikipedia.org/wiki/Cheile_Zărneștilor http://www.montaniarzi.ro/cheile-zarnestilor-prapastiile/
  2. 4 points
    Ieri la mănăstirea Muntele Rece din munții Gilăului:
  3. 3 points
    Cheile Șușarei (sau Cheile Valea Morii) alcătuiesc o arie protejată de interes național situată în Banatul Montan, pe teritoriul județului Caraș-Severin. Se află în Munții Locvei, în extremitatea sud-vestică a județului Caraș-Severin, pe teritoriul administrativ al comunei Sasca Montană, în imediata apropiere a drumului județean DJ571, care o leagă de Cărbunari. Rezervația naturală (inclusă în Parcul Național Cheile Nerei - Beușnița) a fost declarată arie protejată prin Legea Nr.5 din 6 martie 2000 (privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului național - Secțiunea a III-a - zone protejate) și se întinde pe o suprafață de 246 ha. Aria naturală este străbătută de valea pîrîului Șușara și reprezintă o zonă împădurită, cu abrupturi, chei, pereți calcaroși, doline, grohotișuri, lapiezuri, cascade, peșteri, izvoare, și pajiști cu floră și faună diversificată. Acces: Drumul județean DJ 571C - Oravița - Ilidia - Potoc - Slatina-Nera - Sasca Montană. Se străbate Sasca Montană pe direcția NV - SE, iar după ieșire prin capătul de SE este semnalizată o bifurcație ușor spre stânga, care se angajează pe valea îngustă a Șușarei. Descriere: Poteca este îngustă, marcată Cruce Albastră, și poate fi parcursă pe jos sau, în bună parte, cu bicicleta (există zone unde va trebui luată pe umăr, precum cea inițială, de după bifurcația din județean, sau scurtul pasaj printre pereții verticali). Din loc în loc, se traversează râul pe podețe de lemn. Obiectivul cel mai important este Cascada Șușara, cu înălțimea de 15 m, spectaculoasă mai ales primăvara, cînd apa are debit semnificativ. Poteca începe să urce de la cascadă, pînă cînd se intersectează cu drumul județean DJ 571B Știnăpari - Cărbunari - Stăncilova. De aici şi până la Lacul Dracului din Cheile Nerei, se merge mai mult pe drum neasfaltat şi mai puţin pe potecă, dar urmărind marcajul bandă albastră. De la iesire din Sasca pînă la cascadă se parcurg aproximativ 2 km. Surse: https://ro.wikipedia.org/wiki/Cheile_Șușarei https://banatulmontan.wordpress.com/2014/10/17/din-cheile-susarei-la-lacul-dracului-cheile-nerei-in-ghidul-parcului-national-cheile-nerei-beusnita-editia-2014/
  4. 3 points
    Poate interesează pe cineva: am văzut azi la Decathlon (in Cluj) cursiera CARBON Triban 900 (cea mai înaltă serie), profil aero, echipare 105, roti Aksium la neverosimilul preț de 4000 lei. Redus de la 7000. Dacă as căuta așa ceva, sincer n-aș sta prea mult pe gânduri.
  5. 3 points
    Din piese. Echipare Shimano 105 5800, 50-34 cu 11-32. Suficient de confortabilă pentru un veteran care nu vrea să bată recorduri.
  6. 3 points
    Vineri, 22.09.2017 Ziua plecarii, cu regret, din peninsula Pelion. Inainte de plecare ne-am oprit la biserica Sfantul Andrei, pe langa care trecem in fiecare zi in drum spre cazare. Ultima baie. Pretul apei plate sub cel din RO. Pentru final, inca un exemplu despre cat de lenesi sunt grecii. Bucata de autostrada Volos - Salonic acum este acum completa iar cireasa de pe tort sunt niste tuneluri. Primul tunel are 1,9 km lungime. Al doilea tunel are 6 km lungime. Al treilea tunel are 2,8 km lungime. Aşadar, dupa un calcul simplu rezulta ca grecii au reuşit să construiască (în total) 10,7 km de tunel de autostradă. Iar Bucurestiul nu are nici macar o centura continua decenta. Pentru ca inca mai exista romani care sustin ca centura Salonicului nu este deloc semnalizata si ca ratacirea este inevitabila. Cam asta a fost. Daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.
  7. 3 points
    @vis-a-vis N-am apucat sa scriu in topicul dedicat...dar daca iti doresti suficient de mult...
  8. 3 points
  9. 3 points
    Bucurându-mă de apusul de soare pe Râtu Penii, la câteva pedale de Cluj.
