yo6ial

Membru
  • Content Count

    962
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

16 Good

About yo6ial

  • Rank
    Instigator
  • Birthday 09/23/1983

Profile Fields

  • Localitate
    Braşov
  • Biciclete
    DIY
  • Ocupaţie
    Electronist
  • Arii de interes
    De la natură şi animale la biciclete şi mijloace ecologice de transport la IT, networking, criptografie... E prea lung papirusul ăsta.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ok, hai s-o zic eu. Neofalina sau "benzina ușoară" ar trebui să dizolve mai repede gudronul depus în țevi și duză. Dar nu prea merge în arzătoare ca atare pentru că are o temperatură de aprindere mai mică, e mai volatilă și un arzător fără un carburator reglabil (admisie aer reglabilă) ar putea să nu mențină flacăra consistentă. Este un bun solvent.
  2. Nu e vorba de aderența lubrifiantului la metal ci de proprietatea de a preveni alunecarea rolelor. Mai mult adeziv decât lubrifiant. Imaginează-ți un rulment: bilele nu au voie să alunece în carusel, doar să se rotească. Dacă alunecă se tocesc și formează o zonă plată, pierzând secțiunea circulară. E ca și cum o roată dințată ar rămâne fără o parte din dinți. Iar la mine, rulmentul e pe post de angrenaj planetar - extrag cuplu din caruselul cu bile. Cu o vaselină clasică sau uleiuri normale, rolele alunecă și rezultă zero cuplu + rodaj. Polibutena merge foarte bine! Trag de multă vreme de motoraș și transmisia lui, în cele mai aspre condiții, se comportă normal și oferă un cuplu foarte bun. În timp și sub acțiunea constantă de forfecare din angrenaj, polibutena se subțiează un pic, pare că polimerii sunt sfâșiați dar subțierea asta se oprește la o cobsistență încă utilă și se păstrează constantă de mai multe luni. Numai primele 10s sunt cu roata din față și cum trage acum, prin zăpadă. Restul, alt domeniu, alte hobby-uri.
  3. yo6ial

