jocky

Membru
  • Content Count

    157
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

38 Excellent

About jocky

  • Rank
    Member
  • Birthday 09/16/1982

Profile Fields

  • Localitate
    Bucuresti
  • Biciclete
    Cube/Merida
  • Ocupaţie
    Inginer
  1. Salutare. Intru si eu in club cu o treaba serioasa: fractura trohantero-diafizare stanga. Pe romaneste, femurul fracturat in 4 bucati, sus, in apropierea colului femural. S-a intamplat in coborare pe un forestier pietros, blocat roata spate si derapat pe lateral, ghinionul facand sa aterizez cu zona soldului pe o piatra ascutita din drum. Acum am o tija de 400mm prin interiorul femurului care, impreuna cu un surub de 125mm (plus alte surubele), tin oasele aliniate pentru a se putea suda corect. Se spera ca voi putea merge in 3 luni si ma voi recupera complet in 6. Vor urma 2 operatii de scoatere a "ferului", una peste 2 luni si alta in 18 luni.
  2. jocky

    Si eu as merge tot pe Cross. Are cea mai buna furca dintre toate, iar echiparea este echilibrata, cu cele mai putine compromisuri.
  3. Recon-ul meu a pierdut intr-un sezon cam 5-7 PSI (masurata cu pompa de la RockShox, deci nu cine stie ce precizie). N-ar trebui sa piarda, dar nici suprafata interioara a bratului nu este perfecta (are un fel de ripluri fine...).
  4. Dupa Giro ma gandeam ca incearca un TdF, dar e tanar, are timp... :)
  5. Quintana nu mai participa anul asta?
  6. Multumesc! I-am lasat mesaj lui Cristian.
  7. Daca mai are cineva loc in masina, cu plecare din Bucuresti, si doreste sa imparta cheltuielile cu benzina, il rog sa ma contacteze. Am si suport de bicicleta. Thanks!
  8. Da, iti inteleg logica. Intr-adevar, trebuie vid in camera negativa pentru a trage piesa 4. Eu am testat fara sa fac presiune in camera pozitiva, si probabil ca se producea vid in cea negativa. Greu de spus cand se deschide supapa... daca tii cu o mana axul pistonului, valva se deschide daca cu cealalta tragi de capul pistonului. Nu stiu cat de clar m-am exprimat aici. Deci teoretic se deschide pe revenire, in momentul cand presiunea din camera negativa e mai mare decat cea din camera pozitiva (plus tensiunea arcului supapei).
  9. Exista posibilitatea ca grupul 3 sa faca zgomot, am testat (cu presiune foarte mica in camera pozitiva) si la comprimarea furcii piesa 4 comprima arculetul (saiba ondulata) intre ea si saiba groasa (si apare un spatiu intre piesa 4 si siguranta din capatul bratului). La mine de acolo se aude. Faptul ca saiba groasa nu e chiar rotunda ar putea fi o cauza, saiba ondulata neavand sprijin pe toata suprafata. Dar nu imi imaginez cat de ovala ar putea fi... pentru ca de la un punct nu ar mai intra in brat. Subscriu la recomandarea lui otsdr: in primul rand elimina ca si cauza bratul de rebound, comprima furca de cateva ori fara sa fie montate piesele in bratul cu aer. Apoi monteaza-le si fara sa fie presiune in camera, apasa pe tija si vezi ce se intampla. La mine face click-ul la inceputul cursei. Pentru otsdr: egalizarea presiunilor intre camere se face printr-o supapa din varful pistonului.
  10. jocky

    Iar rulmentii sunt tinuti de niste cupe care fac parte din cadru, si in principiu cupele respective nu se pot schimba.
  11. jocky

    In principiu, daca au culoarea usor "bronzulie" sunt de aluminiu, si se potriveste kitul din link. Din cate stiu, cele cu brate de otel sunt numai de culoare argintie, similara cu cromul (in 2010 toate Recon-urile erau cu brate de Al, iar de la Tora in jos erau din otel; din 2011 a aparut Recon Siver care este de fapt vechea Tora 2010, iar tot din 2011 a aparut Recon Gold-ul care e de fapt vechiul XC/Race 2010). Eu am un Recon Race 2010 (care trebuie sa fie un fel de XC dar cu cartus de damping Motion Control) care are bratele de aluminiu, de culoare usor "bronzulie". Damperul Motion Control (cu lockout) arata exact asa: http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=11215. Comparand pe cel din link-ul meu cu cel de pe maros, singura chestie care nu pare sa semene e garnitura de jos. Dar la maros e oferta mult mai buna, ai si Remote Lockout in pret, care doar luat singur costa in jur de 100 RON. Acum mi-am mai aruncat o privire pe site-ul maros, kitul pentru Recon SIlver (ce are bratele de otel) are aceeasi poza... Pe de alta parte, esti sigur ca nu are lockout? Din informatiile mele diferenta intre XC si Race era cartusul de Motion Control, care este un fel de Lock-out mai avansat, in sensul ca la bump-uri mari are un sistem de "da drumu'" la furca pentru a prelua shock-ul. Se poate considera un fel de FloodGate fix ( si cam dur, din punctul meu de vedere, actioneaza numai la schock-uri cu adevarat puternice).
  12. jocky