  10. 2 points
    Atunci dupa ala remediul ideal la orice ii sa dai saua mai in spate... ai rupt lantul -> saua mai in spate, are roata putin 8 -> saua mai in spate, te doare dintele -> saua mai in spate, te-a parasit nevasta -> saua mai in spate... Probabil are un fetish cu Schwinn-urile :)) Orice bike fit care nu tine cont in primul rand de ce faci cu bicicleta, ii de evitat. Degeaba iti faci bike fit pe plat daca iti plac catararile si acolo petreci cel mai mult timp... Stop making stupid people famous! Ceva on topic:
  11. 2 points
    @gibonu Foarte fain, ca de fiecare dată Legat de autostrada aceea (E90, Egnatia Odos), dacă mergi mai departe spre coasta mării Ionice (ea merge până în Igoumenitsa, exact la malul mării), mai dai de o serie consistentă de tunele, câteva având lungimi de 4-5 km. Citez de pe wiki (informații mai detaliate se găsesc chiar pe site-ul proiectului - care da, este și în engleză: http://www.egnatia.gr/page/default.asp?la=2 ) „It includes 76 tunnels (with a combined length of 99 km / 61.5 miles) and 1,650 bridges.” Totodată, dacă apucați să observați din mers, există câte-un monument la începutul fiecărui tunel mai lung, unde sunt gravate numele celor ce au participat la construcție. Dar da, grecii sunt leneși și nesimțiti. Și hoți, că nu prea dădeau bonuri fiscale pentru tot. În vreme ce, știm cu toții, românii sunt cei mai performanți, corecți și coerenți. Probabil mulți ar spune că „băăă, dar au făcut cu bani de la UE!”. Corect (parțial, căci au participat și ei cu o mică parte), dar compania care s-a ocupat de proiectare și construcție este una singură (EGNATIA ODOS S.A.), cu conducere exclusiv grecească și este finanțată de stat, prin programul de investiții publice. Vorbim de 670 km de autostradă ce este utilizată în prezent (și nu chiar de ieri..). Și nu e vorba de bucăți de autostradă, cum e pe A1 prin Ardeal. Scuze de off-topic. Sper să apuc să împărtășesc din experiența Pelioniană pe parcursul acestui an
  12. 2 points
    In regim de naveta am 30 de min pe ruta mogosoaia pipera si folosesc manusi decathlon de iarna (dar ingheata varfurile degetelor si mai strang pumnu si merg asa cu mainile pana isi revin). https://www.decathlon.ro/manusi-ciclism-500-iarna--id_8396987.html deci evitati ca daca e prea cald transpiri in ele si daca e prea rece ingheata degetele... Tricou sintetic bluza decatlon https://www.decathlon.ro/bluza-sh100-negru-barbati-id_8369745.html si peste o bluza de ciclism de iarna ceva fake bianchi.. Buff un fes subtire si casca... Blugi de birou adidas superstar sosete normale... In seara asta freezing rain am fost poleit de o platosa de gheata dar nu a fost frig. Daca e mai rece de -6 iau peste o foita subtire de fas si intre straturi pe piept folie de aluminiu sau o punga. Spor la pedalat!
  13. 2 points
    salut , Pentru cine are chef urmeaza partea 2-a
  14. 2 points
    Și ce dacă-i aer polar, vânt năpraznic și zoaie pe drum? https://photos.google.com/share/AF1QipND5epxj9HaFEvRdh974epGHTLdHMTVVXio1_4C1vybYzqKFRyIhjRnk7TV1idMIA?key=LWdFNWJLTEJhd2V4cWNUZ0x3TWR0WmtEbXhlaHdB
  15. 2 points
    https://www.facebook.com/ce
  16. 2 points
  17. 1 point
    pretentiosule, gingasule, nepretuitule, uite aici: http://bicishop.ro/Suport-bicicleta-PRO-pentru-podea-7255.html nu scrie speshialaizd pe el, dar e mai destept: nu-i aparat de zgariat bicicleta ca ala de la bianchi! ca sa faci kkt-urile alea iti trebui o stanta (sau laser) cnc si un abkant. dupa care se vopsesc electrostatic. va imaginati cate lasere/stante si abkant-uri au aia de speshializad...
  18. 1 point
    @ReVibe, Multumesc ca ai facut aceasta postare, datele date de retul cred ca sunt foarte bine, in sensul in care eroarile de masurare sunt foarte mici. Am sa ma uit un pic indetaliu dar asa la prima vedere mi se pare ca ai saua mult prea in fata sau ghidonul prea in spate, nu stiu de ce "biomecanicul" te-a pus in pozitia respectiva. Spun ca esti pre in fata pentru ca umerii sunt in mare parte fixai de pozitia ghidonului, la fel si soldul e fixat de pozitia seii. Intre astea doua puncte, coloana ta flexeaza puternic, zic eu deoarece nu are spatiul necesar pentru a sta suficient de extinsa. Numa bine! Inca ceva, nu inteleg de ce testul nu e facut cu ciclistul avand mainile pe pozitia de jos a ghidonului, eu zic ca pozitia de baza e atunci cand pedalam in pozitie aero, asta trebuie sa fie puternica si eficienta. Dupa ce obtinem treaba asta, verificam pozitia in care ciclistul tine de partile de sus a ghidonului ca sa nu apara aberatii pe urcari.
