crystale

Membru
  • Content Count

    124
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

49 Excellent

About crystale

  • Rank
    Member

Profile Fields

  • Localitate
    Bucuresti

Recent Profile Visitors

1,079 profile views
  1. crystale

    La capitolul "Sugestii pentru ciclism" am remarcat paragraful referitor la ungere . Poate ne lamureste un cunoscator al limbii engleze vorbite in epoca respectiva la ce voia sa faca referire autorul. In rest, principiile par a fi valabile si in ziua de astazi.
  2. crystale

    @MirceaDP Ai încercat-o? Întreb fiindcă pe amazon are review-uri amestecate (3 din 5), iar mulți se plâng că șaua s-a rupt foarte repede sau chiar că a venit direct ruptă.
  3. @Alin99 cati kilometri ai parcurs cu lantul respectiv?
  4. crystale

    Eu aș recomanda niște manșoane ergonomice, eventual și cu "coarne", pentru a putea schimba din când în când poziția mâinilor pe ghidon. Ceva in genul celor din pozele de aici https://freerider.ro/mag/mansoanele-ergonomice-benficii-38114
  5. crystale

    @liviu m. Apare o diferenta data de diametrul rotilor, da. Insa luand in calcul inclusiv aceasta diferenta e mai ok cu rotile de 28. Matematic avem asa: Bicicleta de 26 raportul de transmisie 24/32 = 0.75 - deci la o rotatie a pedalelor avem 0.75 rotatii ale rotii Bicicleta de 28 Raportul de transmisie 22/34 = 0.65 - deci la o rotatie a pedalelor avem 0.65 rotatii ale rotii. Avand aceleasi roti/cauciucuri, putem simplifica, deci tinand cont de diferenta de circumferinta dintre cele doua tipuri de roti, mai castigam un 26/28= 0.92 cu rotile de 26. Asadar 0.75 * 0.92 = 0.69 pentru rotile de 26. Per total tot cele de 28 sunt mai ok. In rest, pe urcare te-ar ajuta mult daca una dintre biciclete ar avea furca fixa sau blocabila. Iar, asa cum zicea si @Traveller , la coborare franele mai bune constituie un avantaj
  6. crystale

    Pentru a pedala cât mai ușor ai nevoie de o foaie cât mai mică și de un pinion cât mai mare. În cazul de față varianta optimă este cu foaia de 22 și pinionul de 34. Matematic, poți afla rezultatul raportului foaie/pinion, iar cu cât acesta este mai mic, cu atât vei putea pedala la aceeași cadență cu o viteză mai mică (adică mai ușor).
  7. crystale

    @psb La Michelin pe situl Decathlon e pachet de două bucăți la 250 de lei.
  8. crystale

    @majikstone Citind topicul asta, am decis sa merg pe mana ta si sa comand doua Michelin Pro 4 Endurance, ca sa mai fac o variatiune la ale mele Continental 4 Season - dupa vreo 4 ani in care am folosit exclusiv cauciucuri modelul asta. In ultima vreme m-au cam nemultumit (unul a facut o galma pe flanc, iar altul pare ca s-a pricopsit cu o mica intepatura pe banda de rulare dupa foarte putini kilometri). Revin cu impresii P.S. Aviz amatorilor, la decathlon livrarea a fost gratuita
  9. crystale

    @Duno În mod simplu și simplist, lucrurile stau cam așa: - tricoul galben îl poartă liderul in clasamentul general (cel care a parcurs traseul in cel mai puțin timp total); - tricoul de cel mai bun sprinter (verde in cazul TDF) îl poartă cel care a acumulat cele mai multe puncte (in funcție de clasarea la finalul etapelor și la sprinturile intermediare de pe parcursul etapelor); - tricoul de cel mai bun cățărător (alb cu puncte roșii în cazul TDF) îl poartă cel care a acumulat cele mai multe puncte in clasamentul cățărătorilor (in funcție de poziția ocupată la trecerea peste cățărările repertoriate de pe traseul și eventual de la finalul etapelor). Pentru mai multe detalii vezi google/Wikipedia.
  10. crystale

