albuemil

Members
  • Content count

    395
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

albuemil last won the day on June 30 2010

albuemil had the most liked content!

Community Reputation

14 Neutral

About albuemil

  • Rank
    Membru Senior
  • Birthday 10/10/1980

Informații personale

  • Sexul
    Masculin
  • Arii de interes
    ciclism, foto, calculatoare
  • Localitate
    Targu Mures
  • Ocupaţie
    programator
  1. La acel sistem mai trebuie sa adaugi "radio locator" sau ceva asemanator care sa-l poti folosi cand esti in apropierea coordinatelor GPS ca sa-ti poata da directia exacta. De ce e nevoie de asta ? pai, nu te ajuta prea mult daca sistemul arata ca bicicleta se afla intr-o cladire de 10 etaje pe o anumita scara (de obicei coordinatele GPS nu sunt destul de exacte sa poti identifica exact care apartament este si de asemenea de multe ori nu indica si inaltimea fata de sol). De asemenea, ce faci daca hotul intra intr-un zona fara semnal GPS (tunel, metrou, parcare subterana, ...), vei avea ultima coordinata unde mai avea pozitia GPS, dar mai departe ai nevoie de alt sistem care sa te ajute. Baietii din ungaria de la "Tolvajkergetok" ("Cei care alunga hotii") au intampinat exact aceste probleme cand "vanau" hotii de biciclete, solutia lor a fost sa foloseasca un tracker radio impreuna cu un tracker GPS asemanator cu cel postat de tine. Apropo, tot ei s-au lovit de nepasarea autoritatilor, si cand aveau coordinatele exacte era foarte greu sa convinga politia sa-i ajute (chiar si cand aveau dovezi destule pentru a interveni). Baietii respectivi au reusit pana la urma su lucreze cu politia din diferite orase din Ungaria si sa faca operatiuni de "vanat hotii" si au prins multi hoti asa, dar a durat pana au reusit sa gaseasca parghiile legale si mai ales intelegerea politiei. Referitor la "trackerul bluetooth" si mie mi se pare foarte putin probabil sa te ajute in caz de furt, e foarte util sa gasesti ceva daca esti in apropierea device-ului, dar altfel e destul de ineficient. Spre deosebire de Waze sunt mult mai putini utilizatori care vor avea programul respectiv instalat si sa si ruleze, deci zonele acoperite vor fi relativ mici, iar zonele rau-famate unde probabil ajung bicicletele furate vor fi cu atat mai putin in zona de acoperire (doar daca nu fura hotul de biciclete si un tel cu programul respectiv pornit :P )
  2. Din pacate am intrat si eu in "clubul select" al celor carora li s-a furat bicicleta. S-a furat din Targu Mures (zona Poli 2), in data de 2 mai 2012 bicicleta din imagine : - cadru UMF Hardy 4 : seria P7CD83030BR - furca Rock Shox Dart 2 - gri deschis - pedalier negru - ghidon negru - portbagaj negru (montat cu un sistem "home made") - aparatori de noroi negre Daca o vedeti pe undeva anuntati Politia sau pe mine la 0740-031980 (sau pe mess albuemil@yahoo ) P.S. s-a furat dintr-o cladire cu interfon, de la etajul 4 legata de balustrada cu un lant cu sufa de otel si inele de metal (taiata probabil cu un cleste industrial), in intervalul orar 9:30-11:00, cum au zis si politistii : probabil a fost filata de ceva vreme. Din pacate in zona nu este nici o camera de filmare indreptata catre cladirea unde lucrez (de unde s-a furat).
  3. Din pacate mie mi s-a furat (ieri) bicicleta legata exact cu asa un lant pe casa scarii in blocul unde lucrez (intre 9-11 in timpul zilei), deci ... cel mai bine e sa nu lasi bicicleta in nici un fel afara, sa o tii in apartament, birou sau garaj (inchis). Cablul a fost taiat cu un cleste dinala mare, inelele de metal nu au ajutat cu mai nimic. Acum mi-am luat un U-Lock, dar nu mai las bicla (cea de rezerva) afara numa daca nu gasesc un terminator pe care sa-l pun paznic :P
