nosfe

Membru
  • Content Count

    33
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

16 Good

About nosfe

  • Rank
    Newbie

Profile Fields

  • Localitate
    Oradea
  1. nosfe

    Am fost sambata pe o parte din traseul IBO, coborarea in Valea Izvorului
  2. Exteriorul furcilor este identic acuma deci sunt lafel de rigide amandoua. Pe de alta parte, din 2012 furcile sid vin cu noul Motion Control DNA care pe hartie este mai bun dar habar n-am daca o sa simti ceva diferenta in practica.
  3. nosfe

    Depinde de inaltime. Eu la 1.65 nu o sa cumpar 29er pentru ca ar trebui sa folosesc pipe de -25 de grade si ghidoane cu negative rise si poate nici atunci nu as reusi sa imi gasesc o pozitie echivalenta cu cea de pe un 26er. Pe de alta parte pe un 27.5 as putea mai usor sa imi gasesc pozitia dorita. De fapt acesta e si motivul pentru care Nino Schurter foloseste 27.5, vroia bicicleta cu roti mai mari ca sa poata sa ruleze peste denivelari mai usor dar nu a reusit sa isi gaseasca o pozitie comfortabila pe bicicleta 29er motiv pentru care era mai incet decat pe 27.5
  4. nosfe

    De cat timp folosesti bicicleta in aceasta configuratie? Inainte sa schimibi orice eu iti recomand sa folosesti bicicleta pentru cateva saptamani sa vezi daca nu cumva te vei obisnui cu pozitia pe bicicleta. Lungimea pipei si latimea ghidonului ar trebui sa fie destul de mari pentru a aborda cam orice urcare pe care ai fi in stare sa o urci pe bicicleta deci problema este altundeva. Una din problemele cu 29er-e este ca au ghidonul mai sus decat bicicletele de 26. Acest lucru este problematic mai ales la persoanele scunde care trebuie sa foloseasca niste componente foarte aiurea pentru asi gasi o pozitie a ghidonului fata de saua corecta. Profesionistii scunzi folosesc pipe cu unghi de -25grade (si scot capacul de la cuvete ca sa poata sa puna o astfel de pipa) numai ca sa aduca ghidonul in pozitia pe care o aveau la bicicleta de 26. Daca ghidonul este pozitionat sub saua atunci e posibil ca nu iti muti tu greutatea destul de mult in fata: atunci cand urci pe pante foarte abrupte o sa ajungi in situatii in care nu este destul numai sa te apleci in jos, nu uita sa te pozitionezi mai in fata pe saua
  5. nosfe

    Iti recomand ghidon de 1000 :nerabdator: . "Problema" mea cu urcarile este ca eu am o urcare anume in minte cand ma gandesc la urcari grele, urcarea spre Moha de la Ironbike. Prima parte este o sectiune de vreo 500m cu diferenta de nivel de 100m si panta pe alocuri de peste 25% pe iarba. Ultima oara cand am fost peacolo aveam inca ghidonul de 620 si tare simteam ca nu am greutate pe roata din fata dar cu chiu cu vai am reusit sa o urc pe bicicleta. Daca nu o sa am problema asta cand o sa merg din nou peacolo cu ghidonul de 710 atunci o sa mai vad de posibilitatea de a reduce din pipa dar ghidonul nu il schimb pana nu testez unul mai lat pentru ca e ceva prea personal, cam aceeasi poveste ca si cu saua, nu ceri sfaturi pentru model de sa pe internet, e ceva prea tare legat de anatomia ta.
  6. nosfe

