Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 04/17/2020 in all areas

  1. Trăim vremuri interesante, în care se schimbă multe, inclusiv felul în care ne planificăm vacanțele. După ce anul trecut ne-am adunat pentru o scurtă dar intensă excursie în secuime, culminînd cu traversarea Cheilor Vîrghișului, pentru 2020 ne-am planificat din timp o întoarcere în valea Hârtibaciului, cel căruia în 2016 de-abia îi zărisem luciul apei intr-una din zile. Văzusem pe 2 roți acea parte a pămîntului săsesc ce se cheamă Haferland, cît și colinele care mărginesc cursul Tîrnavei Mari. Ne-am întors, deci, pentru a vedea o bună parte dintre tîrgurile de pe valea Hârtibaciului și cele ascunse între dealuri, pe cursurile micilor săi afluenți. Cum vremurile sunt cum sunt, @a_mic a acontat un singur loc de cazare, la pensiunea Agramonia din satul Stejărișu, la 11 km de Agnita: https://www.agramonia.com/ Pensiunea aparține lui Iulius Fabini, dacă nu mă înșel nepot al arhitectului Hermann Fabini, cel care a contribuit decisiv la restaurarea patrimoniului architectural săsesc și a publicat, printre altele, și un atlas al bisericilor transilvănene. De aici aveam să întreprindem ture în stea, conform unui obicei deja consacrat. Echipa inițială număra 9 oameni, dar cum @majikstone și @MaC nu ni s-au putut alătura, am rămas 7: @a_mic, Leo (@artistul33), @Bodoc, @fizikant, @iacobdoc, eu și băiatul meu, Mircea. A doua descălecare a noastră în Hârtibaciu a constituit debutul lui într-o tură de o săptămînă. Sîmbătă, 1 august La ora 6 dimineața ieșeam din București, cu răsăritul în dreptul aeroportului. Eu și Mircea eram în mașina lui @Bodoc, în timp ce @a_micul, mergând în tandem cu noi, urma să îl ia pe Leo din Sinaia. Am luat Artistul, am vizitat și cetatea Făgărașului și pe la orele 15 ajungeam în Stejărișu. Pensiunea Agramonia are 2 corpuri de clădire, unul aflat chiar în spatele bisericii fortificate. Iar celălalt, care adăpostește recepția, bucătăria și terasa, e vizavi, de partea cealaltă a pîrîului. Țesătură cu binecunoscuta expresie "Transilvanie, dulce patrie", aflată în sala de mese. Biserica a fost ridicată în secolul al paisprezecelea. O dată cu fortificarea bisericii, care a avut loc în jurul anului 1500, a fost construit în capătul ei vestic un donjon, la fel cum s-au înălțat și altele, tot pe atunci, în satele învecinate. De-a lungul timpului construcția a fost modificată și întreținută, astfel că biserica se află azi în stare bună de conservare. Stejărișu (în dialectul săsesc –sau franconian, dacă vreți - Priusterf, Pristref, în germană Probstdorf, în maghiară Prépostfalva) este un sat care aparține de comuna Iacobeni. Denumirea originară germană Probstdorf înseamnă satul prepozitului (funcție centrală a Bisericii Evanghelice). Numele indică apartenența satului la Prepozitul de Sibiu, fapt atestat încă din 1223, într-un document ce reprezintă prima menționare istorică a localității. După mulți ani, prepozitul a fost desființat și Probstdorf a intrat în jurisdicția Scaunului Cincu în calitate de comună liberă. Din cauza inundațiilor repetate ale pârâului, satul a fost mutat mai departe de albia râului Hârtibaciu. Rumânii noștri nu prea au înțeles cum devine treaba cu denumirea germanică și l-au numit Proștea sau Proști. După război, în timpul vreunei reorganizări administrative a regimului comunist, a revenit la numele de azi. Cum @iacobdoc și @fizikant mai întîrziau, prinși cu treburi, mica tură introductivă, Ziua 0 cum îi zicem noi, a fost comprimată, sub forma unei plimbări spre frontul de dealuri nordic, apoi la întoarcere continuată pe comunalul DC 29 care leagă satul de județeanul de Agnita (DJ 106). Comunalul e impecabil asfaltat, 2.75 km în coborîre ușoară spre valea Hîrtibaciului, în timp ce DJ 106, aflat în lucrări, arată ca după bombardament. La plimbare spre nord, printre pajiști și fînețe. Punct terminus (dacă ne-am fi apucat să împingem în creastă, ajungeam la potecile marcate de pe indicatoarele Colinele Transilvaniei, omniprezente în ținut). La întoarcere am continuat pe asfalt, să le ieșim în întîmpinare prietenilor noștri ardeleni, la intersecția DC/DJ. Odată ajunși toți, ne-am reunit în curte, în jurul lespezii de piatră ce servea drept masa în curte. Primul răsărit de lună peste Stejărișu, pentru noi. Și bicicletele pregătite cu "marca înregistrată" a grupului. Aventura putea să înceapă! Harta plimbării: https://ridewithgps.com/trips/53509070
  2. EyesOnly

