Musti

Membru
  • Content Count

    48
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

9 Neutral

About Musti

  • Rank
    Newbie

Profile Fields

  • Localitate
    Oradea
  1. Musti

    Sa nu intre bizonii...
  2. Musti

    Am zis sa ma uit si eu la ceva frumos. Dar m-am oprit dupa primele 3 minute si ceva... De mare angajament gestul cu anvelopa de camion aruncata in vale... De-acu' padurea, lacul sau poate vreun parau de munte sunt mai bogate cu un gunoi. Semn clar de civilizatie... Felicitari!
  3. Musti

    Baieti, stie cineva de ce nu merge Google Earth pe un Motorola Defy + ? Tocmai ce-mi luai unul si am ramas oarecum descumpanit. Cand incerc sa instalez aplicatia zice ca nu e disponibila in tara dispozitivului meu (sic!). Extrem de ciudat, avand in vedere ca pe E52-ul precedent merge fara nici o problema (afara de cea a display-ului mic si a utilizarii greoaie din tastatura)... L.E. Se pare ca am facut un scurtcircuit undeva... Imi raspund singur: pt. ca merge Google Maps, al carui layer satelite view e, practic, Google Earth-ul... As simple as that... Scuzati-mi balbaiala... :>
  4. Musti

    Printre reprizele de ploaie, am apucat in sfarsit sa dau cateva ture calare pe noua Brooks B17. Cred ca va fi bine. Chiar daca initial pare foarte dura, nu mi-a fost greu sa o conving sa se relaxeze, cu cele 125 kg ale mele. De la bun inceput, chiar fara rodaj, e mai confortabla decat precedenta. E suficient de lata incat sa nu mai simt cum imi cad oasele fie pe-o parte, fie pe cealalta, dar suficient de ingusta in nas incat sa nu ma deranjeze cand stau aplecat. Preia greutatea uniform, intreaga suprafata deformandu-se pe dupa forma posteriorului, fara puncte de presiune exagerate. Amortizeaza bine socurile, elasticitatea pielii preluandu-le intr-un mod in care plasticul nu are cum s-o faca vreodata. Intr-un cuvant, cred ca n-am aruncat banii degeaba. Astept sa vad cum va evolua. Mutumesc celor care mi-au recomandat Brooks.
  5. Musti

    Multumesc pt. imbarbatare. De citit am citit destul de multe. Bineinteles ca si tot topicul indicat de tine. De asta am si facut alegerea asa, pana la urma. Daca despre TRK impresiile sunt pozitive, dar, totusi, impartite, despre Brooks n-am prea gasit pe cineva sa se planga. Ceea ce imi da sperante si mie. Apropos, azi am si primit-o (extrem de prompti cei de la Veloteca...). Nasolia e ca nu o pot incerca pana duminica... In fine, se cheama ca am intrat in Club. Ramane de vazut daca devin si fan... :)
  6. Musti

    Pana la urma m-am hotarat. Let it be Brooks...
  7. Musti

    Multumesc pt. link, wirespot. Dintre seile Brooks, asa cum estimasem si eu, B17 pare a fi ceea ce trebuie, judecand dupa datele de mai sus. Distanta dintre oase e la mine 12,5 - 12,7cm, daca am masurat bine. Am luat doua dopuri de cola, le-am potrivit sa-mi vina exact in dreptul oaselor de sprijin, dupa care m-am asezat pe un taburet tare, pe care pusesem in prealabil carton ondulat. Incercasem si fara dopuri, dar nu pot spune ca amprenta obtinuta a fost prea precis definita. Asezat in pozitie asemanatoare celei de pe bicicleta, am avuit grija sa simt dopurile exact in punctele de maxima solicitare. Cand m-am ridicat, dopurile desenasera in carton doua cercuri perfect conturate. Distanta dintre centrul acestor cercuri e cea de mai sus. In orice caz, nu ma simt foarte bine pe sei foarte inguste, indiferent in ce pozitie stau. De asta ma orientasem spre B17 standard sau spre TRK (la asta e interesant designul anatomic, dar si greutatea, fiind ceva mai usoara decat Brooks). Din cate am inteles ambele sunt sei ceva mai late si s-ar putea sa-mi convina. As fi norocos daca s-ar nimeri sa-mi dea vreun sfat cineva care sa fi calarit atat TRK-ul cat si un Brooks-ul. Daca nu, oi mere la inspiratia de moment...
  8. Musti

    O intrebare scurta. Intre o SMP TRK si un Brooks B17, care ziceti voi ca ar merita incercata prima? N-am avut ocazia sa testez inainte de a cumpara si acuma tre' sa decid pe care o iau prima. Bineinteles, pe cat posibil, mi-ar placea ca prima sa ma si convinga sa renunt la cealalta... Sa zic asa... :) Care ar avea sanse mai mari?
  9. Musti

