yo6ial

Membru
  • Content Count

    1,052
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

yo6ial last won the day on July 23

yo6ial had the most liked content!

Community Reputation

79 Excellent

About yo6ial

  • Rank
    Instigator
  • Birthday 09/23/1983

Profile Fields

  • Localitate
    Braşov/Pietroșița
  • Biciclete
    DIY e-RockMachine (2wd, 1.35kW)
  • Ocupaţie
    Electronist
  • Arii de interes
    De la natură şi animale la biciclete şi mijloace ecologice de transport la IT, networking, criptografie... E prea lung papirusul ăsta.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. yo6ial

    La fel de idiot ca șoferii care circulă și noaptea cu luminile stinse și nici nu semnalizează schimbarea direcției de deplasare, posibil pentru că nu vor să consume bateria? Ăștia-s ninja...
  2. Da... dar mai ai pe unde urca pe biclă sau la pas, pe vreun traseu marcat fără să dai... sau să dea peste tine vreun isteț care e convins că traseele turistice sunt acum doar de downhill?...
  3. yo6ial

    Da, corect! Pune poze, domnu' @potosr, zic și eu, trântind cu halba de masă...
  4. yo6ial

    Deci, să înţeleg, din 2x3 (adică 6, tu de unde ai 7?) vrei single speed. Varianta 1: Renunţi la cele enumerate afară de deraioare pe care le aduci pe pinionul şi foaia dorită din şuruburile de cap de cursă. Aşa nu umblii la scurtat lanţul şi tot ce dai jos poţi pune la loc. Dai ture, vezi cum te înţelegi cu raportul. Ai de unde ajusta! Varianta 2: Full single speed cu înlocuirea pinioanelor cu un freewheel adecvat (cred că e filet normal de pinion... dar desfă şi asigură-te) şi un set nou (nou pentru tine) de braţe pedaliere cu o singură foaie. Aici ai putea beneficia de experienţa obţinută făcănd din varianta 1... pasul 1. Sfatul meu e să nu demonezi foile originale de pe braţul pedailer ci să le pui bine cu vaselină. Nu de altceva dar astfel de piese nu se mai fabrică iar chinezăriile care se mai găsesc la talciocuri sunt din fier mort. Se găsesc braţe pentru foi demontabile şi foi, în stilul ăla vechi cu axul teşit, prin talciocuri (inclusiv online) şi nu-s la mare preţ. Cred că e complet compatibil cu Tohanurile... dar nu lua de-a gata ce zic ci pune şublerul pe ax să fi sigur.
  5. yo6ial

    Da... Așa este. Pe mobil îmi apărea textul aiurea (dar tăiat) și am pierdut din vedere formatarea și să șterg partea aia după alipirea în forum... Dar partea a doua rămâne în picioare. "The carriage of bicycles may be refused or restricted for safety or operational reasons" Safety and operational reasons ce se află la latitudinea operatorului...
  6. yo6ial

    Foarte interesant. Deci, conform acestui text legislativ european... suntem fix unde trebuie. De exemplu, se poate merge la OPC cu acest text și plângeri împotriva operatorilor care nu informează pasagerii, conform (EU) No 454/2011, cu privire la restricțiile ori limitările privitoare transportului bicicletelor. Cam atât. În rest... îs conformi. Regiotrans a anunțat oficial că nu mai acceptă biciclete, restul nu-s încă suficient de hotărâți.
  7. yo6ial