  19. 1 point
    Salutare, Dupa 3 ani cu ture prin Germania & Austria (+ traversari ale Slovaciei si Ungariei) am hotarat ca ar fi momentul sa mai schimb peisajul, mancarea, bautura si limba straina si sa incercam Franta. Am pornit de la 2 idei: Valea Loirei sau Normandia (cu accent pe tot ce e legat de D-Day) sau o combinatie din cele doua. Valea Loirei era de mult in mintea mea, cu tot ce s-a scris si pe acest forum. Mutumita lui @gibonu si turei povestita de el Normandia a crescut in preferinte, facandu-mi decizia si mai grea. Pe parcurs mi-am dat seama ca nu ar avea rost sa incerc sa le combin si cel mai bine ar fi 2 ture distincte. Cred ca Valea Loirei va castiga in fata Normandiei (anul acesta). Ramane de vazut pana la momentul in care o sa bat in cuie traseul. Valea Loirei e Valea Loirei, Normadia si D-Day au un loc aparte in mintea mea (istorie, carti, filme) Plan (foarte incomplet) curent de tura: - Momentan 2 participanti: EyesOnly (eu) si Sirianul (prietena mea, cu limba franceza fluenta la purtator); - durata turei: 2,5-3 saptamani +/-; - plecare: final de Iulie - inceput de August / mijlocul lui August cu intoarcere in septembrie (depinde de planificarea unui alt concediu premergator si de la locul de munca); - plecare/intoarcere cu avionul Sibiu - Beauvais - Sibiu; - cazare initiala la pensiune sau gazda warmshowers pentru T|ille/Beauvais(aterizarea o sa fie tarziu, la ora 20.30); - deplasare cu trenul de la Beauvais spre punctul de start / spre Beauvais de la punctul de final; - cazare pe parcursul turei 95% la cort. Avand in vedere ca oricare din zone as alege, aeroporturile vor fi aceleasi (Sibiu si Beauvais) incerc sa definitivez zi de start si de final pentru a achizitiona biletele de avion cat mai repede si, evident, cat mai ieftin. Un calcul facut in acest moment ar duce pretul lor intre 1900 si 2500 lei (2 persoane + 2 biclete + 2 bagaje de cala). In momentul in care stabiliesc 100% ce zona ar fi de vizitat o sa incerc sa iau si biletele de tren in avans. Pentru transportul bicicletelor am 2 variante in minte: - husele de la Vaude (deja testate in 2 ture cu drum dus doar cu avionul); - cutie de bicicleta de carton (inca nu am testat nici macar cum ar incapea in ea). Pentru Valea Loirei iau momentan in calcul un traseu Nevers - Saint Brevin. O medie de 80km pe zi si cu ceva zile de pauza (cel mai probabil Orleans, Blois, Tours, Angers, Nantes si plaja la Saint Brevin). Ar insemna trenuri Beauvais-Nevers si Nantes - Beauvais (dupa ce am gasit pe site SNCF, un maxim de 200E cu bilete luate din timp). Cu sfaturi / sugestii / aprecieri / huiduieli nu ezitati sa sariti. (Revin eu cu intrebari concrete, garantat :-D) Vant din spate, EyesOnly & Siri @majikstone probabil ca o sa indraznesc sa cer ceva informatii cand o sa am nevoie. Momentan sunt curios de "PS: sa fiti pregatiti pentru vant constant si puternic." - era valabil pentru traseul pe Valea Loirei? Multumesc!
  20. 1 point
    tu ești o abatere statistică
  21. 1 point
    Daca ai fobie de ganganii in par, cauta sa aiba plasa in gaurile de aerisire din fata.
  22. 1 point
    @EyesOnly Multumesc pentru topicul nou creat. Cat despre cele cateva postari de aici, nu-i nicio problema. Bafta.
  23. 1 point
    @EyesOnly Foarte tare si bafta la planificare. Intr-adevar, ai ales o perioada cam aglomerata, insa stiu si io cum este cand depinizi de altii. Ca sugestie, nu poti aranja cu gazda de la Beauvais sa lasi acolo husele si sa le iei la intoarcere? In final, daca tot ajungi langa Saint Nazare, poate vezi ce a mai ramas pe acolo de pe urma actiunii britanice din martie 1942 (Operatiunea Charriot). Detalii: https://en.wikipedia.org/wiki/St_Nazaire_Raid
  24. 1 point
    Din fericire pentru noi vântul nu a fost o problema. Este adevărat ca noi am fost în sens invers, din Nantes spre Orleans dar chiar și așa nu cred sa fi fost ceva exagerat, căldura e cea care ne-a dat dureri de cap. În legătură cu perioada de plecare, știu ca poate nu e loc în alta luna, am înțeles că Iulie și August sunt foarte aglomerate, noi am fost la sfârșit de Iunie și a fost ok. Ca și campinguri dacă se potrivesc traseului tău ți le recomand pe cele în care am fost.
  25. 1 point
    Chestia asta cu dat saua in spate nu e în regulă. Deși există un interval de siguranță marcat pe tija dreaptă a șeii, clema tijei de șa se prinde undeva la mijlocul acestui interval, cu variații de plus/minus 5 mm, dar în nici un caz forțînd nota spre limite. Să dai șaua mult în spate pentru că ți-ai luat un cadru prea mic e o aiureală. Pui o tijă de șa cu offset, umbli la pipă, dar nu tragi/împingi de șa aiurea. Nu doar ca funcționalitate, dar și ca aspect e o manevră nepotrivită. Aranjarea perifericelor pentru a potrivi ansamblul bicicletei cu corpul e o chestiune de milimetri, de multe ori. Se ia și se modifică un parametru pe rînd, se încearcă și apoi se trece la alt parametru, și tot așa.
