black rider

Membru
  • Content Count

    227
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

18 Good

About black rider

  • Rank
    Member
  • Birthday 04/14/1994

Profile Fields

  • Localitate
    Cluj-Napoca

Recent Profile Visitors

3,523 profile views
  1. black rider

    Am sa incerc si varianta asta sa vad daca are efect sau nu. Mersi de idee
  2. black rider

    Mersi 🙂. O sa mai caut între timp coliere, să văd dacă găsesc variante mai solide și mai revin cu informații noi pe tema asta. Oricum ar fi, mi-ar place să ieșim la o tură când ajungi prin Cluj.
  3. black rider

    Salut, Am reusit sa parcurg aproximativ 160 de km dupa scurtarea tijei de sa (am taiat aproximativ 6,2 cm din cea originala). Concluzia ar fi ca problema nu s-a rezolvat, chiar din contra, observ ca frecventa cu care sunetele respective reapar este mai mare decat inainte. La ultima tura de exemplu, dupa vreo 6-7 km parcursi prin oras a trebuit sa ma opresc sa o strang pentru ca se manifesta efectiv la cea mai mica denivelare din asfalt (anterior plecarii in tura am strans-o cu cheia dinamometrica la 6 Nm). Dupa aceea a mai trebuit sa repet operatia dupa inca vreo 60 de km, pe drumul de intoarcere. Cred ca pana la urma voi reveni la tija de sa noua (care nu e scurtata) si voi incerca sa gasesc alt model de colier care sa fie mai inalt/solid. Cireasa de pe tort ar fi ca la un moment dat au inceput sa reapara sunetele dubioase din zona pipei/ghidonului pe care le-am rezolvat temporar prin strangerea mai serioasa a suruburilor respective. Tind sa cred ca ori am avut eu ghinion nimerind un cadru care nu se incadreaza in tolerantele obisnuite ori modelul in sine (B'twin Triban 540) are probleme in general pe partea asta. Ar fi interesant daca sunt colegi de forum care au modelul acesta si pot sa confirme/infirme ipoteza asta.
  4. black rider

    Am deja un colier mai solid, cumpărat cu ceva timp in urmă pe care l-am folosit ca inlocuitor pentru cel original, în speranța că va rezolva problema. O să văd cu ocazia asta dacă are efect în combinație cu scurtarea tijei de șa.
  5. black rider

    Salut, Am testat recent scenariul propus de @majikstone și într-adevăr am reușit sa reproduc sunetele respective (chiar si atunci când tija a fost strânsă ceva mai tare decât era necesar ca să nu alunece singură în cadru). Urmează să tai tija originala(azi sau mâine) și să ies la o tură ca să văd dacă se rezolvă problema sau nu.
  6. black rider

    Salut, Revin cu niste informatii noi pe acest subiect dupa ce am primit cheia dinamometrica si am apucat sa mai pedalez putin. Din cate am observat problema cu pipa/ghidonul pare sa se fi rezolvat de la momentul in care am facut curatarea, in ultima vreme nu am mai auzit sunete ciudate din partea respectiva (nici atunci cand am sprintat si am pus presiune destul de mare pe zona aceea). Am strans totusi suruburile de acolo la cuplul recomandat (6 Nm) dupa ce a venit cheia si am sa mai urmaresc sa vad ce se intampla. Legat de tija de sa, in ciuda faptului ca am strans-o tot la 6 Nm (pe colierul curent nu apare cuplul dar am folosit indicatia de pe cel original unde era trecut) problemele au reinceput pe parcursul unei ture de aproximativ 50 km. In continuare am de gand sa incerc scurtarea tijei de sa, asa cum imi recomanda @majikstone mai sus, in speranta ca voi reusi sa rezolv problema. Oarecum off-topic, cheia dinamometrica pare destul de solida si pare sa aiba toate capetele uzuale pentru suruburile pe care le poti intalni pe majoritatea bicicletelor. Am observat insa ca trebuie putin mai multa atentie la momentul la care se atinge cuplul stabilit pentru ca e destul de fina miscarea care indica acest lucru (flexeaza putin corpul cheii fata de capul de strangere). Ramane de vazut cum se va comporta in timp.
  7. black rider

    Am desfacut intre timp pipa si am facut operatia de curatare a interiorului ei si a capului furcii. Cu prima ocazie am sa ies la o tura sa vad daca se mai aude sunetul respectiv. Revin aici cu poza dupa ce am inlaturat capacul: https://imgur.com/a/ex2Hrke Legat de sunetul scos de tija de sa, intr-adevar nu se mai aude daca pedalez ridicat din sa. Am vazut cheia pe care mi-ai recomandat-o si pare sa aiba si review-uri destul de bune (mi-am dat seama ca nu prea se justifica diferenta de pret fata de ParkTool, tinand cont mai ales de faptul ca nu va fi folosita in mod intensiv). Ma gandesc sa fac o comanda pentru ea si ulterior sa vad daca strangerea la cuplul corect rezolva problema sau nu. Saua e bine fixata in sinele ei si nu scoate sunete suspecte, am testat recent chestia asta. La ghidon, intr-adevar, odata aparut, sunetul respectiv are tendinta sa se accentueze de fiecare data cand sprintez sau pun presiune mai mare pe acea zona.
  8. black rider