  4. +1 Pacat ca a trebuit sa plece asa devreme dintre noi. Cineva spusese ca daca mai traia cativa ani, ne arata ce inseamna un Rap sau Hip-Hop adevarat :D
  5. Se vede ca tu chiar nu ai habar despre ce vorbesti. Cum adica sa nu trebuiasca sa sortezi pozele ? Da, aparatul le da nume consecutive, dar asta nu inseamna ca te va ajuta cu ceva acest lucru. Trebuie sa identifici fiecare concurent in parte asta daca vrei sa vinzi pozele pentru fiecare concurent si nu "la pachet" toate si-apoi sa-si aleaga concurentul pozele. Prelucrare iarasi trebuie sa faci, chiar si doar o corectare a luminozitatii (conditiile de lumina se tot schimba, e vorba de cncurs in aer liber, nu in studio foto unde conditiile de iluminare sunt fixe). De asemenea, tu vorbesti de niste castiguri fabuloase, nu stiu de unde ai scos tu suma de 40k euro. Hai sa facem un calcul simplu. La un concurs vor participa sa zicem 500 de concurenti. Dintre acestia, probabil mai putin de 100 vor fi dispusi sa dea 5 euro pe un pachet de 10 poze deci, vorbim de maxim 500 euro venit total (asta daca suntem optimisti).. Inainte sa calculam cat este castigul (sau pierderea fotografului), sa ne gandim ca avem nevoie de cel putin 2 fotografi, unul undeva pe traseiu, preferabil pe o urcare dupa jumatatea traseului pentru a avea concurentii distantati si inca unul la sosire (nu am mai luat in calcul fotograf la start sau in alte puncte pe traseu). Deci, presupunand ca vei "castiga" 500 euro, trebuie sa-i imparti la 2 oameni, sa platesti transportul si cazarea + eventualele cheltuieli neprevazute. Acum, sa luam si partea cu prelucrarea/sortarea pozelor. Daca sunt 500 concurenti, ca sa poti da pachet de 10, trebuie sa faci MINIM 5000 poze, ideal ar fi undeva in jurul a 8-9000 poze ca sa poti scoate cate 10 poze cu fiecare concurent. Daca la fiecare poze iti ia doar 1 minut sa faci prelucrarea (crop, levels, ...), asta tot iasa 5000 minute, adica aprox 83 ORE. Hai sa presupunem prin absurd ca totusi mare parte din poze vor putea fi prelucrate in grup (desi sunt mici sansele), tot ramai cu minim 40 ore pentru prelucrare. Pe langa asta se mai adauga selectarea pozelor si fie tiparirea fie scrierea lor pe CD/DVD sau trimiterea catre concurentul care a platit. A, si uitasem un lucru, daca facem totul legal, atunci din cei 500 Euro, o parte vor fi impozit pe venit, deci suma care va reveni forografului va devine si mai mica. Deci, CristiC, explica-mi mie, unde e castigul acela fabulos de care tot vorbesti ? Eu vad un "castig" de maxim 100-150Euro pentru fotograf si sa-ti spun drept, pentru asa ceva nu cred ca cineva si-ar pierde o zi la concurs plus inca 3 dupa. Si nu uita, vorbim de "potential castig", pentru ca acest castig poate fi si ZERO daca nimeni nu decide sa cumpere pozele. A, si mai e o chestie, banii vor "veni" pe parcursul a cateva saptamani sau chiar luni, pe cand tu ca fotograf trebuie sa platesti pe loc transportul si cazarea (deci scoti bani din buzunarul tau propriu, in speranta ca nu vei iesi in pierdere). Am fost la o nunta si am vazut ce implica sa faci poze la o nunta si stiu ca e mai usor ca la un concurs. La nunta macar ai de dat poze doar la maxim 4 persoane (mirii, nasii mici, nasii mari si parintii), la un concurs va trebui sa faci selectie pentru pana la 500 persoane. Sly poate exemplica mult mai bine cat de "mult" se castiga din fotografiat la concursuri, il citez aici : Asa ca NO COMMENT. P.S Cei care nu au habar ce implica sa faci poze la un eveniment, ii invit sa participe la un eveniment ca ajutor pentru un fotograf si abia dupa aceea sa-si dea cu parerea despre "ce castiguri fabuloase" se pot face si ce usor este. A, si nu uitati, vorbim de Romania, unde toata lumea vrea totul pe gratis ceea ce inseamna ca e greu sa reusesti sa vinzi poze de la concursuri. CristiC, iti fac aceeasi propunere ca si lui Totis si Cms, du-te la un concurs, fa poze si incearca sa le vinzi, asa te vei convinge ca nu e chiar asa usor cum pare.
