Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 07/09/2019 in Posts

  1. gibonu

    @ciomby Multumesc. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Sambata, 18.05.2019 - Partea a II-a Sf. Gheorghe - Sulina 36 km Pauza. Primul deversor, din fericire total uscat. Al doilea deversor, cu apa pana la glezna, l-am traversat pe langa bicicleta. Nuferi vazuti mai de aproape. Plus una artistica, de la maistru' foto. Dupa traversarea deversorului. Comparativ cu tura din iunie 2014, atunci nivelul apei era ridicat, astfel incat a trebuit sa asteptam sa apara un pescar cu barca pentru a ne trece de cele doua deversoare. Un pod nou la intrarea in Sulina, construit probabil pentru a facilita accesul la unitatea militara unde sunt amplasate niste radare. Si probabil barja cu macara care a participat la constructie. Noul model al indicatorului "fotografiatul interzis" adaptat tehnologiei contemporane.
  2. gibonu

    Duminica, 19.05.2019 - Partea a II-a Sulina - satul Letea - lacul Merheiul Mare - lacul Merheiul Mic - canalul Sulimanca - bratul Cernovca - bratul Babina - bratul Chilia - Chilia Veche Lacul Merheiul Mare. O lebada surprinsa la decolare [de maistru' foto si teleobiectivul de juma de metru']. Plus doi pelicani. Gramada de nuferi. La un moment dat barcagiul a gresit traseul astfel incat am intrat pe un canal foarte ingust si plin de vegetatie. Intrare pe canalul Sulimanca din lacul Merheiul Mic. Canalul Sulimanca, cea mai spectaculoasa etapa a transportului pe apa. O tentativa de piloni, probabil pentru un ponton pe bratul Cernovca. Bratul Babina. Bratul Chilia.
  3. gibonu

    Duminica, 19.05.2019 Sulina - satul Letea - lacul Merheiul Mare - lacul Merheiul Mic - canalul Sulimanca - bratul Cernovca - bratul Babina - bratul Chilia - Chilia Veche Traseul se vede aproximativ in harta de mai jos. Bucata asta, de aproximativ 55 km lungime am parcurs-o cu barca. Din iarna lui 2013 stiam un barcagiu in Sulina, l-am sunat inainte de plecare in tura si am aranjat transportul. Pretul a fost 700 Lei pentru 2 oameni si doua biciclete. Am considerat ca este mai sigur sa avem transportul cu barca aranjat in prelabil inainte de plecarea in tura. Altfel, duminica dimineata ne-ar fi fost cam greu sa gasim o barca in Sulina care sa ne duca 55 km pana la Chilia Veche. Iar pretul cred ca ar fi fost mult peste 700 Lei. Mustafa Yagci, abia sosise. Impingatorul poate avea contact cu vasul doar in anumite zone. Turcii au uitat sa monteze dispozitivul anti-sobolani. Vedere din fata. O initiativa interesanta. Bicicletele au stat foarte bine in barca. Traversarea canalului Sulina. Spre satul Letea. Un observator pentru fauna. In apropiere de sat. Pauza la Letea.
  4. gibonu

    Sambata, 18.05.2019 - Partea a III-a Sf. Gheorghe - Sulina 36 km Plaja Sulina. La parastas n-am participat. Nava rapida care merge la Tulcea. Cazarea de la Sulina a fost la pensiunea Marina, 160 Lei camera dubla / noapte. Cina din seara respectiva a fost la restaurantul Marea Neagra, una dintre cele mai tari carciumi din RO dupa mintea mea. Am inceput cu un storceag de sturion [nisetru ''din pacate de crescatorie" dupa cum ne-a spus gagica care ne-a servit] a continuat cu o scrumbie si s-a incheiat cu un Riesling de la crama Histria. Totul delicios, servire foarte rapida, asadar o carciuma in care ma intorc tot timpul cu placere si pe care o recomand oricui. Am inteles ca in plin sezon [iulie - august] este putin haos si aici. Palatul fostei Comisii Europene a Dunarii (C.E.D), institutie care a functionat la Sulina in perioada 1856 – 1938. Azi in cladire este sediul Administratie Fluviale a Dunarii de Jos – Sectia Cai Navigabile Sulina. M-am bucurat mult sa vad ca Sir Charles [Augustus] Hartley are, in sfarsit, o statuie la Sulina [dezvelita in noiembrie 2016]. Cateva vorbe despre Hartley, supranumit "parintele Dunarii" (luate de pe Wikipedia). Initial s-a ocupat de constructia cailor ferate, ulterior s-a specializat in inginerie hidraulica si imbunatatirea estuarelor si porturilor in vedere navigatiei. Pe langa activitatea in slujba C.E.D. a mai dat o mana de ajutor Congresului Statelor Unite cu privire la construitea si mentinea in functiune a unui canal in delta fluviului Mississippi. A fost nominalizat de catre guvernul britanic in comisia tehnica internationala care s-a ocupat cu latirea Canalului de Suez. S-a mai implicat in lucrarile pentru imbunatatirea navigatie pe fluviile Scheldt (Escaut in franceza), Don si Nipru sau a porturilor Odesa, Trieste, Constanta, Burgas, Varna si Durban. Un articol interesant despre Hartley: https://www.historia.ro/sectiune/general/articol/mari-ingineri-care-au-regularizat-bratul-sulina Noapte buna.
  5. gibonu