  26. 1 point
    @EyesOnly @paulrad Daca aveti nevoie de informatii sau recomandari, nu ezitati sa ma intrebati, pe privat sau pe topic. Iar cand aveti drum prin Paris, ne vedem la o bere.
  27. 1 point
    In final tot n-am inteles, daca ridic mainile de pe ghidon si imi creste cadenta, trebuie sa imping saua in fata sau in spate? daca ridic mainile de pe ghidon si incord excesiv abdomenul, sa imping saua in fata sau in spate? daca ridic mainile de pe ghidon si imi aluneca curul in fata, sa imping saua in fata sau in spate? ce trebuie facut daca de ex. scade cadenta dar curul aluneca in fata?
  28. 1 point
    Le-am scris și mi-au răspuns: "Serviciul de cumparare bilete online se va introduce in cursul lunii februarie. Si interfata cautare rute este in atentia noastra si speram sa revina cat mai curand."
  29. 1 point
  30. 1 point
    Sambata, 13.01.2017 IR 1635, intre Ploiesti Vest si Bucuresti Nord circula cu 140 km/h. Si ca sa fie treaba romanesca pana la capat, tot acelasi tren reuseste performanta de a merge si cu 11 km/h [la nici 5 minute dupa ce alerga cu 140 km/h]. Sper doar sa fie o problema termporata a caii de rulare.
  31. 1 point
    Cu un dispozitiv cu sunete, acum nu stiu daca sunt tocmai ultra:
  32. 1 point
  33. 1 point
    Vand roata fata, folosita ocazional, ca noua!
  34. 1 point
  35. 1 point
    @rotax Comparatia cu Austria nu prea isi are rostul, acesta fiind la ani lumina distanta fata de RO. Cred ca mai util ar fi sa ne uitam la noi in zona, cum ar fi in Bulgaria: - Sofia are centrura in format autostrada; - Sofia are metrou de la aeroport in centrul orasului; - in Bulgaria te poti urca cu bicicleta in orice tren. Asadar, macar sa existe in RO ceea ce exista acum in Bulgaria. Ca exista o gramda de romani idioti care sufera de complexul de superioritate fata de bulgari, asta este alta problema.
  36. 1 point
  37. 1 point
    Ziua 7, prima parte: Din nou foarte valurit dar parca au fost un pic de nori si soarele nu sa simtit atat de puternic. Dimineata ca de obicei pe la 9 am luat-o din loc. Prima oprire a fost castelul din Saumur chateau-saumur.com. Am ajuns prea devreme asa ca am avut timp de o cafea chiar la poarta castelului. Pana la castel e ceva de urcat. Bicicletele au fost legate la poarta de intrare in castel intr-un loc special, dar nepazit. Oricum am lasat toate bagajele pe bicleta si am luat doar ce era de o valuare mai mare si bineinteles actele. Cautatorii de diamante. Este frumos inauntru dar mai impresionant este pe afara. Dupa ce am vizitat ce era de vizitat am plecat si nu prea departe am gasit o bere de abatie asa ca ... Piste de biciclete. Apoi intram intr-o zona foarte interesanta, casele trogloditilor http://uk.france.fr/en/information/troglodyte-sites Unde fac baie trogloditii. Si locul de unde beau. Ziua asta a fost lunga cu o multime de locuri de vizitat asa ca a trebuit sa plecam mai departe. va urma
  38. 1 point
    Mancare oameni, de-acolo vine energia!!! Ciugulit continuu:)
  39. 1 point
    Nu-i chiar asa de speriat satul Valcelele, dar e bine sa fiti cu ochi-n patru, eu am trecut de multe ori, mai bine lasati de la voi, decat sa ti-i pui in cap. Mai mereu e masina de Politie oprita cand la o casa, cand la alta, deci nu lipseste. Daca nu va grabiti, mai bine ocoliti pe unde a scris diorgulescu dar cu o deviatie pentru a merge pe un drum mai bun si mai putin circulat. Din Curtea de Arges o luati spre Campulung, treceti de Valea Iasului, apoi dreapta spre Merisani, trecand prin Valsanesti-Stroesti-Malureni, iar inainte cu vreo 200m de intrarea pe DN73c (la bariera de la Merisani) faceti stanga spre Galasesti - Budeasa - Pitesti.