    IFP-ul este un fel de piston (nu are tija, seamana mai mult cu un disc) ce separa pe de o parte uleiul de rebound iar pe cealalta parte azotul din camera IFP. Rolul lui cel mai important e de a asigura echivalenta de volum dislocuit de tija pistonului de rebound. Pe scurt, daca in locul azotului af fi lichid, shock-ul ar fi blocat (similar lock-out-ului de la unele furci RockShox). Probabil ca din presiunea de IFP se mai poate regla taria shock-ului, dar nu cred ca semnificativ.
  13. Ombun, iarasi te gandesti intai cum sa protejezi pietonii si soferii. Poate suna egoist, dar aici protejam biciclistii in primul rand! Noi vrem piste sigure pentru noi, indiferent unde sunt ele, trotuar sau sosea. S-ar putea sa te supar, dar pana acum singurele rezultate palpabile ale campaniilor tale au fost inchiderile de piste, asa ca in acest moment oricine vrea sa ne injure, fie pieton, fie sofer, o face simtindu-se indreptatit sa o faca... chit sa suntem pe bucati de piste legale sau pe portiuni de sosea unde-s pistele inchise. Asa ca pentru cei care nu tin sa bata recorduri de viteza pana la job si folosesc bicicleta pentru o naveta linistita nu s-a miscat nimic in bine. Sustin opinia lui maximcatalin. Completare: imi spun parerea nu pentru a arunca cu pietre, ci pentru a constientiza faptul ca exista destui utilizatori ai bicicletei ca mine, care merg linistit catre job 7-8 luni pe an folosind caile cele mai sigure si relaxante, nu neaparat cele mai rapide, fie faimoasele piste mazgalite pe trotuar, fie sosea sau parcuri. In mod sigur sunt multi ciclisti care merg legal, cursiv si rapid pe sosea, care cred ca vor avea alta parere. Am facut chiar un test: drumul de acasa la job mi-a luat 32 de minute mergand la maxim pe sosea, fara a sta pe la semafoare, deci ilegal si inconstient, pe drumul cel mai scurt, pe cand cea mai rapida naveta pe drumul considerat de mine sigur (65% piste, dar din categoria celor de pe bd. Unirii sau bd. Basarabia, 35% sosea) mi-a luat 37 minute. Pe de alta parte am norocul de a intra / iesi de la job la ore la care nu prea e aglomerat (06:00, 14:00 sau 22:00). Pana acum singurele neplaceri cauzate pietonilor s-au limitat la sperierea cainilor plimbati de catre ei, pe cand pe portiunile de sosea am trecut prin mai multe, de la neacordare de prioritate si injuraturi / amenintari cu bata din partea bizonilor, la inghesuire in bordura la 45-50km/h (pe coborarea de la Academia Militara) de catre un autobuz RATB, moment in care am sters bordura cu ambele roti pentru a scapa intreg...
  14. Dupa 1 sezon de concursuri si ture revin cu impresii: transformarea a fost de succes. A durat ceva pana am gasit presiunea optima pentru greutatea mea, dar o data gasita functioneaza perfect. Nu are finetea si liniaritatea unei Reba, dar nici departe nu este. E un pic mai progresiva spre capatul cursei, mie unul mi se pare OK asa, nu ii mai dau cap asa usor (mi s-a intamplat o singura data, si asta la RedBull MoonTimeBike...). Zgarieturile facute de arc in interiorul bratului nu ma incurca, am pus rebound-ul in bratul acela, pistonul are un inel de plastic in cap pe post de garnitura. Iar riplurile fine din interiorul bratului unde acum e pistonul de aer nu deranjeaza, nu le simt cand comprim furca. Pentru 155RON si un pic de munca (presupunand ca aveti uleiurile, desi daca arata bine se cel de rebound se poate refolosi), eu zic ca merita.
  15. jocky

    Da, cunosc sentimentul, Pantelimon - Drumul Taberei. Cel mai nasol e ca de fiecare data cand ma intorc nu mai bate... :)