    În Ungaria... în vest în general, numărul oamenilor care văd biciclera ca pe un mijloc de transport îl echivalează pe cel din România care văd bicicleta ca jucărie pentru copii și/sau mijloc de disteacție/amuzament ori mijloc de transport pentru sărăntoci și țărani. La noi, MAȘINUȚA e sfântă. E scop și țel, mamă și tată, nevastă sau soț, e motivul pentru care unii se scufundă în datorii și fac moarte de om. Și nu pot zice că o abordare "la litera legii" este filozofică. La orice gișeu, birou sau plutonier adjutant te duci, dacă nu te duci cu legea, articolul, litera și alineatul, ai făcut un drum de pomană. Și toate, dar toate legile astea care poate par făcute aiurea, sunt făcute cu foarte mare considerație pentru a nu interfera cu alte legi și pentru a nu intrfera cu interesele și dezinteresele poporului. Eu sunt oarecum hobbist cu aspectul juridic, legal al societății umane nu avocat. Și nu știu toate legile, și nimeni nu știe toate legile, nimeni nu poate, fizic, să le știe pentru că ne-am aranjat societatea în așa fel încât, zi de zi și chiar și noaptea, avem niște oameni ce-i plătim bine din munca noastră să c@ce legi. Astfel că am avea astăzi undeva la un milion de legi în vigoare, numai în țara asta. Legi care se aplică uniform și indiscriminatoriu. Și fiecare lege are zeci sau sute de articole, fiecare articol are alineate. Și cei mai buni avocați le pierd șirul. Vrem ceva. Ok. Dar cred că primul lucru la care trebuie să umblăm este omul de lângă noi care are, și el, drept de vot. Nu trebuie ca 50+1 din societatea românească să fie formată din entuziaști ai bicicletei. Dar trebuie, neapărat, ca 50+1 din societatea românească să privească bicicleta ca pe ceva normal, util, practic, serios și nu o jucărie, joacă, distracție și ne-a Ghio', în drum spre birt, ținându-se de ghidon cu o mână și de damigeană cu cealaltă.
  8. yo6ial

    Statul suntem noi. Noi toţi, să zicem douăzeci de milioane*. Liderii, conducătorii, parlamentarii, deputaţii, primarii, şăfii de post, toţi sunt, şi chiar sunt, reprezentativi voinţei şi dorinţei populare. Voinţa populară este exercitată prin consensul majorităţii populaţiei. Nici o ţară sau formă administrativă socială nu răspunde unor cerinţe minoritare in lipsa unui acord majoritar.
  9. yo6ial

    Nu sar pentru cefereu nici să mă bată cineva. OK? Şi da, este un fundament foarte bun dar, te rog, citează articolul legal la care faci referire. La noi şi nu numai la noi, orice acţiune petiţionară, legală sau juridică se face pe principiul: Conform legii numnărul X, din anul Y, articolul Z alineat Ţ, se dispun/cer următoarele:
  10. yo6ial

    Eu chiar sunt curios ce aţi spera sau dori să obţineţi prin petiţionare. Operatorii feroviari nu pot avea obligaţia legală de a deservi o anume categorie de clienţi. Pot fi obligaţi legal doar pe temeiuri ce ating drepturi fundamentale. Dacă un operator feroviar nu îndeplineşte condiţii de calitate sau siguranţă în anume servicii oferite - Oficiul de Protecţie a Consumatorilor. Dacă un operator, cu sau fără acţionariat majoritar de stat, nu doreşte să ofere un serviciu - nimeni nu-l poate obliga să ofere acel serviciu, punct.
  11. yo6ial

    Alea nu erau biciclete! Erau bagaje voluminoase. Sâmbătă, la 3, am plecat cu Softrans spre Sinaia alături de alți 4-5 bicicliști, cam fiecare pe cont propriu, nu grup și cred că toți cu bilet luat online. Evident, controlorul început scandalul că "maxim patru biciclete!" Păi stai așa, tati... ce facem aici? Ne-am luat biletele în avans fără a avea posibilitatea de a vedea câte locuri de bicicletă sunt deja ocupate. La pasageri e clar, vedem ce locuri sunt disponibile dar biletul bicicletei se dă numai în tren și nu era ca și cum eram un grup ci fiecare cu... țoacla lui. S-a mai calmat și ne-a luat banii pe bilet, la fiecare.
  12. yo6ial