  6. Bine punctat HCampian si PuterFixer, multi care comenteaza pe-aici habar n-au cu ce "se mananca" fotografiatul la evenimente si ce implica cu adevarat, dar stii cum sunt romanii, se pricep la tot, de la politica si medicina pana la ciclism, mai nou chiar si la fotografiat. Ce nu inteleg multi este ca desi pare foarte usor si rentabil nu e asa. Ganditi-va ca si "biciclitul" pare usor, dar cei care chiar au incercat la viata lor sa vada cum e la un concurs stiu ca este o diferenta enorma intre ce crede lumea despre ciclism si ce implica cu adevarat ciclismul. Pentru Totis si Cms, daca voua vi se pare asa usor, ia sa va vad la urmatoarele concursuri cum faceti voi fotografii bune si vindeti pachet de 10 la 1 euro. De fapt sunt curios cati clienti veti avea, pentru ca momentan cand vine vorba sa platesti pentru poze toata lumea face urat. Sunt si exceptii, dar mult prea putine ca sa merit "oboseala". Eu cred ca vor mai trece cativa ani pana cand si la noi vor fi destui concurenti care sa fie dispusi sa plateasca pentru poze ca sa merite cuiva sa faca poze "profesionale" la un concurs de ciclism. Pana atunci trebuie sa va multumiti cu "amatorii" care stau si ei unde pot, fac poze cum cred ei si le posteaza pe unde apuca (asta daca le mai posteaza).
  7. Eu am o nedumerire mare. Toata discutia a pornit de la faptul ca "nu sunt destui fotografi si destule fotografii la concursuri" iar acuma se trezeste lumea ca "pai vreau fotografii cat mai multe, dar sa fiu platit ca am fost 'model' in acele fotografii". Cumva cele doua idei se bat cap in cap. Hotarati-va, vreti fotografii de la concursuri sau nu vreti, Apropo, poate ma inseala memoria, dar parca in formularele de inscriere la concursuri era si o clauza ca inscriindu-te esti de acord ca organizatorii sa te fotografieze (pe traseu si la linia de start/finish) si sa faca ce vor cu fotografiile, inclusiv sa le foloseasca in reclame pentru viitoare concursuri. Daca aceasta clauza nu exista ar trebui adaugata la toate concursurile, asa organizatorii sunt "acoperiti" din punct de vedere legal, iar ciclistii care nu sunt de acord n-au decat sa nu participe la concurs si gata :P
  8. Cum ar zice Frank, ati doborat recorduri dar ati uitat sa vedeti pe unde ati fost :D A, si apropo, ati uitat sa precizati ca "oricine e bine venit DACA ARE CURSIERA". Oricum n-as fi putut participa, dar altadata e bine sa precizati ce distanta vreti sa parcurgeti si cam ce gen de biciclete sunt "acceptate", ca eu cu MTB-ul cu roti pt noroi n-as fi avut nici o sansa sa tin pasul (nici daca eram in forma) A si uitasem, bravo pentru tura, e bine de vazut ca totusi topicul nu a murit si lumea mai merge in ture :) P.S. eu as prefera niste ture offroad, nu prea sunt adeptul turelor "rutiere" (imi ajunge interactiunea cu soferii cat ma duc la lucru si inapoi :P)
  9. Si uite cum a "murit" si topicul asta. Stiu ca eu nu m-am mai bagat in "zeama" demult ca nu am prea putut participa la ture (motive medicale pe langa timpul lipsa), dar vad ca si restul oamenilor au cam renuntat. Pacat, sper totusi sa "reinvie" topicul si lumea sa se mobilizeze mai mult, spor la pedalat si vand din spate :)
