tsisak

Members
  • Content count

    734
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

tsisak last won the day on April 9 2016

tsisak had the most liked content!

Community Reputation

67 Excellent

1 Follower

About tsisak

  • Rank
    Membru Senior
  • Birthday 05/22/1981

Informații personale

  • Sexul
    Masculin
  • Biciclete
    Focus Culebro, Kastle 1993 pt oras
  • Localitate
    Cluj
  • Biografie
    Nascut la Tg-Ms, crescut la Brasov, acum traiesc la Cluj
  • Ocupaţie
    arhitect
  1. Traseul meu ar porni din Suncuius, Jud BH și merge cam in sens invers. Și in a doua parte din August. Iată harta https://ridewithgps.com/routes/22206933 Sent from my iPhone using Tapatalk
  2. @Nexus nu stiu sa-ti raspund 100% la intrebare, dar am un traseu pregatit pentru august care include si aproximativ bucata asta. Poate fi chiar mai interesant decat m-am gandit eu, ca practic vroiam sa ajung de la Boga la Ghetarul de la Scarisoara. Cand vrei sa treci pe aici? Referitor la drumuri, din valea Ariesului sa ajungi in Padis cred ca nu sunt decat poteci. Coborarea la Boga e pe asfalt nou si de acolo tot asfalt pana la Beius. Eu vroiam sa fac invers, sa urc pe la Boga si mi s-a recomandat sa merg cate valea Ariesului pe la Casa de Piatra, ce-o fi aia nu stiu. Traseul tau merge mai la est dar sunt destul de sigur ca si pe acolo sunt doar poteci. La fel cum Padis-Huedin pana la Ic Ponor e forestier pe alocuri groaznic de denivelat (pentru masini), de la Ic Ponor pana la Rachitele e asfalt nou si super fain traseul.
  3. Se poate Pune un track undeva? Am căutat pe harta dar nu am găsit ieșirea din Măguri, ar fi mai bine un track verificat. Sent from my iPhone using Tapatalk
  4. Sa stiti ca chestia chiar functioneaza. Acum am luat pachetul de la TNT. A fost trimis din Olanda in 2 mai. Yey!
  5. Asa se pare ca da hihi. După câteva zile in cele din urma mi-a scris Tom Last. Wahoo will send out your prize. Dar nu știu când. Merge greu comunicarea cu gcn.
  6. Hai na, stii si tu ca HR se substituie la power, asa cum perceived effort se substituie la HR daca nu ai monitor. Big deal.
  7. N-ai nevoie de sala. Pierzi timpul si vointa sa te schimbi, sa mergi, sa faci dus etc etc. Mai bine faci exercitii simple cu greutatea propriului corp, linistit dimineata inainte sa-ti bei cafeaua. Dupa 2-3 saptamani vei fi alt om. Ba chiar din prima zi cand mergi pe strada vei simti ca stai mai drept. Na si tot vroiam sa adaug, nu muta saua ca apoi o sa ai probleme intr-o alta zona de care nu stiai inainte - genunchii. Si vei deveni complet confuz. Deci pune saua inapoi.
  8. Cunosti GCN? Ei zic de mai multe ori sa-ti intaresti mijlocul (lower back) ca te ajuta sa "put the power through the pedals". Umerii relaxati, lasati in jos (trasi constient in jos la inceput). Cu bratele doar "lean very gently on the bars". Practic iti tii doar echilibrul. Incearca sa pedalezi cativa zeci de metri de-abia atingand cu varful degetului ghidonul (in mijloc, partea dreapta) si concentreaza-te sa apesi cu toata forta din trunchi prin fund prin pupla prin toate tendoanele pana in varful degetului. E o senzatie revelatoare cand iti dai seama ca chiar nu trebuie sa tragi de ghidon in niciun fel (exceptie la sprint si catarari foarte abrupte). Deci in concluzie eu m-as pune pentru urmatoarele luni pe un regim de exercitii pentru spate, separat partea de jos si separat sus. In 15 minute dimineata sigur rezolvi o doza buna de exercitii. Exista Fitness Blender pe youtube, ai acolo tot ce ai nevoie. A, si seara fa exercitii de relaxare si stretching. Fitness Blender is the name of the game
  9. @majikstone Eu as proceda in felul urmator: 1. exercitii pentru umar si spate (upper back), de ex https://www.youtube.com/watch?v=vTVVleraEUY (ajunge cu 2 sticle de 500ml) 2. sa-mi dau timp ca sa ma obisnuiesc cu dracia de drop bar 3. sa nu mai fiu asa incordat, la propriu si la figurat, asupra unor probleme pana la urma marunte sau trecatoare - just enjoy the ride p.s. Daca acum urmeaza un reply kilometric, cu foarte multe precizari si totul explicat foarte-foarte exhaustiv - voila! despre asta vorbeam cu incordat. nu zi nimic, dar fa mai mult. Inclusiv sa strangi din dinti. Vorbim peste 6 luni.