    Ziua 4: Hallstatter See - Gößl Grundlsee Dupa ce ne activam de dimineata, pregatim bagajele, lasam corturile la soare sa se usuce si facem o plimbare sa vedem Hallstatt. E o dimineata placuta si deja putin cam calduroasa. In oras e plin de asiatici, peste tot, te calca pur si simplu pe picioare. Ne plimbam, printre asiaticii agitati, prin orasel. Incercam in acelasi timp sa gasim un magazin de articole sportive/outdoor. DIn pacate, nu gasim bete universale cort - solutia gasita acu 2 zile trebuie sa mai functioneze pentru BuGy Ne intoarcem la camping. ne strangem corturile si pornim spre urmatoarea destinatie. Iesim din Obertraun pe acelasi traseu pe care o gafasem acu cateva zilem, cand am venit - "v-am zis eu ca pe aici trebuie sa mergem si nu m-ati crezut" Dupa vreo 13km incepe o urcare brutala. Indicatorul arata o rampa incredibila. Nu cred ca a fost chiar asa, dar pe acolo sigur a fost. Siri injura de mama focului in spate. E momentul in care gasim inca un nivel de categorie a catararilor - categoria a 4a, a 3a, a2a, 1a, speciala si.....nivel de dificultate "bag poola" Trecem la sesiune de push bike, ca altfel nu se poate. Chiar si asa, sub soarele care ne incinge bine, tot greu parcurgem bucata aia relativ scurta. Masinile trec pe langa noi, suntem pe asfalt nu pe pista, ne claxoneaza si ne fac semne de incurajare. Lasand la o parte dificultatea urcarii, peisajele tot frumoase raman. Terminam cu rampele brutale si facem pauza de revigorare. De aici umreaza un fals plat, in usoara coborare. Inainte de Bad Ausee avem parte, din nou, de o scurta urcarre mai dificila. urmata de o urcare lejera dar constanta pana in oras. Traseul si caldura ne-au chinuit desrtul de mult asa ca facem pauza sa mai "ungem lantul" putin Ne ascundem la umbra unei terase si suntem serviti cu zambetul pe buze. Ospatarul chiar schimba cateva cuvnte cu noi, de unde venim si unde mergem. Unii nu au probleme prea mari cu caldura. Pedalam pe malul raului Grundlseer Traun, avem parte si de cateva portiuni cu umbra superba. Dupa vreo 5km de la Bad Ausee, dam de capatul Grundlsee ascuns pitoresc printre munti. Arata superb, mai ca-ti vine sa te opresti si sa ramai acolo - dar noi trebuie sa pedalam pe malul stang pentru a ajung tocmai in celalalt capat. Mai avem vreo 11km pana la destinatie si ne bucuram de fiecare moment, chiar daca pedalam pe drum de masini. Ajungem la Camping Gößl. E super super plin. Desi e amplasat intr-o zona superba, nu ai parte de umbra de niciun fel, nu sunt copaci pe campul pe care e plasat. Planul ar fi sa stam doua nopti aici - sa ne relaxam pe malul Grundlsee, sa ne plimbam cu barcile cu vasle pe Toplitzsee si sa vizitam imprejurimile Kammersee. Intrebam de loc de cort, ni se spune ca e arhiplin si nu au unde sa ne puna. Ni se ofera, pana la urma, doua variante - pe un teren din stanga campingului, teren cam in panta sau pe o portiune plata de pamant in spatele cladirii bucatarie. Incercam ambele variante dar, pe primul loc o cam luau corturile la vale, la al doilea nu era nicio sansa sa le ancoram acolo. Revenim, din pacate, la a 3-a varianta oferita: o singura noapte de cazare, pe un loc unde a doua zi urma sa vina o rulota. Ne adaptam la situatia in care ne aflam, intindem rapid corturile si ne indreptam spre malul lacului. Ne racorim partial la o terasa si apoi incercam apa super calda si curata a lacului. In timp ce ne balacim stabilim ca o sa pregatim cina pe malul lacului. Sigur o sa fie mai bine decat in aglomertia campingului. Ceva mai tarziu ma intorc la cort sa aduc cele necesare pregatirii cinei. Meniul din aceasta seara - niste wursti deliciosi prajiti, orez cu porumb si fasole. Tarziu in seara ne intoarcem cam praf la corturi. O sa dormim neintorsi. Peste noapte se abate peste noi o ploaie cu vant puternic si fulgere. Ies sa strang hainele de pe gardul de langa cort. Adorm cu speranta ca o sa gasim inca un loc de cort si pentru a doua noapte aici.
  3. Traveller