  10. Scuze ca ma bag ca "musca-n-lapte", dar pentru 5 lei cine ar renunta la dreptul pe fotografia respectiva ? pentru ca daca dai RAW cam asta inseamna. Plus ca mare parte din ciclisti nu vor avea habar ce sa faca cu fisierul RAW :P Plus ca ramane intrebarea cealalta, cati ciclisti ar da 5 lei pe fiecare poza ? mai ales ca aici ar fi vorba de "poze de duzina", pentru ca pentru 5 lei nu merita sa te chinuiesti cu incadrare & stuff ca sa scoti o poza buna, de 5 lei poti obtine eventual una din cele 100 poze facute in rafala cand ciclistii au plecat de la start (sau au trecut printr-un anumit punct pe traseu) :P Ideea ca organizatorii sa cheme fotografi de la cluburile de foto nu e rea, dar poate sa functioneze doar daca in zona este un club foto cu destui membrii si acestia sunt dispusi sa vina sa faca poze, ceea ce nu e intotdeauna chiar asa usor de realizat. S-a mai spus si o repet si eu, daca te duci sa faci poze din placere e una iar daca te duci ca "obligatie" e alta. Daca ai facut poze din placere, atunci sa nu aiba nimeni nici un fel de pretentii asupra numarului de poze si pe cine si unde ai fotografiat. Eu sunt putin si ciclist, putin si fotograf, asa ca stiu cu ce se mananca, iar cei care au spus ca pe langa ziua "pierduta" la fotografiat mai "pierzi" 2-3 zile cu prelucrarea pozelor nu au exagerat deloc. La fiecare poza, chiar si numai sa reincadrezi/centrezi/repari linia orizontului si sa te "joci" cu luminozitate/saturatie/... poate dura cateva minute, iar cand e vorba de 5-600 poze, cele cateva minute se aduna si iasa ore bune (uneori chiar zeci de ore). Pentru cineva care nu a facut asa ceva poate parea usor, dar nu e. La fel cum nu e usor sa intrii in forma si sa castigi un concurs de ciclism, ia mult timp si devotament, desi din exterior pare ca "doar da din pedale si gata, ce mare branza". Ideea cu "organizarea" fotografilor amatori care se prezinta la concurs nu e rea, dar nu prea va tine pentru ca in general acei fotografi vin sa fotografieze pe cineva anume (frate/sora/prieten/...) asa ca vor face poze mai ales cu acea persoana, dar n-ar strica sa fie o harta (fie chiar publicata pe site-ul concursului) unde sa fie specificate cateva puncte unde merita sa se posteze fotografii amatori. Asta ar ajuta enorm la "imprastierea" fotografilor, pentru ca in general exista tendinta ca toti sa fie ingramaditi la start si/sau finish si mai putin pe traseu pentru simplul motiv ca majoritatea habar n-au unde ar putea sa stea pe traseu (plus ca multi nu stiu nici traseul). Stiu ca asta ar fi o grija in plus pentru organizatori, dar probabil ar ajuta. Acu 2 ani la Neuzer party m-am dus si eu ca fotograf si la intrebarea mea "unde ar fi mai bine sa stau sa fac poze" am primit ridicari din umeri. Imi dau seama ca saracilor organizatori numa eu le mai lipseam (mai ales in ziua concursului cand deja sunt aglomerati), dar o harta cu cateva puncte "strategice" ar fi fost buna (harta care poate fi pregatita dinainte, odata cu harta traseelor). Referitor la fotografi profesionisti la concurs s-a discutat si spus cam tot. Pe scurt, romanii inca sunt prea saraci ca sa cumpere poze. Saraci nu inseamna neaparat ca nu au bani ci mai ales ca nu exista o "cultura" fotografiei la romani, cel putin nu inca, dar incet-incet va aparea si la noi. P.S. pentru ca un fotograf sa "cedeze drepturile de autor" ar trebui sa castige destul din acea poza incat sa nu mai fie interesat sa o foloseasca altundeva, de aici si provine pretul destul de mare pentru poze la care fotograful "vinde" si dreptul de autor, asa ca sa nu va asteptati niciodata ca un fotograf care face poze foarte ieftin sau chiar gratis sa va dea si drepturile de autor, in cel mai fericit caz drepturile de folosire a pozei.
