yo6ial

Membru
  • Content Count

    995
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

yo6ial last won the day on October 2

yo6ial had the most liked content!

Community Reputation

50 Excellent

About yo6ial

  • Rank
    Instigator
  • Birthday 09/23/1983

Profile Fields

  • Localitate
    Braşov/Pietroșița
  • Biciclete
    DIY e-RockMachine (2wd, 1.35kW)
  • Ocupaţie
    Electronist
  • Arii de interes
    De la natură şi animale la biciclete şi mijloace ecologice de transport la IT, networking, criptografie... E prea lung papirusul ăsta.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. yo6ial

    Trei: https://mersultrenurilor.infofer.ro/en-GB/Train-itineraries/Bucuresti-Nord/Curtea-de-Arges?DepartureDate=02%2F12%2F2020&TimeSelectionId=0&MinutesInDay=0&OrderingTypeId=0&ConnectionsTypeId=1&BetweenTrainsMinimumMinutes=5&ChangeStationName= Dar nu au locuri de biciclete... și fiind IR probabil te dă afară PF-ul dacă te vede cu clipless și cască.
  2. yo6ial

    Eu, cu mândrie, prezint și catalogul (caietul) de la fiecare birt în care am făcut cursuri, din gimnaziu până în a 11-șpea când... m-am lăsat de băut Ziceam ce ziceam, ca heads-up, bicicliștilor cu gume nesimțite (ca mine*) și care prind loc în trenuri din astea, să piardă timp și energie, strofocând bicla în rastel. Nu încape și asta e. Dacă e să mă plâng de ceva e doar că îs cam sătul de mers cu orice formă de transport în comun al cărei flotă este deja la mâna a 8-a, din flota germană sau franțuză, de acu' 30-40 de ani. Dar prețul e mic, on the bright side * cauciucul.
  3. yo6ial

    Pentru că trebuia să ajung la o primărie, în timpul programului, am mers ieri cu o garnitură stil "Săgeata" a Regio Călători. Cea de la ~6:30 Brașov-Iași. Au trei locuri în rastel dar anvelopele peste 2.3" prezintă dezavantaj... https://photos.app.goo.gl/YzgZQmweZj3yk6Hc9 Iar 29er-ul de lângă lua cam la 20% din lățimea ușii de acces în vagon.
  4. Azi am constatat şi eu că a venit iarna...
  5. yo6ial

    La CFR, șeful de gară semnalizează cu bricheta. Deci, da, nici eu nu văd schimbări prea curând. Schimbări în bine, evident.
  6. yo6ial

    Mă refeream mai mult la locul pe hol și lângă ușă unde n-au loc să treacă doi adulți, unul pe lângă altul. Înălțimea față de peron era doar ca indicator suplimentar pentru descrierea acelor vagoane cu holuri și partiții cu câte 6-8 locuri. CFR au și acele bo waggon (bou vagon ) unde, în general e log liber în exces și s-ar mai face dacă ar demonta băncuțele alea anti "stat prea mult acolo" ce erau destinate fumătorilor acu 50 de ani. Acu câteva luni m-am urcat în trenul greșit și mi-am amintit de copilărie, cu vagoanele alea stupide. Noroc că am coborât la prima să iau următorul tren, cel pentru care aveam bilet. Și mie nu-mi mai pasă acum de trepte... bicla urcă singură
  7. yo6ial

    Vagon din ăla cu holul de 1m și podeaua la 1m de peron?
  8. Problema e că însăși Monitorul Orificial, care ar avea obligația prezentării Legii, ca atare, o facebîn bătaie de joc... Și de aia și ajentul te/ne mai trage pe dreapta pe abrogate, proiecte sau chiar inventate...
  9. yo6ial

