gabic

Membru
  • Content count

    48
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5 Neutral

About gabic

  • Rank
    Advanced Member

Informații personale

  • Sexul
    Masculin
  • Localitate
    Bucuresti

Metode de contact

  • Yahoo
    gabriel_cosma@yahoo.com
  1. Ca sa va tin la curent - am schimbat ghidonul drept cu ghidon curbat - Nu am iesit inca din oras, dar nu ma indoiesc ca e un castig la drum lung. In ceea ce priveste temerea mea cea mare : manevrabilitatea in oras, pot sa zic ca nu am avut absolut nici o problema din momentul in care m-am suit pe bicicleta. Si asta in conditiile in care am ales un ghidon mai scurt, de 38 cm. Am montat manete Shimano Claris si pozitia mainilor pe "hude" imi confera un maxim de manevrabilitate si control, ma simt in siguranta.
  2. Salut, Incerc fara success sa gasesc un ghidon de cursiera de 35 cm lungime. Cele mai scurte pe care le gasesc sunt de 40 cm. Am vazut astfel de ghidoane montate la cursiere de copii/ adolescenti, dar nu gasesc nicaieri sa cumpar doar ghidonul. Daca ma poate ajuta cineva, multumesc.
  3. Da, nu vreti sa stiti ce am inteles eu, ca mi-am dat seama ca pe langa unghiuri, de fapt nici la "invers" nu ma pricep :) Initial am crezut ca pipa invers inseamna sa o indrept catre roata din spate, nu catre roata din fata cum e ea indreptata in mod normal. Cum ar fi o rotire 180 de grade ....adica ca si cand as roti de ghidon 180 de grade, dar nu de ghidon, ci doar pipa - si apoi sa montez ghidonul (de fapt cred ca e tot aia). Apoi m-am mai uitat si mi-am dat seama ca nu aia insemna invers. A 2-a varianta de invers la care m-am gandit a fost sa inversez capetele de prindere - mi s-a parut ca ar avea cam aceleasi diametre gaurile de prindere si m-a lovit geniul ca in felul asta s-ar schimba si niste unghiuri pe acolo. Adica de unde se prinde pipa de ghidon, de acolo sa o montez spre furca si invers, partea care vine montata spre furca sa prind ghidonul in ea. E clar, numai inversul corect nu l-am nimerit. @@andreibelcic parca am citit pe undeva ca tu ai 2 sisteme de schimbatoare - unul montat pe coarnele de cursiera normal, si inca unele pe bara dreapta. Si incercand sa minimizez si costurile, cum zicea si @@iacobdoc, mi-a venit ideea sa montez inca un rand de frane pe aerobare. O fi posibil asa ceva? In final, sa zic si eu ca nu pot sa salt deloc roata spate(nu am spd) - adica se salta singura cand loveste bordura si eu imi mut centrul de greutate in fata, sau la viteze mari cand am o denivelare si zbor cu totul pe deasupra. Sau am mai saltat-o cand m-am dat peste cap blocand roata fata in incercarea (reusita) de a evita o masina care a virat dreapta fara sa ma vada in lateral. Imi cer scuze daca am raspuns mai greu, nu primesc notificari pe e-mail desi am verificat setarile, si am fost mai prins cu treburi zilele astea.
  4. Multumesc frumos de raspunsuri, @@Traveller - La drum lung vreau sa pot mentine 30 km/h. Nu cred ca e vorba atat de mult de viteza, care poate scadea in mod normal in conditii de vant, ci de efortul meu, psihic sa simt ca nu irosesc putina forta pe care o am luptandu-ma cu vantul, ci sa mai economisesc putin. - ghidonul drept are 60 cm. Distanta dintre mansoane este de 35 cm, deci ma gandesc ca un ghidon de 40 cm curbat mi-ar da cam aceeasi pozitie a mainilor - adica ma gandesc la distanta dintre maini , in cazul unui ghidon