  40. 1 point
    Am fost prin Moldova, timp de 10 zile, cu bicicleta, singur. http://www.bikemap.net/route/1813124 Ziua 1 Straoane – Manastirea Bujoreni 121 km Punctul de plecare a fost de la mine de la tara. Se anuntau 3 zile de caldura (cod galben), motiv pentru care m-am pornit devreme, la 6:30. La ora asta erau deja 24 de grade, iar zona era de deal. Prima coborare si prima urcare din nenumaratele din aceasta prima zi. Pana la Paunesti a fost placut. Eram si odihnit si cu mare pofta de pedalat. Am oprit si pentru un strugure de dimineata (de vin, ca altul n-am gasit). Din Adjud pana aproape de Barlad a fost teroare: deal-vale in continuu, fara plat, vant puternic din fata si din lateral, masini de tonaj carand bitum incins (multe), pentru vreo mare asfaltare, caldura mare asezonata cu praf din cand in cand. Saracie mare din punctul meu de vedere: n-am reusit sa gasesc la vreun magazin satesc vreo piersica sau alt fruct cu zeama. In conditiile astea am oprit la poroambe: Siretul in dreptul Adjudului, dupa o vara secetoasa: In Podu Turcului lumea era nervoasa intr-un magazin: injura de mama focului. Am reusit sa gasesc 4 rosii cu 70 de bani si asa am avut cu ce sa mananc branza de acasa. Inca un deal de urcat: Pe varful unui deal, pe un vant asa puternic de mi-a zburat din mana o bancnota (am gasit-o pana la urma intr-un lan de porumb) am ‘baut’ primul pepene, unul din cei mai gustosi din toata plimbarea. Nenea care-l vindea: Avea chef de vorba, iar la plecare a vrut sa-mi dea un pepene galben, dar n-am vrut sa mai car si de el. Barladul n-are centura si tot traficul greu il traverseaza. Cu toate astea mi-a placut centrul, nu foarte mare. Un parculet, muzeul Vasile Parvan, un observator astronomic si o inghetata la fix. Aici am aflat si de Man. Bujoreni, stiuta ca primind drumeti. Cerul a inceput sa se acopere si nu ma grabeam pentru ca nu mai era mult pana la manastire. Intr-un sat un copil pe bicicleta a avut un mod original sa-mi ceara bani: “ma puteti imprumuta cu 1 leu?”. Nu puteai sa nu-i dai. M-a prins furtuna (cu tot tacamul) exact cand am parasit soseaua spre destinatia acestei zile. Era un drum impadurit. Din fericire n-a plouat foarte tare. M-au cazat intr-un pod in care era o caldura de nu puteai sta (se incinse tabla batuta de soare). M-au asezat la o masa imbelsugata. Apoi m-au pus la treaba: de curatat un lighean de vinete coapte. Tot de aici am cumparat ghidul manastirilor si schiturilor din Romania care urma sa-mi fie de ajutor pentru restul calatoriei.
  41. 1 point
    Din toata aceasta prezentare apreciez si respect cel mai mult statement-ul final: oameni buni, daca vreti sa dati timpului valoare unul dintre cele mai frumoase si mai simple moduri de a face asta este sa va urcati in sa si plecati in lume macar pentru cateva zile! Este mai usor decat pare! O sa simtiti ca traiti o zi cat zece! De la virsta de 13 ani am inceput sa traiesc o parte a anului 10 zile intr-una singura - sint batrin ca o piatra ;))
  42. 1 point
    Scuze de OT, va rog frumos si in special pe autor: @gmarco16 + toti cei ce mai vor sa vada manastirile: Manastirea Gura Humorului are un loc special in inima mea pentru ca am fost martorul unui eveniment deosebit si, in mod sigur, cu totul accidental. In luna octombrie, in afara perioadelor turistice consacrate, am parcat masina in locul special amenajat. Am intrat cu a mea si ne-am bucurat de singuratate si de culorile splendide ale toamnei in prag de seara. Am vizitat cu smerenie Manastirea dupa care a mea a ramas sa mai faca niste fotografii. Eu am iesit si m-am asezat pe gardul de piatra ce inconjura parcarea. Stand in linistea netulburata, doua zgomote zbucnite aproape simultan m-au facut sa cred fie ca visez, fie ca sunt carat in alta lume sau alt timp: toaca ce a inceput sa bata intre ziduri si buciumurile ce s-au pornit sa sune pe dealurile de pe care coborau turmele de oi. Niciodata nu am auzit buciumele in departare, niciodata nu s-au suprapus cu cantecul-chemare al toacei si nicicand nu mi s-a intamplat asta in fapt de seara, in fapt de toamna si in fapt de singuratate absoluta intr-un loc parca uitat de lume. gmarco a facut un lucru minunat: a vazut cele mai frumoase monumente romanesti din saua calului ce ne-a adunat pe toti pe-aici. Daca puteti, daca aveti vreme (iar daca nu aveti, cautati-o!) si daca simtiti o cat de mica chemare, FACETI-O! Cu masina, cu bicicleta, trenul sau autobuzul, Manastirile Moldovei sunt Mecca noastra si nu trebuie sa traim fara a le vedea. Inca o data, felicitari @gmarco16 pentru un reportaj de exceptie!
