cpke

Membru
  • Content Count

    125
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

cpke last won the day on November 19 2016

cpke had the most liked content!

Community Reputation

66 Excellent

About cpke

  • Rank
    Member
  • Birthday 08/08/1968

Profile Fields

  • Localitate
    bucale
  • Biciclete
    din mătase de paing / că la deal o mai şi-mping
  • Ocupaţie
    parazit
  • Arii de interes
    Nu vînd nimic... Sunt cititor emerit, dar acasă n-am net ca să mai apuc să şi scriu.

Recent Profile Visitors

1,820 profile views
  1. Evident. Plus variante. Am întrebat aici strict de trei zone unde, dacă nimeresc... secţie înfundată, rebrusez două zile.
  2. Aaa! DrăguţZ din partea lor. Mie mi-era că, pe bucăţi de cîmp (Răduleşti) sau dealuri pierdute (Crăciuneşti), drumul e fictiv pe hartă. Ştiu treaba cu trecerile între giudeţe. Asfaltul e iubibil, sigur, dar nu obligatoriu. Mulţam!
  3. He- he! Mersi! De ceva vreme, nu mai văz (indiferent de program, sistem de operare) pe ecran conţinutul traseelor ălora (alde ridewith ş.a.) - pricină din care nici eu n-am pus în mesaj din astea. (Da' nu-i bai, le-oi dexcurca). Or'şcum, şi în alţi ani, m-am tot pornit la drumul ăsta chiar dacă nu ştiam ce găsesc pe coclau. Doar că, de fiecare dată, m-am întors (din diverse motive). Aşa că o să tot încerc, cu orice prilej de plecare. Evident, mulţam de bunăvoinţă! Chiar ar fi o chestie să fi trecut ăia cu popîndău Gogului pe bucăţi care nu (prea) sunt nici pe hartă...
  4. Lume bună şi umblată, nedumericiu vă salută! Nu e chiar turizm, dar e un drum pe care, din motive personale, too-ot încerc să-l fac, de mulţi ani. În vremuri de demult, mi-ar fi convenit să-l lălăi oricît, cu itinerar ales doar pentru locuri liniştite din natură, în totală nesimţire pentru durată. Amu, (fără mare legătură cu guvidiocraţia lu' feşte chitit) caut să-l parcurg (dus + întors, he-he!) cît mai "adunat". Numai că minţile (lipsă) zburdînde-n creierii mei bagă restricţii: - NU DNuri principale, turbate. Şi FĂR' de ODIOSU' E85... - nu musai asfalt, da' mai netejoare, aşa, nu arături. (Adică mere MacAdam, da' nu chiar Graham); - cît mai pe sub poale de codru& boşchete (ascunziş, înnoptat, umbră, apă). Beciucletu-i o adunătură, roţi de 28, (port)BAGAJE multe, genţi, cort, bedoane, haleală etc. Greu. Oi fi eu cărător- împingător, da' parcă n-aş mere cu pijosu'... 600 km. Mai mult sau mai puţin, cam aşe: Bucale - Urlaţi - DN10 - Covasna - Breţcu - Oituz - Tg. Ocna - Comăneşti - Moineşti - Ardeoani (V.Tazlăului) DJ156A - Roznov - DJ156A / (DN15) Crăcăoani - DN15C - Bălţăteşti - ?(V. Moldovei) - Cornu Luncii - ? Liteni ? - DN29A -...Dorohoi. Nu c-aş şti mare parte din drumurile astea, dar de unele bucăţi chiar mă tem că nu-s. Deloc. Aşa că întrebări, rogu-vă: [IF PH] Se leagă astea, pentru ieşire cît mai în sus (DN1D)? Ştefăneşti - Dascălu - (cum e) pădure DC184? - Moara Vlăsiei - DJ101C (Căldăruşani)- Lipia - Nuci - Sudiţi - Merii Petchii - ? Răduleşti - ? Malamuc(!) - ? Meri - Bărăitaru - DN1D [PH BZ] Urlaţi -DJ102C- Apostolache - (cum e)? Sîngeru - (există) Buda-Crăciuneşti ?- DN10 [BZ CV] DN10 (Sita / Întorsura)BZ - ? Barcani - (există)? Zagon - ? Păpăuţi - Covasna - (există)? Pava DJ121 Zăbala - (există) DJ? DC? - Breţcu (DN11) Mulţămiri anticipate şi plecăciuni pentru orice indicĂţie, detaliu, băşcălie... la subectu' aiesta.
  5. cpke

