mihnea_vld

Membru
  • Content Count

    165
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

22 Good

About mihnea_vld

  • Rank
    Member

Profile Fields

  • Localitate
    Bucuresti

Recent Profile Visitors

1,140 profile views
  1. mihnea_vld

    Lovesti cu pedalierul in curba pe velodrom chiar si cu o bicla speciala si pedale speciale de velodrom, daca mergi prost, adica incet. Eu m-am dat pe velodrom cu o semicursiera transformata cu brate normale si pedale de strada. Doar daca mergeam incet atingeam, daca mergeam tare si ma inclinam era ok. Bicicletele cu pinion fix sunt un alt tip de bicicleta de strada nu prea are rost sa le compari traditionalele cursiere. Motivul pentru care mie imi plac e intretinerea minima si sansele ca sa ai probleme cu ea sunt minime (mai ales pentru o bicicleta ieftina pe care nu pui componente de top), iar motivul pentru care le prefer in detrimentul ssp-urilor e ca am un control mai eficient al vitezei, eu folossc f rar frana fata, probabil si pentru ca am mers o perioada fara frana fata. Plus pe ploaie nu iti faci probleme ca aluneca sabotii pe janta, de alternative scumpe sau grele nu vorbesc (tambur sau disc), ca nu se prea pupa cu o bicla usoara si simpla de oras. Care or fi dezavantajele unei fixe, fata de un ssp, nu stiu. Dar observ ca multi nu inteleg cum faci daca obosesti, simplu nu mai folosesti muschii si picioarele vor fi invartite doar de inertia rotii spate. Dupa ce te obisnuiesti pe fixa (nu pot sa sufar termenul de fixie, hipster, cool, bla bla) o sa ti se para perfect normal sa nu te poti opri din pedalat. Si mai este un avantaj al inertiei rotii spate, te ajuta sa folosesti un raport mai mare decat la ssp, chiar daca te penalizeaza la plecarea de pe loc, acceleratia din mers e mai usoara. Iar pt sportivii amatori, uite: http://wolfpackhustle.com/ In primul pluton erau amestecate fixe cu biciclete cu viteze, iar pe 2 a venit o fixa.
  2. mihnea_vld

    Mai mult ca sigur e vorba de o foaie vece care era prinsa de brat prin presare. Sistemul asta nu e bun pentru fixe pt ca forta pe care o suporta foaia este mult mai mare decat la o cursiera si in timp capata joc, pana ce risti sa sara foaia de pe brat, la o fixa fara frane poate fi dezastruos. Eu am stricat 3 angrenaje de tipul asta. http://www.google.ro/imgres?um=1&hl=en&biw=1366&bih=653&tbm=isch&tbnid=rAwTN8GX7xiQtM:&imgrefurl=http://jeffreycrane.blogspot.com/2010/12/flandria-fixed-gear-fixie-conversion.html&docid=BSWV60rHCrnRsM&imgurl=http://1.bp.blogspot.com/_S_Ar0NI8Qlw/TREQcGjWqrI/AAAAAAAACP8/T8zoc1HAKxQ/s1600/Flandra%252BFixed%252BGear%252BCotter%252BPin%252BInstall%252B-%252BFix.JPG&w=1200&h=1600&ei=GE9AUb6zMcSUswaSjoGQBQ&zoom=1&ved=1t:3588,r:8,s:0,i:98&iact=rc&dur=815&page=1&tbnh=190&tbnw=158&start=0&ndsp=20&tx=54&ty=66 Asta e fixat cu pene dar se gasesc si pe patrat.
  3. @radu_vadan: Mersi sa vad daca sunt sigur ca merita, pt bucuresti. Azi dimineata (gen ora 3) am incercat faza cu soriceii si a fost degeaba in sensul ca am pus ca 15 pe roata spate, stateau cam la 6-7cm distanta si cand m-am intors toti disparusera. Faza e ca mersul prin oras cel putin Bucuresti e complicat pt ca sunt 3 tipri de suprafete pe care mergi asfalt acoperit de zloata, zapada batatorita, practic o glazura inghetata si zonele de tranzitie intre cele 2. Zloata si zapada batatorita sunt f ok dar.. Zonele astea de tranzitie sunt oribile pt ca sunt portiuni de zapada batatorita pe langa portiuni de asfalt curat, intre zonele astea e o diferenta de cam 2cm si marginea e ascutita, evident totul e acoperit cu zloata sau zapada afanata de la sare (sau cu ce dau astia pe strada). Porcaria asta e f alunecoasa si f greu de mers prin ea ca nu stii cand dai de o muchie si roata fata aluneca pe ea. Astazi am si incercat sa merg cu 3atm pe fata si a fost nasol f greu de controlat dupa ce m-am saturat de chin am mai desumflat roata tot pe la 1,5 atm si a fost mult mai ok, roata pe spate a ramas la 3atm. Daca strazile ar fi numai curatate cu plugul fara sa dea cu sare ar fi super cauciucurile cu tinte dar in Bucuresti asta nu se intampla. Eu merg pe raportul 44/18 si chiar cu cauciuc slick 700x28 pe spate nu am reusit sa fac roata sa derapeze, aluneca din cand in cand dar nu am avut probleme sa o controlez. Asa ca am sa incerc saptamana viitoare un 700x37 pe fata sa vad cum se comporta mai ales ca e f lat si e proflat. Dupa aia vad cat de mult se merita un cauciuc cu tine. Franele pe janta cred ca sunt usless pe vremea asta mai ales ca din cauza frigului cauciucul devine dur (o sa alunece f frumos pe janta rece) plus zloata care se depune pe frana daca ingheata devine f periculos, daca ar fi sa-mi pun frane as merge pe disc sau tambur. @tetelu: Probabil ca sabotii fac toata diferenta intre bicla ta si a prietenei.
  4. Ii pui o roata cu tambur. ;) Mi-am luat una cu 35lei in w-e din targ. De unde ai comandat cauciucurile? Eu am gasit pe ebay.de dar costa aprope 300lei un set cu tot cu transport. In seara asta o sa incerc niste soricei pe roata spate.
  5. Hai si io cu o poza dar mai in plimbare, azi dimineata, pe la 3. Pt ca nu era gheata m-am descurcat super cu slickuri 700x28 desumflate la ochi, cam mult, cand am verificat acasa aveam 1,5 pe fata si 2,3 pe spate. Ieri dimineata am facut presiunea standard 7 si pe zapada era aproape imposibil de mers. Doar la sfarsit am trecut prin cismigiu si am vazut urmele de la mtb si o alta bicla. Am comandata aparatoare de cauciuc pt roata fata ca sa nu mai stropeasca pe cadru si pantofi.
  6. mihnea_vld

