CenturionAG

Membru
  • Content count

    61
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

8 Neutral

About CenturionAG

  • Rank
    Advanced Member

Informații personale

  • Sexul
    Masculin
  • Localitate
    Pitesti
  1. Hai nu mai fi rautacios. Ce a fost... a fost si sa speram ca exista persoane care au invatat cate ceva din tot acest topic. Asa cum ai spus si tu, poate a iesit mai bine decat concursurile organizate de... "stat". Si mai presus de toate... important este ca lumea sa pedaleze, ciclismul sa fie promovat in randul tuturor tinerilor, indiferent de cine este organizator. Daca sunt respectate masuri minime amintite de MBZ, vine si ambulanta pentru a acorda primul ajutor in mod profesionist in cazuri de urgenta si lumea se simte bine pedaland, ce altceva mai conteaza? Sa speram ca accidentele cu potential grav si foarte grav nu se vor mai petrece. Asta macar in cadrul concursurilor organizate de acum inainte in Padurea Trivale.
  2. Desi am ajuns mai tarziu am facut cunostinta cu Viorel, Sorin si gasca care a strabatut traseul. Din pacate n-am apucat sa pedalam impreuna, dar nu cred ca asta este o problema. Ma bucur ca am putut sa vin si sa va cunosc. Despre traseu: Nefiind marcat am incercat sa merg dupa GPS, dar... traseul are prea multe schimbari de ritm (deal-vale) si trebuie sa fi atent chiar si daca il parcurgi lejer, la pas. Asa ca m-am ratacit curand in noiamul de poteci care se intersecteaza si m-am abatut de la linia inscrisa pe harta GPS . Toamna a lasat o amprenta vizuala deosebita, iar mersul prin padure in timp ce frunzele cad agale din copaci la cea mai mica adiere de vant impreuna cu aerul proaspat nu pot da decat imagini de poveste. Trebuie sa recunosc, ca pentru mine (un amator) este un traseu pe care nu pot sa il fac pedaland pe bicicleta cap coada, dar nu este asta o problema. Poate cu timpul ma voi perfectiona. Am fost placut surprins ca am intalnit in cateva locuri deseuri adunate gramada, luate cred de pe traseu. Data viitoare (pana la startul concursului) cred ca o sa iau si cativa saci de gunoi cu mine pentru a face un pic de curatenie. Se mai ofera cineva voluntar http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/unsure.gif? Am mai observat si acest copac cazut care nu face parte din traseul oficial, dar care nu cred ca va dispare prea curand din peisaj. In zona Parcului Trivale este foarte frumos de pedalat in orice perioada a anului, dar acum - toamna - este superb.
  3. Daca nu-i problema, iti pot da o mana de ajutor, ca de "citit"... si mie imi place sa mai citesc din cand in cand :P. Si mie mi-a facut placere sa vorbim. Impresiile despre traseu... le pun unde trebuie ;).
  4. De privit si admirat: Daca vreti si voi... aflati mai multe despre zona si ce grozavii s-au intamplat acolo gasiti aici. @hcampian - Superb videoclipul dar mai ales coloana sonora aleasa. Felicitari! (Mi-ar place si mie sa dau o tura pe acolo :rolleyes: Bine ca nu ati dat de prietenul Ursache
  5. Eh... Melodiia de mai sus sparge boxele nu alta. Ia ascultati aici melodia asta... De cateva luni ma chinui sa dau de numele melodiei si de cine o interpreteaza. Chiar daca calitatea inregistrarii melodiei lasa de dorit... am dat-o jos pentu a o putea asculta pe telefon la casti in timp ce pedalez. Ritmul dat este bestial! Faceti abstractie de videoclip :P.
  6. Eu as merge pe un cross SH bine echipat din start, întreţinut bine. Eu am avut noroc şi am achiziţionat un Centurion Cross Line 500,cu 1800lei şi pot spune că este bicicleta perfecta ptr mine: - cadru solid (am 182cm şi 119kg) - echipată bine - merge bine şi pe şosea dar nici prin pădure nu se face de ras - vreau sa o transform in 29'er
  7. Voi sunteti încăpăţânaţi precum şoferii în anii '60-'70 când, în statele lumii se introducea pentru prima oara obligativitatea purtarii centurii de siguranţă, dar eu n-am nimic cu acea centura de siguranta, pentru ca nu va spun nimic vouă cicliştiilor care pedalaţi pe la concursuri si nu am nimic nici cu periculozitatea pantelor sau a traseului în sine. Atâta timp cât respectaţi regulamentul impus de organizatori... totul este OK. Dar... Pentru cei care nu au avut rabdare sa citeasca tot topicul, voi face un scurt rezumat pentru ca observ ca multi nu stiu despre ce este vorba sau nu inteleg... De fapt... de la ce a pornit discutia: In urma clipului postat de la inceputul topicului, eu am afirmat ca ar fi bine sa se ia masuri suplimentare de siguranta avand in vedere ca pe 6 Noiembrie va avea loc un concurs care, privind pe bikemap.net, cuprinde aceeasi panta (am zis eu atunci "cu potenţial