    Eu mi-am copt plăcuţele când eram mic şi... ok, nu chiar aşa mic, dar sărac şi mi-era cam într-un fel să dau 20-30 de lei pe un set nou. Am copt mai multe seturi, nu unul. A mai curs ulei din furcă, am mai făcut eu o tâmpenie şi am vărsat chestii petroliere prin atelier şi am stropit etrierele... nu contează. Am copt la ele şi de a căzut ferodoul de pe ele. Tot nu mai ţin ca înainte. Bănuiesc că şi ţie târşă să dai zeci de lei pe set dar sunt de părere că o bicicletă poate avea cel mai nenorocit lanţ, cele mai praf pedale şi cel mai urât cadru... totul până la frâne. La frâne e viaţa ta în joc. Şi poate chiar a altora. Pune leu peste leu la puşculiţă, dacă altfel nu se poate, şi ia plăcuţe noi. După ce ai degresat discurile şi te asiguri, cu un şerveţel/cârpă că etrierele sunt curate şi nu mai ajunge iar motorină pe plăcuţe, le pui pe cele noi. Lanţurile le spăl cu ce solvent găsesc (500, 209, kerosen, benzină... ce am pe stoc) , punându-le într-un borcan de plastic, de obicei, şi le scutur bine. Desigur, ceva pensulă tot e necesară să îndepărtez grosul. WD40 merge dar e scump. Apoi mai clătesc odată cu diluant curat să fie sigur şi-l gresez înapoi folosind un alt recipient de plastic sau sticlă (borcan) cu ulei, în care îl las să se odihnească un pic. Îl scot, îl scurg, îl şterg cu o cârpă de excesul de ulei, să nu picure nimic din el şi înapoi pe bicicletă cu el. Orice ulei pentru lanţ de bicicletă de la supermarket sau magazinele de profil e ok. Vezi să nu fi plecat şi vaselina din butuci, freehub, headset, etc. E de muncă după una din asta. Eh, uite de asta eu mă ocup de bicicleta lui taică-meu nu invers. Ca să-mi zică el când mă vede că muncesc la bicicleta mea: ”Păi ce tot faci la bicicletă? Ce se tot strică la ea, toată ziua? La a mea n-am umblat de 20 de ani şi merge brici.” EDIT: Fereşte-te de spray-uri pentru casetă/lanţ! Ai să-ţi stropeşti discurile cu uleiruile alea şi... ce-ai rezolvat?
  4. Cred că am găsit, e încă în teste şi din cea mai neaşteptată sursă: polibutenă. Un polimer utilizat în industria uleiurilor şi a unsorilor sintetice, cosmeticelor şi capcană (inumană) pentru şoareci. Până acum are tot ce vreau de la ea: e foarte lipicoasă, protejează oţelul de oxidare, se sfâşie greu dar nu suficient încât să creeze o peliculă între piesele aflate sub presiune, permiţând astfel un contact direct. Iar ca stabilitate termică şi mecanică a fluidului este foarte tare: nu-şi schimbă vâscozitatea decât pe la +200 de grade celsius. La negative n-am încercat încă. Lipici pentru şoareci... Măcar pe moment am scăpat de grijă. Aia cu uleiul pentru CVT e de fapt pentru transmisii hidraulice, o turbină cu ulei, nu curele/lanţ pe fulii variabile.
  5. Rulmenții și ambreiajele unisens precum și vechile frâne în butuc, nu alunecă nici cu uleiuri. Pelicula e sfâșiată mecanic pentru că forța radială e și mai mare și variabilă. La mine forța radială e constantă și cea axială e variabilă... Apoi Kluber-ul e tot un săpun de litiu... Trebuie să aflu mai multe despre fluidul pentru transmisii CVT auto... pare a fi cea mai apropiată situație de a mea. (Angrenaj cu suprafețe lise)...
  6. Caut de ceva vreme o vaselină, unsoare, zi-i să-i zic, cu proprietăţi diferite de unsorile pe bază de litiu sau bisulfură de molibden ori teflon. Cam opusul unei vaseline obişnuite. Cea mai apropiată descriere ar fi unsoare pentru butuci NuVinci. Trebuie să protejeze role de oţel dar să împiedice alunecarea lor. Ceva lipicios? Ca un rulment în care bilele se pot roti dar nu au voie să alunece... doar că vaselinele pentru rulmenţi probate până acum nu funcţionează. Lubrifiează excelent şi alunecă de numa. Ştie careva cum e lichidul pentru transmisii CVT? (auto) Fac oţelul lustruit mai aderent/lipicios? Pe vremuri, când casetofoanele erau la modă, angrenajul de amortizare a evacuării casetei era plin cu un soi de vaselină foarte vâscoasă care acţiona ca un guvernator de turaţie... Am cam rămas fără idei. În încercările de a găsi unsoarea ideală deja mi-am asigurat rezerve pentru următorii 20 de ani şi cred că ar trebui să mă opresc din sampling. Unsoarea originală era de culoare roşie dar mi-e teamă că asta nu spune nimic. Sau măcar termeni mai tehnici pentru căutări mai detaliate? Mulţam de atenţie!
  7. yo6ial

