yo6ial

Membru
  • Content Count

    1,010
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

yo6ial last won the day on October 2 2020

yo6ial had the most liked content!

Community Reputation

66 Excellent

About yo6ial

  • Rank
    Instigator
  • Birthday 09/23/1983

Profile Fields

  • Localitate
    Braşov/Pietroșița
  • Biciclete
    DIY e-RockMachine (2wd, 1.35kW)
  • Ocupaţie
    Electronist
  • Arii de interes
    De la natură şi animale la biciclete şi mijloace ecologice de transport la IT, networking, criptografie... E prea lung papirusul ăsta.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. yo6ial

    Îs offtopic acuma dar parcă pe aici am citit bancul ăla. ”Ieri m-am jucat cu nevastă-mea de-a doctoriţa şi pacientul. M-a ţinut în faţa cabinetului 2 ore şi când am intrat m-a re-programat peste 2 luni... Aşa că m-am dus peste drum la privat şi am plătit.” Totuşi, fiind vorba de biciclism, cicloturism... hai bre... Merge să mai dai şi pedale. Mersul cu bicicleta pe portbagajul maşinii sau în vagonul din spate nu mai este cicloturism.
  2. yo6ial

    Da, m-am încurcat dar numai un pic!
  3. yo6ial

    Stau cu radarul, te opresc (îți semnalizează să tragi pe dreapta imediat după autospeciala din aval), nu oprești... pleacă în urmărire și de la contravenție ajungi la penal. Radarul e omologat pentru măsurarea vitezei vehiculelor nu pentru măsurarea vitezei autoturismelor Dacia 1300. Nu ducem lipsă de mijloace. Dar avem lipsă la priorități. O asftel de lege va duce la înmatricularea bicicletelor și obligativitatea omologării. Altfel, organele legale vor întâmpina dificultăți în identificarea contravenților.
  4. yo6ial

    Am vrut să zic exact ce-o zis Mircea... Dar stați liniștiți. La câți puritani îs pe domeniu, o să ajungem să facem și ITP la biciclete*. Și impozit, și permis... De toate. *Mecanice, nu doar asistate, măsluite acasă sau altfel.
  5. yo6ial

    No, copii, urmează să stea poliția cu radarul pe noi.
  6. yo6ial

    Tot persistă ideea cum că, mai la stânga pe hartă, e iarba mai verde și oamenii mai omenoși...
  7. yo6ial

    Iar suma şi diferenţa acestor opinii se traduce în legislaţia în vigoare şi norma... sau normalul ori ceea ce este în general acceptat de către o majoritate sau o porţiune relevantă de populaţie... Domnilor, situaţia stă în felul următor: Infrastructura feroviară nu a fost gândită cu biciclişti în minte. Nici măcar cea rutieră. Numărul de biciclişti care ar dori să se deplaseze cu trenul este extrem de mic şi nu justifică investiţii în vagoane speciale. Realist vorbind şi gândind, şi mersul ăsta al trenurilor tre să facă bani. Ignorând lipitorile din diversele sisteme cu capital de stat, sistemul feroviar necesită oameni ca să funcţioneze, oamenii necesită salarii, garniturile necesită întreţinere şi reparaţii, toate costă. Banii vin în mare parte din bilete. O parte vine din subvenţii de stat, adică tot poporul cotizează, vrând-nevând, din taxe, impozite şi accize. Şi amenzi... să nu uit. Dar majioritatea biletelor vin de la oameni ce nu au biciclete. Au paporniţe, au damigene, au poşete, rucsaci, etc. Au şi salarii mici că altfel mergeau cu maşinile personale. Şi revenind la ce mai latru eu cu normalul şi majoritatea, majoritatea oamenilor de pe planeta asta sunt comozi. Preferă maşinuţa la orice oră din zi şi din noapte. Şi dacă n-au. Deci este normal ca alte mijloace de transport să nu nu fie populare, să nu aibă foarte mulţi clienţi şi de aici derivând şi degradarea şi dispariţia lor. Personal am decis ca în viaţa asta să mă descurc cum pot şi să evit să mă încurc. Decât să dau la naş mai bine dau la pedale. Şi dacă-mi sare lanţul... dau la bocanc. Fără griji şi fără frustrări cu privire la tot ce nu-mi dau alţii şi ce nu-mi facilitează.
  8. Și la munte miroase a primăvară...
  9. Uite de aia am vrut eu tracțiune integrală... Mai împing la bicicletă numai când zăpada trece de butuc, terenul e prea înclinat sau prea accidentat...
  10. yo6ial