    În termeni tehnici chestia asta se numeste "pomană fără lumânare". Eu nu aș mai sta prea mult pe gânduri!
  11. crystale

    Pana la Merii Petchii e asfalt. Apoi, daca nu au facut nimic in ultimii trei ani (si nu prea cred, mai ales ca e drum care uneste doua judete si de obicei la astea ori se asfalteaza intr-unul, ori intr-altul, mai rar in amandoua), urmeaza un drum de tara pana la Radulesti. De acolo nu am fost mai departe spre Malamuc, dar goagal street view zice ca e asfalt inca din 2012. Apoi de la Draganesti - Baraitaru pana la Urlati e asfalt. Urlati - Apostolache e asfaltat, iar mai departe nu am mai fost. Stiu ca pe la Buda-Craciunesti se termina asfaltul, dar din ce vad pe net se pare ca s-au apucat de treaba (cu ocazia alegerilor, evident). Probabil ca mai dureaza un an-doi si daca nu traim mult - toata viata.
  12. crystale

    Eu am un B17 standard pe bicicleta de șosea. Deja am câteva mii de kilometri cu ea și de la bun început a fost o îmbunătățire uriașă față de șaua cu care a venit bicicleta.
  13. crystale

    Dupa parerea mea saua are o importanta destul de mica la momentul actual. Mergi intai cu cea cu care vine bicicleta si apoi daca e nevoie schimb-o. Oricum vei avea oaresce dureri la partile moi la inceput. Acum ca ai pus linkurile de mai sus mi-am adus aminte ca GT erau si ei pe lista scurta a producatorilor care suporta categoria grea. Uitandu-ma in manualul de utilizare (pe care il gasesti online) vad ca 125kg pentru bicicletele de sosea si 136kg pentru MTB, trekking. Despre marimea cadrului nu ma pot pronunta, eu fiind in categoria girafe - 1,98m In rest, nu pleca de la ideea ca o sa cumperi o bicicleta si apoi o sa-i pui 3 foi etc. pentru ca te va costa mai mult decat daca ai cumpara-o de la inceput in configuratia dorita.
  14. crystale

    Fiind în aceeași categorie de greutate acum ceva timp și vrând chiar bicicletă de șosea, am studiat destul de intensiv limitele de greutate menționate de producătorii de biciclete. Rezultatul - dacă vrei să scrie negru pe alb că suportă 120 de kilograme greutatea ciclistului, ai de ales intre Cannondale, Giant si Specialized (poate or mai fi și alții, dar acum vreo 5-6 ani când am făcut eu această cercetare, cam astea erau variantele). Problema la producătorii de mai sus e ca o să plătești mai mult pentru o bicicletă cu aceleași componente decât dacă ai cumpăra-o de la o firmă mai puțin renumită. Dar aici intram deja în alte discuții. Revenind, pentru ce spui tu că ai vrea sa faci, după părerea mea ar fi recomandată o bicicletă de trekking, cunoscută și sub denumirea de cross (atenție - nu cyclocross). Particularitatea acestui tip de biciclete ar fi că au anvelopele ceva mai subțiri, bune pentru mersul pe asfalt, dar se pretează și la off-road mai ușor. Adică nu o să poți merge cu ea pe munte și să sari din piatră în piatră (cum ai face cu un MTB), dar din câte înțeleg nu ar fi genul de activitate pe care ți-ai dori să o desfășori.
  15. crystale

    Eu am remarcat altă chestie general valabilă la escrocii care vând produse de ciclism în România - dacă vrei să cumperi un ciclocomputer mai de Doamne-ajută trebuie să plătești cam de două ori mai mult decât la magazinele de profil din afară. Hai, adaos comercial - să mănâncă și gura lor o pâine - dar oare chiar își găsesc fraierii? În rest și eu cumpăr de la noi doar consumabile de strictă necesitate, altfel - doar de la magazinele online din afară.