    Salutări! Oare o avea oareşcine o ţavă (tijă) de şa de 27,2mm diametru, dar cu partea de sus tot ţilindrică (pentru clemă tip "fluture")? Împrumut, la schimb, cumva... (Ştiu că pot face adaptor jos între ţevi sau sus la şinele şeii, am mai făcut cîndva, dar nu ajung acum să scormonesc prin grămezile mele de fiare - d'asta întreb aici). Mulţumiri oricum! (Refren: Unde eşti tu LTOane...? / Ceceaţădeasă, vai, ceceaţădeasă)
  6. 1. Păi... au cam "încercat". Aşa, de vreo cîte zeci - spre - suta de ani deja, s-au tot îmbălsămat lanţuri de transmisie în bolboroseli concoctate d'astea. (Ca şi bocanci din piele, curele, şei...). Cică unii ar mai trăi şi azi să povestească ce şi cum: 2. Hi -hi... Ba se găseşte DOAR parafină, pe toate drumurile... (Ştiu ce zici, bolovani, calupuri brute de uz tehnic /industrial). Dar toate lumînaşterile (găsibile curent) din parafină sunt. Mai ales căcărezele alea infecte de "lumînări - pastilă", monstruozităţi de consum otrăvitoare pîn' la ultimul atom (tablă Al, fitil îmbibat cu săruri de Pb, masa de ardere parafină), numa' bune de aprins în casă şi tras pe trompă cînd nu e un eşapament de diesel la îndemînă. Adică - revenind la cestiune - lumînări albe, lumînări colorate, inclusiv de la popenii (alea-s şi mai ipocrit mînjite, ocru, aşa, să pară că e ceară de albine) - parafină în toate chipurile, se găseşte! Ceara adevărată, de stup adicătelea, e raritate azi. În Bucale ar fi, de pildă, la magazine apicole (unu' - două rămase şi astea): hala Obeur, undeva pe Dorobanţi (?), poate pe la Institut în Băneasa. Poate şi pe net, dar cu teamă, să nu fie tot... rafinărie văcsită.
  7. cpke

    2oiLAsută Sara bună! Nu daţ' cu paru'... Sau nu din prima! Rugăminte. Dacă se află oarecine, vioi dătător de biruri la stat, dar dispus să paseze ştiutul 2% către altundeva, aş îndrăzni să propun: http://www.romania-natura.ro/ https://sites.google.com/site/romanianatura1/ https://sites.google.com/site/romanianatura1/home/buget-la-romania-natura Pentru cei mai... proaspeţi, paginile cu pricina (şi făcătorul lor) au origini hăăt! în antichitatea preist(e)rică, pre- '90. Cu clubul speo "Racoviţă" şi broşurile lui, mai apoi cu "Turist Club", dar mai ales "Munţii Carpaţi" - multă vreme (cam) singurele publicaţii de-adevăratelea de munte, drumeţii, alpinism, speo, natură, cu descrieri actualizate şi hărţi, hăărţi, taică, de te-nveleai cu dînsele! Şi mai apoi, după ce s-o fîşit şi-ngropat pe veci cu tipăriturile prin kaputalizmu' autohton, a continuat, cumva, cum se vede, pe net. Personal, n-am legătură directă cu paralele din rugămintea de faţă (nici dintr-o parte, nici din alta...). Dar pot să-l laud şi aş vrea să-l ajut, în orice fel. Am adus vorba de revistele de prin cele vremuri ca să se poată vedea că şi acum e tot cu "mania" detaliilor, a descrierilor originale, a locurilor aproape neumblate. Şi... hărţi. Refăcute, corectate, libere la descărcăcit. Mulţămiri pentru îngăduinţă!
  8. cpke