  43. 1 point
    Gmarco e un baiat de nota 10. M-a sunat cand era prin Botosani si l-am indrumat spre Veresti. A ajuns la mine la atelier pe la amiaza pe o caldura halucinanta. Am stat la umbra, am baut cateva cani de suc izotonic si am povestit aventuri cicloturistice. Apoi am mers la scaldat in râul Suceava, ce curge la cateva sute de metri de Veresti. Am petrecut vreo doua ore in apa si pe mal impreuna cu 15 copii mai mici si mai mari. Avea o gramada de bagaje, nici n-am putut sa-i ridic bicicleta. Probleme tehnice nu aveau, desi pedalase multe mii de km nici o piesa nu era uzata sau dereglata. Mie trebuie sa-mi multumiti pentru cele scrise aici, ca m-am rugat mult de el pana l-am convins sa ne povesteasca plimbarile :D
  44. 1 point
    Ha! Chiar foarte spumos! Un umor fin, slove scurte... Ce să mai! Avem aici-șa pe forum câțiva care chiar merită să scrie. Io aș face chiar niște povestiri/nuvele bazate pe "seva" din asemenea întâlniri: Inainte de a intra in sat am oprit 5 minute sa ascult o batrana de 70 de ani ce strangea vreascuri din padure cum isi plangea viata Alea 5 minute ar putea conține material de film.
  45. 1 point
    In Radauti am facut piata si apoi am luat masa (shaorma) intr-un parc. Aici m-a abordat un nene care zicea ca bicicleta mea seamana cu o motocicleta. Avea probleme cu inima, bietul om. La iesire din oras m-a ajuns din urma o biciclista mai dolofana (Coca) careia ii scartaia rau bicicleta. Spunea ca nu are ce-i face, a dus-o si la reparat. Scartaie asa de pe vremea cand avea 120 kg si pedala pe ea. Slabise mult de la miscare. Am mers alaturi 1-2 km, dupa care ea a facut stanga spre Hodorod. Micuta biserica din lemn, Dragos Voda. Manastirea Putna, unde este inmormantat Stefan cel Mare este impresionanta. Aici exista si o statuie a lui Mihai Eminescu. (compunere copil cls. a 3-a care bate turca) Nu exista taxa de intrare, insa taxa de fotografie de 10 lei se aplica si in curtea ei. Inauntru familii isi pozau odraslele cu mormantul lui Stefan. M-am indreptat apoi spre chilia in care a trait doua decenii de viata Sf. Daniil Sihastru. Prezentul isi pune amprenta. Toata lumea e calare pe stanca in care e sapata si parca pangareste locul. Doar un preot incearca sa pastreze, cat se mai poate, cele sfinte. Cat am stat acolo venise si un bioenergitician. Voia sa puna afise despre auto-vindecare pe pereti. L-a trimis popa la munca si la plimbare, dar in cuvinte blande, fara ocara. Am luat masa aici (rosiile si branza de la Radauti). Erau si doua toalete infecte care duhneau de la distanta, iar oamenii aveau curajul sa le foloseaca, chiar daca padurea era peste tot. M-am intors pe acelasi drum aglomerat pana la Vicovu de Jos. Drumul in sine era fain de bicicleta: verdeata, paduri in departare, sate interesante. Partea cu traficul era mai dificila. Ucraina e aproape Localizasem pe ghid Manastirea Partestii de Jos, undeva intre Cacica si Paltinoasa.Acolo as fi vrut sa innoptez. Multe nunti se pregateau sa inceapa. La Cacica mi s-a spus ca manastirea e in Partestii de Jos, dar ii zice Sf. Ilie, ca acolo a trasnit de Sf. Ilie si ca e posibil sa ma poata primi. Altii mi-au spus ca mai incolo e un schit, dar fara chilii, dar fara sa-mi zica despre drum. Am luat-o pana la urma spre Varfu Dealului. Chiar inainte de varf un om care vindea miere m-a sfatuit sa ma intorc pana la ultima casa unde intrebasem si sa merg pe un forestier de cativa km pana la schit. Pana in Gura Humorului nu mai era alternativa de acest gen, spunea. M-a atentionat si la cainii ciobanesti de la stani. Era trecut de 8 si incepea sa se intunece asa ca am bagat viteza. Cu cainii m-am inteles ca de obicei: “mituire” cu paine. Preotul de la schit, circumspect, nu prea a vrut sa ma primeasca. Pana la urma m-a lasat sa pun cortul. M-a intrebat de acte (“ca sa nu se trezeasca cu politia pe cap”). Nu mi-acerut pana la urma buletinul. Mi-a dat ceva de mancare sa mananc in cort si m-a sfatuit sa stau cu o bata, pentru ca sunt mult caini de stana care bantuie noaptea si daca-mi fac probleme sa-i altoiesc. Pana la urma a venit o furtuna violenta si m-a primit intr-o camera cu multe paturi pentru muncitori. In seara aceea nu erau acolo. Am stat si urmarit fulgerele prin geam, pana am picat de oboseala.