    Stiu si eu teoria cu ghidon mare si pipa scurta dar cum am zis deja, nu am bani ca sa cumpar componente numai asa, ca sa vad daca o sa imi fie bine. Ghidon de 700 am incercat pe bicicleta prietenilor si mi s-a parut comod si cum nimeni nu a avut ghidon mai mare n-am avut cum sa testez de 760. Eu momentan am trei probleme cu ghidoane de ~750: producatorii inca nu trecut la modul acesta de gandire si deci nu poti cumpara ghidon de XC de 750; toate ghidoanele pe care le-am vazut pana acum erau sau foarte scumpe sau mult mai grele decat cele de 700 pentru ca erau contruite pentru enduro/AM/etc. Profesionistii nu au trecut inca la setup-uri din astea desi ei au de unde sa aleaga si cei din top sunt sigur ca au destula influenta ca sa poata sa ceara (si sa primeasca) un ghidon custom made din carbon la marimea si unghiul dorit. Si in ultimul rand, eu sunt de parere ca exista si ghidoane care sunt prea mari pentru anumite persoane*. Cand cautam ceva formula dupa care sa pot estima cam ce ghidon mi-ar trebui am gasit ideea de a face o flotare cu mainile tinute unde ti se pare natural si apoi sa masori distanta intre maini. Eu cand am facut asta mi-a iesit ~690 si intradevar, din prima clipa mi s-a parut comod ghidonul de 710, nu am simtit niciodata ca ii prea lat precum fac altii cand trec de la ghidoane mult mai inguste (aveam de 620 inainte).
  7. nosfe

    "Greutatea pe roata din fata" este ceea ce simti cand mergi pe bicicleta pe urcusuri; pe o urcare abrupta cand simti ca roata din fata incepe sa hoinareasca, iti muti geutatea mai in fata, adica "peste roata din fata" si ai rezolvat problema. Cand ziceam greutatea in fata nu ma refeream la faptul ca majoritatea greutatii corpului este sustinuta de maini ci de faptul ca stai mai lungit pe bicicleta si deci din start centrul de greutate este mai in fata si mai jos decat daca ai folosi o pipa scurta si ai sta ca pe un city bike. Daca cadrele mari ar urca asa de bine atunci toti profesionisti de XC ar folosi cadre XXL ca doar ei au din ce alege si pot sa faca teste ca sa vada pe care sunt mai rapizi. Odata cu cresterea marimi cadrului se schimba foarte multe variabile pe care mai nimeni in afara de cei care construiesc biciclete le stiu cum trebuie.
  8. nosfe

    Da de unde dar nu am probleme cu latimea actuala a ghidonului si nu momentan nu am bani pentru teste.
  9. nosfe

    Nu prea ai cum pentru ca odata cu marimea cadrului creste si distanta dintre cele doua roti. Daca pui pipa mai scurta o sa ai probleme cu mentinerea greutatii peste roata din fata iar daca pui saua prea in fata atunci o sa ai probleme cu genunchii deci daca e de modificat, nu modifica foarte mult din pozitia seii. O alta problema cu saua este ca atunci cand o pui mai in fata o sa incepi sa folosesti alte grupe de muschi; acest lucru se poate observa cel mai usor la triatlonisti care au saua foarte in fata pentru ca sa isi mentina muschii de alergat proaspeti pentru ultima probla. Asta era teoria, practic, diferenta intre doua marimi de cadru adiacente este in general de ~2cm ceea ce nu este chiar asa de mult si se poate corecta relativ usor cu o pipa putin mai scurta si eventual cu saua putin mai in fat. @@MLADEN, am pipa de 90 si ghidon de 710. Initial credeam ca o sa fie prea mare reach-ul dar imi este foarte comod asa (cadru de marime corecta). Pe urcari pot sa tin roata din fata la locul ei si pe coborari prin bolovani pot sa imi tin ghidonul in directia dorita
  10. nosfe

    Depinde de teren si obiceiuri de pedalat. Daca e abrupt dar scurt atunci da, poti sa abordezi urcarea in picioare dar daca e si abrupt si lunga panta atunci deja nu prea mai merge. Pe de alta parte este stilul de pedalat, mie de exemplu nu imi place sa pedalez stand in picioare pentru ca pe mine ma oboseste foarte repede. Cand am zis pipa lunga nu am zis in ideea de pipa lunga pentru ca e cadrul prea scurt, am zis in principal pipa in functie de disciplina: daca faci XC atunci folosesti pipa de ~100, daca faci AM atunci pipa de ~60. La XC pipa lunga iti pune greutatea corpului peste roata din fata ceea ce te ajuta la urcari pentru ca acolo centrul de greutate merge mai inspre spatele bicicletei si deci pe urcari o sa ai centrul de greutate in mijlocul bicicletei. La AM folosesti o pipa mai scurta pentru ca sa iti puna centrul de greutate pe plat in mijlocul bicicletei pentru ca urcarile nu sunt chiar asa de importante ca la XC si coborarile incep sa aiba importanta mai mare. Normal asta e din perspectiva concursurilor, daca nu te intereseaza asaceva atunci poti sa iti pui pipa dupa plac ca doar cu pipa mai scurta stai mai comod pe bicicleta
  11. nosfe