  10. Stati calm baieti, eu am încredere in fortele proprii si stiu ce (nu) vreau sa fac cu ele. Stiu care e titlul forumului, la fel de bine stiu ca jucam in alta liga si pana la urma avem alte interese.
  11. Pai asta a fost cea mai ampla evaluare cardiologica ce am facut vreodata. Sunt in parametri, ii dau bice. Dar nu la intreceri sportive. Noroc ca nici nu ma intereseaza.
  12. Cadenta 90-100 m-au lasat 1 minut la rezistenta maxima a aparatului, adica probabil putea mai mult dar cu aia s-a terminat testul. Am vazut tabelul tau aseara. Pe coloana de 1 min nu sunt nici 'untrained' ceea ce evident nu poate fi adevarat. Am 35 ani/176 cm/65 kg. Testul a fost la un cabinet de recuperare cardio unde evident ca de obicei au de-a face cu oameni bolnavi si varstnici. Mai ales personalul auxiliar nu parea deloc ca sunt obisnuiti sa faca un test pe cineva sanatos si chiar activ fizic, imi ziceau "acum va conduc la vestiar, urcati aceste trepte, intrati pe usa aia" de parca trebuia sa fiu dezorientat. Dna doctor punea totusi altfel problema. Ea decat la W, a zis ca se uita mai mult la ceva exprimat in 'Mets'=metabolic nu stiu ce. E un raport intre mai multe valori, nu am inteles exact si cu atat mai putin am retinut. A zis ca de la 9.0 in sus se poate face sport de performanta. Eu am 12.0 deci binisor peste. Alta valoare la care se uita este referitor la functionarea normala a plamanilor, un raport intre VCO2/VO2 care daca e peste 30 nu-stiu-ce-unitate-de-masura, ai probleme pulmonare. La mine e 22.16. Intre timp m-am gandit ca ideal ar fi sa faci un asemenea test intr-un mediu de cercetare=universitar. Pesemne ca GCN si altii tot timpul se duc acolo. La noi o fi? Ma gandesc ca pe la Facultatea de Educatie Fizica si Sport trebuie sa fie, dar nu stiu exact. @iacobdoc a facut acelasi test in urma cu cateva luni. Ne-am propus o intalnire sa ne confruntam rezultatele, poate voi scrie mai multe dupa aceea.
  13. Iata ca azi a fost marea zi mare in care am facut testul de efort cu spirometrie. Am stat pe bicicleta stationara, am avut EKG permanent, mi s-a luat tensiunea de vreo 15 ori si am avut pe fata o masca pentru masurarea concentratiei de O2/CO2. Niste cifre si curbe interesante au rezultat... Tot testul a durat 17 minute. Mi s-a zis sa pedalez cu cadenta 60-65. Ceea ce la inceput mi-era greu ca-mi tot fugeau picioarele mai tare, apoi a crescut rezistenta treptat, aproape insesizabil dar dupa 15 minute apasam destul de serios. La sfarsit mi-au "permis" un sprint cand i-am dat 90-100 cadenta si am ajuns la 167 bpm, foarte aproape de propriul maxim stabilit empiric. Spre mirarea si oarecum dezamagirea mea, nu a rezultat un prag lactic clar, ceea ce era oarecum vorba. Ceva de genul "de la 144 in sus metabolismul tau e anaerob, folosesti glicogen exclusiv si se intampla acumularea de acid lactic". Ori inteleg eu inca profund gresit problema, ori dna doctor folosea o alta terminologie, ori de fapt fiecare metoda e o estimare a ce se intampla in timp real la nivel celular. In schimb foarte-foarte vulgarizat, am inteles ca inima e sanatoasa, vasele sanatoase (pe baza tensiunii), muschii destul de bine antrenati dar asta e aria unde pot evolua (si nu la cardio, deci nu sunt surprize). Si alb pe negru niste cifre (la astea nu ma asteptam si acum in asta vad tot rostul testului, inclusiv in a-l repeta). Softul estima 192W putere maxima raportat la varsta/inaltime/kg si poate si altele. Fata de asta am apasat 280W in sprint, ceea ce inseamna 4.1W/kg. O fi mult, o fi putin... Pot sa trag aceeasi concluzie: ture moderate, zona 3 cu scurte escapade in 4 si volum mult-mult-mult ca sa fac muschi. Plus alimentatie, plus electroliti, plus odihna. Testul merita facut in toamna la sfarsitul perioadei sportive si merita facut in fiecare an. P.s. Am platit 200 lei si am stat 90 minute cu totul.