Dorussio

Membru
  • Content Count

    48
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

12 Neutral

About Dorussio

  • Rank
    Newbie

Profile Fields

  • Localitate
    Bucuresti
  1. Salut, Nu am mai folosit de mult acest forum pentru ca nu am mai avut nevoie de sfaturi/ pareri sau calendar competitional de cand am incetat sa mai merg la concursuri. Totusi fac asta acum, nu ca sa ma laud sau sa cer pareri ci ca sa imi torn tarana in cap. Consider ca de-acum sunt ciclist cu experienta in trafic. Am aproape 10000 de km numai in ultimii 3 ani doar in oras (majoritatea in Bucuresti). Merg cu bicicleta cam 100 de zile pe an ~12 km dus, 12 intors, la care se mai adauga diferite drumuri. Bicicleta a devenit mijlocul meu by default de transport. Am de luat ceva de la tata la 30 km de Bucuresti? Nimic mai firesc decat sa iau bicicleta si in 3 ore sunt inapoi. Bicicleta mi-a oferit multe - am slabit in cateva luni de la 106 la 82 de kile (si chiar daca in primavara aveam iar 97, acum ma stabilizez la 88), sanatate, bucurie (cea mai frumoasa parte a zilei e mersul si intorsul de la munca). In trafic merg tare. De obicei 25-30 km cand am linie dreapta. Fortez semafoarele, ma bag unde sunt sigur. Multi imi zic ca merg riscant si ca sunt inconstient si am avut destule accidente care ar trebui sa le confirme asta. Insa eu imi cunosc limitele, cunosc ce poate bicicleta si cunosc foarte bine traseele pe care merg. Nu ma bag decat daca sunt sigur ca fac fata. Nu tai calea altor vehicule si ma comport aproape la fel cu o masina in trafic. Merg asa cum ar trebui sa se mearga, insa doar mai tare. Insa astazi m-am surprins facand ceva ce n-am facut niciodata. Sunt doar cateva greseli majore pe care le-am facut in trafic pana acum si slava domnului, niciuna cu urmari. Asta ar fi una dintre ele si mi s-a parut normal sa imi pun cenusa in cap pe forum ca sa ma injure si ciclistii cu experienta si sa invete si cei incepatori din asta. Mergeam pe o strada aglomerata (viilor in bucuresti pentru cunoscatori, imediat dupa spitalul de pneumologie chiar la intersectia dinspre eroii revolutiei) si am intrat pe trotuar pentru ca nu aveam loc sa ma strecor printre masini. Eu nu prea folosesc trotuarul, chiar daca eram pe pista de biciclisti. Nu mi se pare ok pista pe trotuar si n-o folosesc. Si cand sunt pe trotuar merg ceva mai incet si cu atentie la pietoni. Asa am vazut o doamna mai in varsta care traversa trotuarul in diagonala cu un trailer dupa ea. Constient ca nu o sa ma vada am franat, insa ceva mai aproape de ea, ca sa imi manifest nemultumirea (desi nu stiu de ce pentru ca pana la urma eu eram pe teritoriul ei). Ea m-a vazut, si-a cerut scuze, eu am dat din cap a paguba si am sprintat sa ma incadrez in trafic. Se pusese deja verde si in lateral era un autobuz care nu pornea. Intr-o fractiune de secunda am luat decizia, am sarit in fata lui exact cand omul pornea si l-am ratat milimetric, dupa care am bagat viteza de rusine ca omul sa nu ma ajunga si sa-mi zica ce meritam (de altfel decizia de bun simt ar fi fost sa opresc eu sa-mi cer scuze, dar pe moment nu-ti vine deloc). Sunt constient de pericolele la care ma expun cand merg cu bicicleta si sunt pregatit sa mi le asum. Ce nu sunt pregatit e ca altii sa le suporte alaturi de mine. Ca soferul de autobuz sa aiba un dosar penal sau sa i se dea avertisment la servici, ca eu sa fi fost impins in trotuar si acolo sa lovesc o batranica sau un copil, sau alte n de lucruri care ar fi putut iesi din