    Ooo, doamne! Cum era aia cu "dacă merge, nu-l strica?" Sau e cineva rudă cu Gogu, că parcă-i coşmaru' de la poşta ălora: să nu cumva să ORDONEZI, musai să "cauţi". CE să "cauţi", oameni buni, ca să se vadă SUBIECTELE (nu miliarde de mesaje), cronologic, "vechi" de... (24h, o săptămînă etc.)? Măcar ASTA mergea înainte. Din prima, din primul ecran, fără înregistrare, fără nesfîrşite indicĂţii de neam prost cu "mergi la...". Fără "ieri-azi-poimarţi", cu DATE calendaristice, că aşa ne numărăm vieţile, pînă una-alta. (Nu, nu e "obişnuinţă" chioară, e sensul real al termenului funcţionalitate = stare de funcţionare. Cîtă era). [Aici am tocit botonu' tastaciunii ca să las un rînd GOL. Nu. Horror vacui.] Da' poate se păstrează aliniatele textului, mai ştii minune? Oricum, apropo de ce zicea MaC mai devreme (cînd? Ţ oră ago? Scaraoţchi knows...), despre scris TOATĂ interfaţa în LIMBA R O M Â N Ă. Nu trebuie zece cioloveci. Faceţi milă şi pomană cu sursa (text, ce-o fi acolo) şi m-apuc io. Că, deocamdată, m-apuc... de cap cu analfabetismele noi, GRĂMEZI, crescute p'acilea. Nu doar că nu s-au corectat ale' vechile, da' s-au puit ca libărcile. Sau, dacă chiar se urăşte într-atît limba asta, daţi-o dracului de tot, scoateţi-o de-a binelea. Să rămînă DOAR bolboroseala lătrată a ălora, dacă tot ne-nchinăm la ei. Cu limbi. [Rînd gol, desigur...] În fine... Tot reşpectu' pentru puchineala tehnică. Băfţi!
  9. (Pardon, nu mai pot corecta mai sus...). X4 par tot separate. Oricum, astea-s detalii suplimentare.
  10. Pare clar, deci, că preferi sisteme indexate. "Potriveala" nu-i la marcă, ci la cît de mult cablu se mişcă cu ocazia fiecărei schimbări de treaptă de viteză. Să zicem, 3mm. În spate, la deraior, cablul trage de ăsta, stînga-dreapta. Dacă cei 3mm traşi aduc deraiorul (de fapt, lanţul) PRECIS aliniat cu următorul pinion, se cheamă că s-a potrivit pasul de la manetă cu distanţa dintre pinioane, deci viteza a fost bine cuplată (angrenată), fără hîrîieli şi frecături în continuare. (De asta, la orice decalaj între lanţ şi pinion, nu doar că "sare", ci se şi aude zgomot continuu). Pentru 5-7 viteze (pinioane), eu, cel puţin, n-am întîlnit nepotriveli; pare că au răbdat şi au lăsat toţi fabricanţii aceleaşi distanţe. Adică ar merge diverse combinaţii, mai ales la piesele mai ieftine. Dar, cum ziceam mai sus, să spună şi alţii, poate sînt cazuri în care nu... Şi, pentru "combinate" (frînă+schimbător), ca x3iu' - x4 alea (hi-hi, cum le dau ăştia numele...), există cele de felul arătat de Traveller.
  11. Dacă e cum bănuiesc eu şi te referi la manete adevărate (adică pîrghie), (ca să schimbi viteza cînd vrei, nu manşoane rotitoare la care să "lustruieşti" în gol pînă mişcă ceva) şi-i musai din magazin, ar fi nişte exemple: http://sportwin.ro/50-manete-schimbator?id_category=50&n=127 http://sportwin.ro/manete-schimbator/7958-maneta-schimbator-shimano-tourney-sl-tx30-7r-7v.html Fiind vorba de manete indexate, rămîne de văzut dacă nu cumva , de la o marcă la alta, or fi unele cu pas diferit între "ţacuri", care să nu se potrivească la actualele pinioane. (Nu mi s-a întîmplat, la 7 viteze, asta, da' cine ştie...). Dacă nu-i neapărat să fie din magazin şi / sau se acceptă şi ne-indexate, mai e şi bazaru', tîrgu', Obeuru'. Tot noi, şi simple şi cu index, în principiu mai ieftine decît cele mai ieftine din prăvălie. (Din păcate, de oriunde ar fi, înăuntru au cam aceleaşi plastice...). Deci e şi chestie de gust personal.
  12. cpke