    Duminica, 19.05.2019 - Partea a II-a Sulina - satul Letea - lacul Merheiul Mare - lacul Merheiul Mic - canalul Sulimanca - bratul Cernovca - bratul Babina - bratul Chilia - Chilia Veche La plimbare prin satul Letea. Pregatiri pentru iarna, in luna Mai. Case specifice locului. Un sarpe la plimbare pe ulita. Biserica din Letea. Ulita principala. Biserica vazuta mai de la departare. Continuam alergarea cu barca spre Chilia Veche. Cu canoea n-am avut ocazia sa merg pana acum, insa banuiesc ca este mult mai comoda comparativ cu caiacul [de agrement, in cazul meu]. Canalul care face legatura intre satul Letea si lacul Merheiul Mare. Dupa cum arata malurile, pare ca a fost largit / decolmatat de curand. Aproape de iesirea in lacul Merheiul Mare. Iesirea in lac.
  6. gibonu

    @midan Multumesc pentru lik. @dan tm Intr-adevar, exprimarea este neclara. Cred ca pur si simplu au luat epitaful lui Hartley si l-au pus pe statuie, intr-o traducere aproximativa. Daca am inteles bine, epitaful este "Chief Engineer working to make the lower portion of the Danube navigable." dupa cum se vede in poza de mai jos (chenarul rosu): Sursa: https://www.findagrave.com/memorial/10562/charles-augustus-hartley Partea buna este ca Hartley are acum o statuie la Sulina. Ca a fost nevoie 101 ani ca sa-i faca statuie, conteaza mai putin. (omu' a murit in 1915 iar statuia a fost dezvelita in 2016) L.E. Daca tot am pornit discutia despre Hartley, doua fotografii din Muzeul Farului Vechi din Sulina facute pe 31.12.2013. Despre CED si Hartley. Mai concret, ceea ce a facut Hartley astfel incat sa fie numit "Parintele Dunarii". Si un amanunt interesant. La tura din 2014 am revizitat muzeul Farului Vechi din Sulina. La intrare am intrebat-o pe doamna custode daca Charles Hartley nu merita o statuie in Sulina insa raspunsul primit a fost unul evaziv. La iesire, dupa maxim 20 de minute, doamna custode mi-a spus ceva de genul “sa stiti ca m-ati pus pe ganduri, ca pana acum nu m-am gandit deloc la necesitatea unei statui a lui Charles Hartley”. Mentionez ca doamna custode de atunci (sper ca si de acum) era nascuta si crescuta si Sulina, isi facea meseria cu pasiune si stia sa spuna o poveste despre fiecare obiect din micul muzeu. Adica nu era doar o simpla angajata, asa cum din pacate se intampla in multe muzee din RO. In final, precizez ca (inca) n-am luat-o razna incat sa cred ca ideea constructiei statuie lui Hartley a pornit de la mine.
  7. gibonu

    Sambata, 18.05.2019 Sf. Gheorghe - Sulina 36 km Reciclare. Farul din Sf. Gheorghe. Aproape imediat dupa iesirea din Sf. Gheorghe urmeza cam 2.5 maxim 3 km de nisip si de impins bicicleta. Apoi drumul devine un macadam bun si o tine asa pana la Sulina. Intalnire pe drum. Cred ca este vipera, dar nu garantez. Daca exista colegi de forum care se pricep la serpi, ii rog sa nu ezite. Tin minte ca proprietarul pensiunii de la Sf. Gheorghe mi-a spus ca a gasit o vipera in curte si ca in localitate nu exista ser anti-viperin. Calul asta nu stiu daca este la pascut sau la adapat. Drumul ramane bun. Daca nu ma insel, cu mult timp in urma casa asta a apartinut granicerilor [Polita de Frontiera de azi]. Stalpii dintre Sf. Gheorghe si Sulina sunt numerotari, si parca in total sunt 350. Tot proprietarul pensiunii din Sf. Gheorghe mi-a spus ca satul a fost electrificat abia in anul 1996, prin intermediul retelei electrice care vine de la Sulina. Undeva inainte de primul deversor, venind dinspre Sf. Gheorghe. Nu am reusit sa inteleg la ce foloseau frigiderul si masina de splata rufe.
  8. Trevizes