    Un traseu nu atît "util", cît original prin aceea că are forma României, și pe care nu întîmplător l-am parcurs azi, sărbătorind Mica Unire. https://www.strava.com/activities/4672732856 Extremitatea vestică (vîrful de la Beba Veche, cum am zice) am plasat-o sus lîngă Academia Militară, iar traseul l-am parcurs în sensul acelor de ceasornic (astfel am minimizat pe cît posibil lungimea secțiunilor de parcurs pe contrasens și traversările neregulamentare). De parcurs într-o zi și la o oră cu trafic redus.
  4. Niște oameni harnici s-au apucat de treabă și pe la noi. Deocamdată cu marcaje pe traseele frecventate din zonă. Dacă acțiunea stârnește interes și susținere sper să ajungă și la trail building & trail maintenance.
  5. Facut si lui Decathlon cunostinta cu Mãgura ( urcare din Cisnadie )
  6. Coborând pe drumul Generalului, munții Gilăului:
  7. O dimineață pe malul lacului Mogoșoaia și prin pădurea Chitila, cu @a_mic Mai plăcut decît ne-ar fi lăsat temperatura de 3 grade să credem. Dacă locuitorii și primăria din Mogoșoaia ar avea grijă de malul lacului și n-ar mai arunca gunoaie în prostie, ar fi o zonă de promenadă pe cinste. *ne-am fi încadrat lejer într-o bere rece înainte de ora 12, dar tot mai bună a fost o cafea aburindă în curtea la Mega Mogoșoaia. https://www.strava.com/activities/4494830525
  8. purix

    Început de an școlar, într-un liceu din America. Diriginta prezintă clasei un nou coleg: Sakiro Suzuki, din Japonia. Începe ora. DIRIGINTA: – Să vedem cine știe cel mai mult din istoria Americii. Cine a zis: „Libertate sau moarte!”? Tăcere de mormânt în clasă. SUZUKI ridică mâna: – Patrick Henry, 1775, Philadelphia. DIRIGINTA: – Bravo Suzuki! Și cine a zis: „Țara e poporul, de aceea poporul nu poate să moară”? SUZUKI: – Abraham Lincoln, 1863, Washington. DIRIGINTA se uită peste clasă: – Mi-e rușine pentru voi! Suzuki vine din Japonia și știe mai multe despre America decât voi! O VOCE DIN SPATE: – Pupă-mă-n cur, japonez împuțit! DIRIGINTA: – Cine a spus porcăria asta? SUZUKI se ridică și zice: – Generalul McArthur, 1942, la Guadalcanal, și Lee Iacocca, 1982, la ședința acționarilor Chrysler. ALTĂ VOCE: – Îmi vine să vomit! DIRIGINTA strigă: – Cine a fost nemernicul? SUZUKI: – George Bush Sr. către prim-ministrul japonez Tanaka, în timpul unui dineu de lucru, Tokio, 1991. UN ELEV zice: – Să mi-o swgi! DIRIGINTA (crizată): – De ajuns! Cine a fost impertinentul? SUZUKI: – Bill Clinton către Monica Lewinsky, 1997, Washington, Casa Albă, Biroul Oval. ALTA VOCE: – Suzuki e un rahat mare! SUZUKI: – Valentino Rossi, 2002, Brazilia, Superbike GP. Diriginta leșină. În clasă – haos total. Se deschide ușa și intră furios directorul, care spune: – O adunătură de idioți mai mari ca voi n-am văzut în viața mea! SUZUKI: – Klaus Iohannis, către Guvernul PSD, după adoptarea OUG 13, 31 Ianuarie 2017. Sent from my SM-G973F using Tapatalk
  9. Mookyama