  11. Eu am folosit cu succes "ultra-derm" cand mi-am mai patat pantalonii/camasa cu ulei de lant. Este vorba de un detergent pentru spalat mainile, dizolva foarte bine grasimile si uleiurile. Uneori spal si bicla cu ultraderm si dupa aia luceste parc-ar fi noua :) Inainte sa bag hainele in masina de spalat, umezesc zona murdara cu ulei, pun ultraderm, frec putin zona si las vreo 10 minute, dupa aia, in masina de spalat cu restul hainelor, daca pata este foarte incapatanata, repet procedeul, eventual las mai mult timp sa actioneze detergentul. P.S. am spalat si lantul cu ultraderm, dar dupa aia l-am spalat bine cu apa, uscat cu carpa si dupa aia uns cu ulei de lant din belsug. A trebuit sa-l spal o data cand am intrat prin niste noroaie si nu am reusit sa curat lantul cum trebuie ;)
  12. Asta-mi aminteste de ce-mi povestea un batranel care umbla mult prin padurile din Mures, cand era intrebat ce poti face daca te ataca un mistret zicea ca : "cel mai bine ar fi sa te cateri intr-un copac, dar de multe ori nu mai ai timp decat eventual 'sa faci maro in pantaloni' " :D
  13. Am avut ocazia fara sa vreau sa fac mai multe drumuri cu "Sageata Albastra" si daca tot am ajuns in acel tren din curiozitate am intrebat doi controlori diferiti (in doua ocazii diferite) care e procedeul de transport al bicicletelor cu acele trenuri, raspunsul in ambele cazuri a fost : "Se demonteaza roata din fata, se pune bicicleta (pe cat posibil cu roata fata prinsa de cadru) in zona centrala unde este o zona pentru bagaje voluminoase si se vorbeste cu conductorul de pe tren si se plateste taxa de transport pt bagaj de 10-15kg", nu am intrebat cat este acea taxa pentru ca pur si simplu am uitat, dar din spusele controlorilor se poate transporta legal bicicleta cu aceste trenuri. Bineinteles, cel mai sigur este sa vb cu conductorul de pe tren, pentru ca degeaba iti zice orice persoana de la casa de bilete, pe tren conductorul hotaraste ce si cum. De asemenea, asa cum zicea si Daniel_edn, nu va certati cu conductorul, daca vb frumos cu el se poate rezolva amiabil problema. P.S. al doilea conductor a spus ca daca este loc destul atunci nici nu e nevoie de demontat prima roata, doar ca la urcare probabil nu vei stii daca va fi sau nu loc si sa demontezi roata in tren nu prea merge asa ca el propunea sa demontam roata si daca e loc atunci sa o montam dupa ce a plecat trenul si pasagerii s-au asezat la locuri (in general inainte de pornire e o inghesuiala generala daca urca mai mult pasageri :) )
  14. Din filmulet mi se pare ca are un accelerometru care masoara "caderea", adica doar scaderea brusca a inaltimii la care se afla "casca" declanseaza sistemul. Tot din filmulet am vazut ca daca pici in fata nu prea te protejeaza casca pentru ca nu e prinsa in nici un fel de frunte sau cap si in momentul impactului "casca" se va opri la impactul cu solul dar ciclistul va da fain frumos cu capul de sol fara a-l proteja nimic. O alta chestie pe care nu cred ca au luat-o in vedere producatorii este ce se intampla daca ai ceva pe cap ca de ex un coc (la femei), o palarie, casca, sapca, ... ? "Airbagul" se va bloca de acel "obstacol" si nu te proteja cu absolut nimic. Si cum zicea cineva ce faci daca porti ochelari fie ei de soare sau de vedere ? A, si cum am vazut ca au spus si altii, pare "de unica folosinta". Deci, din punctul meu de vedere e un "epic fail".
  15. Am gasit un site util pentru cei care fac trasee cu GPS, se numeste GPSVisualizer Acest site permite de crearea de imagini, fisiere KML pentru Google Earth si chiar si harti GoogleMaps cu trasee pe care le-ati creat cu GPS-ul. Ce mi-a placut foarte mult este ca la generarea de imagini permite inclusiv crearea de profile de elevatie atat pe timp cat si pe distanta. De altfel are zeci de optiuni, nu am apucat sa le incerc pe toate :-) P.S. permite si conversia intre cateva formate destul de des folosite (KML, GPX, text, ...)