    Mult succes cu obţinerea înregistrărilor şi utilizarea lor în vre-un eventual proces. Zic asta cu sarcasm pentru că legislaţia actuală este de aşa natură şi astfel gândită încât să favorizeze infractorul şi să incrimineze victima (vorbind în general cu privire la probe/dovezi). Poliţia va trebui să probeze identitatea şi implicarea în accident, implicit părăsirea locului accidentului prin alte mijloace.
  10. Sunt două articole pe tema asta: Bre... două quote-uri mi-au făcut praf postarea... La tentativa de editare s-a mai făcut praf odată. Oricum: Articolele 25 şi 41 Alineat 3 zic că noi avem obligaţia pe piste, mopediştii au de ales. Restul se descurcă cum pot.
  11. M-am orientat după preț, bugetul tău și disponibilitate, apoi după caracteristicile generale pe care le cauți. Inițial căutai un hard tail dar cu preferință spre un full. Și mie mi-ar place ca, dacă tot dau cu banul într-un magazin, după o biclă, să o scot la plimbare în cel mai scurt timp cu putință. De aia am prioritizat disponibilitatea. Din țară, direct din stoc, în trei zile max ești călare pe ea. Din EU, din cauza lipsei stocurilor... la anu... Iar cu siguranța achizițiilor din China... ăștia au o filozofie diferită de europenii ca noi și ca nemții. Decât să le pătezi imaginea și să le rămână recenzii nefavorabile... unii preferă să-ți dea banii înapoi și basta. Nici măcar nu mai vor produsul înapoi. O poză, două sau un filmuleț cu ce te-a nemulțumit (precum deteriorări la transport, defecte de fabricație, etc) te pot lăsa cu banii în cont și o biclă reparabilă într-o fracțiune din prețul la raft. Chiar în așa hal că unii își doresc și speră și aprind lumânări la biserică să o rasolească cumva GLS-ul sau PostNL-ul. Desigur, așa ceva se întâmplă rar și șansa e în favoarea ta, ca în 1-2 luni, deci înainte de Crăciun, să vină coletul din China. Observ că și-au dat drumul cu livrările. Dacă ante-penultima mea comandă din China a necesitat cam trei luni (plătit la începutul lui Aprilie, ridicat în primele zile ale lui Iulie), ultima a ajuns deja pe continent într-o săptămână și mă așteot ca săptămâna viitoare sau următoarea să ridic coletul. E drept, niște mizilicuri ce vin la plic. La nemți nu știu... mi-e că bagă scurt o clauză nemțească să se spele pe mâini (20s) de accidentele la transport, întârzieri, etc. Iar la garanție, nu am nici o îndoială că trebuie împachetat tot, frumos, cum a venit și, din buzunarul tău plătită poșta. (O sutică și ceva de euro, ca popa că-s >25kg și voluminos) În țară, la nevoie, iei un tren sau microbuz și faci scandal direct la magazin în 50 de lei. (Incluzând banii de sandwich)
  12. Foaia are 20T doar din punctul de vedere al motorașului. Angrenajul dintre brațul pedalier și foaie face hamsterul să creadă că are vreo 40T Păi da... nu e cea mai bună perioadă pentru a achiziționa ceva aflat la mare căutare, cu buget limitat și cusur la tot pasul. :p Uite ceva ce poate merită timpul de transport din mama China și timpul petrecut în test-drive și review la BSI. http://frey.bike/full-suspension-eMTB/Frey-CC.htm