    O țigancă la semafor, cu puradelul de gât: - Dă şi matale 10 lei pentru ăsta micu! Omul deschide geamul, îi dă 10 lei, închide geamul și dă să plece. Țiganca ciocăne iar. Omul, nervos: - Da' acuma ce mai vrei ? - Păi ce faci, nu-l iei ?!
  10. P'aci pe baltă și pe la pădure și prin câmp, între Buftea, Gulia, Săbăreni și Chitila. Precum @akebono mai sus, nici eu n-am fost călare pe MTB, dar au fost @BodoC și @a_mic, deci am dispensă. Offroad a fost puțin, vânt a fost din belșug. Mici și bere, exact când și cât trebuia!
  11. Traveller

    Am fost la explorat cotloane necunoscute încă prin delta PN Văcărești. https://www.strava.com/activities/4780085311 Poteca Biodiversității Urbane era o bucată în partea de NV a căldării, pe unde nu fusesem niciodată. Merge și cu bicicleta, dacă o ții mereu spre sud și nu te rătăcești prin stuf, ca mine. Dar fiind pe jos, mi-am permis. La intersecția cu poteca principală de pe axa VE, se cotește la stînga. În final se poate obține un traseu "în 8".
  12. Tolstoievski

    Un pic trist cand te uiti in jur in metrou si vezi ca fiecare s-a izolat in lumea lui virtuala, fie ca-i telefon, fie ca-i carte sau tableta. Dar lumea-i creata de noi. Cumva, azi am ales sa nu deblochez telefonul si sa stau asa, fara sa fac nimic, ca un psihopat. Mai patisem sa mi se atraga atentia cand stateam jos ca in fata mea e o doamna insarcinata. Am multumit, mi-am cerut scuze, dar prost tot m-am simtit. Acum ocup un loc cand pot, dar aleg eu cui i-l ofer. Pare cumva mai cinstit. Asa ca azi m-asez langa o fata de liceu si contemplez linistit nimic. Langa ea, un mascul de douajcinci parca se foieste excesiv. Simt cum fata se apropie de mine usurel si le dedic vederea periferica. La un moment dat, mana junelui poposeste pe coapsa fetei, moment in care fac schimb de locuri firesc cu duduia terifiata. Baiatul isi ia mana inapoi, se uita cu coada ochiului si pare ca nu s-a intamplat nimic. Ma gandesc ca n-as lasa-o cum e, asa ca reiau episodul, dar cu rolurile inversate. Ma duc usor spre baiat, el are o bara in dreapta si nu are unde. Se uita si tace. Cand il ating cu mana pe coapsa, se ridica uimit, dar tot in liniste. Ridic complice din sprancene, tugui buzele la el si fata zambeste amuzata. Junele mai putin. Asta e, am imbatranit. Nici baietii nu ma mai plac.
  13. feribotu

    Ziua 1 partea a 2-a. Viscri- Crit- Mesendorf Alimentat fiind cu 1l de combustibil cu cifra octanica de 5%, am zis ca este momentul sa-mi fac curaj sa o iau pe druml spre Bunesti, cel care stiam din tura de acum 2 ani ca era cam praf. Nu mica m-a fost mirarea cand am dat de un drum proaspat asfaltat, numai bun pentru partea a doua a turei. Viscri in vale, pozat de pe scurta urcare de la iesirea din sat: Si daca tot suntem pe topicul asta, inca o poza cu colinele Transilvaniei: Drumul serpuieste miraculos sub ultimele raze de soare: Singurul impediment era un puternic vant de fata, dar si asta parca lucra in favoarea mea, prelungind o zi minunata de pedalat: Pozele facute contra directiei de mers sunt mai luminoase, nefiind contre-jour ca cele de mai sus: Deja se facuse aproape ora 20, iar cum masa se servea doar cel tarziu pana la ora 20:30, am intrat un pic in viteza, fara opriri in Bunesti si Crit. Drumul pustiu de la Crit spre Mesendorf: O placere sa pedalezi pe astfel de drumuri necirculate, intr-un pesaj de vis: Prima zi se termina frumos, la un pahar de vin si un mic foc de tabara, pe terasa din spatele surei: Mai prind un colt de luna pitit dupa cealalta sura (in lucru). Iar apoi merg la odihna, dupa o zi absolut minunata cu timp frumos, peisaje superbe si carari sau drumuri aproape neumblate, numai bune pe timp de pandemie.
  14. MaC®