    Depinde de disciplina, fazele gen Forward Geometry de la Mondraker nu functioneaza la XC pentru ca nu poti pune destula greutate pe roata din fata in urcarile foarte abrupte. Ultimul lucru care as vrea sa mi se intample pe un deal foarte abrupt este sa simt ca am destula putere in picioare ca sa il urc dar sa nu fiu in stare pentru ca nu pot aplica destula greutate pe roata din fata din cauza pipei/ghidonului. In alta ordine de idei, nu schimbi pozitia seii daca te simti prea ingramadit/lungit pe bicicleta, pozitia seii se seteaza in asa fel incat sa poti aplica cat mai multa forta pe pedale si apoi iti modifici pozitia pe bicicleta cu ajutorul unei pipe mai lungi/scurte in functie de plac si disciplina.
  12. nosfe

    El vorbea despre acel Scott Scale 40 atata tot ca acea bicicleta vine standard cu furca de 100 si are in acel caz unghi de headtube de 70 (conform google) deci acea bicicleta nu ar fi devenit mai "instabila" cu furca de 100 ci ar fi revenit la "instabilitatea" normala proiectata de Scott. Ups, am citit Scale in loc de Spark. Spark vine cu furca de 120 si unghi de 69 deci o furca de 100 ar mari unghiul la 70 de grade care si asa este considerat ca fiind limita inferioara pt XCO. Eu am terminat Ironbike-ul si destule trasee prin munti prin bolovani cu o bicicleta cu unghi de 71 si nu am simtit ca bicicleta ar fi instabila pe coborari pentru ca nu am avut niciodata o bicicleta cu geometrie mai relaxata. Ignorance is bliss dupa cum zic americanii, daca Rares n-a folosit extensiv bicicleta de All-Mountain nu cred ca o sa simta o bicicleta de XCO ca fiind instabila. Al doilea lucru, instabilitatea unei biciclete este data in principal de wheelbase (distanta intre roti) si unghiul headtube-ului si nu de cursa cadrului. Da, indirect si cursa cadrului si a furcii conteaza pentru ca nu o sa gasesti bicicleta cu cursa de 150 pe o geometrie de XCO ca nu ar arata nicicum acea bicicleta. Bicicletele de XCO cu wheelbase scurt si unghiul headtube-ului de 71 de grade sunt instabile pe coborari comparativ cu biciclete de All-Mountain de ex dar asta este pentru ca ele au fost proiectate pentru a merge pe munti in sus si nu in jos. Cadrul Viper pe care l-am cumparat are unghi de headtube de 69 cu furca de 120 deci se incadreaza in categoria bicicletelor de Maraton/Trail si deci este mai stabila decat bicicletele de XCO. Cat o sa pierd pe urcari din cauza asta inca nu stiu pentru ca nu l-am testat inca.
  13. nosfe

    Si eu eram in aceeasi situatie ca si tine, tot asteptam sa apara cadre full believe dar nu cred ca o sa mai apara din cauza nebuniei dupa 29er. Eu personal am cumparat cadrul acesta: http://www.alltricks.com/mtb/frames/suspension-frames/viper-2013-frame-nitro-black-blue-shock-fox-rp23-size-41-103-144195.html L-am masurat si cu shock cu tot are 2.8kg si vine cu shock Fox Factory CTD cu Trail Adjust model 2013 (cel din poza, nu cel din descriere). Atata tot ca inca nu am apucat sa il testez ca inca astept sa imi vina cuvetele
  14. nosfe

    Daca se aduna cam 30 de concurenti atunci mai mult ca sigur ca se va tine. Daca sunt mai putini atunci nu se tine din cauza ca ar fi mai multi organizatori decat concurenti. Apropo, s-au anuntat premiile pentru IBR:
  15. nosfe

    Ai incurcat topicurile, threadul asta este pentru IBR (cel de 3 zile), pe cand video-urile sunt pentru IBO. Aici e un video din tura de recunoastere a primei zile de la IBR: