yo6ial

Membru
  • Content Count

    1,134
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

yo6ial last won the day on February 17

yo6ial had the most liked content!

Community Reputation

147 Excellent

About yo6ial

  • Rank
    Instigator
  • Birthday 09/23/1983

Profile Fields

  • Localitate
    Braşov/Pietroșița
  • Biciclete
    DIY e-RockMachine (2wd, 1.35kW)
  • Ocupaţie
    Electronist
  • Arii de interes
    De la natură şi animale la biciclete şi mijloace ecologice de transport la IT, networking, criptografie... E prea lung papirusul ăsta.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. yo6ial

    Pentru mine nu mai contează deloc. M-am înțărcat de trenulețe. Plec când vreau, mă întorc când vreau, dacă vreau... \
  2. yo6ial

    Bre, de unde-și cumpără taximetriștii permisele? Azi, după ce a tăiat două benzi auto și banda de velo, (edit: fără să semnalizeze) un taximetrist îmi face semn să "merg pe jos"... pe banda de biciclete...
  3. N-o nins toată iarna cât a nins zilele astea... de primăvară. 50-60cm la Crucuri...
  4. Panourile fotovoltaice ca și orice alte mijloace de producție a energiei curate ar trebui plasate cât mai aproape de consumatori. Pentru a elimina pierderile și costurile de rețea, pentru a elimina intermediarii și bișnițarii.
  5. Dap... Ca iubitor al poporului rus, eu însămi având rădăcini slave și hune, pot spune cu mâna pe inimă că Putin a dat-o în bară rău de tot. Precum toți dictatorii care au stat prea mult în frunte... Dacă până în prezent a fost un dictator ce și-a văzut în general de treaba lui, acum, pe lângă războiul început urmează și o dramă în zona noastră, europeană. Alimentară, economică, energetică. Asta dacă nu dă, vreunul din cei patru mari idioți ai planetei, cu butonul. Dar, pe moment, cocalarii care dețin marile afaceri cu petrol or să devină doar mai bogați. Asta pentru că nici la 10lei/l de benzină sau 2000€/1000m³ de metan tot n-o să reducem voluntar consumul.
  6. Păi da... E nevoie de mulţi kilowatti să mute ditamai traşcaleta de colo-colo. Să pui şi să menţii în mişcare vreo două tone de vehicul pentru a căra 80kg de primată... costă. O bicicletă electrică se încadrează în jurul, şi mai adesea sub, 1kW/100km... Şi dacă se gată bateria... pedalele continuă.
  7. yo6ial

    No, data viitoare să întrebi pe forumurile Mercedesa.
  8. yo6ial

    playbike. https://www.playbike.ro/produs/gat-otel-pentru-furca-rst-30028.6mm-67250 https://www.playbike.ro/produs/gat-furca-aluminiu-rst-260-mm-286-mm-67251 Am luat oţel dar văd cănu mai e pe stoc... poate mai aduc.
  9. Referitor la camionul perpetuum mobile... Lucrul mecanic util care debitează energie provine de la utilajele care consumă energie pentru debitarea minereului şi încărcarea benei, pe de-o parte şi potenţialul masei de minereu aflat la altitudine. Dar da, frânarea regenerativă aproape de maximum de potenţial economic şi fezabilitate, ceea ce e foarte fain.
  10. yo6ial

    În caz că... şi numai în caz că ar fi fibră de sticlă, repararea implică sablarea, umplerea cu epoxy şi sablare cu grafit fierbinte (250C) înaintea electroplacării. Restul rămân valabile. Placarea în vid (sputtering) nu necesită grafit dar nu poate umple goluri şi denivelări cum o poate face cea umedă.
  11. yo6ial

    După zgârieruri și după broșura Shimano... e aluminiu. Nici un plastic, nici ranforsat cu carbon sau stică, nu e utilizabil ca manetă de frână pentru că ar fi prea flexibil. Plastic doar la bicicletele pentru copii.
  12. yo6ial

    Şi ca să concluzionez tărăşenia: Îi grea cu parpalaci dar îmi place. Mi-a tăiat vreo 10% din autonomie dar s-ar putea să fi fost şi frigul de vină. După vreo 400km cu ea, on şi offroad, pot susţine următoarele: E grea... Am mai zis? Îmi place faptul că a lungit bicicleta cu 15cm. Se comportă mai bine la urcări, menţine aderenţa roţii din faţă în pante mai mari. E foarte curată culisarea deşi arcurile sunt foarte tari pentru o bicicletă. Am exclus posibilitatea de a îndepărta un arc, e obligatoriu necesar un arc pe fiecare parte... N-am găsit nici o soluţie fezabilă de a adapta etrierul meu Hayes, am cumpărat şi recondiţionat un etrier AJP original, tot din 96. Maneta/pompa de frână şi conducta au rămas Hayes şi se pupă OK. De cam 2x mai mult lichid de frână şi cred că mai am aer în instalaţie că pare un pic prea... puffy. Rotorul e mutat cu 10mm spre exterior cu distanţiere. Am schimbat cu un rotor Shimano de 180mm căci vechiul rotor Hayes era prea uzat. Frânarea este excelentă acum iar pe coborâri este mult mai controlabilă. În final, e incredibil cât de uşor de servisat e o furcă din asta....
  13. yo6ial

    Deci, metoda corectă de restaurare este sablarea locală, electroplacarea manuală pentru umplerea denivelărilor urmată de şlefuirea şi lustruirea manuală. O astfel de operaţiune ar putea depăşi costul unui set complet de manete. DIY doar dacă ai minimum de talent în chimie şi metalurgie cu un strop de bijutier. Electroplacarea se poate face cu electrod de nichel pe tampon de bumbac îmbibat cu electrolit (NiCl... NiOH) şi-i dai curent liiimitat la vreo 3-4A. Şlefuirea cu pastă de oxid crom pe pâslă şi cu cârpa la final. Minim 8h de muncă. Dacă nu-s placate cu nichel ci crom... se electroplachează iniţial cu 2-3 microni de cupru, aluminiul expus apoi doar schimbi electrodul sărurile de nichel cu cele de crom.
  14. yo6ial

    La aşa OCD recomnd manete noi. Adică dacă le peticeşti... tot zgâriate vor fi. Carbon? Aluminiu? Poze?
  15. Spaţiile astea comune sunt încălzite cu aeroterme electrice sau ce? Un panou fotovoltaic produce aproximativ 100-200W/metru pătrat, adică 10-20% din puterea luminoasă disipată de soare pe suprafaţa planetei noastre, pe metru pătrat. Vara, un metru pătrat de panou fotovoltaic poate asigura funcţionarea a zece becuri cu led de 10w, deci iluminarea scării unui bloc cu 10 etaje. Cu senzori de mişcare... poate ar ajunge la o lună de iluminat asigurat cu o singură zi însorită. Şi pentru că nu se instalează panouri fotovoltaice orizontal, suprafaţa de colectare poate fi de mai multe ori mai mare decât suprafaţa terasei blocului.