    Rezumat scurt al acestui topic. Nu e off-topic.
  15. Tolstoievski

    iegzista veat-a dupe munte..
  16. MLADEN

    Am vazut recent multi conducatori auto purtand masti chiar daca sunt singuri in masina... oare poarta si prezervativ chiar daca sunt singuri in pat?
  17. La multi ani si vaci de la Sibiu.
  18. Doar câțiva au asimilat conceptul ciclist egal DOPAT, majoritatea locuitorilor țării sunt convinși că ciclist egal SĂRAK!
  19. Danyutz

    Topic vechi, da' e al meu. Am mai terminat o bicla zilele trecute, are si poveste pe pagina ei, da' nu pun link sa nu se considere reclama. E un SSP, facut pe un cadru custom de aluminiu, pe care l-am lasat nevopsit, doar lãcuit. Raport 48 x 19, perfect pentru plimbari si naveta fara batai de cap pe cateva din pantele din SB.
  20. EyesOnly

    In urmarirea Turului Romaniei, pe TF(locuri si poze clasice pe care niciunul dintre voi nu le-a mai vazut pana acum :))))) )
  21. Azi am fost în premieră și am dat trailul pe care l-am săpat în toamnă + o coborâre pe care data trecută am înjurat de numa. A fost brici
  22. puterfixer

    Ce-ai, bre, cu omul? La cât amar de popor analfabet avem, zic că intratul în sistemul de învățământ pentru a doua oară e de bun augur pentru mulți. Ce nu-s convins e de care parte a catedrei ar trebui să stea, și dacă a doua oară va fi cu rezultate mai bune sau va fi din categoria "mersul la biserică te face un bun creștin în aceeași măsură în care mersul la un service auto te face bun mecanic". Adică io-mi amintesc că gramatica și ortografia se învăța cu efort și exercițiu, nu prin prezență fizică și osmoză pasivă. Pe de altă parte, nici pe vremea mea profii de sport nu erau talente literare, nici mari matematicieni, deci să nu pretindem prea multe de unde nu e; doar nici zidarii nu-i alegi după cât de bine joacă șah.
  23. Claudiu Moga

    Altele sunt destul de bine conservate. Mai pedalez cativa km pana la un loc cu bazine termale unde se poate face baie gratis. In apropiere este un local unde mananc niste mititei excelenti si admir un papagal plesuv.
  24. Claudiu Moga

    Protagonist - Pantani Carpaticus, cicloturist roman. Velodromaderul - Bubulina, la a doua expeditie internationala alaturi de stapan. Salutare prieteni! Day 1) Ineu - Bekeschaba. Iata vine ziua de 27 iunie cand ma sui pe Bubulina si o tai spre Dolomiti. Mi s-a facut dor de Alpi si a venit momentul pentru o noua cicloaventura. Pornesc din Ineu cam tarziu pe o canicula mare directia Varsand. La Sintea Mare fac o pauza de hidratare si discut cu niste sateni despre noua mea provocare si despre cum e traiul pe la noi. Inspre Chisineu Cris avem o ciclabila deplorabila. Gasesc o cismea sa-mi astampar setea. Romania rurala este destul de saracacioasa.
  25. Claudiu Moga

    In curand ajung in Skofja Loka, un orasel medieval, o adevarata bijuterie arhitectonica. Pentru a ajunge in centrul istoric am de traversat un pod peste raul Sora. Stau la o terasa, mananc un burek, mai povestesc cu o fata si ulterior campez langa oras in apropierea unor supermarketuri.
  26. Claudiu Moga