  46. 1 point
    Ziua 6 Manastirea Dragomirna – Radauti – Putna - Schitul Acoperamantul Maicii Domnului (Cacica) 139 km M-am trezic cu chef de pedalat. Dar bicicleta nu inainte de obisnuitul mic dejun: lapte prafcu cereale. Cateva fotografii de dimineata Ansamblul de chilii unde am innoptat Am crezut ca poarta de intrare in incinta manastirii este blocata si se deschide ceva mai tarziu. Voiam sa intru sa vad pe lumina edificiul fortificat asa ca am pierdut 15 minute asteptand sa vina cineva sa deschida. De fapt trebuia apasat mai tare pe clanta. Intrand pe europeanul spre Siret au aparut vitezomanii pe 4 roti. Dupa ce am luat-o spre Radauti, vitezomanii au capatat un alt obicei: claxoane foarte dese. Si faceau asta cand erau aproape de mine, iar cand claxonul era strident ma speriam. Pe langa masinile de Italia au aparut si cele cu numar de Moldova si Ucraina, ca si cele cu volan pe dreapta. Pana la Man. Putna drumul a fost de cosmar, mai alex ca cele 2 benzi erau inguste. Cred ca si sfarstitul de saptamana a avut un cuvant de spus in ce priveste traficul. Dar pana acolo, Milisauti nu-si dezmite numele de ‘orasul varza’: In Radauti Manastirea Bogdana, de sec. 14 Pista de biciclete in Radauti
  47. 1 point
    Oi, oi! Poze din bârlogu' lupului :D Mă mir c-ai putut... probabil oi fi avut acreditare :p
  48. 1 point
    Exista si in apropierea orasului meu de origine, Focsani, un rau cu numele asta, dar nu poate fi acelasi. M-am cam lalait dimineata si n-am profitat prea mult de racoarea de pana la 9. Dupa 10 patura de nori s-a mutat la moldovenii de peste Prut, iar soarele n-a mai disparut pana la apus. A fost asa de cald incat merele din casoleta (super-incinsa) s-au copt ca si cum ar fi fost in cuptor. Au fost gustoase si asa. Astazi iar m-a oprit politia de frontiera: 2 politisti intr-o dacie antica, 1310. Au fost simpatici. Faceau echipa perfect fiind complet diferiti. Unul ma lua la misto ("100 km si ceva e cam putin pentru o zi"; "am plecat ca prostu’ de-acasa unde puteam sa ma odihnesc") si avea de comentat ceva negativ despre orice (Stefan cel Mare, maici, lantul de la bicicleta); celalat zicea ca intelege omul care mai pleaca in lume din cand in cand, sa mai uite de cele de zi cu zi. Am inceput cu harbuzul de devreme astazi. Un batran mi-a vandut un pepene de vreo 3 kg, la cantar i-a dat 4 si ceva, pretul fiind 60 bani/kg. Mi-a luat 2 lei. A fost proaspat cules si foarte gustos. Peisajul plictisitor: pasuni semi-uscate, plat. Rar aparea cate o panta lina care ma perpelea si mai bine la soare. Mi-au tinut de urat numeroasele sate insirate pe drumul anost. Intr-unul din ele am gasit ‚ceva’, marca proprie: Floarea soarelui care a reusit sa treaca cu bine peste seceta n-a trecut intreaga peste atacurile graurilor. Si ele incercau sa negocieze caldura: Stefanesti a fost o deziluzie. Pe harta aparea scris cu fonturi mai mari decat alte localitati din jur. Ma gandeam ca o sa dau macar peste o terasa unde sa mananc ceva bun si sa ma mai racoresc. Cucu – sat obisnuit. Doar gropile pareau mai mari. De-aici pana la Manastirea Guranda am mai avut 10-15 km. A mai fost de urcat un deal pe un drum pietruit. Nu departe de marginea padurii, acompaniat de latratul unui caine ce parea urias dupa tonalitate, am intrat in curtea ei. In mijloc – plin de muncitori ce mestereau la viitoarea biserica. Unul din ei m-a intrebat daca nu cumva sunt eu ala cu betonul. Am „ochit” o maica si i-am explicat dorinta mea Mi-a raspuns ca trebuie sa astept un pic pentru a vorbi cu maica stareta. Mai mult de 10 minute n-am asteptat si a revenit spunandu-mi ca are mai multe intrebari sa-mi puna. A pus doar una: daca-s bun crestin. A reiesit ca dava vin la 2:30 AM la slujba e bine. A ramas sa ma trezesc la ora aceea. Intre timp am facut niste vizite la baie sa ma ud pe unde pot pentru a-mi micsora temperatura. Simteam ca iau foc de la caldura indurata. Mi-au dat sa mananc la masa cu 3 muncitori. Am primit bors, mancare de cartoafe si niste rosii ‚divine’. Dupa masa a venit si betonul, pentru viitoarea biserica (4-5 betoniere).
