LXF

Membru
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About LXF

  • Rank
    Amator
  • Birthday 02/18/1983
  1. LXF

    Cand spui depasit pe interior presupun ca te referi la depasit pe partea dreapta. E nasol ce ai patit, desi imi imaginez ca putea fi mai rau. De ex. daca intrai in usa si nu aripa nu cred ca mai aveai peste ce sa sari. A urmat o discutie cu soferul? Ce s-a intamplat dupa?
  2. Multumesc pt sfaturi. O sa astept o perioada si o sa incerc sa vorbesc cu un ortoped. De asemenea o sa fiu mai atent la cat de mult ma las in maini. Intentionez sa-mi schimb si pipa si mansoanele, dar astea la timpul lor. Ce ma framanta oarecum e daca nu cumva am cadrul prea mare si din acest motiv ma aplec prea mult dupa ghidon. Cadrul are 20", eu am 1,83 si cam 83, 84 cm pana intre picioare. Conform tabelelor pe care le-am mai vazut, pentru o bicicleta de sosea e f. buna, insa cateva persoane mi-au spus ca mi-e mare ca mtb, indiferent ca o folosesc la coborari sau drum intins. Am atasat doua poze... vi se pare ok marimea cadrului si pozitia? Thx.
  3. In a doua zi de mers pe bicicleta (un mtb de 20" cu suspensie pe fata) am simtit ceva in mana dreapta, dintr-unul din degete si pana in cot - partea interioara, ca si cum m-as fi curentat. Am mai mers un pic si nu m-a mai deranjat. In ziua aceea am facut cam 40 km prin oras. Ziua urmatoare aveam mana dreapta usor amortita, pentru ca dupa inca o zi de pedalat (20km) problema sa se intensifice. Daca apas cu degetele din mijloc de ex. simt o durere in incheietura; de asemenea abia mai pot sa scriu. Toata treaba cred ca a venit de la presiune in palma mai mult decat de la fortarea incheieturii. Nu-mi dau seama in schimb de ce nu am simtit durere in timp ce am mers sau de ce mana stanga e ok. Am mai citit cate ceva pe net, ref. la "carpal tunnel sindrome", pozitie etc. dar am vazut ca oamenii se plangeau de aceste dureri in timpul mersului. Ori la mine, dupa 2 zile de repaus, inca imi simt incheietura. Am lasat si saua jos de tot, sub nivelul ghidonului, fara insa pea mult succes. Ce sa fac?
  4. LXF

    Dintr-o experienta limitata la capitolul asta si plecand de la ideea ca politistul respectiv nu este un mu*st zeflemist iti pot spune ca ai sanse mai mari sa iesi cu bine daca nu faci pe cocosul. Nu zic ca nu merge cum spui tu, dar depinde si de ce gen de persoana esti, depinde si de politist si nu in ultimul rand, depinde si de ce ai facut. Ca nu ai mers pe langa pista sau pe strada cand aveai pista nu mi se pare ceva asa de grav si as incerca sa-i explic politistului omeneste ce si cum, ca am gresit poate dpdv legal, dar am justificare pt ce am facut etc. De 2 ori am fost tras pe dreapta pentru ca n-am avut farurile aprinse si a functionat. O data cu motocicleta in oras si mi-a dat doar avertisment, o data cu masina pe un drum national in Ungaria. Ce mai stiu e ca poti sa faci o contestatie la sectia de politie de care apartine agentul si urmeaza o actiune in justitie, timp in care amenda se suspenda. Dar inca o data, nu cred ca te ajuta cu ceva si mai bine sa nu ajungi acolo.
  5. LXF

    Pe undeva e normal ca pietonii sa fie cei mai "aerieni". Pietonul care nu e nici posesor de carnet auto si nici biciclist intelege cel mai putin mecanica unui vehicul, anumite reguli de circulatie care il implica si pe el, anticipeaza mai greu viteza sau traiectoria unei biciclete si de multe ori ignora pericole la care se expune sau nici macar nu le constientizeaza, cum ar fi intratul pe carosabil fara sa se asigure, traversarea aiurea, alergatul pe trecerea de pietoni, mersul pe strada cu castile in urechi si multe altele... In ceea ce priveste disciplina, hai sa fim seriosi... suntem toti la fel in tara asta, chit ca ne dam pe 2 roti, pe 4 sau pe nici una. Desigur, este o generalizare... multi sunt ok, dar exista oi negre in fiecare tabara. Ref. la baba, ar fi chiar aiurea sa te iei de ea, la modul fizic. Daca ar fi un pustan tare-n freza sau un rahat arogant si agresiv, atunci da, mi se pare normal sa te faci inteles. Io unu incerc sa-mi controlez agresivitatea in prima faza, gandindu-ma ca poate omul isi cere scuze sau nu stie unde a gresit.
  6. Asa e, nu e mult 3%, dar ca idee... daca nu presupune un efort prea mare, de ce sa nu am o eroare cat mai mica? Uitati in schimb ce am constatat azi. Am asezat ruleta pe holul blocului, desfasurata pana pe la 2,5 m, mi-am fixat un punct in lateralul anvelopei si sprijinindu-ma usor pe ghidon am impins bicicleta de-a lungul ruletei. Rotatia s-a incheiat la fix 207 cm, exact ca in specificatiile celor de la Cateye! Daca nu ma las deloc pe ghidon, obtin cam 209,5 - 210 cm. Am repetat testul de mai multe ori pentru a ma asigura ca nu gresesc. Se pare ca asta ar fi logica. Acea deformare a anvelopei la contactul cu solul, desi nu este mare, se face simtita la o rotatie completa. Probabil daca maresti presiunea in anvelopa cu 1 bar mai adaugi 1 cm.
  7. LXF