chestia asta. Cum am ajuns sa ma port ca un pusti teribilist de 16 ani cu BMX? Recunosc ca intotdeauna mi-a placut viteza. M-a atras sa dau tot mai mult din mine si sa vad cat de repede pot merge. Insa intotdeauna am fost constient ca fac asta cu cap si cu asigurarea ca nimeni n-o sa sufere dupa asta. Insa acum....? Si mai rau, sunt inscris la scoala pentru categoria A! Imi imaginez ce tampenii as putea sa fac cu un bolid de 200 de kile. Cand ajungi sa depasesti limita dintre ratiune si prostie si cum sa te feresti de astfel de tembelisme? Tin minte ca ma uitam la bizonii din trafic, fie ei pe 4 si pe 2 roti si clatinam cinic din cap - niste idioti! Si acum iata-ma unul dintre ei. In incheiere vreau sa imi cer scuze fata de ciclistii cu bun simt din trafic carora astfel de iesiri ale colegilor lor le dauneaza foarte tare. Si as vrea sa imi cer scuze si soferului RATB. Stiu ca e putin probabil sa urmareasca forumul asta , iar forumuri ale RATB-ului nu cunosc. Insa cine stie, poate e si el ciclist si intelege. In rest, toate bune si asfalt uscat!
  2. Salut, Am si eu o problema. Dobitoc cum sunt mi-am luat o cursiera marime 50 la o inaltime de 1,83 (nu intrebati; tocmai am dat motivul). M-am zbatut ce m-am zbatut. La un drum spre Giurgiu si inapoi am inceput sa resimt dureri la genunchiul operat de ligamente si mi-e groaza ca am recidivat. Acum am dat in spate saua cu 1 cm. Mi-am luat o pipa de 120 mm in locul celei vechi de 80 (sau 90; nu stiu exact). Deci 4 cm in lungime. Dupa care mi-am gasit un inaltator de gat de furca si astfel am mai castigat 8 cm in inaltime (7 de fapt pentru ca fiind prea inaltat ghidonul, cablul de frana era supraintins si imi bloca roata, asa ca a trebuit sa intorc pipa si am mai pierdut 1 cm in inaltime). Acum, eu mi-as fi dorit o masura 58, insa nici cu 56 nu mi-ar parea rau. Sper ca totusi macar un 54 sa fi scos din ea dupa modificari. In acest moment distanta intre varful seii si punctul de imbinare al pipei cu ghidonul (centrul axului) e de 54 cm. Poate sa imi spuna si mie cineva care are o cursiera marimea 56 cat este aceasta distanta la el? Multumesc mult. Mentionez ca de inaltat nu imi mai trebuie, e ok asa. Ba mai pot recupera si cm ala pierdut daca imi iau un cablu de frana mai lung. Insa de lungit cadrul mai mult decat am facut-o imi e aproape imposibil (ar fi sa-mi mai gasesc o pipa de 130 mm, insa sunt rare si scumpe cele cu prinderi de 25,4). Hehe, uitandu-ma pe site-uri de piese de bicicleta mi-a mai venit o idee. Daca mi-as lua un ghidon cu reach mai mare, as putea castiga 2-3 cm in lungime. Dar deja cred ca devin penibil.
  3. Felicitari pentru clasare Cristi. M-am tinut dupa tine fix 2 secunde dupa ce m-ai depasit. Daca stiam ca-i asa serioasa treaba cu aranjatul la start ma bagam in spate de tot ca eu sunt pilaf. Eu am pornit de langa panglica aproape, insa nu m-am gandit ca era o problema ca startul numara doar vreo 50 de oameni.
  4. Pai sincer ma cam depasesc intrebarile tale. Anul asta e primul competitional. Anul trecut aveam 106 kile si am avut un singur concurs - Skoda Velo Challenge din vara - dupa care mi-am rupt ligamentele incrucisate. Am tras cam 7-8 luni cu ele si in februarie mi-am luat bicicleta (eu mai pedalam inainte, insa pe cursiera, asa ca MTB-ul e un fel de necunoscuta pentru mine; mi-e frica rau sa-mi iau spd-uri). Primul concurs - Garboavele unde m-am clasat 98/157 la amatori; al doilea concurs - Targoviste cu 44/74; al treilea - Medias cu 112/129 la semimaraton (mai castigam vreo 5 pozitii, insa mi s-a parut mai important sa astept un prieten sa trecem impreuna; oricum scosesem un timp slab cu sau fara alea 2-3 min); al 4 lea - Prima Evadare - 108/578; al 5 lea - Skoda Velo Challenge unde am fost cam pe 86 general (mi-am facut eu claculul la 22 daca nu dadeam in bot de 2 ori). Brasovul se afla pe lista mea, insa din pacate era in aceeasi zi cu Skoda Velo si am decis sa merg cu prietenii la un traseu scurt si simplu decat sa merg singur la unul frumos si complex. Mi-a parut rau pentru ca aveam de gand sa fac discul. 3 mountains s-a mai aflat si el pe lista mea, insa am inlocuit schimbatoarele si eram si singur la masina, asa ca am renuntat. Asa ca din pacate nu iti pot da un raspuns clar la intrebarea ta. Insa cam poti sa-ti dai seama cam ce fel de ciclist sunt daca am reusit sa cad atat la PE cat si la Skoda, in contextul in care acolo nu prea ai de urcat mai mult de-un musuroi de furnici acolo pe marginea drumului.
  5. O faza amuzanta mi s-a intamplat la km 32,5, la penultimul punct de alimentare. Am ajuns lesinat de sete acolo si am facut pauza vreo 10 min. Cand sa plec eu vad ca toti oamenii o luau spre stanga, dar sagetile rosii aratau spre dreapta. Ma duc eu debusolat la cineva de la stand si intreb: "De ce toata lumea o ia inainte ca eu vad ca sagetile rosii duc inspre padure?" "Pai alea sunt sagetile dupa care te-ai ghidat la dus" "Cum, eu am mai trecut pe-aici?". Eram in asa o stare incat nu mai recunosteam absolut nimic. Cat despre persoane, parca erau niste umbre. Iar ultima mea oprire la un stand mi se parea de acum 2-3 zile in loc de 2 ore :))
  6. Cred ca citatul de la semnatura ta mi se potriveste cel mai bine in acest caz :D
  7. Partea cu ganditul nu este punctul meu forte sincer sa fiu :))))
  8. Nu sunt de acord dar multumesc de incurajare.
  9. Salut, Nu stiu daca are rost sa postez si umilele mele pareri despre acest concurs. Dupa pozitia din clasament n-am absolut niciun argument s-o fac si totusi... Distanta scurta si faptul ca ma simteam sigur pe mine dupa cateva concursuri m-au facut sa ma inscriu la tura lunga. M-a atras in mod special oportunitatea de a vedea un peisaj pitoresc pe care cei de la tura medie nu l-au putut vedea. Dar si orgoliul sa fiu printre putinii care se inscriu la tura lunga. Asa ca m-am trezit fara sa merit luand startul alaturi de M Petrache, Juganaru, Maus si alte nume grele. Cred ca am aratat de tura lunga cam o ora, pana pe la km 15 cand a trebuit sa ma dau jos si sa fac un rusinos push bike. Si urmatorii kilometrii tot numai intr-un push bike am tinut-o. Evolutia mea a fost cam asa: 1h/ km 15; 2 h/ km 23; 4 h / km 32,5; 5:45/finish. As putea spune ca dupa km 15 am tinut-o intr-un push bike tot traseul (desi mi-as fi dorit sa fiu destul de intelept sa fac exact asta). N-am sa va mai plictisesc cu pataniile penibile ale unui ageamiu in ceea ce priveste ciclismul montan. De ajuns sa va spun ca am suferit ingrozitor si pe coborari. Insa poate ca ar trebui sa mentionez un lucru pe care majoritatea competitorilor de la tura lunga ar putea sa nu-l stie: pe ultima coborare de dupa Garbova am avut de-a face cu cel mai scarbos traseu pe care l-am intalnit vreodata. Pana pe 9 iulie Medias fusese cel mai greu concurs la care fusesem. Pana la cabana Garbova ma hotarasem demult ca actualul concurs e de departe cel mai dificil. Insa pentru mine greul abia avea sa urmeze. Traseul care in mod normal era desemnat "speed master" sau ceva de genul asta era