  13. https://probike.ro/bicicleta-scott-strike-730-2019 ? Iar cu privire la generații... chiar crezi că în 2020 motoarele electrice pentru ebicle au ceva în plus față de 2015? Sau 2018? Față de 2002 da, cu siguranță. Atunci erau altfel. Perii, plumb, ctc și experiență puțină... Din păcate, la capitolul motoare trifazice cu magneti permanenti și acumulatoare pe bază de litiu... nu prea sunt nici mari descoperiri nici inovații extraordinare. Doar povești din gură de CEO pentru a unge banda rulantă dintre fabrică și clienți. Eficiența e aceiași de decenii, de la implementarea magneților NdFeB și laminațiilor subțiri în statoare. Toate îs made in China, de chinezi plătiți aproape cu nasturi, ce oricum trăiesc și lucrează după filozofia "N-ai ce-i face". Cam ca la noi. Puterea, performanța, consumul la suta de kilometri sau emisiile de carbon sunt la fel. Mai ales când vorbim de pedelec unde nu poate producătrul să bage nici un watt în plus în motor să dea bine pe dinamometru. Iar la "cum" e livrată puterea... iarăși, nici o schimbare de decenii, chiar. Nu vorbim de motoare termice, cu motorină/benzină care au evoluat un pic mai abrupt în ultimii ani din pricina presiunii publice și adoptarea din ce în ce mai acerbă a vehiculelor electrice. Concurență, frică... Eu aș fi mai atent la echiparea bicicletei decât la caracteristicile de pe hârtie ale motorului. Frâne fiabile, discuri mari, plăcuțe agresive, casetă solidă, de oțel, de la 11 la 50 sau cât o fi, o furcă pufoasă și robustă, anvelope aderente, gripuri și o șa confortabile. Și pedale suficient de aderente de papuc încât să nu alunece pe hârtoape dar nici prea agresive cu tibiile în caz că alunecă. Și menținând în vizor pandemia... eu aș căuta să nu mă întind prea departe cu livrări din UE. Pandemia, schimbările climatice, schimbările de atitudine și comportament plus popularizarea în creștere parabolică a vehiculelor electrice... golesc rafturile și depozitele mai repede decât face față căpitanul vaporului, mărilor agitate dintre China și restul planetei.
  14. Sunt de părere că cea mai importantă piesă într-o bicicletă electrică este bateria dar da... îţi mai trebuie un motoraş, un controller de motoraş, un mijloc de activare şi control al asistenţei oferită de motoraş, sub forma unui senzor de cuplu, senzor de cadenţă sau manşon de acceleraţie. Ar mai fi utile şi recomand insistent manete de frână specifice bicicetelor electrice, care opresc motorul la acţionarea frânelor, frâne mai bune decât ce ai avea acum pentru că o să creşti greutatea totală a bicicletei în mod considerabil şi multă multă carte Cel mai bine ar fi să te orientezi spre un kit. https://www.aliexpress.com/item/4001050757588.html Varianta 250w cu afişaj lcd. Mai ieftin e foarte greu. Calitate mai bună sau eficienţă mai mare... mult mai scump. La o oarecare adică poţi face un ebike cu motoraş de bormaşină sau de flex, patru baterii de UPS şi un releu de neam prost drept controller dar să lăsăm astea amicilor de dincolo de Nistru. Vezi ce buget ai. Vezi şi hotărăşte-te ce vrei să faci cu bicla aia. Tot ce nu ştii poţi învăţa. Dar e de învăţat şi nu e loc de scurtături cănd vorbim de vehicule în mişcare, baterii de sute de watt/oră şi un accident sau un incendiu la fiecare colţ. (edit: da, ştiam că e veche de peste un an)
  15. https://probike.ro/bicicleta-cross-quantum-29-e-mtb-510mm În stoc, în buget, rămâm bani de accesorii şi bere. In opinia mea, bicicletele electrice comercializare pe continent sunt împărţite în teri categorii: - ieftine, de oraş. Nu e cazul aici, cred, că nu m-am prins ce vrei de la ebicla ta. - hard tail MTB la preţuri 10-20k lei - full suspension MTB peste 20-25k. În rest, la capitolul fiabilitate, performanţe... toate sunt o apă şi un pământ. Toate se laudă că au cu 2N/m în plus faţă de concurenţă sau, vezi Doamne, ce algoritm AI de asistenţă personalizată