periculos"). Toata lumea a inceput sa mi se urce in cap mai in gluma, mai in serios si sa vina cu tot felul de inchipuiri sau de exagerari, pe care, chipurile, eu le-as avea in minte. Informandu-ma, sapand prin internet, citind si traducand regulamente de organizare ale concursurilor din afară am observat carenţe majore intre regulamentul AAR si regulamentele citite de mine (scrieţi "Safety MTB race" in Google si cititi PDF-urile UCI pentru cei care se pricep la engleză). Veti vedea acolo o multime de obligatii si indatoriri care TREBUIE sa le asigure ORICARE organizator al unui concurs de ciclism. Cand am dat cateva exemple... iar am fost luat peste picior. Oameni buni, nu sunt ipocrit, nu vreau ca peste noapte organizatorii AAR sa ia toate acele masuri, dar nu cred ca trebuie sa asteptam sa se intample o nenorocire la un concurs pentru ca evenimentele sa o ia pe calea corectă. Spunea cineva ca raspunderea intreaga revine ciclistului si el se afla pe barba sa la un concurs. Corect este si sunt deacord cu aceasta afirmatie. Dar organizatorii ce regulament respectă? Ei ce obligatii si indatoriri au? Spune MBZ ca 99% din accidente se întamplă din cauza participanţilor şi doar 1% din cauza organizatorilor. Probabil aceste cifre sunt valabile in concursurile organizate cu adevărat corect. Acum sunt sigur ca multi or sa zica ca am ceva cu organizatorii AAR sau vreau sa fac eu pe desteptul. NU ESTE ADEVARAT! Eu am vrut doar sa ridic câteva semne de intrebare in fiecare ciclist care citeste aceste randuri, a participat sau va participa la concursuri organizate in Romania. Sunt aceste concursuri bine organizate? Se poate mai bine? Daca ma accidentez... 99% este din vina mea (a ciclistului) şi nu şi din neglijenţa altora? O sa revin cu cateva exemple...
  8. Uita-te un pic aici sa iti faci o idee asupra masurilor suplimentare de siguranta pe care le-as considera obligatorii de implementat pentru toti organizatorii. A trolla = ??? imi pare rau dar nu stiu ce inseamna acest... verb?! Si... DA. Am ceva cu Vio. Inca nu si-a cerut scuze pentru ce a spus aici, ba dimpotriva. Daca Viorel este protejatul tau... un BAN de pe acest forum poate simplifica situatia, desi eu am vorbit intotdeauna respectuos, corect si nu cred ca am deranjat pe nimeni... prea TARE. :P ...si-a revenit deja, dar nu cred ca este in forma maxima sa poata onora si concursul AAR. Ar fi fost frumos sa il ai ca adversar.
  9. Ha,ha,ha... Vad ca este caterinca maxima aici (mustul bun de anul asta o fi de vina ;))? Viorel, am auzit de la cineva ca de la tine din gura intra/ies cele mai multe pasarici. Botniţă nici nu ma gandesc, dar... sperietoare de pasarici... buna idee!!!:rolleyes: Cred ca as avea pe cineva in minte care sa te ajute sa proiectezi rapid un plan de constructie, dar... te avertizez: factorii de risc au valoare incomensurabila.
  10. Sunt ferm convins ca o sa stai acasa sa te uiti la TV si sa butonezi pe forum in loc sa bem macar o bere impreuna dupa acel concurs si sa discutam la rece parerile si opiniile pe care le avem legat de "Biciclistul din Romania". Faptul ca te-am facut copil nu il regret pentru ca de asta ai dat dovada printre ultimele tale postari, dar sper, acum cand stiu ca esti cu un an mai mic ca mine, sa ne respectam unul pe celalalt. Legat de punctul trei... vezi ce postari am mai facut prin acest forum si o sa te lamuresti de nivelul meu scazut de experienţă în ale pedalatului, fapt care nu inseamnă că nu am dreptate în anumite privinţe.
  11. Imi cer scuze ca intervin iar, dar nu ma pot abtine. Citiţi regulamentul de la AAR (acesta imi este la indemana si sunt ferm convins ca la multe alte concursuri organizate pe plaiuri mioritice este asa). Nu se mentionează nici unde care sunt obligaţiile organizatorilor in ceea ce priveşte masurile de siguranţă ce se impun a fi luate, iar la punctul 3 din regulament - "Echipament obligatoriu" - se pune accentul pe casca si numar de concurs, echipamentul de ciclism fiind... atotcuprinzător. Pai, avand in vedere ca este un concurs destinat amatorilor, ar fi trebuit sa se recomande macar purtarea de ochelari de ciclism - un accesoriu necesar in conditiile deplasarii prin padure, pentru a preveni ranirea ochilor din cauza crengilor copacilor. Comentariile si discutiile daca are rost sa le discutam, propun sa le facem aici pentru a nu polemiza acest topic cu masuri de securitate.