    Dupa Latisana ma prinde o torentiala care ma uda tot. Astfel voi face popas la un local langa langa Palazzolo unde se bea un vin adevarat. Petrec o seara agreabila, niste italieni simpatici se baga in seama cu mine si-m fac cinste niste vin. Ulterior sunt lasat sa campez in zona. Day 22) Palazzolo - Volcja Draga Dimineata stau pana pe la ora 10 sa-mi usc boarfele. Azi e 18 iulie, ziua de nastere a prietenului gratie caruia am ajuns din nou in Alpii Italieni. Astfel ca opresc la un local celebru in zona Friuli sa sarbatoresc! La multi ani draga Tibi! Azienda Agricola Zaglia este la mare inaltime avand o vechime considerabila. Sunt in Friuli, patria vinurilor fine, adica in paradis! La vita e bella! Observ si un vechi storcator. Toate-s vechi si noua toate!
  27. gibonu

    Vineri, 31.07.2020 - Malnas Bai - Valea Zalanului si retur pe acelasi traseu 17 km De la Miercurea Ciuc la Malnas Bai am mers cu bicicletele pe masina, iar masina am parcat-o pe strada care mergea spre halta din localitate. Pe o masina din Malnas Bai. Singurul indicator spre Valea Zalanului care exista in Malnas Bai, probabil montat prin grija unui localnic. Drumul este integral pe macadam si incepe cu o urcare. Apoi drumul se domoleste iar pesisajul se deschide. Insa nu pentru mult, pentru ca drumul intra in padure si urca. Nu se vede prea bine in poza, insa panta este destul de accentuata. Alta deschidere. Apoi urmeaza o coborare si apoi plat pana la intrarea in Valea Zalanului. Aici am stat vreo juma' de ora de vorba cu un domn care isi pastea vacile. Nu orice vaci, ci unele de 2000 [doua mii] Euro bucata. Domnul respectiv era fostul primar din Malnas Bai, care s-a saturat de politica si s-a apucat de crescut vaci, fiind furnizor de lapte al unei importante firme de lactate din RO. Tot de la acest domn am aflat multe amanunte interesante despre relatia dintre romani si maghiari si despre viata cotidiana din judetul Covasna. Cel mai tare amanunt: cu cativa ani in urma, pe vremea cand era primar, omologul sau la de Aita Mare [sat de langa Valea Zalanului] a primit o adresa de la Budapesta prin care era anuntat ca un mic pod rutier are deja 100 de ani vechime si ca ar fi necesara repararea lui.
  28. ZIUA 5. Cascada Susara Planul pentru ziua urmatoare era sa facem o rapida drumetie catre Cascada Susara si abia apoi sa pornim la drum catre Podul Bei- Cascada Beusnita- Oravita. La indrumarea gazdei, am gasit usor drumul spre Casca Susara, o drumetie prin padure de cca 30-40 min. Stiind ca sunt niste zone in care ar fi trebuit sa caram bicicletele, am decis sa le legam dar nu chiar la sosea, ci dupa ce am intrat in padure, in ideea ca este putin probabil sa vreun excursionist plecat la drum cu ustensile de taiat antifurturile (3, cu care am legat atat cadrele dar si rotile bicicletelor de un copac). Drumul prin padure nu este deloc greu, fiind accesibil chiar tuturor. Aici se pare ca era intrarea intr-o veche mina romana: Culoarea apei in locurile mai adanci capata irizatii interesante si aici, nu doar la ochiul Beiului: Aici este scurta portiune de chei, in care trebuie sa mergi agatat tinandu-te de cablul metalic ancorat in stanca. Cum apa nu era foarte mare, am parcurs zona fara sa ne udat la incaltari: Aproape de cascada, o salamandra incerca sa se incalzeasca pe o piatra: Dupa cca 40 min de mers foarte relaxat, am ajuns si la cascada Susara. Ne-am bucurat un pic de linistea padurii intrerupta doar de zgomotul caderii apei pe stanci, apoi am facut cale intoarsa, sperand totusi sa gasim bicicletele legate la fel cum le lasaseram.
  29. Traveller

    S-a făcut și înlocuirea asta - mecanicele au fost trase pe dreapta, locul lor a fost luat de o pereche de Magura MT4, cu care viața pare mult mai ușoară. Urmează să le scot la un test. Jurnalul de bord actualizat: https://1drv.ms/x/s!AgyCdPzF0cKvg00upoWqC7_7bEFt?e=XXau0u
  30. BodoC