    Si capra si varza... http://www.marosbike..._2011-4492.html Franele nu-s grozave, dar ai frane pe disc, ca la Merida si echipare ca la Scott... P.S. N-ai nevoie neaparat de frane pe disc, daca n-ai de gand sa te dai prin noroaie.
  10. Musti

    Hmm... E zic ca m-am gandit suficient. Am senzatia ca tu nu ai inteles exact la ce ma refer eu. Nu are rost sa intram prea tare in discutii despre deformari elastice / plastice, succesiunea lor si limite de material. Da, si o anvelopa amortizeaza. In limitele stabilite de presiune si geometrie. La fel, si o furca fixa amortizeaza. Dar nu in aceeasi masura cu furca cu amortizoare telescopice. Crede-ma ca stiu cum e sa indoi o roata, ba chiar sa indoi o furca fixa ori un cadru. Le-am facut pe toate pana acum. La 127kg, cat am momentan, nici nu mi-a fost foarte greu... O:-) Eu sanse i-am dat. Ti-am spus ca initial am mers vreo doua luni cu portbagaj si aripi. Dupa care am constatat ca nu-mi sunt neaparat necesare. Iar de cand le-am dat jos, nu le simt lipsa. Nu intr-atat incat sa ma faca sa le pun inapoi. Nu-i nici o ironie. Asa cum spuneam, furca cu suspensii mi-e oarecum indispensabila. Nu la fel imi e si portbagajul. Asa ca nu vad de ce l-as tine, sa atarne in plus, pe langa furca la care n-am de gand sa renunt. Eventual s-o schimb pe una mai usoara... Cum ziceam, nevoile biciclistilor sunt variate si nuantate. De aceea si exista atatea feluri de biciclete. Posibil ca tie sa iti trebuiasca neaparat acel portbagaj. Poate ca ai mereu cu tine ceva de carat. Mie mi-e inutil. Din punctul asta de vedere sunt minimalist.
  11. Grija cu husa aia! Eu mi-am comandat una si am constatat ca nu-mi acopera casca decat partial. E prea mica. Si nu ai optiuni de a comanda o marime mai mare.
  12. Musti

    Pai tocmai ala e unul dintre motivele pt. care nu folosesc MTB sau 29'-er. Anvelopele prea groase, ineficiente pe sosea. De ce as vrea acuma furca fixa cu anvelopa de 29'-er? Afara de asta nici mama anvelopelor nu amortizeaza gropile mari asa cum o face suspensia furcii (fie ea si de 63mm). Da, cand e vorba despre obstacole marunte, anvelopa groasa asigura un oarecare confort. Nu si la socuri puternice, cand deformarea anvelopei nu mai e suficienta, socul fiind preluat de roata si cadru. Si e vorba despre socuri serioase, data fiind greutatea mea. In ceea ce priveste balanganeala, nu vad de ce ar trebui sa tin mereu portbagajul montat, atata timp cat bagaje car numai ocazional. Nici pe portbagajul clasic nu poti pune mare lucru fara a-l asigura temeinic. Afara de cazul in care ai cos sau coburi. Dar nu cred ca isi doreste cineva sa plece intr-o tura rapida cu cosul dupa el. Sa-l tot montez si sa-l demontez, iar nu-i o solutie. Asa ca optiunea mea a fost aceea de a renunta la el, atata timp cat sta nefolosit in cea mai mare parte a timpului. Un kil de fier carat degeaba...
  13. Musti