    La CASCO stiu sigur ca daca soferul a fost sub influenta alcoolului, asiguratorul nu ii da nici un ban. De asemenea retinusem din diverse discutii (deci nu bag mana in foc pt chestia asta) ca aceeasi situatie e si la politele RCA... conduci beat si avariezi masina cuiva, o platesti din buzunar, nu esti acoperit de asigurarea obligatorie. In alta ordine de idei, RCA-ul ii dezpagubeste si pe ciclisti? Cunoaste cineva un caz? Oricum, nu zic ca nu ar trebui facut ceva sau ca ar trebui sa adoptam o atitudine pasiva in asemenea situatii. Pana una alta, in 3 zile de mers prin oras si aprox. 60 km, singurul incident l-am avut cu o alta bicicleta. O baba intra pe trecere pe rosu, am franat cat de cat tare, omul a venit din spate si mi-a jumulit nitel cablul de la schimbator. Nasol ca nu sunt stopuri la bicle.
  8. Am montat acum cateva zile un Cateye Velo 8. Respectand instructiunile, l-am configurat conform unui tabel de echivalente, intre dimensiunea rotii (avand ca parametrii dim. jentii si latimea cauciucului) si lungimea conturului acesteia. Astfel, conform celor de la Cateye, avand jeanta de 26" si cauciuc de 2.1 ar trebui ca roata mea sa aiba 207 cm "in lungime". Problema. Am masurat exact cu o ruleta conturul rotii si acesta are in jur de 211,5 - 212 cm. Este o anvelope normala de mountain bike (WTB Nano Raptor). Nu inteleg de unde aceasta diferenta, baietii de la Cateye nu stiu ce vorbesc? Chiar daca luam in calcul deformarea anvelopei in timpul mersului, nu au cum sa iasa cei 4-5 cm. Maine o sa fac un test cu masuratori pe asfalt. Ma gandesc ca diferenta o fi de la profilul mai cramponat al anvelopei de MTB.
  9. LXF

    Salutare. Urmaresc forumul cam de o saptamana, de cand m-am hotarat sa imi iau si eu o bicicleta. Referitor la circulatia bicicletelor pe trotuar, inteleg ca este un lucru de evitat. Legal este permis? Desi intentionez sa ma documntez un pic, inca nu cunosc ce prevede legislatia in domeniu. In Budapesta de ex. nu am vazut nici o pista de biciclete trasata pe carosabil. Toate erau pe trotuar, iar unde nu erau piste erau indicatoare sau marcaje pe trotuar care aratau ca este pista comuna pietoni/biciclisti. In Germania am vazut ca erau si pe trotuare si pe carosabil. La noi pana acum s-au facut doar pe trotuar. Deci, pana la urma, este un lucru rau sa circuli pe trotuar acolo unde spatiul iti permite (si acordand, desigur, atat prioritate cat si mare atentie pietonilor)?
  10. Daca s-ar fi mers pe linia asta de gandire, cu siguranta ar fi fost mult mai mare numarul de morti/raniti in accidentele rutiere si nu numai. Vorbim probabil de zeci sau sute de mii de oameni pe parcursul a doua, trei decade. Exista o logica pentru care masurile de siguranta trebuie impuse in anumite cazuri... cum este centura pentru cei pe 4 roti si casca pentru cei pe 2, cel putin cei motorizati. (In realitate un motociclist/scuterist ar avea nevoie de mai mult decat o casca pentru o protectie adecvata, insa casca este obligatorie. Mai mult, pentru cei care nu stiu, daca mergi pe moto fara casca sau ai un pasager care nu poarta casca ramai fara permis. Nici un motociclist nu contesta aceasta masura!) Hai sa-ti dau doar un argument pentru care e in interesul TUTUROR ca cel putin pe drumurile publice un biciclist sa poarte casca. Daca te acroseaza un sofer, ea te poate salva pe tine de la moarte si pe el de puscarie; si mai sunt si familiile implicate... Bun, o sa spui ca e soferul dobitoc, dar asta deja e alta discutie, acum vorbeam de rolul castii. Ca tu esti viteaz si egoist asta e problema ta, dar sunt si alti oameni impicati. Obligativitatea unor astfel de masuri ajuta si la constientizarea unor pericole reale. Un pusti care se urca pe bicla si vede ca nimeni in jurul lui nu poarta casca, nu o sa poarte nici el. In afara, pe drumuri secundare prin Alpi de ex. nu am vazut nici un ciclist fara casca. In oras ok, ar merge fara, daca nu intri pe carosabil. Este posibil asa ceva? Din cate am vazut, pistele de biciclete sunt f putine si inca se merge pe strada cu bicla.