    Întâi trebuie desfăcute piulițele și șaibele de pe ax. Am făcut o unealtă, în felul următor: O placă de aluminiu (merge și fier, oțel, mai subțire) lungă de circa 30cm, lată de cam 10cm și 1cm grosime, găurită în mijloc să încapă axul și lăcașul rulmentului, circa 30mm plus 4 găuri de 5mm în dreptul a 4 din 6 găuri ale șuruburilor ce fixează ambreiajul de capacul motorului. Am desfăcut patru șuruburi și am lăsat două. Am montat placa de aluminiu pe capac cu alte patru suruburi mai lungi și șaibe generoase astfel încât să stea drept și ferm, fără spațiu între placă și capac. Filetul capacului este normal și se va desface, ajutat de câteva lovituri de ciocan, date în unealtă, în sens invers acelor de ceas. După ce a început să se desfacă, 1-2 ture, demontez scula și desfac ultimile două șuruburi ce țin ambreiajul și continui dezșurubarea capacului cu mâna. La reasamblare, trebuie așezat abreiajul în lăcașele de pe inelul de cuplaj, are două știfturi de 3mm, apoi înfiletat capacul cu mâna. Când a ajuns aproape de capăt, puse două șuruburi să-l țină aliniat și strâns un pic cu scula menționată. Demonat scula și strâns definitiv cu toate șuruburile originale. Strângerea finală e automată ca la vechile pinioane cu filet.
  11. Cam orice solvent va îndepărta uleiul de pe (și din) lanț. Oricum, nici o soluție de gresare nu rezistă unei ture de câțiva zeci de kilometri prin zloata cu nisip și sare, de pe drumurile patriei. Da, uleiul de drujbă dispare de la sine mai greu dintre zale și asta e un lucru bun în opinia mea. Nu țin să spăl/usuc/gresez transmisia zilnic, e ok să înlocuiesc un lanț pe an și o transmisie completă în vreo trei (caseta și foi)
  12. 1: termenul de diluant se aplică multor lichide cu proprietăți de solvent și caracteristici și mirosuri destul de diferite. 2: wd40 este o soluție de îndepărtat apa din mecanisme și angrenaje (WD stands for Water Displacer) Și toate componentele din wd40 sunt volatile, adică se evaporă într-un oarecare interval de timp. Bun de dat pe lanț după ce a fost spălat cu apă pentru îndepărtat noroiul, sarea, etc. Cel mai bine cureți transmisia când e demontată. Lanțul, cel puțin, dă-l jos, pune-l într-un bidon de PET cu niște diluant 508 sau 209. Pui dopul și agiți bine. Laș un pic să se mai înmoaie și iar agiți. Scoți lanțul (cu o sârmă/spiță veche a cărui capăt îl îndoi să formeze un cârlig) schimbi diluantul, repeți. Nu arunca diluantul folosit. Lasă-l la decantat, o zi, două, transferă-l fără a vărsa și partea cu mizerie lăsată la fund într-un recipient adecvat și-l poți folosi din nou data viitoare. Mizeria rămasă cu diluant mai bine o lași să se usuce. În nici un caz nu are ce căuta în canalizare sau pe sol. Odată uscată, e ok s-o pui la gunoi sau dispersată pe sol. E nisip, pământ, fier, mici cantități de uleiuri și grăsimi ce se vor dezintegra la soare. După ce s-a uscat lanțul poți să-l gresezi. Eu folosesc de ceva vreme ulei pentru drujbe. Sunt foarte mulțumit și de preț și de aderență. Dacă ai gresat prin imersie, șterge excesul de pe lanț cu o cârpă.
  13. yo6ial

    Pandemia asta scoate în evidenţă hibele dependenţei de reguli şi mai ales regulile altora. Într-un camping amenajat, proprietarul face regulile, poate parţial impuse de legi sau situaţii dar dacă ţi se întâmplă ceva cu cortul, bunurile, propria persoană... tough luck. Am preferat întodeauna boscheţii în schimbul oricărei forme de cazare privată. Cu regulile simple de a lăsa locul cum l-am găsit (sau mai curat) şi lipsit de urmele trecerii mele. Nu e mare lucru. Şi fără trespassing. Adică dacă e clar un gard sau vreun indicator, mergem mai departe. Şi cortul a devenit, în timp, din ce în ce mai incomod... Nu din cauza greutăţii sau a timpului necesar instalării ci din cauză că: - e vizibil - din interior nu prea vezi afară, de afară nu prea vezi înăuntru... dacă-i vreun animăluţ sau mexican în povestea asta... se acumulează un nivel periculos de curiozitate cu privire la ce-i înăuntru, cine-i afară... eu scot râtul să văd ce-i afară, ursu bagă râtul să vadă ce-i înăuntru, dăm bot în bot şi facem buba. - lasă urme Rămâne o opţiune optimă în cazul campării în zona alpină unde poate fi singurul refugiu înpotriva vântului, ploii, viscolului. Aversiunea faţă de campinguri o datorez faptului că n-am fost în campinguri odată fără să ne taie cortul vreun mexican. Se întâmpla când eram copil, e drept, dar aud şi văd şi azi destui care plâng că le-o plecat portofelul lăsat în sac, sacul în cort şi cortul în creasta muntelui, la 2500m, Asta când au mai găsit cortul. La boschetăreală (aka wild camping) n-am avut niciodată probleme. Nici cu oameni nici cu animale. Doar odată m-au îngrijorat o gaşcă de culegători de afine dar a doua zi, de dimineaţă, ne beam cafeaua împreună şi povesteam. M-am cazat de la pat de crengi şi frunze la izopren şi sac în suprasac la cort cumpărat sau diy. Îmbrăcămintea şi încălţămintea dictează tot confortul. Dacă tot pleci solo pe biclă câteva sute de kilometri, de ce să te aglomerezi prin campinguri? Câtă vreme nu te vede nimeni, nu te ştie nimeni, nu deranjezi pe nimeni. Şi un hamac cu un tarp e mai lejer de instalat decât un cort. Facilităţi igienico-sanitare? Eu m-am lipsit şi n-am murit. Şi serios, măi băieţi: Grecia? La grămadă cu Italia şi Spania unde a fost cel mai rău şi cel mai mare prăpăd? Şi de fapt toată Europa cu ţătile nordice cu tot. Astea-s vremuri de pedalat în jurul vatrei... şi pe poteci nemarcate.
  14. Da... se pare că e necesar să fi autentificat in google... indiferent dacă e un tab sau nu, deschis pe vreo pagină a google (ca youtube sau gmail) O să mă abţin de a mai posta poze din google photos. tinypic sau ceva de genul cred că va fi mai ok.
  15. Acum câţiva ani mergeam prin zăpadă până la butuci, pe vremea asta....