    Si toata discutia a plecat de la faptul ca nu s-a inteles ce-am scris. Eu m-am referit la faptul ca daca politia prinde/ajunge la un hot, ei stiu cum, l-a turnat cineva, au urmarit o pista, sa zicem ca ajung la el acasa. Si gasesc in garaj vreo 20 de biciclete. Atunci cred ca ei verifica in baza dosarelor pe care le au daca este vreuna reclamata ca fiind furata. Politia ti-a verificat calitatea de proprietar cand ai facut reclamatia, ai depus o declaratie/reclamatie. Nu discutam de ce se intampla cu o bicicleta furata gasita la un nou cumparator de buna credinta. Si pe forumul asta faceam pe dracosii cu anunturile la MarketPlace si unii se intreceau cu lectiile de morala ... un efort inutil care nu a miscat nimic, nici in piata, nici in mentalitate. Bicicleta trebuie pazita de proprietar, punct. Pe lumea asta sunt hoti si daca le oferi ocazii iti fura si cirpa cu care stergi lantul. Politia de nicaieri nu sta sa caute biciclete furate, dar daca ai un suspect pot verifica daca reclami asta.
  9. Traveller

    Să facă navigabilă ultima parte a Dunării. Acum putem trece mai departe.
  10. BogdanTimisoara

    Nu iti trebuie cadru legal ca sa soliciti cuiva care iti vinde ceva, sa iti dea o copie dupa buletin sau niste date de identificare. Daca ai avea cadru legal ca sa il legitimezi, el nu ar putea refuza. Dar ca sa ii soliciti o copie dupa buletin, iar el sa aiba optiunea de a iti da sau nu, pentru asta nu iti trebuie cadru legal. A cumpara o bicicleta inseamna sa inchei un contract, indiferent daca il pui pe hartie sau nu, tot contract se cheama. Iar asta inseamna doua persoane identificate sau identificabile, plus un bun care se vinde / cumpara. Eu, cand am cumparat bicicleta, am pastrat print-screen-uri de la anuntul de pe OLX, am facut contract scris, cu serie de cadru si de butuc (Rohloff, in speta), am inclus in contract scanaturi ale buletinului meu si al vanzatorului. Acum sunt foarte bun prieten cu cel de la care am cumparat bicicleta (si care este un nume destul de cunoscut in Timisoara, ca om de cultura), dar la vremea respeciva eram suspicios.
  11. Bucata Sulina - Chilia Veche am parcurs-o cu barca. Hai noroc la toata lumea. O tura in Delta suna totdeauna bine. Initial am fost 5 insi, insa, din diverse motive 3 s-au pierdut pe drum si n-au mai putut efectua deplasarea, astfel incat am plecat impreuna cu un prieten care, printre altele, este si maistru' foto. Sculele omului. Ca orice maistru' foto care se respecta, obiectivul mic nu l-a folosit deloc, doar l-a carat degeaba prin toata Delta. Inutil sa mentionez faptul ca fotografiile cele mai frumoase nu imi apartin. Vineri, 17.05.2019 Bucuresti - Tulcea cu bicicletele pe masina. Am mers pe varianta A2 - A4 - Tulcea si am facut 3 ore fara 10 minute de la iesirea din Bucuresti pana la intarea in Tulcea. Masina am lasat-o in parcarea de la Casa Sindicatelor, pret 6 Lei / zi, cu bilet cumparat de la automat. Cat timp am descarcat si echipat bicicletele pe langa noi s-a tot invartit un tip mai bronzat care incerca sa ma convinga ca parcarea se plateste la el. Oare exista oameni creduli care sa plateasca astfel parcarea? Pasagerul pana la Sf. Gherorghe costa 49 Lei per pasager si 10 lei pentru bicicleta. Un catamaran. Santierul naval din Tulcea. La ora 13:30 fix vasul s-a desprins de faleza Tulcei. Am plecat in acelasi timp cu Moldova care mergea la Sulina. Parca ponton plutitor se numeste chestia asta. Sara din Zanzibar. Vasul cu care am mers la Sf. Gheorghe. Mop marinaresc de apa dulce. Bicicletele au stat foarte bine la pupa [sper ca n-am gresit termenul]. Siajul lui Mircesti. Masa de pranz din ziua respectiva a fost in sandwich cu sunca, cascaval, legume si sos, facut de prietena mea. Delicios comparativ cu oferta din benzinarie / super-market.
  12. Alegz30

    Numele este corect. In traducere libera Wrangler inseammna galcevitor, certaret, scandalagiu. Dupa prima saptamana cand te sui pe Carpat Wrangler sa vezi ce scandal va face transmisia si ce galceava vor face franele alea.
  13. gibonu

    @haarp Da, discul ala gaurit este dispozitiv anti-sobolani, cu conditia sa fie montat corect. De la un coleg de pe alt forum, marinar de profesie: "Se numesc chiar rat guards - nu știu echivalentul românesc. Teoretic împiedică rozătoarele să migreze (pe paramele de ancorare ale navei) în ambele sensuri, deci și de la navă la uscat. Practic, nu știu dacă mai sunt utile în zilele noastre. Însă încă sunt obligatorii." Cam asa arata un dispozitiv anti-sobolani (discul galben) montat corect (Sulina, decembrie 2013):
  14. Drysna