curbat de 40 cm, ar ramane cam la fel cu cea de acum, ceea ce inseamna ca prind tot cam aceeasi cantitate de vant in piept. Totusi mi-ar oferi mai multe pozitii de prindere si mai mult confort. - 5% inseamna ca pana anul trecut mergeam in fiecare zi cu bicicleta la serviciu si vara trecuta am iesit de vreo 2 ori din oras. Odata un tur de 4 zile - bucla de la Pitesti la Craiova via TransFagarasan si TransAlpina, si o tura de o zi Buc-Alexandria-Buc. Anul asta nu mai merg la serviciu, dar as vrea sa in schimb sa incerc sa ies putin mai mult decat vara trecuta. @@Diesel si andreibelcic Multam fain de pareri, o sa merg si o sa mai rumeg un pic acum informatiile, ma interesez si cam cat m-ar costa schimbarea, ma mai gandesc ce si cum mi se potriveste, acum cel putin stiu mai bine cum stau lucrurile. @@adi.murariu Nu ma pricep la grade si +/-, insa cred ca inteleg ce inseamna invers, si deci ar aduce ghidonul mai aproape de mine. Cand am cumparat bicicleta am luat un cadru mai mic decat mi s-ar fi potrivit teoretic (am facut putina lectura si la vremea respectiva), insa mai mic mi s-a parut mai scurt si mai adaptat nevoilor mele. Sigur as da cu genunchii in ghidon daca pun pipa invers. Plus ca eu stiu ce inseamna pozitia pe aerobare si orice fel de prindere pe ghidon drept imi da un unghi diferit al umerilor (mai mare) fata de o prindere pe ghidon curbat. Acum defileaza in creier piticul cu ghidon curbat...
  5. Salut, ma gandeam sa schimb ghidonul cel drept al Meridei mele (http://road-bikes.gearsuite.com/l/1462/2013-Merida-Speeder-T1) si sa incerc sa o adaptez putin pt sosea. Am citit subiectul si tre sa va spun ca am gasit o multitudine de informatii f interesante. Sa dau cateva detalii despre dilema mea: Folosesc bicicleta 95% din timp in oras si sunt f multumit. Pt acel 5% cand mai reusesc sa ies inafara orasului sunt nemultumit de pozitia deloc aerodinamica pe care o am. Fiind inalt prind destul de mult vant si desi sunt subtirel ma incetineste considerabil. Asadar mi-am montat aerobare. Aerobarele imi usureaza mult munca, insa sunt prea spre foarte nesigure si nu prea ajung sa le folosesc. Chiar daca ies din oras, urmatorii 10-15 km tot sunt aglomerati si lipsa franelor la indemana ma face sa nu folosesc aerobarele prea mult. De asemenea, la drum lung am experimentat dureri de gat deoarece pentru a privi inainte trebuia sa dau capul un pic pe spate si usor-usor a intervenit amorteala. Optiunile pe care le vad ar fi : coarne de cursiera sau bullhorn. In principiu le vad cam la fel, cu deosebire in pozitionarea schimbatoarelor, care oricum nu m-ar deranja prea mult oriunde ar fi. Pentru oricare din cele 2 variante as alege, temerea mea este aceea ca imi va afecta prestatia in oras (acolo unde merg 95%), si anume la trecerile peste sinele de tramvai, cu gropile aferente, si la urcarea bordurilor . Nu fac cascadorii prin oras, dar adesea cand nu am loc de masini trec pe trotuar pt a reveni apoi. Este oare inemeiata temerea mea? Mie mi se pare ca intr-ul fel salti bicicleta de un ghidon drept (adica f usor) si ca se strica treaba cand e vorba de un ghidon curbat. Exista o astfel de scadere a prestatiei in oras, si oare viteza castigata inafara orasului compenseaza?
  6. Am pus niste poze, sper ca se pot vedea. B- tension , daca e surubul singuratic, pare a fi destul de strans. Din cate am gasit pe net e vorba de shimano sora GS.