    No, să revin cu finalizarea thread-ului: Sudura a picat repede pentru că am înţeles de la cei mai înţelepţi ca mine că o să se strâmbe după sudură. Fapt inacceptabil pentru că e ca un rulment, orice aberaţie duce la nefuncţionare sau uzura rapidă a celorlalte componente (role, ax) Am bobinat eu chiar sfoară de kevlar impregnată cu epoxi bun şi mergea cu 10% mai bine decât crăpat Am rezolvat-o achiziţionând un inel de la nanoelectricbikes.co.uk. După un şir lung de email-uri, a fost 20 de lire şi 10 transportul. Pe moment motoraşul trage ca mama focului şi am observat că la ce mă interesa pe mine cel mai tare, nu-mi trebuie nici 150W în el. (4-5km/h la deal pe poteci de munte) Dar i-am dat şi 1000 şi după ce l-am desfăcut pentru o inspecţie la 50km de suferinţă, bobinele arată perfect fără urme de supraîncălzire. În sfârşit am o bicicletă 2WD Dar prevăd că în viitor o să crape şi inelul ăsta aşa că acum caut să mă informez cu privire la costurile şi unde să-mi fac un set sau două de transmisii planetare la comandă. Bănuiesc că ar merge chiar şi din aluminiu dat fiind că multe motoare de genul ăsta au planetele de plastic (cu oţel ca upgrade) Aş scăpa de 300gr ca popa. Deja am ochit o firmă în apropierea mea şi o să-i mai pistonez cu întrebări săptămâna viitoare. Mesageria de pe site-ul lor probabil e de ochii lumii...
  8. Ia-l de aici> https://www.mormota.ro/pinguin-adaptor-butelie-220g.html
  9. yo6ial

    La capete pui tu ceva să facă pe garnitura că e chiar simplu. E mai complicat să desfaci cablul şi să scoţi capetele decât să faci două garnituri dintr-un burete butil (nu uretan că ăla moare repede şi-şi pierde elasticitatea) Uite, hobby-uri diverse şi uitându-mă la ce am pe aici şi ce văd pe bicicleta lui taică-meu, https://www.autorc.ro/accesorii/3794-tub-antena-receptor-portocaliu-2buc-.html s-ar preta dacă îţi ajung ca lungime. Ar fi cam inutil să pui din mai multe segmente să intre apă/praf/noroi între segmente... Dar e o idee. Ai putea pune mai multe secţiuni şi le tragi toate într-un tub termocontractil (termofit, 2-3l/m) dintr-o bucată. Eu folosesc aşa ceva dar no... la lungimile la care le găsesc sau mai scurte pentru antenuţe şi pe post de cămaşă pentru tije actuatoare la aeromodele (foarte similare cablurilor de frână/schimbător de biciletă) Sunt din polipropilenă.
  10. yo6ial

    Există niște tub de vreo 2mm diametru din plastic pentru porțiunile astea de cablu expus. Cred că e mai ușor și mai ieftin. Nu știu exact cum îi zice... Mai poți să dai jos capetele de cămașă și să adaugi o "șaibă" mică de burete (tăiat cu preduceaua dintr-un mousepad sau mănușă/costum de scuba tras pe dreapta și găurită în centru cu un ac ca să etanșeze în jurul cablului) Zorzoanele alea sunt intenționate înlocuirii cămășilor... P.S. Am luat și eu un cablu teflonat... cică. Singurul inox rămas pe raft și eram cam grăbit. Era foarte slick la primele 10-20 schimbări de viteză. acuma e "normal".
  11. yo6ial

    Aşa ştiam şi eu. Că-s outrunnere... până la ăsta. Ca să nu mai zic că a trebut să-l bobinez într-o jantă ca să-l pot desface. @JDM: este un motor de bicicletă, pentru roata din faţă nu ceva scos din cutia cu mortăciuni https://photos.app.goo.gl/ppOOv4cIDej1TAxA2 https://photos.app.goo.gl/sdhQhp4HnNXoikQL2 În prezent, cu inelul ăla crăpat, trage destul să mişte bicicleta fără biciclist, pe teren drept. La 6s (~22V) pot să-l ţin cu mâna şi nu trage mai mult de juma de amper... Mi-a veni o idee... după ce-l sudez, bobinez vreo două-trei ture de bandă de oţel-arc şi o ţintuiesc cu un punct de sudură, să ţină presiunea pe el... mmm.... Tocmai am realizat că n-am suflat o vorbă de faptul că e model Ansmann 120WSX
  12. yo6ial