    In baza cadrului "daca nu imi dai o poza cu buletinul tau, cnp/id ascuns, poti sa-ti bagi bicicleta undeva ca eu nu o cumpar"
  15. csuporj

    Un om sarac, care a devenit hot, si nu ii prea pasa nici daca e bagat la inchisoare, ce sa faca? Va fura oricum. Asa ca politia il lasa sa fure maruntisuri, sa nu deranjeze prea mult prin furat. Telefon, bicicleta, obiecte marunte furate, nu intereseaza prea tare politia. Ei sunt bucurosi ca hotul fura biciclete, si nu sparge locuinte si nu le da la oameni in cap. Ca sa credem ca le pasa, mai pun cate un afis in autobuz, cu sfaturi cum sa fii mai greu de furat. Daca toata lumea ar avea antifurturi de 5 kile, s-ar specializa hotii si pe alea. Dar fura ce e mai usor de furat, sau ce e mai scump.
  16. csuporj

    Manastur (360 m) - lacul Floresti - groapa de gunoi de pe malul Somesului - lacul Gilau (440 m). 40 km in 2 ore si 30 minute. Cateva poze: https://photos.app.goo.gl/MXgRZAW3jGu4V8JHA Traseu: https://www.wikiloc.com/mountain-biking-trails/manastur-gilau-38497248 Am fost sa caut alternativa mai buna la E60 intre Cluj si Gilau. La dus in Floresti se poate merge pe strazile la nord de E60: Digului - Stadionului - Horea - Gheorghe Doja - Tudor Vladimirescu - Morii. La dus in Gilau se poate merge pe strazile la nord de E60: Braniste. La intors in Gilau se poate merge pe strazile la sud de E60, se revine pe E60 la capatul Gilaului pentru vreo 100 metri, apoi de la iesirea din Gilau pana in Luna de Sus pe drumul la sud de E60. La intors in Floresti se poate merge pe strazile la nord de E60, pana la drumul Tautiului: Dumitru Mocanu - Ioan Rus - Poligonului. De la Aquaparkul din Floresti pana la sensul giratoriu din Luna de Sus am mers prin groapa de gunoi de ambele parti ale drumului. Nu recomand mersul pe acolo. La cladirile de langa Somes din dreptul pietei de masini sunt caini lasati in drum, la una din cladiri 3 caini mari, asa ca am renuntat pe acolo. Oricum, sa ajungi acolo trebuie sa treci prin groapa de gunoi de dupa Aquapark Floresti.
  17. midan

    Felicitari pentru tura! Sunt vipere in Delta : http://www.dorupanaitescu.ro/vipere-din-romania-ce-trebuie-facem-cand-vedem-vipera.html si sarpele din poza e o vipera ( pupila verticala ) Apa de la gura Dunarii este salmastra, chiar dulce asa ca nu e o problema pentru broaste sa vietuiasca acolo La Sf. Gheorge mie imi plăcea campingul, n-am mai fost din 2015, sper ca nu s-a stricat.
  18. csuporj

    Manastur (360 m) - Floresti - Tauti - Salicea - varful Peana (832 m) - crucea albastra - crucea rosie - strada Cernauti. 31 km in 3 ore si 45 minute. Pushbike: vreo 500 metri in padurea dintre Tauti si Salicea (am si luat-o aiurea ca am mers fara harta de hartie si pe telefon nu apar majoritatea drumurilor) si vreo 200 metri unde-s copaci rupti pe crucea rosie (crucea rosie e de evitat, merita mers pe acolo doar din curiozitate, ca e marcajul cu cele mai multe obstacole din Faget). Oi: am vazut doar la vreo 300 metri est de varful Peana. Cateva poze: https://photos.app.goo.gl/hfLUyNp3nUFWewvTA Traseu: https://www.wikiloc.com/mountain-biking-trails/manastur-tauti-peana-38469461
  19. paulrad

    Și io am fost singur (adică na, mi-am lăsat prietenu în urmă, el a urcat numai până la Cascadă), dar am găsit un fotograf de ocazie pe vârf. Trafic super ok, am pornit la ora 16:30 când cobora caravana Turului Sibiului. Am întâlnit un singur ciclist pe care l-am depășit în prima parte a urcării din pădure, poate e pe aici. Era din Timișoara, zicea că voia să se întoarcă de la prima serpentină. Mi-a zis colegu că până la Cascadă l-a ajuns și el pe tip din urmă, dar nu cred că a urcat până la Lac că eu nu l-am mai întâlnit. @majikstone măcar tu te-ai întâlnit cu @krazyeone că eu cu el am fost la Păltiniș amândoi și n-am știut numa după ce am ajuns acasă și am pus poze
  20. majikstone