  12. Pai normal ca o sa il contrazic pentru ca AM dreptate. Nu pot, dar i-as invita pe parinţii lui Vlad in aceasta discutie, sa vad... ei imi dau dreptate? Trebuiesc sau nu luate măsuri corespunzătoare de securitate atunci cand se organizează un concurs, indiferent de cine este organizator? Care sunt acele masuri? Pai daca ne uitam in regulamentul UCI... se ridică părul în capul organizatorilor din Romania, pentru că sunt foarte multe obligaţii şi reguli care trebuiesc îndeplinite. Dar la noi e vorba aia... "Las-o măh! Că merge aşa!". Mai o clavicula fracturata, mai un ochi scos, mai o hemoragie interna... Ce conteaza... Noi restul sa ne simţim bine.:( Citiţi regulamentul de la AAR (acesta imi este la indemana si sunt ferm convins ca la multe alte concursuri organizate pe plaiuri mioritice este asa). Nu se mentionează nici unde care sunt obligaţiile organizatorilor in ceea ce priveşte masurile de siguranţă ce se impun a fi luate, iar la punctul 3. Echipament obligatoriu se pune accentul pe casca si numar de concurs, echipamentul de ciclism fiind... atotcuprinzător. Pai, avand in vedere ca este un concurs destinat amatorilor, ar fi trebuit sa se recomande macar purtarea de ochelari de ciclism - un accesoriu necesar in conditiile deplasarii prin padure, pentru a preveni ranirea ochilor din cauza crengilor copacilor.
  13. Acum inteleg si mai bine, de ce Viorel m-a apelat astfel inainte de a ma prezenta. Se gasesc o garmada de... "doctori in păreristică" (ca bine s-a zis), majoritatea neavand mai mult de doua decenii, care cred ca le stiu pe toate si sunt cateodata luati de val si spun verzi si uscate precum: COPILE... nu mai bate campii! Inscrie-te la concursul de pe 6 Noiembrie si bate... padurile din Parcul Trivale. Fi constructiv! Daca nu te ţine, macar fi constructiv si participa la ce am propus eu aici. Nu mai fi paranoic si inventa vorbe pe care sa mi le pui mie in cârcă pentru că nu sti tu (sau nu vrei) sa intelegi ceea ce vreau să spun. Vrei sa afli care sunt acele masuri suplimentare la care ma refeream? Puteai sa intrebi politicos cum a facut-o Marian01, nu sa incepi sa tipi aici cu exemple paranoice si zeflemitoare, sa ma acuzi pe mine ca dau vina pe organizatori. RUSINE! Si ca sa demonstrez ca am dreptate (NU TIE Puterfixer! ci celor care citesc aceste randuri si sunt oameni cu mintea la cap), iata cateva masuri prevazute de Uniune Internationala a Ciclistilor (Union Cycliste Internationale sau prescurtat UCI) in regulamentul lor privind organizarea concursurilor de MTB : Semnalizarea traseului trebuie facuta in concordanta cu anumite reguli si folosind urmatoare semne: Portiunile din traseu Cross-Country care contin coborari abrupte sau pante posibil periculoase, trebuiesc semnalizate corespunzator [...]. In opinia mea, traseul ar trebui curatat cu responsabilitate in zonele de viteza (in special la coborari), de elemente periculoase cum ar fi: sticle (si aici nu ma refer la peturi de plastic :rolleyes:), cioburi, crengi, cioturi sau altele obiecte taietoare sau intepatoare, ce pot provoca accidente grave. Daca astfel de masuri de securitate sunt luate de catre organizatori... totul este OK. Nu trebuie "să pună radar și să fluiere dacă venea tare, să-i lege maneta de frână, să-i ceară dovada că s-a mai dus la 100 de alte concursuri similare și nici măcar nu s-a stropit de noroi, să pună trepte sau să asfalteze prin pădure" cum frumos scria mai sus maestrul puterfixer http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif
  14. +1 Kimosabe, dar se pare ca... eu sunt oxigenul in acest caz, asa ca iau o pauza baieti :D ...Nu inainte de ai raspunde lu' puterfixer 1) toți participanții la concurs au de ales dacă vor sau nu vor să participe, și prin asta să-și asume sau nu niște riscuri aceasta afirmatie este partial adevarata. DC? Sa luam cazul de fata: Vlad Dobre - campion national in 2010 la cadeti, s-a inscris la acel concurs impreuna cu multi colegi din echipa sa. Avea de ales pentru a participa avand in vedere ca toti coechipierii sai au venit la acel concurs? 2) depinde exclusiv de fiecare participant cum abordează traseul în funcție de experiența lor. corecta afirmatia, dar uite... iar vin cu exemplul de mai sus... pe o coborare periculoasa pe cei doi i-a luat valul si unul dintre ei era sa o pateasca rau, deci experienta n-a mai contat prea mult in acest caz Eu nici macar nu am insinuat ca as vrea să am toate elementele sub un control strict, ci doar ca s-ar impune masuri suplimentare de securitate in urma accidentului postat, in asa fel ca accidentele periculoase ce pot avea urmari grave sa fie cat mai rare si... toata lumea mi-a sarit in cap, zicand ca n-am dreptate, ca vreau sa pornesc o cruciada, etc. Interpretati mai tot timpul gresit cuvintele spuse de mine, asa ca... dau o pauza... "de oxygen":P