    E cam offtopic intrebarea aia e o fixa. Burtetele e decorativ si probabil la fs ajuta la anumite trick-uri ca sa fie mai comod cadrul... Apratoarea aia mica are rol sa nu loveasca ghidonul de cadru.
  7. mihnea_vld

    A sarit doar o data si culmea acceleram pe o trecere de pietoni pe asfalt drept, lantul si pinionul erau 1/8 foaia 3/32, nu sunt adeptul combinatiei, dar am mai mers pe ea fara incidente si cu alte ocaziy. Am o bicla fixa in 3/32 si una in 1/8 iar la nevoie fac combinatii mai ciudate, cum era atunci ca vroiam sa am viteza a doua zi, si-mi trebuia pinionul de 15 1/8. Cauza cea mai probabila e combinatia intre un lant moale si uns prea mult (era lantul de pe bicla de vreme rea si prinsese cateva ploi bune, din lene nu l-am curatat, doar l-am uns dupa fiecare ploaie, asa ca era f jegos si imbibat cu ulei). A doua zi, duminca acum 2 saptamani .... ;) l-am spalat si uns corect si chiar daca am tras de el in ziua aia nu am mai avut probleme. Acum am renuntat la combinatii bicla in 3/32 are pinion 15t 3/32 si lant pe masura. Prefer 3/32 pentru ca e mai finut si arata mai bine pe o fixa, lantul actual il am din primavara fara probleme desi l-am desfacut de zeci de ori.
  8. mihnea_vld

    Is tare nerabdator sa fac proba.... De lant sarit nu-mi mai e frica dupa ce am supravietuit traversarea unei interesectii din bucuresti pe fixa fara lant si fara frane. :P Fixele fara frane sunt cool dar sincer prefer sa nu mai trec prin asa ceva.
  9. mihnea_vld

    A probat careva o foaie biopace pe strada cu fixa as fi f curios sa stiu care e feel-ul mai ales pe frana? Eu as incerca dar nu cred ca o sa dau banii doar pt un test.
  10. mihnea_vld

    E un avantaj dar nu e un capat de tara daca mergi pe un cadru de cursiera. Poti sa iei angrenaj cu brate mai scurte daca simti nevoia. Eu am cadru de semicursiera si am atins de multe ori cu pedalele dar nu atat incat sa ridic roata spate. Si cu bicla asta m-am dat si pe velodrom, nu am avut probleme decat ca am atins de multe pt ca-mi era frica sa-i dau tare. In oras e mai naspa la fixa cu bordurile si acolo trebuie sa ai grija indiferent cat de sus e BB-ul.
  11. mihnea_vld

    Eu as incerca, dar nu am o foaie eliptica 5x130. :( Sincer nu cred ca e mare diferenta dar poate e cool
  12. mihnea_vld

    Flansa inalta clar la butuci. La jante nu ma bag dar as zice ceva cu perete inalt ca sa-i dea suplete mai ales ca mergi pe 700x25.
  13. mihnea_vld

    Asa una imi pot face, si eu si placerea ar fi chiar mai mare doar sa gasesc un cadru bunicel. Faza cu bicla asta e ca are un aer f original, de fabrica, si care e f f greu de reprodus.
  14. mihnea_vld

    De unde ai farul cu dinam... sau dinamul cu far, in fine... Ma intereseaza si pe mine ceva de genul ala. Bicla e de vanzare? Pe bune ca as da banii pe asa ceva. @-)
  15. mihnea_vld

    Butuc cu viteze nu mai e SSP si nu mai are ce cauta aici. Discutia e Off-topic