    Poze mai putin compromitatoare de la dubla traversare de ieri. Din sud, am urcat pe o vreme perfecta, si m-am intalnit si cu @krazyeone, care cobora spre Cârțișoara: Apoi am coborat pana inapoi la cota 1000, vremea fiind inca frumoasa. La intoarcere, dupa o pauza de ciorba prin zona Piscul Negru, ne-a prins si ploaia, care ne-a insotit pana aproape de Balea Lac: Inapoi spre Cârțișoara, vremea a revenit la ganduri mai bune, iar pe ultimii kilometri am avut parte chiar si de soare. Nota redactionala: poza aia compromitatoare de mai sus, in care sunt imbracat "in civil", era in drum catre mici, mămăligă si Ursus Black, in seara de dinainte.
  21. gibonu

    Vineri, 17.05.2019 - Partea a III-a Pericol de inec. Nisipul extra fin al plajei de la Sf. Gheorghe. Plaja. Pana acum nu stiam ca broasca poate trai si in apa sarata. Bratul Sf. Gheorghe. Inapoi spre sat. Cazare din Sf. Gheorghe a fost la pensiunea Spiritul Deltei, exact in aceiasi camera in care am stat si la tura din 2014. Pretul pentru doua persoane [cazare, cina si mic dejun] a fost 310 Lei. Cina a fost niste crap la gratar cu cartofi prajiti si mujdei, plus o salata de castraveti. Buna, suficienta, dar nimic impresionat. Idem si micul dejun, cu omleta, branza, salam, cateva legume. Dupa cina, am mai stat putin de vorba cu proprietarul, un tip din Brasov. Mi-a spus ca in opinia lui prohibitia la sturion [valabila pana in 2021] va fi prelungita permanent. Tot el mi-a povestit ca inca se pescuieste cu curent in Delta. Curent = o instalatie compusa dintr-o baterie auto si alte piese precum magnetou si inversoare de tensiune, valoare 5-600 Lei. Practic, acesti braconieri nu pot fi prinsi deoarece la apropierea oricarei barci de control arunca in apa instalatia de pescuit cu curent. Plus ca in prealabil au autorizatie de pescuit la plasa pentru a putea justifica existenta pestelui din barca. Cel mai afectat peste de pescuitul cu curent electric este somnul, deoarece aceste nu are solzi. Apoi, pestii care nu sunt luati din apa isi revin, insa odata curentati devin sterili si nu se mai pot reproduce.
  22. gibonu

    Vineri, 17.05.2019 - Partea a II-a Puntea de comanda. Aprovizionarea cu lemne. Singura oprire pe care pasagerul a facut-o a fost la Mahmudia. In cariera de la Mahmudia se lucreaza cu spor. Dupa 3 ore si un sfer de la plecarea din Tulcea pasagerul a ajuns la Sf. Gheorghe. Spre varsarea in mare. Biserica din Sf. Gheorghe. O initiativa interesanta. Tractor [cred] U445. Stangere organizata a gunoiului.
  23. Invitat special

    Am dat comanda azi.
  24. ciomby

    Frumos ! Pilonii ăia de beton erau pentru construirea unei „cârciumi de fițe” exact ca pe Herăstrău ! Restul betonului a fost deturnat pentru alte construcții.
  25. Merci! Eu le-am ales initial pe internet, dar cand am ajuns in showroom, Ghostul era foarte mare. Imi dau seama de ce, dar nu era ce imi doream. Hyde-ul arata bine (asa am si ales), negru simplu, mat. Sincer sa fiu, e prima bicicleta premium (sau middle premium) pe care o detin. Personal mi se pare usoara si solida. Am dat 15 km aseara si e super ok, schimba bine, iar cauciucurile isi fac bine treaba la borduri, gropi in asfalt. Sunt fericit de achizitie, dar realist fiind, nu se compara cu o cursiera pe asfalt drept (am mers cu a unui prieten). Dar ca ceva “bun la toate” e foarte ok.
  26. Invitat special

    Meh, eu personal cred ca o singura data am mai dat de brandul asta, la cursiere insa. Live nu am vazut la nimeni in Romania si am mers la cateva zeci de concursuri pana acum. Nu ca asta ar insemna ca e un brand praf dar na... Nu mai zic ca la revanzare o sa pierzi 70% din valoare. Daca tot dai o galagie de bani, eu zic sa fie totusi un brand de top, asta insemnand brand ce este constant in top 5 la campionatul mondial de MTB.
  27. csuporj

    by.ebis, este si o harta cu 100 de trasee pe langa Cluj, daca te saturi de astea puse pe forum, sau vrei ture mai lungi: https://muntii-nostri.ro/ro/productdisplay/mb01-100-excursii-cu-bicicleta-zona-clujului Manastur (360 m) - Gilau - dealul autostrazii Gilau-Nadaselu - lacul Gilau. 47 km in 3 ore si 15 minute. Poze: https://photos.app.goo.gl/iW8ag242dCZHNHWF6 Traseu: https://www.wikiloc.com/mountain-biking-trails/manastur-gilau-nord-38597228 80% din traseu e pe asfalt. Pushbike: vreo 300 metri inainte de varful dealului. Oi: nu am intalnit pe traseu, dar am vazut la ultimele case din Gilau pe drumul care merge la nord de Somes spre lacul Floresti.
  28. Alegz30

    Daca nu ai dealuri in cale, eu iti recomand sa renunti la bicicletele cu furca cu suspensie, frane pe disc ieftine si transmisii cu multe rapoarte daca vrei sa cheltuiesti cam 1200. Fiind o bicicleta cu care vei face naveta pe sosea este mai important sa ruleze usor, sa fie usurica si sa nu fie nevoie sa o reglezi in fiecare zi. 1. Eu folosesc cu succes in Bucuresti, prin trafic, o bicicleta cu o singura viteza, este usor de intretinut, fiabila si sunt foarte multumit. Roti cu rulmenti incapsulati si jante rezistente, n-am umblat la ele de cand am cumparat bicicleta, merg inclusiv iarna si mai iau canale cu viteza, schimb o data pe an lantul si sabotii de frana asta este tot. Am ceva de genul: https://dragzone.ro/biciclete/oras-si-trekking/velosiped-drag-stereo-2016 2. Daca vrei o bicicleta care totusi o sa te ajute si la un mic deal iti recomand: https://www.marosbike.ro/touring/bicicleta-origin-2895-neagra-2015.html Transmisia este superioara din pct meu de vedere fata de ce ai pus tu mai sus, 8 viteze si butuc pe caseta si iti raman destui bani ca peste 1-2 ani sa faci un upgrade la frane de exemplu si sa iti iei si un antifurt bun. 3. Poti incerca sa cauti si pe dirtbike.ro, poate gasesti ceva la sectiunea de trekking. Doar sa nu fie furaciune
  29. MLADEN

    Bu-hu-hu... Cat timp ii alegerea mea ce date personale doresc sa le dezvalui, eu implicit aleg cat mai putine. Daca asta ma face hot de biciclete... fiecare poate crede ce doreste. Probabil ca aia care ma suna cu diferite oferte de abonament la telefon, net, asigurari de sanatate... si din start le spun ca nu sunt deacord sa inregistreze convorbirea, se gandesc ca am furat telefonul, televizorul, calculatorul, identitatea... P.S. Daca accepti poza editata a CI, de unde stii ca nu si-a editat si numele?
  30. MLADEN

    In baza a ce cadru legal iti permiti tu sa legitimezi pe cineva?
  31. midan

    Hai să nu poluam topicul cu fantezii gramaticale, ar trebui să ne mute la topicul ăla pentru dat cu capul. Din textul de pe statuie lipsește virgula și acolo e diferența între navigabile și navigabilă. Scuze pentru off topic.
  32. dan tm

    Fain, dar oare pe statuie nu trebuia scris navigabila in loc de navigabile?
  33. by.ebis

    Mircea PF si CSUPORJ, va multumesc pentru prezentariile din aceasta sectiune. Astept sa incerc cat mai multe dintre variantele propuse. Mersi, Sebastian. (Momentan Brasov, cat mai curand Cluj)
  34. majikstone

    O poza in care sa nu arat dubios n-ai putut pune si tu?
  35. paulrad

    Vineri Sâmbătă
  36. Action

    cobadine, noi te credem, dar nici tu sa nu mai faci
  37. A fost bine azi! Cu toate ca ...
  38. Urcând spre mănăstirea Muntele Rece din munţii Gilăului:
  39. Nu sunt facute azi, dar merita sa ajunga pe aici. Urcarea din Sinaia pe Transbucegi te munceste un pic odata ajuns pe platou, vantul are tendinta de a bate din fata. Pentru urmatoarea incercare as incerca sa ajung la Vf Omu si coborare pe la cota 2000 si 1400.
  40. paulrad

    Sezonul camp-urilor MTB marca The North Quest a debutat ca în fiecare an cu un weekend la Breb, Maramureș. ”Un weekend” e cam inexact, pentru că anul acesta, Iulia și Robert au planificat 3 weekenduri la Breb: Apprentice, Warrior și Womens Camp. Ca să ne ghideze prin Munții Gutâi și Munții Lăpușului, în ajutor le-a venit Suzi Hilbert și Cristian Trif. Fiind practic în spatele casei, Village Warrior nu prea mă atrăgea și eram convins că nu o să merg, chit că mă bâzâise un prieten să mă duc și eu. Cu câteva ore înainte să se încheie înscrierile, zbang, am plătit cu cardul pe site-ul TNQ și brusc așteptam cu nerăbdare o aventură nouă, neplanificată: Village Warrior Apprentice session. Cu cât momentul se apropia, cu atât nerăbdarea se amesteca tot mai mult cu îngrijorarea provocată de prognoza meteo. Ziua 0 – Joi, 2 mai Pe la ora 16:30 ajung împreună cu Suzi la The Village Hotel în Breb. Găsim soare și pe Robert agitându-se singur să termine pregătirile pentru primirea oaspeților începând cu ora 18. Îmi iau în primire cazarea în ”Casa Veche” pe care urma să o împărțesc cu încă alte 5 persoane. Pe la Village Hotel mai trecusem doar în vizită. Da, oamenii care ajung în Breb vizitează căsuțele vechi aduse la viață de Penny, gazda noastră venită tocmai din Anglia ca să dea suflet așezărilor tradiționale din Maramureș. Ai noștri au adus termopanul și inoxul în satul de la poalele munților Gutâi… După check-in mă echipez de pedalat să-mi fac antrenamentul prescris de Robert, mai ales că ieri am lenevit complet, iar zilele următoare în program e doar distracție. Am bobinat vreo oră la niște intervale pe 2-3 ulițe de mai aveam un pic și mă întrebau sătenii dacă m-am pierdut. Mă întorc la căsuțele noastre, dar nu înainte de a face o poză ”clasică” de Breb: verdeață, floricele, căpițe de fân și nelipsitul masiv Gutâi din fundal. Între timp au ajuns câțiva oameni și facem cunoștință. Găsesc și 2 colocatari, Gabriel, de loc din Baia Mare și prieten de Facebook, și Vlad, un tânăr de 16 ani din Alba care va participa și la sesiunea Warrior de weekendul viitor. Partea lui de poveste o puteți citi aici. Fac un duș rece, iar apoi mai fac unul fierbinte. Asta nu e vreo metodă secretă de recuperare după antrenament ci așa mi-a ieșit. Aparent, era nevoie de puțin timp să ajungă apa caldă la căsuță și în plus apa caldă era legată la rece și invers, așa că le-am dat peste cap de câteva ori până am dibuit mersul lucrurilor. Între timp apare și Ștefan, cunoștință veche din camp-urile Purple Lines de la Borșa, împreună cu gașca din Iași, Andrei și Bogdan. Încet, încet se apropie ora cinei și tragem spre șopron unde se servește masa. Stingem sarmalele cu niște gogoși, iar apoi Robert ne prezintă scurt traseele din următoarele 3 zile și ne punem la povești până ne alungă frigul spre casele noastre. Ca în orice camp la care am participat, în prima noapte am adormit undeva pe la ora 3. Va urma.
  41. paulrad