    Bine... chiar nu cred că ăla de pe eBay o să conţină un angrenaj pe care să-l pot muta în butucul meu Mai caut după Koyo Ring Rollers.... Dacă nu, pun băţul pe el. Iese ce iese...
  13. Am găsit un subiect similar dar nu cred că e cazul să poluez acolo cu întrebările astea. Am luat la mâna a doua un motor pentru faţă. toate bune şi frumoase, chilipir şi evident e bulibăşit... Alunecă angrenajul, nu pare să fie ceva roţi dinţate rupte dar pare că e ambreiajul defect. Mă gândeam că-l desfac şi dacă nu merge să repar ambreiajul, îl fixez definitiv cu nituri şi o să funcţioneze şi ca (re)generator. Da... eram convins că are o construcţie similară Bafang-urilor şi a alor motoare similare dar m-am înţepat de toată frumuseţea. Nu are angrenaj planetar cu roţi dinţate ci cu role presoare (netede) iar inelul exterior, ieşirea, e rupt. https://photos.app.goo.gl/2K3DCmd8kflM8Jx43 Se poate observa crăpătura în partea de sus a inelului. Să încerc să-l sudez? Un pic debitat pe exterior să fac un ”V” în material, sudat cu electrod că la altceva n-am acces (şi nici măcar nu-l sudez eu)? E oţel călit şi va trebui să-l re-tratez termic, probabil 4 ore la 100-120 de grade după sudură... Mi-ar place să-l înlocuiesc complet cu unul nou/2nd dar... parcă văru Gogu n-a văzut aşa ceva de când e el. Nici eu nu-mi imaginam motoraşe din astea inrunner.... toate, geared şi gearless pe care le-am văzut erau outrunner. Ştie cineva de unde pot face rost de inelul sau inel+role?
  14. Folosesc benzină ordinară sau amestecuri diverse şi trebuie să desfund duza la fiecare 5-6 utilizări. E foarte simplu: Un fir de oţel dintr-o bucată de cablu de frână, îndreptat şi cu un capăt bobinat cu altă sârmă ca să am de ce apuca. Depinzând de construcţia arzătorului, orificiul duzei e accesibil dintr-o parte sau alta. La mine din ambele părţi dar de jos mai uşor. Împuns cu acul în duză şi trecut prin orificiu de două ori şi gata desfundatul. Iar cu pompa e fain că dacă mi-e lene sau sunt prea somnoros (înainte de cafea), dau câteva pompe în plus şi sare dopul de gudron din duză de-l ia mama vântului (nu recomand!) Am folosit un Primus mai vechi decât clona ta dar am reucrs la un Sigg mai modern pentru că e mai compact şi rezervorul e separat de arzător. Mai modern... adică fabricat acum vreo 20 de ani. Singura problemă cu el a fost şi rămâne gudronul din duză că-l pre-încălzesc numai cu benzină. Dacă aş folosi combustibil de la magazin (Primus, Coleman) ar face mai puţin gudron dar e prea scump şi prea slab caloric...
  15. Goleşte rezervorul de combustibil. Umple un lighean cu apă, care să încapă arzătorul. Prefă-te că e o cameră la care cauţi unde s-o peticeşti. Edit: Pune apă caldă în lighean şi rezervorul rece cu capacul pus şi strâns iar robinetul închis. Apoi, dacă nu face bule în nicăieri, blochează duza (un vârf de schobitoare) deschide robinetul şi vezi dacă nu iese pe la robinet, pe lângă duză. Dacă nu scapă aerul pe la dopul de alimentare, scapă în altă parte. În dop ai şi valvă de depresurizare. Poate-i aia de vină. Şi dacă rezervorul nu se încălzeşte suficient de la flacăra de pre-încălzire iar nu merge... De aia nu-mi plac mie astea auto-presurizate. Prefer sistemul cu pompă şi nu-mi pasă de temperatura de combustibilului. Sau, mai precis, nu-mi fierb mămăliga cu frică.