  7. Salut, tot 11/32 era inainte. 11 cm e lungimea maxima a patinei, ca sa zic asa. Distanta intre centrii rotitelor este de 8 cm. (e oarecum o diagonala, avand in vedere ca e putin curbata ) O sa ma uit mai bine atunci la schimbator sa vad ce suruburi sunt pe acolo, descopar b-tension si il verific.
  8. are 11 cm, presupun ca e scurta... Cel de la service a zis ca a reglat si ca a intins cat a putut schimbatorul, dar ca nu vrea sa-l forteze, nu ma pricep , deci presupun ca reglajul a incercat tot posibilul.
  9. Salut, Am o Merida Speeder la care am schimbat (la service) recent pinioanele (11/32) si lantul, dupa care am constatat (mi-au semnalat cei de la service) ca rotita de la schimbator (Shimano Sora) , in momentul in care folosesc foaia cea mai mica (din 3 foi) si pinionul cel mai mare, se apropie foarte mult de pinion si lantul oarecum freaca intre cele 2 (rotita si pinion) , nemaiavand loc sa ruleze liber. In consecinta, nu prea pot folosi ultima viteza - ceea ce nu m-ar deranja in mod normal, insa intentionez sa fac un traseu montan si as cam avea nevoie si de ultima viteza. Cei de la service au observat ca anterior fusese schimbata rotita de la schimbator - intr-adevar, eu o schimbasem cu o rotita made in china, intrucat nu am gasit altceva si la momentul la care am avut nevoie sa schimb rotita (din cauza ca era prea tocita si sarea lantul) nu am vrut sa cumpar un schombator nou doar pt a inlocui cele 2 rotite - si mi-au spus ca noua rotita e mai mare decat originalul si de aceea are loc acest fenomen - din nou Solutia- un schimbator nou - dar in conditiile in care schimbatorul functioneaza f bine tot n as vrea sa-l schimb. Voiam sa intreb daca stie cineva daca exista, de unde as putea lua, si eventual daca mi-ar rezolva problema o altfel de rotita sau schimbarea schimbatorului e singura solutie. Am atasat si o poza cu rotitele schimbate - cea uzata si cea noua - mie nu mi se pare mai mare, inafara faptului ca cea noua este....noua si netocita. Am masurat diametrul : aprox 4,3-4,4 cm. Am postat aici intrucat nu reusesc sa deschid un topic nou, chrome, IE, nu inteleg de ce nu merge. Multumesc
  10. Deznodamant: fericit Am infaptuit minunata tura in grup de 2. Traseul a suferit mici modificari si s-a derulat cam asa: 1. Joi - tren Buc - Pitesti + tren Pitesti Curtea de Arges. Urcare spre Balea lac si innoptare in Cartisoara (pensiune Duse) 2. Vineri: Cartisoara - Sibiu-Sebes - Sugag- Dobra (pensiunea cabana Transalpina) 3. Sambata: Dobra - Transalpina - Novaci 4. Duminica: Novaci - Baia de Fier - Polovragi -Vaideeni - Horezu - Ramnicu Valcea . Tren spre Bucuresti. Nici o accidentare, nici o defectiune tehnica, ,cu exceptia ploii si frigului de joi nici un aspect accentuat neplacut. Ca si bagaj am mai adaugat 2 genunchere elastice pe care le-am folosit alternativ ca si incalzitoare de genunchi si incalzitoare de brate. Per ansamblu o tura f frumoasa, multumiri pt sugestii si info, chiar s-au dovedit utile. Gabi.
  11. @@FFlorin Multam de sfat, initial cautasem trenuri cfr pana in Curtea de Arges dar nu gasisem nimic parca, apoi am auzit de alternative la cfr dar nu stiam exact ce si cum. O sa arunc o privire pe acolo sa vad daca ma aranjeaza ceva.