    Ziua II – Sâmbătă, 4 Mai: Breb – Sat Șugatag – Mlaștina Iezerul Mare – Baraj Runcu – Pleșca – Cabana Brăduț (Izvoare) – Baraj Runcu – Mara – Breb, 59.66km cu 1246m dif. de nivel Am dormit ceva mai bine ca în prima noapte. Pe la 7am îl văd pe Ștefan online și-l invit la cafea. Până curge licoarea din aparat fac vreo 2 poze, iar apoi dispare soarele. Servim micul dejun și puțin după ora 11 dăm prima pedală. Ieșim din Breb pe un drum ce ne scoate în Hoteni, traversăm DN18 în Hărnicești și mergem paralel cu șoseaua. Drumul de pământ ne scoate la vreo 250m mai sus de începutul cățărării Sat Șugatag 600m climb. Aici facem o regrupare și îmi dau jos încălzitoarele căci urmează muncă serioasă: 7.1km cu pantă medie 8% și maxim 25%. Cățărarea asta am mai făcut-o doar pe cursieră și credeam că pe MTB o să fie mai ușoară, dar a fost doar mai lentă. Nu începem bine urcarea că panta bate spre 18%. După ce s-au mai domolit gradele pe GPS mi-a pierit cheful și am intrat pe modul de vacanță. În față era Robert cu Vlad, mă depășește Ștefan și apoi Antonio cu ebike-ul. Mă ajunge Suzi, iar apoi îl așteptăm amândoi pe Andrei și mergem mai departe după ce ne regrupăm. Suzi & Andrei Pedalăm într-un ritm foarte ok și tot povestind cu Suzi îl lăsăm în urmă pe Andrei așa că mai oprim pentru o regrupare. Ne tot uităm lung prin curbe până apare Iulia cu mașina de asistență și Andrei trece pe lângă noi. Brusc, subit și dintr-o dată suntem ultimii, fără motiv de leneveală așa că-i dăm mai departe să nu stea oamenii după noi prea mult. După ce trecem de carieră unde panta atinge maximul de 25%, încă 2-3 pedale (x1000) și câteva bucăți de 14-18% și suntem în vârf. Noiembrie 2018. 25% Între timp vremea s-a cam stricat. În vârful cățărării suflă vântul tare și nu e de stat prea multe. Părăsim asfaltul, sau ne păresește el pe noi căci se termină în mijlocul lui nicăieri, și continuăm pe un drum de pământ spre Mlașina Iezerul Mare. Încotro mergem noi sunt norii cei mai negri, iar în Masivul Gutâi unde urmează să ajungem mai târziu, pare că plouă bine de tot. În Masivul Gutâi dușul e dat la maxim Facem o regrupare pe platou și, ca un localnic adevărat, îl întreb pe Robert unde-i Iezerul Mare căci în zona asta n-am mai fost. Aflu că am trecut de mlaștină fără să o văd. Fac câteva poze și coborâm spre Runcu. Valea din imagine urmează a fi inundată la finalizarea Barajului Runcu La ieșirea în drumul de Runcu, Robert ne face o demonstrație de îndemânare. După o scurtă urcare ajungem la Pleșca. În dreapta drumului avem Câmpul Tătaru, Vf. Țiganu și altele, oferind un peisaj superb. În stânga drumului sunt câteva construcții părăsite ce deserveau muncitorii Barajului Runcu: început în 1985, a înghițit 850 milioane euro, va avea peste 90m înălțime și va stăvili 26 milioane mc de apă într-un lac întins pe 91 hectare. Asta peste încă vreo 20 de ani la cum merg lucrările terminate în proporție de 85%. După o coborâre scurtă începem urcarea spre stațiunea Izvoare. Mi se termină apa din bidon și abia aștept izvorul de la cabana Brăduț. Nu apucăm să ajungem la izvor că ajunge apa la noi. Cu vreo 400m înainte de cabană începe ploaia. Cerem voie să ne adăpostim în foișor, dar tanti ne trimite în sala de mese care-i încălzită și ne servește cu ceai. Ba ne mai aduce și oala ei de ciorbă, că pentru turiști n-avea mâncare gătită. Am stat la cabană aproape 2 ore timp în care a intrat complet la apă cheful de pedalat. Avem timp să ne gândim și la Cristi cu grupa lui care au mers undeva în zona din care a venit ploaia. Într-un final iese soarele și încet se oprește ploaia. Decidem să alegem cea mai rapidă, ușoară și senină variantă: coborâm înapoi la Runcu prin șantierul barajului și ieșim la drumul național în Mara. Traseul inițial ar fi trebuit să ne ducă din stațiunea Izvoare în Pasul Gutâi și apoi la Creasta Cocoșului, unde am fost și ieri, de unde să coborâm spre Breb. În sfârșit am scăpat de belți Pedalând pe drumul național visez să ajung cât mai repede la cazare, iar apoi îmi aduc aminte că prin Hoteni avem o urcare bună de muncit. Ajunși la cazare sper să fac duș cât mai repede, mai ales că mă doare puțin gâtul de la frigul adunat în șopron serile trecute. N-am noroc căci e ocupat la baie așa că mă duc să spăl bicicleta. În seara asta avem grill party și ne adunăm încet pe lângă vatra focului, iar până e gata mâncarea la grătar ne delectăm cu niște slănină topită în foc. La asta m-am gândit din prima seară de când am ajuns și s-a făcut foc în vatră! Credit foto: The North Quest Ne auto-servim cu bunătățile făcute pe grătar, iar după ce luăm cina la măsuțele din curte, revenim în formația de mai sus. Suzi face un foc atât de bun că nu doar că renunț la geacă, dar îmi trece și durerea de gât. După ce a pus pe foc vreo 3 hectare de pădure, îi cedează postul de fochist lui Vlad. Dăm stingerea după miezul nopții. Va urma. <iframe height='405' width='590' frameborder='0' allowtransparency='true' scrolling='no' src='https://www.strava.com/activities/2341197874/embed/8527a708fee1ef428fdef353fd1c39f2adc93163'></iframe>
  42. rhuudas

    Nu e fier vechi e fier nou dar mie imi place
  43. csuporj

    Somesul il impodobesc si mai frumos decat drumul. Varanasi amonte de captarea de apa potabila pentru Cluj-Napoca de la Muzeul Apei, inainte sa intre Somesul in Cluj-Napoca: Captarea Floresti (aval de Varanasi): "Pentru creşterea debitelor extrase s-au construit pentru fiecare captare bazine de infiltrare a apei, îmbogăţind astfel, artificial, stratul acvifer. Apa care alimentează aceste bazine este preluată din Someşul Mic şi decantată în bazine de decantare pentru reţinerea nămolului. Debitul de infiltraţie este de 1000 l/s." ( http://muhaz.org/regulament-rajac-cluj.html?page=5 )
  44. dan tm

    E corect acuma cind spunem ca ultima parte a Dunarii navigabile este in Delta. Daca e corect ,,Dunarii navigabile” atunci ce a muncit mult sa faca in ultima parte a Dunarii navigabile? Nu trebuia oare: a muncit mult sa faca ultima parte a Dunarii, navigabila?
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up