    Îhî... Mulţam! Dar... sudat + rulment + ditai găuroiu' cît pentru ţava de şa? Nu pare cam... monstruos? Eu mă refeream la un ansamblu de 2-3 piese, îmbinate demontabil: - un colier pe ţava de şa (fie gen ţilindru secţionat şi cu "urechi" pe o generatoare, fie chiar un colier pentru prins ţevi de perete, că astea au deja şurub); - articulaţia propriu-zisă (aici era de cercetat exact ce să fie - şi chiar am văzut balamale foarte solide, plate, de felul celor de la uşile unor maşini); - prinderea de remorcă (cu ceva noroc, un şurub şi-atît). La o adică, vreo bucată de platbandă cu două găuri, pentru schimbat planul prinderilor. Acuma, din ce zici, poate că aghiuţă nu-i chiar aşa de întunecos şi mere bine-mersi cum e deja. Dacă axul pe care parcă-l zăresc în poză în urechile ţevii remorcii e solid, stabil (ca să aibă ataşul libertate verticală) şi nu-şi lărgeşte găurile din table, poate că plasticul de sub şa chiar funcţionează ca o bucşă, cu alunecare suficientă. Eventual adunate alte bucăţi de plastice (polietilenă, polipropilenă) pentru cînd se toceşte ăsta, sau ceva suprafeţe de teflon; e pe probatelea. Baftă!
  13. cpke

    He-he, să fiţi voi iubiţi... Dixtracţia mai adîncă e cînd nici aşa nu e vreo adresă a fotăciunii (cică "webp"(lm), 0x0px, şi alte simpăticoşenii). Scoţi sursa pajinii (haştemeleu', de) şi dă-i acolo arheologie, pînă unde-ar fi poza. În momentu' ăla gineşti că e la d'ăia de gen "găleatacupozi" şi te potoleşti pe loc. De admirat, altădată. (Aşa-s, de-o pildă, cele ale lu Axe, Săndulea, uneori cele de la clubu' maeştrilorrr (BB)). S-a mai vorghit de din astea, dar se pare că fiştecare e cu chichiţele-hachiţele proprii şi bună pace.
  14. cpke

    E, improvizaţie poate-ar fi fost în stilul "leag-o cu sîrmă"... Mă refeream la folosirea unor piese care oricum rezistă la solicitările respective, adaptarea ar fi constat în asamblarea lor, la fel de solidă şi asta. În definitiv, şi cuplajele de la astea "de fabrică" sînt tot nişte "fiare" manufacturate (de multe ori, chiar cu mai puţină grijă decît unele "domestice"). La mintea mea, simplul fapt că există (produse şi vîndute) cuplaje fixe pentru aşa ceva îmi declanşează "alarma de buba la creier". Parcă se roagă să le rupi, cu "marca" lor cu tot... Şi pe-aici (pe netu' mare nici nu mai zic) parc-au fost ceva povestiri de-ale celor care şi-au făcut personal remorci articulate şi le-au f...recat după aia mult şi bine. Uite, îmi pare rău că stăm aşa departe, altfel, cu mult drag, făceam o chestie din asta şi ţi-o prezentam la probă... Gata. Nu vreau să supăr pe nimeni... (Probabil că am scris şi din ciuda mea de a vedea cum, tot mai mult, oamenii (nu mă refer la tine, aici) se reped să cumpere orice, orice bucăţică de... ceva, fără să încerce mai întîi variante proprii). De oricare ve(ţ)i folosi - distracţie plăcută!
  15. cpke

    Pardon, cu timiditate: Da' de făcut, adaptat o articulaţie? (Din piese separate - ţevi, ax, rulmenţi. Dintr-o pedală. Ceva recuperat dintr-un cadru bulit. Amortizor de spate din tîrg. Chiar o... balama groasă. Pivoţi auto...).