de însăşi Sfântul Jobbs. Toate au baterii proprietare, componente proprietare pe partea electrică, preţuri în consecinţă dacă/când ceva crapă. Şi crapă. Toate mănîncă transmisiile, chiar dacă îs etichetate ca ”ebike specific”. Toate peste 10k sunt echipate decent să-ţi permiţi şi downhill moderat cu ele. Toate îs peste 27” Sub 27 ai numai de oraş, utilitare sau de fiţe (gen e-choppere) Dacă e vândută în Europa - e legală. Dacă e legală, e limitată la legislaţia pedelec. Măcar de ochii lumii dacă nu la sânge. Pe şosea, legea ne limitează asistenţa la 25km/h. În 15k lei nu iei nici o bicicletă care să poată să depăşească, modată, aproximativ 30km/h pe plat în cei 250w de care dispune legal. De la 25 la 30km/h e atât de puţin încât nici nu contează. Modarea aia constă în simpla mutare a senzorului de turaţie de pe roata din spate pe un braţ pedalier. Un şoricel şi mutat magnetul înapoi şi a revenit în garanţie. În plus începe să afişeze viteza corect, din nou. Zidul resimţit la încetarea automată a asistenţei este pur imaginar. Şi eu mi l-am ”imaginat” de multe ori până am avut de mers mulţi kilometri cu bateria goală puşcă. După aia mi-am amintit cum era când urcam pe munţi cu 25kg de biclă fără motoraş, fără baterie dar cu paniere şi rucsac de ajungeam la 100kg în mişcare. 55kg eu, 25kg bicla, 20kg bagaje. Deci. Eu urăsc chestiile proprietare, secretoşeniile şi incompatibilităţiile. De aia sunt adept al religiei DIY. Şi o ebicicletă DIY poate face de râs o biclă de firmă doar prin prisma costului. Dar no... implică multă unsoare de lanţ ajunsă pe degete. Personal merg cu un ebike DIY de 25kg în locul unui MTB decent şi în zona 12-14kg pentru că, pe lângă asfalt mult merg şi prin şleauri de tractor, hârtoape şi noroi în pante hazlii, stâncăraie şi asta iarnă-vară. Pornisem iniţial doar cu dorinţa de a avea tracţiune integrală. De acolo... a scăpat de sub control/ Şi nici nu mai am 20 de ani. Dar opresc alimentarea la motoraşe şi în zece kilometrii bicicleta se simte normală. Nu frânează nimic, musculatura se încălzeşte, plămânii lucrează... merge treaba. Şi când mai sui pe o biclă în zona 10-15kg parcă zboară! Angrenată corespunzător prinde 50km/h. Sincer, nu m-am urcat nicicodată pe o cursieră, din cauza asta! De frică! P.S. Nu vă grăbiţi să vă modaţi ebiclele. Bateriile au în general 400-600wh. Motoraşul, dacă e corect limitat la 250w, oferă acei 250w de asistenţă vreo două ore continue sau, mai bine zis, multe ore de biciclit cu asistenţă pentru că nu suge 250w tot timpul. Personal am observat consumuri de circa 100-200w pe asfalt, la viteze moredate, pe curse lungi. Crescând puterea cărată în motor, scade drastic timpul în care te bucuri de asistenţă. Asta pentru că motoraşul, chiar dacă suportă cu stoicism şi o mie de watt... nu este şi la fel de eficient în a converti puterea electrică suplimentară în forţă mecanică. Da, performanţa sau abilitatea de a căţăra, de a aborda teren dificil, de a demara, etc. cresc odată cu puterea cărată în motor dar fiind totuşi bicicletă... apare şi limitarea mecanică a bicicletei în sine. Cât suportă freehub-ul? Cât rezistă lanţul? Chiar şi angrenajul reductor din motoraş, în general cu roţi dinţate de plastic, suportă cât suportă după care nu mai suportă. P.P.S dacă vrei ebike mai ieftin dar din aceiaşi categorie, stai după un blec fraidei Am luat pentru taică-meu un ebike de oraş cu 1500 care valorează cam 1700 dar e vândut (la preţ de speculă) la peste 5000lei.