    Legat de cuvetarie Am adaugat o poza cu partea de sus a capului furcii aici: https://imgur.com/a/dAxOH6p Dupa operatiunea de degresare a furcii si pipei mai trebuie facuta si gresarea cu vaselina? Pentru cealalta problema, cu tija de sa, am facut niste masuratori si intre punctul in care inserez tija de sa in cadru si limita de minimum insert sunt 9 cm. Si daca tot suntem la subiectul legat de strangerea suruburilor la cuplul corect, ai putea sa imi recomanzi o cheie dinamometrica de calitate? Vazusem asta de la ParkTool dar ma gandesc ca poate sunt si alte variante: https://www.bike-discount.de/en/park-tool-tw-5.2-torque-wrench-2-14-nm-3/8
  9. black rider

    Salut, Multumesc in primul rand pentru sugestii. In alta ordine de idei am fost azi intr-o tura mai lunga si am mai facut niste teste: 1. Tija de sa Am uns cu vaselina zona in care strange colierul si dedesubt dar nu a avut efect.Dupa aproximativ 20 de km a inceput sa scoata aceleasi sunete. Legat de tolerante, exista intr-adevar un joc intre tija de sa si cadru, atat cu colierul pus cat si fara el. Nu as putea da o cifra exacta insa am pus o fasie de banda de hartie (cea folosita ca protectie in cazul zugravelilor) in partea de jos a tijei de sa si am incercat sa o pun la loc dar nu a mers (indiferent de prezenta colierului). 2. Ghidonul/pipa Inainte de plecarea in tura am strans surubul din patea de sus a headset-ului (folosit de altfel si la eliminarea eventualului joc al furcii) si sunetul de care ziceam inainte a disparut. Cu toate astea spre finalul turei a inceput sa revina si l-am auzit de cateva ori cand am trecut peste anumite denivelari (mai serioase ce-i drept).
  10. black rider

    Salutare, Am o cursiera B'twin Triban 540 care a inceput in ultimul an sa scoata niste sunete ciudate carora nu am reusit sa le identific sursa: 1. Tija de sa Se aude ca si cum pocneste ceva sau se ating doua piese metal pe metal. Sunetul apare de obicei dupa ceva timp de pedalat iar daca desfac tija de sa si o strang la loc dispare pentru o vreme (dupa care reapare in mod invariabil). Am observat ca sunetul respectiv se amplifica cu cat presiunea pe sa e mai mare (de exemplu pe urcari). Am inceput sa am problema asta cu saua, tija de sa si colierul original. Intre timp toate piesele respective au fost schimbate dar problema persista (am verificat si prinderea seii de tija dar surubul e strans bine deci nu cred ca sunt probleme pe partea asta). Am observat de asemenea o zona in partea de jos a tijei de sa unde vopseaua a inceput sa se stearga si banuiesc ca acolo s-ar putea sa existe un contact cu cadrul care sa produca sunetul respectiv dar nu stiu daca asta e cauza reala. 2.Ghidon/pipa La trecerea peste cele mai mici denivelari din asfalt se aude ca un click care pare sa vina din zona imbinarii dintre ghidon si pipa sau pipa si capul furcii. Zgomotul se amplifica daca ma ridic din sa si pun presiune mai mare pe ghidon. Am pus vaselina si am strans din nou suruburile din zonele respective dar fara efect. Am mai uns de asemenea imbinarea dintre quick-release-ul de la roata din fata si furca dar se pare ca problema nu vine de acolo. Aveti idee ce as mai putea incerca sau daca am sanse sa rezolv in vreun fel cele doua probleme? Orice sfat e binevenit.
  11. black rider

    Nu e pressfit, asta e modelul pe care il am eu. In alta ordine idei, ajută în vreun fel ungerea cu vaselină la suprafața de contact dintre colierul de fixare și cadru sau nu?
  12. black rider

    Păi în cazul meu nu alunecă tija de șa în cadru(fix aia mai lipsea ) ci doar pocnește atunci cand trec peste vreo denivelare(oricât de mică) sau mă ridic din șa.
  13. black rider

    In ultima vreme am inceput sa ma confrunt cu aceeași problemă. Am incercat sa localizez sursa zgomotului si sunt aproape sigur ca vine de la tija de șa, mai exact de la punctul la care se fixează in cadru. Am scos si am curățat tija(inclusiv in interiorul seat tube atat cat am putut) și piesa de fixare(asta avea ceva vaselină pe ea insa nu am mai inlocuit-o). Cu toate astea dupa vreo 20 de km a inceput iar să facă zgomot la cele mai mici denivelări intalnite pe drum. Care ar fi soluția pt problema asta?
  14. black rider

    Exista deja un topic pe tema asta aici.
  15. black rider

    Mersi. Sper sa fie utile si altora care mai caută informații legate de subiect.