    Fii mai explicit. @majikstone strânge de frâne și pe urcare, dacă e fals plat de 6%.
  31. Șansele reale ale unui partener de trafic din spatele tău (fie mașinist sau biciclist) de a observa și a intui că ai pus frînă sunt mici. Sunt mulți care lasă stopul pe intermitent, de exemplu, și eu tot așa fac. De unde știi că am pus frînă, mai ales că la viteza relativă a mașinii e și mai greu pentru mulți șoferi să estimeze cum se mișcă un biciclist (majoritatea cred oricum că se mișcă încet). Stopul cu accelerometru funcționează precum ai spus. Mai sunt unele care permit trecerea cablului de frînă (la frîne mecanice, bineînțeles) și se aprind cînd apeși maneta de frînă. Dar am renunțat la idee, nici nu merg seara prea mult și oricum șansa de a fi observabilă manevra de frînare prin aprinderea becului mi se pare nesemnificativă.
  32. Traveller

    Pentru prima dată după mai mulți ani, trenul Oravița - Anina și retur are 3 vagoane! Fotografia tocmai ce a fost postată de Peter Pacsika pe grupul de fb Trenuri Romanesti.
  33. Claudiu Moga

    Soseaua este impecabila cu trafic redus, recomandat pentru cicloturism. Pe traseu ma intalnesc cu un ciclist slovean care ma intreaba unde merg. De la Crni Vrh am o lunga coborare pana la Godovic. De aici cotesc la stanga spre Idrja unde opresc sa-mi cumpar ceva de mancare de la un supermarket. E cazul sa fac pauza de masa. O felie de pizza la mercator costa doar 1,19EUR. Urmeaza o catarare draconica spre Ziri cu o rampa medie de 9% cam ca si traseul spre pasul Valcan la noi. Catararea ma stoarce de energie. Efortul fizic este marea mea dragoste. Sunt cel mai fericit cand dau sa ma prapadesc dand la pedale pe infernale rampe care ma invata ca viata e o provocare, o lupta si un dor. Sfarsitul nu-i aici! Baga mare Carpaticus! Dupa mult chin ajung la un izvor sa ma reimprospatez. Se poate manca si ieftin asadar in Occident.
  34. Claudiu Moga

    Intre Longarone si Ponte nelle Alpi am parte de o ciclabila spectaculoasa in linie dreapta. Pista ciclabila este flancata de munti semeti. Pedalatul pe o astfel de pista intr-un asemenea decor nu poate fi decat o placere puternica.
  35. gibonu

    Miercuri, 29.07.2020 - Partea a V-a Livezi Ciuc - viaductul Caracau - Livezi - Nadejdea - Mihaileni - Frumoasa - Sumuleu Ciuc - Miercurea Ciuc 34 km Intarea in satul Livezi este chiar sub viaduct. Indicator din satul Livezi. Intrarea in sat, dinspre Miercurea Ciuc. Ajungem la Nadejdea, unde maistru' foto a fost foarte placut impresionat de pretul berii de la magazinul din centrul satului. Adica 3,10 lei. Peisaj "toscanez" in depresiunea Ciucului, intre Nadejdea si Mihaileni. In Mihaileni am virat stanga, spre Frumoasa. Viaductul, vazut de la iesirea din Mihaileni. In Tinutul Secuiesc inca nu incepuse treieratul. Margine de drum, la 2 km inainte de Frumoasa.
  36. Claudiu Moga

    La un local gasesc niste desene dragute. De asemenea intr-un sat observ multe statui din lemn. Infrastructura turistica este remarcabila. Ador pontoanele.
  37. Prima tură mtb după o luuungă perioadă de pauză. Am făcut bicla ca nouă - trecut de la 2x10 (24/36 - 11-36) la 1x12 (30T oval - 11-51) + înlocuit toate consumabilele (mai puțin cauciucurile). Oricum i-am pus gând rău și în toamnă cel mai probabil o schimb cu un full.
  38. Claudiu Moga

    Berea Efes de la magazin costa 5 sau 6TL putin sub 1EUR si e excelenta. In Iskele vizitez si o mica biserica bizantina. Descopar un parc natural generos si voi avea parte de cateva campari reusite in mijlocul naturii. Sunt incantat de cantecul pasarilor iar intr-o noapte ma viziteaza un mamifer. Dupa vreo 5 zile de recreere, decid sa ma intorc in Ciprul grecesc dar nu inainte de a mai vizita o data catedrala Sfantul Nicolas din Famagusta care dateaza din anul 1298.
  39. Este cu munte si bicicleta asta chiar a fost prin muntii aia din fundal:
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up