    La nivel local, de oraș, comună, sat, se pot face cereri, sesizări, demersuri și de către o singură persoană, cu succes și rezolvare. *Numai bani să nu ceri. Dar aici e vorba de doleanțele a câtorva sute... spre una mie bicicliști, la nivel național. Adică 0,05% din populația țării, deci un eșantion... insignifiant. Și crede-mă că știu cum e căci am și eu frustrările asociate apartenenței la astfel de eșantioane insignifiante și ne reprezentative... Și din punctul de vedere al operatorilor feroviari, bicicliștii sunt insignifianți și mai degrabă incomozi. Și trebuie să recunoaștem că foarte mulți, excesiv de mulți bicicliști sunt de-a dreptul mojici. Nu respectă nici o regulă rutieră, nu circulă cu mininum de considerație pentru ceilalți oameni, fie pe jos, la volan sau pe biciclete, etc. Și dacă chiar n-am habar de nici o statistică cu privire la câți bicicliști circulă pe carosabil sau pe poteci într-o manieră civilizată versus câți nu, văd cu ochii mei că foarte mulți nu au în vocabular cuvântul "responsabil" În tren? Uni își pun bicicletele cu atât de multă nonșalanță că sunt sigur că au existat plângeri din partea unor pasageri că au căzut biciclete pe ei sau că s-au lovit de ele. Din astea rezultă că bicicliștii au piste cu stâlpi și mașini pe ele, ba pe trotuar, pa pe carosabil, ba încep și se termină în plop, doar pentru că în alte țări ale UE au procentaje mai mari de bicicliști în rândul populației. Nu din alte motive. Și pentru că nepoțelul are firmă de drumuri-poduri și face el marcajele. Soluția soluțiilor este să ne bucurăm de libertatea bicicletei și să profităm de aceasta cât o mai avem. Adică pedale... Pentru că numărul bicicliștilor n-o să crească prea spectaculos sau prea curând. Nu se convertește nimeni de frica șoferilor. Șoferii nu ar urca pe bicicletă de frica șoferilor. Copiii cresc și vor ca bicicleta să facă vrum-vrum cu adevărat nu doar din gură. Și rămân cei puțini, ciudați sau săraci care trăiesc pe bicicletă alături de cei care se dau prin parc și apar la știrile de la cinci. Legi noi, din voință populară, de la 100000 de susținători în sus. Cu nume, prenume și mâzgălitură. Asta... iscălitură. Și nu se face cu ingresie în piața liberă. Că e liberă și e normal să fie așa. Acum e cerere de locuri pe scaun, în tren, cu poșetă, rucsac sau paporniță. Asta e vasta majoritate șu vasta majoritate este servită.
  13. yo6ial

    Petițiile se efectuează printr-un proiect legal susținut de semnăturile olografe a cel puțin o sută de mii de cetățeni majori, cu drept de vot. Petițiile online nu au nici o valoare juridică iar piața liberă a bunurilor și serviciilor nu permite interferarea legii decât când este vorba de protecția consumatorilpr sau datoriile către bugetul de stat. Deci nu se pot produce legi ce să oblige operatori să aplice anumite tarife pentru unele servicii sau să ofere anumite servicii câtă vreme acestea nu aduc atingere drepturilor cetățenești, umane sau siguranței publice, etc, etc, etc. Piața liberă este guvernată de cerere și ofertă, transportul unui vehicul cu alt vehicul nu este un drept fundamental.
  14. yo6ial

    Eu zic că dacă suntem biciclişti, cărora bicicleta le face parte din viaţă, nu doar ne dăm cu bcicleta prin parc, în weekend, 20 de minute... boicotarea operatorilor ce oferă preţuri sau condiţionări absurde este cea mai la îndemână. Indiferent de ce inconvenabilităţi crează asta la nivel individual! Iar şpaga şi mica înţelegere trebuie să dispară complet din orice activitate şi interacţiune om-furnizor de servicii, nu doar pe căile ferate. Sunt biciclist. Nu şofer, nu pilot. Merg cu trenul şi bicicleta pentru a evita unele tronsoane nasoale de drumuri naţionale şi pentru a economisi o jumătate de oră sau o oră când merg acasă la ţară, de exemplu. În concedii am mers integral cu bicicleta. Touring-ul este chiar o activitate faină. Pentru cei ce merg prin lume şi mai aleg şi trenul sau alte mijloace de transport ca supliment bicicletei, se pot descurca alegând cu atenţie ruta şi transportatorii, eliminând pe cei absurzi sau incompoatibili. Când un magazin are preţuri prea mari, mergi la alt magazin, nu? Iar dacă toţi ridică preţul pentru că s-au înţeles - foarte probabil ”we could do without”. OK, în unele cazuri, scumpirea unui produs sau serviciu este perfect justificată sau justificabilă. Dar preţul biletului pentru o bicicletă, mai mult de dublul preţului călătorului, nu poate fi justificat în nici un fel, oricum ar pune-o. Nici măcar dacă ar exista condiţii ireproşabile de transport a bicicletelor. Condiţii care nu există la nici un operator feroviar. La toţi e bătaie de joc.
  15. yo6ial

    ONG-urile au luat covid iar noi, românii, ne descurcăm. Cine are caș destul mai dă o șpăguță, cumpără loc la bicicletă cu preț de călător sau dublu iar cine n-are... dă pedale