    Citesc discutiile de aici si nu pot decat sa observ cat de nuantate sunt nevoile si gusturile oamenilor... :) Il inteleg pe Laurentiu007 de ce-si doreste un cross. La fel, inteleg si punctul de vedere ale lui Traveller sau Wirespot. Si eu am avut de facut la un moment dat o alegere asemanatoare si stiu ce am gandit la momentul respectiv. Impartasesc cateva ganduri. Poate ajuta (sau incurca >:) ) o decizie... De ce cross si nu MTB? Pt. ca 75-80% din drumuri le fac, totusi, pe asfalt. De ce cross si nu cursiera? Pt. ca exista, totusi, si cei 15-20% de drum forestier, carari prin padure, sleauri, etc. Iar turele sunt de cele mai multe ori combinate, adica plec pe asfalt la o distanta oarecare, pt. a ajunge apoi sa ma dau si ture prin padure ... De ce cross si nu 29'-er? Din aproape aceleasi motive pt. care nu aleg MTB. Pt. ca pe sosea am alternativa unor rapoarte superioare mai apropiate de cursiera si roti mai subtiri, iar restul de 20% nu sunt atata de agresivi incat sa-mi trebuiasca neaparat rotile 29'-er-ului, ori suspensia lui. Cauciucurile de 37 ale cross-ului sunt suficiente. De ce cross cu suspensie pe fata si nu cu furca rigida (sau chiar un ciclocros)? Pt. ca sunt un tip masiv, greu, iar cei 63mm ai furcii cross-ului sunt suficienti pt. a proteja bicicleta atunci cand dau puternic in vreo groapa, ori peste vreun bolovan, o bordura, o radacina... Nu confortul meu e cel pe care il rezolva o astfel de furca, ci siguranta bicicletei, in special a rotii din fata. Si, la o adica, daca n-am nevoie pe moment de elasticitate, am optiunea de a bloca furca. De ce cross fara aripi si portbagaj? Pt. ca e mai sprintar asa. Cand am luat cross-ul am cumparat ca accesorii si un set de aripi si un portbagaj. Dupa vreo doua luni le-am dat jos, revenind la cele 12,7 kg ale bicicletei initiale. Cel putin aripile s-au dovedit un cosmar din punct de vedere aerodinamica. Pe sosea, la drum intins cu vant din fata diferenta e absolut sesizabila. La fel, pe forestiere, prin noroi, aripile nu faceau decat sa adune mizeria, uneori pana la blocarea rotilor. In rest, daca ma prinde vreo ploaie neplanificata, oricum tot ud ajung... Bagajele? Pt. strictul necesar am la spate o borseta lombara incapatoare, cu trei compartimente (cu volum reglabil prin chingi de compresie) + 2 suporti de bidoane detasabili. Nu ma afecteaza cu nimic. Se sprijina pe bazin, nu pe umeri si, practic, nu o simti. Laptop-ul il duc oricum cu clapa gentii trecuta peste toptube, intre picioare. E mult mai stabil si mai sigur decat pe portbagaj. La piata, daca vreau cu bicicleta, nu ma duc cu cross-ul. Am un Ural veteran (var cu Ucraina), pe care il pastrez in stare perfecta de functionare si acuma, dupa mai bine de 25 de ani de utilizare. Si are ala portbagaje si pe fata si pe spate (la spate avand de fapt un ditai cosul de alimentara)... :) Si, in sfarsit, abia daca mai am timp (si asta e rar) de cicloturism, cu ture pe mai multe zile, imi aloc 10 minute sa montez portbagajele. Inchei. Dupa cum se poate vedea, fiecare utilizator isi alege bicicleta dupa cum ii cer nevoile si dupa cum il invata propria experienta. Povestindu-ne aceste experiente, putem doar oferi sugestii. Rezolvarea o alegi singur, pana la urma...
  14. Mai, nici nevasta-mea nu-i tocmai o antilopa, la un metru jumate cat are... :)) Dar problema pe care a trebuit s-o rezolv nu a fost neaparat inaltimea cadrului, cat lungimea lui. Daca te uiti la Merida Juliet ai sa vezi ca pozitia seii o poti cobori pana la inaltimea rotii, la o adica (dar nu-i normal s-o si faci). Cand se da jos de pe sa, cu talpile pe pamant, la Juliet 16' ii mai raman 2-3 centimetri pana la cadru. Bineinteles, daca nu se duce pana in vecinatatea ghidonului, unde cadrul este mult mai inalt. Cu asta n-am avut probleme, avand in vedere ca e obisnuita sa urce si sa coboare de pe biciclete inalte. In fond s-a descurcat onorabil si pe MTB de barbati, pana acuma, incalecand si descalecand barbateste, nu trecandu-si piciorul printre ghidon si sa, peste ruda, cum fac de regula doamnele. Singurul lucru de care se plangea erau durerile in umeri si ceafa, datorate pozitiei mult prea intinse pe un cadru lung, precum si senzatia de control orecum precar pe care o avea asupra bicicletei. Ceea ce nu-i de mirare. Acuma, cand in sfarsit pozitia este una corecta, e deosebit de incantata. De unde pana nu demult trageam eu de ea sa ma insoteasca prin cate o tura, mai nou ma bate ea la cap sa iesim... Si eu a trebuit sa-i schimb saua originala. Acuma are o sa X-Fact de la Hervis Sport, cu gaura, dar si cu constructie speciala pt. dame (existand atat model de dama, cat si de barbati). Saua din fotografiile de mai sus, de exemplu, e un model barbatesc. In speta modelul de dama e mai scurt si mai lat. X-Fact-ul ala a costat in jur de 100 de lei. Desi o luasem provizoriu, de proba, nevasta-mea s-a declarat multumita si-am ramas la aia. In afara de asta, atunci cand plecam in ture mai lungi, imbraca si ea pantaloni cu bazon. Saua mai confortabila si pantalonul cu bazon nu pot insa inlocui exercitiul. Oricat de bine ar fi gandita o sa, tot ai nevoie de un timp de acomodare cu ea...
  15. Musti

    Cand iti faci planurile, tine cont ca plata cu CardAvantaj se poate face numai la sediul magazinului. Exclus online...