imbibat in noroi de cel mai scarbos fel (desi eu nu am prins decat un degetar de ploaie pe intregul traseu). Tot pamantul o luase la vale impreuna cu mine. Am reusit sa termin coborarea cronometrata in 11 minute fara sa tin picioarele pe pedale, ci folosinidu-ma de ele ca de vasle ca sa infrunt suvoiul de noroi. Exact cand am ajuns la finalul coborarii, m-am dat jos de pe bicla si am cazut pe buza aia de pamant abrupta, fix in fata arbitrilor de traseu. O incununare a unui traseu deplorabil. Dupa care pe ultima coborare nici n-a mai fost vorba de coborat pe bicla, sau macar de mers. Am innotat pur si simplu. Am cazut cred ca de vreo 5 ori si la un punct am ajuns intr-o situatie incredibila in care eu atarnam in noroiul alunecos, tinandu-ma de roata de la bicicleta care era agatata cu ghidonul de un copac. Niciodata n-am crezut ca o sa-mi foloseasca si pe post de piolet, ca intr-un film cu alpinisti. In fine, Calvarul care nu parea sa se mai sfarseasca, a avut totusi un final si am dat un ragnet cat am putut eu de tare cand am vazut linia de finish. Am trecut linia impreuna cu un bun prieten cu care am mers cot la cot jumatate de traseu si probabil asta m-a impiedicat sa abandonez. Ragnetul a fost mai putin de usurare, cat de furie pentru ca tocmai avusesem parte de niste chinuri ingrozitoare la un traseu infernal, in special ultima parte, chinuri inutile din moment ce pe mine scria cu litere de-o schioapa TRASEU MEDIU. Va multumesc
  10. Pai la mine nu este neaparat problema de distanta. Ma tine cu siguranta la 44 de km. Problema mea este ca obosesc mult pe catarari. Pe transalpina n-am reusit sa urc decat 12 km, dupa care am abandonat. E adevarat ca pot sa bag scuza ca era a doua zi dupa medias si eram obosit, insa nu cred ca e cazul. Daca urcarile sunt cu acelasi grad de dificultate ca pe Transalpina, in afara de portiunile acceptate de push bike, am incurcat-o. Forma mediocra ma refer in sensul ca am deficiente de cadenta si de respiratie pe catarari (desi picioarele nu obosesc), precum si o tehnica slaba rau pe coborari. Pana acum am cazut in fiecare concurs pe coborari, la Medias destul de urat.
  11. In weekend din pacate trebuie sa ma duc la o nunta, altfel m-ar tenta. Nunta e ce-i drept la Tarlungeni, insa nu prea stiu cum sa impac si varza si capra.
  12. Salut. Fara mare experienta. Al 6 lea concurs pe anul asta. Bicicleta mediocra. Forma mediocra. Bagat pe traseul lung. Sfaturi?
  13. Dorussio

    Multumesc de informatii. Am reusit sa comand unele care sunt compatibile cu Sram X7. Ce m-a uimit e ca sunt o gramada de magazine care mi-au zis ca nu au de unde sa comande rotite sram, cand de fapt vad pe net ca sunt colaboratori DHS care imi zic ca au pe stoc piesele. In fine, am reusit sa comand, dar nu stiu cand o sa ajunga. Intre timp... In zona unde lipseste un dinte de la rotita, lantul are o scapare, dintele urmator nu se fixeaza bine pe zaua lantului si lantul are o bataie cand in cele din urma dintele in lacasul zalei. Ca efect, bratul schimbatorului se lasa pe spate de fiecare data cand lantul sare peste dintele lipsa. Ce se poate intampla de la chestia asta? Pana cand sosesc rotitele intentionam sa mai merg cu bicla. Pot aparea probleme serioase pentru schimbator sau lant? Sa n-o mai folosesc sau cel mai rau lucru ce se poate intampla este sa mi se deterioreze si mai rau rotita (pe care oricum o s-o schimb)?
  14. Salut, Caut si eu rotite schimbator Sram X7. Prin Bucuresti nu gasesc. Are idee cineva unde sa caut?