  49. 1 point
    Ziua 4 Manastirea Cetateni – Stefanesti - Man. Guranda 105 km La 6:20 eram in fund in cort. N-a fost destul ca sa prind rasaritul inca de la inceput. Am prins doar asta. Terenul de sub cort nu mi-a deranjat somnul, chiar daca n-a fost prea moale si neted. Bijuterie: Am avut un mic hop de trecut la inceput de zi: poarta era destul de inalta, iar bicicleta destul de grea. A fost putin straniu ca imediat dupa ce am iesit din padurea inmiresmata, sa dau de blocuri comuniste, iar maidanezii sa ma ia in primire. Cam apropiate cele doua senzatii opuse. Ca sa o iau spre Vama Sculeni trebuia sa strabat din nou orasul Iasi. Era cam agitatie de dimineata, cu lumea care se ducea la munca, dar mi-a placut. M-am cinstit cu o branzoaica si un covrig mai special. Portarul de la Stadionul Emil Alexandrescu a fost dragut si m-a lasat sa arunc o privire. Intram si noi in rand cu lumea prin inmultirea acestor proiecte velo
  50. 1 point
    despre biciclete pot sa spun ca ambele participante sunt asemanatoare cu roti de 28, dupa cum se vede in poze cu portbagaj pe spate si fata . Bicicleta mea este un KTM life space si ma apropii de 10.000 de km.Nici lantul nu l-am schimbat pana acum .Sa vedem daca se intinde pana la iarna,caci l-am si intretinut recunosc,am avut ulei si l-am uns si in aceasta tura. Sebi a avut un Hercules cu echipare identica cu a mea, schimbator Deore pe fata si deore LX pe spate. El a cumparat-o( am mai spus asta ) cu 3 zile inainte de plecare. Portbagajul de pe fata si geanta sunt de la mine ,le-am folosit anul trecut. La ploaie gentile Vaude nu au luat pic de apa,lucrurile din gentile lui Sebi s-au udat.Acum a vazut si el ca se merita sa investesti in echipament cand pleci la drum lung,eu le-am achizitionat pe parcurs nu poti cumpara tot o data. N-am avut nici-o problema deosebita la biciclete, dacat ca ne-a cazut lantul la fiecare cate o data pe urcari, atunci cand am dat sa coboram pe foaia mica.La mine a fost simplu,am repus lantul cu ajutorul unui bat ,dar la Sebi s-a prins lantul sub nituri si ne-am chinuit vreo 10 min. pana am reusit sa-l punem inapoi pe foaia mica.In rest nu am avut probleme. Pentru biciclete am avut la noi: - cate 2 camere de rezerva de fiecare; - cate un set de petice; - presa de lant - set de inbus - patent - cheie reglabila - surubelnita - lant cu lacat pentru legat bicicleta - pompa de umflat roti - ulei de lant Pentru dormit: - fiecare am avut cortul nostru de 2 pers; consider ca este f greu sa intri 2 pers intr-un cort si sa mai pui si bagajele - izopren - sac de dormit - haine din bumbac pentru dormit - lanterna pentru noapte Pentru gatit: - am avut o sg. butelie de 450 grame-CV 470 plus(adica mai mare) + arzator campingaz care ne-a tinut pana la sfarsit folosind-o dimineata pentru a face lapte praf si ceai, cat si seara.La pranz in general am mancat pe la popasuri. - pentru gatit craticioara din aluminiu teflonat care se incalzeste f. repede si este si usora, dar am luat si o lingura de lemn sa nu se zgarie teflonul+ detergent vase - am avut fiecare cate un castronel din plastic ,pentru mancare si cate o cana +lingura + briceag - am mai avut un castron mai mare din aluminiu pentru salata de rosii + ca in ultima seara am prajit 2 bucati de ceafa in acesta - ciorba instant- diverse - orez prefiert cu ciuperci- este gata in 10 min - fasole cu costita -am cumparat la greu de pe unde am trecut -calda este deosebita,te lingi pe degete.Se incalzeste direct in cutia de tabla , bineinteles dupa ce ai taiat-o - pateu - conserve de peste. - batoane cu cereale foarte multe in special pe la 10 dimineata - ciocolata cu 50-75% cacao - cereale pe care le haleam dimineata cu lapte si apoi ne faceam un ceai verde Pentru noi : - palinca la greu in zona de munte- seara este chiar racoare - bere multa la pranz (in cateva seri nu am putut bea seara ca era recoare) - 3 tricouri de ciclism( le-am spalat in apa paraurilor pe unde am trecut - deci si un pic de DERO) - 2 perechi de pantaloni de ciclism cu bazon - 1 pereche de pantaloni de ciclism + o bluza de ciclism mai groasa - geaca de ploaie in care nu transpir ; am avut si pelerina dar transpir mult in ea nu-mi place - articole de igiena personala :sapun , periuta de dinti,iar cand nu ai unde sa te speli pe dinti-apa de gura - solutie impotriva razelor solare factor 30- neaparat -altfel te rupe soarele - cel mai important zic eu - pudra de talc, te dai cu ea la cur si dimineata si seara dupa ce te speli, altfel e nasol- eu m-am spalat chiar in parauri, am avut un dus de camping cu noi dar daca am campat si nu mai era soare, nu avea timp de incalzit - casca de biciclist - manusi (eu am pierdut una din prima zi) - ochelari de soare - am reusit sa-i rup si pe astia tot in primele zile - am avut acumulator de rezerva pentru telefon - medicamente de raceala ( pentru diaree ceva -doamna fereste) + tifon - aparat foto
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00