  12. Salul, Multumesc pentru sfaturi le voi introduce in planificator. Initial am vrut sa fac traseul in 3 zile, in urma discutiei cu amicul meu (deocamdata suntem 2 care mergem) am coborat un pic cu picioarele pe pamant si am reimpartit traseul pe 4 zile. Totusi, raman la parerea ca il pot face si in 3 zile - bineinteles e un efort considerabil, dar eram dispus sa incerc. Acum nu mai e cazul, in 4 zile mi se pare super realizabil in conditii normale (fara accidente, defectiuni tehnice etc). Bagaje: - Eu imi voi lua la mine doar ce incape prin borsetele agatate de bicicleta (una sub sa, una sub cadru, si poate reusesc sa mai amplasez inca una sub cadru). Cateva scule, camera de schimb, petece, pelerina de ploaie si eventual daca mai am loc niste pantaloni lungi de ploaie. In buzunarul de la spatele tricoului telefon, bani (gheata + card) si cat incape de mancare sub forma de sandvisuri si batoane gen snickers. Bidon de apa de 750 ml. Cazare: La un astfel de bagaj ramane in calcul in mare parte doar cazarea tip pensiune. Cautand un pic pe net - aici orice alte informatii, sa le zic, "reale de pe teren" sunt binevenite - am ales asa: Ziua 1: Pitesti - Piscul Negru (Conacul Ursului) 111KM http://www.conacul-ursului.ro/ Ziua 2: Piscul Negru - Sugag (Complex Cabane MA Transalpina) 172KM http://www.booking.com/hotel/ro/pensiunea-ma-transalpina.ro.html?sid=640d940b15837a48ea3aed3b8535cbf6;dcid=1 Ziua 3: - Am ales ca si popas Ranca in ideea ca nu se poate sa nu gasim ceva de cazare in zona aia. Cat despre urcarile din ziua 2 si 4 - E adevarat ca in mare parte m-am bazat pe indicatiile de altitudine de pe bikemap cand am definit zilele drept "urcare" sau "coborare". Ziua 2 incepe cu partea a 2-a de urcus dar apoi in mare parte e coborare - si la campie tot mai dai de cate un deal si nu va fi niciodata doar plat, sau doar coborare, dar macar nu e urcare prelungita, cam asa am pus problema. Acum, fie cum o fi, sunt hotarat sa merg si sper sa fac facem fata. Ca si motorizare eu merg acum cu o Merida Speeder T2 Conditie fizica: eu cred ca oricine merge zilnic cu bicicleta se poate incumeta la o astfel de tura. Eu merg doar de luni-vineri pana la serviciu si inapoi si nu am avut ocazia sa ies in afara Bucurestiului cu bicicleta anul asta - acum am ocazia si o voi face pe un traseu pe care imi doresc de mult timp sa merg.
  13. Salut, Intentionez sa fac urmatoarea tura in perioada 15 - 18 august http://www.bikemap.net/en/route/2237553-trans-f-a/#/z8/45.21687,23.79638/mapquest Programul este impartit astfel: Ziua 1: Plecare din Bucuresti cu trenul pana in Pitesti Pitesti - Curtea de Arges - Piscul Negru 111km (14km inainte de Balea Lac) (urcare) Ziua 2: Piscul Negru - Avrig - Sibiu - Sebes - Sugag 172km (coborare) Ziua 3: Sugag - Ranca 90km (urcare) Ziua 4: Ranca - Novaci - Horezu - Ramnicu Valcea 100km (coborare) Plecare din Ramnicu Valcea cu trenul pana in Bucuresti Daca mai sunt doritori capabili pentru o astfel de tura putem discuta detalii cu mare placere.
  14. Asemanator era sa mi-o iau si eu pe Bd Unirii, masina paralela a facut brusc dreapta la intersectie taindu-mi fata; instinctiv am apasat frana la max, blocat roata fata+ basculare inainte, cu singura diferenta ca la 90 de grade inclinare am dat drumul ghidonului si am sarit de pe bicicleta inainte (masina trecuse intre timp). Am scapat fara nici o zgarietura, bicicleta in schimb s-a dat cu totul peste cap in urma mea si a facut cunostinta cu astfaltul.
  15. Ăștia din Dr. Taberei, nu facem și noi câteva derapaje pe zăpadă proaspătă?